کد خبر: ۹۳۹۳۷
تعداد نظرات: ۵۲ نظر
تاریخ انتشار:

راز حمله نوه امام به حجاب چیست؟

حمله اخیر نوه دختری امام (ره) و خواهر همسر محمد رضا خاتمی به حجاب زنان ایرانی، در سایت وابسته به بنیاد حفظ و نشر آثار حضرت امام (ره)، نشانه دور جدید تحریف و مقابله با اندیشه‌های آشکار امام راحل است که این بار تلاش شده است با توسل به اطرافیان و خویشاوندان ایشان و از طریق سایت وابسته به بنیاد نشر آثار حضرت امام (ره) صورت پذیرد.

به گزارش رجانیوز، در حالی که طی روزهای اخیر موج جدیدی توسط ضد انقلاب در برخی شبکه‌های اجتماعی مبنی بر «حجاب اختیاری» به راه افتاده است، نعیمه اشراقی در بخشی از گفتگوی خود با سایت جماران که به صورت غیررسمی مواضع مجمع روحانیون مبارز را پوشش می‌دهد، می‌گوید: 

«به نظر من، بسیار بهتر بود که ما حجاب را اجباری نمی‌کردیم. به خاطر اینکه ما با اجباری کردن حجاب، می‌خواستیم حاشیه امنیت جامعه را بالا ببریم، اما دقیقا برعکسش عمل کردیم و امنیت را پایین آوردیم. وقتی ما در جامعه حجاب را اجباری کردیم، محدودیت و ممنوعیت ایجاد کردیم، روابط دختر و پسر را ممنوع کردیم، همه این مسائل از خیابان‌ها به درون خانه‌ها رفت. کسانی که به مسائل دینی اعتقادی ندارند، وقتی در خیابان به خواسته‌های خود نمی‌رسند، در خانه‌ها، از مواد مخدر، مشروب و... استفاده می‌کنند و روابط غیراخلاقی میان دختر و پسر شکل می‌گیرد. در نتیجه ما امنیت را برای نسل جوان پایین آوردیم.» 

وی در ادامه با اشاره به برخی جملات حضرت امام (ره) مبنی بر لزوم حجاب برای زنان، باز هم جهت تحریف نص صریح بیانات امام در این باره کوشیده و با توجیهات مختلف سعی بر جا زدن نظرات شاذ خود به اسم امام (ره) دارد، هر چند در پایان صادقانه حرف خود را زده و ضمن تاکید بر اینکه علاقه‌ای به چادر ندارد، می‌گوید: 

«نسبت به حجاب نگاه مثبتی دارم و شخصا حجاب را دوست دارم اما حقیقتا به چادر علاقه ندارم، چون هم سختی برایم ایجاد می‌کند و هم وقتی سر تا پای یک خانم سیاه است، چندان دید قشنگی در نگاه آدم ایجاد نمی‌کند. همچنین راحتی چادر خیلی کم است و فرد گاهی با چادر برای خودش خطر ایجاد می‌کند. اما چادر در خانواده ما مرسوم است و من به عنوان نوه امام، اگر این کار را نکنم، کاری متمایز انجام داده‌ام.» 

این مصاحبه و چند یادداشت و مصاحبه دیگر با رویکرد کلی به چالش کشیدن حجاب زنان ایرانی در حالی در سایت وابسته به موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) منتشر شده است که رفتار این موسسه در سال های اخیر و خصوصا ایام فتنه حکایت از نزدیکی غیر قابل انکار این موسسه با مجمع روحانیون مبارز دارد و بعید نیست که بتوان میان رویکرد اخیر این سایت در حمله به حجاب زنان ایرانی آن هم از زبان برخی نزدیکان امام (ره) با تکاپوی انتخاباتی این روزهای تشکل ساختار شکن مجمع روحانیون مبارز، ارتباطی پیدا کرد.

اما این بار اول نیست که سایت جماران آشکارا به دنبال تشکیک در مساله حجاب زنان است، چرا که پیش از این زهرا اشراقی خواهر نعیمه اشراقی و همسر محمد رضا خاتمی در خرداد ۸۹ در گفتگو با این سایت مدعی «سلیقه‌ای بودن حجاب زنان» شده و با کلی گویی اعلام کرده بود: 

«هنوز هم بعضی‌ها در مورد اینکه حجاب چگونه باید باشد و نظر امام در این باره چه بود، حرف می‌زنند و حتی آقایان در مقابل من که سال‌ها با امام بودم و عقاید ایشان را به خاطر دارم، صف‌گیری می‌کنند. منظورم این است که خود امام هم در مقابل برخی متحجرین قرار می‌گرفت... در مورد اجباری بودن حجاب هم ما قانونی نداریم، بلکه دستورالعملی اداری است. زیرا حجاب امری سلیقه‌ای است.» 

وی در بخش دیگری از آن گفتگو به صراحت دینداری خود را نیز مدیون شریعتی دانسته و اعلام کرده بود: «پدرم بود که مرا با شریعتی آشنا کرد و اگر کمی دیندار باشم، به خاطر شریعتی است.» 

این در حالی است که وی در دی ماه ۸۹ نیز در صفحه فیس بوک خود ضمن تقدیر بی‌سابقه از ابراهیم یزدی دبیر کل نهضت آزادی، وی را پدر معنوی خود! معرفی کرده و نوشته بود: 

«از نوجوانی به او ارادت داشتم... همیشه بهشون می‌گم که چقدر دوستشون دارم و الان خاطره خاصی ندارم جز اینکه یک پدر معنوی برایم بودن» 

وی در شرایطی دبیرکل گروهک غیرقانونی نهضت آزادی را «پدر معنوی» خود خواند که امام راحل در سال ۶۶ در پاسخ نامه سید علی اکبر محتشمی‌پور که آن زمان وزارت کشور را عهده دار بود رسما عدم رسمیت نهضت آزادی را برای همیشه اعلام کردند. 

امام خطر «نهضت به اصطلاح آزادی» را از «حتی منافقین این فرزندان عزیز مهندس بازرگان» بیشتر و بالا‌تر دانستند. 

نظر امام درباره حجاب چه بود؟ 

 همه این اظهارات از سوی دو نوه دختری امام (ره) پیرامون حجاب در حالی است که بیانات صریح و آشکار بنیانگذار کبیر انقلاب درباره حجاب نشان می‌دهد، در حال حاضر هیچ نیازی به توضیح و تفسیر بیانات ایشان در این باره نیست؛ به عنوان مثال امام (ره) در‌‌ همان روزهای اول انقلاب که دولت موقت متصدی اداره امور کشور بود، با اعلام نارضایتی شدید خود از وضعیت حجاب زنان در اماکن دولتی و عمومی می‌گویند: 

  «الآن وزارتخانه‏ها- این را مى‏گویم که به دولت برسد، آنطورى که براى من نقل مى‏کنند- باز‌‌ همان صورت زمان طاغوت را دارد. وزارتخانه اسلامى نباید در آن معصیت بشود. در وزارتخانه‏هاى اسلامى نباید زنهاى لخت (بى حجاب) بیایند؛ زن‌ها بروند اما با حجاب باشند. مانعى ندارد بروند؛ اما کار بکنند، لکن با حجاب شرعى باشند، با حفظ جهات شرعى باشند.» (صحیفه نور؛ ج‏۶؛ ۳۲۹) 

ایشان در برهه دیگری نیز با اشاره به اهمیت حجاب زن می‌فرمایند: 

«آرى در اسلام زن باید حجاب داشته باشد... ما نمى‏توانیم و اسلام نمى‏خواهد که زن به عنوان یک شى ء و یک عروسک در دست ما باشد. اسلام مى‏خواهد شخصیت زن را حفظ کند و از او انسانى جدى و کارآمد بسازد. ما هرگز اجازه نمى‏دهیم تا زنان فقط شیئى براى مردان و آلت هوسرانى باشند.» (صحیفه نور؛ ج‏۵؛ ۲۹۴) 

رهبر معظم انقلاب نیز در این باره به نقش امام (ره) اشاره کرده و می‌فرمایند: 

«امام آن مرد شجاع و بی‌نظیری بود که مسئله حجاب را به این مملکت برگرداند. هیچ کس دیگری غیر از امام نمی‌توانست این کار را بکند اینهم یکی از اختصاصات امام. اگر غیر از امام هر کس دیگر بود از همین آقایان، بزرگان، عرض می‌کنم که مقدسین علماء، چه وچه و چه، هیچکس جرأت نمی‌کرد که بگوید مردم باحجاب بیایند بیرون، امام‌‌ همان ماههای اوّل پیروزی انقلاب گفتند باید مردم با حجاب بیایند.» (سخنرانی در جمع فرماندهان سپاه ـ ۱۴/۱۲/۷۶) 

رفتار امام در مقابل انحرافات خویشاوندانشان چگونه بود؟ 

اما مروری گذرا بر سیره عملی امام (ره) نشان می‌دهد ایشان در مقابله با انحرافات عقیدتی و عملی خویشاوندان و بوی‍ژه نواده‌های خود هیچ‌گاه اغماض نمی‌کردند و همواره رعایت صراط حق و مستقیم رابر دیگر مسایل ترجیح می‌دادند، در این راستا حجة الاسلام سید حمید روحانی با نقل خاطره‌ای از امام می‌گوید: 

«در سال ۵۹ آقای سید حسین خمینی که نوه امام بود (فرزند آقا مصطفی) در زمانی که اختلافات بین بنی صدر و شهید رجایی تشدید شده بود آقای سید حسین خمینی می‌رود در مشهد به نفع بنی صدر سخنرانی می‌کند مردم به او حمله می‌آورند می‌خواستند سید حسین خمینی را بزنند و ایشان که مسلح بوده، سلاح کمری داشته، دست به سلاح کمری‌اش می‌برد، بچه‌های کمیته جلوی او را می‌گیرند می‌برندش در یک اتاق دیگر. 

از همانجا مسئولین کمیته تماس می‌گیرند با دفتر امام. پیغام به امام داده می‌شود که آقای سید حسین خمینی نوه شما در مشهد از بین صدر دفاع کرده مردم به او هجوم آوردند دست به اسلحه برده ما چه کار کنیم. امام به مرحوم آیت الله اشراقی می‌فرمایند که به مسئولین کمیته مشهد پیغام دهید که سید حسین خمینی تحت الحفظ به تهران اعزام شود و اگر دست به سلاحش برد او را با تیر بزنند. 

آقای اشراقی به دفتر می‌آید و از طریق آقای رحمانی که بعد‌ها نماینده امام در نیروی انتظامی شدند، از طریق ایشان به بچه‌های کمیته پیغام می‌دهند. ولی بخش دوم پیام امام را آقای اشراقی نمی‌دهد و فقط می‌گوید امام گفته آقای سید حسین خمینی تحت الحفظ به تهران اعزام شود. وقتی ایشان پیش امام بر می‌گردد امام می‌پرسد شما دستور من را ابلاغ کردی. ایشان می‌گوید بله. امام گفت آقای اشراقی کامل ابلاغ کردی؟ آقای اشراقی که نمی‌توانسته دروغ بگوید می‌گوید نه حضرت امام من قسمت دومش را نگفتم. امام به آقای اشراقی می‌فرمایند بر می‌گردی مجدد تلفن می‌زنی و هر دو قسمت پیام من را می‌دهید. سید حسین خمینی تحت الحفظ به تهران اعزام شود اگر دست به سلاحش زد با تیر بزنید.»

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۵۲
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۲۶
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
25
15
----

بدترین بلایی که می شد سر حجاب بیاید آمد .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
19
25
چرا حجاب را منحصرأ چادر می دانید؟!
پاسخ ها
چکش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
حجاب منحصرا چادر نیست ولی تغییر دادن آن در راستای بی حجابی مشکل تر است. من در جای دیگری هم نظرم را گفتم.بهتر است چادر یا هر لباس متحد الشکل دیگری اجباری شود تا مسالهء حجاب رفع شود. با این نوع برخوردهای حاضر در طول این مدت هیچ مشکلی حل نشده.
جمال
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
برای اینکه اعضای برجسته خانمها با مانتو بخصوص تنگ آن ودر لباس دیگر به وضوح نمایان میشود ولی با چادر نه به آن صورت در ضمن غیر چادر شما چه لباسی را پیشنهاد می کنی تا حجاب زنان حفظ شود قرآن در مورد طرز صحبت زنان با مردان بیگانه را تذکر داده که با ملایمت ونرمش نباشد ان موقع اعضای بر جسته زنان در جامعه بالباس تنگ چه نمود پیدا می کند؟
چکش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
البته با چادر مشکی مخالفم ولی خب فعلا...رنگهای سنگین دیگر خیلی خوب است.
فرزند ایران
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
خانم چکش شما با خیلی چیزها مخالفید فقط هر وقت زمینه را مناسب می بینید یکی یکی اعلام و سعی در تاثیرگذاری دارید اما خدا را شکر شما مرجع و ملاک انتخاب خواهران محجبه ما نیستید اما من عاشق چادر سیاه هستم چون دوستان شهیدم همیشه به خانمها می گفتند سیاهی چادر تو از خون من اثرگذار تر است به نظرم شما از این تاثیر گذاری چادرهای سیاه هراس دارید چادرهای سیاه یک علم است یک پرچم اعتقادی یک حجاب ارزشمند در دنیایی که زن را تنها برای ظاهرش می خواهند و او را عروسکی برای بازیهای خود می پسندند البته بنده برای خانمهای مانتویی که حجاب را کامل مراعات می کنند نیز ارزش بسیاری قائلم و آنها را نیز می ستایم ولی اعتقاد دارم زنان محجبه چادری که حجاب چادر را با اعتقاد و با همه وجودشان قبول کرده اند همچون سربازان سپاه اسلام در خط مقدم جبهه بر علیه فساد و فحشا و تهاجم فرهنگی دشمن هستند کسانی که دشمن از حضور با آنها بشدت وحشت دارد
سنگردار38
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
باسمه تعالی ... سلام علیکم ... حجاب شرعی منحصر به چادر نیست. من باز این را باید بگویم: گفته میشود خانم مانتویی محجبه ای به عالمی گفته بود من حجابم کامله؟ گفته بود: حجابتون بله و لی عفتتون خیر. ( یعنی اگر خانم چادری در عفت 100 باشد، شما در مرتبه 90 هستین. نه اینکه عفیف نیستین . ) پس حجاب برتر چادره چرا که حالت رازگونه بودن زن ( مساله ای که شهید مطهری به عنوان ارزش حجاب روش تاکید دارن ) را بیشتر حفظ میکنه و ارزش زن را بالاتر میبره.

خانم چکش: در مورد برتری چادر و هم چنین شرعی نبودن الزام عملی همه به یک نوع حجاب ( ولو اینکه اون حجاب برتر باشه ) توضیحاتی در خبر دیگر دادم که به کاربران محترمم توصیه میکنم مطالعه بفرمان:
http://www.bultannews.com/fa/news/93529/%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D9%88-%D8%AD%D8%AC%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%D8%AC%D8%A8%D8%A7%D8%B1%DB%8C

خانم چکش در مورد رنگ سیاه هم برای برای چادر و عبا و عمامه کراهت نداره. و اتفاقا یکی از بزرگان به این اشاره کرده بودن که از نظر روانشناختی دافعه ای که ایجاد میکنه باعث حفظ بیشتر حریم زن در مقابل نامحرمان میشه.
به لینک زیر هم بروید:
http://rajanews.com/detail.asp?id=28580
چکش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
جناب فرزند ایران: شما چگونه کشف کردید که من یکی یکی نظراتم را عنوان میکنم؟ نکند چون اینجا بخش نظرات است؟!!!!!!! آیا شما و بقیه هم همین کار را نمیکنید؟ واقعا در این ورد الله خیرتان بدهد که خنده بر لب ما آوردید.

و اما این دعای خیر بنده شری هم به دنبال دارد و آن اینکه: در مورد تاثیر روانشناختی رنگ مشکی نظراتی داشتم که قبلا توسط یکی از کاربران کاملا تفهیم شده ام . لیکن اینجا بحثی که با تهمت و افترا آغاز کردید بیشتر سر سلایق شخصی بود. من رنگهای سنگین دیگر را خیلی بیشتر از مشکی دوست دارم آیا مشکلیست؟ احد الناسی من جمله شما میتواند بگوید چرا چادرت سرمه ای ست؟!!!!! و و اما برایتان متاسفم که اینگونه دهان میگشاید و در مورد چیزی که نمیدانید افاظات میفرمایید. حجاب شخص بنده در بیرون از منزل چادر است آنهم مشکی! لیکن دوست داشتم دودی باشد!!!! هراسش هم مال هر کسی که با دستمایه قرار دادن رنگی مثلا قهوه ای به جای مشکی روح و اصالت یک حجاب کامل را زیر سوال میبرد.
چکش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
چشم جناب سنگردار 38 حتما میخوانم. در مورد لینکی که دادید(عدم کراهت رنگ سیاه) متشکرم ولی بنده که صحبتی از کراهت نکردم! یا حتی (الزام) رنگهای دیگر! لیکن باز هم متشکرم.
فرزند ایران
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
سرکار خانم چکش تا حالا کسی بوده به شما انتقاد کند شما نخواهید خرخره اش را بجوید !؟ خدا بداد برسه یعنی خداییش اگر ...... بی خیال فکرش هم آزارم می ده.
سنگردار38
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
آخه خانم چکش دو تا چیز فرموده بودین : " 1- البته با چادر مشکی مخالفم ولی خب فعلا...رنگهای سنگین دیگر خیلی خوب است." وسعی کردم صحبتی ذرباره برتری رنگ سیاه در انظار عمومی داشته باشم.
و 2- گفته بودین:" بهتر است چادر یا هر لباس متحد الشکل دیگری اجباری شود تا مسالهء حجاب رفع شود " که سعی کردم با استدلال بگم این شرعا درست نیست.
از وقتی هم که برای مطالعه نظرات و لینک ها میگذارین بسیار متشکرم.
سهیـلا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
10
28
به این جمله ایشون دقت کردید ؟ ( وقتی سر تا پای یک خانم سیاه است، چندان دید قشنگی در نگاه آدم ایجاد نمی‌کند )

سوال اینجاست مگر شما محتاج نگاه دیگرانید ؟
پاسخ ها
بهزاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
«پدرم بود که مرا با شریعتی آشنا کرد و اگر کمی دیندار باشم، به خاطر شریعتی است.»



**از كسي كه به گفته خودش سالها مجاور چشمه زلال وجود حضرت امام بود ولي هنوز فرق چشمه و مرداب را نميداند چه انتظار مي شود داشت!!
محمود
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
خواهر گرامی باسلام
دقیقا به یکی از نکته های کلیدی انحراف این گونه افراد اشاره کردید اینها هدف حجاب را که جلوگیری ازجذابیت و جلب توجه نامحرم است راباهدف لباس ومد از دیدگاه غربی که جذابیت وجلب نظر وحتی تحریک جنسی هست رااشتباه گرفته اند.
مطلب مهم دیگری که به باعث انحراف اینهاست راحت طلبی ویا به عبارتی اصل لذت است که ریشه در تفکرات اومانیستی(اصالت انسان وخواسته های او) داردوبا این تفکر چادر وحجاب وخیلی از ارزشهایی راکه مراعاتش باعث زحمت ظاهری است مردود میدانند غافل از اینکه کل این دنیا وزحمات یا راحتیهایش موقت ووسیله ای برای راحتی اخرت استکه ابدی وماندگار است.
خداوند عاقبت همه ما راختم به خیر کند انشاا..
یاعلی
فاطمه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
یا اصلا مگه حجاب برای دید قشنگ دیگران است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سه نقطه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
9
34
تو مےتوانے روسرے نصفہ نیمہ ات را هے بردارے و دوباره بزارے

مےتوانے گاهے بادبزنش کنے

مےتوانے مانتوے سفید کوتاه نازک

چسبان بپوشے تا گرمت نشود

فرض کن اینہا بلد نیستند مثل تو باشند

فرض کن گرمشان نمےشود

فرض کن تو روشنفکرے و اینہا اُمُّل

آخر تو چہ مےدانے چادر ترنم عطر یاس در فضاے غبار آلود دنیاست

آخر تو چہ مےدانے حجاب خنکا و زیبایے بہ وجود هر دختر مےنشاند

تو مےتوانے خوش باشے بہ عرق نکردن در دنیا

خنکاے بہشت گوارایتان دختران چادرے!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
احسنت ...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
احسنت به این متن زیبا. فقط یه سوال، چطوری با این فونت نوشتی؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
عالی بود
م سادات موسوی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
روانشناسان می گویند: سیاه به معنای نه بوده و با این نگاه باید گفت خانمی که در مقابل نامحرم چادر مشکی می پوشد در واقع می خواهد به او نه بگوید و خانمی که خارج از منزل رنگ جذاب می پوشد خواسته یا ناخواسته خود را در معرض نگاههای هرزه و آلوده قرار می دهد و وسیله آلودگی و انحراف خود و جامعه را فراهم می نماید.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
خیییییییییییییییلی قشنگ بود سه نقطه . آفرین
مملی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
2
7
ما که در حیرت مانده ایم.....................
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
12
21
چرا تیترهایتان درست و اخلاقی نیست؟!
ایشان چه حمله ای به حجاب کردند؟ خانم اشراقی به «حجاب اجباری» نقد داشتند. همین.
پاسخ ها
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
به نظر شما کسی که از حجاب کامل خوشش نمیاد چون دید قشنگی ایجاد نمی کند اگر فردا به این نتیجه بدیهی رسید که بی حجابی بهترین دید قشنگ! را ایجاد می کند چه کار خواهد کرد؟
اگه به صحبت های خانوم اشراقی خوب دقت کنین میبینین که بحث سر حجاب اجباری یا اختیاری نیست
به ادامه صحبتش دقت کنین:
((به نظر من، بسیار بهتر بود که ما حجاب را اجباری نمی‌کردیم. به خاطر اینکه ما با اجباری کردن حجاب، می‌خواستیم حاشیه امنیت جامعه را بالا ببریم، اما دقیقا برعکسش عمل کردیم و امنیت را پایین آوردیم. وقتی ما در جامعه حجاب را اجباری کردیم، محدودیت و ممنوعیت ایجاد کردیم، روابط دختر و پسر را ممنوع کردیم، همه این مسائل از خیابان‌ها به درون خانه‌ها رفت. کسانی که به مسائل دینی اعتقادی ندارند، وقتی در خیابان به خواسته‌های خود نمی‌رسند، در خانه‌ها، از مواد مخدر، مشروب و... استفاده می‌کنند و روابط غیراخلاقی میان دختر و پسر شکل می‌گیرد. در نتیجه ما امنیت را برای نسل جوان پایین آوردیم))
بحث اینه که اگه تو خیابون آزاد نباشن بده
برا دلیلشم گفتن که فساد میره تو خانه ها
اینم جالبه:(چادر در خانواده ما مرسوم است و من به عنوان نوه امام، اگر این کار را نکنم، کاری متمایز انجام داده‌ام)
این جمله خیلی واضح عقیده این خانوم رو میرسونه
nima
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
11
12
چشم حسن مصطفوی روشن
حالا اگه آدم حرف بزنه میگن سازماندهی شدن که بیت امام رو خراب کنن
وقتی بیت امام جلوی تخریب خودشون رو نمیگیرن ما چیکار کنیم
ما مدیون امام و همسر امام و یادگاران فقید امام هستیم ولی بازی با آرمانهای امام یعنی خارج شدن از دایره پیروان امام، خارج شدن از صفوف فشرده انقلاب
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
8
12
خانم اشراقی موقعی که شما در پاریس بودید سن خیلی کمی داشتید انتظار داشتید با ان سن کم امام به شما بگه چادر بر سر کن
توجه توجه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
6
14
باسمه تعالی ... سلام ... اوج تحلیل غلط در اینجا نمایانه:
(( کسانی که به مسائل دینی اعتقادی ندارند، وقتی در خیابان به خواسته‌های خود نمی‌رسند، در خانه‌ها، از مواد مخدر، مشروب و... استفاده می‌کنند و روابط غیراخلاقی میان دختر و پسر شکل می‌گیرد. در نتیجه ما امنیت را برای نسل جوان پایین آوردیم. ))
آیا شما میفرماین زمینه ارضای نامشروع شهوت اینها را ما باید فراهم کنیم؟ خاطرم هست که امام یا مقام معظم رهبری در جواب گفته برخی که اگه بعضی موسیقی ها را ما نذاریم میرن سراغ شبکه های دیگه، گفته بودن بعد این دلیل میشه ما بذاریم؟
این صحبت نوه نسبی امام خواسته یا ناخواسته تایید اشاعه فحشاست.
( سنگردار38 )
حامدي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
10
7
بنظرم حرفهاي اين خانم سواي از اينكه وابسته ي كيست عقلايي ومنطقي است همه انسانها به يك نسبت بندگان خداوند متعال هستند اگربر نظرات ايشان نقدي وجوددارد با استدلال بيان كنيد أيا زمان خاتمه فحاشي وافترا وتهمت وبي احترامي به مومنان ومردان پاك خدا مردان مردي چون بازرگان وشريعتي و....نرسيده است . ازخدا بترسيد از عذاب خدا بترسيد ودر توسعه عقلانيت واموزه هاي قراني قلم بزنيد نه در تخريب دينداران كه قضاوت در مورد همه فقط در سيطره بي مانند خداست.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
18
8
اره عزیز حجاب باید ازاد باشه اصلان انسان ازاد دنیا میاد نمیدونم چرا بعضی از ما ایرانی ها جو گیر میشیم حالا حجاب رو بیخیال مرغ کیلو چند!؟ پوله نفت کووووووو
ایران کوووووووووو
پاسخ ها
بهزاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
آره بابا.انسان مثل تمام حيوانات ديگه برهنه به دنيا مياد.چرا بايد لباس بپوشه؟؟؟!!!!
اصلا حجاب و دين و انسانيت كيلو چنده؟ مهم قيمت مرغه!!
والا!! شكم ما سير باشه گور باباي بقيه چيز ها!!!
راستي انسانيت كيلويي چنده!!!
سحر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
اینجا بدترین جایی بود که میتونستین از قیمت مرغ بپرسین
چرا بعضی هامون مسائل رو تا این حد قاطی میکنیم؟؟؟قیمت مرغ موضوع قابل انتقادی هست قبول ولی دلیل نمیشه از بقیه مشکلات چشم بپوشیم بیاید کمی نگاهمون رو وسیعتر از قیمت مرغ و گوشت و نفت؟بکنیم.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
کج فهمانه ترین ارتباطی که میشد داد. همه چیا به شکم ارتباط میدین؟ غیر از شکم دغدغه دیگه ای هم دارین؟
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
انسان لخت به دنیا میاد
دلیل میشه الانم لخت باشه؟
م سادات موسوی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
آقا محمد /
شعور کو؟ درک کو؟ فهم کو؟ نکته سنجی و قاطی نکردن مسائل و بجا حرف زدن کو؟؟؟؟
واقعا درست گفته اند هر کسی مرغ بخورد ... می شود!
احمد ا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
7
14
اینها ادامه فتنه عمیق است،

افرادی که به ظاهر دارای پایگاه اجتماعی هستند به میدان امدند و دشمن را شاد میکنند،
سحر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
5
10
من تعجب میکنم چرا بعضی خانمها از حجاب بدشون میاد؟من هم تقریبا تو همین جامعه بزرگ شدم تو همین جامعه ای که میگن حجاب اجباریه و به همین دلیل خانمها از حجاب زده هستن....
پس من چرا از حجاب خوشم میاد؟؟من مشکل دارم یا اونها؟؟؟
پاسخ ها
سنگردار38
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
نه، شما مشکل ندارین. شما ان شاء الله فهمیدین که حجاب یعنی اطاعت، یعنی شخصیت و بالا رفتن ارزش و یه قسمتی از فواید اون هم مصونیته.
من مثالی میزنم: مهمانی بسیار مهمیا در نظر بگیرین که میزبانشم بسیار مهمه. آدم سعی میکنه بهترین لباس هاشا بپوشه. درسته؟ خوب کسی مهمانی برتر از نماز و میزبانی والاتر از خدا ی عزیز سراغ داره؟ در اون مهمانی حتی اگه هیچ نامحرمی هم نباشه، خدا حجاب اسلامیا لازم کرده و این اوج ارزش این لباس بندگی را در نظر خالق مهربان نشون میده.
م سادات موسوی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
کسانیکه به حجاب بالاخص به چادر میل ندارند یا حقیقت زیبای نزدیک شدن به حجاب حضرت زهرا سلام الله علیه را در نیافته اند یا میل به جلوه گری و عرضه خود دارند که در هر دو صورت مایه تأسف است چون تم هر دو غفلت است و در دومی مخصوصا کمبود محبت .
و آفرین به شما که از ارزشی ترین خصلت اسوه زنان دو جهان خوشتان می آید،قطعا شما مشکل ندارید و با این افکار روشن به خود ببالید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
7
6
یک سوال:آیا زمان پیامبر زنان چادر میزدند؟آیا جایی پیامبر گفته هر کس چادر نزند عفتش کم است؟آیا در قران مثلا در سوره نور جایی که حجاب توضیح داده شده اسمی از چادر مشکی آمده؟البته من خودم چادری ام.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
آيا در جايي ذكر شده كه در زمان پيامبر مانتو تنگ و چسبان وجود داشته يا نه؟
كسي نگفته حجاب فقط چادره اما قبول كنيداين مانتوهايي كه امروز در جامعه پوشيده ميشه هم حجاب نيست بلكه خودش يه محركه تا پوشش.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
6
5
قال رسول الله (ص): "الانسان حریص علی ما منع"
رسول خدا (ص) فرمود: " انسان نسبت به چیزی که از آن منع شود حریص میشود.
لذا فرمایش نوه مکرمه امام راحل (ره) کاملا صحیح است.
ایجاد ممنوعیت اجباری باعث شده جوانان دین گریز شوند و در خفا بسیار بدتر از انتظارات اسلامی و اخلاقی مسوولین عمل کنند
چه مسوولین خوششان بیاید و چه بدشان بیاید این حقیقتی است که به دلیل اجبار ها و اعمال زور در حوزه دین و فرهنگ در جامعه امروز ما ایجاد شده است
پاسخ ها
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
اونوقت فکر میکنین منظور این روایت اینه که نباید انسان رو منع کرد؟
بهزاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
انسان از خيلي چيزها منع شده، آيا بايد طبق فرمايش نوه مكرمه!!!!!!!!!!!!! امام آنها را هم آزاد گذاشت!؟؟!؟!؟!
در آن صورت فرق انسان و حيوان در چيست؟
پس ميشه بفرماييد دليل محدوديتهايي كه دين براي انسان(!!!!!!!)قرار ميده چيه؟
محدوديتها را قرار داده اند تا ما در مقابلشان اعتراض كنيم و نسبت به آنها اعلام انزجار كنيم؟؟؟
**يك سوال ديگر: چرا شما حرفها وسخنان خود حضرت امام را در باره اين موضوع و موضوعات ديگر مانند مقابله با استكبار و ايستادگي دربرابر دشمنان و .... را ناديده ميگيريد اما حرفهاي يك آدم مشكل دار(حالا ميخواد نوه امام هم باشه)را حجت قرار مي دهيد؟

**من با خيلي از اصلاحاتي ها در زمان انتخابات و بعد از آن بحث داشتم .يكي از مسائلي كه تقربا تمامي آنها اشاره ميكردن اين است كه: چرا حجاب اجباري است؟
چرا ما نبايد مثل تركيه! باشيم؟
چطور كساني كه حسرتشان مثل تركيه شدن است داعيه اسلام وانقلاب و امام را دارند؟؟؟
آرزوی شهادت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
3
9
من دانشجوی علوم حدیث هستم مدتها در معنی حدیثی که پرچم یاران مهدی (عج) که ایرانی هستند را رنگ سیاه می نامید در تفکر بودم البته امروز فکر میکنم چه بسا یک تعبیری برای این حدیث شریف همین سیاهی چادر بانوان ایرانی باشد آنجا که شهیدان آنرا کوبنده تر از خون خود میخواهند.تورا به خدا ناآگاهانه به این ارزشها حمله نکنید وبازیچه دست آنان که آگاهانه درپی نابودی ارزشها هستند نشوید که خسرانش جبران ناپذیر وعظیم است.
جاجرمی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
2
10
حجاب مصونیت است محدودیت نیست
سیمین
|
UNITED STATES
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
0
4
من حجاب دارم (چادر )و با تحصیلات بالای دانشگاهی و در جامعه هم سالها است که حضور دارم.به من ثابت شده است که حجاب مصونیت است نه محدودیت و مانند سپری محکم در مقابل دیگران از زنان ودختران حفاظت می کند و مردانی که احیانا بددل و هوسباز هستند جرات اسائه ادب را ندارند و همیشه یک نوع حریمی را حفظ می کنند من با حجاب ،حضور شخصیت علمی و اجتماعی خودم را به عنوان یک "شخص و انسان" در جامعه اعلام می کنم و از توجه دیگران به خود به خاطر زیبایی و طرز لباس پوشیدن و یا جلوه های جنسیتی بیزارم
عطر یاس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
1
6
نمی دونم چرا همیشه دختر های بی حجاب مورد انواع تجاوزات قرار می گیرند ولی ما دختران با حجاب حتی در چشم هوس بازان دنیا بزرگ و مورد ستایش هستیم؟؟؟؟ حجاب تاج بندگی من است و به آن افتخار میکنم و کسانی که با این دستور اللهی به هر صورتی مخالفت می کنند بدانند که : چراغی را که ایزد برفروزد هرآنکس پف کند جانش بسوزد
ازاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
3
0
بیچاره ها شما که تاب شنیدن انتقاد را ندارید چرا سایت باز میکنید..که فقط حرف موافقاتونو چاپ کنید..نه..بذارید مخالفا هم حرف بزنن.ابراز عقیده که ممنوع نیست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
0
2
لطفا حجاب خودتون رو حفظ کنید تا من چشم چرون به گناه نیفتم.......ممنون
یک پدر چهل ساله
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
0
3
خدمت خانم اشراقی عرض میکنم/پسر نوح بابدان بنشست خاندان نبوتش گم شد
aaa
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۱
1
1
بسیار عالی
ابوالفضل مهربان جهرمی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
0
1
چرا حجاب در محیط عمومی مسلمانان باید اجباری باشد؟ ***در علم پزشکی یک دستورات فردی مربوط به هر بیمار وجود دارد که متعلق به حریم خصوصی او است، و اگر یک شخصی گفت من دارو نمی خورم تا بمیرم ، تا حدودی او را راهنمائی و ارشاد می کنند ، و در نهایت ممکن است او به دور از چشم پزشک و دیگران کاری را که باید انجام بدهد، نکند، یا کار خطرناکی نسبت به سلامتی فردی خود انجام دهد، امّا در علم پزشکی یک سری دستورات عمومی وجود دارد که مربوط به همه ی مردم و محیط عمومی می باشد ، که در این گونه موارد، اگر فردی بخواهد محیط جامعه را آلوده کند قطعاً توسط مسئولین بهداشت از آن جلوگیری می شود، مثلاً اگر کسی بخواهد در آب یا غذای عمومی آلودگی ایجاد کند و مظنون چنین جرم بزرگی باشد ، یقیناً از او جلوگیری می کنند،حال اسلام که برنامه ی تکامل و سلامتی جسمی و روحی و دنیوی و اُخروی انسان است که با توجّه به خطرات و منافع جسمی و روحی و دنیوی و اُخروی، تنظیم شده، مثل علم پزشکی دستورات فردی و اجتماعی دارد، در حیطه ی فردی کسانی که از منکر اطلاع دارند ارشاد و امر به معروف و نهی از منکر را انجام می دهند (مثل پدر و مادر) امّا عموم جامعه حقّ تجسّس در امور شخصی افراد ندارند؛(مگر در موارد خاصّی که ربط به عموم پیدا کند و توسط مراکز قانونی با حکم ورود به منزل اقدام شود) امّا مسائلی که مربوط به سطح عمومی جامعه هست و اقدام به آن به محیط عمومی لطمه وارد می کند،باید به خاطر حقوق دیگران با آن برخورد بشود، مثل همین مسأله ی حجاب در جامعه ی اسلامی...
مدیر پایگاه تا كنون از صدبار هم بيشتر توضيح داده ايم و عرض كرده ايم و خواسته ايم كه پيام ها نبايد طولاني باشند و ما امكان انتشار پيام هاي طولاني را نداريم و اتفاقا هرگاه به هردليلي يك پيام كه قدري طولاني باشد را منتشر مي سازيم به سرعت ديگر خوانندگان يا اعتراض مي كنند يا انتظار دارند كه پيام بلند آنها هم منتشر شود لذا باز هم متواضعانه و دوستانه از همه پيام دهندگان عزيز تقاضا داريم كه پيام بلند ارسال نكنند تا با كوتاه كردن يا عدم انتشار آن شرمنده دوستان نشويم .
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین