کد خبر: ۳۱۴۶۳۵
تعداد نظرات: ۲۶ نظر
تاریخ انتشار:
… چون به خلوت می‌روند آن کار دیگر می‌کنند

آقای حدادیان! یاد امام و شهدایت را باور کنیم یا مجوزت به لطمه زدن عزاداران را؟

این یک بحث درون خانوادگی است که ورود قرتی و ضدانقلاب در آن ممنوع است چه برسد به سایر اغیار …


گروه مذهبی : مقدمه اول: ما هر چه داریم از عزاداری هایی است که برای امام حسین (ع) انجام داده و می‌دهیم و دستگاه سید الشهدا آنقدر خادم صدیق دارد که به شمار نمی آید. اگر غیرتی در وجود ماست، محصول اشکی است مداحان عزیز از چشم مادرمان هنگام شیر دادن به ما گرفته اند. و آنقدر این کشتی نجات، رئوف است که از خطاکار گرفته تا عارف در آن وارد می‌شوند و اِن شا الله همه ما که خرده شیشه‌ای در اعمال مان هست، به واسطه حضرت ثارلله عاقبت به خیر خواهیم شد.

مقدمه دوم: یک تار موی سعید حدادیان را به هزارتا منافق و معاند و روشن‌فکر نما نمی دهیم. اگر در ادامه نقدی وارد می کنیم، این یک بحث درون خانوادگی است که ورود قرتی و ضدانقلاب در آن ممنوع است چه برسد به سایر اغیار …

حالا با اجازه بزرگترها می‌رویم سر بحث اصلی

به گزارش بولتن نیوز، آیا غیر از این است که تکفیری ها با نمایش التقاطی از اسلام، به این دین الهی آسیب زده‌اند؟ آیا غیر از این است که داعش، با اضافه کردن مسائلی به اسلام که هیچ ربطی به آن ندارد، در حال ترویج چهره ای از اسلام در جهان است که در آن، مغایرت با عقل، خشونت، بدویت و ضد بشریت حرف اول را می‌زند؟ آیا در جهان تشیع، شاهد این نبودیم که شبه عزاداری های بعضی افراد که قمه به دست خون فرقشان را جاری می‌کردند و به خویش آسیب می رساندند، بهانه به دست دشمنان داد تا هر نسبتی که لایق خودشان بوده را به ما وارد کنند؟

و مگر همه این‌ها نبود که باعث شد بسیاری از مراجع تقلید ما و خصوصا رهبر انقلاب، اعلام نمایند که قمه زنی در عزاداری ها جایز نیست و احدی مجاز به لطمه زدن به خود نیست؟ آیا دستور مؤکد به هیات های عزاداری نشد که کسی برای سینه زدن، پیراهن خود را درنیاورد و لباس به تن، مراسم سینه زنی برگزار شود؟ پس اجرای این دستورات کجاست؟ آیا فقط زمانی که دوربین در مراسم وجود دارد تا آنرا از رسانه ملی پخش کند باید به این‌ سفارش‌ها عمل کنیم؟ چه کسی اجازه داده در مراسمات مثلاً خصوصی ترمان هر خطایی را به نام عزاداری انجام دهیم؟

12 آذر 94، مشهد مقدس، حسینیه آیت الله شاهرودی. مداح مراسم، حاج سعید حدادیان. حاج سعید خودمان. همان حدادیان راه امام و شهدا. اولش که عده‌ای لباس از تن درآورده و شروع به سینه زنی می‌کنند و حاج سعید خودمان هم هیچ تذکری نمی‌دهد. آن‌هایی که ادعاهای ولایت مداری حدادیان را بارها دیده و شنیده بودند تعجب کردند که این چه شرایطی است؟ مگر توصیه مؤکد به این نشده که در عزاداری ها برهنه نشویم؟ پس این چه وضعی است؟

اما ای کاش کار به اینجا ختم می شد؟ در اواسط مراسم، عده‌ای شروع کرده‌اند به لطمه زدن به خویش و حاج سعید خودمان، نه تنها تذکری به آن‌ها نمی دهد، بلکه با ذکر حدیثی از امام علی (ع) که معلوم نیست این حدیث تا الان کجا بوده که رهبر انقلاب و سایر مراجع تقلید آنرا ندیده اند اما ایشان دیده اند، هم این عمل اشتباه را توجیه می‌کند و هم به انجام آن توصیه. و هم اینکه می‌گوید بزرگان ما به لطمه زدن در عزاداری امام حسین (ع) سفارش کرده‌اند و …

حاج سعید! حقیقتاً از شما توقع این رفتارها و چنین مجوز دادن ها نمی‌رود. از شمایی که ولایت مداری از زبانت نمی‌افتد توقع می‌رود در عمل هم به آن اهتمام داشته باشی. حتی در مکان هایی که تصور می‌کنی اگر رفتاری در آنجا صورت بگیرد، به چشم کسی نمی‌آید. باید شما و دیگرانی مثل شما که پرچم داران یک جریان فرهنگی هستید و منتسب به نظام، بدانید در همه حال، رصد می‌شوید و خدای نکرده یک اشتباه شما می‌تواند بهانه‌ای شود برای تخریب دین و نظام ما. انصافاً از شما دیگر نباید لطمه ای به اسلام و یا جمهوری اسلامی برسد که اگر برسد، از دیگران چه توقعی داریم؟

ای کاش آن همه خاطره خوب از حاج سعید و ولایت مداری هایی که لساناً و عملاً به آن مفتخر است با یک عمل خفیف زیر سؤال نرود و اغیار به ما از این جهت نتازند.

باز هم تأکید می‌کنیم: این یک نقد دورن گفتمانی است و ورود غریبه به خانه ممنوع است.

منبع: بولتن نیوز

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۸
ناشناس
|
United States
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
1
10
مواردش خوب بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
از دیدار جهنگیری و اردوغان چه خبر؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
9
9
آخه تو اصلا می دونی گفتمان یعنی چه ؟ که می خواهی نقد گفتمانی هم داشته باشی
سحر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
4
30
ملاک ما فرمایشات رهبری و مراجع تقلید است ،هر کس هم خلاف آن رفتار کند منحرف و بدعت گذار است، هر کسی که میخواهد باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
بانظرات کاربر محترم کاملا موافقم.راستی اون زمان که به اقای احمدی نزاد بد و بیراه میگفت چرا صدای کسی در نمی امد و همه میخندیدند...مداح واقعی جایگاه خودش را گم نمیکند.ایشان وقتی بلندگو بدست میگیرند باید بدانند چون مردم ایشان را طرفدار نظام میبینند انتظار ویزه ای از گفتار و رفتارشان دارند.جریانی دارد تفسیر جدیدی از مذهب شیعه را بدعت میگذاردو مدعیان ساکت و دشمن هم منتظر فرصت است . ماجرای پخش صد ها هزار cd از علامت کشی و قمه زنی ایرانیان در کشور های مسلمان غیر شیعه را فراموش کرده اید .چرا عاقل کند کاری که باز ارد پشیمانی....اونهایی که منفی دادند کاشکی علتش را به صورت پیام بیان میکردند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
6
5
با سلام
کسی نقد روایتی مینویسد که دستی بر آتش داشته باشد
هرچه به نظر شما اشتباه است که دلیل نمی شود در دین نباشد
آیا تا به حال زیارت ناحیه مقدسه که از جانب امام زمان به ما رسیده است را خوانده اید؟
معنای واللاطمات در این زیارت چیست؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
6
10
کاملا با نویسنده موافقم ولی کاش از ذکر صریح نام ایشان والصاق تصویر خودداری می شد. جناب حدادیان علاوه بر جنبه مداحی از شاعران بسیار خوب مانیز هستند وآبرو ریزی کار درستی نیست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
0
2
ورود قرتی و ضدانقلاب در آن ممنون است . منظورتون ممنوع بوده دیگه ؟
مدیر پایگاه ممنون
اصلاح شد
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
5
4
میشه بفرمایید توصیه موکد به در نیاوردن پیراهن کجای صحبت های رهبر بوده؟ چیزی که من شنیدم این بوده که ایشون این شکل رو نمی پسندند. البته برای هیئتی ها همین حد کافیه ولی منتقدین باید متقن صحبت کنند. به نظر بحث انجام شده خیلی سطحی است و منتقد محترم هیج نیازی ندیده که منبعی رو برای صحبت هایش بیاره و یا حتی خودش رجوع کنه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
6
13
من به ایشان علاقه داشتم تا وقتی که خواهان .. شد این بی نزاکتی را که دیدم فهمیدم ایشان ..
طهرانفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
6
28
مداحي يه شغليه با درآمد خوب بدون زحمت مثل خيلي كارهاي ديگه ، بي جهت اين آدمارو بزرگ نكنيد
پاسخ ها
آراد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
البته این حیلیل شما بی انصافیه،خواننده ها و مداح ها و کلا کسانی که حرفه شون مربوط به صداشونه با مشکلات حنجره و سرطان حنجره و این طور موارد دست و پنجه نرم میکنن، حتی بعضی سخنرانان و اساتید دانشگاه که زیاد با صدا کار دارند هم این مشکلات رو دارن و اونطور که شما گفتید بی زحمت هم نیست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
طهرانفر جان این حرفت یا از کینه ورزیه و یا این که نمیدونی مداحی کردن چه مشقاتی داره. اگه از روی ندانسته که ازت میخوام بری و کمی تحقیق کنی.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
1
14
امام حسین خودش هیات رو از هر انحرافی حفظ کنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
4
21
لطفا بحث های درون خانوادگی را درون خانواده مطرح کنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
1
4
'گرچه احادیث دریای نور الهی می باشند لیکن تعیین مصداق و میزان دلالت آنها را کارشناسان دینی که همان مراجع هستند مشخص میکنند و فتوی می دهند اگر هرشخص بخواهد به احادیث رجوع کند و فتوی دهد به همان مسیری خواهند رفت که تکفیری ها رفته اند.پس بهتر است مداحان ارجمند به علت شهرتی که بدست می آورند خود را بی نیاز از پیروی از علما ندانند که دام بزرگ شیطان برای آنهاست.
ای که خلقت شده پیدا زیک قطره منی
ز جهالت مکنی با علما ما و منی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
1
5
وجود شهید و علی الخصوص شهیدان کربلا و تمام شهیدان از خود حضرت رسول اکرم صلوات الله علیه و آل و سلم تا بقیه ائمه اطهار سلام الله علیها و سایر گنجینه های الهی ، وجود هئیت ، وجود مجالس تذکر و عزا داری ، همه و همه فقط برای ایجاد تفکر ، باز هم میگویم """ تفکر """ است که ما را در انتخاب هر چه بهتر راهی صحیح کمک کند و معمولا کسانیکه در این تفکر بهر بیشتری برده اند ، در خلوت خود عزا داری بیشتری میکنند ، جایی که خودت هستی و خدا و امامانی که بر خلوص تو ناظرند ، این قبل لطمه زدنها و ... ما را از تفکر دور کرده و به راهی که خودش دون شان ائمه اطهار است میکشاند ، من خودم در هیئت بعضی وقتها بدلیل درد ناشی از درک هزینه ایی که ائمه طهار برای آدم شدن ما پرداخت کردند و کوتاهی که من کردم ، چنان بر سر و سینه خود میزنم که بعضی وقتها ممکن نا خواسته حالا قطره خونی هم از صورت جاری شود ، این نوع عزا داری که حاصل تفکر و درد است ، خون در راه دفاع از حرم بیرون خواهد ریخت نه راهی که بزرگان آن را منع فرمودند ! معنی اطاعت یعنی همین ، معنی در آوردن پیراهن یعنی در آوردن تعلق و پوشیدن لباس اخلاص ، بهر صورت همه ما ممکن است اشتباه کنیم ، اما بولتن عزیز وقتی موضوعی رسانه ایی شدکه نمیشود درون خانواده ایی قلمدادش کرد ، به پاس احترام به شهدا از این غفلت جناب حداد من یکی میگذرم .
صالح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
5
6
آقای حدادیان هم یه نفر عادی مثل ما ممکنه خطایی داشته باشه.ایراد به ما ها وارده که هی ایرادای این عزیزو در میاریم.
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
5
4
هنوز زوده متوجه بشین مسلمانی به چیست. یکی یکی
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
6
11
مداح امام حسین خاکیه مردمیه نه گردنش کلفت تر از اونا و نه اموالش ساده ی ،سادهست از برکت خون امام حسین بعضي ها نون صداشون را میخورند جدیدا هم فحش میدند و گاز میگیرند و ....امام حسین خادم میخواد نه جیره خور و مزدور والسلام بسیجی ولایی مقلد امام راحل (ره)
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
اسلحه هم لازم داره ؟
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
3
5
افاضات مودبانه حضرت ایشان را هم اضافه بفرمایید ؟ گندم ویا..وووووووووووو جای تاسفه .
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
حتما نداشته که تا حالا مطرح نشده
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
2
5
در این مملکت شهداء مظلومند و جانبازان غریب همانند امام شان ..
.. خیلی های دیگر ازشکمشان سیر شده از ما گذشت مادینمان را به امام و انقلاب ادا کردیم همین که شرمنده زن و بچه مان هستیم و پیش خدا وشهدا روسفید خدا را شکر
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
3
6
سلام
خيلي تذكر به جايي بود . ممنونيم بولتن جان.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
2
0
هاهاها...نویسنده هم میخواسته نقدش را علنی و سرگشاده کرده باشه و هم به حدادیان بر نخوره...در حقیقت هم خدا را می خواسته و هم خرما را...فقط مرده این تاکیدش روی این موضوع هستم که این بحث درون خانوادگی است و غریبه به خونه نیاد...خوب برادر من از کی تا حالا بحث درون خانوادگی را میان تو کوچه و خیابون جار میزنند...هر چند متنتون کاملان مقبول و انتقادتون به جا بود ولی چه اصراری دارید رو این مطلب!!!
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین