کد خبر: ۱۲۳۰۱۳
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار:
شرح برنامه نگاه یک؛

عسگراولادی: انتخابات آینده آن را به جشنی ملی بدل کنیم/ شریعتمداری:"نباید"برخی از انتقادها به عملکردها را ریزش در انقلاب بدانیم

برنامه "نگاه يك" با حضور حبيب‌الله عسگراولادي و حسين شريعتمداري به بررسي ريزش‌ها و رويش‌هاي انقلاب اسلامي پرداخت.
به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، برنامه "نگاه يك" امشب (شنبه 14 بهمن ماه) با حضور "حبيب‌الله عسگراولادي" و "حسين شريعتمداري" به بررسي ريزش‌ها و رويش‌هاي انقلاب اسلامي مي‌پردازد.

***در ابتدا عسگر اولادی در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه آیا تمامی افراد تا پایان در کنار انقلاب می مانند، گفت: انقلاب فرزندان خود را نمی بلعد بلکه امتحان هایی را پیش می آورد که هرکس بر اساس آمادگی خود می تواند ادامه دهد و بر اساس گفته امام راحل مسیر حق هم رویش های مناسب و هم ریزش های مناسب را دارد.

وی ادامه داد: ریزش و رویش طبیعت حرکت های انسانی است و امام راحل نیز فرمودند که مشکلات زیاد ریزش های غیرقابل پیش بینی و توانایی ها و پیشرفت ها نیز ویش های غیر قابل پیش بینی دارد.

***در ادامه شریعتمداری درباره موضوع مشابه گفت: انقلاب فرزندان خود را نمی خورد بلکه فرزندان ناخلف خود را کنار میگذارد، نسخه انقلاب اسلامی در دست مردم است و مردم بستر انقلاب را میشناسند و به همین دلیل اگر کسی از این بستر خارج شود، خود بخود از انقلاب کنار می رروند و اکثر اینها، کسانی هستند که می خواهند مسیر انقلاب را تغییر دهند.

وی ادامه داد: غالب کسانیکه کنار رفتند نتوانستند همراه انقلاب بیایند و در بزنگاه ها جاماندند و این درحالیست که رویش های انقلاب بیشتر از ریزش ها است. نقد عملکردها به معنای ریزش نیست.

***عسگر اولادی در پاسخ به سوال مجری درباره یزش های انقلاب بعد از رحلت امام و در سال 78 گفت: این ها ریزش نیست و دشمنان این نامگذاری را کردند و این درحالیست که این افراد از قطار انقلاب پیاده شدند.

*** در ادامه شریعتمداری نیز در پاسخ به این سوال مجری گفت: برخی افراد ادامه انقلاب را نمی دانستند و عده ای نیز با نگاه دیگر و اهداف دیگر به انقلاب وارد شدند، مانند نهضت آزادی و... که نمی توانستند تلاطم های بعد از انقلاب را بپذیرند.

 وی ادامه داد: د ابتدا باید ریزش را تعریف کرد و اگر ریزش را به معنای پیاده شدن از قطار انقلاب بدانیم حرف شما درباره یزش ها بعد از رحلت امام و ... درست است اما اگر ریزش را به معنای اینکه انقلاب آنان را کنار گذاشته، اشتباه است.

شریعتمداری همچنین تصریح کرد: در فتنه 88 بسیای از افراد خریده شدند و جریان این فتنه نزدیک به 20تن از نظریه پردازان و صاحب نظران برجسته CIA , MI6 و موساد به ایران آمدند.

***عسگر اولادی در ادامه در پاسخ به سوال مجری مبنب بر اینکه آیا تمامی ریزش ها توسط دشمن صورت گرفته است، اظهار داشت: حرف های آقای شریعتمداری درست است اما باید نیان فتنه 78 و 88 تفاوت قائل شد چراکه در فتنه 88 علاوه بر تلاش دشمنان، شرایط فتنه در کشور هم فراهم شد و موسوی نیز در این اتفاق فریفته شد و اعلام جشن برای پیروزی کرد و دیگران از این فتنه نهایت استفاده را بردند.

وی ادامه داد: از فتنه بنی صدر، بازرگان و ... تا فتنه 78 و 88 که دهمین فتنه است تماما بیگانگان دست داشتند و تلاش کردند که فتنه را در ایران به فهنگ تبدیل کنند.

عسگر اولادی همچنین تصریح کرد: ما نباید فتنه را ساده بگیریم و باید آنان را آسیب شناسی کنیم و بین این فتنه ها تفاوت قائل شویم.

***شریعتمداری در پاسخ به سوال مجری درباره فریفته شدن افراددی که ریزش کردند، گفت: آقای عسگر اولادی مطرح کردند که در تمام این فتنه گران مجرمند و تمامی این فتنه ها از نقشه های بیگانگان بود.

وی همچنین اظهار داشت: فتنه بر اساس اسنادی که هست حداقل از 10 سال قبل آغاز شده آست، "جان کین" کارشناس ارشدMI6 در سال 83 و 87 به ایران آمد،"مانوئل کاستنس" نطریه پرداز CIA  در سال 81 به ایران آمد و.... که همه این ها که به ایران آمدند کارگاه های آموزشی داشتند و خاتمی دوبار با "جرج سوروس" از سرمایه گذاران و پایه های لابی صهیونیستی آیپک و از بزرگترین نظریه پردازان انقلاب مخملی دیدار داشته و من معتقدم این افراد فریفته نشدند و مامور بودند.

***عسگر اولادی در پاسخ به شریعتمداری گفت: بنده تفسیر شما را درباره فتنه 78 و 88 و ادامه فتنه 78 قبول دارم و می گویم تمامی کسانیکه درباره این فتنه ها مفتون شدند مجرمند و نمی خواهم آنان را تبرئه کنم اما بنده بعنوان یک منصف وظیفه ام با سردار قلم(شریعتمدای) فرق می کند و باید ارزیابی کنم که چند درصد این فتنه مربوز به انگلیس، آمریکا و ... است و ارزیابی من این است که اینها مفتون هستند و این فتنه زده ها را سران اصلی فتنه نمیدانم.

وی ادامه داد: بنده امین رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هستم و تقاضا می کنم شما عرایض بنده را نفی موضع گیری خود نکنید اما الان ارزیابی من این است درحالیکه تمامی عرایض شما(شریعتمداری) را قبول دارم.

*** در ادامه شریعتمداری با اشاره به نکات مشترک اظهارات خود و عسگراولادی گفت: ایشون هم معتقدند که این افراد مجرمند چه مفتون و چه از سران فتنه، آیا امام فرمودند شخص خیانتکاری که از در انقلاب بیرون کردید اجازه ورود وی از پنجره را بدهید؟، آیا این افراد از کار خود ابراز ندامت کردند؟ نه و درحالیکه طلبکار هم هستند.

وی ادامه داد: این افراد مفتون نیستند و بازگشت فریب خوردگان به انقلاب خطر بزرگی است.

*** عسگراولادی تصریح کرد: شرایط نظام ولایی این است که وقتی من، شریعتمداری، آیت الله خاتمی و ... نظر متفاوتی داریم رهبری وارد می شوند. حد مدارا با ریزش های انقلاب را نیز رهبری تعیین می کنند.

*** شریعتمداری با شاره به اینکه شما این افراد را مجرم می دانید، گفت: این افراد رسانه های مختلفی دارند و این صدای مظلوم حزب الله است که صداش به جایی نمی رسد و صدای آنها از بی بی سی، صدای آمریکا و ... شنیده می شود.

وی ادامه داد: کدیور که دوبار سفر به تل آویو داشته، کدام سمت است؟

شریعتمداری همچنین اظهار داشت: دیگر حدی برای مدارا نیست و مقام رهبری انقدر بالا است که نباید در موضوعات کوچکی وارد شود.

وی افزود: یکی از سران فتنه به من پیامک زد که اگر شما میگویید ما مردیم پس چرا به این موضوع می پردازید و من پاسخ دادم که شما واقعا مردید

*** عسگر اولادی در ادامه برنامه دباه رویش انقلاب گفت: ویش های انقلاب بسیار غیرقابل پیش بینی و بسیار خوب و بالا بود بطوریکه نسل سوم انقلاب بسیار معتقدتر و جدی تر هستند اما توجه ما به رویش ها نباید بگونه ای باشد که ریزش ها را هل بدهیم. بنده در انتخابات 88 دیدم که بسیای از نسل جوان انقلاب به یکی از نامزدها تمایل داشتند که بعد از اینکه توضیحات را شنیدند، ریزش هایی اطراف این نامزد صورت گرفت اما هنوز عده ای همراه این افراد هستند و باید آنان را که فکرشان آسیب دیده را توجه کرد و راهی برای آنان بتز کرد، اینان که آمریکا، انگلیس و ... نیستند.

 وی ادامه داد: برای انتخابات آینده راهی را ترسیم کنیم که به جشنی ملی تبدیل شود.

*** شریعتمداری نیز دررباره رویش ها گفت: انقلاب اسلامی هرساله مقبولیت و مشروعیت خود را به مردم ارائه می کند و ویش های خوبی داشتیم.

وی افزود: لغزش خواص، به معنای لغزش مردم نیست چراکه چشم مردم به رهبری است و به همین دلیل وقتی خواص دچار لغزش می شوند در انقلاب رفوزه می شوند.ما نباید برخی از انتقادها به عملکردها را به حساب ریزش بگذاریم.

شریعتمداری ادامه داد: بسیج بی ترمز است و اگر توده های حزب الله نبودند، بسیاری از افراد خیلی از سوء استفتده ها را می بردند.

***عسگر اولادی نیز در پایان گفت: همانطور که بیدارری اسلامی درحال حرکت به ایران نگاه می کنند تا وضعیت ما را در سال 34 انقلاب ببینند، باید بدانیم موضوعاتی برای کشور مصلحت است.


در پایان نیز نتیجه نظرسنجی اینکه شما با کدام گزینه موافقید به شح زیر اعلام شد:

1- رویش نیروهای باطراوت بخوبی جای ریزش برخی نیروها را پر کرده است 3.4 درصد

2- ریزش ها اگرچه تلخ هستند اما موجب تصفه نیروهای انقلاب از افراد ناخالص و جا مانده شده است 7.9درصد

3- ریزش و رویش نیروها لازمه یک حرکت بالنده و رو به جلو است 11 درصد

4- همه موارد 77/9 درصد

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۳
کیوان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
0
0
بولتن عزیز در تیتر زدن دقت کن !
جناب اقای شریعتمداری فرمودند بعضی از انتقادهارا ریزش ندانیم.
کلاس درس گفتگوی استاد و شاگرد بهترین نمونه از ادب در گفتگوی نگاه یک بود که کاش صدا و سیما مد نظر داشته باشد
علوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
0
1
جالبه
این خبر چهل و چهار تا غلط املائی داره

فارس
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
2
2
جناب اقای عسکر اولادی
قتلی صورت گرفته یا از سرقصد (فتنه گری) یا غیر عمد(ناشی از توهم همان مفتون) سوال این است بلاخره مجری و قاتل نباید در دادگاه محاکمه شوند؟ ایا این بقول شما مفتونی نباید از مفتون شدن خود توبه و از ملت عذر خواهی کنند؟
ایا باید به مفتون شده ها مقام داد ؟ ایا کسی که مفتون شده قابلیت این را دارد که به گفت بفرمایید هدایت جامعه را بگیرید
گیریم کروبی و موسوی مفتون شده اند ایا پدر خوانده اینها نیز که همه می دانند سیاستمداری قاهری است نیز مفتون شده؟ اگر چنین است پس او سیاستمدار نیست کسی که مریدانش او را مجتهد سیاسی می دانند و مفتون شده و به اندازه عوام نمی داند براستی این چه مجتهد سیاسی است که از مردم عوام کمتر می داند و ایا این شخص صلاحیت مدیریت دارد کسی که نمی تواند خانواده خود را مدیریت کند البته بنده معتقدم ایشان فتنه ساز است و می داند در کدام زمین بازی می اند و هدفش هم روشن
شفیعی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
0
0
سلام

داخل تیتر اشتباه وجود داره

آقای شریعتمداری گفتن : "نباید"برخی از انتقادها به عملکردها را ریزش در انقلاب بدانیم .

"نباید" جا افتاده

آفتاب ری
http://aftaberey.com/?p=13623
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
0
2
بنده فرض می گذارم عمر سعد جز مفتون شدگان بود و یزید فتنه ساز حالا بلاخره با عمر سعد چه برخوردی باید کرد
یا اگر واقعا عمر سعد جز مفتون شدگان بوده باید توبه کنند یا نه؟
و از مردم عذرخواهی کند یا نه؟
و نیز حکومت باید در مورد جرایمش طبق قانون با او برخورد کند یا نه؟
ایا اگر به این رسیدیم که اینها مفتون هستند باید بگوییم چون شما جز مفتون شدگانی نه سران فتنه پس بفرما برو حکومت ری را بگیر
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
1
2
آقای عسکر اولادی چگونه به این نتیجه رسید که اینها مفتون شده اند منظور این است مقدمات نتیجه چه بوده
توبه ای عذرخواهی ابراز پشیمانی چیزی از اینها دارد که می گوید مفتون شده اند بلاخره برای اثبات نظریه خود باید ادله بیاورد کوچکترین نشانه برای اینکه مشخص شود اینها فتنه گر نیستند بلکه مفتون شده اند را ارائه بدهند الان 44 ماه از آغاز اجرایی می گذرد آیا مثلا شما شنیده اید موسوی کروبی و خاتمی و هاشمی بگوید این عملکرد ما در سال 88 اشتباه بود؟
اما اداله مردم که اینها فتنه گر بودند
جدا از نبود هیچ نشانه ای از برگشت اینها هنوز که هنوز است در زمین دشمن بازی می کنند سخن مقام معظم رهبری است که تا کنون جز کلمه فتنه و فتنه گران کلمه مفتون را بیان نکرده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
1
1
سوال طرح شده در برنامه اصلا گزینه مخالفی نداشت. همه در یک جهت و یک راستا.
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین