کد خبر: ۱۲۴۴۲۹
تعداد نظرات: ۹۸ نظر
تاریخ انتشار:
مراجع: عظام تقلید: راه اندازی رایتل جایز نیست/مفاسد آن بیشتر از فوائد آن است.

نظر مراجع عظام تقلید درباره رایتل+تصاویر

به گزارش بولتن به نقل از هم اندیشی:


 چند تن از مراجع  عظام تقلید درپاسخ به استفتائی دررابطه با راه اندازی نسل سوم اپراتور تلفن همراه اول(رایتل) نظر خود را دراین باره اعلام کردند.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی:
بسمه تعالی
ازآنجا که تعیین مفاسد این کار ازفوائد آن بیشتر است ومنشاء مفاسد جدیدی درجامعه ما که متاسفانه درگیر  مفاسدمختلفی است خواهد شدوباتوجه به اینکه ضرورتی برای اصل این کار نیست بنابراین شرکتهای خصوصی و دولتی باید ازآن خودداری کنند.
همیشه موفق باشید.
ناصر مکارم شیرازی
۹۱/۵/۲2         

     
آیت الله العظمی سبحانی :
بسمه تعالی
قرار گرفتن چنین گوشی های موبایل دردست جوانان اعم از دختر وپسرمفاسدزیادی دارد؛باید ازخرید و فروش آن جلوگیری شودونبایددولت چنین امکاناتی دراختیار مردم قراردهد.فوایدجزئی درمقابل این مضرات بسیار کوچک است.والله العالم
۳۰ ذی الجه۱۴۳۳


آیت الله العظمی نوری همدانی:
سلام علیکم
باتوجه به اینکه مفاسد این کار زیاد است و امکان ازهم گسستن اساس خانواده ها نیز هست، بعلاوه اینکه عفت عمومی را مورد تهدید قرارمیدهدبنابراین اقدام به آن جایز نیست.
حسین نوری همدانی
۹۱/۹/۸



آیت الله العظمی علوی گرگانی:
بسمه تعالی
نظربه اینکه نسل سوم اپراتورهای تلفن های همراه با آموزه ای دینی درتضاد است ومی تواندعفت عمومی جامعه و نظم حاکم برآن را خدشه دار وخانواده هابه ورطه نابودی اخلاقی وبنیانی بکشدوازنصب وراه اندازی این اپراتور چه از طرف دولت وچه ازجانب بخش خصوصی بصلاح نیست. وهرگونه اقدامی دراین مسیر خلاف شرع است البته لازم به ذکر است که ما درصددتخطئه اصل اصل فناوری نیستیم بلکه ازآن جهت که این صنعت زیان وضررهای فراوانی می تواند برای جامعه اسلامی چه از جهت امنیت اخلاقی وچه ازجهت سیاسی ودینی داشته باشدوتهدیدکننده بنیان کننده خانواده است؛ راه اندازی این اپراتور را جایز نمی دانم.
آیت الله علوی گرگانی

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۹۸
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱۵۹
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
93
101
دقت کردین همه شم داره پسرای جوونو در حال استفاده از این گوشی ها تو تبلیغاش نشون می ده!
پاسخ ها
عطریاس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
الان این منفیا واسه چیه؟؟؟ نکنه نکته رو نگرفتین؟؟
ینی دخترا رو نشون نمیده در حال استفاده، ینی داره گول میزنه مردمو، نشون نمیده یه دختر این سیم کارتو داشته باشه چه کارایی میتونه بکنه!
می خواستن حواس مارو از نکته ای پرت کنن که آیات عظام زود گرفتن اون نکته رو و دست و پاشو جمع کردن و حجت رو تمام!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
20
38
چرا؟ دوستان و بولتن عزیز 1 توضیح میدید؟
مدیر پایگاه از طرف ما توضیح ندارد هر کدام از مقلدین این مراجع می توانند از دفتر مراجع معظم توضیح خود را بخواهند
دایی تقی بچه پایین شهر قم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
84
103
احسنت به این همه درایت و آینده نگری مراجه گرانقدر .ما شیعیان بایستی به داشتن چنین بزرگوارانی در میانمان بر خود ببالیم درهای گرانبهایی که معمولاً تا هستند قدرشان را نمی دانیم.
احمد ا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
50
54
چرا علی رقم این نظر رایتل حامی جشنواره فجر بود؟
تیزرهای پخش شده نشان دهنده طرز فکر مدیران این اپراتور است که مشخصا اشاره به اقشار خاصی دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
مجید جان دلبندم علیرغم نه علی رقم
سجاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
80
165
خب اگر قرار باشه از رایتل جلوگیری بشه از اینترنت هم حلوگیری بشه کامل !
چون الان هرکس یه کامپیوتر یا تبلت یا لپ تاپ یا گوشی توی خونش داره که بتونه باهاش به اینترنت وصل بشه و با وب کم تصویر نامحرم ها رو ببینه !
اگر قرار باشه کسی بخاد از رایتل برای دیدن نامحرم استفاده کنه از اینترنت استفاده میکنه !!
تازه هزینش هم خیلی کمتره :
اینترنت ماهی 8 هزار تومنه و هر دختر و پسری میتونی با 8 هزار تومن یک ماه کامل با نامحرم تصویری صحبت کنه !!
چرا باید دقیقه ای 150 تومن یده برای این کار ؟

ضمن اینکه الان اگر رایتل تماس تصویری نیاره : سال دیگه یکی دیگه میاره ، اگر سال دیگه کسی نیاره دوساله دیگه کسی میاره ... بالاخره میاد خواه یا ناخواه !

پس بهتره فرهنگ سازی بشه !

چاقو هم فساد میاره ! هر کسی راحت میتونه بدونه هزینه یک چاقو برداره قتل عام کنه مردم رو ! پس باید خرید و فروش چاقو هم حرام بشه !

میشه همراه با رایتل فرهنگ سازی هم کرد: درسته واقعا فرهنگ سازی سخت هست ولی فناوری میاد خواه ناخواه ...
پاسخ ها
عبداله خاکی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
با سلام آقا سجاد فرض ومقایسه اولیه شما درست به نظر نمی رسد بدلیل این که اولا استفاده کنندگان اینترنت چنددرصداند؟واستفاده کنندگان همراه چندرصد؟همان طوری که مراجع بزرگوار فرمودند مخالف فن آوری نیستندولی فسادش همه گیر است
محمد31
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
سلام
نگا کن شما نباید دیگه رو حرف مراجع حرفی بزنی
اینا این درس رو خودن (فقه) و الان فقیه هستن و نظر خدا و امام زمان این هست که ما باید برای سعادت به حرف اون ها گوش بدیم هر چند اگر از نظر ما درست نباشه
ضمنا اینترنت فواید خیلی زیادی هم داره البته مشکلات هم داره که می شه با فیلتر حل کرد
اما رایتل هیچ فایده ضروری نداره که باعث مختل شدن کار مردم شده باشه و بلکه چون نمیشه فیلترش کرد ضرراتش بیشتر از فوایدش هست
جواب به محمد13
| United States |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
لطفا از دیدگاه خدا و امام زمان (عج) حرف نزن
صادق
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
سجاد جان با اینترنت دو تا نامحرم میتونن با هم صحبت کنند فقط توی مکان خاص ولی فکرش رو بکن گوشی همراه رو همه جا میشه برد مثلا استخر بانوان و تصاویر مستقیم پخش بشه و ...
یاسی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
اقا‏ ‏صادق‏ ‏ورود‏ ‏موبایل‏ ‏به‏ ‏استخر‏ ‏زنانه‏ ‏ممنون‏ ‏هست‏ ‏و‏ ‏خانم‏ ‏ها‏ ‏رو‏ ‏می‏ ‏گردن‏ ‏و‏‏ ‏اگر‏ ‏کسی‏ ‏بخواهد‏ ‏در‏ ‏چنین‏ ‏جایی‏ ‏به‏ ‏طور‏ ‏تصویری‏ ‏صحبت‏ ‏کند‏ ‏که‏ ‏محال‏ ‏است‏ ‏یعنی‏ ‏بقیه‏ ‏زنا‏ ‏کوره‏ ‏نمی‏ ‏بینن‏ ‏یکی‏ ‏موبایل‏ ‏اورده‏ ‏و‏ ‏اگر‏ ‏استخر‏ ‏در‏ ‏خانه‏ ‏باشد‏ ‏لپ‏ ‏تاب‏ ‏نیز‏ ‏می‏ ‏شود‏ ‏برد‏ .‏ ‏
بهمن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
عزیز خب اگه اینجوریه که تریاک هم منفعت های پزشکی داره
بیام همه جا (سوپرمارکتی ها)بزاریم برا فروش
بعد فرهنگ سازی کنیم بگید معتاد نشید بده ها...
نه عزیز اول که اصل نیست یعنی اگه مردم نداشته باشن لنگ نمیمونن
دوم ضررش بیشتره سودشه
تشخیص هم به عهده مردم عادی نیست
سما
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
آیکیو لب تاب به اون بزرگی رو که نمی تونی یو عروسی با خودت ببری یا تو خیابون شروع کنی به فیلم گرفتن سرعت اینترنت مبایلتم که کمه !!!!!!!!!!!!!!! افتاد
آزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
44
65
پس چرا هنوز تلویزیون داره تبلیغشو میکنه؟

چرا صدا و سیما از حرف مراجع تبعیت نمیکنه؟؟؟؟؟
پاسخ ها
عطریاس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
تلویزیون کی تبعیت کرده از حرف مراجع تقلید که این دفه دومش باشه!
نمی بینی محرم صفر آهنگ میذاره تلویزیون و رادیو؟؟!!
آخرالزمانه دیگه تا به مردم میگی این کار جایز نیست یا گناه داره میگن پس چرا تلویزیون این کارو می کنه!
خوب خواهر من برادر من مگه مرجع تقلید شما تلویزیونه؟؟؟!!!!
الان حق و باطل قاطی شده، بصیرت می خواد انتخاب راه درست!
مهم نیست
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
ببین (عطر یاس) تلوزیون ما همین جوریش بیننده هاش نصف شده چه برسه به اینکه در ایام نزدیک به سوگواری ها ( مثل محرم و صفر ، فاطمیه و ...) هم برنامه شاد پخش نکنه اون موقع واویلا می شه یه کم از این منظر هم نگاه کن. در ضمن عزادرای فقط مربوط به شب و روز شهادت هاست ولاغیر. الهم عجل فی فرج مولانا صاحب الزمان
سمانه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
ببين عزيزم عزاداري واسه شب و روز نيس كسي بهش نياز نداره واسه تحكيم اسلامه
نرگس سادات
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
142
69
گذشته از اصل موضوع چقدر خط مراجع قشنگه!!!
خدا حفظشون کنه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
157
58
همه با هم راتیل را حرام میکنیم احسنت
صابر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
72
63
اګر برخی از مراجع بزرګوار این حکم رو دادن حتما دلایل محکمی دارن ومن از همین جا دست همشون رو میبوسم اما به نظر من علاوه بر این که اطاعت ازشون واجب هستش باید در کنار اطاعت از این حکم ها دنبال مطالب وتوضیحات بیشتری در این رابطه بګردیم.
صابر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
39
44
باز هم میګم که اطاعت از این بزرګواران بر مقلدینشون واجب هست من هم اګر بدونم که مرجع تقلیدم چنین حکمی دادن صد در صد اطاعت می کنم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
44
46
توجه دارید تبلیغ رایتل هم از ابتدا !!دروغ!! یک پسر جوان به دوستاشه با ادعای پرش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
63
48
نظر حضرت آقا چیه؟
حق طلب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
50
42
نظر حضرت آقا؟
پانیذ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
38
33
نظر حضرت ایت الله عظما اقای خامنه ای در این مورد چیه؟
پاسخ ها
نرگس سادات
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
انگار یه عده از اول شروع کردن تا آخر منفی دادن آخه سوالم منفی داره؟؟؟
ناشناس
|
United States
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
87
79
رايتل يه ابزار جديد ديگه س براي تباه تر كردن اذهان بيمار جنسي جامعه . نتايجشو خواهيم ديد.
ارمیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
5
41
مشکل استفاده از تکنولوژی های جدید نیست - هر چند 3G همچین جدید هم نیست!-...
مشکل اینه که ما اول امکانات و فناوری رو وارد می کنیم بعد از چند سال به فکر فرهنگ سازی و آسیب شناسی می افتیم...
مثل خود تلفن همراه که اوایل معضلاتی داشت...
میخ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
16
18
تازه از همه ی این تبلیغات بگذریم یکی از بزرگترین حامیان و اسپانسرهای جشنواره ی امسال بود یعنی از هر فرصتی برا تبلیغ داره استفاده می کنه
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
19
28
نه داداش همون بهتر که نباشه
چون بعضی از جوون ای امروزی جنبه ندارند
...
م سادات موسوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
69
63
درود بر این مراجع عِظام و عُلَماء اَعلام که براستی پاسدار و دیده بانان دینند و همواره به روزند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
24
63
فداتون
خون بخواید بزرگان دین من میدم
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
10
33
نظر آیت اله جوادی آملی و حضرت آقا باید خوندنی باشه.
یه ادم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
14
52
صدا و سیما؟؟؟؟؟؟؟؟؟پاشو صبح شد
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
66
89
خداوند مراجع را برای نظام و ایرانمان حفظ کند . انشاالله
يه دختر
|
Kuwait
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
65
25
من موبايل معمولي دارم و رايتل نمي خرم. رايتل كلا بدرد خانم هاي ايران نمي خورد. راست مي گن عفت عمومي خدشه دار مي شه و خطرش از اينترنت و وب كم و اينجور چيزا بيشترهٍ. چون دايم در دسترس هست. اصلا چه احتياجي هست كه وقت حرف زدن چهره ي فرد را ببينيم؟
فریده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
25
21
برای مقابله بارشد رایتل بهتره هرکدام ازمانخریم وبین خانواده ودوستان نیز روشنگری کنیم ونظرمراجع رابیان کنیم کاش صداوسیما قید سوداوری این تبلیغات رابزندواقای ضرغامی دقت بیشتری کند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
14
40
چرا مرجع محترم قبل از راه اندازی آنرا دارای اشکال ندانسته اند وحالا که سرمایه گذاری کلانی دراین امر صورت گرفته است اگر اپراتور سوم تعطیل شود خسارت آنرا چه کسی جبران خواهد کرد؟
پاسخ ها
سهیلا سادات
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
شما خسارات بعدی رو جبران میکنی ؟ قرار نیست همه به فکر جیب گشاد شما باشند که ؟
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۷
72
67
کاملا با مراجع موافقم اصلا نظر من هم همین بود از اول...
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
6
12
جواب رایتل به این استفتاء چی بوده؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
59
15
با سلام
امیدوارم که همه ما ازگفته های این بزرگواران تبعیت کنیم
مهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
112
74
سلام

کاملا با مراجع موافقم کاملا با مراجع موافقم
الان این چه معنی میده وقتی من دارم تلفنی با طرف مقابل صحبت می کنم ، حالا محرم یا نامحرم باید تصویر آن را مشاهده کنم.
کاملا با مراجع موافقم
کاملا با مراجع موافقم
کاملا با مراجع موافقم

زنده باد مراجع

شما اگر مسلمان باشید، خودتان یه خورده فکر کنید میفهمید که اصلا کار درستی نیست
و متوجه خواهید شد که نظر آقا در این مورد چیست

کاملا با مراجع موافقم
کاملا با مراجع موافقم
کاملا با مراجع موافقم

زنده باد مراجع
مش ممد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
10
21
درسته همینه تا فرهنگش نیاد چیز خوبی نیست
چرا تو انگلستان هنوز هم موبایل برای زیر 18 سال ممنوعه اما تو ایران بچه 2 ساله باید رایتل داشته یاشه
پاسخ ها
ssss
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
دوست عزیز شما هنگام برقراری تماس میتونی بزنی که دوربینت روشن نشه.. ونیز میتونی درهنگام تماس با زدن کلید پایینی گوشی بری روی منوی گوشی وحتی کارهای دیگه رو انجام بدی ویا اصلا به صفحه گوشیت نگاه نکنی. اصلا اگر مقلد این مراجع هستی خودت نباید بخری دولت باید تابع نظر حاکم باشه وگرنه خیلی از مراجع هستند که مورد دار نمیدونن حالا دولت باید به حرف کدومشون گوش بده؟ماها که مرجعمون اجازه میده چه گناهی کردیم؟
حسين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
13
13
به راحتي با اعمال محدوديتهاي كنترل شده (قطع گزينه ارتباط تصويري ) هم مي توان از تكنولوژي رايتل (اينترنت پر سرعت) استفاده كرد و هم نظر مراجع مبني بر عدم ضرورت ارتباط تصويري را اعمال نمود.
مرادي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
39
17
نظر مراجع عظام بايد عملي شود
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
10
18
تصور کنید استفاده از موبایل هنگام رانندگی ممنوعه . حالا فک کن بخوای تصویر طرف رو هم نیگا کنی.
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
6
14
دولت باید به نظر حاکم گوش کنه،وظیفه خریدن یا نخریدن با خود مقلده.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۱
4
11
با سلام.تون این که نظرات مراجع معظم تقلید درست و واجبه نه حرفی و نه شکی نیست.اما من حرفم با او دوستانیه که به نظراتی که در حمایت نظر مراجه بود نظر منفی دادن.
انسان یا کاراشو برای ارتباط بر قرار کردن و یا بهتر بگم نزدیک شدن به خدا انجام میده و یا برای لذت نفسانی بردن و مخالفت با خدای جهان معاذ الله.
شمایی که رایتل میخوای خدایی برای نزدیک شدن به خدا با تحریمش مخالفی یا تبعیت از نفس و شیطان.
قضاوت با خودت
عبدالرحمن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۱
43
18
دست مراجع درد نكنه
سید داود ساجد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۲
62
19
ما استفاده از این خط رو تحریم میکنیم.والسلام
یه جوون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۴
2
9
سلام
سوال بصورت کامل تو سایت آقای مکارم اومده بهمراه جواب لدا عزیزان حتما رجوع کنن خیلی جالبه .
سایت آقای مکارم / قسمت استفتایات
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
7
8
با فرهنگ سازي ميشه اشكالاتي رو كه مراجع وارد كردند برطرف كرد.
لطفا مراجع در مورد وضعيت دانشگاه ها فكري بكنن كه هر روز فاسد تر ميشه
علی رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۲
11
45
با سلام این یه تکنولوژی فوق العاده است که با یه کم جنبه می توان ازش استفاده ی مفید کرد
پاسخ ها
مش ممد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۲
آفرین ولی تا جنبه نیاد نباید رایتل بیاد.
زبل خان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۲
3
7
کاری به نظر مراجع عزیز ندارم اما هر تکنولوژی جدیدی که وارد کشور ما شد ،به علت خواب بودن بعضی آقایون،اول درد و بلاهاش نصیب مردم شد بعد کم کم یه ذره نصفه و نیمه ازش استفاده خوب هم کردیم
به نظرم اگر هزینه و فایده این فناوری ها رو کنار هم بذاریم ،مراجع عزیزمون درست گفتند اونم تو این وضع فرهنگی که داریم
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۸
26
10
ما فتوای حضرت آیه الله العظمی مکارم دام ظله را ارج می نهیم و روی چشممان میگذاریم.
آقاجان سمعا و طاعتا
حجت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
3
7
با سلام به همه دوستان،درسته ممکنه ارتباط تصویری یه چیز مد و بروز باشه و ممکنه یه فوایدی هم داشته باشه ولی باید قبول داشته باشیم ضررهاش خیلی بیشتره مثل مشروب که چون ضررش بیشتر از منفعتشه اسلام حرومش کرده،تصور کنید دختر و پسر دبیرستانی یا دانشگاهی رو که داخل اتاقشون دارن بطور زنده از اعضای بدن همدیگه رو میبینن،این یعنی فساد،یعنی عقب ماندگی،یعنی بی حیایی،یعنی از هم پاشیده شدن خانواده و....
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
0
4
مهران عزيزي كه در تاريخ 28/11/91 ساعت 45/16 نظر خودت رو نوشتي سلام - من هم با نظر شما موافقم و در رابطه با رايتل هم كاملا با مراجع معظم تقليد موافقم ، ولي تكرار اين جمله اون هم چند بار و اضافه كردن زنده باد مراجع ، كه خدا همشون رو حفظ كنه يه مقدار زياده روي كردنه و بعضيها رو حساس ميكنه كه مطالب مخالف و بدي رو بنويسن و انعكاس بدن ، حمايتها بايد حساب شده تر باشه تا حساسيت بر انگيز نياشه ، من كه نظرات رو ميخوندم غير از يكي ، دو مورد بقيه (زن و مرد - دختر و پسر) ، همه با نظر مراجع عزيز و بزرگوار موافق بودن - با تشكر از شما و پايگاه خبري بولتن نيوز
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
4
0
مثل اینه که یه مهندس با تجربه بعد از یک سال از ساخته شدن یه خونه وارد اون خونه بشه و بگه ساختمونتون در خطره و برای اینکه مطمئن بشید باید یه ستون وسط پذیرایی بالا بیارید و شما بگید برو بابا خیلی ساختمونا ما رفتیم که میگفتن میخواد بریزه ولی فقط یکشون ریخت و تنها و تنها یه نفر زخمی شد. ما همین جا خوش و خرم میشینیم.پذیرایی به این قشنگیو که به هم نمیریزن که حالا شااااااااید یه روزی بریزه
صبا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
1
3
ببینید اینا نسل سوم رو راه انداختن از اول هم که از علما اجازه نگرفته بودن که اونا بگن این کار رو نکنید، حالا علما احساس وظیفه کردن در مورد ضررهاش هشدار دادن، خوب آدم اگه عاقل باشه حتی اگر رایتل هم بخره حواسش رو جمع می کنه که ممکنه ضرر هم داشته باشه، مراقبت می کنه. باور کنید اگه همه مون این هشدارها رو جدی می گرفتیم زیرسبیلی رد نمی کردیم الان اوضاعمون گل و بلبل بود. این همه دعوا مرافعه نداره دیگه.
مشکل ما اینه که اسلام نصفه نیمه داریم بعد میگیم چرا مردم بد شدن، خوب همه مثل خودمونن دیگه. هرکی تو یه حوزه ای نصفه نیمه ست.
حسین آقاهادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۹
1
5
با سلام دست مراجع درد نکنه ما همیشه دعا گوی آنها بوده ایم و خوشحالم که بزرگتر هایی عالم و دانا دارم تا ییراه نروم
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۳
3
6
باید به نظر مراجع عمل کنیم و خوشبختانه من پول ندارم که چنین سیم کارت یا گوشی هایی خریداری کنم.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۸
1
2
خواه یاناخواه افرادی تبعیت میکنند که هم الفاءیزون وگروهی ازسرپیروی ازاءیمه نارودرراس اونهاشیطان پشت به امرخدامیکنن خداونددرقرآن فرمود موت وحیات راخلق کردیم تاشماراامتحان کنیم تاهرکس احسن عمل رابیابد حال این موضوع فتنه وامتحانیست آخرالزمانی آنان که احسن عمل رادرتبعیت ازحکم خدایافتندکه خوشابه حالشان درغیراین صورتجزء خسارت دیدگانند
یا زهرا
سجاد رحمانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
3
5
نظر من حقیر ذلیل سلیمانی نیز موافق با علماست زنده با مراجع و زنده باد سلیمانی
حامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۲
2
7
منم موافقه عظام تقلید هستم,جنبه رایتل نداریم...
سیده اعظم
|
United Kingdom
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
23
4
من به عنوان یک مقلد بر خودم واجب میدانم که از رایتل استفاده نکنم.
مهدی شریعت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
2
1
یعنی بقیه ی مراجع نظر مثبت دارن؟
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
2
2
با سلام خدمت جوانان عزیز
یک ساعت تفکر صحیح بهتر از هفتاد سال عبادت است ضمن احترام به نظرات دوستان یک لحظه بنشینم و با خود فکر کنیم ببینیم مراجع معظم که فرموده اند اشکال دارد به چه علت است، بعد از اینکه دانستیم علت چیست دیگر حجت بر ما تمام است...
در پایان باید توجه داشته باشیم که مخالفت با نظر مراجع مخالفت با دین است زیرا این بزرگواران کارشناسان دین هستندو همچنین جهان آخرت که از ما سوال میشود ما یک نفر به عنوان راهنما برای شما فرستادیم چرا از آن استفاده نکردید و از عالم دین تبعیت نکردید، هیچ بهانه ای از شما پذیرفته نیست...
والسلام
پاسخ ها
امین
| China |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
نظر همه مراجع یکسان نیست.
بنده خدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
2
3
امیدواریم سیما ی جمهوری اسلامی از تبلیغ آنچه خلاف نظر مراجع هست صرف نظر کنه ورضای خدا را بر پول تبلیغات ترجیح بده.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
5
7
زنده باشن مراجع عالیقدرمون
سرباز ولایت 313
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
2
1
نظر مراجع فصل الخطاب میباشد.وضع فرهنگی جامعه روزبروز بدتر از دیروز میشود.
جماعت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
5
1
نظر مراجع تقلید رد خور ندارد. این بهتربود بانیان ومبلغین رایتل قبل از هرکار وتبلیغی از بزرگان دین که واقعاً حافظان ونگهبانان اصول می باشند نظر خواهی می کردند.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
3
1
نظرمن هم مانندبقیه است
نرگس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
6
0
با وجود نظر مراجع وبه خطر افتادن عفت عمومی وعوارضی که خود دکل های رایتل داره چرا دولت کاری برای مردم نمیکنه؟میگن اینترنت پرسرعت داره ما اینترنت پرسرعت نخواهیم کی رو باید ببینیم.
عاشق وطن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
11
18
کسی که عاشق وطنش باشه سیم کارت این چنینی که اینده مملکتش رو این هم بااین وضع طراحی نمیکنه . این هم با نظر علمااز دولت می خواهیم پیگیری کنه .زنده باد علما با این بیداری اسلامی.
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
10
2
اگه فرهنگ ایرانی ها آنقدر غنی بودکه ازهر چیزی سوءاستفاده نمیکردند وازاونها درراه مثبت استفاده میکردندالان ما جزءکشورهای جهان اول بودیم.واقا برای چنین افراد فرصت طلب متاسفم.البته بلانسبت بعضی یا.
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
1
7
به نظر من ما فقط تکنولوزی رو وارد میکنیم ولی فرهنگ سازی نمیکنیم.فرهنگ سازی نوعی پیشگیریه که مسلما از درمان بهتره!
یاسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
0
0
وای‏ ‏اخه‏ ‏تا‏ ‏این‏ ‏حد‏ ‏....
بابا‏ ‏هرکی‏ ‏دوست‏ ‏داره‏ ‏استفاد‏ ‏کنه‏ ‏هر‏ ‏کی‏ ‏هم‏ ‏دوست‏ ‏نداره‏ ‏نکنه‏ ‏مگه‏ ‏زوره‏ ‏که‏ ‏می‏ ‏خوایم‏ ‏این‏ ‏امکانات‏ ‏رو‏ ‏تحریم‏ ‏کنید‏ ‏چه‏ ‏حرف‏ ‏هایی‏ ‏می‏ ‏زنید‏ ‏‏!‏
‏یعنی‏ ‏هرکی‏ ‏رایتل‏ ‏داره‏ ،‏داره‏ ‏گناه‏ ‏می‏ ‏کنه‏ خب‏ ‏وقتی‏ ‏من‏ ‏می‏ ‏بینم‏ ‏ظرفیت‏ ‏چنین‏ ‏امکاناتی‏ ‏رو‏ ‏ندارم‏ ‏ازش‏ ‏استفاده‏ ‏نمی‏ ‏کنم‏ ‏نه‏ ‏اینکه‏ ‏این‏ ‏امکانات‏ ‏رو‏ ‏هم‏ ‏از‏ ‏بقیه‏ ‏بگیرم‏ ‏اگه‏ اداره‏ ‏مملکت‏ ‏به‏ ‏عهده‏ ‏بعضی‏ ‏مث‏ ‏شما‏ ‏ها‏ ‏باشه‏ ‏فردا‏ ‏اینترنت‏ ‏رو‏ ‏هم‏ ‏قطع‏ ‏می‏ ‏کنید‏ ‏والله...
مدیر پایگاه متدينين هم دوست دارند نظر مراجع را بدانند و طبق آن عمل كنند ، آيا چنين اختياري ندارند ؟ضمن اينكه به صلاح و فساد جامعه هم بايد انديشيد و نميتوان گفت هركس هر چه دوست دارد انجام دهد .
ناشناس
|
United States
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
2
3
از هر چیزی میتوان استفادهی بد یا خوب کرد رایتل باید فرهنک سازی بشه در جامعه .
آقا جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
3
0
خیلی تو ایران فساد کم بود اینم اضافه شد.
یه بنده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
0
0
اصلا کسی که یا زنی که محرم یا نا محرم سرش بشه که نمیاد بی حجاب از رایتل استفاده کنه بعدشم اونی که بی حجاب استفاده میکنه خوب حتما در خانواده و......هم همین جوریه دیگه... هرکس باید بدونه چه جوری ازش استفاده کنه
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
1
5
چاقو هم میشه باهاش آدم کشت و هم میشه ازش استفاده درست کرد .
فساد توی ایران از جای دیگه آب می خوره .
بی کاری ، فقر ، تورم و . . .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
حرف شما متین؛ اما این دلیل نمیشه ما از وظیفه شرعی و انسانی خودمون در حفظ جان و روح مردم بگذریم...بیکاری فقر تورم و... باید با همت مسئولین و ما حل بشه... اما بیماری های حادی که سوار این موج شدن رو نمیشه ندیده گرفت و گذاشت تا استخوان فرو بشن.
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
1
2
یه زمانی شاید تلویزیون و ویدئو هم حرام بود یا شطرنج و ....باید طرز استفاده درست باشه.نمیشه که همه چی رو با هم قاطی کرد.شاید یکی بخواد ازش درست استفاده کنه،چرا باید محروم بشه؟... ضمنا خیلی چیزها توی دنیا هست که استفاده بد یا خوب دارند.حالا چطور باید اندازه گیری کرد میزان بد یا خوب بودنشو؟متر و ترازو؟من الان عقلم میگه سیگار حرامه.چرا در موردش چیزی نمیگین؟چون تولیدش برای کشور سود داره؟سود مادی داره و نابودی جانی.خطر سیگار بیشتره یا رایتل؟رایتل با فرهنگ درست حل میشه.سیگار با هیچ چیز حل نمیشه.چون ذاتش ضرره
هوشنگ مظفری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
0
2
در دنیای ارتباطات حد و مرزی وجود ندارد و هر کسی با هر دیده و نگرشی که باشد به راحتی می تواند با دیگران ارتباط صوتی و تصویری برقرار نماید و محدود کردن خدمات تصویری رایتل باعث نگرش منفی و بدبینی به وزارت تحقیقات و فن آوری ایران می باشد . واقعیت ها را نمی توان پنهان نمود . جوانان را تحقیر نکنیم . جوانان به رشد عقلی رسیده اند و خوب و بد را می شناسند و این واقعیت را به پذیریم که در جهان متمدن امروزی حرام کردن آیتم تصویری رایتل مفهومی ندارد .
Moh3n
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
0
7
من بانظربعضیا مخالفم 90درصد فصاد های اخلاقی به خاطر بالا رفتن سن ازدواجه موافقا نظربدن.
الیاس
|
United States
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
2
1
مطیع حکمیم
بنده خدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
1
0
امیدوارم به حرفاتون گوش بدن .بازم ازتون ممنونیم
سرباز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
2
2
بسم رب الشهدا
خیلی از نظرات رو خوندم،نظرات جالب و استدلالات عقلی جالبی رو نوشتن ولیکن به نظر من گفتن چند نکته برای نتیجه گیری بسیار حایز اهمیت است
1-اول اینکه مراجع عمرشان را صرف خواندن علم مربوط به این موضوع کرده اند و بهتر از هرکسی به ابعاد مختلف دین شناخت دارند
2-بر اساس استدلال عقلی مضرات این وسیله بیشتر از فوایدش است(مثال های فراوانی در میان مباحث زده شده است)
3-کلیت بحث مراجع این است که ان تکنولوژی که انسان را به ورطه ی هلاکت و سقوط(ابعاد مادی و معنوی) بکشاند تکنولوژی نیست.
4- استفاده از تکنولوژی تا انجا مجاز است که به نفع انسان باشد نه به ضرر و تشخیص بر عهده ی مراجع است نه عامه مردم(بر اساس اصل اول)
5-اللهم الجعلنا عواقب امورنا خیرا
با ارزوی داشتن زندی مادی و معنوی عالی و متعالی برای مردم ایران عزیز...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
1
0
در امور مملکتی که ولایت فقیه داریم nd'vhk نبایستی بدون اذن دخالت نمایند. وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد. از طرفی باید ببینیم واقعاً نیامدن رایتل به نفع چه کسانی است ایراتور اول و دوم؟ ... بایستی با چشم باز به مسائل نگریست.
شایان احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
1
0
من قست خرید سیم کارت رایتل رو داشتم اما مراجع سخن هایی گفته اند ک واقعأ درست است ماباید از سخن های انها استفاده کنیم
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
0
1
من فقط نظر آیت الله خامنه ای رهبر و سرورم رو قبول دارم
مینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
0
1
سلام . تو رو خدا دعا کنیم که همه مون عاقبت بخیر بشیم . و راه درست و انتخاب کنیم . از رهبر و مراجع اطاعت کنیم . دل امام زمان رو هم خون نکنیم .
پارسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
0
2
از نظرمن کسی که بخواد مفسد باشه،اونو توی اتاق دربسته هم بندازین باز کارشو میکنه! والا ما سیمکارت میخریم که باهاش با بقیه ارتباط داشته باشیم و حرف بزنیم،نمیدونم چجوری میشه باهاش فساد کرد،اگه دوس دارین کسی فساد نکنه موانع ازدواج رو بردارید،واسه جوونا کار پیدا کنید،تورم رو بیارید پایین و ...
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین