کد خبر: ۱۴۶۲۴۶
تعداد نظرات: ۸۵ نظر
تاریخ انتشار:

اولین وعده انتخاباتی حسن روحانی/در دولت تدبیر و امید مردم نیازمند یارانه نقدی نخواهند بود/ اگر افراط نبود شاهد اردوکشی خیابانی در سال 88 نبودیم + صوت

حسن روحانی داوطلب ریاست جمهوری یازدهم گفت که در صورت پیروزی در انتخابات، دفتر ویژه‌ای را تحت عنوان «شکایات و نظرات مردم» تأسیس خواهد کرد.

به گزارش بولتن نیوز، حجت‌الاسلام حسن روحانی که دقایقی پیش برای شرکت در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما وارد جام جم شد، اولین وعده انتخاباتی خود را مطرح کرد.

 عضو تشخیص مصلحت نظام افزود: من نیز به عنوان فردی که بضاعت و تجربه دارم و در دوران مجلس شورای اسلامی، دفاع مقدس،‌ هشت سال فعالیت در کنار آقای هاشمی و خاتمی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی و همچنین حضور فعال در مجمع تشخیص مصلحت و مجلس خبرگان و همچنین نماینده رهبری، دلم می‌خواهد تجربه و آشنایی‌هایم را که از سرمایه ملت کسب کردم در اختیار آینده کشور قرار دهم تا شاهد رفاه بهتری برای مردم باشیم.   وی با بیان اینکه بنده یک اعتدال‌گرا هستم، گفت: من همیشه با اصولگرایان و اصلاح‌طلبان آشنا و نزدیک بوده و کار کرده‌ام، امروز نیز این مسیر را طی می‌کنم؛ در این سی و چند سال مسیر و خطم تغییر نکرده و هیچ‌گاه افراط گرا نبودم لذا امروز نیز نماینده کسانی هستم که اعتدال را دوست دارند.   حجت‌الاسلام روحانی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه دولت تدبیر و امید برای حل مشکلات مردم در حوزه اقتصادی مثل تورم و کاهش نرخ ارز چه برنامه‌های مدونی دارد، اظهار داشت: ریشه همه مشکلات و معضلات اقتصادی به بحث کارآمدی دولت مربوط می‌شود؛ در بخش اقتصاد اساس کار بر پایه فعالیت دولت است. نماینده مجلس خبرگان تصریح کرد: در این خصوص نحله‌های مختلفی وجود دارد؛ یک نحله معتقد است دولت باید پروژه اجرا کند، نحله دوم معتقد است دولت باید اعتبارات را تقسیم کند و نحله بعدی می‌گوید دولت باید دنبال خصوصی‌سازی باشد اما نحله چهارم معتقد است وظیفه اصلی دولت این است که محیط کسب و کار را آماده و بهبود بخشد تا تولید در بخش صنعت و کشاورزی و خدمات رونق پیدا کند.   وی با بیان اینکه امروز مشکلات تولید با یک تدبیر مناسب قابل حل است، گفت: برخی مشکلات را می‌توان در کوتاه‌مدت و برخی نیازمند برنامه بلندمدت است؛ لازم به ذکر است بگویم ما در حال حاضر بیش از چهل و یک هزار واحد صنعتی نیمه تمام داریم که چنانچه فقط 34 هزار میلیارد تومان اعتبار در اختیار واحدها گذاشته شود این واحدها هم کامل می‌شوند و هم 499 هزار نفر مشغول به کار می‌شوند.   کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: در بخش تولیدی اگر ثبات برقرار شود و مقررات اقتصادی تغییر نکند همه فعال می‌شوند و همچنین اگر ما بتوانیم رونق اقتصادی را درست کنیم معضل بیکاری حل می‌شود. حجت‌الاسلام روحانی اظهار داشت: امروز حداقل سه میلیون و 300 هزار نفر بیکار در جامعه وجود دارد اگر این افراد مشغول به کار شوند و هر کدام به اندازه یک میلیون به بخش تولید خدمت کنند نتیجه آن می‌شود که در هر ماه سه میلیون نفر به کشور خدمت می‌کنند.   وی با اشاره به فساد مالی سه هزار میلیاردی گفت: این فساد تنها مسئله‌ای نبود که به دادگاه رفت چرا که در دادگاه وجدان، خیلی‌ها باید محاکمه شوند که چرا کاری نکرده‌اند که این سه میلیون نوجوان بیکار نباشند؛ سؤال من این است که امروز کدام خانواده است که با مشکل بیکاری مواجه نیست، لذا اگر تولیدی با تدبیر کار کند این مشکل حل و فصل می‌شود. روحانی گفت: ما قرار بود در چشم‌انداز 20 ساله حداکثر 8درصد رشد اقتصادی داشته باشیم اما در حال حاضر این رشد به حدود 3 درصد رسیده است در اینجا این سؤال پیش می‌آید کدام کشور در منطقه تورم بالای 30 درصد دارد؛ مردم در تهیه مواد غذایی در طول 12 ماه گذشته با تورم بالای 40 درصد مواجه بوده‌اند اما اگر تولید رونق پیدا کند بیکاری حل،‌ عرضه کالا زیاد و تعادل برقرار می‌شود و ناچار نمی‌شویم هر کالای بُنجلی را به کشور وارد کنیم.   عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در پایان امسال 400 هزار نفر متخصص کامپیوتر بیکار و 100 هزار مهندس بیکار داشته‌ایم، تصریح کرد: هر سال در دانشگاه‌های ایران 900 هزار فارغ‌التحصیل خارج می‌شوند اما متذکر می‌شوم که تمامی مسائل با رونق در سایه بهبود محیط کسب و کار امکان‌پذیر است و این مسئله یکی از اهداف دولت بنده یعنی دولت تدبیر و امید است و این دولت در کوتاه‌مدت نیز بسته‌های تشویقی امید خواهد داشت. وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه جایگاه اقتصاد مقاومتی در دولت تدبیر و امید کجاست؟ اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد استقامتی، ما باید مقاومت را ادامه دهیم اما نه برای کوتاه‌مدت، بلکه برای بلند مدت. اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصاد ریاضتی نیست بلکه این معنا را می‌دهد که ما باید به سمت تولید داخلی برویم و کاری کنیم که اهداف اقتصادی دنبال شود تا به رشد 8 درصدی برسیم و نگذاریم در جامعه بیکاری باقی بماند.   کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی خرج‌های دولت می‌بایست کاهش پیدا کند، ادامه داد: واردات می‌بایست کاهش پیدا کرده و تولیدات داخلی زیاد شود لذا باید با استقامت اهداف اقتصادی از جمله چشم‌انداز را دنبال کنیم و نگذاریم در حوزه اقتصاد و سیاست در دنیا منزوی شویم.   حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه می‌بایست با اقتصاد مقاومتی توطئه‌های دشمن نقش برآب شوند، گفت: در این راستا رفاه برای مردم خلق می‌شود و این کار امکان‌پذیر است چرا که ایران منابع غنی و سرمایه انسانی ارزشمند دارد؛ در این جامعه 4 میلیون دانشجو و تعداد زیادی استاد و متخصص و مدیر وجود دارد، لذا با سعه صدر و برنامه‌ریزی، همه مشکلات حل می‌شود.   نماینده مجلس خبرگان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا دولت تدبیر و امید برنامه هدفمندی یارانه‌ها را ادامه می‌دهد یا خیر؟ تصریح کرد: یارانه باید هدفمند شود اما سؤال اینجا آیا هدفمند شد؟! هدفمندی یارانه هدف قشنگی است، باید بگویم هدفمندی یارانه‌ها از برنامه دوم و سوم مجلس دنبال شد و خدا را شکر می‌کنم که قدم اول آن ولو ناقص اجرا شد؛ ای کاش این هدفمندی همان‌طور که مجلس آن را تصویب کرده بود اجرایی می‌شد.   وی با بیان اینکه قرار بود هدفمندی یارانه‌ها به تولید رونق دهد، اظهار داشت: هدفمندی یارانه برای این است که علامت درست به تولید بدهیم و عدالت را در جامعه اجرا کنیم لذا بنده می‌گویم این مسئله مصوب مجلس است و باید طبق قانون ادامه پیدا کند و به دقت اجرا شود اما می‌بایست نواقص گذشته آن را جبران کنیم.   حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه در کنار یارانه نقدی نیاز به یارانه کالایی نیز داریم، عنوان کرد: در دولت تدبیر و امید در کنار یارانه نقدی،‌ باید یارانه کالایی به مردم داده شود تا دهک‌های پایین و قشر ضعیف دغدغه نداشته باشند.   کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: اساس اقتصاد "دولت تدبیر و امید" دادن آرامش و برداشتن نگرانی از مردم است، این دولت به دنبال این مسئله است که رونق اقتصادی آنچنان برقرار شود که مردم درآمد سرشار داشته و اصلا نیازی به 45 هزار تومان نداشته باشند.   وی ادامه داد: صدقه گرفتن افتخار نیست صدقه دادن افتخار است؛ مردم نیاز ندارند دست به سوی دولت دراز کنند بنابراین من کاری می‌کنم که دولت به سوی مردم دست دراز کند.روحانی در پاسخ به سوال مجری مبنی بر اینکه شما دولت فراجناحی تشکیل خواهید داد و دایره این فراجناحی تا کجا ادامه پیدا می‌کند، اظهار داشت: من معتقدم با یک جناح نمی‌توان دولت را اداره کرد چرا که یک زمانی سیاسیون می‌گفتند اگر دولت، مجلس و قوه قضاییه در یک خط باشند هماهنگی بیشتر شده و پول نفت هم که هست دنیا گلستان خواهد شد اما این اتفاق نیفتاد.وی با تاکید بر اینکه با یک جناح نمی‌توان کشور را اداره کرد، گفت: فردی باید تصدی دولت را بر عهده بگیرد که متدین، دلسوزباشد و  قانون اساسی را قبول داشته و دلش برای این کشور بسوزد و زمانی اگر کسی از ایران سفر کرد برای کشورش افسوس نخورد و باز هم بگوید اخلاق ایرانی.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با طرح این سوال که چه کسی به ما اجازه داده که اتوبوسی بیاییم و اتوبوسی برویم تصریح کرد: با افراط میانه خوبی ندارم و معتقدم آن‌هایی که در مسیر افراط بودند حتی اگر حسن نیت هم داشتند به کشور خدمت نکردند.وی ادامه داد: اگر افراط نبود 4 سال پیش نه اردوکشی خیابانی را شاهد بودیم و نه زندان و نه به قوه قضاییه نیاز بود و باید بگویم که اگر در مسیر اعتدال باشیم می‌توانیم کشور را به خوبی اداره کنیم.حجت الاسلام روحانی تاکید کرد: دولت من دولتی فراجناحی خواهد بود و از تمامی کارشناسان و تمامی تحصیل کردگان دانشگاه های کشور که سرمایه ملی ما هستند استفاده می‌کنم تا از این طریق کشور را آباد کنیم.این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه دولت شما نسبت به عدالت و پیشرفت چگونه عمل خواهد کرد، بیان داشت: اصل پیشرفت همان چشم انداز سند 20 ساله است و ایران همانند گذشته کشوری پیشرفته خواهد بود و عدالت نیز یعنی هر چیزی جای خود را داشته باشد، به کسی ظلم نشود، تولیدگر به حقش برسد، کارگر به حقش برسد و هر کسی که بخواهد حرف بزند لکنت نداشته باشد و راحت حرف بزند؛ در نتیجه همه باید بدانیم که عدالت از اعتدال می‌گذرد اگر اعتدال نباشد به عدالت نمی‌رسیم.حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه عدالت می‌تواند ملت را به سربلندی برساند، اظهار داشت: عدالت یعنی اگر مسئولی با یک هواپیما به یک کشور می‌رود هواپیما را با خبرنگار و خانواده‌اش پر نکند، بلکه کارآفرینان را با خود به همراه ببرد مانند کشور ترکیه که همواره از کارشناسان و کارآفرینان در مسایل استفاده می‌کند.وی افزود: کسی این امر را به معنای طرفداری از سرمایه داری نداند بلکه اگر به کارآفرین توجه شود وضعیت کارگر، مهندس، تولیدگر بهتر شده و  در نتیجه شرایط بهتری پیدا می‌کنیم.این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: ای کاش در صدا و سیما هم عدالت برقرار می‌شد و اگر نقد سازنده ای بود آن را بیان می‌کرد و اگر تهمت بود به دنبال تهمت نرود چرا که در رسانه‌ها به بسیاری از مسئولان ما ظلم شده است و ای کاش آن‌ها می‌آمدند و از خودشان دفاع می‌کردند؛ چرا که بسیاری از آن‌هایی که در زندان شاه شلاق خوردند و یار امام بودند، به آن‌ها توهین شده است. وی با بیان اینکه صدا و سیما باید علاوه بر بهبود شبکه‌ها و افزایش بیننده‌ها به عدالت هم توجه بیشتری داشته باشد، اظهار داشت: اگر به آقای الف توهین شد صدا و سیما به آن فرد وقت داده تا پاسخگوی این توهین‌ها باشد مانند حرف امام خمینی(ره) که فرمودند اگر از پشت بلندگوی مجلس به کسی اهانت شد به وی وقت دهید تا حرف بزند.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: اگر به شخصی توهین شد به آن‌ها وقت پاسخگویی بدهید، سرمایه های انقلاب را تحریف نکنید، این‌ها سرمایه های انقلاب اند و به سادگی آن‌ها را از دست ندهیم و در زمین دشمن بازی نکنیم.حجت الاسلام روحانی در پاسخ به سؤال مجری مبنی بر اینکه برنامه شما در رابطه با  سیاست خارجی، گفتگو و مذاکرات هسته ای چه خواهد بود؟گفت: مذاکرات 1+5 برای بعد از دوره ما است، دوره ما مذاکرات با سه وزیر اروپایی بود.وی افزود: در این مساله اصل بر این است که تهدید را به فرصت تبدیل کنیم و اگر نتوانستیم، آن را به آسیب تبدیل کرده و سپس آسیب را به شرایط عالی و فرصت تبدیل کنیم.حجت الاسلام روحانی با اشاره به اینکه سیاست ما در آن زمان در طی 22 ماه تحت نظارت مقام معظم رهبری که بنده نماینده ایشان در شورای عالی امنیت ملی بودم این بود که تهدیدها را دفع کرده و توطئه آمریکا را بشکنیم.وی گفت: آمریکا در آن زمان می‌خواست پرونده ایران را به شورای امنیت بفرستد اما ما نگذاشتیم کشور دچار تحریم شود و آنچه که اکنون در فناوری هسته ای داریم را کامل کرده و به دنبال این بودیم که آن را تبدیل به یک فرصت کنیم.وی افزود: زمانی که سه وزیر اروپایی به ایران دعوت شدند تنها 10 سانتریفیوژ داشتیم، کیک زرد و حتی یک گرم USC نداشتیم و ما به یک فرصت نیاز داشتیم چرا که آمریکا می‌خواست این را به همه اثبات کند که ایران به دنبال بمب است اما ما می‌خواستیم بگوییم که ایران همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند به دنبال ایجاد بمب هسته ای نیست بلکه ایران به دنبال توسعه و فناوری بوده و این امر هم با ارشادات رهبری، اجماع مسئولین و عنایت خداوند انجام شد.این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به بخشی از سخنان فیشر که به تهران قول داده بود که پرونده ایران به شورای امنیت نرود، تصریح کرد: در آن زمان فرانسه و انگلیس نیز قول حق وتو را به ایران دادند و گفتند که در مقابل آمریکا می‌ایستیم اما این کار را انجام ندادند.وی همچنین با اشاره به بخشی از سخنان البرادعی با این عنوان که سه وزیر اروپایی که به ایران آمده‌اند گفتند که ما سپر انسانی شدیم برای ایران تا آمریکا به این کشور حمله نکند، اظهار داشت: در آن زمان آمریکا با ریاست بوش به افغانستان و عراق حمله کرده بود و حتی اروپایی‌ها می‌گفتند که این‌ها دیوانه‌اند اما ما از آمریکا نمی‌ترسیم و تا جایی که می‌توانیم نباید بگذاریم جنگ ایجاد شود و اگر هم اتفاق افتاد تا پایان می‌ایستیم و من هم به عنوان شخصی که در 8 سال دفاع مقدس حضور پررنگ داشتم تا پای جان در این امر ایستادگی خواهم کرد.این کاندیدای ریاست جمهوری افزود: ما در آن زمان نگذاشتیم پرونده ایران به شورای امنیت برود و صلح آمیز بودن فناوری هسته ای را ظرف یک سال ثابت کردیم.حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه شورای حکام در آذر 83 به اتفاق آرا فعالیت ایران را صلح آمیز هسته ای اعلام کرد، گفت: این امر به منزله شکست آمریکا بود و حتی خانم رایس اذعان داشتند که ما می‌خواستیم ایران را منزوی کنیم اما ایران ما را منزوی کرد.وی ادامه داد: ما باید امروز تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم هر چند که امروز وضعیت فرق کرده و پرونده به شورای امنیت فرستاده شده در نتیجه باید تلاش کنیم این تحریم ظالمانه برداشته شود و پرونده از شورای امنیت بیرون آید اما متأسفانه این ظلم شورای امنیت تحت سلطه طلبی آمریکا است.حجت الاسلام روحانی با اشاره به اینکه آن روزها ما با وزرا مذاکره کردیم و بعد به سراغ روسا رفتیم، گفت: امروز نیز  باید روسای 5 کشور مذاکره کنیم و این کار زمانی اتفاق می‌افتد که متحد بوده و پشت مذاکره کننده را خالی نکنیم و ما از این نبرد با همت بلند، ارشادات رهبری امت و وحدت ملت و تدبیر و نه با درشت گویی پیروز شویم.روحانی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه در قرارداد سعدآباد، بروکسل و پاریس همه چیز متوقف شد، اظهار داشت: قرارداد سعدآباد اصلاً به هیچ عنوان جنبه قراردادی نداشت و در بیانیه تهران قطعنامه به این عنوان آمده بود که همه چیز (مسایل هسته ای) متوقف شود البته ما نگذاشتیم که این اتفاق بیفتد و تنها 10 سانتریفیوژ در نطنز تعطیل شد.وی افزود: بحث UFC در مهر 82 انجام شده، در فروردین 83 افتتاح، در پاییز 83 مرحله بعدی آن افتتاح شده و در فروردین 84 این فرآیند کامل شد، همچنین  آب سنگین در تابستان 83، کیک زرد و 3 هزار سانتری فیوژ در زمستان 83 تولید شد.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه ما فناوری هسته ای را کامل کردیم، گفت: مقام معظم رهبری در مذاکرات تهران در تاریخ 11/8/82 فرمودند که در این مذاکرات توطئه آمریکا و اسراییل شکسته شد و ما توانستیم فناوری هسته ای را کامل کنیم و منظورم از ما تمامی دانشمندان در این عرصه است که فرصت لازم را ایجاد کردیم تا UCF و UF6 کامل و تولید شود و همچنین روزی که من این پرونده را ترک کردم 1700 سانتریفیوژ داشتیم در حالی که وقتی این پرونده را بر عهده گرفتم تنها 750 سانتریفیوژ داشتیم.این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پایان خاطر نشان کرد: همه چیز با کلید تدبیر حل شده و در نهایت رونق اقتصادی ایجاد خواهد شد.
 حجت‌الاسلام حسن روحانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در برنامه گفتگوی ویژه خبری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه انگیزه شما از شرکت در انتخابات چیست؟ اظهار داشت: این سؤالی نیازی به توجیه ندارد؛ با توجه به وضع کشور و مشکلات شهری و روستایی،‌ پیر و جوان، دانشجو،‌ کارگر و عشایر، همه می‌دانند که امروز با چه مشکلاتی در زندگی روزمره و مسائل اجتماعی مواجه هستیم. 


دانلود فایل صوتی صحبتهای حسن روحانی در برنامه گفتگوی ویژه خبری_ قسمت اول

دانلود فایل صوتی صحبتهای حسن روحانی در برنامه گفتگوی ویژه خبری_ قسمت دوم

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۸۵
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۲۵
صالح
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
38
89
فارغ از اینکه ایشون در انتخابات چه ارایی کسب میکنه، حرف های نسبتا خوب و منطقی زد.
پاسخ ها
akbar
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
مسببان فتنه88، مسببان قدرت وثروت ، مسببان تورم 50درصدی ، مسببان کرنش در مقابل جک استراو ، آقا زاده های میلیلردی ، آقازاد ه جاسوس و....همه وهمه باید در کنار مفسدان بزرگ اقتصادی محاکمه شوند
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
بنده سخنان ايشان را گوش نكردم، مي‌شود چند سخن از سخنان منطقي ايشان را بفرماييد؟
صالح
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
در جواب اقای اکبر:قطعا و یقینا همه ی دست اندرکار در نابسامانیهای کشور باید در دادگاه صالح و عادل و کاملا علنی مجازات بشن.به شرطی که گفتم همه ی عوامل دخیل در این نابسامانی ها محاکمه شوند نه فقط طیفی خاص.
در جواب اقای مرتضی.ام:اگر مایل به خواندن متن انها هستید بعضی سایت ها متن کامل رو زدن.فایل صوتی رو هم در ذیل همین خبر بولتن ضمیمه کرده.
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
آقا صالح بنده خواندم، ولي جز يك مشت عمدتا دروغ و وارونه جلوه دادن حقيقت چيزي در آن نديدم. بخش منطقي آن كجا بود نمي‌دانم!
صالح
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
در جواب اقای مرتضی.ام:ظاهرا از نظر شما منطق یعنی فقط حرف شما.بنده مدافع کامل عملکرد اقای روحانی نیستم و ایشون هم نکات مثبت و منفی زیادی هم داشته.در مورد حرف های اقای روحانی هم شما رو ارجاع میدم به کتاب اقای البرادعی در باب همین مذاکرات هسته ای.
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
25
71
آقرین، آقرین، آقرین، آقرین، آقرین، آقرین، آقرین،
پاسخ ها
ناشناس
| TURKEY |
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
حمید این مثبتایی که گرفتی مال اینه که نوشتی آقرین با قاف, اگه نوشته بودی آفرین همش تبدیل به منفی میشد و مفی هات مثبت میشدن.
آخه این ایده های کپی کاری اقتصاد ابرسرمایه داری کجاش آفرین داره؟ حق محرومان رو بدن به سرمایه داران آفرین داره؟ فکر کردی سرمایه دارا میان اشتغال ایجاد کنن؟ نه همش میشه ملک تو ایران و حساب ارزی بانکی تو خارج. از اون طرف هم خودشون قیمت زمین رو میبرند بالا و ارز رو هم همینطور شروع میکنن به فروشش به چند برابر قیمت خرید به ملت ! آخرش هم همه کاسه کوزه سر رییس جمهور بخت برگشته خراب میشه. هیچ فکر کردی احتکار نهایت هنر سرمایه داران ایرانیه؟ یه ذره واقع بین باشین! بازم بگم؟ نه بگم؟ بعد میگن چرا میگی "بگم بگم"!
این روحانی اومده از صنف سرمایه داری خودش و رفسنجانی حمایت کنه و هرچه بیشتر و بیشتر قدرت مافیای اقتصادی خودشونو افزایش بده! ملت چقدر ساده اند که با 4 تا حرف حرمت شکنانه و ساختارشکنانه غیرعلمی ابن جور آدما خام میشن! این و هاشمی و خاتمی فقط بدنبال رای جوانهایی بودند که یک سری مسائل براشون مهمتر از اقتصاد بوده!
بولتن چاپ کن وگرنه امیدوارم که همین روحانی بشه رییس جمهور و فیلترت کنه.
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
جناب ناشناس خط آخرتان بسيار بامزه بود. كلي خنديدم. ممنون ﴿البته با نظرتان هم موافقم﴾
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
نه من به آفرینش رای دادم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
39
79
درود بر روحانی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
41
15
منظورشان اینه که یارانه نقدی راحذف میکنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
یعنی یارانه به ثروتمندان به اصطلاح اقتصادی می دهد واز اضافه ریخت وپاش مافیای قدرت وثروت به عنوان صدقه سر به مردم داده شود از طرق دیگر نه به صورت نقدی.
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
نخير! منظورشون اينه كه مثل قبل فقط به پولدارها مي‌دهند.
کامران
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
جناب مرتضی خان ! جوری هم حرف میزنید انگار که مثلا" این کار که فقط به پولدارها میدهند عیب است !!!! برادر گرامی شما چیزی از نظریه ی "رخنه به پایین" در علمی به نام اقتصاد آگاهی دارید؟ که از طریق افزایش ثروت ثروتمندان ، آنها سرمایه گذاریشان را در کشور افزایش میدهند و با این سرمایه گذاری و پس انداز ، کل چرخه ی اقتصادی مملکت به جریان می افتد و قشرهای کم در آمد هم از این رونق اقتصادی بهره مند میشوند؟؟؟ آیا با دانستن تمام این سیاست ها و علوم این حرف را میزنید؟ آیا میدانید این نظریه از دانشمندان اقتصادی سرچشمه گرفته؟ آیا شما هم دانشمند جدید هستید ؟ اگر هستید لطفا با دلیل و منطق بد بودن این کار را از نظر علمی شرح دهید ؟ ...........
ناشناس
| TURKEY |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
آقای کامران من در جواب به حمید غلط بودن این نظریه ای از آن دفاع می کتید را با توجه به شواهد موجود توضیح دادم. (دو نظر بالاتر)
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
آقا كامران بنده كلا علم اقتصاد غرب كه اكثرا مغاير اقتصاد اسلامي است را قبول ندارم! خود غرب هم دارد نتيجه اين "رخنه به پايين" يا عملا "بردگي فقرا براي اغنيا" را الان مي‌بيند. جنبش ٩٩٪ را ملاحظه نكرده‌ايد؟ از اقتصاد اسلامي چه براي گفتن داريد؟
انسان ایرانی
| COLOMBIA |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
به کامران خان پولدار،
شما خودتان بجای منطق تنها سوالهای طعنه دار (با کلی !! و؟؟) نوشتید ،و آن سیاست ومنطق خودتان را هم بیجا حکم فرض کردید، بله این همان سخن نئولیبرالهاست که سرمایهداران برای جامعه شغل ایجاد میکنند و اقتصاد را به چرخش میآورند ولی انباشتگی ثروت در دست کسانی نشان آنست که این ثروت از دیگران گرفته شده است زیرا ثروت اندازه محدودی دارد همانطور که مساحت زمینهای ملکی و آب و مواد معدنی محدود است وگرنه این سرمایه داران که با جادو ثروتشان را از غیب خلق نمیکنند بلکه با رواج مصرفگرایی بیمارگونه جامعه را وامیدارند تا بجای نیازهای ضروریشان کالاهای مصرفی بخرند که چندان بدردشان نمیخورد و جریان ثروت را بسوی خودشان (سرمایه داران به جنبش درآورند) یا به دیگر سخن با منش انگل صفتی از کار و داراییهای اندک فرد فرد جامعه بهره ببرند و تازه منت هم بر سرشان بگذارند که برایتان شغل ایجاد کردیم، اسکناس و سکه را نمیتوان خورد بلکه این کارگر و کشاورز و بنا معلم و مهندس و .. هستند که با سازندگی و تولید و آموزش واقعی اقتصاد را میسازند و به جریان در میآورند نه آدم میلیاردری که حتی در خواب هم پولش در بانک افزایش میابد و کشور را بیشتر به بانک جهانی مقروض تر میگرداند،
ضمنا طرفداران سرمایه داری بدانند هر اندازه که دوست داشتند حاضرم برایشان در نقد سرمایه داری دلیل و برهان بیاورم.
کامران
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
مرتضی.ام گرامی که ثابت کرد از پایه مشکل وجود دارد .. یعنی شما کلا علم اقتصاد را قبول ندارید (منشا اقتصاد از غرب است توسط آدام اسمیت بزرگ) بنابراین من با شما هیچ گونه بحثی ندارم... اگر علم اقتصاد و دانشمندان غربی بد هستند پس چرا از علمشان استفاده میشود و در دانشگاه ها تدریس می شود؟؟؟
اگر اقتصاد غرب نبود که تا الان همه کشورها و دولتها از هم پاشیده بودند (من جمله ایران)

اما جناب ِ (ناشناس) از ترکیه !! بله جواب شما به حمید را خواندم اما نکته ی تازه و یا حرف قابل اثباتی را در آن نیافتم .
حرفهای شما کپی ِ عامیانه ی ایرادهایی بود که به نظریه ی رخنه به پایین وارد میکنند و در همه ی کتاب ها هم موجود است اما به هیچ وجه قابل اثبات نیست ... شما چطور میتوانید به ما ثابت کنید که سرمایه داران فلان کار را میکنند؟ قبول کنید که این صرفا" یک حدس است ، بنده هم در مقابل میگویم: نه خیر ! سرمایه داران چنین کاری نمیکنند و چه بسا تعداد زیادی از آنها با سرمایه اشان در کشور بنگاه های بزرگ ایجاد میکنند که علاوه بر افزایش تولید ملی باعث رفع بیکاری نیز میشود .... این مساله کاملا" مساله ی شخصی است و ممکن است در مورد هر انسان با انسان دیگر فرق کند ... لطف کنید مثال از کشورهای دیگر برای این مقوله نیاورید چون همانطور که در بالا توضیح دادم این مساله از انسان به انسان متفاوت است و شاید در ایران نتیجه بدهد ... آیا میتوانید ثابت کنید که نتیجه نمیدهد؟؟؟

پیام ِِ جناب ِ "انسان ایرانی" از کلمبیا نیز حاوی نکته ی خاصی نیست و در حد جواب دادن نیست و جوابش در همین چند خط بالا موجود است ... ایشان آمده اند و همان صورت مساله را برایمان تعریف کرده اند و کلی هم خوشحال هستند که حتما" با منطق فراوانشان این نظریه را "رد" فرموده اند...
سوگیری ِ ایشان از به کار بردن کلمات "بیمارگونه" و منش "انگل صفتی" کاملا" روشن است ... و با چنین تعصبی ، همه ی ماجرا را برعکس جلوه میدهند .... خوشحال میشوم بدانم حالا که با این نظریه مخالفید ، به نظرتان جایگزین آن چیست؟ یارانه به همه ی اقشار ؟ که ثروت در جامعه پخش شود و روز به روز بر تعداد بیکاران افزوده شود؟ و اقشار متوسط هم با داشتن وجه نقد در دستانشان تقاضا را تا فلک الافلاک افزایش دهند و تورم 40 درصدی به ارمغان بیاید؟؟؟ واقعا" نظر شما چیست ؟؟؟؟ خوشحال میشوم بشنوم....
کامران
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
در ضمن فراموش کردم بنویسم : بنده به هیچ وجه پولدار نیستم ، یک دانشجو هستم و خانواده ام هم به هیچ وجه ثروتمند نیستند ... اما کمی تعقل هم بد نیست ! خصوصا برای "انسان ایرانی " و نقدهای زیبایشان در باب "سرمایه داری"
انسان ایرانی
| COLOMBIA |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
به کامران،
امثال شما ها فقط در خیال خودشان منطق و حق را به خودشان میدهند بی آنکه به برهان ومنطق طرف مقابل گوش بدهند،
همانطور که در انتخابات پیشین شمال شهریهای تهران رای خودشان را رای همه ایران پنداشتند و بزور میخواستند عقیده خود را تحمیل کنند ،
من و آقای مرتضی و آن دوست عزیز از ترکیه و شماری اندیشمندان دیگر ،اقتصاد غربی ای که شما ها با باور دگماتیک به آن ایمان دارید را قبول نداریم چرا؟ زیرا که این روش اقتصادی بر پایه ارزشهای نسبی و قماری (کازینویی) است شما اگر پولهای در گردش سیستم اقتصاد جهانی را در نظر بگیرید بهیچوجه بر پایه همتراز با کالا و دارایی های بها دار نیست بلکه پول در این اقتصاد بر مبنای ارزش پتانسیل کردیتهای (وام /خرید اعتباری -بهره ) در دست مصرف کنندگان است و چون پول و داراییها ارزش (intrinsic)نهادین خود را از دست داده اند بهای همه چیز را در حقیقت بانکداران بزرگ جهانی تعیین میکنند چون اهرمهای نوسان کردیتها و تراز ارزها در دست ایشان است پس اگر ایران بخواهذ خود را کاملا در این سیستم وارد کند از همان آغاز باخته است زیرا که در اینصورت قیمت همه چیز و نیز نقدینگی را بانکهای جهانی تعیین خواهند کرد و رکود و ورشکستگی دوری ناپذیر خواهد بود(یونان ، ایسلند ، اسپانیا ..) در حالیکه اقتصاد سالم و مستقل از فرضیه های نئولیبرال تنها به تراز میان تولید و مصرف داخلی مینگرد و از نوسانات مصنوعی و بار بهره های بانک جهانی مصون است ،
اما درباره دفاع شما از پولدار ها :
اصولا سرمایهداری بر پایه سودجویی فردی بنیان شده است که به هیچ اصول اخلاقی پایبند نیست بلکه تنها اصول حقوقی مطرح است که همان حقوق را میتوان با شگردهای وکلا به نفع خود در آورد ، و با این پیشفرض سود جو (سرمایهگرا) با زیرکی میکوشد تا از کار و کوشش مردم زحمتکش و منابع کشور بیشترین بهره راببرد تا قدرت خرید خود را بالا ببرد ، که در جامعه های سوسیال دمکرات با مالیاتهای سنگین بخشی از این بهرهوری را به جامعه باز میگردانند و آنرا باز پخش (redistribute) میکنند که همین باعث میشود تا کسی بیش از اندازه پولدار نشود
پس عقل و گوش ودیده خود را بازتر کنید و بدانید که اقتصاد تنها نئولیبرال نیست و آنهم اصلا نه عادلانه است و نه در دراز مدت به نفع جامعه است .
ضمنا من افتخار میکنم که با مطالعه و پژوهش با نضام سرمایهداری نوین مخالفم چون بر این باورم که کاپیتالیسم با بازار آزاد سنتی ما فرق دارد
به شما توصیه میکنم که کتاب "نقدی بر نظام کاپیتالیستی " محمد باقر صدر و نیز
Der Moderne Kapitalismus سرمایه داری مدرن و نیز
Der Juden und das Wirtschaftsleben یهودیان و اقتصاد(نوین)
نوشته Werner Sombart را بخوانید.
ناشناس
| TURKEY |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
آقای کامران من از هیچ کتابی این جواب را ندادم. منبع اطلاع من مشاهده اتفاقات واقعی است که در چندین سال اخیر در کشورهای با رویکرد سرمایه داری رخ داده است که رکود جهانی اقتصاد از شواهد آن است, این مساله ای نیست که نیاز داشته باشیم آنرا اثبات کنیم چون در عمل ناکارآمدی اینگونه رویکرد اقتصادی اثبات شده است. منتها شما همه چیز را در قالب تئوری و نظریه و کتاب میبینید و از واقعیات غافلید, درضمن وقتی میخواهیم قانون یا سیاستگذاری کنیم در مورد نوع عملکرد مفید یا مضر سرمایه داران باید عملکرد اکثریت آنان ملاک باشد که طبق شواهد اکثرا مضر بوده اند. کسی منکر استثنائات نیست اما سیاستگذاری کلی براساس استثنائات نمی باشد.
اما من برای اثبات غلط بودن نظرات شما نیازی به آوردن مثال از واقعیات نداشتم و میخواهم با استدلال خودتان به تناقض آشکاری که در نظراتتان موجود پی ببرید, شما از یک طرف به علم اقتصاد غربی و تئوری ها و کتب آنها معتقدید و از طرف دیگر طیف وسیعی از کتبی که بسیاری از همین غربیها بر نقد اقتصاد سرمایه داری نوشته اند را رد می کنید.
علاوه بر این در مقام تئوری همین نظریه رخنه به پایین هم اثبات نشده است. این نظریه بر این اساس فرض ساده لوحانه حسن نیت بسیار شدید همه یا اکثریت سرمایه داران و خیرخواهی و نوعدوستی آنان بنیان نهاده شده و فقط قابل اجرا در آرمانشهری خارج از کره زمین میباشد و فقط عده ای مالیخولیایی ایده آلیست یا سرمایه داران فرصت طلب را جذب کرده است.
و اما یک توصیه خیرخواهانه به شما: شما هرگز نمیتوانید توانایی پاسخگویی طرف مقابلتان را بسنجید یا حدس بزنید بنابراین به شما توصیه میکنم ناآگاهانه با بکار بردن الفاظ نامناسب قدرت منطق کسی را علیه خودتان تحریک ننمایید که ممکن است موجب سرخوردگی تان شود.
ناشناس از ترکیه
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
آقا كامران عزيز، ما قرار نيست روي كاغذ زندگي كنيم! فرموديد اگر آدام اسميت بزرگ﴿!!!!﴾ اقتصاد غرب را پايه‌ريزي نكرده بود، همه دنيا از هم پاشيده بود!!!! سخني كه صرفا به درد روي كاغذ مي‌خورد. نگاهي به دنياي واقعي داشته باشيد تا ملاحظه بفرماييد چه اتفاقاتي در حال وقوع است. مثلا همين چند سال پيش كه شرق آسيا دچار بحران اقتصادي شد، كدام كشورها به خاك سياه نشستند؟ آنها كه اقتصادشان كاملا غربي بود، يا آنهايي كه مثل مالزي به موقع فرمول‌هاي اقتصاد غربي را از كشور خود خارج نمودند؟

ضمنا! اين آدام اسميت بزرگ چند سالشان است؟ پيش از ايشان دنيا چگونه مثل آدم، خوش و خرم زندگي مي‌كرد و هيچ مشكلي نداشت؟

فرموديد اگر علم اقتصاد غربي مضر است، چرادر دانشگاه‌هاي ما تدريس مي‌شود. پاسختان بسيار ساده است: جانا سخن از زبان ما مي‌گوييد! بدبختيش را هم داريم مي‌كشيم و تاوانش را هم داريم پس مي‌دهيم. يك اقتصاد عليل، يك مشت بيمار عليل، يك مشت تفكر عليل، يك مشت انسان عليل و خيلي عليلي‌هاي ديگر ماحصل تقليد كوركورانه از غربي‌ها است. فقط چون عادت كرده‌ايم عيوب را از خودمان ببينيم و كمالات را از غربي‌ها، قادر به ديدن آن نيستيم.
کامران
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
جناب ِ انسان ایرانی ، شما مدام در حال بازگویی صورت مساله هستید و این کار سختی نیست ، بخش اول نوشته هایتان هم که فقط بازی با کلمات است که بگویید من اهل مطالعه و تحقیقم !! همین تعریفی که شما از این تئوری ارائه دادید چه اشکالی دارد؟ نظر خودتان را به آن چسبانده اید و میگویید : نه عادلانه است و نه جواب میدهد !!!
اما دلیل روشن و واضحی در نوشته هایتان مبنی بر این موضوع نمی بینم ! شاید مشکل از من است ، حالا خواهش دارم شما که انقدر دانا و باسواد هستید با دلایل روشن و واضح بفرمایید که چه تئوری باید در کشور پیاده شود؟ این را در کامنت قبلی هم پرسیدم اما دریغ از پاسخ ... در ضمن خوشحال میشوم رشته و تحصیلاتتان را هم بدانم ...

اما جناب ناشناس : بنده نگفتم به اقتصاد غرب "ایمان کامل" دارم ، بنده با عقل و منطق ، هر نظریه ای که درست تر باشد را می پذیرم ، تعصب خاصی هم روی نوع بخصوصی از نظریه ها ندارم ... باز هم تکرار میکنم که این مساله ، قابل اثبات نیست که شما می فرمایید در آرمانشهری خارج از کره ی زمین ... بنده میگویم شاید آن آرمانشهر همین ایران باشد ...

آقای مرتضی ام. ، شما هم که با تعصب فراوان چشمهایتان را به روی واقعیت بسته اید ، من نگفتم اگر آدام اسمیت و علم اقتصاد نبود "دنیا" از هم پاشیده بود ، منظور من این بود که در همین کشور خودمان بسیاری از راهکارها و عملیات اجرایی کاملا" کپی شده از نظریات اقتصادی غرب هستند (در کل این سالها) ، اما این سخن که شما می فرمایید منشاء بدبختی های ما تدریس علم اقتصاد است واقعا سخن خنده داری است ... یک نظریه هر چقدر هم که بد باشد ارزش یک بار خواندن و فکر کردن را دارد آن وقت شما آرزو میکنید که این همه نظریات ِ محکم و استوار ِ علم اقتصاد (که منشا ء اکثرشان غرب است) از دانشگاه های ما حذف شود؟؟؟
همانطور که عرض کردم بنده دیگر پاسخی به شما "مرتضی ام" عزیز ، نمیدهم ، با نهایت احترام ، زیرا شما با تفکری به جهان می نگرید که از زمین تا آسمان با تفکر نوین و امروزی متفاوت است ، شما هنوز به دنبال "حذف" و سانسور نظریات از دانشگاه هستید که دانشجویان ما و همچنین مردم از این هم که هستند عقب مانده تر و بی سواد تر شوند ....

از "ناشناس" عزیز هم خواهش دارم چون منطقشان باعث سرخوردگی بنده میشود دیگر پاسخی ننویسند چون فرصت خواندن و پاسخ دادن را ندارم ، و درگیر امتحان ِ "پول ، ارز و بانکداری" هستم ....

اما از "انسان ایرانی" گرامی خواهشمندم ، نظرشان را در باب اقتصاد فعلی و راهکاری که مد نظرشان هست ارائه بفرمایند ، و در ضمن اگر ممکن است به من بگویند طرفدار کدام کاندیدای ریاست جمهوری هستند؟؟؟ شاید نظر ما هم با ایشان یکی شد .... در ضمن : "نظام سرمایه داری" نه اینکه "نضام"
انسان ایرانی
| COLOMBIA |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
به کامران ،
بگذارید ساده تر بگویم تا برای شما (کامران) قابل فهمتر باشد :
- منش سود جویی که پایه سرمایه داری نوین است جامعه را به فساد میکشاند چون هدفش ابزار رسیدن به آن را توجیه میکند و با فرهنگ و ارزشهای ما فراخوری ندارد.
- دانشگاههای ایران حتی از خود غرب هم غرب زده تر است بویژه در رشته اقتصاد پیرو بی چون چرای نو -لیبرالیسم است و باید دگرگون شود (انقلاب فرهنگی2)
- طرفداران سرمایه داری چه در ایران و چه در خارج بسیار دگماتیک هستند و فقط حرف(و رای!) خودشان را قبول دارند و بس و تنها در دایره بسته خودشان درجا میزنندو بحث با آنها بی فایده است
- تئوریهای اقتصادی بسیاری هست ولی شما بطریق گزینشی فراخور علاقه شخصیتان و به توصیه استادان بیهویت و غربزده اقتصاد را بررسی میکنید
-شما اصول اخلاقی و ارزشهای معنوی را نادیده میگیرید.
-اقتصاد ضرورتا با برقراری عدالت و رفاه یکی نیست (در آمریکا بزرگترین اقتصاد جهان میلیونها شهروند در فقر بسر میبرند).
-پیوستن به اقتصاد نئولیبرالیستی غرب فاجعه بار خواهد بود .
- در ضمن ،من میخواستم به ولایتی رای دهم ولی جلیلی را بهتر میدانم و به او رای خواهم داد.
از بولتن برای امکان این بحث سپاسگزارم.
ناشناس
| TURKEY |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
آقای کامران نظرات یا پاسخهایی که بنده به بعضی نظراتی که در این سایت نوشته میشوند میدهم جنبه خطاب شخصی ندارد و مانند همه که نظراتشان را در اختیار و معرض استفاده بنده قرار میدهند هدفم استفاده احتمالی عموم میباشد بنابراین شما حد و مرز پاسخ دادن مشخص نکنید و به امتحانتان برسید و من این پاسخ را مانند پاسخهای قبل در معرض استفاده عموم قرار میدهم:

خب نظریه مورد دفاع شما هم قابل اثبات نیست وحتی به دلیلی که گفتم خلافش قابل اثبات است, میگویید شاید این آرمانشهر ایران باشد؟ من هم میگویم شاید نباشد اما سیاستگذاری برای زندگی مردم بر اساس شایدها؟ تنها مرجع قابل معیار قرارگرفتن وافعیات و آمار ها است که تصدیق کننده نظر بنده در مورد سرمایه داران میباشد ,نه خوشبینی ها یا بدبینی ها و نظریه های انتزاعی آنهم از نوع بدامتحان پس داده در واقعیت مدنظر شما.

من با توجه به موضعگیری متعصبانه شما در مقابل منطق غیر قابل انکار و عصبیت و عدم آرامش مشهود جنابعالی در نظراتتان متوجه سرخوردگی جنابعالی شدم چون انسانهایی که سرخورده نمیشوند در برابر منطق سر تعظیم فرود میاورند و مساله را شخصی نمی کنند اما شما ...
ناشناس از ترکیه
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
براي دوستاني كه حوصله‌ي خواندن پاسخ‌هاي آقا كامران را ندارند بنده اجمال آن را بيان مي‌كنم:

علم اقتصاد، فقط همان چيزي است كه غرب بزرگ دامت بركاته گفته است و بس. بهترين دليل براي اثبات اين ادعا نيز آن است كه در دانشگاه‌هاي ما چيزي جز اقتصاد غرب تدريس نمي‌شود! ﴿دماغ‌ها بر روي ميز :LOL﴾.

افرادي كه باوري غير از اين داشته باشند، متعصب و متحجر و بي‌سواد و بي‌شعورند ﴿با كمال احترام به آنها﴾ و شأن بنده اجل از پاسخ دهي به اين افراد است. زور بي‌خود نزنند كه وقت پاسخ دادن ندارم و خود مشغول دادن امتحان اقتصاد غربم تا فردا به شغل شريف لنگ‌سازي يكي از جرخ‌هاي اقتصاد كشور مشغول شوم.

آنهايي هم كه با نظر بنده موافقند، بي‌شك خودشان چون بنده جزو علما و فرهيختگان روزگارند و نيازي به تاييد ندارند كه دربست درست مي‌گويند.
امیرحسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
2
53
در بخش ماقبل پایانی به اشنباه نوشته اید : مذاکرات باید در حد مدیرکل انجام شود . در حالی که آقای روحانی گفتند : اکنون در حد مدیر کل است و باید با مقامات بالاتر مذاکره شود ( یعنی وزیر یا رئیس جمهور )
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
47
22
متاسفانه پذیرش «تعلیق غنی سازی» در دوره آقای روحانی باعث گستاخی و زیاده خواهی مستکبرین گردید
ناشناس یک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
22
49
روحانی خیلی خوب حرف زدش و البته شماهم رسم امانت رو رعایت نکردید و همه حرفاشو نزدید.
اگر عارف به نفعش کنار بره سبد رای خیلی بالایی میتونه داشته باشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
19
51
رسانه میلی فیتیله پیچ شد.!
پاسخ ها
efa
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
اگه عابدینی اجازه دفاع داشت همونجا جوابشو میداد
حیف که روند کار این بود که فقط عابدینی پرسش کنه نه در موضع دفاع هم بر بیاد
کما اینکه گفت من 2بار کتاب شما رو خوندم اما روحانی حالیش نشد.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
برای بار سوم بخون
مبین24
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
44
17
شما واقعا معتقدید در موضوع هسته ای خوب عمل کردید؟
من دیگه حرفی ندارم!!!!!!!!!!
پاسخ ها
احمد ا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
نبایدم داشته باشه، عقب نشینی کردند در مقابل دشمن
نرگس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
26
20
جناب روحاني. يارانه كالايي يعني دوباره سيستم كوپني كه اگر اشتباه نكنم زمان نخست وزيري جناب موسوي داشتيم را كه خلاص شده ايم دوباره راه اندازي كنيد ؟
ايا اين سيستم كمونيستي نيست ؟
انوقت در كنار واردات ارزاق مردم چقدر پول گير ان وارد كننده مي ايد
شما با بي ام دبليوي سري هفت رفت و امد كنيد و مردم با كوپنهايشان اين ور و اون ور بدوند بدنبال ما يحتاج خود باشند
بابا دمتان گرم خيلي اقايي
پاسخ ها
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
تمام دولت‌هاي گذشته از خود آقاي رفسنجاني گرفته تا دكتر احمدي‌نژاد همه به اشكالات سيستم يارانه كوپني معترف بودند و مي‌خواستند آن را بردارند، ولي نه جرئت و نه عرضه‌اش را نداشتند. آقاي رفسنجاني به عنوان آزمايش در يك شهر طرح هدفمندي يارانه‌ها را اجرا كرد كه آشوب و بلوا شد و طرح ملغي گرديد. آقاي رمضان‌زاده هم پس از اجراي اين طرخ توسط دكتر احمدي‌نژاد رسما اعتراف كرد ما ﴿يعني دولت آقاي خاتمي﴾ قصد اجراي هدفمندي سوخت را داشتيم، ولي حتي نتوانستيم صدور كارت سوخت را اجرايي كنيم چه برسد به بقيه كارها. آقاي خاتمي هم كه بارها و بارها گفته‌اند بزرگترين آرزوي من اين بود كه هدفمندي را در دولت خود اجرايي كنم، نتوانستم.

بعد حالا آقايان آمده‌اند براي عوامفريبي و رياكاري از طرحي حرف مي‌زنند كه به خوبي اجرا و عملي شد و تورم كنوني نيز ابدا به دليل اجرايي شدن اين طرح نيست و مشكل جاي ديگري است كه بخشي از آن نيز وجود همين آقايان در راس امور اقتصادي است. بنده در عجبم در همين به قول حضرات بحران اقتصادي كه همه چيز از دست دولت در رفته است، چگونه است تا آقاي رفسنجاني ثبت نام مي‌كنند ناگهان بازار سر به راه و به سامان مي‌شود؟!!

واقعا بنده پرروتر از اين حضرات نديده‌ام كه صاف در چشمان مردمي كه ٢٥ سال هربلايي خواستند سرشان آورده‌اند نگاه كنند و دروغ بگويند و خود را منجي بدانند!

تمامي اين حضرات آزمايش خود را پس داده‌اند. آدم عاقل وقتي قرار است دستش را در سوراخي كند، حداقل در آن سوراخي كه قبلا از آن گزيده شده است نمي‌كند و ترجيح مي‌دهد سوراخ‌هاي ديگر را امتحان نمايد.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
در دوران اصولگرا ها شما هر ماه داری سهمیه کومونیستی میگیری به اسم یارانه اون وقت به یارانه ی کالا برای فقرا میگی کومونیستی؟؟؟؟
احمد ا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
12
21
برادر بولتن از اینکه احبار تمام طیف ها را بی طرف نقل میکنید و سایت خوبتان را با هوشمندی تا سطح یک حزب تنزل نداده اید از شما تشکر میکنم،


امیدوارم تا آخر انتخابات نشان دهید میتوان مومن و حزب اللهی و هوادار یک کاندید بود بود ولی دیگران را تخریب نکرد.

به فرموده رهبر نباید بین هواداران کاندیداها دلخوری پیش بیاید، چون تمام کسانی که رای میدهند به نظام رای میدهند


امیدوارم با خلق حماسه سیاسی و حضور دشمن شکن مردم از همه علایق، دشمنان و فتنه گران دچار سوزشی دوباره شوند.
پاسخ ها
احمد ا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
آنطور که آقای روحانی در برنامه تلوزیون مطرح کردند سعدآباد یک بیانیه نبود بلکه طبق متن کتاب یک توافقنامه بود از طرفی طبق عرف دیپلماتیک (بافرض بیانیه بودن معاهده سعدآباد) بیانیه هم با توافق طرفین تنظیم شده و مبنای سند نهایی هست ، یعنی دو طرف میان با هم جلسه میذارن و توافقاتشون رو تو یه بیانیه میدن و بعد در یه جلسه دیگه اون بیانیه رو تصویب میکنن .
محمدرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
20
10
مسببین این وضع اقتصادی که بخشیشون تاثبت نام میکنن قیمت دلار یه کوچول پایین میادرو میکشونه دادگاه؟عجب شاگردناخلفی
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
یعنی میگی اقتصاد ایران دست یه نفره؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
21
41
چونکه گل رفت و گلستان شد خراب ****بوی گل را از چه جوییم از گلاب.
بعد آیت اله هاشمی. فقط روحانی
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
باحال بود
اسداله مستوفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
20
7
اقای احمدی نژاد هم تشکیلات عریض وطویلی ازقبیل سامانه و تلفن گویا و دفاتر دراستانداریها برپا کرده بودند ولی ما که چیزی ندیدیم حالا ایشان میخواهند ..........
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
31
10
4 سال پیش کجا بودي!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
ایران
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
27
16
حرفها یش قشنگ بود ولی عملکردش همان عملکرد هاشمی است که مردم ایران را به ستوه آورده که در این سالهای اخیر هر کس که در مقابل هاشمی قرار گرفته رای آورده است و اگر روحانی مقدار کمی درایت داشت از این وقایع درس میگرفت و لااقل در ظاهر خودش را وابسته به هاشمی نشان نمیداد .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
مردم ایران به ستوه امدند؟ مطمئنی حالت خوبه؟ برو یک تحقیق میدانی کن , تمام 75 میلیون نفر به استثنای شما برای هاشمی له له میزنند.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
خدا رحم کنه . تازه فکر کنم بدتر باشه
مریم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
ما عمرا به ایشان رای بدهیم
رزمنده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
28
19
دکی جون، شما ادعا دارید در 8 سال جنگ در جنگ حضور داشتید .
راستی والفجر مقدماتی کجا بودی؟
بیت المقدس کجا بودی؟
والفجر 8 کجا بودی؟
کربلای یک و چهار و پنج و هشت کجا بودی؟
لابد توی ستاد جنگ تهران نشسته بودی و کنترل از راه دور میکردی؟
راستی توی فتنه 88 کجا بودی ؟ که صدای ناله ات از ته چاه هم در نمی اومد
حالا چی شده دم از اعتدال می زنید؟
لابد کشوندن مردم به خیابونها سال 88 از سر اعتدال جناب فتنه سبز بود؟
خودتون رو گول نزنید اصلاحات بایستی این هتک حرمتی را که به ساحت مقدس اسلام و عاشورای حسینی در سال 88 کرده را از طریق رسانه های ملی از رهبر معظم و مردم شریف ایران رسما" عذر خواهی بکنه وگرنه اصلاحات بایستی به زباله دان تاریخ بپیوندد.
نرگس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
21
19
حالا ما میگوییم بعضیها ال و بل، ولی خداییش اگر محکم نایستاده بود، فعالیت در باره ی انرژی هسته ای که شماها به تعلیق در اوردیدرا الان ما نداشتیم.
من نمیدانم جناب اقای روحانی چرا شماها اصرار دارید و فکر میکنید مردم....هستند و فقط شماها هستین که وارد و مسلط بکار هستین؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
27
21
دیشب به نظرم آمدکه فقط از اوضاع انتقاد کردهیچ برنامه ای نداشت.توهین هایی که به مجری وکسانی که به زعم ایشان درگوشی مجری صحبت میکردندفرافکنی خنده داری بود!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
آره دیشب کلی خندیدیم.مخصوصا با اون کلیدش.
هم از هاشمی دم میزنه هم مثل کروبی حرف میزنه.احنمالا نفر 9ام بشه.بعد از آراء باطله
امید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
14
19
ازتعادل گفتی و افراط را سردادی ای دوست
کینه ها وعقده های خفته را سردادی ای دوست
دربیانت , نکته ای از رنج مردم را نبود
بالجاجت , کذب وتهمت راعیان سر دادی ای دوست
در امور مملکت , دیگر بس است جنگ وجدل
واژه تدبیر را در غیر آن سر دادی ای دوست
از امید گفت ی ولی , نوری ز آن ساطع نشد
نا امیدی موج زد, فصل خزان سردادی ای دوست
ناشناس
|
TURKEY
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
15
24
با کپی کاری داره ایده های اقتصادی رامنی رو تکرار میکنه! وای به حال قشر متوسط و ضعیف اگه این رییس جمهور بشه!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
خانواده اش چی از دست این میکشن بنده خدا ها حرف هم نمی تونن بزنن . دیکتاتوری مطلق
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
يكي از دلايل مشكلات اقتصادي الان به دليل عمل به الگوي اقتصادي ارايه شده توسط ايشان است كه در قالب چند كتاب توسط مجمع تشخيص چاپ و براي ارگان‌هاي دولتي ارسال شده است. تا اقتصاد ما اسلامي نشود، مشكل حل شدني نيست.
ناشناس
| TURKEY |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
اونایی که منفی میدید بدانید که روحانی هیچ برنامه اقتصادی نداره و فقط داره از رامنی تقلید میکنه! آدم اقتصاد نیست این آدم!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
با هر دو ناشناس عزیز موافقم...
انسان ایرانی
| COLOMBIA |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
ناشناس و مرتضی.ام هر دو نکته جالبی را یادآور شدند زیرا جناح نئولیبرال(هاشمی ،رضایی ،روحانی..) با پیروی کورکورانه از تئوریسینهای طرفدار سرمایهداری افسارگسیخته مادی گرا (آین رند، کینز ، فریدمن..) و کپی سازی سیاستهای نو محافظه کاران آمریکایی در دفاع از بزرگ مالکان و بازرگانان(کاهش مالیات برای سرمایه داران و امتیاز دهی به صاحبان سرمایه کلان )توانستند تا نظام اقتصاد لیبرالیستی را بوسیله حضورشان در "مجمع تشخیص مصلحت "نهادینه کنند و مشکلات امروزی در حقیقت دستپخت خودشان است .
محمود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
2
4
این آقای محترم در برابر خاویرسولانا هم اینقدر با اطمینان حرف میزد و انگشت سبابه اش را یسوی او می گرفت؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
2
6
آقای روحانی ارزش اینقدر وقت تلف کردن را ندارد با مشاجره های الکی ایشان را مطرح نکنید. ایشان با شروع کردن جنگ تبلیغاتی می خواهد خود را مطرح کند. لیکن مردم ایران با هوش تر از این هستند که گول کسانی را بخورند که شیوه شان گل آلود کردن آب برای ماهیگیری است . ایشان منظورشان از افراطیون کسانی هستند که حماسه 9 دی را آفریدند.ایشان هنوز رئیس نشده با ده من عسل هم نمیشه خوردش اگه بشه چی میشه.
ناشناس
|
TURKEY
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
4
8
روحانی = رامنی
حیف که اوبامامون رد صلاحیت شد( مشایی)
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
10
8
ايشان سخنران خوبي هستند ولي مديريت و برنامه در حد زير صفر در صحبتهايش اول مي گه يارانه را مي دهيم به كالاهاي اساسي هم سوبسيد مي دهيم ..... بعد مي گه اصلا يارانه چيه مردم مگه گدا هستند بلكه به گونه اي درآمدها را بالا مي بريم كه مردم نياز به يارانه نداشته باشند . هنوز هيچي نشده جا زدي و برنامه نداري.
Fafa
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
9
14
بسیار قاطع و دور از احساسات و جو زدگی انتخاباتی حرف زد .داره نظرم عوض میشه
پاسخ ها
خرزوخااااااان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
نه تو رو خدا؟؟؟؟؟ با یه برنامه نظرت عوض شد. این یارو مرد شعاره. یعنی از لحن حرف زنش معلومه. دیدی که دو جا که به چالش کشیده شد آمپرش فیوز پروند ( هر کی تونست ترجمه کنه )
reza313
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
11
11
آغای روحانی چرا اون طرح ها را در زمان خود افتتاح نکردید اون پلمپ ها همه حتما فتوشاپ بود چرا دروغ می گید چرا منتقدین خود را بی سواد می دونید
کجا شما از حمله آمریکا جلوگیری کردید آمریکا اگه حمله می کرد یه آن درنگ نمی کرد
پاسخ ها
کامران م.
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
دوست عزیز ، یک بار جمله ی آخر ِ خودت رو بخون ! ببین خودت متوجه میشی چی گفتی ؟!
لیلا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
5
9
دکی شعار نده حرفات از عمق دل نبود برادر رزمنده ما درست می گویندعملیات هاکجابودی ولایت مدار واقعی باید دلسوز باشه می خواهی با ظاهر فریبنده ووعده های توخالی حال ما اقشار کم درامد وضعیف جامعه را بگیری خاتمی هم چنین افکاری را داشت دیگه نباید گکرار فتنه کرد مرددر سایه نظام ورهبر عزیزم ارامش می خواهند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
7
11
آقای روحانی داشت عقده های چند ساله را خالی میکرد. حرف هاش نشون داد ایشون اصلا معتدل نیستند بلکه بسیار افراطی هستند و میزان انتقاد پذیرشون خیلی پایین است کم مانده بود بلند شه عابدینی را بزنه.
فقط داشت دیگران تخریب میکرد. چقدر هم دروغگو همه دنیا میدونند که دورانی که ریاست شورا امنیت ملی را بر عهده داشتند فعالیت هسته ای ما تقریبا تعطیل بود دیشب با چهره حق به جانب میاد میگه ما کشور را از جنگ نجات دادیم. پس کنید دیگه ملت از دست شماها خسته شدند.
رای فقط جلیلی
نیلوفر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
5
10
اون کلیدش رو که رو کرد شاهکار بود!!!!!!!!
این دیگه کیه !!!!
چقدر راحت با هو وجنجال دروغ گفت! ماجرای هسته ای رو میگم . دیدین از رهبری هم چطور مایه گذاشت . بابا این دیگه کیه .....


بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مسوولان و کارگزاران نظام (۱۳۹۱/۰۵/۰۳)
عقب‌نشینى‌ها آنها را گستاخ‌تر کرد، طلبکارتر کرد. یک روزى بود که مسئولین ما قانع بودند که اجازه بدهند ما ۲۵ سانتریفیوژ در کشور داشته باشیم؛ آنها گفتند نمیشود! اینها قانع شدند که 5 تا سانتریفیوژ داشته باشیم؛ باز هم گفتند نمیشود! مسئولین ما قانع شدند که ۳ تا سانتریفیوژ داشته باشیم؛ باز هم گفتند نمیشود! امروز گزارش را شنیدید، یازده هزار سانتریفیوژ داریم! اگر ما آن عقب‌نشینى‌ها را، آن انعطافها را ادامه میدادیم، امروز از پیشرفت هسته‌اى هیچ خبرى نبود.

بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مسوولان و کارگزاران نظام (۱۳۹۱/۰۵/۰۳)

در همین قضیه‌ى هسته‌اى، آن وقتى که ما با اینها همراهى کردیم و عقب‌نشینى کردیم - البته براى ما تجربه‌اى بود، اما این واقعیت است - اینها جلو آمدند؛ اینقدر جلو آمدند که من در همین حسینیه گفتم اگر بنا باشد که این روال از سوى آنها ادامه پیدا کند، من خودم وارد قضیه خواهم شد؛ و وارد قضیه شدم؛ ناچار شدیم؛ اینها کار ما نیست.
پاسخ ها
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
متاسفانه اين جماعت به دروغ و رياكاري زنده‌اند.
لیلا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
8
10
اصلاح طلبان می خواهند تشدیدفتنه کنند با افکار انحرافی شان اقای روحانی شما ودوستانتان با برداشت غلط از اعتدال ومیا نه روی زمینه را برای هتک حرمت در روز عاشورای حسینی مهیا کردیدباید عاملین فتنه وکسانی که باانان همراهی وهم فکری کردند چگونه جوابگومردم عزیز ونظام ورهبر عزیزم خواهندبود مادیگر فریبتان رانخواهیم خورد واصلاح طلبان رانمی خواهیم شما اصلاح طلبان دست از سر مردم برداریدبی حرمتی به عزای حسین عزیز دردناکترین خاطره ای بود که ازذهنمان محو نخواهد شد ان هم در کشوری که پرچم دار نهضت حسین عزیز است وجود شماها تکرار فتنه انحرافی 88 ومااین رانمی خواهیم ماچون دماوند استوار ومحکم حامی نظام ورهبر عزیزمان هستیم ومنتخب ما و لایتمدارترین واصلح ترین ودلسوزترین عاشق اهل بیت خواهد بود
ناشناس
|
TURKEY
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
3
8
آقاجان خیالتان را راحت کنم تلقی آقای روحانی و رفسنجانی و رضایی از اقتصاد یک نوع سیستم ارباب رعیتی ملوک الطوایفی اقتصادی است به رهبری ومالکیت کلان خودشان.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
شما سیستم اقتصادی بهتری داری؟؟؟
ناشناس
| TURKEY |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
بله دارم, سیستم اقتصادی اسلامی که عاری از ربای بانکی, قمار بورس و هر راه دیگری که مال حرام را وارد زندگی افراد جامعه میکند و به شکل معضلات دیگر بروز پیدا میکند میباشد.
توصیه میکنم به نظرات دکتر حسن عباسی در این زمینه ها مخصوصا بانک و بورس(قمار حرفه ای سازمان یافته طبق گفته خودشان) توجه نمایید. اقتصاد اسلامی مخصوصا برای دوره کنونی بسیار مناسب می باشد فقط کمی خودباوری عقیدتی اقتصادی نیاز است نه خودباختگی.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
2
7
انشا الله در 24 خرداد حماسه ی بی نظیری می آفرینیم.
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
6
5
اولا ایشون نشون دادکه یک افراطی ودر مقابل انتقاد دیگران تحمل ندارد
وثانیا بروید جواب پدر شهید احمدی روشن (از شهدای هسته ای )را به حسن روحانی در سایت ها ببینید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
0
6
تا الان که نظراته دو طر ف گفتی خوبه
معصومه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۵
1
0
بلاخره شیطان پیروز شد دوستان اونا پیروز شدن وماکاری از دستمون برنمیادفقط بایددعاکنیم که آرمانهای امام زیرپالح نشه خدابه دادکشورمون برسهولی ما همیشه پیروزیم پیروزززززززز
پروفسور پرویزیار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
0
0
باسلام.45سال تجربه علمی-کاربردی
دراغلب مراکز آموزش عالی و مدیرپروژه های آموزشی و اقتصادی درسطح جهان.ایشان را دقیقا میشناسم.ومطمینم فردی موفق و مدبر است.بجای نق زدن و منفی بافی منسجم باشیم!
اکبر شجاعی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
0
0
دوست عزیز اگه اینقدر دکتر روحانی جزء شیاطین محسوب میشه شورای نگهبان رد صلاحیتش می کرد! در ضمن آیا آرمان امام (ره)به فلاکت افتادن مردم بود؟ آیا آرمان امام (ره) به پرتگاه بردن مملکت بود؟
من معتقدم نه! ولی این 8 سال همه چی به پرتگاه رفت. نظام عزیز ما تو خطر افتاد - تو اصلا میدونی شورش گرسنه ها یعنی چی؟... برادر به خودت بیا شرایط فرق کرده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
0
0
با سلام بنده کارشناس اقتصاد هستم اگر اقای روحانی یارانه نقدی را بردارد فشار به قشر محروم جامعه وارد میشه وثروتمندان دوباره ثروتمند تر میشندحذف یارانه نقدی برابر با مرگ قشر محرم برمیگرده به نظریه لامارک وداروین که در خصوص زرافه های گردن بلند هرکس میتونه زندگی کنه زنده بمونه وهر کس نمیتونه زندگی کنه بمیره این شد نظر دکتر روحانی با خذف یارانه نقدی
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین