کد خبر: ۱۸۴۵۲۲
تعداد نظرات: ۵۱ نظر
تاریخ انتشار:
خودباختگی و ازخودبیگانگی تا کجا...؟

کریسمس عید مسیحی‌هاست، نه باکلاس‌ها!

کریسمس‌تان مبارک! سال نو میلادی مبارک! ژانویه مبارک! 2014 مبارک! بابانوئل چی برات آورده؟ و بسیاری از این عبارت‌های نچسب که در این سرمای زمستانی، از دورن آدم را دچار یخ‌زدگی می‌کند و به فکر شلغم و شیرکاکائو می‌افتی تا شاید کمی از یخ‌زدگی حاصل از شنیدن این وصله‌های ناجور و غریب، کم شود.
گروه اجتماعی-سیّدمجتبی نعیمی، نمی‌دانم تیر و طایفه‌ی بیولوژیک، سایکولوژیک و ایدئولوژیک تقی‌زاده تا کجا می‌خواهند پیش بروند؟ برای اینکه نشان دهند از موی سر تا نوک انگشتِ پا آن طرف آبی هستند، یک‌ روز مثل فرنگی‌ها لباس می‌پوشند؛ بعد از چند روز که دل‌شان را می‌زند، سراغ اطفار جدیدی رفته و سعی می‌کنند، مثل آن ها غذا بخورند؛ و این تسلسل دل‌زدگی و ادای نو درآوردن آن قدر تکرارمی‌شود تا این که زیروبم زندگی آن ها بهم ریخته و درظاهر مدرن می‌شوند. اما باطناً همان صاحبان اذهان دست نخورده‌ای هستند که وقتی بلایی سرشان می‌آید، قهوه جوش می‌دهند و بعدش برای شکستن طلسم بلاها، همه‌ی بی‌عرضگی خود را به گردن اجنه و شیاطین می‌اندازند. و حالا اطفار جدید:

به گزارش بولتن نیوز
، زرت و زرت و از طرق مختلف مثل پیامک و فیس‌بوک و وایبر و تماس صوتی و تصویری و در صله‌ی ارحام و مابقی راه‌های اتصال نفوس، هی به خیک ما و خودشان می‌بندند که: کریسمس‌تان مبارک! سال نو میلادی مبارک! ژانویه مبارک! 2014 مبارک! بابانوئل چی برات آورده؟ و بسیاری از این عبارت‌های نچسب که در این سرمای زمستانی، از دورن آدم را دچار یخ‌زدگی می‌کند و به فکر شلغم و شیرکاکائو می‌افتی تا شاید کمی از یخ‌زدگی حاصل از شنیدن این وصله‌های ناجور و غریب، کم شود.

معلوم نیست نه‌نه بابای طرف مسیحی‌ست یا اینکه خودش به تازگی مسیحی شده که این همه کریسمس برایش مهم شده؟ شاید هم ما مسیحی شده‌ایم و این را روی پیشانی‌مان داغ کرده‌اند و خودمان خبر نداریم. تصورش را بکنید، با همان شوق و ذوقی که همه‌ی ما در اواخر اسفند می‌رویم و ماهی قرمز با سبزه می‌خریم، طرف بلند شده و رفته درخت کاج خریده که کریسمس را جشن بگیرد.


جالب این است که وقتی از ایشان می‌پرسی کریسمس برای چی عید مسیحیان است؟ یا اکثراً نمی‌دانند یا این که وقتی جواب سوال اولت را می‌دهند و می‌گویند: خوب به خاطر میلاد مسیح دیگر، در پاسخ به سوال دومت می‌ماند وقتی می‌پرسی: از مسیح دو جمله برایم می‌گویی؟ دیگر خیلی بلد باشد یا می‌گوید: به قول حضرت مسیح "اگر کسی به طرف راست صورتت سیلی زد، طرف چپ را هم جلویش بگیر تا دومی را بزند"، و یا این که می‌گوید: "پندار نیک، گفتار نیک و کردار نیک" که بعد از شنیدن این جمله از طرف شما که این جملات برای زرتشت پیامبر است نه عیسی مسیح، خیط می‌شود و به پرنده‌های خشمگین آیپدش پناه می‌برد.

افسوس مضاعف برای این دسته وقتی از دل انسان بلندمی‌شود که طرف حداقل مسلمان شناسنامه‌ایست و حتی عاشورا برای دیدن دسته‌های عزاداری به خیابان می‌آید، و به جای این که در روز سالگرد شهادت امام رئوف، امام رضا(ع) در ظاهر هم که شده اندوهگین باشد و برای فرندلیستش، یک پیام تسلیت سند تو آل کند، عین این دستگاه خمیرگیری نان لواش، برای این و آن از خودش پیام تبریک کریسمس بیرون می‌دهد. و چه دل بزرگی داشتند آن مسیحیانی که در ایران و بین ما زندگی کرده و وقتی دیدند ما در سه داغ، عزاداریم، از شادی‌شان به خاطر غم ما دست برداشتند.

آخر یکی نیست به این بنده‌های خدا بگوید: عزیز من! کریسمس عید مسیحی‌هاست نه باکلاس‌ها! ما که کلا با این باکلاسی شما مشکل داریم و اصلاً نمی‌فهمیم چرا باید به کسی که مثلاً آیفون 5 اس دارد، بیشتر از پدر خودمان که هنوز به نوکیا 1100 وفادار مانده احترام بیشتری بگذاریم؟!! حالا اگر هم بپذیریم که این‌ها باکلاسی‌ست و به معنی آدم بهتر بودن است، دیگر با این یکی نمی‌توانیم کنار بیایم که یک نفر بیاید و به خاطر چیزهایی که نه با ریشه‌ی تاریخی او سازگاری دارد و نه با دین و ایمان او، جشن بگیرد و شادی‌اش را با دیگران به اشتراک بگذارد.

باز اگر به خاطر میلاد پیامبر دوستی، حضرت مسیح(ع) ابراز شادمانی می‌کردند که خیلی عالی بود. می‌گفتیم خوب، طرف به خاطر اعتقادات دینی‌اش خوشحال است و چه آدم عمیقی که این همه درتاریخ بشریت فرو رفته که به خاطر ولادت پیامبر پیش ازپیامبرِ اسلام، شادمان است و ان‌قریب است که به خاطر تولد سایر پیامبران هم جشن بگیرد و مثلاً پیامک بدهد که تولد حضرت نوح مبارک! اما جالب اینجاست که در آن ایام که چند روز پیش از کریسمس است، انگار نه انگار. آن روزها در تدارک عیدند نه در عیش عید.

و یا اگر خودشان مسیحی بوده یا مخاطب پیام‌ها و توئیت‌های‌شان، می‌گفتیم قضیه‌ی فک و فامیلی در کار است، که این هم نیست! پس ادله‌‌ی دینی که برای این همه شور و شعف وجود ندارد، ادله‌‌ی ملی میهنی هم که کلاً روی هواست. علل قوم و خویشی هم که مالیده! در نتیجه می‌ماند یک چیز که سابق بر این هم وجود داشته و تا دل‌تان بخواهد در تاریخ این مملکت نمونه دارد و آن دلیل چیزی نیست جز همانی که آل‌احمد خدا بیامرز می‌گفت: غرب‌زدگی!!!

یک عده از آن جا که بزرگی را در دامن کوتاه و کراوات بلند غربی دیده‌اند و خیلی هم دنبال بزرگ شدن هستند، خواسته یا ناخواسته در شطرنج غرب‌زدگی بازی می‌کنند و با هر حرکتی که انجام می‌دهند، مهره‌های شخصیتی‌شان را می‌سوزانند. حالا قرار است دیگر چه حرکتی از خود نشان بدهند که کیش و مات شوند، الله اعلم! امیدواریم آن روز را نبینیم.

هرچند دیر شده که دلیلش عزای پیامبر اسلام(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) بود، اما ما به سهم خودمان، هم میلاد حضرت مسیح(ع) را و هم آغاز سال جدید میلادی را به همه‌ی موحدین، مسیحیان و آن هایی که در بلاد غربی زندگی می‌کنند و بلد هستند که اسم ماه بعد از ژانویه چیست و حقوق‌شان را اول هر ماه میلادی دریافت می‌کنند، تبریک می‌گوییم.
و یک توصیه به برادران غرب‌زده! برای نمایش باکلاسی‌تان کمی خلاقیت نشان دهید، خواهشاً!

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۵۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۲۸
هادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
88
66
جناب نویستده محترم! خوب نیست کمی ادبیاتتون بهتر باشه؟ شاید اینا واقعاً مسیحی باشند...
در ضمن شما که غرب زده ترید ظاهراً:
"...فرندلیستش، یک پیام تسلیت سند تو آل کند..."
فقط سعی داشتی یه کم مردم رو بخندونی، میدونم قصد و غرضی نداشتی!
پاسخ ها
م.ج
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
در مورد این عکس ها نمیدونم شاید واقعا مسیحی هستن اما کلیت داستان حقیقت داره. خیلی از هم وطن های ما تمایل زیادی دارن در حقیقت ادای غربی ها رو در بیارن و اینو تشخص تلقی میکنن واستدلالشون عمدتا اینه که این یک چیز جهانیه مثلا: ولنتاین یه روز جهانیه ما هم باید جشن بگیریم...... در حالی که هیچ جنبه دیگه ای از زندگیشون رو حاظر نیستن مثل غربی ها کنن منظورم اونجاهاییه که باید از دیگران یاد بگیریم مثل نظم در کارها...رعایت حقوق دیگران.....دروغ نگفتن.....صادقانه کار کردن. این دسته از افراد یه ظاهری به خود گرفتن که اگه کمی نزدیکتر بهشون نگاه کنی از درون پوچ این پوسته باخبر میشی.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
... اگر خودشان مسیحی بوده یا مخاطب پیام‌ها و توئیت‌های‌شان، می‌گفتیم قضیه‌ی فک و فامیلی در کار است، که این هم نیست! ...
خوشم میاد متن رو کامل خونده و اضهار نظر میکنید.
بابا فقط تیتر رو نخونید، به متن هم دقت کنید تو رو خدا
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
آقا هادی !! اگر متن را خوب بخونب متوجه میشی منظور کسانی هستند که مسیحی نیستند و تازه اطلاعی هم از دین مسیح و حضرت عیسی (ع) ندارند. .. من هم عید کریسمس را به همه ی هموطنان مسیحی و تمام موحدان جهان تبریک عرض میکنم.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
خدا براي پدر و مادرت حفظت كنه خوشم اومد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
10
53
دلیل دیگر این رفتارها حذف داشته ها و باورهای یک ملت است که باعث گریز به سمت دیگر می شود .
اگر ظرف وجود ملت را از سنن و آداب ملی آنان تهی نکنید جایی برای ریختن اداب بیگانه در آن باقی نمی ماند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
وقتی آیین های باستانی ملت اجازه ظهور پیدانمیکنند عواقب اینچنینی هم دارد.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
ناشناس 23:36 متاسفانه بعضی از آداب و رسوم ما آنچنا خطرناک انجام میشه که مردم آرزو می کنن اصلا اجرا نشه از جمله چهارشنبه سوری که تبدیلشده به چهارشنبه سوزی و هر ساله چشمهای زیادی بخاطرش در میاد و انگشتان زیادی بخاطرش قطع میشه
مينا
|
UNITED KINGDOM
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
24
31
حضرت مسيح يك پيامبر الهي هستند كه در قرآن هم پيامبري ايشان مورد تاكيد بوده پس تبريك سالروز تولد ايشون منافاتي با مسلمون بودن نداره...مثلا اين كه بعضي از كشور هاي غير ايراني نوروز رو تبريك مي گن آيا باعث خوشحالي ما نميشه...يا شركت بعضي از هموطنان ارمني در مراسم هايي مثل عاشورا براي ما بار مثبت داره و ميگيم اين ها چه روح بزرگي دارند... پس بياييم با ننوشتن و عدم انتشار مطلب بالا نشون بديم كه مسلمون ها هم تنگ نظر و خود خواه نيستند و جهاني و انساني فكر ميكنند و همونطور كه توقع دارن هموطنان مسيحيشون تو غم و شادي با اون ها شركت كنند مثل شهداي مسيحي در جنگ تحميلي.. خود مسلمون ها هم در غم و جشن و شادي مسيحي ها خودشون رو شريك بدونند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
حق با شماست
تنها
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
اول موضوع رو بخون و بفهم منظورش چی بوده بعد مسلمون و غیر مسلمون و بکش وسط هر چند حرفات و یه جورایی میشه قبول کرد ولی من با م.ج موافقم بعصی ها یادرشون رفته چی هستن!!
ناشناس
| GERMANY |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
هیچ عقل سلیمی بخاطر نظرات شما به شما اعلام جنگ وخصومت ودشمنی نمیکند.دقیقا ما مسلمانان ایرانی ارامنه را از خود میدانیم وچنان رابطه دوستانه است که در کشورهای خارجی باورشان نمیشود در ایران مسیحیان هموطن ما زندگی میکنند زیرا تا کنون از درگیری مسلمان ومسیحی در ایران گزارسی نشده. مسیحیان در ایران در غم وشادی ما شریکند وما هم بهمچنین.بحث بر سر خودباختگی و تغییر فرهنگ است.کدام مسیحی بعد از شرکت در مساجد ما تغییر دین وآیین وفرهنگ میدهد؟وکدام مسیحی جوگیرشده واسم پسرش را مثلا علی، حسین،محمد...ونام دخترش را خدیجه، بتول،فاطمه.....میگذارد. آنها با حفظ فرهنگ ودین وآیین خود با ما رابطه دارند.واین انتظار متقابل بجا از مسلمانان کاملا منطقیست. ضمنا تولد حضرت عیسی ع را د رکشورهای مسیحی با دعا ونیایش در کلیسا برگزار مینمایند واین فشفشه وترقه وجشن وسرور چند روز بعد بخاطر تحویل سال نو است که همه چیز است غیر از مراسم مذهبی ونیایش.ومربوط به تغییر سال میلادیست.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
بله وقتی به پیامبران ادیان دیگر می رسد شروع به حمایت از انها میکنیم ولی وقتی که نوبت به دین خودمان می رسد اصلا دیگر مهم نیست.
صادق
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
مینا خانم منظور نویسنده هم این نیست که خدای ناکرده از تولد حضرت عیسی (ع) خوشحال نباشیم. بلکه منظور این است که این عمل را منحرف نکنیم و به جای دینداری جای این خوشحالی را با باکلاسی عوض نکنیم. اکثر افرادی که کریسمس را تبریک می گویند و مسیحی نیستند برای تولد حضرت محمد(ص) پیام تبریک ارسال نمی کنند چون نه بخاطر دینداری بلکه بخاطر تقلید از غربیها_ بخوانید باکلاسی_ به یاد کریسمس هستند نه بخاطر شان و منزلت بالای حضرت مسیح(ع)
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
اینا سال جدید میلادی رو تبریک میگن و جشن میگیرن!!! نه تولد حضرت مسیح علیه السلام فرقش رو واقعا نمیدونین؟؟
SiNA
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
کاش متن رو هم مطالعه میفرمودید
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
12
20
خوب بود
پاسخ ها
پيمان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
به قولي در فيلم مارمولك كه اونقد براي رفتن به بهشت فشار نيارين كه از اون ورش جهنم بيرون بزنه!!
SiNA
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
پیمان جان خیالت تخت، یه عده ای با زور هم بهشت برو نیستند (قد تبین الرشد من الغی)
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
20
28
چون کریسمس جهانی است و مردم ایران می خواهند شاد باشند.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
16
17
این که جوونا میل به اونور پیدا کردند همین این یعنی تهاجم فرهنگی.عاقبتشان میبینیم انشاله.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
4
32
هر مذهبی که داشته باشی از همه مهمتر این است که انسان واقعی و خدا شناس حقیقی باشی.
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
9
26
به نظر من که خیلی جالب بود ،،( بعضیا چرا بخودشون گرفتن ، نکنه شما هم ....)
در این مقاله کسی نگفته تبریک سال جدید مسیحیان موردی داره ، گفته یک کشور که خودش دارای تاریخ ملی و مذهبی بسیار غنیست ، شایسته مردمانش نیست که تا این حد (البته بعضیا ، بد نیست نگاهی به فیسبوک بیندازین)سبک بازی دربیارند .
پاسخ ها
SiNA
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
در تکمیل حرفهای شما باید بگم اصلا یه عده منتظرن تا یکی یه بهونه ای بده دستشون و اونا هم شروع کنن به قول خودشون کلاس گذاشتن و پز دادن...
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
7
29
انسانی که از درون غنی باشد، نیازی به تقلید از غربی ها در خودش حس نخواهد کرد.
اسماعیل از بوکان اذربایجانغربی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
9
23
عزیزان خیلیا توایران و یا کشورهای اسلامی این عید رو نشانه کلاس می دونند مثلا در کشور عراق و منطقه کردستان تا دو ماه عید می گیرند در حالی که در خود واتیکان یه شب است. اگه این عید بخاطر خود حضرت عیسی باشه مشکلی نیست ولی خواهشا بخاطر غرب عید نگیرید
کوروش م
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
9
13
آقا یه عده کریسمس را جشن می گیرند.یک سگ بدقیافه و کثیف را که کثیف تر از این موجود وجود ندارد را در خیابان به دنبال خود می کشند و در خانه آن را می بوسند.تمام اصول اخلاقی را زیر پا می گذارند و در صحبت های خود از واژه های بیگانه استفاده می کنند و در آخر هم اسم خود را می گذارند متمدن مدرن و با کلاس.این است وضع فرهنگی بعضی ها در این جامعه.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
سگ مخلوق مفيدي است كه خداوند او را هدفمند خلق كرده مثلا نجات انسانهاي زير آوار ناشي از زلزله و سيل و يا دستگيري مجرمان حامل مواد مخدر و ... درست نيست از واژه كثيف براي اين مخلوق خدا استفاده شود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
10
3
اقای نویسنده جه بخواهی چه نخواهی از سر تا به انگشت ما فرنگی شده خودمان خبر نداریم.فقط کریسمس و تبریک ان و خرید کاج و. .. نیست.تمام تکنولوژی که ما و شما با کمال خرسندی در حال استفاده از ان هستیم و صبح تا شام تمام زندگیمان حول ان میچرخد ساخته بلاد غرب است.الفاظ غربی به کار میبریم چون جایگزینی برایش نداریم,چون اول این کلمات را این واژگان را از انها اموختیم.پس حق داریم فرنگی شویم.
پاسخ ها
SiNA
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
شما فرنگی بشید خیالی نیست، دست غرب هم درد نکنه فعلا شده نوکر ما، اونا بسازن ما هم کیفیشو میبریم D:
نیک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
11
3
موافق نیستم ابدا
سعید امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
10
9
ملت ما یک ملت غم زده شده و بهانه ای برای شادی نداره --در ایران باستان هر فصلی رو مردم جشن میگرفتند زمستان -پاییز -بهار -تابستان- رو به شکر گزاری از نعمات خداوند و جشن و سرور میپرداختند حالا اما غم و افسردگی به ما داده میشه و اگر چاره ای برای شاد زیستن مردم نکنند شادی رو از فرهنگ دیگران قرض میگیرند
پاسخ ها
SiNA
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
ملت ما رفته دنبال مادیات، اینقد حرص مال دنیا رو میزنه که دیگه نمیدونه از اون چیزی که داره باید چه جوری لذتشو ببره
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
مثلا دنبال غربیها رفتن باعث خوشحالی میشه؟؟!!!
امین
|
-
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
11
9
کاش ما یاد بگیریم به کار بقیه کار نداشته باشیم و تو زندگی شخصی دیگران سرک نکشیم - کاش آزادی را واسه همه لق لقه زبون ندونیم - با برگزار شدن یا نشدن روز کریسمس و شادی در جمع خانه و خانواده چی از شما کم میشه؟- به نظر من شما با خنده مشکل دارید نه با کریسمس - از خداوند متعال واسه هممون آرزوی روزهای شاد و خوب دارم - انشائ ا...
کاظم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
14
13
ضمن تبریک بابت سال جدید میلادی به تمامی مسیح دوستان جهان.
در گستره فرهنگی ایران که فراتر از مرزهای سیاسی ایران است ؛تمایل به جشن و شادی بیشتر از اندوه می باشد. زیرا ایرانیان باستان غم مفرط را گناه میدانستند.
چرا نباید شادی مردم را تحمل کنیم؟
حضرت عیسی (ع) پیامبر ما مسلمانان نیز هست و چه بهانه خوبی برای شادی از این بهتر؟!(البته امسال کمی با احتیاط)
درود بر عیسی مسیح(ع) که همراه با منجی عالم بشریت مهدی موعود(عج) ظهور خواهند نمود.
و درود بر ایرانیان باکلاس.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
به اقلیتها باید احترام گذاشت همانطور که اونها امام حسین(ع) وائمه اطهار رو دوست دارند واحترام میگذارند پس ما هم باید احترام بگذاریم .افرین به تو دوست گرامی
کاملا ناشناس
|
-
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
8
5
واقعا واقعا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
7
11
همه شادی رو دوست دارن نه غم واندوه ...به امید اینکه همه مردم دنیا شاد باشند
ایمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
6
9
جالبه این افراد که میگن حضرت عیسی(ع) پیامبر خداست و بهمین خاطر ما در شادی مسیحیان شریک هستیم و انسانیت و خداشناس بودن مهمه(در واقع این یه نوع سرپوش گذاشتن برای اقدامات نادرسته) هیچوقت نمیشه برای تولد حضرت محمد(ص) همچین کارایی بکنن و کادو بدن و پیام تبریک و...!! پس کاملا مشخصه این موضوع هیچ ربطی به خدا و حقیقت ودین و پیامبران نداره!!
بعضی آدما بی هویت شدن،با اینکارا میخوان به خودشون هویت بدن، ...میخوان با اینکارا پیش دیگران جلوه نمایی کنن!! اینا فقط از افراد بی هویت بر میاد و لاغیر...!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
وقتي در صدا و سيماي كشور هيچ برنامه اي راجع به ايام مسيحي و تولد اين پيامبر بزرگ براي هموطنان مسيحي به نمايش در نمي آيد بگذاريد حداقل بعضي از ايرانيان مسلمان در مراسم شاديشان شركت كنند تا اين خلا و بي انصافي كه در حق آنان روا مي شود مردم پر كنند. مگر هموطنان مسيحي ما ايراني نيستند و مگر در قرآن نام مسيح و مادر بزرگوارش نيست كه صدا و سيما انقدر مغرضانه عمل مي كند؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
8
5
امام خمینی هم وقتی در فرانسه بودن از دوستاشون خواستن که روز کریسمس برای مسیحیا گل ببرن و تبریک بگن چه عیبی داره ماهم به هم وطنان ارمنیمون این روزو تبریک بگیم.....
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
این چیزی که میگی هیچ ربطی به مطلب بالا نداره، بهتره متن رو بخونی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
3
1
اينقدر اطفار!!(منظور اطوار) نياين!!
مرضیه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
2
2
کاش یکمی از سرک کشیدن تو زندگی بقیه دست بکشیم و ببینیم که واقعا خودمون کجا واستادیم ؟ خب بعضی ها که واقعا مسیحی هستن و این عید مقدس رو جشن میگیرن اما قبول دارم دسته ای از مسلمون ها هم هستن که فقط بچه مسلمونن و این کارها رو باکلاسی میدونن و خب من نمیتونم در مورد این افراد چیزی بگم چون نمیتونم مثه اونا فک کنم و بنظر من افکار و عقاید اونها از پایه و اساس مشکل داره...از همه این ها که بگذریم بنظرم تبریک گفتن سال نو میلادی یا تبریک گفتن تولد حضرت مسیح برای هر انسانی هیچ مشکلی نداره..اما اینکه یک انسان بخواد خودش رو درگیر این مسائل بکنه و درش غرق بشه بنظرم خنده داره و اون شخص فقط از سر بیکاری و اینکه خودش رو و عقایدش رو مشخص نکرده به این موارد روی میاره...
+ما همگی باید اول از همه خودمون و عقاید و نظرات خودمون رو بشناسیم .. ما باید جایگاه خودمون رو بشناسیم...هیچ فرقی هم نداره که مسلمون باشیم یا نه...هر انسانی باید خودش و دنیای اطرافش رو بشناسه تا بفهمه داره چیکار میکنه...تا مثه اون دسته افرادی که نمیدونن از زندگی چی میخوان توی تجملات و مناسبت های این چنینی غرق نشه...

+در ضمن من میدونم که شما حتما میدونین که تولد حضرت مسیح با سال نو خیلی فرق داره...راستش تا اونجایی که من میدونم روز تولد حضرت مسیح خونواده ها دور هم جمع میشن و غذا میخورن و.. از این حرفا...اما روز سال نو جمع ها بیشتر دوستانه میشه و مردم (البته نه ایران ) میرن تو خیابونا و خوشحالیشون رو تخلیه میکنن و آتیش بازی و ازین حرفا :))
یوکابت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
2
6
تعدادی ازبازیگران کشورمونم فکر کنم مسیحیند/اخه این روزامدام بادرختان کریمسی عکس میگیرندیابابانوئلی لباس میپوشند.....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
0
3
به همه اون کلمات فرنگی استفاده شده این غلط املایی رو هم اضافه کنید ان قریب (عنقریب)
elemi
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
1
0
اتفاقا خیلی هم خوبه که ما از فرهنگ های دیگه هم استقبال کنیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
0
1
حمله این دوست مون کاملا درسته منم بهش اعتقاد دارم : انسانی که از درون غنی باشد، نیازی به تقلید از غربی ها در خودش حس نخواهد کرد.
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
1
1
راستش خانمی مسن در همسایگی ما اصالتا از مادر ی روسی وپدر از اقلیت ایرانی است زندگی میکنه ،خوب ما باهم رابطه خوبی داریم ایا نباید به انها عیدشان راتبریک گفت وکادو داد در حالیکه نذری ما رو با جون ودل قبول داره ووقتی میلاد ائمه میشه انگار اعیاد خودشه وبرای ما شیرینی میاره. کاش این رفتار زشت عیب جویی وایراد گرفتن وقضاوت نااگاهانه در بین ملت ایران از بین بره .
پاسخ ها
کاظم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
سلام ایرانی عزیز
با منظور شما موافقم.
یه عده هستند که اسم خودشون رو مسلمومن میزارن و مثل آب راکد میمونن! حاضر نیستند دیگران رو تحمل کنن ولی میخوان همه اونا رو تحمل کنن. فکر میکنن هر چی میگن و فک میکنن درسته و بقیه عالم وآدم همه گناهکارو جهنمی هستند! در واقع این خودخواهی آنها راهی به بهشت نخواهد داشت. آنها با مهربانی رفتار کردن را از اسلام نیاموختن .حتی در اعیاد مذهبی اگر اندکی شاد نمایان شوند ؛ ته دل ریاکارند و همچنین در عزا.
اما از معجزات اسلام پویایی و نفوذ آن در قلبهای پاک است و همچنین تحمل این افراد.
انشاالله جامعه ما راه صحیح اسلام ناب محمدی (ص) را پیدا کند.
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین