کد خبر: ۳۲۰۸۰۸
تعداد نظرات: ۵۲ نظر
تاریخ انتشار:

نوعروسان! به جوانان رحم کنید!

جوانان ازدواج را به اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی خود گره زده اند و از طرفی آخرین گزارش مرکز آمار از نرخ قریب به 50% بیکاری بین جوانان خبر داده است که اگر فکری عاجل نشود افزایش این درصد دور از انتظار نیست.
گروه اجتماعی: در یادداشتی با عنوان «نوعروسان! به جوانان رحم کنید!» که به قلم محسن قائمی نسب نگاشته شده، نگارنده مسئله ازدواج جوانان را مورد بررسی قرار داده و می نویسد:


مسایل اجتماعی رابطه تنگاتنگی با هم دارند، برخی از آنها لازم و ملزوم هم هستند! به عبارت دیگر مسایل اجتماعی مثل چرخ دنده هایی هستند که در صورت بروز اشکال در یکی از آن ها بدون تردید، دیگر چرخ دنده ها هم از کار می افتند! يكي از مهمترين مسايل اجتماعي كه ظاهرا به نظر مي آيد يك چرخ دنده آن از كار افتاده مسىله ازدواج جوانان است .

سن ازدواج در کشور بالا و رغبت جوانان به این امر مقدس و سنت رسول گرامی اسلام کم شده است! از طرفی رشد طلاق بویژه در بین زوج های جوان هم موجب نگرانی جدی است. در هر دوی این موضوعات؛ یعنی بالا رفتن سن ازدواج و بی میلی جوانان به ازدواج و تشکیل خانواده و در طرف مقابل رشد بالای آمار طلاق، مسایل اقتصادی و معیشتی نقش مهمی دارد.


به عبارت دیگر بهانه سن بالای ازدواج و برخی طلاق ها، مشکل اقتصادی و تامین معیشت عنوان شده است! پیامدهای نرخ کم ازدواج و رشد طلاق، هزارو یک ناهنجاری اجتماعی است که مقابله با آن هزینه زیادی بر جامعه تحمیل می کند.

جوانان ازدواج را به اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی خود گره زده اند و از طرفی آخرین گزارش مرکز آمار از نرخ قریب به 50% بیکاری بین جوانان خبر داده است که اگر فکری عاجل نشود افزایش این درصد دور از انتظار نیست. رونق اقتصادی و ایجاد فرصت های شغلی برای تشویق جوانان به تشکیل خانواده، مهمترین و اصلی ترین برنامه باید باشد.


ایجاد فرصت های شغلی و کم کردن رشد بیکاری به رونق تولید بستگی دارد و رونق تولید  و چرخش چرخ دنده های صنایع تولیدی، صادرات و مصرف کالاها ی تولیدداخلی است. بازاریابی در دیگر کشور ها و تشویق و تسهیل صادرات وظیفه دولت است که باید با برنامه ریزی هدفمند انجام شود، اما مصرف تولیدات داخلی توسط مصرف کنندگان داخلی یعنی مردم  مهمترین گام برای رونق تولید محسوب می شود! با این توضیح رفع مشکل بیکاری و در پی آن ازدواج جوانان و جلوگیری از برخی ناهنجاری های اجتماعی ناشی از عدم تشکیل خانواده به دست خود مردم حل شدنی است! بر اساس آنچه چندی پیش رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام داشته: با کاهش 5 میلیارد دلاری حجم قاچاق کالا در سال 93 نسبت به سال 92 هنوز حجم قاچاق 20 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

کارشناسان اقتصادی معتقدند با هر یک ملیارد دلار 100 هزار فرصت شغلی میتوان ایجاد کرد! مفهوم دیگر این نظر کارشناسان، این است که 20 میلیارد دلار قاچاق کالا در کشور سالانه 2 میلیون فرصت شغلی را از بین برده است! اول روي سخن با قاچاقچيان از خدا بي خبري است كه اقدام به امري مي كنند كه يقينا در آينده گريبانگير خود إنها و خانوده هايشان نيز خواهد شد ،دوم اينكه اين اقدام پروزه هاي اقتصادي دولت را متوقف ويا كند خواهد كرد و سوم اينكه اين امركارخانه هارا به ورشكستگي مي كشاند و كه اه و نفرين كارگراني را كه از كار بيكار شده اند براي مسببين اين امر به دنبال خواهد داشت و چهارم اين دولت بايد قاطع تر با دانه درشت هايي كه سازمان يافته و با هدف دست به اين كار مي زنند برخورد نمايد  و پنجم اينكه همه بايد با عزمي ملي از مصرف كالا هاي قاچاق خودداري كنيم و بامصرف كالا هاي توليد داخل از صنايع ملي كشورمان پشتيباني و حمايت كنيم و البته توليد كنندگان نيز بايد همت كنند و بر كيفيت كالا هاي توليدي خود بيفزايندوآخر كلام اينكه رونق اقتصادي و شكستن غول بيكاري بسته به همت امروز مااست  پدر! مادر! تازه داماد! نوعروس به جوانان رحم کنیم!

منبع: بولتن نیوز

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۵۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
5
18
ازدواج سنت پیامبر است اما بدون پول مگه میشه!؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
ما که کردیم شد ولی انصافا صبر هم می خواهد
سلام
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
سلام شما که میگی برای ما شد احتمالا بابات مدیر عامل نبود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
نه جیگر هزار تا مشکل بغیر از بی پولی هم داشتم ولی شد
پدر 50 ساله و صاحب دو دختر
| - |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
یکی از علل سخت گیری در مورد شوهر دادن دختران، مشکلات بعد از ازدواج است. تاز زمانی که مشکلات اساسی قوانین ازدواج و طلاق حل نشده باشد. سخت گیری هم زیاد می شود. وقتی قانون همه اختیارات را به مرد می دهد و حقوق مردان براحتی اجرا می شود مثل حق طلاق، حق اذن همسر .... ولی در مقابل حقوق ناچیز زن رعایت نمی شود. مثل حق شیر دادن به بچه، حق دریافت مهریه، حق کار در منزل و ....
شما انتظار دارید مردم دخترشان از سر راه پیدا کرده کرده اند. به مردی بدهند که قانون از او حمایت می کند و دختر بیچاره شان در صورت اختلاف با سر روی کتک خورده منزل پدرش بیاید و دو سال دادگاه ها را بگردد تا با گذشتن از حقوق زنانه و مهریه خود جانش را نجات دهد. اگه به دادگاهها بروید خواهید دید که چقدر همین جوانانی که می گویید به آنها رحم شود. در موقع مشکلات خانوادگی و طلاق، ظلم در حق دختر مردم می کنند.
تا زمانی که حقوق زنان در ایران اینطوری است مطمئن باشید سخت گیری زیاد خواهد شد. بخصوص که زنان خوشبختانه در سایه تحصیلات، اینترنت، تلویزیون و ... آگاه شده و دنبال احیای حقوق انسانی خودشان هستند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
ایکاش به عوض اینکه حق وحقوق رو یاد میگرفتیم کمی گذشت ومسئولیت پذیری و محبت کردن رو یاد می گرفتیم.قانون ایرادی نداره ایراد از خود آدمهاست که به محض اینکه مطلع میشن چه حقوقی دارن (چه زن وچه مرد)اخلاق و انسانیت رو فراموش میکنن.خود خداوند در قرآن (237 بقره)بعد از برشمردن حقوقی بین زنان ومردان می فرمایند احسان را میان خود فراموش نکنید.پس کجا رفته اخلاق مسلمونی ما.ما چه فرقی با دیگر کسانی که مسلمون نیستن داریم.به پسرامون قلدری وحرف آخر زن رو یاد دادیم وبه دخترامون نازک نارنجی بودن و فقط معشوق بودن توی قیافه رو یاد دادیم بدون اینکه بهش بگیم این طور زندگی نه تنها هنر نیست که اول سقوط ارزش انسانیت هست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
تو ایران که فعلا همه چی مال خانومهاست که شما هنوز نرفتی خارج ببینی به زن چه امتیازاتی می دهند.
مجرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
6
17
ما که دیگه قرار نیس ازدواج کنیم.اونایی که میخوان هم بنظرم باید یه چند سالی صبر کنن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
11
18
نمیخواد رحم کنن، بشینن خونه باباییشون!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
12
15
دخترا توقعات را پایین بیارن ازدواج رونق میگیره،،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
آقایون هم بهتره وقتی میرن خواستگاری دنبال باربی و بابای مایه دارنگردن.
ناشناس
| United States |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
++++++
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
5
21
ازدواج کنید خداوند فرموده اگر فقیر باشید او از فضل خودش شما را غنی می کند . به خدا اعتماد کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
5
13
بعضی ازمسئولین ایرانی فقط حرف زدن بلدند از عمل خبری نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
8
10
دل خوش سیری چند؟! نفست از جای گرم بلند میشه!؟ معلومه وضع مالیت خوبه، دغدغه کرایه سر برج نداری عزیز من! خجالت پدر خانواده درک نکردی که فکر ازدواج از سرت برای همیشه بیرون بره! اگر نگاهت به دست خالی پدرت باشه ازدواج کیلویی چند؟!
شکست سکوت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
8
9
من با این حرفها مخالفم چونکه واقعیت ازدواج نکردن دختران چیزه دیگریست و اون قانون هست
اری درست خواندید قانون
قانون مجهول و نافرجام و مضحک که بر علیه ازدواج وجود دارد و متاسفانه مسئولین خوششان می اید که جوانان مجرد و گرفتار روزگاره پر تنش باشند مثلا قانون بند 11 سند ازدواج رو بروید بخوانید که قانونی صد در صد بر ضبد ارزشهای اسلامی و مسلمان بودن و با غیرت بودن مرد ایرانی هست که این بند از قانون باعث تحریک زن به ناسازگاری و ترک زندگی زناشویی می باشد و طلاق گرفتن بین زوجین می باشد اگر اینجانب قدرتی داشتم اولین کاری که می کردم سند ازدواج رو اتش می زدم از وقتی که این کاغذ پاره پایش رو در زندگی زناشویی خانواده های ایرانی باز کرد کانون گرم خانواده ها رو متلاشی و نابود کرد مرگ بر سند ازدواج
مدیر پایگاه این قوانین را فقها بزرگی مطالعه کرده عدم مغایرتش را با شرع مقدس تایید کرده اند . درضمن تندروی در هر امری عاقبت خوبی ندارد .
پاسخ ها
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
عالی
حکیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
3
9
به نظر می رسد هدف نویسنده محترم بیش از آن که موضوع ازدواج و مسائل پیرامونان باشد موضوع استفاده از کالای ایرانی برای رفع بیکاری است ! البته ازدواج هم پش از اشتغال حل خواهد شد! البته بندهبا نظر نویسنده کهنقش مسایل اقتصادی در طلاق ها راپر رنگ کرده است موافق نیستم عمده طلاق ها بخاطر مسائل دیگری است که برخی تحقیقات هم نشان می دهد اقتصادی جز عوامل سوم و چهارم طلاق است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
5
14
وقتی جوانان خود به دنبال نوعروسانی می روند که از درون پوسیده و در ظاهر آرایشی به هم زده اند، جوابشان همین است که هست ! اگر به دنبال دختران با جنم و با تقوایی که از درون دارای دارایی نامحدود عفت ، پاکدامنی و ایمان هستند بروند ، خواهند دید که ازدواج هم آنطور که می شناسند پر هزینه و دست نیافتنی نیست...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
2
9
تنها مشکل ازدواج بیکاری است ! نویسنده خوب نشانه رفته است اگر کار باشد انسان عاقل تشکیل زندگی می دهد اگر کا رنباشد ادم عاقل دختر مردم را بدبخت نمی کند!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
4
8
جوانان به نوعروسان رحم کنند با هزار امید خانه بخت نمی ایند که سر سال دست از پا درازتر برگردند!!
شکست سکوت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
6
3
هه هه
من باور نمی کنم چونکه اگر مطالعه کرده بودند تا الان پاکش می کردند و می فهمیدند عواقب این بند و یا منظور و هدف این بند در اینده چیست من حتی مطمئنم شما نیز منظور و هدف این بند از سند مجهول ازدواج رو نخوانده ای که ببینی چه توهینی به غیرت مردان مسلمان و انقلابی ایران شده است%
مردم ایران بخاطره دفاع از ناموسشان رشادتهای بسیار زیادی از خودشان نشان دادند (از جمله پدرم که 8 سال از عمرش رو در جنگ مستقیم با ارتش بعث عراق سپری کرد) و با نثار جان و سلامتیشان از انقلاب و شرف و غیرتشان دفاع کردند%
ایا بنظره شما این درست هست که یک کاغذ پاره ی بی ارزش غیرت و مسلمان بودن مردان متعصب و مذهبی ایران رو زیره سوال ببرد؟؟!!!!
لطفا بروید بند 11 رو مطالعه بکنید بعد اظهار نظر بکنید من حرف با مدرک و دلیل می زنم و اگر مدرک نبود نظر دادن نیز ارزشی ندارد
زن چراغ خانواده ی مرد هست که متاسفانه بعضی از مسئولین این چراغ رو عمدا خاموش کرده اند و علتشم همین قانون سند ازدواج ..
من به امید رسیدن چنین روزی نفس می کشم امین یا رب العالمین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
حالا این بند 11 چی هست که شکست سکوت سکوتش شکسته!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
0
10
چشم و هم چشمی جوانان را بد بخت کرده است! من جوان تازه فارغ التحصیل شده بیکار که از پدرم کمک می گیرم از کجا پول بیارم برای شب عروسی تالار 20 میلیون اجاره کنم ! ماشین عروس 5 میلیون! لباس عروس ارایشگاه حلقه جهیزیه و........ اقا ما رفتیم ! تلگرام
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
3
6
نه اینکه الان جزء شروط لاینفک پسران یک پدر پولدار و یک دختر در اصطلاح فول آپشن نیست؟دختری که زیبا و پولدارو و اصالت و نجابت رو با هم داشته باشه که البته اگر موارد اول و دوم محرز شود باقیش قابل اغماض است.پسران به دنبال هم کفو خود نیستند ودر این آشفته بازار با دخترانی به مراتب بالاتر از سطح خود ازدواج می کنند!بسیاری از پسران با شرایط مناسب از ازدواج و پذیرش مسؤلیت فراریند و ما بقی که خود را داوطلب می دانند یا معتاد به مخدرند یا کار مناسب ندارند یا بی مسؤلیتند و اهل رفیق بازی و چشم چرانی یا صدها ایراد دیگر که البته با ازدواج می خواهند آدم شوند که موفق هم نمی شوند و متأسفانه چیزی که بین تمام پسران مشترک است از خوب تا بدشان آن مسؤلیت ناپذیریست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
2
8
از تصویر هم پیداست پسری که کاروبار مناسب ندارد و با سطح توقع بالا به خواستگاری دختری در خانواده ای مرفه یا متوسط به بالا می رود باید هم منتظر چنین شروطی باشد.مگر دختران خانواده های متوسط یا متوسط رو به پایین چه ایرادی دارند که به سراغ دختری در سطح مادی و فرهنگی قابل مقایسه با شرایط خود نمی رود تا با چنین شرایطی مواجه نشوند؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
1
7
راه حل بازگشت به سنت قناعت و صرفه جویی و همدلی و کم کردن توقعات طرفین است. زندگی های ساده گذشته را که انسان می شنود غبطه می خورد. زنان با دار و ندار شوهران خود می ساختند و شوهران هم به معنی واقعی کلمه مرد بودند !
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
خودخواهی ها زیاده خواهی ها اگر کم بشودهمه کارها روان وآسان میشود. مایه اش شجاعت وتقوی است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
2
7
خواهشمندیم یا قوانین و ازدواج غربی را اجرا کنید یا قوانین و ازدواج اسلامی را؟ مخلوط کردن این دو کار را خرابتر می کند.
مدیر پایگاه قطعا قوانین اسلامی باید اجرا شوند و مخلوط این دو نداریم .
پاسخ ها
شکست سکوت
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
بولتن شما قوانین اسلامی ازدواج رو نمی دانی ویا اگر می دانی چرا انها رو انتشار نمی دی از این چنین قوانینی که مورد تایید اسلام و پیغمبر و روایات امامانمان هست تبلیغ و پیروی نمی کنی ها
مثلا مهریه ی دختر رو حضرت محمد ص 470درهم اعلام نمودند ایا قوانین اسلامی حاکم بر ازدواج در ایران برطبق کشورهای غربی که مثلا مهریه ی دختر رو یک چهارم ثروت مرد اونم با شرایطی خاص قرارداده اند هست و یا بر طبق رویات اسلامی!!!!
خداییش بر طبق هیچ کدام نیست نه قوانین غربی و نه قوانین اسلامی
مدیر پایگاه سند روایتی که از پیامبر اکرم (ص) نقل کرده اید چیست ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
پس چرا 20 ماده از روی اروپاییان به سند ازدواج اضافه کردید .یا همه چیز نصف نصف باشد یا مهریه و چیزهای دیگر الان خانومها مد شده مهریه شان را همان اول میذارند اجرا بعدش نصف اموال را هم می خواهند.
شکست سکوت
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
شرمنده که این رو بهت می گم بولتن برو کتاب بخوان البته نه کتابهایی سیاسی که هیچ کدومشون بدرد درد علاج مردم نمی خورد کتابهای احکام و انهایی که توسط دانشمندان و روحانیون شیعه نوشته می شود
هنگامی که یزید ملعون رفت خواستگاری ام الکثوم دختره حضرت زینب س و بنا به دلیلی فرمود که اختیاره این دختر بدست دایی ان امام حسین ع است
و یزید ملعون بابت مهریه ی ان دخت گرامی پول و طلاهایی زیادی گذاشتند که امام حسین ع فرموند ارزش مهریه ی این دختر طبق سنت هست و از ان هرگز تعدی نکنیم که پیغمبر اکرم فرمودند 480 درهم می باشد و این از سنت هست و از ان تعدی نمی کنیم ......لطفا برو کتاب بخون بولتن تا علم اسلامیت و احکام و فرایز دینی رو یاد بگیری انشالله
مدیر پایگاه کدام کتاب ؟ همین روایت در صورتی پذیرفته است که در کتب روایی معتبر نقل شده باشد .
شکست سکوت
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
متاسفانه در ایران مافیای ازدواج مخالف انتشاره چنین روایاتی می باشد اما شما می توانید به کتابهای علامه ی بزرگوار حاج شیخ محمد تقی شیخ شوشتری مراجعه بفرمایید و یا اینکه از مراجع تقلید بزرگی چون ایت الله مکارم شیرازی سوال بفرمایید اما خداییش حقیقت رو بنویسید ..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
2
6
مهريه را عند الاسطاعه کنید و بجاش اختیار فسخ را به خانومها هم بدهید.
به عزیزی که پاسخ میدهند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
5
3
قطعا قوانین اسلامی باید اجرا شوند و مخلوط این دو نداریم

دوست عزیز این حرف شماست
کجای اسلام و اصلا در کدام یک از کشورهای اسلامی در حال حاضر چنین مهریه هایی بسته میشود و توقعه دختران در کجا از مردان این چنین است
عزیزم زنها و دختران ایرانی ازادی زنان غربی را میخواهند اما حاضر نیستند نقش زنان غربی را هم ایفا کنند
حق طلاق و حق مسکن و حق کار و نصف اموال و مهریه و نفقه و خروج از کشور و ..... را میخواهند
چه کسی زیر بار این توقعات میرود
باور کن دوست من ازدواج در خارج از ایران در هر کشوری باشد به نفع پسران ما خواهد بود
نظام خانواده با این قوانین از هم خواهد پاشید
مدیر پایگاه البته اين نظر شماست و اشتباه است . زنان و دختران در عده اي از آنها در بالاي شهر تهران خلاصه نمي شوند و هم اكنون اغلب دختران ما با توقعات معمول ازدواج مي كنند و مشكلات خاصي هم ندارند .
پاسخ ها
شکست سکوت
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
بولتن دروغ نمی گی و ازت هم باور نمی کنم اگه اون دختره رو سراغ داری به من بگو ببینم کجاست من می خوام باهاش ازدواج بکنم
البته از چین اسم نبری که ایرانیان از کالاهای چینی خسته شده اند%
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
lمشکلاتشان بعد از ازدواج است که پول سرویس مدرسه بچه شان را باید از خانواده پدری گدایی کنند.
ناشناس
|
United States
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
1
5
جالبه نوعروس آخرین مخاطب هست وتازه داماد هم مخاطب قرار گرفته.و کابران (اکثرا آقا)انگار عقده هاشون رو با نظرات آبکی دارن وا میکنن. کسی که پول رو بهانه ازدواج نکردن قرار داده ایمانش ضعیفه باید دقت کنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
4
5
باید ازدواج در سنین پایین را در جامعه مد کنید و پدر مادر ها و مسئولین در این امر به فرزندان کمک کنند .کی گفته حتما باید اول تمام امور پسر و دختر در زندگی مشخص باشد بعد ازدواج کنند . دختر و پسرها می توانند در رسیدن به سن قانونی عقد کنند و کم کم بعد از چند سال مستقل شوند و چند سالی را با کم خرج و با کمک والدین سپری کنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
3
5
اين مشكلا، مربوط به پسران هم ميشه، اونا دنبال خوبى اخلاقى و ايمان دخترا نيستند، دنبال اين هستند كه پدر با نفوذ و متمولى دارد يا نه؟! ارثيه چقدر به اين دختر مى رسد؟! جهيزيه چقدر با خود خواهد اورد؟! كارمند است يا بيكار؟! يكى بود كه با زن زشت رويى ازدواج كرده بود، روزى زن از كنجكاوى پرسيد كه علت اين علاقه چه بود؟ مرد گفت: من فيش حقوقى شما را كه ديدم عاشقت شدم گر چه شوخى كرد اما ته شوخى حقيقت تلخى است كه امروزه خيلى ازدواج ها پولكى و اقتصادى است و اين كه اخلاق و ايمان و عفت تحت شعاع همين مسائل به حاشيه رفته و ثمره اين ازدواج ها هم جون از علاقه حقيقى و مثبت نشأت نگرفته به اختلاف، شك، خيانت و زندگى مصلحتى و اجبارى زير يك سقف منتهى ميشه در حاليكه ازدواج بر اساس عشق و گذشت بايد باشد بر اساس منفعت طلبى دو نفر از هم شكل گرفته و اصلا نرمال نيست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
3
2
فقط اقتصاد حل شود ازدواج حل میشود عزیز دل برادر !
aref
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
2
8
ازدواج کردن امروز خیلی سخت شده

من شش ساله ازدواج کردم و از قناعت خانمم نیز تشکر می کنم ولی کاشکی ازدواج نمی کردم چون واقعا داریم زیست می کنیم نه زندگی .
واقعا ازدواج جوانان امروز سیاه و سفید ، کاشکی رنگی می شد
شکست سایه های باد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
5
2
می دونم نظرم رو نمی زارید اما اگرم بزارید سانسورش می کنید بخاطره اینکه دارم حقیقت رو می گم
تنها کسی که در ایران با تمام وجودش شاه رو لعنت می کند من هستم اری من
خداوند لعنت بکند شاه رو که مقدسات رو قبول نداشت و به مقدسات شیعیان توهین می کرد و هیچ دامادی رو بجرم ازدواج وارد زندان نمی کرد مرگ بر شاه مرگ بر شاه
اگر در زمان شاه خائن سند ازدواج این سند مجهول و غیره وجود داشت مادرم می رفت مهریه اش رو به اجرا می گذاشت و پدرم رو به زندان می انداخت و من هم بصورت مجهول بودم و به دنیا نمی امدم مرگ بر شاه مرگ بر شاه که عامل بدبختی این نثل بعد از انقلاب همان خائن پست می باشد%
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
انگار حال شما خوب نیست !!!!
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
0
3
عالی
شیرین
|
United States
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
0
4
با عرض سلا م خدمت همه دوستان .
بحث سخت گیری دختران در ازواج و دم دمی مجاز شدن پسران به یک طرف . مشکل دیگه این است که جوونای ما برای ما شدن اماده نمیشن . تصورشون از زندگی متاهلی خیلی رویایی هست و وقتی که وارد زندگی مشترک میشن به همه منیت ها وارد میشن باید به جوونها آموخت که زندگی مشترک باید گذشتشون زیاد بشه ، مهربون و دلسوز باشن نسبت به همدیگه تو زندگی انسانیت سرلوحه قرار بدن . اگر زن و مرد نسبت به هم دلسوز نباشن همیشه میخوان یه جور از هم انتقام بگیرن یا تلافی کنن این باعث میشه اختلافات زیاد میشه طلاق زیاد میشه . جوونایی دیگه هم می ترسن که برای ازدواج پا پیش بزارن . الان یکی از دلایل طلاق وابستگی شدید دختر و پسرها به خانواده اشون هستش به دلیل اینکه تعداد فرزندان تو خانواده ها کم شده .
سلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
1
3
بالسلام اگر مقداری ازپولهایی راکه خرج میکنید خرج ایجاد اشتغال برای جوانان بکنید مشکل ازدواج هم حل میشه البته میدونم که این نظر منتشر نمیشه گفتم بدونید مردم میفهمند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
جونهای ما پیر شدند پیرهای ما آرزو بگور شدند ولی مشکل بیکاریشون حل نشد.
پایتخت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
5
3
مشکل اینجاست که اکثر ..ما فاقد جهان بینی درست و همچنین فاقد سلامت روانی و بعضاً جسمانی هستن و حالا باید به این موارد نداشتن سواد واقعی، عدم زیبایی طبیعی، سرعت بسیار سریع گذر از جوانی به میانسالی رو هم باید اضافه کرد و در مقابل اکثر ..ما هم بی عرضه، بی سواد، بی مسئولیت، هوسران و بی برنامه هستن. پس خلایق هر چه لایق.
مدیر پایگاه به چنین پیامی توهین کردن و بر بج عاج نشستن می گویند .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
کاربر عصبی و هتاک پایه تخت۲۰:۱۷ یا همان آقا سارا ویا منتظر و معلم بازنشسته و خصوصا اخیرا معلم تاریخ کپی پیسی ؟؟؟؟!!! که خود کپی میکند و خود جواب میدهد مانند همیشه در عین ترس و وحشت بازهم به ملت ایران توهین نموده است و بیسوادی و عقب ماندگی خودش را به عموم گسترش داده است بادام جان پایه تخت, کوچولو ما اکثرا میدانیم که تو به قول خودت فاقد جهان بینی درست و همچنین فاقد سلامت روانی هستی و خصوصا عقل سالم چون در بدن سالم است پیداست نقض عضو هم داری.قبلا بارها نوشته بودی بیسوادی و انگلیسی تو فقط در حد خجالت کشیدن است و از یک دختر اروپائی 8 ساله ,ای کیوی تو هزاران بار کمتر است ما در این شک نداریم بادام جان .دوسته عزیز دوسته عزیز!!ضمنا به قول کامنت خودت که وجودت را بازگو کرده ای هم بی عرضه، بی سواد، بی مسئولیت، هوسران و بی برنامه هستی . این مسائل در جای جای کامنت های پوچت بارها تکرار شده است .البته متاسفانه تا موقعیکه تحت نام چندین نفر مینویسی و کسی اعتراض نمیکند امر به تو مشتبه شده و خود را عقل کل میدانی .سریعا به روانپزشک مراجعه کن در مرحله خطرناکی قرار داری عمو.
منتظر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
سلام ناشناس آشنا .شاید باور نکنی ولی خب جای خالی نظراتت حس میشد.
جمشید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
2
0
کی گفته شاه مقدسات رو قبول نداشت ؟؟ شاه هر سال خودش مقبره امام رضا ع رو گلاب پاشی میکرد نمیدونی بدون وحتی مقبره پدرش رو در شاه عبدالعظيم چند متر پایین تر از آن ساخت به احترام به شاه عبدالعظيم
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین