کد خبر: ۷۱۲۳۴۴
تعداد نظرات: ۱۴۷ نظر
تاریخ انتشار:
نادیده گرفتن قانون به نفع زمین خواران

قصور وزارت جهاد کشاورزی منجر به 3 تا 4 میلیون تغییر کاربری و لم یزرع شدن زمین های کشاورزی شده

وزارت جهاد کشاوری ازصیانت انجام تعهدات خود در امر قانون تغییر کاربری و حفظ اراضی و باغها قصور کرده و این مسئله بزرگ، منجر به بیش از 3 تا 4 میلیون تغییرات کاربری زمینهای زراعی و لم یزرع شدن آنها شده است.

گروه اقتصادی: از آنجا که وزارت جهاد کشاورزی ازصیانت انجام تعهدات خود در امر قانون تغییر کاربری و حفظ اراضی و باغها در بندهای 8و9و10 قصور کرده و این مسئله بزرگ منجر به تغییرات کاربری در زمینهای زراعی گردید بطوریکه شمار آن از دست جهاد و دولت خارج گردید و به بیش 3 الی 4 میلیون در کشور رسیده است. در این گزارش به راهکارهای کارشناسی برای برون رفت از این بلیه اقتصادی و زمین خواری پرداخته می شود.

قصور وزارت جهاد کشاورزی منجر به 3  تا 4 میلیون تغییر کاربری و لم یزرع شدن زمین های کشاورزی شده


به گزارش بولتن نیوز، بازگشت به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اصل دهم خانواده را واحد اصلی و بنیادی جامعه اسلامی میداند و اصل 31 داشتن مسکن متناسب با نیاز حق هر فرد و خانواده ایرانی است و دولت را موظف به رعایت اولویت برای مردم دانسته (پیوست 1).


بازگشت به قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها مصوب 31/03/1374 و تبصره 1 اصلاحی 01/08/1385 تغییر کاربری اراضی زراعی و باغها برای سکونت شخصی صاحبان زمین تا پانصد متر مربع فقط برای یکبار که از شمول پرداخت عوارض موضوع این ماده نخواهد بود.


همچنین بازگشت به قانون مجازات استفاده کنندگان غیر مجاز از آب، برق، تلفن، گاز که در مورخه 10/3/1396 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.


در این قانون ماده 4 اضافه گردیده و دستگاههای مسئول موضوع این قانون را به برقراری انشعاب های غیر دائمی خدمات عمومی طبق تعرفه مربوطه موظف نموده است.(پیوست2) فلذا قانونگذار که قطعا به حکمت قانون را وضع نموده است، اختیار برقراری این انشعابات غیر دائم را به مجریان ذیربط داده است تا به تشخیص خود و شرایط موجود نسبت به اجرای این قانون اقدام نماید.


بعد از صدور تصویب نامه هیئت وزیران به شماره 71770 ت 54630 ه مورخه 3/6/1397 در ماده 6 تصویب نامه، خدمات موضوع قانون را صرفاً به ساخت و سازه هایی که قبل از لازم الاجرا شدن قانون صورت گرفته است ارائه میشود که تشخیص زمان احداث در روستاها به جهاد کشاورزی ارجاع گشته.(پیوست3) لذا مالکان مستحدثات با استفاده از ماده6 موضوع قانون فوق الذکرو دریافت بلامانع بودن خدمات رسانی را از جهاد کشاورزی جهت ملک خود دریافت نموده اند (پیوست3) .


متاسفانه وزارت جهاد بر طبق ماده 4، تبصره 1 قانون مجازات اسلامی هیچگونه تمهیداتی جهت تعیین تکلیف قانونی مستحدثات غیر مجاز طی سه سال از تاریخ ابلاغ تا کنون انجام نداده است و فقط بعد از جواب استعلام دستگاههای خدمات رسان طی یک شکواییه پرونده متقاضی را به قوه قضایه ارجاع میدهد.


همچنین بازگشت به نامه معاون محترم اجتماعی و پیشگیری وقوع جرم قوه قضاییه جناب دکتر محمد باقر الفت در خصوص قانون مجازات استفاده کنندگان غیر مجاز از اب برق ... مصوب سال 1396 قانون یاد شده فاقد مهلت مقرر و محدودیت زمانی است بلکه صرفا مهلت مقرر د ر تبصره 1 ماده 4 قانون مارالذکر پایان یافته و لازم است در راستای قانون نحوه مقابله با ترک وظایف قانونی مدیران و کارمندان و پیشگیری از ان (ابلاغی ریاست محترم قوه قضاییه) اقدامات دستگاههایی که طبق ایین نامه اجرایی قانون یاد شده مسیول تعیین تکلیف سازه های غیر مجاز میباشند پیگیری و مطالبه گردد (پیوست 4).


لذا از انجاییکه هدف قانون گذار از این قانون 1-شناسایی نمودن املاک غیر مجاز
2-ارایه خدمات و دریافت مبالغ خدمات رسانی براساس تعرفه اشاره شده در قانون و رفع کسر بودجه دستگاههای خدمات رسان

3-تعیین تکلیف واحد های غیر مجاز
بر اساس ماده 4 قانون سوئ استفاده کنندگان غیر مجاز از خدمات بدست امده از مفاد این قانون دلیلی بر مالکیت نبوده و بعداز 3 سال تمهیداتی می بایستی صورت پذیرد تا وضعیت این املاک تعیین تکلیف گردد و از آنجاییکه کلیه هزینه ها توسط متقاضی پرداخت میگردد عدم تعیین تکلیف مستحدثات منجر به خسارت فراوان به مردم و دولت میگردد.
از آنجاییکه وزارت جهاد ازصیانت انجام تعهدات خود در امر قانون تغییر کاربری و حفظ اراضی و باغها در بندهای 8و9و10 قصور کرده و این مسئله بزرگ منجر به تغییرات کاربری در زمینهای زراعی گردید که شمار ان از دست جهاد و دولت خارج گردید و با ساخت هر واحد تمهیدات لازم در خصوص آماده سازی بستر نیاز به آب و برق و گاز الزامی بوده و از آنجاییکه کمیسیون جهاد کشاورزی بر مبنای قانون ماده 1 تبصره1 مورخه 31/03/1374 از دادن مجوز به مستحدثات بدلیل نداشتن سند شش دانگ خودداری کرده و علی رغم آشنایی با مشکلات پیش امده به هیچ وجه تمهیداتی انجام نداده است .
با افزایش ساخت و سازها و عدم توجه وزارت جهاد و نیاز مبرم مالکان به آب و برق و گاز بالطبع سرقت انرژی توسط مالکان صورت پذیرفته و منجر به پرتی انرژی با توجه به لایحه دولت به میزان 35% در سطح کشور گردید. به همین منظور مجلس آگاهانه با توجه به مشکل پیش امده در صدد رفع مشکل با اضافه نمودن ماده 4 در قانون سو استفاد ه کنندگان غیر مجاز از آب وبرق و گاز و فاضلاب نمود و بر طبق تبصره 1 این قانون دستگاههای مرتبط با ساخت و از غیر مجاز (وزارت جهاد کشاورزی) را موظف به صدور تمهیدات کرد.
متاسفانه جهاد کشاورزی تا به الان از صدور تمهیدات استنکاف کرده و فقط به شکایت از مردم رو آورده که خلاف صد در صد قوانین جاری است در صورتیکه قانونگذار با علم و آگاهی کامل از قوانین حفظ کاربری اراضی خواستار کم رنگ شدن و رفع قلع و قمع مستحدثات و تعیین تکلیف انها بوده است در غیر اینصورت با توجه با قانون حفظ کاربری اراضی و باغها نیازی به تغییر وایجاد قانون جدید نبود.
از طرفی با توجه به کثرت مستحدثات ساخته شده که بیش 3 الی 4 میلیون در کشور بوده قلع و قمع این مقدار نه به صلاح دولت است و نه به صلاح نظام آنهم در این برهه از زمان که مردم و دولت با مشکلات بزرگ اقتصادی دست و پنچه نرم میکنند تصویر هوایی(پیوست 5).
هچنین ورود قوه قضاییه با هماهنگی وزارت جهاد در این امر که بر طبق قوانین موجود تا قبل از شکایت موظف به دخالت در این امر نبوده قابل توجه است و با فشار دادستانها و قضات به مدیران ارشد دستگاههای خدمات رسان مبنی بر اینکه که مهلت قانونی این قانون به پایان رسیده انها را از دادن خدمات منع نموده در صورتیکه بر طبق قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی مصوب 20/01/1379 مجمع تشخیص مصلحت نظام ماده 163 در مواردی که مجلس ضروری تشخیص دهد طبق اصل 85 قانون اساسی اختیار تصویب آزمایشی قانون را میدهد در غیر اینصورت قوانین مجلس کلا دایمی میباشد و به هیچ عنوان پایان پذیر نیست (پیوست6) و با توجه به نوع نگرش نامه های دستگاه خدمات رسان فشار و ترغیب به جمع اوری خدمات داده شده قابل مشاهده است لذا دستگاهها مجبور به صدور نامه ها و اخطارهای غیر قانونی به مردم کرده است (پیوست7) وبدون توجه به مفاد قانون مجازات 31/03/1396 ماده 4 اقدامات خود را انجام داده و مردم را با معضلات بزرگی روبرو کرده و میکند.
بازگشت به بند 1 نامه پیوست 7 اداره برق که برطبق قانون مجازات در مصوبه هییت وزیران (ماده 6)فقط جهاد کشاورزی موظف به جواب دادن استعلامات دستگاههای خدمات رسان میباشد نه نهاد و ارگان دیگر.در بند 2 اگر چنانچه پروانه ساخت برای مستحدثات غیر مجاز صادر میشد دیگر مشکلی نبود و قانونی در این خصوص در مجلس ایجاد نمیشد.
در بند 3 بر طبق قانون مجازات سوءاستفاده کنندگان غیر مجاز مصوبه 1396 دستگاههای مرتبط با امور اراضی موظف به صدور تمهیدات جهت تعیین تکلیف هستند نه مردم و بر طبق تبصره 1 آن قانون چنانچه از ایجاد تمهیدات قصور نمایند بر طبق ماده 3 با انها برخورد خواهد شد.کلیه موارد فوق به سمع نماینده پارلمانی وزارت نیرو رسانده شد .
لازم بذکر است بنا به فرمایشات رییس محترم قوه قضاییه جناب ایت الله رییسی در کمیسیون قضاییه مجلس شورای اسلامی و متعاقبا طی گزارش شبکه دو  صدا و سیما مبنی بر اینکه ما نباید زندگی یک بازنشسته که بعد از سالیان متمادی کار و زحمت کشیده و الونکی برای حفظ خانواده اش بنا کرده را با دلالان بزرگ زمین که هدف انها ساخت و ساز و منفعت اقتصادی است را یکی بدانیم. در نهایت پیشنهادت زیر قابل ارایه است

پیشنهادات

1.قانون حفظ کاربری اراضی و باغها مورخه 1374.03.31 و اصلاحات بعدی ان در مورخه 1385.08.1 به سال 1400 تمدید گردد.
2.تمهیدات قانونی جهت دریافت جریمه از مالکین مستحدثات صورت پذیرد و آن مبلغ در صندوقی جهت کمک به کشاورزان و عملیات کشاورزی واریز تا ایجاد انگیزه ای شده و کشاورز از فروش زمینهای درجه 1خود خودداری نماید.
3.دولت فورا نسبت به شناسایی زمینهای درجه 2و3 اقدام نموده و با تمهیدات مناسب بستر و خدمات رسانی در آن زمینها حق قانونی مردم را که جهت رفع اوقات سخت ناشی از کارو گذراندن دوران بازنشستگی در کنار خانواده را فراهم نموده و به خرید ترغیب نمایند.
4.قانونگذار با ایجاد قوانین محکم و بدون تفسیر وزارت جهاد کشاورزی را در اجرای مفاد قانون و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در زمینهای کلاس 1 هدایت نماید.

5. دغدغه مقام معظم رهبری در ارتباط با خروج سرمایه وانتقال آن سرمایه به کشورهای همسایه جهت خرید مسکن و دریافت اقامت رفع گرد
د6. از تداخل قوه قضاییه و مجریه جدا خودداری شود.
7.جهاد کشاورزی موظف است تا فورا تمهیدات لازم با توجه به مفاد قانون و حکمیت قانونگذار در خصوص مستحدثات غیر مجاز به غیر از قلع و قمع که خسارات فراوانی به دولت و مردم میزند و منظره بد و ایجاد نخاله فراوان عدم برگشت به زمین کشاورزی بلکه به صورت زمین لم یزرع برمیگردد را با صدور لایحه و تقدیم به دولت و مجلس برطرف نماید.
8. از آنجاییکه جهاد کشاورزی خود واقف به قصور در انجام تعهدات خود در امر اجرا مفاد قانون تغییر کاربری و حفظ اراضی و باغها بوده لذا لازم است قصور خود را با رفتار مشابه و اشتباه دیگر جبران ننماید و تا قبل از صدور تمهیدات لازم از ارسال پرونده متقاضیان به قوه قضاییه جدا خودداری نماید .
9. قوه قضاییه ملزم به رعایت قوانین مجازات سوءاستفاده کنندگان غیر مجاز ماده 4 تبصره 1 بوده و منتظر ایجاد تمهیدات لازم شده و از دریافت پرونده از وزارت جهاد امتنا ورزیده و این رعب و وحشت از مردم را بستاید.
10.قوه نظارتی و کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از اختیارات خود در پیگیری و اجرا درست قوانین استفاده کرده و نگذارد به مردم و دولت سخت شود. که متاسفانه با قصور در مفاد این قانون شاهد دخول قوات در همدیگر شده است که دودش به چشم مردم رسیده است

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۱۴۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۸
یاور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
0
0
بولتن عزیز درود بر شما که با گزارشات مستند از حقوق مردم دفاع می کنید واقعا ما دچار مشکل هستیم با سوء مدیریت وبرخوردهای تند و غیرقانونی بعد از عمری تلاش و کار اینک بازنشسته شده ایم و در روستایی خانه ای ساخته ام و زندگی می کنم بیش از 14 سال دو ساله منابع طبیعی اومده د دست گذاشته روی زمینها و می گوید اینجا منابع طبیعی است و هر بار یه جور تهدید می کنند در حالیکه این منطقه رمینهایش کشاورزی نیست و ماسه زار است و متعلق به وشاورزان بوده که به مرور فروخته اند صدهها خانه و ویلای شخصی ساخته شده است اما انگار قصد ازیت وآزار وجود داشته باشد هر چند وقت فشار روی مردم می آورند و مردم را اسیر دادگاه و محکمه می کنند
س ع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
0
0
با نظر شما واقعا موافقم عالی بود عالی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
0
0
چقدر خوب نوشتید خدا قوت
ع غ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
0
0
از گزارش جامع بولتن نیوز موافق وسپاسگزارم به امید احیای حق
م غ
|
France
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
0
0
از بولتن نیوز بدلیل گزارش جامع فوق سپاسگزارم
چرا جهاد بدلیل بی تدبیری خود در اجرا قوانین ما را که سالیان زیادی در خدمت کشور بوده ایم و الان وقت استراحت و گذر زمان با نوه های خود هستیم اینگونه ما را با قوه قضاییه درگیر میکند
ع ل
|
France
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
0
0
بولتن نیوز متشکریم
ما از مجلس میخواهیم که از بعد نظارتی خود استفاده کرده و جهاد را نسبت به گرفتن تمعیدات بر طبق ماده ۴ تبصره ۱ مکلف نماید.
و همچنین با توجه به تعداد زیاد مستحدثات ساخته شده از معرفی به قوه قضاییه جدا خودداری کرده و ما را با مشکل در این زمان بازنشستگی که احساس راحتی کنیم روبرو نکند و نه اینکه قلع و قمع به سود دولت و مردم است مرسی
یاور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
0
0
بیش از سه چهار میلیون خانه ساخته شده است یعنی بیش از ده میلیون نفر در این خانه ها زندگی می کنند یعنی چی باید با آنها برخورد کنند پس این ملت بیچاره چه کنند کجا خونه بسازند از شهرمون که به خاطر گرانی بیرونمون کردید و نمی تونیم تو شهر خونه بخریم سالهاست اومدیم تو یک روستا خونه ساختیم بعد از سالها جهاد کشاورزی تازه یادش افتاده اینجا کاربری کشاورزیه تا بحال کجا بود حتما باید مردم صدهها میلیون تومان هر واحد خرج کنند امکانات کشور هزینه بشود برق داده شود آب داده شود امکانات داده شود بعد اینها بیاییند پدر مردم را در بیاورند کجای قران و قانون اساسی چنین چیزی گفته که شما دارید عمل می کنید
اگر بنا بر نساختن است مگر در روستاها دهیار و شوراها بازوهای حاکمیتی نیستند چرا اینها اجازه دادند ساخته بشه بخدا دارید ظلم می کنید و این ظلم پایدار نمی مونه
یک روستایی ده هزار متر زمین کشاورزی داره الان بچه هاش بزرگ شدند خونه و زندگی می خوان خرج دارند چکار کنند بچه هاشو بفرسته تو شهر مستاجری این شیوه حکومت داری رو کجا یاد گرفتید خودتون وضعتون خوبه صداتون از جای گرم در میاد
کدومتون دغدغه خونه دارید دغدغه اینو دارید که جهاد کشاورزی فردا صبح قشون کشی می کنه میاد خونه رو رو سرتون خراب می کنه و یا یک روز که نیستید میاد بولدوزر میاندازه از بیخ و بن خراب می کنه می ره
قوه قضاییه باید به عدل و بر اساس قانون حکم کنه این تخریبها کجاش با عدل می خونه اگر عادل هستید یخه اون سازمانی را بگیرید که در سایه غفلت و نابینا بودن اجازه ساخت بنا را از همون اول داده و الان دندش نرم باید تاوان بی عرضگی و ندیدن خودشو را بده شماها مثلا نماینده مردم هستید باید قوانینی در مجلس تصویب کنید و یا از قوانینی که حامی حقوق مردم است و تصویب شده و ابلاغ شده ولی همین جهاد کشاورزی به آن عمل نمی کند دفاع کرده و از دولت بخواهید وزارت جهاد را مکلف کنه اینهمه اذیت و آزار به جون مردم نکنه
هر روز یه بامبولی سر مردم در میارن یه روز دادگاه یه روز تهدید به تخریب یه روز تهدید به قطع کردن آب و برق و هزار کوفت و زهر مار دیگه آخه این چه ظلمیه ما با این درد چکار کنیم اگر ما خوش نشینیم چند تا خونه داریم بیایید خراب کنید اما ما که همه دارو ندارمون همین یه خونه است از دست شما به کی پناه ببریم به والله فردای روز قیامت یخه شما را رها نمی کنیم و از شما نمی گذریم من گفتنی ها را گفتم .
خدایا شاهد باش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
0
0
تا زمانی که زنده هستم حلالتون نمیکنم چرا گذاشتید ما وام بگیریم طلا بفروشیم تا بتونیم آلونکی برای خودمون درست کنیم خواب بودید گذاشتید بنا بشه و به اینجا برسه بعد بیاید خونه خرابمون بکنید خدا ازتون نگذره که هر چی داشتیم ریختیم اینجا حالا بهمون میگیدتخریب ترا خدامردم بیاید از نزدیک ببینید مردم بدبخت با چه خوشحالی دارن میسازن هیچکدوم از این جهاد کشاورزیا پیداشون نمیشه که بهشون هشدار بده شاید هم منتظره که خونه تموم بشه بعد با رعب و وحشت وارد بشه همش مرگ همش تخریب همش حرفهای زشت رکیک بفکر چاره باشید
ع غ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
0
0
خدا قوت به امید احیای حق
ع ل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
0
0
سلام
این موضوع ما را له یاد جمله زیبا و معروف رهبر انقلاب در قبل از انقلاب به محمدرضا پهلوی میاندازد که می‌فرمودند:
اگر مشکلات را نمی‌دانید که لایق حکومت نیستید و اگر مشکلات را میدانید و حل نمیکنید پس در خیانت به مردم شریک هستید.
اینکه تاریخ برای مسئولین فراموشکار و دور از مطالعه تکرار میشود یک اصل تغییر ناپذیر است.
این مردم هستند که ضربه میخورند
جهاد نه تنها در کار خود قصور کرده بلکه با آگاهی کامل به قصور و ....خود ادامه داده و بدون راهکار مردم را به خطر اتداخته و میاندازد
خداوند هر انکس که در امور مسلمین خدشه میاندازد نابود کند
ن م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
0
0
واقعا جهاد کشاورزی بعنوان یک نهاد دولتی نه تنها ازصیانت قانون اساسی محافظت نکرده بلکه حقوق کشاورزان را نیز که یکی از بازوهای اقتصادی کشور میباشند به مخاطره انداخته بطوری که دلسردی وبی انگیزگی را در بین این اقشار زحمتکش ایجاد کرده است . وقتش رسیده که قوه قضاییه این مدیران ...وبی ....را از مسند کار خارج و امور مربوط به کشاورزان وزمینهای
زراعی را به افراد کاردان و لایق بسپارند و خیل عظیمی از جمعیت کشور را از بی برنامگی و نادیده گرفتن حقوق کشاورزان نجات دهند .
س ع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
0
0
چرا تخریب چرا تهدید چرا آرامش از خانواده باید گرفت . چرا ما در این سن بالا باید هر روز با تنش بیدار شویم و با استرس بخوابیم.
ن م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
0
0
واقعا جهاد کشاورزی بعنوان یک نهاد دولتی نه تنها ازصیانت قانون اساسی محافظت نکرده بلکه حقوق کشاورزان را نیز که یکی از بازوهای اقتصادی کشور میباشند به مخاطره انداخته بطوری که دلسردی وبی انگیزگی را در بین این اقشار زحمتکش ایجاد کرده است . وقتش رسیده که قوه قضاییه این مدیران ...... را از مسند کار خارج و امور مربوط به کشاورزان وزمینهای
زراعی را به افراد کاردان و لایق بسپارند و خیل عظیمی از جمعیت کشور را از بی برنامگی و نادیده گرفتن حقوق کشاورزان نجات دهند .
ن خ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
0
0
درهیچ کجای دنیا سراغ نخواهید داشت که اینقدر دولتی بر علیه مردم و به ضرر مردم کار انجام دهد .
مردم خودشان با اندوخته ها و سرمایه های خودشان خانه ای را برای آرامش و استراحت خود ساخته اند بعد جهاد کشاورزی با چنگک و بولدوزر میخواهد از روی خانه های مردم رد شود .
فقط ......... باد.
ن س
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
0
0
بولتن نیوز از این روشنگری متشکریم
جهاد کشاورزی تاوان کوتاهی وقصور خودش را میخواهد با خراب کردن خانه های مردم پس بگیرد . ...بر جهاد کشاورزی و تصمیمات نابخردانه و ضد مردمی اش
م ع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
0
0
بابا بسه دیگه همش خرابی همش مرگ خودتون خسته نشدید از این افکار بابا یخورده صلح یخورده آرامش یخورده راه آمدن با مردم ترا خدا اینقدر ما از زندگی داریم میکشیم دیگه این جهاد حتی سلامتی روحی و جسمی را از ماگرفت پس دیگه ما چقدر بکشیم آدمیم یه بنده ای که از دستمون از همه بستست
ا ک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
0
0
درود
ایا با تخریب زمینهای موجود به فضای سبز و زمین زراعی تبدیل خواهد شد به غیر از این است که تمامی مصالح ساختمانهای تخریبشده در زمینها باقی خواهد ماند و ضربه بد تری به فضای سبز مملکتمون میزنه
تاوان اشتباهات و سهل انگاری مسئولین جهاد رو که مردم نباید پس بدن
التماس تفکر
ر ز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
0
0
آخه وقتی تخریب کردید میشه توی این زمین خراب شده کشاورزی کرد بجز محیطی خرابه و بد منظر چیز دیگه ای دیده میشه خیلی زرنگید ساخته شده را جریمه نقدی بکنید شما که ....فقط از مردم کمک میخواید و افرادی که در حال ساخت هستند را جلوشونو بگیرید
امير
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
0
0
سلام
هر اتفاقي كه افتاده و باعث شده كه اين وضعيت به وجود بياد گذشته ، فكر نكنم با خرابي و تبديل اين زمينها به خرابه و از بين بردن سرمايه مردم و دشمن تراشي هيچ ارگان و يا شخصي سودي ببره
عابدینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
0
0
بگیر و ببند و تخریب که راه کار نیست.جاهایی که تخریب شده بقدری بد منظره شده و دیگه بدرد هیچ کاری نمیخوره .نه میشه روی آوار زراعت کرد نه باغداری.باید یه راهکار منطقی اندیشیده بشه.مسئولین باید رفاه مردم رو در نظر بگیرن نه اینکه این مقدار اندکی که یه خانواده با بضاعت خودش تهیه کرده روی سرش خراب کنن.!!!!!
علیرضا
|
Canada
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
0
0
ممنون از بولتن که واقع بینانه قصور جهاد کشاورزی در مستحدثات اراضی کشاورزی و باغات را کارشناسانه به مسئولین رسانده. اجازه دهی ساخت وساز غیر مجاز در اراضی مذکور بشود و بعد اقدام به تخریب آن کنی و سرمایه های ملی را نابود و تبدیل به تلی از نخاله و زباله دانی کنی که نشد خدمت و انجام وظیفه و حفظ اراضی و باغات وانگهی قوه ی قضائیه و جهاد بروند سراغ کاخهای افسانه‌ای که در منابع طبیعی لواسان و جنگلهای ملی که ساخته اند و می سازند چرا میاد سراغ من بازنشسته که حاصل زندگی ام شده یک آلونک در دور افتاده ترین روستا .
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
0
0
چند سال پیش در روستای ما هفت هشت نفر که میانشان دو سه نفر جانباز و بازنشسته و کارگربودند زمینی را خریدند و با فروش طلا و پس اندازشان در روستایی که ساخت و ساز هیچ منعی نداشت اما از بداقبالی کنار این زمین مرغداری بود که فروشندگان زمین می گفتند غیرفغال است و متاسفانه بعد از اینکه زمین را فروختند و خریداران خواستند کلبه ای بسازند با فشار مرغداری اجازه ساخت نمی دادند چون می گفتند حریم مرغداری است بگذریم از این قانون ظالمانه و ضد اسلامی که یک مرغذار اگر 5 هزار متر زمین بخرد و مرغداریش را در این 5 هزار متر زمین بنا کند نزدیک به چند ده برابر از زمینهای اطرافش می شود حریم مرغداری و هیج مستحدثاتی نمی شود ساخت اما به هر صورت دو تن از صاحبان این زمین در قطعات خودشان بنا ساختند یکی از دوستان جانباز انباری ساخت و یکی دیگر ویلای کوچکی نامه هم از دهیاری گرفتند برای گاز و برق و اتفاقا با اجازه بخشداری در آن زمان کلی هزینه کردند و چند تیر برق کشیدند و تا آمدند ترانس نصب کنند بخشدار عوض شد و سرپرست جدید بخشداری که با مرغدار هماهنگ بود سریعا جلوی نصب ترانس را گرفت و زمینهایی که تیربرق و سیم و تجهیزات دیگر را کشیده بودند عملا بدون استفاده ماند دوست جانباز ما هم که نامه گاز کشی اش را کشیده بودند تا اداره گاز آمد علمک کاز را نصب کند با شکایت مرغدار جلوی آن را گرفتند بعد از مدتی هم در یک صبح زود حهاد کشاورزی با بولدوزر و نیروی انتظامی و به سرپرستی دختر خانم جوانی بدون اطلاع بر اساس یک حکم کلی که دادستانی داده بود که زمینهایی که غیر مجاز ساخته اند تخریب کنید آمدند آن دو بنای ساخته شده که حتی در انباری امکاناتی هم بود به تلی از خاک تبدیل کردند بعد حتی به دیوارهای کوتاه زمینهای دیگر هم رحم نکردند و تمام دیوارها را خراب کردند یعنی آنجا را تبدیل به یک منطقه حنگزده ای کردند که انگار توسط سپاه دشمن بمباران شده بود خوب این 5 هزار متر زمین کلا سالهاست تبدیل به یک قطعه زمین بدون استفاده و پر از سیمان و بلوک شده است و صاحب مرغداری هم مرد اما این ظلم بر دوشش ماند و آن مسئولینی که با یک حکم کلی که اتفاقا بعد از شکایت صاحب ویلا مشخص شد این حکم کلی بوده و اینها فقط به خاطر حمایت از مرغدار و تبانی با او این زمینها را تخریب کردند اجازه موردی نداشتند و می بایست اطلاع بدهند و بدون هیچ اطلاعی تخریب کردندو اتفاقا در همان زمان در کل منطقه در اکثر زمینهای اطراف ساخت و سازهای زیادی انجام شده بود و بازهم داشت ساخت و ساز می شد و اینها فقط همین نقطه را تخریب کردند و رفتند
ببینید عیب ندارد اگر بی قانونی کردند باید برخورد کرد اما حرف این است چرا بعد از ساخته شدن که بیش از 6 ماه طول کشیده جهاد کشاورزی میاد تخریب می کنه چرا دهیارها توجیه نیستند و اتفاقا در قبال مبلغی به عنوان کمک به روستا نامه درخواست برق و گاز هم داده بودند در این میان عده ای افراد که پس اندازشان را در آنجا هزینه کرده بودند سرمایه اشان از بین رفت و داغی تلخ از یک ظلم آشکار بر دلشان ماند تا باشد روز حساب
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
0
0
جهاد ومنابع طبیعی اصولا وظیفه دارند صیانت از منابع زراعی ومراتع ومنابع ملی را درچارچوب وظایف قانونی پیگیر باشند اما متاسفانه خود این وزارت سیاست جدی برای برخورد ومانع شدن منابع. ملی ندارد ۰ ساخت وسازهای غیر قانونی در حاشیه شهرها ازاین دست سیاست های غلط یا تعمدا خیانت های است که تبعات فروانی دارد برای نمونه دراستان کردستان که امروز معضل حاشیه نشینی یکی از معضلات نظام وحاکمیت شده واگذاری مراتع به کارکنان جهاد ومنابع طبیعی تحت عنوان های باغ و طرح طوبی و... که چشم خودشان را بر ماجرا بسته والان بجای باغ خانه های ۱۰۰۰ متری وساخت وسازهای بی رویه وبدون مجوز توسط عده ای از همان کارکنان شده یک معضل اساسی تا زمین خواری وکوه خواری را هم به سودجویان وغارتگران اموخته اند بعد تازه در اسناد بالادستی بدنبال راه حل وبرخورد میگردیم دیوان وبازرسی واستانداری وبخشداری وفرماندارو۰۰۰ وهمه دیتگاههای نظارتی وامنیتی را درگیر میکنیم که‌حل مشکل کنند درحالیکه اصل تخلف جهاد ومنابع طبیعی را رهاکرده ...
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
0
0
جهاد ومنابع طبیعی اصولا وظیفه دارند صیانت از منابع زراعی ومراتع ومنابع ملی را درچارچوب وظایف قانونی پیگیر باشند اما متاسفانه خود این وزارت سیاست جدی برای برخورد ومانع شدن منابع. ملی ندارد ۰ ساخت وسازهای غیر قانونی در حاشیه شهرها ازاین دست سیاست های غلط یا تعمدا خیانت های است که تبعات فروانی دارد برای نمونه دراستان کردستان که امروز معضل حاشیه نشینی یکی از معضلات نظام وحاکمیت شده واگذاری مراتع به کارکنان جهاد ومنابع طبیعی تحت عنوان های باغ و طرح طوبی و... که چشم خودشان را بر ماجرا بسته والان بجای باغ خانه های ۱۰۰۰ متری وساخت وسازهای بی رویه وبدون مجوز توسط عده ای از همان کارکنان شده یک معضل اساسی تا زمین خواری وکوه خواری را هم به سودجویان وغارتگران اموخته اند بعد تازه در اسناد بالادستی بدنبال راه حل وبرخورد میگردیم دیوان وبازرسی واستانداری وبخشداری وفرماندارو۰۰۰ وهمه دیتگاههای نظارتی وامنیتی را درگیر میکنیم که‌حل مشکل کنند درحالیکه اصل تخلف جهاد ومنابع طبیعی را رهاکرده ... سنندج مرکز استان در محدوده چندو روستای برازان وصلوات اباد وکورکوره ونایسرکه امروز بزگترین لکه حاشیه نشینی ایجاد شده جها ومنابع. طبیعی مقصرند بعد دستگاههای دیگر دنبال راه حل وبرخورد وعلاج‌هستن با کمال تاسف
م د
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
0
0
چرااشتباهات جهاد کشاورزی را مردم باید جوابگو باشن چرا اشتباهات خود را با اشتباه جواب میدید شما وضعتون خوبه که توی شهر خونه میخرید ما چی بچه هامون ازدواج کردن و باید توی شهر کار کنن ما مجبوریم بیایم روستا و بقیه عمرمان را بگذرانیم پس چرا مارا بیرون میکنید چرا ما را با زمین خوارها یکی میکنید چرا چرا
ع ل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
0
0
سلام
این موضوع ما را به یاد جمله زیبا و معروف رهبر انقلاب در قبل از انقلاب به محمدرضا پهلوی میاندازد که می‌فرمودند:
اگر مشکلات را نمی‌دانید که لایق حکومت نیستید و اگر مشکلات را میدانید و حل نمیکنید پس در خیانت به مردم شریک هستید.
اینکه تاریخ برای مسئولین فراموشکار و دور از مطالعه تکرار میشود یک اصل تغییر ناپذیر است.
این مردم هستند که ضربه میخورند
جهاد نه تنها در کار خود قصور کرده بلکه با آگاهی کامل به قصور و خیانت خود ادامه داده و بدون راهکار مردم را به خطر اتداخته و میاندازد
خداوند هر انکس که در امور مسلمین خدشه میاندازد نابود کند
Hamed
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
0
0
بولتن نیوز بهترین تاپیک بود تشکر
متاسفانه جهاد هیچگونه کاری رو برای مردم انجام نمیدن و فقط دنبال ضرر زدن به دولت و همچنین پول خرج کردن برای تخریب خانه مردم به جای ایجاد راه حل و جریمه کردن به جای تخریب هستند و اصلا حال و اوضاع مردم براشون مهم نیست
ن ی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
0
0
بولتن نیوز متشکریم حرف دل همه ما مردم کم بضاعت و بازنشسته را گفتی بعد از سالها آلونکی ساختیم و اینطور با جهاد مواجه شدیم جهادجان خواب بودی گذاشتی خونه ها ساخته بشه حالا اومدی آستین بالا زدی و مارا با دادگاه تنها گذاشتی چرا آخه روزی هزاران بار و هزاران نفر لعنتت میکنند
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
0
0
با سلام و احترام .
مردم با تمام داشتهایشان به این آرزو رسیدند که خانه دار شوند. چرا انسانیت برای شما مهم نیست. همه چیز قانون نیست. اگر قانون هستش پس چرا از اول جلوگیری نکردید؟ تو این مملکت که فقط باید بزور زنده بمانی و زندگی کنی حالا که بزور قرض و قوله تونستیم یه سقف بالای سرمان درست کنیم اونم میخواید از ما بگیرید؟ خراب کنید که چه شود؟ چیزی به دولت اضافه میشه؟ راه حل بگذارید نه تخریب. لطفا انسانیت داشته باشیم
سعید ع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
0
0
با تشکر از بولتن نیوز
بازگشت به قانون کاداستر سال ۱۳۹۲ که به زمینهای کمتر از دو هکتار سند داده نمیشود و از خورد شدن زنبنهای زراعی جلوگیری میشود این قانون بر خلاف شرع اسلام و مغایر با شئونات اسلامی بخصوص کشور ما که مسلمان و تابع قوانین شرع اسلام و قران هستیم میباشد چنانچه مالک زمین سند دار فوت نماید بر طبق شرع ان زمین بین فرزندان تقسیم وبه وراث میرسد از انجاییکه اغلب وراث تمایلی به کشاورزی ندارند اقدام به فروش سهم خود مینمایند و همینگونه زمینهای بزرگ خود بخود خورد میشود و از انجاییکه خرید و فروش زمین عملی کاملا قانونی است (بر طبق سوال شورای نگهبان از مقام‌معظم رهبری در خصور فروش سهم مشاع خواهران و برادران‌ از سهم خود که فرنودند خرید و فروش بلا مانع بوده و چنانجه یکی از فرزندان نفروشد به حاکم شرع مراجعه کرده و ایشان اذن دهد تا سهم ان‌فرزند توسط دیگر اعضا خریداری شود یا دیگر اعضا با فروش سهم‌ ان‌ وارث موافقت کنند ) با این حال مردم به تناسب توانایی خود اقدام به خرید میکنند و وزارت جهاد از این موضوع اگاهی کامل دارد ولی در کمیسیون تبصره ۱ ماده ۱ قانون تغییر کاربری اراضی و باغها انرا نادیده گرفته و به داشتن سند مالکیت و شش دانگ اصرار میورزد و از دادن محوز به متقاضیان خودداری میکند و مردم را با مشکل مواجه میکند.
مسیولین جهاد اگاهانه گویا با قرض ورزی تمایل به اذیت و ازار مردم دارند .
جهادی که کارش جهاد در امور کشاورزی است ولی حتی یکبار انها را جهت همیاری کشاورزان ندیدم یکبار به کمک کشاورزان نشتافتند تا به الان که چندین سال از عمرم میگذرد ندیدم که جهاد به روستا امده و مسیرهای ابی از موتورخانه ها را به صورت مکانیزه دربیاورد تا از پرتی اب جلوگیری کند یکبار تا بحال ندیدم که برای کشاورزان کود و سم بیاورد یکبار متخصص شیمی به باغداران ارسال نکرده تا انها را راهنمایی کند اگر هم‌تک و توک امده باشند انقدر کم است که قابل اغماز میباشد. و همه کارها به هزینه وتجربه قدیمی که سینه به سینه به انها (کشاورزان) رسیده انجام میشود به هیچ وجه در این چند سال که باغات در اثر سرما میسوزد کمک نکرده بلکه با کشاورزان برخورد بد داشته و میگوید مقصر شما هستید با این توصیفات کشاورز که دارای عائله بزرگی میباشد جهت رفع امورات فرزندان خود قطعاتی از زمین خود را بفروش میرساند. این وزارت جهاد نیست وزارت اذیت است وزارت بی تدبیریست وزارت بی بندوباریست و زارت قلع و قمع است وزارتخانه ای که با ان همه به قول خود متخصص ولی بی تجربه را دارا میباشد جز اقدامات بد و بدتر یکبار تدبیر درست در حهت رفع موانع از ان دیده نشده است و کماکان بر خلافهای خود اضافه تر میکند.
چرا جهاد نقیصه اجرا قانون را بر گرده مردم‌میاندازد مردمی که با جمع اوری و پس انداز ماهیانه حقوق خود آلونکی درست کرده اند تا در کنار فرزندان‌خود روزهای سخت زندگی را با ارامش نسبی بگذرانند و الان با غول بی منطق روبرو میشوند و افکار و تن و روحشان را با معرفی غیر قانوی انها به قوه قضاییه میلرزاند.
همین مردم با استعلام بلامانع بودن دریافت اب و برق و گاز را از خود جهاد دریافت کرده که مدارک کاملا موحود میباشد بعد از دادن استعلام بر خلاف قانون جمهوری اسلامی طی یک‌پرونده به قوه قضاییه ارسال میگردد.این یک عمل مکارانه توسط وزارت جهاد است
که از خداوند بزرگ‌ترسی ندارد.
قوه قضاییه نیز که از قانون سو لستفاده کنندگان غیر محاز ماده ۴ تبصره ۱ اگاهی کامل دارد که وظیفه جهاد در گرفتن تمهیدات جهت رفع مشکل مستحدثات غیر مجاز میباشد و طبق تبصره ۱ چنانجه ان‌تمهیدات توسط جهاد صورت نپذیرد طبق ماده ۳ قانون اراضی با انها ( مدیران و کارمندان ) برخورد میشود که متاسفانه قضات با کمک جهاد بر قلع و قمع مستحدثان مردم‌ پافشاری میکنند .
ولی افتاب پشت ابر نخواهد ماند وحق مردم‌و بخصوص بازنشستگان برخواهد گشت از مجلس و اقای رئیسی میخواهیم نگذارد با بی هردی و بی تدبیری وزارت جهاد حق مردم که بر ان مرتبا تاکید میشود خورده شود.
آمین
م ع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
0
0
به امید روزی که اولین هدف حاکمان، حق و حقوق و آرامش و آسایش مردم باشد.
Hamed
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
0
0
بولتن نیوز بهترین تاپیک بود تشکر
متاسفانه جهاد هیچگونه کاری رو برای مردم انجام نمیدن و فقط دنبال ضرر زدن به دولت و همچنین پول خرج کردن برای تخریب خانه مردم به جای ایجاد راه حل و جریمه کردن به جای تخریب هستند و اصلا حال و اوضاع مردم براشون مهم نیست
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
0
0
با سلام
عمده مشکلی که در کشور داریم این است که قوانین به صورت منافع شخصی یا جناحی تفسیر می شود و از شاکله اصلی خود دور می گردد.
دوم اینکه نظارت و کنترل در اجرای دقیق قانون انجام نمی گیرد و کار را رها کرده و وقتی که تبدیل به یک مشکل اساسی و بحران می گردد سعی در جراحی و برخوردهای خشن و غیرقانونی می‌کنیم.
در صورتی که میبایست مجری قانون که در اجرای مصوبات کم کاری کرده است مورد معاخزه قرار بگیرد.
در هر صورت همیشه پیشگیری بهتر از درمان است لذا بهترین کار پیشگیری از توسعه این تخلف و تعیین تکلیف برای افرادی که منافع صرفاً خانوادگی آنها آسیب میبیند تعیین تکلیف گردد
و از قلع وقم بیش از ۴ میلیون خانوار را خودداری نمایید که این خود از بین بردن حق الناس در جامعه اسلامی می باشد
با تشکر
و ن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
0
0
خدایاااااااا تا کی اشتباه مسولان را مردم باید بپردازند
خدایااااااا حق الناس حق الناس
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
0
0
با سلام‌
جناب اسماعیلی نماینده محترم مجلس شورای اسلامی این موضوع را که میفرمایید (مقصر اصلی ساخت و سازها در کشور جهاد کشاورزی و منابع طبیعی است)بر همه روشن است که قصور جهاد در اجرا قوانین اراضی کاملا قابل درک است و این قصور همجنان ادامه دارد و اشتباهات وزارت حهاد روز بروز بد و بدتر شده و میشود .اگر به تصاویر گوگل توجه بفرمایید در نقاطی که این قصور جهاد بیشتر مشهود است متوجه میشوید که کل زمینها به خانه تبدیل شده است و نمیتوان حق مردم‌هم‌نادیده گرفته شود بازنشسته با چندرغازی که از پایان دوران خدمتش بدست اورده تکه زمینی قانونی خریداری کرده و بدلیل عدم دادن‌مجوز توسط جهاد کشاورزی بر طبق کمیسیون تبصره ۱ ماده ۱ قانون اراضی مصوب ۳۱/۰۳/۱۳۷۴ و بدلیل قصور حهاد در امر جلوگیری از ساخت و ساز طی ماده ۸ قانون اراضی و بدلیل گرانی بیش از حد مسکن در کلان شهرها و بدلیل نبود کار برای جوانان این مرز و بوم و بالا بودن هزینه زندگی در شهرها و الوده بودن هوای شهرها برای بازنشستگان و بزرگسالان که خواهان زندگی بدون دغدغه هستند همه این موارد مردم را به ساخت الونکی وادار کرده و الان تعدا انها به بیش از ۴ میلیون رسیده لطفا در این‌مورد صحبت بفرمایید. راهکاری ارائه بفرمایید تا هم‌مشکل مردم و خانه هایشان حل شود و همینکه با مدیران نالایق و بی تدبیر جهاد برخورد قاطعانه گردد.
ایا تخریب این تعداد خانه و کاشانه که با عرق جبین مردم ساخته شده و دولت نیز مبالغ هنگفتی در جهت استخراج مواد مورد نیاز ساختمان هزینه کرده با عقل و منطق سازگار است و ایا با ارمانهای انقلاب و قانون اساسی همخوانی دارد ایا این ‌موضوع دغدغه مقام‌معظم رهبری در خصوص انتقال سرمایه به خارج رفع خواهد شد یا انزجار از انقلاب را در بر خواهد داشت ؟.باید تمهیداتی بر طبق ماده ۴ تبصره ۱ قانون محازات سو استفاده کنندگان غیر محاز از اب و برق و تلفن‌و گاز ... در خصوص این مستحدثات داده شود تا با پرداخت هزینه ای مجوز لازم داده شود و ان‌مبلغ را در خزانه واریز نموده تا در کارهای کشاورزی صرف شود و البته شناسایی زمین خواران که براحتی روز روشن قابل شناسایی هستند ولی گویا زورتان به انها نمیرسد ولی به یک بازنشسته یا نیازمند میرسد .آمین
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
0
0
من همه نظرات و درد و دل مردم راشنیدم و خودم هم که الان ۷۰ سال عمر دارم واقعا دارم به عینی میبینم و همه اینهارو باور داشته باشید جهاد سلیقه ای عمل میکند البته پول و چک کار خودشو میکنه یکی را خراب میکند و چند تا را نه چون دیدم این چندتا با دادن چک پول رد شدن و بعدی که مثل خودم با بازنشستگی آموزش پرورش آلونکی را ساختم و پولی به زور و حرام نمیدم خراب میکنند پس از این جهاد چه انتظاری دارید هم خودشون و هم قوه قضاییه همه پارتی پول جلوی چشمشونو گرفته روزی آه ما شمارو میگیره
اسمعیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
0
0
ارجاع پرونده به دادگاه برایخراب کردن بنای ساخته شده زیر 55 متر در باغ 4/5 هکتاری که قبلا موافقت اصولی برای آن صادر شده است چه توجیهی دارد؟ این بدفهمی از قانون است . در اصل هدف قانون عدم کاربری باغات برای تبدیل باغات به بناهای ساختمانی می باشد نه اینکه خانه باغی که برای حفظ و بهره وری بیشتر باغ ساخته شده است، خراب شود .مگر باغ بدون انبار وسایل و سکونت نگهبان می تواند وجود داشته باشد؟ بنابه قول امام علی(ع ) هر چیزی را با امر خدای بسنج نه اینکه بگویی من مامورم و معذور.خداوند به همه ما عقل سلیم عطا فرماید
ن و
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
0
0
بولتون نیوز بسیار عاااااالی توضیح دادید
انشاءالله به گوش مسوولی برسد که دلسوز و‌مردمی باشد و درد مردم را درک کند.
منصور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
0
0
مگه ساخت یک خانه قارچه که دوروزه بیاد بالا کجا بودی ندیدی که حالا مارو با دادگاه گذاشتی چرا برای آبادی و آسایش کشورمون تلاش نمیکنید چرا از خودی با خودمون میجنگیم
Arezo
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
0
0
ممنون از بولتن نیوز. خدا فقط بخیر بگذرونه برامون
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
0
0
بسیااااار عاااالی
حرف دل خیلیارو زدید ممنونم
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
0
0
انشاءالله مسئولین درد مردم را حس کنند
ف ر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
0
0
تو روخدا کاری کنید ما با زحمت تونستیم یه الونک بسازیم که بعد از بازنشستگی استراحت کنیم الان جهاد کشاورزی داره همه رو از بین میبره
نوید
|
United States of America
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
0
0
با سلام کلا جهاد هر چند وقت یکبار رو یه منطقه دست میزاره. و منتظر میمونه همه که کاره ساخت خونه هاشون تموم شد یه خبر پخش میکنه که میخوایم‌تخریب کنیم مردم ضعیفیم که از رو‌ناچاری مجبور شدن اونجا خونه بسازن برای ادامه زندگی از ترسشون مجبورن هرچی که جهاد میگرو‌انجام‌بدن که هم پوله خوبی گیرشون میاد با استفاده از ترس مردم هم به ظاهر به وظیفشون عمل کردن
ر ف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
0
0
خدا از آنهایی که دنبال تخریب هستند نگذره تا کی بی قانونی تا کی باید از این مدیران نالایق که حتی معنی قانون را هم نیمدانن ترس ووحشت داشته باشیم .چرا آ......
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
0
0
واقعا جای تاسف داره. بعد از ۳۰ سال تلاش خالصانه در پتروشیمی آبادان و با گرمای طاقت فرسا ۷۰ درجه. حالا که میخوایم بعد از این همه سال یک آلونک کوچک بسازم باید با بی تدبیری گرفتار بشیم؟ چرا جلوی دلخوشی ما را میگیرید؟ تا کی میخوایم پس رفت کنیم و اصلا به فکر مردم نباشید واقعا خجالت آوره
جعفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
0
0
احسنت به بولتن نیوز خدا قوت احسنت به این اطلاعات کامل واقعا حرف نداشت انشااله مسءولین درک کنند واین را بفهمند
ن ف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
0
0
با سلام مدیر عزیز بولتن نیوز
دست مریزاد که کار غیر اخلاقی و ضد انسانی وغیر اصولی جهاد کشاورزی را رو کردید .
جهاد کشاورزی به خیال خود بنفع نظام و حکومت کار میکند ، خیلی خوب می‌داند که چه نفرت و انزجاری را در دل مردم ایجاد کرده و دارد تیشه به ریشه نظام جمهوری اسلامی می زند .
.....
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
0
0
سلام در کشوری که اسم اسلام را به یدک‌میکشد مستلزم ان است که قوانتینش نیز اسلامی و مسئولینش دیندار و با تقوی باشند متاسفانه با گذر زمان از ارمان اسلامی فاصله گرفتیم تا جایی که بجای تدبیر و تدبر در جهت رفع موانع و مشکلات مردم جهت حفظ جایگاه خود پا روی سر مردم‌بگذاریم و انها را له کنیم.نمایندگان‌محترم با تصویب قوانین قابل تفسیر راه را برای مسئولین دولتی باز میگذارند تا در روند اجرا هر کاری که بخواهند انجام‌دهند.نمایندگان از بعد نظارتی که حق مجلس است فاصله گرفته اند نمایندگان مجلس از مشکلات حوزه های خود فاصله گرفته اند کسی به فکر مردم‌نیست فقط و فقط به فکر خودشان هستند و بس همین عملکرد نمایندگان منجر به ان میشود کهمسئولین در قبال مشکلات مردم‌ بی توجه باشند و با بی محلی به مردم نسبت به جمع اوری مال برای خود اقدام میکنند.
تا جاییکه توجهی به دغدغه های مقام‌معظم رهبری همندارند و این بنده خدا رهبر انقلاب اسلامی بارها و بارها از تریبونهای مختلف از مسئولین خواسته تا مشکلات مردم را سر لوحه کارهای خود کنند ما که جز اصرار به کم کاری از انها ندیدیم تا جاییکه وزارت جهاد بجای تهیه یک لایحه منطقی به محلس خواستار تغییرات در قان ۱۳۷۴ ارضی که قریب ۳۰ سال از ان‌گذشته و یک قانونی است که با سالهای حدید همخوانی ندارد بر بی تدبیری خود افزوده و انقدر گستاخ شده است‌که مردمی که در انقلاب و جنگ و اوارگی دوران جنگ سرد و تحریمهای نابخردانه امریکای جنایتکار در کنار رهبر خودشان ایستادگی کرده و تا جان داشته اند همیاری کرده اند ولی متاسفانه مسیولین کشور بخصوص وزارت جهاد حرکتی با مردم‌ کردند و میکنند که صدام در جنگ و امریکا در تحریم با مردم‌نکردند ای مسیول نالایق فردا چگونه میخواهی جواب خداوند و مردم را بدهید ای مسیول شما همیشه انور میز نیستی یک روز که خیلی نزدیک است تو را به اینور میزمیکشاند انروز زمانیست که مردم را درک کرده ولی خیلی دیر شده است.پس مرد باشید و میز و پول و مقام در تو غرور ایجاد نکند بلکه مرد باش مثل علی و ازاده باش مثل حسین و مردمی باش مثل پیامبر اسلام.
نمایندگان‌ محترم مجلس شورای اسلامی چنانچه این مسئله ساخت و سازها در زمینهای اراضی را با قوانین‌موجود مثل قانون ماده ۴ تبصره ۱ سو استفادکنندگان غیر مجاز از اب و برق و تلفن گاز و فاضلاب وقانون تغییرکاربری و حفظ اراضی و باغها مصوب ۱۳۷۴/۰۳/۳۱ و اصلاحی ۱۳۸۵/۵/۱ و تغییر در پیش نویس کمیسیون تبصره ۱ ماده ۱ قانون فوق الذکر را حل نکنند با توجه به تعداد ۴ میلیونی این مستحدثات انزجار ملی در کشور ایجاد خواهد شد که در این برحه از زمان به صلاح مملکت نخواهد بود.الان که سه قوه با توجه به مصاحبه های انجام‌شده در بولتن نیوز و دیگر روزنامه ها همگی قصور وزارت جهاد را درست دانسته پس باید به صورت ملی اقدامات درست و با عقل و منطق این‌معضل را بر طرف کرد و من بعد با ایجاد قوانین قویتر دستگاههای مرتبط با اراضی را در صورت مشاهده خلاف مستقیما بدون‌محاکمه به زندان انداخته تا درس عبرتی برای افراد و مسیولین شود
ما منتطر این روز در اسرع وقت خواهیم بود .
قوه قضاییه لطفا تا تعیین تکلیف کلیه مسایل از دریافت پرونده و شکایتهای نابخردانه وزارت جهاد خودداری فرماید ما از اقای رئیسی عمل میخواهیم و شعار را نمیپذیریم از اقای قالیباف میخواهیم مثل عملکرد ما در دوران دفاع مقدس عمل کند و دستور دهد فورا نسبت به تغییر قوانین در این خصوص فوریت دهد و در یک هفته معضل کشور و مردم‌را برطرف کند .ما عمل میخواهیم نه حرف و با این کار دغدغه مردم وحضرت اقا را مردانه حل کنید و شعار نشنویم.آمین
فاضلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
0
0
سلام امیدوارم امید مردم نا امید نگردد و خانه هایشان روی سر شان خراب نشود
خدایا خودت مراقب دل دردمند این مردم باش
در این روز گار سخت و طاقت فرسا آرامش الهی را نصیب همه بگردان
آمین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
0
0
بنام انسانیت و خالق آدمیت
ایکاش فرمان رهبری صادر شود تا این جهاد دست از سر مردم بی دفاع بردارد و اینقدر مردم را به لعن و نفرین وادار نکند مطمئن باشید که تقاص این ظلم وجور را خانواده هایشان پس خواهند داد .
بترسید از آه مظلوم که خانمان برانداز است
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
0
0
غيركارسناسى ترين مطلبى كه تاكنون ديدم اين بودهمه اش غلط خخخخخخخ
مدیر پایگاه دلیل بیاورید ، چرا غیرکارشناسی؟
س م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
0
0
يك عمر كار،يك عمر از خود و خانواده گذشتيم تلاش كرديم و زحمت كشيديم براي رفاه اينده خودمون و فرزندانمون ،حال براي ارامش خودمون يك سقفي درست كرديم كه براي ساعاتي دور از هياهوي شهر باشيم ، اما متاسفانه اين قانون جمهوري اسلامي اين ارامش را از ما دارد ميگيرد. بنده با تمام نظرات كاربران كاملاً موافق هستم.
ف و
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
0
0
با سلام و تشکر از توضیحات جامع و کامل و روشن بولتن نیوز
آخه چرا همیشه وقتی جایی که عدم مدیریت و یا بهتر بگوییم رو شدن دست مدیران نالایق رو میشود، ضرر آنرا از حاصل یک‌عمر دسترنج مردم باید جبران کرد؟؟؟
جایی، مسوولی بر خلاف قانون مجوزی صادر کرده و بعدها مشخص میشود، اوکی، باید راه حلی برای آن اندیشید، نه اینکه صورت مساله را پاک کرد، آن‌هم به قیمت ویران کردن تلاش یه عمر مردم !!!!!!
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
0
0
ممنون از بولتون نیوز واقعا بجا بود چون الان خیلیا تمام خونه و زندگیشان را فروختند که بتوانند یه جا را به عنوان محل زندگی در سنین بازنشستگی ساخته و زندگی کنند. ولی با این کار دولت و دولتمردان متاسفانه ترس و لز را در وجودمان و وجود خانواده ما آوردند که قرار تخریب کنند. آخه چرا؟ چرا بعد از این همه سال خدمت الان باید ارامش داشته باشیم یا آواره بشیم؟
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
0
0
سلام متاسفانه جهاد طبق ماده 4 تبصره 1 قانون مجازات اسلامی هیچگونه تمهیداتی جهت تعین تکلیف مستحدثات غیر مجاز طی سه سال از تاریخ ابلاغ تا کنون انجام نداده است و فقط بعد از جواب دستگاههای اطلاع رسان طی یک شکواییه پرونده متقضای را به قوه قضایی ارجاع میدهد چراااااا
ماهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
0
0
با سلام و احترام. ممنون از بولتون نیوز
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
0
0
با سلام خدمت تمام زحمتکشان سایت بولتن نیوز
اولا در جواب اون بنده خدا که اظهار فضل نمودند که مطلب غیر کارشناسی بوده باید بگم که از نو ع نگارش مطلبتون معلومه که در تحلیل مسائل بسیار خبره هستید و از اون افرادی هستید که دستتون تو جیب جهادیهاست
در ثانی از بنده به عنوان فردی که یک قطعه زمینی داشتم و با هزار امید و ارزو در سال 95 کلبه ای در آنجا بنا کردم
و باتوجه به اینکه ساخت این بنا قبل از ابلاغ قانون سال 96 بود از جهاد کشاورزی نامه قدمت بنا دریافت نمودم و با سایر همسایگان آ ن محل اقدام به درخواست انشعاب برق غیر دائم نمودیم لذا هر بار با عناوین مختلف سد راه واگذاری این انشعاب که با هزینه شخصی نیز صورت گرفته شدند و الان نیز اداره برق هشتگرد اعلام نموده با اعلام حکم دادستان جلوی واگذاری انشعابات گرفته شده است آ یا آقای دادستان نمیداند که این باعث سرقت انرژی در سطح بسیار بالا و خسارت به بیت المال میگردد آیا واقعا با تخریب بنا هایی که قریب به اتفاق آنها افراد بازنشسته هستن که
مجبور شد ه اند به روستا پناه بیاورند و به اصطلاح مهاجرت معکوس داشته باشند و اگر خانه ای هم در شهر دارند بالاجبار و از روی ناچاری در اختیار فرزندان دم بخت خود قرار دهند
پس اگر سیاست ما حفظ صیانت خانواده یا رفع الودگی و ترافیک شهری کلا سلامت محیط زیست است باید به سمتی برویم که با اعطای تمهیدات لازم مردم تشویق شوند به خروج از کلان شهر ها
ولی متاسفانه این معضلات اینچنینی - دخالت دادستانی در اموردولتی یا ارجاع امور دولتی به مقامات قضایی عملا مردم
عزیز رو در این شرایطی که درگیر جنگ اقتصادی هستیم رو
دچار افسردگی و بیچارگی کرده است در پایان واقعا" از شما
بابت پرداختن به این موضوع که برای اولین بار اتقاق افتاده از طرف تمام کسانی که با این مشکل روبرو هستند تشکر میکنم و امیدوارم این موضوع به دید مسئولین مربوطه خورده باشه و دوباره از سوی آن سایت وزین و محترم پیگیری مجدد صورت پذیرد موفق و سلامت باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
0
0
سلام با تشکر ازگزارش خوب بولتن
آخرخدمتی با پس انداز یه باغ خریدم که آسایش داشته باشم.مالک قبلی وتعدادقابل توجه دیگری از همسایه گان نیز برای آب شرب پول واریز کرده اند وپیمانکار شرکت آب انشعاب را دایر کرده است ومتواری شده واکنون ذینفعان جهت نصب کنتور مشکل دارند وشرکت آب اعلام میکند که انشعاب به باغات ممنوع است .در حالی که قصوراز طرف خودشان بوده ودرحال حاضر مردم مشغول استفاده از آب شرب میباشند.(بدون پرداخت آب بها).
م ج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
0
0
تشکر از بولتن نیوز که لااقل به حرف هایمان. گوش میده حرف هایی که از دل پر از غم و ترس روزهایمان را سپری می‌کنیم تر از تخریب ترس از آنچه داریم از دست بدهیم ترس از جهادکشاورزی که خوب ....خوب ....خوب هم آب پشتش میخورن آخه هیچ کسی نیست که جلودار اون نیست
با ش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
0
0
از جهادکشاورزی باید پرسید که آیا کاری که میکنند درسته وطبق قانونی است.کار آنها فقط ظلم ستم و وقتی به بن بست می‌رسند به دادستانی ودادگاهها تحویل می‌دهند وخود بری می‌پندارند .از بولتن نیوز میخواهیم پرده داری کنند .وکتاب قانون را بدرستی به نشان دهند
منصور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
0
0
۱۷اسفند سالروز شهادت سردار شهید محمدابراهیم همت

ما فقط در راه خدا باید بجنگیم، نه به خاطر ثروت، نه هوای نفس، نه پول، نه ریاست و مقام
ایکاش مسئولین ما یک مقدار ارمان این شهیدان را داشتند و دنبال میکردند مخلص بی ریا عالی مقام و بزرگوار
مسئولی در کشور دیده نمیشود که در سمتی که تکیه زده اگاهی داشته باشد به همین‌منظور شاهد عقب افتادگی در کار هستیم مسئول نا آگاه ما قوانین را نمیشناسد پس دنبال هم‌نمیکند نتیجه عمل نکردن فاجعه جبران‌ناپذیری خواهد شد مجبور به تدبیر اشتباه دیگر میشود و از انجاییکه سیستم‌بازرسی هم وجود ندارد حرکت نادرست خود را ادامه میدهد تا زمانیکه مثل بولتن‌نیوز با درک بالا از مسایل که اهم ان‌نابود کردن قشر فرهیخته و غیور و زحمتکش است که در سنین بالا دوست دارند بدون دغدغه به فکر فرزندان اماده بخت خود و یا بازی با نوه هایش باشد ممنونیم‌بولتن نیوزیهای عزیز
مسئولین عالی رتبه الان وقت امتحانتان رسیده ببینیم‌برای این مردم‌چه میکنید چرا که مدتهاست مردم را فراموش کردید ما متمول نیستیم که بتوانیم با هز دست دادن سرمایه امان دوباره سر پا بلند شویم‌کمی درک‌کنید کمی فکرتان را علی وار بکار ببرید و مردم را بیابید و با متخلفان زمین خوار برخورد کنید و با تدبیر جدید و طرح مشخص کردن زمینهای درجه ۲ و ۳ مردم را به ان سو هدایت کنید نباید دلخوشی مردم را در این روزهای سخت که حق قانونی مردم است گرفته شود
ما نباید بدلیل عمل نادرست یک سازمان سرمایه امان را به سادگی از دست دهیم
مرد باشید و همت کنید مجلسیها مردم را دریابید و با مسیولین خلاف کار بر طبق قانون با انها برخورد کنید البته ما تا بحال ندیدیم ولی دعا میکنیم‌این بار ببینیم
خدایا خودت رحمی در دل مسئولین بگذار تا گردم‌را دریابند آمین
نهال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
0
0
سلام
مسئولین محترم بولتن نیوز با توجه به کثرت شرکت کنندگان در بحث داغ گزارش ارائه شده که الان بعنوان پر بحث ترین اخبار در سایت خوب شما قرار گرفته و هر دقیقه رو به افزایش است ایا وقت ان نرسیده که خبرنگاران خوبتان به صحن مجلس مراجعه کرده و این مشکل مردم را با نمایندگان محترم در کمیسیونهای ‌قضایی,کشاورزی و اجتماعی موضوع را مطرح کرده و دغدغه قانونی مردم را با درخواست تغییرات لازم در قانون حفظ کاربری اراضی و باغها و اصلاحی ۱۳۸۵/۰۸/۰۱ که مشکل ساز شده را ابراز کنند لذا ایجاد طرح پیش نویس کار کمسیون ماده ۱ تبصره ۱ که اغلب سلیقه ای و بدون منطق صورت میپذیرد به صورت جامع و کامل دیده شود همچنین خواستار عمل به اجرا ماده ۴ تبصره ۱ در قانون سو استفاده کنندگان غیر مجاز از اب و برق و گاز....مصوب ۱۳۹۶/۰۳/۳۱ که مردم با استفاده از این قانون بطور قانونی با دریافت مجوزات لازم از جهاد کشاورزی از دستگاههای خدمات رسان از خدمات اب و برق و گاز مستفیض شدند ولی باز با اینکه مجوز لازم توسط جهاد داده شده ولی بر خلاف قانون مردم را طی یک‌شکایت به قوه قضاییه معرفی نموده است از نمایندگان خواسته شود بر طبق تبصره ۱ ماده ۴ قانون‌فوق عمل کرده و کارمندان و مدیران جهاد را بر طبق ماده ۳ بسزای اعمالشان برسانند .
همچنین به نمایندگان پیشنهاد دهند تا جهت جلوگیری از تخریب خانه های مردم و از بین بردن سرمایه های انها همچنین خسارت به دولت و از بین بردن اراضی که به هیچ عنوان قابل برگشت به قبل نمیباشند با دریافت خسارتی از مردم نه تنها دغدغه مردم‌حذف میشود بلکه دولت نیز متحمل خسارت نخواهد شد ضمنا با اطلاعات دریافت شده دولت براحتی فرد عادی را از افراد سود جو شناسایی میکند و نه اینکه سرمایه مردم و دولت از بابت خدمات رسانی اب و برق و گاز که واقعا سرسام‌اور بوده است هدر خواهد رفت .
بولتن نیوز عزیز الان همگی ما منتظراخبار شما هستیم ما برادریمان را ثابت کردیم
خداوند با ماست
مهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
0
0
از بولتن نيوز سپاس گذارم
و خدا رو شكر كه كسي هست صداي ما رو به گوش مسئولين ميرسونه واقعاً از اين كه قانونهايي رو قرار ميدن كه باعث ميشه ارامش رو از ما بگيره بيزارم كلي وام بگيري كه يه جايي به سازي بعد از ٤٠ سال سابقه كاري و در كنار خانواده ارامش داشته باشي و لذت ببري اونوقت جهاد با يه ماده و تبصره همرو خراب ميكنه خيلي جالبه .
خ م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
0
0
سلام بولتن نیوز
جهاد کشاورزی بجای اینکه خانه های مردم را برسرشان آوار کند بهتره اول برود سازمان عریض و طویل خودش را درست کند که خانه از پای بست ویران است.
بجای اینکه انگشت اتهام را به سمت مردم نشانه رود اول به سمت خودش بگیرد که من برای این مردم چکار کردم .
جهاد کشاورزی اول نظام کاری خودش را آباد کند ، وظایف قانونی خودش را انجام دهد بعد بیاید برای مردم خط ونشان بکشد .
جهاد کشاورزی بداند ظلم هرگز پایدار نیست .
آلما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
0
0
خدایا من یه مادرم و دلخوشیم اینه که فرزندانم و نوه هایم دورم جمع بشوند. چرا باید این خونه ایی رو که بزور ساختیم روی سرمون ویران کنند. چرا خدا من به تو پناه میارم
ا ع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
0
0
گزارش خیلی خوبی بود انشالله که استقبال بشه
م م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
0
0
بولتن نیوز
از تو متشکریم که از حقوق مردم دفاع می کنید .جهاد کشاورزی با چه رویی این حرف های گستاخانه خود را تحویل مردم میدهد.جهاد دارد کاری میکند که سنگ روی سنگ بند نشود .
بترس از آن روزی که مردم یکپارچه ومتحد بر علیه شما رو در روی شما بایستند .
مطمئن باشید که قانون از حقوق مردم دفاع خواهد کرد.
ع غ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
0
0
از گزارش جامع وکامل بولتن نیوز سپاسگزارم
ریما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
0
0
بولتن نیوز عزیز خدا قوت و احسنت به این گزارشات عالی و فهم و درک بالا و همکاری مردمی که خود را قربانی بی تدبیری وزارت جهاد میدانندما از شما خواهش داریم که ترتیبی اتخاذ شود که این گزارشات به عمل تبدیل شود و نتیجه آن را لمس کنیم توکل بر خدا
خدیجه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
0
0
سلام
اشاالله که همه چی درست بشه. بولتن نیوز لطفا خبر خوش بدید که هه چی اوکی شده
بابك
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
0
0
جهاد کشاورزی تاوان کوتاهی وقصور خودش را میخواهد با خراب کردن خانه های مردم پس بگیرد
گوهری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
0
0
قصور جهاد کشاورزی ؟ همین؟ پس زندگیمان چه
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
0
0
دغدغه مقام معظم رهبری در ارتباط با خروج سرمایه وانتقال آن سرمایه به کشورهای همسایه جهت خرید مسکن و دریافت اقامت رفع گردد. پس لطفا یک فکری راجع به عدم خرابی این سازه ها انجام گردد. بخدا درست نیست که بدون اطلاع و اخطار و تذکر آلونک ساخته شود و بعد به همین راحتی تخریب شود. بولتون نیوز لطفا به گوش مسئولین برسانید. متشکرم
علی اکبریان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
0
0
با تشکر از بولتن نیوز.برخی از مسئولین بجای اینکه به فکر آرامش و آسایش مردم باشند ،به فکر بگیر و ببند و تخریب هستن.در صورتی که میتونن ساخت و ساز رو قانونمند کنن طوری که مردم هم بتونن از امکانات رفاهی بهره مند بشن.
ثریا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
0
0
سپاس از بولتن نیوز. جهاد کشاورزی و سازمانهای ذیربط شرافتا قصور خود را بپذیرند و دست از تخریب بردارند می خواهند انجام وظیفه کنندبروندکاخهای افسانه ای لواسان و جنگل‌های شمال راتخریب کنند ببینند جرعت ورود به چنین انجام وظیفه ای دارند؟. گر شد از جور شما خانه ی موری ویران. خانه ی خویش محال است که آباد کنید.
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
0
0
سلام بولتن نیوز. همه اش تخریب.این چه حاکمیتی است.که کارش شده تخریب جان و مال و ناموس مردم !؟ بس کنید.هیچ آرامشی نداریم
صحرا
|
United Arab Emirates
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
0
0
كاش دولت بيشتر هواي ملت و داشته باشه
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
0
0
بولتن نیوز لطفا با انرژی به اطلاع همه مسئولین اطلاع دهید تا انشاالله این مشکل حل بشه به امید خدا
ف و
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
0
0
انشااله بزودی زود این مشکل حل شود به امید پروردگار یا حق
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
0
0
ما از نمايندگان مجلس ميخواهيم با درك بالا از قصورات جهاد كشاورزي نسبت به تدوين قانون جديد و اصلاح قانون حفظ كاربري اراضي و باغها دغدغه هاي مردم وا سر لوحه خود قرار داده و در كمترين زمان ممكن نسبت به تصويب ان اقدام نماييد و استرسهاي موجود را از مردم بزدايد
صلاح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
0
0
با سلام و عرض ادب با توجه به نظرات کارشناسی مردم که در بالا به آن اشاره شده و همچنین با توجه به نظر کامل بولتن نیوز و چندین مصاحبه از نمایندگان مجلس قصور جهاد کشاورزی در اجرای قانون محرز شده است لذا الان نوبت نمایندگان محترم خانه ملت است که با بعد نظارتی خود و تدوین قوانین جدید در خور و شایسته ملت و کشور و کشاورزان تمهیدات لازم را بگیرند و این کار با توجه به ساخت و سازهای خیلی بالا در کشور و درگیری چند میلیونی مردم هر چه سریعتر انجام پذیرد.تاخیر در این عمل نمایندگان استرس و درگیری با قوه قضاییه و جهاد و دولت فزونی پیدا کرده و انزجار مردم را در بر خواهد داشت که این ظلم‌بزرگی خواهد بود
محمد رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
0
سلام به امید احیای حق
جعفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
0
جهاد نه تنها در کار خود قصور کرده بلکه با آگاهی کامل به قصور و ....خود ادامه داده و بدون راهکار مردم را به خطر اتداخته و میاندازد
خداوند هر انکس که در امور مسلمین خدشه میاندازد نابود کند
صالح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
0
سلام
قصور جهاد کشاورزی چرا باید باعث بدبختی ما بشه؟ آخه مگر خونه سازی در 2 روز آماده میشود که نبودند؟ مگر ممکنه اطلاع نداشته باشند؟ پس چرا جلوگیری نکردند؟ الان تقصیر ما چی هستش؟
نسرین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
0
سلام چرا پس بعد از ساخت خونه ام برای من دولت برق کشید و طبق قانون پول دادم و قانونی صاحب برق شدم ولی الان به من میگن خونه ات قانونی نیست ببخشید تخریب پس چرا دلمونو خوش میکنید تا ما توی این خونه زندگی کنیم و پول میگیرید و بقیه پولها و کارها که نگم
majid
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
0
کل زندگیمان شده با استرس بودن. حتما باید خلاف کرد که راحت زندگی کنیم؟ مثل اینکه نمیشود با قانون و با آرامش کار کرد. اگر این کارو بکنیم میشود قصور جهاد و بعد دوباره برای ما مشکل ساز میشود. چه زندگی هستش. الان شما بخواید خراب کنید این خانه را روی سر ما آخرش چه میشود؟ همه چیز درست میشود؟ واقعا جای تاسف داره برای این جهاد کشاورزی و دولت . یکمی به فکر باشید
zeynab
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
0
خداوند ازتون نگذره. نفرینتون میکنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
0
اگه تخریب برای دولت سود داره اگه پولی به دولت برمیگرده اگه میشه باز هم توی این سنگ و آجر ناشی از تخریب کشاورزی کرد بگید که همه کمک کنند و اینکارو بکنیم بابا یخورده عقلتونو بکار ببرید به فکر چاره باشید
helma
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
0
تاسف تاسف تاسف در این کشور فقط مردم هستند که بای چوب اشتباهات تمام نشده دولت را بخورند. اه
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
0
ممنون از بولتون نیوز . فقط لطفا حتما تمام تلاشتان را بکنید که انشاالله به گوش مسئولین برسد و این مشکل بزرگ که رفع آن باعث وشحالی خیلی از بی گناهان میشود برسد و انجام شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
0
یک سوال فقط بپرسید تخریب کنید که در نهایت چه اتفاقی بیوفتد؟ آیا مشکل حل میشود؟ مطمنا مسئولین باید یکمی تفکر کنند و توجه بشوند که مشکل را باید حل کرد نه اینکه صورت مسئله را حذف کنند
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
0
وزارت جهاد کشاورزی ازصیانت انجام تعهدات خود در امر قانون تغییر کاربری و حفظ اراضی و باغها در بندهای 8و9و10 قصور کرده و این مسئله بزرگ منجر به تغییرات کاربری در زمینهای زراعی گردید بطوریکه شمار آن از دست جهاد و دولت خارج گردید و به بیش 3 الی 4 میلیون در کشور رسیده است. و ....
خوب بعدش باید به فکر چاره افتاد. چرا این همه خانوار را میخواید آواره کنید؟
نسیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
0
از گزارش جامع بولتن نیوز موافق وسپاسگزارم
سیمین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
0
جهاد کشاورزی مقصری مقصری قبول کن بسه دیگه خرابی و اون منظره بدی که توی روستاها بجا گذاشتی قبلا وارد روستا میشدیم واقعا آرامش میگرفتیم ولی الان انگار وارد جنگ شدیم خجالت بکش
solmas
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
0
ممنون از بولتون نیوز. انشاا... همه چیز رفع شود.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
0
همه پیشنهادها و نظرتاتون مردم عزیز و مظلوم کاملا صحیح میباشد با جون و دل موافقم
solmas
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
0
ممنون از بولتون نیوز. انشاا... همه چیز رفع شود.
اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
0
چرا گذاشتند بسازند که حالا تخریب می کنند باید جهاد کشاورزی و مسئولین مربوطه مجازات شوند الان بیش از 4 میلیون خانه و ویلا خارج از بافتهای شهری و روستایی ساخته شده است بسیاری از این خانه ها تنها موجودی صاحبان آنهاست و متاسفانه جهاد بجای پاسخگویی که چرا هنگام ساخت جلویشان را نگرفته پیگیری می کند خانه ها و یلاهایی که سالهاست ساخته شده و با مجوزات لازم از خدمات عمومی مثل گاز و برق و آب و تلفن استفاده می کنند تخریب کند این سرمایه مردم است با این اعمال بیشتر مردم نسبت به نظام بدبین می شوند در عین اینکه زمینهایی که تخریب می شود دیگر تبدیل به زمین کشاورزی نخواهد شد چرا که هر قطعه متعلق به یک نفر است ثانیا زمینها انباشته از نخاله های ساختمانی خانه ها و یلاها و دیوارهایی می شود که تخریب شده است و نمادی از یک ظلم می شود و هر کس این مناطق را می بیند می فهمد چه ظلمی به مردم شده است و چه سرمایه هایی از مردم از بین رفته است واقعا چه کسی مسئول است من وقتی حکم حضرت آقا را در خصوص برخورد با ساخت و ساز در ارتفاعات تهران و جنگلها و زمین خواری را دیدم همان زمان گفتم اینها توجهی به اصل کلام حضرت آقا نمی کنند و آقا اگر گفته بروید فلانی را بیاورید اینها برای خودشیرینی می روند سر اون آدم را می آورند چرا که به هر نحو ممکن می خواهند بگویند ما داریم کار می کنیم در حالیکه آنها به وظایف ذاتی و ماموریتهای اصلی خود ذره ای توجه ندارند مصادیق آن هم بقدری زیاد است که حد ندارد
yasin
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
0
خدا قوت انشاالله همه چیز درست بشه
yasin
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
0
خدا قوت انشاالله همه چیز درست بشه
yasin
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
0
خدا قوت انشاالله همه چیز درست بشه
غلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
0
سلام
مسئولین محترم با تخریب کردن چیزی درست نمیشه. از الان جلوگیری کنید.
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
0
سلام
هر اتفاقي كه افتاده و باعث شده كه اين وضعيت به وجود بياد گذشته ، فكر نكنم با خرابي و تبديل اين زمينها به خرابه و از بين بردن سرمايه مردم و دشمن تراشي هيچ ارگان و يا شخصي سودي ببره
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
0
ما ۵ سال پیش باغی خریدیم و با وام و پس اندازی که داشتیم بعد از دوسال خانه ای توی همین باغ ساختیم و هرچند که درخت کندیم تا ساختمونو بسازیم باور کنید عین این چندتا درخت قسمت دیگر این باغو دو برابر درختهای کنده شده کاشتیم پس ببینید ما با اون زمین خوارها و ویلا سازهای بساز بفروش فرق داریم چرا درک نمیکنید چرا همه رو به یه چشم میبینید
نازنین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
0
جهاد تو خراب کن و دادگاه تو هم مردمو بدبخت کن حالا هدفتون چیست خودتون هم نمیدونید حالا چه سودی دولت میبره هیچکس نمیدونه
رامین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
0
امشب ساعت بیست و سی شبکه دو را هم از زبان رییسی شنیدیم جناب جهاد کشاورزی وقتی ویلایی ساخته شده چرا قصور کردید و جلوشو نگرفتید بعد از ساخته شدن متوجه میشوید آنوقت تخریب میکنید بابا این بیت الماله که داره هدر میره
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
0
شبکه 6ساعت11 شب هم جناب رییسی با نظرات فوق و ما مردم عادی هم هم نظر بود و فرمودند جهاد کشاورزی حق ندارد ویلاهای ساخته شده را تخریب کند
سهیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
0
جهاد کشاورزی مقصره به ما چه چرا ما باید بکشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
0
0
من فکر میکنم یه عده ای فقط دنبال ناراضی تراشی هستند وبا ادای انقلابیگری هر روز دستور تخریب مناطق مسکونی که خودشون مجوزهای اب وبرق ان را داده بودند هستند
مهتاب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
0
0
من اخبارهایی که شما بولتن نیوز که زحمت میکشیدامطالعه میکنم ولی باور کنید در اخبارهای گفته شده چند روزه که پر بحث ترین همین تخریب از طرف جهاد کشاورزی است ترا خدا لطفا رسیدگی کنید واقعا به فریادهای دل این مردم برسید حیف است
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
0
0
ما از نمايندگان مجلس ميخواهيم با درك بالا از قصورات جهاد كشاورزي نسبت به تدوين قانون جديد و اصلاح قانون حفظ كاربري اراضي و باغها دغدغه هاي مردم وا سر لوحه خود قرار داده و در كمترين زمان ممكن نسبت به تصويب ان اقدام نماييد و استرسهاي موجود را از مردم بزدايد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
0
0
 با سلام و تبریک عید مبعث به همه عزیزان و مسلمین
بازگشت به بازدید دیروز جناب رییسی رئیس محترم قوه قضاییه از دماوند و پخش ان در شبکه ۲ و فرمایشات ایشان در رابطه با قصور وزارت جهاد بر گفته های ما و بولتن نیوز و نمایندگان مجلس صحه گذاشت و فرار وزیر از پاسخگویی در خصوص این ساخت و سازها که حاضر نبود با خبرنگار شبکه ۲ صحبت کند قصور ایشان در اجرا قوانین کاملا با این رفتار نادرست مشهود بود.
خطاب من به جناب اقای رئیسی و نمایندگان محترم‌مجلس است با توجه به تعداد زیاد این واحدها در کشور و با توجه به محرز شدن قصورات طولانی مدت وزارت جهاد در اجرا قانون و با توجه به اینکه بر طبق قانون قبل از شروع عملیات میبایستی جلو ساخت و ساز گرفته میشد ایا تخریب و قلع و قمع این مستحدثات سودی برای نظام جمهوری اسلامی دارد اگر خیر پس چرا خود قوه قضاییه علی رقم اینکه میداند و بارها و بارها از تریبونهای مختلف از جناب اقای رئیسی شنیدیم که قصورات وزارت جهاد قوه قضا را درگیر کارهای خود کرده و زمان زیادی را برای رفع این معضلات گذاشته ایم پس چرا دادستانهای ایشان در شهرستانهای مختلف در کمترین زمان ممکن لودر را برداشته و با افتخار سینه سپر میکند و گویا به جنگ با صهیونیستها و کافران رفته و بعد از تخریب مصاحبه هم میکند که ما اینقدر متر زمین را به باغات کشاورزی برگردوندیم که این حرف گزافه گویی بیش نیست جناب رئیسی رییس محترم قوه قضاییه قبل از هر چیز از جنابعالی استدعا داریم که هموار میفرمایید ما کارهای حمایتی از مردم را در نظر گرفته و از هیچکس ابایی نداریم پس چرا طبق قانون ماده ۴ تبصره ۱ عمل نمکنید و مدیران جهاد را بر طبق ماده ۳ محاکمه نمیکنید چرا از انها در مصاحبه های خودتان دعوت به همکاری در حهت رفع مشکل میکنید ولی مردم را به سلابه میکشونید ما تنها پناهمان بعد از خدا وند بزرگ به شماست و از جنابعالی توقع داریم ولی میبینیم اینگونه نیست.
چرا در کشور اسلامی اسم از قلع و قمع بکار میبریم این کلمات در دوران جنگ از انها استفاده میشود الان که جنگی نیست و با تمهیدات لازم میتوان مسائل را به سادگی حل کرد. مردم ما در قبال شما است نه دشمن.
جناب اقای رئیسی محترم لطفا دستور دهید تا کلیه شکایات جهاد از مردم در خصوص ساخت و سازها غیر محاز بخصوص انهایی که از طریق قانون مجازات استفاده کنندگان غیر محاز از اب و برق و گاز ماده ۴ از وزارت جهاد بلامانع بودن خدمات اب و برق و گاز را دریافت نموده اند منع تعقیب زده شود و مدیران حهاد را بر طبق تبصره ۱ ماده ۴ مجازات نمایید و با کمک مجلس شورای اسلامی تمهیدات لازم گرفته شود تا از تخریب جلوگیری بعمل امده و با قوانین جدید و انظباتی وزارت جهاد را متعهد به اجرا کار کنید.
نمایندگان محلس قوه قضاییه اگر چنانچه وقت بگذارید و از کارشناسان‌خبره قوه قضاییه و مسکن و شهرسازی البته انهایی که خدا ترس باشند نه انهایی که تحت فشار
قوه قضاییه و یا محریه و یا مجلس به نوعی قلمشان به ان طرف سوق پیدا میکند میتوانید میزان خسارت به بیت المال و سرمایه مردمی ناشی از تخریب ساخت و سازها بدست میاید را محاسبه نماید ضمنا اگر چنانچه با تخریب چیزی عاید مردم و دولت میشود مردم خودشان با دست خودشان الونکهای خود را تخریب میکنند.
بعد از تخریب جز اوار عدم رصایت از مسئولین و انزجار مردم از انقلاب ایجاد بحران در کشور و بازیچه خبرگزاریهای خارجی خواهیم شد که در این برحه از زمان برای کشور جایز نیست.
بخش اعظم این ویلاها متعلق به افراد بازنشسته و مردم کارمند و بخش متوسط جامعه هستند ولی بخش دیگر انهایی هستند که ساخت ویلاها را برای منافع خودشان ساخته و میفروشند که این افراد براحتی قابل تشخیص هستند.
لذا پیشنهاد دارم با دریافت مبلغی با توافق مجلس و کار کارشناسی شده مالکان را جریمه کرده و مبلغ پرداختی را به خزانه واریز شود و در امر امور زراعی و کشاورزی هزینه شود
۲، جهاد را در یک بازده زمانی ۶ ماهه وادار به شناسایی زمینهای درجه ۲ و ۳ کنید و در ان زمینها خدمات به مردم داده شود تا بتوانند ویلا سازی کنند و لذت ببرند
۳.جهاد را جهت کمک به کشاورزان و دادن خدمات به انها (کشاورزان)ترقیب کرد
این را مسئولین باید بدانند با عملکردهای ضعیف از نظر اقتصادی در کشور است که مردم جهت کسب درامد دست به هر کاری میزنند چرا که خانواده دارند زن و بچه دارند پدر مسئول است در قبال انها این حق قانونی خانواده است متاسفانه مسئولین خودشان قصور در اجرا قانون‌میکنند و بعد قصورات خودشان را چون قدرت دارند فشار را بر سر مردم فقیر و بی پناه میگذارند این نوع کاملی از بی عدالتی است انهم در یک‌کشور اسلامی
مردم در حال مهاحرت و انتقال سرمایه خود هستند چرا که بی عدالتی را دارند میبینند خانه هایشان را بر سرشان فرود میاورند و تازه با غرور مصاحبه هم‌میکنند
خوب این غیر عقلانی است اگرمهاجرت نکند.
این جهاد اگر عاقل بود کاری که دبی و ترکیه انجام‌میداهند را انجام‌میدادو سرمایه دیگرمردم جهان را به کشور میاوردند کشور ما که ۴ فصل است مثل دبی که تمام سال گرماست نیست ولی متاسفانه مسئولین ما افکارشان کوتاه و تا نوک بینی خود را میبینند و مردم خودشان را با سان دشمن مینگرند.ما خواهان اسایش در کنار فرزندان و نوه هایمان هستیم نه بیشتر
جناب اقای رئیسی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواهش دارم هر چه سریعتر نسبت به تدویم قانون جدید و بدون سیاسی کاری اقدام و مشکل مردم را حل نمایید.
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
0
0
ما از نمايندگان مجلس ميخواهيم با درك بالا از قصورات جهاد كشاورزي نسبت به تدوين قانون جديد و اصلاح قانون حفظ كاربري اراضي و باغها دغدغه هاي مردم وا سر لوحه خود قرار داده و در كمترين زمان ممكن نسبت به تصويب ان اقدام نماييد و استرسهاي موجود را از مردم بزدايد
س و
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
0
0
چقدر باعث‌ تاسف است که در مملکت اسلامی زندگی کنی ولی روز به روز اسلام را در حال کمرنگ تر شدن ببینی.
هر جا که نیاز به حضور مردم باشد مثل انتخابات، جبهه جنگ، راهپیمایی ها و .... از مردم با کمال میل استقبال میشود و مورد تشویق قرار میگیرند، ولی اگر در جایی به ناحق زندگی همین مردم در حال نابودی باشد، در عین بی اعتنایی به آن دامن هم زده میشود. تاسف تاسف
م ر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
0
0
مسولین محترم، نمایندگان مجلس، روسای محترم و ....
لطفا در تصمیم گیریها و حل مسائل، مواظب زیر پا گذاشتن حق مردم باشید که حق الناس، گریبانگیر قطعی است.
ف خ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
0
0
واقعا برای خودمون متاسفیم، بعد میگن چرا فرار مغزها، چرا مهاجرت، چرا ترک وطن، چرااااا چراااااا چرااااا
چون در برابر هر اشتباهی، هر تصمیمی، هر مشکلی، ضررکنندگان فقط مردم هستند که باید تاوان اشتباهات دیگران را پس دهند.
گیلانیهای مقیم مرکز
|
Netherlands
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
0
0
با سپاس بیکران از صداقت بولتن نیوز، از مسئولین امر استدعا داریم بازدیدی از مدیریت سازمان امور اراضی از ادارات تابعه وزارت جهاد کشاورزی در رشت (میدان فرهنگ) داشته باشند،.......
کاظم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
0
0
درود بر بولتن عزیز برای این گزارش خوب ولی کاش بجای وزارت جهاد کشاورزی می نوشتید وزارت رفیق بازی و ... . من خودم جهادی اولیه بودم واقعا حیف از آن همه صداقت و ایثار بچه های مخلص جهاد که ثمره آن الان به وزارتی بی خاصیت و فاسد رسیده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
0
0
بله قطعا حق الناس هستش. قطعا ما راضی نیستیم چون اطلاعی ندادید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
0
0
قطعاً هزینه های اجتماعی و اقتصادی پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در زمین های کشاورزی کم تر از تخریب این باغات است، از سوی دیگر مسئولان امر باید با بررسی های دقیق متوجه شوند چه چیزی باعث شده است که این باغچه ها ایجاد شود و باید شجاعانه اعلام کنیم بخشی از نیاز جامعه به ساخت و ساز باغچه ها و باغ ویلاها هست و اگر این امر با رعایت قانون انجام شود نه تنها به زمین های کشاورزی آسیب نمی رساند بلکه می تواند موجب گسترش روستاهای گردشگر پذیر، ایجاد اشتغال و کسب درآمدهای پایدار برای مردم روستاها شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
0
0
باید حواسمان به مشکلات اجتماعی، وضعیت تورم و نارضایتی‌هایی که در جامعه پیش آمده و ناشی از اهمال کاری ما مدیران و در ادامه دستگاهی بوده را در نظر بگیریم و تلاش داریم تا با مردم تعامل داشته باشیم
ب س
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
0
0
با سلام و تبریک اعیاد شعبانیه
با توجه به گزارشها و نظرات مردمی و انعکاس ان به مسئولین کشور شاهد نظرات نمایندگان محترم‌محلس و رئیس محترم کل قوه قضاییه ایت الله رییسی در خصوص قصورات وزارت جهاد و امر ساخت و سازهای غیر مجاز بخصوص در دو سفر خود به دماوند و
مازندران هستیم این نقطه نظرات کاملا درست و قابل مشاهده میباشد و در این برحه لز زمان با گزارش بولتن نیوز بر موضوع قصورات جهاد بر همگی اشکار شده است. لذا بازگشت به نظرات اقای رئیسی که میفرمایند با وجود ویلاهای لاکچری و ساخت غیر قابل تصور ویلاها ما از اینها چشم‌پوشی میکنیم و به سراغ الونک نشینها میرویم متوجه خواهیم شد که تعداد لاکچری نشینها کاملا محدود و براحتی قابل شناسایی هستند ما مردم که اغلب کارمند یا بازنشسته ویا فرزندان‌کشاورزان هستیم و یا افرادی که قادر به تامین مسکن در شهر نبوده و به روستا پناه اورده ایم و از این قبیل ادمها که سرمایه ما به اندازه درب ورودی ان کاخ نشینها نیستیم مورد ظلم‌ قرار نگیریم.
لازم به ذکر است که اقای رئیسی عزیز و نمایندگان‌محترم محلس به سمت و سوی ایجاد تمهیدات روی بیاورند و مستحدثات را تعیین تکلیف کنند و اجازه ندهند که قصورات وزارت جهاد ادامه دار باشند و مملکت و مردم را به اشوب و تشویش خاطر و نگرانی و استرس پیش ببرد
ما خواهش داریم درمصاحبه هایتان ضمن اعلام قصورات جهاد در مورد تمهیدات نیز صحبت کتید نظراتی دال بر دریافت جریمه ای در قبال این ساخت و سازهای غیر مجاز درخورو شایسته افراد و ایجاد زمینه و پیش نویس لازم برای کمسیون‌ماده ۱ تبصره ۱ قانون حفظ اراضی و باغها مصوب ۱۳۷۴/۰۳/۳۱ که دلیل ساختهای غیر مجاز بدلیل عملکرد ضعیف همین کمسیون میباشد. پس خواهش داریم‌تمهیداتی به خرج دهید و مردم را از استرش برهانید ما به اندازه کافی زجر کشیده ایم.
جناب حجت الاسلام ازادیخواه جنابعالی که قصورات را دیده اید باید اخبار ۲۰۳۰ پریشب را میدیدید که وزیر جهاد از سوال خبرنگار تفره رفتند و فورا سوار ماشین خود شد متوجه خواهید شد با اوردن اقای اورنگی به محلس نیز کاری صورت نمیپذیرد خودتان باید اتش به اختیار شوید و تصمبم درست را بگیرید محلس مدضف است تا مردم را دریابد چرا که بر طبق اصل۱۰ قانون اساسی این خانواده ها ولی نعمت انقلاب هستند و بر طبق اصل ۳۱ قانون اساسی وظیفه دولت در تامین مسکن برای خانواده ها هستند حالا که مردم با توجه به فشارهای اقتصادی رو به روستا اورده و توسط خودشان هزینه ساخت شده و دولت نیز هیچ کمک و همکاری نداشته و بر خلاف اصول قانون اساسی عمل کرده و قصور وزارت حهاد و کمیسیون مربوطه عملکرد خوبی نداشته اند الان باید با بی مهری روبرو شوند و سرمایه چندین ساله اشان به سادگی اب خوردن از دست بدهند این در کشور اسلامی جایز نیست و انزجار و بدبختی ببار میاورد و با هر تخریب ضربه ای به میکره انقلاب زده خواهد بخصوص در این برحه اززمان که دولت مردم را با کوهی از مشکلات اقتصادی رها کرده است
پس لطفا اهای مجلسیها قوه قضاییها به داداین مردم برسید و فورا تمهیدات لازم را بگیرید از کارشناسان خوب قوه قضاییه کمک بگیرید از نردم کمک بکیرید نقطه نظرات مردم در بولتن نیوز را دریابید و تصمیم درست و بدون تفسیر را بگیرید و با قوانین بدون تفسیر جهاد را موظف به اجرا کار از الان کنید و خانه های ساخته شده را تخریب نکنید اقازاده ها را از مردم عادی جدا کنید. با دریافت جربمه از یک تاریخ تا تاریخ مصوبه مجلس را لحاظ فرموده و اسناد و مجوز لازم توسط کمیسیون مربوطه صادر گردد.جریمه را به خزانه واریز و در راستای تامین مایحتاج کشاورزان هزینه گردد.تا انگیزه ای برای عدم فروش زمینهایشان شود.
جهاد را در زمان کوتاه ۶ ماهه موظف به شناسایی زمینهای درجه ۲ و ۳ نماید تا با دادن خدمات به زمینها و اماده کردن انها به مردم عرضه نمایند و دهها طرح دیگر
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
0
0
خدا ...کنه وزارت کشاورزی بی .... را از خدا....الان تازه به فکر افتاد
المیرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
0
0
چرا باید تر و خشک با هم بسوزن چرا وزارت جهاد نمیفهمد که چه باید بکند چرا الان به فکر تخریب افتاده مگه سرش به چی گرم بود
ریما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
0
0
امروز در سعید آباد یکی از روستاهای ساوجبلاغ مرد سالخورده ای که به خاطر تخریب محل سکونتش دست به تیر اندازی زده و به باعث و بانی این عمل تیر اندازی کرده آقای جهاد این رعب و وحشت و تخریب و اذیت و آزار را دوست داری چرا آخه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
0
0
ما اگر میخواهیم سطی به این تخریب نگاه کنیم به ظاهر ضررش به عهده مالک میباشد ولی اگر میخواهیم عمقی به قضیه نگاه کنیم همش به ضرر دولت این همه سیمان این همه آهن و و این همضرر میرسونن به بیت المال و دیگه چی مگه خودتون نمیبینید
نریمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
0
0
با سلام
و تشکر از زحمات بیدریغ بولتن نیوز
در مورد ساخت ساز زمین های کشاورزی و باغات بنده موارد ذیل بنظرم رسید که هرچند کلی گویی است ولی بهرحال ممکن با اینکه ممکن است تکراری باشد را مطرح میکنم که ممکن است در صورتی که کار های اساسی ذیل مد نظر جهاد کشاورزی قرار بگیرد هیچ باغداری یا کشاورزی زمین اجدادی خود را که تامین کننده هزینه زندگی تقریبا مرفه او باشد جهت ساخت ویلا بفروش نمیگذارد تا عده ایی دلال در انها ویلا بسازند.
۱- تا مین وامهای مناسب کشاورزی توسط دولت
۳ - کوتاه کردن دست دلالان از بازار میوه برنج تره بار و حبوبات بطوری که کشاورز بتواند سود مناسبی از حاصل رنج خود بدست اورد و عامل بازی دلاالان نشود که محصول روی دستش بماند و از او نخرندو یا او را مجبور به پیش فروش کنند. بیشترین صدمات را کشاورزان و باغ داران از دلالان میخورند که باعث ترک انها از کار کشاورزی و باغداری میشود. وگر نه در صورت سود اوری زیاد حتی زمینهای بایر نیز اباد و کشت خواهد شد.
۴- تصیح و تقویت تعاونی های کشاورزی و تضمین خرید محصول و تامین کود و سم و غیره.
۵- بیمه محصولات در صورت صدمه به محصول و پرداخت هزینه بخشی از ان توسط جهاد کشاورزی.
۶- توسعه طرحهای جامع ابرسانی و توضیع عادلانه اب مدیریت صحیح ان و اموزش و کمک جهاد در هزینه ابیاری های مدرن جهت کاهش و بهینه سازی مصرف اب.
۷- جلوگیری از زمین خواری وطر ح کنترل و مدیریت جامع زمینها یی که در اختیار نهادها و وقوف هستند و ممنوعیت تفکیک و تغیر کاربری انها از کشاورزی.
نمایندگان‌مجلس به این‌نکات توجه کرده و تا دیر نشده فورا تسبت به اصلاح قانون تغی کاربری اراضی و باغها فسیل شده ۱۳۷۴ اقدام‌نمایند و جلوی قصورات جهاد کشاورزی که حتی از تهیه و توزیع چند مرغ در کشور عاجز است و مردم‌برای دریافت یک‌مرغ ساعتها در این وضع کرونایی در صف بایستند تا دو عدد مرغ دریافت کنند.خجالت اور و عصف بار است
محلس و قوه قصاییه باید از دریافت پرونده های ارائه شد۶ توسط وزارت جهاد جدا خودداری کرده تا تعیین تکلیف قانونی صورت پذیرد نه اینکه دادستانها با هر تخریف سینه خود را به نشان فتح بزرگ جلو میکشد و از ناراحتی خانواده زخم‌خورده لذت میبرد و این خلاف عرف اسلام است .کار خلاف را وزارت جهاد شروع کرد و ادامه داد جناب اقای رئیسی محترم الان باید بر طبق ماده ۳ اشاره شده در قانون مجازات ‌ ماده ۴ تپصره ۱ با وزارت جهاد برخورد شود نه با مردم.
لذا با درک بالا از خطرات و خسارت و ضررهای ناشی از تخریب سرمایه های ملی و ملت جدا برحضر نمایند.
این مردم ولی نعمت انقلاب هستند شهید داده اند ایثار کرده اند خون داده اندو سالیان‌درازی برای این‌انقلاب و براب پیشبرد اهداف ان‌ کار کردند. در راهپیماییها شرکت کردند در ۲۲ بهمنها شرکت کردن و در انتخابات متعدد حضور داشته اند و همواره دنباله رو راه انقلاب بودند هر چند تعدادی از مسئولین برای بالا رفتن پا بر سر ملت نهاده و انها را به طرق مختلف له کردن . از نظر اقتصادی داغون شدن فرزندانشان بیکار هستند قیمت خانه ها سرسام اور شدند ازدواج فرزندان با ان گرانیها ناممکن شده هزینه تحصیلات فرزندانشان سرسام اور شده تا جاییکه تعدادی ترک تحصیل کرده اند و الان چشم به اخرین سرمایه انها که الونکی بیش نیست دوخته اند نکنید بگذارید ارامشی در پایان زندگیمان داشته باشیم دلال ها را که کمر اقتصاد کشور را شکسته اند را بگیرید ایا کشوری که این افتخار ساخت موشک را دارد و به اتم دست یافته و نانو تولید میکند و ۳۲٪ از جوانانش در ناسا هستند وفردی مثل سردار دلها سلیمانی را دارد که داعش را با ان همه حمایت نابود کرده از دستگیری تعدادی دلال عاجز است؟ مردم را دریابید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
0
0
سلام
چالش های بسیارزیادی که درپیش روی کشاورزان هست که باعث میشه زمین هایشان باقیمتهای پایین به دلالان ‌وزمین خوران بفروشند واین افراد با زدوبند کردن با مسئولان محلی وتغییرکاربری اقدام به تقسیم زمین به قطعات کوچکتر کرده وبفروش برسانندکه ازجمله این چالش های پیش روی کشاورزان به چند مورد اشاره میکنم:-

۱-پایین بودن قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی توسط دولت مخصوصاگندم باعث میشود که کشاورز رغبتی برای کاشت ‌وتولید این محصولِ استراتژیک و میوه های مورد نیاز ملت و کشور ازخودنشان ندهد چرا که کشاورزان براین عقیده اند که هزینه های تولید همیشه بسیارفراتر ازقیمت تضمینی خرید محصولات کشاورزی توسط دولت است.
ع غ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
0
0
آقای رییسی لطفا با جهاد برخورد کنید که به وظیفه خودش عمل نکرده چرا گذاشت ساخته بشه که حالا میخواد تخریب کنه مگه پول ما زیادیه کجا بوده
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
0
0
بولتن نیوز متشکریم از اینکه صدایمان را به گوش مسئولین میرسانید انشااله مثمر الثمر باشد و به ما مردم زحمتکش و باز نشسته رسیدگی کنن الهی آمیم
مکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
0
0
یعنی جهاد کشاورزی نمیفهمه که مقصر خودشه و اینطور بامردم بدبخت رفتار میکنه یعنی دولت نمیدونه دارن چکار میکنن بابا بسه دیگه رحم کنید
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
0
0
عالی دست مریزاد احسنت گفتنیاتون خیلی خوبه
انسان ن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
0
0
با سلام و تیریک اعیاد شعبانیه
همانطور که بدرستی اشاره کردید بر اساس قوانین مصوب در مجلس، متولی اصلی جلوگیری از تغییر کاربری زمین های کشاورزی در سطح کشور بر عهده وزارت جهاد میباشد ولی نکته مهم این است که بر اساس قرائن و شواهد، در کشور ما پیدا کردن مسیر دور زدن و گریز از قوانین آنچنان سخت نیست و در اصل با قواعد من درآوردی، تغییر در مسیر قوانین میسر می‌شود.
سوال این است که آیا در مورد تغییر کاربری زمین های کشاورزی فقط وزارت جهاد یا زیرمجموعه های آن وزارتخانه تصمیم گیرنده و مجری قانون هستند و یا اینکه به مرور زمان و بر اساس مشکلاتی که عمدأ یا سهوأ پیش آمده، تبصره و متمم هائی به بند های قانون اضافه شده که راه را برای مداخله دیگر ارگان ها و وزارتخانه ها باز گذاشته است.
در استان گیلان در حال حاضر، روند تغییر کاربری زمین از کشاورزی به باغی و هم چنین باغی به مسکونی مراحل زیر تعریف شده است.
۱- ارائه مستندات زمین و تشکیل پرونده در بنیاد مسکن.
۲- بازدید کارشناس بنیاد مسکن از زمین و ارائه نظر کارشناسی.
۳- نامه بنیاد مسکن به جهاد سازندگی، منابع طبیعی و اداره راه جهت بازدید از زمین و ارائه نظر کارشناسی.
۴- جمع بندی نظرات کتبی کارشناسان چهار ارگان اشاری در کمیسیون مربوطه و تصمیم گیری نهائی در مورد زمین.
۵- اعلان کتبی موافقت یا مخالفت با تغییر کاربری به درخواست کننده توسط بنیاد مسکن.
در حقیقت چهار پنج ارگان درگیر و دخیل در موضوعی هستند که بر اساس قانون و به احتمال زیاد فقط جهاد متولی اصلی مجوز تغییر کاربری بوده است و منظور بنده از همه این توضیحات همان متمم و تبصره هائی است که بدان اشاره کردم که به قانون متصل میشود و یک فرایند ساده به یک فرآیند پیچیده و به قول معروف کلاف سر در گم تبدیل میشود.
تاریخچه و کاربری اکثر زمین های حاشیه شهرهای استان گیلان در ابتدا کشاورزی بوده که در سال ۱۳۴۸ بر اساس اصلاحات ارضی از مالکین اولیه و اصلی گرفته و به کشاورزانی که روی زمین کار می‌کرده و احتمالا از طبقات کم درآمد جامعه بودند داده شده بود.
کشاورزان هم سالها بر روی این زمین ها کشاورزی و اکثرأ کشت برنج داشتند ولیکن همانطور که شما اطلاع دارید و دیگر همکاران هم اشاره کردند دلیل اصلی فروش زمین های کشاورزی توسط صاحبان بومی آنها، شرایط دشوار زندگی، تورم، بیکاری، عدم تخصیص وام و اعتبارات لازمه برای بخش کشاورزی، گران شدن تجهیزات کشاورزی و مواد لازمه همچون بذر و کود و غیره و از همه بدتر وجود واسطه و دلال ها باعث آنچه شده که جنابعالی و چند نفر دلسوز مثل شما پی گیر اصلاح روند حال حاضر هستید.
در نتیجه موفقیت در اصلاح روند جاری و جلوگیری از بدتر شدن اوضاع، در مرحله اول باز کردن گره های کوری است که در این کلاف سر در گم وجود دارد.
در مورد تخریب جنگل ها و مراتع کشور هم روند به همین منوال و سالهاست که ادامه دارد و جالب اینجاست که اخیرآ یکی از مسئولین محیط زیست در یکی از شبکه های سیما اعلام کرد که تخریب جنگل ها و قطع درختان حدود سی درصد افزایش داشته است و این نشان دهنده این موضوع مهم است که چرخه کنترل کار از دست مسئولین امر در رفته و به جز فرافکنی و مشکل را به گردن یکدیگر انداختن چاره ای ندارند.
آرزوی موفقیت برای شما و همه دلسوزان حق و حقیقت در هر راهی که قدم می‌گذارید.
مردم را دریابید
خرابی را باید اصلاح کرد نه خرابی را با تخریب نابود کرد اینحا کشور ماست وطن ماست و ما مردم این دیار و مرزو بوم هستیم .
خلافکاران و زمین خواران را بگیرید ولی به مردم کمک کنید و جاره ای درست بیاندیشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
0
0
تئوریِ سوسک*

این داستان منسوب به *ساندار پیچای* است.که به مسئولین ما بیشتر میخورد
*ساندار پیچای* یک مهندس و مدیر اجرایی هندی تبار در حوزه فناوری اطلاعات است که آگوست ۲۰۱۵ به عنوان مدیر عامل اجرایی *شرکت گوگل* انتخاب شد.
این داستان را *ساندار* در سخنرانی خود در گوگل بیان کرده است....

"تئوری سوسک در توسعه شخصی"


در رستورانی، یک "سوسک"
ناگهان از جایی پر میزند و بر روی
یک خانم می نشیند.
آن خانم از روی ترس شروع به فریاد میکند.
وحشت زده بلند میشود و سعی ‌میکند
با پریدن و تکان دادن دست هایش،
"سوسک" را از خود دور کند.
واکنش او مُسری بوده و افراد دیگری هم
که سر همان میز بودند وحشت زده میشوند.
بالاخره آن خانم موفق می شود، سوسک را از خود دور کند.
"سوسک" پر میزند و روی خانم دیگری
نزدیکی او می نشیند.
این بار نوبت او و افراد نزدیکش میشود
که همان حرکت ها را تکرار کنند !
"پیشخدمت" به سمت آنها می‌دود تا
کمک کند.
در اثر واکنش های خانم دوم، این بار
"سوسک" پر میزند و روی"پیشخدمت"
می نشیند.
پیشخدمت محکم می ایستد و به
رفتار سوسک بر روی لباسش نگاه
میکند.
در زمانی مطمئن
"سوسک"
را با انگشتانش میگیرد و به خارج
رستوران پرت میکند ...

در حالی‌که قهوه‌ام را مزه مزه
میکردم، شاهد این جریانات بودم و
ذهنم درگیر این موضوع شد.
آیا "سوسک" باعث این رفتارِ
"هیستریک" شده بود؟
اگر اینطور بود، چرا "پیشخدمت" دچار
این رفتار نشد؟
چرا او تقریباً به شکل ایده آلی این
مسئله را حل کرد، بدون اینکه آشفتگی
ایجاد کند؟
این "سوسک" نبود که باعث این
ناآرامی و ناراحتی خانم ها شده بود،
بلکه عدم توانایی افراد در برخورد
با "سوسک" موجب ناراحتیشان
شده بود.
من فهمیدم این فریاد پدرم، همسرم یا مدیرم بر سر من نیست که موجب ناراحتی من میشود،
بلکه ناتوانی من در برخورد با این مسائل است که من را ناراحت میکند.

این ترافیک بزرگراه نیست که من
را ناراحت میکند، این ناتوانی من دربرخورد با این پدیده ‌است که موجب ناراحتیم میشود.

من فهمیدم در زندگی نباید " *واکنش*" نشان داد،
بلکه باید *"پاسخ"* داد !

*آن خانم‌ها*
به اتفاق رخ داده * *"واکنش"*
نشان دادند،

در حالیکه
*"پیشخدمت"،*
*"پاسخ"* داد.

*”واکنش" ها همیشه غریزی هستند*
*در حالی‌که "پاسخ" ها همراه با تفکرند!*

*«این مفهوم مهمی در فهم زندگیست،...»*

*آدمی که خوشحال است، به این خاطر نیست که همه چیز در زندگیش درست است؛*

او به این خاطر خوشحال است که:
*“دیدگاهش” و پاسخش*
نسبت به مسائل
*درست است....!!*
این داستان به مسئولین ما میخورد.
که مدیران و مسئولین ما از ان بدور هستند و عملکردشان‌مثل همان‌خانمهاست واکنش نشان دادن است تا پاسخ دادن
و مملکت را به این وضعیت رساندن.
من نمیدونم چرا در قبال مشکلات و ناهنجاریهای لیجاد شده توسط بی تدبیری خوشان حل انرا با یک‌ناهنجاری دیگر انجام‌میدهند .و این عملکرد همراه با واکنش بجای پاسخ را سرلوحه کار خود قرارداده و ا امه میدهند تا جاییکه کشور به این ناملایمات اقتصادی سیاسی و اجتماعی رسیده.از قوه قضاییه گرفته تا مجریه و مجلس شورای اسلامی و دود همه این واکنشهای بی پاسخ تو چشم مردم میرسد.
خواهشا بجای واکنش پاسخ دهید اهای مسئولان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
0
0
احسنت چقدر کارشناسانه مینویسید انشااله خدا با ماست
کامران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
0
0
بولتن نیوز خدا قوت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
0
0
چرا جهاد کشاورزی کارشناسی ندارد که زمین خوارها را از مردم بازنشسته و بیکار تشخیص بده کار سختی که نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
0
0
خیر نبینی جهاد که پای مارو به دادگاه کشوندی خودت قانونو بلد نیستی سواد نداری چرا ما مردم عادی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
0
0
خیر نبینی جهاد که پای مارو به دادگاه کشوندی خودت قانونو بلد نیستی سواد نداری چرا ما مردم عادی
ف ع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
0
0
چند وقت از بحث قصورات جهاد کشاورزی در این روزنامه میگذرد ولی هنوز پر بحث ترینه پس مسئولین قبول کنید که مقصرید البته اگه نظرات ما براتون مهمه یا فقط به فکر خودتون و پر کردن جیبیتون هستید حالا بهر نحوی
روستا زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
0
0
والله ما برای همون کشاورزی که دغدغه جهاده اومدیم تو باغ برای خودمون یک آلونک 45 متری ساختیم.. و انشعاب موقت آب و برق هم طبق قانون مجلس گرفتیم
وگرنه تو همون تهران با مسافرکشی و آوارگی زندگی می‌کردیم دیگه
لیلا
|
Germany
|
۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
0
0
مسئول محترمی که تو جهاد دستور قلع و قمع میدی، یه کمی به این فکر کن که دینی به گردنت نمونه.. اینها حق مردم مظلومیه که تو این وانفسای گرونی و اوضاع بی حساب کتاب یه سرپناه کوچیک برای خودشون دست و پا کردن کنار باغ و زمینشون و میخوان نون حلال دربیارن.. دیگه خود دانی
ناشناس
|
Germany
|
۰۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
0
0
آخه یک بنای 50 متری تو یک باغ 3000 متری برای اینکه اون باغبون یه سرپناه داشته باشه تو سرما و گرما به کی آسیب میرسونه.. اتفاقا باعث میشه بیشتر دلش به باغش و کشاورزی‌ش خوش باشه
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
0
0
جهاد ومنابع طبیعی اصولا وظیفه دارند صیانت از منابع زراعی ومراتع ومنابع ملی را درچارچوب وظایف قانونی پیگیر باشند اما متاسفانه خود این وزارت سیاست جدی برای برخورد ومانع شدن منابع. ملی ندارد ۰ ساخت وسازهای غیر قانونی در حاشیه شهرها ازاین دست سیاست های غلط یا تعمدا خیانت های است که تبعات فروانی دارد برای نمونه دراستان کردستان که امروز معضل حاشیه نشینی یکی از معضلات نظام وحاکمیت شده واگذاری مراتع به کارکنان جهاد ومنابع طبیعی تحت عنوان های باغ و طرح طوبی و... که چشم خودشان را بر ماجرا بسته والان بجای باغ خانه های ۱۰۰۰ متری وساخت وسازهای بی رویه وبدون مجوز توسط عده ای از همان کارکنان شده یک معضل اساسی تا زمین خواری وکوه خواری را هم به سودجویان وغارتگران اموخته اند بعد تازه در اسناد بالادستی بدنبال راه حل وبرخورد میگردیم دیوان وبازرسی واستانداری وبخشداری وفرماندارو۰۰۰ وهمه دیتگاههای نظارتی وامنیتی را درگیر میکنیم که‌حل مشکل کنند درحالیکه اصل تخلف جهاد ومنابع طبیعی را رهاکرده ... سنندج مرکز استان در محدوده چندو روستای برازان وصلوات اباد وکورکوره ونایسرکه امروز بزگترین لکه حاشیه نشینی ایجاد شده جها ومنابع. طبیعی مقصرند بعد دستگاههای دیگر دنبال راه حل وبرخورد وعلاج‌هستن با کمال تاسف
حمید رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
0
0
جهاد کشاورزی کدوم کارش درست بوده که خانه خراب کردنش درست باشه رسیدگی به کشاورز رساندن آب و برق قانونی در اختیار گذاشتن کود و سم ارزان قیمت و و و مقصر مقصر مقصر و کاملا مقصره خودشه
س ع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
0
0
معلومه جهاد مقصره من که همه کارهام با مدرک و قانونی خانه باغی ساخنم چرا الان اومده سراغم واقعا خیلی بی انصافیه
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین