بهترین گزینه ایران برای نوسازی نیروی هوایی کدام است؟
المانیتور نوشت بعید است ایران برای نیروی هوایی خود، جنگنده های فرانسوی خریداری کند.
گروه بین الملل - المانیتور نوشت بعید است ایران برای نیروی هوایی خود، جنگنده های فرانسوی خریداری کند.
به گزارش بولتن نیوز، پایگاه اینترنتی المانیتور در مقالهای به قلم عباس قیداری نوشت سفر هفته گذشته لوران فابیوس به ایران، جنبه های امنیتی مهمی داشت و این نخستین بار در دوازده سال اخیر است که یکی از وزرای امور خارجه فرانسه به ایران سفر میکند. بعد از پایان سفر فابیوس، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت ایران گفت:« فرانسه میتواند نیاز ما به جنگندههای میراژ را برطرف کند و خرید جنگنده های میراژ جدید، نخستین اولویت ارتش نیروی هوایی ایران است».
در نخستین جنگ خلیج فارس ، ایران به شمار اندکی از جنگنده های «داسو میراژ اف 1» عراق دسترسی پیدا کرد و این هواپیماها به ایران منتقل شدند تا بر اثر نبرد هوایی با جنگنده های پیشرفتهتر غربی، از بین نروند. ایران سپس به جای بازگرداندن جنگنده ها، آنها را به عنوان بخشی از غرامت جنگ خود با عراق در سالهای 1980 تا 1988 میلادی، مصادره کرد.
ایران اکنون بیست و چهار فروند جنگنده میراژ F-1BQ و F-1EQ در اختیار دارد. البته دقیقاً روشن نیست چه تعداد از این هواپیماها قابلیت عملیاتی دارند. ایران از همان ابتدا برای استفاده از این جنگنده ها با مشکلات بسیاری روبرو بود. از آنجایی که رادارهای هواپیما برای موشک های هوا به هوا و هوا به زمین آمریکایی و فرانسوی طراحی شده است، ایران تا سالها در زمینههایی چون قطعات، نصب رادار، همگام سازی موشک ها و آموزش خلبان، با مشکلات بسیاری روبرو بود. با وجود این، ایران توانسته است جنگنده اف 1 را به موشکهای تولید داخل مجهز کند و تغییراتی را در رادار، سامانه ناوبری در ارتفاع پایین و هدف گیری مادون سرخ ایجاد کند.
میراژ ایرانی
یک سرگرد نیروی هوایی ارتش ایران که خواست نامش فاش نشود به المانیتور گفت:« خلبان های ایرانی معمولاً تمایل ندارند با میراژ پرواز کنند. این هواپیماها، مناسب نیروی هوایی ما نیست. اسکادران های نیروی هوایی ارتش ایران، متشکل از تجهیزات آمریکایی و روسی است. بعید میدانم وزارت دفاع قصد داشته باشد برای نیروی هوایی ما، هواپیمای فرانسوی خریداری کند.
درحال حاضر نقاط ضعف زیادی در ناوگان نیروی هوایی خود داریم. جنگنده های نسل چهارم ما مانند میگ 29، به حالت SMT به روز رسانی نشده اند. هواپیماهایF-14 همگی در سطح مدل A باقی مانده اند و F-5 ها نیز بسیار قدیمی هستند.
حقیقت این است که دشمنان ما در منطقه دارای هواپیماهای بسیار پیشرفته روسی و آمریکایی هستند. واضح است که نیروی هوایی ما به هواپیماهای جدیدی نیاز دارد اما مطمئن هستم که آن، هواپیماهای جنگنده فرانسوی نیست».
اگر مسئله محدودیت های بین المللی برای فروش تسلیحات به ایران را هم کنار بگذاریم، جمهوری اسلامی باز هم به چند علت، احتمالاً جنگنده های میراژ خریداری نخواهد کرد:
اولاً، تازه ترین مدل جنگنده میراژ، 2000-5EI است که فرانسه، تولید آن را در سال 2007 میلادی متوقف کرد. از آنجایی که خطوط تولید مدت ها است متوقف شده، ایران قادر به خریداری جنگنده های میراژ جدید نخواهد بود. بنابراین، دو سناریو احتمالی وجود دارد: نخست، دریافت تجهیزات پیشرفته و قطعات یدکی از شرکت «داسو» است و دوم، خرید جنگنده های میراژ 2000 است که نیروی هوایی فرانسه هم اینک از آنها استفاده می کند. از آنجایی که فرانسه قصد دارد جنگنده های رافائل را جایگزین میراژ کند، سناریوی دوم نیز امکان پذیر است.
دوماً، ایران احتمالاً به سراغ جنگنده های روسیه خواهد رفت. فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران ماه گذشته از نمایشگاه تسلیحات نیروی دریایی روسیه در سال 2015 میلادی، بازدید کرد. طبق اعلام منابع نظامی ایران، در این بازدید، روس ها از ایران فهرست خرید تسلیحاتی درخواست کردند. افزون بر این، سرتیپ حسین دهقان وزیر دفاع ایران نیز در سفر اخیرش به مسکو با همتای روس خود دیدار کرد و دو طرف، توافقنامه همکاری نظامی امضاء کردند.
جنگنده سوخو
یادآور می شود که روسیه، تنها کشوری است که بعد از انقلاب اسلامی سال 1979 میلادی به ایران جنگنده (میگ-29 و سوخو 24) فروخته است. بنابراین، فرماندهان ایرانی به روسیه بیشتر اعتماد دارند تا کشورهای غربی مانند فرانسه و آمریکا. بعلاوه، دکترین و تجهیزات نیروهای مسلح ایران، در سالهای اخیر از غرب فاصله گرفته و به چین و روسیه گرایش پیدا کرده است.
سوماً، میراژ جنگندهای چند منظوره است. از نظر پدافند هوایی، ایران سرمایه گذاری چشمگیری در موشک های زمین به هوا، ضد هوایی و طیف وسیعی از رادارهای دوربرد کرده است. بنابراین، ایران برای نبرد هوایی احتمالی دیگر نیازی به اینگونه جنگنده های حمایتی نخواهد داشت.
این مسئله زمانی بیشتر نمود پیدا میکندکه بدانیم برخی اسکادران های ایران، جنگنده های ویژه رهگیری مانند F-14A و سوخو 24 در اختیار دارند که قادرند از فاصله دور وارد نبرد هوایی شوند. اگر ایران قصد داشته باشد تعدادی جنگنده میراژ 2000 خریداری کند، میبایست قراردادهایی نیز برای تأمین تسلیحات مرتبط، زیرساخت ها و مهندسان تأسیساتی امضاء کند. بدین ترتیب، هزینه های مالی این تصمیم بسیار سنگین خواهد شد.
اف 14 ایرانی در زمان جنگ
تردیدی نیست که ناوگان نیروی هوایی ایران، قدیمی و ضعیف است. سرتیپ احمد رضا پوردستان، فرمانده نیروهای زمینی ارتش ایران، علناً گفته است که ایران «باید جنگنده ها و بالگردهای نو خریداری کند».
نظر به توضیحاتی که در بالا ارائه شد، ایران احتمالاً به محض فراهم شدن زمینه های لازم، به جنگنده های روس مجهز خواهد شد. البته دلایل مؤید دیگری نیز در این زمینه وجود دارد: روسیه در بیست سال گذشته، ایران را در احداث مراکز تولید و نگهداری هواپیما یاری کرده است. نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که کاری مشابه نیروی هوایی ارتش دارد، از هواپیماهای روسی نظیر سوخو 25 و بالگردهای MIL استفاده میکند.
افزون بر این، موشک های هوا به هوا و هوا به زمینِ تولید شده در ایران در سالهای اخیر، مبتنی بر فناوری های چین و روسیه بوده است. بنابراین، روشن است که هم نیروی هوایی ارتش و هم نیروی هوایی سپاه ایران به گونه ای تجهیز شدهاند که بهتر می توانند خود را با جنگنده های روسیه تطبیق دهند تا جنگنده های غربی.
افزون بر این، چین نیز مانند روسیه در سی سال گذشته، روابط نظامی خوبی با ایران داشته است. هنگام سفر فرمانده نیروی دریایی ایران به چین در ماه اکتبر سال 2014، دو کشور در زمینه همکاریهای نظامی به توافق رسیدند؛ وزیر دفاع چین گفت این کشور، ایران را « شریکی راهبردی میداند و ما قصد داریم روابط نظامی خود را در حوزه های آموزشی و فروش تسلیحات، افزایش دهیم». با وجود این، بعید است که ایران، جنگنده های تازه خود را از چین بگیرد.
جنگنده های چین مانند J-10 و J-17 که پاکستان آنها را خریداری کرده است، چند منظوره و قدیمی هستند. تهیه جنگنده های جدید و نسل پنجم J-20 نیز برای ایران امکان پذیر نیست؛ زیرا این جنگنده هنوز در مراحل آزمایش نهایی قرار دارد و چین نیز حاضر نمی شود بزرگترین فناوری نظامی خود را به کشوری دیگری بفروشد.
جنگنده J-17 پاکستان
ایران هم اکنون، اسکادران هایی متشکل از جنگنده های ویژه رهگیری (اف 14 و سوخو 24)، بمب افکن های متوسط (اف 4 و سوخو 25) و جنگنده های پدافند هوایی دارد. بنابراین ارتش ایران دیگر نیازی به خریداری اینگونه هواپیماها در کوتاه مدت نخواهد داشت. در عوض، تهیه جنگنده های پیشرفته چند منظوره برای نیروی هوایی ایران ضرورت دارد.
این احتمال وجود دارد که به موازات کمرنگ شدن محدودیت های بین المللی در چند سال آینده، ایران به خرید جنگنده های چند منظوره مانند سوخو 30، میگ 35 و میگ 31 روی آورد و یا جنگنده های میگ 29 خود را به حالت SMT بروزرسانی کند. در مجموع، نیروی هوایی ایران در میان مدت، شدیداً به نوسازی (ناوگان خود) نیاز خواهد داشت.
آقايون زياد از توافق صورت گرفته ذوق زده نشن براي اينكه هنوز اتفاقي نيافتاده شاهد اين مدعا نيز بازار و بورس است كه بر خلاف انتظار سياسيون واكنش مثبتي نشون نداد . دوماً هواپيما ديگر در سازمان رزم جايگاه چند دهه قبل خويش را ندارد و فقط براي پشتيباني نزديك و رهگيري از آن استفاده مي شود ولاغير و توان موشكي براي اهداف دوربرد استفاده مي شود كه الحمدالله خودمون بهترينشو داريم.
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
....توان موشكي براي اهداف دوربرد استفاده مي شود كه الحمدالله خودمون بهترينشو داشتیم تا قبل از توافقنامه.
بهتره از خود آمریکا اف 35 بخریم چون اگه جنگ ایران و امریکا یک روزی اتفاق بیفته و گزینه نظامی را از روی میز بردارند شلیک کنند بعد از خودشون قطعات اف 35 را میگیریم به خودشون شلیک میکنیم قول دادند کمک کنند باور کن.
ناشناس
||
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
عاليه زمان جنگ اف14 بدادمون رسيد و هوايي صدام را داغون الان اف35 يااف اي22
ناشناس
||
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
عاليه زمان جنگ اف14 بدادمون رسيد .....
پس چرا فرماندهان جنگ و رزمندگانی که 8 سال شبانه روز در جنگ بودند و تمام مستشاران و دست اندر کاران جنگ تا کنون یکبار هم از اف 14 تشگر نکرده اند و فقط رمز پیروزی را چیزهای دیگری میدانند....
ناشناس
||
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
آره اونم حتما بهمون می فروشه!!!
سرابی
||
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
برای یک جنگ هم ابزار و هم ایمان لازمه ایمانو که داشتند رزمندگانمون و یادمون هست 5 فروند اف 14 با رادارهای قویشون کل مرز ایران با عراق رو همیشه کنترل میکرد بطوریکه به جنگنده و بمب افکنهای عراقی دستور داده شده بود به محض مشاهده اف 14 با اون درگیر نشید و فورا عقب نشینی کنید
مگه کلی توی بوق و کرنا نکردیم که ما آذرخش و صاعقه ساختیم که خیییلی مدرن و پیشرفته هستن؟!
همونا رو تولید کنیم خب!
پاسخ ها
پایتخت
||
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
دوست عزیز آیا میدونستی که برای ساخت سوزن ته گرد نیاز به مفتول خاصی میباشد که کاملاً وارداتی میباشد! ضمناً برای برش مفتول و پرس انتهای آن و همچنین برای تیز کردن نوک مفتولهای برش داده شده به دستگاههای ساخت آلمان یا دیگر کشورها نیاز است؟! شما چه انتظاری دارید؟!
ناشناس
||
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
باتوجه به مصرف سوزن در ایران و خصوصا با توجه به اینکه ایران کشور صنعتی و صادراتی نیست و حتی خود ایرانی ها هم جنس ایرانی نمیخرند برای شاید فقط چند تن مصرف سالانه سوزن در ایران اصلا صرفه اقتصادی ندارد که مثلا در فولاد آلیاژی یزد که تقریبا انواع فولاد آلیاژی خـــــام دنیا را میتواند ذوب بریزد یا فولا آلیاژی ایران , نمیتوان یک ذوب که اصولا تناژ بسیار بالائیست را تهیه نمود و همزمان با آن یک تاجر رانتخوار مفتخوار یک خن کشتی پر از انواع سوزن را وارد ایران کند .لذا در این مورد کم و بخصوص , نساختن سوزن و تمام صنایعی که شبیه ضرب المثل تجارت بوق حمام کرمان است (مصرف بسیار محدود ) , ضعف حساب نمیشود.بسیاری از صنابع را خود آلمان نمیتواند بسازد و وارد میکند نه بخاطر بیسوادی آنها بخاطر مصرف کم و کشش بازار مصرف داخلی . بایستی برای چیزی سرمایه گذاری کرد که محاسبات پایه صفر اقتصادی آن تایید شود. چبزی که در اکثر پرو ژه هامان معنی ندارد و سیاسی عمل میشود.
پایتخت
||
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
خطاب به شناس ۰۰:۲۷
سوزن چرخ خیاطی از آلیاژی ساخته میشه که تکنولوژی آن فقط در انحصار کشورهای صنعتی بویژه آلمان و سوئد میباشد چون در عین نازک بودن باید بتواند در پارچه های ضخیم مثل پارچه های جین آنهم در سرعتهای بالا نفوذ کند و در عین حال نشکند، در ساخت اینگونه فولادها نقطه ی ذوب مخلوط عناصر بکار رفته مثل آهن، نیکل و کروم بسیار بسیار مهم است وقتی اولین قطرات مذاب از هر کدام از این عناصر ظاهر میشود با توجه به وزن مخصوص عناصر اطرافشان که میتواند بصورت مذاب یا جامد همنوع یا غیرهمنوع باشد به سمت بالا یا پایین بوته ی ذوب حرکت میکند، در یک زمان مشخص و در دمایی مشخص و ثابت و در مکانی مشخص از ظرف یا همان بوته ی مذاب و براساس الگوهایی تجربه شده بهترین مخلوط یا آلیاژ مذاب بدست می آید و اینگونه نیست که شما فکر کنید ساخت آلیاژهای مخصوص به سادگی با مخلوط و ذوب کردن چند عنصر در صنایع ما (بعنوان نمونه فولاد آلیاژی یزد) قابل انجام باشد. لذا بحث سر توانستن و نتوانستن است نه مقرون به صرفه بودن!
ناشناس
||
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
پایتخت شما چرا توی همه نظراتت اصرار داری بگی ایرانی ها ویا ملت های مسلمون نمی تونن ولی اروپا وکشورهای غربی می تونن.این همه اصرارت برای اینکه این نظرت رو جا بندازی واسه چیه؟اصلا گیریم شما موفق شدی وهمه مایی که اینجاییم با شما هم صدا شدیم وگفتیم بله ما نمی تونیم اصلا خدا مغز ما رو کوچیکتر از اونا آفریده.خب آخرش که چی؟خیالت راحت میشه؟جز اینه که نظرات شما تفکرات واحساسات جوونها رو سرکوب میکنه ؟جز اینه که کسانی رو که تازه اول راهن ناامید میکنه؟شما خودت شغلت چیه؟واسه مملکتت چیکار کردی؟چرا باور نداری کشورتو؟دلایل نتوانستن ما هرچی هست مطمئن باش ربطی به کم هوشی ویا زرنگ تر بودن ملت خاصی نداره.دلایل دیگه ای هست که اینجا نمیشه بهش پرداخت.
پایتخت
||
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
خطاب به ناشناس ۱۰:۵۵
دوست عزیز شاید تجربه ی من از تمامی کاربران این سایت کمتر باشه ولی چون اجازه نمیدهم تعصب تحمیلی دیگران در دیدم تاثیر بذاره لذا حقایق رو خیلی زود کشف میکنم.
تنها دلیل پیشرفت دیگر کشورها نسبت به ما اهمیت دادن به حقایق است و بس.
به تجربه بم ثابت شده که طبیعت با روشهای ناشناخته اجازه نمیدهد افراد حسود از حقیقت بهره ببرن! خداییش نمیدونم چطور طبیعت این کارو انجام میده ولی فکر میکنم که چون افراد حسود برای رسیدن به اهداف کثیفشون دست به دامن دروغ میشن کم کم دروغهایشان آنقدر در درونشان ریشه میکنه که خودشون هم باور میکنن لذا دیگر جایی برای حقیقت باقی نمیمونه.
یه مثال میزنم شاید منظورم رو بهتر برسونم. فرض کنید همزمان یک زلزله شدید در آمریکا و هند رخ دهد و نیمی از هر دو کشور با خاک یکسان شود، خداییش چند درصد از کاربران ته ته دلشون برای ویران شدن آمریکا خوشحال میشوند درحالیکه همان کاربران بابت زلزله هند ناراحتی تمام وحودشان رو فرا میگیرد! چرا؟؟؟ چه فرقی دارد؟ در هر دو مورد انسانهایی کشته یا خانه و کاشانشون ویران شده، علت چیست؟ آیا این حسادت نیست؟
پایتخت
||
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
مطالبمو به ساده ترین شکل ممکن دارم مینویسم، بذار منتقدینم فکر کنم بیسوادم بهتر از اینه که بخوام یه مطلب فلسفه وار بی ارزش رو به خورد دیگران بدم!
حسادت اگه ژنتیکی نباشه قابل درمانه پس اولین قدم اینه که حسادت رو از خودمون دور کنیم و برای موارد ژنتیکی باید دولتها زمینه ی زاد و ولد آنها را کم کند (من قبلاً راهکارهایی را داده بودم) .
دومین قدم اینه که اونایی که حسادت در ژنتیکشون وجود نداره دروغ و غرور بیجا رو کنار بذارن و اون چیزی که هستن رو قبول کنن و هندونه هایی که قبلاً زیر بغلشون گذاشتن رو ول کنن تا بیفتنو بترکن و بدینوسیله بهشون ثابت شه که این هندونه ها چقد کال بودن!
قدم سوم اینه که بعد از اینکه فهمیدیم چقدر بیسواد، ساده لوح و بی هنریم برای برطرف کردنشون تلاش کنیم و اجازه ندهیم حسودان با به به و چه چه کردن از ما، ما رو فریب دهند! تا فکر کنیم که آخرشیم و دست از تلاش برداریم!
پایتخت
||
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
این به به و چه چه ها برای خودم هم پیش اومده و تجربه ی بدی داشتم جوریکه تقریباً دو سه سال پیش فهمیدم که تمام دانش، هنر و زبانم از یه دختر بچه هشت ساله اروپایی کمتره!!! اول فکر کردم که این دختر نابغه است!!! ولی کم کم فهمیدم که نه بابا این منم که بیسوادم! از اون روز سعی کردم دانش، هنر و زبانم رو تقویت و جبران کنم تا از بچه های هشت ساله اروپایی جلو بیفتم!
شغلم رو نمیتونم بگم چون یه چیز شخصیه فقط اینو بگم که بخاطر دادن مالیاتهای هنگفت، حداقلش سربار جامعه و دولت نیستم!
تا به امروز هیچ کاری رو برای پیشرفت کشورم نکردم چون چیزی به من یاد ندادن! یعنی کسی بلد نبود که خواسته باشد به من آموزش دهد! مجبورم برای آموزش و تجربه خودم دست به کار شوم! اونم از صفر!
ناشناس ۱۰:۵۵
||
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
که این طور پس شما مارو حسود می دونی وادعات اینه که بر اثر حسادته که ما نمی تونیم ولی اونا می تونن.ببینید شما نه تنها خوب نمی بینید بلکه خوبیها رو هم نمی بینید.نمی دونم برچه اساسی خودتون رو نماینده همه ایرانی ها دیدید واز اینکه از یه دختربچه کمتر فهمیدید نتیجه گرفتید که بله همه ما اینطوری هستیم.البته ممکن بود این اتفاق تو آفریقا یا هند بیفته آیا اونوقت اینقدر منصف بودید که همچین نتیجه گیری بکنید؟
ناشناس ۱۰:۵۵
||
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
ما افراد موفق زیادی داریم با کلی اختراعات ونظریه، که دارن به کشورشون خدمت میکنن .یا کسانی رو داریم که که آمریکا رو برای خدمت کردن ترجیح دادن وشدن دانشمندان آمریکایی.غربیها در خیلی جاها به شرقیها مدیونن. نه به خاطر چاهها ومعادن و منابع سرشاری که دارن (که البته اینم هست)بلکه به خاطر اینکه زمانی دانش وصنعت رو از ما یاد گرفتن وبماند که چه کارهایی کردن تا به نام خودشون ثبت بشه.کتاب های ابن سینا تا سالها در دانشگاههای اروپا تدریس میشده ویا خیلی از ریاضیدانان ما اونطرف مشهور ترن.منظور من از گفتن اینها این نیست که هی به گذشتمون افتخار کنم وبگم ما اینیم ، اینها به معنی اینه که اگه به فرهنگ خودمون متکی باشیم پیشرفت میکنیم ،فرهنگی که دروغ ،حسادت ،غروربیجا، ریا کاری وشیفتگی نسبت به بیگانه درش وجود نداره.قبل از اینکه شما راهکار بدید ما همچین فرهنگی داشتیم منتها مثل خیلی از کارهامون پس پشتمون انداختیمش و کارهامون شده برمبنای تقلید کورکورانه از دیگران.
ناشناس ۱۰:۵۵
||
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
به هر حال اینجور که من از شما فهمیدم عادت دارین از یک یا دو نفر که رفتارهاش رو می بینی نتیجه گیری کلی برای همه افراد اون جامعه بکنی.واسه همینه که از یه دختر بچه کمتر فهمیدین.به خاطر اینکه یه بچه نه به خاطر اروپایی بودنش بلکه به خاطر فطرت پاکش تعصب وتعلق خاطری نداره.ولی شما که قبلتون سمت مغربه میشه درک کرد که چرا همچین حرفایی میزنین.واقعا برای آوردن این مثال زلزله چقدر فکر کردین؟ما توزمونه ای هستیم که مردمش نسبت به خیلی چیزا بی تفاوت شدن.ارزش انسانها گم شده.هرچند وقت یکبار اخباری از سیل و زلزله و طوفان از هر کشوری چه در شرق وچه در غرب دیده میشه ولی دیگه هیچ احساس دلسوزی وجود نداره که بخوایم تقسیمش کنیم.شما بی سواد نیستی بی انصافی.
ناشناس
||
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
فقط بخاطر توهین های مکررت به مردم ایران نوشتم.
پایتخت گفته : چون اجازه نمیدهم تعصب تحمیلی دیگران در دیدم تاثیر بذاره لذا حقایق رو خیلی زود کشف میکنم.
بازهم تکرار مکررات و تعریف کردن از خود نظر میدی یا آگهی تبلیغاتیست؟؟ متاسفانه شما با تعصب خاصی که تا کنون کابران در کس دیگری ندیده اند از خود تعریف میکنی و ملت ایران را خار کرده و از غربی ها بصورت اغراق آمیز و تعصبی دفاع میکنی در صورتیکه شاید در مجموع چند بار اینهم گذری آنجا نبودی ( از اطلاعات ناقص و غلط تو پیداست).
گفتی : تنها دلیل پیشرفت دیگر کشورها نسبت به ما اهمیت دادن به حقایق است و بس. هر عاقلی میداند که دلائل بسیار زیادی باعث پیشرفت کشوری در یک برهه زمانی میشود و نه یک دلیل واگر تحصیل کرده بودی و مطالعه داشتی متوجه میشدی که پیشرفت در زمینه های مختلف دلائل بسیار پیچیده وکمپلکسی دارد که شما بخاطر ساده لوحیت و کم دانیت از درک آن عاجزی و فقط یکی را که از همه آسانتر است بنمایندگی از هزاران دلیل برگزیده ای. شاید از بچه گی به توتلقین کرده باشند که دنیا پر است از حسود لیکن از طرز فکرت پیداست چیزی نداری که دیگران در موردش حسادت کنند.غیر از فحاشی به ملت ایران. ...
پایتخت
||
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
دوستان محترم چرا آدم تا یه مقایسه ی ساده میکنه بش برچسب غربزدگی میچسبونید؟! بعنوان مثال من میدونم که لندن از هر جایی در ایران ناامن تره، در آمریکا تبعیض نژادی بیداد میکنه و ...
من نمیگم از اونا تقلید کنیم تنها حرفم اینه که دروغ نگیم، اگه دقت کنید میبینید که هرجا مقایسه ای کردم بخاطر برملا کردن دروغی بوده که دیگران گفته اند و به هیچوجه بخاطر شیفتگی به غرب نبوده هر چند که باید به دیگر نقاط دنیا هم سفر کنم تا بتونم با دید جهانی نظر بدم و مطمئن هستم که دیگر نقاط هم چیزای خوب زیادی داره و البته بد! من به تجربه خیلی بها میدم چون با تجربه حقیقت رو میشه لمس کرد، دوستی که از من انتقاد کردند که چرا ادعا کردم که تنها عامل پیشرفت کشف حقایق است بخاطر اینه که "علم" ذاتاً چیزی جز کشف "حقایق" نیست و دروغ درست درجهت عکس علم عمل میکنه پس از کسی که دروغ میگه عالم بوجود نمیاد و همینطور اگه گسترده تر در نظر بگیریم در کشوری که دروغ درش بیداد میکنه نمیتوان انتظار پیشرفت داشت.
کسی که به دروغ عادت کرده بی شک حسوده و برخلاف نظر فروید که همه ی مشکل رو در اختلالات جنسی افراد میبینه من میگم که همه مشکل در حسادت افراد نهفته است حتی اختلالات جنسی مورد اشاره فروید!
من از هموطنانم دلخورم چون نتونستن کشورمون رو به جایگاه واقعی خودش برسونن ولی متنفر نیستم.
ناشناس
||
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
بحث شماها بی فاید است!!
ضعف صنعتی و علمی ایران را فقط کسانی میفهمند که سالها در صنعت ایران مشغول به کار بوده اند!
ان دوستی هم که مثال آذرخش را زده کاملا درست می گوید! هواپیماهای معرفی شده از سوی ایران هیچ وقت به تولید نرسید.
باید بدانیم و به این نتیجه برسیم که اقرار به ضعف اولین گام پیشرفت است!
ناشناس
||
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
پایتخت اینکه نباید دروغ گفت بله درسته ولی از حرفای شما اینطور استنباط میشه که انگار مختص ایرانیهاست.حرفای شما حرف تازه ای نیست وادامه حرفهای کسانی هست که همیشه ایران رو با اروپا مقایسه میکردن وهمیشه توسر این ملت میزدن و به جای اینکه کاری یا فکری کنن مدام در حال سرکوفت زدن بودن.اشتباهات بزرگ غربیها رو توجیه میکردن واز کوچکترین اشتباهات مردمشون یا جوک می ساختن یا نظریه جهان سومی میدادن.در تجربه ومخصوصا تجربه شخصی احتمال خطا زیاد هست ونمیشه به اون تکیه کرد.پیشرفت مورد نظر شما پیشرفت در چه چیزی وبر چه اساسی هست؟آیا پیشرفتی که بر اساس دزدی و غارت وخونریزی به دست میاد این ارزش رو داره؟اعتقاد شما رو نمی دونم ولی براساس اعتقادات ما بهترین وبرترین چیزهای دنیا اگر با گناهی همراه باشه ارزش به دست آوردن نداره حتی اگه به بالاترین نقطش از هر لحاظ برسه.تمدن مورد نظر شما بر خون میلیون ها انسان سواره.این اون دروغی هست که ازش بدت میاد ومردمت رو سرزنش میکنی.
ناشناس
||
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
دروغگو در هر جایی یافت میشه چه ایران ویا غیر ایران وراستگو هم در هر جایی پیدا میشه.ولی ممکنه در ایران این دروغگو مسئولیتی داشته باشه وباعث عقب موندگی کارها بشه ودر جای مورد نظر شما راستگو مسئولیتی داشته باشه وکارها بر وفق مراد پیش بره.در هر صورت این نتیجه که فقط مردم کشورت رو متهم بدونی درست نیست
پایتخت
||
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
اونجایی که گفتم من میدونم که لندن از هر جایی در ایران ناامن تره و در آمریکا تبعیض نژادی بیداد میکنه باید اضافه کنم که میدونم ولی مطمئن نیستم چون خودم به آنجاها نرفته ام، قدیمیها میگن شنیدن کی بود مانند دیدن و مطمئناً اونا بر اساس تجربشون به این حرف رسیدن و تجربه هیچوقت دروغ نمیگه.
ایکاش شما دوستان هم حرفهایتون رو بر اساس تجربه ی شخصی خودتون میگفتید اونوقته که باعث ارتقاء دانش همه میشه ولی کپی پیست کردن عقاید دیگران ارزش افزوده ای در پی نداره و حتی برخی موارد باعث خسران میشه.
ناشناس
||
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
کابر پایتخت باز نوشتی : ..بعد از اینکه فهمیدیم چقدر بیسواد، ساده لوح و بی هنریم برای برطرف کردنشون تلاش کنیم .....ما در اینکه اینها مشخصات خود شماست شکی نداریم پس برای درمانش کوشش کن.
نوشتی :.. تقریباً دو سه سال پیش فهمیدم که تمام دانش، هنر و زبانم از یه دختر بچه هشت ساله اروپایی کمتره!!! ..... فهمیدم که نه بابا این منم که بیسوادم! ...
این حقیقتیست که در تمام نظراتت موج میزند طوریکه برای بالا بردن اروپایی ها حاضری به غلو شخصیت و آبروی خودت را ذبح کنی تا آنها را بالا ببری.(واقعا نوبره !!)
نمیدانم سوادت در چه حدیست که در مقابل سواد یک دختر بچه 8 ساله اینقدر خودت را باخته ای یعنی کلاس دومی در عرض دوسال ریاضیات و جبر و مقابله و هندسه و مثلثات و فیزیک و اوپتیک ...و شیمی آلی و معدنی و تاریخ وجغرافیا .... هزاران مطلب درسی کمر شکن و اطلاعات خارج از درس را در 2 سال دبستان خوانده است؟
( کلاس اول واتر واتر فاتر واتر داد...کلاس دوم جمع کن جل و پلاس منظور جمع معادلات لاپلاس و حل معادلات دیفرانسیل و تعویض واسکازین و حل معادلات انتگرال فوریه سینوسی و کسینوسی و محاسبات انرژی الکترون وقتی در مدارش کم باد اسپین میزند؟؟ !!) .الان ایرانیان مقیم اروپا چه نسل اولی و دومی و سومی که بعضا 50 یا 60 سال است مقیمند از خنده روده بر شده اند زیرا میدانند که سطح درسی حتی بسیاری از دانشگاههای معمولی اروپا و حتی امریکا از سطح درسی ایران و هند و....بمراتب پائین تر است ...
ناشناس
||
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
ناشناس ۱۶:۳۸ بحث ما سر اقرار کردن یا نکردن ضعف نیست.بحث سر اینه که چرا پایتخت با تجربه شخصی از یک منطقه محدود در یک زمان مشخص وبا چند انسان معدود یه نتیجه گیری کلی می کنه.به جای اینکه اصل وریشه رو ببینه که چی بوده داره سر شاخه ها رو نگاه میکنه و نظر میده.اقرار به ضعف با اشاعه ناامیدی وسرخوردگی فرق داره.من نگفتم ما در هر زمینه ای قوی هستیم اگه نظرم رو بادقت بخونید متوجه میشید.ایشون تو ایران زندگی میکنن و به عنوان مسافر چیز هایی رو که دیده میگن وشاید هم قصدش راستگویی باشه ولی درست نمیبینه.
پایتخت
||
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
خطاب به ناشناس ۰۰:۳۷
بله مشکل اصلی ما اینه که سواد رو حفظ کردن فرمولها و مطالب کتابها میدونیم!!! این نوع تفکر مصداق بارز بیسوادیست. چون شما به نظر میرسد سنگ دین رو به سینه میزنی یه مثال دینی برات میارم: فرض کن یه بچه 5 ساله حافظ کل قرآن است آیا میتوان او را اندیشمند دینی دانست؟! در مقابل خیلی از مراجع بالای دینی حتی یک سوره ی بلند قرآن رو هم از حفظ نیستند ولی در علوم دینی حرف اول رو میزنند. دوست من سواد در دانستن خلاصه نمیشود بلکه اون چیزی که مهمه فهمیدن دانسته هاست وگرنه باید ادعا کرد که تمام کتابها و کامپیوترها باسوادند اونم بدون خطا!!!
اون دخترخانم 8 ساله سواد چگونه برخورد کردن، سواد درست فهمیدن، سواد ابتکار به خرج دادن در مواقع ضروری و سواد چگونه لذت بردن از زندگی رو داشت و البته دانشهایی که 100 درصد از آنها استفاده بهینه میکرد از سر گذرانده بود مثل تسلط داشتن به زبان انگلیسی و یونانی و همچنین زبان موسیقی، تسلط کامل به آدرس نقاط دیدنی شهر و ...
از چند قرن پیش انگلیسیها کشورهای آسیایی را هم در اعتقادات و هم در علم به گمراهی کشانده اند، مثلاً در علم، حفظ کردن فرمولهای شیمی، فیزیک و ریاضی به عنوان علم در سیستم آمورشی کشورهای عقب مانده جا انداخته اند!
پایتخت
||
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
برای پرسیدن آدرس بخاطر اینکه تلفظ انگلیسیم خوب نبود و برای اینکه آبروم جلوی بزرگترها نره از اون دختربچه پرسیدم، اونم بم گف که از کدوم مسیر برم ولی بخاطر ضعف در انگلیسیم خیلی خوب متوجه نشدم و اون دخترخانم فهمید که فهماندن من از راه زبان کاریست بیهوده! بخاطر همین به من فهموند که دنبال دوچرخه اش به راه بیفتم تا منو به اونجا ببره، با ماشین اجاره ای دنبالش به راه افتادم، نزدیک به 6 کیلومتر راه بود! یعنی اون دخترخانم با شخصیت اینهمه راه رو رکاب زد تا منو دقیقاً به همونجایی که میخواستم برم برسونه!!! و جالب اینجاست که وقتی خواستم ازش تشکر کنم و به اشتباه تلفظ میکردم نوع تلفظ درست رو بم تذکر میداد و منو مجبور میکرد تکرار کنم تا مطمئن شود که درست یاد گرفته ام یا نه!!! بعد ازم محل هتل اقامتم رو پرسید و گف که فردا چه برنامه ای دارم و قراره از کجای شهر بازدید کنم تا منو راهنمایی کنه! کل 10 روزی که آنجا بودم بم کمک کرد و به اندازه ی تمام سالهای عمرم ازش چیز یاد گرفتم!!! او استثناء نبود ولی من و بقیه ی ایرانیهایی که گه گاه باهاشون برخورد میکردم در اون شهر استثناء بودیم!
ناشناس
||
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
جالبه پایتخت خودتون می دونید درد چیه می دونید که بهتون دروغ گفتن می دونید که اونام همچین که از خودشون بت ساختن نیست ولی بازم اونها رو از هر حیث بالاتر می بینید.شما فکر کنم از اون دست آدمایی هستین که می خوان مثلا منصفانه قضاوت کنن ودر این مورد هیچ فرقی بین آشنا وغریبه نگذارن ولی از اون ور بوم میفتن وطرف غریبه رو میگیرن.یا می خوان خیلی متواضعانه برخورد کنن ولی فرق بین تواضع وذلت رو درک نمی کنن.به نظر من اون دختر بچه استثنا بوده و خداوند اون رو در مسیر شما قرار داده تا مشخص بشه چطور نتیجه گیری میکنید.
ناشناس
||
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
جایی خونده بودم الان دقیقا یادم نیست که یک گردشگر اروپایی وارد روستایی در ایران شده بود و با اولین کسی که مواجه شد یک پسر کر ولال بود با دومین نفری هم که مواجه شد کر ولال بود سال بعد هم که به این روستا اومده بود باز این اتفاق تکرار شد وایشون در سفرنامه خودش نوشت که در ایران وارد روستایی شدم که همه مردمش کر و لال بودندر صورتی که این طور نبود.این هم از تجربه شخصی.
ناشناس
||
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
واقعا برات متاسفم کاربر پایتخت .جدا بیخود نیست که دائم داری آدرس غلط میدی .10 روز رفتی خارج زبان هم بلد نیستی جائی را هم بلد نبودی و لی در این ده روزه شدی متخصص و جامعه شناس و روانشناس خارج .جدا خیلی دلم میخواست یکطوری ببینمت چون واقعا تماشائی هستی یک بچه کوچولو در بدن یک آدم بزرگ. چقدر داستان پردازی میکنی مارکوپولوی عزیز.
مثالهایت یکی از دیگری نامربوط تر و بچه گانه تر است . واقعا ببین چی نوشتی :
برای پرسیدن آدرس بخاطر اینکه تلفظ انگلیسیم خوب نبود و برای اینکه آبروم جلوی بزرگترها نره از اون دختربچه پرسیدم، ....
احتمالا قبلش جلوی بزرگترها خالی بندی کرده بودی و مثل همین نظرات بچه گانه اند غلو کرده بودی که شاید کتاب گریدد انگلیش را استادتان میداده به شما تصحیح کنید!!!
بخاطر رعایت وقت و حال دوستان خصوصا مسئولین بولتن همین نکته کافیست والا از اول تا آخر کامنتهایت فقط شبیه رمانهای ترجمه شده توسط نرم افزار گوگل است .ظاهرش بسان توهین ترجمه شده ولی در اصل دستور پخت آشپزیست و آنجائیکه دستورالعمل پنچرگیری تیوپ ترجمه شده در اصل آدرس گیرنده بوده است.
ترا بخدا بس کن از خودت نه قانون بساز نه رمان.
احسان
||
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
پایتخت جان نظر من چ ربطی به سوزن ته گرد داشت!!!
من گفتم چرا این همه شوی رسانه ای کردیم که ما جنگنده تولید کردیم
اما حالا یکی یکی جنگنده های اجانب رو وارسی می کنیم واسه خرید!
ناشناس
||
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
کاربر پایتخت میگه :..تنها حرفم اینه که دروغ نگیم، اگه دقت کنید میبینید که هرجا مقایسه ای کردم بخاطر برملا کردن دروغی بوده که دیگــــــــــــــــران !!!!؟؟؟؟گفته اند ....
کاربر پایتخت ادامه داده :برای پرسیدن آدرس بخاطر اینکه تلفظ انگلیسیم خوب نبود و برای اینکه آبروم جلوی بزرگترها نره از اون دختربچه پرسیدم، ....
خوب مجبور بودی به دروغ به آنها بگوئی زبان انگلیسی بلدی که بعد خجالت بکشی ؟؟؟؟؟
ضمنا نوشتی با ماشین اجاره ای بین راه آدرس پرسیدم....حداقل دو سه صفحه قرارداد بایستی به زبان بعضا پیچیده انگلیسی پر کنی و جواب بدهی تا بهت ماشین بدهند.خوب این قرارداد را شما پر نکردی همراهانت پر کردند ؟ چرا خودشان آدرس نپرسیدند وقتی متوجه شدند زبان بلد نیستی ؟در خانه ماندند ؟ چرا نگفتی آدرس را نمیدانی؟ اگر ماشین شرکت بود ؟ اون ماشین که اجاره ای نیست .از 25 سال قبل به اینطرف مخصوصا ماشینهای اجاره ای دستگاه آدرس یاب ( ناوی سیستم ) دارند شما بلد نبودی باهاش کار کنی ؟ چرا اینقدر صداقت نداری که بگی بلد نیستم .
پرفسور معروف شیمی یکی از دانشگاههای آلمان اهل تبریز است و با خانم فرانسوی که ساکن آلمان بوده ازدواج کرده .خودش به زبانهای فارسی ,ترکی آذری و ترکی ترکیه و انگلیسی و فرانسوی و آلمانی کاملا مسلط و فرزندان و خانمش به غیر از ترکی ترکیه به 5 زبان کامل مسلطند.به عقلت نرسید که آن دختر 8 ساله باید زبان انگلیسی رادر کشور انگلیسی زبان کامل بلد باشد و زبان دومش زبان مادری اوست و در مدرسه بایستی یک زبان خارجی دیگر هم بیاموزد شق القمر کرده؟؟؟؟؟
مردم غیور ایران از جان و مال و فرزندان شهید وکل هستی خود گذشتند تا به ما استقلال و آزادی ....دادند و مزدشان از طرف کاربر پایتخت اینست : ساده لوح نفهم و حسود بی هنر و عقب افتاده....که البته اینها تماما صفات اخلاقی خودت است و یک آدرس از دختر بچه گرفته و بخاطر یک آدرس این دختر بچه شده مجسمه آزادی و مجسمه ادب و تجسم گذشت و تجسم انسانیت و گرز توی سر ایرانیها ....
واقعا شرم و حیا برای انسان خوب است خجالت بکش .
من مطمئن هستم تا بحال مسافرتی دور تر از کن و سولوقون نداشته ای و این داستانهای سفر خارج خوابهای پریشانی بیش نیستند که تعبیر نخواهند شد زیرا پر است از ضد و نقیض و پشت سر هم اندازی بعد ادعای صداقتت همه را و خودت را کشته!!
سعی کن به ملت ایران توهین نکنی روزی پشیمانت خواهند کرد. اگر ساده لوح و حسود و نفهمی سعی کن آنها را به ملت ایران نسبت ندهی پی درمانش باش .
پایتخت
||
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
بعلت اینکه بیش از 1 ساعت در روز حق ندارم وقتمو صرف دنیای مجازی کنم لذا مجبورم روزهای پایانی ماه رو جوری برنامه ریزی کنم که جبران ساعتهای اضافی ای که صرف کردم رو بکند بنابراین تا پایان ماه شاید نتونم از سایت بازدید کنم و کامنت بذارم.
ناشناس ۲۰:۲۲ باید بت بگم که من بطور میانگین هر 6 ماه یکبار یه سفر تفریحی خارج از کشور میرم که درصددم آنرا به 3 ماه یکبار برسونم پس اون سفری که ذکر کردم تنها سفرم نبوده و اینبار قصد دارم به نقاط مختلف آسیا هم سری بزنم. مطمئناً زبانم خیلی خیلی بهتر از شماست هرچند که دور ریختن اشتباهات تلفظی از ذهن کاریست زمانبر. بخاطر همینه که همیشه شعارم اینه که آدم یا نباید کاری رو انجام بده(یا چیزی رو یاد بگیره) یا اگه انجام داد درست و کامل اون کارو انجام بده.
اولین اشتباهت اینه که بیش از حد وقتتو تلف میکنی
دومین اشتباهت اینه که بدون تجربه ای و دنیا دیده نیستی و به نظر میرسد برای کسب تجربه و جهانگردی برنامه ای نداری
سومین اشتباهت اینه که قبل از تجربه و ثابت شدن سنگ دیگران رو به سینه میزنی.
چهارمین اشتباهت اینه که مرزهای بین کشورها رو حقیقی میدونی در حالیکه قراردادی هستند.
اگر در جهانی زندگی می کردیم که آلام بشر تا این حد بزرگ و کثیر و عمیق نبودند ، میشد بر زندگی هایی که فقط مبتنی بر خوشگذرانی و تفریح است خرده نگیریم . اما در زمانی که در کشور خودمان برخی برای زنده باندن به پول اندکی نیاز دارند وبرخی تمام زندگیشان مملو از درد است و دختر کوچکی جلو چشم پدر از نداری پر پر می شود و...سفرهای تفریحی به خارج که حتی از نظر اقتصادی جز ضرر انبوه برای کشور چیزی ندارد اخلاقی و انسانی نیست . اگر مجموع پولی که برخی برای سفر به خارج می نهند را حساب کنیم سر به فلک می کشد و روشن می سازد که چه جفایی به کشور وملت خود می کنند . چند سال پیش دولت ترکیه آنقدر از سفر ایرانیان منتفع می شد که در بودجه عمومی خود یک ردیف مشخص برای آن در نظر گرفت !ما در حالی انبوه پول های باد آورده خود را درجیب بیگانگان می ریزیم که کشورمان یکی از سخت ترین زمان های خود را می گذراند وآمار هزاران ناهنجاری حاصل از فقر دل هر آزاده ای را می رنجاند ، همین چند روز پیش یکی از روزنامه های محلی خراسان گزارش تکان دهنده ای به چاپ رساند که طی آن افزون بر فروش کلیه و کبد فروش چشم هم در حال رایج شدن است و کسانی برای جلوگیری از درد و رنج فرزندان خود حتی چشم خویش را هم بقروش می رسانند و عده ای افتخار می کنند که هر 6ماه یک بار میلیون ها تومان برای تفریح خود در جیب بیگانگان می ریخته اند و اکنون می خواهند هر 3ماه یک بار این کار را بکنند ! آن دختر اروپایی به دوستمان دستگیری و کمک به یک بیگانه را یاد داده بود ولی این را یاد نداد که به اندازه وسعمان دست هموطنان خود را بگیریم .اما جهت اطلاع خوشگذرانان عرض می کنیم که اگر آلمان وانگلیس و ژاپن امروزه به اینجا رسیده اند عقلانیت بخرج داده اند و هرگز منابع خود را سیل آسا به جیب بیگانگان نریخته اند ، ریاضتی که این کشورها بعد از جنگ جهانی متحمل شدند در تاریخ بی سابقه است ژاپنی ها بعد از جنگ با کمترین غذای ممکن روزانه 10 ساعت کار می کرده اند بدون اینکه حتی یک روز در سال مرخصی بگیرند و این عادت در آنها چنان نهادینه شده است که حالا دولت برای اینکه مردم مرخصی بگیرند و به سفر بروند به آنها تشویقی هم می دهد ولی به ندرت کسی استفاده می کند . هر کدام از ما به طریقی بدون تولید از پول نفت بهره می بریم و با کمترین کار تولیدی در اوج مصرف گرایی بدون کوچکترین تولیدی از آن منتفع می شویم .اغلب زرنگ ها در کشور ما آنها هستند که که توانسته اند مستقیم و غیر مستقیم راه بیشتری بسوی کسب در آمد های حاصل از نفت و رانت باز کنندو د .برای همین هم در اوج تحریم ها سفرها به خارج بیشتر شدند!ودر مقابل فقرا هم بیشتر شدند .راستی تعریف ما از انسانیت چیست ؟لحظه ای خودمان را جای دیگرا بگذاریم و ببینیم در ما چه حالتی ایجاد می شود که دیگران با پولزجر ما تفریح کنند و بر آن افتخار هم بورزند .تو کز محنت دیگران بیغمی ......
ناشناس
||
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
پایتخت| | ۲۱:۰۹ - بعلت اینکه بیش از 1 ساعت در روز حق ندارم وقتمو صرف دنیای مجازی کنم لذا مجبورم روزهای پایانی ماه رو جوری برنامه ریزی کنم که جبران ساعتهای اضافی ای که صرف کردم رو بکند بنابراین تا پایان ماه شاید نتونم از سایت بازدید کنم و کامنت بذارم.
ضمن عرض سلام و ادب و احترام به مدیریت محترم سایت بولتن گرامی که الحق سنگ تمام گذاردند برای دفاع از حق و حقوق محرومین و بی پناهان
اجازه میخواهم ضمن قبول کامل توضیح شما فقط یک نکته اضافه کنم .
کاربر پایتخت طبق دلائل و شواهد بسیاری از کامنتهایش به نظر من یکبار هم خارج نبوده است و این شگرد را هم موقعیکه فرزند برومند شهید مغنیه به شهادت رسید بکار برد تا از زیر فشار انتقاد و منفی های کاربران نجات پبدا کند و چند ماهی تفریح !!!! اجباری کرد. ...زیرا اگر کسی اینقدر دقایق و لحظاط و ثانیه هایش حساب شده باشد حداقل به گفته خودش و خصوصا به اثبات کامنتهایش اینقدر بیسواد و ساده لوح و بی هنر نیست.
بخوانید:
تا به امروز هیچ کاری رو برای پیشرفت کشورم نکردم چون چیزی به من یاد ندادن! یعنی کسی بلد نبود که خواسته باشد به من آموزش دهد! مجبورم برای آموزش و تجربه خودم دست به کار شوم! اونم از صفر!
پیش قاصی و ملق بازی ؟؟!!
این خود بزرگ بینی حتما بایستی با مراجعه به پزشک درمان شود قبل از اینکه کارش به جای باریک بکشد.
پایتخت
||
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
بولتن عزیز مطمئن باشید که تا به امروز حتی یک ریال هم از راه غیرمعمول کسب درآمد نکرده ام و بغیر از اینکه حق دولت و ملت رو از طریق مالیتهای دارایی و عوارض شهرداری پرداخت کرده ام و میکنم خود نیز درصدی از درآمدم رو برای کمک به فقرا در نظر گرفته و میکنم.
اینگونه هم نیست که سفرهای خارجی تماماً اثر منفی برای دولت و کشور داشته باشند، عوارض خروج از کشور، هزینه های صدور گذرنامه، هزینه ی صدور و تمدید گواهینامه بین المللی(که تنها یکسال اعتبار دارد!)، هزینه ی بلیط و ... همگی باعث رونق کسب و کار داخلی میشوند.
من خودمو جزو قشر ثروتمند نمیدونم ولی آرزوم اینه که روزی تمامی ایرانیان جزو ثروتمندان قرار بگیرند و قشر فقیر و متوسط از بین برود که این مهم تنها با بالا رفتن کیفیت آموزش و فرهنگ امکانپذیر است. منی که درست در روز قبل از کنکورم در محل کارم مشغول کار بوده ام باید با کسانیکه حتی در طی دوره ی فوق لیسانس بی کارند و وقتشان رو صرف بازی با موبایل و یا کامنت گذاشتن در شبکه های اجتماعی میکنند، فرق داشته باشم و اینگونه نیست که فکر کنید با پول بادآورده! خوشگذرونی میکنم.
آنهایی که با دروغ و فریب پا گرفته اند و مسئول مستقیم فقر مالی و فرهنگی ملت اند باید پاسخگو باشند نه امثال ما.
پایتخت
||
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
خطاب به ناشناس ۰۱:۳۸
دوست گرامی سفر خارجی برخلاف تصور شما چیزی نیست که آدم خواسته باشه به اون افتخار کنه یا بخاطرش دروغ بگه! سفر خارجی در بسیاری از موارد حتی از یه سفر به شمال هم کم هزینه تره و اونایی که رفته اند میدانند که من عین حقیقت رو میگم.
هزینه ی هتل های 3 و 4 ستاره برخی از شهرهای اروپایی مطرح در برخی فصول تنها شبی 20 تا 30 یورو است! بازدید اکثر قریب به اتفاق از مکانهای تاریخی رایگانه، قیمت غذاهای رستورانی و فست فود مثل شعبه های پیتزا هات و غیره با اون کیفیت کم نظیرشون پائینتر از داخل کشورمونه، هزینه ی اجاره خودروهای اجاره ای اگه بیش از یکهفته اجاره بشن بسیار پائینه، مثلاً اجاره ی نیسان جوک که خیلی ها از جمله خودم آنرا انتخاب میکنند اگه بیش از یکفته اجاره شود تنها 12 تا 15 یورو در روز آب میخورد! بله همگی خودروهای اجاره ای سیستم ناوبری کامل و مجهز دارن ولی آنروزی که مجبور شدم از آن دخترخانم باشخصیت راه رسیدن به مکان مورد نظرم رو بپرسم بخاطر این بود که در روزهای شنبه و یکشنبه اکثر مسیرهای منتهی به مکانهای تاریخی آن شهر رو می بندند تا خیابانها به پیاده رو تبدیل بشن و تنها برخی مسیرها برای عبور خودروها آزاد گذاشته میشن، اونایی که رفتن حتماً آنرا در بسیاری از شهرهای اروپایی تجربه کردن.
پایتخت
||
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
در ادامه باید بگم که من مثل اونایی نیستم که خود رطب بخورمو دیگران رو از خوردن رطب منع کنم! وقتی میگم از دروغ متنفرم واقعاً خودم هم دروغ نمیگم حتی به مصلحت!
تنها با سود پولهایی که اختلاس شدنشان رسانه ای شده میتوان برای همه ی فقرای کشور رفاه نسبی فراهم کرد ولی چرا هیچوقت این اتفاق رخ نمیدهد؟! واقعاً چرا؟! آیا ریشه اصلی این مشکل بخاطر دروغهای تاریخی نیست؟! اونهایی که این دروغها رو باور میکنن آیا ساده لوح نیستند؟! خود شما اونقدر بت دروغ گفتن یا اونقدر دروغ گفتی که همه رو دروغگو میپنداری! که البته بت حق میدم!
اگه فکر میکنی منم دارم دروغ میگم خودت تجربه کن، بخدا قسم تجربه هیچوقت به آدم دروغ نمیگه، امتحانش کن تا بت ثابت بشه.
بله بعضی وقتا حقیقت خیلی تلخه، اگه خصوصیاتی رو از جامعه ی خودم مطرح کردم چیزی بوده که براساس تجربه بم ثابت شده، باید اونو قبول کردو برای برطرف کردنش راه حلی پیدا کرد.
پایتخت
||
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
اونجایی که گفتم کسی نبوده که بم آموزش بده واقعاً حقیقت رو گفتم! بارها در کلاس درس سوالاتی رو مطرح کردم که استاد مربوطه توان پاسخ دادنش رو نداشته!
مگر میشود آدم با کلی وقت گذاشتن روی موضوع تحقیقاتی برود آزمایشگاه مطرح ترین دانشگاه ایران بعد ببیند که عدسی میکروسکوپش رو به سرقت برده اند؟! عدسی ای که به قول استادمون بدرد هیچ میکروسکوپ دیگری نمیخورد ولی با وجود اینکه دزدی که به حتم از دانشجویان بوده و از این مسئله که این عدسیها بی ارزشند باز هم کارش رو تکرار کند! تا شاید با این کارش بتواند میکروسکوپ های آزمایشگاه رو برای مدتی طولانی از کار بیندازد فقط بخاطر اینکه تحقیقات من نیمه تمام بماند!
ناشناس
||
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
آقای پایتخت به نظر میاد شما خودت هم میدونی داری بزرگنمایی میکنی.این هم یه جور دروغه.بهتره به جای اینکه سفرهای خارجی رو افزایش بدید یه سفر به درون خودتون هم بکنید.حالا نمی دونم دلیل این همه نفرت چیه که باعث شده شما بعضی مشکلات رو بزرگ کنی وهمه مردم ایران رو در اون سهیم بدونی.چیزهایی که شما تعریف می کنید از سفرهای خارجی دید شماست وانتظار نداشته باشید که ما باور کنیم.ما هم در دوران دانشجویی از این مدل استادها ودانشجوها داشتیم ولی نمی تونم انکار کنم که استادان بسیار خوب و دانشجویان بسیار خوبی نداشتیم.اکثریت مردم ما هم قربانی همین دزدی ها و اختلاس ها هستند ولی همشون می دونن که از کجا آب می خوره ولی نمی دونم چرا شما میگبد مردم ساده لوح.!!!آیا تابه حال ایران گردی کردین؟آیا تابه حال به این فکر افتادین که به کشورهای خاورمیانه سری بزنید؟کشورهایی که قربانی حسادت وزیادی خواهی وتجاوز همون جایی هستن که شما شیفتش هستی واون رو یه مدل خوب می دونی.اونها کشورهای خودشون رو امن کردن با دزدی وغارت چند ساله از کشورهای شرقی ،با به جون هم انداختن کشورهای مسلمان تا خودشون پیشرفت (البته ظاهری اونهم فقط در تکنولوژی وصنعت وگرنه ارزش های آدمی تو این جوامع به شدت سقوط کرده.به خبری که بولتن درباره تجاوز به یک مادر فرانسوی در مترو جلوی چشم همه ،گذاشته توجه کنید.خدا نکنه ایران اینطور بشه)داشته باشن ولی این کشورها رو ناامن کردن.چون وقتی امنیت باشه یعنی پیشرفت واین به ضرر اونهاست.اونوقت امثال شما به جای اینکه از اونها وتفکراتشون متنفر باشه از مردمش این طوری صحبت میکنه و حسرت اونها رو میخوره.تجربه ای که همراه با بینش درستی نباشه مغرضانه هست ودلیل اصلی رو نمی تونه ببینه.اگر کتاب خاطرات مستر همفر رو نخوندید پیشنهاد میکنم بخونید.ما ضعف هایی داریم ولی با سرکوفت زدن و مقایسه کردن نادرست چیزی درست نمیشه.
ناشناس
||
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
داستانسرایی و فلسفه بافی و خود را تافته ای جدا از دیگران دانستن و همه را ساده لوح و نفهم و عقب افتاده و دروغگو پنداشتن غیر از بیماری چیز دیگری نیست که بایستی از طریق روانکاو درمان شود نه از راه نوشتن کامنت.
از همان دانشگاهی که عدسی میکروسکوپش را دزدیده اند که به شما حســــــادت کنند؟؟..تا کنون سالانه صدها و شاید در عرض سالها هزاران دانشجوی با سواد فارغ التحصیل شده او هم اکنون در کشور مشغول خدمت هستند مگر اینکه شما در دانشکده ای فرضی و گمنام درس خوانده ای که آزمایشگاهش نه در و پیکر داشته نه مسئول ....
ناشناس
||
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
بیخیال سفر خارجی و قیمتش شرح سفر و هتل و قیمت آن را روزی ده بیست بار با آگهی میفرستند روی صفحه مانیتور .از ته دوقوض آباد !! هم ملت به شرائط و مخارج سفر آشنا میشوند فقط مشکل پرکردن اون قرارداه است به زبان انگلیسی خصوصا که کسی به توریست چون موقت آنجاست ماشین کرایه نمی ده .حالا بگو با کارت ویزا و کارت طلائی گرفتیم...بازهم مشگل زبان حل نمیشه راستی کسی که زبان انگلیسیش در حد یک آدرس گرفتن نیست روز و شب وقتشو روی چی تلف میکنه با این همه ادعا و اهن و تلپ؟ دانشگاه شما از شما زبان انگلیسی نمیخواست مقالات انگلیسی و کتاب درسی انگلیسی نداشتید؟ یا شما 40 سال پیش کنکور دادید و زبان انگلیسی یادتون رفته؟
ناشناس
||
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
کاربر پایتخت نوشته :... بارها در کلاس درس سوالاتی رو مطرح کردم که استاد مربوطه توان پاسخ دادنش رو نداشته!
اگر سئوالاتت هم از نوع کامنت نوشتنت باشد بیچاره استاد روانی شده بردنش بیمارستان . ما با دانشجورانی! مواجه میشویم که درس خودشان را بلد نیستن و سئوالات درهم و بی مفهومی میکنند و وقت کلاس و معلم را میگیرند و جوابی هم ندارد .مثل اینکه کسی سئوال کند آقا اگر خدا عادل است پس چرا اجازه میده اینهمه بیگناه کشته بشن؟
یا اگر خداوند قادر است یک سنگ عظیمی خلق کند که خودش دیگر نتواند آنرا تکان دهد؟؟ یا خدا قادراست جهان مادی را بدون تغییر ابعاد فیزیکی در یک قوطی کبریت قرار دهد..چرا جذر! چهار از مد چهار کمتر است؟ و هزاران سئوال متناقض دیگر.
ناشناس
||
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
کسی که خودخواه باشه دشمنانش زیاد میشن شما ببین تودوره دانشگاهتون هم از این مدل حرفا میزدین ویا از این جور رفتارها داشتین شاید از روی دشمنی با شما این کارو کردن.من روانشناس نیستم ولی از روی نوشته شما این طور برداشت میکنم که با تعریف کردن جزییات می خواین حسادت وحسرت رو به خواننده منتقل کنید همون جور که خودتون بهش مبتلا هستین.نوشته های شما منو یاد نوشته های صادق هدایت میندازه که همش با نفرت از فرهنگ ایرانی می نوشت.البته اون اوضاعش خیلی خرابتر بود.حتی از بوی قورمه سبزی بدش میومد به خاطر اینکه اون رو یاد ایران می انداخت.
سوخو۲۴ بمب افکن ضربتی هست نه رهگیر...بعدشم سوخو۳۵ وهمچنین سوخوی تی۵۰ یا پکفا انتخاب های خوبی هستن..حداقل توانایی رویارویی با جنگنده های کشورای حاشیه خلیج فارسو دارن!کاموف ۵۲ یا میل ۲۸ هم برای هوانیروز عالین..
امریکای دروغگو باید اون 1 فروند اف 14 تامکت مانده در امریکا رو که متعلق به ایران هست و برای رنگ کردن در امریکا مونده بود و جزیی از 80 فروند هوابیمای خرید شده توسط ایران بود و 79 فروند تحویل داده شده بود رو باید به ایران تحویل بده
پاسخ ها
رز
||
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
اگر داد:::::::
ناشناس
||
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
اف 16 هم خريده بود اون فلان فلان شده ندادند هنوز طلب داريم
سرابی
||
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
بله اف 16 هم خریده بود در روز 14 بهمن 57 بختیار ملعون قرارداد تحویل اف 16 رو لغو کرد لعنت به ذات بختیار 300 فروند اف 16 میتونست جنگ رو در ماههای اغازین با بیروزی قاطع ایران بر عراق تموم کنه
ناشناس
||
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
آدرس غلط نده برادر سرابی. اونایی که لغوش کردن کسای دیگه ای بودن که الان هم دارن ادای اپوزیسیون درمیارن و کلی هم ادعای آزادی و ایراندوستی شون میشه.
چرا با ایران خودرو و سایپا برای ساخت هواپیما قرارداد نمی بندند ! این دو کارخانه ثابت کردن در کمترین زمان ممکن با ادغام چند خودرو خودروی جدیدی میسازند خوب قادر هستند با ادغام مثلا پزو . پراید و زانتیا یک هواپیمای جنگی بسازند !!
هر کشوری به جای حمله با هواپیما به دشمنان میتواند به کشور دشمن پراید مجانی به عنوان هدیه صادر کند . اون پرایده خودش کارخودش رو میکنه. هرهر کرکر شوخی کردم.
نیروی هوایی باید نوسازی بشه البته نه با مدل های روسی که تا الان کارنامه جالبی نداشتن.در ضمن بنده هم با نظر پایتخت کاملا موافقم.تا زمونی که غرور تو کارمون باشه پیشرفت نمیکنیم
من فقط میدونم بایدهمگی دست تودست هم بدیم وچیزایی روکه همه میگن نمیشه ونبایدروخودمون بسازیم.نبایدبه اجنبی متکی باشیم.ماتوایران بهترین وباهوش ترین جوان هاروداریم که اگه یه خورده بهشون برسن وبهشون بها بدن ازهمه دنیاسرترهستیم.
جنگنده سوخو پک فا بهترین و مناسب ترین جنگنده برای نیروی هوایی ایران است. لطفاً در مورد این جنگنده مطالعه کنید ،اون موقع میفهمید واسه چی برای نیروی هوایی ایران مناسب هست.
برای نوسازی نیروی هوائی هم خرید جنگنده های نسل 4 ونسل 5 لازم است وهم در کنار این خرید به توسعه ی صاعقه وشفق وقاهر بپردازیم ! موشک .تکیه بر موشک تنها در جنگهای نوین خیلی کارساز نیست ! علی الخصوص که ترکیه هم داره برای ما شاخ وشونه میکشه
ایران برای نوسازی باید هم جنگنده جدید خریداری کنه از روسیه مثل سوخو مدرن و هم در ایران با همکاری روسیه جنگنده ساخته بشه تا مهندسان و متخصصان ایرانی نیز مسلط شوند
تو کشور ما همه چی هست اما دزدا نمیزارن چطور تو موشکی ویا دیگر صنایع نظامی با اندک بودجه ای بهشون میدن پیشرفت کردیم نمیخوان اقایون سیاسی فقط میخوان جیب خودشون پر باشه وگرنه اگه بخوان بودجه درست حسابی بدن ناوگان ماهم تا حالا دهبار بروز شده بود ،،مستند نبردهای تامکت رو حتما ببینید ک چ فداکاریهای در اسمان ایران درجنگ انجام شد واقعا تک خال اسمانن
به نظر خیلی از افراد مهم و آینده گر و نظامی ایران باید با خرید چندین جنگنده نیاز خود را بر طرف کند...مثلاً جنگنده سوخو ۳۰ اس ام و میگ ۳۵ و میگ ۳۱ و سوخو ۵۷ روس ،یا جی ۱۰ و ۱۶ و ۱۷ و جی ۲۰ چین یا رافائل و میراژ فرانسه،پس ای کاش تنها به یک نوع جنگنده فکر و عمل نکنند....انشالله
پس چرا فرماندهان جنگ و رزمندگانی که 8 سال شبانه روز در جنگ بودند و تمام مستشاران و دست اندر کاران جنگ تا کنون یکبار هم از اف 14 تشگر نکرده اند و فقط رمز پیروزی را چیزهای دیگری میدانند....
همونا رو تولید کنیم خب!
سوزن چرخ خیاطی از آلیاژی ساخته میشه که تکنولوژی آن فقط در انحصار کشورهای صنعتی بویژه آلمان و سوئد میباشد چون در عین نازک بودن باید بتواند در پارچه های ضخیم مثل پارچه های جین آنهم در سرعتهای بالا نفوذ کند و در عین حال نشکند، در ساخت اینگونه فولادها نقطه ی ذوب مخلوط عناصر بکار رفته مثل آهن، نیکل و کروم بسیار بسیار مهم است وقتی اولین قطرات مذاب از هر کدام از این عناصر ظاهر میشود با توجه به وزن مخصوص عناصر اطرافشان که میتواند بصورت مذاب یا جامد همنوع یا غیرهمنوع باشد به سمت بالا یا پایین بوته ی ذوب حرکت میکند، در یک زمان مشخص و در دمایی مشخص و ثابت و در مکانی مشخص از ظرف یا همان بوته ی مذاب و براساس الگوهایی تجربه شده بهترین مخلوط یا آلیاژ مذاب بدست می آید و اینگونه نیست که شما فکر کنید ساخت آلیاژهای مخصوص به سادگی با مخلوط و ذوب کردن چند عنصر در صنایع ما (بعنوان نمونه فولاد آلیاژی یزد) قابل انجام باشد. لذا بحث سر توانستن و نتوانستن است نه مقرون به صرفه بودن!
دوست عزیز شاید تجربه ی من از تمامی کاربران این سایت کمتر باشه ولی چون اجازه نمیدهم تعصب تحمیلی دیگران در دیدم تاثیر بذاره لذا حقایق رو خیلی زود کشف میکنم.
تنها دلیل پیشرفت دیگر کشورها نسبت به ما اهمیت دادن به حقایق است و بس.
به تجربه بم ثابت شده که طبیعت با روشهای ناشناخته اجازه نمیدهد افراد حسود از حقیقت بهره ببرن! خداییش نمیدونم چطور طبیعت این کارو انجام میده ولی فکر میکنم که چون افراد حسود برای رسیدن به اهداف کثیفشون دست به دامن دروغ میشن کم کم دروغهایشان آنقدر در درونشان ریشه میکنه که خودشون هم باور میکنن لذا دیگر جایی برای حقیقت باقی نمیمونه.
یه مثال میزنم شاید منظورم رو بهتر برسونم. فرض کنید همزمان یک زلزله شدید در آمریکا و هند رخ دهد و نیمی از هر دو کشور با خاک یکسان شود، خداییش چند درصد از کاربران ته ته دلشون برای ویران شدن آمریکا خوشحال میشوند درحالیکه همان کاربران بابت زلزله هند ناراحتی تمام وحودشان رو فرا میگیرد! چرا؟؟؟ چه فرقی دارد؟ در هر دو مورد انسانهایی کشته یا خانه و کاشانشون ویران شده، علت چیست؟ آیا این حسادت نیست؟
حسادت اگه ژنتیکی نباشه قابل درمانه پس اولین قدم اینه که حسادت رو از خودمون دور کنیم و برای موارد ژنتیکی باید دولتها زمینه ی زاد و ولد آنها را کم کند (من قبلاً راهکارهایی را داده بودم) .
دومین قدم اینه که اونایی که حسادت در ژنتیکشون وجود نداره دروغ و غرور بیجا رو کنار بذارن و اون چیزی که هستن رو قبول کنن و هندونه هایی که قبلاً زیر بغلشون گذاشتن رو ول کنن تا بیفتنو بترکن و بدینوسیله بهشون ثابت شه که این هندونه ها چقد کال بودن!
قدم سوم اینه که بعد از اینکه فهمیدیم چقدر بیسواد، ساده لوح و بی هنریم برای برطرف کردنشون تلاش کنیم و اجازه ندهیم حسودان با به به و چه چه کردن از ما، ما رو فریب دهند! تا فکر کنیم که آخرشیم و دست از تلاش برداریم!
شغلم رو نمیتونم بگم چون یه چیز شخصیه فقط اینو بگم که بخاطر دادن مالیاتهای هنگفت، حداقلش سربار جامعه و دولت نیستم!
تا به امروز هیچ کاری رو برای پیشرفت کشورم نکردم چون چیزی به من یاد ندادن! یعنی کسی بلد نبود که خواسته باشد به من آموزش دهد! مجبورم برای آموزش و تجربه خودم دست به کار شوم! اونم از صفر!
پایتخت گفته : چون اجازه نمیدهم تعصب تحمیلی دیگران در دیدم تاثیر بذاره لذا حقایق رو خیلی زود کشف میکنم.
بازهم تکرار مکررات و تعریف کردن از خود نظر میدی یا آگهی تبلیغاتیست؟؟ متاسفانه شما با تعصب خاصی که تا کنون کابران در کس دیگری ندیده اند از خود تعریف میکنی و ملت ایران را خار کرده و از غربی ها بصورت اغراق آمیز و تعصبی دفاع میکنی در صورتیکه شاید در مجموع چند بار اینهم گذری آنجا نبودی ( از اطلاعات ناقص و غلط تو پیداست).
گفتی : تنها دلیل پیشرفت دیگر کشورها نسبت به ما اهمیت دادن به حقایق است و بس. هر عاقلی میداند که دلائل بسیار زیادی باعث پیشرفت کشوری در یک برهه زمانی میشود و نه یک دلیل واگر تحصیل کرده بودی و مطالعه داشتی متوجه میشدی که پیشرفت در زمینه های مختلف دلائل بسیار پیچیده وکمپلکسی دارد که شما بخاطر ساده لوحیت و کم دانیت از درک آن عاجزی و فقط یکی را که از همه آسانتر است بنمایندگی از هزاران دلیل برگزیده ای. شاید از بچه گی به توتلقین کرده باشند که دنیا پر است از حسود لیکن از طرز فکرت پیداست چیزی نداری که دیگران در موردش حسادت کنند.غیر از فحاشی به ملت ایران. ...
من نمیگم از اونا تقلید کنیم تنها حرفم اینه که دروغ نگیم، اگه دقت کنید میبینید که هرجا مقایسه ای کردم بخاطر برملا کردن دروغی بوده که دیگران گفته اند و به هیچوجه بخاطر شیفتگی به غرب نبوده هر چند که باید به دیگر نقاط دنیا هم سفر کنم تا بتونم با دید جهانی نظر بدم و مطمئن هستم که دیگر نقاط هم چیزای خوب زیادی داره و البته بد! من به تجربه خیلی بها میدم چون با تجربه حقیقت رو میشه لمس کرد، دوستی که از من انتقاد کردند که چرا ادعا کردم که تنها عامل پیشرفت کشف حقایق است بخاطر اینه که "علم" ذاتاً چیزی جز کشف "حقایق" نیست و دروغ درست درجهت عکس علم عمل میکنه پس از کسی که دروغ میگه عالم بوجود نمیاد و همینطور اگه گسترده تر در نظر بگیریم در کشوری که دروغ درش بیداد میکنه نمیتوان انتظار پیشرفت داشت.
کسی که به دروغ عادت کرده بی شک حسوده و برخلاف نظر فروید که همه ی مشکل رو در اختلالات جنسی افراد میبینه من میگم که همه مشکل در حسادت افراد نهفته است حتی اختلالات جنسی مورد اشاره فروید!
من از هموطنانم دلخورم چون نتونستن کشورمون رو به جایگاه واقعی خودش برسونن ولی متنفر نیستم.
ضعف صنعتی و علمی ایران را فقط کسانی میفهمند که سالها در صنعت ایران مشغول به کار بوده اند!
ان دوستی هم که مثال آذرخش را زده کاملا درست می گوید! هواپیماهای معرفی شده از سوی ایران هیچ وقت به تولید نرسید.
باید بدانیم و به این نتیجه برسیم که اقرار به ضعف اولین گام پیشرفت است!
ایکاش شما دوستان هم حرفهایتون رو بر اساس تجربه ی شخصی خودتون میگفتید اونوقته که باعث ارتقاء دانش همه میشه ولی کپی پیست کردن عقاید دیگران ارزش افزوده ای در پی نداره و حتی برخی موارد باعث خسران میشه.
نوشتی :.. تقریباً دو سه سال پیش فهمیدم که تمام دانش، هنر و زبانم از یه دختر بچه هشت ساله اروپایی کمتره!!! ..... فهمیدم که نه بابا این منم که بیسوادم! ...
این حقیقتیست که در تمام نظراتت موج میزند طوریکه برای بالا بردن اروپایی ها حاضری به غلو شخصیت و آبروی خودت را ذبح کنی تا آنها را بالا ببری.(واقعا نوبره !!)
نمیدانم سوادت در چه حدیست که در مقابل سواد یک دختر بچه 8 ساله اینقدر خودت را باخته ای یعنی کلاس دومی در عرض دوسال ریاضیات و جبر و مقابله و هندسه و مثلثات و فیزیک و اوپتیک ...و شیمی آلی و معدنی و تاریخ وجغرافیا .... هزاران مطلب درسی کمر شکن و اطلاعات خارج از درس را در 2 سال دبستان خوانده است؟
( کلاس اول واتر واتر فاتر واتر داد...کلاس دوم جمع کن جل و پلاس منظور جمع معادلات لاپلاس و حل معادلات دیفرانسیل و تعویض واسکازین و حل معادلات انتگرال فوریه سینوسی و کسینوسی و محاسبات انرژی الکترون وقتی در مدارش کم باد اسپین میزند؟؟ !!) .الان ایرانیان مقیم اروپا چه نسل اولی و دومی و سومی که بعضا 50 یا 60 سال است مقیمند از خنده روده بر شده اند زیرا میدانند که سطح درسی حتی بسیاری از دانشگاههای معمولی اروپا و حتی امریکا از سطح درسی ایران و هند و....بمراتب پائین تر است ...
بله مشکل اصلی ما اینه که سواد رو حفظ کردن فرمولها و مطالب کتابها میدونیم!!! این نوع تفکر مصداق بارز بیسوادیست. چون شما به نظر میرسد سنگ دین رو به سینه میزنی یه مثال دینی برات میارم: فرض کن یه بچه 5 ساله حافظ کل قرآن است آیا میتوان او را اندیشمند دینی دانست؟! در مقابل خیلی از مراجع بالای دینی حتی یک سوره ی بلند قرآن رو هم از حفظ نیستند ولی در علوم دینی حرف اول رو میزنند. دوست من سواد در دانستن خلاصه نمیشود بلکه اون چیزی که مهمه فهمیدن دانسته هاست وگرنه باید ادعا کرد که تمام کتابها و کامپیوترها باسوادند اونم بدون خطا!!!
اون دخترخانم 8 ساله سواد چگونه برخورد کردن، سواد درست فهمیدن، سواد ابتکار به خرج دادن در مواقع ضروری و سواد چگونه لذت بردن از زندگی رو داشت و البته دانشهایی که 100 درصد از آنها استفاده بهینه میکرد از سر گذرانده بود مثل تسلط داشتن به زبان انگلیسی و یونانی و همچنین زبان موسیقی، تسلط کامل به آدرس نقاط دیدنی شهر و ...
از چند قرن پیش انگلیسیها کشورهای آسیایی را هم در اعتقادات و هم در علم به گمراهی کشانده اند، مثلاً در علم، حفظ کردن فرمولهای شیمی، فیزیک و ریاضی به عنوان علم در سیستم آمورشی کشورهای عقب مانده جا انداخته اند!
مثالهایت یکی از دیگری نامربوط تر و بچه گانه تر است . واقعا ببین چی نوشتی :
برای پرسیدن آدرس بخاطر اینکه تلفظ انگلیسیم خوب نبود و برای اینکه آبروم جلوی بزرگترها نره از اون دختربچه پرسیدم، ....
احتمالا قبلش جلوی بزرگترها خالی بندی کرده بودی و مثل همین نظرات بچه گانه اند غلو کرده بودی که شاید کتاب گریدد انگلیش را استادتان میداده به شما تصحیح کنید!!!
بخاطر رعایت وقت و حال دوستان خصوصا مسئولین بولتن همین نکته کافیست والا از اول تا آخر کامنتهایت فقط شبیه رمانهای ترجمه شده توسط نرم افزار گوگل است .ظاهرش بسان توهین ترجمه شده ولی در اصل دستور پخت آشپزیست و آنجائیکه دستورالعمل پنچرگیری تیوپ ترجمه شده در اصل آدرس گیرنده بوده است.
ترا بخدا بس کن از خودت نه قانون بساز نه رمان.
من گفتم چرا این همه شوی رسانه ای کردیم که ما جنگنده تولید کردیم
اما حالا یکی یکی جنگنده های اجانب رو وارسی می کنیم واسه خرید!
کاربر پایتخت ادامه داده :برای پرسیدن آدرس بخاطر اینکه تلفظ انگلیسیم خوب نبود و برای اینکه آبروم جلوی بزرگترها نره از اون دختربچه پرسیدم، ....
خوب مجبور بودی به دروغ به آنها بگوئی زبان انگلیسی بلدی که بعد خجالت بکشی ؟؟؟؟؟
ضمنا نوشتی با ماشین اجاره ای بین راه آدرس پرسیدم....حداقل دو سه صفحه قرارداد بایستی به زبان بعضا پیچیده انگلیسی پر کنی و جواب بدهی تا بهت ماشین بدهند.خوب این قرارداد را شما پر نکردی همراهانت پر کردند ؟ چرا خودشان آدرس نپرسیدند وقتی متوجه شدند زبان بلد نیستی ؟در خانه ماندند ؟ چرا نگفتی آدرس را نمیدانی؟ اگر ماشین شرکت بود ؟ اون ماشین که اجاره ای نیست .از 25 سال قبل به اینطرف مخصوصا ماشینهای اجاره ای دستگاه آدرس یاب ( ناوی سیستم ) دارند شما بلد نبودی باهاش کار کنی ؟ چرا اینقدر صداقت نداری که بگی بلد نیستم .
پرفسور معروف شیمی یکی از دانشگاههای آلمان اهل تبریز است و با خانم فرانسوی که ساکن آلمان بوده ازدواج کرده .خودش به زبانهای فارسی ,ترکی آذری و ترکی ترکیه و انگلیسی و فرانسوی و آلمانی کاملا مسلط و فرزندان و خانمش به غیر از ترکی ترکیه به 5 زبان کامل مسلطند.به عقلت نرسید که آن دختر 8 ساله باید زبان انگلیسی رادر کشور انگلیسی زبان کامل بلد باشد و زبان دومش زبان مادری اوست و در مدرسه بایستی یک زبان خارجی دیگر هم بیاموزد شق القمر کرده؟؟؟؟؟
مردم غیور ایران از جان و مال و فرزندان شهید وکل هستی خود گذشتند تا به ما استقلال و آزادی ....دادند و مزدشان از طرف کاربر پایتخت اینست : ساده لوح نفهم و حسود بی هنر و عقب افتاده....که البته اینها تماما صفات اخلاقی خودت است و یک آدرس از دختر بچه گرفته و بخاطر یک آدرس این دختر بچه شده مجسمه آزادی و مجسمه ادب و تجسم گذشت و تجسم انسانیت و گرز توی سر ایرانیها ....
واقعا شرم و حیا برای انسان خوب است خجالت بکش .
من مطمئن هستم تا بحال مسافرتی دور تر از کن و سولوقون نداشته ای و این داستانهای سفر خارج خوابهای پریشانی بیش نیستند که تعبیر نخواهند شد زیرا پر است از ضد و نقیض و پشت سر هم اندازی بعد ادعای صداقتت همه را و خودت را کشته!!
سعی کن به ملت ایران توهین نکنی روزی پشیمانت خواهند کرد. اگر ساده لوح و حسود و نفهمی سعی کن آنها را به ملت ایران نسبت ندهی پی درمانش باش .
ناشناس ۲۰:۲۲ باید بت بگم که من بطور میانگین هر 6 ماه یکبار یه سفر تفریحی خارج از کشور میرم که درصددم آنرا به 3 ماه یکبار برسونم پس اون سفری که ذکر کردم تنها سفرم نبوده و اینبار قصد دارم به نقاط مختلف آسیا هم سری بزنم. مطمئناً زبانم خیلی خیلی بهتر از شماست هرچند که دور ریختن اشتباهات تلفظی از ذهن کاریست زمانبر. بخاطر همینه که همیشه شعارم اینه که آدم یا نباید کاری رو انجام بده(یا چیزی رو یاد بگیره) یا اگه انجام داد درست و کامل اون کارو انجام بده.
اولین اشتباهت اینه که بیش از حد وقتتو تلف میکنی
دومین اشتباهت اینه که بدون تجربه ای و دنیا دیده نیستی و به نظر میرسد برای کسب تجربه و جهانگردی برنامه ای نداری
سومین اشتباهت اینه که قبل از تجربه و ثابت شدن سنگ دیگران رو به سینه میزنی.
چهارمین اشتباهت اینه که مرزهای بین کشورها رو حقیقی میدونی در حالیکه قراردادی هستند.
ضمن عرض سلام و ادب و احترام به مدیریت محترم سایت بولتن گرامی که الحق سنگ تمام گذاردند برای دفاع از حق و حقوق محرومین و بی پناهان
اجازه میخواهم ضمن قبول کامل توضیح شما فقط یک نکته اضافه کنم .
کاربر پایتخت طبق دلائل و شواهد بسیاری از کامنتهایش به نظر من یکبار هم خارج نبوده است و این شگرد را هم موقعیکه فرزند برومند شهید مغنیه به شهادت رسید بکار برد تا از زیر فشار انتقاد و منفی های کاربران نجات پبدا کند و چند ماهی تفریح !!!! اجباری کرد. ...زیرا اگر کسی اینقدر دقایق و لحظاط و ثانیه هایش حساب شده باشد حداقل به گفته خودش و خصوصا به اثبات کامنتهایش اینقدر بیسواد و ساده لوح و بی هنر نیست.
بخوانید:
تا به امروز هیچ کاری رو برای پیشرفت کشورم نکردم چون چیزی به من یاد ندادن! یعنی کسی بلد نبود که خواسته باشد به من آموزش دهد! مجبورم برای آموزش و تجربه خودم دست به کار شوم! اونم از صفر!
پیش قاصی و ملق بازی ؟؟!!
این خود بزرگ بینی حتما بایستی با مراجعه به پزشک درمان شود قبل از اینکه کارش به جای باریک بکشد.
اینگونه هم نیست که سفرهای خارجی تماماً اثر منفی برای دولت و کشور داشته باشند، عوارض خروج از کشور، هزینه های صدور گذرنامه، هزینه ی صدور و تمدید گواهینامه بین المللی(که تنها یکسال اعتبار دارد!)، هزینه ی بلیط و ... همگی باعث رونق کسب و کار داخلی میشوند.
من خودمو جزو قشر ثروتمند نمیدونم ولی آرزوم اینه که روزی تمامی ایرانیان جزو ثروتمندان قرار بگیرند و قشر فقیر و متوسط از بین برود که این مهم تنها با بالا رفتن کیفیت آموزش و فرهنگ امکانپذیر است. منی که درست در روز قبل از کنکورم در محل کارم مشغول کار بوده ام باید با کسانیکه حتی در طی دوره ی فوق لیسانس بی کارند و وقتشان رو صرف بازی با موبایل و یا کامنت گذاشتن در شبکه های اجتماعی میکنند، فرق داشته باشم و اینگونه نیست که فکر کنید با پول بادآورده! خوشگذرونی میکنم.
آنهایی که با دروغ و فریب پا گرفته اند و مسئول مستقیم فقر مالی و فرهنگی ملت اند باید پاسخگو باشند نه امثال ما.
دوست گرامی سفر خارجی برخلاف تصور شما چیزی نیست که آدم خواسته باشه به اون افتخار کنه یا بخاطرش دروغ بگه! سفر خارجی در بسیاری از موارد حتی از یه سفر به شمال هم کم هزینه تره و اونایی که رفته اند میدانند که من عین حقیقت رو میگم.
هزینه ی هتل های 3 و 4 ستاره برخی از شهرهای اروپایی مطرح در برخی فصول تنها شبی 20 تا 30 یورو است! بازدید اکثر قریب به اتفاق از مکانهای تاریخی رایگانه، قیمت غذاهای رستورانی و فست فود مثل شعبه های پیتزا هات و غیره با اون کیفیت کم نظیرشون پائینتر از داخل کشورمونه، هزینه ی اجاره خودروهای اجاره ای اگه بیش از یکهفته اجاره بشن بسیار پائینه، مثلاً اجاره ی نیسان جوک که خیلی ها از جمله خودم آنرا انتخاب میکنند اگه بیش از یکفته اجاره شود تنها 12 تا 15 یورو در روز آب میخورد! بله همگی خودروهای اجاره ای سیستم ناوبری کامل و مجهز دارن ولی آنروزی که مجبور شدم از آن دخترخانم باشخصیت راه رسیدن به مکان مورد نظرم رو بپرسم بخاطر این بود که در روزهای شنبه و یکشنبه اکثر مسیرهای منتهی به مکانهای تاریخی آن شهر رو می بندند تا خیابانها به پیاده رو تبدیل بشن و تنها برخی مسیرها برای عبور خودروها آزاد گذاشته میشن، اونایی که رفتن حتماً آنرا در بسیاری از شهرهای اروپایی تجربه کردن.
تنها با سود پولهایی که اختلاس شدنشان رسانه ای شده میتوان برای همه ی فقرای کشور رفاه نسبی فراهم کرد ولی چرا هیچوقت این اتفاق رخ نمیدهد؟! واقعاً چرا؟! آیا ریشه اصلی این مشکل بخاطر دروغهای تاریخی نیست؟! اونهایی که این دروغها رو باور میکنن آیا ساده لوح نیستند؟! خود شما اونقدر بت دروغ گفتن یا اونقدر دروغ گفتی که همه رو دروغگو میپنداری! که البته بت حق میدم!
اگه فکر میکنی منم دارم دروغ میگم خودت تجربه کن، بخدا قسم تجربه هیچوقت به آدم دروغ نمیگه، امتحانش کن تا بت ثابت بشه.
بله بعضی وقتا حقیقت خیلی تلخه، اگه خصوصیاتی رو از جامعه ی خودم مطرح کردم چیزی بوده که براساس تجربه بم ثابت شده، باید اونو قبول کردو برای برطرف کردنش راه حلی پیدا کرد.
مگر میشود آدم با کلی وقت گذاشتن روی موضوع تحقیقاتی برود آزمایشگاه مطرح ترین دانشگاه ایران بعد ببیند که عدسی میکروسکوپش رو به سرقت برده اند؟! عدسی ای که به قول استادمون بدرد هیچ میکروسکوپ دیگری نمیخورد ولی با وجود اینکه دزدی که به حتم از دانشجویان بوده و از این مسئله که این عدسیها بی ارزشند باز هم کارش رو تکرار کند! تا شاید با این کارش بتواند میکروسکوپ های آزمایشگاه رو برای مدتی طولانی از کار بیندازد فقط بخاطر اینکه تحقیقات من نیمه تمام بماند!
از همان دانشگاهی که عدسی میکروسکوپش را دزدیده اند که به شما حســــــادت کنند؟؟..تا کنون سالانه صدها و شاید در عرض سالها هزاران دانشجوی با سواد فارغ التحصیل شده او هم اکنون در کشور مشغول خدمت هستند مگر اینکه شما در دانشکده ای فرضی و گمنام درس خوانده ای که آزمایشگاهش نه در و پیکر داشته نه مسئول ....
اگر سئوالاتت هم از نوع کامنت نوشتنت باشد بیچاره استاد روانی شده بردنش بیمارستان . ما با دانشجورانی! مواجه میشویم که درس خودشان را بلد نیستن و سئوالات درهم و بی مفهومی میکنند و وقت کلاس و معلم را میگیرند و جوابی هم ندارد .مثل اینکه کسی سئوال کند آقا اگر خدا عادل است پس چرا اجازه میده اینهمه بیگناه کشته بشن؟
یا اگر خداوند قادر است یک سنگ عظیمی خلق کند که خودش دیگر نتواند آنرا تکان دهد؟؟ یا خدا قادراست جهان مادی را بدون تغییر ابعاد فیزیکی در یک قوطی کبریت قرار دهد..چرا جذر! چهار از مد چهار کمتر است؟ و هزاران سئوال متناقض دیگر.
اگه لغو نمی کرد هم نمی دادن.
به جای این همه تایپ اراجیف بشین رو زبان و آدرست کار کن
اون امید و غیرته!!!!