کد خبر: ۱۱۴۷۹۷
تعداد نظرات: ۸۴ نظر
تاریخ انتشار:
نامه وارده در حاشیه سخنان منتشر شده از حجت‌الاسلام نقویان/

نکند مردم با سخنرانی ما به بهشت وارد شوند و ما به جهنم!

یک طلبه ای تازه سر از تخم در آمده ای،این طلبه ها اوّل کار که کله هاشان بوی قرمه سبزی میدهد،آن وقت می گویید من در مجلس فحش خواهر و مادر به رییس جمهور دادم،گور پدر حکمت این ملّت ،در آن زمان هم زبان من دراز بود...
گروه فرهنگی- حجت الاسلام نقویان از جمله سخنرانان مطرح و خوش نامی است که به دلیل شیوایی سخن و بهره وری از ادبیات غنی فارسی در میان مردم و اقشار مختلف جامعه دارای محبوبیت می باشد و در ولایت مداری و تعهد ایشان به نظام اسلامی شکی وجو ندارد.

اما انتشار سخنرانی ایشان در مسجد جامع جماران در محرم سال جاری واکنش ها و بازتاب گسترده ای داشت و بعضا با سوءبرداشت هایی همراه بود که در ذیل حجت الاسلام «حیدر حجتی نیا» با ارسال یادداشتی به تحریریه بولتن نیوز، سخنان ایشان را به نقد کشیده است.

متن کامل این یادداشت به شرح ذیل می باشد:

در شرایط بد اقتصادی موجود در کشور و درگیری و نزاع بین مجلس و دولت و عزل و نصب های عجیب و غریب در هیات دولت ، تمام افراد جامعه به شکلی دچار استرس و اضطراب هستند و هر حرفی که ذره ای بوی انتقاد بدهد به نحوی دل مردم راخنک می کند و هنر بعضی از افراد که تریبونی در اختیار دارند این است که در این فضا سوار بر موج می شوند و عقده ها و کینه های خود از دستگاههای دولتی را به عنوان نقد وانتقاد بیان می کنند.

از جمله این افراد حجت الاسلام «نقویان» هستند که در شب پنجم محرم در مسجد جامع جماران بیاناتی را ایراد کرده اند که به ظاهر حرف دل مردم است امّا به عنوان یک مخاطب که سخنرانی ایشان را خوانده ام ضمن انتقادات فراوان جهت تنویر افکار عمومی به چند مساله اشاره میکنم تا ببینیم ایشان تا چه میزان دلسوزانه انتقاد کرده اند یا ...!؟

1- سخنران محترم در شب پنجم محرم از ابتدا تا انتها کوچکترین مطلبی حتی به صورت اشاره در مورد نهضت سید الشهداء(علیه السلام)بیان نکردند!

2- امام علی (علیه السلام)می فرماید:کل شی یحتاج الی العقل و العقل یحتاج الی الادب.(هر چیزی محتاج عقل است و عقل نیازمند ادب). ادب در سخن،در معاشرت و در تمام شوون زندگی رمز موفقیت اولیاء الهی بوده است. بزرگان ما در حوزه های علمیه همانند حضرت آیت الله جوادی آملی (حفظه الله)در کیفیت نشستن و نحوه سخن گفتن بر روی منبر آن چنان رعایت ادب می کنند که همه را به تحسین وا میدارد.

امّا بخوانید بعضی از جملات آقای نقویان را:

«یک طلبه ای تازه سر از تخم در آمده ای،این طلبه ها اوّل کار که کله هاشان بوی قرمه سبزی میدهد،آن وقت می گویید من در مجلس فحش خواهر و مادر به رییس جمهور دادم،گور پدر حکمت این ملّت ،در آن زمان هم زبان من دراز بود»

حال این سوال پیش می آید که آیا با این ادبیات می شود امر به معروف ونهی ازمنکر کرد؟!

3- کدام دین و کدام منطق به آقای نقویان مجوز داده که برروی منبر این جمله را بگوید که:

«دلیلش هم اینست که بسیاری از کسانی که برا این دستگاه عجیب و غریب و ساحری(صدا و سیما) تکیه زده اند این کاره نیستند و با رانت سرکار آمده اند دلیلش این است که این حضرت مستدام ضرغامی بارها با هنرپیشه ها و خواننده ها و فوتبالیست ها جلسه گذاشته است در حالی که این رسانه ، اگررسانه دینی است یک بار با ما کارشناسان مذهبی جلسه نگذاشته است.»

اما باید دقت داشت که رسانه ملی مستقیماً زیر نظر مقام معظم رهبری است و آیا واقعاً اکثر کارکنان و مدیرانش اینکاره نیستند!؟ اکثر آنها با رانت سر کار آمده اند!؟ آیا رسانه ملی با شما جلسه نگذاشته (به هردلیل)یا با دیگر کارشناسان محترم مذهبی هم جلسه نگذاشته است!؟

4- نقد و انتقاد لازمه رشد و شکوفایی جامعه است ،جوامع انسانی خصوصاً جامعه دینی اگر بخواهد به اهداف بلند خود دست پیدا کند هم نیازمند نقد است و هم محتاج روحیه نقد پذیری چرا که نقد و نقدپذیری موجب افزایش خوبیها وکاستن بدیها خواهد شد.

اگر مسولان تصمیم گیر و تصمیم ساز نقد پذیر نباشند مسیر رشد جامعه دچار خلل خواهد شد لذا حضرت صادق(علیه السلام)می فرماید: همگان ظرفیت و سعه وجودی خود را بالا ببرند تا حدّی که انتقاد را بعنوان یک هدیه بپذیرند.

نقدی موثر خواهد بود که سالم و از سر دلسوزی و منصفانه باشد نه آنکه کلمه الحق یراد به الباطل باشد،به ظاهر نقد است امّا فی الواقع مخرب و ویرانگر . چرا در این پانزده سال گذشته (که شما به رسانه ملی تردد می کردید) و کارشناسان محترم در زمینه های مختلف سیاسی ،اجتماعی ،فرهنگی واقتصادی انتقادات خود را بیان می کردند شما ذره ای انتقاد نکردید؟ واقعاً دولتهای گذشته و دولت فعلی ، رسانه ملی در گذشته و تا زمان سخنرانی جنابعالی اصلاً ایرادی نداشتند و به یکباره که به هر دلیلی عذر شما از صدا وسیما خواسته شده ،همه مملکت ایراد پیدا کرد!!!؟ شما که در برنامه «سمت خدا» مردم را دعوت به تقوی و پرهیز از هوای نفس،دوری از غرور و تهمت و...دعوت می کردید، کمی با خود فکر کنید ،یکبار هم بنشینید و سخنرانیها خودتان را گوش دهید ببینید در همین سخنرانی تان چند گناه سر زده است!

برادر من اگر خدا برای مردم هست، برای من و شما هم هست ! اگر قیامت برای دیگران هست برای من و شما هم هست!

امام امت رضوان الله تعالی علیه فرمودند: نکند مردم با سخنرانی ما به بهشت وارد شوند و ما به جهنم!می گویید حضرت ابراهیم در مورد قوم لوط با خدا مجادله کرد و برای اینکه کسی ازاین موضوع سوء استفاده نکند و برعلیه حضرت ابراهیم شعار ندهد خداوند عالم از حضرت ابراهیم تعریف کرد. نتیجه آنکه حضرت ابراهیم به خدا نامه نوشت و انتقاد کرد و کسی العیاذ بالله مرگ بر ابراهیم نگفت.

بنابراین هرکس به رهبر معظم انقلاب نامه نوشت و انتقاد کرد ،عده ای می گویند مرگ بر ضد ولایت فقیه!

در لفافه می فرمایید به رهبر معظم انقلاب که نمی شود نامه نوشت ، دولت هم که تکلیفش مشخص است، رسانه ملی که مرکز رانت است امّادر پایان نفرمودید تکلیف چیست!؟

آیا اگر کسی سوال کند شما هم در این پانزده سال(چون انتقاد نکردید) از رانت رسانه ملی استفاده کردید و خود را در داخل و خارج مطرح کردید؟ چه جوابی می دهید؟

جناب آقای نقویان!

این انقلاب ثمره مجاهدت پیامبرعظیم الشان اسلام(ص) و ائمه اطهار(علیهم السلام) و مجاهدان و ایثارگران بزرگی است که مایه مباهات تاریخ بشریتند؛به خاطر یک دستمال، قیصیره را به آتش نمی کشند.

در پایان یادآوری می کنیم که بولتن نیوز آمادگی دارد پاسخ حجت‌الاسلام و المسلمین نقویان به این مطلب را نیز منتشر کند.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۸۴
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۴۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
26
14
آقای نقویان عزیز در جمعه ای که بشود از امیرالمومنین (ع) انتقاد کرد نتیجه اش می شود شهادت امیرالمومنین و ذبح حسین (ع). حضرات اگر انتقاد پذیر باشند کی و کجا ما بیشتر از آنها می فهمیم که حق انتقاد هم داشته باشیم اینجا هست که می فهمیم اهل بیت (ع) میان شیعه هم مظلوم هستند.
Efa
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
16
43
جناب حجتی نیا
شما مطمئن هستید که ایشان در نلویزیون به وضعیت کنونی انتقاد نکرده ؟
نکنه شما حرفی بزنید که ایشان به بهشت بروند و خدای ناکرده شما به ... .
واقعیت اینست که حرفهای جناب نقویان شیرین و به زبان عامیانه است .چرا هر وقت نقد به سمت دولت و سیما میره شما حرف میاین ؟
چرا وقتی فیلم ها ی نامتعارف و الفاظ رکیک و حتی افراد سیاسی دروغگو وارد سیما میشوند به حرف نمیاین ؟
جز برنامه سمت خدا و یکی دو برنامه دیگه کدوم برنامه سیما جالب و عالیه ؟
حتما به پزشک دهکده و زیر تیغ و فیلم های سینمایی تکراررررررررررری علاقه داردید که منکر رانت در سیما می شوید ؟
چرا از دکتر یامین پور مجری اسبق برنامه دیروز امروز فردا نمی پرسید که در سیما چه خبر است ؟؟
پاسخ ها
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
احسنت بر شما. كاملا با شما موافقم.
سهیلا سادات
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
یک مثبت به نظر زیبای شما .
م سادات موسوی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
بنده هم پیرو دوستان کاملا نظر حقّ ایشان را تأیید میکنم.

در ضمن اگر شما سهیلا سادات خودمان هستید سلام و عرض ادب دارم و از مشاهده نام و نظرتان فوق العاده مشعوفم.
رضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
فارغ از بحث سخنرانی آقای نقویان ونقد آقای حجتی نیا ، از دوستان خواهش می کنم منصفانه سخنرانی های پنج سال پیش آقای نقویان و برخی از سخنرانان مشهور دیگر رابا سخنرانی های فعلیشون مقایسه کنند ، تا ببینند از لحاظ زیبایی و مفید بودن آیا رشد داشته اند یا تنزل کرده اند، اصولا وقتی تعداد جلسات سخنرانی زیاد بشه ، سطح مطالعه کم میشه و اون موقع است که دیگه هر چی به ذهن میرسه بیان میشه و در واقع به جای سخنرانی ، مسئله سخن بافی رخ می دهد ، ودر ضمن از دوستان خواهش میکنم یک تحقیقی در مورد پول های کلانی که برخی از این سخنرانان مشهور که از شهرتشون سوء استفاده می کنند انجام بدهند ، تا علت این نمونه سخنرانی ها برا شون مشخص میشه
شیرازی
|
UNITED STATES
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
9
14
از کسی که به خاطر اینکه عکسش روی بنر چاپ نشده بلوا به پا می کند... کسی که چون غذایش کمی سرد شده قهر می کند دیگر توقعی نمیشه داشت...
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
11
11
سلام علیکم
جناب حجت الاسلام حجتی نیا گفته های شما درست و بجاست ولی آیا نمیدانید که بردن ابروی مسلمانان گناهی است که خدا آن را به آسانی نمیبخشد آیا نمیشد این انتقادات را به خود آقای نقویان بگید آیا از نظر شما همه انسان ها باید معصوم باشند و خطا نکنند .حال که انسانی خطا کرده چه خوب است که خطایش را در پنهان به او گوشزد کنیم نه این که جار بزنیم و همه جا آبرویش را ببریم چرا که فرد را اگر به درستی متوجه اشتباهش بکنیم میتواند در سخنرانی های بعدیش آن را اصلاح کتد.
و به یاد داشته باشید مقام معظم رهبری فرمودند:در این وضع مملکت هرکس بخواهد از احساسات مردم استفاده کند و جامعه را شلوغ کند بی شک خیانت کار است.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
نقویان نظام رو زیر سوال برده آقا.
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
اگر اینطوره شما میبایست به آیت الله العظما مکارم شیرازی هم شک کنید چرا که ایشون هم در سخنرانی های خودشون اشکالات زیادی به نظام میگیرندو مشکلات رو به مسئولین گوشزد میکنن.مگر نه این که امام علی ع میفرمایند به کسانی که قدرت را در دست دارند انتقاد کنید از آن ها سوال کنید و اگر خطا کردند محکومشان کنید(مضمون حدیث)
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
وصیت امام خمینی ره هرگاه مسئولین راه کج و اشتباه رفتند خود مردم جلوشون بایستند.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
ازراه قانون نه از هر راهی . در ضمن الآن چرا انتقا میکنه یعنی مسولین الآن بدند و قبلا که نقویان در صدا و سیما بودند بد نبودند/مکارم رو با نقویان مقایسه نکن عزیزم
میثم208
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
کجای نظام رو نقویان برده زیر سوال؟
اگر مواردی که اشاره کرد نظام بود بهتره که بره زیر سوال
توصیه میکنم صحیفه نور حضرت امام رو مطالعه بفرمایید متوجه شید نظام یعنی چی
رسانه هفت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
17
32
حرف حق زده نقویان
میثم208
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
10
23
"آقای" حیدر حجت نیا
در تشیع حجت السلام نقویان شک بود اگر نطق شقشقیه نمیکرد
دل بچه حزب الله ها خونه
بند 1 مطلب شما بسیار بی اعتبار است روضه ارباب حفظ دین است پس هر چه به آن موجب شود قابل قبول صاحب مجلس است
در بند 2 شما توضیح بده آیا باادبیات گشت ارشاد می توان امر بمعروف کرد؟
بند 3 باز تکرار رفتار مشمئز کننده و سخیفانه انتصاب هر چیز به مقام ولایت است. ایا شما انتظار دارید رهبر شخصا به مفاسد مجموعه صداو سیما رسیدگی کند؟؟؟؟
باتشکر
یک طلبه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
12
11
یادداشت جالبی هست.
مدیر پایگاه از دوستان عزیز خواهش می کنیم با یک اسم مشخص نظر بگذارند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
لطفا از اسامي اختصاري ديگران سوء استفاده نفرماييد.يك طلبه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
2
8
" این انقلاب ثمره مجاهدت پیامبرعظیم الشان اسلام(ص) و ائمه اطهار(علیهم السلام) و مجاهدان و ایثارگران بزرگی است که مایه مباهات تاریخ بشریتند؛"
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
26
16
واقعا برای نقویان متاسفام شما هم یه موقعی طلبه بودید که حالا به اینجا رسیدید و به طلبه های جوان توهین می کنید
امیر علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
8
16
بعضی از مسولین ما همینطور هستند هر موقعی که پستی دارند از نظام صحبت و تمجید می کنند ولی وقتی برکنار میشوند ضد می شوند.....در کل مقاله خوبی بود.
بصیرت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
2
14
جمله امام راحل :نکند مردم با سخنرانی ما به بهشت وارد شوند و ما به جهنم!راهگشا یرای تمامی مسولین هست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
19
12
نقویان طرز صحبت کردنش همینه خیلی با آداب کار نداره تا سخنرانیهاش دلنشین تر بشه و بیشتر لایک!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! بخوره
مریم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
14
14
حجت الاسلام نقویان ولایتمدار هست و شاید اشتباه کرده و باید تکدیب کند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
دقیقا چون ولایت مداره این صحبت هارو کردن و وظیفه ماست که به جای تملق و آمار سازی شروع کنیم به شناخت نقاط ضعف
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
13
10
معلومه چه خبره یه روز جعفریان یه روز پناهیان و الان هم نقویان این تذهبون
پاسخ ها
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
آقاي جعفريان را از دو عزيز ديگر جدا كنيد لطفا.
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
مگه جعفریان چه کرده؟؟؟که برای تو عزیز نیست.عزیز بودن باید پیش خدا باشه/
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
منظور بنده حجت الاسلام "رسول جعفريان" بود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
16
9
حاج آقا نقویان شما دوست دارید که کسی به شما توهین کند مگه طلبه هاچه گناهی کردند که از دوست ودشمن باید فحش بخورند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
لطفا قضاوت عجولانه نکنید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
13
12
نقد جالبیه
دوست
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
27
28
برنامه سمت خدا مشکوکه............بعضی اوقات از سمت خدا به سمت شیطان میره
مرتضي ام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
18
25
خداوند ان‌شاءالله جناب استاد نقويان را حفظ و امثال ايشان را در بين روحانيون زياد نمايد. ايشان يكي از معدود روحانيوني هستند كه سخنراني‌هايشان عالمانه، هوشمندانه، با مطالعه، به‌روز و برآورده كننده نياز واقعي جامعه است و از چرت و پرت گفتن بر سر منبر و تلف كردن وقت و عمر مردم با بيان سخنان تكراري، كليشه‌اي، بي‌فايده و كسل‌كننده هميشه پرهيز داشته‌اند. لذا جلسات ايشان همواره جلساتي جاذب جوانان بوده كه ادبيات عالي و زيباي ايشان نيز خود يكي از دلايل اين امر است.

جناب حجت الاسلام حیدر حجتی نیا! دروس حضرت آيت‌الله جوادي آملي ﴿حفظه الله﴾ كه انصافا يكي از وزنه‌هاي حوزه علمي تلقي مي‌شوند و وجودشان بركتي است براي كشور مال شما و سخنراني‌هاي بي‌ادبانه جناب نقويان مال ما جوانان! اشكالي دارد؟

بنده‌ي طالب و پيگير، تاكنون حتي براي يك بار هم نتوانسته‌ام يك جلسه از سخنراني‌هاي جناب جوادي آملي را تا انتها گوش كنم و وسطش يا خوابم نبرد و يا حواسم به هزار جای ديگر پر نكشد، در حالي كه سخنراني‌هاي آقاي نقويان كه به قول شما اين همه مشكل دارد را با هوشياري تمام، بارها و بارها گوش كرده‌ام و از مطالب عالي، آموزنده، هوشمندانه و فوق‌العاده كاربردي ايشان بسيار استفاده نموده‌ام. نه تنها بنده، كه جوانان بسياري را نيز ديده‌ام همين نظر بنده را دارند و استاد نقويان آنها را با دين و مسجد آشتي داده است.

اتفاقاً يكي از هنرهاي ايشان كه هنر كمي هم نيست همين است كه توانسته‌اند جوانان از قشرهاي مختلف را جذب منبر خود نموده و مطالبي كه بعضا امثال جناب عالي از بيان آنها به دلايل منفعتي و با توجيه مصلحتي ابا داريد را شجاعانه بيان نمايند و انصافا هم هميشه، به حق و دقيق سخنانشان را بيان نموده‌اند و مطالبشان نيز تماما كاربردي و مفيد براي زندگي و روز جامعه است؛ نه همچون برخي ديگر از روحانيون كه اگر هزار كيلو سخنانشان را روي هم بريزيم، ١٠٠ گرم فرمول راهگشا براي زندگي و يافتن راه صحيح از آن خارج نمي‌شود!. مي‌دانم با شنيدن اين واقعيت برانگيخته خواهيد شد، ولي متاسفانه اين موضوع يك حقيقت بسيار تلخ است.

فرموديد آيا با اين ادبيات مي‌توان امر به معروف نمود؟ خود جنابعالي بفرمايد: آیا ادبیات امر به معروف براي همه يكسان است؟ آيا امر به معروف كردن يك مرجع تقليد و يك لات، ادبيات يكساني مي‌طلبد؟ آيا يك زن ولنگار را با همان ادبيات زني محجبه بايد ارشاد نمود؟ اولا كه كجاي ادبيات ايشان مشكل دارد؟! اگر شما نمي‌پسنديد يعني ادبيات ايشان ايراد دارد و بايد تغيير كند؟! هركس زبان مخصوص خود را مي‌طلبد و بي‌هيچ شكي ادبيات مورد نظر شما سرسوزني به درد امر به معروف جوانان اين دوره نمي‌خورد كه اگر مي‌خورد، الان مي‌بايست مملكتي پر از جوانان گل و بلبل داشتيم، چرا كه عمده امر به معروف كنندگان كنوني، با ادبيات شما به اين كار مبادرت مي‌نمايند!

بنده با خواندن اين متن شما ياد شهيد مطهري افتادم كه چقدر مورد نكوهش امثال شما قرار گرفت كه چرا به راديوي طاغوت مي‌روي و در برنامه‌اي كه به مستهجن بودن معروف است، با مفسدين شناخته شده دهان به دهان مي‌شوي و چقدر ايشان مورد آماج تهمت و توهين قرار گرفت.

جناب حجت الاسلام حیدر حجتی نیا! بنده واقعا برايتان متاسفم كه با هدف توجيه سخن كاملا ناحق خود، هم به رهبر معظم انقلاب ﴿حفظه الله﴾ جفا نموده‌ايد و هم به جناب حجت الاسلام نقويان ﴿حفظه الله﴾ دروغ بسته‌ايد.

فرموديد "رسانه ملی مستقیماً زیر نظر مقام معظم رهبری است" و لذا هرچه در آن اتفاق مي‌افتد به دستور ايشان است و جناب نقويان عزيز حق ندارند به فساد آشكار، برنامه‌ريزي شده و شديدا فعال آن اعتراض كنند.

واقعا عجبا بر شما! چگونه است شما كه توصيه تقوا به جناب نقويان مي‌كنيد، سخنان مكرر و علني رهبر معظم انقلاب در باب اين كه هيچ نقشي در مديريت صدا و سيما ندارند و هرچه هست، كار مديران آن است را عامدانه نديده مي‌گيريد و چنين تهمت بزرگي به ايشان مي‌زنيد؟ مگر ايشان در ديداري كه با نخبگان داشتند نفرمودند: " شما خيال نكنيد چون رئيس صدا و سيما را انتخاب مي‌كنم همه برنامه‌هاي صدا و سيما را مي‌آورند امضا كنم. از خيلي از برنامه‌هاي صدا و سيما بنده راضي نيستم" ﴿٠٦/٠٨/٨٨﴾. ايشان چندبار تاكنون فرموده‌اند روزي نيست بنده به صدا و سيما تذكر ندهم؟ ايشان چندبار تاكنون فرموده‌اند فكر نكنيد چون صدا و سيما منتصب به بنده است نبايد مورد بررسي قرار گرفته و از آن تحقيق و تفحص شود؟ مگر ايشان صراحتا به مسئولين صدا و سيما نفرمودند افزايش شبكه‌هاي تلويزيوني كافي است، به كيفيت آن بپردازيد و مديران خدوم صدا و سيما در يك دهان كجي آشكار، بلافاصله پس از آن چندين شبكه جديد را افتتاح كردند؟ شما به چه حقي اين همه لجن پراکنی و فساد صدا و سيما را به رهبر معظم انقلاب نسبت مي‌دهيد تا بي‌لياقتي مديران صدا و سيما را توجیه كنيد؟ نكند خداي نكرده شما نيز در اين ميان ذي‌نفع هستيد و همان تهمتي كه به جناب نقويان عزيز زديد در مورد خودتان صادق است؟

دروغ بزرگ ديگرتان اين كه فرموديد "چرا در این پانزده سال گذشته (که شما به رسانه ملی تردد می‌کردید) و کارشناسان محترم در زمینه‌های مختلف سیاسی ،اجتماعی، فرهنگی واقتصادی انتقادات خود را بیان می کردند شما ذره ای انتقاد نکردید؟" خدا كند اين تهمتي كه به جناب نقويان عزيز زديد از سر بي‌اطلاعي بوده باشد و نه از جنس همان تخريبي كه خودتان مدعي اعتراض به آن هستيد! بنده شهادت مي‌دهم شخصا بارها و بارها شاهد انتقاد علني ايشان در طول تمام اين سال‌ها چه در خود تلويزيون و چه در خارج آن بر برنامه‌هاي صدا و سيما بوده‌ام و حتي خبر دارم بعضا چوب آن را نيز خورده‌اند.

مثلا يكبار ايشان به دعوت هواپيمايي هما مشغول سخنراني بودند و مثل هميشه انتقادي به جا و كاملا به حق نمودند. فیلم‌بردار صدا و سيما رفت و در گوش ايشان چيزي گفت. استاد نقويان عزيز با صداي بلند پشت ميكروفون گفتند مي‌گه آخه چرا اينا رو گفتی! حالا ما چطوري اين سخنراني را پخش كنيم. سخنراني به اين خوبي كردم، خيلي دلتان بخواهد! خب پخش نكنيد! من كه نمي‌توانم به خاطر پخش شدن سخنرانيم حق را نگويم.

ضمنا جهت اطلاع جنابعالي عرض كنم كه جناب نقويان عزيز مثل برخي ديگر، روزيشان به صدا و سيما محول نشده است كه مجبور به مجيزگويي مسئولين بي‌كفايت آن باشند. ايشان از راه استادي دانشگاه امرار معاش مي‌كنند و خدا را شكر آنقدر هم علم و سواد و بصيرت دارند كه براي كسب درآمد، نيازمند مجيزگويي كسي نباشند.

در پايان، اين سخن جنابعالي را به خودتان متذكر مي‌شوم كه: امام امت رضوان الله تعالی علیه فرمودند "نکند مردم با سخنرانی ما به بهشت وارد شوند و ما به جهنم!".
پاسخ ها
احمد ا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
درود بر شما برادر مرتضی،
واقعا وجود چنین روحانیونی که بدانند لازمه جامعه چیست غنیمت است،
ایشان هوشمندانه به جای درست میزند،


واقعا من پای منبر هیچ کدام از روحانیون نمیروم چون چند روحانی را دیدم که حرفشان با عملشان یکی نیست، برخی هم توضیح واضحات میدهند،
ولی ایشان یکی از کسانی است که با شوق هرکجا بدانم هستند میروم،
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
سلام
مطلب خوبی نوشتید
ولی عزیزم مباحثی که آیت الله جوادی آملی بیان می کنند اغلب در سطوح بالاست و اغلب سخنرانی های سر کلاس هست
توصیه می کنم شما در یک وقت مناسب و منبرهای عمومی تر ایشون رو گوش کنید مطمئنا استفاده کافی رو خواهید کرد
من هم بعضی از صحبت های ایشون برام سنگینه، سعی می کنم سخنرانی های عمومی تر رو گوش کنم
راستی اصلا این صحبت های استاد نقویان هست ؟ یا این بنده خدا زود نامه انتقادی نوشته
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
راست گفتی سخنرانی آیت الله آملی برای امثال شما بسیار سنگین و خواب!!!!!!!!!!!!!! آوره ولی جالب اینجاست این سخنرانی های ایشون خیلی ها رو از خواب بیدار میکنه!! امثال شما رو خواب میکنه!!
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
برادر احمد عزيز، اميدوارم هميشه در پناه حق مستدام باشيد. ‌ان‌شاءالله همه ما عاقبت به خير شويم
________________________
جناب ناشناس اول، سلام عليكم
همان‌طور كه در متن نيز عرض كردم، قصد بنده خداي نكرده تعرض به آيت الله جوادي آملي ﴿حفظه الله﴾ نيست كه بي‌شك ايشان يكي از ستون‌هاي حوزه‌هاي علميه هستند و وجودشان مايه فخر ما است. بنده به شخصه با محتواي كلامي ايشان مشكلي ندارم، بلكه نه فقط ايشان، كه كلا وقتي كسي كند و كاملا جدي صحبت مي‌كند، نمي‌توانم روي بحث او تمركز پيدا كنم و بخش آزاد مانده ذهنم دست مابقي آن را گرفته و شروع به بازيگوشي مي‌كند.

اما كساني همچون دكتر عباسي، استاد رحيم‌پور ازغدي و غيره كه ريتم تندي در سخنرانيشان دارند، اجازه هرز روي به ذهنم نمي‌دهند و كاملا روي مباحثان متمركز مي‌شوم و آن را هضم مي‌كنم.

عرض بنده اين بود كه صرف غناي محتوا كافي نيست، بلكه تنوع ظرفي كه اين محتوا در آن عرضه مي‌شود نيز مهم است و سلايق مختلف، ظروف مختلفي را مي‌طلبند؛ يكي سبك سخنراني آيت الله جوادي آملي را مي‌پسندد و برايش دلنشين است، ديگري آقاي قرائتي او را جذب مي‌كند و اين در حالي است كه هر دو سرگرم بيان يك محتوا هستند و وجود هر دو ضروري است.

وقتي محتوا عالي است، ايراد گرفتن به نوع ظرف، آن هم صرفا به اين دليل كه من اين ظرف را نمي‌پسندم و نه به اين خاطر كه عيبي در آن است، بي‌خردي و ايراد بني‌اسرائيلي گرفتن است.

متاسفانه در اين نوشته‌ي پر از ضد و نقيض جناب حجتي نيا، ايشان فقط خواسته‌اند جناب نقويان را بي‌هيچ دليل متقني بكوبند كه ان‌شاءالله غرضي در كار ايشان نبوده باشد!

بنده نيز آن سخنراني حجت‌الاسلام نقويان را نشنيده‌ام و پاسخ بنده صرفا معطوف به همين دو تكه‌اي است كه ايشان از سخنان جناب نقويان عزيز نقل، و به آن اعتراض نموده‌اند كه اتفاقاً سخناني كاملا درست، به حق و عين واقعيت و يكي از اصلي‌ترين معضلات فرهنگي كشور نيز محسوب مي‌گردند. اگر هم احيانا در آن سخنراني، جناب نقويان حرف اشتباهي زده باشند ﴿كه به هرحال ايشان نيز انسان هستند و بعيد نيست جايي اشتباه كنند﴾، ظاهرا براي آقاي حجتي نيا به اندازه اين دو تكه‌ي بي‌اشكال و صحيح، داراي اشكال نبوده است كه تمام اعتراض غيرمنطقي خود را به اين دو تكه وارد نموده‌اند!
میثم208
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
داش مرتضی ام
سلام علیکم
جز بحث آیت الله جوادی آملی که نیازی به نگارش اسمشون نبود الباقی از دل ما بود خدا به شما خیر دهد
به حضرات بصیرت ! و اندکی درد دین
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
1
14
انشالله عاقبت بخیر شویم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
5
7
کجای این مقاله نقد بود؟
پاسخ ها
hassan
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
بابا بی خیال ...
الان که یه نقد به دولت داشته حرفهای ایشان مشکل دارد؟
ایشان عالم و فاضل و سخنران خبره ای است. چند وقت است که به پناهیان ؤ نقویان و.... عاشقای ولایت انگ میزنند محبوبیت اینها کم نمیشه این شمایید که خودتان را با این به اصطلاح نقد دخراب میکنید. جان بولتن جواب من رو بزار
نیامده رفت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
6
13
روحانیت باید از مراجع یاد بگیرند تا موفق شوند.
ناشناس
|
NETHERLANDS
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
2
3
به نظر من هر دو نفر می توانند همدیگر، سایرین و دولت را نقد و امر به معروف کنند که این حق در اصل هشتم قانون اساسی به صراحت مورد تاکید قرار گرفته است. اگر چه بین تخریب که در متن صحبت های هر دو نفر وجود دارد و نقد صحیح باید قایل به تفکیک شد اما بدون نقد که نمی توان اصلاح کرد و هر روز را بهتر از دیروز کرد. نقد یکی از ابزار واقعی کنترل و نظارت موثر است. پس با نقد بیشتر نقد صحیح و احسن را بیاموزیم.
دكتر حميد شفيع زاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
6
17
مسلما اقاي نقويان معصوم نيستند ولي بسياري ازحرف هاي ايشان در ان شب واقعا صحيح است آقاي حجتي نيا ظاهرا شما از هم جا بي خبريد . در ضمن رهبري فقط مسئول صدا وسيما را انتخاب مي كند نه همه مسئولين صدا وسيما به هر حال با توجه به حساسيت اين ارگان وجود افراد نفوذي بسيارزياد مي باشد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
8
22
سخنان اقای نقویان سراسر درستی و راستی و درد این مردم است نقد این عزیز هم در بسیاری موارد دچار تناقض است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
8
21
سخنان اقای نقویان عین واقعیت است
بسیجی انقلاب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
11
6
در سال 88 که فضای فتنه همه جا را غبار آلود کرده بود که از داخل و خارج مقام معظم رهبری را که علمدار و ولی امر مسلمین است زا هدف گرفته بودند همین جناب آقای نقویان در یک سخنرانی که در یکی از شهرهای بزرگ بود دهان به انتقاد از تشکیلات بیت رهبری نمودند که همان موقع که وقت این حرف ها نبود میشد فهمید که راه ترکستان را برگزیدند و خود تبدیل به فتنه ای جدید شدند هرچندکه هردستگاه و تشکیلاتی همانند نقاط بسیار مثبت دارای نقاط منفی نیز هست و تشکیلات حسینیه امام خمینی بیت رهبری نیز از این امر مستثنی نیست، اما واقعا درست است به خاطر یک دستمال قیصیره را به آتش نمی کشند،از همان موقع دو اتفاق افتاد اول تاسف برای ایشان وامثال ایشان و دوم اینکه اینها خود فتنه های جدیدی هستند که به قول خودشان سر ازتخم بیرون آوردند که در آینده ای نزدیک همه چیز معلوم خواهد شد
طلبه جوان از قم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
12
7
این وسط طلبه های جوون چیکاره هستند؟ چون میرن مناطق محروم ؟ چون جاهایی میرن که هیچ خبری ازشون نیست؟ چون جاهایی میرن که حتی غذای روزانه هم به سختی تامین میشه؟ چون جاهایی میرن که اگر بمیرن شاید خانواده هاشون یه هفته بعد خبر دار میشن؟ چون جاهایی میرن تبلیغ که حتی در بهداشت اولیه هم مشکل دارن؟ برادر نقویان شما تا حالا پاهاتو تو این جورجاها گذاشتی؟ اگر یکی از این روستاهای دورافتاده مثلا خراسان جنوبی از شما برای محرم دعوت کنه میرید؟ عزیزم تیشه به ریشه ی خودت نزن /خوبه علامه یا آیت الله نیستی که اینقدر بر ضدطلبه های جوان صحبت میکنید؟
پاسخ ها
م سادات موسوی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
طلبه و اینقدر سطحی نگر و قضاوت عجولانه؟؟؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
آقای نقویان اگر راست میگیه یه دهه محرم بیا روستاهای بازفت و روستاهایی که آب وبرق ندارندوببینه همین طلبه های جوان چه کاتر میکنند .نقویان توبه کن تا آه آنها تو را نگیرد
صابر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
خانم موسوی این طلبه جوان حرف بی ربطی نزده که چنین نظری را می دهید
امین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
حالا یکی به من بگه که حاضر بره 21 ماه لب مرز خدمت سربازی بره جایی که حموم و غذا و آب به سختی ....!!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
روستای ما برای دهه آخر صفر روحانی نداره . آقای نقویان میتونی بیای؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
ناشناسان گرامی مگر نقویان و امثال ایشون باید برن روستای دور افتاده؟ مثال شما مثل این میمونه که بگی چرا دکتر حسابی ریاضی 2 ابتدایی تدریس نکرد!؟؟ (خدایی نکرده قصد جسارت به هیچ کدام از نور چشمهام در روستا رو ندارم ) اما طیف سخنران باید با اندازه فضا تناسب داشته باشد(امام علی میفرمودند :از من بپرسید پیش از آمکه مرا از دست بدهید. ا سوال اعرابی ها چه بود ؟؟؟
ضمنا کی گفته بری مناطق دور خدمت به خلق و دینت کنی بعد بیای جار بزنی؟؟؟؟ طلبکار بشی
شکیلا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
4
8
جناب اقای حجتی نیانکنه خدای ناکرده عامل شیطانی حسادت موجب اینگونه انتقاد کردن باشد چون موضوع و نحوه سخنرانی اقای نقویان مردمی ساده وبی پیرایه است واز دل برامده لذابردل همه مردم از پیر و جوان مینشیند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
حجتی نیا حرف دل ما را زده ؛ هر که از همان جا میرسه نظام رو زیر سوال میبره
فرشته
|
UNITED STATES
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
2
4
چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
2
8
یک طلبه ای تازه سر از تخم در آمده ای
یعنی چه؟من که نفهمیدم
پاسخ ها
اسفندیار
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
یعنی یعنی ... . بگم بگم ؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
4
9
آقای نقویان شاید لفظ خوبی به کار نبرده باشه ولی شما به جای اینکه نامه به خود ایشون بزنید و نقد کنید چرا نامه رو تحویل رسانه دادید
آیا واقعا فکر بهشت و جهنم ما بودید؟
در ضمن اینکه فرمودید "مطلبی حتی به صورت اشاره در مورد نهضت سید الشهداء(علیه السلام)بیان نکردند!"
به نظر شما مثلا اگه روی منبر توی ایام محرم درباره بدحجابی و ترویج حجاب صحبت بشه و به صورت مستقیم به واقعه عاشورا پرداخته نشه عیبی داره یا مفسده ایجاد می کنه (مثال زدم)
در صورتی که اغلب آخر منبر پیرامون واقعه عاشورا ذکر مصیبت که میشه بالاخره نکته ای هم بیان میشه و هیچ هیچ هم نیست
بیان مباحثی که مفید هست و مستقیما هم اشاره ای به واقعه عاشورا ندارد چه اشکالی داره که روی منبر گفته بشه
در حالی که هر بحث مفیدی بالاخره به واقعه عاشورا منتهی میشه
مثل صحبت پیرامون ولایت مداری، حجاب، ظهور، درباره زندگی معصومین و خیلی چیزهای دیگه
سیاوش آقاجانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
6
11
مدتی است که مجری های مختلفی در تلویزیون با قیافه و یا لباس های دون شأن صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، جلوی دوربین حاضر می شوند، برخی موهای شان را سیخ سیخ می کنند و برخی صورت بند می زنند و برخی ابرو برمی دارند و یا تیغ می زنند.

البته نمی توان توقعی جز این داشت، وقتی که صداوسیما، مجریان و کارشناسان و نیروهای حزب اللهی خود را اخراج می کند و یا بها نمی دهد، چه کسانی در تلویزیون باقی خواهند ماند؟!

آیا این رویه صداوسیما که افراد غیر معتقد را به معتقدِ منتقد ترجیح می دهد، می توان تأمین کننده ی مصالح انقلاب و کشور باشد؟!
متأسفانه سیاستهای آقای علی لاریجانی و ضرغامی در صداوسیما، نه تنها مدیران، کارشناسان، هنرمندان و مجریان معتقد را تربیت نکرده است، بلکه همان تعداد معدودی را هم که سالم و معتقد رشد کردند را بیرون می اندازند.
مگر ما چند نفر مثل دکتر یامین پور در صداوسیما داشتیم یا چند نفر مانند سعید قاسمی داریم یا چند نفر مانند نقویان داریم که معتقد و منصف و کاربلد باشند؟!

آیا سیستمی که ملاک ورود در آن ارتباطات و معیار بقا در آن ریاکار و یا بی رگ و یا سربه زیر بودن است می تواند صدای انقلاب را به اقصی نقاط جهان که هیچ به همین مردم خودمان برساند؟!
آیا بدون برنامه های مناظره ای و تریبون های آزاد اندیشی می توان جلوی بروز فتنه ها را گرفت؟! می توان فتنه های رخ داده را خنثی نمود؟! مگر آقای ضرغامی به قوه منطق و استدلال گفتمان انقلاب ایمان ندارند؟! مگر دستور رهبری به ایجاد چنین فضایی نبوده است؟!

اگر صداوسیما به فکر جذب، حمایت و تشویق نیروهای متعهد و هنرمند نباشد، چه آثاری جز همین ها که صدای کارشناسان مذهبی و اجتماعی را درآورده باید به انتظار نشست؟!
اصلاً اگر قرار باشد نهادها و ارگانهای انقلابی نیروهای انقلابی تربیت نکنند، کدام ارگان و نهادی این کار را باید بکند؟! اگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی!!! و صداو سیمای جمهوری اسلامی!!! بویی از اسلام نبرده باشند مردم به چه دلیلی باید بین رسانه ی ملی و شبکه های ماهواره ای باید رسانه ملی را انتخاب کنند؟!
اگر سطح تحلیلی صداوسیما از وقایع روز ایران و جهان طوری باشد که مخاطب احساس استحمار کند، چرا باید رسانه ملی را نگاه کند؟! لااقل یاد بگیرد مثل رسانه های غربی همین استحمار را با حفظ ظاهر انجام دهد!
شصت اخبار در روز نگاه می کنیم که بفهمی اوضاع سوریه مثلاً چگونه است که بعد از کلی بی خبری یکدفعه اخبار می گوید که اوضاع دمشق آرام تر شده است و آنگاه تازه با کمال تأسف می فهمیم که نیروهای غربی به دمشق رسیده اند!! خب آقای ضرغامی یوهو بگوید که ماهم برویم bbc نگاه کنیم!! البته ما این کار را نمی کنیم چون از دوست نادان به دشمن دانا پناه نخواهیم برد، bbc می آید مطالب وبلاگهای مختلف را از انقلابی تا ضدانقلابی مطرح می کند و صداوسیمای ما مجریان انقلابی را به سطح وبلاگ نویس تنزل می دهد!!! که آقای یامین پور کار رسانه ای شان بشود وبلاگ نویسی؟!!

نمی دانم آقای ضرغامی به دنبال چیست؟! دنبال انتخابات ریاست جمهوری یا چیز دیگر؟! فقط می دانم که این صداوسیما واقعاً کارکرد اصلی خود را ندارد و شاید با فرصت همراه به گلایه ای که رهبر انقلاب به ایشان داده بودند، کم کم باید منتظر رییس بعدی صداوسیما باشیم. از وبلاگ سلمان علی ع
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
7
4
الان هر آدم عاقلی و با خردی به این صدا و سیما نقد جدی داره نقویان هم که اصلا شهرتشو از همین صدا و سیما داره هم همینطور یعنی اینا رو بعضا از نزدیک دیده ولی ادبیاتش اکثرا زنندست و وسطاش هم چند تا شعر حافظ و مولوی میگه که کمی از اون حالت در بیاد یعنی حرفش در مورد صداو سیما شاید همش درست باشه ولی طرز گفتنش باید با لات سر کوچه فرق کنه یا نه؟؟ حالا هی منفی بزنین!!
پاسخ ها
م سادات موسوی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
کاش میشد در آن واحد هم مثبت و هم منفی را زد چون بنده با قسمت اول نظر شما موافقم ولی ادبیات لطیفانه و ظریفانه و استفاده خردمندانه از اشعار مولانا و حافظ را به طرز گویش لات سر کوچه نسبت دادن مخالف.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
م سادات مطلبو درست نخوندی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
2
2
ای بابا! ول کنید دیگه! اح!
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
2
6
من یکی که یاد گرفتم هیچ حرفی رو تو این زمونه زود رد یا قبول نکنم چون به سخن امیرالمؤمنین اعتقاد دارم که فاصله بین حق و باطل چهار انگشته .به هر حال اگر این مسئله صحت داشته باشه ،این طرز صحبت کردن برای انسانی مانند جناب نقویان پسندیده نیست.انتقاد منصفانه با اعتراض مغرضانه تفاوت دارد.
امید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
2
3
هر چه نزدیکتر به زمان ظهور میشویم غربالها بیشتر وناخالصیها جداتر میشوند ودرگیرها بیشتر بین مذهبیها وطرفداران اهل حق است چون خالص ها باید روبیایند و در نهایت آنها بدرد مولای مان امام عصر میخورندپس خوشا به حال آنان که در این فتنه ها با تقوا تر وولایت مند ترند...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
حالا نگفتی حجتی خالصه یا نقویان؟؟؟
بهروز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
3
5
باسلام و احترام/بنده بعنوان یک مستمع پر و پا قرص سخنان جناب آقای نقویان و در عین علاقمندی زیاد به دیالوگ حاج آقا در برنامه ی"سمت خدا"با آن سیمای بشاش و صمیمی و بی آلایش ایشان/بااینحال این انتقاد مؤدبانه و منطقی حاج آقا حجتی نیا را نسبت بایشان درخصوص ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا"س"مشروط به تمرکز سخنرانی سخنران محترم از مسیر واقعه ی شهادت امام حسین"ع"بسمت اهداف و نیات سیاسی/کاملا بجا و وارد میدانم/والسلام/
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
7
3
جناب نقویان اشتباه کرده و بایستی عذرخواهی کنه
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
1
2
نظر از خرقه پوشان بسته ایم
دل به مهر باده نوشان بسته ایم

جان بکوی می فروشان داده ایم
در به روی خود فروشان بسته ایم

بحر طوفان زا دل پر جوش ماست
دیده از دریای جوشان بستهایم

اشک غم در دل فرو ریزیم ما
راه بر سیل خروشان بسته ایم

بر نخیزد ناله ای از ما رهی
عهد الفت با خموشان بسته ایم
زندی
|
UNITED STATES
|
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
0
6
نقویان جواب حجتی رو بده
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
که چی؟ مگه اونم عشق مطرح شدنه؟
یونس
|
UNITED STATES
|
۰۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
7
4
هیچ وقت چنین انتظاری از نقویان نداشتم
علي بندري
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
3
5
من كه ايت الله نيستم حر فهاي حاج اقا حيدري نيا رانفهميدم ولي تابستون كه از بندر به مشهدمقدس رفتيم در حرم مطهر هر چه حاج اقا نقويان گفت فهميدم چون حكايت ما حكايت موسي وشبان است چون اوباادبيات بياباني حرف ميزنه وعوام هم يا بيابانگردند يا دريانورد مثل ما/ چشم حاج اقا وقتي امسال رفتم مشهد ايشونو ديدم تذكر ميدم وقتي اومد حوزه براي شما وساير كسان ديگه كه سخنگو وقيم عوام هستند باادبيات ديگه سخنراني كنه ولي اخرش نفهميدم چه فرموديد اقاي نقويان لطف كنند متن نامه را بازبان يك ماهي گير بندري ترجمه كنند درضمن پيشنهاد ميدم دردانشگاها ادبيات بياباني هم تدريس كنند تا تحصيل كرده ها زبون ماهم بدونند تا كشور خداي ناكرده مثل لنج سوراخ وسط دريا نباشدوتوي سخنراني نقويان فهميدم او عاشق اهل بيت ورهبر ومامردم است خدا اونو ازم نگيرد
پاسخ ها
میثم208
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
جناب علی بندری
کلام شما به اندازه علم جامعه شناسی وسعت داشت
در خانه اگر کس است یک حرف بس است
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
8
2
با حرفهای حاج آقا حیدری نیا کاملا موافقم
دوستانی که از حاج آقا نقویان طرفداری میکنن حداقل یک بار به تفسیر اون آیه ای که ایشون در تطهیر هاشمی استفاده کردند مراجعه کنند تا ببینند چه کلاه گشادی از تحریف این آیه سرشون رفته
جواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
1
7
سلام

حاج آقای نقویان حرفشان کاملا درست بود شما هم به جای اینکه بچسبید به حاشیه صحبت های ایشون اصل صحبت ایشون رو دریابید مثل برخی ها عمل نکنید که هر وقت دکتر عباسی یه چیزی میگه یک سخنرانی عالی میکنه برخی ها میرن ببینند کجای صحبت دکتر عباسی یه حاشیه یا شوخی داره بعد برن اون رو تیتر بزنن

بابا نقد با قربون صدقه و ... نقد نیست برخی مواقع باید تند هم بشود تا بهشان بربخورد و به خود بیایند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
0
4
خواندم و حظ بردم. خداوند همه ما را عاقبت به خیر کند
لاله و لادن روحشان شاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
4
2
دیگه این جوان به کی میتونه اعتماد کنه؟
هم شاگردی سلام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
1
4
چندی پیش فایل صوتی حجت الاسلام نقویان شامل سخنرانی انتقادی وی در مسجد جامع جماران منتشر گردید که اظهارنظرهای مخالف و موافق فراوانی را به دنبال داشت. در این بین نامه حجت الاسلام حجتی نیا رسمی ترین اظهارنظری بود که بر عرایض آن بزرگوار در فضای مجازی به ثبت رسید. آقای حجتی نیا نامه اش را با این انذار آغاز کرد که نکند مردم با سخنرانی ما به بهشت وارد شوند و ما به جهنم!
این روحانی عزیز به کار بردن برخی عبارات از سوی جناب نقویان در پنجمین شب محرم را نادرست خواند مانند: «یک طلبه ای تازه سر از تخم در آمده ای،این طلبه ها اوّل کار که کله هاشان بوی قرمه سبزی میدهد،آن وقت می گویید من در مجلس فحش خواهر و مادر به رییس جمهور دادم،گور پدر حکمت این ملّت ،در آن زمان هم زبان من دراز بود»
وی در بیانی دیگر ریشه نقدهای نقویان را نشات گرفته از عقده ها و کینه های وی دانست.
برخی وبلاگ نویس ها هم به طرفداری از استاد نقویان تمام نقدهای وی را دربست مورد حمایت خود قرار دادند و برخی دیگر به انتقادهایی از وی پرداختند و نامبرده را متهم نمودند که اگر به شهری برای سخنرانی برود و تصویرش روی بنرها نباشد و یا تعداد مخاطبینش اندک باشد عصبانی می شود و...
راقم این سطور در جریان صحت و سقم بعضی از این نقدها نسبت به حجت الاسلام نقویان قرار دارد و البته طرح آن را در فضای رسانه جایز نمی بیند.
انصاف آن است که نمی توان موفقیت های استاد نقویان را در سطح جامعه نادیده گرفت.
نقدهای جناب نقویان در مسجد جامع جماران عینا از حفظ در بیت الزهرای قم نیز تکرار شد که البته این بار نقد به دستگاه قضا نیز چاشنی آن قرار گرفته بود.
در دو جمله به جناب نقویان عزیز تذکری برادرانه عرض می کنم و تمام.
استاد مشترک ما حضرت آیت الله محمدی علاقه خاصی به مبلغان موفق مانند آقای قرائتی و ... داشت وی هر بار که با شایعه کاندیداتوری این افراد برای مجلس و یا اظهارنظرهای حاشیه سازی درباره آن عزیزان مواجه می شد به شدت ناراحت می شد و می گفت: همه این صندلی ها را می شود پر کرد، اما جای یک مبلغ موفق به این راحتی پرشدنی نیست.
این حرف آیت الله محمدی بود که حجت الاسلام نقویان چند سال زودتر از حقیر توفیق شاگردی وی را داشت و هنوز نیز به رغم این شهرت هر بار که به شهر خود می آید متواضعانه در محضر آن عالم بزرگ زانو می زند. این یاداوری برای آن بود که حجت الاسلام نقویان قدر موقعیت تبلیغی خود را بیشتر بداند.
اما سخن این برادر کوچکتر آن است که بین نقد و اشکال طلبه ها با انتقادهای مطرح شده از سوی اقشار دیگر حتما باید تفاوتی وجود داشته باشد. این تفاوت لزوما در میزان حدت و شدت نقدها نیست بلکه در منشأ و منبع نقدها نهفته است. ما باید از همه مسئولان جامعه انتقاد کنیم اما قطعا با اتکا به مبانی دین. یعنی از باب امر به معروف و نهی از منکر به رئیس جمهور و رئیس قضا و... تذکر بدهیم که فلان عمل یا سخن شما با دستورات دینی ما سنخیت ندارد. این حق و تکلیف بلامنازع همه عالمان دینی است. حیف نیست جوان های کشور اسلامی در مدارس و دانشگاه ها هم با تفکرات دانشمندان غربی تربیت شوند و پای منبرهای دین هم که می آیند به جای شنیدن احکام الهی باز هم دیدگاهشان بی هیچ نقد و نظری مثلا بر اساس نظریات مدیریتی فلان متفکر غربی که توصیه کرده یک مدیر باید بیست سال بر سر کار بماند، شکل بگیرد؟ بگذارید منبر یعنی تنها تریبون رسمی دین در اختیار مبانی و تفکرات دین باقی بماند. تمام.
طاها
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
5
4
همین طلبه های جوان که نقویان به آنها توهین میکنه در فتنه 88 بسیاری از بزرگان را بیدار کردند،همین طلبه های جوان بودند که تا آخر با ولایت بودند . نقویان شما باید از همین طلبه های جوان یاد بگیرید.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
تعطیلید بابا
چرا فقط یه کلمه گرفتی باقیشو نمیبینی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۸
0
1
از امروز تا روز انتخابات، هركسی كه بخواهد اختلاف‌ها را به میان مردم بكشاند و از احساسات آنها در جهت اختلافات استفاده كند،‌ قطعاً به كشور خیانت كرده است.
10/8/91
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین