کد خبر: ۲۱۳۷۱۶
تعداد نظرات: ۱۹ نظر
تاریخ انتشار:
نقد گزارش جرس با عنوان "مبارزه با روزه‌خواری، مأموران بهشت زوری در خیابان"

این‌ها مأمور بهشت زوری نیستند، مأمور جهنم نرفتن اجباری مردم‌ند

سایت جرس در مطلبی با عنوان "مبارزه با روزه‌خواری، مأموران بهشت زوری در خیابان" به قلم فیروزه رمضان‌زاده با اتکا به چند اظهار نظر شخصی در مورد امران به معروف و ناهیان از منکر که در ماه مبارک رمضان به تذکر با روزه‌خواران علنی می‌پردازند مدعی شده که جمهوری اسلامی نتوانسته بعد از گذشت 35 سال، انسان‌های مدنظر خود را تربیت کرده و از همین رو، دست به خشونت می‌زند تا آنها حداقل در ظاهر همان‌طوری باشند که نظام می‌خواهد.
گروه سیاسی، سایت جرس در مطلبی با عنوان "مبارزه با روزه‌خواری، مأموران بهشت زوری در خیابان" به قلم فیروزه رمضان‌زاده با اتکا به چند اظهار نظر شخصی در مورد امران به معروف و ناهیان از منکر که در ماه مبارک رمضان به تذکر با روزه‌خواران علنی می‌پردازند مدعی شده که جمهوری اسلامی نتوانسته بعد از گذشت 35 سال، انسان‌های مدنظر خود را تربیت کرده و از همین رو، دست به خشونت می‌زند تا آنها حداقل در ظاهر همان‌طوری باشند که نظام می‌خواهد.

به گزارش بولتن نیوز،
سایت جرس در مطلبی با عنوان "مبارزه با روزه‌خواری، مأموران بهشت زوری در خیابان" به قلم فیروزه رمضان‌زاده با اتکا به چند اظهار نظر شخصی در مورد امران به معروف و ناهیان از منکر که در ماه مبارک رمضان به تذکر با روزه‌خواران علنی می‌پردازند مدعی شده که جمهوری اسلامی نتوانسته بعد از گذشت 35 سال، انسان‌های مدنظر خود را تربیت کرده و از همین رو، دست به خشونت می‌زند تا آنها حداقل در ظاهر همان‌طوری باشند که نظام می‌خواهد.
در جواب به این ادعای ضعیف باید گفت اولا افرادی که در سطح جامعه مأمور به انجام این کار هستند، در اکثر موارد اقدام به تذکر لسانی می‌کنند و برخورد قهرآمیزی در کار نیست. حتی طبق آموزشی که به این افراد داده شده و آنها اکثرا این آموزش‌ها را رعایت می‌کنند، در مصادیقی که وقاحت عمل زیاد است و طرف، عملا در سطح جامعه و در انزار عمومی روزه‌خواری می‌کند هم ابتدای امر با تذکر لسانی برخورد می‌شود و اگر بعد از چند بار تذکر این اتفاق نیفتاد، برخورد دیگری با او می‌شود.
ثانیا اگر در موارد معدودی شاهد برخورد قهرآمیز و شدید هستیم، حتما کسی که در انظار عمومی روزه‌خواری کرده است، اصرار بر این کار داشته و رفتار یاغی گرایانه‌ای داشته که با او این رفتار شده است. و این نوع برخورد، در همه‌ی نظام‌های حقوقی وجود داشته و قاعده‌ی کاملا پذیرفته شده‌ایست. البته شاید برخی که چندان در داخل گفتمان اسلامی نیستند این سوال پایه‌ای را مطرح کنند که اصلا چرا روزه‌خواری در ملا عام ایراد دارد؟
در جواب باید گفت: علت اصلی قباحت این عمل (یعنی روزه‌خواری آشکار و عمدی در ملا عام، نه روزه‌خواری غیر عمدی یا روزه‌خواری در خفا) آن است که مصداق کامل مقابله با حکم خداست. گویا کسی که اینگونه رفتاری از خود بروز می‌دهد، رسما می‌خواهد به مبارزه با خدا و حکم او برود و توهین آشکاری به همه‌ی مسلمین می‌کند. بدیهی‌ست وقتی این شکل رفتار وجود داشته باشد با آن برخورد قهرآمیز می‌شود. اما وقتی روزه‌خواری انجام شده، علنی نباشد یا اگر باشد اما از سر عمد نباشد و فرد مرتکب به آن، اصرار بر انجام و تکرار این کار نداشته باشد، با او برخورد قهرآمیز نمی‌کنند و تنها به تذکر لسانی اکتفا می‌شد.
البته کسی منکر اشتباهات موردی و غیرعمدی انجام شده از سوی برخی از ناهیان منکر نیست. ممکن است در عمل چنین اتفاقی بیافتد. اما باید بدانیم که این اشتباهات موردی، همه‌ی اقدامات تذکری در اینباره نیست و نباید بخاطر چند اتفاق ناخواسته، همه‌ی این عمل را زیر سوال برد. به نظر می‌رسد این مطالب، ادامه‌ی جوسازی‌ها علیه نظام جمهوری اسلامی بوده و البته گفتنی‌ست، مقابله با حقیقت اسلام هم در این میان وجود دارد. جوسازی‌هایی که همیشه بوده و هیچ‌وقت، مردم آگاه ما را تحت تأثیر قرار نداده است.
در انتها هم خوب است به این نکته اشاره کنیم که اکثر اظهار نظرهایی که در گزارش فیروزه رمضان‌زاده آمده است، منبعث از خبرگزاری ایسنا است. خبرگزاری دولتی که این روزها حسابی از شرمندگی رسانه‌های ضدانقلاب درآمده و کلی خبر جهت‌دار در اختیار آنها قرار داده است.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
10
20
چه عیبی داره مردم حق انتخاب داشته باشن برن جهنم؟! پس خدا چرا خلقشون کرده. چون خودشون انتخاب کنن. اگه این حق انتخاب ازشون بگیریم که جهنم و بهشت فرق نداره باهم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
12
21
کارگر بدبخت تو تابستون یه ابمیوه خورد 600 هزار تومن جریمه داد
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
اره تو راست میگی.........
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
18
15
خوب کارگر عزیز یه جایی غیر از ملا عام میخورد
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
5
4
طرف هر جا میخواد بره،بره؛جهنم یا بهشت به خودش ربط داره و اگه جلوشو میگیرن بخاطر دیگرانه که روزه اند و در اصل قانونه،خب چه اصراریه تو بین هزار تا چشم،اگه از مغازه آب خریده بره تو مغازه بنوشه اگه پارکه ،بره آبشیرین کنی که اطرافش خلوت تره یا اگه بطری داره بره یه جای خلوت حتما باید جلوی مامور بخوره؛اگه تو بزرگراست !!؟که کسی بهش نگاه نمیکنه اگه تو یه خیابون شلوغه و یه آبشیرین اونجاست نخوره،حالا اگه نخوره میمیره یه 10 دقیقه دیگه 30 دقیقه دیگه جایی که خلوته بخوره وهزار تا راه دیگه و البته استثناء هم هست از اینکه شخص در حال مرگ باشه یا اینکه یکی حواسش نباشه و خورده و یا... و هیچ کشور یا تفکر یا هرچیزی نمی تونه ادعا کنه اگه من باشم بصورت 100% هر قانونی که میزارم اعمال میشه بدون اجحاف حتی در حق یک نفر؛این ادعا کاملا نابخردانه است و اگر هر آدمی برعکس حقیقت موجود چنین چیزی رو(عدالت100%)می خواد ناشی از فطرتشه و این محقق نمیشه جز در هنگام ظهور منجی که هر دینی نامی را برای ایشان برگذیده است.و وجود منجی یک حقیقت غیر قابل انکار است البته اگر ما تمام وقتمان را صرف انجام کارهایی که خودمان دوست داریم نکنیم و وقتی هم برای یافتن حقیقت بگذاریم بدور از تعصبات بی مورد و ولنگاریهای شخصی.
توریست
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
4
13
سلام. بهترین راه گرفتن آمار هرساله روزه بگیران ومقایسه آن با سالهای گذشته است که بفهمیم این رویه و روشی که سالها ادامه داده وبر آن پافشاری می کنیم اثر منفی داشته یا مثبت
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
صد درصد موافقم
منتقد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
3
11
به جای این کارا بری بشنین برسی کنید علت اینکه مردم ما هر روز از دین دور تر میشن چیست؟
ما میدونیم
شما هم میدونید.
یه مقدار به رفتار بعضیها در نظام نگاه کن
روزه است به مردم هم دروغ میگه خوب مردم که نا آگاه نیستند میفهمند
میگن اینکه.....
وای به بقیهشون
شاید هم ...
اصلا ولش کن بزار ببینیم با زور به کجا میرسه
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
علت آن کوک شدن بعضی ها به دست برنامه های مخرب ماهواره است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
3
10
بولتن واقعا خیلی.."" و این نوع برخورد، در همه‌ی نظام‌های حقوقی وجود داشته و قاعده‌ی کاملا پذیرفته شده‌ایست""میشه دقیقا بگی کجای دنیا و نظام های حقوقی همچین اتفاقی افتاده؟؟همین تهران فقط روزی چند میلیون رهگذر ومسافر داره طبق گفته ی آقایان بعد اینها همشون اگر بخوان چیزی میل کنند باید برن قایم بشن اونوقت این همه آدم کجا قایم بشن؟؟بعد هم حقیقت را قبول کنید شما میخواید فقط ظاهر را خوب واسلامی نشان بدید چون با این شعار آمدید واگر به آن عمل نکنید زیر سوال میروید....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
3
11
به قول یکی از دوستان:
داعش در خانه و ما گرد جهان میگردیم.
لابد میخواهید بگید دستور دینه؟؟؟
اولا ما در دینمون قوانین ثانویه هم داریم بعضی از قوانین الان نتیجه عکس میده وتاثیری نداره مثلا زمان پیامبر ایشان چندین همسر داشتند ولی الان نمیشه این کارو کرد مگر سرلوحه کار ما رفتار وگفتار وعترت پیامبر نیست خوب این چند همسری هم جزو دسته ی همین رفتار ها قرار میگیرد ولی الان نمیشه اون رو انجام داد. آیا گناه است؟؟خیر .
دوما داعش هم میگه ما بخاطر اسلام داریم این کارو میکنیم خوب اشتباه میکنن باید مواظب باشیم که یه وقت ما هم اینجوری نشیم که فکر کنم شدیم دیگه.
پاسخ ها
حسین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
شما چند همسر داشته باش اشکالی نداره.ضمنا نمی خواد فتوی صادر کنی وبرا ما پیغمبر بشی .داعش هم خودتی نه کسانی که به احکام شرعی عمل می کنن برپایه شریعت اسلام.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
آقا حسین پس لابد شما ودوستانتون پیغمبر هستید(نعوذ بالله)که هر روز یه فتوی جدید صادر میکنید؟؟اونهایی که هر روز تصویب میشه و مردم مجبورن انجام بدن لابد دستورات اسلامه؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
4
13
من خودم الحمدالله اهل نماز و روزه هستم ولی نمی دونم چرا تو ایران تو تفکرات مردم هم دخالت میکنن. بد نیست یه سری به کشورهایی مثل مالزی بزنیم که مردم با هر تفکری چقدر راحت در کنار هم هستند با توجه به اینکه بیش از 70 درصد مسلمان هستند
پاسخ ها
حسین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
یعنی چی ؟تومملکت اسلامی با توجه به قانون اساسی باید احکام اسلامی اجرا بشه.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
3
5
من با برخورد با روزه خواری مخالف هستم و میگم خداوند به هرکسی اختیار داده و انسان باید در اختیار کامل باشه که جهنم روزه خواری پیش مردم دوست داره یا بهشت روزه گرفتن دوست داره همچنین با روزه خواری بعضی ها پیش مردم هم به شدت مخالفم ولی باز هم هیچ کدام از این ها به اون سایت ضد انقلاب جرس ربطی نداره وب سایت ضد انقلاب جرس خیلی بی جا میکنه در امور ایران دخالت میکنه با تشکر ازخبرگزاری بولتن نیوز
مدیر پایگاه روزه خواری در انظار عمومی منافی حرمت ماه مبارک رمضان است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
3
2
در این باب بد نیست سری به فرهنگ بزنیم،
اینجا یک کشور اسلامی است که باید قوانین اسلامی در آن رعایت شود،ظواهرو باطن در کنار هم!
درست است که برخی که ظاهر متشرعی دارند فقط ظاهر امر را رعایت می کنند برای پیش برد اهدافشان که البته در حال حاضر با ظاهر متشرع در بین مردم کاری از پیش نمی رود که چه بسا آزار هم خواهی دید و این امر در قدرت نمود دارد و ما از این ابو موسی اشعری و اشعث صفتان به خدا پناه می بریم که علی ع خود نیز به خاطر امامت و عدم انشقاق بین مسلمین و عدم درک و حمایت مردم نمی توانست این اشخاص را از خود براند!پس احمق است کسی که اشخاص را ملاک دین خدا قرار دهد با توجه به عصر اطلاعات!اما فرهنگ حکم می کند نسبت به قوانین یک کشور التزام به رعایت داشته باشیم پس بهانه جویی و شعار و رفع تکلیف را کنار بگذارید و بیش از این در ورطه توهمات فرو نروید لطفا!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
0
2
خداوند ظهور اقا امام زمان را تعجیل کند تا مرز بین درست و نادرست مشخص بشه.واقعا گاهی اوقات آدم نمیدونه چی درست و چی غلطه.الحمدلله هیچ کس در اصول مشکلی نداره. فقط در روشها و قضاوت هاست که همه چی خراب میشه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
0
1
تظاهر به روزه خواری جرم است نه روزه خواری
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین