کد خبر: ۱۲۸۱۰۷
تعداد نظرات: ۴۷ نظر
تاریخ انتشار:
دانشگاهیان اهل سنت: ما پاره ای از تن میهنیم خاک ما، مام ماست

بی پرده با مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی

در هر جمعه باید نگران اظهار نظر های غیر مسئولانه مولوی عبدالحمید باشیم و از این درد بر خود بپیچیم که تریبون مقدس نماز جمعه زاهدان به دست کیست! چگونه به دست نا اهل و کم سوادی افتاده است که هر آنچه به ذهنش خطور می کند به زبان می آورد. چگونه تناقضات افکار ایشان را در مواجه با سوالات مردم و دانشجویان پاسخ دهیم؟
گروه سیاسی ـ جمعی از دانشجویان اهل سنت ایرانی، در اعتراض به مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی نامه ای نوشته اند و در آن بی پرده با وی سخن گفته اند.

به گزارش بولتن نیوز، این نامه بدین شرح است:

"یا اهل العالم، ما فریاد مظلومیت و دادمان را به کدامین محکمه ببریم، جز ضمیر هوشیار و روح پاک فرزندان ایران اسلامی

دانشگاهیان اهل سنت چگونه بگویند عبدالحمید اسماعیل زهی نماینده ما نیست و گفته های او گفته های ما نیست، ما آنچه می اندیشیم را بارها در محافل مختلف و آیین های متعدد نظیر 22 بهمن ، روز قدس و ... گفته ایم. ما پاره ای از تن میهنیم خاک ما، مام ماست.

اهل سنت، به تشییع جنازه شرور فراری نمی روند که بعد از آن توجیه کنند و بگویند: او فراری بود، شرور نبود!

مولوی عبدالحمید:

"طبق علم و آگاهی ما، سردار "تاج محمد" فرد شروری نبوده، بلکه فراری بوده است، و باید بین انسانی که فراری است و کسی که اقدامات شرورانه انجام می دهد فرق قائل بود"

"بنده چند سالی است که به خاطر برخی ملاحظات، که مسئولین استانی در جریان هستند، در راهپیمایی 22 بهمن شرکت نکرده ام."

در هر جمعه باید نگران اظهار نظر های غیر مسئولانه مولوی عبدالحمید باشیم و از این درد بر خود بپیچیم که تریبون مقدس نماز جمعه زاهدان به دست کیست! چگونه به دست نا اهل و کم سوادی افتاده است که هر آنچه به ذهنش خطور می کند به زبان می آورد. چگونه تناقضات افکار ایشان را در مواجه با سوالات مردم و دانشجویان پاسخ دهیم؟

مولوی عبدالحمید:

"در کشور ما اگر کسی سلاح به همراه داشته باشد ، و یا مواد مخدر از قبیل تریاک ، هروئین و... حمل کند، اعدام می شود و گسترده ترین اعدامها مربوط به مواد مخدر است ، در حالی که این مجازات اسلامی نیست، مجازات اینگونه موارد تعزیر است ." منبع : سایت سنی آنلاین

نظرات علماء و فقهای اهل سنت :

ابن تیمیه ، این قیّم، امام ذهبی و زرکشی : معتقدند سزای تولید و توزیع کنندگان مواد مخدر ، همان حد شراب است . چرا که دلایلی که درباره حرمت شراب وارد شده است شامل تمام مسکرات می باشد .

ماده 174- قانون مجازات اسلامی : حد شرب مسکر برای مرد و زن 80ضربه تازیانه است .

ماده 179- قانون مجازات اسلامی : هرگاه کسی چند بار شرب مسکر بنماید و بعد از هر بار، حد بر او جاری شود اگر شرب مسکر خود را ادامه بدهد و توبه ننماید در مرتبه سوم کشته می شود .

دکتر عبدالله بن محمد بن احمد الطیّار : می گوید اگر با وجود اقامه حد شراب ، باز هم دست از کار خود بر نداشت حاکم می تواند برحسب نظریه خویش حکم تعزیر بر او اجرا نماید و حتی حکم اعدام او را صادر نماید . ایشان همچنین در ادامه می فرماید تولید و کشت مواد مخدر از بدترین انواع فساد فی الارض و گسترش رذیله و اعلان مسکرات است. (مواد مخدر در اسلام ص 188)

شیخ محمود شلتوت و دکتر خالق نواوی از جمله اندیشمندان بزرگ جهان اسلام هستند که تجارت مواد مخدر را تحت عنوان محارب قرار داده اند ( التشریع الجنایی فی الشریعه الاسلامیه و القانون الوضعی ، نواوی ص 264)

قطع نامه شماره 85 به تاریخ 11/11/1401 ه . ق مجمع فقهی علمای فقهی عربستان :

هرکسی مواد مخدر را رواج دهد (چه با طریق ساختن ، وارد کردن ، خرید و فروش ، حمل و امثال اینها از راه های دیگر ترویج) اگر این عمل نخستین بار باشد باید تعزیر شود مانند: شلاق زدن ، زندان کردن و یا هر دو با هم ، بنابر رای قاضی . و اگر این عمل از او به صورت مکرر دیده شود به گونه های باید تعزیر شود که شرش از جامعه کوتاه گردد ، اگر چه به اعدامش بیانجامد ، زیرا او با انجام این عمل مفسد فی الارض قرار گرفته و از افرادی به شمار می آید که گناه در قلوبشان ریشه دوانیده است و محققین اهل علم ثابت کرده اند که اعدام ، نوعی تعزیر است . مصوبات مجمع فقهی جده ص 120

مولوی عبدالحمید(مسجد مکی):

من امیدوار نیستم که اجازه دهند اهل سنتی هم کاندید(!) شود 91.11.20

( کاندید در لغت نامه دهخدا به معنای احمق و کودن به کار رفته است. البته از ساحت برادران مسلمان به دور می باشد، اما جناب عبدالحمید کمترین مطالعه ای در موضوعات سیاسی نداشته و از این قبیل اشکالات در سخنرانی هایشان بسیار است )

آقای اسماعیل زهی، شما که با مسائل بین المللی، سیاست داخلی،ادیان و حتی تاریخ و اندیشه فقه اهل سنت و بالاخص تفکر امام اعظم آشنایی کافی ندارید چرا مواضعی اتخاذ می کنید که دودش به چشم برادران شیعه و سنی برود، جنابعالی که خود را سرآمد علمای اهل سنت می دانید کدام کتاب و مقاله را به ساحت علم عرضه داشته اید؟!

مولوی عبدالحمید(مسجد مکی):

"...بسیاری این اعتراضات (در عراق) را به صهیونیسم بین الملل و استکبار جهانی منتسب می کنند، اما اینگونه نیست(!). 91.10.29

"برخی جاها هست که اقلیت رئیس جمهور هم میشود ودر هندوستان نخست وزیر که همه کار دستش است یک سیک است ، سیک ها در هندوستان یک اقلیت محض هستند اما اینقدر آزادی و سعه صدر است که یک فردی از اقلیت اگر استعداد داشته باشد می تواند حاکم اکثریت باشد"

(کاش جناب اسماعیل زهی می گفتند که سیک ها چه کسانی هستند و با حمایت کدام کشور در هندوستان رشد کردند و قدرت را به دست گرفتند؟؟)

سخنرانی های شما در مسجد مکی به قدری بی محتوا و دارای اشکال است که گروه رسانه ای شما آن را اصلاح کرده و مجدداً انتشار می دهند، تو را به همان الله تعالی که بسیار از او یاد می کنید تریبون نماز جمعه را رها کرده و به امور شخصی خود بپردازید، شما را به مسائل جهانی چه کار! با کدام سابقه سیاسی و بین المللی و کدام مطالعه در این عرصه به خود اجازه اظهار نظر می دهید، بیان نظرات از تریبون نماز جمعه (که بنا به مبانی فقهی اهل سنت در حال حاضر توسط شما غصب شده است) در موضوعاتی که به آنها تسلط ندارید، منع شرعی دارد و این بزرگترین گناه یک سخنران است. توبه کنید که خداوند بسیار آمرزنده است.

متن اصلی سخنرانی عبدالحمید در مسجد مکی که در سایت سنی آنلاین سانسور شده است:

"... و همه این آسمانها را با همه گستردگی و ماه و ستارگان و کرات را که چه بسا از کره زمین هم بزرگتر است(!) خدا آفریده و چه خدایی بزرگ است که این زمین را با این گستردگی آفریده است. دارای چه ضخامتی و قطری است که بشر نتوانسته از یک طرف سوراخ کند و به طرف دیگر برسد هیچ قدرتی نتوانسته دستگاهی بسازد و برود داخل زمین و سفتیهایی دارد که هیچ کس نمی تواند برود. چنان داغ است که دستگاهها را ذوب می کند. خدا می داند این کره به شکل تخم و توپ داخلش چیست(!) و چه موجوداتی است و برخی کارشناسان نظرشان این است که در قعر زمین جهنم موجود است(!)."91.11.27

ما دانشگاهیان ایران اسلامی از آنچه غیر از اندیشه های امام اعظم، و علمای اسلام است بیزاری می جوییم و کم سوادان و نا اهلان را از خود ندانسته و از الله تعالی رهایی آنان را از جهل مسئلت می نماییم."

جمعی از دانشگاهیان ایران عزیز

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۴۷
در انتظار بررسی: ۶
غیر قابل انتشار: ۶۰
ناشناس
|
United States
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
11
62
شیعه و سنی هر دو مسلمانند و مسلمانان با هم برادرند. در اینجور موارد هم مقام عظمای ولایت فتوا صادر کردند که بی احترامی به خلفای راشدین، جایز نمی باشد.
پاسخ ها
محمود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
ببخشید عزیز ناشناس این مورد که درست هم هست چه ربطی دارد به انتقاد مستند وصحیح انهم ازطرف دانشجویان اهل سنت از یک روحانی اهل سنت که رفتارهای اختلاف افکنانه ومتمایل به وهابیت دارد.!!؟؟

یاعلی
سهراب
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
جناب ناشناس عزيز صحبت هاي شما اصلا به مطلب بالا ربطي نداشت .
مطلب بالا در مورد يك ابو موساي اشعري ديگريست كه چه بسا نادان تر كم فهم تر و كانديد تر از اشعري ميباشد.
خداوند شر احمق ها را از سر مسلمين باز كند.
آمين يا رب العالمين
شکسته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
48
18
آقایان اهل سنت اگرتوانستیدفقط یک مقاله علمی..............................
مدیر پایگاه آقای شکسته توجه بفرمایید
ما مرید امامی هستیم که ما را دراین  دنیای پراز ظلم و ستمی که وجود دارد از بحث بر سر ولایت مولایمان بخاطر خطری که کلیت اسلام را تهدید می کند برحذر کرد امام خمینی (ره) بنیان گذار انقلاب اسلامی و هم امام خامنه ای که جانم به فدایش از سر صدق و و در نهایت عشق به تشیع علوی فریاد وحدت و یکپارچگی جهان اسلام را سر دادند هر دوی این عزیزترین مردان این روزگار،  منادی وحدت در جهان اسلام هستند و معتقدیم امروز هرکس بر طبل اختلاف میان مسلمانان بکوبد یقینا یا جاهل یا با نقشه و برنامه در مسیر دشمنان اسلام است
مسئله وهابیت که لعنت خدا بر آنها باد مسئله خارج از اسلام و یک فرقه ساخته و پرداخته شده توسط جنایتکاران انگلیسی است و ربطی به اهل تسنن ندارد مانند بهابیت در شیعه که آنهم ساخته و پرداخته جنایتکاران انگلیسی می باشد و هیچ ربطی به شیعه ندارد
امروز شبکه های مدعی شیعه و یا حتی اهل تسنن که در ماهواره ها برنامه پخش می کنند و تولید اختلاف می کنند کاملا در راستای اهداف دشمنان اسلام که برایشان نه شیعه مهم است نه تسنن فعالیت می کنند 
آنها نیز همانند شما ادعای گفتن حقایق و راهنمایی کردن افراد برای انتخابشان دارند و این به مصلحت اسلام و مسلمین نیست در حالیکه  وحدت و برادری میان مسلمانان و بصیرت بخشی به مسلمانان از نقشه های دشمن و دشمن شناسی و راههای مقابله با دشمنان اسلام و ایجاد زمینه اتحاد اقتصادی ،اجتماعی و حتی نظامی میان مسلمان همه جهان برای مقابله با بدخواهان اسلام یک ضرورت غیر قابل انکار است
بازهم تاکید می کنم مسئله وهابیت با اهل تسنن کاملا فرق می کند 
پاسخ ها
مرغ حق
| United States |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
من یک شیعه هستم ولی بشما منفی دادم الان زمان اینگونه حرفها و تحقیر کردنها نیست . دشمنان را شاد نکنید این دقیقا خواسته و ارزوی انها .
mhc
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
با مرغ حق موافقم
شکسته
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
باعرض سلام جناب بولتن من به تمام برادران اهل سنتی که درسقیفه بنیان نهاده شد احترام قائلم من آنها را برادروخواهرخودمی دانم درخیلی ازچیزها مشترکیم من نمی خواهم به بهانه وحدت حقایق پنهان بماندآقایان خودشان هم بایدبه دنبال حقایق بروندخداوندفردای قیامت فقط ازمستضعفین فکریشان می گذرداما ازکسانی که قوه تعقل داشته اندنخواهدگذشت بایدقبول کرد دین نزدخدا یکی ازماست ودیگری قبول نیست.آقایان بایدبدانندازچه کسانی تبعیت می کنند تاریخ را بایدخواند.همه بایدتحقیق کننداما تهمت درکارنباشدمن بازهم می گویم ما همه باهم برادریم من دلم می خواهدقضایا برای همه روشن شوداما به شیوه ای درست ولی همه با هم برادرانه زندگی کنیم.حقایق گفته شوداگرپذیرفتند که چه بهترولی اگرنپذیرفتندباز هم برادریمان حفظ شود وبا امنیت کامل به دورهم باشیم ونقشه وهابیت خبیث واستعمار را خنثی کنیم تا ازآب گل آلودماهی نگیرند.ازتذکرشما هم متشکرم.
محمد
|
United States
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
9
28
طبيعت نماز جمعه وامامت ان اين است كه مستبدان از ان نگران باشند وبترسند تا مردم ارامش واسايش واعتماد به اسلام داشته باشند
اهل تسنن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
11
83
با سلام ، دانشجویان محترم نسبت به یک فرد روشنگری کرده اند و بی احترامی به خلفا نشده است
محمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
17
28
جنابعالی که خود را سرآمد علمای اهل سنت می دانید کدام کتاب و مقاله را به ساحت علم عرضه داشته اید؟!
این تیکش خیلی جالب بود.
امرالله شه بخش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
20
29
من در طول چند سالی که در زاهدان و زابل بودم از دست این آدم خون دلهای زیادی خورم . از اینکهئ با وهابی های سعودی و مهمانان قاچاقی اماراتی بهتر از مردم مسلمان کشور خودمان سلام و علیک می کند .
كوچكترين ايراني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
10
40
سلام ، مرگ بر آل سعود ،‌ مرگ بر وهابي ،‌ كدام اهل تسنن ،‌ ما كمترين مشگل قابل طرح با اهل تسنن نداريم ، همين الان مثلا در شهري مثل قروه كه هم شيعه هستند و سني مثل برادر با هم زندگي ميكنند ، با هم ازدواج ميكنند و به اعتقادات طرف مقابل بي احترامي نميشود ،‌ افرادي در سيستان و جاي هاي ديگر مامور حاشيه سازي و اختلاف درست كردن هستند ،‌ مامور آل سعود ملعون هستند ،‌ اگر افرادي در سيستان نباشند و پايگاه نزنند ،‌شرورهايي مثل ريگي هم پيدا نخواهند شد .موضوع خيلي گزنده تر از مسائل است .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
53
39
البته در بین اهل سنت علمای باسواد وفهمیده کم نیستند ولی ایشان اساسا مطالعه ودانشی در فقه ندارد وفردی عامی هست که بسادگی هم فریب افراد جاهل را میخورد ومجبور میشود دائم عذر خواهی کند
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
17
41
من اهل سنت هستم ولی از این شخص که خودرا به مرتجعین عرب متصل کرده وما اهل سنت را شرمنده راضی نیستم
پاسخ ها
عبدالله
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
همین توقع از شما برادران می رود خداوند شما را حفظ فرماید
ناصر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
احسن به شما
افراط چه در شیعه و چه در اهل سنت ضررش متوجه اسلام است
عبدالله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۱
11
27
به عنوان شیعه ،از میهمان نوازی اهل سنت بخصوص درغرب کشور خاطرات خوبی دارم.واقعاًدر طول تاریخ مشکل بین شیعه وسنی وجود نداشته است هر اگردشمن هم بخواهد این اتفاق نخواهد افتاد،، مولوی مذگور هم به برکت تسامح نظام هر آنچه بخواهد می گوید اما به لطف خدا برادران اهل سنت بیدارند
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۱
5
26
خدا تمام کسانی را که باعث تفرقه میشوند لعنت کند آمین
پاسخ ها
كاكوشيرازيتونم
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۱
دروود بر سني و شيعه ي واقعي رسولالله
بنام خدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۱
5
10
امت پیامبر رحمت ص اعم از مسلمانان شیعه مظلوم و مسلمانان غیر شیعه که دلشان بنحوی نهر محبت اهل بیت رسول خدا جریان دارد آنقدر مشترکات دارند که اختلافات احکام فرعیه شرعیه اصلاًبنظر نمی آید چرا؟ زیرا جهتشان یکی است اما وهابیت نه مسلمان شیعه است نه مسلملن غیر شیعه و تفکر ش کفر است زیرا به آیات قرآن کفر می ورزد .چگونه؟خدا در قرآن می فرماید : "ولا یمسه الا المطهرون "به حقیقت قرآن نمی رسند الا مطهرون (معصومین ع)غرض اینکه وهابیت چون به نص صریح این آیه شریفه که حکایت از حقیقت (باطن ) قرآن دارد و آنها صرفاً در مسلک ساخته استعمار پیر انگلیس به صورت و شکل و ظاهر آیات معتقدند و نافی حقیقت قرآن می باشند لذا در کج فهمی به نا کجا آباد و تاریکی قدم می گذارند ضمن آنکه دشمنی آشکار با اهل بیت پیامبر دارند .فرق برادران مسلمان غیر شیعه با وهابیت کفر پیشه در این است که : اولا :به اهل بیت پیامبر رحمت قلباً محبت دارند و با محبان آنان محبت می ورزند که همزیستی آنان با برادران مسلمان شیعه طی قرون متمادی موید این مطلب است . ثانیاً:علاوه بر ظاهر قرآن به حقیقت و باطن قر آن نیز معتقدند یعنی همان طوریکه شیعیان بمانند امامشان مظلو م معتقدند ،با این نگاه که بر اساس این آیه شریفه به حقیقت قرآن فقط معصومین ع(مطهرون ) می رسند ولا غیر . ولی مسلک وهابیت کفر پیشه فقط مرامشان از دین ،صورت آیات است کما اینکه اگر از خلق الله نترسند خدا را هم بواسطه امر سجده به غیر خدا ( آدم ع ) تکفیر می کنند و حکم به شرک خدا می دهند و حتی اگر خدا با آنان کارزار و پیکار هم نکند میگویند چون خدا مشرک است باید کشته شود . یعنی از دیگاه وهابیت همه بشریت به جز خودشان کافر ومشرک اند وباید همه را بصورت انتحاری کشت .به عبارت دیگر مرام آنان قتل و خونریزی است و بمانند فرعون خود را در جایگاه خدا ورسول ومطهرون می بینند و دنیارافقط برای حمام خون می خواهند ونه رحمت للعالمین بودن برای بشریت .حال با کمی تفکر شباهت مرام آنان به صهیونیسم پلید و آمریکای جهانخوار مشخص می شود .لذا : شیعیان مظلوم برادران مسلمان غیر شیعه خود را همراه و در جمع خود می بینند نه وهابیون گمراه که قوم الضالین اند.و از رحمت پیامبر رحمت به دور اند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۱
23
11
خوب شاید حرف هایی که این آقا زده و می زند جالب نباشند ولی جرآت و جسارتش واقعا ستودنی است که به وضع جامعه اعتراض می کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۱
سلام ، جناب ناشناس جرات و جسارت ايشان به خاطر رفعت اسلامي است ، وگر نه ايشان از ترس سايه خود ، از آفتاب هم امتناع ميكرد ،‌ اگر ايشان جرات و جسارت داشت عليه امريكا و يا عليه آل سعود ملعون و يا نوكرانشان مثل ريگي ملعون " اعتراضي ستودني" ميكرد ، البته ناگفته نماند كلا همه انسانها وقتي عظمت خداوند علي و عظيم رو فراموش ميكنند جسور ميشوند و گناهان و اعمالي انجام ميدهند كه هيچ آدم عاقلي جرات انرا ندارد ، جناب ناشناس آيا تفرقه افكني و راهبرد اهداف ال سعود و وهابيت و در كل امريكا جرات و جسارتي ناشي از غفلت به عذاب خدا نيست ، پس چيست ؟؟؟ بصورت كلي همه ادم ها وقتي گناه ميكنند كه در حق خداوند بزرگ متكبر و جسوز شده اند و با افكار ناقص خود اعمال زشت خود را توجيح ميكنند . جناب ناشناس خدا وكيلي البته اگر به خدا اعتقاد داريد وضع ايشان و طرفدارانش بهتر است يا مردم بحرين ، چگونه است در بحرين اگر كسي اعتراض به جنايت عليه انسانها ميكند ميشود مزدور كشور هاي خارجي و يا ميشود جنگ مذهبي ........ ،‌ افرادي مثل ايشان حتي حق حيات براي غير هم مسلك هاي خود قائل نيستند. هر جا نفاقي وجود دارد نوكري ال سعود و نوكران بي مقدارش كه همگي به فرمان ارباب انگليسي ، امريكايي خود يك جنگ نيابتي عليه كل اسلام شروع كرده اند مشهود است ،‌براي انگليس و امريكا شيعه و سني فرق نمي كند ، انها ميخواهند كلا اسلامي وجود نداشته باشد البته با شيعه مشگل بيشتري دارند كه بماند ،‌ هرگز وهابيتي كه سجده بر معقد را حلال ميداند و بر مهر حرام و خون و ناموس مسلمين را حلال و منابع اسلامي را غصب كرده و به استكبار تقديم كرده ، نمي تواند و اصولا فاقد وجاهت الهي است و هرگز نميتواند بعنوان يكي از مذاهب اسلامي ماندگار باشد ، آينده بر اين موضوع شهادت خواهد داد كه وهابيت مذهب شيطان است .
مصطفي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۱
7
10
شيعه و سني هردو شاخه يك درخت بنام اسلام هستند حالا كج انديشي و كج فهمي و شايد وابستگي به وهابيت ال سعود يك نفر و از سوء استفاده از تريبون نماز جمعه و گفتن ارجيف باعث نمي شود اين واقعيت از بين برود
پاسخ ها
ناشناس2
| United States |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۱
جنابناشناس توکه جرات داری بیا بنال ببینم چته تو میای برای ما از از عظمت خدا حرف میزنی اصلا در سیستان وبلوچستان شیعه وسنی باهم هیچ مشکلی ندارندوحتی باهم ازدواج میکنندبه نظرمن تو یک گناه کبیره مي كني که به چنین شخصي تهمت میزنی
وحید
|
Germany
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۱
11
27
من یک سنی هستم که در راه اسلام در جنگ با بعثیان جانباز شیمیایی شدم ، کشورهای زیادی سفر کردم بخدا قسم هیچ کشوری مثل ایران به اهل سنت احترام نمیگذارند و اصلا بین ما و برادران شیعه فرق نمیگذارند بلکه بعضی جاها عزت ما را بیشتر گذاشتند که کمتر نگذاشتند. آیت الله خامنه ای را هم از جانم بیشتر دوست دارم چرا که منادی وحدت است.
پاسخ ها
شيعه از تهرانم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۱
مخلص آقا وحيد سني
یک اهل سنت از خطه شمال کشور تالش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۱
5
17
حضرت رسول منشا مهربانی بودند نباید این اقا به شیپور دشمنی بدمد کافیه نگاهی عاقلانه به دوروبر کشورمان بیندازه تا بفهمه که امنیتی که درکشور داریم اگر کوچکترین خدشه ای ببینه همه خواهیم سوخت پس بهتره مواظب زبانش باشه تا هیزم آتش نشه.
رسول مبینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۱
5
13
حساب وهابیون وسلفی گری ازمذهب اهل سنت وجماعت جداست ونمی شود ان دو را در عرض هم قرار داد بلکه وهابیگری یک تفکر استعماری است ومذموم تمامی علمای اسلام چه شیعه وچه سنی است واهل سنت بامذاهب اربعه مورد تایید علمای مذهب تشیع میباشدوفتوای تاریخی حضرت امام خامنه ای در خصوص حرام بودن هرگونه توهین به خلفا نقشه شوم استکبارودشمنان اسلام را نقش بر اب نمود.امروزه استکبار واذنابش نظیر روباه پیر انگلیس وصهیونیزم بین الملل با پاشیدن بذر کینه وعداوت در بین مسلمین سعی در جدایی وتفرقه دارند که بصیرت وزمانشناسی عوامل مهم در خنثی نمودن این توطئه هاست.بسیاری از علمای اسلام با مذهب اهل سنت در راه اهداف عالیه اسلامجانشان را در طبق اخلاص گذاشته وتقدیم انقلاب نموده اند شهید مولوی حسین بر(bor)در منطقه گشت( gosht) شهرستان سراوان در اوایل انقلاب وشهید مولوی جنگی زهی از علمای اهل سنت شهرستان سربازکه اخیرا به لقاءالله پیوستند وهمچنین خیل عظیمی از شهدای اهل سنت کردستان وبلوچستان نشانگر انست که این قشر چقدر پایبند به ارمانهای انقلاب اسلامی هستند وقطعا توطئه های دشمنان در صفوف مردم شهید پرور بخصوص مردم مسلمان وانقلابی خطه بلوچستان رخنه نمی توانند بکنندومحکوم بفنا هستند.
روزبه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۱
6
30
به طور حتم بخشی از سخنان ایشان که گفتند اقلیت می بایستی در حاکمیت نقش ایفاکند هیچ منافاتی با قانون و حقوق شهروندی نداره ولی ایشون اگه میتونن در خصوص سیاست بین الملل اظهارنظرکنن اگه جانب انصاف رو رعایت بکنن می بایستی در خصوص وضعیت حکومت در کشور بحرین هم اظهارنظربکنن و قاعده حکومت اقلیت و اکثریت رو توضیح بدن.
titi
|
United States
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۱
4
11
من یک شیعه هستم از شمال ایران ولی بخاطر ماموریت کاری شوهرم باید یک سال در زابل باشیم زابل تنها شهر شیعه سیستان و بلو چستان است ولی شهرها ی اطراف این شهر اهل سنت هستند خیلی از بلوچ ها بسیار آدمای خوبی هستند ولی عده ای دیگر تحت تاثیر این حرف ها قرار میگیرند رفتاری بد با شیعه ها دارند انگار که ما ها حقشون رو خورده باشیم حتی اونا از عبدالمالک ریگی و بن لادن حمایت میکننو اونها رو قهرمان میدونن خوب نباید تریبون نماز جمعه رو دست همچین آدمایی بدن که فقط دشمنی و اختلاف بین شیعه و سنی رو زیاد میکنه تا به حد تنفر از شیعه برسه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۲
5
8
تفاوت عمده شیعه با غیر شیعه در اینست که هرکس با اجماع خلیفه شد باید مطیع بود حتی اگر معاویه باشد ولی شیعه میگوید به اکثریت و اجماع نیست ، حاکم باید عادل و .. باشد . بنابر این جناب مولوی عبد الحمید باید تابع حکومت و احکام حکومتی دولت باشند تا اهل سنت بحساب آیند همچون علمای عربستان که هیچ سخنی بر خلاف آل سعود نمیگویند . اگر ایشان در عربستان کلمه ای مخالف اعدام قاچاقچیان مواد مخدر میگفت خودش را هم اعدام میکردند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
11
5
انسان عزیز نامه سرگشاده به عبدالحمید چه ربطی به توهین به خلفای راشدین داره!!!!! اتفاقا له خلفاست زیرا اشتباهات عبدالحمید را از ساحت خلفا به دور میکنه...
مهراز
|
United States
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
10
6
اين آقا چرا نمي رود كشور ديگري كه مورد علاقه اش هست. اينقدر از آنجاها تعريف ميكند برود تا متوجه بشود . تا در آن محيطها قرار نگيرد آزادي اينجا برايش مشخص نميشود.
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
14
5
این نامه سرگشاده که می فرمایید، چرا به خود ایشان نرسیده. وانگهی شما اگر سری به زاهدان بزنید می فهمید که ایشان چه جایگاهی بین مردم اهل سنت دارند کافیست در نماز جمعه یا نماز عید شرکت کنید. اما آنچه در این صفحه به عنوان نظر می بینم چیزی نیست جز اظهار نظر های عده ای که از فحوای کلامشان معلوم می شود تحت تأثیر عده ای افراطی قرار گرفته اند.
خواهش می کنم حداقل یک مرتبه در جلسات یا مراسم نماز جمعه ایشان شرکت کنید و بعد قضاوت کنید
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
3
37
من خودم زاهدانی هستم اقا حامد شرکت کردن در نماز جمعه یا نماز عید دلیل فهم وشعور بالای مولوی نیست ایشان از عبدالمالک و وهابیت اعلام برائت نمیکند چرا علیه امریکا و ال سعود موضع نمیگیرد البته ایشان بسیار ادم وفاداری هست چرا که وقتی نمک ال سعود رامیخورد نمکدان نمیشکند
رسول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۴
9
2
متاسفانه مدتی است وهابیت از طریق پاکستان در مناطق اهل سنت نفوذ کرده و ما از برادران اهل سنت انتظار داریم با درایت و شعور خود زمینه خروج این مذهب قلابی رااز کشور فراهم کنند و همانگونه که سالیان سال برادران شیعه و سنی در کنار هم بدون هیچگونه مشکلی زندگی کرده اند انشاءالله این مهم فراهم شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
3
5
برایتان متاسفم مولانا مردی عاقل وداناست، ایشان اگر در میان اهل سنت وتشیع نبودند وبا حرفهایشان بین مردم وحدت ایجاد نمی کردند درزاهدان مردم فارس وبلوچ معلومم نبود چه بلایی سرشون میومد. ایشان میفرمایند، همه با اتحاد بدون ایجاد تفرقه در کنارهم زندگی کنن.
سقیب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
1
3
وحدت بهتر است و به نفع کشور است پس بهتر است بجای اختلاف و تفرقه افکنی و بهتان زدن به کسی که منادی وحدت است به فکر آخرت خودتان باشید ......
امیر
|
United States
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
1
0
اختلاف بین شیعیان را چه کسی باید حل کند چه کسی بین شیعیان باید وحدت ایجاد کند اصحاب فتنه حلقه انحرافی مطرودین منحرفین و.....
عزیزالله
|
Afghanistan
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
0
1
خلاصه اینکه هرکاری که می کنید بکنید
ولی متوجه باشید که آب به جوی دشمن نریزید.
اجازه ندهید که قربانی هدف های شوم شیطان بزرگ (امریکا) شوید
واسلام علیکم ورحمت الله
کندز-افغانستان
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
0
1
بنده باید عرض کنم که بسیاری از اعرایض دوستان هیچ ربطی به مطالب بالا نداشت متاسفانه .ودر جواب این دوست عزیزمون باید عرض کنم که عزیز جون سطح درکگتون چیه وغرض تون از حرفها چی بوده بلاخره باید بگم جواب خاموشیست و جواب این اهانتهای را که به مولانا رواداشتین انشاالله خدا جوابتون بده.الهی امین
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
0
1
سلام به تمام برادران اهل سنت و شیعه

والا تا چند دهه قبل اصلا بحثی از سنی و شیعه بودن بین مسلمانان نبوده و کسی اهمیت نمیداده که چه کسی شیعه و چه کسی سنی هست این امریکای لعنت الله علیه با آوردن بحث شیعه و سنی میخواد تفرقه بندازه بین مسلمانان و از آب گل آلود ماهی بگیره
شما را به خدا وحدت خودتونو حفظ کنین و به این مسائل دامن نزنید باشد که خداوند متعال همه ما را عاقبت بخیر کند

در مورد امام جمعه زاهدان رو هم همینو بدونین که اگه به صلاح بود خود آقا میتواند با این فرد برخورد کند. آقا میخواد ما وحدتمون رو حفظ کنیم و ما هم باید سربازان وفادار آقا و امام زمان باشیم.

فدای همه شما سنی ها و شیعه ها . در ضمن من شیعه هستم و مثل همه شیعه ها بخدا سنی ها رو هم مثل شیعه ها دوست دارم و دلم نمیخواد که تبعیضی در حق هیچکدومشون بشه . "خدا با ماست" غمتون نباشه. یا حق
لیلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
0
0
سلام بینظرم
مهندس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
0
0
سلام متاسفانه اسماعيل زهي اب در آسياب دشمن ميريزد او به دهان عربستان نگاه ميكند مگر شما كه در ايران اينهمه امتياز بهت دادند آيا انصاف اينست كه شروع به فتنه گري كني ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟و اينهمه حاجي رو بكشند حرف عربستا ن رو بگي ؟؟؟من يك سني هستم ولي فكرت رو قبول ندارم
اسماعیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
0
1
نگذاریددشمن سواستفاده کند
خودم وخودت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
0
1
طبق قران مسلمانان برادرند وتفرقه افکنی یعنی دشمنی باقران که یعنی پیامبر ومهمتر از همه خداوند..در ضمن اگر کسی از اهل سنت یا تشیع اینپیام را میبیند بداند این ها اهداف استکبار حهانی است والبته ممکن است بعضی ناخواسته عملی ناپسند انجام دهند به هر هال متحد باشیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
0
0
با سلام خدمت تمام برادران اهل سنت و تشیع بنده بعنوان یک مسلمان با وجدان انسانی و کاملا بی طرف اهل زاهدان که واقعیت هارو هر روز میبینم فقط یک جمله میگم " اگر هر نفر دیگری به جای مولوی اسماعیل زهی می بود اونم توی چنین منطقه ای از لحاظ جغرافیایی مثل همسایگی با افغانستان و پاکستان بی در و پیکر و اختلاف فرهنگی و مذهبی مختلف توی شهر زاهدان امکان داشت الان زاهدان خیلی بدتر از این وضع باشه " فقط جناب مولانا همیشه واقعیت هارو میگه و چونکه جامعه عمومی ما از لحاظ سواد سیاسی هنوز به حد متعارف نرسیده این باعث شده که بعضی ها فکر کنن ضد انقلاب هست . دوستدار قلبی شما مسلمان ها از هر فکر و مذهب و قشری هستید زنده باد ایران . زنده باد اسلام . فقط حواسمون باشه بدون تحقیق هیچوقت تهمت نزنیم حتی به کفار یا حق
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین