کد خبر: ۸۴۹۵۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:
حاجي دلیگاني در گفتگو با بولتن نيوز مطرح کرد؛  

تذکر به وزیر ارتباطات برای احقاق حق کارکنان شرکت مخابرات 

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس در خصوص عمل به انجام تعهد در خصوص بازنشستگان کشوری شرکت مخابرات پس از واگذاری به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تذکر داد.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس در خصوص عمل به انجام تعهد در خصوص بازنشستگان کشوری شرکت مخابرات پس از واگذاری به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تذکر داد. 
 
حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار بولتن نيوز با اشاره به تذکر خود به عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: محور این تذکر در خصوص لزوم عمل به انجام تعهد در خصوص بازنشستگان کشوری شرکت مخابرات پس از واگذاری است. 
 
وی افزود: برخی از بازنشستگان شرکت مخابرات اعلام کرده اند در سال 1388 که مطابق اصل 44 قانون اساسی شرکت مخابرات به بخش خصوصی واگذار شد، تا 1398 قوانین و مقررات قانون کار بر کارکنان آن اعمال نگردیده است. 

وی افزود: این در حالی است که طبق تبصره یک ماده 21 قانون مدیریت خدمات کشوری تاکید شده در صورت واگذاری سهام شرکت های دولتی به نحوی که شرکت مذکور غیر دولتی شود، قوانین و مقررات قانون کار بر کارمندان شرکت واگذار شده اعمال می گردد و این افراد کارمندان کارفرمای جدید محسوب می شوند و در صورت تمایل می توانند کماکان تابع صندوق بازنشستگی قبلی خود باقی بمانند. 

تذکر به وزیر ارتباطات برای احقاق حق کارکنان شرکت مخابرات 
 
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس اضافه کرد: بنابراین اجرای ناقص قانون باعث شده که حقوق بازنشستگان کشوری مخابرات نسبت به بازنشستگان تامین اجتماعی که بعد از سال 1398 قانون مذکور را بر آنان اعمال نموده اند، اختلاف زیادی داشته باشد لذا جهت رفع تبعیض ضروری است نسبت به پیگیری موضوع تا حل مشکل اقدام لازم صورت پذیرد. 

حاجی دلیگانی گفت: تذکر اینجانب به به زارع پور وزیر ارتباطات در صحن مجلس قرائت شد و وزیر باید در این زمینه پاسخگوی مجلس باشد.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
0
0
آقای پزشکیان گفته‌اند حقوق‌ها باید به اندازه تورم افزایش پیدا کند. حالا بانک مرکزی تورم را 43درصد اعلام کرده است. آیا رئیس‌جمهور منتخب حقوق‌ها را تا اول شهریورماه به نسبت تورم افزایش می‌دهد؟
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین