کد خبر: ۱۵۹۳۹۵
تعداد نظرات: ۱۵۲ نظر
تاریخ انتشار:
به بهانه 4 مرداد درگذشت دیکتاتور ایران؛

آغاز تیره و پایان سیاه شاه بیسواد/ رضا شاه،مردی بی سر زمین تر از باد! / سرانجام نامعلوم جسد رضا خان

در اردیبهشت ۱۳۲۹،در دورهٔ نخست وزیری"رجبعلی منصور" جنازه به ایران آمد و به شهر ري برده شد و در آن‌جا دفن شد. در 24 دی‌ماه 1357 و زمان کوتاهی پیش از پيروزي انقلاب اسلامي،مجدد جنازه رضا شاه مخلوع به همراه جسد پسرش "علی‌رضا پهلوی" توسط محمدرضا، نخست به "لس‌آنجلس" و سپس به "مصر" برده شد.
علی دوستی: درمیان شاهان ایران رضا شاه سرگذشتی قابل تامل دارد. شاه بی سوادی که با گردن گلفتی به پادشاهی رسید و اعمالی پلید انجام داد که چندین شاهنامه برای نگارش آنها کم است.

به گزارش بولتن نیوز، مرگ او هم دست کمی از اتفاقات دوران قدرتش نداشت و این شاه مخلوع چندین و چند کشور را چرخید تا محل دفنش همچنان و پس از سالهای سال درحالی از ابهام قرار داشته باشد.



رضاشاه در فروردين سال 1256 هجري شمسي در آلاشت سوادكوه از توابع مازندران به دنيا آمد. عباسعلي خان پدر رضاخان از ابوابجمعي فوج سوادكوه بود.عباسعلي خان پدر رضاشاه داراي پنج همسر بود كه رضاشاه تنها فرزند پنجمين همسر پدرش، نوش آفرين (سكينه يا زهرا) محسوب مي‌شود.پدر رضا شاه مدتها جزو عساکر قزاق بود.اما بعدها به علت اعتیاد به مواد مخدر (که در آن زمان منع قانونی نداشت) از سپاه قزاق اخراج شد و به خدمت کامران میرزا نایب السلطنه درآمد.

توانایی و تنومندی جسمانی و سخت‌گیری و تحمل شدائد در انجام مأموریت‌های نظامی اندک اندک درنظر برخی صاحب منصبان و متنفذان، رضا شاه را از دیگران متمایز کرد.

او به مرور مراتب ترقی را طی کرد و در انجام مأموریت‌های مختلف، همچون سرکوب نهضت آزادی‌خواهانه میرزا کوچک خان در گیلان، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت. زندگی رضا خان تا میانسالی در بی‌سوادی مطلق گذشت تا اینکه خواندن آموخت.

او ترقی خود را مدیون حمایت صاحبان ثروت و قدرت، انضباط خشک نظامی و قساوت و بی‌رحمی خود بود؛او به دلایل متعدد، مورد توجه انگلیسی‌ها قرار گرفت و سرانجام یک ژنرال بریتانیایی وی را شایسته اجرای طرح کودتایی یافت که نافع کشورش در ایران و شبه قاره هند را تأمین می‌کرد.

رضا خان سردار سپه در کابینه کودتا به نخست وزیری سید ضیاءالدین طباطبایی ـ عامل انگلیسی‌ها ـ ‌عهده‌ دار پست وزارت جنگ شد و این منصب را در دولت‌های دیگر نیز در قبضه قدرت خود گرفت. رضا خان سردار سپه، رییس الوزراء، با اتخاذ ترفندهای خاص و با استفاده از موقعیت اجتماعی و سیاسی موجود، تحت حمایت نامرئی آورندگانش، پله پله نردبان را بالا رفت تا سرانجام به حکمرانی قاجاریه پایان داد و مقام سلطنت را به دست آورد و 4 اردیبهشت 1305 نیز رسما تاجگذاری کرد.

در آن زمان تنها مقاومت جدی خانواده احمد شاه قاجار، نه از سوی وی بلکه از سوی مادرش ملکه جهان صورت گرفت. او به تنهایی تصمیم به مبارزه با رضاخان گرفت و به این منظور از پاریس به عتبات عالیات سفر کرد تا حکم و فتوی مفسد و خارج از دین بودن بودن نخست وزیر را به هر قیمتی از مراجع عراق خریداری نماید. ولی او نیز هنگامی به عراق رسید که رضاشاه در مجلس موسسان سوگند پادشاهی خورده بود.پادشاهی رضا شاه پایان فرمانروایی قاجاریان و آغاز دوران رژیم پهلوی بود که با انقلاب شکوهمند۱۳۵۷ ایران به پایان رسید.

دوره نسبتا طولانی پادشاهی که تا شهریور 1320 تداوم یافت،رضاشاه در طول زندگی خود و حتی پس از آن به دلایل گوناگون به القاب مختلفی خوانده شده‌است.«رضا سوادکوهی»«رضا ماکسیم» «رضاخان»«رضاخان میرپنج» «سردار سپه»«رضاشاه پهلوی» و «رضاشاه کبیر» از جمله این القاب بود. در ابتدا، وی با عنایت به جایگاه و اهمیت مذهب در بین توده مردم، توجه آنان را با شرکت در دستجات عزاداری و تواضع ریاکارانه به علما، جلب کرد، ولی پس از این که بر اوضاع مسلط شد، با روحانیت بدرفتاری کرد و شعائر اسلامی را زیر پاگذاشت، و تا جایی که امکان داشت آداب و رسوم اروپایی را جایگزین نمود.

سپس ترور مدرس،ماجرای کشف حجاب و تصرف اوقاف و عدلیه از سوی کارگزاران رژیم، ضرب وشتم شیخ محمدتقی بافقی در حرم حضرت معصومه (س) و نیز اجباری کردن خدمت سربازی، در کنار اجباری شدن استفاده از کلاه پهلوی و لباس متحدالشکل فرنگی و... زمینه‌های چالش روحانیت و شاه را بوجود آورد. در دوران بیست ساله حکومت رضا خان، بدبینی و خود رأیی روز افزون او که معمولا با خشم و کینه‌جویی همراه بود، نه تنها مخالفان را به دام زندان و کام مرگ انداخت؛ که حتی یاران و یاریگران خود مانند تیمورتاش،‌ فروغی ،داور و... را هم بی‌نصیب نگذاشت.

25شهريور 1320 كه رضا شاه، سه هفته پس از اشغال ايران توسط متفقين، تبعيد شد تا حيات سياسي فرزندش محمدرضا پهلوي آغاز شود. استعفا و تبعيد رضا شاه پس از آن صورت گرفت كه دولتهاي روسيه و انگلستان به دليل مناسبات رو به گسترش رضا شاه با آلمان هيتلري، سه بار به وي هشدار دادند. در آن زمان اخبار و گزارشهاي دريافتي از جبهه‌هاي جنگ دوم جهاني حاكي از پيشرفت روز افزون آلمان و شكست‌ها و عقب‌نشيني‌هاي متفقين بود.

رضا شاه نيز كه پيش‌بيني پيروزي آلماني‌ها را در جنگ داشت نه براي حفظ استقلال كشور، بلكه براي حفظ موجوديت خود و رژيمش«بي‌طرفي در جنگ»اعلام كرده بود.از ديد رضا شاه اعلام بيطرفي،موضعي مناسب در برابر دو جبهه‌اي بود كه يكي به عقيده وي در حال سقوط بود، اما در پشت مرزهاي ايران كمين كرده بود، و ديگري در حال پيروزي بود اما با مرزهاي ايران فاصله داشت.



زماني كه ايران به اشغال متفين درآمده بود، موجي از هرج و مرج و بلاتكليفي سراسر كشور را در برگرفته بود. اوضاع امنيتي كاملاً بي ثبات بود، بسياري از امراي ارتش و افسران ارشد گريخته بودند،سربازان باقي مانده در سربازخانه‌ها‌ مواد خوراكي در اختيار نداشتند، نظم و انضباط در هيچ رده ارتش برقرار نبود. شعار نويسي عليه شاه به پشت ديوارهاي كاخ رضاخان نيز رسيده بود.در مجلس هم علناً از لزوم بركناري شاه از مقام فرماندهي كل قوا سخن به ميان مي‌آمد.

در24 شهريور،پس از اشغال ایران، رضا شاه از بریتانیا پیامی به این مضمون دریافت کرد:« ممکن است اعلیحضرت لطفاً از سلطنت کناره‌گیری کرده و تخت را به پسر ارشد و ولیعهد واگذار نمایند؟ ما نسبت به ولیعهد نظر مساعدی داریم و از سلطنتش حمایت خواهیم کرد. مبادا اعلیحضرت تصور کنند که راه‌ حل دیگری وجود دارد.»!

رضا شاه که دریافته بود به انتهای خط رسیده است،آخرين جلسه هيأت دولت را تشكيل داد و به وزيرانش گفت به زودي كشور را ترك خواهد كرد. آخرين جمله شاه به وزيران اين بود كه «راز موفقيت من اين بوده كه هرگز با هيچ كس مشورت نمي‌كردم و خود كارها را مطالعه مي‌كردم!».

 رضا خان در مسیر خروج از ایران در اصفهان همه اموال منقول و غیر منقول خود را که طی بیست سال ،‌به زور و تهدید از صاحبان آنها گرفته بود، به فرزند و جانشین خود بخشید و روز 5 مهر ماه وارد بندرعباس شد. رضا شاه از چهار زن رسمی خود 11 و به روايتي 12 فرزند داشت که نخستین پسرش، بعد از او به سلطنت رسید.

محمدرضا پهلوي جوان روز 26 شهريور در حالي كه تهران در اشغال نظاميان روس و انگليس قرار داشت، در مجلس سوگند ياد كرد.

روز هشتم مهر رضاخان و گروه مسافرانش كه 20، نفر بودند، با كشتي انگليسي «باندرا»، ايران را به سوي بمبئي ترك كردند. روز نهم مهر كشتي «باندرا» به بمبئي رسيد. رضا شاه پس از توقف كشتي «سركلرمونت اسكراين» انگليسی وارد اقامتگاه آنان شد و به آنان با زبان فارسي تأكيد كرد حق خروج از كشتي را ندارند. آنها تنها اين فرصت را داشتند كه از كشتي باندرا به كشتي ديگري منتقل شوند. كشتي «برمه» پس از 9 روز دريانوردي به «پورت لوئي»ـ پايتخت جزيره موريس ـ رسيد.

روز دوم یا سوم فروردین 1321 از طرف فرماندار جزیره موریس، به علی ایزدی، منشی شاه اطلاع داد که تا چند روز دیگر یک کشتی نظامی از موریس به دوربان خواهد رفت و در این کشتی برای رضاشاه و همراهان او جا ذخیره شده است. پس از هشت روز، کشتی به دوربان رسید،رضاشاه به اتفاق فرزندان خود، بدون هیچ استقبال و تشریفات نظامی به عنوان مسافران عادی از کشتی پیاده شدند و با تاکسی به طرف خانه‌ای در دوربان عزیمت کردند.

مکانی که برای رضاشاه و خانواده او اجاره شده بود بسیار تنگ و کوچک بود همین موضوع و اتفاقات ماههای گذشته شاه مستعفی را به شدت می‌آزرد. دوربان، نقطه بد آب و هوایی بود و دست کمی از جزیره موریس نداشت. وقتی همراهان شاه به مقامات انگلیسی مراجعه می‌کردند و زمان عزیمت به کانادا را جویا می‌شدند آنها نبودن کشتی را بهانه قرار داده و تاریخ مسافرت به کانادا را چهار تا پنج ماه بعد تعیین می‌کردند.

رضاشاه در صدد برآمد به جای اقامت در دوربان تا زمان عزیمت به کانادا، شهر دیگری را پیدا کند و اطرافیان به او اطلاع دادند که شهر ژوهانسبورگ پایتخت آفریقای جنوبی از نظر آب و هوا بسیار معتدل و خوب است و بهتر است طی پنج ماه زمان لازم تا حرکت به کانادا، در آنجا اقامت گزیند. شاه سابق که روز به روز ضعیف‌تر می‌شد از علی ایزدی و دکتر تون‌کینگ و پسرش علیرضا خواست که سه نفری به ژوهانسبورگ عزیمت کرده در آنجا خانه مناسبی برای او بیابند. آنها در بازگشت به شاه اطلاع دادند که جای خالی فقط در هتل پیدا می‌شود. پس از حدود دو ماه اقامت در دوربان، بالاخره شاه مستعفی تصمیم گرفت به ژوهانسبورگ عزیمت کند و در هتل سنگهام ، اقامت اختیار کرد.

رضاخان كه از بيماري قلبي، كليه و عفونت گوش رنج مي‌برد، طي اقامت خود در آفريقاي جنوبي دايماً با شعارهايي كه وي را «ديكتاتور سرنگون شده» مي‌خواندند و خواستار اخراج وي از اين كشور شده بودند مواجه بود. نفرت عمومي مردم،تالمات شدید روحی و بیماری سرانجام رضاخان پهلوي،را در ساعت 5 صبح روز 26 ژوئيه 1944 (4 مرداد 1323) در تبعید و تنهایی از پاي درآورد و پرونده اش برای همیشه، بسته شد.

رسیدن خبر درگذشت شاه به ایران،در آن زمان،‌ برای کسی مهم نبود. روزنامه‌ها چند سطری دو پهلو نوشتند و گروهی که برای تسلیت به درباررفتند،با فضای خشک و بی‌حالی رو به رو شدند.مجلس ترحیم رضاشاه، در حالی که پسرش، پادشاه بود، در سردترین حالت ممکن برگزار شد.

در دربار بحث پیرامون این موضوع که جنازه چگونه و به کجا حمل شود و در چه مکانی دفن گردد، آغاز شد. بنا به دلایل مختلف ازجمله تظاهرات و اعتراضات مردمی تصمیم گرفته شد جنازه مومیایی شود و به جای ایران به مصر حمل گردد. در 23 شهریور 1323 برابر 14 سپتامبر 1944، دولت مصر موافقت خود را با صدور ویزا و پاسپورت برای سپردن رضاشاه و همراهان آنان که باید جسد را با کشتی به مصر انتقال می‌دادند، اعلام داشت و بدین ترتیب جنازه رضاشاه مستعفی به صورت مومیایی و به طور موقت در خاک مصر و مسجد الرفاعی قاهره نگهداری شد تا در فرصت مقتضی به ایران انتقال یابد.

از روز فوت رضاشاه تا زمان انتقال جنازه او به مصر، 90 روز(سه ماه) بطول انجامید. در اردیبهشت ۱۳۲۹،در دورهٔ نخست وزیری"رجبعلی منصور" جنازه به ایران آمد و به شهر ري برده شد و در آن‌جا دفن شد.



در 24 دی‌ماه 1357 و زمان کوتاهی پیش از پيروزي انقلاب اسلامي،مجدد جنازه رضا شاه مخلوع به همراه جسد پسرش "علی‌رضا پهلوی" توسط محمدرضا، نخست به "لس‌آنجلس" و سپس به "مصر" برده شد. (البته ‫فرح پهلوی،چندی پیش شایعه خارج کردن جسد رضا شاه را تکذیب کرد) تا همچنان سرنوشت جنازه این بنیانگذار سلسه خائن پهلوی در هاله ای از ابهام باشد.
 

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۱۵۲
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۷۸
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
4048
3148
roohash shad mellate iran ta abad madiun zahamat een bozorg marde tarikh ast
مدیر پایگاه در مورد رضا خان زير كامنت ديگري توضيح داده ايم ، درضمن كاربر محترم فارسي را پاس بداريد و با رسم الخط زيباي فارسي بنويسيد -كم كم وبعد از اين ازانتشار پيام هاي بارسم الخط بيگانه معذور خواهيم بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
اوف بر غیرت تو وطرفدارانش .
مهرداد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
با همون هم مبعوث بشی
عباس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
.................................
مدیر پایگاه بردار عباس حتی یک کلمه از پیامتان را نتوانستیم چاپ کنیم ،واصلا متوجه نشدیم که بد و بیراه گفتن چه دردی از شما و ما را دوا می کند ،وقتی قرآن کریم به صراحت مومنان را از دشنام به بت های کافران منع می کندما چه داعیه داریم که با این الفاظ دیگران را مورد خطاب قرار دهیم. 
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
:-)
این عباس آقا با این همه ادب و تربیتی که دارن برادر شما هستن بولتن جان ؟!
برادری که به قول خودتون :
"یک کلمه از پیامتان را نتوانستیم چاپ کنیم"
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
تو روح خودش و پسرش آتش بگیره

مادر مرحومم بارها و بارها از بیسوادی و توحّش و بی ادبی رضا شاه تعریف می کرد و می گفت فحش مؤدبانه اش پدر سوخته بوده!
ناشناس
| United States |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
لطفا به تعداد رای های کامنت ها دقت کنید خودتون میفهمید الان کی تو این مملکت طرفدار داره دیگه نظر خاصی نمیدم
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
آقا فحش میداد پدر سوخته. قبول حق با شما.
حالا که خس و خاشاک اسم ملت رو گذاشتن فحش نیست. بابا تاریخ رو دحریف نکنیم. بد بده
ناشناس
|
Turkey
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
8
25
به جان خودم قسم اگر بخاطر رضاشاه و آتاتورک نبود ایران و ترکیه الان مثل عراق و افغانستان و ... بودند. چرا خدمات این بزرگمردان را در نظر نمی گیری ؟ هر کسی اسلامگرا نبود به نظر شما آدم بدی است؟
میدونم عمرا چاپ کنی چون شماها از آگاهی مردم از خدمات رضاشاه کبیر وحشت دارید. مرزهای ایران کنونی مدیون چکمه های رضاشاه کبیر است چون وقتی شاه شد تقریبا همه ایران ملوک الطوایفی شده بود.
روحش شاد .
مدیر پایگاه کمتر دیکتاتوری در تاریخ هست که به هر حال خدماتی نداشته باشد ،منتها باید نتیجه کار ها را دید که ایران را از .استقلال خود خارج کرد و کار بجایی رسید که انگلیس وآمریکا و روسیه برایمان پادشاه تعیین کردندارتشی که او تاسیس کرد حتی یک هفته در مقابل اشغال گران مقاومت نکرد ولی همین ارتش در داخل گاهی بی رحمانه مخالفین را از سر راه بر می داشت و کار شهربانیش این شده بود که حجاب از سر بانوان بردارد . 
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
599
1366
.قلبش براى ايران مى تپىدوتمام نيرويش رابراى ابادانى ايران گذاشت.
مدیر پایگاه اگر اینطور بود چرا مدرس وطن دوست را کشت؟چرا همه کسانی که در به قدرت رسیدنش تلاش کرده بودند را یکی پس از دیگری سربنیست کرد ؟چرا ارتشی را که با پول و جوانان این مردم تاسیس کرد حتی چند روز جلوی اشغالگران مقاومت نکرد ؟وچرا های دیگر ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
1-کی گفته آقای مدرس کاملا آدم درستی بوده ؟ هر کی ملبس بود درسته ؟
2-بد کرده نذاشته کسی با طلبکاری سهمخواهی و چپاول کنه؟ بد کرده باند بازی نکرده ؟
3-بد کرده ایران رو از جنگ جهانی دور و در امان گذاشته ؟ همین اشغالگران مخصوصا آلمانیها کلی ساخت و ساز کردند توی این مملکت . بالاخره اگر قرار بود ایران مثل کشورهای دیگه هزینه و ضرری در طی جنگ جهانی بده چه بهتر که درگیر جنگ نشه و کمی مملکت با نیروهای خارجی ساخته بشه. باید مقاومت میکرد که ایرانو وارد جنگ جهانی بکنه؟ بهترین تصمیم رو گرفت.
این جواب چراهای شما اگر چرای دیگری دارید در خدمتم.
مدیر پایگاه اگر بنظر شما کسی درست نبوده جواز قتلشو به آقای پهلوی می دهید ؟کاش از جنگ جهانی دور نگه می داشت  مثلا مثل سویس ،نه اینکه چنان خفقانی ایجاد کنه که مردم وارتش اشغال آسان کشور رو بپذیرند !شما باید بیشتر مطالعه بفرمایید تا بدانید که وی امرا ء ارتش را به دلیل مقاومت نکردن شدیدا توبیخ کرد در حالی که بی انگیزگی ارتش برای مقاومت مقصر اصلیش خودش بود .در ضمن مطابق نظر بسیاری از مورخین وی می خواست بنفع آلمان وارد جنگ بشود که مجموع شرایط چنین اجازه ای به او نداد و یکی از علل خشم متفقین از وی همین بود ...بحث در این زمینه بسیار است وما به همین مختصر اکتفا می کنیم چرا که اگر بخواهیم به آن ادامه بدهیم باید تمام بولتن را تعطیل کرده به این بحث بپردازیم .
ناشناس
| Turkey |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
نه بولتن جان کسی جواز قتل نداد من میگم اینقدر بعضیها را سیاه مطلق و بعضیها را سفید مطلق نبینیم. در مورد متفقین (انگلیس و دوستان) درست میگی. کلا این انگلیسیها از هر کسی در ایران نامید شدند با عامل خودشون عوضش کردند, بعد هم تکرار کردند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
در پاسخ به این وطنفروش ترکیه ای
امام رحمت الله گفته مدرس ادم درستی بود چون امام در زمان مدرس بوده و حضرت امام بسیار مرد تیزبین و روشنی بوده تو کجا بودی؟مگه چندسالته تو از اخور رضا قلدر تغذیه میکردی تو چطور به خودت حق میدیپشت بزرگان دین حرف کنی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
بولتن دنبال راهی میگردی که ثابت کنی رضاشاه کارش درست نبوده تلاشتو بکن سوال درخصوص عملکرد شما خیلی بیشتر از اینهاست که نوشتی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
لعنت به رضا قلدر

کاش بی مطالعه و بی فکر چیزی نپرانید ناشناس ها!!!

پدر بزرگم کارمند دربار رضا شاه بود و از بی فکریها و قد بازیهای او فراوون می گفت.

یک کلام ختم کلام:

کلا" اجنبی پرست مطلق بود و مقلّد بی فکر...

تو هم با تامل در باره شهید مدرّس نظر بده!
رضا
| Netherlands |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
رضا شاه بیشتر از مدرس ودیگران دلش برای ایران می تپید.چون سعی در آبادی ایران کرد.اونهم با کار.حتما اشتباهاتی هم داشته ولی دلیل نمیشه اینقدر تاریخ رو تحریف کنید.و هر کاری که کرده رو یه جوری به بیگانگان ربط بدید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
لطفا در مورد علاقه رضا شاه به اعلام جمهوري و عدم موافقت مدرس و باقي روحانيون در صورت وجود منابع موثق توضيح دهيد. با تشكر
ناشناس
|
United States
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
354
780
خیلی از کاراش به نیت ترقی مملکت بود
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
1153
820
خاک بر این سلسله فاسد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
علی منظور اختلاس سه هزارمیلیاردی که نیست چون این کار قانونی بوده و فساد محاسبه نمیشود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
هزاران خاک بر سلسله فاسد پهلوی

به قدری دزد بودند که فامیلی شون هم دزدیه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
راست می گی عزیز جان با توجه به تحولات پیش آمده در ادبیات فارسی جای کلماتی مثل دزد وفاسد واختلاس ورانت خواری کلمات جدیدی آمده لطفا به برای اطلاعات بیشتر به مرکز..مراجعه فرمایید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
921
277
روحش اتش بگیره دست راستش بیاد زیر سرتو ناشناس ۱۹:۵۲ودوستدارانش لعنت بر خاندان منحوس پهلوی وهوادارانش البته کسانی از هوادارانش از روی حماقت و ساده انگاری طرفدار ان موجودات خبیث و تاراجگر بودند میلیاردها دلار از پروت مردم ایران را غارت کردند ودارند میخورند و توطئه میکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
20-30 سال بعد ، ان شا الله خيلي چيزا روشن مي شه و خيلي بهتر مي فهمي چي بگي و چطور بگي
الم
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
ناطق نوری در مراسم شب احیاء در حرم امام خمینی
اگر کسی بی حیاء است و به همه فحش می دهد، بدانید او دین ندارد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
ببخشید شما از این دلارها نخوردی اینقدر با انرژی فحش می دی بولتن جان خوشش بیاد؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
757
254
مصداق بارز و روشن گور به گور شدن را نمیبینید در همین دنیا یکی از مجازاتهایش را کشید تو افریقا مرد نعشش را با بودجه ملت فرستادند قاهره بعد امد شهر ری ..حقا که درروز جزا شیاطین با پیروان ودوستانشان محشور خواهند شد
پاسخ ها
وطن پرست
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
آدم وطن پرست توی مریخ هم که بمیره آخر پیکرش برمیگرده توی خاکش...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
111
273
خاک ... بولتن تو چهارتا فحشت بدهند منتشر میکنی ولی از انتشار حرف حق معذوری؟
مدیر پایگاه کی ؟ گجا ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
انتقاد بهمنیار جانباز جنگ تحمیلی از مسوولان و قوانین بنیاد شهید
کد خبر: ۱۵۹۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۴

10نفر نظر داده اند اما تو خوابت برده دیدی رسیدی به حرفم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
بولتن خوشم اومد ازت میدونم بلافاصله انتشار
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
بولتن جان گجا نه، كجا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
13
205
لعنت الله علی القوم ظالمین .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
ظالمین حاضریا غایب
ناشناس
|
Turkey
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
319
732
بولتن نظر من اینقدر وحشتناک بود ؟ اینهمه نظر موافق خودتون چاپ می کنید یک نظر مخالف هم چاپ کنید. ایران کی اونموقع آمادگی دموکراسی داشت که به رضاشاه میگید دیکتاتور ؟ مگه الان دمکراسی داریم؟
مدیر پایگاه چرا ایران آمادگی دمکراسی نداشت ،فراموش نکنید که انقلاب مشروطه درست چند سال قبل ازکودتای او رخ داده بود .
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
بروید سخنرانی دکتر رحیم پور ازغدی در مورد آمادگی دموکراسی و هدایت انقلاب مشروطه توسط انگلیسیها و اجانب دیگر را گوش بدهید ببینید چقدر هدایت شده بوده.سطح سواد و بینش یک ملت تعیین می کند که آیا آمادگی دموکراسی و گول نخوردن از دموکرات نما ها ر دارند یا نه حالا به من بگویید وضع سواد مردم اونموقع چطور بوده؟ همه مون میدونیم چطور بوده دیگه. نگفتی الان دمکراسی داریم یا نه ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
تو اول اززیر پرچم اجانب بیا بیرون بعد ادعای ایرانی بودن کن نون ترکیه رو خوردی
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
اون زمان که هنوز بین مشروطه خواهان و مشروعه خواهان درگیری بود و نتیجه درگیری شکست هر گروه بود و اذامه دیکتاتوی......چون هنوز توافقی بین مشروطه خواهان و مشروعه خواهان بوجود نیامده بود
رضا
| Netherlands |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
اگه 90 سال پیش آمادگی دموکراسی داشت چرا الان تداره؟چرا هر حرف مخالفی توهین به مقدسات تلقی میشه؟کجای انقلاب مشروطه بوی دمکراسی میداد که شما اونو مطهر دموکراسی میدونی؟کمی البته از دموکراسی 70 سال پس از رضا شاه بنویس
ناشناس
|
Turkey
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
354
1095
رضاشاه و آتاتورک دو بزرگمرد خاورمیانه مدرن
مدیر پایگاه البته این نظر شماست ، بسیار دیگر نظر عکس دارند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
لعنت بر هردوشون ضد دین خودفروخته اجنبی پرست
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
از تعداد منفی و مثبت ها معلومه چند نفر مخالف و چند نفر موافقن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
البته دکتر شریعتی نظر دیگه ای داشت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
رضا شاه و آتا ترک دو لائیک ابله بی فکر خاور میانه مدرن
یاسر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
آتاتورک??? چه ربطی به ایران داشت؟
ناشناس
|
Turkey
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
3
10
نظر عکس دارند ؟ این را بخوانند :
این مرد بزرگ ایرانی را تحویل گرفت از پادشاهان قاجار که ویرانه ای بیش نبود وطی 16سال ایرانی نوین ساخت بله همین رضا شاه بی سواد قلدورودیکتاتور البته از دید عده ای. رضا شاه : تولد 24 اسفند 1256 . درگذشت :4 مرداد 1323
خدمات رضا شاه به ایران و ایرانی در 16 سال: 1- سرکوب یاغیان در سراسر ایران و تحکیم قدرت حکومت مرکزی 2- تشکیل ارتش نوین ایران و متحدالشکل کردن لباس لشگریان و تصویب قانون نظام وظیفه در سال 1303 3-برچیدن حکومت دست نشانده شیخ خزعل در خوزستان و بازگرداندن این خطه به ایران 4- احداث راه آهن سراسری با کمترین امکانات مالی وفنی 5- بنیان گذاری دادگستری و الغای کاپیتولاسیون و سپردن محاکم شرع به قضات حقوقدان ایرانی ........
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
3
6
شخصیت های تاریخی را باید منصفانه نقد کرد . هم به اقدامات مثبت و هم به اقدامات منفی آنها اشاره کرد . اقدام منفی رضا شاه رعب و وحشت او از بیگانگان بخصوص انگلیس بود به نحوی که کشور را بدون مقاومت تسلیم متفقین کرد که به نظر دلیل آن پیشنهاد متفقین مبنی بر به قدرن رساندن ولیعهد بود . اقدامات مثبت او گذر کشور از حالت سنتی به مدرن بود . تاسیس دانشگاه تهران .تاسیس ادارات دولتی ثبت اسناد و احوال و ... و احداث راه آهن و آبادانی شهرها و ... میباشد . طرز پوشش مردها در اواخر دوره قاجار را با اوایل دوره رضا شاه مقایسه کنید البته رضا شاه در تغییر پوشش زنان به علت مقاومت مذهبی موفق نشد و اصولا رضا شاه در سفر به ترکیه تاثیر زیادی از آتاتورک گرفت . او فرد مستبدی بود ولی اقدامات مثبت زیادی هم داشت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
622
211
لعنت بر قاتل میرزاوکلنل تقی و شیخ محمد خیابانی و مشروطه خواهان و مدرس و عشقی ومیرزا کوچک خان جنگلی و........گوربگوری کمترین مجازاتش بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
هزاران لعنت بش باد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
3
9
هر چه بود از سلسله قاجاریه که بخش بزرگی از مملکت را به روسیه واگذار کردند بهتر بود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
7
2
الن ته اسفل السافلین با خواننده های طاغوتی میچره
مهدی
|
United States
|
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
3
8
چه عجب بالاخره نظرات مخالف هم منتشر میشه.خداییش این مثبت ها و منفی ها به نظرات نشون میده که نظر مردم درباره رضا شاه چی هست.هرکی بد گفته منفی گرفته و هرکی خوب کفته مثبت.به نظر مردم احترام یگذاریم و باور کنیم که رضا شاه زحمات زیادی برای ایران کشید
ناشناس
|
Turkey
|
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
4
7
کاش من سواد رضاشاه رو داشتم چون سواد واقعی داشت.
پاسخ ها
نرگس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
سواد هم داشته. خط هم داشته و امضاش پای خیلی از اسناد هست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
3
7
خدمات زیادی به کشور داشت و صد بار از همین محمود آقا بهتر بود
رسانه هفت
|
United Kingdom
|
۰۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
2
10
رضا شاه کشور رو از هرج و مرج جمع کرد و دوران شکوفایی ایران بعد از به قدرت رسیدن اون شروع شد و ایران کشور مهمی شد خیلی بد هستیم که قدر زحمات اونو هرچند بعضی جاها ممکن کمی و کاستی داشته باشه رو ندونیم . صراط حاکم هایی کمی وجود داشتند و دارند که بدون عیب حکومت کرده باشن پس فقط نیمه خالی لیوان نبین

روحش شاد
بدرود
رسانه هفت
|
United Kingdom
|
۰۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
2
7
رضا شاه کشور رو از هرج و مرج جمع کرد و دوران شکوفایی ایران بعد از به قدرت رسیدن اون شروع شد و ایران کشور مهمی شد خیلی بد هستیم که قدر زحمات اونو هرچند بعضی جاها ممکن کمی و کاستی داشته باشه رو ندونیم . بولتن حاکم هایی کمی وجود داشتند و دارند که بدون عیب حکومت کرده باشن پس فقط نیمه خالی لیوان نبین

روحش شاد
بدرود
اصغر
|
-
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
6
3
بنام خدا . سلام به همه . همینقدر که اون خانم امریکائی ( آلبرایت ) چندی پیش گفته که : ما بابت کودتای 28 مرداد از مردم ایران باید عذرخواهی کنیم ، کفایت میکند .در ضمن اگر کاری در آنزمان برای ایران شده ، به نسبت فرصت سوزی ها و سوء استفاده ها از بیت المال ناچیز است .اگر دست اجنبی را برای چپاول این مملکت باز نمی گذاشتند و از ثروت های خدادادی حفاظت می شد الان ایران بایستی گلستان می بود . برای حقانیت رضا میر پنج داشتن دختری مثل اشرف و پسری مثل جانشینش کافی است . برای آندسته از بازدید کنندگان صفحه که جزء سمپاتهای این خاندان هستند توصیه دوستانه میکنم که یکبار هم که شده کتاب اعترافات ارتشبد فردوست بنام " ظهور و سقوط پهلوی " و خاطرات علم در کتاب " من و خاندان . . . " را مطالعه فرمایند . ضرری که ندارد . بعد از 34 و اندی سال ، هنوز درگیر توهمات بودن شایسته نیست .
ali
|
Canada
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
2
9
شمایی که همش میگویید رضاخان دیکتاتور بود توجه کنید که هر دوره را باید با خودش مقایسه کرد . در زمان رضا خان کشورهای اروپایی درگیر شدیدترین نوع فاشیسم و دیکتاتوری بودند به نظر شما رضا خان از امثال موسلینی در ایتالیا یا هیتلر در آلمان یا ژنرال فرانکو در اسپانیا یا استالین در روسیه و یا بسیاری دیگر بیشتر به کشور خود خدمت نکرد؟
توجه کنید که رضا خان بر ویرانه شاهان قاجار مملکت را شروع به ساختن کرد.شاهان قاجاری که همه افتخارشان داشتن حرمسرای آنچنانی بود و فقط پول مملکت را صرف عیاشی و عیش و نوش و سفرهای فرنگ میکردند و حتی از واگذاری خاک ایران عزیز به اجنبی ابایی نداشتند .
برادران و خواهران در قضاوت انصاف داشته باشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
جالب اینجاست که روحانیت هیچ وقت به براندازی حکومت قاجار وتاسیس جمهوری اسلامی در آن زمان فکر نکرد وتازه اگر کسی می خواست سلسله قاجار را براندازد مخالفت هم می کردراستی چرا؟
hossein
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
7
2
خوب خدماتی هم داشت ولی نمیشه کتمان کرد زمینهای ناب مردم تهران وشمال را به زور از مردم گرفت .در ضمن کشتن مدرس ها وکنلل ها و...از نقاط سیاه اوبود
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
1
3
کریم کلاه پهلوی را ببین درباره رضا خان نظر بده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
2
8
ای بابا
همین یه راه آهنی رو که اون موقع با دست خالی کشید ما هنوز بعد از 80 سال با این همه امکانات و ادعا نمیتونیم بکشیم
بس کنید بابا
هر چی بوود هر فسادی داشت و ....
ولی حضورش به نفع این مملکت بود
شما تا کی می خواین خودتون رو به کوچه علی چپ بزنین ؟؟
همین دموکراسی خواهانی که میگین که مشروطه رو راه اندازی کردن
بعد از اوون همه سال چه کار مفیدی واسه مملکت کردن ؟!
چه سازندگی ای کردن ؟
چه راه شوسه و راه آهنی ساختن ؟
چه مدرسه و دانشگاهی رو بنیان گذاری کردن ؟
چه تدوینی به اوضاع آشفته مملکت دادن ؟؟؟
واااااااااااااااااای از دست شما
خوش باشي بابا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
3
6
بولتن اين گزارش بدجوري برات دردسر ايجاد كرده ها، كامنت ها را ببين. چه نتيجه اي مي توني بگيري؟؟؟
اما خوشم مي ياد كه اونقدر مرد هستي كه مثل بعضي شيتيل نيوزها سانسور نكني
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
7
3
آخروعاقبت همه ديكتاتورها هم اين است درود بر آزادي وجمهوري
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
11
2
انشالله که همه دوستدارانش با اودر جهنم محشور شوند
ناشناس
|
United States
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
5
8
بولتون برات متاسفم . فقط همین
اگر رضا شاه نبود الان باید تو همون دوران قاجاری زندگی میکردی و شاهت هر روز میرفت سفر فرنگ :(((
نرگس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
6
2
چقدر خدا را شکر میکنم اگر چه در فشار تحریمها قرار داریم، ولی حد اقل نوکر آمریکا و انگلیس نیستیم که حضرات اراده کنند امروز باش بگویی چشم و یا با بدبختی تموم از کشور بیرون کنند و باز هم بگویی چشم.و دست آخر دست هم گور به گور
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
2
3
این تاریخ است که همه چیز را روشن میسازد و خواهد ساخت !!!!رضاشاه هم یکی از آنهاست !!!
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
4
3
واقعان که مگه ما به خاطر آزادی از دست این خاندان شهید ندادیم قیام نکردیم /فکر میکنم اونایی که طرفدار این خانداند دوست دارن تو حلبی آبادای اون زمان زندگی کن واقعا که لیاقتشون همون شاه نوکر باشه (اگه تونستیت چاپش کنید اگه ایرادی نداره)
واقعبین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
3
5
رضا خان اگر اشتباه کرد کارهای مفیدی هم انجام داد نه با دشنام ونه با دعا کار نیک و بد فراموش نمی شود وی هم کار خوب مانند ایجاد دانشگاه-راه سازی -ساختمان هایی مانند کاخ دادگستری -بانک ملی-مدرسه نظام-دانشکده افسری و...ایجاد کرد وکار اشتباه هم داشت همانطور که در حال حاظر هم هم کار خوب انجام می شود هم کار بد بولتن سعی کن چاب کنی هرچند حقیقت را بیان کردم
ناشناس
|
United States
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
175
327
رضا شاه دیکتاتور بود ولی به کشور خدمات زیادی کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
به نظر من ما ملتی هستیم که با دمکراسی رابطه خوبی نداریم و تا دست زور نباشد کارهایمان را بخوبی انجام نمی دهیم با اینهمه دانشجو و سطح سواد بالا حالا خودتون حساب کنید مردم بیسواد و عامی 70 سال پیش که اصلا کلمه دمکراسی به گوششان هم نخورده بود چگونه می توانستند دمکراسی را هضم کنند .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
این نظام بیشتر از هر حکومتی به این کشور خدمت کرد .. کشوری که عرضه ی ساخت دمپایی نداشت بعد از این حکومت فعالیت هسته ای و فضایی و موشکی دارد
وطن دوست
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
در پاسخ به ناشناس که میگه ما دمپایی نمیتونستیم بسازیم من یه تفنگ برنو دارم سال 1309 ساخته شده 83 سال پیش پس الکی حرف نزن
مرتضیl
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
142
40
هر چند آدمی بی عرضه بود. اما راه آهن ، لوله کشی آب از جمله کارهای خوب اون بود.
مدیر پایگاه با اينكه نسبت هاي مختلفي به او داده اند ولي كمتر شنيده شده است كه بي عرضه خطابش كنند .!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
91
545
خدا رحمتش کند!!!!!!!!!!!!!!
مدیر پایگاه اگر نيت خير داشته است و اگر بتواند پاسخگوي ستم هاي خود بر مردم باشد رحمت خداوند را جلب كند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
بولتن خداشماراهم رحمت کند باهمین استلال خودتان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
خدا لعنش کند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
ناشناس 11/18 خدا فقط شما و همفکرانتان را رحمت می کند و بقیه همگی در آتش جهنم هستند !!!!!.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
خدا اونهایی رو که رضا شاه تو مسجد گوهرشاد به خاک و خون کشید را هم رحمت کند
نرگس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
1034
138
چقدر خدا را شکر میکنم اگر چه در فشار تحریمها قرار داریم، ولی حد اقل نوکر آمریکا و انگلیس نیستیم که حضرات اراده کنند امروز باش بگویی چشم و یا با بدبختی تموم از کشور بیرون کنند و باز هم بگویی چشم.و دست آخر دست هم گور به گور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
درود بر شما

دقیقا" همینطوره

واقعا" که نادونها منفی دادن
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
با این دو سه نادان که چنین می دانند
از جهل که دانای جهان ایشانند
خر باش که این جماعت از فرط خری
هر کو نه خر است،کافرش می دانند
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
برای حفظ قانون یک نانوا رو انداخت تو تنور تا حساب کار دست همه بیاد و مردم نون با کیفیت با قیمت مناسب رو بخرند.
حالا در این دوران اقا 3000 میلیارد دزدی کرده برای حفظ آبروش اسمشم نمیگن.
خودتون قضاوت کنید و تا آخرش رو بخونید.
مرتضیl
|
Germany
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
5
0
هر چند آدمی بی عرضه بود. اما راه آهن ، لوله کشی آب ، برخوردبا خانها از جمله کارهای خوب اون بود
مرتضیl
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
136
674
بولتون ولکن رضاشاه هفت کفن پوسید.اوضاع دلار چه میشه اوضاع گرانی چه میشه.دلار هفت تومانی؟
مرتضیl
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
3
3
بولتون ولکن رضاشاه هفت کفن پوسید.اوضاع دلار چه میشه اوضاع گرانی چه میشه.دلار هفت تومانی؟
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
3
9
روحش شاد و يادش گرامي باد
بزرگ مرد ايران جانش را در راه خدمت به وطن گذاشت
كاش اندكي هم از خدماتي كه براي ايران كشيد مينوشتيد
مرتضیl
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
3
2
بولتون ولکن رضاشاه هفت کفن پوسید.اوضاع دلار چه میشه اوضاع گرانی چه میشه.دلار هفت تومانی؟
مرتضیl
|
Germany
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
4
2
بولتون ولکن رضاشاه هفت کفن پوسید.اوضاع دلار چه میشه اوضاع گرانی چه میشه.دلار هفت تومانی؟
جاوید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
163
1123
اون بنده خدا نوکر انگلیس بود. ديگران نوکر روسیه و... . ولی اون بنده خدا حداقل میهن پرست بود و خدماتی که به ایران و ایرانیان کرد هنوز دور از ذهن و شاهکار بوده است. از تونل هایی که در جاده هراز و چالوس ساخته بگیر تا کشف حجاب. خداوکیلی عملی مثله کشف حجاب، جیگر می خواست قد سه تا هیکل احمدی نژاد.
مدیر پایگاه كشف حجاب كه لكه سياه بزرگي بردامان او وهمه سلطنت طلبان است ، هر كس به كوچكترين جنبه هاي انساني باور داشته باشد هرگز از طريق زور و خشونت با عقايد و باور هاي مردم درگير نمي شود، درضمن كار خلاف شجاعت و عرضه چنداني نمي خواهد . .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
بولتن تو هم بیکاری با این ....دهن بدهن میشی؟اینها تابعین ظلم و جور هستند کسی مثل رضا قلدر باید بر اینها حاکم باشد تا همه زندگیشونو در اختیارش بذارند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
اگر موفق بود هنوز که هنوزه چشمای غبار گرفته ات بانوان محجبّه و چادری را از وکیل و وزیر گرفته تا دکتر و مهندس در همه جای شهر و کشور نمی دید.
و اما مصادیق نوکری اون بنده شیطانو اسم بردی ولی مصادیق دیگرونی که تهمت زدی و بافتی نوکر روسیه اند نه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
کسی که منبعش دوتا شبکه باشه اوج تحلیلش می شه تحلیل جاوید ... معنی نوکر رو هم گویا نمی دونن که ربطش می دن به نوکر روسیه . بگذریم . خوبه آدم با طرز فکر ها نادرست آشنا بشه تا ببینه مخالفای نظامشو یک مشت روشنفکر تشکیل نمی دن بلکه یک مشت روشنفکر نما...
ایرانی
|
Germany
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
245
409
سلام بولتونبا قبولی طاعات وعبات.و باسلام ،سلامتی رهبر پرصبر حوصله و تدبیر انقلاب اسلامی ایران امام خامنه ای خبر دارید .
آقای احمدی نژاد قرار است امشب ساعت 22:15 از شبکه یک در مورد جمع و تفریق عداد صحبت کند.بنظرت فکر مکنه مردم واسش دست میزنند!؟متوجه شدی مجری جرات ندارد سئوال دلشو بپرسد.میترسه مدرکی ازش در دست باشد.
ایرانی
|
Germany
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
1
4
سلام بولتونبا قبولی طاعات وعبات.و باسلام ،سلامتی رهبر پرصبر حوصله و تدبیر انقلاب اسلامی ایران امام خامنه ای خبر دارید .
آقای احمدی نژاد قرار است امشب ساعت 22:15 از شبکه یک در مورد جمع و تفریق عداد صحبت کند.بنظرت فکر مکنه مردم واسش دست میزنند!؟متوجه شدی مجری جرات ندارد سئوال دلشو بپرسد.میترسه مدرکی ازش در دست باشد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
2
9
انگلیس آنزمان رضا شاه را برداشت تا بهتر بتواند سیاستهای استعماریش را در ایران عملی کند.
نرگس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
2
4
چقدر خدا را شکر میکنم اگر چه در فشار تحریمها قرار داریم، ولی حد اقل نوکر آمریکا و انگلیس نیستیم که حضرات اراده کنند امروز باش بگویی چشم و یا با بدبختی تموم از کشور بیرون کنند و باز هم بگویی چشم.و دست آخر دست هم گور به گور
مرتضیl
|
Netherlands
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
4
2
بولتون ؟خودت که مثبت و منفی ها را کم وزیاد نمیکنی؟ خداوکیلی راستشوبگو
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
نوکری نوکری چه انگلیس چه روسیه ویلی لااقل انگلیس غارت نمی کند واگر بکند سهم حرمت رانگه میدارد اما روسیه ان ست که امروز شاهدیم
مرتضیl
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
4
0
بولتون ؟خودت که مثبت و منفی ها را کم وزیاد نمیکنی؟ خداوکیلی راستشوبگو
الما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
9
977
درست بي سواد بود ولي اولين دانشگاه و تواين مملكت ساخت كل جاده كندوان رو زير ٩سال با اون امكانات ساخت در صورتي كه براي بازسازي يكي از تونلهاي كندوان ٨ وقت و هزينه كردن اگه از بدي كسي حرفي ميزنيد از خوبيهاش هم بگيد اين نيروگاه بوشهر ذوب اهن اصفهان در زمان اين دو ابرمرد تاريخ ايران ساخته شد واقعا ايران به يك بزرگ مردي مثل رضا شاه كبير احتياج داره او يگانه ايران ساز بود
روحش شاد يادش هميشه زنده باد
من كه به كسي توهين نكردم پس سانسور نكنيد اگه كسي هم خواست بحث كنه تا اخرش هستم با حفظ احترام متقابل
با تشكر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
حدیث موثّق داریم که هر کسی را با محبوب و مؤیّد خود محشور می کنند و سرکار هم حتما" بابت جنایتها و خیانتهای رضا قلدر که در برابر خدمتش سر به فلک می کشند سهیم خواهید بود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
درود برشما
م سادات موسوی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
بولتن عزیز متشکرم که بعد از مدتها نظرم را درج کردی.
عادل
|
United States
|
۰۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
2
1
بولتن جان به علما توهين نكن!فروش حكم ارتداد رضا شاه به مادر احمدشاه توسط علما ى عراق؛باعث مى شود كه مردم فكرنمايند علما خداى ناكرده فتاواى خود رابرحسب منافع شخصى صادر مى نمايند_موفق باشيد
radvin
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
3
1
از اينكه ميبينم سعي ميكنيد عدالت رو رعايت كنيد خوشحالم...
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
6
410
مردم ایران نمک نشناس نیستند. رضا شاه خطاهای بزرگی داشت اما خدماتی به ایران و ایرانی کرد و دلش برای ایران می تپید.
مدیر پایگاه اینکه کسی دلش برای ایران یا خودش بتپد یک قضاوت خاص است که به جز خداوند حکیم کسی که انصاف داشته باشد قادر به فهم آن نیست. پس بهتر است به جای کنکاش پیرامون ذهنیات افراد، به عملکردشان نگاه کنیم و بر اساس آن نظر بدهیم
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
اتفاقا درباره عملکردش نگاه کرده ام و به این نتیجه رسیده ام که با این عملکرد حتما دلش هم برای ایران می تپیده.
ليلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
6
234
بولتن خوبه يه نگاهى به مثبت و منفى ها بندازى اونوقت متوجه ميشى
پاسخ ها
نرگس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
و اکثرهم لا یعقلون
شروین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
نرگس خانوم این که گفتی ایییییییی یعنی چه؟!
میلاد
|
France
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
6
275
بولتن گرامی و دوستانی که مخالف رضاخان هستید، یک جمله بیشتر نمی گم، خواهشا فکر کنید و بهش عمل کنید اگه حرفم اشتباه بود هر چی خواستید بگید.

خواهش می کنم تاریخ و وضعیت اون موقع ایران و به قدرت رسیدن ایران رو یکبار مطالعه کنید و ببینید و باور کنید که هیچکس جز رضا خان نمی تونست ابران رو تو اون وضعیت بد سر و سامون ببخشه. باشه دیکتاتور بود بد بود و .... هر چی که شما می گید اما باید به عنوان ناجی ایران از فروپاشی بهش نگاه کنیم.
مدیر پایگاه خیلی مشکل است که کسی حتی مسلط بر جزئیات تاریخ باشد وچنین ادعای بزرگی را مطرح کند ، ما از کجا می توانیم یقین پیدا کنیم که جز او ناجی دیگری برای ایران نبود !؟آیا ممکن است انگلیس بگردد و ناجی ایران را پیدا کند ؟
 
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
ای کاش یکی مثل اون این زمان پیدا می شد
ليلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
6
304
بولتن خوبه يه نگاهى به مثبت و منفى ها بندازى اونوقت متوجه ميشى
پاسخ ها
نرگس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
و اکثرهم لا یعملون
علي بيوك
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
486
370
كسي كه يه سفر بره تركيه اونجا چهار تا فاحشه رو ببينه جو بگيردش بياد مملكت خودش چادر رو از سر خواهر مادر مردمش به زور بكشه به هيچ وجه قابل ستايش نيست
پاسخ ها
نرگس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
ای قربون آدم با فهم و با شعور
علی آقا دمت گرم شیر مادرت حلالت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
5
130
ایران رو ساخت
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
6
1
خدا جای حق نشسته وقتی امام زمان ظهور کرد اونوقت از کسایی طرفداری میکنه حق به اونا میده که شاخ در میارند تا اون موقع...
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
158
43
اولا داستان را کامل نقل نکرده اید . رضا قلدر در شهر ری و در جوار حرم دفن شد و بارگاه بزرگی هم بر آن ساختند و تا دو سال بعد از انقلاب آن بارگاه بود که بدستور بزرگان دین و انقلابیون طی یکماه و توسط 200 نفر از مردم داوطلب و با کمک ابزار مکانیکی بدلیل محکم بودن بنا تخریب شد . اینکه جسد هنوز اونجاست یا نه نمی دانم ولی داستان آخرش این بود.ثانیا اقدامات بزرگی مثل احداث ریل آهن جنوب و دیگر کارهای عمرانی به هر دلیلی در زمان او بود که نباید از انصاف گذشت.
عبدالله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
210
333
الله اعلم.رضا شاه خدمات زیادی به این مملکت کرد و کشور را از ملوک الطوایفی و نا امنی نجات داد. دانشگاه تهران- راه آهن سرسری شما ل تا جنوب - جاده های شمال و هزاران خدمت دیگر.فقط معصومین هستند که اشتباه نمی کنند.شاید او هم اشتباهاتی داشته ولی به نظر من خدماتش از اشتباهاتش بیشتر بوده است
پاسخ ها
alireza
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
آقای عزیز این خدمات هاش بیشتر برای کم کردن دردسر انگلیسی ها بوده مثلا همین راه اهن سراسری که میگه اینو ساخت تا انگلیسی ها که در جنوب بودند راحت تر بتونند نقل مکان بکنند...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
آقای علیرضا وبولتن جان آن موقع وهم اکنون بنادر عمده کشور در شمال وجنوب قرار دارند طبیعی است که راه آهنی که کشیده می شود باید از شمال به جنوب باشد وهردو را به پایتخت وصل کند البته بگذریم البته این را هم ذکر کنم که تحقیقات نخبگان این زمان که با درایتهای آنها الان اول کشور منطقه شده ایم ثابت کرده که بهتر بوداین راه آهن از شرق به غرب کشیده شود تا افغانستان را به بیابانهای عراق وصل کند،اینجوری اقتصاد کشور بیشتر شکوفا می شد وما پیشرفتهایی را که در زمان حاضر بدست آورده ایم آن زمان می توانستیم بدست بیاوریم پس نتیجه می گیریم که رضا شاه خائن بود
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
367
449
روحش شاد من که براش فاتحه ای خوندم چون براایرانی ماندن ایرانیان زحمت کشید...
پاسخ ها
نرگس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
وقتی یادم میاد زنان ایران از جمله مادر بزرگ خودم برای حفظ حجابشون چه کتکهایی که نخوردند مادر بزرگ من زمانی کتک میخورده برای حفظ حجابش، که بچه اش سقط شده بوده و در آن حالت از دکتر بر میگشته که گرفتار آدمهای از خدا بی خبر همین رضا قلدری میافته که امثال شماها ازش طرفداری میکنید،حیف آب دهان که نثار جنازه گور به گورش شود چه برسد به فاتحه.
نرگس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
من فاتحه را برای زنانی همچون مادر بزرگم میخوانم که به خاطر مقاومت این زنان بود که حجاب این هدیه الهی امروز بدست ما رسیده است.
روح این زنان فداکار شاد و خدای متعال درجاتشان را اگر عالیست متعالی بفرماید.
جمیعا فاتحه ای همراه با صلوات نثار این زنان فداکار کنیم
علي بيوك
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
19
7
خواهش ميكنم نرگس خانم خدا شمارو هم حفظ كنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
1
3
در جواب کسی که کامنت گذاشت که ناطق در حرم امام خمینی گفت کسی که آبروی کسی را ببد یا فحش بدهد مومن نیست باید گفت ناطق منظورش اصحاب فتنه بود
نرگس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
240
104
دوستان میگویند رضا شاه دلش برای مردم ایران می تپید،من از این دوستان یک سوال دارم ،اگر دلسوز ایران بود چرا زن و بچه مردم را دستور میداد کتک بزنند تا حجاب که حکم الهی است را بردارند و بی غیرتی را رواج میداد،تونل و راه آهن که ارزش نیست ،ارزش حجاب بود که این نامرد حکم خدا را زیر پا گذاشت.
چه عذابهایی که به مردم نداد و چه کتکهایی که نزد بابت اینکه حکم خدا را نادیده بگیرند.
الهی خدا آن به آن عذابش را زیاد کند و همچنین کسانی که با هدف های خاص هنوز هم بی حجابی را ترویج میدهند که بی ناموسی رواج پیدا کند.
کدام انسان دلسوخته این مردم است که با وجود ظلمها و کتکهایی که بابت بی غیرت شدن، به این مردم مظلوم و خدا پرست شد،باز هم حمایت از این گور به گوری کند.
کسانیکه از این بی غیرت حمایت میکنند به هیچ عنوان نمیتواننددلسوز این مردم و این آب و خاک باشند و اگر باز هم میدان پیدا کنند همانطور پدر این مردم را در میاورند ،چون حامیان این نامرد از نسل همان آدم هستند
علي بيوك
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
32
11
دوستاني كه به نظر من منفي دادن خواهشن يه جو غيرت و تعصب داشته باشن
alireza
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
91
23
به نظر من رضا شاه ، شاه ایران نبود ، کسی بود که فرمانده نیروهای قزاق بود و به دست انگلیسی ها برای این که منافعشان در کشور ما از دست نرود احمد شاه قاجار را برکنار و ایشون را حمایت و شاه ایران کردند، خیلی مسخرس مگه نه!!!! کسی که حاکمیت ایران نسبت به مجمع الجزایر بحرین که از نظر تاریخی جزء سرزمین ایران بود را نقض کرد،کسی که هویت های اقوام ایرانی مثل ترک ، کرد ، لر،عرب و ... را نادیده میگرفت...
کسی که اگر بر خلاف نظرش سخن بگوینداعدام میشد مثل فیروز فرمانفرما که از حامیان او در دستیابی به سلطنت بود در خانه اش بازداشت و در همانجا کشت،تیمور تاش هم همینطور، سردار اسعد همینطور...
حالا هی بگید رضا شاه...!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
2
4
شما که این همه از بدیهای انزمان میگواید ایا نتیجه ای دارد حالرا بچسبید که چگونه است
مهرداد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
4
6
مرد بزرگي بود اما سياستمدار نبود خدمات زيادي به ايران كرد
مسيح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
3
4
متاسفم واسه شما مردم قدر نشناس، كه در درجه ي اول هموطن خدتون را كه سال هاست مرده لعنت ميكنيد، و در درجه دوم كسي كه قلبش واسه مردم و كشورش ميتپيد و خدمتها به شما قدر نشناس ها كرد مورد توهين قرار ميدهيد.....
مدیر پایگاه اینکه وی واقعا قلبش برای مردم می تپید نظر شماست ،بنظر نمی رسد کسی که با کودتا و حمایت بیگانگان یک دولت ملی و مردمی را ساقط کرده باشد وعملا استقلال کشور را بدست بیگانگان داده باشد چندان دلش برای مردم تپیده باشد ،اگر اینگونه باشد که هست مردمی که آسیب های بسیار زیادی از او دیده اند حق دارند همچنان شاکیش باشند و اصولا ستم های اینچنینی مثل امور شخصی نیست که بخششیده شوند در ست مثل حق الناس ...
ناشناس
|
United States
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
3
3
رضا خان به این مردم خیانت کرد .. چون مردمن رو مفت به کشتن نداد .....
مدیر پایگاه پس از عملكرد وي خبر نداريد لطف فرمده برويد تاريخ را بخوانيد و جناياتي كه او مرتكب شد را مرور بفرماييد .
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
2
4
این خدماتی که میگید تو پونزده سال حکومت اصلا به حساب نمیاد که شماها هی میگید قلبش برای وطنش میتپید تو پونزده سال حکومتی که شاه کرو میشه یک مملکت رو از فرش به عرش رسوند نه که با چهار تا کار مثل جلوگیری از ملوک التوایفی شدن و تاسیس دانشگاه تهران و راه آهن بخوای سر مردم رو شیره بمالی . این شباهت لباس های ما به بیگانگان رو همین رضا شاه خیانت کار آغاز کرد و همه مردم رو اجبار به پوشیدن لباس فرنگی و کلاه پهلوی کرد واقعا هرچی هم اگر کار خوب کرده باشه همین خودفروختگی و غرب نگری هاش کافیه برای رد کردن خودش و طرفدارای غافلش در ضمناین رو هم به خاطر بسپرید که از هرکس طرفداری کنید در فیامت با او محشور خواهید شد پس خواهشا در افکار خود یک بازنگری کلی داشته باشید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
2
1
بدم میاد میگن خدمت اخه بکی نیست بگه اون به قوله خودش شاه ایران اینم یکی از وظایفش بوده دیگه یه راه اهن 4تا پل میخواسین نسازه بیخیل نگید خدمت زنده باد ایران.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
1
4
من از پیر مردها در باره زحمت های که کشید خیلی شنیدم در سال صد سال پیش کجا دمکراسی بود که تو ایران باشه اشتباه داشت خوبی ش خیلی بیشتر از بدیش بود
میلاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
3
1
سلام.بله محمدرضاشاه اقدامات زیادی را انجام داد.ولی کجای حکومتش اسلامی بود؟با افراد مذهبی ومنتقد چه کرد؟وضع حجاب چطور بود؟درضمن مگه زیر مکتب اسلام کم اقدام داشتیم؟بله رضا شاه با حمایت های امریکا و انگلیس کارهای خوبی کرد.اما امریکا دشمنیش با چیه؟با اسلام و شیعه بودن ما مگه نه؟پس ایران باید زیر سلطه امریکا قوی میشد مثل عربستان الان که دارند بمب هسته ای بشن میدن....

فراموش نکنید اینجا کشور ولیعصر است
میلاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
4
1
سلام.بله محمدرضاشاه اقدامات زیادی را انجام داد.ولی کجای حکومتش اسلامی بود؟با افراد مذهبی ومنتقد چه کرد؟وضع حجاب چطور بود؟درضمن مگه زیر مکتب اسلام کم اقدام داشتیم؟بله رضا شاه با حمایت های امریکا و انگلیس کارهای خوبی کرد.اما امریکا دشمنیش با چیه؟با اسلام و شیعه بودن ما مگه نه؟پس ایران باید زیر سلطه امریکا قوی میشد مثل عربستان الان که دارند بمب هسته ای بشن میدن....

فراموش نکنید اینجا کشور ولیعصر است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
4
2
رضاخان یه آدم مقلد و بی شعور بود...نه از نظر فحاشی منظورم اینه که قدرت فکر کردن یا نداشت یا استفاده نمیکرد ازش..
بعدش هم این همه دهن ملت رو به آسفالت کوبوند..از تحریم و مالیات های گزاف و چه و چه و چه...اینا مهم نیست اصلااااا ؟؟؟؟؟
چرا بدون تفکر و تامل سخن میگیم؟
دفاع بی دلی از متهم مانع کسب است لطفا مزاحم نشوید....
با تچکر...
داستان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
2
0
میگن:خداوند دوبار میخندد یکبار زمانی که همه تلاش میکنند که کسی را بالا ببرند و او نمیخواهد و دوم زمانی که همه تلاش میکنند تا کسی را پایین بیاورند و او باز نمیخواهد.در پناه راستی و درستی مطلق خداوند باشید.
مک دانل داگلاس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
0
3
همین شاهی که شما بهش بیسواد میگید...دانشگاه ساخت و ده ها دانشجو را برای تحصیل روانه خارج کرد.هزاران بنیاد نوین رو تاسیس کرد.مردم رو از زیر پوشش قرون وسطی و شپش و برص وهزار بیماری نجات داد و کشور رو یکپارچه و امن کرد..عیب و عیوب داشت و اتفاق قانون مشروطه رو هم زیر پا گذاشت و چندی از روشنفکران رو اذیت و حتی کشت اما اینکه یکسره بخواهیم کسی رو زیر سوال ببریم ناشی از مغلطه گوینده است....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
0
0
رضا شاه مرد بود و بس حاظر به باج دادن نشد و از تخت قدرت و ثروت رفت پایین. او ثابت کرد کشورش رو بیشتر از خودش دوست داره. جیره خورهای مملکت که از بیت المال میخورن نظرات الکی ندن پشت رضاخان.اون مرده ولی حقیقت نخواهد مرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
0
0
درود بر رضا شاه کبیر . درود بر ابر مرد وطن پرست .
اهورا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
0
0
رضا شاه بزرگ اگر سواد نداشت شعور داشت ولی نویسنده بولتن درباره رضا شاه واقعا بی شعور و بی سواد هستش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
0
0
خدا لعنتش کنه .مرتیکه آدمکش بی سواد چماق بدستو
کثافت بی دین با دست اجنبی و روباه پیر استعمار حقوق مردم ستمدیده رو با منافع استعماری برای رسیدن به جاه طلبیهاش گره زد
.بد هلاک شد و امید که تو او جهان دست اورد اون همه ظلم و ستم خودشو به خلق الله ببینه .امین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
0
0
مرتیکه بی سواد عقده ای برا منافع انگلیس و حفظ جاه ومقام خون خیلی از مردم و صاحبان حق رو با کلک ونیرنگ انگلیسی جمع و بعد به اونا رو میکشت روحش در وحشت و عذاب الهی تا ابد باشه
شهرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
0
0
پادشاهی که ملعبه دست کشورهای دیگه بود،از خود اراده ای نداشت،اومدن و رفتنش دست خارجی ها بود که افتخار نداره.شاهی که تو مملکت اسلامی عزای امام حسین رو غدغن کنه که تعریف نداره.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
0
0
این راه زن و متجاوز بی رحم که از شقی ترین حیوانات تاریخ بود
که با سلب و غارت حقوق و مایملک دیگر مردمان به تخت لجنزار رسید
روحش در جهنم آتش و با یزیدیان و شمرها همراه باد
الهی آمین
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین