کد خبر: ۲۳۲۹۰۰
تعداد نظرات: ۳۱ نظر
تاریخ انتشار:

تجزیه طلبان و صف بندی علیه آوازه خوان مشهور کردها

بعد از سیدعلی اصغر کردستانی و مظهر خالقی شاید مشهور ترین چهره هنری موسیقی کردستان ایران باشد. در موسیقی سنتی ایرانی و موسیقی کردی معاصر ده ها نفر داشته ایم : حسن کامکار، حسن زیرک، یوسف زمانی، فرجپوری ، ساعد، میرزاده، محمدیان، ناظری و ....
تجزیه طلبان و صف بندی علیه آوازه خوان مشهور کردها
گروه بین الملل، بعد از سیدعلی اصغر کردستانی و مظهر خالقی شاید مشهور ترین چهره هنری موسیقی کردستان ایران  باشد. در موسیقی سنتی ایرانی و موسیقی کردی معاصر ده ها نفر داشته ایم : حسن کامکار، حسن زیرک، یوسف زمانی، فرجپوری ، ساعد، میرزاده، محمدیان، ناظری و ....

به گزارش بولتن نیوز، ناصر رزازی  - فرزندصالح -  سال ۱۳۳۴ در سنندج به دنیا آمده است . خواننده، شاعر و نویسنده کردستان ایران است.به اعتراف دوست و دشمن و منتقد و هوادار ، از مشهورترین و محبوبترین خوانندگان تاریخ کُرد به شمار می آید.  در یک خانواده فقیر و تنگدست در محله کانی کمیز سنندج زاده شد ولی سیر سرنوشت او چنان بود که بیشتر زندگی خود را در خارج از ایران و در کشورهای سوئد و عراق گذرانید.در اوایل انقلاب ایران بنا به هیجانات کردستان ، مدتی یکی از پیشمرگ‌های حزب کومله کردستان بود و به عراق رفت . بعد از آن با شناختی که از سراب بودن آن گروهک ها یافت ؛ و نا آرام شدن وضع عراق  و کنار بعث ایستادن دمکرات و کومله و سلاح علیه سرباز ایرانی کشیدن؛ و بعد به اروپا رفت تا فعالیت هنری - ادبی  خود را ادامه دهد . سالها به فعالیت فرهنگی پرداخت و کنسرت هایی را در اقصی نقاط جهان برای کردها اجرا کرد. سفیر ادبیات کردستان بود. مردمان دور از وطن از حنجره او اشعار شاعران جدید و قدیم خود را می شنیدند : مستوره اردلان ، سواره ایلخانی‌زاده، عبدالرحمن شرفکندی، ناری، محوی، گوران، عثمان احمدی، قانع،شامی کرمانشاهی، بیسارانی، وفائی، مولوی، هیمن ، شیرکو و ....

تجزیه طلبان و صف بندی علیه آوازه خوان مشهور کردهاپس از 2003 - ایام حمله آمریکا به عراق و سقوط صدام حسین - زندگی در سوئد را رها کرد و دوباره به عراق بازگشت. در ان سالها هم جامعه کردها چندان حمایتی از وی نکردند و نوارهایش بدون رعایت حقوق ادبی - هنری، به طور علنی تکثیر می شد و هنر برای وی ازمغانی اقتصادی نداشت. اما بعید است کردی وجود داشته باشد و موسیقی کردی را شنیده باشد و این آهنگ های ناصر را از حفظ نباشد : لیمو شیرازی - چیمن کرکوکی - ملول گییان - حکیم آمانه (یا : طبیب آمانه) - پاییز (یا : مینا خانم) و ... اما او شکایتی از این وضعیت نداشت و همواره به اجرای موسیقی کردی پرداخت و در جستجوی بازسازی تغمه های کهن و آواهای گمشده کردی بود. گاه اعتراض می کرد که به هویت موسیقی کردی حرمت گذاشته شود و آن را به رسمیت بشناسند و ...
ناصر دو فرزند پسر به نامهای ماردین و کاردو یک دختر به نام دلنیا دارد. دلنیا رزازی دختر ناصر رزازی نیز همانند پدر و مادر فقیدش در این عرصه مدتی مشغول فعالیت هنری بود اما پس از مرگ مادر و دوری پدر، رها کرد.مرضیه فریقی همسر ناصر نیز در تابستان ۲۰۰۴ در یک عمل جراحی درگذشت.
ناصر با تائید استاد خالقی، علی مردان، طاهر توفیق  و ... یکی از استادان بزرگ موسیقی کردی به شمار می رود. وی علاوه بر خوانندگی در نگارش و ادبیات کردی مهارت بسیار زیادی دارد. حافظه قوی در تاریخ و ادب و شعر و واژه های کردی دارد.  به عقیده وی موسیقی تنها از طریق دانشگاه ها و مدارس و کلاس آموخته نمی‌شود؛ بلکه سرو کار موسیقی با دل و احساس آدمی است. در انتخاب شعر هم بسیار نازک بین و دقیق است و گاه بیشتر اشعارش در کنسرت ها را خودش می سراید و معتقد است وصف الحال اوست. گاها از خوانندگان پیشین و معاصر چون حسن زیرک، مظهر خالقی و عثمان و .... تقلید نموده است. اما این روزها ، ناصر رزازی علاوه بر کار خوانندگی به تدریس زبان کردی و ترجمه و تألیف  و مطالعه شدید تاریخ کردستان می پردازد.
رزازی - این هنرمند و خواننده سنندجی -  پس از مرگ همسرش خود را مستقل از هر نوع خط فکری حزبی - سیاسی می داند و در راستای اهداف هیچ حزبی در کردستان فعالیت ندارند. و علی اصول هنر و ادب را بالاتر از سیاست می شناسد و نمی خواهد که بازیچه دست احزاب باشد.
وقتی همسرش را از دست داد، تمایل داشت و حتی ایران هم ممانعتی در آوردن و دفن جنازه همسرش در ایران نداشت؛ اما اطرافیان مدعی و متعصب مانع شدند. بهرحال او، تنها ماند و هرچند  در عرصه ی هنر و موسیقی کلاسیک کوردی،استادی توانا و صاحب سبک است.تا به حال چندین آلبوم و آهنگ کوردی در زمینه های مختلف با زبان کوردی سروده است. اما گاه گاهی نقدها ادبی داشت. به شخصیت هژار پرداخت و گفت که مداحی بی سبب و علت او از مصطفی بارزانی و فحاشی به مام جلال شرط ادب و اخلاق نیست. سخنی که طرفداران بارزانی را آشفت.
ناصر رزازی روز سه شنبه ۱۶ اسنفد ماه ۱۳۹۰ خورشیدی میهمان برنامه به عبارت دیگر بی بی سی فارسی بود در اظهاراتی جدید به شدت از سیاست و رویکرد حزب دموکرات کردستان و کومله انتقاد کرده و آن ها را به تروریسم متهم نمود.

تجزیه طلبان و صف بندی علیه آوازه خوان مشهور کردها

به دفاع از آوازها وترانه های کُردی  پرداخت. رزازی ابتدا در بخشی از صحبت های خود مدعی شد که در ایران هر نوع موسیقی و آواز به زبان زیبای کردی ممنوع است و دولت چنین اجازه ای را نمی دهد اما عنایت فانی در پاسخ به او گفت که در ایران خوانندگان زیادی وجود دارد که ترانه های خود را به زبان کُردی می سرایند ودولت از آنها حمایت می کند، فانی از جمله به کامکاران و … اشاره نموده و رزازی را از طرح مسائل شعارگونه بازداشت. در بخش دیگری از صحبت های خود تمامی احزاب مسلح کُردی را زیر سوال برد و گفت گروههایی از جمله کومله تجزیه طلبان و صف بندی علیه آوازه خوان مشهور کردهاو دمکرات به بیراهه رفته اند، آنها نتوانسته اند فرهنگ کُرد را به دیگران نشان دهند.
رزازی سپس اظهار داشت : این گروهها با استفاده از زور و سلاح می خواهند قدرت را در کردستان بدست بگیرند  اما سلاح در کردستان چاره نیست وبایستی از راه گفتمان مسئله حل شود . در بخش پایانی مصاحبه اش خواستار الحاق کُردهای ترکیه ، سوریه و عراق به خاک ایران شد وگفت کُرد در اصل ایرانی بوده و هست وباقی خواهد ماند و هیچگاه کردهای ایران از خاک ایران جدا نخواهد شد. ناصر رزازی در پاسخ  به سؤال دیگری از عنایت فانی گفت : جدا شدن کردستان از خاک ایران برای مردم ایران پذیرفته شدنی نیست. من خودم را کُرد می دانم ولی ایرانیم.
این سخنان وی به مذاق تجزیه طلبان خوش نیامد.
در چند روز اخیر هم ناصر رزازی با تلویزیون روداو، - وابسته به نچیروان بارزانی و لانه تجزیه طلب ها - مصاحبه ایی داشته است که مجری ،در مورد مسائل و وضعیت احزاب کردستان ایران از ایشان سوال می کند. رزازی دیدگاه خود را نسبت به عملکرد و مشکلات موجود در اردوگاهها بیان می کند.
زیاد طول نکشید که اعضای این احزاب در دنیای مجازی رزازی را مورد هجوم و حمله قرار دادند و هر آنچه در خور یک هنرمند سرشناس نیست،به ایشان چسباندند.  
اما بحثی که پیش می آید این است  اگر کسی در هر قالبی که باشد بخواهد انتقادی از وضعیت و عملکرد این احزاب بیان کند،دیگر باید آبرو و شخصیت و خانواده خود را کنار بگذارد،چون اعضای این احزاب مثلا و اسما دمکراتیک ؛ تحت هیچ شرایطی نظر مخالف را قبول ندارند و هزاران برچسب به شخص منتقد می زنند.اگر این احزاب واقعیت جامعه امروزی ایران و کردستان را درک کنند،باید این افکار پوسیده را کنار بگذارند،چون درصد کمی از جامعه فریب این ایده ها را خورده اند
سوال اینجاست،"با نسل تحصیل کرده و آگاه جامعه چکار خواهند کرد؟" البته جایگاه هنرمندانی نظیر ناصر رزازی به مراتب در جامعه کوردی ایران بالاتر از احزابی از قبیل کومله،دمکرات و پژاک است
 ناصر رزازی مورد حمله و هجوم اعضای حزب دمکرات کردستان قرار گرفت. اگر کسی در هر قالبی که باشد بخواهد انتقادی از وضعیت و عملکرد این احزاب بیان کند،دیگر باید آبرو و شخصیت و خانواده خود را کنار بگذارد،چون اعضای این احزاب دمکراتیک!تحت هیچ شرایطی نظر تجزیه طلبان و صف بندی علیه آوازه خوان مشهور کردهامخالف را قبول ندارند
اما بی خبرند که امثال نویسندگان و مترجمان و هنرمندان کرد می مانند و این حزب ها و دسته های کردی میهمان اند و می روند. نه هجری و شرفی و عزیزی و حسن زاده و گادانی می ماند که همگی روزگارانی نان خور بعث بوده اند و نه مهتدی ها و ایلخانی و کعبی و علیزاده و ....
بهرحال این پرخاش ها نشانه عدم رشد عقلانیت و عدم پذیرش نقد در جامعه ای عقب مانده و محروم از رشد سیاسی و اندیشه سیاسی است . و این افراد تنها و تنها می خواهند بر گرده مردمان سوار شوند و هر کدام خود را نماینده کرد و  کردستان می شناسند اما در تاریخ کردستان از هر جنایتی هم علیه هم روی گردان نبوده اند و سزای هنرمند ریشه دار و اصیل کردستان نیست که برای خوشامد آنان، دهانش را ببندد.

تجزیه طلبان و صف بندی علیه آوازه خوان مشهور کردها

اصولا مافیای رسانه ای کومله - دمکرات - پژاک و پاک و خبات با بارزانی ها هماهنگ است. مثلا
الف. هر وقت یکی از مورخ های کرد، عرفان قانعی فرد مطلبی منتشر می کرد ، اول سایت روداوو علیه وی بیانیه ای می داد و بعد سایت های کردی  ایرانی به طور همزمان آن را کپی و توزیع می کردند و از هر اهانتی هم ابا نداشته و ندارند. او را مامور و فرستاده  9 کشور و خائن به کرد و کردستان نامیدند !
ب: چندی پیش که نماینده کردهای عراق در ایران مصاحبه ای و به مذاق این 3-4 گروه تجزیه طلب خوش نیامد ؛  رسانه ها گزارش هایی از فحاشی و اهانت های گروهک های تروریست کردی به ناظم دباغ نماینده حکومت اقلیم کردستان عراق در ایران خبر دادند. در پی انتشار این سلسله گزارش ها، مقامات اتاق فکر تلویزیون رووداو  - اتاق فکر تروریست ها - به شدت عصبانی شدند . ناظم هم خائن شد و وی را خیانت کار و فرستاده ایران نامیدند.
ج: این بار روداوو (که همیشه با دعوت از این گروه های تروریست و تجزیه طلب؛ قصد دارد تریبون در اختیار ایشان بگذارد تا آنان را به عنوان نمایندگان کرد ایرانی معرفی کند اما در اساس آنها اداره های هوادار و پیرو بارزانی هستند و کارشان ترویج بارزانی - پرستی در کردستان ایران است ) سعی کرد موج سازی کند و هنرمند مشهور کردستان ایران را در مقابل این موج اهانت ها قرار دهد. و ناصر رزازی در کمتر از یک دقیقه مردی پست وخائن نامیده شد آن هم کسی که به تنهایی بزرگترین خدمت به زبان و فرهنگ کوردی کرده است.

تجزیه طلبان و صف بندی علیه آوازه خوان مشهور کردهاهمواره این  رسانه  ها به سرپرستی روداوو - در مقام مدعی العموم ظاهر می شوند و در وقاحت و بی شرمی از هر پرونده سازی و اهانتی علیه مخالفان و منتفدان خود ابایی نداشته و ندارند. بهرحال می توان گفت فرهنگی که نقد را نمی پزیرد. و هنوز رهبران دکان های سیاسی اش یا احزبش در مقام پیغمبری و معصومیت و قداست دروغین است . و هر نقدی هم از دید و نگاه تنگ و غیرانسانی آنان گناه کبیره است. برای آنان ترور فیزیکی و ترور شخصیتی یکی است.
مثال ها در این باره بی شمارند : اما ناصر رزازی شرافت هنر و اصالت تاریخ کردستان را به اوباش ها و اجامر سیاست پیشه که کاری جز خام کردن جامعه و عدم تشویق آنان به رشد فکری ندارند؛ نخواهد فروخت. و دیپلم ادبی است و از حافظ آموخته است که :  غیر از هنر که تاج سر آفرینش است - دوران هیچ منزلتی پایدار نیست.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۳۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۳۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
3
20
برنامه بی بی سی رزازی را دیدم ومطلقا نگفت کومه له ودمکرات تروریسم هستند گفتند انها نیز اشباه داشتند.چطور که رفسنجانی وکروبی وموسوی و.... اشنباه داشتند البته اسامی شخصیت را خودم کفتم وگفته ی این ادیب وخواننده کرد نیست. وخیلی خوب است که افراد از اشتباهات هیجانی اوایل انقلاب پشیمان شوند ونقد کنندواز اینکه از رزازی به نیکی وادبیات ادب ایرانی یاد می کنی بیانگر تغییر نگرش بولتن است. وقابل تقدیر است.هیچ گروه وحزب ونهادی در اوایل انقلاب بی ایراد نبوده.چون همه نهال تازه بودند وتمرین نداشتند
آزاد
|
Hong Kong
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
10
23
به عنوان یک کرد ایرانی فقط میتوان گفت سایت بولتون تشکر میکنیم .
محی الدین
|
Turkey
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
7
21
آفرین به بولتن نیوز و شرافت حرفه ای اش

همیشه سعی کرده اند کاک ناصر را سانسور کنن
اما درود بر شرف ات بولتن

عشق کردم
ممنونتم
نسیمی
|
United States of America
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
2
18
این مقاله و گذاشتن آن در سایت بولتون یک رویداد تاریخیست در حافظه کردها خواهد ماند امید است جوانان کرد از حرفهای ناصر رزازی پند گیرند سرنوشت خود را بایک تصمیم هیجانی نابود نکنند .بی نهایت مسرورم
صفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
4
11
افرین بولتون برای اولین بار دارین ازیک ستاره ادبی کردی یاد میکنید تورابخدا بیشتر از کاک ناصر بنویسید شاید مقدمات برگشتش به ایران فراهم شود......,,راستی الان مانعی برای برگشت ایشان به ایران هست یانه لطفا جوابمو بدید حتما منتظرم برام ایمیل کنید
کردستان
|
Turkey
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
0
9
چه تضمینی وجود دارد که در آینده آن تجربه تلخ و فاجعه بار تکرار نشود ؟ پیش تر دو حزب کومله و دموکرات بودند ، حالا دو دموکرات ، چهار کومله ، سه کمونیست کارگری ، پژاک ، دو خه بات، سلفی ها و غیره داریم

چرا احزاب کردستان در رابطه با ترور شخصیتی ناصر رزازی خود سکوت می کنند و عده ای هوادار کم تجربه و پرخاشگر را بجان مردم و منتقدان می اندازند، اگر تحریک خود آنها نیست ، چرا علنا آنرا محکوم نمی کنند و یا رهنمودهای لازم را نمی دهند ؟
ناشناس
|
Turkey
|
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
0
3
عنایت فانی: مهمان ما یک آوازخوان است. ولی بیشتر از آن خود را یک مبارز کورد می داند. ترانه های حماسی کوردی او در اوایل انقلاب بر سر زبانها بود. ولی در خارج کشور همچنان به کار هنری و سبک حماسیش ادامه داد. او در حال حاضر در اقلیم کردستان عراق زندگی می کند و ظاهرا همه هم و غمش را بر کار هنریش گذاشته و معتقد است که مبازه همچنان ادامه دارد. اگر چه اینبار نه به شکل مسلحانه. ولی مبارزه برای بدست آوردن چه؟
ناشناس
|
Turkey
|
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
1
4
من با این موافقم. من موافقم. من گله دارم از روشنفکران و شاعران و هنرمندان ایرانی. حتی دولتمردان ایرانی هم. می بایستی این کار رو می کردن که کورد هر سه بخش عراق و سوریه و تورکیه رو به ایران متصل می کردن. به دلیل اینکه اینو بگم خدمتتون کورد نه تورکه، نه عربه، فارسم نیست ولی ایرانیه. با فارس هم ریشه است. اصلا می شه گفت، با فارس عمو زاده است. این نظر رو خیلی نظر خوبی می دونم. ولی آیا اینطور هست؟ آیا اینطور می شه؟ آیا حرکت کردن برای همچین چیزی؟

من نمی خام اینها رو نفی کنم. همشون مبارزه کردن. صاحب شهیدن، صاحب سالها سال خدمتن در این راه.ولی من منظورم اینه متاسفانه بیراهه رفتن. درسته یه مدتی می گفتن خودمختاری برای کوردستان و دمکراسی برای ایران! کدام دمکراسی؟ خواست ملت کورد چیست؟ نظر من اینه.

خیلی هم خوشحالم که ایرانی هستم

ما تجزیه طلب نیستیم.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
5
5
من هم کرد ی هستم کردها می خواهند همانند دیگر اقوام ایرانی در یک سطح برابر باشند ازادی داشته کار واشتغال می خواهند وخود را ایرانی می دانند وایرانی خواهند ماند حتی در گذشته بسیار دور زبان کردی وایرانی بسیار نزدیکتر ار اکنون بوده است حتا اکنون اگر دقت شود زبان کوردی خیلی به فارسی نزدیکتر است وهیچ نزدیکیی به زبان ترکی وعربی ندارد از نظر نزادی که هم نزاد کل ایران هستیم شکی در این باره نیست حتا خراسان در ابتد خور اسان به زبان کوردی یعنی مکان بر امدن خورشید
پاسخ ها
آذری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
نژاد مهم نیست داداش. اون زمانی که پاسدارا و بسیجیای ما طرفای شما تیکه تیکه میشدن کاش این حرفا رو میزدید. الان هم تنها مدافع واقعی کردهای عراق و سوریه سپاهی های ما هستن به خصوص تو کوبانی. گرچه منتی به سر شما نیست و من هم وظیفه خودم میدونم جانم رو برای ناموس مسلمان کرد ، عرب ، و.... فدا کنم. در ضمن بیکاری تو همه جای ایران هست و تبعیضی نیست. امیدوارم شما کردهای عزیز وقتی طرف خودتون رو انتخاب میکنید از روی بصیرت باشه نه تعصب نژادی یا مذهبی. ایرانی جماعت به غیرتش زنده و پابرجاست نه به نژادپرستیش. منظورم شما نبود میخواستم ایرانی رو معرفی کنم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
1
6
بولتن راه جذب حد اکثری ودفغ حداقلی را پیدا کردی.روش درست همین است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
6
10
خيلي ممنونم ،‌و خيلي خوب بود .
كردها ز اقوام اصيل ايران هستند و نه تجزيه طلب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
3
2
فکر کنم قرینه سخنان شما، دقیقا درست باشد!
رهگذر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
1
3
شايد اين فتح بابي باشد براي جذب حداكثري. بويژه اينكه حساب كردهاي اصيل و با فرهنگ را از تروريست‌هاي پژاك و كومله جدا كنيد. اين بندگان خدا فريب شعارهاي احزاب را خورده اند اما اگر محبتي از اين سو ببينند رغبت نشان خواهند داد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
1
6
منصفانه و بی کینه بود ممنون
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
1
5
به نظر من اولین خواننده بزرگ کرد استاد حسن زیرک است و بعد بقیه پشت سر او که همو در زمان خودش با وجود کمبود امکانات نابغه بود و شاعر و آهنگساز و ترانه سرا نیز خودش بود و تا نسل کرد زنده است ترانه مشهور او که هرسال در ایام نوروز پخش میشود زنده است "
zaniar
|
Denmark
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
3
1
با توجه به کار رسانه ها که کارشان انعکاس خبرها و مصاحبه ها بی کم و کاست و بدون انتخاب گزینشی گفته ها و نوشته هاست. انتظار این است که از نسبت دادن آنچه که رزازی نگفته خودداری کنید .در این صورت بولتن با این کار بیشتر صداقت خود را نشان میدهد.من تمام مصاحبه ها را دیده ام درهیچیک از آنها احزاب کرد را نان خور حزب بعث یا تروریسم نخواند.
سام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
0
3
اولابا تشکر از بولتن به خاطر نشر این مقاله در ثانی بایست اذعان داشت با جاپ یک چنین مقاله ای و مطالب مشابه حقوق اصلی کردها را نمیتوان متذکر شد .
alan
|
Hong Kong
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
4
1
با سپاس از سایت بولتون . جا دارد از خواننده مشهور کرد ناصر رزازی برای حرفهای صادقانه ای که گفتند تشکر کرد اما در چند سال اخیر تنها کسی که کرد بود و توانست تابوی این احزاب را بشکند دکتر قانعی فرد بودند و ما جوانان که دوست داشتیم پیشینه و کارنامه ای این احزاب را از زبان کسانی غیر از خودشان بشنویم , جناب دکتر با بیان شیواشان و قلم زیبای خود ما را یاری دادن که جای دارد از ایشان تشکر کنیم اما حرفهای استاد رزازی مهر تاییدی بود به سخنان دکتر قانعی فرد که واقعا احزاب کومله و دمکرات هیچ خیری برای این اب و خاک نداشتن. من کاری ندارم این سایت چه دیدگاهی دارد اما به خوبی توانست در این زمینه دل ما کردها را شاد کند با گذاشتن این مطلب زیبا و عکس استاد شجریان و خالقی و مرحوم میرزاده و فرج پوری پاینده باشید
minoo
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
3
2
بنظر من یک هنرمند خوب که یه زمانی فعالیت مسلحانه داشته الزاما تحلیل گر خوبی نیس.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
2
2
میشه بفرمائید با چه توجیه و دلیلی 50 درصد از نظرات مخاطبین را غیر قابل انتشار و سانسور فرموده اید ؟!

آیا همه باید مطابق تفکرات و اهداف سیاسی شما حرف بزنند ؟!

آیا همه باید بر هر آنچه که شما میگوئید و می نویسید مُهر تأئید بزنند و مرحبا و متشکریم بگویند ؟!
...
مدیر پایگاه مهمترین دلیل حذف برخی از پیام ها این است که برای کلمه کلمه ای که منتشر می کنیم ما مسوول هستیم و باید پاسخگوباشیم .فرض کنید کسی پیامی داد و یکی از اقوام کشور از آن پیام رنجیدند ..هیچ کس کاری به پیام دهنده ندارد و اصلا پیام دهندگان شخصیت حقوقی ندارند بلکه همه به ما می گویند که چرا آن پیام را منتشر کردید ، در بقیه حوزه ها هم همینطور است گاهی یک کلمه در یک پیام مشکلاتی بزرگی ایجاد می کند ، گاهی یک کلمه در یک پیام اتهام مشخص به افراد است ، گاهی یک جمله مشکل امنیتی دارد و...باور کنید ماهم مایل به حذف هیچ پیامی نیستیم ولی چار چوب های درست و قانونی وجود دارد که باید آنها را رعایت کنیم .
کرمانشاهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
2
4
من مثل دوستان ازایشون خبر ندارم. ولی سوالم اینه که این آقایون چرابرا وطنشون وبه قول خودشون کردهای اصیل ایران جانبازی نکردندتومملکت نموندن وبه اصطلاح به هنر خدمت نکردن والان مجبورند مزخرفات این تجزیه طلبهاروتحمل کنن؟؟؟ ازاین دوستان باید سوال بشه که این همه مدت این آقایون کجا بودن که حالا بخوایم فرش قرمز براشون پهن کنیم که بیان به مملکت؟که چی بشه؟
کاربر بولتن
|
Kazakhstan
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
2
1
باتشکر از بولتن بخاطر انعکاس و پوشش این خبر . مردم کورد ایرانی هستند چه در سوریه، چه در عراق ، چه در ترکیه ویا بخش هایی از لبنان و ... همه از خاک پاک ایران ونیکان مقدس این وطن زاده شده اند . کورد تجزیه طلب نیست بلکه می خواهد همه ایرانی ها با هم وبرای هم باشند از تبعیض متنفر است . پاینده ایران و ایرانی
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
2
0
این کردها چرا اصلا شاعر معروف ندارند
مک دانل داگلاس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
0
1
آیا می خواهید این احزاب تجزیه طلب خودشون به حالت اتوماتیک از بین برن؟خوب معلومه راحته... مگه کردستان ایران چقدر وسعت داره تا نشه آبادش کرد.کارخونه های متعدد احداث کنید تا جوانان کرد بیکار برن سرکار،فرودگاه و دانشگاه های درست و حسابی و سیستم حمل و نقل احداث کنید،سر و سامانی به وضعیت کشاورزان و دامدارن آن بدهید آنوقت روزی می آید که کردهای سوریه و عراق و ترکیه حسرت زندگی ایرانیان کرد را می خورند...
بوکان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
0
0
اشتباه میکنی کردهای ایران جدای طلب نیستن ..
ما انتظار داریم هنر را با سیاست قاطی نکنید شما خدمتی به هنر رزازی نکردی بلکه هدف شما زبه زدن به رزازیست .. حسن زیرک پدر ترانه کردیست ..این کار شما و هم ردیفان شما مشخص مکند که اطلاعاتی در موسیقی کردی ندارید لطفا مطالعه کن .....مردم کردستان آگاه هستند شعور سیاسی پشتری از شما دارند ...الکی درباره هنر نظر ندهید.. .
کرماشان
|
Germany
|
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
0
0
ناصر رزازی یک انسان فرهیخته و الگو برای ما ملت کورد به حساب میاد
ان شالله بشه روزی در ایران باشن
نیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
0
0
همین که از کلمه ملت کرد استفاده می کنید و نمی گویید ملت واحد ایران و ایران بزرگ یعنی تعصب نداشتن به کشور مادری
من
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
0
0
درود بر ناصر رزازی و ایران وکردها
Ayob Jaferi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
0
0
با تشکر از مطلبی که ارائه فرمودید. اما بزرگوار با تایید خود استاد ناصر و بزرگانی چون استاد علی مردان و ... و‌حتی کسانی مثل زنده یاد میرزاده استاد حسن زیرک نفر اول موسیقی کردی و‌ دریای بی انتها... خود جناب رزازی ایشان را بزرگترین استاد خود میداند و واقعا متعجبم شما بر اساس چه معیار و استانداردی ایشان را در رده هنرمند فقید ( البته با احترام به ایشان و هنرشان) یوسف زمانی قرار میدهید و رتبه اول تا ... همه به خوانندگان سنندجی اختصاص میدهید، شما یک رسانه هستید نه شخصی که در خیابان مایک گزارشگر اتقاقی سمت شما باشد و نظر خود را اعلام کنید. با احترام برداشت بنده از این قسمت مطلب شما این است که خلاف واقع میباشد و به نوعی بی احترامی به سایر هنرمندان بزرگ کورد میباشد. به شکلی این پیام را میرساند شما با هنر مرحوم استاد زیرک میانه ای ندارید . یا در تعصب به شهر و مردم کورد پر افتخار سنندج افراط میفرمائید که نتیجه آن بیشتر بار منفی برای آن دیار و مردمان هنرپرور، شریف و ادیبش دارد . لطف کنید حداقل اصلاحیه ای در رابطه با این قسمت از مطلب بنویسید یا حداقل اعلام بفرمایید به این‌ دلایل و استانداردها این نظر شخصی شما یا نشریه میباشد.ممنون از زحمات و تلاش شما و‌ سایر همکارانتان.
...
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
0
0
هرچی ماموستا ناصر رزازی بگه کاملا درسته.
به نظر من هیچ کوردی وجود نداره که جایه رزازی تو قبلش نباشه❤❤
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین