کد خبر: ۱۷۷۴۸۳
تعداد نظرات: ۴۶ نظر
تاریخ انتشار:
با توجه به گفته های صادق زیبا کلام انجام می شود؛

نظرخواهی در رابطه با تغییر نام زیبا کلام با توجه به اولین اعلامیه دانشجویان مسلمان پیرو خط امام

به نظر شما خوانندگان عزیز آیا تغییر اسم زیبا کلام به فرنگیس را می توان به ایشان توصیه کرد یا خیر!. آیا نظر زیبا کلام در خصوص تغییر نام از همان رویاهایی است که او آرزوهایش را در آن می بیند و بر اساس آن سخن گفته است!

گروه سیاسی - پیمان کمالی : به نظر شما خوانندگان عزیز آیا تغییر اسم زیبا کلام به فرنگیس را می توان به ایشان توصیه کرد یا خیر!. آیا نظر زیبا کلام در خصوص تغییر نام از همان رویاهایی است که او آرزوهایش را در آن می بیند و بر اساس آن سخن گفته است!

به گزارش بولتن نیوز، صادق زیباکلام، فعال، پژوهشگر و تحلیل‌گر سیاسی که می گوید آنچه در تحلیلهایش به کار می برد آرزوهایی است که در رویاهایش می پرواند.

اما رویا چیست؟

رؤیا تجربهٔ افکار، تصاویر یا احساساتی است که هنگام خواب (خصوصاً در خواب‌های همراه با حرکات سریع چشم) انجام می‌پذیرد. رؤیا ممکن است شامل اتفاقات عادی و روزمره و یا عجیب و غریب بشود. انسان‌ها بصورت تاریخی همواره اهمیت زیادی برای رؤیا قائل بوده به طرق مختلف به آن نگریسته‌اند. به عنوان مثال گروهی آن را پنجره‌ای به سمت مقدسات، گذشته، آینده و یا دنیای مردگان در نظر گرفته‌اند. برخی جوابهای خلاقانه‌ای برای سؤالات فکری یا عاطفی خویش در رؤیاها یافته‌اند، و هنرمندانی ایده‌های هنری نوینی از خواب اتخاذ کرده‌اند. معروف‌ترین نظریه روانشناسی در مورد اهمیت رؤیاها متعلق زیگموند فروید می‌باشد. فروید عقیده داشت که خواب از آن جهت حائز اهمیت می‌باشد که امیال سرکوب شده‌ای که خودآگاه از آنها مطلع نیست عموماً به اشکال نمادینی در خواب ظاهر می‌شوند.

نظریه دیگر متعلق به یونگ بوده که خواب را افشاگر ذهن ناخودآگاه می‌دید. به عقیده یونگ خواب حوادث آینده را پیشبینی کرده، و به نکاتی در شخصیت خواب بیننده که شخص از آنها غافل شده‌است اشاره می‌کند.

مطالعات مربوط به واسط مغز و رایانه (که بر پایه اندازگیری الکتریکی فعالیت‌های مغزی استوار هستند) نشان داده‌اند که نوزادان پنجاه درصد خواب را در وضعیت خواب رم (انگلیسی: REM مخفف Rapid Eye Movement به معنی «حرکت سریع چشم») می‌گذرانند. این زمان با افزایش سن کم شده چنانچه بالغان جوان در هر هشت ساعت خواب بین ۱٫۵ تا ۲ ساعت رؤیا می‌بینند. در هنگام خواب دیدن ضربان قلب و فشار خون افزایش یافته، و نفس خواب بیننده سریعتر می‌شود، در حالی که بدن حرکتی نمی‌کند. محروم کردن افراد از خواب-رؤیا دیدن باعث کاهش سطح مهارت‌های آنها شده و آنها را زودرنج می‌کند.

با توجه به تعاریف فوق می توان نتیجه گرفت که زیبا کلام بر اساس نظر خود، رویا پردازی است که رویاهایش با افزایش سن نه تنها کم نشده بلکه شخصیت اصلی خود را که در عالم بیداری از آن غافل شده را در خواب و رویاهایش می بیند و از این رو است که بعضی اوقات صحبتهایی می کند که یک فرد عادی و سیاستمدار دانش آموخته کالجهای معتبر دنیا هرگز به زبان نخواهد آورد.

صادق زیباکلام در سال ۱۳۲۷ در کوچه معروف به دعانویس‌ها در محلهٔ بازارچه آب‌منگول تهران در جنوب خیابان ری متولد شد. پدرش تاجر و دارای مغازه‌ای در خیابان قزوین تهران بود اما وارد فعالیت‌های سیاسی نیز شده بود. او از طرفداران محمد مصدق بود اما از لحاظ تشکیلاتی در حزب زحمتکشان به رهبری مظفر بقایی فعالیت می‌کرد.

باید گفت زیبا کلام کسی است که علی رغم گفته خودش که نمی تواند آینده نزدیکترین کسان به خودش را پیش بینی کند، چگونه است که در مسائل مهم سیاسی به دنبال رسیدن به رویاهای خودساخته ایست که نشان از شکست تفکر او در عالم واقعیت دارد. او گویی در جهانی دیگر به سر می برد و علی غم ادعاهایش مربوط به پیش گوی سیاسی بودن، حتی قادر به پیش بینی کردن بدیهی ترین اتفاقات روزمره در اطراف زندگی خود نیز نیست.

برخی از رسانه‌ها معتقددند که وی در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ از حامیان جریان اکبر هاشمی رفسنجانی بوده است.

بعد از حذف هاشمی از انتخابات توسط شورای نگهبان و عدم حضور محمد خاتمی و در نهایت کناره‌گیری عارف به نفع روحانی، زیباکلام به این نتیجه رسید که در انتخابات از حسن روحانی می‌توان حمایت کرد. وی در مصاحبه‌ای که بعد از انتخابات انجام داد، روحانی را نه یک اصلاح‌طلب همچون خاتمی دانست و نه وی را یک اصولگرای سنتی می‌داند

بعد از روی کار آمدن دولت یازهم، صادق زیباکلام یکی از عناصر تندرو اظهارنظرهایی از خود بروز داد و در سایه مماشات و سکوت مسؤولان دولت کار را به جایی رساند که برای دولت یازدهم و شخص رئیس جمهور برای عدم شرکت در مراسم ۱۳ آبان تعیین تکلیف کرد.

وی در سومین نامه خود خطاب به روحانی درباره مراسم ۱۳ آبان نوشت: ” از آنجا که این رفتار [مراسم ۱۳ آبان و شعار علیه آمریکا و آتش زدن پرچم استکبار] مغایر با سیاست‌های آشتی‌جویانه آن دولت است و از آنجا که کسر قابل‌توجهی از هم‌میهنانمان با این حرکات همراه نیستند اما مجالی و امکانی برای ابراز و نشان‌دادن مخالفتشان ندارند، جنابعالی هم به‌واسطه پاسداری از منافع ملی کشور و هم ادای احترام به همه ایرانیانی که با این رفتارها مخالف هستند، رسما اعلام بفرمایید که اعضای دولت فخیمه در هیچ مراسمی به‌مناسبت ۱۳ آبان شرکت نخواهند کرد. به‌علاوه اعلام شود که هرگونه توهین به پرچم و شوونات ملی کشورها و ملت‌های دیگر از نظر آن دولت در همه جا محکوم است”.

زیبا کلام همچنین در یادداشت خود در روزنامه ابتکار با تیتر ” آقای فرجی دانا قرص و محکم بایستید! ” خطاب به وزیر علوم درباره عدم توجه به تذکر و هشدار نمایندگان مجلس نهم، با تندرو خواندن نمایندگان مجلس می‌نویسد: "هنوز جوهر مهر و امضاء وزارت دکتر فرجی دانا خشک نشده بود که افراطیون اصولگرا در مجلس در برابر ایشان صف آرایی کردند، بهانه شان این است که چرا آقایان دکتر توفیقی و میلی منفرد را ایشان به سمت مشاور و معاون منصوب کرده اند … جناب فرجی دانا ! یقین بدانید که اگر در برابر تندروها عقب نشینی کنید و آقایان دکتر توفیقی و میلی منفرد را عزل نمایید، تندروها نه تنها از شما تشکر نخواهند کرد بلکه فردا باز به سراغتان خواهند آمد …”

زیبا کلام همچنین در توهین آشکار به تمامیت مجلس نهم و نمایندگان مجلس می‌نویسد: [آقای فرجی دانا] قرص و محکم بایستید و آنها را جدی نگیرید. البته که خواست و اراده مجلس تاج سرماست. البته که مجلس قطعا در راس همه امور است اما کدام مجلس؟ مجلسی که نمایندگان آن منتخب اکثریت مردم باشند؟ برخی نمایندگانی که با ۵ درصد یا حتی کمتر از حوزه انتخابیه شان به مجلس راه یافته اند، چگونه می‌توانند مدعی نمایندگی مردم آن حوزه باشند؟ نمایندگانی که برخی از آنها ۸۰ درصد و حتی ۹۰ درصد مردم حوزه انتخابیه شان به آنها رای ندادند چگونه می‌توانند مدعی سخن گفتن از جانب مردم شوند؟

همچنین زیبا کلام در نشست آزاداندیشی مذاکره با آمریکا یا مرگ بر آمریکا با حضور عباس سلیمی نمین محقق و پژوهشگر در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب برگزار شد با بیان اینکه مرگ بر آمریکا دارای مواهبی برای حاکمیت نظام جمهوری اسلامی بود ادامه داد: منافع سیاسی و اقتصادی زیادی در شعار مرگ بر آمریکا نهفته است به خاطر همین این شعار را ادامه دادند و تا به امروز نیز با ما هست.

زیبا کلام با بیان اینکه معتقدم آمریکا ستیزی در سال 58 سوار قطار انقلاب شد، افزود: اگر به قبل از سال 58 برگردیم تقریباً یک دهه نظریات مارکسیستی تاثیری بر مبارزات انقلابی گذاشته بود. وقتی انقلاب شد ادبیات مارکسیستی، شعار مارکسیستی و نگاه مارکسیستی وجه قالب را در میان مبارزین داشت، بخشی از این شعارها با تفکرات توحیدی انقلاب نمی گنجید اما بخش دیگری مثل این که جهان تشکیل شده از کشورهای عقب مانده و امپریالیستی مغایرتی با تفکرات اسلامی نداشت.

زیباکلام به اولین اعلامیه دانشجویان مسلمان پیرو خط امام اشاره کرد و گفت: به اولین اعلامیه دانشجویان پس از تسخیر لانه جاسوسی نگاه کنید باور نمی کنید که اینها را بچه مسلمان ها نوشتند. اگر این تفکر اسلامی بچه مسلمان ها باشد من اسم خودم را می گذارم فرنگیس . به خدا ادبیات روزنامه جمهوری اسلامی را ورق بزنید در سال 58 می بینید زبان رهبران روزنامه جمهوری اسلامی چه جور زبانی است، می بینید اصطلاحات چقدر برای مسلمانان و چقدر برای مارکسیست ها است.

وی با بیان این که سه سازمان متشکل از مارکسیست ها، جریان رجوی و جریان سلطنت طلب در فکر ایجاد شک در انقلاب بودند ادامه داد: این جریان ها مدام می گفتند آیت الله هاشمی، آیت الله موسوی اردبیلی، آیت الله بهشتی به فکر رابطه با آمریکا هستند، چون آنها به سفارت آمریکا می رفتند و معتقد بودند رهبران اسلامگرا با آمریکا کنار آمده اند تا ارتش را حفظ کنند در حالی که شعار مارکسیست ها شعار انحلال ارتش بود.

زیباکلام ادامه داد: اساساً اصطلاح لیبرالیسم را مارکسیست ها برای کوبیدن دولت موقت به مهندس بازرگان به راه انداختند و اینها واقعیت های سال 58 بود.

زیباکلام در ادامه به بیانیه الجزایر اشاره کرد و گفت: بیانیه الجزایر را هیچکدامتان نخوانده اید چون این بیانیه از قرارداد ترکمنچای ننگ آورتر است به همین دلیل هیچوقت آن را ندیدیم چرا که رونالد ریگان اولتیماتوم داد و گفت من کارتر نیستم خیلی نمی توانم صبر کنیم، حتی یک امتیاز هم به شما نمی دهم، بدهکار هستید و در دادگاه شکایت می کنیم و خسارت می گیریم که این کار را کردند و خسارت را نیز گرفتند و در این شرایط بود که خیلی سریع آنها را آزاد کردیم در حالی که قبل از آن می گفتیم اینها جاسوسند و باید محاکمه شوند.

این استاد دانشگاه افزود: مواردی را که من می گویم بچه اول دبستان می فهمد که وای چگونه می توان به منافع ملی ضربه زد لذا اعتقاد دارم اگر منافع ملی می گوید باید مذاکره کنیم باید بکنیم و اگر می گوید نباید مذاکره کنیم پس نباید مذاکره کنیم.

در ادامه نشست مجری برنامه از زیباکلام پرسید آیا شعار مرگ بر آمریکا بر آمده از شعار نه شرقی و نه غربی و یا استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی نیست که زیباکلام در پاسخ گفت: چرا. شعار مرگ بر آمریکا از درون این شعار بیرون می آید مشروط به اینکه با چین، روسیه و اتحادیه اروپا هم مشکل داشته باشیم.

وی ادامه داد: مرگ بر آمریکا هویت بخشی از یک جریان خاص شده، همین الان آمریکاستیزترین جریانات در جمهوری اسلامی خشن ترین و بی توجه ترین جریان ها به دموکراسی، ضد آزادی مطبوعات، ضد انتخابات آزاد را تشکیل می دهد.

زیباکلام ادامه داد: زمانی که از دیوار سفارت آمریکا بالا رفتند قهرمانان آن مقطع ارنست چگوارا، فیدل کاسترو و حتی یاسر عرفات بود ولی امروز قهرمانان ما آن سانسوچی است چون 27 سال خانه نشین بوده قهرمانان ما نلسون ماندلا هستند بنابراین دنبال آن رادیکالیسمی که مارکسیست ها راه انداخته بودند و ما قرض گرفته بودیم دیگر نیستیم.

اما سلیمی نمین در یکی از پاسخهایش به زیبا کلام گفت: آقای زیباکلام هنرمندانه صحنه را آرایش می دهند، با این برش که شما از سر جهالت و با فرهنگ مارکسیستی این کار را کردید ولی من می گویم اگر شما از مارکسیست تاثیرپذیری داشتید امام که نداشت، امام در سخنانش در سال 41 و42 ویژگی های آمریکا را برشمرد و بحث استقلال و آزادی را مطرح کرد. استقلال از 50 هزار مستشار آمریکایی که در کشور وجود داشتند، سلطه آمریکا چیزی جز چپاول و حنایت در کشور نبوده مجاهدین خلق شخصیتی مثل شهید بهشتی را از ما گرفتند اگر ملت ایران فقط به خاطر شهید بهشتی تا ابد مرگ بر آمریکا بگوید حق دارد.

همچنین

قاسم جعفری عضو کمیسیون آموزش‌و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در واکنش به یادداشت توهین‌آمیز زیبا‌کلام در روزنامه ابتکار به نمایندگان مجلس، اظهار داشت: به قول حضرت امام (ره) که فرمودند: هرموقع دشمن از شما تعریف کرد نباید خوشحال باشیم و هرموقع که دشمن عصبانی شد وانتقاد کرد این یک علامت است و باید امیدوار باشیم که راه درست را رفته‌ایم.

جعفری با بیان اینکه این افراد دچار سوسولیسم سیاسی هستند، اظهار داشت: آنها حضور ،استقلال وهویت یک ملت را با سوسول بازیها اشتباه گرفته‌اندو وادادگانی‌هستند که دارند به دیگران کمک می‌کنند.


اما نکته مهمی که محور اصلی و تکیه گاه سخنان زیباکلام است و بر پایه آن تمام فلسفه بافیهای و رویاپردازیهای خود را در رابطه با سوسیالیسم و شعار مرگ بر آمریکا می پروراند موضوع اولین اطلاعیه دانشجویان خط امام در باره اهئافشان برای تسخیر لانه جاسوسی است که با توجه به تاکیدات زیبا کلام تصمیم گرفتیم تا دوباره بازخوانی کنیم و ببینیم آیا لزومی بر تغییر نامه صادق زیبا کلام به فرنگیس زیبا کلام هست یا خیر.

در این رابطه ما هرچه گشتیم ردی از خط و ربطهای سوسیالیستی پیدا نکردیم و هر چه بود از امام خمینی(ره) بود و از انقلاب اسلامی و رهایی خلق های منطقه از دام امپریالیسم که هزاران هزار انسان مومن و مسلمان و انقلاب را به خاک و خون می کشد. در واقع هر جه در این اطلاعیه است نشان از اسلام و ایمان و مردم مسلمان و عناد با دسیسه های امپریالیستی و صهیونیستی دارد و موضع قاطعانه امام در برابر آمریکای جهان خوار.

البته ما امروز منکر اینکه با آمریکا باید رابطه برقرا کرد یا نکر نیستیم و این موضوعی است که به تصمیم حاکمیت جمهوری اسلامی بر می گردد. لیکن موضوع اصلی این است که زیباکلام به اولین اعلامیه دانشجویان مسلمان پیرو خط امام اشاره کرده و گفته است: به اولین اعلامیه دانشجویان پس از تسخیر لانه جاسوسی نگاه کنید باور نمی کنید که اینها را بچه مسلمان ها نوشتند. اگر این تفکر اسلامی بچه مسلمان ها باشد من اسم خودم را می گذارم فرنگیس .


حال سوال ما این است که با توجه به اینکه دانـشـجويان مسلمان خط امام در اولين اطلاعيه خود درباه اهداف عالى خود چنين نوشتند:

ما دانشجويان مسلمان پيرو خط امام خمينى براى پيروى از موضع قـاطـعـانـه امـام در مقابل آمريكاى جهانخوار، به منظور اعتراض به دسيسه هاى امپرياليستى و صهيونيستى ، سفارت جاسوسى آمريكا در تهران را به تصرّف درآورديم تا اعتراض خويش را به گوش جهانيان برسانيم . اعـتـراض بـه آمـريـكـا جهت پناه دادن و استفاده از شاه جنايتكارى كه قاتل ده ها هزار زن و مرد به خون خفته در اين مملكت است . اعـتـراض بـه آمـريـكـا بـه عـلت ايـجـاد فـشـار تبليغاتى مسموم و انـحـصـارى و كـمـك و حـمـايـت از افـراد ضـد انقلابى فرارى عليه انقلاب اسلامى . اعتراض به آمريكا به خاطر توطئه ها و دسيسه هاى ناجوانمردانه اش در مناطق مختلف كشور ما و نفوذ در ارگان هاى اجرايى مملكت . اعـتـراض بـه آمـريـكـا بـه دليـل نـقش مخرّب و خانمان برانداز خود در برابر رهايى خلق هاى منطقه از دام امپرياليسم كه هزاران هزار انسان مؤمن و انقلابى را به خاك و خون مى كشد.

به نظر شما خوانندگان عزیز آیا تغییر اسم زیبا کلام به فرنگیس را می توان به ایشان توصیه کرد یا خیر!. آیا نظر زیبا کلام در خصوص تغییر نام از همان رویاهایی است که او آرزوهایش را در آن می بیند و بر اساس آن سخن گفته است!

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۴۶
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۶۵
یک دانشجو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
512
750
این طرز سئوال ازکاربران توهین به یک استاد دانشگاه شجاع چون زیباکلام است. به عنوان یک دانشجو این حرکت را ازبولتن نیوز نمی پسندم.البته خط مشئ سایت شما برکسی پوشیده نیست وبیشتراوقات باچاپ نکردن نظر مخالف رسم امانت داری رارعایت نمیکنید.الان هم باور ندارم چاپ کنید.
پاسخ ها
مرغ حق
| United States |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
دانشجوی عزیز زیاد ناراحت نشو من نام او را مدتها پیش گذاشته ام " صادق لندن کلام " حالا استاد دانشگاه یا نه استاد دانشگاه .فرنگیس که بد نیست کجاش توهین است اتفاقا بیان شما که در مورد نام فرنگیس ابراز کردید توهین است
طاهری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
بنده سالهاست مقالات ' مناظرات و کتابهای ایشان رو می خونم و گوش می دم عملا با هیچ کودوم. از نظراتشون موافق نیستم ولی بهشون به عنوان یه منتقد و مخالف که آزادانه حرفشو می زنه و باکی از اعلام نظر مخالفش نداره احترام می ذارم۰
بار ها و بارها واسه ساکت کردن مدعیان آزادی بیان ایشون رو مثال زدم ۰مخصوصا دفاعش از رضا خان تو شبکه ملی ظرفیت نظام رو نشون می ده ۰ از دوستان عزیزم تقاضا دارم ایشون رو تخریب یا تهدید و یا توهین نکنن که بهانه دست دشمن بده۰
امير
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
12
27
يك بار كتاب " ما چگونه ما شديم " ايشان را بخوانيد تا فضاي فكري ايشان را بشناسيد
اميد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
1
6
چه خبره
خلیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
9
136
احترام به شخصیت دیگران ازاصول اخلاقی است با
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
لطفا این را به اقای استاد تدریس کنید جناب خلیل این جناب استاد چندان هم با ادب نیست .
شتاب
| United Kingdom |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
پس ایشون هم حتما باید یاد بگیرن احترام بذارن تا احترام ببینن
ابوالفضل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
37
92
خیلی بی فرهنگ و بد زبان هستید
امیر حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
76
90
متاسفانه این مردم خیلی زیاد چوب ندانم کاری افراد سطحی نگر رو خوردند اگه عاقل نباشیم منافع ما رو کشورهای عربی و چین و روسیه و... به غارت میبرند با افراد عاقلی چون استاد زیبا کلام میشه ایران به جایگاه واقعیش برسه
پاسخ ها
شتاب
| United Kingdom |
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
یه دور تاریخو مطالعه کنی بد نیست
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
92
91
دانشجویان اعلام کرده اند پیروخط امامیم وامام هم حرکت ان ها را انقلاب دوم نامیدند جناب زیبا کلام یا بهتر بگوییم زیبا غلام ( غلام هاشمی رفسنجانی ) یا بنا به گفته خودش فرنگیس
بنده خدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
54
147
اگر ايشون اسمشو به فرنگيس تغيير بده احتمالأ خيلي از فرنگيس ها هم بخواهند اسم خودشون رو تغيير بدهن
ناشناس
|
Germany
|
۰۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
46
71
زن باش و فرنگیس باش اما نه روشنفکر نمای مشکوک ، عضو حزب باد، خاله زنک سیاسی و نخود هر آش ...
ضمناّ زن بودن ننگ نیست آقا !!! ........ است .........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
باز 4میلیونی ها نظر دادن
رحمان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
احسنت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
82
75
کاذب فرنگیس بهتره
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
23
21
خودش گفته اسم "پریچهر" را انتخاب می کنم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
210
123
قطعایکی از دلائل پیروزی روحانی در انتخابات زیباکلام بود ایشان رویا پرداز نیست و شما به خاطر همین تاثیر با ایشان دشمنی می کنید بقول محمود جون آب و بریز همونجا که می سوزه ...
در ضمن تخریب هاشمی هم جواب نمی ده
پاسخ ها
شتاب
| United Kingdom |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
ایشون خودشون گفتن که دوستانشون بهش گفتن که در اون دانشگاهی که توش علوم سیاسی خونده رو باید گل گرفت
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
117
115
این عمو برای خودش دکان باز کرده ! به قول به اصطلاح اصلاح طلبان این بابا بدون بلیط سوار قطار شده و هر جایی است ! باید در ایستگاه دیمونا اسراییل پیاده شود! بنظر بنده صادق لیو نی هم عالی است . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
نوبخت ازقائمشهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
184
119
نظرات ایشان (همانگونه که از استقبال دانشجویان ازمناظره هایش نشان میدهد)ازمقبولیت بالایی در میان مردم بخصوص دانشجویان وفرهیختگان برخورداراست
پاسخ ها
شتاب
| United Kingdom |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
مردم به همون علت از ایشون استقبال میکنن که از یه طنز و جنگ استقبال میکنن
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
37
31
موافقم با فرنگیس
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
18
40
من یک خانم هستم وحاضر نیشستم باعوض کردن اسم او به خانم ها توهین کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
48
51
سلام٬ اگه ایشون جزو همفکران شما بودند بازم این نظرسنجی رو میزاشتین؟
مدیر پایگاه گیرم که چنین کاری نمی کردیم ،مگر اشکالی دارد ؟آقای زیبا کلام تریبون ها متعددی دارد و حرف ها و سخنانش را روزنامه ها و سایت های مختلف می گذارند حالا یک ساید راجع به ایشون نظر خواهی کند که به جایی بر نمی خورد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
9
23
چرا اینقدر مطرحش میکنید؟
وحید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
141
150
شیر همیشه شیر است حتی اگر پیر شود.همیشه استادی و استاد می مانی .زیبا کلام تنها اسمی است که لیاقتش را داری
موسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
96
91
درباره ی اینکه اسم جدید ایشان چه باشد نظری ندارم . فقط به خاطر شناختی که از ایشان دارم می دانم که در بسیاری از کلام هایشان صادق نیستند و در بسیاری از سخن گفتن ها نیز زیبا کلام !
مش جعفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
46
44
صلام بابا جان. صادق زیبا کلام نه صادق است و نه کلام زیبا دارد!
مگه نه غلام!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
30
31
احسنت ، مطلب زیبا کلام بسیار عالی بود ، ممنون ، مخصوصا توصیه اش به فرجی دانا عالی بود !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
14
7
بولتن عزیز از شما بعید بود. تحلیل های وزین تان با مطالبی از این دست همخوانی ندارد
كوچكترين ايراني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
22
11
سلام ، بعوض اين بد اخلاقيها بولتن ، اجازه بده درست افكار و گفتارش را بروش صحيح نقد كنيم تا هم او و هم تمام دوستان سكولارش بداند كه هم براي تمام گفتارشان پاسخ داريم و هم تدبير البته اگر فضايي باشد كه آنها هم بتواند سئوالات ما را پاسخ دهند چه بهتر ، البته تا كنون نتوانسته اند و نخواهند توانست مگر با فرافكني موضوعات .

عوض طرح كردن اينگونه اشخاص ، بپردازيد به جريانهايي كه سالهاست در دانشكده ها و موسسات آموزشي لانه كرده اند و همه عقلا و انديشمندان متعهد يا سكوت كرده اند و يا مجبور ميشوند كه خيلي با احتياط عليه اين جريان برانداز بگويند . همان جريانهايي كه با غير انتفاعي كردن فضاي آموزشي هم در آمدهاي نجومي كسب مبكنند و جوانان متعد دريافت و سكولار تحويل ميدهند .

....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
اگه پاسخ می داشتید که 4 سال تریبونها رو یکطرفه استفاده نمی کردید.
امان نامه بدید ببینید کی فرافکنی میکنه
كوچكترين ايراني
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
ناشناس سلام ، اگر 8 سال دوره اصلاحات خوب دوره كني خواهي ديد كه چگونه براي سئوالات نيروي ارزشي فرافكني و پاسخ هاي خشن ميدادند ، برو تحقيق كن ببين دوره برخوردهاي سرهنگي متعلق به كدام دوره است ، افسوس كه الان هم كه تربيون دست شماست و همه چيزهاي ديگه باز هم فرافكني ميكنيد ،‌ دقيقا به ادبياتت نگاه كن تا بفهمي منظورم از فراافكني چيست ،‌ مگر اينهمه هجمه ميكنيد كسي دارتان زده يا جسارتي به ساحتان شده ؟! همروزه مثل طبل بر حباب توهم خود ميكوبيد ، ايران اسلامي دمكراتيك ترين كشور دنياست امثال شما با تمام توان هم كه فرافكني هم بكنيد اين واقعيت را نميتوانيد كتمان كنيد . حيف كه بولتن تمام نوشتار من را چاپ نميكند وگر نه دوست داشتم بدانم به كجاي صحبتم اعتراض داري كه خلاف واقعيت است ؟؟؟!!!
حمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
3
8
اينکه جمهوری اسلامی تصميم به مذاکره گرفت اين هيا هو چيست واگر مذاکره به نتيجه می رسيد و فرانسه اعتراض نمی کرد بازهم اعتراضتان مرگ بر آمريکا بود!
البته تضاد در نوشتهای طرفين زياد است به آسمان ريسمان شبيه است طرفين از واقعيت دور است اگر ايشان طرف دار مصدق بوده دفاعش از رضا شاه درست نيست يعنی مدافع کودتای 28 مرداد است و اينطيف نويسندگان اين مقاله تا کنون در صدد حذف طيف مصدق بود و هستيد پس هردو طرف ضد مشروطه می باشيد ، ... در جامعه عقب افتاده بدعت شده کارهای کوچک و ناپسند به زن نسبت داده می شود واين پايمال حقوق زن است خداوند زن را آفريده نه شما. از بدعت بد خوداری کنيد واقع گرا باشيد جانم هرچه به زهنتان آمد تحويل مردم ندهيد.
ارژنگ فرّخ پیکر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
0
4
بابا ایوالله " بولتن " ! تو بعضی اوقات چه کارها که نمی کنی !؟ سَرگرمیِ خوبی است برای کسانی که " ایکس باکس " شان فیلتر شده !! وقتی آب کسانی در یک جوب نَرَود هرکدام درسوئی می ایستند و الا ماشاالله با حرف و حدیث های متواتر و گاه جعلی " پینگ پُنگ " بازی می کنند و صد البته توی دعوا حلوا نذرِ کسی نمی کنند و الخ !! خداوند عاقبتِ آنان که اهلیتِ تقوای الهی دارند را ختمِ به خیرکند !!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
16
30
يك نظر خواهي هم براي تغيير نام خودتان انجام دهيد.
پاسخ ها
شتاب
| United Kingdom |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
خودش گفته شما چرا کاسه داغتر از آش شدین؟
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
14
9
او خود اسم خود را فرنگیس نهاده است شما چرا ناراحت میشوید؟؟؟
محمد رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
9
2
تمام مطالب بالا که نقل از اقای زیبا کلام گفتید عین حقیقت روزه.ایشون مثل بعضی سیاستمداران حزب باد نیست و حرف دل مردم رو میزنه اشتباه میکنه؟منم معتقدم نباید نماد ملی هیچ کشوری مورد تعرض قرار بگیره.منم معتقدم شعار مرگ بر امریکا حذف بشه.چطور شوروی ازین مرگ تبرئه شد.امثال زیبا کلام خیلی ارزش دارند.
یارو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
6
5
راستی شما که انقد دست به نظر خاهی تون قویه یه نظر خواهی بکنید تو بولتن ببینیم نظر مردم در رابطه با حذف شعر مرگ بر امریکا و مذاکره با امرکا چیست؟
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
11
2
افكار دكتر خيلي روشنگرانه، همراه با آينده بيني، منطقي و به دور از احساس و البته منطقي است. آراي ايشون رو اخيراً بيشتر خوندم و متوجه شدم كه ايشون آينده كشور رو خوب ميبينن و نميخوان واقعيتها رو انكار كنن. براي جناب دكتر ارزوي سلامتي ميكنم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
2
0
تنها اسمى که بهش مياد صادق زيباکلامه.چون هم صادقه و هم کلامش زيباست.
...
حلال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
2
0
ایشان اندیشه های درست ومنطقی دارند واقعا به جسارت ایشان غبطه می خورم
یک خانم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
0
0
بنظر بنده نام ایشان باید به زشت کلام تغییر داده شود
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین