کد خبر: ۲۴۸۷۰۲
تعداد نظرات: ۴۸ نظر
تاریخ انتشار:
نگاهی به دلایل بالارفتن نزاع های خیابانی در تهران؛

سنگ یا سلام؛ کدامیک عامل افزایش نزاع های خیابانی است؟!

در لابه لای خبرهای مذاکرات هسته ای، آمار تورم ، خرید عید و ... در روزهای اخیر خبری به نقل از پزشکی قانونی استان تهران منتشر شد که نمی  شود به سادگی از کنار آن گذشت! ارجاع 91 هزار نزاع خیابانی منجر به جرح به پزشکی قانونی از فروردین تا دی ماه 93! یعنی تنها در 10 ماه!
سنگ یا سلام؛ کدامیک عامل افزایش نزاع های خیابانی است؟!گروه سبک زندگی، در لابه لای خبرهای مذاکرات هسته ای، آمار تورم، خرید عید و ... در روزهای اخیر خبری به نقل از پزشکی قانونی استان تهران منتشر شد که نمی شود به سادگی از کنار آن گذشت! ارجاع 91 هزار نزاع خیابانی منجر به جرح به پزشکی قانونی از فروردین تا دی ماه 93! یعنی تنها در 10 ماه!

به گزارش بولتن نیوز، این یعنی این که دیگر روزی نیست که شما در تهران شهر اخلاق و مهربانی در حال عبور از خیابان شاهد نزاع دو نفر مسافر کش، خریدار و فروشنده، کارگر و کارفرما و ... نباشید، البته در نگاه اولیه شاید برخی گمان کنند، 91000 نزاع در 10 ماه یعنی در هرماه قریب به 9100 نزاع که این رقم با توجه به جمعیت ساکن و شناور بیش از 10 میلیونی تهران زیاد نیست اما نگارنده نظر دیگری دارد!

سنگ یا سلام؛ کدامیک عامل افزایش نزاع های خیابانی است؟!

موضوع تعداد مراجعات و کم یا زیاد بودن آن نیست! گرچه کمش هم زیبنده پایتخت نظام اسلامی نیست! تردیدی نسیت که این آمار همه نزاعهای تهران را شامل نمیشود چرا که اساساً بسیاری از نزاع های اتفاق افتاده به پزشکی قانونی مراجعه نمیشود، بسیاری هم ممکن است نزاع و درگیری باشد که منجر به جرح نشود و یا نزاعهای پنهان! با همه این ها حرف ها موضوع چیز دیگری ست! نکته اساسی و مهم این است که چرا خشم! چرا سنگ!

همان گونه که می دانیم علل بیشتر نزاع های خیابانی خشم آنی و کاهش آستانه تحمل افراد است؛ درحالی که تهران به عنوان پایتخت نظام اسلامی می بایست شهری بر مدار مدارا و اخلاق و مهربانی باشد! مگر نه این است که ما همه پیرو پیامبری هستیم که خود رسول مهر و دوستی و اخلاق بود!؟ مگر نه این است که ما امام کاظم داریم! قرآن آیین زندگی ماست! قرآن را باز کنیم!

می فرماید: «الکاظمین الغیظ و العافین عن الناس والله یحب المحسنین؛ (آل عمران.134)؛ مومنان در هنگام عصبانیت خشم خود را فرو میبرند و ازخطای مردم در می گذرند وخدا نیکوکاران را دوست دارد

سنگ یا سلام؛ کدامیک عامل افزایش نزاع های خیابانی است؟!

«کظم» در لغت به معنی بستن سر مشکی است که از آب پُر شده باشد و به طور کنایه در مورد کسانی که از خشم و غضب پُر می شوند ولی از اِعمال آن خودداری می کنند، به کار می رود. در این آیه شریفه خداوند تبارک و تعالی یکی از صفات برجسته مومنان را کظم غیظ برشمرده است!

به طور طبیعی هر انسانی بر اثر عوامل و زمینه هایی که برایش پیش می آید، گاهی خوشحال و گاهی نیز خشمگین و ناراحت می شود؛ اما اگر این حالات فطری با معیار دین و هدایت قرآن و رهنمودهای اهل بیت علیهم السلام همراه باشد، هرگز در آن افراط و تفریط دیده نخواهد شد. قرآن خشم های بی مورد را به دوران جاهلیت نسبت داده و سکون و آرامش را در هنگام خشم ویژه رسول خدا(ص) و مؤمنین می داند و خاطرنشان می کند که این آرامش هم یک موهبت الهی است؛ همچنان که خشم و تعصبات جاهلی را ره آورد افکار نادرست و عملکرد غلط کافران قلمداد می کند و می فرماید: «(به خاطر بیاورید) هنگامی را که کافران در دل های خود خشم و نخوت جاهلیت داشتند و (در مقابل) خداوند آرامش و سکینه خود را برفرستاده خویش و مؤمنان نازل فرمود. (فتح.62)»

سنگ یا سلام؛ کدامیک عامل افزایش نزاع های خیابانی است؟!خداوند در این آیه به ما می آموزد که فرهنگ جاهلیت برپایه «حمیت»، «تعصب»، «غضب» و خشم جاهلی استوار است؛ حال آن که اصول فرهنگ اسلام «سکینه»، «آرامش» و «تسلط برنفس» است.

حالت خشم و غضب از خطرناک ترین حالات انسان است و اگر کنترل نشود، در شکل یک نوع جنون و دیوانگی خودنمایی می کند و موجب می شود که ارتکاب بسیاری از جنایات و تصمیم های خطرناک توسط انسان می شود؛ جنایاتی که بعضاً می بایست یک عمر کفاره و تاوان آن را پرداخت.

نکته دیگر این که براساس تحقیقات انجام شده یکی از اصلی ترین علل نزاع در خیابان های تهران به وسایط نقلیه اعم از جای پارک و ... مربوط می شود و اکنون در واپسین روزهای سال و آغاز سفرهای نوروزی اهمیت صبوری و سعه صدر بیشتر نمایان می شود؛ آری، بیاییم قدری صبورتر باشیم!

چه کسی گفته که جواب کلوخ انداز، سنگ است؟! چرا سنگ؟! چرا سلام نه؟! بر فرض که از اساس حق با ماست! آیا در چنین شرایطی نیست که گذشت معنا می یابد؟! آن چنان که ظریفی می گوید: «اگر حق با توست نیاز به عصبانیت نیست و اگر حق با تو نیست، حق عصبانیت نداری!» بر فرض که طرف مقابل شما علی رغم محق بودن شما پرخاشگری می کند و ناسزا می گوید، آیا به دیدگاه قرآن در این خصوص توجه کرده ایم؟!!

سنگ یا سلام؛ کدامیک عامل افزایش نزاع های خیابانی است؟!

خداوند متعال در قرآن می فرماید: «وَ عِبادُ الرَّحْمنِ الَّذینَ یَمْشُونَ عَلَی الْأَرْضِ هَوْناً وَ إِذا خاطَبَهُمُ الْجاهِلُونَ قالُوا سَلاماً!(فرقان 63)؛ بندگان (خاص خداوند) رحمان، کسانی هستند که با آرامش و بی تکبّر بر زمین راه می روند و هنگامی که جاهلان آنها را مخاطب سازند (و سخنان نابخردانه گویند)، به آنها سلام می گویند و با بی اعتنایی و بزرگواری می گذرند!»

چند نکته!

به هر تفسیر، در ادامه نظر شما را به چند نکته ظریف در این خصوص جلب می نمایم:

همواره در زندگی روزمره، با پیش آمدهایی روبرو می شویم که مطابق میل ما نیست! ضرب المثلی عربی چه زیبا بیان کرده: «ما کل ما یتمنی المرء یدرکه؛ تجری الریاح بما لا تشتهی السفن؛ هر آنچه را که انسان آرزو دارد، به آن نمی رسد. بادها همیشه برخلاف حرکت کشتی ها می وزند«.

دور گردون گر دو روزی بر مُراد ما نَرفت!

دائماً یکسان نماند حال دوران غم مخور!

همیشه پیش می آید که سخن کسی چندان به مذاق مان خوش نیاید، آیا نباید کلاه خودمان را قاضی کنیم؟! آیا هیچ گاه پیش نیامده که ما نیز حرفی زده باشیم که به مذاق دیگران خوش نیاید؟! دقت کنیم، اگر دیگران سکوت کرده و نجابت به خرج داده اند، دلیل بر صحت تمامی حرف های ما نیست!

سنگ یا سلام؛ کدامیک عامل افزایش نزاع های خیابانی است؟!همواره پیش می آید که کسی خواسته یا ناخواسته، عمداً یا صحواً، از روی سوءتفاهم، از سر بی اطلاعی یا کم اطلاعی، طعنه یا تمسخر یا حرفی نامناسب به زبان آورد، آیا هیچگاه ازخود نمی پرسیم که چرا این اتفاق را حمل بر اشتباه و اتفاق نمی کنیم و در نمی گذریم؟! چرا هیچگاه خودمان را جای طرف مقابل نمی گذاریم؟! چرا آنچه برای خود می پسندیم برای دیگران هم نمی پسندیم؟!

بسیار پیش می آید که کسی بد رانندگی می کند و احیاناً مشکلی برای اتومبیل ما پیش می آورد! مگر ما همیشه و همه جا خوب رانندگی می کنیم؟! آیا بهتر آن نیست که به جای درگیری و داد و فریاد به راه حل منطقی فکر کنیم؟!

بارهای دیده ایم، کسی نوبت را در صف رعایت نمی کند و بدتر از آن در برابر تذکر دیگران، قلدری هم می کند و ، اولا مگر اگر کسی خود را کوچک کرد و نوبت را را رعایت نکرد، چقدر معطل می شویم و چه میزان از زمان و وقت ما گرفته می شود؟! آیا هیچگاه پیش از پرخاش و عصبانیت، به عاقبت کار و اعمال خشونت و درگیری فکر کرده ایم؟! آیا اندیشیده ایم که می بایست روزه ها در پی پزشکی قانونی باشیم و با صرف هزینه و زمان بسیار به دنبال احقاق حق احتمالی خود باشیم؟!

سنگ یا سلام؛ کدامیک عامل افزایش نزاع های خیابانی است؟!

و این ها همه درحالی است که همه مان دیده ایم که دادگاه ها و مراکز پزشکی قانونی همواره پُر است از آدم هایی که اگر یک بار دیگر به صحنه قبل برگردند، تصمیم دیگری خواهند گرفت و در یک کلمه از کرده خود که موجب حضورشان در دادگاه و پزشکی قانونی (چه به عنوان شاکی و چه به عنوان متشاکی شده) پشیمانند!

اما از پشیمانی چه سود!

به قول دوست عزیز و خوش ذوقم شهاب آقای مرادی: «تهران، به تمرین مهربانی نیاز دارد! مهربانی را تمرین کنیم«!

محسن قائمی نسب

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۴۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
احمدی از تهران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
1
3
مطلب بسیار زیبایی و بجایی بود ، درود بر قائمی نسب
پاسخ ها
F
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
بخاطر مشکلات زیاد مردم اعصاب ندارند و سر کوچکترین چیز دعوا میکنند.
رضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
سلام F محترم ، میبینم که بلخره شما یه نظری دادید که موافقان شما به مراتب بیشتر از مخالفانتون هستن ، آفرین تبریک میگم - موفق باشید.
سامان از شاهرود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
1
6
کاش این خط خوب و پرصفا را صدا و سیما در برنامه های مختلف می گرفت و اشاعه می داد، واقعا جامعه ما نیاز به گذشت دارد ، دستتون درد نکند بخاطر این مطلب زیبا .
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED STATES |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
وقتی بعضی از مسئولین که حکم بزرگترهای جامعه را یدک میکشن و نسبت بهم گذشت ندارن از سایر اقشار جامعه چه توقعی دارین
شکوفه هستم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
3
3
بنظر من سلام ، سلام و باز هم سلام ، این است پیام اسلام و انسانیت .
یک راننده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
0
4
بله درست می گویید ،من هم روزانه دعواهای زیادی در کوچه و خیابان می بینم ، متاسفانه مردم سر چیزهای کوچک با هم در گیر می شوند وگاهی کار بجای باریک می کشد ، مردم حوصله هیچ چیز را ندارند در این زمینه باید چاره ای اندشیده شود .
راضیه اکبری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
1
3
بنظر من در این زمینه جامعه شناسان و مردم شناسان باید بحث کنند و برای همه سازمان ها و ادرات و شهرداری ها و همه جاهایی که ارتباطی با مردم دارند و می توانند تاثیری داشته باشند خط و مشی مشخص کنند و همه تلاش کنند که اعصاب خوردی ها و نامهربانی ها کمتر شوند ممنون هستم .
محمد شیرازی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
1
4
کاش شهرهای ما شهر مهربانی و گذشت و فداکاری و احساس مسوولیت بودند ،کاش قدر همدیگر را می دانستیم .چقدر بجا نوشته اید
استاد دانشگاه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
1
5
آقای بولتن عزیز از این مطالب بیشتر بگذارید ،خیلی بجا و مورد نیاز جامعه است
یک هموطن از مریوان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
3
1
بله در مواجه با نابکاران و دشمنان کلوخ انداز را پادش سنگ است ، نه در مقابل هموطنان و هم نوعان و هم کیشان ..سلام پیام اسلام است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
0
3
وقتی دعوا یا درگیری در خیابان اتفاق می افتد نقش عابران هم خیلی مهم است که باید با مدارا و آرامش سعی کنند با صلواتی موضوع را حل کنند و نگذارند کار به نا کجا آباد بکشد .......
یک آشنا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
2
5
یک بار که من داشتم رانندگی می کردم چون عجله داشتم به طرز ناجوری از یک ماشین سبقت گرفتم بعد طرف خودش را به من رساند و بد وبیراه گفت می چون می دانستم حق با اوست عذر خواهی کرد و اتفاقا همین عذر خواهی خیل زود اثر کرد و یارو هم آرام شد و گفت برادر دیگر اینطور سبقت نگیر برای خودت هم خطر دارد ...
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
1
8
صدا و سیما ، صداو سیما ، صدا وسیما ،صدا و سیما ،هزار بار دیگر می گویم صدا و سیما باید روی این مسایل مرتبا کار کند بجای اینکه مجری های جور واجور هی بیایند بصورت مصنوعی قربون صدقه مردم بروند
پاسخ ها
ف
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
صدا و سیما ضعیف است.آخریش هم اینکه برای عید هیچ چیز به درد بخوری ندارد.همه سریال ها ضعیف.
صالح از میبد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
1
3
کاش همه سایت ها به این مسایل می پرداختند و مردم را به صلح و صفا دعوت می کردند بخدا تاثیر دارد ، باید طوری شود که هر کس خجالت بکشد که پرخاش کند ، بد بیراه بگوید یا خدای ناکرده خشونت کند .
شاهرخ مرد مردان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
6
2
اتفاقا دعوا چه کیفی دارد آدم خودش را خالی می کند من که هفته ای دو یا سه بار دعوت می کنم و حال می کنم خخخخخخخخخخ
مدیر پایگاه آقای مردان پهلوانان قدیم ما همه شهرتشان به مظلوم نوازی و فرو خوردن عصبانیت بود و اگر کسی به انسانیت خود ایمان دارد هرگز از خشم و دعوای بی جا لذت نمی برد و همیشه تمنای گذشت و مهربانی دارد ، زندگی با مهربانی زیباتر است
پاسخ ها
رضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
لطفا اسمتو عوض کن اصلا به طرز فکرت نمیخوره.
امین محبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
1
4
بنظر من خیلی از این دعواها بخاطر مشکلات اقتصادی و فشاری است که به مردم وارد می شوند و مردم حوصله ندارند و زود از کوره در می روند .
روستازاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
2
3
باید دید چرا در شهرها این دعواها بیشتر است ؟ چرا در روستاها کمتر است ؟ بنظر من زندگی ماشینی یکی از علت های این همه نزاع و درگیری است
یک جامعه شناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
2
1
من بعنوان یک نویسنده که کتاب های زیادی در این زمینه خوانده ام هشدار می دهم اگر فکری کارشناسانه نشود و همه مسولین و نخبگان به این میدان وارد نشوند خدای ناکرده همین دعواهای جزیی و کوچک رفته رفته بیشتر و بیشتر و خطرناکتر می شوند ، آیا ندیده ایم کشورهای همسایه را که دچار چه جنگ ها و درگیری ها شده اند ؟
یک کاربر معمولی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
2
2
مرحبا به آقای قائمی نسب دستتان درد نکند من خودم را هم مخاطب این مطلب می دانم و تلاش خواهم کرد که رفتارم مثبت شود و ازبی خود عصبانی نشوم یا اگر شدم جلوی خودم را بگیرم
یک شهروند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
1
2
ممنون از نکته سنجی آقای قائمی نسب
ناشناس از یاسوج
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
1
4
همانطور که کاربران دیگر هم گفته اند صدا وسیما می تواند در این زمینه فعال شود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
1
3
خشک سالی و گرمای زمین در عصبانیت مردم دخیل است این را دانشمندان هم گفته اند
ارژنگ فرّخ پیکر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
2
3
چرا خشم ! چرا سنگ ؟ وقتی به چرائیِ بروز اینگونه اختلالات نپردازیم علت العللِ کاهشِ آستانه یی تحمّلِ افراد ؛ مفقود میماند ونصیحت وپند واندرز بی اثر است . آیا براساسِ کلام خدا این تنش ها نشان از سُستیِ ایمان وفقدانِ کظم است ؟ آیا افراط در خشم را باید فطری دانست یا اختلال در فرهنگِ عمومی ؟ یا درنظر نداشتنِ معیارهای دین وهدایت قرآن و رهنمود های اهلِ بیت (ع) ؟ آیا این خشم و پرخاشگری ها بی مورد است و به دورانِ جاهلیت راه می برد یا نشانه ی فشار ها و بُغض های لاینحل ؟ درچنین حجمِ بالائی ازبُروزِ خشم دیگر تعادل وسلامتِ روانی جائی پیدا میکند تا کلاه خود را قاضی کنیم ؟ خشم چه عمداً چه سهواً ناشی از سوء تفاهم وَ عدمِ درکِ متقابلِ یکدیگر است و بی دلیل نیست آنهم درشرایطی که هرکس کلاهِ خودش را چسبیده ؟ جای تمرینِ مهربانی کجاست ؟ عزیزِبرادر ! نصایح شما را به حساب حُسن نیّتِ شما میگذاریم نه اینکه جائی گرم که نفسِ شما ازآن برخاسته !! نصیحت هم مثلِ بسیاری ازامور جا و مکان و مصادیقِ خود را دارد ؛ اینجا دیگر جای احتمالِ اثر دادن نیست ! چیزی بیخ پیدا کرده عزیزِ برادر !
زندگی ادامه دارد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
2
4
وقتی توی مجلس نمایندگان به اصطلاح اندیشمند به خودشون این اجازه رو میدن که توی مجلس نماینده دیگر رو مورد ضرب و شتم قرار بدهند از مردم عادی بعید نیست که همچین کاری رو نکنن ( اگه قراره قسمت هایی از متن رو حذف کنی بهتره که منتشر نکنی)
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
0
5
بنظر من خیلی از این دعواها نه بخاطر مشکلات اقتصادی ، بلکه بخاطر فشاری است که بخاطر توقع بالا و چشم و همچشمی به مردم وارد می شوند و مردم حوصله ندارند و زود از کوره در می روند .
در هند بیش از 500 ملیون نفر یخچال ندارند، اما دارند زندگیشونو می کنند. و ما اینجا همه چی داریم جز آرامش و اعصاب...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
1
4
قبلا وقتی از خانه ای صدای آه وناله و گریه زاری می آمد همسایه ها به خانه طرف میشتافتند تا ببینند چی شده و چه مصیبتی حاصل شده تا کمک کنند. ولی الان که وقتی از خانه ای صدای آه وناله و گریه زاری بیاید همسایه میگویند هیچی نیست احنمالا صدای تلوزیونشون رو بلند کردن!!!!
مقدم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
1
3
با سلام . مطلب واقعا همین است گه گفته شده جامعه امروز واقعا نیازمند مهربانیست اما یک نکته این برادر نویسنده از پرچم پشت سر عکس معلومه که یه کار ای هست پس برای سیاسیون که هر روز در رسانه ها دعوا میکنند هم مطلب بنویسد چون مردم از ساسیون یاد میگیرند !
ناشناس
|
GERMANY
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
1
5
بنظر من تعداد پلیس تو خیابون ها خیلی کمه از این روی مردم گاهی احساس میکنند خودشون باید مشکلاتشون رو حل کنند . متاسفانه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
0
5
بیایید فکر کنیم:
اگه با پلیس 110 تماس بگیری و ظرف دو دقیقه برسه نه 45 دقیقه خیلی از این دعواها کم میشه.اگه برای برهم زنندگان نظم عمومی مجازات های سنگین مصوب بشه خیلی از این دعواها کم میشه.اگه برای علت نزاع ها مشکلات اقتصادی را بهانه نکنیم خودش باعث کاهش این دعواها میشه.اگه آموزش داده بشه که صف ایستادن چیز خوبیه، تو خیابون راه رفتن خودش یک رفتار شهروندیه، رانندگی خوب خودش کار خوبیه،آپارتمان نشینی قواعدی داره، به حق خود قانع بودن خوبه اونوقت میتوان امیدوار به کاهش نزاع ها بود.چند سال از اعلام مطالبات رهبری در حوزه فرهنگ شهروندی میگذره ولی هیچ چیز درست نشده!
یه همکارقدیمی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
2
4
مهربانی را اگر قسمت کنیم
من یقین دارم به ما هم می رسد
آدمی گر ایستد بر بام عشق
دستانش تا خدا هم میرسد

با مهربانی و محبت علاوه بر قلب ها می شود دنیا را نیز فتح کرد پس بیائیم مهربان باشیم.
پاسخ ها
رضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
آقا یا خانومی که منفی دادی!! الان برا چی منفی دادی؟ بگو دیگه بگو بدونیم چرا منفی دادی شاید قانع شدیم! ای بابا!
سارا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
2
3
علاقه ایرانیها به شکستن رکوردهای کتاب کینس سبب معضلات ما است!!! بالاترین دعوا و پرخاشگری، بیشترین تصادفات، بیشترین استفاده از لوازم آرایشی، بیشترن عمل جراحی زیبایی و ...!!!
واقعاً به کجا میخواهیم برسیم.
کمی تأمل کنیم.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
2
4
تهران شهر مهربانی! شما کجا زندگی میکنی برادر ! نکنه از مشکلات اپارتمان نشینی و هر سال خانه بدوشی خبر نداری!؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
2
4
اعصاب درب و داغون ناشى از مشكلات عامل خيلى از در گيريهاست عدم درك متقابل و عقلانيت و رفتارهاى نابجا هم ميتونه دلايلى براى در گيرى باشه،همين طور كه خود زشت پندارى و ظاهر بينى و كوته فكرى به همراه تنوع طلبى باعث ميشه ايران بزرگ ترين وارد كننده لوازم ارايشى و بيشترين عمل زيبايى باشه و به قول شاعر، خانه از پاى بست ويران است ، خواجه در بند نقش ايوان است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
3
6
چند سالی است که مردم بیشترین فشار عصبی را تحمل می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| ROMANIA |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
منم با شما موافقم آستانه تحمل پایین اومده حالا نه همه ولی عده ای زود عصبانی میشن متاسفانه خودمم زود عصبانی میشم فقط درگیری فیزیکی ندارم و صدام میره بالا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
0
4
پيروى از اخلاق و دورى از خشم و غضب و زيبايى رفتار و حلم و بردبارى باعث ميشه طرف مقابل هم به مسخره بودن دعوا پى ببره و پشيمون بشه، گاهى سكوت بهترين جوابه، اين نشانه ضعف روحى فرد هست كه تا كسى حرف ناسزايى مى زند به هيجان در امده حساس شود و شروع به دعوا كند انسان بالغ و كامل و عاقل در اين شرايط اگر رفتار زيبا و درستى داشته باشد مايه شرمندگى توهين كننده است.
ناشناخته
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
1
3
فشار اقتصادي -اجاره خانه بالا -اختلاس ورشوه وووووو........ بخوانيد از اين محفل نزاع ها را
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
0
2
30 سالم نشده و هنوز هم ازدواج نکردم اما از شدت فشار عصبی آنقدر حرص می خورم که هر روز مشاهده می کنم که به تعداد موهای سفیدسرم اضافه شده.
ریزبین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
4
3
1 -در روستا و شهرستانها همه هم دیگه رو میشناسند و کسی خودشو در گیر دعوا نمیکنه اما در تهران هیچ کسی شناخته نمیشه و در نتیجه طرف میدونه چندان به ابروی اجتماعیش لطمه نمی خوره.
2- عربده کشی در تهران نهادینه شده و عده ای با همین نعره زدن ها و مشت گره کردنها به منافع خود میرسند.
3- تهرانیها مغرورند و حاضر به گذشت نیستند
4-ازدحام جمعیت موجب برخورد بیشتر افراد با یکدیگر میشود
5- دعواهای زرگری و ساختگی منبع درآمد بعضیها شده.
6- مسائل ناموسی و چشم چرانی و در نتیجه تحریک رگ غیرت افراد.
7 محدودیت امکانات مثل جای پارک و کوچه های تنگ و یکطرفه و شاخ به شاخ شدن ها.
8- نبود فرهنگ تسامح و مماشات بین شهروندان.
9- > شهروندان هنگام مشاهده دعواهای خیابانی.
برای جلوگیری از این دعواها مهمترین وظیفه بر عهده دولت هست از جمله:
1 – فرهنگ سازی گسترده و اینکه افراد غیر منطقی و و وحشی به جان هم می افتند نه افراد اصیل و بافرهنگ.
2 –جریمه های نقدی برای تمام افرادی که درگیر دعوا هستند بدون توجه به اینکه حق با کیست ! تا افراد از دعوا کردن پرهیز کنند.
3- محروم کردن افراد عادی از داشتن بعضی مزایا مانند قطع یارانه به مدت 1 تا دوماه
4- نگهداری مدارک شناسایی مثل کارت ملی سوخت شناسنامه .. افراد خاطی به مدت محدود.
5- واریز مبلغی پول به حساب پزشک قانونی برا طرفین دعوا تا فکر نکنند امکانات مملکت مفت و مجانی هست.
6- نیروی انتظامی مقتدر
پاسخ ها
rmz
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
منفی زدم.!.
برای اینکه گفتی توی شهرستان ها همه همدگه را میشناسند و کسی خودشو در گیر دعوا نمیکنه.!!.
اتفاقا همین چند روزه پیش بود ، وسط یکی از میدان های شهر رامهرمز چند نفر افتاده بودن به جون هم و داشتند دعوا میکردند.!!.
رضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
واقعا اسمی که انتخاب کردید برازندست ، اما در مورد اول باید بگم که همه تهرانیها اینطوری نیستند و ضمنا خوب و بد همه جا هست نه فقط تهران تازه برخی افراد در بعضی استانهای دیگه به مراتب بدتر از تهرانیها هستن.
rmz
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
1
1
بعضی ها توی نظرات گفتند که مربوط به مشکلات افتصادی و.... میشه.!!.که من هم باید توی جوابشون بگم اگه قرار باشه برای هر مشکلی مردم به جون هم بیوفتند ، که اینجور سنگ روی سنگ بند نمیشه.!!.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
0
1
هیچگاه اینجا درست بشو نیست.
ناشناس
|
ROMANIA
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
0
0
برادر
دل خوش سیری چند؟؟؟؟!!!!!!
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین