کد خبر: ۱۷۰۳۶۱
تعداد نظرات: ۸۷ نظر
تاریخ انتشار:

کارناوال مرگ در میان خوانندگان لس‌آنجلسی

بعد از انقلاب اسلامی، کشور ما شاهد تحولات چشمگیری در عرصه‌های مختلف فرهنگی وهنری بود.
به گزارش بولتن نیوز،  سینما از منجلاب متعفن فیلم‌ فارسی به چشم‌اندازهای روشن یک فرهنگسازی متعهد و پیشرو وارد شد و ادبیات که در ایران هنر هزار ساله بود و ویژگی نخست این بوم و بر محسوب می‌گردید شگفت‌زده از تحولات انقلابی و در پی آن حماسه‌های به وجود آمده در دفاع مقدس به بیان تازه دست یافت و موسیقی ما اولین گام‌های نو شدن را در سرودهای انقلابی برداشت که این روند به ترانه‌های حوزه دفاع مقدس و جلوه‌های پرطنین اصیل و ایرانی آن پیوند خورد.
 
هرچند شمار زیادی از موزیسین‌ها و خوانندگان مبتذل زمان شاه با حدوث انقلاب اسلامی از ایران رفتند اما بیشتر فعالان عرصه موسیقی سنتی در کشور باقی ماندند.
 
علاوه براین از دهه هفتاد موسیقی پاپ بار دیگر در داخل زنده شد کسانی که در آن دوره مخاطبان موسیقی پاپ بودند حتما این را به یاد دارند که پخش کاست‌های پاپ داخلی مدتی باعث سکته‌ی موسیقی آن سوی آب‌ها شد.
 
این حرکت که در ابتدا با شتابی چنین خیره‌کننده به راه افتاد در ادامه مسیر کمی کُند شد ولی بعدها خوانندگان دیگری پیدا شدند که پاپ داخلی را دوباره جان بخشیدند.
 
بعضی از این خواننده‌ها مثل "محمد اصفهانی" تلفیقی از موسیقی پاپ و سنتی را به میدان آوردند و فضای بازار آهنگ و ترانه به سمتی رفت که حتی افرادی نظیر "علیرضا افتخاری" هم موسیقی‌های سنتی‌شان را با تنظیم‌های پاپ روانه بازار کردند و امروز می‌بینیم که تعداد پاپ‌خوان‌های خلاق و پرطرفدار در داخل کشور خیلی زیاد شده و با اینکه می‌توان از وضعیت ترانه و آهنگ پاپ داخلی انتقاداتی را هم به عمل آورد، به طور کل باید گفت آینده آن بسیار امیدبخش است.
 
و نقش رسانه‌ ملی در این میان قطعا بی‌بدیل است.
 
اما از آن طرف بگوییم و خواننده موزیسین‌های دور از خانه؛
 
زمانی که تعدادی از خوانندگان خارج از کشور احساس می‌کردند که تا ابد برای مخاطبان فارسی زبان در هیبت و هیئت اسطوره‌هایی تکرار ناشدنی هستند اما بازار کساد و سقوط بیش از پیش کنسرت‌های این افراد و فروش کم آلبوم‌هایشان در چند وقت اخیر نشان داده که این احساس چندان هم صائب نیست.
 
کار کسادی این بازار به جایی رسیده که یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای، یعنی شبکه‌ای که می‌شد آن را تاکنون مدافع سرسخت این طیف از خواننده‌ها دانست، چند شب پیش در گزارش مفصل به این کم رونقی و افول و سقوط اشاره صریحی کرد.
 
در آن برنامه کنسرت‌های این دست از خوانندگان در آنتالیای ترکیه محور اصلی و بهانه‌ی بحث کسادی‌ها قرار گرفت و خبرنگاری که پیگیر قضیه بود در اوایل گزارش به دوربین این شبکه ماهواره‌ای گفت؛
 
تب آنتالیا دیگر سرماخوردگی هم نیست.
 
بعد و در ادامه او سراغ دو نفر از تهیه‌کننده‌های موسیقی لس‌آنجلسی رفت تا دلایل کم رونقی‌های اخیر را در گفتگو با آنان بررسی‌ کنند.
 
اولین مسئله‌ای که در آن صحبت‌ها مطرح شد بحث گران شدن ارز بود که باعث پرهزینه شدن سفر ایرانی‌ها به خارج از کشور برای حضور در کنسرت‌ها شده.
 
اما در ادامه مسئله‌ای مهم‌تر به میان آمد؛
 
خواننده‌های آن سوی آب پیر شده‌اند و تا بحال هرچه در چنته‌شان بوده را خرج کرده‌اند.
 
این قضیه دلیل اصلی افول موسیقی لس‌آنجلسی است.
 
در گفتگوی دوم یکی از تهیه‌کنندگان موسیقی و کنسرت در خارج از کشور جمله اعتراف‌گونه و جالب را بر زبان آورد و گفت؛
 
مخاطب می‌نشیند و با خودش فکر می‌کند که چرا باید به یک کنسرت رفت؟
 
او به خودش می‌گوید که (نوستالوژی‌بازی تا کی؟)
 
آری! نوستالوژی هرچند تاثیر داشته باشد اما نمی‌توان به تنهایی برآن تکیه کرد و یک بازار را چرخاند.
 
البته باید موارد دیگری را هم به دلایل افول کنسرت‌ها و کاهش فروش آلبوم‌های لس‌آنجلسی اضافه کرد.
 
یکی اینکه امروز ما از خواننده‌های خارج نشینی چه تصویری در ذهن داریم؟
 
عده‌ای آدم الکلی، معتاد، افسرده، بی‌بند و بار و کلاهبردار که عرف و هنجاری جدا از مردم ایران دارند و برای ما کاملا بیگانه‌اند.
 
شاید حتی ارتباط برقرار کردن با یک خارجی برای ما راحت‌تر باشد تا این افراد که فارسی صحبت می‌کنند و آواز می‌خوانند، چراکه این‌ها در برزخی از نه این بودن و نه آن شدن حیران‌اند و ادا و ایده وعادتشان هر ایرانی اصیلی را پس می‌‍زند.
 
دلیل دیگر را می‌توان زاویه گرفتن این خواننده‌ها از موسیقی اصیل سنتی یعنی موسیقی ارزشی‌ و پویای برآمده از فرهنگ ملی دانست.
 
مسلم است که دوری از موسیقی سنتی، خوانندگان لس‌آنجلسی را از نظر ریشه فنی کار دچار ضعف اساسی کرده و این خود یکی دیگر از دلایل افول آن‌هاست.
 
دلیل دیگر زایش موسیقی داخل و تولد خواننده‌های جوان پاپ در ایران است که حتی در آینده منتظریم تعداد نوابغ در میان آن‌ها خیلی بیشتر هم بشود.
 
موسیقی پاپ ما برای امروز به اصطلاح تئوریسین‌های هنری در مرحله (گسترش خلاقیت) است که آینده آن را می‌توان روشن دید.
 
موسیقی لس‌آنجلسی عقیم و نازاست و امروز زن و مردهای هشتاد- هفتاد ساله آن ور آبی با صداهایی که با زور هزار نوع سوخت نامشروع از ته چاه حنجره بیرون می‌آید، نمی‌توانند در مقابل ستاره‌های تازه نفس و خلاق و هر روز بیشتر شونده‌ی داخلی، پایاپای رقابت کنند.
 
شاید شما بتوانید موارد دیگری را هم به دلایل افول موسیقی لس‌آنجلسی اضافه کنید اما به هر حال خبر مهم –که البته به مرور اتفاق افتاد- مرگ خوانندگان دور از خانه است.
 
امروز خواننده‌های ایرانی در خارج از کشور طوری به بمب‌بست رسیده‌اند که برای دیده شدن و امرار معاش مرتب مجبورند به برگزاری آکادمی‌ها و مسابقات موسیقی در شبکه‌های خلوت ماهواره‌ای روی بیاورند.
 
قطعا آینده نزدیک آن‌ها را می‌توان از این هم کم رونق‌تر تصور کرد و در یک کلام باید گفت عمر موسیقی لس‌آنجلسی به سر آمده است.
 
و باز اینکه نقش رسانه ملی را هم باید در این میان در محوری‌ترین جایگاه دید.
 
صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران غیر از نقشی که به عنوان تولیدکننده عمده‌ای از این آثار و پرورش‌دهنده تعداد قابل توجهی از استعدادهای نو در این زمینه دارد، به واسطه ارتباط مستقیم با مخاطبان در تبلیغ موسیقی داخل هم توانسته نقش بسزایی ایفا کند.
 
غیر از نماهنگ‌های تلویزیون و پخش رادیویی موسیقی‌ها که با اعلام اسامی خوانندگان انجام می‌شود، حتی تیتراژ آغازین و پایانی سریال‌ها و یا برنامه‌های تولیدی تلویزیون به قدری با کیفیت است که گاهی بعد از اینکه یکی از این ترانه‌ها را سه ماه هرشب گوش کردیم، بازهم دوست داریم در تلفن همراه و یا ضبط خودرویمان آن را بشنویم.
 
این موسیقی‌ها قطعا می‌تواند در خاطره یک نسل بماند و به نسل‌های بعد منتقل شود.
 
اخیرا کنسرت‌های داخلی چه در حوزه موسیقی برجسته ملی و سنتی و چه در فضای پاپ درحال یافتن رونق هزار چندان است و الاکلنگ داخل و خارج، به نفع کفه خانگی مرتب پایین می‌آید.
 
 
مردم مطالباتي جدي نسبت به برگزاري كنسرت‌هاي داخلي دارند و در هنرمندان ما هم قابليت پاسخگويي به اين نياز بازار وجود دارد.
 
 
دوران فريبكاري و كشاندن مخاطبان به كنسرت‌هاي آن سوي آب با بهانه‌ها و انگيزه‌هاي پوچ و خيالي به سر رسيده و ديگر لازم نيست كه كلي پول خرج كنيد و به آنتاليا يا دبي يا ... برويد كه در آخر بفهميد ارزشش را نداشت بلكه همينجا، در تهران، خوزستان، هرمزگان، آذربايجان و ... مي‌توانيد به تماشاي كنسرتي پرشور و با كيفيت در كنار خودي‌ها برويد.
 
 
آينده از آن همه آنهايي است كه در داخل ميهن و با پيروي از عرف و هنجار جامعه ايران به كار موسيقي ادامه مي‌دهند.
 
 
آنهايي كه سيم ارتباطشان با داخل قطع شده بايد خود را حذف شده بدانند و آنها كه مدتي غايب بوده‌اند بايد سريع خود را از راه رسانده و كارت حضورشان را بزنند والا هر كس كه از خاطره مردم حذف شد به قهقرا خواهد رفت و  قهقرا يعني چاه سياهي كه عمق آن بي‌انتهاست و سقوط در آن ابدي خواهد بود.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۸۷
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۳۴
نادر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
47
92
خیلی از مردم ایران خیلی از خواننده های لس آنجلسی را مثل بت می پرستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
واقعیت نداره
من کی حتی اسمشونم نمیدونم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
تو تو این فضاها نیستی یا لااقل دور و بریات نیستن وگرنه راس میگه خیلی از مردم کشورمون مخصوصا جوونا زندگیشون با این چرت و پرتا میگذره
میثم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
ضمن تایید حرف های نادر.به نظر شماها چه اشکال داشت که مسئولین ارشاد خواننده های یی مثل امید و معین و ... را که هیچ آهنگ سیاسی یا حتی اخلاقی مبتذل رو ندارن جذب می کرد؟حالا با هر ترفند و تسهیلاتی×
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
منم با نادر موافقم.به نظر من بهتره به جای اینکه احساسی تصمیم بگیریم حرف حق رو بزنیم و دنبال راه کار باشیم.مثلا همین الان شما برید توی مساجد محلتون ببینید چند درصد پیر و چند درصد جوون هستن.آیا برای آینده احساس خطر نمی کنید؟
م سادات موسوی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
امید خواننده سیاسی است و بواسطه همسرش که یهودیه چند سال هم در فلسطین اشغالی زندگی کرده و عنوان کرده واقعا" وامدار اسرائیل غاصبه
مريم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
ميثم خان خواننده اي بهتراز اميد سراغ نداشتي مثال بزني؟!
ناشناس
| United States |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
وقتی 30 سال یه ساز تویه تلویزیون نشون داده نشده چه توقعی میشه داشت.؟!!!
کمی تا قسمتی ابری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
25
48
با اجازه ی دوستان من شادمهر رو فاکتور می گیرم؛ شما به بحثتون برسید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
من هم داریوش ومعین عزیز رو فاکتورمیگیرم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
من هم ابی و قمیشی را فاکتور میگیرم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
معین رو عشقه
مریم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
منم داریوش عزیز و بزرگ رو فاکتور میگیرم:))
ناشــــــــــــناس 3
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
دوستان گرامی منم با توجه به حدیث امام معصوم غیرت رو فاکتور میگیرم
رفقا غنا آثار وحشتناکی داره بخدا
جیمی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
حالا همه افتادن به فاکتورگیری ولی خداییش اگه می ذاشتن لس انجلسیا بیان داخل کنسرت بدن کل بازار این داخلیا یک شبه می خوابید زمین
احسان
| United Kingdom |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
منم اندي رو فاكتور مي گيرم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
بازم ریتم موزیک های لس انجلسی .اینجا که همه اهنگ ها اروم وغمگینه..
سعید م
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
من هم معین و شادمهر رو فاکتور میگیرم
ناشناس
|
United States
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
18
25
تو راست میگی
پاسخ ها
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
منظور واضح نیست.
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
44
26
جناب نادر نظرت رو برای خودت نگه دار مردم مسلمان ومتعد ما از چنین انسانهای گنه کار وکج رو بدشان میاد مطمئنم.این حرفت توهینه به مردم ایران.
پاسخ ها
مریم
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
نه بدمون نمیاد خیلی ام خوشمون میاد.از جانب خودت حرف بزن فقط..
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
مریم راست میگه خوشمون میاد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
کل زندگی من از بچگی تا الان که بالای سی سال هستم و بزرگسالم با این خواننده ها گذشته . چرا باید ازشون بدم میاد . کلی از خاطره هامون با آهنگهای این خواننده ها ساخته شده .
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
18
54
برخلاف مطلب مذکور در این مطلب ؛

رسانه ملی هیچ کاری برای موسیقی ایران نکرده

هنوز هم لس آنجلسی ها محبوبن بین مردم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
10
20
بولتن اون شبکه ماهواره ای اسمش چیه اونوقت؟
saeid
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
44
42
برای همه تون متاسفام بجای گوش دادن به زیباترین صدای هستی (قران)به چه مزخرفاتی گوش میدین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
اتفاقا هستی ام اسم یه خواننده ست !!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
هرچيزي سر جاي خودش خوب است مگه نه دوستان؟
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
من برای شما متاسفم که ادب نداری و ناراحتم از مهجوریت قران که مدافعی مثل شما دارد
ناشـــــــناس 3
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
داش سعید این رفقا اول باید غنا گوش ندن بعد گوش هاشون که آماده شد
بعد بیان به زیباترین هارمونی خلقت گوش بدن
وگرنه حرفهای من و شما تاثیری تو نظرشون نداره
برای گوش دادن قران باید شنوا بود
حیف گوش ندید
جهان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
حرمت قرآن را نگه دار دوست عزیز.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
قبول دارم قران زیباترین صوت رو داره وارامش خاصی.اما نباید اینجا صحبت قران رو به میون اورد ممکنه بی احترامی بشه .و اینکه متن وتیتر یه داستان دیگه س.
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
18
15
فرامرز اصلانی، شاهین نجفی، داریوش، گروه کیوسک، نامجو و چند ده تای دیگر را فاکتور بگیرید. بدانید بسیاری از آنها موسیقی و به تبع آن شعله زبان فارسی را زنده نگاه داشته اند. شما هم فقط از یک دریچه به دنیا نگاه می کنید. نگاهتان را اصلاح کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
طرفداران نجفی یه مشت تینیجر و اکثرا پسربچه کم سن هستند که از فحاشی ها و چرندیات این مردک دیوانه خوششون میاد . تو پیجش هم واضحه . اکثرا حتی نمی فهمند این داره چی می خونه . نامجو اما بهتره موسیقی رو می شناسه و طرفدارهاش هم اغلب نسل خودشند نه تینیجرهای بی اعصاب !
احسان
| United Kingdom |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
ببخشيد دوست من شاهين نجفي چي رو زنده نگه داشته؟
بجز هتك حرمت و قبح شكني از هرچه نزد ما قبيحه؟
تو شاهين نجفي رو با فرامرز اصلاني مقاسه ميكني؟
مصطفی ا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
همه شون برن بمیرن...
مخصوصا اون شاهین نجفی و نامجوی آشغال که به ائمه اهانت میکنن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
اگر شیر پاک خورده بودی و تو یه خانواده پاک بزرگ شده بودی از اون رپر حروم زاده تعریف نمیکردی .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
7
10
موسیقی پاپ هم طرفداران خود را دارد و لازم است اما موسیقی نیست که در تاریخ جهان موسیقی پایدار بماند. باید به تقویت موسیقی کلاسیک و سنتی مان به مراتب بیشتر بپردازیم. ببینیم در جهان موسیقی از آغاز پیدایش تا کنون کدام نوع موسیقی در جهان جاودانه شده و از قرنها پیش تاکنون در همه نقاط جهان از جمله کشور خودمان آنها را به اجرا در می آورند. موسیقی باروک، کلاسیک و رمانتیک که آهنگسازانی بسیار بزرگ در جهت اعتلای این انواع موسیقی آمده اند و رفته اند و موسیقیدانان بخوبی می دانند که این سبک های موسیقی توانسته اند مخاطبی جاودانه داشته باشند. اثر متعلق به چند قرن پیش است ولی اکنون با گوش کردن به آن در جهانی ورای این دنیای مادی سیر می کنیم چرا که این آثار از عمق و عظمت روح بزرگ انسانی برآمده است. صحبت از هایدن، موتسارت، شوبرت، مندلسون و ... هزاران آهنگساز دیگر نمی کنم که نامشان در تاریخ بواسطه آثار ارزشمند معنوی شان جاودانه شد. از ابوالحسن صبا می گویم که باید بیشتر از سبک ایشان بهره گرفت. مرتضی حنانه که از آهنگسازان بزرگ کشور می باشند. از امین الله حسین که آهنگساز فرانسوی ایرانی الاصل و دارای شهرت بین المللی است. از خوانندگانی مثل امین الله رشیدی هم باید بسیار تجلیل به عمل آورد. موسیقی مان می تواند جاودانه شود و تاریخ را درنوردد به شرطی که از آثار بزرگان تاریخ موسیقی جهان بیشتر بهره بگیریم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
13
21
حسادت و بس..
اگه میخواهید ببینین کدوم وری ها محبوب ترند یه سری به نظر سنجی ها بزنین، یا نه برین تو پیچ هر کدوم تعداد طرفدارا رو ببینین.. یا برین تو ماشینا بشینین و ببینین آهنگ کدوم وری ها بیشتر گوش داده میشه... اصلن چرا راه دور میرین تو همین نظرات ببینین از کیا بیشتر دفاع میشه..
در ضمن به ادب و طرز برخورد حامیان دو طرف دقت کنین.
با سپاس.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
خوانندگان لوس انجلسی افتضاحی بیشتر نیستند از ما بپرسید حتی ناحن خوانندگان داحلی هم از انها با ارزش تر است . منتهی ناشناس حکایت مرغ همسایه و عاز بودنش است اکثرا افراد سطحی نگر و رویائی هوادار خوانندگان بی ارزش لوس انجلسی هستند اکثر انها بی ارزش هستند این را همه کسانی که واقع بین تر هستند میدانند .
س م
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
کاملا موافقم
IRAN
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
14
21
ظلمي كه صدا و سيما در 8 سال گذشته به موسيقي اين كشور كرد باعث مرگ تدريجي موسيقي داخلي و حتي موسيقي سنتي شده است.
هديه صدا و سيما براي مردم فقط غم و اندوه و برنامه هاي كسل كننده با محتواي كهنه و تكراريست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
ضرغامی خسته شدیم
IRAN
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
16
27
سه نسل دارند آهنگهاي ابي رو گوش ميدند و كسي هم خسته نشده و كنسرتهاي تك نفره اون هميشه پر ميشه.
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
14
23
آقای احسان شما نظرت رو واسه خودت نگهدار عشق است سیاوش قمیشی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
12
17
اضافه کنید کنسرت در ایران با اعمال شاقه برگزار میشه(اون هم کنسرت پاستوریزه) علت کمرنگ شدن افزایش سه براری قیمت ارز و گرنه هرکی رفته راضی بوده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
9
11
چ مطلب بی مزه ای.بنده خدایی ک این مطلب رو نوشته 12 سال داره!؟
رامین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
12
19
چرا ما در ایران نباید کنسرت شادی نداشته باشیم تا کی باید آهنگهای غمگین و نالان گوش دهیم حتی آهنگهای پاپ هم صحبت از مردن و بی بفایی وخیانت ووو میدهدو در مناسبت ها هم آهنگها هیچ فرقی با عزا ندارد فقط تون آن عوض شده....
نسيمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
11
19
توفيلماتون هم اكه بازيكران شعري ميخونن شعرخواننده هاي لوس آنجلسي هستش
بی نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
22
10
از بچگی تا الان هوادار ANDY بودم و هستم و عاشق ترانه جاده احساسم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
12
10
بد ببخشین محمد اصفهانی تلفیق موسیقی پاپ و سنتی رو به میدان اورد؟؟؟؟؟ ...سال ها قبل اوایل دهه شصت معین اینکار رو کرده بود محمد اصفهانی هم دنباله رو راه معین بوده و هست عرض ارادت هم کرد به معین عزیز که شما زحمت کشیدین محمد اصفهانی رو کافر هم کردین!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
صدای معین هم خیلی گوشنواز تر از صدای ناله ی اصفهانیه !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
شک نکن صدای معین یه چیز دیگست به قول مسعود امینی خدا لنگه صداشو نیافریده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
2
18
مگه كنسرت هاي داخلي بهاش كمه ؟80000تومن تا150000به نظر افرادي كه مرفه اند البته رقم كميه. من كه تابحال بخاطر مسائل مادي نتونستم برم كنسرت.موسيقي دوست هم هستم .150000تومن ميدم كفش 1سال پام مي كنم.
مصطفی13
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
19
7
هیچکس نمی تونه جای جای حسن شماعی زاده , داریوش و ابی رو پر کنه برای ما
ابی سلطان صداس حتی صداش از شجریان مفسد سیاسی بهتره
پاسخ ها
عشاق
| United States |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
پسر خوب رو دست شجریان صدا نیومده
بعد اون. سیاسی به تو چه ربطی داره!>:)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
سیاسی بودنش مهمه این مطلب کلش اشاره داره لس انجلسی ها سیاسی هستن .پس وای برشجریان...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
پس خواننده های زن چی ؟ نصف موسیقی روی صدای زنان می چرخه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
داریوش نصف آهنگهاش سیاسیه . شماعی زاده هم در جایگاه خواننده کرکر خنده ست !! یه زمان آهنگساز خوبی بوده .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
توجه کنین که تو ایران هم برای خودشون داریوش درست کردن ابی درست کردن وغیره .پس هنوزم لس انجلسی ها موزیک رو زنده نگه داشتن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
5
10
منم موسیقی گوش می کنم،ولی هیچ وقت انقدر نادان نشدم انقدر متعصابانه از یه خواننده دفاع کنم.
پويا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
7
6
كاري به كثافت كاريهاشون نداريم ولي خداييش از موسيقي زير زميني و مزخرفاتي كه توي ايران توليد ميشه (به جز موسيقي پاپ مجاز)خيلي بهتره هر چند كه من علاقه اي به هيچ كدوم ندارم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
والا . مثلن تتلو و ساسی بهترند از شب پره و صولتی؟ لااقل شعرهاشون این همه چندش اور نیست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
اتفاقا زیر زمبنی ها هم طرفداران خودشون رو دارن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
4
11
خواننده های لس آنجلسی به جز عده قلیلی اکثرا آدمهای سطحی و بی هویتی هستند. ترانه هایشان نه زیبایی هارمونیکی و نه بار معنوی دارند. فقط برای چند سال حداکثر 30 یا 40 سال شنونده دارند ولی موسیقی سنتی و اصیل همیشه تا صدها سال دیگر هم شنونده دارد. از واقعیت نمی توان فرار کرد.
اناناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
13
16
داریوش عملی.حسن سگ صدا. ابی دماغ.و... هر چی خواننده اونور اب برن به جهنم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
عجب ادبیاتی داری طرفدارخوانندگان داخلی!
احسان
| United Kingdom |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
آناناس جان تو با اين روحيه هنريت پوستت خراب ميشه فحش نده
ایران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
2
11
یعنی این الان دغدغه ماست، که این همه مطلب دربارش نوشتین؟؟!!!!!!
صفيه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
13
7
عشق است استادحسن شماعي زاده ماملتي نمك نشناس هستيم قدرداشته هامون رونميدونيم نظرسنجي شبكه من وتويادتون هست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
6
10
اگه منظورتون از خواننده های لوس انجلسی اون خز و خیل های دامبوله هیچی ولی اگه منظورتون چند تا از این خواننده های قدیمی و مشهوره که می تونید تشریف ببرید تو فیض بوق و ببینید که یک میلیون طرفدار رو رد کردند . شادمهر عقیلی هم همینطور .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
اتفاقا شادمهر هم اول داخلی بود بعد لس انجلسی شد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
5
10
خواننده های جدید داخلی بین نسل جدید که متولدین اواسط شصت به بعد هستند بیشتر طرفدار دارند وگرنه بقیه هنوز با همون قمیشی و ابی و اندی و ... ارتباط بر قرار می کنند تا این مو سیخ سیخی های مامانی !! شعرها رو هم که مقایسه کنید این موسیخی (بر وزن موسیقی) های داخلی همه اش انرژی منفی به آدم می دهند . موسقی پاپ که نباید این همه منفی باشه .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
12
5
فقط جاودان صدای عشق معین.سالهای سال جاودان خواهد ماند.معین جان دوباره بخوان تا زندگی آغاز شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
زرشک
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
صدای معین بینظیره اخلاق و رفتارش بینظیر تر فساد خواننده های لوس آنجلسی درش نیست و مثل ا... و د.... پاچه اسلام رو نمیگیره!!!!
راستی دوستمون زرشک دلش میخواد
سلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
3
7
یادتون باشه خدایی هست و یه روز ازتون می پرسه با گوشاتون چی کار کردین چرا به جای گوش دادن به کلام زیبای من که خودم اونو براتون شفا معرفی کردم و روح و روانتون رو آرام می کنه به انواع موسیقی ها رو آوردین که خیلی هاش به جای آروم کردن شما رو افسرده می کنه یادمون باشه اونقدر تو این دنیا نمی مونیم که فرصتی برای آزمون و خطا داشته باشیم میلیاردها میلیارد سال زندگی اونور در انتظارمونه خوب و بدش دست خودمون
ایران نژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
9
4
با اینهمه وسایل رسانه ای خیلی پر رو هستین این حرفها رو میزنید !! نود در صد مردم هنوز موسیقی لس انجلسی گوش میدن
احسان
|
United Kingdom
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
13
4
محـــــــــــــــــــــــــــــــسن چاووشي و بـــــــــــــــــــــس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
خیلی بی سلیقه ای
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
11
0
فقط مرحوم بنان، مرحوم نوری، مرحوم دلکش و ... صداهای جاودان و دلنشین!
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
6
1
موسیقی متعالی (حلال )
1- لغو نباشد (شعرش درست باشه،کفر نباشه ، دروغ و تهمت و... نباشه)
2-کلام محور باشه (اول شعز بگن بعد موسیقی رو شعر سوار باشه)
3-غنا نباشه (خودمونیش انسان را از خود بیخود نکند(عقل را تباه نکنه))
و...
اگه پیدا کردین به منم بگین گوش کنم.
باور کنین 95 درصد مداحی های ماها ایراد داره چه برسه به ترانه ها و اهنگ ها
عاطفه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
1
2
خوانندگان داخلی شبیه ان دماغن. اگه به حبیب مجوزمیدادن الان این دماغا کارشون کسادبود،برن شکرکنن.
پارمیدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
1
3
آخههههه کیییی از اهنگای این خزای لوس انجلسی گوش میده اه اه اه حالم بهم خورد فقط حسین مخته و علیشمس رو عشقههههههههه
شاهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
2
1
بله!!!!
از دهه40 تا اواخر 50 اوج موسیقی سنتی و پاپ ایران بود هم از نظر خواننده و هم اهنگساز. وشاعر و هم از نظر فرهنگ جامعه و حال و هوا ی ان دوره که تاثیر بالایی روی هنر ارایه شده میگذاشتـ اما در طی این سال ها مخصوصا. اواسط دهه هشتاد با سیستم یکی نعل بزن یکی به میخ گند زدند به هنر و موسیقی..دــــخلاصه بگم گذر زمان همه چیز را اشکار خواهد کرد ــهموطنانم هشیار باشید
و از روی ظواهر قضاوت نکنید در تمام مسایل چه سیاسی چه هنری وـ. به امید اگاهی بی واسطه انسانهاـ
آرش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
1
0
خوب گوش کنید هرکس هر چرتی میگه اینارو فاکتور بگیره
سیاوش قمیشی.ابی.داریوش.معین.شادمهر.مهستی.هایده.ستار.عارف.جهان.امید ستاره های تکرار نشدنی.
بعدشم اینوریا همش چرت و پرتو هیچ کدوم نمیتونن زنده بخونن
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین