کد خبر: ۸۱۹۱۰
تعداد نظرات: ۷۷ نظر
تاریخ انتشار:

روشي براي سركيسه كردن مردان

جام جم آنلاين: مرد جوان در گوشه‌اي از سالن دادگاه بي‌صبرانه انتظار ورود به اتاق قاضي را مي‌كشيد. آرام و قرار نداشت، گاهي روي نيمكت آهني مقابل شعبه دادگاه مي‌نشست و سرش را در ميان دو دستانش مي‌گرفت و موهايش را چنگ مي‌زد. زير لب با خود جملات نامفهومي مي‌گفت، ديگر مراجعه‌كنندگان نگاه خود را معطوف رفتارهاي او كرده بودند.
دقايق براي او به كندي مي‌گذشت كه سرباز وظيفه‌اي با يك پوشه نارنجي از اتاق قاضي بيرون آمد و نام مرد بي‌قرار و همسرش را صدا زد.

ابتدا مرد جوان وارد اتاق قاضي شد و به فاصله كوتاهي از او زن جواني كه مدام به رفتارهاي شوهرش پوزخند مي‌زد وارد اتاق شد.

قاضي شعبه پس از خواندن اوراقي كه روي ميزش جا خوش كرده بود، سرش را بالا گرفت و از بالاي عينك ذره‌بيني نيم‌نگاهي به زوج جوان انداخت كه براي طلاق به دادگاه آمده بودند.

قاضي ابتدا از خواهان كه زن جوان بود خواست تا دليل درخواست طلاقش را بگويد: زن نگاه تحقيرآميزي به شوهرش انداخت و گفت: آقاي قاضي اين مرد لياقت زندگي با من را ندارد و به وعده‌هاي قبل از ازدواج عمل نكرده است و اكنون نيز درخواست 200 سكه مهريه خود را دارم.

عصبانيت در چهره مرد جوان موج مي‌زد، او به يكباره بلند شد و چند كاغذ كه آثار چسب پشت آن به چشم مي‌خورد را روي ميز قاضي قرار داد و گفت: امروز آن را از روي ديوار كندم تا همه چيز را باور كنيد!

قاضي با تعجب نيم نگاهي به كاغذها انداخت و به يكباره عينك ذره‌بيني را از چشم برداشت و به فكر فرو رفت.

دقايق بار ديگر به كندي مي‌گذشت، قاضي خطاب به مرد جوان گفت: در شروط عقد؛ مهريه عندالمطالبه قيد شده است و ملزم به پرداخت مهريه همسرت هستي.

مرد كه از كوره در رفته بود به قاضي گفت: آقاي قاضي اين زن با فريب با من ازدواج كرد، من كارمند ساده يك اداره هستم و زماني كه با او آشنا شدم، عنوان كرد به دليل اعتياد از شوهر قبلي‌اش طلاق گرفته و من نيز با هزاران آرزو با او ازدواج كردم؛ اما پس از يك ماه متوجه شدم او به من دروغ گفته و قبل از من با چهار مرد ديگر ازدواج كرده كه دو نفر از آنها به دليل آن كه قادر به پرداخت مهريه نبوده‌اند اكنون در زندان هستند.

مرد جوان با هيجان ادامه داد: اين خانم با اين شيوه مردها را سركيسه مي‌كند و پس از ازدواج چند ماه بعد به بهانه‌هاي مختلف از آنها مهريه خود را طلب مي‌كند به طوري كه من نيز در دام او گرفتار شدم و حتي براي ادامه زندگي بدون آن كه او بداند قصد فروش ... و به يكباره سكوت مي‌كند. با اظهارات زوج جوان قاضي دستور بررسي و تحقيق در ارتباط با ازدواج‌هاي قبلي زن جوان را صادر مي‌كند.

وقتي زوج جوان از اتاق خارج مي‌شوند، قاضي همچنان به كاغذي كه ابتداي ورود مرد جوان روي ميزش قرار داده، خيره مي‌شود. روي كاغذ نوشته بود: فروش كليه با گروه خوني B+.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۷۷
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۲۱
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
4
24
این آقا بدو شک اشتباه کرده که بدون تحقیق و تعقل ازدواج کرده است.
اما، کسی که علاقمند به ازدواج می شود و پیشنهاد ازدواج می دهد در شرایطی نیست که بتواند درست تشخیص دهد و ذره بین خود را بکار گیرد. توجه داشته باشیم معضل مهریه تا جایی که برایم تعریف کرده اند تا قبل از 35 یا 40 سال پیش وجود نداشته است.

زن مطیع فرمانروای قلب شوهر است.

مهریه را کی داده و کی گرفته !؟ جواب : قانونا همه و عملا هم آمار زندانیان مهریه را ببینید.
سوال اول: چرا بایستی ازدواج کرد ؟ 1- دینتان را کامل کنید. 2- تشکیل خانواده بدهید. 3- بچه داشته باشید. و ....
سوال دوم : آیا در بهترین و بدترین حالت مهریه متضمن خوشبختی مرد یا زن هست؟
سوال سوم (آخر): آیا دیه یک انسان بالغ و عاقل که فکر می کنم 126 میلیون در ماه حرام است، بایستی سقف داشته باشد ولی مهریه را در محضر که نماینده قوه قضایه است 200 سکه طلا و ... بدون سقف ثبت می کنند به میمنت و عندالمطالبه.

به هر اندازه که زن آرام و مطیع و با عصمت و با عفت است ، به همان اندازۀ قدرت فرمانروایی او شدیدتر و استوارتر است.
پاسخ ها
سهیلا *
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
حسین آقا من پاسختونو در یک کامنت دیگه دادم که ظاهرا" صلاح نبود بولتن منتشر کنه که بنده هم هیچ شکایتی ندارم و شاید اشتباه از من بود که از بولتن عزیز عذرخواهی میکنم .

در پاسخ به شما در تعیین سقف مهریه از نبی مکرم اسلام (ص) روایت است که ( قنطار) یعنی پوست گاو رو پر از سکه کنید و مهر و کابین همسرانتان قرار دهید .

بنابراین هر کسی هر مقداری که دلش بخواد میتونه تعیین کنه اما این وسط آقایون میتونن قبول نکنن درسته ؟
یاس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
چندین روایت هم از معصوم نقل شده که از صفات زن خوب یکیش مهریه کم است و اگر هر زنی مهریه خود را ببخشد روز قیامت با خانم زهرا همنشین می شود و...
عباس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
ببخشید سهیلا خانوم اگر می شود بفرمائید سند این روایت از کجاست
سهیلا *
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
عباس آقا این مطلب رو استادمون که از شاگردان آیت الله مرعشی نجفی بودند ،سر کلاس گفتند . اینکه بخوام دقیقا بعنوان سند ؛ کتابی رو معرفی کنم خیر برادر چنین سندی رو در درست ندارم .
دخترايراني
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
خانم ياس حالا چه اشكالي داره زنها اين يك صفت خوب رو نداشته باشن؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
هيچ ايرادي دختر ايراني. اين هم روي بقيه صفات خوبي كه ندارند در.
دخترايراني
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
داشتن اين صفت خوب به قيمت از دست دادن تنها پشتوانه ي زندگيه.سعي كن بفهمي ناشناس.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
عباس آقا سند اون حرف قرآنه " ان آتیتم احداهن قنطارا..."
خدا داره میگه اگه به زنی چنین مهریه ای دادین حق ندارین یه جوری باش تا کنین که از بخشی از اون صرف نظر کنه
ساغر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
بولتن خواهش می کنم منتشر کن
جواب سهیلا خانوم:
اون آقا مهریه رو توی زمانی که دو طرف یا حداقل مرد فکر می کنه خانوم رو دوست داره تعیین میشه
اما خانوما معمولا کی می گیرنش؟
موقعی که از آقا نفرت دارن
تلافی عشق یک نفر رو که نباید با نفرت داد
انصافه؟
البته گفتم معمولا و نه صد در صد
درضمن باز هم گاهی میبینیم خانوما واسه اذیت کردن مرد درخواست مهریه رو می دن نه واسه پشتوانه.
يك روحاني
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
اصل مهريه ، هديه اي است كه اول ازدواج به همسر داده مي شود. و بايد در همان ابتدا داده شود و مناسب توان مرد باشد، هر چه بيشتر بهتر.
اما اين مهريه هايي كه مرد فعلا ندارد و طي دو تا سه سال هم درآمد مرد نيست ، غرري است و صحيح نيست.
آيه آتيموهن قنطارا نيز مؤيد است
سهیلا *
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
جناب ساغر با کمال احترام ، نظرتون بسیارکودکانه ست ، ترجیح میدم در موردش صحبت نکنم .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
آقا قبول مهریه عندالمطالبست و لی قانون حق طلاق و به مرد می ده،اونم میتونه بگه طلاق نمی دم تا بیخیال مهریه بشی
وحید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
1
19
وای بر ما ک به کجا رسیدم....!
فروش کلیه برای پرداخت مهیه...!
ازدواج برای پول درآوردن...!
به کجا می رویم؟؟!
پاسخ ها
سهیلا *
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
من موافق کار این خانم نیستم اما خب نمیشه منکر عندالمطالبه بودن مهریه شد به قول حسین آقا نباید بدون تحقیق و تعقل ازدواج میکرد اما از این طرف اگر خانم ها درخواست مهریه میکنند از اون طرف هستند مردان نامردی که خیلی معذرت میخوام از کاربران ؛ از روابط زناشوییشون فیلم میگیرند طوری که خودش در فیلم نباشند و به دادگاه ارائه میکنند و همسرانشون رو متهم میکنند به خیانت فقط و فقط به خاطر عدم پرداخت مهریه و خلاص شدن از زندگی قعلی . چرا ؟ چون آقا فیلشون یاد هندوستان کرده . تقریبا 5 ماه پیش این اتفاق برای خانمی افتاده بود که من از طریق یکی از دوستانم متوجه شدم .

وای بر این زنان و وای بر مردانی که با زدن تهمت از زیر پرداخت مهریه فرار میکنه .
پیمان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
سهیلا خانم * خیلی یک طرفه قضاوت کردی:
خیلی از خانمها( خیلی نامرد) هم همین فیلمبرداری رو که میگید انجام میدهند.تو نظر قبلیتون از پیامبر یه نقل قول برای مهریه ذکر کرده اید اما انگار مهمترین جماه ایشان رو فراموش کرده اید که میفرماید بهترین وخوش یمن ترین زنان با مهریه کم هستند.
اتفاقی که قریبا 5 ماه پیش این اتفاق برای خانمی افتاده بود که شما از طریق یکی از دوستانت متوجه شدی دلیل محکمی برای این استدلال نیست من هم همین 5 روز پیش موردی رو میشناسم که خانم با فریبکاری دادخواست طلاق کرده بود.
سهیلا *
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
اقا پیمان تا وقتی شما کامنت بنده رو گزینشی میخونید باید هم به این نتیجه برسید که بنده یکطرف به قاضی رفتم .

خواهشا یک بار دیگه هردو کامنت رو با دقت بیشتری بخونید خصوصا خط آخر هر دو کامنت رو . با تشکر

ضمنا اون خانم هم غلط کرد .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
جناب پیمان مهریه زن کم باشه و شوهر تو زرد از آب در بیاد اون وقت زن باید چه کار کنه؟ بدون پشت و پناه و بدون هیچ سرمایه ای؟ لابد به شیوه زنهای گذشته باید بسوزه و بسازه!! خودخواهی و یک طرفه به قاضی رفتن هم حدی داره . همه چیز شده بر وفق مراد شما مردها. تا آب توی دلتان تکون می خوره قانونگذار و رسانه ها با هم دست به یکی می کنند تا چاره ای برایش پیدا کنند .فقط مشکلات ما زنهاست که دست نخورده و منجمد باقی مانده!!!
علیرضا گران
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
سهیلا خانم
با سلام در جریان باشید بعضی از مهریه ها حال نیستند یعنی موجلند (همان عند الا ستطاعه) بنابراین می شود منکر بعضی از مهریه های عند المطالبه شد ...........
سهیلا *
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
علیکم السلام آقای گران . معمولا در عقدنامه با توافق طرفین کلمه عندالمطالبه یا عندالاستطاعه ذکر میشه . که هر کدوم قاعده خودشو داره .
افتاب گردون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
16
6
چطور این اقا قبل از ازدواج نفهمید یه ماه بعد فهمید تا تو باشی که چشمت رو باز کنی و با یه نگاه یک دل نه صد دل عاشق نشی (بولتن جان منظورت از این همه بی انصافی نسبت به خانمها چیه چرا یه خورده از ستم اقایوون که به خانم ها روا میدارن نمینویسین وقتی هیچ قانونی برای نجاتشون وجود نداره وباید مهریشون رو ببخشن تا جونشون ازاد بشه)(خیلی بی انصافین)
پاسخ ها
م سادات موسوی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
عزیز دلم آفتاب گردون مثل اسم قشنگت که گل آفتاب گردون هر طرف آفتاب باشد به آن سمت می چرخد لطفا شما هم به طرف حقیقت بگرویید. این مشکلی ست که چند سالی است باب شده و این واقعیت انکار ناپذیر برای چندمین بار اتفاق افتاده .

حالا اصلا جبهه گرفتن در برابر جنس مقابل که شامل همسر و پسر و سایر عزیزان ما می شود منطقی که نیست که آب در هاون کوفتن است.
ما هم نمی توانیم بین خانمها و آقایان مرز بندی انسانیتی داشته باشیم به این مفهوم که هر فرد قبل از اینکه زن باشد یا مرد انسان است و باید آدمیت داشته باشد ضمن اینکه با نظر شما موافقم که قبل از ازدواج باید چشمها را باز کرد.
دخترايراني
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
خانم موسوي تو رو خدا بگيد چرا شما اينقدر طرفدار آقايون هستيد؟اينكه شوهر شما مرد نازنيني هستند(خودتون گفتيد)كه دليل نميشه همه ي مردها اينطوري باشن.
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
دختر ايراني خودت بگو چرا اينقدر ناحق ضد مردي؟ اگه از يك مرد سوختي دليل نميشه همه مردا اونطوري باشن.
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
ناشناس حالا تو بگو کدوم زن تو رو چزونده که پرپر میزنی ؟
دخترايراني
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
اگه از نظر تو هر زني كه به فكر دفاع از حقوق زنان باشه ضد مرده؟ درست بخون من نگفتم همه ي مردا.در ضمن هيچ مردي جرات نكرده منو بسوزونه .
دخترايراني
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
ايول به آقا سعيد
م سادات موسوی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
دختر ایرانی اینکه یک مردی در حق خانمش نامردی کرده دلیل نمیشه شما انقدر در برابر مردها جبهه بگیری که ناشناسی گفته ضد مردی به نظر منهم نا متعادل فکر می کنی.

از من به شما نصیحت تو دانشگاه یا محل کار و مهمانی و خلاصه در اجتماع سعی کن این افکارت در چهره ات طنین نندازه چون فکر نمیکنم پسری که حجاب و متانت و دیگر ویژگیهای مثبت شما را بپسندد جرأت نزدیک شدن به شما و اجازه خواستگاری را داشته باشد(:
افتاب گردون
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
سرکار خانم م. سادات عزیز از اینکه به حقیقت اسم بنده اشاره کردین ممنون
بنده از ابتدا نظر شما رو رد میکنم چون حقیقت این نیست که دلالی سک شده بلای جون اقاییون حقیقت اینه که یه مدته که معیار اقایوون برای ازدواج فقط شده زیبایی خانمها و بس در صورتی که ملاک ازردواج در دین مبین ما ابتدا ایمان و تقوا است بعد اخلاق نیکو سوم اصالت خانواده وبعد معیارهای زیرمجمعوعه این اصول که شامل هنر و زیبایی و غیره میشه در ثانی مگه کسی این اقایوون رو مجبور به قبول این ازدواج همراه با این مهریه سنگین کرده مگر نه اینکه اقایوون که مدعی پرو پا قرص عقل و منطق هستن به خاستگاری دختر خانمها میرن خوب!پس میبینین که هیچ نوع جبری در کار نیس !اقایی که میدونه هیچ گاه از پس پرداخت مهریه چن صد میلیوونی یه خانم بر نمیاد ولی برای اینکه بهش برسه اون رو قبول میکنه این ازدواج مشکل داره در جایی شنیدم که این طور ازدواج مشکل داره چون مهریه عندالمطالبه هست و یکی از شروط ازدواج پس با این وجود یکی از شروط ازدواج نقض میشه اقایوون باید برن دنبال همسری هم شان خود باشن چون در احکام ازدواج داریم (در پایان عرایضم این نکته رو اضافه میکنم که مرد بدون زن زنده میمونه ولی بدون زن نمیتونه زندگی کنه )
كامران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
8
10
همچين ميگي "مهريشون" كه انگار از اول صاحب اين پول بودن و خودشون زحمت كشيدن و بدست آوردن. پولي كه يكشبه مفتي صاحب شدن.
پاسخ ها
م سادات موسوی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
محض اطلاع شما به مجرد جاری شدن صیغه عقد زن صاحب و مالک مهریه می شود چون عندالمطالبه است شرع و عرف و قانون هم آنرا هر لحظه که زن درخواست کند حق را به او میدهد.
سهیلا *
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
ببخشید پس از کی صاحب مهریه میشن ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
م سادات موسوی عزیز
با سلام در جریان باشید بعضی از مهریه ها حال نیستند یعنی موجلند (همان عند الا ستطاعه) بنابراین می شود منکر بعضی از مهریه های عند المطالبه شد ...........
چکش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
4
6
جناب آقای کامران / حقوق مشخص و کاملا واضحی در روابط بین انسانها توسط شرع و قانون مشخص شده . این طرز فکر شما اشتباه به نظر میرسد چون در مقابل آن مرد نیز دارای حقوقی ست که زن در هر صورتی باید به تحقق آن بپردازد . اگر بنا را بر تفکر شما بگیریم زن نیز از اول مال مرد نبوده و مرد یک انسان را مفتکی صاحب شده پس چرا حق یک عمر فرمان دادن به او را دارد؟ کلام آخر اینکه فردی که از شرایط و حقوق رابطه ای ناراضی ست بهتر است یا از آن چشم پوشی کند یا جنگ اول به از صلح آخر را رویه کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
نيست حالا زنان اين دوره و زمانه خيلي فرمانبردار هستند!!!!
در ثاني، طرف بعد از كلي پرس وجو و ماه ها (بلكه چند سال)عش و عاشقي و در نهايت دل بستگي به طرف مقابل ميشينه قرار عقد و عروسي ميذاره تازه اون موقع بهش ميگن 300سكه مهريه دخترمونه! طرف نه راه پس داره(چون بعد از مدتها ارتباط و صحبت كردن در بارهخ آرزو هاي مشترك و..... دل كندن مثل مرگ ميمونه)و نه راه پيش!
سهیلا *
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
چه لزومی داره قبل از ازدواج ارتباط های اینچنینی شکل بگیره ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
ببخشید چکش! یعنی چی زن مال مرد است؟ مگر برده خریده؟ حالم بهم خورد...
امید(اصفهان)
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
سلام به همه دوستان عزیز

این حرفایی که زده شد تقریبا همه غیر منطقی بودو متعصبانه

ازدواج اغازی بر گذشت کردنه. بنده تازه متاهل شدم حدود سه روزه.البته 6 ماه نامزد بودم بصورت صیغه محرمیت تو این 6 ماه خیلی چیزا رو فهمیدم.

بنده در مسائل بیرونی فردی مغرور و با اعتماد بنفس بالایی هستم ولی در مقابل همسرم تا الان یه ذره هم غرور نشون ندادم در صورتی که ایشون تقریبا مغروره.

زن و مرد هیچوقت رقیب هم ویا ضد هم نیستند. این اختلاف های جنسی و عاطفی بین زن ومرد برای اینه که زن و مرد با هم دیگه تکمیل بشن.

یعنی همین اختلافات و احساس نیاز ها برای تکمیل شدن ورفع نیاز ها باعث تحکیم این روابط میشه .

زن و مرد نباید داشته هاشون به رخ هم بکشن بلکه باید باهم دیگه به مشارکت بذارن نا سلامتی زندگی مشترکه نه به رخ کشیدن داشته ها.

هم زناخیانت میکنن هم مردا. ولی حقیقت اینه که مردا بیشتر زنا خیانت میکنن هیچ شکی هم در این مورد نیس.

در مورد مهریه هم بگم که مهریه نه باید خیلی کم باشه نه خیلی زیاد همونطور که مهریه زیاد ضامن دوام ازدوج نیست مهریه کم هم باعث عشق زیاد نمیشه.
یه چیزی باشه در حد معقول.

مهریه خانوم من 110 سکه 50 مثقال طلا و یک دانگ خونس. من اینو معقول میدونم.

ولی همیشه اینو یادمون باشه ازدواج اغاز گذشت کردنه و زن ومرد مکمل همند نه دشمن هم
مدیر پایگاه امید جان تبریک عرض می کنم و امیدوارم به پای هم پیر شوید و زندگیتان سراسر شادی و خوشبختی و موفقیت و در مسیر رشد و بالندگی و در مسیر اسلام عزیز باشد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
جناب امید ضمن تبریک به شما یادآور میشوم مهریه مورد تأیید امام خامنه ای 14 سکه طلاست ونه بیشتر .

از شما ولایتی ها بیشتر انتظار میرود اونوقت شما به این مهریه سنگین میگویی معقول؟؟؟؟
امید(اصفهان)
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
ضمن عرض تشکر از بولتن عزیز و بقیه دوستان از لطفتون

بنده و خانوم من نظرمون بر این بود که مهریه رو 14 سکه تایین کنیم وپیگیر این مطلب هم بودیم که خطبه عقد هم توسط حضرت اقا (مد ظله العالی )جاری بشه ولی وقتی این مطلب رو به خانوده ها اعلام کردیم با مخالفت هر دو خانواده مواجه شدیم

و به خاطر بعضی از مسایل بنده هم فبول کردم . منظور بنده کلی بود. مهریه 14 سکه بسار عالی و مورد تاییده ولی بنده خود به شخصه چیزیایی دیدم که زندگیشون از همین مهریه کم از هم پاشیده شده.و از این فرموده حضرت اقا(مدظله العالی ) سو استفاده کردند. ولی مهریه ای که بنده قبول کردم چندان سنگین هم نیست .

خوشحال میشم دوستان در مورد این مهریه نظرشون رو بدن.
مدیر پایگاه امید جان دیگه کار از کار گذشته حالا ما دیگه چه نظری بدیم (لبخند)
به هر صورت امیدوارم خوش باشید
امید(اصفهان)
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
باشه شما هم بولتن جان به ما تیکه بنداز
کار از کار ما گذشت بقیه که هستن. اونا این نظرات ببینن و استفاده کنن.
سهیلا *
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
آقای امید تبریک عرض میکنم و امیدوارم حلاوت و شیرینی که امام علی (ع) و حضرت زهرا(س) از زندگی مشترکشون چشیدند شما و همسر محترمتون هم بچشید . انشالله
سهیلا *
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
آقا امید مهریه خانم شما در مقابل مهریه 2000 سکه ای یکی از اقوام ما به اضافه 3 دانگ از خانه ی پدر شوهر و داشتن حق طلاق برای عروس ؛ مبلغ ناچیزیست اما در مقابل مهریه بنده حقیقتا خیلی هم بالاست .
افتاب گردون
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
اقا امید مهریه ای که الان تعینش کردین خیلی هم عاقلانه است مهریه بنده هم 110 سکه میباشد
خوشبخت باشین و عاقبت به خیر
خواهش میکنم که روی اون حرفهایی که در کامنت بالا گفتین مردونه وایسین با تشکر
دختر ايراني
| United States |
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
خدمت آقا اميد تبريك عرض ميكنم و براشون آرزوي خوشبختي دارم.مهريه ي همسر ايشون بسيار معقول و منطقي و كافيه.ضمنا خوشحالم كه يك مرد متعادل و منطقي در اين سايت ديدم!
امید(اصفهان)
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
بنده خودم با مهریه 14 سکه کاملا موافقم هیچ مردی از مهریه کم بدش نمیاد.
ولی در شرایط این دور زمونه مهریه باید یه جوری باشه که اگه مرد زد زیر دلش و خواست خانومش رو طلاق بده زن بتونه با این مهریه یه سر پناه مناسب برا خودش داشته باشه

البته بر عکس این قضیه هم کم نیست که نمونش همین لینکه .

انشا الله بنده هم روی این حرفام پایبند هستم خانوم افتاب گردون. و شما خانوم دختر ایرانی مردا رو خیلی بد نگاه میکنید و نسبت به اونها خیلی بد بین هستید
ahmad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
1
6
اینا بخاطر این اتفاق می افتن که به خاطر ظاهر و زیبایی یا پول ازدواج میکنن . بعد میگن دختر خوب کمه هر کی میخواهد یه زندگی خوب داشته باشه باید سختی بکشه بگرده جونش در یاد تا یه دختر خوب پیدا کنه تا بتونه زندگی خوبی داشته باشه
كمي تتفكر؟!!!
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
1
8
سلام به همگي عزيزاني كه اين كامنت را خوانده اند يا جواب داده اند .
متاسفانه همگي افراط را پيشه نموده ايد . چشم باز درست عقل درست ولي گاهي اوقات از كنترل انسان خارج است (گاهي اوقات!!!!!) صحبت درست و غلط بودن قانون نيست اما هركس از نگاه خود به قانون نگاه مي كند و تفسير مي كند . اين رابطه هم مشخص چه نوع رابطه اي بوده است كه كار به اينجا كشيده شده است .
جنگ بين زن و مرد كافي است . در قرن بيست و يكم كسي به كسي حكم راني نمي كند زندگي جنگ نيست كه يكي حاكم يا محكوم- برنده يا بازنده آن باشد- يا هر دو طرف برنده يا هر دو طرف بازنده آنيم چه با پول چه بي پول . اين خانم حتي اگر موفق به گرفتن سكه هايش شود باز هم بازنده است .
متاسفانه خيلي از ماها به جاي زندگاني فقط زنده ماني مي كنيم .
از كنار هم بودن لذت ببريم . اولين شرط زندگي موفق داشتن تعادل است يعني گاهي مرد و گاهي زن به خاطر يكديگر از بعضي چيزها كه مي خواهد (تا حدي كه به شخصيتش آسيب نزند ) گذشت نمايد .
پاسخ ها
سهیلا *
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
کلامتونو باید با آب طلا نوشت
دخترايراني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
6
6
در اينكه اين خانم كار بيشرمانه اي كرده شكي نيست.اما نميشه به اين بهونه گفت كه مهريه بايد پايين باشه.خداييش مگه زنها تو زندگي زناشويي جز مهريه چه پشتوانه اي دارند؟وقتي تمام حق ها مال مردهاست(حق طلاق-حق حضانت فرزند و...) وقتي بعضي از مردها هر ظلمي كه دلشون بخواد به زنشون ميكنند و هيچكس هم جلودارشون نيست خب زنها چيكار ميتونن بكنن به جز تعيين مهريه ي بالا براي رهايي از ظلم و ستم و يا بخشش اون براي گرفتن طلاق و حضانت فرزند؟ چرا تلويزين و همه ي رسانه ها فقط مردان زنداني به خاطر مهريه رو نشون ميدن و براشون دل ميسوزونن اما حتي يه بار ازشون نميپرسن شما چيكار كردي كه زنت باهات اين كارو كرد.بابا تبعيض هم حدي داره.
محمد.ف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
1
8
من فکر میکنم نمی شه یک طرفه قاضی رفت. دختر ها از نگاه خودشون یه کمی هم به اونطرف نگاه میکنن وبلعکس.
هرکی "کفو" هم بودن رو رعایت نکنه به این مشکل دچار میشه.اخه اگه اون مردتوخودش نمی بینه که بتونه یه خونه 50 -60 ملیونی قسطی؛ تازه 6-7 سال بعد بخره اشتباه میکنه که 200 تاسکه مهر میکنه.
تازه چشماش رو قبل ازدواج بسته بعدش باز کرده.همه توی این دنیا زیبایی رو دوست دارن. این که اولین کسی که بهت جواب مثبت داد حتما بهترینه ؛ کار اشتباهیه.
البته مردان شیاد هم هستند و لی برای ازدواج که مهمترین مرحله زندگی هرکسی هم هست باید چشمها رو شست...
nvd
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
2
10
اگه یه مردی به زنش خیانت کنه اون زن میتونه با اجرا گذاشتن مهریه فوق سنگینش مرد رو بیچاره کنه ولی اگه زن به همسرش خیانت کنه مرد بدبخت از نظر قانونی دستش به هیچ جا بند نیست فقط میتونه طلاق بده که بازم باید مهریه سنگین زن خیانت کارش رو بده . تو رو خدا این انصافه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
به نکته ظریفی اشاره کردی.
امیر ع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
1
7
بنظرمن حرف اول را در زندگی زناشویی تفاهم میزند هیچوقت مهریه کسی را خوشبخت یا بدبخت نکرده چه بسیارند خانمهایی که عطای مهریه را به ..... و در مقابل کسانی هم هستند که با سوء استفاده از شرع و قانون مهریه را ناجوانمردانه وسیله کاسبی قرار میدهند..... کوتاه و خلاصه تحقیق و تعقل.
چکش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
2
1
ناشناس عزیز / برده خریدن تعبیر اغراق آمیزی بود. منظور من اینه که مرد از لحاظ شرع و قانون در حدودی تعیین شده حق فرمان دادن به زن را دارد و زن نیز وظیفه اطاعت و تمکین را. و در مقابل نیز زن حقوقی دارد که مرد موظف به احقاق آنهاست و مهریه یکی از اینهاست.و هر دو از همان یک شبی که کاربر بالا بدان اعتراض کرد صاحب این حقوق میشوند و مادرزادی! نبودن اینها دلیل بر جدی نبودنشان نیست.
محمود ن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
2
5
نکهته مهمی که در این قضیه وجود دارد این است که این خانم محترم از ابتدا به قصد سرکیسه کردن این مرد ... با وی آشنا و ازدواج نموده است! و به نظر بنده هر چند ظاهر قضیه شرعی و قانونی است لیکن چون هدف این زن از اول سرکیسه نمودن این آقای ... بوده است احتمالا" مهریه ای که دریافت می دارد ایراد دارد!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
از لحاظ شرعی قصد فرد از ازدواج در استحقاق وی برای دریافت مهریه تاثیر ندارد.لطفا از خودتون فتوا ندین
البته اینکه خدا چه برخوردی با این فرد مبکنه یه بحث دیگه است
ساغر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
2
5
من نمی فهمم
موقعی که یه نفر واسه مهریه میفته زندان و نداره که بده می گن چرا چشمتو باز نکردی که به این وضع بیفتی
اما موقعی که یه خانوم با مهر بالا تقاضای طلاق می ده نمی گن چرا چشمتو باز نکردی با این آقا ازدواج کنی و می گن حقشه مهرشو بگیره.چرا تاوان اشتباهه زنها باید واسه مرد سنگین باشه و خود خانوم تاوانی نده یا اقلا تاوان بزرگی نده و تازه کلی هم از مهریه گیرش بیاد اما تاوان اشتباه آقا باید زندان باشه؟
من واقعا نمی فهمم با چه معیاری قضاوت می کنین
چجوری حساب کردین دیدین زن نباید تاوانی واسه ازدواج غلط بده اما مرد باید بده؟
چجوری حساب کردین که تاوان ازدواج غلط زن باید میلیون میلیون پول باشه که می ریزه تو جیبش اما تاوان اشتباه مرد باید زندان باشه؟
نگین زن از نظر روحی داغون می شه که این اتفاق فقط واسه زن نیست و واسه مرد هم هست و لطفا نگین شانس مرد واسه ازدواج مجدد بیشتره که اینم منطقی نیست تو اون ترازوی تاوان
من خودم یه دخترم مثه بقیه تون. اما اینا برام سواله
پاسخ ها
دختر ايراني
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
ساغر عزيز
تاوان ازدواج غلط زنان احساس سرخوردگي و بي اعتمادي به همه ي مردان و طرد از سوي خانواده و جامعه و يك عمر مجرد ماندن و يك عمر زندگي زير سنگيني نگاه مردم و يك عمر ترس از مردان هوسباز است.
به نظر شما ميشود به خاطر يك عده زن شياد و بي وجدان بقيه ي زنان را نيز از مهريه محروم كرد؟مهريه اي كه تنها پشتوانه ي زنان است.منظور از پشتوانه فقط گرفتن اين پول نيست.لااقل گاهي ميتوان از آن براي معامله و گرفتن طلاق و حضانت فرزند استفاده كرد.واقعا خودتان را جاي چنين زناني بگذاريد و بگوييد اگر در زندگي به بن بست ميرسيديد و حق طلاق و حضانت هم نداشتيد چه ميكرديد؟
در ضمن كدام ميليونها پول؟در حال حاضر كه مهريه ها قسط بندي ميشود و هرچند ماه يك سكه داده ميشود.مرداني هم كه به زندان ميروند تقصير خودشان است كه حتي حاضر نيستند قسطي مهريه را بدهند.
بولتن جون پاسخ من به خانم موسوي رو كه تاييد نكردي لااقل اين رو تاييد كن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
4
0
آقا قبول مهریه عندالمطالبست و لی قانون حق طلاق و به مرد می ده،اونم میتونه بگه طلاق نمی دم تا بیخیال مهریه بشی
پاسخ ها
سهیلا *
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
این اوج پست فطری ست .

خدایی ناکرده شما مردان را اینگونه بشناسیم ؟
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
2
2
خانوم ها فقط از دید خودشون نگاه میکنن مگه به همین راحتیه باید اون قدری باشه که قبل از شب ... پرداخت بشه در کشورهای دیگه میانگین 15 تا 20 هزار دلاره مهریه و این همه سواستفاده خانوم ها به خاطر بسته بودن قانونی روابط زن و مرده در کشورهایی که ازادی بیشتره مهریه که هیچی ارزوشونه یکی بگیرشون خرجشون رو بده
پاسخ ها
سهیلا *
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
خانم های کشورهای دیگه رو چطور با خانم های کشور خودت مقایسه میکنی ؟ اونا قبل از ازدواج هزار جور رابطه نامعقول دارند اخوی .
ضمنا در همین سایت چندی پیش خبر گران ترین طلاق های دنیا رو پوشش دادند لطف کنید مراجعه کنید به آرشیو .

ضمنا در مورد میانگین مهریه در خارج از کشور لطفا سند ارائه کنید . متشکرم
امید(اصفهان)
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
اقا امید عزیز بعضی مسائل هست که نمیشه تو این سایت مطرح کرد که چرا مهریه باید اینطوری باشه.

اگه خواستید خوشحال میشم که به ایمیل که از طریق ایمیل باهم بحث کنیم. امیل بنده:

omidnarimani@yahoo.com
برابری
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
نمیدونم منظورت کدوم کشورهاست لابد عربستان و عراق و افغانستان. در کشورهای جهان اول چیزی به اسم مهریه وجود ندارد و همه چیز بین زن و مرد مساویه.
در جواب دختر ایرانی:
اولا سند بده که دخترهای ایرانی پاکدامن تر از نوع خارجیشون هستند
ثانیا پاک بودن زن و مرد حق طرف مقابلشه نباید براش قیمت گذاشت. مثلا بگیم چون این دختر پاکه پس باید فلان قدر پول بهش تعلق بگیره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
در ضمن نمیدونم منظورت از این که گفتی: "خانم های کشورهای دیگه رو چطور با خانم های کشور خودت مقایسه میکنی ؟" چی هست. زنها در بیشتر مناطق دنیا به اندازه مردها کار و مسئولیت عرفی و قانونی دارند. فقط در کشورهایی مانند کشور ماست که هیچ مسئولیت مالی بر گرده زن نیست که هیچ، قانون براشون حقوق کلانی مانند هزینه زندگی مجانی(نفقه) و مهریه تعیین کرده. در ضمن از جهت خصوصیات مثبت زنانه، خانم های آسیای شرقی بسیار سرتر هستند و اگر قرار باشه جایی برای زنها حقوق فوق العاده لحاظ بشه اونجاست.
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
3
0
اولا این اقا اشتباه کرده ثانیا این آقا می تواند به جرم کلاه برداری از این خانم شکایت کند و بعدشم حق طلاق با مرد است چه میخواهد وعده داده باشد چه نداده باشد
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
0
2
با يک بررسي اجمالي در ديگر کشورهاي اسلامي و ساير نقاط جهان به اين نتيجه مي رسيم که نه تنها نرخ مهريه با سکه تعيين نمي شود بلکه عرف اين نرخ ها بسيار پائين تر از کشورمان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ امروز مهريه هاي سرسام آور به مشکل اساسي براي برخي خانواده هاي ايراني تبديل شده و اين درحالي است که تعيين و درج نرخ مهريه هاي کلان باعث به هم ريختن کانون گرم خانواده ها شده و حتي بالارفتن بهاي سکه و طلا در طي ماه هاي سال گذشته اين موضوع را تشديد کرده است به همين منظور قصد داريم به بررسي انواع نرخ مهريه در کشورهاي اسلامي و آسيايي بپردازيم.

ميانگين نرخ مهريه در عربستان با سکه طلا تعيين نمي شود و عرف مهريه در اين کشور 14 هزار دلار برابر با 18 ميليون تومان است حتي در روزنامه هاي عربستاني نسبت به مهريه 50 هزار دلاري برابر با 62 ميليون تومان در سال گذشته انتقادات زيادي کردند.

ميانگين نرخ مهريه در کشور هند از اقوام مختلف از 100 هزار تا يک ميليون و پانصد روپيه هند برابر با 2 ميليون و هفتصد هزار تا 36 ميليون تومان متغيير است.

در کشور آذربايجان ميانگين نرخ مهريه 2 هزار منات برابر با 3 ميليون تومان است.

در کشور چين بويژه منطقه ارومچي نرخ مهريه چيزي در حدود 100 هزار يوآن معادل 20 ميليون تومان مي باشد که در مناطق مختلف و قوميت هاي مختلف تغيير مي کند.

در کشور ترکيه ميانگين نرخ مهريه 35 هزار ليره يا حدود 25 ميليون تومان است.

در کشور عمان ميانگين نرخ مهريه حدود 10 هزار ريال اين کشور به پول کشور ما برابر با 27 ميليون تومان است،

همچنين بايد گفت: در برخي کشورها مانند يونان و ايتاليا نيز چيزي به نام پيشکشي که به سادگي فراهم مي شود، وجود دارد
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
3
0
خانوم سهیلا اون طلاق ها به قول خودتون گرانترین طلاق های دنیاست ما در مورد یک جوان در ایران صحبت میکنیم واین امار برای کشور غربی مهریه وجود نداره طبق قانون دارایی نصف میشه چه برای چه زن یعنی دارایی اون زن هم نصف میشه و در کشورهای غربی زنان هم کار میکنن اگر طلاق های مشهور مدنظر شما هست جنیفر لو پز دارا یی بیشتر از مارک انتونی داشت تازه یه چیزی هم داد! و لطفا سیاه سفید در مورد چیزی که ندیدی نکنید من 1 سال در کانادا زندگی کردم اون چیزایی که تو رسانه های جمعی میبینید فقط برای بیزینس بوده واهداف تجاری داره بهتره بدونید روابط قبل از ازدواج در اونجا مهمه و دختر بودن البته 100 درصد نیست ولی با چیزی که من دیدم ایران هم 100 درصد نیست فقط اینجا قانون محدودیت گذاشته و الا بدتر نباشه خیلی هم بهتر نیست
پاسخ ها
سهیلا *
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
اخوی این جمله شما یعنی چی ؟ در کشورهای دیگه میانگین 15 تا 20 هزار دلاره

به نفعتون که نیست می پیچونید ؟
مهناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
4
2
با سلام
دوستان قضاوت را به قاضي بسپاريد، چون تنها گوشه ايي از ماجرا را خوانديم و از كنه آن خبر نداريم ، اما درمورد مهريه نظر متفاوتي را دارم ، بهترين عدد براي مهريه ١٤١٤ است كه تقدس آن دو برابر است ، در ضمن پيامبر يا هر معصومي كه گفتند مهريه كم از ويژگيهاي زن خوب است درمورد مرداني با ويژگي هاي مشابه خود گفته اند ، نه مردان تنوع طلب امروز كه هر روز دلشان يك مدل زن ميخواهد و تاوان اين هوسبازي را زن بايد بدهد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
3
2
5 نهایت 7 سکه اگر دختر خوبی بود اونم اول ازدواج ولی اگه زن زندگی بود همه چیتو بده نبود 1 دونه ارزن زیادشه اصلا نگیرش به خاطر ... ادم باید جسم و تنش براش ارزش داشته باشه
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
3
1
سفر به ۱۲۰ کشور دنیا و ۱۰ هزار لیتر بنزین تا دست راست و پای چپ داماد،شمش طلا هم وزن عروس و یک کیلو بال مگس و حفظ کردن دیوان حافظ و... برای اینگونه مردان که حاضر به تن دادن به یک همچین تحقیری برای فقط غریزه جنسی که به خاطر محدودیت است متاسفم . زنی که مهریه براش مهمه تو رو دوست نداره من 14 تا دادم البته خودش 5 تا قبول کرده بود اتفاقا هر دو زوج خوشبختی هستیم هم خیلی زیبا وتحصیل کرده است ومن هم تو کارم موفقم چون دوست داشتن هست و خوانوادهامون پول دارن ولی ما به خاطر پول با هم ازدواج نکردیم اون و من به این تو زندگی رسیدیم که ساده و بی سرو صدا زندگی کردن باعث خوشبختی است البته با رفاه . توهین نباشه ولی این جور مهریه ها و سنگین برای افرادی است که هنوز خیلی کمبود دارن و ناخوداگاه با این چیزها میخوان کمبودهاشون رو پر کنن البته اقایان عاقل زیر بار نمیروند ولی متاسفانه اقا پسرهایی که توانایی یک سری کارهای عملی و تعهدات رو ندارن میان قبول میکنن که همون خانومها نسیبشون میشه زن خوب استدلالش مهریه بالا نیست میزان عقل و مدریت مرده مردی که وقتی چیزی رو قبول میکنه در حد توان و واقعی باشه نه اینکه برای رسیدن به چیزی نتونه جلوی نفسشو بگیره واقعا مردی که نتونه جلوی نفسشو بگیره قابل اطمینان برای درست کردن یه زندگیه ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
1
3
این بحثها بی نتیجه است متاسفانه بسیاری از اردواجهای این دوره حالت معامله و بده بستان پیدا کرده تا تقی به توقی میخوره فورا به اجرا گذاشتن مهریه سنگین از طرف خانم و طلاق ندادن و گرو کشی از طرف آقا و یکباره زندگیها تبدیل به جهنم میشن .
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
1
4
مگر نه اینکه این همه ادعای برابری با حقوق مردان می کنند
ما مردها قبول می کنیم به شرطی که مهریه و نفقه هم برداشته شود
نمی شود که هم حقوق شان بیشتر باشد، هم مهریه، هم نفقه، هم حضانت، هم حق مسکن، هم نیمی از دارایی
دور از جان شکر خوردیم زن گرفتیم.
برابری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳
2
1
آقا تنها راهش حقوق و مسئولیت های برابره. یک سری بزنید کورهای دیگه زنها و مردها در شغل هایی مانند رفته گری، باربری، نظافت چي گری تا شغل هایی مثل نمایندگی پارلمان در کنار هم قرار گرفتن. چرا در کشور ما زنها فقط باید مشاغل پشت میز رو تصاحب کنن یا اینکه بشینن تو خونه
بازم میگم برابری در همه جوانب
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
0
0
اطراف ما یه رسمی هست که اگه میخوای عقد کنی باید عقد براش درست کنی وجشن عروسی هم براش درست کنی خونه هم باید براش بگیری حالا اجاره یابخری.باهم عقدکه میکنیم دخترونمیزارن باپسره دربیاد تاموقعه که جشن عروسی .شیربهاش کامل بدی .مهرش هم پنجاه میلیون و14سکه میباشد عندالمطالبه.بنده کارگرهستم.جشن عقد براش درست کردم شیربها بهش دادم.الان دختره بامن نمیسازه.قبلش هم حرف زده بودیم خودش شرایطمو قبول کرد.ولی الان نه.الان هم رفته مهریشو گذاشته اجرامن وکیل گذاشتم قسط بندیش کردم.ماهی هفصد هزاتومان.وهرشس ماه یه سکه حکم جلبم هم زدن منوبردن بازداشت پول دادم دراوومدم.بعد گفتم من رابطه نداشتم ودختر هنوز باکرست میگن که باید نصف مهرشو بدی یعنی میشه آش نخورده ودهن سوخته.من اینو میخواستم بگم که دختر چه باکره باشه چه نباشه اذت میگرن مهریه.عدمه تمکین هم بزنی نیاد سرزندگیش بازهم باید مهرشو بدی.پس اگه همه اینا میخواد مردا بدن خانما کارشون این وسط چیه .مرد فقط همیه زندگیش باید باترس بگذرونه که اگه زن صداشو ببر بالا ویا عصابتو خوورکنه اذیتت کنه نمیتونی حرفی بزنی باید همش بگی چشم چون اگه بهاش بحث کردی فاتحت خوندست .مهریه اجرا.وقتت تلف میشه دادگاه بدبخت میشی .پس همش باید بگی چشم .یادتون باشه منم کارگر ساده به نظرتون این درسته .انصافه
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین