کد خبر: ۲۵۷۵۳۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار:
محمدی وفایی یادداشت علی نژاد را نقد کرد؛

نقد نویسنده "پنج نکته در مورد معلمین ارزشمند" بر اظهارات معلم آذری

بعد از انتشار یادداشت علی نژاد با عنوان «نکات یک معلم پیرامون مطلب "پنج نکته در مورد معلمین ارزشمند"»، محمدی وفایی نیز یادداشتی در اختیار بولتن نیوز قرار داد تا علاوه بر اینکه جوابی بر یادداشت این معلم اجتماعی باشد، توضیحی باشد در راستای تکمیل یادداشت اول.

گروه اجتماعی: یادداشتی تحت عنوان »پنج نکته در مورد معلمین ارزشمند« از سید محمدصادق محمدی وفایی چند روز پیش در سایت بولتن نیوز منتشر شد. اگر شما هم مانند خیل عظیم کاربران حوزه رسانه و فضای مجازی این مطلب را مطالعه کرده باشید در جریان نظرات موافق و مخالف مخاطبان مطلب هستید. امروز موسی علی نژاد یکی از معلمان آذربایجان شرقی که اتفاقاً به دانش آموزان علوم اجتماعی تدریس می کند یادداشتی را در اختیار خبرنگار ما قرار داد که نکاتی را پیرامون حرفه محترم معلمی گوشزد می کرد و البته جوابی بود به یادداشت فوق الذکر. بعد از انتشار یادداشت علی نژاد با عنوان «نکات یک معلم پیرامون مطلب "پنج نکته در مورد معلمین ارزشمند"»، محمدی وفایی نیز یادداشتی در اختیار بولتن نیوز قرار داد تا علاوه بر اینکه جوابی بر یادداشت این معلم اجتماعی باشد، توضیحی باشد در راستای تکمیل یادداشت اول. بولتن نیوز به عنوان یک رسانه مردمی وظیفه خود می‌داند هر نظر مبسوط یا نقد دیگری در این زمینه را به صورت ویژه منتشر نمایند.

نقد نویسنده به گزارش بولتن نیوز، یادداشت دوم سید محمد صادق محمدی وفایی به شرح زیر است:

نقدی بر یادداشت جناب علی نژاد زید عزه العالی

به نام خداوند جان و خرد

معلم ارزشمند جناب آقای موسی علی نژاد سلام علیکم

نقد مودبانه جنابعالی را در مورد (پنج نکته در مورد معلمین ارزشمند) چندبار آنهم در پرتو دقتم مطالعه کردم جهت روشنگری بیشتر نکاتی را تقدیم حضرتعالی و اهل مطالعه و مخاطبان سایت مردمی بولتن نیوز می کنم:

نکته اول:

یادداشت (پنج نکته در مورد معلمین ارزشمند) از سوی ارجمندان سایت بولتن نیوز به( تحلیلی جامع... ) متصف شد.برداشت بنده نیز حتی با توجه به نقدی که جنابعالی نوشته اید این است که حقیقتا ، تحلیلی جامع و دلسوزانه است زیرا در دو نکته ازآن پنج نکته آمده است:« اولین معلم خداوند و حضرت پیامبر(ص) و ائمه اطهار و بزرگان دین نیز هر یک معلمانی برجسته و راهنمایانی بسیار شایسته بوده اند. و نیز ذکر شده است جامعه ی بشری مدیون معلم هاست .

در نکته سوم نوشته ام معلم ها با آن جایگاه باید از هر جهت سرآمد و نمادی از عظمت باشند.»

این سه نکته با این که جایی برای نقد شدن ندارند ، در ذیل یا نقد این سه نکته نوشته اید :

«وقتی چهره ی معلمی این چنین ترسیم می شود باید لوازم آن را نیز فراهم کرد، از انتخاب دقیق معلم ها گرفته تا آموزش صحیح آنها و تامین امکانات و محتوای آموزشی مناسب و تامین معیشت و منزلت اجتماعی در خور و ...همه و همه بخشی از لوازم مورد نیاز تحقق آن چهره ی ترسیم شده می باشند.»

جناب عای نژاد مگر بنده گفته ام چون معلمی شغل انبیاست پس صلواتی تدریس کنند؟

از کجای یادداشت بنده برداشت کرده اید که نباید به معیشت معلمین توجه شود؟!

چه کسی را سراغ دارید که بگوید معلمین به امکانات و محتوای آموزشی نیازندارند؟

البته همانطور که فرموده اید معیشت و... بخشی از لوازم مورد نیاز است . علاوه بر این ،حرکت یک معلم در صراط خودسازی نیز نباید به فراموشی سپرده شود.

نقد نویسنده

نوشته اید:

«به هر حال همواره باید به خاطر داشت حتی کسی هم که آسمانی و آرمانی می اندیشد و می آموزد، انسانی زمینی است و می خواهد تا حد توان آن ارمان های والای آسمانی را در زمین آموزش دهد، پس نیازهای مادی و زمینی آن ها نباید در پس سخنان و توصیفات والا مورد غفلت و کم توجهی قرار گیرد .»

برادر گرامی ! آیا بنده منکر نیازهای مادی شما معلمین شده ام ؟ آیا نوشته ام چون معلمی شغلی ارزشمند است پس معلمین نیاز به حقوق و مزایا ندارند؟!

آیا ننوشته ام کارشناسی شود؟

آیا شما تسلیم رای کارشناسان دلسوز ،عادل و متخصص نمی باشید ، که این گونه از کنار بحث کارشناسی گذشته اید؟

آیا به میان آمدن نام کارشناسان به معنای بی توجهی به حقوق و مزایای شماهاست؟

نکته ی چهارم یادداشت بنده در مورد برخی از معلمینی است صلاحیت و لیاقت معلمی را ندارند که مورد تایید جنابعالی است.

در نکته پنجم یادداشتم آمده است که همه معلم ها از کمی حقوق نمی نالند برخی از معلمین مدعی هستند با توجه به تعطیلات فراوانی که یک معلم دارد حقوقی مناسب دارند.نقل قول چنین معلمینی بدین جهت است که موضوع نیاز به کارشناسی دارد. براین اساس بنده نوشته ام اهل فن کارشناسی کنند تا واقعیت مساله روشن شود .

نقد نویسنده آیا پیشنهاد کارشناسی را قبول ندارید؟ در زیر چتر کارشناسی روشن خواهد شد که تعطیلات اساتید دانشگاه و حقوق آنها و...نسبت به معلم ها چگونه است.

در مورد تعطیلات نوشته اید و به تعطیلات خارج از کشور اشاره کرده اید که این سخن نیز در زیر چتر کارشناسی قرار می گیرد.

در یادداشتم آمده است:

«در کنار بحث حقوق از فرهنگ سازی برای آنها و خانوادهایشان غفلت نشود.در غیر این صورت اگر حقوق را نیز بالا ببرند و چشم و هم چشمی را از بعضی از خانواده نگیرند ، انتقاد و مشکل همچنان باقی خواهد ماند.»

در نقد شما آمده است «اگر مشکل از فرهنگ مصرفی رایج در جامعه است که باید برای کل کشور در این زمینه چاره اندیشید...»

عرض بنده این است اگر بشود برای همه جهان در این مورد چاره اندیشی شود عالی خواهد بود.ولی برای معلمین که تربیت دانش آموزان جامعه را به عهده گرفته اند بسیار ضروری است .

حال که فریاد رسای معلمین به گوش همه مسولین رسیده است به یقین طبق حقی که دارید به مرادتان خواهید رسید.

گفتنی است بنده از باب وظیفه آن یادداشت را نوشتم نه از باب تعصب و... یقین داشته باشید اگر حقوق این قشر زحمت کش اضافه شود بنده نیز به صورت مستقیم نصیبی خواهم داشت.

نیم نگاهی از خداوند بس است همگان را شما و همکاران گرامیتان را به همه ی نگاههای خداوند توانا می سپارم.

انتهای پیام/


منبع: بولتن نیوز

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
علی نژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
0
0
با سلام و عرض ادب دوباره خدمت استاد محترم جناب سید محمدصادق محمدی وفایی
با تشکر از بذل توجه و نقد شما بر نوشتار این جانب

استاد محترم باید بگویم بله حق با شماست و نکات یک تا سه شما قابل نقد نیست و بنده هم به هیچ وجه در آن موارد چنان قصدی نداشتم بلکه خواستم تا بدین طریق جوانب دیگر کار معلمی را درست در کنار آن مطالب ارزشمند، در نوشته ای که جامع توصیف شده، ذکر کنم تا به نوعی جامعیت بیشتری از مطلب حاصل گردد.و این بیشتر به خاطر این است که به نظر می رسد در طول زمان موارد مطرحی بنده بیش از آن که باید ، در سایه ی توصیفات قوق الذکر قرار گرفته است .
انتظار می رفت در تحلیل شما به لوازم رسیدن به مقام معلم توصیف شده نیز درهمان قسمت یا در نکات بعدی به صراحت و جامعیت اشاره شود !
بنابراین موارد مطرحی بنده در ذیل آن نکات به هیچ وجه بدان معنی نیست که شما فرموده باشید صلواتی تدریس شود یا ... .
شما گفته اید معیشت معلمان کارشناسی شود این سخن به حقی است و مورد قبول، ولی در واقع پس از آن همه توصیفات والا و حقیقی که البته افتخار معلمی است ،به گونه ای خاص به بحث کارشناسی اشاره کرده اید .
یعنی با اشاره به تعطیلات و سخنان برخی از معلمان مبنی بر مناسب بودن معیشت معلمان با توجه به میزان تعطیلات و بدون اشاره به اینکه برخی و چه بسا اکثر معلمان بر این نظر نیستند به گونه ای گفته اید کارشناسی شود که گویا حق با آن برخی ها است که شما ذکر کرده اید(تاکید می کنم مقدمه ی شما حتی به طور ناخواسته اینگونه القا می کند).
در حقیقت من هم موافق پیشنهاد کارشناسی شما هستم ولی نه با آن مقدمه و اشارات! یعنی به نظرم این پیشنهاد در حالت جامع باید همه جانبه مطرح می شد به گونه ای که به نظرات معلمانی که می گویند حقوق ما کمتر از دیگر کارمندان است نیز به صراحت با نقل قولی مثل مقل قول معلم نمونه مذکور اشاره می گردید ، یا حداقل کلیت پیشنهاد بدون اشاره به هیچ کدام از نظرات مطرح می شد.

به همین خاطر بنده هم به عنوان یک معلم که در عرصه آموزش و پرورش سال هاست فعالیت می کنم احساس کردم در اینجا نیز ،که بر عنوان تحلیل جامع بودنش تاکید شده ، در کنار آن توصیفات والا و حقیقی آن گونه که باید به جوانب دیگر امر از جمله بحث معیشت معلمان و مشکلاتی از این دست پرداخته نشده است .بنابراین خواستم بخصوص در کنار نکات 1-3 ، مواردی از باب بیان جوانب دیگر (در کنار هم) ذکر گردد.
حتما معلمان خواهان کار کارشناسی در این موارد هستند و امیدواریم کارشناسان امربه صورت منسجم با توجه به نظرات مختلف معلمان و اصول و معیارهای حرفه ای دراین مورد وارد شوند.
به هر حال بنده بار دیگر از توجه و پرداختن شما به این امر در عرصه ی رسانه تشکر می کنم.
مدیر پایگاه مطالب بلند جایشان در کامنت ها نیست و این مطلب را استثنا ئامنتشر کردیم .
علی نژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
0
0
در باب فرهنگ سازی گفته اید
"عرض بنده این است اگر بشود برای همه جهان در این مورد چاره اندیشی شود عالی خواهد بود.ولی برای معلمین که تربیت دانش آموزان جامعه را به عهده گرفته اند بسیار ضروری است"
بنده موافق هستم که در عین فرهتگ سازی عمومی ،مسلما روی اقشار خاصی باید تاکید بیشتری شود و این امر را نیز در نوشتار خود آورده ام .
یعنی علاوه بر جمله ای که ار بنده نقل کرده اید:
"اگر مشکل از فرهنگ مصرفی رایج در جامعه است که باید برای کل کشور در این زمینه چاره اندیشید...»
در ادامه گفته ام :
"البته این مسئله می تواند صورت مفید دیگری نیز داشته باشد یعنی وقتی این فرهنگ سازی به صورت عام باشد و در این میان در مورد طبقات خاصی از جامعه تاکید بیشتری گردد این امر میتواند مقبول و مفید واقع گردد."
با تشکر
محمدی وفایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
0
0
سلام علیکم
نوشته اید:
«انتظار می رفت در تحلیل شما به لوازم رسیدن به مقام معلم توصیف شده نیز درهمان قسمت یا در نکات بعدی به صراحت و جامعیت اشاره شود»
به نظرم بنده به صراحت اشاره شده است زیرا پیشنهاد کارشناسی شدن قضیه ببرکات فراوانی در دل خود دارد.

آن پنج نکته در حالی نوشته شد که مقام معظم رهبری(دام ظلله العالی)در مورد معیشت معلمین گرامی نظری اعلام نفرموده بودند.
آن امام امت به مناسبت روز معلم در دیدار همکاران ارجمند جنابعالی فرمودند:
«مسئولان دولت بویژه مسئولان اقتصادی باید نسبت به آموزش و پرورش و مسائل معیشتی معلمان نگاه ویژه و فراتر از دستگاههای دیگر داشته باشند و بدانند هرگونه هزینه در این مجموعه، سرمایه گذاری برای آینده و ایجاد ارزش افزوده است.»
اکنون نظر آن سلاله زهرا(س) برتر و فراتر از هر یادداشت و از هر مقام و شخصیتی است . و با این وصف تکلیف دولتمردان و قانون نویسان و بودجه داران و تصمیم گیران روشن است .
ممنون از گرامیان بولتن نیوز که یادداشت پنج نکته ای این بنده ی لرتبار را به نکات تکمیلی جناب علی نژاد ترک تبار پیوند زدند .
الهی سالم باشید.و سالم باشند.و سالم بمانید.
علی نژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
0
0
با سلام
بنده هم از بولتن نیوز جهت انتشار ، و نیز از شما استاد گرامی جهت پرداختن و توجه به این امر ممنون و متشکرم.
انشاء الله طبق بیانات رهبر معظم مسائل مطرح در امر آموزش و پرورش به نحوی شایسته چاره اندیشی خواهند شد.
مهربان یار،یارتان باد.
علی نژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
0
0
با سلام
بنده هم از بولتن نیوز جهت انتشار ، و نیز از شما استاد گرامی جهت پرداختن و توجه به این امر ممنون و متشکرم.
انشاء الله طبق بیانات رهبر معظم مسائل مطرح در امر آموزش و پرورش به نحوی شایسته چاره اندیشی خواهند شد.
مهربان یار،یارتان باد.
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین