کد خبر: ۱۴۹۲۳۱
تعداد نظرات: ۶۵ نظر
تاریخ انتشار:
ادامه‌ی راهی که طی شده یا بازگشت از آن

برای آنهایی که بین جلیلی و ولایتی معطل‌ند

وقتی رهبر انقلاب می‌فرمایند دولت آینده باید نقاط قوت فعلی را منهای نقاط ضعف موجود داشته باشد، مسلماً یکی از این نقاط قوت، کار و تلاش جهادی و فوق‌العاده است که باید در دولت یازدهم رعایت شود. حال، چطور ممکن است رئیس‌جمهوری از نسل اول انقلاب بوده و در سنین بالای عمر خود باشد و از سوی دیگر بتواند نیاز به کار جهادی را برای امروز مملکت ما تأمین سازد؟
گروه سیاسی ـ سید مجتبی نعیمی: هرچند مناظره‌ی روز جمعه 17 خرداد ماه، به مثابه یک جدا کننده، بین نامزدهای ریاست جمهوری خط کشی کرد و به طور مشخص و واضح معلوم ساخت که چه کسانی، در صراط مستقیم انقلاب اسلامی و ولایت فقیه هستند و چه افرادی در خط سازش بوده و نسبت به ارزش‌های انقلاب اسلامی، امام راحل و رهبر انقلاب دچار زاویه شده‌اند، اما شاید باشند بچه حزب‌اللهی‌ها که هنوز هم بین دکتر جلیلی و دکتر ولایتی مردد بوده و با وجود این همه دلایل روشن، نتوانسته‌اند نظر مشخصی اتخاذ کنند. به همین دلیل، سعی می‌کنیم در این مطلب به یکی دیگر از دلایل ارجحیت دکتر جلیلی نسبت به دکتر ولایتی بپردازیم. شاید با این دلیل، تا حد امکان از تردید مرددان فعلی کم شده تا انتخاب درست‌تری داشته باشند.

به گزارش بولتن نیوز، همان‌طور که می‌دانید یکی از مهمترین اصولی که هر نظام سیاسی باید به آن توجه کند و خود را ملزم به رعایت آن بداند، اصل "چرخش نخبگان" است. به این معنی که در هر نظام سیاسی، باید در دوره‌ها‌ی زمانی مختلف، کارگزاران سیاسی تغییر کرده و افراد جدیدی بر سر کار بیایند تا بدین شکل، هم مانع از ترویج تصور دیکتاتوری و یکه‌سالاری در عرصه‌ی سیاست شوند و هم از نیروهای جدید و ظرفیت‌ها و توانایی‌ها بکر، نوآور و خلاق بهره ببرند. شاید اگر مهمترین کارکرد انتخابات را کمک به رعایت اصل "چرخش نخبگان" بدانیم، پر بیراه نگفته باشیم.

اما همان‌طور که هر نیازی را با پاسخ‌های بدلی می‌توان به طور کاذب رفع کرد، مشاهده می‌شود که نیاز به چرخش نخبگان در هر نظام را سیاسی بعضاً با روش‌هایی برطرف می‌کنند که تنها صورت مسئله پاک شده، اما با نگاه کیفی به عمل اتفاق افتاده متوجه می‌شویم که چیز خاصی رخ نداده و چرخش نخبگانی شکل نگرفته است. یکی از این پاسخ‌های کاذب به نیاز به چرخش نخبگان که متأسفانه در کشور ما رواج بیشتری هم دارد، چرخش نخبگان در حد یک "نسل" مشخص شده است. به این شکل که با تعویض چهره‌های برجسته‌ی یک نسل در پست‌های مختلف، این شائبه را دامن می‌زنند که ما هم در نظام سیاسی‌مان چرخش نخبگان داریم، اما وقتی به عمل اتفاق افتاده نگاه کیفی می‌اندازیم متوجه می‌شویم که تنها ظاهر عمل رعایت شده و باطن آن مهجور مانده است.

اگر بخواهیم عینی‌تر صحبت کنیم باید توجه شما را به چرخش نخبگان اتفاق افتاده در جمهوری اسلامی ایران، از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا اواخر دوران اصلاحات جلب کنیم. آنچه در این طول این بیست و پنج سال اتفاق افتاده این است که پست‌های کلیدی کشور مانند ریاست جمهوری، وزارت، استانداری‌ و یکسری از مدیرت‌های کلان جامعه در اختیار نسل اول انقلاب بوده. هرچند این امر در ابتدای این دوران امری اجتناب‌ناپذیر است اما معلوم نیست اصرار بر بکارگیری چهره‌های‌ برجسته‌ی این نسل در مثلاً بیست یا بیست و پنج سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی چیست؟ و چه مزیتی در ایشان باعث می‌شود که نسل‌های دوم و سوم انقلاب اسلامی، به حاشیه رانده شده باشند و عموماً به عنوان وظایف رده چندم و حتی سیاه لشکر نسل اول انقلاب مشغول شوند.

اما بالاخره این انحصار نسلی در سوم تیر 1384 شکست و مردم فردی را برگزیدند که اولاً خودش از نسل اول انقلاب نبود و با این انتخاب توانست در یکی از کلیدی‌ترین نقش‌های کشور، چرخش نخبگان را اعمال کند و ثانیاً فرد انتخاب شده به عنوان یکی از اصلی‌ترین انتقادات خود همواره به همین انحصار نسلی و پیر شدن سن مدیریت کلان کشور می‌تاخت و قول داده بود که در صورت انتخاب شدن، حتماً در وزارت‌ها و استان‌داری‌ها و سایر سطوح، چنین اصلی را رعایت کند. هرچند دولت‌های نهم و دهم، بویژه دولت دهم نیز دچار نوع دیگری از انحصارطلبی شد که مانع از تحقق کامل چرخش نخبگان بود، اما در هر صورت در اوایل دولت نهم شاهد تعویض نسلی مدیریت کشور بودیم و از قضا، یکی از بهترین سال‌های مجموعه‌ی قوه‌ی اجراییه در همین دوران شکل گرفت.

حال، گذشته از کیفیت چرخش نخبگان انجام شده در هشت سال اخیر، باید به این نکته توجه کنیم که اولاً این مسئله، یکی از مهمترین دغدغه‌های اساسی 8 سال پیش مردم ما بوده و خدای نکرده نباید گذر زمان، غبار فراموشی بر خاطر ما بنشاند و در نوع انتخاب‌مان کسی را برگزینیم که در طول چهار سال دولت بعدیش به نحوی عمل کند که این دغدغه‌ی رفع شده را به دغدغه‌ی جدید ما تبدیل کند. ثانیاً وقتی ملت ایران در سال 84 برای اولین بار توانست این معضل را رفع کند و یک قدم به پیش برود، انتخاب رئیس جمهوری که متعلق به نسل اول انقلاب باشد، نوعی بازگشت به عقب محسوب می‌شود.

ذکر این نکته اینجا ضروری‌ست که شاید برخی بپرسند: "اگر به نظر ما فرد اصلح از نسل اول انقلاب بود، آیا باید تنها به این دلیل او را کنار گذاشت؟" در جواب باید گفت که متأسفانه این ابهامات و شائبه‌ها عموماً از سوی کسانی مطرح می‌شود که نتوانسته‌اند در طول این سال‌ها در جریان سیاسی خود نخبه‌پروری کنند و این روزهای انتخابات که احتیاج مبرمی به چهره‌های برجسته دارند، به علت فقدان نخبگان جدید در تراز ریاست جمهوری، به قول معروف از مایه خورده و مجبور شده‌اند پدران و پدر بزرگ‌های‌شان را وارد معرکه‌ی انتخابات نمایند. در نتیجه، این حضرات برای پوشاندن همه‌ی عیب‌های‌شان، به بهانه‌ی اولویت داشتن تجربه برای گذراندن ممکلت از این وضع – به زعم ایشان – فلاکت‌بار و بحرانی، نخبگان تازه نفس، قوی و کارکشته‌ی موجود در جریان سیاسی رقیب را با این سوال‌های جهت‌دار تخریب می‌کنند، تا شاید بتوانند رأی خود را بالا ببرند. در حالی که اگر واقع‌بین باشیم می‌توانیم به نخبگان فراوانی چشم بدوزیم که از نسل دوم و سوم انقلاب بوده و در عین اینکه از قابلیت‌های فراوانی برخوردارند، نامزد ریاست جمهوری نیز هستند.

همچنین باید به این موضوع نیز توجه داشته باشیم که وقتی رهبر انقلاب می‌فرمایند دولت آینده باید نقاط قوت فعلی را منهای نقاط ضعف موجود داشته باشد، مسلماً یکی از این نقاط قوت، کار و تلاش جهادی و فوق‌العاده است که باید در دولت یازدهم رعایت شود. حال، چطور ممکن است رئیس‌جمهوری از نسل اول انقلاب بوده و در سنین بالای عمر خود باشد و از سوی دیگر بتواند نیاز به کار جهادی را برای امروز مملکت ما تأمین سازد؟

در نتیجه وقتی از این منظر به مقایسه‌ی مابین دکتر جلیلی و دکتر ولایتی نگاه می‌کنیم، گذشته از سایر برتری‌های نسبی دکتر جلیلی، این موضوع را نیز باید در نظر بگیریم که حضور وی در جایگاه ریاست جمهوری به معنای تداوم چرخش نخبگان اتفاق افتاده در سال 84، اما با رویکردی تکامل‌گرایانه منهای ضعف‌های موجود در آن خواهد بود. در حالی که انتخاب دکتر ولایتی به معنی بازگشت به عقب و سپردن نهاد ریاست جمهوری به نسلی‌ست که تکلیفش را به خوبی انجام داده و امروز باید در جایگاه مشاور و هادی ایفای نقش نماید نه در جایگاه متصدی و قوه‌ی مجرییه.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۶۵
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۶۲
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
32
55
عزیزم اون چرخش نخبگان نبود بلکه روی کار اوردن نفراتی خارج از ساز وکار واقعی پیشرفت که نتیجه امروز مشخصه .در ضمن تیم دکتر ولایتی تلفیقی از نسل امروز و دیروز اما با تجربه و تدبیر هستند.در مورد مدیریت هم عمده ترین وظیفه مدیریت چه در عصر نو چه در اسلام تقسیم وظایف و انتخاب شایسته افراد هست.البته ما که کلا از بولتن واسه سانسور نظرهامون نا امیدیم
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
23
52
کاملا اشتباه است
احسان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
52
57
تاحال تو 4 انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردم و هربار با سبک سنگین کردن نامزدها به یکی رای دادم
ولی این اولین بار هست که علاوه بر شناختن کاندیدادها با عشق هم رای میدم

دکتر جلیلی چه ریس جمهور شوند چه نشوند همیشه مورد علاقه و الگوی من تو زندگی خواهند بود
احسان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
41
46
تاحال تو 4 انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردم و هربار با سبک سنگین کردن نامزدها به یکی رای دادم
ولی این اولین بار هست که علاوه بر شناختن کاندیدادها با عشق هم رای میدم

دکتر جلیلی چه ریس جمهور شوند چه نشوند همیشه مورد علاقه و الگوی من تو زندگی خواهند بود
یزدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
36
49
عارف و روحانی که خط و هدفشان معلوم است و آن هم دمکراسی آمریکای که بنظر بنده در آن 8 سال سیاه خاتمی تجربه شد و بجز بی بند واری و ضایع شدن حقوق ملت چیز دیگری از این رفاقت با امریکایها برای ما نداشت.اصلا آمریکایها یا در اصل صهیونیستها کی برای مسلمانان دلشون میسوزه ،آخر در عراق و افغانستان و این کشوررهای عرب چکار مثبتی انجام داده اند که حالا اینها دم از دمکراسی امریکای میزنند و حی میگی دم کدخدا را باید ببینیم نه آقا جان اشتباه نکنید ما باید دم اصل کاری یعنی خدا را ببینیم و از این امتحان اقتصادی نیز سر فراز بیرون بیائیم تا خدا کمکون کنه نه شیطان با این تفاسیر بهترین گزینها آقایان دکتر حداد و جلیلی می توانند به این ملت در پشت سر رهبری کمک کنند و وسلام.
جوان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
36
17
والا ما هم میگیم کار به هدید ی جوانان پیرا آنها مشاوره بهنند نه بگویند برویم کاخ الیز ه قهوه بخوریم اون هم ازقهوه فیلی
پاسخ ها
مینا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
میشه ترجمه کنی چی گفتی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
بی تربیت
ایشون مشاور رهبریه
قهوه فیل رو احمقی احمق بی بصیرتی مثل تو باید قرقره کنه
آزاده
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
ناشناس به مراتب از اون توهینایی که کردی بدتری

حق با جوونه
خودم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
26
2
وااااااااااویلا
امير
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
28
25
واقعا استدلال بي اساسي بود
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
9
26
تاریخ وتجربه نشان داده ملت بزرگ ایران عقب گرد نمکند وهمیشه حزکت رو به جلو دارد. ودراین انتخابات هم مردم هوشیار ایران جهان شگفت زده خواهند کرد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
12
20
راستى كه درست گفتند بهترين راه براى خراب كردن يك نفر دفاع بد از اوست اين چه تحليل بى پايه اى است كه مى كنيد با اين كه من خودم به دكتر جليلى راى خواهم داد ولى اين تحليل شما را اصلا قبول ندارم
سما
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
24
9
شاید بحث رخ داده در مناظره، مابین آقای ولایتی و حداد و جلیلی، سیاستی بوده!!!! وگرنه آقای ولایتی جور دیگه ای در تصورمون ثبت شده بود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
17
25
بد دفاع میکنید واز قطار انقلاب افراد را زود پیاده میکنید
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
نشانه دگماتیسم نا بخردانه گفتمان انقلاب افراطیون بی بصیرت
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
10
14
این همه دلیل می شد آورد.
واقعا 100 خط لازم بود برای توضیح چرخش نخبگان نظام؟!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
50
26
فقط روحاني
سئا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
53
43
يا علي
جليلي
دکتر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
52
43
رای ما به حامی و پشتیبان
نظام جمهوری اسلامی، انقلاب، شهدا
و رهبر فرزانه انقلاب

دکتر جلیلی
milad
|
FRANCE
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
18
29
تابناک بسیار گستاخانه به تخریب اقای جلیلی رو اورده
سایت متوهمی که همیشه از امثال اقای مطهری نیز دفاع میکرده
در جدیدترین خبر تخریبیش نظر یه کارشناس اماراتی!!!! رو گذاشته که اگه جلیلی انتخاب بشه ایرانو به صد سال قبل بر میگردونه!
از سایت اقای رضایی همین بس که فقط نظر پاچه خواران و غلامان حلقه به گوش خودشونو تایید میکنن و بیشتر افراد نیز با نظام اسلامی مخالف
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
متشکرم از اینهمه فهم سیاسی و سعه صدر دینی
آزاده
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
تا حالا تابناک یه بار هم نظر منو نذاشته
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
9
11
به نظرم دلیل مناسبی نبود... دلایل دیگه ای باید می آوردید.
مهندس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
12
8
گردش نخبگان رو هم خواهیم دید ولی اب از اب تکون نمیخوره برادر ان بزرگوار بچه اید با ید یکی بیاد که همه رو به هم وصل کنه اینطوری کشورداری نمیشه کرد ما خیلی مشکلات داریم من اطرافیان اقای جلیلی رو کم تجربه میبینم در عالم سیایست هر سخن جای هر نکته مکانی گفتمان انقلاب خیلی بالاتر از ایناست ما میخواین مردم مهدوی درست کنیم مردمی که از گذشته خود هیچی نمیدونن فقط فکر برنج مرغ وبقیه چیزا هستن جامعه مهدوی درست نخواهد شد کار خیلی بیخ داره برادران
پاسخ ها
یک معلم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
پیامبر اکرم-ص-اسامه بن زید18 ساله رو فرمانده لشکر قرار داد ،لشکری که متشکل از تمام ریش سفیدان ومفسران باسابقه قرآن وسابقون در دین بود،
پس با این حساب باید به پیامبراکرم-نعوذبالله-اشکال کرد که چرایک جوان 18ساله ی بی تجربه را به فرماندهی انتخاب کردند؟
درصورتی که ملاک دراسلام،سن وسال وتجربه و...نیست،بلکه شایستگی ولیاقت است.
عابر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
مهندس جون یادت باشه در زمان پیامبر نیز اونهایی که همیشه گرسنه بودند و هیچ چیز درست و حسابی نداشتند و حتی از داشتن کلبه خرابه ای برای خواب محروم بودند و درب مسجد پیغمبر می خوابیدند ( منظورم اصحاب صفه است) ، در راه گسترش دین خداونداز سایر اصحاب که دست شان به دهانشان می رسید و خانه و کاشانه نیز داشتند، بسیار بهتر و کاراتر و سریعتر اقدام می کردند.
حالا تو خودت تو چه فکری هستی نمی دونم ولی این رو بدون مردم گذشته خود رو خوب می دونن و افکارشون مرغی و برنجی نیست.
هم وطن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
4
2
برادر گرامی تعبیری که شما از گردش نخبگان می کنید هدایت شده است و بن مایه نظریه گردش نخبگان به نحوی فرمودید نیست، علاوه بر این به نظر بنده دلیل قانع کننده ای برای اثبات ادعاتون ارائه ندادید.
قادر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
22
10
من که معطل کسی نیستم چون انتخابم را کرده ام و رای من حسن روحانی است. (بولتن جان لطفا پخش کن)
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
17
25
فقط ولایتی
عشق
آقا
غیر قابل تندرو
غیر قابل تک رو

ضمنا در مناظره 2 تا دکه روزنامه فروشی هم ورق نمیاره با خودش
پاسخ ها
طرفدار حق
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
اگه منظورتون دکتر جلیلی هست، باید بگم که اگه می بینید کلی کاغذ همراهشون میارن،بخاطر اینه که با مدرک حرف میزنن و حرف بیخود نمیزنن. آقای ولایتی حتی متن رو از رو نمیتونستن بخونن
م سادات موسوی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
2 تا دکه روزنامه فروشی ،سند حقانیت نظام و مظلومیت حامل با ادب و متواضع آنهاست که دهان دروغگویان را ببندد.
مریم ضاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
علی مطهری درباره کاندیدای اصلح صدای ملت گفته: فعلا روحانی و ولایتی را اصلح می دانیم!!
مهندس مصطفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
21
16
بعد از مناظره متوجه شدم که اصلح تر حداده بعد اصلح جلیلیه
عبد خدا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
18
17
من فكر كنم آقاي ولايتي فرد مناسبي براي رياست جمهوري هستند خواهش مي كنم به اين سخن به نقل از خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران توجه كنيد: آیت‌الله مصطفی علما امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کرمانشاه با بیان اینکه بیت رهبری جای هر کسی نیست،‌ تصریح کرد: حضور در بیت رهبری حساب شده و دقیق است.وی تصریح کرد:
ولایتی امتحان خود را با صداقت و امانت پس داده و این خیلی مهم است. وی همچنین اظهار داشت: تایید بزرگان و علما و تایید جامعه مدرسین به لحاظ تایید شرعی،‌قانونی، عرفی و اخلاقی حساب شده است.علما در پایان خاطرنشان کرد: از خداوند برای ایشان آرزوی توفیق دارم.
پاسخ ها
احمد ا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
آیت الله یزدی هم اعلام کرد اکثریت جامعه مدرسین از ایشون حمایت میکنند

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920318001507
حق طلب
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
تا جاییکه من میدونم، بیشتر طلاب و حوزه علمیه تهران و بزرگانی چون آیت الّله خزعلی و علامه مصباح از دکتر جلیلی حمایت میکنند. دکتر ولایتی که میگن ما باید با جهان آشتی کنیم. میشه بگید دقیقا منظورشون از این "جهان" چیه؟ ما که با خیلی از کشورها رابطه داریم.
سجاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
برادر من "عبد خدا" لازم به ذکره که درسته آقا اشراف کامل دارند بر انتخاب کارگزارن دفتر و الکي نيست اما گاهي هم انتخاب به خاطر مصالحي هست و نمي شود با اين صحبت استدلال به اصلحيت آقاي ولايتي کرد.
عباس/
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
آشتی با دنیا یعنی جلوگیری از چرخش سانتریفیوژها بگفته روحانی و منظور نگفته.........!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
منظور اقای ولایتی دیپلماسی فعال که به تدریج کند شده حالا هم ببینین فقط رییس جمهور به امریکای لاتین میره و بس
شما بگین چرا دلار هر روز بالا میره ؟ اگه ما میتونستیم از کشورهای مختلف دلار بیاریم (حتی دلار های نفتی خودمان ) قیمتش اینطوری بالا نمیرفت
ارزش پول ملی کم نمی شد
امریکا برای تحریم ما میباید هزینه بیشتری پرداخت کنه اگه دیپلماسی فعال داشته باشیم
بازم بگم
امریکا زودتر به زانو در میاد با دیپلماسی فعال
جعفر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
17
9
لنگان لنگان به جايي نمي رسيم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
شما همون حرف مطهری رو زدید
اگر مثل بعضی ها رفته بود قهوه بخوره الان لنگان نبود که البته این خودش افتخاره اگر بدانید
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
بـــی ادب

لنگ اما مدیر و مدبّر باشی بهتره تا مخ لنگ و ابله یا متوهّم یا مصالحه کار با دشمن!!!

درود بر جلیلـــــی
سجاد ممیوند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
8
4
سلام، به نظر من دلایلتون اصلا منطقی و قانع کننده نبودند، در اصلح بودن آقای جلیلی بحثی نیست و این مقاله شما و امثال اون باعث میشن مردم خیال کنند که دارید برای رای جمع کردن زور میزنید... لطفا بعد از این منطقی تر بحث کنید تا به جای دافعه، جاذبه داشته باشیم...
پیشنهاد میدم حذفش کنید! البته با عرض معذرت
مدیر پایگاه خوب شما استدلال و نقد خودتان را بگویید این چیزی که شما گفتید که کلی گویی و اتهام بود چه چیز این مستند بد بود ؟ کجا دافعه داشت؟ و....
پاسخ ها
آزاده
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
می تونید از صحبتهایی که این زیر میاد و از سخنان تبلیغاتی خود ولایتی استخراج شده استفاده کنید بولتن جان
4 سال 4تا صد روز است؟
بازگرداندن اعتماد مردم و اعتمادجهانی؟
آیا مجلس حتما با دو فوریت دولت برای معافیت مالیاتی برای تولیدکنندگان موافقت خواهد کرد؟
فقط معافیت مالیاتی؟؟؟؟؟؟ آنهم برای بنگاههای کوچک و بزرگ؟
نادیده گرفتن نقش شهید دوران برای اجلاس هفتم غیرمتعهدها
اینکه گفت همه در ایران شهروند ایرانین و درجه یک و دو و سه نداریم این خوبه
اما تا چه حد عدالت و رانت خواری رو توی د آراد انجام داده؟
چرا میتران اینقدر با این خوب بوده؟؟؟
چه راه حلی برای پرونده هسته ای دارد
چراسیاست خارجی کشور رو اینقد زیر سوال میبره
اگر خیلی خبره است و راه حل داره چطور رهبر اون رو رییس کمیسیون امنیت ملی نکرد
چقدر دولت رو میکوبه که خلاف قانون و اعتماد مردم رو سلب کرده
متمم 4 میم داره یاسه تا؟ متمم 5حرفه یا 4 تا؟
خیلی اهانت آزمون و خطا....نسبت به احمدی نژاد و جلیلی فرصت سیاه مشق
میدونه متخصص بیکار داریم
پرهیز از افراط گرایی مردم خسته اند
صاحب تجربه و خانه نشین مشورت یا مدیریت اینها کارآمدند
مردمی کردن تولید چجوری؟
این چه تجربه ای در این مسائل داره که اینهمه ادعا داره؟
آیا مجلسیها جز با رانت قابل رام کردن هستند؟
نسبت به حضرت آقا مودبه حضرت ایشان
چرا اینقدر روی روابط خارجی بد تاکید میکنه؟
خیلی از لا مذهبا بهش رای خواهند داد
چرا شرایط رو لحاظ نمیکنه
و عمش میگه الان ایران با کسی رابطه نداره
معتدل بودن افراط گرایی
یک نفر عقل کل نیست ! مشورت پذیری همه چیز را همگان! آیا این یعنی پیشرفت به سوی جامعه امام زمانی؟
آزاده
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
اصلاح می کنم
خط 6 ام: کوچک و زودبازده
خط 4 از آخر: همش
لیلاا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
11
17
فقطدکتد جلیلی عزیزدر ضمن بانظراقای احسان عزیزموافقموباعشقی صادقانه وخالصانه به دکتر سعید جلیلی عزیزرای خواهم دادپیروولایت مطلقه فقیه
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
9
16
دکتر جلیلی هم شخصیت کاریزمایی دارند، هم خوشبختانه اهل هیچگونه ائتلاف کذایی و ا این مدل بازی های سیاسی برای مالیدن شیره سر مردم نیستند.
اتفاقاً ما امروز به چنین ویژگ هایی نیاز داریم.
اقتصاد دان زیاد هست، اما آنچه تا کنون نداشتیم، یک سیاستمدار با اخلاق بود که کاملاً پایش را از بازی های سیاسی و جریانهای چپ و راست بیرون کشیده باشد.

جلیلی، خود خود خودش است.
دوستش دارم.
پاسخ ها
مهسا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
واقعا گل گفتی برادر. دکتر جلیلی یک سیاستمدار با اخلاقه که کاملاً پایش را از بازی های سیاسی و جریانهای چپ و راست بیرون کشیده .
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
4
10
بنده ارزوم اقايان جليلي ولايتي حداد قاليباف باهم ائتلاف كنند و در دولت وحدت حضور داشته باشند .انشاءالله
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
5
13
خداوند اين بزرگمرد راسخ، شجاع، با تقوا به معني واقعي كلمه، راست قامت، ولايي تمام قد،با كياست، اخلاق مدار ، جهادي و كاملا" مردمي يعني دكتر جليلي عزيز را كه از نسل مجاهدين راستين امتحان پس داده است حفظ و لباس رياست جمهوري را كه الحق برازنده اين بنده صالح خداست به وي بپوشاند.
صادق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
12
12
درمورد دکتر ولایتی باید بگم ایشون چند تخصص ویژه دارند که هرکدام یکی از نیازهای جدی الان مملکته: یکی اینکه پزشک هستن و درزمینه نظام سلامت میتوانند بسیار مثمر ثمر باشن انهم در این واویلای بحرانی دربخش دارو و پزشکی دوم اینکه یه محقق تاریخ هستن و میگن کسانی که تاریخ رابلد نباشن مجبور به تکرار ان میشن ومهمتراز همه اینکه در زمینه سیاست خارجی فقط 16 سال در بدترین شرایط سکاندار وزارت خارجه بودند که به خوبی توانستند اوضاع رو مدیریت کنن اینهمه تجربه نمیتواند دلیلی برای برتری بر جلیلی که نهایت کاری که کرده دیدارهای مکرر بااشتون بوده باشد؟ انصافا درست قضاوت کنید.
پاسخ ها
هموطن
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
قضاوت رو خوب اومدی. مگه شما در دیدارهای اونا حضور داشتی که اینو میگی؟ اصلا میدونستی که دکتر جلیلی باعث دستگیری عبدالمالک ریگی بوده؟
ایرج
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
3
9
آقای بولتن چرا نظر اون آقا رو که اسمش جعفر هست و در نظرش حرف آقای مطهری رو تکرار کرده گذاشتید اگر می خواستید بی معرفتی و نادانی بعضی ها رو آشکار کنید اشکال نداره اما اگر حواستون نبوده وا ویلا...
مدیر پایگاه متوجه بودم چه گفته است اما این پاسخهای شماست که نشان می دهد چگونه بعضی ها به حافظین این کشور توهین می کنند و هیچگونه شرمی هم ندارند
ایرج
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
3
7
ممنون از جوابتون
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
3
4
دوستان در این شرایط بیشتر از هر کس جگرمان برای رهبرمان می سوزد که یک عده یاد گرفته اند از ولایت فقیه و اعتقادات مردم برای به قدرت رسبدنشان نردبان درست کنند ولی وقتی که به مراد دلشان رسیدند اولین سیلی را به همین رای دهندگان و ارزشهایشان می زنند ، چندین بار رهبری در رسانه ها فرموده اند که با هیچکس نیستند و در مجالس خصوصی این نسبت دادن ها را مذمت کرده اند ولی کو انصاف و اخلاق ...پیرو و دوستار واقعی ولایت فقیه حاضر نیست به این شکل و به هر قیمتی ولی فقیه اش را خرج خودش کند.
روح الله
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
4
2
با عرض سلام به دوستانم درصراط
برادر صراط به حرمت هم خط بودنمان در مسیرتعالی اسلامی انسانی بر محوریت ولایت فقیه سخنی با تو از روی مرام
....گفتمان مطروحه از سوی دوستان ما در اصلاحات در جهت تخریب وسیاه نمایی تفکر وعملکرد اصولگرایان بقدر عادت وکفایت ایجاد شبه وضعف در صفوف خودی می نماید وشما خواسته ویا نا دانسته با تخریب وتضعیف کاندیداهای اصول گرا نه تنها کمک به انتخاب اصلح نمی کنید بلکه نخ به دست اصلاح طلبان می دهید توصیه می کنم به جای عدول از اصول گرایی وطرفداری یک جانبه از ...... بیشتر در جهت تبین اذعان عمومی وترویج افکار مقام معظم رهبری در مورد کاندیدای اصلح تلاش کنید و فضای رقابت را تیره وتار نکنید
مدیر پایگاه ولی ما صراط نیستیما
سما
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
3
9
اگه بنا به مشاور رهبری بودن باشه آقای جلیلی هم در این عناوین کم ندارند درضمن ایت ا..کعبی گفتند این نظر همه جامعه مدرسین نیست ,همون حرف رهبر حنجره های بی تقوا
سلمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
4
9
بالاخره آقای ولایتی توضیح ندادند تهدید توخالی ایشون مانع از برگزاری جنبش عدم تعهد در بغداد زمان جنگ شد یا شجاعت و فداکاری شهید دوران که با کوبیدن خود و جنگنده اش به محل برگزاری این جنبش، همه رو از سفر به عراق پشیمون کرد!
بابا شما که توان برگزاری و مدیریت یک اجلاس بیداری اسلامی رو نداشتی چطور می خوای یک مملکت رو مدیریت کنی؟!!
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
1
3
فقط میتونم بگم به کسی رای بدید که بازم پشیمون نشیم همونطور که رییس مجلس خبرگان فرمودند
محمد ضیا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
6
2
متاسفم واسه ی سایت شما و واسه ی شماها
اخلاق مدارترین فردبه نظر شما جلیلیه ولی بی اخلاقی ها رو همینجا بین تک تک پیروانش میبینیم.شما که به صورت تنگ نظرانه ای به کاندیداهای محترم مثل عارف وروحانی میپردازین همونایی هستین که بهشون میگن بچه ارزشی که باید دانشکاه بهش افتخار کنه ولی حیف که مورد لعن قرار میگیرید با این تهمت زدناتون.دید بستتون رو باز کنین .البته مطمئنم که سانسور میشه
پاسخ ها
عباس/
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
اعتراض به توقف چرخیدن سانتریفیوژها که توسط بچه ارزشی های! مثلا افتخار دانشگاه! انجام شده و حالا به آنهم افتخار میکنند! بی اخلاقیه؟؟؟ انشاالله میفهمی که خیانت بوده و تا ابد خیانت خاهد بود.
ستاره
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
2
7
من فقط حیفم از این هشت سال تحریم میاد که با اومدن روحانی همه ی سختی هایی که کشیدیم به باد فنا میره.همه بچه حزب اللهی ها دو دلن که به جلیلی رأی بدن.ترو خدا عزمتونو جزم کنید. سرنوشت ما دست خودمونه به گفته ی خدا نکنه با تردید هایی که میکنیم دیر بشه و فرصت از بنی بره. ایشاا.. خدا دل همه مونو یکی و بهم نزدیک کنه.
پاسخ ها
انسان
| COLOMBIA |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
ستاره ،
آقای جلیلی کاندیدای گروه وقشر خاصی نیست بلکه ایشان نماینده همه مردم( از هر بینشی همکه باشند) است که دلسوز کشورشانند.
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
1
9
با انصاف اگر نگاه کنیم مصداق گفتمان انقلاب و امام و رهبری فقط دکتر جلیلی هست! چشم هامون رو باز کنیم.
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین