کد خبر: ۱۳۹۴۹۱
تعداد نظرات: ۶۶ نظر
تاریخ انتشار:
مقدمات رجعت سریعتر دیگر پادشاهان فقید هخامنشی فراهم شود/

کاندیدی از جنس خشایار شاه!

گروه طنز ـ قاسم کیانی: رقیبان بدانند که به فضل الهی، سلسله کشور گُشاد کنِ هخامنشیان پس از گذشت 2500 و اندی سال، در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری، کاندیدی را به صحنه خواهد آورد. این کاندید که قبلاً جزیی از میراث فرهنگی ما بوده و امروز نیز به اذعان کارشناسان یونسکو در نوع خودش یک اثر باستانی جدید به حساب می آید اهداف و برنامه های خود را چنین تشریح کرده است:

1-آخرین ورژن از وصیت نامه داریوش که پس از انتخابات به بازار خواهد آمد، مبنای برنامه ریزی ها برای دور زدن تحریم های اقتصادی غرب خواهد بود و احتمالاً جایگزین مناسبی برای برنامه پنجم توسعه نیز خواهد شد. وی با اصرار خبرنگاران بخش هایی از وصیت نامه جدید داریوش به پسرش خشایار شاه اوّل را چنین فاش کرد:

پسرم ، روزی هزار بار ذکر "ایران" بگو من باور دارم که شیخ قمی (ره) این ذکر شریف ارزشمند را در مفاتیح جا انداخته است. پسرم با مردم مهربان باش، طلاهای خزانه را آهسته آهسته خرج کن، نگذار نوسانات دلار و نفت بر معیشت مردم اثر بگذارد ارز مرجع فراموش نشود. با مردم آهسته سخن بگو ...

در ادامه، خبرنگار ما در موردجای خالی سفارش های پندار نیک، گفتار نیک و رفتار نیک در وصیت نامه جدید داریوش از کاندید محترم سوأل کرد که ایشان اذعان داشت آنها را قبلاً به اسم کوروش چاپ کرده ایم و امکان گنجاندن آن در وصیت نامه جدید داریوش وجود نداشت.

2- به مؤسسه رویان سفارش خواهیم کرد به جای شبیه سازی بزهای مختلف، تحقیقات لازم را برای شبیه سازی خشاریاشاه آغاز نماید وی حتی آمادگی خود را برای اهدای ژن و اسپرم های نسل داریوش به صورت رایگان و بی هیچ گونه چشمداشتی اعلام کرد. همچنین ایشان ابراز امیدواری کرد مؤسسه رویان بتواند مقدمات رجعت سریعتر پادشاهان فقید هخامنشی را فراهم نماید.

خبرنگار ما در ادامه این بخش، از ایشان پرسید با توجه به گفته های شما آیا مردم ونزوئلا امیدوار به شبیه سازی و رجعت سریعتر چاوز از سوی شما باشند؟ که البته ایشان چنین پاسخ داد که اگر احساس کنیم مادورا -رئیس جمهور جدید ونزوئلا- کارایی لازم را ندارد چاره ای به جز شبیه سازی و رجعت سریعتر چاوز نداریم.

3- به جای استفاده از خواص بی خواص داخلی، در حال رایزنی با عوالم بالاتر برای استخدام نخبگانی از اجنه هستیم . وی در مورد فواید این تصمیم جدید خود گفت: * امکان دورکاری و ارتباط آنلاین با کابینه ریاست جمهوری در تمام ساعات شبانه روز مهیا خواهد شد. * امکان تخریب، چاپ کاریکاتور و هجمه های ناجوانمردانه علیه کابینه دولت وجود نخواهد داشت. * چار تا نون خور اضافه در پاستور کمتر خواهد شد. * نیازی به رأی اعتماد مجلس برای ورود به کابینه از بین خواهد رفت. * هیئت دولت پس از پایان جلسات بدون فوت وقت و مزاحمت خبرنگاران، پاستور را ترک خواهند کرد. *مجلس برای انتقام از دولت، توان استیضاح و برکناری وزرا را از دست خواهد داد.

متأسفانه مابقی برنامه ها و اهداف این کاندید عزیز در دسترس نیست، بنابر گزارش خبرنگاران، کاندید مورد نظر در جلسه خبری خود لحظاتی سیمش وصل شد و به حالت خلسه رفت که با هوشیاری مأموران آتش نشانی و اورژانس همیشه در صحنه شهردار تهران، از مُفارقت روح این کاندید سفر کرده در ملکوت، جلوگیری های لازم به عمل آمد. جناب شهردار پس از این اقدام به موقع اورژانس، ضمن تذکر دوباره پرژه عظیم تونل نیایش، اذعان داشت: من به قواعد رقابت سالم پایبندم و حفظ جان تمام رقبا، به ویژه یادگار به جامانده از نسل داریوش را وظیفه خود می دانم.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۶۶
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۸۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
65
141
مسخره کردن گذشتگان کار خوبی نیست هر چند هدفش نقد جریان انحرافی باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
گذشتگان مقدس نیستند . بخصوص پادشاهان خونخوار گذشته . هر چند که بعضیها هنوز خوی رعیتی دارند !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
روزی هزار بار باید خدا رو شکر کنیم که خداوند به برکت دین اعتدال و عدالت محور اسلام ما را از فرهنگ منحط و برده داری (ارباب رعیتی سابق) نجات داد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
آقای ناشناس ایرانیان هیچ وقت برده دار نبودند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
بله رسما برده داری نمی کردند ولی خلق و خوی پادشاهی و ارباب رعیتی حاکم بر مدیریت جامعه چیزی به جز یک برده داری آشکار نبود خودتو گول نزن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
برده داری در همه جای دنیا و از جمله در ایران وجود داشته . اینها رو پهلوی چی های باستان گرا توی مخ شما فرو کردند . البته آنها ادعا کردند در دوره کورش برده داری نبوده ولی شما تعمیم اش دادید به تمام دوران تاریخی !!! از جمله در الواح گلی دوره هخامنشی از برده داری سخن گفته شده . از خواب بیدار شید بابا ! ظهر شد !
Anti Devil
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
در گذشتگان عده ای هم مقدس بودند عزیز
تازه کوروش کم کسی نیست عده ای از علما کوروش را همان ذوالقرنین پیامبر می دانند پس اگر چیزی نمیدونی حرف الکی نزن جناب ناشناس.
در ضمن خیلی متن مسخره و احمقانه ای نوشته شده که ارزش خواندن کامل را نداشت و من هم نخوندم.
بولتن خودتو مسخره نکن با این حرفها
سعی کن بیطرف بنویسی و اگر میخوای نقد کنی همه رو نقد کن و منصفانه نقد کن نه این که بخوای تخریب کنی که نتیجه عکس میده.
چکش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
کجا جناب ناشناس از تقدس حرف زد؟ گفت مسخره کردن کار خوبی نیست !!!! ایجاد بحث زورکی به این میگن!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
به جز 14 تن هیچ انسانی معصوم نیست . کوروش اگه خیلی آدم خوبی بود کشورگشایی نمی کرد و کلی آدم رو نمی کشت تا قلمروش گسترده بشه . فهمش خیلی سخت نیست . سعی کن !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
جکش ! مسخره نکرده . طنز نوشته . اینها پادشاههان ایران باستان رو بت کردند میگن نباید باهاشون شوخی کرد !!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
تنها چیزی که برای ما جزیی از پیشینه تمدن سازمون از دوره باستان به حساب می آد مردم عزیز ایران باستانمون هستند که البته بی چاره ها سال ها زیر بار استبداد سلسله های ریز و درشت پادشاهی خرد شدند
نادانان همیشه در غفلتند
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
برو تاریخ و بخوان و منشور حقوق بشر کوروش بخوان که حتی دین در آن زمان اجباری نبوده و اکپریتی بر حداقلی وجود نداشته وبه همه ادیان احترام مقابل می گذاشتند بچه به خدا نمی دانی داریوش کیه کوروش بوده؟ داماد و نوهی عمویی کوروش
در جواب
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
... فقط خدا قابل پرستش است از حضرت محمد روایت است که هیچ کس را به تمسخر نکنید
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
یه دوستی هم این رو نوشته:
(به جز 14 تن هیچ انسانی معصوم نیست . کوروش اگه خیلی آدم خوبی بود کشورگشایی نمی کرد و کلی آدم رو نمی کشت تا قلمروش گسترده بشه . فهمش خیلی سخت نیست . سعی کن !)


بعدش هم مسلمان ها هم کشور گشایی کردن که ما مسلمان هستیم.

پیامبر هم کلی جنگید.

کورش هم برای کشورش جنگید.

ماد ها رو نابود کرد چون به مردم ظلم می کردن.

بابل رو هم همین طور.

با ماساگت ها(ماساژت ها) جنگید چون وحشی بودن و خطرناک و...

بعدش هم تنها جایی که می شه به ایران افتخار کرد دوران باستانشه و دوران حکومت دودمان های ترک در ایران.

قصد توهین به ترک ها رو ندارم ها.

قصد توهین به خودمون(فارسها)رو دارم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
24
70
جالب بود ولی آقای قاسم کیانی این رو در نظر بگیر که باهر چیزی نمی توان شوخی کرد.هدف شما تمسخر آقای ...بود ولی لطفا با احساسات وتاریخ یک ملت بازی نکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
داریوش هم جدیدا جز مقدساتتون شد ؟ کوروش بازی تموم شد ؟!
مرضیه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
بله نمی توان با هر چیزی شوخی کرد فقط میشود با خدا و امامان و علما و روحانیون شوخی کرد و بعضی ها صداشون هم در نیاد واقعا وقتی کاریکاتور کسانی امثال آیت الله مصباح را هم میکشیدند و میکشند همین نظر را می دهید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
کوروش یه فرد مقدس نیست که بخایم با پیامبر و امام مقایسه کنیم اما یه فرد ازاده و یه شاه خوشنامه که نقطه اشتراک همه قومیت های ایرانی میتونه باشه و کسی نباید به اوون توهین کنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
19
66
اگر آن بزرگواران نبودند ایرانی هم نبود و اگر ایران هم نبود منطقه یکپارچه شیعی بوجود نمی آمد کما اینکه بجز ایران هم وجود ندارد لطفا تاریخ و آدمهای تاثیر گذارش را از این جور دیدها ببین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
آقا مرتضی درباره چیزی که اطلاع ندارین اظهار نظر نکنید اون سه اصل در کتاب زردشت |آمده است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
اگر این سه اصل در دین زردشت که می گویید یک دین آسمانی است آمده چرا به حساب اظهارات افتخار آمیز پادشاهان هخامنشی بیان می شود این وسط کوروش برای این سه اصل چه نقشی داشته است که زمین و زمان را با این سه اصل به نام او به هم دوخته ایم
ضمنا آدرس کتاب زردشت را نیز برای ما اعلام بفرمایید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
يك عده پادشاه مستبد و خونریز مثل خشایار و داریوش قابلیت دفاع ندارند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
در دوره اون بزرگواران !!! هم ایرانی نبود یه قلمروی وسیع بود که با شمشیر زنی و کشور گشایی و خونریزی ایجاد شده بود ! از ماد تا مصر !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
اولا که من به حساب هخامنشیان نگذاشتم ولی آنهایی که این کار رو میکنندقصدشان این است که جایگاه خرد را در دوران باستان نشان دهند اگر در جامعه ای خرد جایی نداشته باشد آن دین نیز به سراغ خرد ورزی نمی رود همان طور که در بین اعراب سخنوری رایج بود پس معجزه پیامبر بزرگوار اسلام قران شد
مرضیه
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
البته با وجود پادشاهان بوده که ایران پیشرفت کرده و اسلام و علما و ائمه کاره ای نبودند اینها همه از پس لرزه های منشور کورش و منشور سازمان ملل است که کم کم نمایان می شود
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
ایول بازم خودت.

حالا کی هستی؟

به ایرانیان باستان توهین نکن.

انگار فیلم 300 رو زیادی دیدی.

خشایار شاه خیلی هم خوب بود.

می تونم صابت کنم فیلم 300 الکی است.

در اون دوران ایران 3متر مو و 2متر ریش مد بود ولی توی فیلم 300 خشایارشاه کچل بود.

مدرک از این بهتر؟

اگر تاریخ ایران رو بلد بودن باید می دونستن شاهان ایران کچل نبودن.
ناشناس
|
Turkey
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
126
41
اونم یه ظالمی بوده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
نگو الان رعایا منفی بارانت می کنند :)
rezatahmasebi.blog.ir
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
موافقم.هم کورش هم داریوش هم خشایار شاه یک مشت شاه کشورگشا و خونریز بودن و البته ظالم
سید
| United States |
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
و البته بی خدا و ****
مرغ حق
|
United States
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
17
50
ما به گذشتگان خود احترام میگذاریم و به انها افتحار هم میکنیم که هزاران سال پیش چه تمدنی را برای نه تنها ایران بلکه جهان ساختند این بجای خود . اولا در بیان ان سه مرام نیک باید به ترتیب انها توجه کرد و انها را بجا ادا کرد 1- پندار نیک 2- گفتار نیک 3- کردار نیک . اول در پندار است یعد در گفتار و اخر هم در کردار اگر این ترتیب حفظ نشود همه چیزش بهم میخورد نمیشود اول گفت بعد عمل کرد و در اخر پنداشت این مهم است اکثر ما ترتیب انرا بهم میزنیم .ولی از نصیحت داریوش به پسر خطا کارش چه سود که او به هیچکدام از انها عمل نکرد و برای یک زن هرزه یهودی دودمان ایران و مردم ایران را بباد داد و به خواست استر ملعون 78000 هزار ایرانی را قتل عام کرد و کشور را به یهودیان سپرد و از همان زمان تا کنون این قوم بی چشم رو لطمات فراوانی تمام ادوار تاریخی بما زده است . انرا میگوئیم این را هم باید بگوئیم . هر افتحاری در صفحات تاریخ ایران به ثبت رسیده از لیاقت و کفایت و هوش سرشار ملت ایران بوده نه پادشاهان ملت ایران افتخار افرین بوده هست و خواهد بود .
پاسخ ها
مرتضی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
دوست عزیز باید یه چیز جالبی رو به عرض دوستان برسونم که شاید تعجب کنید و تا حالا از اون خبر نداشتید اصلا در لوح استوانه سنگی که به نام منشور کوروش معروف است هیچ صحبتی از پندار نیک گفتار نیک و رفتار نیک نشده است متن کامل منشور کوروش به جز قسمتی کوچی که تخریب شده امروز در دست می باشد و متاسفانه در مورد مطالب موجود در آن جعل های بسیاری صورت گرفته است همچنین مطابق اسنادی که از دوره های گذشته ایران در جهان وجود دارد موضوع وصیت نامه داریوش که ما آن را چاپ کرده ایم و به آن افتخار می کنیم یک دروغ بزرگ و یک جعل تاریخی است به نظر من این مطلب طنز عالیه از این جهت که تلنگری باشه برای ما که یک کمی در مورد این همه جعل تاریخی و افتخار کاذب فکر کنیم من نمی خوام بگم اون دوره خوب بوده یا بد می خوام بگم جعل و افتخار به چیزی که اصلا نبوده زیاد جالب نیست
مرغ حق
| United States |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
جناب اقای مرتضی معلوم است که در لوح کوروش حرفی از پندار نیک گفتار نیک کردار نیک زده نشده است این سه مرام نیک از اموزشهای زردتشت بزرگ بوده است که نام دین زردتشتی حتی در قران کریم هم امده است به همین دلیل دین رسمی در ایران حساب میشود حال کوروش زردتشتی بوده یا نه ما نمیدانیم ولی این سه مرام را کوروش ابداع نکرده فکر میکنم سوتفاهمی پیش امده است نازنین از لوح کوروش که بگذریم وجعلیات که منهم بسیاری از انها را قبول دارم ولی گذشته پر افتحار ایران را هم نمیتوان منکر شد اگر ملت ایران دارای تمدن و سابقه درخشان قبل از اسلام نبود بعد از امدن اسلام نمیتوانست اینهمه به غنای اسلام و تمدن اسلامی کمک کند اسلام در همه جهان یکی است چرا هیچ کشور دیگری در جهان نتوانسته مانند ایرانیان به عنای تمدن اسلامی کمک کند یرای انجام دادن کارهای بزرگ امادگی و سابقه قبلی میخواهد که ملت ایران از ان برحوردار بود و با امدن اسلام شگفتی های فراوان افرید که دوست و دشمن بر ان معترف هستند ما اینها را نباید از خود دریغ کنیم ما جعلیات تاریخ خود توسط یهود را خوب میدانیم ولی توانائی های خودمان را هم در طول تاریخ باید بدانیم عزیزجان مگر حضرت محمد نگفتند اگر علم را اگر در ثریا پنهانی مردی از ایران به ان دست پیدا خواهد کرد مگر میشود این حرف در مورد مردمانی بی سابقه دانش و فرهنگ را از دهان حضرت محمد شنید . با گذشته خود دشمنی نباید بکنیم که حال را ثابت کنیم ملت ایران به درازای تاریخ افتخار افرین بوده هست و خواهد بود .
رضارضایی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
ای مرغ حق عزیز خلط مبحث می کنی زیرا:
1-در قرآن از زردشت یاد نشده است.
2- دین زرتشتی دو گانخ پرست و پر از نظریه های است که ضد باور ادیان الهی است. 3- به قول دکتر شریعتی به نقل از پوردادود. آریایی ها قوم حشنی بودند که تا سال ها در جنوب ایران هر آدم آدمکش و خشنی را آریایی می نامیدند. به کتاب اسلام شناسی شریعتی مراجعه کنید.
4- گذشتگان ما هم نقطه ی مثبت دارند و هم منفی. دفاع افراطی از آن ها غلط است.
مرغ حق
| United States |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
اقای رضا رضائی بنده دروغ پرداز نیستم در قران به دین زردتشت اشاره شده در کنار مسیحیت و یهودی من خود در قران انرا خوانده ام و به همین دلیل هم در ایران اسلامی یک دین رسمی است من خلط مطلب نکردم شما کم میدانی و میگوئی جزو ادیان الهی نیست چرا هست البته جزو ادیان ایراهیمی نیست اگر دین یگانه پرستی نیست و کافر هم پس چگونه در ایران اسلامی دین رسمی است و حتی نماینده خود را در مجلس دارند مانند یهودیان و مسیحیان مگر میشود دین کفار در ایران امروز به رسمیت شناخته شود من مبلغ زردتشی گری نیستم ولی حرف تو توهین به حمهوری اسلامی است که به دین کفار در ایران رسمیت داده است بخدا درست گفته اند دشمن دانا بلندت میکند /ولی / بر زمینت میزند نادان دوست .قران را باید جلد تو جلد خواند اگر خوانده بودی نام رزدتشی ها را در کنار یهودیان و مسیحیان خوانده بودی .برو دوباره فران را از اول تا اخر بدان که مدافع بد بیشترین ضرر رسان است
مرضیه
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
ما فقط به اسلام و انقلاب و دفاع مقدس و 9 دی افتخار می کنیم و خاک پای اول 14 معصوم بعد هم امام و رهبرمون هستیم و بس.
مایکل
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
مرغ حق جان.
تورو خدا رجو کن به کتابهای تاریخی،میدونم که سواد کتابهای دانشگاهی رونداری لا اقل برو کتابهای دبیرستانی بخون که کوروش وداریوش چه کسایی بودن.در ضمن هیچ پادشاه ایرانی برای هیچ دختری هیچ اشتباهی نکرده است.کوروش کبیر از اول زندگیش یک زن بیشتر نداشت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
13
15
دوستان تمام مدارک و سند های به جا مانده از دوره های قدیم با ترجمه آن در سایت iranatlas.info وجود دارد متاسفانه جعل ها و دروغ سازی های فراوانی درباره پادشاهان هخامنشی و وصیت نامه هایشان انجام گرفته است
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
13
10
باحال بود
رسول مبینی لنگرودی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
26
13
ابتدا از نگارنده طنز تشکر می کنم خیلی با ظرافت وبالطافت نگاشته شده بود .از مرغ حق هم خیلی تشکر میکنم وخیلی دیدگاه عقلانی دارند وموضوعات را از دیدی منطقی نظر میدهند متاسفانه در این مملکت تا قبل از انقلاب اسلامی حرفی از مردم یا زده نشده یا خیلی کمرنگ بدان پرداخته شده امام (ره)این نقش را تعریف وتاکید فرمودند.پس مردم خیلی در حفظ وحراست این اب وخاک نقش داشتند نه شاهان کذاوکذا.دوم.دین ودینداری که ظرفیت پذیرش اسلام ناب محمدی(ص)بامذهب تشیع اهل بیت وائمه معصومین در قالب شیعه دوازده امامی.اما...مطرح شدن مکتب ایرانی وسیاست بازیهاانان را بران داشت که به هخامنشیان ودیگر سلسله ها تمسک کنند.انچیزی که ارزش داردحفظ اسلام عزیز که بفرمایش حضرت روح الله
(ره)از اوجب واجبات است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
12
10
همتون حالا نوكر انگليسيد
خوب بود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
12
8
خوب بود
باقر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
23
6
جناب مرغ حق در مورد زرتشت و اموزه هاش بیشتر مطالعه کنید بعد ازونا دفاع کنید
پاسخ ها
مرغ حق
| United States |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
چشم شما که مطالعات عالی دارید روز چند خط برای من و امثال من بنویس یادمان بده بشرط انکه دیگر از انها را ازونا ننوبسی .در ضمن یادت باشد من افتخار میکنم که مسلمان شیعه هستم .
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
8
18
اگر آن تاریخ درخشان نبود این تمدن درخشان شیعی هم نبود
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
19
7
با حیله و مکر معشوقه یهودی خشایارشاه حدود74000ایرانی کشته شدند پس خدا رحم کند کسی مثل خشایارشاه کاندید شود
خدا
|
United States
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
5
7
خنده داريد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
8
22
یه مشت آدم بی سواد دارند حرف می زنند.شما ها اصلا نمی دانید کوروش و داریوش یعنی چه.کوروش کسی است که از زمان خودش تا الآن هیچ مورخی اون رو آدمی ستمگر و خونریز و نامرد معرفی نکرده.بلکه همه مجبور به اعتراف درباره ی بزرگی او شده اند.داریوش هم دست کمی نداره فقط کمی خشن تره و چون حق یونانی ها رو کف دستشون گذاشت اونها سعی کردند تو کتاب هاشون بدنامش کنند ولی باز هم نتونستند.
خشایارشا مستبد بود و کمی نادان.خوب چاره ای نیست باید گفت.
اما قصه اینجاست که دودمان هخامنشی تاثیرات شگرفی در ایران گذاشتند و کوروش و در پی او داریوش سنت های الهی رو طوری در ایران و ایرانیان نهادینه کرده بودند که در زمان جانشینان هخامنشی و اشکانی و ساسانی شون هم بسیاری از اون سنت ها باقی موند.
hamid
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
7
23
چشماتونو باز کنید. دارید به گذشتگان خود توهین می کنیدا !! اینایی هم که شعار میدن بدونید همش الکیه و سعی دارند توجه مردم رو به خودشون جلب کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
6
17
انسان بی اصالت زياد است! ايرانيها از اول دنيا يزدان پرست بوده و خوب بدرا از هم تمير می دادند .
واقعه حمله خشايار شاه به روم در انتقام حمله انان به شهر صد درواز دارای نکات اخلاقی است، گريواس يونانی به خشايار شاه مراجعه می کند برای 300 نفر نيروی رومی در گردنه ترموبيل کشته ميشود تقاضای امکانات می کند ياد مان برای ان 300 مبارز به سازد و او امکانات می دهد و يادمان نوشته ميشود و عبارت ( ما 300 تن بوديم اينجا مانديم ايستاديم و مقاومت کرديم کشته شديم) و فاصله گردنه ترموبيل تارم مبنای 42 کيلومتر مسابقه دو ماراتن برای جهان برای جهان گذاشته شده است از اين چه نتيجه می گيری، اخلاق دفاع، اخلاق احترام به کشته های دشمنش، اخلاق ورزش و دانشکاه های نظامی اروپا هر از چند گاهی اين واقعه را مورد تحقيق خود قرار می دهند فرهنگ به بين قياس کنيد با آن وحشی سينه سرباز سوری را می شکافد جکرش را گاز می زند جرم اين سرباز چه بود مگر اينکه اين نبود در سه جنگ بزرگ از کشورش سوريه دفاع کرده است اعراب به قياس تاريخ خودش با تو جه به ظهور پيامبر اسلام و امامان معصوم می بينيد از هنده پيروی کرده است بالاخره بی ريشه زياد است تاريخ براش معنی ندارد فقط به شکم خود توجه دارد و آخوری گير بياورد سير شود. تاريخ قبل از اسلام و بعد از اسلام خوب و بد هم اتفاق افتاده البته سعی شود خوبش به نسل های آينده انتقال يابد و اين يک رسالت بشری تا برسد به در جه انسانيت باشد بگويندانسان است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
8
145
متاسفم برای اشخاصی که به کورش بزرگ توهین میکنند شخصی که قران کریم ان را ستود.تمامی تاریخ شناسان بزرگ دنیا انرا یگانه مرد تاریخ میدانند.کسی که بزرگ ترین دشمنانش اورا انسانی والا میپندارند.کسی که قانون اساسی امریکا از رهنمودهای ان پایه گزاری شده.شخصی که منشورش بر سر در سازمان ملل عرض اندام میکند. شخصیتی چنین والا با مقبره ای چنین ساده ومحقر اما چون کوه استوار . ملتی که به هویتش توهین کند. خالی از هر گونه تفکر سالم است. در تمامی کشورها به دنبال کسی در تارخشان هستند که ان را ستایش کنند امام ندارند ترکیه را بنگرید که سلطانهای وحشی و زنباره عثمانی چگونه حرف میزند . اما شما کسی چون کورش را دارید . اورا احترام نمیکنید .حداقل بیحرمتی نکنید.
ناشناس 10
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
4
91
ناشناس ممنون جواب عالی به این بی سودهای از خود راضی دادید دمت گرم..
علیزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
4
13
رجب طیب اردوغان و اسلامگرایان!! ترکیه اعلام می‌کنند که پدران ما اونطور که در سریال حریم سلطان هست، نبوده اند و هرگز چنین پادشاهانی ما نداشته‌ایم. همزمان در ایران ، یک عده اصرار دارند که اجداد خود را خونخوار یا توسری‌خور بشمارند.
البته اینها اقلیت هستند و ادعای دینداری میکنند مثل خوارج و اکثر ایران‌ستیزها هستند که کینه‌ی تاریخی از ذوالقرنین دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
طبق نظرات ذوالقرنین اسکندر مقدونی نیز جزو گزینه هاست. فردوسی در شاهنامه با صفاتی مثل دلیر از اسکندر به نیکی یاد کرده. کوروش آکرولیس را نابود کرد و در جواب اسکندر تخت جمشید را.
کوروش
|
-
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
1
9
زرتشتیان عزیز همیشه خدای یگانه را مستایند فقط به جای اینکه ان را خدا بنامند او را اهورا مزدا مینامند واهریمن و فروهر نام دو فرشته در ایین زرتشت هستند وزرتشتیان دوگانه ÷رست نیستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
از کارهای زرتشتیان ازدواج با محارم بود. برای مثال کمبوجیه پسر کوروش با خواهر خود ازدواج کرده بود.
مدیر پایگاه
در  اینکه  هخامنشیان زردشتی بوده اند تردید جدی  وجود دارد و بسیاری از مورخان به این موضوع باور ندارند .
 
ایمان
|
United Kingdom
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
1
6
بزرگش نخوانند اهل خرد
که نام بزرگان به زشتی برد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
2
10
واقعا تاسف باید خرد اگه امریکاییها این تمدن داشتن الان چیکار میکردن وقتی خودما تاریخ خودمون مسخره میکنیم نباید نارحت بشیم از ساخت فیلم 300 .کورش کبیر اعتبار تاریخ ماست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
کوروش از زمان پهلوی اول، کبیر شد. سیاست بازی انگلیسی. برای مثال تو اسامی پدربزرگای ما اسم کوروش روشون گذاشته نشده حتی فردوسی هم اسمی از کوروش تو شاهنامه نبرده.
مدیر پایگاه گیرم که  سخن این کاربر محترم درست باشد که چندان نیست  ولی این نکات چه چیزی را ثابت می کند .
وفا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
2
6
در زمان فرمانروايى خشايار شاه ٤٤%از جمعيت زمين تحت حكومت او قرار داشتند ،،او أولين فرمان روايى است كه بر ٣ قاره حكومت كرد . جاى تأسف است كه در مورد يكى از بزرك ترين حاكمان دنيا اين كونه بنويسيم . روحش شاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
کشور گشایی بدون خون وخونریزی نمی تونه صورت بگیره. برای مثال داریوش در کتیبه بیستون آورده که در یک سال فقط 120000 نفر رو کشته.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
0
4
اقايان عزيز در روز قيامت يعني روز رستاخيز معلوم ميشود كه انسان در دنياي فاني كار خيري كرده است ايا به مردم خودش رسيدكي كرده است يا حق قشر ضعيف را از مستبد مي ستاند فقط خداوند بر اعمال و نيات انسانها كره خاكي ميداند حالا اين انسان مسيحي يا سني يا زرتشتي يا كليمي يا شيعي باشد كوروش و امثال كوروش يك كار خوب كه نزد خداوند سبحان دارند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
1
6
کاش در زمان کوروش کبیر می زیستیم.
CYRUS
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
0
7
نگرستی چقدر مردم ایران به تاریخ باشکوه خود احترام میذارند و چقدر زود واکنش میدن؟
این مردم بهترین مردم در سرتاسر گیتی و مهربانترین آنانند.
حق ایرانی این نیست که نتواند به تاریخش بنازد ...

*هزاره ها گذر نکرد/اندیشه ها جوان نشد
بدون نام تو پدر/ایران ما ایران نشد....
با احترام به روان پاک و بلند جناب کوروش بزرگ
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
0
3
یه عده هستن تربیت شده نظام جمهوری اسلامی یه چیزی بهتون میگم اینو ملکه ذهنتون کنید.دنیای خدا هم با قشنگیش یه روزینابود میشه چه برسه به حکومت کامنت هایی که شما گذاشتین رو اسکندر مقدونی و. سلوکیان و اعراب و مغولان انجام دادن اگر ایران مثل مصر نشد دلیلیش داشتن مردمی بود متمدن ولی ایران و طول ۲۰۰ سال یوغ عرب آسیب ندید.شما به همین حرفاتون فکر کنید شما از امسال کوروش و داریوش و شاپور و یزدگرد بدتون میاد ولی همه‌ی مردم مثل شما فکر نمیکنن مثلا این کامنت های شما فقط لبخند روی لب من آورد درد کشور ما اینه که روشن فکر نداره یه عده فرهنگ ایرانی رو دارن اسلام رو هم دارن مثل فردوسی بزرگ فردوسی هم اسلام شیعه دینش بود ولی شاهنامه‌ای شاهکار نوشت و به کافر بودن متهم شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
0
1
درود بر کوروش بزرگ و داریوش بزرگ.
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین