کد خبر: ۱۵۳۶۹۱
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
تاریخ انتشار:

هراس شهروندان کرمانشاهی از سگ‌های ول‌گرد

وجود سگ‌های ول‌گرد در خیابان‌ها و مخصوصا در شهرک‌های حاشیه شهر، موجب هراس و نگرانی شهروندان کرمانشاهی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، وجود سگ‌های ول‌گرد در برخی از خیابان‌های شهر و مخصوصا در شهرک‌های حاشیه شهر، معضلی است که موجب هراس و نگرانی شهروندان کرمانشاهی شده است.

صدای زوزه این حیوان در آخر شب و اوایل صبح نیز موجب بر هم خوردن آرامش مردم در برخی از مناطق حاشیه‌نشین شهر شده و علاوه بر این مسائل، نباید از وجود انواع و اقسام بیماری‌هایی که از این حیوان برای انسان به‌وجود می‌آید، غافل بود.

بیماری کیست هیداتید، هاری و بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان تنها چند نمونه از بیماری ناشی از وجود این سگ‌ها در شهر است که امکان دارد از زمان آلوده‌شدن تا بروز نشانی‌ها حتی ده‌ها سال فاصله دیده شود، لذا این امکان وجود دارد که آلودگی در سنین کودکی و نشانی‌ها در سنین میان‌سالی و بالاتر روی دهد.

سالانه تعدادی از سگ‌های ول‌گرد جمع‌آوری می‌شوند و یا به‌وسیله غذایی مسموم از بین می‌روند ولی همواره شاهد پرسه‌زدن آن‌ها در برخی از مناطق شهر هستیم.

یک عضو هیئت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه رازی کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: بیماری کیست هیداتید یا اکینوکوکوزیس به بیماری ناشی از یک نوع کرم پهن از جنس اکینوکوکوس اطلاق می شود و میزبان قطعی این انگل گوشت‌خواران از جمله سگ است و کرم‌های بالغ در روده آن‌ها زندگی می‌کنند.

علی قشقایی افزود: میزبان واسط انگل انواع مختلف علف‌خواران (گاو، گوسفند، بز و ...) و همه‌چیز خواران، مانند انسان است که عمدتاً از طریق مصرف مواد خوراکی آلوده به تخم انگل به بیماری مبتلا می‌شوند.

وی ادامه داد: گونه‌های چندی از جنس اکینوکوکوس می‌توانند در انسان ایجاد آلودگی کنند، گونه اکینوکوکوس گرانولوزوس شایع‌ترین گونه و عامل کیست هیداتید یا بیماری هیداتید در انسان است که میزبان اصلی آن سگ است و این بیماری، انتشاری جهانی دارد.

قشقایی اعلام کرد: سالانه جمعی از مردم استان کرمانشاه به‌خاطر بیماری هیداتید به‌ناچار خود را به تیغ پزشکان جراح می‌سپارند.

وی با تاکید بر اینکه این بیماری از جمله بیماری‌های مشترک مهم بین انسان و حیوان و حتی خطرناک‌ترین بیماری انگلی مشترک به‌شمار می‌آید، افزود: آلودگی و ابتلای انسان به‌سبب بلع تخم انگل از طریق مواد خوراکی به‌ویژه سبزیجات آلوده روی می‌دهد.

این استاد دانشگاه اعلام کرد: با توجه به ارتباط نزدیک انسان با سگ‌ها که در جامعه امروزی ما روز به‌روز در حال گسترش بوده و به‌دنبال افزایش تماس نزدیک با سگ‌های آلوده خطر ابتلا به کیست هیداتید خطری بالقوه است که باید جدی گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها راه درمان کیست هیداتید در انسان جراحی است که خود می‌تواند عوارض چندی را در پی داشته باشد، همچنین علی‌رغم جراحی احتمال عود مجدد بیماری دور از انتظار نیست.

این عضو هیئت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه پیشگیری از بیماری می‌تواند ما را از خطر ابتلا به کیست هیداتید تا حد زیادی محافظت کند، گفت: آبیاری سبزیجات و صیفی‌جات با آب سالم و بهداشتی و جلوگیری از ورود سگ‌های ول‌گرد به سبزی‌کاری‌ها، جالیزها و مزارع کشت علوفه و جمع‌آوری سگ‌های ول‌گرد از جمله راه‌کارهای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

*سگ‌ ولگرد 100 نوع بیماری را انتقال می‌دهد

سرپرست آموزش و بررسی‌های اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه سگ از نخستین حیواناتی است که به‌وسیله بشر اهلی شد و به‌نوعی انسان برای بهتر زیستن این حیوان باوفا را به‌خدمت گرفته، گفت: سگ‌های ول‌گرد موجب انتقال بیش از یک‌صد نوع بیماری هستند که مهم‌ترین آن‌ها هاری، کیست هیداتید، سالک و بیماری‌های روده‌ای و انگلی است.

علیرضا ادیبان با اعلام اینکه جمعیت این حیوان در بین جامعه انسانی در حال افزایش است، افزود: در طول یک‌دوره بارداری، حیوان ماده به‌طور متوسط بین سه الی یازده توله به‌دنیا می‌آورد و افزایش این حیوان به یکی از دغدغه‌های جامعه شهری و روستایی در کشور تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: سگ دارای صاحب به سگی گفته می‌شود که قلاده‌گذاری شده و با دریافت واکسن‌های سالیانه و قرص ضد انگل زیر ‌نظر دامپزشکی به اصطلاح شناسنامه بهداشتی دریافت کرده باشد و در غیر این‌صورت حتی اگر ظاهرا هم دارای صاحب باشد، از نگاه بهداشتی این سگ ول‌گرد محسوب می‌شود.

ادیبان ادامه داد: حیوان گزیدگی خطر ابتلا به بیماری هاری در انسان را به‌دنبال دارد که این بیماری بسیار خطرناک و کشنده است و باید فرد گزیده شده بلافاصله به‌مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کند.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمانشاه گفت: در صورت اعلام همکاری از طرف شبکه بهداشت و یا شهرداری مناطق استان کرمانشاه مبنی بر جمع‌آوری سگ‌های ول‌گرد، نسبت به این معضل اقدام خواهیم کرد.

ارسلان حیدری خاطرنشان کرد: تاکنون درخواستی از این مراکز برای جمع‌آوری این حیوانات در استان کرمانشاه به پلیس ارائه نشده است.

یکی از شهروندان کرمانشاهی اظهار داشت: در شهرک پردیس زندگی می‌کنم و تقریبا همیشه سگ‌های ول‌گرد را در حال پرسه زدن در این شهرک می‌بینم.

امیر رضایی ادامه داد: گاهی آخر شب‌ها که از منزل اقوام بازمی‌گردیم یا مهمان‌هایمان را بدرقه می‌کنیم با جولان دادن این حیوان مواجه می‌شویم که اغلب موجب ترس کودکان و زنان می‌شود.

وی با اشاره به خطرات سگ‌های ول‌گرد، تاکید کرد: ممکن است این سگ‌ها هار باشند و همچنین بودن آن‌ها در محیط شهری خوشایند نیست.

رضایی صدای سگ‌ها در نیمه‌های شب را موجب ایجاد مزاحمت برای شهروندان دانست و تصریح کرد: اغلب شب‌ها به‌خاطر صدای زوزه سگ‌های ول‌گرد نمی‌توانیم درست بخوابیم.

باید گفت درمان سگ‌های گله و نگهبان در فواصل زمانی هر دو تا سه ماه یک‌بار با داروهای ضد انگلی مناسب نظیر داروی پرازیکوانتل برای جلوگیری از ابتلا به بیماری در انسان توصیه می‌شود و سگ‌های ول‌گرد در شهر و مناطق حاشیه‌نشین موجب ایجاد رعب و انتقال آلودگی در سطح مناطق شهری خواهد شد.

----------------------------------------

گزارش از زهره کریم‌زاده

منبع: خبرگزاری فارس

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
TURKEY
|
۰۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
28
60
بولتن من با شما خیلی مشکل دارم ولی چون به نظرم میتونید در این زمینه کارهایی بکنید ازتون بعنوان یک حامی حقوق حیوانات خواهش میکنم پیگیری کنید و ببینید که در ایران برای جلوگیری از تردد حیوانات ولگرد مانند سگها آنها را به بیرحمانه ترین شکل ممکن با تبر و چماق و ... میکشند. چند وقت پیش هم یک خرس را بجای اینکه بیهوش و به باغ وحش انتقال دهند با تفنگ کشتند, آخه حیف نیست؟ سیزده بدر پارسال دیدم که یک سگ رو به موتور بستند و سر بالایی دارن بدبختو میدوونن وایسادم با موتوریها درگیر شدم و ..., چارپایان باربر هم که همیشه بیشتر از توانشان بارشان میکنند. شکار غیر مجاز هم تا بخواین هست. از این موارد زیاده تو ایران, اسم خودمون هم گذاشتیم انسان. خواهش میکنم پیگیری و درج خبر کنین.
باور کنید حیوانات هم در قیامت مجازات ظالماشونو طلب میکنن .نظرمو حتما چاپ کن چون میدونم خیلیا هم عقیده اند.
مدیر پایگاه اتفاقا ما هم با شما مشکل داریم نظرات سراپا ضدانقلابی و ضددینی و ضداعتقادی شما را هر روزه شاهد هستیم و از خداوند برای شما درخواست هدایت داریم این نظر هم شاید از معدود نظراتی است که از شما براساس فطرت پاک انسانی می بینیم که قابل تایید است انشااالله خداوند مهربان نظر لطفی به شما به خاطر همین یک نظر کرده و با هدایتتان از این بیابان برهوت که برای شما سرابی را به نمایش گذاشته رهایی دهد و به دامن دین و اعتقادات و انقلاب بزرگمان که واقعیتی غیرقابل انکار است  برگردید
البته من شخصا در جایی نه دیده ام نه شنیده ام سگهای ولگرد را با چماق بکشند که اگر چنین کنند مسلما ظلم و مسببش در درگاه خدا به خاطر کشتن وحشیانه یک حیوان محکوم است اما بعضی مواقع وجود سگهای ولگرد و حیوانات موذی موجب خطر بسیار زیاد برای مردم هستند که باید از بین بروند اما باید شیوه درست و انسانی برای این کار  نظر گرفته شود
پاسخ ها
ناشناس
| TURKEY |
۰۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
از موضعگیری خیلی کاملا مربوط به موضوعتون ممنون!
اعتقاد من فقط انسانیت است و جلوگیری از وحشیگری. مسائلی رو که شما چشم بسته با نقل قبول میکنید من با چشم عقل قبول یا رد میکنم. من مخالف هرگونه خشونت و عمل غیر انسانی با انسانها و حیوانات و گیاهان به بهانه دین, مصلحت , سیاست و ... هستم و هر چیز به ظاهر درستی رو که ضررش از منفعتش در زمان کنونی بیشتر است رو رد میکنم. در دوره کنونی دنیا به نظر من انفرادی بودن و مستور بودن همه دینها از اجتماعی بودن و سیاسی بودن و علنی بودنشان بیشتر به نفع بشریت است چون به دلیل عدم کنونی وحی هر کسی بنا به تفسیر شخصی از دین جنایاتش را توجیه میکند. همه دینها از اسلام شیعه و سنی و مسیحیت و یهودیت گرفته تا حتی شیطان پرستی. سکولاریسم و جدایی دین از سیاست تنها راه نجات بشر در حال حاضره.
بعنوان نمونه جنگهای کنونی در سوریه و کشورهای عربی و کل خاورمیانه. جنگ تحمیلی ایران هم حاصل تندروی اعتقادی مذهبی با ابرقدرتها بود که کلی آدم درست حسابی و انسان واقعی رو از دست دادیم, میشد سفارت رو اشغال و گروگانگیری نمیکردیم. حالا اگر این اعتقاد من به نظر شما ضد عقاید شماست جواب قانع کننده بدهید.
در ضمن بعد از انتخابات یکی دو روزه میام سایت شما چطور میگین هرروز نظرات منو شاهد هستید؟
باور کنید چندین شهرداری واقعا این کارو با سگهای ولگرد توی سوله های خارج شهر کردند.
مدیر پایگاه واقعا تاسف می خورم که چنین دیدگاهی در خصوص مبارزه با ظلم و تجاوز و اعتقادات دینی افراد دارید جالبه تفکر شما همیشه به نفع استکبار و کشورهای استکباری است دفاع مقدس مردم ایران را در مقابل حکومتی ظالم و دیکتاتور که بدستور استکبار جهانی بوقوع پیوست را نتبجه اعتقادات و تندروی مذهبی انقلاب اسلامی می دانید چطور بود اصلا انقلاب نمی کردیم چون اینهم تندروی و باعث ناراحتی ابرقدرتها می شد چرا اینقدر بچگانه نظر می دهید
جواب قانع کننده : با استدلال شما هیچ مبارزه ای با ظالمین نباید صورت بگیرد نباید باعث ناراحتی ابرقدرتها شد امروز مردم سوریه توسط وهابیون ال سعود و سلاحهای آمریکا کشتار می شوند پس حکومت سوریه نباید با دشمنانش بجنگد چرا که مبارزه و ایستادگی در مقابل وهابیون و آل سعود و ترکیه و قطر و آمریکا و استکبار جهانی باعث ناراحتی آنها می شود و متقابلا  کلی آدم درست حسابی از دست می روند!!! واقعا این یعنی چی؟
ناشناس
| TURKEY |
۰۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
بعد از سی و اندی سال رییس جمهوری آوردین سرکار با گفتمان اعتدال و سازش با غرب. خب اول انقلاب سازش میکردین . نمیگم هیچ مبارزه ای نشه, بحث من در مورد جنگ ایران فقط اشغال سفارت و گروگانگیری بود که منجر به تلافی ناجوانمردانه اونا با ایجاد جنگ بود. خودتون درنظر بگیرید با در قید حیات بودن امثال شهید چمران و شهید همت و شهید باکری و شهید آوینی و... الان ایران چه وضعیت خوبی داشت؟ آیا تحریک غرب به این خسارتها می ارزید؟ وقتی هم میگم سکولاریسم خوبه یعنی برای همه کشورها خوبه مثلا اگه حکومتهای کشورهای صهیونیستها و وهابیها سکولار بودند هیچوقت نمیتونستن به بهانه سرزمین موعود و بیداری اسلامی و ... جنایاتشونو توجیه کنن. غرب هم فقط استکبار نیست, باید با موضع معتدل سیاستمداران معتدل غرب رو جذب کرد و همه چیزو با دیپلماسی پیگیری کرد. مطمئن باشید همین صهیونیستها و وهابیهای حسود به ایران از همه بیشتر میخوان بین ایران و غرب تعامل دیپلماتیک صورت نگیره. اینم یه جور دیگه از مبارزه است اونهم با دشمنان اصلی ایران.
مریم ضاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
چرا بعضیا از احساسات فقط حس ترحم به حیواناتشون قویه؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
1
6
من هم واقعا با نظر اول موافقم. رسانه شما مستقیم و غیر مستقیم با چاپ نظرات مختلف به ارتقاء سطح فرهنگ جامعه کمک می کند. بدون اغراق و تملق گویی ثبات عقیده و اصالت اندیشه سایت شما درخور تحسین است. از شما مصرانه خواهش می کنیم که سهم خود را در حمایت از حیوانات مظلوم و بی گناه به اثبات برسانید. البته به جای کشتن از شیوه های عقیم سازی که در همه نقاط دنیا استفاده می شود می توان بهره گیری کرد. در سایر کشورهای اسلامی مثل مصر مردم به سگها و گربه ها غذا می دهند. ما باید در میان کشورهای جهان اسلام از این نظر الگو باشیم. مگر پیامبر اسلام برای گربه تشنه آب وضویش را نداد؟
سيد اسماعيل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
1
7
پيامبر خدا (ع) : زني بدكاره سگي را ديد كه بر سر چاهي له له مي زند و كم مانده است از تشنگي بميرد . او كفش خود را در آورد و آن را به روسري خود بست و به وسيله آن از چاه آب كشيد(و به آن حيوان داد)؛ پس آمرزيد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
0
5
پیامبر بزرگ اسلام ، خود بارها و بارها مسلمانان را از آزار و اذیت حیوانات منع کرده و حدیث های بیشماری از او و امامان در مورد نگهداری از حیوانات و محبت کردن به آنها با ذکر منابع موثق وجود دارد. نقل شده است که یکی از بزرگترین دانشمندان اسلامی بعد از مرگش توسط خداوند تمامی گناهانش بخشیده شد نه به این علت که تالیفات زیادی داشت و اهل علم بود بلکه به این دلیل که گربه ای را در خیابانهای بغداد از شدت سرما نجات داده بود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
0
5
محبت به حیوانات که از مصادیق ارزش های الهی و معنوی است در آیین مقدس اسلام از اهمیت خاصی برخوردار است. پیامبر اسلام می گویند: لعن الله من مثل بالحیوان او حبس؛ خداوند لعنت کند کسی را که حیوانی را مثله کند یا آن را زندانی کند.
همچنین از پیامبر (ع)نقل شده که فرمود : شبی که به معراج رفته بودم بر آتش جهنم گذری داشتم. زنی را در حال عذاب دیدم از علت عذاب پرسیدم. گفته شد گربه‌ای را بسته بود و آب وغذایش نمی داد و اجازه استفاده ازخس و ‌خاشاک زمین را هم به او نمی‌داد تا گربه به هلاکت رسید پس خدا به واسطه آن عمل ناشایست عذابش می‌کند و تا ابد آن زن در عذاب جهنم خواهد ماند.
امیدواریم که برای مبارزه با سگهای ولگرد از شیوه های انسانی مثل عقیم سازی استفاده شود چرا که آن حیوانات هم حق حیات دارند چون جانشان را از خداوند گرفته اند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
2
6
کرمانشاه که خوبه!!!! یه سر به شهریار و رباط کریم بزنید!!! سگها کودتای نظامی کردن!!!!
سجاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
2
4
چرا مسئله رو انقدر پیچوندید- بحث یاسی و دینی و....... - خیلی ساده هست سگ اگه هار باشه خب باید کشتش - چون اگه نکشیش اون میاد ادما رو تیکه پاره میکنه - اگه هم سالم باشه خب یا صاحب داره - یا نداره که اگه صاحب نداشته باشه - خیلی راحت میشه رفت گرفتش تحویلش داد به مراکز مربوطه - اگه مرکزی وجود داشته باشه در این رابطه - حتی صادرشون میشه کرد پول خوبی ازش در میاد - یه کم برنامه ریزی باشه کلی پولم میشه از صادرات سگ و گربه و حتی سوسک در اورد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
0
3
امیدواریم شهرداری در ارتباط با ازدیاد جمعیت سگ ها از شیوه های درستی استفاده کند بدون آن که نیاز به کشتن آنها داشته باشد. مثلا یکی از راههای پیشنهادی که شاید اجرا هم شده باشد جمع آوری سگها و صدور آنها به کشورهایی است که مردم سگ را برای مقاصد سودمند پرورش می دهند نه کشورهایی مثل چین و کره جنوبی که آنها را بیرحمانه کشته و می خورند. در این صورت ما هم غیر مستقیم در یک عمل حرام(خوردن حیوان حرام گوشت) سهیم هستیم. علاوه بر آنکه ما هم ناخواسته در ریختن خون این حیوانات بیگناه مقصریم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
1
5
بنده سال 82 در کرمان دانشجو بودم که دی ماه آن سال زلزله وحشتناک بم اتفاق افتاد. بگذریم از آمار وحشتناک کشته شده ها و قطع نخاعی ها و ... . به یاد دارم که گروهی از اساتید و پرسنل دانشکده پزشکی، تیم های امدادرسان سوئیسی را همراهی می کردند. آنها شاهد بودند که با کمک سگ های زنده یاب سوئیسی که تعدادشان هم زیاد نبود دهها انسان زنده از آوار بیرون کشیده شدند. البته خاطره ای که ایشان را ناراحت کرده بود این بود که راننده اتوبوس حامل سگها ابتدا از حمل سگ ها به دلیل نجس بودنشان تا مدتها امتناع می کرده است در حالی که انسان های زیر آوار و در حال مرگ چشم انتظار کمک بوده اند. بله خداوند هر موجودی را هدفمند آفریده است. حکمت آفرینش سگ کمک و خدمت به نوع بشر است. ما می توانیم سگها را به کشورهایی صادر کنیم که آنها را برای مقاصد سودمند تربیت کنند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
3
3
اگر سگ ها باعث آزار و اذیت مردم شوند ، باید کشته شوند یا در باغ وحش نگه داری شوند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
0
0
----

لطفا از بی دینی شهرداری ها در نوع بارگیری زباله ها که باعث سرازیر شدن شیرابه های سیاه و بد بو به روی آسفالت می شود گزارش تهیه کنید . همین کیست هیداتید که 13 در صد خانم ها به آن مبتلا هستند چند سال در خاک و گرد و غبار باقی می ماند و در محیط چرخش می کند و به خورد پا برهنه ها داده می شود .

هر قدمی که در شهر می زنید انبوه وحشتناکی از خاک و غبار برمی خیزد . فقط دعای فرج می خوانیم ولی نمی دانیم یکی از کارهایی که در آن دوره انجام می شود نابودی گنداب و خاک در معابر است .

چرا کسی در این مورد کاری نمی کند و حرفی نمی زند ؟ طوری رفتار می کنند که انگار اینها اشکال نیست . چون خودشان در خودرو های خود راحتند ؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
0
2
اگر داستانهای فیلم رکس که نام سگ و هنرپیشه نقش اول فیلم بود واقعیت داشته باشد و واقعا سگ تا این حد در دستگیری و کشف جرایم کمک کننده باشد چرا پلیس ما از این موجودات باهوش در موارد جرم و جنایت استفاده نکند؟ در قرآن آمده که سگ نجس است. درست است فرهنگ ما زندگی در کنار سگ را نمی پذیرد ولی این دلیل نمی شود که جنبه های مثبت این حیوان را نادیده بگیریم و با دیده تنفر به این حیوان نگاه کنیم. سگ گله چوپان را در نگهداری گوسفندان یاری می کند. حال چه اشکالی دارد پلیس هم از سگ های تربیت شده برای ردیابی مجرم و جنایت استفاده کرد. از ردیابی مواد مخدر همراه قاچاقچیان تا ردیابی آثار جنایت و دستگیری قاتل. چه بسا استفاده از چنین سگهایی خیلی سریعتر بتواند مجرمین را در چنگال عدالت گرفتار کند.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
----

هیچ چیز برای نگهداری و استفاده از سگ بهتر از نجس دانستن آن نیست . چون خود سگ هم همین طور عادت می کند که فاصله خود را با انسان حفظ کند . یک قسمت این آموزش ها موروثی ، قسمتی آموزش از سگ های دیگر به خصوص مادر ، و یک قسمت تربیت است .

اگر با سگ از نزدیک آشنا باشید می بینید که نجس فرض کردن سگ باعث می شود دیگر خود را برای ابراز محبت مدام روی انسان نمی اندازد و آدم را گاز نمی گیرد و پوزه و زبان را به بدن نمی زند . ممکن است پنجه اش را جلو بیاورد و بخواهد که با کف پا آنرا نوازش کنید یا روی زمین دراز بکشد تا با یک چوبی چیزی همین را انجام دهید . منظور ابراز محبت است هر طور که باشد بعضی ها هم فقط با حرف زدن و اصلا اجازه نمی دهند دستشان بزنید .

ولی اگر این فاصله به سگ آموزش داده نشود سگ با انسان مانند برادر و خواهر خود که با هم بازی می کند و همدیگر را گاز می گیردند رفتار می کند و از هیجان زیاد حتی ممکن است به لباس یا پوست آسیب برساند و حداقل انسان را آلوده می کند یا در یک آن تمام لباس شما را گل آلود کند .

یکی از بستگان ما که خانه بزرگی داشت و یک سگ محلی که در طول چندین سال یک بار هم مدفوع حیوان را ندیدند . روزی یک یا دو بار در خانه را باز می کردند می رفت در باغهای متروک اطراف .

کلا اگر دقت کرده باشید سگهای محلی و ایرانی اصیل هیچ وقت به درون خانه یا حتی روی پله ها معمولا نمی آیند .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
0
1
حيوانات هم حق حيات دارن. و هيچکس حق آزار آنها را ندارند.افرادي که اين کارهاي وحشيانه را انجام ميدهند کساني هستند که از نظر رواني مشکل دارند. روشهاي اخلاقي براي از بين بردن حيوانات در صورتي که واقعا چاره اي نباشد وجود دارد که حداقل بايد از آنها استفاده شه البته بهترين کار اخته کردن سگهاي وحشي است ولي از اونجا که ما براي اين مسائل هيچوقت بودجه درست و حسابي نداريم اما براي اختلاسهاي ميلياردي داريم بعيد ميدونم چنين چيزي عملي بشه ما اصولا هميشه راحت ترين راه غير اخلاقي رو انجام ميديم.مَخلص کلام حيوانات هم حق حيات دارن اين ما اشرف مخلوقات هستيم که بايد با دانش، جمعيت ناخواسته انان را مديريت کنيم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
3
0
بابا اینا رو بدین چینی ها بخورند اینطوری هم مشکل ما حل میشه هم اونا
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین