کد خبر: ۳۱۱۰۱۹
تعداد نظرات: ۱۲۹ نظر
تاریخ انتشار:

حمله جنگنده های روس به کاروان کامیونهای ترکیه

جنگنده های روس کاروانی از خودروهای ترک را که در حال حرکت از مرز ترکیه به درون خاک سوریه بودند هدف قرار داد.
به گزارش بولتن نیوز، جنگنده های روس کاروانی از خودروهای ترک را که در حال حرکت از مرز ترکیه به درون خاک سوریه بودند هدف قرار داد. روسيه تعدادي از كاميونها تركیه را كه براي شورشيان تركمن به سمت سوريه در حال حركت بودند را در مرز " اونجو پينار" با جنگنده هاي خود مورد اصابت قرار داد. در این حمله 100 دستگاه کامیون ترکیه منهدم و 7 نفر کشته شدند. 

منبع: بولتن نیوز

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۱۲۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳۲
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
11
63
زدي ضربتي ، ضربتي نوش كن
غم هردو عالم فراموش كن
پاسخ ها
آرش.مشهد
| United States |
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
اينها كه تانكر سوخت رسان(نفتكش)هستن.و احتمالا براي مردم منطقه سوخت ميبردن البته توي زمستان.عجب شجاعانه......
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
چرا سرتون رو کردین تو برف
مردم منطقه کجا بود؟
کیه که ندونه مشتری نفت داعش ترکیه اس و این کامیونها به این منظ.ر رفت و آمد می کنن
آرش.مشهد
| United States |
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
بهرحال همونجور كه بنده و شما در زمستان احتياج به سوخت داريم-حتما مردم شمال سوريه هم احتياج دارن.و اميدوارم اين كاميونها حامل اون سوخت نبوده باشن.و حق با شما باشه.
تورج
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
این تصویر برای این تیتر نیست اینقد حرص نخورید. این تصویر قدیمیه.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
9
32
اگر روسیه جواب این جسارت راندهد طرف مقابل جسورتر خواهد شد بنظرم حمله به کاروان ترکیه کار درستی بوده است
Foxious
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
8
12
تصویر محموله ی منهدم شده ی ناتو در افغانستانه.
این خبر هم توی هیچ خبرگزاری معتبر داخلی و خارجی ثبت نشده!
پاسخ ها
آرش.مشهد
| United States |
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
گمانم همون عكس باشه...در هر صورت اميدوارم مسئله پاسخ نظامي به نظامي باشه و نه جنايت جنگي نسبت به مردم عادي(جنايت فقط كشتن مستقيم نيست).
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
8
15
نوش جان . حال کردم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
4
12
فکر کنید این اتفاق که برای روسیه افتاد برای ایران میفتاد . ظریف همین الانش داره به روسیه و ترکیه میگه بیاین روی همدیگه رو ببوسین شیرینی پخش کنید و بخندین !.
مدیر پایگاه آقای ظریف اینطور نگفته ، دعوت به آرامش کرده و تقریبا از سازمان ملل تا همه کشورها با تعبیرات گوناگون از دوطرف همین را خواسته اند . رییس جمهور محترم هم که به تندی علیه ترکیه سخن گفت در نهایت خواستار صبر و آرامش شد .
پاسخ ها
سینا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
ظریف مرد عاقلیه و میدونه که جنگ دوباره در همسایگی ما واسه کشور ضرر مضاعف داره جناب ناشناس
مسلم
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
بله سینا جان، ظریف مرد عاقلیه، میرزا حسن خان ایلچی و ابراهیم خان کلانتر و ... هم خیلی عاقل بودن، تو هم از همشون عاقل تری
حمید
|
Venezuela, Bolivarian Republic of
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
3
13
هیچگاه از کشته شدن انسانها خوشحال نبودم...داعش البته انسان نیست ....اما در این مورد هم ...دارام دارارام دیرام ....بیه بیه دلالای لای جانم آییییی اوییی دالام دالالام دام......اردوغان لطفا به وزارت بازرگانیت بگو سریعا نسبت به واردات نخ بخیه اقدام کنند چون کمبود میشه....
پاسخ ها
تنها
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
خخخخخخخخخخ
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
5
13
سیاست غرب گرایانه و منفعلانه دیمیتری مدودف باعث منزوی شدن و تضعیف روسیه و همچنین گستاخ تر شدن کشورهای ترکیه و عربستان و قطر و امریکا شده بود ولی روسیه واقعی رو عالیجناب ولادیمیر بوتین به جهانیان نشان میده و خواهد داد
نیما 123456789
|
-
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
8
19
الان بیشتر از همه ایلیا110 خوشحاله
مگه نه؟؟؟
.
.
خدایی ترکیه خیلی خون به دل مسلمانان کرده و آب به آسیاب داعش ریخته
پاسخ ها
ایلیا 110
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
سلام
هر ضربه به دشمنان شیعه مرا خوشحال میکنه
.
.
میگم منفی دادن ...چرا؟
آریا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
ایلیا جان، داعشی ها و طرفدارانشون همه جا حضور دارن و منفی میدن، طبیعیه!
ناشناس
|
-
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
8
13
زدی ضربتی ضربتی نوش کن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
15
23
ترکیه فکر کرده عددی شده ، وحشی های عثمانی برید تو بقل همون عثمان
پاسخ ها
نیما123456789
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
خاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااک بر سرت منفی دهنده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
نیما بالاخره عثمان هم طرفدار داره، این حقشونه که منفی بدن..!!!!
بله جانم
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
طرفداران این عثمانیها همانهایی هستند که در ورزشگاهها و کامنتهایشان فحشهای خواهر و مادر و زن و بچه نثار سر مربی بینوای پرسپولیس و خانواده اش و رضا رشید پور داده اند
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
10
5
عزیزان آرزوهاتون خبر نکنید
این کاروان سوخت کامیون های ناتو در افغانستانه که توسط طالبان به این روز افتاده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
خبر صحیحه، عکس نداشتن بذارن اینو گذاشتن، حالا شما هم به دل نگیر
ناشناس
|
Sweden
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
2
12
اگر این خبر واقعیت داشته باشد، روسیه کار بسیار درستی کرده و باید همراهان تروریست ها مجازات شوند.
بهنام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
5
12
دم روسیه گرم.کار پوتین درسته.ایول.دردو بلای روسیه تو سر امریکاو اسرائیل.بزن ضربتی ضربتی نوش کن.
هیچکس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
7
4
چرا بولتن مبالغه میکنی تو اخبار؟!!!!!
20 کامیون منهدم شده نه 100
پاسخ ها
آرش.مشهد
| United States |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
احتمالا اگه بوده-همون 20 كاميون بوده.100تا كاميون خيلي زياد است.اما همون 20تا هم گمان نميكنم از كاميونهاي ترك و مخصوصا نظامي ترك بوده باشه.اگر بود قيامت ميشد.حداقل از جانب مردم تركيه.كاميونها ترك نبودن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
2
1
عکس که مربوط به کاروان حمل سوخت داشت هست
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
16
6
ناشناس 9:42 اگرداعش سنی تندرو افراطیست توهم شیعه تندرو افراطی هستی همیشه فکرکن وبه مذهب وادیان دیگه توهین نکن
پاسخ ها
آرش.مشهد
| United States |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
كاملا تذكر شما بجا است.داعش هم فرزند همينجور تندرويها و افراط گرايي هاست.بهرحال اعتدال راه نجات بشريت و حكم خدا و سيره ائمه بوده و هست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
شما کردی ؟ترکی؟ کی گفته داعش سنیه؟اصلا کی گفته مسلمونه؟آها شمام از اون ساده لوحایی که گول پرچمشون رو خورده.واقعا اگه تو می خوای به مذهب بچه کشی وزن کشی احترام بذاری بذار ولی از بقیه نخواه مثل تو باشن.
دیدبان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
با سلام، معرفی میکنم:

نام مستعار : ..

اصالت: مامور دون پایه "امریکایی" خود باخته
ماموریت: نفوذ در اذهان کاربران مسلمان اینترنتی کشور ایران
هدف: تغییر جهت اذهان عمومی از اصول اعتقایدشان به سمت اهداف تعیین شده امریکایی.
میزان موفقیت در ماموریت: به اظهار شخص "او با آنها" : هر روز بدتر از دیروز!
دلیل ناکامی: غیرتمندی و هوش بالای ایرانیان مسلمان.

تا اطلاع رسانی بعدی خدا نگه دار

تمام.
ناشناس
| India |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
آرش جان توهم زذی؟ قرصات را نخوردی چکار کردی ؟ بازم شما را دعوت می کنم به دقیق دیدم فیلمهای موجود در یو تیوپ خوتون دقیقا حمله هوایی به کامیونها را نشون می ده و لطفا فیلم مناظره آقای موسویان را با مرکز مطالعاتی خاورمیانه از دانشگاه کلمبیا در خصوص ریشه های تروریسم و افراتگری را بخوبی داده.
شما هم که انگلیسیت بد نیست حتما میفهمی که چی می گه
آرش.مشهد
| United States |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
خوش بحالتون كه واقعا الگوي مسلمان واقعي و شيعه مرتضي علي هستيد و هركس مخالف نظرتون نظري داشته باشه تهمت و هر گناهي ديگر رو با تفسير به منفعت ثوابش ميكنيد..من افتخار ميكنم كه يك مشهدي ساكن مشهد هستم و برام هيچ دولت بيگانه اي اهميت ندارد و خدا را شكر ميكنم كه حداقل در اين زمينه مثل شما نيستم كه براي روسهايي كه بخاطر منافع مشترك(با اون سابقه جنايت و تجاوز نسبت به ايران و ايراني)چند صباحي در كنار ما ايستاده اند گريبان بدرم و فقط براي انسانها و ملتها ارزشها قائلم...حالا اين ملتها و انسانها ميخواهند ايراني-سوري-عراقي-افغاني-اروپايي يا آمريكايي يا آفريقايي باشن...تنها ملتها بودن كه در طول تاريخ مانده اند و خواهند ماند...جواب امثال شما رو چند صد سال پيش داده اند=آنچه ميگويم به قدر فهم توست/مردم اندر حسرت فهم درست.
آرش.مشهد
| United States |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
دوستان اين مطلب بولتن نيوز رو هم بد نيست مطالعه بفرمايند.عنوان مطلب= هشدار! پوتین نه خودی است، نه دشمن/ پوتین، شریکی قابل اعتماد + فیلم http://www.bultannews.com/fa/news/311919
هاان بله
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
اقای امیر خان قیاس شما قیاس مع الفارق است این کجا و ان کجا؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
6
12
خریدن نفتهای دزدی ازداعش(مال خری)برای اردوغان لقمه گلوگیر خواهدشد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
15
0
ناشناس 9:42 اولا شما دوما درسته داعش سنی افراطیست اما شما هم شیعه افراطی هستی سوما جناب بلتن شما هم بهتر بود این نظر رو تایید نمی کردید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
تا کنون شیعه ها گروههای ترور نداشتند
ناشناس 9:42
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
اوباما بعد از برجام در پاسخ به کنگره امریکا برای اینکه خودش رو توجیه کنه ناچار شد به یک نکته اعتراف کنه که برای من خیلی جالب بود،اون در جواب یکی از معترضان که گفته بود چرا با ایران توافق کردید در حالیکه ایران حامی تروریسمه گفت: اشتباه میکنید، ایرانی ها شیعه هستند، همه گروه های تروریستی مسلمونها سنی های افراطی و وهابی هستند و ایران هیچ ربطی به تروریست ها و تکفیری ها نداره. من افراطی نیستم، هر حرفی بزنم با مدرک و مستدله، هر جایی که احساس کردی شک داری بگو تا برات توضیح بدم. حتما میدونی عثمان رو چه کسانی کشتند، طرفداران شیخین، شیخین هم که حتما میدونی کیا هستند؟
ayoobbls
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
3
4
عکسا که مال پاکستانه خخخخ
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
13
2
درجواب ناشناس 19:55 داعش سنی افراطی هست ومیبینیم تومناطق سنی نشین طرفدارزیادی داره اما من نگفتم مسلمان ودین اسلام کودک میکشه افراط وتفریط همه جامحکوم است حتی توایران البته رعایت نمیشه و کلا توخاورمیانه اسلام درحدشعارباقی مونده
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
ترکیه ایها طرفداران عثمانی و عثمانن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
پس چرا سنی های زیادی رو کشته؟اون طرفداران هم که میگی گول شعارهاش روخوردن وگرنه نه از اسلام خبریه ونه از فتواهای علمای اهل سنت.مگی نمیبینی هر دفعه دارن یه فتوای عجیب وغریب از خودشون صادر میکنن که با اسلام خودشون هم جور درنمیاد.به نظرم حتی نباید بهشون(منظورم سردمداران داعشه) گفت سنی افراطی.شاید پیاده نظامش سنی افراطی باشه ولی اونا فقط یه ماسک اسلام زدن همین.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
ساده لوحانی که گول این تفکرراخوردند وبه تماشای شیعه کشی داعش نشستند وموجب تقویتش شدند بعدا باکشتار بیگناهان سنی ومسیحی وهمه توسط داعش به غیرازخودشان متوجه اشتباه خودشدند وباوحدت سنی وشیعه ومسیحی وایزدی ضربات مهلکی برداعش واردمی کنند.
ناشناس
| Germany |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
امیر خان چطوره شما جزوه بدین و پیشرو باشین تا بفهمیم راه درست چیه؟
هاااان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
یعنی در کردستان که داعش دشمن خونی کردهاست طرفدار داره؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
2
8
آقا شما با عکس عوضی حال مطلب رو ازبین بردید. کیف داشت پوتین حال همه را گرفت.منکه روهوا هستم.هر کی ناراحته کله شو بکوبه به دیوار.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
4
9
اردوغان باحماقت واین بارنیز باطناب اوباماخودرا درته چاه حمایت ازداعش تنها گیر انداخت فرانسوااولاند وپوتین برخلاف ائتلاف دروغین آمریکا برعلیه داعش مصمم به نابودی واقعی داعش وموردحمایت ملتهاست.
بختیارس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
25
7
تاریخ که می خونم از روس و روسیه متتفر میشم.
تو یکی از خبر های دیگه یه من یه کامنت تقریبا ضد روسی گذاشتم درج نکردی چرا؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
شما فقط تاریخ روسیه رو خوندی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
روسیه 8 ساله سیستم ضد هوایی رو به ایران نداده و همچنان داره ادا در میاره و وقت کشی میکنه ولی در عرض 3 روز اس 400 یعنی مدل خیلی بروزتری که قرار بود به ایران بده رو تو سوریه مستقر کرد
تمام مایحتاجشم از ترکیه وارد میکرد بجای ایران مثل ماهی مرغ هندوانه گوجه فرنگی
چند وقت دیگم دوباره جی جی باجی میشه با ترکیه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
نوکری آمریکا هنوزهم برای یک عده افتخار محسوب میشود همانطوریکه قبل ازفروپاشی شوروی عده ای هم مزدور مسکو بودند ولی امروز مسکو درجبهه دفاع در برابر سلطه وخباثت های آمریکا وناتو مانند ایران وکشورهای مستقل است تنفر ازمظلوم درمقابل ظالم ازانسانیت دور است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
یک عده کارشون زدن اتهامات انی هست تا یکی از روسیه بد گویی میکنه سریع اونو وابسته به امریکا میدونن و تهمت میزنن
این انسانها تو زندگی اعتماد به نفس ندارن و باید مانند کودکان یا به شرق و یا به غرب متصل باشن وگرنه به خودشون و تواناییشون اعتماد ندارن یک کلام بزدل و ناتوان هستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
6
6
اگه روسیه وترکیه وارد جنگ بشن شک نکنید جنگ جهانی سوم رخ خواهد داد.
پس فکر نکنم اتفاق خاضی بیفته.
پاسخ ها
آراد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
جنگ جهانی چهارم منظورته دیگه؟ جنگ جهانی سوم که جنگ ایران و عراق بود که کل دنیا به عراق کمک مالی و نظامی و نفری میکردن، بطوری که ما از 18 کشور دنیا اسیر داشتیم!!! و انواع سلاح های شیمیایی، میکروبی، بیولوژیک و انواع جنگنده های کشور های پیشرفته،تانک ها ی اسرائیلی و .... روی ما آزمایش شد
ناشناس
|
Sweden
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
5
4
آدم نگاه میکنه میبینه که هواپیماهای روسی خیلی هم شیک نیستند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
درعوض موشکهای چاق وچله اش آماده پاسخگوئی به اردوغان ریاکار است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
ناتو و امریکا هم واسادن
ناشناس
| India |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
شما به بزرگوارتان ببخشید نمی دانستند که باید برای شو برن والا رنگاورنگ وگلی گلی می شدند تا شاید مورد پسند شما باشند.
عزیز جان مهم اراده ای است که پشت اونها است و مصمم به نابودی آدم ئهای کج فهمی هستند که زندگی را به مردم مظلوم عراق ولیبی وسوریه حرام کردند.
دوستان از همین کشورها بسیار نگران خانواده هاشون هستند ودر مقابل هستند افرادی که از عملکرد این زامبی ها دفاع می کنند من متاسفانه چندین بار با این آقایان عربستانی و سومالیایی و .. برخورد داشتم که فکر می کنند تقابل با ترور و جضور ما در سوریه وعراق تقابل با اهل سنت است.
شما بزودی خواهید دید که سایر کشور ها بلاجبار با روسیه وایران در یک صف به مقابله خواهند پرداخت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
راج کابور خخخخ
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
1
2
شعاره ما اول انقلاب نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی بود .
بختیاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
18
8
بله عثمانی هم اگه زورش می رفت رحم نمی کرد.
ولی میدونی حرف من چیه .به طور خلاصه سگ زرد برادر شغاله(بولتون این فقط یه مثال بو سانسور نکنی.
بعضی ها اینقدر از حمله به ترکیه خوشحال شدن انگار خبر فتح خوارزم بهش دادن .لطفا اینقدر ساده نباشید ومطمن باشید اگه روزی منافع روس ها در خطر باشه به ما پشت خواهد کرد.
اینم بگم طرفدار ترکیه نیستم واصلا از اردوغوان خوشم نمیاد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
6
9
ایول ایول داش پوتین ایول
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
9
3
همه کشورها منافع خودشونو اول درنظرمیگیرن الان منافع ماباروسیه کنارهم بودنه اماترکیه خطرناکه ودرجنگ سوریه خودش بدجورنشون داد مابایدمواظب ترکیه باشیم وبه فکرمهارکردنش
پاسخ ها
چ
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
کاش سیاستمداران ساده لوح ما اینقدر سرمایه تو حلقوم تركيه نمی کردند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
خوبه شماها سیاستمدار نشدید وگرنه ایران رو با همه دشمن میکردید و فقط سرمایه ایرانو میریختین تو جیب بارزانی
بختیاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
7
8
ترکیه ،امریکا ،عربستان،یک جناح هستند با حمایت زیر پوستی اسرایل.
نظام ایران ،روسیه،لبنان در جناح دیگر هرکدام هم انهام هایی را به هم نسبت می دن .بد بختی سوریه هم همینه که یه عدشون اینورین یه عده اون وری.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
5
4
پوتین چون میدونه که قویه و از طرفی خیلی زیرکه مثل ادمهای بزدل امثال اردوغان از پشت خنجر نمیزنه.....رودررو میجنگه....آدمهای کثیف در معیار کوچکش هم، رودررو نمیجنگن...بزدل و نفهم و حقیرند مثل اردوغان
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
ترکیه هم چندان ضعیف نیست هشتمین ارتش قدرتمند جهانو داره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
3
3
تا الان همه از تحریم گردشگری منسوجات محصولات کشاورزی قطع گاز ترکیه حمایت از احزاب ب ک ک برخورد نظامی با ترکیه سخن گفتن
و اما منهم از کارهایی که ترکیه میتونه انجام بده
بستن تنگه داردانل بروی کشتیهای روسیه قطع واردات چند میلیون تنی گندم روسیه جلوگیری از احداث خط لوله گاز از ترکیه به مقصد اروبا خارج کردن میلیلردها دلار سرمایه گذاری در روسیه قطع واردات فولاد از روسیه حمایت بیشتر از اوکراین و گرجستان و همکاری سه جانبه این کشورها علیه مسکو حمایت از جدایی طلبان چچن و گروههای افراطی در ضمن کشور ترکیه اونقدرم منزوی نیست و مطمئنا کشورهای غربی سریع جبران خسارات ناشی از عدم معامله با روسیه رو جبران خواهند کرد تا ترکیه رو از روسیه جدا کنن ولی روسیه تحریم شده عملا بیشتر ضرر خواهد کرد در بازار اسیا هم که چین قدرت بلامنازع برای صادرات کالا هست و عبدا روسیه بتونه با بازارهای صادراتی چین رقابت کنه
پاسخ ها
ل
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
روسها باید خود کفایی در تولید گندم باشند و همینطور فکر جایگزین کردن کانادا برای واردات گندم باشند.غربیها ترکها را خوب می شناسند و سابقه خصومت دیرینه ترکها با غربیان را می دانند و می دانند ترکیه حامی اصلی داعش و النصره و بقیه گروهها می باشند.بنابر این علی رغم نظر شما غربیها زیاد از ترکها خوششان نمی اید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
غربیها هر کشوری شرقی که دارای قدرت باشه رو نمیبسندند اونها دوست دارن کشورهای شرقی و خصوصا مسلمان عاجز و زیر دست اونها باشند در این خصوص کشورهای ایران ترکیه به عنوان دو کشور مسلمان و قوی تیری در چشم غربیها و وامداران و وطن فروشان به غرب هستند
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
4
3
درجواب ناشناس درسته ترکیه هم میتونه روسیه رابه زحمت بندازه اماقطعا روسیه به عنوان ابرقدرت تاثیرش بیشتره و خط لوله گازمیتونه ازسوریه ولبنان ببره برای واردات محصولات کشاورزی هم میتونه ازایران بخره وبازار سوریه وعراق بازار جذابی واسه جایگزینی روسیه ست درکل روسیه میتونه ترکیه را بدجوراذیت کنه مخصوصاباتسلیح پ ک ک به موشک وجنگ داخلی درترکیه تازه الانم جنگنده های سوریه وکردها دارندتوسوریه به مناطق قرمز ترکیه یعنی غرب فرات حمله میکنند بچاپ لطفا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
خط لوله ای با اون زحمت رو از خاک سوریه رد کنه که امنیت نداره و احتمالا تا سالها امنیتش درست نشه؟در ضمن روسیه اگه بخواد از سوریه خط گاز بکشه هم مخارجش گرونتر در میاد و هم باید بازهم از ترکیه رد بشه در ضمن سوریه به اردن و اسراییل وصله نه به اروبا
کشاورزی ایران توان صادراتی همانند ترکیه رو نداره در ضمن کیفیت محصولاتی کشاورزی ترکیه بدون تعصب از کشور ما بیشتره زیتونهای ترکیه یکیش اندازه زردالو هست
در ضمن ب ک ک در حد و اندازه ای نیست که بخواد ترکیه رو تهدید کنه در اینصورت ایران هم متحد ترکیه میشه برای سرکوب ب ک ک و مزدورش در ایران بژاک ادم کش رو
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
4
2
مخاطب ناشناس 18:32 اولا خط لوله را اگه بخوادازمنطقه کردنشین سوریه که امن هستش میبره وبه دریای مدیترانه راه داره بعدش راجبه کشاورزی حالا روسهامجبورنیستن جنس درجه 1 بخرن مثل ما ایرانیا که جنسهای چینی جایگزین کردیم اما پ ک ک که گفتی درحدتهدیدترکیه نیست بدان باتجهیزبه موشک وسلاحهای سنگین همانطورکه طالبان روسیه رابه زحمت انداخت پ ک ک ترکیه رابه چالش میکشه و ایرانم بدش نمیاد ترکیه ای که همه جوره به متحدش یعنی سوریه حمله میکنه ضعیف شه پچاپ لطفا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
منا طق کرد نشین در سوریه بخشهایی کوچک از شمال شرقی سوره رو در بر میگیره و یک بخش بسیار کوچک هم در شمال سوریه هست که کلا به دریا راه نداره
نواحی ساحلی سوریه در دست علویها و کمی هم ترکمنهاست
البته نواحی کرد نشین سوریه هم امن نیست مانند عین العرب و سایر مناطقش
از اون گذشته خط لوله ای که بخواد به نواحی کرد نشین سوریه بره باز هم باید از ترکیه بگذره مگه اینکه ترکیه رو دور بزنه از گرجیتان اذربایجان ایران و عراق برسه به نواحی کرد نشین که این هم در عمل بدور از عقله
از اون گذشته روسها همواره محصولات کشاورزی مرغوب رو وارد کردند و سال گذشته محصولات مرغ ایران رو مورد قبول قرار ندادن و برگشتش دادن که اکنون از ترکیه وارد میکنن
امریکا و غرب هم مانند ترکیه ایران و کشورهای منطقه گروههای ب ک ک و بژاک رو جزو تروریستها میدونن و محاله مسلحشون کنن البته اگرم مسلح بشن با چند بار بمباران به کوهها فرار خواهند کرد مانند گذشته
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
5
1
جالبه ناشناس!!!! اولا کردستان سوریه به دریاراه داره واسه همین اردوغان حمله کردهابه غرب فرات خط قرمزمیدونه وحتی زمزمه های گذشتن خط لوله اقلیم ازطریق کردستان سوریه هست دوما عرض کردم مردم روسیه وقتی ترکیه راتحریم کنند هزاربارجنسش باکیفیت باشه ازکشوری دیگه تامینش میکنن مثلا ایران قطعات خودرو چینی جایگزین فرانسوی کرداما پ ک ک همین الان توسوریه با قدرتهای بزرگ همکاری داره توعراقم درازادسازی شنگال نقش داشت ویه سازمان تازه تاسیس نیس که اگرواقعامسلح بشه نتونه ترکیه را اذیت کنه اینو خودتم میدونیخ
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
جالب اینه کردستان سوریه در تقشه های جعلی بارزانی به مدیترانه راه داره نه واقعیت البته تو این نقشه های جعلی به خلیج فارس و خوزستان و لرستان هم شامل میشه
ب ک ک فقط برای خودش جنگ میکنه نه دیگران نه من اینو میدونم قدیمها اعضای ب ک ک رو تو دریاچه وان غرق میکردن البته اگه منظورت از اذیت کشتن یک سرباز یا تیر اندازی شبونه باشه اره
در ضمن روسیه اگه از کشور دیگه ای وارد کنه بخاطر فاصله زیادترش به ترکیه هزینه حمل و نقلش خیلی بیشتر میشه
بژاک هم نوچه ب ک ک و اوجالان تروریسته اونجور که بژآک تو ایران سعی کرد نا امنی ایجاد کنه ب ک ک هم همینکارو تو ترکیه خواست بکنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
کردستان سوریه به دریا راه نداره مناطق ساحلی تحت کنترل ترکمنها و علویان هست در ضمن ب ک ک رو اینقدر بزرگش نکن قبلا دولت ترکیه اونها رو مینداخت تو دریاچه وان
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
1
1
از کلاه مردم تو عکس معلومه انفجار تو افغانستان بوده است .خسته نباشید
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
2
2
عزیزان کردستان سوریه به دریاراه داره همونجاکه جبل الاکراد عربهااسمشومیبرن واونجای که تحت کنترل ترکنهاس جبل الترکمن که هم مرز استان ختای ترکیه ست روسیه وقتی باترکیه روابطشم تیره بشه محصولات کشاورزی ازهرجایی تامین میکنه به جزترکیه اما پ ک ک توترکیه پایگاه مردمی داره وتوانتخابات حزب کردهاوطرفدارش حدنصاب ظالمانه ترکهاراشکست ترکیه فاشیست بودن خودشوهمه جانشون داده نمونش سوگندلیلازانا که جنجالی شدوبه اسم ملت ترک سوگندبرزبان نیاورد دراینده میبینیم کردهای سوریه درس سختی به حکومت ترکیه میدن هرچن توکوبانی بدجور اردوغان عصبانی کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
نوار ساحلی سوریه با توجه که قسمتی از خاک ترکیه و کشور لبنان در نقشه اومدن تو دل سوریه کم عرض هست و اون قسمت در دست علویان و قسمتی در دست ترکمنهاست همون قسمتی که جنگنده روسی سقوط کرد البته کردستان سوریه به زور 20 هزار کیلومتر مربع میشه تقریبا به اندازه کویت و عملا کار چندانی نمیتونه ارائه بده
البته گروه ب ک ک به عنوان یک گروه تروریست مورد قبول هیچ کشور ی نیست یک گروه با گرایشات کمونیستی البته در مناطق شرق ترکیه این گروه شبها به راهزنی و سرقت از خودروها میبرداخت با ریختن اشیایی در جاده شبها اقدام به بنچر کردن خودروها میکردند نوچه این گروه بژاک هم عملا توان ایستادن در مقابل سربازان گمنام رو نداشت رهبر گروه ب ک ک اوجالان هم که در حبس ابده
ش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
به نظر شما پ ک ک بدتره یا داعش؟
ناشناس
| Germany |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
به نظر من هر دو بد هستند و فرقی بینشون نیست چون هیچ کدومشون خوبیتی ندارند که بشه از دیگری برتر فرضش کرد
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
5
1
ناشناس جان نصف شبی عجب جملات مغزداری بیان نمودی پنچرکردن ماشین!!!! حزب طرفدار پ ک ک الان به عنوان حزب چهارم واردپارلمان ترکیه شد حالاتومیگی راهزنی ازماشین پنچرکردن نگو دیگه باسواد!!!!اگه به شماباشه اصلا ترکیه کردنداره سوریه هم کرد کجابود!!!!اما یه اقلیت ترکمن توکرکوک هستش اردوغان میفرماید بایدکرکوک به ترکیه داده بشه!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
البته من خودم با عموم داشتیم از ترکیه میومدیم ایران قسمت شرقی ترکیه بود عجیب بود جاده اصلا ماشین نبود یکدفعه ماشین عموم بنچر شد بیاده که شدیم زاباس بندازیم گروهک ب ک ک بیداشون شد و به ترکی استانبولی سوالاتی کرد عموم که سالها ترکیه بود جواب داد بهشون که ما ایرانی هستیم و اونها گفتن مگه نمیدونین جاده شبها به ما تعلق داره و به ما گفتن حرکت نکنین صبح که شد راه بیفتین ما فقط شکر کردیم اهل ترکیه نبودیم حالا هی لا بوشونی کن
و اما در مورد کرکوک از سال 2003 با ورود کردها در حدود 350 هزار نفر و ازار و اذیت شیعیان عرب زبان حدود 150 هزار عرب زبان کرکوک رو ترک کردن از اون به بعد کرکوک بیشترش کرد زبان شد البته اشتهای بارزانی بیشتر از اسراییل هست که از نیل تا فرات بود بارزانی از مدیترانه تا خلیج فارسو ملک شخصی خودش میدونه جالبه حزبی که رییسش اوجالان تو حبس ابده چه جور وارد مجلس شده خدا داند شما از سواد خودت مارو داری بهره مند میکنی فعلا
ک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
به نظر شما ایا داع که مورد حمایت همین تركيه می باشند و بیشتر اعضای داعش ترکهای چچن و اسیای مرکزی و ترکستان چین و ... هستند ایا از پژاک و پ ک ک می توانند بدتر باشند ؟انها تا حالا باعث اوارگی چند میلیون نفر و کشتن و سلاخی کردن چند ده هزار نفر از افراد بیگناه شدند؟
ناشناس
| Germany |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
چه زود به اخرهای حروف الفبات رسیدی البته مثل اینکه هجوم و تحریف علیه ترکها و سایر ایرانیها و شیعیان و تصوف تنیجه نداد
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
2
3
دقیق نمیدونم خبر رو بولتن رفته یا نه.ولی الان روسها به کمونیست های پ ک ک در غالب YPG پنجاه تن سلاح داده!
بالطبع همیشه ابزار روسها کمونیست های تروریستی پ ک ک و پژاک و YPG بوده.؟
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
نه تنها ابزار روسها بلکه ابزار اسراییلیها هم بودن
هووم
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
خوب به ما چه مربوط؟مگر نمی دانی تا الان همین ترکيه چند هزار تن سلاح به داعش و النصره و غیره داده که حالا داری سنگ انها را به سینه می زنی.انها که انقدر مردم بینوا را به کشتن دادند.
ناشناس
| Germany |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
تو که اینهمه نگران جون مردم بیگناهی چرا از ب ک ک بژاک دفاع میکنی؟ چرا اسراییل نفتش توسط بارزانی تامین میشه؟
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
4
1
ناشناس 21:58 جالبه خودت میگی شب توراه جلوتونو نگرفتن اما کاری نکردن پس اگر راهزن بودن توالان اینجاپیام نمیزاشتی بعدش عزیزم کرکوک خیلی قبل ترصدام تعریب وعرب سازیش کرد وبطق قانون اساسی عراق قراربودسال 2007 رفراندوم برگزارکنند امادولت وعربها نکردندبعدش حزب موفق لازم نیست رهبرش ازادیازنده یادربندباشه و همه کارهاش مدیون یک شخص باشه همه دنیا برفاشیست بودن وحامی بودن داعش ترکیه تایید دارن بعدش ترکیه میگه تمام ایران ترک بوده یه زمانی!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
اولا که بعد از اینکه فهمیدند ترکیه ای نیستیم در ثانی اگه برای ما دو نفر اتفاقی می افتاد که ایرانی هستیم مسلما دستگاه دیبلماسی ایران از این جریان به اسونی نمیگذشت و ب ک ک باید تاوان میداد
تاریخ کرکوک مانند همدان به قومیتهای مختلف گره خورده عرب ترکن کرد همه اونجا ساکن هستن عزیزم مربوط به اشتهای سیر نشدنی بارزانی نیست
فعلا که کمونیستهای ب ک ک بجز عده ای گمراه طرفداری نه تو منطقه نه غرب ندارن
البته ایران هم دارای قومیتهای مختلف از اول بوده و ترکیه هموراره از مسلمین در طول تلریخ دفاع کرده حزب ب ک ک هم توسط ارامنه که دشمنی داشتند با ترکیه تاسیس شده و هدفش نه ایجاد رفاه برای کردها که ترور و نا امنی در ایران و ترکیه و عراق .و سوریه هست
ناشناس
| Austria |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
البته در ایران حکومتهای ترک بسیاری بودند ولی ایران همواره دارای قومیتهای مختلفی بوده حکومتهای ایرانی اغلب فارسی زبان و ترکی زبان بودند
ناشناس
| Austria |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
در ضمن اینهمه به شجاعت کذایی این گروهکهای ترور افتخار نکن برو تاریخ جنگ نقده رو بخون اولش تجزیه طلبان میتینگ نظامی داخل شهر برگذار کردند در اخر چه بلایی سرشون اومد
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
5
1
شماپ ک ک را راهزن خطاب میکنیدکه لاستیک ماشین پنچرمیکنه دیگه دلیلی نداره کاری به دیپلماسی داشته باشه راهزن ودیپلماسی کنارهم نمیان بعدش لطفا حرف پانترکهارانزن ایران هیچ وقت زبان اکثریتش ترک نبوده بلکه توسط قاجارزبان ترکی درغرب کشورمخصوصاهمدان به خاطردشمنی با خاندان زندولرهاتوسعه یافت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
حکومتهای سلجوقیان غزنویان خوارزمشاهیان قره قویونلوها اق قویونلوها صفویه افشار ترک زبان بودند و ایم مساله ای نیست بشه در موردش دروغ گفت.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
امیر من ترک نیستم ولی به نظرت پ ک ک فقط لاستیک ماشین پنچر میکنه چند تا کامیون ایرانی رو ظرف چند ماه گذشته زد خط لوله انتقال گاز ایران به ترکیه رو هم زد یه ایرانی رو هم کشت تو به پان ترکها اعتراض داری منم دارم ولی نظرت در مورد پان کردها چیه
م
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
خوب مرکز قراقویونلوها و سلجوقها بغداد بوده و نادر شاه افشار سنی بوده و افشارها در زمان او به اسد اباد امده اند و سید جمال الدین اسد ابادی که افغانی هم می نامندش از طایفه افشار بوده است.در ثانی هین مدائن که نزدیکی بغداد است 1000 سال مرکز حکمروایی پادشهان ایرانی بوده ایا عربها می پذیرند که اینجا الان مال ایرانیهاست؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
خب ترکیه هم الان سنی هست چرا شما اونو به روسیه میفروشین؟ بحث سنی شیعه بودن نیست بحث ترک بودن نادر شاه افشار هست خب مرکز بغداد یا هر کجا باشه حکومت ترک زبان بوده در ضمن قره قویونلوها جنوب دریاچه وان بودند مرکزشون
سپهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
1
0
اتفاقا همین حکومت ها ایرانو تا مرز نابودی بردند حکومت قاجار را جا انداختی .چه بلا های که بر سر ایران نیاوردند شاهای قاجار
نادر شاه هم تا اونجا که من می دونم مشهدی بود.
حالا صفویه بدک نبود.
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
البته باید اینو بدنیم که قبل از به قدرت رسیدن قاجار عملا ایران فرو باشیده بود و اغا محمد خان
ایران رو متحد و یکبارچه کرد در ثانی برو وسعت زندیه رو با قاجارها مقایسه کن وسعت زندیه از ایران کنونی هم کوچکتر بود
ناشناس
| Austria |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
در ضمن ایل افشار یک ایل ترک زبان هست که در اطراف مشهد میزیستند
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
همه از شکست فتعلی شاه از روسیه اعتراض میکنیم ولی باید کمی هم منطقی به این قضیه نگاه کرد روسیه ان زمان همراه بریتانیا ابرقدرت جهان بودو همچنین در ان زمان ایران همزمان با جنگی از دو جبهه مواجه بود ترکمنها در خراسان و روسها در قفقازو شاهزاده عباس میرزا در اغاز بیروزیهای بزرگ بدست اورد و دسیسه چینی دول غربی و اختلافات داخلی مزید بر علت شد تا بس از 2 سال جنگ مناطقی از ایران جدا بشه
حال سوال من اینه ایا عملکرد قاجار بدتر بود که دو سال با تمام توان جنگید و قسمتی از ایرانو از دست داد یا حکومت رضاخان که دو روزه از هم باشید ارتشش بدون مقاومت فرار کرد و نه تنها بخشی از کشور که تمام کشور با یک راهبیمایی از سوی قوای کم و رده چندمی روس و انگلیس بصورت مفتضحانه اشغال شد
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
خطاب به سبهر
قلمرو دولت زندیه که اغا محمد خان تحویل گرفت در حدود 250 هزار کیلومتر مربع از الان ایران هم کوچیکتر بود و اونهم بصورت ملوک الطوایفی اداره میشد یعنی هیچ حکومتی تابع حکومت مرکزی نبود و در گوشه و کنار ایران هر قدرتمندی حکومت میکرد و عملا ایرانی بصورت یکبارچه وجود نداشت اغا محمد خان با رسیدن به قدرت خراسان رو که در اختیار نوادگان نادر اداره میشد به ایران برگردوند و مناطق بلوچستان و مکران و افغانستان و ماورالنهر و گرجستان رو دوباره به ایران منضم کرد امنیت رو برقرار کردو کشوری یکبارچه بعد از نیم قرن تحویل داد
در زمانیکه بیش از دو سوم کشورهای جهان زیر استعمار رفتند حتی کشوری با تمدن و سابقه هند ولی قاجاریه با همه ضعفها توانستند عملا از مستعمره شدن ایران جلوگیری کنن و در ضمن قاجار دو سال مردانه با ابر قدرت ان زمان جهان جنگید و قفقاز رو از دست داد رضا خان چیکار کرد؟ دو روزه در مقابل ارتشهای درجه دومی و ذخیره و در حال جنگ روس و بریتانیا اونهم بدون جنگ شکست خورد و کل ایرانو به باد داد قبلشم دشت نا امیدو به مساحت 4000 کیلومتر مربع به افغانستان و ارارات کوچک به مساحت 800 کیلومتر مربع به ترکیه داده بود بسرشم که بحرین به مساحت 695 کیلومتر مربع رو داد
م
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
درزمان قاجار قلمرو ایران نصف شد و ترکستان و هرات و بلوچستان بزرگ بدون هیچ جنگ و خونریزی دست انگلیس و روس افتاد ما غملا مستعمره بودیم .ناصرالدین شاه بدون اجازه دولتهای روس و انگلیس نمی توانست به مناطق شمالی یا جنوبی ایران سفر کند.راهنزنی و فقر وحشتناک سراسر ایران را گرفته بود.ایا تهران زمان احمد شاه با تهران محمد رضا شاه و پدرش قابل قیاس است؟حکومت ملوک الطوایفی بود.کجایی شما؟تاریخ را وارونه و بر عکس نکن.پس شیخ خزعل در خوزستان و دیگر خوانین در جاهای دیگر چه می کردند؟در ان دوران اگر رعیت نمی تونست خراج گندم بپردازد بایستی دختر ان یا پسران خود را به حاکم می دادند.شمع اجین کردن-به توپ بستن-در دیگ اب جوش انداختن-لای پوست گاو گذاشتن-شکم پاره کردن-انها ایالات را به حراج می گذاشتند.گجای کارید شما؟ایران در 1907 بین ایران و روس تقسیم شد به خاطر جنگ جهانی اول این طرح مسکوت ماند.یکبار هم در سال 1919 باز ایران تحت الحمایه انگلستان شد..
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
بهتره بجای گذاشتن کامنت با حروف افبا و نامهای مختلف بری و تاریخ جنگ ایرانو روس رو که ایران دو سال تمام جنگید با رضا خانت که دو روزه کل ارتشش فرار کرد مقایسه کنی در ضمن اواخر حکومت قاجار انگلیس چون از امضا نکردن قراردادی توسط احمد شاه که حقوق ملت ایران ضایع میشد عملا از شیخ خزعل و سمیتقو حمایت میکرد در اخر هم رضا میر بنچ قراول در خونه سفارت هلند رو برای اهداف براندازی قاجار برگزید
زمان قاجار رو با محمد رضا شاه قیاس کردی البته در مدت نیم قرن علم بیشرفت کرده بود قیاس تو مانند قیاس بیکان 48 با فراری اونتادور هست
مثل اینکه یادت رفته دشت ناامید و ارارات کوچیک اروند رود رو بهلوی به باد داد همراه بحرین
مثل اینکه یادت رفته دو روزه ایران اشغال شد زمان رضا شاه
یادت رفته حوادث مسجد گوهر شاد؟
یادت رفته کشف حجاب زوری مادرامون توسط رضا خان؟
احمد شاه در باسخ به یکی از وزا گفته بود اگه در سوئیس کلم فروشی کنم حاضر نیستم این قرارداد ننگین رو امضا کنم و خودمو شاه اون مملکت بدونم
در ضمن شاهان قاجار هر قدرم بد باشن بهتر از تروریستهای بژاک ب ک ک کومله هستند که سنگشونو به سینه میزنی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
در ضمن برو حوادث هرات رو بخون ببین ایا بدون جنگ اشغال شد یا ناصرالدین شاه با انگلیس جنگ کرد؟ توقع نداشتی که انگلیس رو بتونه شکست بده؟همینکه مانند رضا خان فرار نکرد و جنگید خودش قابل احترامه
م
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
اقای ناشناس باز تند رفته ای.از یک طرف رضاخان به دلیل کشف حجاب و حکومت پهلوی را به دلیل دادن بحرین می کوبی از یک طرف دیگر کمال اتاترک را می ستایید او اولین کسی بود در دنیای اسلام که فرمان کشف حجاب داد.دستور داد اذان را به ترکی بگویند و به ترکی نماز بخوانند و الفبا را لاتین کرد.کاری که اگر رضا خان انجام می داد امثال شماها او را مرتد و کافر اعلام می کردید.در زمان ناصرالدین شاه قاجار ترکستان-قسمت اعظم بلوچستان از ایران جدا شد.ایالتها به مزایده گذاشته می شد که بی سابقه بود.فقر وحشتناک و بی سابقه و گرایش به تریاک تا بچههای 11 ساله هم رسیده بود.امنیت به هیچ عنوان نبود.ایران ملوک الطوایفی بود.شکم پاره کردن-شمع اجین کردن-لای پوست گاو گذاشتن-از منار پرت کردن مثل کار همین داعش-محکوم را دم توپ گذاشتن و... جزو مجازات های عادی بود.حمله اقا محمد خان قجر به کرمان و چشم در اوردن و حمله او به تفلیس و تجاوز به نوامیس انجا که در کتابهای درسی گرجستان آمده و انداختن ابراهیم خان کلانتر در دیگ اب جوش و زنده زنده پختن او به فرمان فتحعلیشاه نمونه هایی از کارهای ان موقع شاهان قجر است می خواستم یک سوالس بپرسم.اگر شاهان قجر خوب بودند پس چرا مردم اذربایجان انقلاب مشروطه کردند.ستار خان و باقر خان به چه دلیل قیام کرد...
سپهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
2
0
عجب!
لابد میخوای منکر اینم بشی که همین اغا محمد خان که با افتخار ازش نام میبری چشم همه مردم کرمان رو درآورد.یا دروره فتعلی شاه هفده استان از ایران جدا شد.آقا ناصر هم که با چند قرارداد رسما وقانونی ایران را فروخت.تا بره اروپا خوش گذرونی .مدرن تر که شدن مجلسو به توپ بستن و...قرارداد های ننگین با همین روسیه...
آق ق قا اصلا شما راست می گی خوبه!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
من کارهای اغا محمد خان در راستای وحدت ایرانو گفتم و همواره یک دیکتاتور برای ایجاد وحدت خشونت رو چاشنی کارش میکنه درسته کارش ضد انسانی بوده البته نباید فراموش کنی زمانیکه کرمان در محاصره بود اهالی هم هر شب بر بالای برجها میرفتند و اغا محمد خانو با فحش و گفتن اینکه خواجه هست تحریک میکردند درسته کار اغا محمد خان بسیار غیر انسانی بوده ولی اهالی هم با تحریک اون زمینه سازی کردند برای این جنایت
در ضمن زمان قاجارها دنیا اینجوری که میبینی نبود حدود 70 درصد دنیا مستعمره بود و قاجارها باز هم با همه انتقاداتی که بهشون هست تونستند ایرانو از مستعمره کامل شدن مثل هندوستان بزرگ نجات بدن
ب
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
قاجارها ایران را به باد داده بودند و نصف ایران از میان رفته بود و گمرکات و امتیاز تمباکو و قند و شکر و بانک شاهی دست روس و انگلیس افتاده بود.فقر وحشتناک-اعتیاد2/3 مردم و حتی بچه های کوچک به تریاک.این ثمره قاجار بود.
ناشناس
| Germany |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
بهتره کمی قبل از سخن گفتن بری و سری به نقشه زندیه قبل از قاجار بزنی و ببینی ان زمان که ایرانو قاجارها تحویل گرفتند از اکنون هم در حدود 250 هزار کیلومتر مربع کوچیکتر بود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
جناب الفبا یا همون امیر با اسامی جعلی
اعتیاد زمان قاجار سیاست انگلیس بود و در کل کشورهای جهان اجرا میشد مانند ایران هند چین و... در ضمن در مورد معتادان عددت خیلی مبالغه امیزه چون همچین عددی اونهم اون زمان کلا مواد تولیدی جهان کفاف ایران رو هم نمیکرد
تو برو ازتروریستهای بژاک کومله ب ک ک و اوجالان دفاع کن
امیرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
2
0
ناشناس باپرچم بیگانه بهتره کم متعصب ونژادپرست باشی تاریخ برفاسدی وبی لیاقتی قاجارگواهی میدهد همین قجرهابودندکه اذربایجان دودستی به شوروی دادند..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
البته کسانیکه از تاریخ کمی سررشته دارن میدونن زمانی که قاجارها در ایران حکومت میکردند در دنیا اصلی بنام بزن و در رو حاکم بوده البته بهتره بگم بزن و نستعمره کن و حکومت کن حاکم بوده
حدود 70 درصد کشورهای جهان مستعمره بودند که از 30 درصد باقیمانده 20 درصدش خود کشورهای اروبایی بودند و 10 در صد کشورهای جهان به غیر از اروبایی استقلالشونو حفظ کردند و مستعمره نشدند که ایران قاجارها هم از اون دست کشورها بود لااقل مسعمره نشد
البته دفاع از یک جکومت ایرانی علی رغم ایراداتی که بهش وارده بمانند قاجار خیلی بهتر از طرفداری ب ک ک بژاک و کومله و دموکرات ادم کش هست که تو انجام میدیبس ببین کی داره نژاد برستی میکنه
در ضمن ناصرالدین شاه زبانهای روسی و فرانسه رو میدانست عکاس بود و نقاش اولین شاه بود که خاطراتشو مینوشت
در ضمن قاجارها اذربایجانو دو دستی ندادند دو سال با ابرقدرت جهان جنگیدند و شکست خوردند
سپهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
1
0
خودت وانصافت یکم در مورد امتیاز رویتر .تالبوت .وتنباکو تحقیق کن ببین واقعا این حکومت شایسته دفاع است یا نه؟
شما فقط از روی تعصب های قومیتی اطهار نظر می کنی وگرنه ترک ها افراد شایسته وپادشاهان با غیرتی مثل جلال الدین وشاه عباس دارند که بنده منکر این افراد نخواهم شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
البته بنده منکر کاستیهای قاجار نیستم ولی باید شرایط اون زمان رو در نظر گرفت و عادلانه سخن گفت اون زمان ابرقدرتها شرایط خودشونو به زور به ملتها تحمیل میکردند و شرایط کنونی جهان مانند سازمان حقوق بشر سازمان ملل و سایر ارگانها نبود و تقریبا قانون جنگل در جهان حاکم بوده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
جلال الدین و شاه عباس اونقدر بزرگ هستند که کسی نتونه ازشون بد گویی کنه در ضمن اینها تنها بزرگان ترکها نیستند نادر شاه باقر خان ستار خان عباس میرزا و.. از اشخاصدیگه
البته بزرگانی همچون ابومسلم از خراسان و میرزا کوچک خان از گیلان یعقوب لیث از سیستان و بلوچستان شهید کشوری از مازندران صیاد شیرازی از فارس سردار قاسم سلیمانی از کرمان بزرگان بسیاری از تهران و... افتخارات و حماسه ها افریدند
ناشناس
| Germany |
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
البته شورش همزمان ترکمنها در خراسان شاه قاجار رو وادار به بذیرفتن صلح کرد وگرنه عباس میرزا در جنگ اچمازین روسها رو در هم کوبیده بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
1
1
با اسامی مختلف و با هجمه های مختلف علیه قومیتها و ترکها بهترین راه برای تخریب تاریخ ترکها انگشت بروی قاجار و فتعلی شاه گذاشتند غافل از اینکه فتعلیشاه در دامغان بدنیا امده البته شرایط قبل از حکومت رسیدن قاجار عملا ایرانو بسوی تجزیه بیش برده بود با مرگ نادر شاه بزرگ زندیه قدرت انسجام ایران رو نداشت و ابدالی در افغانستان زمینه ساز تجزیه افغانستان از ایران شده بود ادعای سنی مذهب بودن نادر شاه و حمله به تصوف و شیعه گری حمایت از ب ک ک و بژآک از این دست اقدامات ایشونه
سپهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
1
0
بنده باز هم تاکید می کنم تنها حکومتی در تاریخ ایران هیچ نقطه روشنی در اون پیدا نمیشه همین قاجاره دلایل این مطلب راهم بارها گفتم واقعا نسل ایران داشت منقرض میشد .
جلال الدین هم ایستادگی خودش قابل احترامه اما پدرش با چه خفتی پا به فرار گذاشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
هر حکومتی نقاط ضعف و قوت خودشو داره و مقایسه بیجا و معالفارق زمینه ساز کینه و نفاق خواهد بود و البته قوم گرایی و نژاد برستس و حمایت از گروهکهای ترور عواقب وخیمی برای جامعه و البته خود شخص به ارمغان خواهد اورد
البته همون جلال الدین شجاع هم ترور شد و باعث شد غرب ایران هم به اشغال مغول در بیاد
البته سلطان محمد اول چندین جنگ انجام داد و دید لشگر مغول بسیار قوی هست و عملا بیروزی بر اون امکان نداره لشگری که چین با اون عظمت رو اشغال کرده بود در اون روزگار عملا همتایی نداشت در کل تاریخ امبراطوری مغولان وسیعترین امبراطوری بوده بس نتیجتا تو بدور از عدالت داری حرف میزنی
در ضمن قاجاریان بیشرفتهای بزرگ اروبایی که در ان زمان اتفاق میافتاد رو به ایران اوردند اتوموبیل گرامافون رادیو تلفن برق دوربین عکاسی و.... احمد شاه قرارداد ننگین بریتانیا رو امضا نکرد به همین خاطر بریتانیا با حمایت از رضا خان قاجار رو منقرض کرد
امضای مشروطیت توسط مظفرالدین شاه هم میتونه نقطه مثبتی برای قاجار باشه البته معلومه که قاجاریان شیعه و بایبند به دین دشمنانی از جنس مخالف داشته باشند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
البته کاملا معلومه که دشمنیت با قاجارها بخاطر از دست رفتن اذربایجان و ارمنستان نیست و قوم گرایانه هست و بخاطر در هم کوبیدن حکومت خود مختار اردلانها در کردستان و جلوگیری از تجزیه اون مکان توسط قاجارهاست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
در جنگهای صفویه با عثمانیها اردلانها از ایران حمایت نکردند و به عثمانی کمک رساندند و همین امر باعث شکست صفویه و از دست رفتن مرزهای غربی کشور شد در زمان هجوم مغول نیز اردلانها به مغول کمک بسیاری کردند و مسلمانان رو به مغول فروختند و همین امر باعث شد باداش بگیرند از مغول
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین