کد خبر: ۱۴۸۷۷۸
تعداد نظرات: ۴۶ نظر
تاریخ انتشار:

حاشیه‌های مناظره سیاسی کاندیداها

مناظره سوم کاندیداها با موضوع سیاسی همانطور که طبق پیش بینی های قبلی جذابترین و جنجالی‌ترین قسمت مناظره های سه گانه صداوسیما شد و کاندیداها در مباحث مختلفی چون سیاست خارجی، برخوردهای امنیتی، پرونده هسته ای و کوی دانشگاه به بحث و مجادله داغ با هم پراختند.
به گزارش بولتن نیوز به نقل از مهر، سومین و آخرین مناظره تلویزیونی 8 کاندیدای ریاست جمهوری ساعت 16 روز جمعه با اجرای مرتضی حیدری آغاز شد.

* پیش از آغاز مناظره و حضور کاندیداها در استودیو، ضرغامی رئیس صداو سیما در توصیه به کاندیداها مطابی را بیان کرد. وی خطاب به نمایندگان از آنان خواست تا بحث مناظره را گرم کنند و در صورتی که به اظهارات کاندیداهای دیگر انتقادی دارند به آنها وقت داده خواهد شد تا نظر خود را بیان کنند. البته ضرغامی در دو مناظره قبلی هم یک نشست کوتاه با کاندیداها برگزار کرده بود.

* در همین زمان سراج نماینده دادستانی که در جمع 8 کاندیدا حاضر بود به شوخی گفت بهتر است که هر کسی می خواهد وقت خود را ذخیره کند آن را به 15 دقیقه آخر موکول نکند چون ساعت 7.45 تیم ملی والیبال ایران در المپیک بازی دارد و ممکن است بینندگان کانال تلویزیون را عوض کنند!  این در حالی است که مسابقه امروز مربوط به لیگ جهانی است ودر ساعت 7.30 آغاز می شود . حدود یک سال است که از برگزاری مسابقات المپیک جهانی می گذرد.

* البته ضرغامی درباره ذخیره زمان از سوی کاندیداها نیز گفت: بر اساس نظرات مردمی برای اینکه مناظره خسته کننده و طولانی نشود وقت آخری که ذخیره می شود هر چه که باشد بیش از 5 دقیقه قابل استفاده نیست.

* حیدری مجری برنامه مناظره سیاسی کاندیداها را مهم دانست و گفت که این مناظره از اهمیت سرنوشت سازی برخوردار است زیرا آخرین مناظره است و بسیاری از مخاطبان و ببینندگان گفته اند که انتخاب خود را به سومین مناظره که مربوط به مسائل سیاست داخلی و خارجی است موکول کرده اند.

* در آغاز مناظره پس از توضیحات اولیه حیدری ، محمد رضا عارف یکی از کاندیداها پیشنهاد کرد سمت مناظره امروز به گونه ای باشد که کاندیداها بتوانند خود و برنامه هایشان راب هتر به مردم معرفی کنند. به این گونه مردم می توانند کاندیدای اصلح را بشناسند. اما حیدری پاسخ داد که اتفاقا مردم درخواست کرده اند که مناظره به گونه ای باشد که تفاوت دیدگاه کاندیداها مشخص شود زیرا در برنامه هایی که تا کنون از صداوسیما از جمله برنامه گفتگوی ویژه خبری پخش شده کاندیداها از برنامه های خود صحبت کرده اند. در این مناظره ها بهتر است کاندیداها اعلام کنند به چه دلیل خود را شایسته تر از دیگر کاندیداها می دانند.

* محمد غرضی کاندیدای دیگر نیز از صداوسیما خواست تا یک جلسه مناظره دیگر بین کاندیداها برگزار کند تا تفاوت دیدگاه کاندیداها برای افکار عمومی روشن شود. حیدری هم قول داد در صورتی که این مجوز داده شود حتما این جلسه برگزار خواهد شد.

* محمدرضا عارف در بخش اول مناظره در سوال از محسن رضایی به اتفاقاتی که در هنگام سفرهای انتخاباتی برای وی رخ داده اشاره کرد. وی گفت: در برنامه ای عده از جوانان شعار دادند درود بر خاتمی سلام بر عارف که آنها را دستگیر کردند. همچنین در آذربایجان غربی میزبانی داشتم برای سخنرانی در آنجا که پس از بازگشت من میزبان را دستگیر کردند و دو سه هفته است که دستگیر شده و خانواده اش از وی بی اطلاع هستند. زمانی که می خواهیم حماسه سیاسی خلق شود گاهی با این تنگ نظری ها برخورد می کنیم. در مراسمی عکس من و آقای خاتمی و سید حسن خمینی را کنار هم داشتند که از توزیع این پوستر جلوگیری کردند. عارف خطاب به محسن رضایی گفت: شما چه راهکاری برای حل این مشکلات دارید؟

* رضائی که در آغاز سخن و اعلام برنامه خود در حوزه سیاست داخلی یک دقیقه از وقتش را صرف گفتن تبریک کرد و از همسر پیامر هم که با پول و قدرتش رسالت پیامبر را کمک کرد یاد کرد، با کمبود وقت مواجه شد و فرصت نکرد که حرف خود را تمام کند و  30 ثانیه اضافه حرف زد البته چند بار هم تذکر گرفت بنابراین وی فرصت نکرد به همه سوالاها  جواب دهد . همین موضوع باعث شد که نسبت به کمبود وقت اعتراض کند و بگوید نمی شود اینطور جویده جویده مواضع خودمان را مطرح کنیم بهتر است زمان به نحوی تنظیم شود.

* حداد عادل در وقت خود به انتقاد عارف از دستگیری هوادارانش پاسخ داد و گفت: اگر این اتفاقات و دستگیری ها که شما می فرمایید صورت گرفته باشد حتما سلیقه ای و ناشی از رفتار فردی بوده است. ممکن است شما هم رئیس جمهور شوید و شایده عده ای هم در دولت شما سلیقه ای برخرود کنند. آیا منصفانه است که همه رفتارهای جزئی در تمام کشور را به کلیت دولت و نظام منتسب کنیم. عارف هم پاسخ داد: بله من هم می گویم باید جلوی برخوردهای سلیقه ای گرفته شود.

* حداد عادل ادامه داد و گفت: طرفدارهای آقای عارف در مسیری که ما به سازمان صداوسیما آمدیم حضور داشتند و شعار حمایت از آقای خاتمی و عارف می دادند و کسی هم با آنها کار نداشت. بنابراین این تلقی پیش نیاید که در این زمینه مشکلی در کشور ما وجود دارد این شرایط کلی کشور ما نیست.

* محمدباقر قالیباف در بخشی از صبحت های خود سیاست خارجی بعد از انقلاب را به نوعی زیر سوال برد اما حسن روحانی در دفاع از سیاست خارجی بعد از دوران جنگ و 8 سال بعد از آن به نوعی از 16 سال مسئولیت علی اکبر ولایتی کاندیدای دیگر این دوره از انتخابات و رقیب خود دفاع کرد.

* حداد عادل هم درباره اظهارات روحانی گفت: معتقدم از اول انقلاب موفقیت های زیادی در حوزه سیاست خارجی داشتیم اما درمجلس ششم نمایندگان مجلس مرتب در نطق های قبل از دستور خود می گفتند که در دوره آقای هاشمی کشور به بحران کشیده شد و حال آقای خاتمی آمده که کشور را از بحران نجات دهد. یعنی دوستان فعلی شما آن روز معتقد بودند دولت آقای هاشمی کشور را در شرایط جنگ قرار داده است. حرفم این است که تصور نشود کارنامه همه 20 است و در دوره ای زمستان شده است. اینطور نیست که هر موضع گیری در خارج از کشور را به حساب ضعف مدیریت در داخل بگذاریم.

* وقتی نوبت به حداد عادل رسید که از مواضع خود صحبت کند، این کاندیدای انتخابات از لزوم تاکید بر سیاست مقاومتی در سیاست خارجی تاکید کرد و در این زمینه به مواردی چون مقاومت کشورهای چین و ویتنام در برابر آمریکا که در نهایت به موفقیت این کشورها در برابر زیاده خواهی آمریکا مواجه شد اشاره کرد.

* محسن رضایی با ابراز تعجب از مواضع وی گفت: مگر می شود سرنوشت کشور را شعاری بیان کنیم؟ الان در کشور دچار دو گروه شده ایم یک گروه مدام شعار مقاومت می دهند و یک گروه دیگر می گویند کار تمام شده است. مثل همان زمان جنگ که عده ای نشسته بودند در تهران و حرف از مقاومت می زدند! این جمله رضایی موجب خنده علی اکبر ولایتی شد.

* رضایی اعتقاد داشت که هم در دوران روحانی و هم در دوران جلیلی در دبیری شورای عالی امنیت ملی افراط و تفریط هایی شاهد بوده است که در دوران آقای روحانی از وقوع جنگ جلوگیری کردیم اما آیا نمی شد با بهای کمتر این کار انجام می شد؟ آیا باید اینقدر عقب نشینی می کردیم یا در زمان آقای جلیلی اگر بر سر سانتریفیوژها توافق کرده بودیم که آن را به جایی می رساندیم و ادامه می دادیم بهتر نبود صادقانه به اشتباهات خود اعتراف کنیم؟ نباید دفاع از خود را به دفاع از مردم و نظام ترجیح دهیم.

* جلیلی هم خطاب به روحانی گفت: بین حق و باطل راه رفتن معنی اش دوری از افراط و تفریط نیست اینکه کسی بین این دو راه برود بگوید حد وسط راه می روم، غلط است آن زماندر دوره دبیری آقای لاریجانی موضوع توافق بر سر سانتریفیوژها بود که معاون آقای لاریجانی با معاون سولانا به توافقی رسیدند اما معاون آقای سولانا زیر آن توافق زدند.

* حداد عادل هم درباره اظهارات رضایی گفت: طوری صحبت می کنند که گویی ما همه غیر مردمی هستیم و فقط ایشان غصه مردم را می خوردند. همه ما فکر مردم هستیم اما راهها متفاوت است هدف تامین سعادت مردم است.

* جلیلی و حدادعادل پس از آنکه هر دو نظرات خود را گفتند یادداشتی رد و بدل کردند.

* ولایتی هم درباره اظهارات رضایی گفت: آقای لاریجانی توافق خود با سولانا را به جای خوبی رساندند اما اتفاقی که افتاد و عقب نشینی کردند. درست همزمان با مذاکرات اقای لاریجانی یکی از مقامات ارشد اجرایی ما از تریبون نماز جمعه گفت ما مذاکره نمی کنیم و سولانا تلکس را نشان داد که مقام اجرایی شما می گوید مذاکره نمی کنیم. البته مشابه این قضیه برای ما هم اتفاق افتاد که به آن اشاره می کنم. کارشکنی در کار آقای لاریجانی انجام شد اما جلیلی اظهارات ولایتی را رد کرد و گفت این که می گویید درست نیست من از این اتفاقات اطلاع دقیق دارم حتی درباره همان موضوعی که می گوید در دوره شما اتفاق مشابه افتاد هم اطلاع دقیق دارم.

* پس از گفتگوی روحانی و قالیباف که روحانی سعی داشت دفاعی از خود در برابر انتقادات قالیباف داشته باشد، محمد غرضی به این گفتگو دو طرفه انتقاد کرد. وی خطاب به حیدری گفت: این دو بزگوار اختلافق دارند و هیچ قاضی نمیتواند جواب بدهد، اینها به چه درد مردم می خورد؟ امکان ندارداز این بحث های دو طرفه کسی سود ببرد. این دعوای بین اشخاص و احزاب می شود این مناظره به هیچ درد مردم نمی خورد.

* رضایی نیز در انتقاد به شیوه روحانی در مذاکرات هسته ای مواردی را گفت که باعث واکنش روحانی شد. روحانی خطاب به رضایی گفت: آقای رضایی با لحنی صحبت میکند که گویی نظراتی در این حوزه داشته اند که اجرایی نشده است. شما همان کسی هستید که گفتید شورای امنیت به مراتب بهتر از شورای حکام است، چرا روحانی جلوی ارجاع پرونده به شورای امنیت را گرفته؟ شما همان فرد هستید. حال می خواهید ما را نصیحت کنید؟

* روحانی در ادامه با عصبانیت خطاب به رضایی ادامه داد: اولین جلسه سری ما در آن زمان برگزار شد اما کدام سایت مطالب آن جلسه سری را افشا کرد؟

* رضایی در پاسخ به روحانی گفت: حرف من این است هر کدام از کاندیداها اگر رئیس جمهور شدید آیا می خواهید با همان شیوه سابق رفتار کنید؟ یا اشکالاتی هم بوده است؟ شما می گویید مذاکرات مانع جنگ شد در حالی که از طرق دیگر هم می شد که جلوی جنگ را گرفت. اگر آقای روحانی می خواهد با این عصبانیت سکان اداره کشور را به دست بگیرد خدا برسد به داد کشور! من مودبانه سوال کردم.

* قالیباف در زمان باقی مانده خود در بخش اول خطاب به ولایتی گفت: رابطه بین رزمندگان و حرکات نظامی با سیاست یک رابطه دو طرفه است. بنده معتقدم در دوران مدیریتی 16 ساله شما همیشه یک طرفه از ظرفیت رزمندگان و ایثارگران به نفع سیاست خارجی استفاده کردید اما هیچ گاه سیاست خارجی به کمک رزمندگان نیامد. وی گفت: شنیدم گفتید در غیر متعهدها این کار را کردم و در بغداد فلان اتفاق نیفتاد، اما هیچ گاه نگفتید رزمندگان رفتند جانشان را گذاشتند و جنازه شان برنگشت با بمباران آنجا را نا امن کردند این چه ربطی به دیلماسی دارد این ایثارگری آنهاست.

* سطح دیپلماسی را در حد یک پروتکل پایین می آورید.می فرمایید رابطه مان با میتران آنقدر نزدیک است که با هم قهوه می خوردیم آن زمان که شما با میتران قهوه می خوردید ما در جبهه موشک های میتران را می خوردیم. نفت ما را آتش می زدند اگر آنجا حوزه نفوذ بود خب جلویش را می گرفتید چرایک بار از درباره غرامت جنگ یک مذاکره نکردید. به نظر من سیاست خارجی در آن دوره نتوانست فعال شود حتی در حوزه دیپلماسی اقتصادی و آسیای میانه.

* محسن رضایی پس از این اظهار نظر قالیباف با تعجب خطاب به آنان گفت: مگر شما سه نفر ائتلاف تشکیل ندادید به نظر می رسد اختلاف نظر شما جدی است توضیح دهید این مسئله چه بوده است؟

* اختلاف اطلاعاتی جلیلی و ولایتی در این بخش بالا گرفت به طوری که هر کدام روایتی از مذاکرات هسته ای ارائه کردند و که دیگری آن را قبول نداشت. در این میان قالیباف در بخشی از سخنان خود درباره دوران جنگ به اظهارات جلیلی استناد کرد و در بخش دیگری جلیلی سخنان قالیباف را تایید کرد!

 

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۴۶
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۳۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
58
71
آقاي عارف براتون متاسفم كه وقتي مقابل سوالات آقاي جليلي كم مي آورديد سعي مي كرديد ايشون را تخريب كنيد ولي زهي خيال باطل
شما اصلاح طلب ها خيلي اشتباه رفتيد بهتر به جاي دفاع از اشتباهاتتون از ملت معذرت خواهي كنيد و با دادن جوابايي كه حتي يك ذره منو قانع نكرد از كنارش عبور نكنيد
پاسخ ها
حدیث
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
اشتباهی منفی دادم معذرت میخوام
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
جالب‌تر اين كه آقاي روحاني ﴿كه الان ديگر باور ندارم اصلا راست هم در زندگيشان بگويند﴾ بلافاصله پس از آن كه گفتند بنده اصلا به تخريب اعتقاد ندارم و تاكنون نيز اصلا تخريب نكرده‌ام و مسائل سري را بر ملا نكرده‌ام ﴿ظاهرا ايشان مستند اول خود را اصلا نديده‌اند!!!﴾، شروع به فحش دادن و تخريب آقاي رضايي كردند!!!
حسن
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
اشتباهی مثبت دادم معذرت میخوام
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
اشتباهی مثبت دادم معذرت میخوام
فرزند ایران
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
تا امروز انتخاب خودم را نکرده بودم اما این مناظره خیلی چیزارو برام روشن کرد
از دید من جلیلی و قالیباف و حداد عالی بودند حداد نهایت صداقت و مردانگی را نشان دادو قالیباف هم نشان داد مرد خوبیست و فطرت پاکی دارد اما رای من به دکتر جلیلیه
آقای غرضی هم بسیار خوب وارد شدند ایشان هم مرد خوبیست
اما محسن رضایی اصلا اونی نبود که فکر می کردم باید باشد وقتی در خصوص اختلاف بین حداد و قالیباف و حداد اشاره کرد نوعی شیطنت خاص در چهره اش ظاهر شد در ضمن ایشن باید یادش بیاید که هنگامی که در سپاه بودند معمولا از همه ظرفیتهای سپاه استفاده نمی کردند بچه های تهران همیشه در مسئولیتها اوت بودند اما با اینحال خیلی قبولش داشتم اما در این مناظره خیلی تکروی کرد و خیلی سیاه نمایی
اما روحانی واقعا شیطان مجسم بود واقعا برای هم میهنانم که از ایشان دفاع می کنند متاسفم و اما عارف ایشان در بعضی از قسمتها خوب بودند و در بسیاری از قسمتها بسیار شعاری و بنحوی خبیثانه ظاهر شدند ایشان در زمان مسئولیتش در دوران معاون اولی و یا وزاتش و یا ریاستش در سازمان برنامه چه دستاوردی برای کشور داشتند واقعا ایشان فکر می کند ما دوران سیاه دولتهای سازندگی و اصلاحات را از یادمان می بریم
از امروز همه توانم را برای تبلیغ دکتر جلیلی بکار می گیرمو و با استدلال همه اعضای خانواده را مجاب می کنم که به دکتر جلیلی این مرد رای بدهند امیدوارم همواره بر سر اصول و ارزشها و ولایتمداریش بماند و با همه وجود به مردم شریف ایران خدمت کند
جوون ایرانی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
با حرف فرزند ایران در مورد رضایی موافقم
عارف هم که خواست کلا به اصولگرایان حمله کند که به نظر خودش همه رو یکجا فیتیله پیچ کنه، کلا روحانی و عارف و رضایی دیروز سعی در مردم فریبی داشتند و هی تو حرفاشون میشمردند قشر کارگر، کارمند، معلم، زنان...
حامی جلیلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
61
54
آقای جلیلی شما باعث افتخار این نظام و کشور می باشید خداوند یار و یاورتان باد. انشاءالله
پاسخ ها
فرهیخته ایرانی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
دیروزم خیلی خوب به دکتر رضایی گفتن میانه روی حرکت بین حق و باطل نیست
چکش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
لابد حق خودشونن و باطل طرف مقابل؟ احتمالا اگر از اون طرف نگاه کنیم هم برعکسش رو میگن!
123
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
25
2
افسوس صد افسوس من خلیفه الله اینجوری...

خدا ببخش منو توبه رو برا همین روزا گذاشتی دیگه!!

این بود آرمانهای من شرم باد بر من که آبروی خودمو جولوی تو بردم

اشکی دیگه برام نمونده که دیگه بخام برای این روزام خرج کنم

فرشته مهربون خدا شیطان تورو میگم چیه تعجب کردی آره نه تعجب نکن من رویه توهم پیش خدا سفید کردم

چرا من اینجوری شدم خودمم نمیدونم تو میدونی!! بحث 8 نفر نیستا بحث یه لحظه هست!! اون لحظه خلقتم چه ذوق شوقی داشتی خدا.................................................................................................

میدونم نمیتونم جبران کنم چون راهی که برام ساخته شده 8 شاخه شده که همشون آخرش یه پرتگاه هست که فرشته مهربون خدا هم منو اونجا نمی پذیره



... .
پاسخ ها
یه بنده خدا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
خوبی شما ؟!
محمود
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
جناب 123
ابلیس ملعون فرشته نیست وجن است
مهربان هم نیست وموجودی خبیث ولجوج است
که حتی با خداهم لج کرده وبرسر این لجبازی قسم خورده که انسانها را گمراه کند .

واین یاس فلسفی هم که به جناب شما دست داده از حیله های همان ملعون است.

به خدای مهربان پناه ببرید از شر نفس وابلیس ملعون وشیاطین انس وجن که عمله های ابلیسند که بدون شک خداوند با همه کوتاهی هاما را خواهد پذیرفت انگتر نه انگار که گناهی داشته ایم .
پشیمانی ونا امیدی از عمل خود خوب است به شرطی که به نا امیدی از خدا نیانجامد وافتادن به دامن موجودی موهوم به اسم فرشته مهربان خدا!!!!! را بعث نشود .

عزیز یک یا علی بگو وهمت کن
چرا که خداوند اگر به خود افرین گفت در افرینش انسان ونه تنها انسان بلکه بهانه افرینش تمام هستی بخاطر محمدوعلی وفاطمه وسلاله پاکشان بود که صلوات خداوند بر انان باد.

یاعلی
بیدار
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
انتهای هر 8 مسیر اگه با درایت و فکر باشه اصلا پرتگاه نیست
یادمون باشه خدا و.اسه هر ادمی به قدر تلاشش واسه پیدا کردن راه مستقم اجر میده و یه چیز همیشه یادمون بمونه پافشاری روی چیزی که میدونیم غلطه عامل بدبختیه....
یک طلبه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
11
19
بولتن جان احسنت متأسفانه احساس میشه شجاعت توی سایت های خبری گم است خبر شجاعت و ایمان می خواد بهتون تبریک می گم
بنده خدا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
25
30
همیشه حق مظلوم وتنهاست درود بر دکتر جلیلی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
23
25
زنده باد دکتر جلیلی
سجاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
30
7
قالیباف فراجناحی و معتقد به اصل نظام با تجربه مدیریتی موفق و اثبات شده
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
یکی به نعل یکی به میخ
یکی اصلاح طلب یکی بسیجی ها
کجا داره می ره خدا می دونه
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
کاندیدای ریزش های بعدی هستند
میثم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
قالیباف دوست دارم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
7
12
نماینده اصولگرایان سنتی چه حمایتی میکرد از نماینده کارگزاران
ظاهرا دکتر یادشون رفته بود نماینده اصولگرایان هستند و به همه ی دوستانش انتقاد کرد که البته با پاسخ تند آنها مواجه شد.
ضمنا ایشان زیادی با دکتر روحانی دل و قلوه دادند که برازنده ایشان نبود
امان از این خواص بی بصیرت
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
تا دیروز که با بصیرت بود ظاهرا ایشون هم حق انتقاد از دیپلماسی رو ندارند.
ولایتی نتونه انتقاد کنه کی انتقاد کنه
هدا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
12
17
کاش حداد و جلیلی و قالیباف ائتلاف میکردن.
حداد تو این مناظره ها فوق تصور ظاهر شد.خدا حفظش کنه.
مجید پهلوان زاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
17
20
دم دکتر جلیلی و آقای حداد عادل گرم
یوکابت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
8
7
تاامروزبه این نتیجه رسیدم که اقای حدادازهمه مودب تر وباشعورترهستند.کاش مردم هم بادقت بیشتری انتخاب کنند.همه ازهمه چی صحبت کردندالا وضعیت اموزش وپرورش کشورمان که هراستعدادداخلی که اقایون میگن ازهمین اموزش وپرورش بایدبیرون بیاداماکدوم پرورش؟اگرپرورش واموزش صحیحی درکاربودالان وضع نوجوانان وجوانان عزیزاینگونه نبود.
محمدامین احمدپور
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
10
9
آقای حداد عادل انسانی فرهنگی و اهل ادب هستند و البته بنظرم آقای غرضی هم انسانی مومن هستند لیکن با احترام برای آقای جلیلی بنظرم ایشان بدرد ریاست جمهوری نمیخورند و البته حرکت آقای قالیباف در تخریب ائتلاف برای رای و حمله به آقای روحانی زشت بود.آقای روحانی نشان داد منبری است و خوش صحبت هرچند من از خوی استکباری اصلاح طلب ها خوشم نمی آید آقای عارف هم بنظرم گزینه نامناسبی است و رای من به آقای ولایتی است.
پاسخ ها
کامی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
آقای ولایتی که خوب خودشو نشون داد.ازش انتظار نداشتیم
زهره
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
فكر نمي كردم بعد از مناظره هنوز كسي بخواد به ولايتي راي بده
طرفدار آقا محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
8
6
اینا رو ول کنید بابا
ریال اول رویال بوده ،زمان رضا خان.......
حمید 12
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
0
2
1-چرا غرضی با بهانه اینکه مردم این چیزهارا نمی خواهند از برنامه هایتان بگویید !!!! از شفاف سازی های روحانی وقالیباف جلو گیری کرد؟ آیا سرنخ به غرضی وصل می شد؟ باشه قبول من (مردم) اگه ندونم بهتره مشکلی نیست اعتراضم را پس می گیرم اما آقای غرضی عزیز در این بیست سوالی صدا وسیما که امیدوارم نیت شان خیر بوده باشد ومردم را فهمیده به شمار آورده باشند، نتوانست فضایی فراهم کند که برنامه هایتان را نقض کنید، تا من معلم ،کارمند،گارگر، راننده،ووووکه قدرت نقد اقتصادی ،سیاسی،فرهنگی نداریم بتوانیم با کمک نقد های شما خوب وبد وبدتر را تشخیص دهیم وآگاهانه پای صندوق رای برویم ، واقعا من در تشخیص درمانده ام و یک هفته است که منتظر یارانه هستم تا بتوانم یکی دوکیلو میوه برای خانواده ام بخرم، و به جای عرق شرم برپیشانی چروکیده ام لبخندی به فرزندم تحویل بدهم چه رسد به وعده مدرسه میلیونی آینده دار، با مداد ودفتر آنچنانی، یا آرزوی یک سفر مشهد برای خودم وپارک آبی برای فرزندم!!!! آقای غرضی عزیز برای من معلم 28 سال سابقه که از نامهربانی های وزیر فعلی هنوز باز نشسته نشده ام با حقوق 600 الی 700 هزار تومانی بخشنامه اتومبیل قسطی با ارزش 35 میلیونی با پیش پرداخت 24 میلیونی فرستاده می شود!!!! از نوع سوالات خودتان می پرسم آیا این عمل توهین است؟ یا احترام؟ من منتظر چنین نقد هایی بودم! نه هیهات برای صاحب معدن مس کشور خارجی که در زندان است!!!
آقایان نامزد ریاست جمهوری عزیز که هرکدام ید طولایی در سرنوشت این مردم داشته ودارید!نه رشته من مجا ل تفکر در سیاست خارجی میدهد نه روزگار پیسی که دارم مجال رسیدگی به امور فرهنگی که بخشی از تصدی آن را دارم میدهد، من منتظر برنامه مهار تورم هستم، از برنامه های شما برای مهار تورم فقط این را فهمیدیم که رویال سی پنج هزار برابر افت داشته که بیست پنج هزار برابر آن مربوط به یک سال گذشته است اما نگفتید چگونه می خواهید ارزش ریال را به جای اصلی برگردانید. چه رسد به نقد برنامه شما؟ 3- ای دوستان از شما می پرسم ، کدام کاندید ، مهار تورم با سرعت را وعده نداده است؟ هفت تن از این کاندیدها به شدت به تورم حمله کرده اند و وعده داده اند که بزودی 1 ماه 6 ماه یا دو سال آینده اصلا تورم معنی نمی دهد!!!( به جز آقای جلیلی که حداقل من شاید نشنیده باشم که طرفدار مهار تورم باشد وملت را از این گرسنگی نجات دهد) سوال این است که اگر مهار تورم به همین سادگی است ما اکنون چوب کدام کار غلط ،مربوط به کدام مسئول را می خوریم ؟اگر شدنی است ودلسوز مردم هستید ، چرا راه جلوی دولت فعلی نمی گذارید که قدری بار تورم از کمر مردم کم شود؟ واگر شدنی نیست وعده دروغ ندهید!! این انصاف نیست که اگر کار بلد هستید ،بنشینید وبخندید وبگوید اگر من باشم می توانم .این رفتار خود خواهانه نه تنها در دنیا که در عاقبت نیز گریبان گر خواهد بود.
بولتن اگر نمایش نمی دهد وبلاگ بزنم؟
مدیر پایگاه برادر عزیزم شما وبلاگ خودتان را بزنید اما انصاف را هم رعایت کنید گفتن درد اما با رعایت انصاف و گفتن انتقاد نه به قصد تخریب بسیار خوب هم است
فاطمه سادات
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
5
8
بوضوح ديدم كه برادر قاليباف اصلا مرد سياست نيستند و انتقادشون به جناب ولايتي هم محض خالي نبودن عريضه بود ايشون دلخوش به اتوبان و پل هاي تهران شده يه بند از عمل ميگن و نظرات محكمي در سياست ندارند و معلومه كه تفاوت دولتمرد و شهردار براي ايشون شفاف نشده آقاي ولايتي هم كه وسط لحاف تشريف دارند ميگن امام نظرشون اين بود كه بنده وزير باشم اين چه ربطي داره به كانديد رياست جمهوري شدن شما ؟ ارضي و حداد دلسوزانه صحبت كردن ولي امان از عارف و روحاني بازم به عارف يه كم رحم و مروت داره روحاني از اون افراد خطرناك هستند چون اسرار نظام رو ميدونن اما استوار و انقلابي نيستن يعني بايد باهاش كج دار و مريز نمود كه دودستي مملكت رو تقديم دوستانشون نكنن! اما جليلي عزيز راي من به شماست فقط اميدوارم بر سر عهد بماني...
پاسخ ها
یوکابت
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
بخداقسم که راست گفتی/امااینجایعنی مشهدمتاسفانه همه رایشون قالیبافه
زهره
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
شايد اون روز كه حضرت امام عزيزمون ميخواسته تو وزير خارجه باشي قحط الرجال بوده در اين زمينه. چه ربطي به حالا داره؟
بیدار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
10
9
دنیا فقط دکتر جلیلی
صبور مسلط محکم بادوام
دنیا دیگه مثل اون نداره
رای من و همه دوستای فهیم دانشجوم فقط فقط دکتر جلیلی
مرد سیاست حماسه
ولایی و باسواد
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
بچه های دانشکده ماهم اکثرا رایشون جلیلیه
مرضیه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
4
6
قالیباف مرد سیاست نبود آقای روحانی هم اصلا نمیخوان اشتباهاتشون رو قبول کنن هیچ، مدعی هم هستن این خیلی وحشتناکه . آقای عارف هم در مقابل چالش هایی که ایجاد میکردن وجوابهایی که میگرفتن عمل دیگه جواب نداشتن و محکوم میشدن حداد وجلیلی آگاهتر و قابل اعتمادتر بنظر رسیدن ولایتی و رضایی هم متعادل بودن
پاسخ ها
حمید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
قالیباف مبهمه نظراتش.اگه جلیلی وقت کم نمی آورد و میرفت بشت تریبون تا حرفاشو بزنه انوقت مشخص میشد قالیباف در نقد جلیلی چی میگه ولی حیف که وقتش تموم شد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
9
7
اتفاقا عارف بهترین گزینه است چون حقایف جامعه رو گفت متاسفم برای کسایی که سرشون رو بردن زیر برف و نمیخوان حقایق رو بپذیرن
نوید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
5
5
کم آوردن جلوی جلیلیو حدادو میگی حقایق؟؟؟؟خوبه والله
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
3
3
مبانی واعتقادات آقای جلیلی را،صداقت عادل را ،قاطعیت رضایی را تحرک قالیباف را، دلسوزی غرضی را معرفت ولایتی را،تجربه عارف را همگرایی روحانی را میستایم وتمجید میکنم واز شیطنت عارف،عوام فریبی روحانی،تکبر رضایی، بی موالتی غرضی، خود محوری قالیباف کم تجربه گی جلیلی وتوهم زدهگی ولایتی وضعف جسمانی عادل می رنجم واز خدا برای همه آنها عاقبت بخیری ر ا درخواست میکنم
mmsh
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
6
4
درود بر جلیلی
زینب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
2
4
من دوبار مناظره رو شنیدم ودیدم شوهرم میگفت بسه دیگه دارم از حرفهاشون کهیر میزنم ولی واقعا اگه این مناظره باعث بشه رای اصولگراها بشکنه باید فکری کرد بنظر من بهتره حداد و جلیلی و قالیباف و شاید ولایتی توافق کنند و دو نفرشون بمونه وگرنه جای نگرانی هست

البته فراموش نکنیم مملکت صاحب داره و امام زمان و خود حضرت آقا بهترین تکیه گاه اطمینان بخش هستند
انشالله خداوند بحق مظلومیت علی ع راه درست رو به طالبان حق و به همه نشان بده

ولایتی بدجوری دوستان خود را رنجاند و به اردوگاه اصلاح طلبان شادی بخشید
جلیلی خوب ایستاد ولی باید دلایل بیشتری از حمایتهای آقا از برنامه های خودش می اورد که مردم بفهمند حق با اوست
حداد خوب عمل کرد خدا به او اجر دهد
قالیباف خوب بود ولی از تبلیغات وسیع و پولهایی که خرج میکنه ناراضی ام
رضایی و عارف و روحانی انشالله عاقبت به خیر بشن ولی الان که ..؟؟؟
غرضی رو دوست داریم خیلی باحاله ولی برای مدیریت بخشی نه کلان
فعلا نظرم جلیلیه چون گفتمان امام و رهبری رو دنبال میکنه و اگه به برنامه های اقتصادی اش نگاه کنیم میفهمی که اساسی ترین و ضروری ترین کارها رو در مهار تورم داره ولی عادت به وعده دادن نداره خدا کمکش کنه
پاسخ ها
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
﴿...﴾جلیلی خوب ایستاد ولی باید دلایل بیشتری از حمایتهای آقا از برنامه های خودش می اورد که مردم بفهمند حق با اوست﴿...﴾
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

خواهرم تا جايي كه بنده پيگير صحبت‌هاي ايشان بوده‌ام، دكتر جليلي اولا برخلاف دكتر روحاني هيچگاه نخواسته‌اند از رهبري براي خود خرج كنند و اين مشي را سرلوحه كار خود قرار داده‌اند و ثانيا هيچگاه منافع كشور را بر منافع خود ترجيح نداده‌اند و لذا براي افزايش راي خود، اقدام به بازگويي اسرار نظام ننمودند. در همين برنامه هم گرچه در پاسخ به دكتر ولايتي گفتند من دقيق هر دو موردي كه شما مي‌گوييد را مي‌دانم، ولي اصلا اقدام به بيان آن نكردند. لذا اين سكوت ايشان را مي‌توان در راستاي اين دو مهم تلقي نمود.

البته برادر بسيار عزيز و بزرگوارم جناب "احمد ا" در خبر ديگري بر ايشان خرده گرفتند كه چرا اقدام به افشاي خبر محرمانه چند كشته در چند استان نموده‌اند. اگر اين خبر محرمانه بوده باشد و ايشان آن را افشا نموده باشند، قطعا يكي از موارد نادر اشتباه دكتر جليلي محسوب مي‌گردد، ولي بنده واقعا نمي‌دانم آيا اين آمار، محرمانه بوده‌اند يا قبلا توسط رسانه‌ها منتشر شده بودند و لذا به همين دليل ايشان نيز از آن استفاده نمودند.
زیتون
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
2
5
نظرات دوستان رو کامل خوندم وبه جمع بندی خوبی رسیدم. امیدوارم تمام ملت فهیم و با بصیرت ما به یک جمعبندی فوق العاده و بخردانه تا 24 خرداد برسند و بتونند در عبور کشور از این پیچ تاریخی (به تعبیر رهبر عزیز وفرزانه ام ) گام اساسی بردارند چون حیقیقتا دیگه کشور ظرفیت گذشت کردن در برابر خطاهای شاخ و دم دار برخی مسئولان رو نداره.
این دیدگاه خیلی از دوستان رو هم که دکتر جلیلی و بویژه دکتر حداد عادل رو در نتیجه این سه مناظره خیلی مطلوب تر از سایرین ارزیابی کردن جدا تحسین و برآمده از رشد بصیرت سیاسی و اسلامی مردم ایران میدونم.
ویژگی هایی که "محمد" و فاطمه سادات" از کاندیداها برشمردن بنظرم تاحدی درست و خیلی جالب توجه بود.
بیاید همه برای پیروزی و توفیق همه ایرانیان صادق و مطیع ولایت فقیه دعا کنیم.
فائر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
1
0
من نظرم روی آقای قالیبافه.چراکه ایشون در حوضه ی وسیعی فعالیت کردن اما کسی انتقاد خاصی به ایشون نکرده.
آقای جلیلی رو هم بسیار قبول دارم اما احساس می کنم نیاز کنونی کشور ما به فردی با خصوصیات قالیبافه
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین