کد خبر: ۲۲۶۲۱۳
تعداد نظرات: ۱۱۲ نظر
تاریخ انتشار:

ریحانه جباری سحرگاه امروز اعدام شد

سحرگاه امروز حکم قصاص ریحانه جباری متهم به قتل فردی به نام مرتضی عبدالعلی سربندی به موقع اجرا گذارده شد.
به گزارش بولتن نیوز، در پی انتشار مطالبی در برخی سایت‌های خبری در خصوص پرونده‌ی موضوع محکومیت ریحانه جباری ملایری فرزند فریدون و با عنایت به اجرای حکم قصاص نفس در خصوص وی در تاریخ 1393.08.03 ، پایگاه اطلاع رسانی دادستانی تهران به منظور تنویر افکار عمومی، شرحی از پرونده‌ قضایی نامبرده را به شرح زیر اعلام می‌کند:

در پی گزارش ارتکاب یک فقره قتل عمد فردی به نام مرحوم "مرتضی عبدالعلی سربندی" در تاریخ شانزدهم تیرماه سال 1386 و پس از کشف تلفن همراه مقتول و دسترسی به آخرین تماس وی با فردی به نام ریحانه جباری، نامبرده به عنوان مظنون ارتکاب قتل تحت تعقیب قرار می‌گیرد. با مراجعه ماموران به محل اقامت ریحانه جباری، از منزل او یک عدد کارد آشپزخانه‌ی آغشته به خون و جلد آن و یک عدد روسری آغشته به خون کشف می‌گردد.

"ریحانه جباری" متولد 1366 در تمام مراحل تحقیق نزد ضابطان، بازپرس و دادگاه به ارتکاب قتل از سوی خود اقرار نموده و برای توجیه اقدام خود مدعی شده بود مرحوم قصد تجاوز به وی را داشته، این در حالی است که:

1 - اظهارات بعدی متهمه خلاف این ادعا را ثابت نموده است؛

2 - محل اصابت ضربه‌ی کارد به مرحوم (میان دو کتف) نشان از آن دارد که قتل در حالت دفاع نبوده است. گزارش معاینه‌ی جسد در سراسر بدن و دست‌ها آثار ضرب و جرح را گواهی کرده است. در پشت تنه یک بریدگی عرضی به طول هشت سانتی‌متر، در سمت راست ناحیه میانی خلف تنه و فاصله دو سانتی متر از خلف وسط و هشت سانتی‌متری در استخوان کتف راست دیده شده است؛

3 - خریدن کارد به منظور ارتکاب قتل، پیش از حادثه حکایت از سبق تصمیم ریحانه جباری بر قتل دارد. در بازرسی از منزل متهمه، جلد مقوایی کارد آشپزخانه کشف می‌شود که نشان می‌دهد آلت قتاله را خود خریداری کرده است. وی به خرید کارد آشپزخانه دو روز پیش از جنایت اقرار کرده است؛

4 - مفاد پیامک ارسالی از سوی ریحانه جباری برای دوست خود مبنی بر این که قصد کشتن فردی را دارد، دلالت بر سبق تصمیم وی برای قتل و نیز کذب بودن ادعای دفاع در مقابل تجاوز است. قاتل در تاریخ 1386.04.13 (سه روز پیش از ارتکاب قتل)، با ارسال پیامکی به یکی از دوستان خود نوشته است: «فکر کنم امشب بکشمش»؛

5- ساکنان مجتمع محل ارتکاب جنایت اظهار داشته‌اند که با شنیدن سر و صدا، بیرون آمده و مشاهده کرده‌اند مقتول در حالی که زخمی و خون‌آلود بوده، با فریاد «دزد دزد» از طبقه پنجم به پایین آمده و در جلوی واحد طبقه‌ی سوم بیهوش می‌شود. این در حالی است که در صورت صحت ادعای قاتل، موجبی برای فرار وی نبوده و نامبرده می‌بایست با ایجاد سر و صدا، همسایگان را آگاه می‌کرده و با حضور آن‌ها احساس امنیت می‌نموده است؛

6- درب آپارتمان از نظر قفل فاقد تخریب بوده و این امر نشان می‌دهد که قصد تجاوزی در میان نبوده است. متهم در خصوص بسته بودن درب و عدم امکان فرار می‌گوید: «در ابتدای ورود درب را باز گذاشتم. ولی او بعد از آمدن به سمت من درب را بست، اما قفل نکرد»؛

متعاقبا در ادامه تحقیقات ریحانه جباری مدعی گردیده قتل از ناحیه‌ی فردی به نام شیخی برنامه‌ریزی شده بود. متهمه هم‌چنین مدعی گردیده که پس از ایراد ضربه به پشت مقتول، شیخی وارد خانه شده و با مقتول درگیر شده است. وی می¬گوید: «شیخی فقط دنبال مدارکی در منزل مقتول می¬گشته و نقشی در قتل نداشته است». در این راستا بازپرس اقدامات بسیاری را در جهت شناسایی شخص مذکور به عمل آورده و پس از شناسایی افرادی با نام‌های مشابه و مواجهه‌ی حضوری بین ریحانه جباری با آن‌ها، در نهایت جباری با اعلام این که افراد مذکور را نمی‌شناسد، اقرار نموده که اظهاراتش در خصوص فردی به نام شیخی صرفاً به منظور انحراف مسیر پرونده بوده است.

گرچه ادعای ریحانه جباری در خصوص شیخی به هیچ وجه اثبات نشده و در مرحله‌ای نیز توسط محکوم انکار گردیده، اما با فرض صحت موضوع ، وی نقش نامبرده را صرفاً حضور در محل جنایت اعلام کرده و به صراحت ارتکاب قتل به تنهایی از ناحیه‌ی خود را پذیرفته است.

متهمه اقرار نموده برای قتل از پیش کارد تهیه کرده بود. هم‌چنین فروشنده‌ی کارد ضمن مواجهه‌ی حضوری با جباری، او را شناسایی کرده بود.

در ادامه تحقیقات صاحب کار و همکاران متهمه به دروغگو بودن وی اذعان نموده و گفته‌اند در روز وقوع قتل اعلام کرد که پدرش یک اتومبیل تویوتا کمری خریده این درحالی است که خودروی مذکور متعلق به مرحوم بوده است. آنها وی را فردی دروغگو توصیف کرده اند که دوست داشت خود را بزرگ‌تر از آنچه که هست نشان دهد.

پس از انجام تحقیقات توسط بازپرس ویژه قتل و برگزاری جلسات رسیدگی در دادگاه کیفری استان، دادگاه نهایتاً با اعلام ختم رسیدگی با احراز اتهام قتل عمد، ریحانه جباری را به قصاص نفس محکوم نمود که رای صادره از سوی شعبه‌ی 27 دیوان‌عالی کشور نیز ابرام گردید.

نظر بر این که طی چند ماه اخیر و پس از قرار گرفتن پرونده در مرحله‌ی اجرا، قاتل ادعاهای قبلی خود را که در جهت احراز صحت یا سقم آن‌ها، تحقیقات بسیاری صورت گرفته و برای مدت زمان طولانی نیز پرونده را از مسیر اصلی منحرف نموده بود، بار دیگر مطرح کرده و به این طریق تلاشی وافر در جهت مظلوم‌نمایی و ایجاد شائبه‌ اشتباه در صدور حکم صورت داد، اعلام می‌گردد تمامی ادعاهای فوق در جریان پرونده بررسی شده و کذب بودن آن‌ها در مراحل مختلف دادرسی توسط بازپرس، قضات دادگاه کیفری استان (پنج نفر) و قضات دیوان عالی کشور احراز گردیده است.

به‌رغم موارد فوق این دادستانی در جهت حصول سازش و کسب رضایت اولیای دم تلاش نموده و با وجود برگزاری جلسه‌ای با حضور اولیای دم و قاتل و خانواده‌ی وی، اولیای دم در نهایت خواستار اجرای حکم قصاص شدند که حکم صادره سحرگاه روز جاری به موقع اجرا گذارده شد.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۱۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
26
45
تا نباشد چوب تر
فرمان نبرد گاو و خر

در انگلستان مردم چنان از قانون و پليس مي‌ترسند كه حتي در حالت مستي وقتي اسم پليس مي آيد حواسشان را جمع مي‌كنند
ولي در ايران همه ي امور بازيچه شده است

برخورد قاطع با مجرمين را از مسئولين امر خواستاريم تا اين كه كسي فكر خلاف هم به سرش نيايد
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
4میلیونی ها جمعشون جمعه عجب نظرات افراطگراینه ای دادید
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
غیر افراطی غیر 4 میلیونی، همین شما نبودید که در رسانه های اونوری برای مجید، اسید پاش آمنه بهرامی دلسوزی میکردید و قصاص را خشونت بار میدونستید ولی حالا که اسید پاشی شدت گرفته خواستار اشد مجازات اسید پاشان شدید! حالا اینم همینجوری ...
حتما باید خودتون گرفتار بشید تا بفهمید نسنجیده حرف نزنید؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
ناشناس 17:46 خدا خیرت بده گل گفتی 83 خواهان بخشش اسیدپاش بودن و حتی از آمنه تقدیر هم کردن بخاطر بخشش اسیدپاش حالا 93 خواهان قصاص اسیدپاش هستن و خواهان عدم قصاص ریحانه جباری بودن 10 سال دیگه خدا میدونه نظرشون در مورد قصاص چند درجه تغییر میکنه
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
فعلا شما برید لکه اختلاس ها و بورسیه ها و رانتها و ... که توسط ... ایجاد شده رو پاک کنید که لکه ننگی شده در تاریخ ایران
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
کرسنت و استات اویل و قتل های زنجیره ای اصلاحات یادت نره.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
ناشناس۰۰:۳۵ عزیزم این وقت بیخوابی زده به سرت نه اینکه دوره های قبل از این موارد نبود دوره کی بود که معدن رو یه مدیر دولتی به همسرش هدیه داد اختلاسها و بورسیه ها دوره هاشمی مشکل نداشت ؟ یا اینکه نه از این می سوزید که احمدی نژاد از هاشمی نبود درثانی مطلب بالا و نظر این بنده خدا چه ربطی داره به 4 میلیونی 24 میلیون بودیم یادمون چه جوری 8 ماه کشور رو به اغتشاش کشوندید این بنده خدا اگه قتل کرده که حکمش همون قصاص بود در صورت عدم بخشش شاکیان از خانواده خودتم یکی و میکشتن خودت چیکار میکردی تویی که بیشتر از یکسال از رفتن دولت قبل و انتخابات 92 هنوز عقده 4 میلیون و احمدی نژاد و داری از قاتل مثلا برادرت میگذشتی
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
والا به خدا. احمدی نژاد 2 ساله رفته این هنوز کینه داره و با ربط بی ربط میاد رو دولتش اسید میپاشه.
حال انتظار داره یه خانواده قاتل پدرشون را میبخشیدن!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
2ساله رفته ولی هنوز و هر روز یه چیز بر ملا میشه اون از سه برابر کردن دلار و اون از تحریم های کاغذ پارش و اون از فقر و تورم 60 درصدی و ....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
77
4
بابا چرا درملا عام اجرا نکردید مردم لذت ببرمد؟؟؟؟؟؟؟
مدیر پایگاه اعدام دختر 25،26 ساله چه لذتي دارد !؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
بولتن جون میخای بگی اعدام پسرها لذت داره؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
خدا شفات بده
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
..............., کجا بزرگ شدی , حیف هوا...
ناشناس
| GERMANY |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
ریحانه جباری سحرگاه امروز اعدام شد.....
بابا چرا درملا عام اجرا نکردید مردم لذت ببرمد؟؟؟؟؟؟؟
این علامت تعجبها از بزدل بودن وطعنه زدن وروح و روان بیمار شما کاربر حکایت میکند.خودت را به روانپزشک معرفی کن .هیچکس حتی از اعدام صدام جنایتکار قاتل صدها هزار انسان بیگناه ومیلیونها آواره و خرابی دو کشور لذت نمیبرد زیرا او هم مثل شما ولی در اشل بسیار هولناکتری بد تربیت شده بود.مردم از اجرای قانون ولو جریمه یک پارک دوبله لذت میبرند نه از خود جریمه زیرا اجرای قانون در تمام زمینه ها وبرای هر شخص لذت آفرین است.اجرای قانون کشور را به مدینه فاضله نزدیک میگرداند.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
شما هنوز بر این باورید که صدام اعدام شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
7
47
فقط خدا میداند چه شده
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
قاضی و بازپرس هم میدانند چه شده که حکم قصاص را صادر کردند.
روشنفكر بي طرف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
29
33
شايد مقتول انقدر اذيتش كرده كه دست به اين كار زده
نمي شد به جاي اعدام 25 تا 30 سال زندان براش مي گذاشتند؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
آقای روشنفکر!
در مورد اسید پاشی به آمنه هم همینو گفتین
از او سال چن تا اسید پاشی اتفاق افتاده؟!
اگر قصاص می کردن دیگه الان این اتفاق نمی افتاد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
روشنفکر جان با در نظر گرفتن چنین فرضیه ای همه قاتلان بی گناه هستن که!
یاعلی مدد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
اگر قرار بود همه رو به خاطر توهم مجازات کنند الان شما در زندان بودی !
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
25 تا 30 سال زندان بودن اونموقع دیگه پیر 50 یا 55 ساله میشد آدم بمیره که بهتره تا اینکه اینهمه مدت زندان باشه و تازه بعد در اومدن از زندان همه بهش به چشم سابقه دار نگاه کنن من خودم دخترم مردی متاهل و بچه دار همکارم بود که مدام باهام شوخیهای بیجا میکرد و اذیتم میکرد بالاخره تحملم تموم شد و یه بار در حضور مدیرم باهاش جرو بحث کردم ولی مدیرم چون با اون مرد رفت و آمد داشت به جای اینکه از اون بخواد دست از شوخیهای زشتش و آزار و اذیت من برداره قرارداد من و تمدید نکرد با اینکه حق با من بود هم بیکار شدم هم یه سابقه منفی برام موند فقط خدا رو شکر میکنم که تو شرکت اون نامرد معروف بود به هرزگی و اینکه خیلی از مردای شرکت هم بخاطر اذیتکار بودنش دوست نداشتن باهاش کار کنن و خیلیها گفتن خوب کرد تو روش وایستاد و جوابش و داد وگرنه لابد میگفتن من چیکار کردم که اخراج شدم دید جامعه نسبت به یه سابقه دار خیلی منفی
چرا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
2
32
علیرغم تمام توضیحات هیچگونه اشاره ای به انگیزه قتل نشده
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
خیلی از قاتلان تا آخرین لحظه به انگیزه قتل اعتراف نمیکنن
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
دلش را خوش کرد به حمایت بازیگران و فوتبالیست ها و بی بی سی و اعتراف نکرد. اشتباهش این بود که فکر میکرد این جماعت به هیچ وجه نمیزارن اعدام بشه برای همین دست بالا هم گرفت و آخر مقتول را هم متهم کرد ....
ولی نمیدونست هیچ کسی خون و آبروی پدرش را با همکامی با 4 تا آدم معروف و فشار رسانه ایشون معامله نمیکنه
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
3
39
ناراحت شدم
کاظم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
29
21
دستتان درد نکند
خدا رو شکر که خداوند حکم قصاص را برای مسلمانان قرار داده است
و خدارا شکر که در ایران حکم قصاص داریم
چه میکردیم اگر به بهانه حقوق بشر این قانون الهی در ایران نبود!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
چین که چندبرابر ما جمعیت دارد چرا میزان جرایمش کمتر از ما است ؟
مدیر پایگاه کی گفته جرایمش کمتر است ؟ واتفاقا در آمار اعدام چین کشور اول در جهان
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
جناب بولتن طبق آمار سازمان عفو بین الملل چین در سال 2012 با یک میلیارد و دویست و هشتاد میلیون نفر، فقط 2000 نفر اعدامی داشته است که بیشتر آنان نیز به جرم مواد مخدر یا اخلال در قوانین اجتماعی اعدام شده اند و در ایران با 80 میلیون نفر 314 نفر اعدام شده اند . احتمالا از رابطه ی درصدی متوجه خواهید شدکه نسبت به جمعیت آن کشور 15 هزارم درصد بوده است و در ایران314 نفر در برابر 80 میلیون نفر یعنی حدود 41 هزارم درصد یا به عبارتی درصد اعدام های ایران دو نیم برابر چین است .پس با این اوصاف میزان جرایم کمتر در چین ربطی به میزان اعدام و قوانین خشن ندارد . در سویس در سال چند نفر اعدام می شوند و میزان جرایمشان چند برابر ایران است یا ایران چند برابر آنان جرم و جنایت دارد ?
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
چین با جمعیت یک و نیم میلیاردی اعدام کمتری نسبت به جمعیت ما داره
حال اگر جمعیت ما هم 1/5میلیارد نفر بود سالی یک میلیون اعدامی داشتیم و رکورد میزدیم
فعلا جایگاه دوم رو داریم مدال نقره نصیبمون میشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
37
13
آیا ما در جایگاه خداوند نشسته ایم که این زن را اعدام کردیم
خداوند شیطان را مجازات نکرد و گداشت زندگی اسش را ادامه دهد و مدیریت دنیا به شیطان داد
مدیر پایگاه لازم نيست كسي در جايگاه خداوند نشسته باشد تا خاطيان را مجازات كند .خداوند اوامر و نواهي و حدود خويش را بر پيامبر اكرم (ص)نازل فرمود تا بندگان خدا اجرا كنند و شهرها ايمن شوند وستم باب نشود . نه تنها در همه اديان الهي و ابراهيمي براي هر جرمي مجازاتي معين شده بلكه حتي در مكاتب بشري هم هيچ مجرمي از گزند مجازات در امان نيست .اگر كسي به روند يك پرونده شبهه اي داشته باشد يك بحث است واينكه كسي اصل مجازات مجرمان را برنتابد بحث ديگري است و بنظر مي رسد كم انسا عاقلي يافت شود كه مجرمان را آزاد بخواهد و از مجازاتشان ايراد بگيرد.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
عقاید شیطان پرستان را داری ناشناس 13:12
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
حتما تو ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
هم در جایگاه خدا نشستی
خدا با این عظمتش شیطان را مجازات نکرد ایا با قصاص کردن مقتول زنده می شود؟؟؟؟؟/
ندا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
23
22
خدا بیامرزش.نور ب قبرش بباره.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
آدمهایی که قاتلان قهرمانشون هستن اوضاعشون خرابه
مونا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
47
10
خیلی خبر خوبی بود من که مدتها بود منتظر قصاصش بودم.
مدیر پایگاه هيچگاه خوشحال از مرگ كسي نشويم ،كاش آن قتل به وقوع نمي پيوست ،كاش خانواده مقتول مي بخشيدند اگر چه قصاص حقشان بود .
پاسخ ها
فرشاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
کاش از مردن کسی اینقدر خوشحال نمیشدیم.بهتر نیست خودمون رو جای اون دختر بگذاریم .بنظر شما کسی بی دلیل دست به این جنایت میزنه
دوست فرشاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
کاش از مردن کسی اینقدر خوشحال نمیشدیم بهتر نیست خودمون جای خانواده مقتول بزاریم ؟
بنظر شما کسی رو بی دلیل قصاص میکنند ؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
18
21
در قصاص حیات است .علی(ع)
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
جالب است که نظرات بعد از تائید درج می شوند . این سخن از امام علی(ع) نیست . آیه 179 سوره بقره است
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
خوب حتما امام علی هم یه روزی این آیه را قرائت کرده!
ایراندوووووست
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
19
13
خوبه خودمون در جای خانواده مقبول بذاریم هم بچه مون کشته شده هم انگ بی آب رویی بهشون زده شده،مقتولم در حال نماز بوده ،از پشتم بهش ضربه خورده
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
درضمن یه آدم پولدار برای چنین روابطی نیازی به زور نداره. چیزی که ریخته کنار خیابون دختران ....
نيلوفر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
11
22
متاسف شدم.چه حقيقتي پشت اين ماجرا ها بود خدا داند ولي هرچه كه هست اتفاق تلخي بود.خدا رو شكر كه در مقام قضاوت نبودم ولي در مورد اين پرونده به نظر من هيچ قطعيتي وجود نداشت.ممكن نبود تجاوز در گذشته صورت گرفته باشد آيا؟خدا از بچه هامون محافظت كنه.مادر ريحانه خدا ارحم الراحمينه.خدايش بيامرزاد.
پاسخ ها
ایران
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
نیلوفر جان واسه نظرت باید هزاران لایک زد آره واقعآ فقط خدا میدونه اصل ماجرا چی بوده اگه به ناحق بوده خدا جوابشون و بده
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
حت تاثیر فیلم خانم رخشان بنی اعتماد داری به مقتول تهمت میزنی!
خانم بنی اعتماد با قانون خدا چه کردی؟!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
منظور فیلم هیس خانم درخشنده است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
8
7
شما که به همه نظرات جواب دادید ، چرا انگیزه قتل را کسی نمیداند ، قاتل در خانه مقتول چه کار میکرده ، چرا با ماشین رفته دنبالش که همکاراش دیدنش ، شاید تجاوز در زمان دیگری اتفاق افتاده و حالا داشته از دختره باج گیری میکرده ..
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
هه. اینکه داستان فیلم هیس ...است.
در هر قتلی معمولا قاتل میره خونه مقتول و این چیز عجیبی نیست
بابک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
4
1
با سلام
قابل توجه اینکه در قران کریم صراحتا در خصوص کسانی که به اقتصاد و بازار مسلمین ضربه مالی می زنندو اصطلا حا اختلاص می کنند حکم محاربه و اجرای حد دستور داده شده با توجه به این همه اختلاص واقعا ما از دست چند زالو صفت خلاص شده ایم اما حدود الاهی برای جرائم دیگر اجرا می شود و اگر در اسلام حکم قصاص داریم بایستی همان اسید پاش را با اسید به همان تر تیب قصاص کنند تا اینطور که در ایران مد شده مد نشود که مصداق جنایت است فرد مضروب حاضر است بمیرد اما تا ابد از جامعه فاصله نگیرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
رحمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
0
4
الله اعلم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
3
6
ای کاش مادرش از راهش وارد شده بود وبه توصیه کسانی که از دو ر دست بر اتش دارند عمل نمی کرد .خداوند هر دو را بیامرزد واز خطای هر دو بگذرد. امین
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
10
13
ظاهرا همه خوشحالند از اعدام ..
اون دختر در سن 19 سالگی بنا به گفته ی خودش برا دفاع از تعرض مقتول دفاع کرده ..
اصلا اینا به کنار ... این دختر 7 سال , هرروز در زندان با مرگ دست و پنجه نرم کرده ...
آیا با اعدام ریحانه مقتول زنده میشه؟
متاسفم برای اون دسته فکرایی که میگن خوب شد مرد ..خوب شد فلان شد ...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
اون خانواده هم 7 سال هروز غم بی پدری کشیدن.
نکنه با اعدم نکردن قاتل مقتول زنده میشد؟
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
تعرض؟؟؟؟چیزی که تو نشریات خوندیم خدابیامرز قبلا هم رابطه داشته و طبیعتا برای آرمانهای پاک بشری خونه مقتول نرفته
bahram
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
2
1
بولتن چقدر رو نظر دیگران نظر میفرستی . خیلی باحالی . الان برای نظر من یه نظر بفرست :D
سید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
6
3
ایا قضات محترم تحقیق کردن ببینند چه انگیزه ای باعث شده این دختر دست به این جنایت بزند اصلا اون مرحوم چه نسبتی با این خانم داشته و تو خونه اون چکار میکرده مگه میشه یه خانوم جوون بدون دلیل مرتکب قتل یه نفر بشه و خیلی سوالهای بی جواب دیگه
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
نه قضات منتظر فرمان شما بودن. 7 سال زمان بردن این پرونده نشون میده همه چیز کامل بوده
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
هر کسی برای قتل یا هر عمل خیر یا مجرمانه ای که صورت می دهد دلیلی دارد باید دید دلیل مورد نظر اجازه ارتکاب قتل را می دهد یا نه
حمید کلباسی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
8
4
با اعدام این دختر که شاید مستحق مرگ هم نبود بار دیگر قضیه شهلا و ابهامات بسیار در آن ماجرا برایمان تداعی میشود . خانواده ها باید معاشرت فرزندان خود را کنترل کنند و خانواده سربندی هم بدانند تا زمان مرگ از دست عذاب وجدان خلاصی ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
تو هروقت یکی بابات را کشت و بهش تهمت هم زد ببخش تا، تا آخر عمرت عذاب وجدان نداشته باشی.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
اگر هر کسی بخواد کسی دیگه رو بکشه و بعد متهمش کنه به تعرض و تجاوز سنگ رو سنگ بند نمیشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
8
0
اكر اختلاف سن داشتند بي كناه كشته شدجون من هم با اختلاف سن 18 سال دارم زندكي ميكنم ميدانم كه خدا بيامرز جه زجري كشيده به نظر من بايد بدر و مادري كه بجه هايشان را به اين ازدواجها وادار ميكنند بايد اعدام شوند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
عزیزم مساله کاملا متفاوته. شما هم اگه مشکل داری طلاق بگیر نه اینکه آدم بکشی
sdcx
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
4
0
حالا چوب اعدامش را ملت باید بخورند صدای حقوق بشر در اومده
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
چرا صدای حقوق بشر در مورد قتل عام کودکان غزه توسط وحشیان صهیون در نمیاد ؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
چرا صدای شما در مورد قتل عام کودکان شنگال و کوبانی و سربریده شدن کوردهای ایزدی و اواره شدن و فروخته شدن زنان کورد ایزدی و شنگالی توسط وحشیان داعش در نمیاد؟
sdsx
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
ای ناشناس اول برو املات را درست کن یه کم فارسی بخون کرد را کورد ننویسی اینجا از دختر ایرانی دفاع میکنیم . عرب و کرد مگر خودشون بی کس هستند که تو سنگشون را به سینه میزنی
روشنفكر بي طرف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
2
2
اون خانم و يا اقايي كه بنده رو متهم كرده كه در مورد اسید پاشی به فردي به نام آمنه حرف زدم بدونه كه اصلن بنده در مورد اسيد پاشي نظر ندادم و تهمت دروغ نزنه.

بنده در مورد كشتار مردم در كوباني نظر دادم كه احزاب كوردي را از تندروي منع مي مي كردم.
نظر بنده در مورد اسيد پاشي هم اينه كه بهتره به جاي قصاص براي مجرم 25 تا 30 سال زندان بذارن نه قصاص تندروانه.
واسه كسي كه سه نفر رو اسيد پاشونده قصاص كنيم دو روز بعد ازادش كنيم بره جراحي پلاستيك كنه خودشو خوب كنه ميشه جلوگيري از وقوع جرم در جامعه؟
ارابش زياد خانمها هم يك نوع تندرويه كه يكي از عوامل اسيد پاشيه.
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
2
5
همترین دغدغه های شنبه این هفته من ! :
1. واقعا انگیزه دختر 19 ساله از قتل چی بوده و جرات و جسارت تو این سن و رسیدن کینه و عداوت بعد از یک آشنایی کوتاه چجوری به اینجا رسیده که طرف رو اینطوری بکشه؟
2. اینگه یک دختر 19 ساله طراح دکوراسیون بشه خیلی باورپذیر نیست.
3. یک پزشک چجوری از مکالمه یک نفر با یک شخص سوم دیگه سر صحبت را باز کرده و به طرف میگه بیا مطب من
4. دختره که واهمه داشته و چاقو خریده اصلا چرا رفته اونجا ؟
5. داستان اون وسیله حفاظت مقاربتی که دکتر از داروخانه خریده بود چی بوده ؟
6. ریحانه چه رازی در دل داشت که حاضر شد بره زیر خاک ولی نگه ؟
کاش میدونستم کاشکی کاشکی کاشکی....
amir
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
4
6
چرا ريحانه هيچ وقت اظهار ندامت و پشيموني نكرد
چرا از شخصيت نفر سوم پرده بر نداشت؟؟؟؟
خيلي زودتر از اينها بايد اعدام ميشد
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
اگر به خواهر شما تعرض بشود و او از خود دفاع کند، به او خواهید گفت که چرا اظهار ندامت نمی کنی.
با اعدام ریحانه یک چیز ثابت شد، او سرسوزنی از گفتار خود حتی به بهای جانش کوتاه نیامد و همین برای صدق مدعایش کفایت می کند
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
جناب ناشناس بحث تعرض در کار نبوده .
عنوان کردن تعرض از جانب ایشان برای انحراف دادگاه بوده است .
در خبرگزاری فارش تفصیلا " از سیر تا پیاز ماجرا عنوان شده . من متاسفانه لینکش را گم کرده ام شما با قدری جستجو میتوانید به اصل ماجرا پی ببرید . منجمله خرید کارد از قبل و پیدا کردن جلد مقوایی کارد در منزل قاتل . پیامک ارسالی به نزدیکترین دوستش مبنی بر اینکه " فکر کنم امشب بکشمش "
خواهش میکنم برای آرامش خودتان هم که شده این لینک را در فارس بیابید و بخوانید .
parisa
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
4
3
حقیقت با مرگ ریحانه نیز مرد وبا او به گور رفت ایکاش ریحانه آن حقیقتی را می گفت که خانواده سربندی به آن علاقه مند بودند!!! اگه این خانم در دفاع از خودش چنین عملی را مرتکب شده باشد چه کسی جوابگوی آن است
فلاحی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
2
5
درهمه کشورهامجرمان محاکمه می شوندومجازات می شونداگرمجرمان مجازات نشوندامنیت وآرامش ازبین می رود
دراین کشورماهم ده هامجرم مجازات واعدام می شوند.اماسوال این است که:چرابه اعدام خانم ریحانه سروصداشده است ؟
آنهم باحمایت کلیه امکانات رسانه ای درسراسر عالم آن هم باحمایت کلیه سیاست مداران صهیونیستی آن هم ازطرف مخالفان ایرانی فراری ضددین وضدانقلاب ؟
آخراگرشمابرای نابودی جمهوری اسلامی وتشکیل یک حکومت مبارزه می کنیداین قدربی عقل وبی فکر هستیدکه نمی فهمیدداریدالگویی ازخودتان به مردمی می دهیدکه ادعای طرفداری آنهاراداریدآخرچه طوری می خواهیددرجامعه ادعایی تان امنیت وآرامش ایجادکنید؟باکمک قاتلان ،دزدان،قاچاقچیان ،کلاه برداران ،تروریست ها،غارت گران ،فراریهای ترسویی مثل خودتان....؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
دلش را به همین حمایت ها خوش کرد و با اتهام به مقتول خانواده اش را مصمم به قصاص کرد
حمید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
شما همش بشین شبکه (1) ببین، همه چیز که صهیونیستی نیست آقا، کسی نگفته چرا دختر 19 ساله ایشان رو کشته و با چه انگیزه ای آخه !؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
ناشناس10:38 تو بشین معراجی ها و قلاد های طلا و 20:30 نگاه چکار داری به این خبرها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
هم شبکه یک می بینیم
هم قلاده های طلا
هم معراجی از یک تا ده
هم اخراجی ها از یک تا ده
و هم نظر میدهیم و هم انتقاد میکنیم .
آزادی بیان از نوع شما را هم داریم می بینیم !!! جل الخالق !
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
شما هم بشین من و تو ببین .ببین کی چی بهتون میگن مثل طوطی تکرار کن
ایلیا
|
UNITED STATES
|
۰۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
3
3
واقعا چرا کشتنش؟آیا به قضات محترم ثابت شده گناهکاره که حکم قصاص دادن؟ کاش ریحانه رازش ميگفت،من مطمئنم بی دلیل اون نوشته،هیچ مقتولی بی گناه نیست
ایلیا
|
UNITED STATES
|
۰۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
5
1
واقعا چرا کشتنش؟آیا به قضات محترم ثابت شده گناهکاره که حکم قصاص دادن؟ کاش ریحانه رازش ميگفت،من مطمئنم بی دلیل اون نوشته،هیچ مقتولی بی گناه نیست
اسی بندر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
3
1
بی گناه تا پای چوبه دار میره ولی به دار اویخته نمیشه...مطمئن باشید اگر مشکلی نداشت اعدام نمیشد.جون عزیزترین چیزه هر انسانه.
اگر مسائلی بوده حتما میگفت شک نکنید...
مهسا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
0
4
در جایگاه قضاوت نیستم
ولی.......
از ته دلم ناراحتم که دو هموطنم رو از دست دادم شاید اگه کمی عاقلتر صبورتر قانعتر با ایمانتر با گذشت تر بودیم این اتفاقات نمی افتادند
خدایا کشورم و مردمش رو حفظ کن
مردم ایران از بهترینها هستن کاش باهم مهربانتر باشند
مهسا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
1
3
در جایگاه قضاوت نیستم
ولی.......
از ته دلم ناراحتم که دو هموطنم رو از دست دادم شاید اگه کمی عاقلتر صبورتر قانعتر با ایمانتر با گذشت تر بودیم این اتفاقات نمی افتادند
خدایا کشورم و مردمش رو حفظ کن
مردم ایران از بهترینها هستن کاش باهم مهربانتر باشند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
3
5
قصاص حق هست
معصومه پ
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
0
3
بیاید دعا کنیم هیچوقت در جامعه ما شاهد یه همچین اتفاقی نباشیم بیاید کمک کنیم که این اتفاقات در جامعه ای اسلای رخ ندهد. خدا پشت پناه همه جوانان باشد تا هیچوفت دچار یه همچین خطای نشوند این خطااین اشتباه این گناه باعث می شد تا چند خانواده و یا چند نفر و یا حتی یک جامعه و یک ملت آسیب ببیند. ان شالله این آخرین حادثه باشد، این آخرین اتفاق باشد. بیاید همه دعا کنیم. ان شالله حادثه ای رخ ندهد که بخواهد به قصاص منجر شود الان دو خانواده داغدار عزیز از دست رفته شان هستند بیاید برایشان مرهم باشیم بجای نمک بر روی زخم، هر دو مقتول وقاتل گناه و اشتباه کردند یکی رفت و دیگری به نام قانون قصاص شد پس بیاید کمک و یاری رسان کسانی باشیم که الان هستند و با خواندن بعضی از حرفا آزار می بینند هم خانواده مقتول و هم خانواده..... بیاید در شب های عزای حسین برای جوانان مان دعا کنیم تا از هر گونه وسوسه های شیطان در امان باشند. من از خداوند برای هر دو خانواده آرزوی صبر و بردباری دارم . چون یکی پدر از دست داده و یکی فرزند. امیدوارم خداوند برای هیچ خانواده ای این اتفاق را پیش نیاورد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
2
10
در ضمن قدمی که خانم درخشنده (با فیلم هیس) در محکوم کردن دستگاه برداشته هیچ ضد انقلابی برنداشته.
از این به بعد دادگاهها برای هر زن جنایتکاری حکم قصاص بدن با توجه به فیلم خانم درخشنده اون حکم از پایه غلط و نشان زن ستیزی دادگاهها و قضات ماست.
منتقد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
5
10
ایا واقعا دختری که برای دفاع از حریم عفتش جنگیده ایا واقعا سزاوار اعدامه؟
نه.
پاسخ ها
مرد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
كاملا موافقم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
موافقم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
شما مگه مطمئنی قصه این بوده به جای قاضی حکم صادر میکنی ؟
مرد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
آقاي ناشناس اينجا همه حق دارند نظر بدهند.
شما اگه ناراحتي ديگه اينجا نياييد.
به نظر من منتقد كاملا درست ميگه.
مرد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
روح مرتضی عبدالعلی سربندی، چه خواهد كشيد...!!!؟؟؟؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
آقای مرد! ناشناس حق نظر دادن نداره؟
مصطفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
5
5
ضمن احترام فراوان به خانواده مقتول و شادي روح هردو مرحوم چند نكته عرض مي كنم:
1-بخششي كه خانواده مقتول در قبال بيان حقيقت مي خواستند به ريحانه بدهند فقط حرف بود چون آنها مي خواستند از زبان ريحانه بشنوند كه خدابيامرز قصد تعرض نداشته و ريحانه حاضر شد اعدام بشه ولي حتي به دروغ چنين چيزي را نگه بر فرض مثال ريحانه چنين چيزي هم مي گفت بازهم بخشش در كار نبود چون آن زمان خانواده مقتول دنبال اين بودند پس چرا كشتيش؟
2-مطمئن باشيد اگه ريحانه 1درصد مقصر بود مرحوم سربندي99 درصد مقصر بود آخه يك دختر 19 ساله كجا و مرد 47 ساله كجا ؟ مرحوم سربندي جاي پدرش بود بر فرض مثال ريحانه نيتي داشت مرحوم سربندي كه ظاهرا آدم متدين و مقيد و نماز خواني بود بايستي راهنمايش مي كرد و نصيحتش مي كرد ودر نهايت ازش دوري مي كرد
3-خانواده مرحوم سربندي به آن چيزي كه مي خواستند نرسيدند و ريحانه با مرگ خودش روي حرفش ايستاد و افكار عمومي از رفتار خانواده سربندي متقاعد نشدند و مورد تاييد افكار عمومي قرار نگرفت خدا مي داند در آن لحظه چه اتفاقاتي افتاد ولي اين پرونده ابهامات زيادي داشت و بهمين علت قضات محترم كه جاي تشكر از زحمات آنها دارد سعي بر صلح و سازش داشتند كه با پافشاري خانواده مرحوم صورت نگرفت ولي اگر آن چيزي كه ريحانه گفته بود حتي يكهزارم درصد درست باشد قاتل ريحانه خانواده مرحوم سربندي هستند همانطور كه قاتل مرحوم سربندي ريحانه بود؟
4- خانواده مرحوم سربندي با عدم بخشش ريحانه و اعدام او تنها سرنخ كشف واقعيت و حقيقت را حذف كردند تا حتي گذشت زمان هم واقعيت را روشن نكنه بهرحال قصاص حق اولياي دم است و اين پرونده با تمام ابهامات و پيچيدگيها به تارخ پيوست ولي خانواده زنده ياد سربندي مي توانستند با بخشش ريحانه تاريخ ساز شوند كه اينكارو نكردن
روح هر دو شاد
فرجام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
4
4
جان آدم خیلی عزیزه اگه حتی یک میلیونیوم درصد حرف ریحانه درست باشه و بخاطر دفاع از خودش دست به چنین عملی زده باشه عذاب وجدانی سخت در انتظار خانواده مرحوم سربندی است و خانواده محترم مرحوم سربندی تلافی کار مرحوم سربندی را با اعدام ریحانه کردند تا دیگر هیچ شاهدی نباشه ولی خدا اون بالاست و نظاره گر کار ما آدمهای گناهکار!
طیبه السادات
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
5
5
ضمن تشکر از قوه قضاییه بخاطر تلاش در جهت صلح و سازش آیا قضات محترم صددرصد مطمئن شدند که ایشان در دفاع از خودش اینکارو نکرده اگر خدای ناکرده بیگناه بالای دار رفته باشه و در دفاع از خودش چنین کاری کرده باشه اون دنیا چه کسی جوابگو است البته اگه در همین دنیا تقاص کارشو نبینه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
6
10
هر عقل سالمی میفهمه فرضیه تجاوز کاملا مردوده چون مقتول از پشت ضربه خورده. درهای خانه هم قفل نبوده و این خانم به راحتی میتونسته بره بیرون.
به اضافه اینکه یه آدم پولدار برای چنین روابطی نیازی به زور نداره چیزی که کنار خیابون زیاده دختران آماده به خدمت....
علی ف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
3
11
خواهش میکنم انقدر اسیر موج سواری بی بی سی و پیجهای شبکه های اجتماعی نشید .هر کس بنا بر منافع خودش یک قسمتی از پرونده رو روش مانور میده کل پرونده رو بخونین و اینم بدونین 13 قاضی تو 7 سال همگی رای به قتل عمد دادن یعنی همگی اشتباه کردن یا غرض داشتن ؟ یکم احساسی برخورد نکنیم کسی از پشت چاقو زده چاقو رو از قبل خریداری کرده بوده حمله ای هم بهش نشده درب منزل هم قفل نبوده آیا نمیتونست بجای قتل وقتی مقتول رفته بود نماز بخونه از در فرار کنه ؟ سروصدا کنه تو آپارتمان ؟ آخه چند نفر از ما میتونیم چاقو تو بدن یک گربه فرو کنیم ؟ چه برسه به یک انسان ایشون علم غیب داشتن که قراره بهشون تجاوز بشه که قبلش چاقو خریده؟ و اگر میدونسته چرا رفته به اون ساختمون؟ عادت کردیم بدون تحقیق فقط موج سواری کنیم انگ بزنیم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
موافقم
وحید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
6
5
آخه چطور یک فرد مذهبی و نماز خوان و متدین در یک محل با یک دختر 19 ساله ونامحرم زیر یک سقف و تنها در خانه عمه مرحوم !ملاقات دارند و قبل از آن مرحوم به داروخانه مراجعه و خریدی انجام میدن و یکی از لیوان های شربت توش مواد بیهوش کننده بود!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
1
5
از نظر ینده هم هنوز مردم تحت تاثیر فیلم ... هیس هستند .
شیما جهانی
|
GERMANY
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
4
3
من نه قاضیم ونخ اجازه قضاوت دارم اما به عنوان یه انسان میگم هیچکس در شرایط سالم عقلی بدون دلیل آدم نمیکشه ...اما این قتل صورت گرفته به هر دلیلی که فقط خدا آگاهه امابه نظر من نه ریحانه و نه هیچ قاتلی سزاوار اعدام نیستن...جان یه انسان رو گرفتن فقط دست خداس...باور کنید برای مجازات یک گناهکار اعدام فقط راحتترین راهه...برای این که یه گناهکار متنبه بشه باید این فرصتو داشته باشه که به اشتباهش فک کنه مثل 30 سال حبس...با اعدام فرصت اصلاح اون انسان گرفته میشه؟؟؟؟؟
برای مجازاتش همین کافی نیست که بهترین سالهای عمرشو تو زندان میگذرونه؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
باقری
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
شما خوبه که شما قاضی نشدی .کلا کلام خدا را زیر پا میزاشتی . فرموده خداست که قاتل باید به قتل برسه مگر با عفو صاحبان دم که میتوانند ببخشند یا دیه بگیرند . ضمنا اگر خدا میخواست حتما خانم ریحانه زنده میماند . اگر تعدادی بدونند که قاتل فقظ زندانی میشود واعدامی در کار نیست هرروز شاهد صدها قتل خواهیم شد . خداوند بهتر میداند که حکم قصاص داده است
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
بله دلیل که حتما وجود داره. اما حق چی؟
MAHDI
|
UNITED STATES
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
4
4
روحش شاد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
5
2
خوب کاری کرد ، روحش شاد.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
من نمیدونم خوب بودن از نظر شما یعنی چی ؟ اما نتیجه این کارخوبش ( تلو تلو خوردن بالای طناب دار بود ) . شما هم هوس کردید ؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
2
4
در چشمان این دختر شرارت عجیبی دیده می شود،قتل کار راحتی نیست که این دختر به راحتی انجام داده و قصاص هم کار سختی است ولی در هر صورت باید قانون اجرا شود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
1
2
طرف هر کار دوس داره میکنه هر جور دلش میخواد لباس میپوشه هر قرار ملاقت قبول میکنه هر رابطه ای .....بعد که اتفاقی میفته من دارم از عفتم دفاع میکنم دفاع از عفت با حجاب نه با کارد 50سانتی
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
دمت گرم
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین