کد خبر: ۱۸۸۰۹۶
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
تاریخ انتشار:
در واکنش به نامه دانشجویان حامی عدالت

اظهارات تند یک خواننده دربارۀ مداحان

عبدالحسین مختاباد، خواننده و عضو شورای شهر تهران می گوید که او برای برگزاری کنسرت احتیاجی به رانت دولتی و استفاده از امکانات شورا ندارد.
گروه فرهنگ و هنر، من یک هنرمندم، درآمدخوبی نیز از راه هنر کسب می کنم به همین دلیل هیچ احتیاجی به استفاده از رانت های شهرداری و شورای شهر برای برگزاری کنسرت ندارم.به آن ها توصیه می کنم که به سراغ مداحانی بروید که در ماه محرم هزینه های هنگفت دریافت می کنند و به روی مردم اسلحه می کشند. این خواننده مطرح کرد: باید پرسید، مداحی که در امر صادرات و واردات و خرید کشتی فعالیت می کند پول خود را از کجا می آورد؟
  
به گزارش بولتن نیوز، عبدالحسین مختاباد، خواننده و عضو شورای شهر تهران می گوید که او برای برگزاری کنسرت احتیاجی به رانت دولتی و استفاده از امکانات شورا ندارد. با این همه به راستی بیان چنین اظهارنظرهایی به هیچ وجه در شان کسی که خود را هنرمند می داند و فارغ از آن به تازگی به عنوان نمایندۀ مردم تهران به شورای شهر راه یافته، نیست. 

نکتۀ جالب توجه این جاست در شرایطی میزان درآمد و هزینه های این کنسرت مورد سوال قرارگرفته که بنابه اعلام برگزارکنندگان و خود مختآباد این کنسرت، یک کنسرت خیریه بوده و درآمد حاصل از آن نیز صرف اقدامات خیرخواهانه گردیده است. 

فارغ از این به نظر نمی رسد، جناب اقای مختآباد دلیل قانع کننده ای برای صحبت درخصوص مداحان داشته باشد. به هرحال معلوم نیست این مسائل چه ارتباطی به مداحی و مداحان دارد و این که ایشان در پاسخ به سوالی که از ایشان شده، موضوع را به درآمدهای مداحان ربط داده، بیشتر سیاسی به نظر می رسد. 

این اظهارات مختاباد در واکنش به نامه دانشجویان حامی عدالت اسلامی به رئیس شورای شهر تهران مبنی بر درخواست شفاف سازی در باره هزینه تبلیغات کنسرت موسیقی وی است. مختاباد سوم بهمن ماه در برج میلاد تهران برنامه اجرا کرد.

در نامه دانشجویان حامی عدالت که نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفته آمده است: اخیراً در سطح شهر تهران گونه ای از تبلیغات برای هنرمندان باب شده است که هرچند نسبت به سبک و سیاق آن که برگرفته از الگوهای غربی می باشد نقد جدی وارد است و با فرهنگ اسلامی و ایرانی تعارضات جدی دارد اما آنچه باعث شد این نامه به نگارش درآید، این است که بارها نسبت به حضور برخی چهره های هنری در فضای سیاسی و اجرایی کشور نقد اساسی داشته ایم، یکی از علت های اساسی آن هم این بوده است که شائبه سواستفاده از امکانات دولتی برای اشخاص دور از تصور نخواهد بود.

این نامه که با عنوان «با چه هزینه و امکاناتی عضو شورای شهر برای کنسرت موسیقی تبلیغ می کند؟» برای «احمدمسجدجامعی» ارسال شده، تصریح شده است: چندی است که عکس جناب مختاباد یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران برای تبلیغ کنسرت موسیقی در برج میلاد در سطح بسیار گسترده در سطح شهر تهران توزیع شده و لازم است به منظور شفاف سازی نسبت به نحوه تامین هزینه و امکانات این کنسرت گزارشی مبسوط به مردم تهران ارائه شود.

مختاباد روز شنبه در گفت وگو با ایرنا و به عنوان پاسخ به نامه این تشکل دانشجویی، گفت: هزینه کنسرتم را در برج میلاد برندهای کریستال، کرست اورال بی، هداندشولدر، سن ایچ و رنولدس تامین می کند.

وی افزود: موسسه فرهنگی هنری آوای هنر مسئولیت کنسرت مرا را بر عهده دارد و فقط به عنوان یک خواننده هزینه ای حدود 10 تا 15میلیون تومان بابت اجرا دریافت می کنم، این هزینه را نیز از قبل به یک موسسه خیریه اهدا کرده ام.

این خواننده درباره تبلیغات خیابانی کنسرت خود گفت: کل تبلیغات خیابانی کنسرت پنج میلیون تومان هزینه دربرداشت که با توجه به هزینه کم در مقابل تبلیغات مطبوعانی و بازدهی بالا، این روش را انتخاب کردیم.

مختاباد بیان کرد: برای برگزاری این کنسرت از سالن ابن سینا شهرداری تهران برای تمرین استفاده کردیم که این سالن در اختیار دیگر گروه های هنری نیز قرار می گیرد.

عضو شورای شهر تهران افزود: من یک هنرمندم، درآمد خوبی نیز از راه هنر کسب می کنم به همین دلیل هیچ احتیاجی به استفاده از رانت های شهرداری و شورای شهر برای برگزاری کنسرت ندارم.

مختاباد با بیان این که هنر باید اقتصادی باشد، اعلام کرد: حدود 1800نفر بلیت کنسرتم را خریداری کردند که مجموع پول این بلیت ها 100میلیون تومان شده است.

وی خطاب به جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی گفت: به آن ها توصیه می کنم که به سراغ مداحانی بروید که در ماه محرم هزینه های هنگفت دریافت می کنند و به روی مردم اسلحه می کشند.

این خواننده مطرح کرد: باید پرسید، مداحی که در امر صادرات و واردات و خرید کشتی فعالیت می کند پول خود را از کجا می آورد؟

مختاباد اعلام کرد: من حتی اسپانسری شرکت های دولتی را برای کنسرت های خود به سختی قبول می کنم به نحوی که از 30 سی دی که منتشر کرده ام دو سی دی مربوط به شرکت های دولتی است.

وی اظهارداشت: کمد کار من از درخواست های همین حامیان عدالت که برای برگزاری هیات های مذهبی خود در ماه محرم از 80 تا 120میلیون تومان هزینه طلب کرده اند، پر است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری تهران محرم امسال 6میلیاردتومان به هیات های مذهبی پرداخت کرده است، گفت: کسانی که برای هرشب عزاداری 30میلیون تومان هزینه دریافت می کنند، با این پول چه کاری می کنند، آیا عزاداری برای امام حسین (ع) پول می خواهد؟

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۴
آبتین عظیمی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
4
25
بسم الله الرحمن الرحیم

فارغ از حمله سیاسی که به جامعه مداحان انجام شد ، به نظر می رسد واکاوی در هر دو بخش درآمدها و نحوه خرج هزینه ها در مراسم سالار شهیدان و کنسرتهای موسیقی به راه نباشد.در حرفهای آقای مختاباد فی ذاته - اگر منطبق بر حقیقت باشد - توهینی وجود ندارد ولی ادامه این روند و اتفاق باعث انشقاق در نظام هنری و مذهبی مملکت خواهد شد.می پذیریم که مداحی در سالهای اخیر (در بعضی اشکال) به بی راهه رفته است و در ماجرای اتوبان بابایی هم آنرا نباید به کل جامعه مداحان تسری داد و بایستی از منظر رفتار شخصی بدان نگریسته شود.در آن سو آیا یادتان رفته که در چند کنسرت مشروبات الکلی کشف شد؟و یا نمی دانید که بعضی هنرمندان پاپ برای یک سئانس اجرا ۴۰ میلیون دستمزد می گیرند؟پس واقع گرا باشیم و حق را ملاک عمل و اظهار نظر قرار دهیم
پاسخ ها
محمدرضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
با تمام حرفايتان موافقم بجز آن بخش كه فرموديد هنرمندان پاپ براي يك سانس اجرا تا 40 ميليون تومان پول ميگيرند ،‌ حرفي نيست آقاي مختاباد هم در ابتداي مصاحبه به همين مطلب اشاره كردند ، اما مداح اهل بيت توجيهي براي دستمزد ميليوني ندارد ،‌فی ذاته نفس كارش اين دستمزد را نفي ميكند ،‌اصلا شايد شخصي براي ثروتمند شدن راه خوانندگي راپيش بگيرد ، اشكالي ندارد ،‌اما آيا اين راه براي يك مداح قابل توجيه است !؟
دوست
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
22
43
جناب مختابادعزيز حقيقتا ازاين بي اخلاقي شمامتاسفم شما بابد الگو باشيد نه اينكه به همه انگ بزنيد حالا گيرم چند مداح خلاف كردند همه رابايد با يك چوب راند خوب بعضي از خوانندگان به مسايل غير اخلاقي دچارند پس ميتوان نتيجه گرفت شماهم . . .درضمن شوراي شهر افرادي بايد بروند كه كاركنندهمين مانند جنابعالي ميروند وفكرشان جايي ديگر است كه مشكلات تهران پابرجاست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
9
14
ايشان به نكته‌اي اشاره نموده‌اند كه بنده تاكنون ابدا به آن فكر نكرده بودم: به راستي مداحي كه در امر واردات و صادرات فعال است، درآمد خود را از كجا مي‌آورد؟!! يا مثلا مداحي كه استاد دانشگاه است، درآمد خود را از كجا مي‌آورد؟!! مداح ديگري در امر توليد البسه فعال است، او درآمدش را از كجا مي‌آورد؟ يكي ديگر از مداحان هم در امر ساخت و ساز مسكن فعال است، واقعا آدم حيران مي‌ماند اين مداح كه اينقدر سرش شلوغ است، درآمدش را از كجا مي‌آورد؟!!!!!

يكي مي‌تونه توضيح بده تا ما هم بفهميم و اين معماي حل نشدني را حل كنيم؟ اصلا خود آقاي مختاباد كه هم كنسرت مي‌دهند و هم عضو شوراي شهر هستند در آمدشان را از كجا در مي‌آورند؟!!!!!

....
پاسخ ها
تنها
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
یعنی چی خوب خیلی از مداحان حتی روحانیونی که در ماه محرم و مناسبتهای مختلف منبر می روند شغل اصلیشون چیز دیگری هست مثلا من مداح میشناسم کارمند بانک ، حتی فروشنده مغازه ، اینکه دلیل نمیشه کسی که مداحه صبح تا شب فقط عبادت کنه مگه بازیگران سینما و تلویزیون کار دیگری کنار بازیگری انجام نمیدن تازه اونا از چهره بودن بیشتر استفاده میکنن تا یه مداح ....
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
خانم تنها منظور ناشناسم همينه ديگه! داره به مختاباد متلك ميگه. چطور متوجه نشدين؟ مختاباد خودشم نفهميده چي گفته و از يه طرف ميگه شغل اصلي طرف صادرات و واردات است و بعد ميگه چون از مداحي پول در مياره پولداره وگرنه شغلش چيه كه اين همه درآمد داره!!! اكثر مداحان همه درآمد اصليشان از شغل ديگري است كه اين دوست ناشناس به برخي از آنها اشاره كرده است. مختاباد از بغض مداحان خودشم نفهميده چي گفته...
تنها
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
ناشناس عزیز من متوجه شدم چی میگه منتها اشتباها به جای اینکه کامنت دیگه ای بگذارم در پاسخ این کامنت گذاشتم ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
27
24
مخي جان!
مي‌دونم كجات مي‌سوزه
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
21
22
کاش اظهار نظرنمیکردید.روایت داریم که میفرمایدشخصیت ادمهاپنهان است.مگراینکه حرف بزند.من شماراتازه شناختم که نسبت به مسایل دینی چه افکاری دارید.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
چه ربطی به دین داره
مسلم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
اهل بیت عین دین ماست.ومداح اهل بیت برای ماخیلی محترم است.واگرمداحی منحرف باشد ان یک خواننده است.نه مداح.
حامد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
4
16
بعضی از خواننده ها که حساب دینیشون معلومه؛ ولی خداییش چرا بعضی از مداحا باید این همه مبلغ برای مداحی امام حسین (ع) بگیرن؟
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
5
14
قضاوت آقای مختاباد سطحی است و تاحدودی تهمت ،لذا خوب است ایشان این دغدغه ای که برای گران حساب کردن مداحی دارند حل کنند بنظر می رسد خودش بتواند مداحی هم بکند. اگر تخفیف هم بدهد درآمدش هم خوب است
فرهاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
14
14
اقای مختاباد حرف بدی نزده که ناراحت شدین الان مداحی شغل پردرامدیه حتی خیلی بیشتر از خوانندگی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
5
15
یکی نیست به آقای مختاباد و امثالهم بگوید که خودتان با زبان خودتان می گوئید مداحی که درامر صادرات و واردات و شغلهای مختلف است درآمدش را از کجا می آورد خب معلوم است از همین شغلهایی که فرمودید این که سئوال ندارد ولی از جنبه اینکه آیا مداح باید شغل دیگری بجز مداحی داشته باشد یا خیر ؟ این هم معلوم است و علاوه بر این که اتهامی بر این افراد وارد نیست بلکه باید از این افراد تشکر کرد که با این مناصب بازهم برای امام حسین (ع) و ائمه نوکری می کنند و متاسفم به آقای مختاباد و امثالهم که ظرفیت انتقاد و پست و مقام را ندارند وقتی به جایی می رسند عقده های دلشان را باز می کنند .
امین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
3
2
در اصل باید جناب مختاباد میفرمودند مداحی که در امر صادرات و خرید و فروش کشتی فعالیت میکند قبل از مداح شدن و حضور در این مراسم و آن مراسم حکومتی هم در امر صادرات فعال بود یا شغل دیگری؟
مداحان رده ی پایین تر انسان های شریفی هستند کسانی که تنها به عشق اباعبدالله مداحی میکنند اما کم هم نیستند کسانی که خون اباعبدالله و طفل شش ماهه اش را نردبان ترقی کرده اند و دست در پشت پرده های سیاسی و امنیتی و اقتصادی دارند... کم نیستند ... چشمانتان را باز کنید
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
1
6
حواستان باشد با آبروی کسی بازی نشود بنده به هیچ وجه بامداحی به عنوان یک شغل موافق نیستم وکسب درآمد ازاین راه اما پولی که مداحان می گیرند ازهیات هاست که مردم می دهند وراضی اند اما خوانندگان عموما از بیت المال وبودجه نهادهای دولتی درآمد دارند که بعضی هاشون رو نمی توان گفت اصلا دین دارند.(بله پول با پول فرق می کنه!!!!!)
SiNA
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
0
10
آب که سربالا بره قورباغه ابوعطا میخونه
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین