والا به همون خدایی که هر کدوم یه مدلی میشناسیمش حجاب همیشه به معنی عفاف نیست
نکنید کاری که همین یه ذره اعتقاد این بچه ها و جوون ها از بین بره
به والله باید جواب بدید...
پاسخ ها
مهوم
||
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
ببخشید میشه بگید حجاب یعنی چه عالیجناب
titi
||
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
اگه حجاب عفاف نیست پس چیه ؟؟؟؟توضیح بده لطفا تیکه ننداز رد نشو...
آهان فهمیدم حتما دل باید پاک باشه هاااا ؟؟؟؟همون فتوایی که خودتون برای توجیه کاراتون میدید ... به والله باید جواب بدید
حسین
||
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
دوست عزیز
شما بفرما ببیینم معنی حجاب چیه؟
كوچكترين ايراني
||
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
سلام ، جناب احمد ، قطعا هر بي عفتي اولش از بي حجابي شروع كرده و بعد به بي عفتي رسيده ، اعتقاد ما حاصل وضو ماداران و شيري كه با اشك براي امام حسين عليه السلام مخلوط شده است ، شما هر جور دوست داري تقسير كن ، اما يادت باشه ، شما هم يك روزي يا شوهر ميشي ، يا پدر يك دختر ، يا برادر يه خواهر و قطعا الان فرزند يك مادر محترمي ، كمي فكر و عاقبت افكار بيشتر بيانديش ، ممكنه در صد بسيار ناچيزي از افراد محجبه براي رد گم كردن ، صلاحيت اخلاقي در خوري نداشته باشند ولي فراموش نكن كه درصد بسيار بالايي از افراد غير محجبه قطعا داراي مشگلات جدي هستند . در ضمن خداوند علي و عظيم همانطور كه خودش رو در قرآن مبين معرفي كرده فقط يك مدله و اگه شما تصوره ديگه داري در جهان بيني و خدا شناسي خودت شك كن .
احمد آقا ، حداقل به صاحب اسمت خيانت نكن و همه چيز رو همون جور ببين كه درسته و خدا راه صحيح رو نشون داده . اعتقاد بچه هاي ما يه ذره نيست ، شما با خودت قياس نكن .
خدايا ، لعنت كن افرادي رو كه مسئوليتهاي فرهنگي دارند و براي دين تو و راه تو و جوانان مسلمان كه اميد آينده اسلام هستند ، كم كاري و كم فروشي ميكنند ، تا من بيايم اينجا هي به مغزم فشار وارد كنم كه يك مطلب حق رو چه جوري بنويسم كه براي خودم و سايت بولتن مشگلي وجود نداشته باشه . خدايا عاقبت ما ختم به خير بگردان .
پرستو
||
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
اشتباهی مثبت دادم !
ناشناس
||
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
بعضی از خانمها با داشتن حجاب فاقد عفاف هستند .هردوش باید باهم باشه
ناشناس
||
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
مفهوم حجاب و عفاف در آبادی شما به چه معناست؟
چکش
||
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
من با آقای احمد موافقم . اونهایی که مخالفت کردند کمی فکر کنند لطفا واقعا همیشه کسی که محجبه است عفیفه هم هست ؟!!!!
عفاف همیشه حجاب می آورد ولی حجاب همیشه عفاف نمی آورد.
احمد
||
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
(بولتن جان هر جاشو دوس داشتی حذف کن)
سلام به همه دوستان عزیز که لطف کردند و به کامنت من جواب دادن
اول از همه بگم که به اعتقادات همه تون احترام میذارم و خوشحالم که با این مردم تشکیل ملت دادیم
جواب مهوم :
دوست عزیز حجاب یعنی پوشش خواهرم و مادرم که چادر رو انتخاب کردن
حجاب یعنی پوشش همسرم که هر جا احساس کنه یه مرد با نگاه بد وجود داره چادر سرش میکنه ولی اونجایی که مردها رو برادر دینی خودش میدونه با مانتو و روسری هم روزگار میگذرونه
جواب titi:
ایرانی عزیزم
حجاب و عفاف جدا نشدنی هستن ولی آیا شما حاضری توی خیابون راه بیافتی به همه چادری ها گل بدی و به مانتویی ها بگی شما ها آدم نیستید، باید با شماها برخورد چکشی بشه؟؟؟
جواب حسین:
حسین جان ، قربون اسمت برم که اسمت واسم مزه و بوی شهادت میده
حجاب یعنی من مرد، یعنی تو مرد، یعنی اون نامردی که توی خیابون به هر زنی چه با حجاب چه بی حجاب با اون نگاه کثیفش نگاه میکنه
اگر من و تو مرد باشیم به تار مویی نمیبازیم خودمون رو
جواب کوچکترین ایرانی:
شما برای من حکم بزرگترین ایرانی رو داری دوست بزرگوارم، با صحبت هات موافقم بی چون و چرا
خدایی که توی قرآن خودش رو مبین معرفی کرده
قادر و ستار و رحمان هم معرفی کرده
من رحمان رو چی ترجمه میکنم شما چی ترجمه میکنی
داستان موسی و شبان رو یادته؟ بذار من با خدای خودم صفا کنم، خدایی که با احساسم درکش میکنم نه خدایی که دارن بهم القا میکنن
---خدایا عاشقتم که اینقدر بهم لطف داری---
خدا لعنت کنه باعث و بانی این بی فرهنگی رو توی کشور...
جواب ناشناس:
آبادی ما رو تفکرات رادیکال شما خرابه کرد بزرگوار...
جواب چکش:
گل گفتی ، حرف من رو به اون شیوه ای که نتونستم بیان کنم بیان کردی
عفاف همیشه حجاب می آورد ولی حجاب همیشه عفاف نمی آورد.
خداوکیلی این نوع برخورد بهتر و اثرگذارتره یا اینکه دختر مردم را خرکش کنند ببرند تو ون، پرخاشگرانه برخورد کنند و ... . بی خود نیست قدیمی ها گفتن با زبون خوش میشه مار رو از توی لونه اش بیرون آورد
به خدا قسم اگر یک تن رز سیاه هم بدهند مادامیکه زن جامعه ی ما پی به فلسفه ی احکام اسلام ناب مخصوصا حجاب نبردند مشکل بی عفتی حل نمیشود.به والله قسم آلان دختر اول و دوم راهنمایی دوست پسر دارد.از کجا به کجا رسیدیم.خدا لعنت کنه خاتمی را
حالا پول این همه گل از کجا میاد؟
مزاح کردم هر چقدر هزینه بشه برای اسلام هست وگرنه خیلی از کشورها در رفاه مادی هستند ولی حجاب در آنجا اصلاً موجودیتی نداره پس هر کاری که برای خدا انجام شد اگر هم ضعف و نقصی داشته باشه خدا خودش ......
ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامک
طرح امنیت اخلاقی یعنی چه؟عنوان نامفهوم ونامانوس است بهتر بود عنوان "طرح تکریم امنیت حجاب "انتخاب میشد وهمراه باگل حداقل کارتی با مضمون یکی ازایات قرانی روایات واحادیث مرتبط باحجاب به همه خانمها حتی بدحجاب ها (نه بی حجاب معاند)اهداشودکه این امر تاثیرگذارتر بشود
پاسخ ها
فروغ بانو
||
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
شکیلا جان سخن از زبان ما میگویی :)
م سادات موسوي
||
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
آفرين دقيقا"
به نظر بنده هم چون دشمنان ايران مقدس و اسلامي ،ابتدا روي خانمها زوم كرده اند و ترويج بي حيائي و اباحه گري را بيشتر روي زنان پياده مي كنند ،براي مقابله به مثل هم بايد از خانمها شروع كرد و به قول شكيلا جان همراه گل آياتي از قرآن و رواياتي مبني بر تأكيد خداوند بر اين واجب كه هنوز بسياري از بانوان غير محجبه نمي دانند چه اعصاب و رواني از ارائه خود در جامعه از مذكرين خراب مي كنند و باعث تشويش و استرس مي شوند و بدتر از آن هويت خود را نه به عنوان يك انسان كه به عنوان يك كالا مطرح مي كنند،اهدا شود.
به اميد روزي كه پنجاه يار خانم مخلص حضرت مهدي عليه السلام بيشترينشان از ايران باشند.
تو کشور دوگانگی ایجاد میکنه اینکار که به محجبه ها گل میدن و به اون یکیا نه یعنی دارن با اینکار میگن شما جزئی از جامعه نیستین و دشمنی درست میکنید بین اینا
بهتره این گل ها رو هنگام ارشاد دختران بدحجاب به اونا هم بدن تا دلشون خوش باشه آدمن تو این کشور
پاسخ ها
مجتبی
||
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
داداش چشاتو باز کن همه تصاویر رو ببین
گل دست بی حجاب نمیبینی؟
شاید چشات ...
آقا مسعود عزيز، تاكنون پيش خود فكر كردهايد كه چرا وقتي پاي تشويق و تنبيه مفسدين و منحرفين و مخربين و ساير ياران آگاه يا ناآگاه شيطان به ميان ميآيد، خيليها مثل جنابعالي از گل و بلبل بودن براي همه به طور يكسان سخن به ميان ميآورند و اصلا سرسوزني هم به حرف خود نميانديشند و هرچه روانشناسان اكثرا رواني بهشان گفتهاند را عينا بازنشر ميكنند، ولي در موارد مشابه ديگر كه باز هم همان روانشناسان اكثرا رواني حرف ديگري ميزنند، عينا نظري برعكس دارند و با وجود تضاد آشكاري كه مابين سخن قبلي و كنونيشان وجود دارد، اين بار نيز باز خود را بر حق ميدانند؟
مثلا شماي دانشجو همين الان اگر استاد به دانشجوي همكلاسيتان كه دايما دنبال عشق و حال خود است و ذرهاي درس نميخواهد و به هيچ كسي هم احترام نميگذارد و صرفا خود را ملاك ميداند و غيره ٢٠ بدهد، صدايتان در ميآيد و فرياد ميزنيد كه اين چه استادي است؟ اصلا عدالت ندارد، آدم نيست، فهم ندارد! من كه مثل چه درس خواندهام و تلاش كردهام بايد ٢٠ بگيرم و او هم بايد ٢٠ بگيرد؟ چرا اينجا ديگر نميگوييد اگر به من كه امتحان را با موفقيت گذراندهام ٢٠ ميدهي، به او كه نتوانسته است اسمش را نيز درست بنويسد هم بايد ٢٠ بدهي وگرنه در كشور ايجاد دوگانگي ميشود و باعث ميشود درس نخوانها احساس كنند آدم نيستند؟!!! يه ٢٠ بده بگذار دلشان خوش باشد كه آدمنند ديگر؛ افسرده ميشوند؛ ميروند معتاد ميشوندها!
چرا هميشه بايد آنها كه به هيچ صراطي مستقيم نيستند احساس كنند آدمند؟ ايا آنها كه چنين نيستند آدم نيستند؟
اگر پدر و مادر شما با شماي مودب آداب دان محترم درسخوان شخيص و پركمالات و برادر خداي نكرده نالايق بيادب درس نخوان ولنگار فرق نگذارند، ايا به شما بر نميخورد كه انگار آدم نيستيد كه شما و او را يكسان ميبينند؟!
مسعود دانشجو
||
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
اونا حجابشون معمولیه
نکنه تو شهر شما بد حجاب نیست که به اینا میگی بد حجاب؟
شاید چشات...
مسعود دانشجو
||
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
سلام آقا مرتضی ممنون از نظرت
آقا مرتضی مثل اینکه سوء تفاهمی شده چون با خیلی از این خانومای بد حجاب برخورد داشتم این حرفو زدم وگرنه حرف شما متین
خیلی از این خانوما بدون هیچ قصدی صرفا به خاطر مد این پوشش رو بر تن میکنند
کارشون اشتباهه اما با یه تلنگر و تشویق ممکنه باعث شد این خانوم پوششو درست کنه
همکلاسی داشتم که کم کم داشت از درس خوندن فاصله میگرفت ولی استاد یکم بیشتر به اون توجه کرد تا نذاره فاصلش از اینی که هاست بیشتر شه
و با دادن نمره 6 میان ترم دوباره انگیزه پیدا کرد تا از این تشویق استفاده کنه و شروع کرد به درس خوندن
هستند از این دخترایی که کم کم دارن حجابشونو میذارن کنار و فقط به یک تشویق بندند که دوباره برگردن به حجاب سابقشون
امتحان کردن ضرری داره؟ممکنه همین دختره که شروع کرده این کاراشو با دیدن هدیه دادن گل به اطرافیانش و بی توجهی به اون تحقیر شه و بیشتر سمته اینکار بره
این همه کار امتحان شده اینم روش اشکالی نداره که درسته؟
احساس کردم از حرفای من اینجوری پی بردین که به حجاب معتقد نیستم که ابدا اینجوری نیس و شدیدا بهش معتقدم
مرتضي.ام
||
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
عليك سلام آقا مسعود عزيز
با اين سخن شما كه كاملا متفاوت از پيام قبليتان است كاملا موافقم. حتما بايد استثناها را شناسايي نمود و با آنها متناسب با حالشان و به گونهاي برخورد نمود كه منجر به تغيير روششان شود. اين وظيفهي قطعي مسئولين فرهنگي كشور است كه متاسفانه اكثرشان برخي به دليل بيلياقتي و برخي ديگر به دليل منافعي كه در اين ميان دارند، ابدا چنين عظمي درشان نيست كه هيچ، بلكه خود شدهاند مبشّرين و مبلّغين فساد!
متاسفانه الان اين تبرّجها دقيقا به خاطر رفتار همين مسئولين خيرسرشان فرهنگي است كه با گفتن حرفهاي نابخردانه و تشويقهاي نابجا، روي مفسدين و منكرين و خلافكارها و معتادين و غيره را باز كردهاند و آنها خود را محق به محبت ميدانند و نه گنهكار. لذا عمدتا طلبكارند و نه شرمنده و دقيقا همين موضوع است كه كار را خراب كرده و به اينجا كشانده است.
اگر هم لطف و محبتي ميشود، گيرنده نبايد خود را محق به آن لطف بداند كه در اين صورت نتيجهي كاملا معكوس خواهد داد و فرد را جريتر مينمايد.
با تشويق و محبت و نوازش و زبان خوش و غيره ابدا مخالف نيستم، فقط ميگويم اين كار بايد حساب شده و با برنامه صورت گيرد. اي كاش نصف ميزاني كه مسئوليم مثلا فرهنگي كشور در ترويج فساد، برنامهريزي دارند و تلاش ميكنند، در نهادينه كردن حرف خدا نيز برنامهريزي داشتند و تلاش ميكردند. اي كاش!
هرگاه برای جوان مسلمان ایرانی که از قشر محروم
جامعه بود و پول و پارتی نداشت امکان اشتغال
و ازدواج و مسکن مطابق با شئونات وی فراهم شد
باید توقع داشت رعایت حجاب اسلامی و ظاهر
موجه ( نه ظاهرالصلاح بودن ) داشتن را بنماید .
چه خوش بی مهربانی هر دو سر بی
که چون یک سر بود پر دردسر بی
اگر لیلی دل شوریده ای داشت
دل مجنون از او شوریده تر بی
امنيت اخلاقي، يعني اينكه وقتي فرزندانتان،دختر و ياپسر در بيرون از منزل هستند از حيث خطرات ضد اخلاقي بر عليه انان نگران نباشي، حجاب و عفاف يكي از سپر هاي محافظ ايشان ميباشد در واقع بي حجابي، عفاف را جريحه دار و بي عفتي در مراودات روز مره در جامعه يكي از دريچه هاي اصلي ورود به مفاسد اخلاقي و اسيب هاي اجتماعي ميباشد٠
حربه هاي شيطان انقدر ظريف و نامحسوس است كه در اغلب اوقات برخي از افراد به غفلت ، مدافع و مروج ان و فارغ از اثرات مخرب و تدريجي ان در زندگي خود و جامعه هستند ٠
بد پوششي و استفاده از البسه و آرايش هاي محرك در واقع مصداق اخلاق، ،سليقه وحريم شخصي افراد نبوده و تاثيرات نامطلوبي در اجتماع دارد و باعث پديد امدن گناهان و جرايم مختلفي برعليه خود و ديگران ميشود ، سستي اعتقادات و پيمانهاي زناشويي و الودگي به برخي از عادات فردي و مانع رشد و بالندگي افراد در جامعه مي شود و اين موضوعي است كه در اينده و در مراحل ديگر زندگي خود فرد بي توجه و وابستگان به او را نيز تحت تاثير قرار خواهد داد .
امنيت اخلاقي از يك منظر، مفهوم كلي روابط و رفتارها اجتماعي و فرهنگي سالم زنان و مردان ميباشد كه در نتيجه كوتاهي و غفلت از ان باعث بوجود امدن ناهنجاريهاي اخلاقي و نا امني و تباهي اخلاقي مي شود .
پاسخ ها
كوچكترين ايراني
||
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
سلام ، جناب منهاج ، دشمنان اسلام و ايران در پس بد حجابي ، تفكرات ضد امنيتي را دنبال ميكنند كه من قبلا بارها در موردش توضيح دادم ، اما امنيت اخلاقي در چند چيز ساده كه بخشي از آن به خودمان مربوط ميشود كه ميشود به بعضي از آنها اينگونه اشارهه كرد :
امنيت اخلاقي يعني كسب حلال سرپرست خانواده و لقمه حلال كه در وجود و بستر جسم و روح خانواده بعنوان رزق آورده ميشود تا حرف حق را بپذيرند و از راه مستقيم گمراه نشوند ، بياد داشته باشيم كه امام حسين عليه السلام در پاسخ به فرزندش خود فرمودند : چون شكمهاي اين كوفيان از حرام پر شده ، سخن حق در آنها اثر ندارد .
امنيت اخلاقي يعني پرهيز از كناه و تقواي الهي كه بايد پدران و مادران خوب ايراني هميشه در نظر داشته باشند ، تا بهتر الگو براي فرزندان خود باشند .
امنيت اخلاقي يعني الگوي سازي مناسب براي جوانان و ترد بد حجابان از عرصه هاي رسانه ايي و فرهنگي كه متاسفانه فعلا بر عكس عمل ميشود .
امنيت اخلاقي يعني ، يعني ساخت و تبليغ فيلمها و برنامه هايي كه در آن همكاري با پليس يك افتخار باشد نه اينكه در بعضي فيلم نامه عنوان آدم فروشي بد بخت كه هميشه صدمه ميبيند باشد ، اگر به جوامع اروپايي نگاه كنيم ، خواهيم ديد كه هر مورد مشكوكي را سريعا به پليس گزارش ميدهند و همكاري با پليس برايشان يك افتخار محسوب ميشود ، ولي ما در ايران هرگز براي اين موضوع فرهنگ سازي نكرده ايم .
امنيت اخلاقي يعني باور جوانان خودمان و اعتماد به خدا ، كسي كه خواهر خود را هرگز به تفريح نبرده ، چگونه ميخواهد كه انگيزه جذب به غير را در خواهر خود كنترل كند ؟ كسي كه براي خانواده خود وقت نميگذارد چگونه ميتواند امنيت اخلاقي را در جامعه جستجو كند .
امنيت اخلاقي يعني اينكه براي اعتقادات جوانان خود هزينه كنيم ، با مسجد و اهل مسجد رفت و آمد داشته باشيم ، سيم ماهواره ها را كه تا اعماق خانواده ها نفوذ كرده را قيچي كنيم و عوض اش از تفريحات و جمع خانواده گي لذت بيشتري ببريم .
هموطن گلم ، بعضي وقتها خودمان مقصريم ، حالا از كم لطفي و بي تدبيري بعضي از مسئولان هم كه ديگه نگو و نپرس .
موفق باشيد .
مرتضي.ام
||
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
آفرين برادرم، كوچكترين ايراني عزيز. خداوند با اولياالله محشورتان نمايد انشاالله و هميشه نور قرآن و عطرت در خانواده، نسل و سراسر وجودتان تلالو داشته باشد. احسنت بر شما.
یه دختر باید بفهمه واسه چیه حجاب.اصلا حجاب یعنی چی تا مثل اروپایی که مسلمون میشن تو اون شرایط هم دست از حجاب برنداره
پاسخ ها
مرتضي.ام
||
۰۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
اگر بفهمد كه قطعا عالي است. اما اگر شعورش در حدي نباشد كه بفهمد چه بايد كرد؟ در اين هيچ شكي نيست كه كودك شما اگر بفهمد آمپولي كه به او ميزنيد چه فوايدي برايش دارد، اما وقتي نميفهمد و گريه و زاري سر ميدهد و جيغ ميزند و فرياد بر ميآورد كه "مامان بده. ديگه دوستش ندارم!"، شما چه ميكنيد؟ ميگوييد اشكال ندارد! آمپولت نميزنم تا چشمت درآيد و خودت بفهمي؟ يا اين كه به زور هم كه شده آمپولش را ميزنيد و ميگوييد: "عيب ندارد! بگذار بگويد مامان بد است. سلامتش را بازيابد، هرچه ميخواهد بگويد، بگويد".؟
نکنید کاری که همین یه ذره اعتقاد این بچه ها و جوون ها از بین بره
به والله باید جواب بدید...
آهان فهمیدم حتما دل باید پاک باشه هاااا ؟؟؟؟همون فتوایی که خودتون برای توجیه کاراتون میدید ... به والله باید جواب بدید
شما بفرما ببیینم معنی حجاب چیه؟
احمد آقا ، حداقل به صاحب اسمت خيانت نكن و همه چيز رو همون جور ببين كه درسته و خدا راه صحيح رو نشون داده . اعتقاد بچه هاي ما يه ذره نيست ، شما با خودت قياس نكن .
خدايا ، لعنت كن افرادي رو كه مسئوليتهاي فرهنگي دارند و براي دين تو و راه تو و جوانان مسلمان كه اميد آينده اسلام هستند ، كم كاري و كم فروشي ميكنند ، تا من بيايم اينجا هي به مغزم فشار وارد كنم كه يك مطلب حق رو چه جوري بنويسم كه براي خودم و سايت بولتن مشگلي وجود نداشته باشه . خدايا عاقبت ما ختم به خير بگردان .
عفاف همیشه حجاب می آورد ولی حجاب همیشه عفاف نمی آورد.
سلام به همه دوستان عزیز که لطف کردند و به کامنت من جواب دادن
اول از همه بگم که به اعتقادات همه تون احترام میذارم و خوشحالم که با این مردم تشکیل ملت دادیم
جواب مهوم :
دوست عزیز حجاب یعنی پوشش خواهرم و مادرم که چادر رو انتخاب کردن
حجاب یعنی پوشش همسرم که هر جا احساس کنه یه مرد با نگاه بد وجود داره چادر سرش میکنه ولی اونجایی که مردها رو برادر دینی خودش میدونه با مانتو و روسری هم روزگار میگذرونه
جواب titi:
ایرانی عزیزم
حجاب و عفاف جدا نشدنی هستن ولی آیا شما حاضری توی خیابون راه بیافتی به همه چادری ها گل بدی و به مانتویی ها بگی شما ها آدم نیستید، باید با شماها برخورد چکشی بشه؟؟؟
جواب حسین:
حسین جان ، قربون اسمت برم که اسمت واسم مزه و بوی شهادت میده
حجاب یعنی من مرد، یعنی تو مرد، یعنی اون نامردی که توی خیابون به هر زنی چه با حجاب چه بی حجاب با اون نگاه کثیفش نگاه میکنه
اگر من و تو مرد باشیم به تار مویی نمیبازیم خودمون رو
جواب کوچکترین ایرانی:
شما برای من حکم بزرگترین ایرانی رو داری دوست بزرگوارم، با صحبت هات موافقم بی چون و چرا
خدایی که توی قرآن خودش رو مبین معرفی کرده
قادر و ستار و رحمان هم معرفی کرده
من رحمان رو چی ترجمه میکنم شما چی ترجمه میکنی
داستان موسی و شبان رو یادته؟ بذار من با خدای خودم صفا کنم، خدایی که با احساسم درکش میکنم نه خدایی که دارن بهم القا میکنن
---خدایا عاشقتم که اینقدر بهم لطف داری---
خدا لعنت کنه باعث و بانی این بی فرهنگی رو توی کشور...
جواب ناشناس:
آبادی ما رو تفکرات رادیکال شما خرابه کرد بزرگوار...
جواب چکش:
گل گفتی ، حرف من رو به اون شیوه ای که نتونستم بیان کنم بیان کردی
عفاف همیشه حجاب می آورد ولی حجاب همیشه عفاف نمی آورد.
پیشنهاد میکنم برای کمک به خرید گل شماره حسابی اعلام بشود تا خیرین کمک های خود را واریز کنند
مزاح کردم هر چقدر هزینه بشه برای اسلام هست وگرنه خیلی از کشورها در رفاه مادی هستند ولی حجاب در آنجا اصلاً موجودیتی نداره پس هر کاری که برای خدا انجام شد اگر هم ضعف و نقصی داشته باشه خدا خودش ......
ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامک
به نظر بنده هم چون دشمنان ايران مقدس و اسلامي ،ابتدا روي خانمها زوم كرده اند و ترويج بي حيائي و اباحه گري را بيشتر روي زنان پياده مي كنند ،براي مقابله به مثل هم بايد از خانمها شروع كرد و به قول شكيلا جان همراه گل آياتي از قرآن و رواياتي مبني بر تأكيد خداوند بر اين واجب كه هنوز بسياري از بانوان غير محجبه نمي دانند چه اعصاب و رواني از ارائه خود در جامعه از مذكرين خراب مي كنند و باعث تشويش و استرس مي شوند و بدتر از آن هويت خود را نه به عنوان يك انسان كه به عنوان يك كالا مطرح مي كنند،اهدا شود.
به اميد روزي كه پنجاه يار خانم مخلص حضرت مهدي عليه السلام بيشترينشان از ايران باشند.
بهتره این گل ها رو هنگام ارشاد دختران بدحجاب به اونا هم بدن تا دلشون خوش باشه آدمن تو این کشور
گل دست بی حجاب نمیبینی؟
شاید چشات ...
آقا مسعود عزيز، تاكنون پيش خود فكر كردهايد كه چرا وقتي پاي تشويق و تنبيه مفسدين و منحرفين و مخربين و ساير ياران آگاه يا ناآگاه شيطان به ميان ميآيد، خيليها مثل جنابعالي از گل و بلبل بودن براي همه به طور يكسان سخن به ميان ميآورند و اصلا سرسوزني هم به حرف خود نميانديشند و هرچه روانشناسان اكثرا رواني بهشان گفتهاند را عينا بازنشر ميكنند، ولي در موارد مشابه ديگر كه باز هم همان روانشناسان اكثرا رواني حرف ديگري ميزنند، عينا نظري برعكس دارند و با وجود تضاد آشكاري كه مابين سخن قبلي و كنونيشان وجود دارد، اين بار نيز باز خود را بر حق ميدانند؟
مثلا شماي دانشجو همين الان اگر استاد به دانشجوي همكلاسيتان كه دايما دنبال عشق و حال خود است و ذرهاي درس نميخواهد و به هيچ كسي هم احترام نميگذارد و صرفا خود را ملاك ميداند و غيره ٢٠ بدهد، صدايتان در ميآيد و فرياد ميزنيد كه اين چه استادي است؟ اصلا عدالت ندارد، آدم نيست، فهم ندارد! من كه مثل چه درس خواندهام و تلاش كردهام بايد ٢٠ بگيرم و او هم بايد ٢٠ بگيرد؟ چرا اينجا ديگر نميگوييد اگر به من كه امتحان را با موفقيت گذراندهام ٢٠ ميدهي، به او كه نتوانسته است اسمش را نيز درست بنويسد هم بايد ٢٠ بدهي وگرنه در كشور ايجاد دوگانگي ميشود و باعث ميشود درس نخوانها احساس كنند آدم نيستند؟!!! يه ٢٠ بده بگذار دلشان خوش باشد كه آدمنند ديگر؛ افسرده ميشوند؛ ميروند معتاد ميشوندها!
چرا هميشه بايد آنها كه به هيچ صراطي مستقيم نيستند احساس كنند آدمند؟ ايا آنها كه چنين نيستند آدم نيستند؟
اگر پدر و مادر شما با شماي مودب آداب دان محترم درسخوان شخيص و پركمالات و برادر خداي نكرده نالايق بيادب درس نخوان ولنگار فرق نگذارند، ايا به شما بر نميخورد كه انگار آدم نيستيد كه شما و او را يكسان ميبينند؟!
نکنه تو شهر شما بد حجاب نیست که به اینا میگی بد حجاب؟
شاید چشات...
آقا مرتضی مثل اینکه سوء تفاهمی شده چون با خیلی از این خانومای بد حجاب برخورد داشتم این حرفو زدم وگرنه حرف شما متین
خیلی از این خانوما بدون هیچ قصدی صرفا به خاطر مد این پوشش رو بر تن میکنند
کارشون اشتباهه اما با یه تلنگر و تشویق ممکنه باعث شد این خانوم پوششو درست کنه
همکلاسی داشتم که کم کم داشت از درس خوندن فاصله میگرفت ولی استاد یکم بیشتر به اون توجه کرد تا نذاره فاصلش از اینی که هاست بیشتر شه
و با دادن نمره 6 میان ترم دوباره انگیزه پیدا کرد تا از این تشویق استفاده کنه و شروع کرد به درس خوندن
هستند از این دخترایی که کم کم دارن حجابشونو میذارن کنار و فقط به یک تشویق بندند که دوباره برگردن به حجاب سابقشون
امتحان کردن ضرری داره؟ممکنه همین دختره که شروع کرده این کاراشو با دیدن هدیه دادن گل به اطرافیانش و بی توجهی به اون تحقیر شه و بیشتر سمته اینکار بره
این همه کار امتحان شده اینم روش اشکالی نداره که درسته؟
احساس کردم از حرفای من اینجوری پی بردین که به حجاب معتقد نیستم که ابدا اینجوری نیس و شدیدا بهش معتقدم
با اين سخن شما كه كاملا متفاوت از پيام قبليتان است كاملا موافقم. حتما بايد استثناها را شناسايي نمود و با آنها متناسب با حالشان و به گونهاي برخورد نمود كه منجر به تغيير روششان شود. اين وظيفهي قطعي مسئولين فرهنگي كشور است كه متاسفانه اكثرشان برخي به دليل بيلياقتي و برخي ديگر به دليل منافعي كه در اين ميان دارند، ابدا چنين عظمي درشان نيست كه هيچ، بلكه خود شدهاند مبشّرين و مبلّغين فساد!
متاسفانه الان اين تبرّجها دقيقا به خاطر رفتار همين مسئولين خيرسرشان فرهنگي است كه با گفتن حرفهاي نابخردانه و تشويقهاي نابجا، روي مفسدين و منكرين و خلافكارها و معتادين و غيره را باز كردهاند و آنها خود را محق به محبت ميدانند و نه گنهكار. لذا عمدتا طلبكارند و نه شرمنده و دقيقا همين موضوع است كه كار را خراب كرده و به اينجا كشانده است.
اگر هم لطف و محبتي ميشود، گيرنده نبايد خود را محق به آن لطف بداند كه در اين صورت نتيجهي كاملا معكوس خواهد داد و فرد را جريتر مينمايد.
با تشويق و محبت و نوازش و زبان خوش و غيره ابدا مخالف نيستم، فقط ميگويم اين كار بايد حساب شده و با برنامه صورت گيرد. اي كاش نصف ميزاني كه مسئوليم مثلا فرهنگي كشور در ترويج فساد، برنامهريزي دارند و تلاش ميكنند، در نهادينه كردن حرف خدا نيز برنامهريزي داشتند و تلاش ميكردند. اي كاش!
جامعه بود و پول و پارتی نداشت امکان اشتغال
و ازدواج و مسکن مطابق با شئونات وی فراهم شد
باید توقع داشت رعایت حجاب اسلامی و ظاهر
موجه ( نه ظاهرالصلاح بودن ) داشتن را بنماید .
چه خوش بی مهربانی هر دو سر بی
که چون یک سر بود پر دردسر بی
اگر لیلی دل شوریده ای داشت
دل مجنون از او شوریده تر بی
حربه هاي شيطان انقدر ظريف و نامحسوس است كه در اغلب اوقات برخي از افراد به غفلت ، مدافع و مروج ان و فارغ از اثرات مخرب و تدريجي ان در زندگي خود و جامعه هستند ٠
بد پوششي و استفاده از البسه و آرايش هاي محرك در واقع مصداق اخلاق، ،سليقه وحريم شخصي افراد نبوده و تاثيرات نامطلوبي در اجتماع دارد و باعث پديد امدن گناهان و جرايم مختلفي برعليه خود و ديگران ميشود ، سستي اعتقادات و پيمانهاي زناشويي و الودگي به برخي از عادات فردي و مانع رشد و بالندگي افراد در جامعه مي شود و اين موضوعي است كه در اينده و در مراحل ديگر زندگي خود فرد بي توجه و وابستگان به او را نيز تحت تاثير قرار خواهد داد .
امنيت اخلاقي از يك منظر، مفهوم كلي روابط و رفتارها اجتماعي و فرهنگي سالم زنان و مردان ميباشد كه در نتيجه كوتاهي و غفلت از ان باعث بوجود امدن ناهنجاريهاي اخلاقي و نا امني و تباهي اخلاقي مي شود .
امنيت اخلاقي يعني كسب حلال سرپرست خانواده و لقمه حلال كه در وجود و بستر جسم و روح خانواده بعنوان رزق آورده ميشود تا حرف حق را بپذيرند و از راه مستقيم گمراه نشوند ، بياد داشته باشيم كه امام حسين عليه السلام در پاسخ به فرزندش خود فرمودند : چون شكمهاي اين كوفيان از حرام پر شده ، سخن حق در آنها اثر ندارد .
امنيت اخلاقي يعني پرهيز از كناه و تقواي الهي كه بايد پدران و مادران خوب ايراني هميشه در نظر داشته باشند ، تا بهتر الگو براي فرزندان خود باشند .
امنيت اخلاقي يعني الگوي سازي مناسب براي جوانان و ترد بد حجابان از عرصه هاي رسانه ايي و فرهنگي كه متاسفانه فعلا بر عكس عمل ميشود .
امنيت اخلاقي يعني ، يعني ساخت و تبليغ فيلمها و برنامه هايي كه در آن همكاري با پليس يك افتخار باشد نه اينكه در بعضي فيلم نامه عنوان آدم فروشي بد بخت كه هميشه صدمه ميبيند باشد ، اگر به جوامع اروپايي نگاه كنيم ، خواهيم ديد كه هر مورد مشكوكي را سريعا به پليس گزارش ميدهند و همكاري با پليس برايشان يك افتخار محسوب ميشود ، ولي ما در ايران هرگز براي اين موضوع فرهنگ سازي نكرده ايم .
امنيت اخلاقي يعني باور جوانان خودمان و اعتماد به خدا ، كسي كه خواهر خود را هرگز به تفريح نبرده ، چگونه ميخواهد كه انگيزه جذب به غير را در خواهر خود كنترل كند ؟ كسي كه براي خانواده خود وقت نميگذارد چگونه ميتواند امنيت اخلاقي را در جامعه جستجو كند .
امنيت اخلاقي يعني اينكه براي اعتقادات جوانان خود هزينه كنيم ، با مسجد و اهل مسجد رفت و آمد داشته باشيم ، سيم ماهواره ها را كه تا اعماق خانواده ها نفوذ كرده را قيچي كنيم و عوض اش از تفريحات و جمع خانواده گي لذت بيشتري ببريم .
هموطن گلم ، بعضي وقتها خودمان مقصريم ، حالا از كم لطفي و بي تدبيري بعضي از مسئولان هم كه ديگه نگو و نپرس .
موفق باشيد .