کد خبر: ۲۱۶۶۱۶
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
تاریخ انتشار:
نقد مقاله‌ی بی‌بی‌سی فارسی با عنوان "رهبران جمهوری اسلامی چگونه حرف می‌زنند"

اشدا علی الکفار کجا، اشدا بینهم کجا؟

سخنرانی جنجالی رئیس جمهور در جمع سفرای وزارت امور خارجه، در رسانه‌های داخلی و خارجی بازتاب‌های گوناگونی داشت. اما یکی از قابل توجه‌ترین این بازتاب‌ها را می‌توان در مقاله‌ی تحلیلی بی‌بی‌سی فارسی دید.
گروه سیاسی، سخنرانی جنجالی رئیس جمهور در جمع سفرای وزارت امور خارجه، در رسانه‌های داخلی و خارجی بازتاب‌های گوناگونی داشت. اما یکی از قابل توجه‌ترین این بازتاب‌ها را می‌توان در مقاله‌ی تحلیلی بی‌بی‌سی فارسی دید.

به گزارش بولتن نیوز،
مقاله‌ای که به خوبی ذات پلید این رسانه را نشان داده و برای بار دیگر ثابت کرد این جماعت، با همه‌ی جریان‌های سیاسی ایران مشکل داشته و حمایت مقطعی آنها از بعضی جریانات، تنها برای رسیدن به منافع‌شان است و لاغیر. و اگر این منافع ایجاب کند، حاضرند همان جریان سیاسی را قربانی اهداف‌شان کنند. باشد که چنین حوادثی عامل بیداری اذهان خفته‌ی داخلی شود. اما برسیم به اصل مطلب...
بی‌بی‌سی فارسی در تاریخ 21 مرداد و به قلم جمشید برزگر مطلبی منتشر کرده با عنوان "رهبران جمهوری اسلامی چگونه حرف می‌زنند؟" و در آن مدعی شده که ادبیات بکار رفته در سخنرانی رئیس جمهور در دیدار با سفرای وزارت خارجه، یک روند طبیعی بوده و سابقه‌ی آنرا می‌توان در ادبیات حضرت امام(ره)، رهبر انقلاب و روسای جمهور سابق ایران نیز دید. سپس بدون علت‌یابی این ادعا، مثال‌هایی از سخنرانی‌های افراد مورد اشاره آورده تا ثابت کند مسئولین ارشد جمهوری اسلامی افراد هتاک و بد دهانی هستند که می‌توان این خصیصه را در مسائل خانوادگی ایشان هم دید.
در اینکه ادبیات رئیس جمهور در دیدار با سفرای وزارت امور خارجه پسندیده نبود شکی نیست. نقدهایی که رسانه‌های هم‌گفتمان با دولت به این سخنرانی داشتند و اظهار نظر رئیس جمهور در فردای این سخنرانی و تلویح و تعبیر کردن آن صحبت‌ها، این نکته را ثابت می‌‌کند. همچنین در اینکه رئیس جمهور قبلی ایران هم از ادبیاتی خارج از عرف استفاده می‌کرده و آنهم قابل دفاع نبوده شکی نیست. اگر بخاطر داشته باشید همان زمان هم این ادبیات رئیس جمهور وقت با انتقادهای درون گفتمانی زیادی مواجه شد. اما آیا این مثال‌های موردی می‌تواند دلیلی باشد بر اینکه همه‌ی مسئولین ارشد جمهوری اسلامی ادبیات ناپسند دارند؟
مسلما خیر. چون اگر با اتکا به دو سه مورد کوچک بتوان این ادعا را ثابت کرد، پس با این همه نمونه‌ی ادبیات فاخر در نزد مسئولین ارشد جمهوری اسلامی چه ادعاهایی ثابت می‌شوند؟ در این صورت باید بگوییم بخاطر وجود کلمات و عبارات اخلاقی فراوان در نزد ایشان، همه‌ی آنها از معاظم اخلاق  عرفان هستند و جایگاه انسانی فوق‌العاده‌ای دارند. همچنین اگر با اتکا به این موارد جزئی می‌توان یک حکم کلی صادر کرد که مسئولین جمهوری اسلامی در سخنرانی‌های‌شان از ادبیات ناپسند استفاده می‌کنند، پس با همین استدلال باید ثابت شود روسای جمهور کشورهایی مثل امریکا از بد دهان‌ترین افراد هستند. زیرا مگر همین‌ها نبودند که ایران را محور شرارت نامیدند و تنها یک روز بعد از سخنرانی مدنظر دکتر روحانی، اوباما خطاب به منتقدانش گفت: مزخرف می‌گویید. و ده‌ها نمونه‌ی دیگر که وندی شرمن به تنهایی یک تریلی آنرا به یدک می‌کشد و همه‌ی آنها دلیلی‌ست بر هتاک بودن برخی از رهبران کشورهای امریکایی و غربی.
اما اشتباه بزرگی که جمشید برزگر در این نوشتار مبتلا به آن شده (البته حتما این اشتباه عمدی است تا به هدف دیگرشان که حذف ادبیات مقاومت‌گونه از جامعه‌ی ایرانی‌ست برسند) این است که وی آمده و صحبت‌های صریح مسئولین ارشد نظام در خصوص غده‌ی سرطانی نظام بین‌الملل یعنی اسرائیل، شیطان بزرگ یعنی دولت امریکا و جنایات‌ جهانی آنها را در ردیف کلمات و جملاتی با ادبیات ناپسند قرار داده است و اینگونه وانمود کرده که مثلا وقتی حضرت امام (ره) فرموده‌اند امریکا شیطان بزرگ است، این حرف ایشان مؤید وجود ادبیات نادرست در کلام حضرت امام(ره) است.
خوب معلوم است که ریشه‌ی اینگونه تحلیل کردن‌ها و نتیجه‌ گرفتن‌ها کجاست. این ریشه را باید در تلاش استعمارگران در جهت حذف کردن ادبیات مقاومت‌گونه و پاک کردن خاطرات ظلم آنها به سایر کشورها جستجو کرد. در حالی که طبق ادبیات دینی ما، مسلمین موظف هستند که نسبت به دشمنان خود با شدیدترین وجه ممکن برخورد کنند و چه بسیار لعن و نفرین که در کلام‌الله مجید و احادیث معصومین و ادعیه‌ی ما وجود دارد که اگر بخواهیم منطق جمشید برزگر را ملاک قضاوت خود قرار دهیم باید ادعا کنیم نعوذبالله خداوند و معصومین ما هم بعضا از ادبیات ناپسند استفاده کرده‌اند.
در هر صورت مغالطه و ادغام بخش کوچکی از حقیقت با دریای از غیرواقعیات و ایجاد جوی غبارآلود و فتنه‌انگیز کار همیشگی و حرفه‌ای استعمار پیر و جیره خوران آن است و این مقاله هم یکی دیگر از نمودهای روحیات فتنه‌اگیزی ایشان تلقی می‌شود. توصیه ما به رسانه‌هایی مثل بی‌بی‌سی فارسی این است که اگر قرار است با همین منطق دنیای پیرامون خود تحلیل کند، حداقل سری هم به خویش و دوستانش بزند و با آن منطق، خودشان را تحلیل کند. شاید این‌طور به نتایج دیگری برسند...
البته لازم است تا همین‌جا به دولسوزان نظام برای چندمین بار یادآور شویم که مراقبت بیشتری از کلام و رفتار خود داشته باشند تا با اشتباهات ناخواسته، بهانه به دست فتنه‌گرانی چون بی‌بی‌سی فارسی داده نشود.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
1
2
پراید
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
مهمترین وشاید هم تنهاترین علت واقعی استیضاح به خطر افتادن منافع بعضی هاست و دیگر هیچ.
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
3
4
درود برروحانی مرگ بر بی بی سی مرگ بر مزدوران داخلی رجوی کثیف ورانت خوران ودزدان 8سال گذشته بیت المال
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
با همه مرگ هات موافقم ولی با مرگ بر بی بی سی مخالفم
تو یک بار هم خبر های بی بی سی رو هم ندیدی چون بی طرف خبر میگه
مدیر پایگاه اصلا بی طرف نیست بی بی سی ، فقط اینطور نشان می دهد که مثلا بی طرف است و اتفاقا برای همین هم خطر ناک است ،یعنی طور به بیننده اش القا می کند که وی اصلا متوجه نمی شود که این خبر گزاری چه چیزی را هدف گرفته است ،این رسانه که سایقه بیش از 70 سال دارد خوب می داند از چه فنونی برای نفوذ در اذهان استفاده کند ،کارشناسان به خوبی متوجه اهداف پوشیده این تلویزیون می شوند .
حرف حق تلخه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
همین بی بی سی 60 میلیون حامی داره ولی خبرگزاری شما 20 نفر هم نداره بولتن
شما اگر خوب بودی حداقل 100 نفر حامی داشتی یا صدا و سیمای شما اگر دروغگو نبود حداقل از بی بی سی خبرهاش مخاطب بیشتری داشت
مدیر پایگاه مطمئن با شید اگر بی بی سی نه 60 میلیون که 2 میلیون حامی در ایران داشته باشد روزی در ایران نخواهد گذشت که در کشور ما آشوب برقرار نباشد . حتی اگر چند هزار نفر این شبکه را تماشا کنند دلیل بر حامی بودن نسبت به انگلیس نیست .اتفاقا مردم ایران و حتی کثیری از روشنفکران از انگلیس برای دخالت ها و مکاری هایش ذهنیت کاملا منفی دارند و هنوز این کشور نتوانسته یا نخواسته است که این ذهنیت منفی را برطرف سازد ،خوب بودن ما هم بماند برای قضاوت خوانندگان محترم که همواره مدیون لطف هایشان هستیم .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
اقا فرجي دانا بايد با استفاده از اين فرصت طلايي نسبت به افشاي فجايع علمل ٨ سال گذشته شفاف و صريح با مردم سخن بگويند. استيضاح يك فرصت براي روشنگري است و نه يك تهديد براي ايشان. سابقه علمي و پژوهشي و انقلابي ايشان مهر باطلي بر همه تهديدات است. جناب دكتر از اين فرصت طلايي استفاده كنيد و تصميمات سياسي كميسيون اموزشي مجلس را نقش بر اب
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
اینا دارن از انتخاب مردم انتقام میگرن چرا که انتخاب روحانی منافع دراز مدت بعضی ها را به خطر انداخت و بعضی از آنها دیگر کمتر از دوسال بر مصدر قدرت نخواهند بود!!!
دوستدار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
4
2
شما از سال 76 با رقیبان خود همین جور حرف زدید حال فرصت خوبی است برگردید ببینید چگونه بوده اید
منادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
13
11
آمریکا (بی بی سی ) از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر. به درک اسفل سافلین.
پاسخ ها
حامیان 60 میلیونی بی بی سی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
فعلا شما 4میلیونی ها از ...
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
3
5
با سلام،
اگر تا امروز "بی بی سی" را نشناخته ای لطف کن از "بی بی" ماجده اگر در قید حیات تشریف دارند و یا ترجیحا نبیره مکرمه ایشان که الانه در بریتانیای کبیر بدنبال کسب درجات عالیه در علوم شنگول منگول هستند معنی تحت اللفظی حروف اختصاری "BBC" جویا شو.
بنگاه سخن پراکنی بریتانیا
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
با حال بود خندیدیم...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
شما برو معنی تحت اللفظی حروف اختصاری 20:30 جویا شو.
ادمی که مثل تو خودش رو به خاب زده هیچ وقت بیدار نمیشه مثل اون کبکی میمونه که سرش رو کرده زیر برف همه جا رو سفید میبینه
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
7
4
خيلي هم ادبيات رئيس جمهور خوب و بحا بود. دلواپس ها 8 سال هر چي خواستن گفتن نصف ايران رو خائن و وطن فروش و . . . كردن معلومه كه الان بايد به جهنم برن
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
شما هم که بی ادبی !!!!
عادل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
2
0
بی بی سی نیاز به معرفی ندارد همین که پسوند انگلیسی را یدک می کشد ماهیتش مشخص است ظاهری بی طرف اما درونی کینه جو غرض ورز
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
1
0
میخوام بدونم این دلواپسان (بعدا هم بی بی سی) زمان لولو و هلو کجا بودن و چه میکردن؟!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
1
0
کاربران عزیزبولتن هم جزء 4میلیون اقلیته کاملا متوجه که هستید.
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین