کد خبر: ۱۲۱۲۱۲
تعداد نظرات: ۶۷ نظر
تاریخ انتشار:

زورگیران اعدام شده،چه وصیتی کردند ؟

۵۰ روز بعد از زورگیری ثبت شده توسط یک دوربین امنیتی در کوچه جمال واقع در خیابان خردمند جنوبی، «محمدعلی» ۲۰ ساله و «علیرضا» ۲۲ ساله اعدام شدند
به گزارش بولتن نیوز به نقل قدس آنلاین ، این دو به همراه دو نفر موتورسوار در شعبه 15 دادگاه انقلاب محاکمه شده بودند. علیرضا معروف به چرخنگ و محمد علی تا ساعت 5 بامداد دیروز نمی‌دانستند که قرار است حکم مجازات‌شان تا ساعتی دیگر به اجرا در‌آید. آنها به گفته یکی از مقامات دادسرای امور جنایی تهران حدود ساعت 5 وقتی فهمیدند که قرار است به‌دار آویخته شوند فرصت نوشتن چند خطی به عنوان وصیتنامه یافتند. محمد علی فقط 4 خط برای خانواده‌اش نوشت و علیرضا یک صفحه و نیم. آنها در حالی تن به طناب سفید دو جرثقیل سفید و نارنجی سپردند که هیچ کدام از نعمت داشتن پدر برخوردار نبودند و دیروز صبح نیز هیچ کس از اعضای خانواده آنها به بدرقه‌شان نیامده بود. تا روز نهم دی ماه هیچ کس نمی‌دانست که متهمان ردیف اول و دوم دیروز پذیرای حکمی شدند که فقط 37 روز بعد از صدور به اجرا درآمده بود.

در وصیتنامه‌شان چه نوشتند؟

محمدعلی و علیرضا از روز پنجشنبه تا یک ساعت پیش از اجرای حکم‌شان در اختیار ماموران اداره آگاهی بودند با این حال به گفته یکی از مسوولان اجرای احکام، تا زمان آورده شدن‌شان به محل اجرای حکم که در خیابان بهشهر واقع شده بود دقایقی برای نوشتن وصیتنامه فرصت یافتند. علیرضا در وصیتنامه‌اش که آن را خطاب به دایی خود نوشته بود از او برای آنچه وی از آن با عنوان بی‌آبرویی یاد می‌کرد طلب بخشش کرد. او در ادامه وصیتنامه‌اش نوشته بود: «دایی، خانه‌مان را بفروش و با آن یک خانه دو طبقه بخر و مادر و خواهرم [...] را به آنجا ببر و با هم زندگی کنید دایی از تو می‌خواهم که سایه ات بالای سر خانواده‌ام باشد و مواظب [...] هم باشی چون او آبروی من است. وقتی [...] بزرگ شد به او بگویید هر چند برادرش اعدام شد اما او را خیلی دوست داشت. برایم نماز بخوانید و به فقیران غذا دهید. محمدعلی هم در چند خطی که در وصیتنامه‌اش نوشته بود از اطرافیان طلب بخشش کرد بود. او در وصیت نامه‌اش خطاب به مادرش نوشته بود: مادر مرا حلال کن و مواظب خودت و خواهرم باش. برایم زیاد گریه نکنید اما هرپنجشنبه به من سر بزنید. خواهرم را خیلی اذیت کردم از او می‌خواهم که مرا ببخشد. محمد علی همچنین از خانواده‌اش خواست که از شاکیان پرونده‌اش رضایت بگیرند.

 

47 دقیقه برای پایان دو جوان

اجرای حکم اعدام در سحرگاه نخستین روز بهمن امسال در خیابان بهشهر 47 دقیقه به طول انجامید. 47 دقیقه‌یی که با وارد شدن متهمان به محل اجرای حکم آغاز و با انتقال اجسادشان توسط خودروی بررسی صحنه جرم به پایان رسید. علیرضا و محمدعلی تا لحظات آخر خطاب به خبرنگارانی که به زحمت جایی برای قرار گرفتن مقابل دو جرثقیل حاضر در محل پیدا کرده بودند اظهار بی‌گناهی می‌کردند و هر از چند گاهی یک‌بار با شنیدن فریادهایی که از میان جمعیت نام آنها را صدا می‌زدند سرشان را به سمت جمعیت حاضر در محل اعدام برمی‌گرداندند. عقربه‌های ساعت برای محمدعلی و علیرضا دو زورگیری که 50 روز پیش با تهدید قمه از یک شهروند تهرانی زورگیری کرده بودند برای همیشه در ساعت 6:31 بامداد یک بهمن ایستاد و پرونده این زورگیری ظرف 37 روز بسته شد. ساعت 6 دقیقه از شش بامداد گذشته بود که قاری، آیه قصاص را تلاوت کرد سپس خلیلی یکی از مسوولان واحد اجرای احکام دادسرای جنایی کیفرخواست دو متهم را قرائت کرد و در ساعت 6:13 ابتدا محمدعلی و سپس علیرضا از طناب‌های سفیدی که روی دو جرثقیل بسته شده بود به‌دار آویخته شدند. علیرضا و محمدعلی در آخرین لحظات زیر لب اشهد خواندند و از ائمه اطهار استمداد طلبیدند.جسد علیرضا و محمد علی 18 دقیقه بعد از اینکه توسط جرثقیل بالا کشیده شد، توسط ماموران اجرای حکم به پایین آورده شد و بعد از تایید مرگ آنها توسط نماینده حاضر سازمان پزشکی قانونی به سرد خانه منتقل شد.

 

آن سوی داربست چه می‌گذشت؟

اجرای حکم اعدام این دو محارب که از روز قبل در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفته بود، با چند پلاکارد که در محل اجرای اعدام درست کمی آن طرف‌تر از کیوسک پلیس کلانتری 107 فلسطین نصب شده بود به اهالی محله خردمند جنوبی، ویلا و ... اطلاع‌رسانی شده بود. با این حال عده بسیار کمی برای دیدن صحنه اعدام این دو محارب به محل آمده بودند. کمتر از مراسم اعدام کوشا، در محدوده پل مدیریت، کمتر از ماجرای اعدام مجرمان باغی در خمینی‌شهر و کمتر از مراسم اعدامی در نظام‌آباد که همگی سال گذشته به اجرا درآمده بود.در میان مردمی که از ساعت پنج بامداد برای اعدام محمدعلی و علیرضا آمده بودند تنها سه زن دیده می‌شدند که از اهالی محله پیروزی بودند. یکی از این دختران در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: محمد علی و علیرضا از هم‌محله‌یی‌های ما بودند. با این حال تعداد زیادی از جمعیت حاضر در صحنه از اهالی خیابان شکوفه در منطقه پیروزی بودند که برای دیدن اجرای حکم این دو، به محل آمده بودند. رضا، مردی که به گفته خودش بار دوم است که به دیدن صحنه اعدام در ملأ عام آمده نیز گفت: من ساکن این محله هستم و برای همین به دیدن اعدام آمدم. او که پیش از این برای اعدام عقرب سیاه نیز به محل اجرای حکم رفته بود در ادامه گفت: فکر نمی‌کنم با اجرای حکم اعدام برای این دو، زورگیری‌ها کمتر شود. من زورگیری بدتر از این را هم دیدم و فکر می‌کنم برای ریشه‌کن شدن این جرایم باید کار بنیادی و اصولی کرد. چند پسر جوان که از دوستان علیرضا و محمد علی بودند نیز در حالی که گریه می‌کردند با فریاد می‌خواستند که اجساد دوستان‌شان زودتر به پایین آورده شود. یکی از آنها خطاب به خبرنگاران گفت: شما را به خدا بی‌خیال ما شوید. مگر از دیدن این صحنه‌ها لذت می‌برید ؟دقایقی بعد از اینکه اجساد محکومان به پایین آورده شد پیرمردی که در پارک هنرمندان در حال قدم زدن بود از افرادی که هنوز به صورت پراکنده در پارک حضور داشتند ماجرا را می‌پرسید. او می‌گفت: من هر روز برای ورزش کردن به این پارک می‌آیم اما اصلا خبر نداشتم که قرار است اینجا کسی اعدام شود. او در پاسخ به این سوال که آیا از ماجرای زورگیری اخیر در تهران که فیلم آن منتشر شده است خبر دارد گفت: من اصلا چنین چیزی نشنیده‌ام.

 

سرنوشت دو متهم دیگر پرونده

رسیدگی به پرونده زورگیران تهرانی با اعدام علیرضا و محمد علی در حالی پایان یافت که متهم ردیف سوم و چهارم این پرونده که با هم برادر هستند هر کدام به حبس و شلاق و تبعید محکوم شده‌اند. در جلسه دادگاهی که روز شنبه نهم دی‌ماه به ریاست قاضی صلواتی در شعبه 15 دادگاه عمومی و انقلاب برگزار شد حکم به اعدام متهم ردیف اول و دوم و همچنین 10 سال حبس، پنج سال تبعید و 74 ضربه شلاق برای دو زورگیر دیگر صادر شد. این احکام پنجشنبه گذشته از سوی قضات دیوانعالی کشور تایید شد و تنها سه روز بعد به اجرا گذاشته شد.

روایتی از اجرای یک حکم

از شامگاه دیروز ضلع شمال غرب پارک هنرمندان داربست‌کشی شده بود. روی داربست‌ها با پارچه‌نوشته‌هایی اعلام شده بود که این محوطه، محل اعدام دو سارق زورگیر است.

به گزارش مهر، امیر 23 ساله که ساکن خیابان خردمند، محل سرقت متهمان بود، گفت: اجرای حکم این دو سارق خشن نشان داد قوه قضاییه با مجرمان شوخی ندارد و آنها را به سزای عمل خود می‌رساند. زن میانسالی که قربانی زورگیری شده بود هم در ادامه گفت: چند روز قبل در خیابان سپهبد قرنی داشتم راه می‌رفتم که دو موتورسوار با تهدید چاقو کیفم را سرقت کردند. این ماجرا خیلی سریع رخ داد و من تا مدتی در شوک بودم. مرد سالمندی که در گوشه‌یی از محوطه ایستاده بود نیز گفت: چرا تا چند سال قبل اینقدر زورگیر با سن و سال کم نبود. برخورد قاطع با این مجرمان لازم است اما کافی نیست. چرا بررسی نمی‌کنند علت این افزایش سرقت‌ها چه بوده و چرا سن مجرمان کاهش پیدا کرده است؟ البته برخی اهالی به محل اجرای حکم گله داشتند و می‌گفتند نباید پارکی که محل اجتماع هنرمندان است برای اجرای حکم اعدام انتخاب می‌شد.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۶۷
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۲۳
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
28
56
سلام
فاعتبروا يا اولي الابصار.اي صاحبان خرد و انديشه عبرت بگيريم.لابلاي وصيت يكي از معدومين نكته ي ظريفي بود.(برايم نماز بخوانيد).مردم ، تمام راز و سر خوشبختي ما در همين جمله است.به وحدانيت خداوند سوگند اگر دل به نماز مي داد كارش به اين بدنامي و مرگ فجيع نمي كشيد.امام صادق عليه السلام مي فرمايند :بعد از خداي متعال در روي زمين چيزي بزرگتر از نماز سراغ ندارم.اميد وارم خداي مهربان به همه ي توفيق عبادت و ترك معصيت عنايت بفرمايد و به بازماندگان اين دو جوان صبر و بصيرت عطا كند و عبرتي باشد اين قضايا براي همه ي ما.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
طی روزهای اخیر، بسیاری به دلیل شور و اشتیاق گروههایی از مردم برای تماشای مراسم حد یا اعدام ، گلایه کرده و نسبت به رواج و تشدید چنین اخلاقی هشدار داده اند.
سرویس اندیشه پایگاه خبری "انتخاب" در این مورد، تنها به ذکر روایتی از امیرالمومنین(ع) اشاره می کند که در جلد 28 وسائل الشیعه باب 22 از ابواب مقدمات حدود و احکام عمومی بدان اشاره شده و در آن حضور و نگریستن به اجرای حدود در آن به شدت تقبیح شده است: یعقوبی از پدرش نقل می کند امیرالمومنین(ع) در سفری به بصره، شاهد هجوم مردم برای دیدن صحنه اجرای حد بوده اند و این موضوع عامل سؤال حضرت از قنبر شده که: "برو ببین این افراد که هستند و برای چه هجوم آورده اند!" و قنبر پس از رؤیت این جمعیت به حضرت عرضه می دارد که برای دیدن اجرای حد هجوم آورده اند. حضرت پس از نگاه به چهرۀ افراد مهاجم می فرمایند: زشت باد چهره هائی که دیده نمی شوند مگر در حوادث زشت و تلخ؛ این آدم ها فضول رجال و مردمند –یعنی ته مانده های جامعه که در ادبیات امروز از آنان به اراذل و اوباش تعبیر می شود – قنبر، آنان را از چشم من دور ساز!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
31
40
بولتن گرامی کاش خبرنگار نازکدل شما
با همین آب و تاب اتفاقاتی که برای من در یک زورگیری در غرب تهران افتاد و3ساعتی رو که با اونها گذشت رونقل میکرد
کاش 1 روز میرفت آگاهی
دختر ربوده شده هتک حرمت شده محجبه رو میدید
کاش پیرمردی که تمام داراییش از دنیا وانت سال شصت و یکش بود میدید
کاش پدر مادری روکه پسرشون رو چند شرور بخواطر موبایلش کشته بودن میدید

اونوقت " میفهمید " و " میفهماند " که اعدام برای محارب "درست نیست"

بلکه باید مسله شون کرد، و طبق دستور به بدترین وجه کشتشون
تا حداقل با آلودگی کمتری برن در مقابل پروردگار قهار مهربان بایستند
پاسخ ها
مرتضي.ام
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
كاملا با شما موافقم.

مي‌گن منزل يه بنده خدايي را دزد زده بود، يكي گفت: چرا درب خونه‌ات رو قفل نكرده بودي؟ ديگري گفت: چرا خونه‌ات رو تنها گذاشته بودي تا دزد با خيال راحت آن را خالي كند؟ سوّمي گفت: چرا براي خانه‌ات دزدگير نگذاشته بودي تا اعلام خطر كند. چهارمي گفت: همه‌اش تقصير پليس است كه تعداد گشتي‌هايش كم است.

خلاصه هركسي چيزي گفت تا اين كه صاحب‌خانه‌ي دزد زده صدايش در آمد و گفت: ظاهرا اين وسط تنها كسي كه مقصر نيست، خود دزد است. شير مادرش حلال و اجناس دزدي گوارايش باد!

متاسفانه برخي عادت كرده‌اند پشت ظالم به ايستند و نه مظلوم. نان دارد اين كار!
چکش
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
اگر منظورتان مثله باشد... ببخشید طبق کدام دستور؟!!!! آنهم وقتی حضرت محمد صلی الله علیه واله وسلم فرموده اند هرگز كسي را وحتي سگ هاري را مُثله نكنيد؟
نیما
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
جناب ناشناس من شما رو درک می کنم،اما حرفی که شما میزنین درس نیس!من نمی گم اعدام لازم نیس،بلکه لازمه ؛ اما با اعدام،این عمل به طور کامل ریشه کن نمیشه چه برسه به مثله.!!باید ریشه رو پیدا کرد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
ببخشید مثبتو به تکه اولش دادم. ما مسلمونیم و مثله حتی در مورد سگ هار هم حرومه
محمد
| United States |
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
در قرآن کریم به حکم محارب تصریح شده است: كيفر آنها كه با خدا و پيامبرش به جنگ برمى‏خيزند، اقدام به فساد در روى زمين مى‏كنند، اين است كه اعدام شوند يا به دار آويخته گردند يا دست و پاى آنها به عكس يكديگر بريده شود، يا از سرزمين خود تبعيد گردند.

محارب کسی است که تهدید عمومی به حساب آید و برای همگان ایجاد خطر کند. حال از آن جا که قرآن تصریح به حکم موجود کرده، وجود این حکم به عنوان حکم اولیه این موضوع، قطعی است؛ لذا نمی توان آن را تعطیل کرد.

البته در این جا احتمال دیگری نیز وجود دارد؛ حکومت اسلامی می تواند براساس مصالح و مفاسد، در بعضی شرایط خاص، این حکم را تغییر داده و حکمی دیگر که بدان حکم ثانوی می گویند، بیان دارد. بنابر این این حکم ثابت بوده و باید بدان عمل شود مگر عنوانی دیگر جاری شده و اقتضای حکم ثانویه را دارا باشد که در این صورت حاکم اسلامی برای آن حکمی را در نظر می گیرد.
منبع:اسلام کوئست نت
علی *
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
عزیز جان حرف شما و حال شما رو درک میکنم ولی درست اینه که بفرمایید اعدام به صورت وحشت آفرین و خشنی باشه مانند بریدن دست و پا در خلاف هم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
چکش جان ممنون بابت مثله
نیما خان ریشه چیست؟ چطور درمان میشود
یه سوال برای شما پیش نیومده؟ چرا کشور هند 72 ملت اینقدر امار جرم پایین تری داره ؟؟؟
مگر اونها از لحاظ اقتصادی خیلی خیلی ضعیف نیستند بنده 3 سال برای تحصیل اونجا بودم معنی فقیر و مستضعف رو اونجا فهمیدم
اما همکلاسی(دختر) من 2 نیمه شب به منزل میرسد بی هیچ واهمه ای
یکی از فلسفه های جادایی قوای سه گانه استقلاله
مجرمین این مطلب رو فهمیدن که سازمان های حقوق بشر از اونها حمایت میکنن!!!
باید این باور در ذهن اونها عوض بشه
پس اعدامشون کنید دست و پاشون رو ببرید
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
همش درست ولی مثله نه
فقط قصاص(ولی خداوند گفته ببخشید که بهتر است)
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
10
11
خدا عاقبت همه مان را بخیر کند. چیزی که بر وجدان جامعه و حاکمیت باید سنگینی کند، اینست که مبادا این تسریع در رسیدگی، فقط به دو جوان هرچند گناهکار و محارب، ولی بی کس و کار منتهی نگردد.
اینها هرچند راه را بخطا رفته بودند، ولی هیچ بعید نیست که با توجه به تو به ای که کر ده اند ( از وصیت نامه شان پیداست) در پیشگاه خدا آمرزیده شوند، ولی خیلی از ماها با ظواهری متشرع، موجه، روشنفکرانه، و... ریشه های جامعه را می زنیم بدون اینکه حتی احساس گناهی بکنیم چه برسد به توبه.
امیدوارم کلیت حاکمیت اقتدار خود را به لایه های اساسی تر نیز بکشاند. وجامعه به وجدان خود رجوعی دوباره داشته باشد.
عباس
|
United States
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
19
25
با اینکه حقشون بود اما دلم به حالشون سوخت خیلی جوون بودن
خدا بیامرزدشون
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
17
33
انشا ا... اعدام سبب آمرزیدنه گناهانش باشه و عبرتی برایه بقیه .....
پاسخ ها
مرتضي.ام
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
ان‌شاءالله. پيامتان بهترين پيامي بود كه ديدم آقا مهدي. ان‌شاالله عاقبت به خير شويد.
مرتضي.ام
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
ببخشيد. آقا هادي را اشتباها مهدي تايپ كرده‌ام.
ناشناس 3
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
انشالله دقیقا
دكتر حميد شفيع زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
12
37
در حالي كه خيل فاسدان اقتصادي واجتماعي و فرهنگي سالها ست بدون هيچ مزاحمتي از طرف قوا در اين مملكت رژه مي روند ومسبب اصلي بي ايماني آنها همين ها وآقا زاده شان با ماشين هاي چند صد ميليوني شان هستند انصاف نبود اين دو جوان دربدر اعدام شوند .اگر بعضي ها براي پز فلان وبمان اين كار را مديريت كردند مطمئن باشند روز قيامت اين دو جوان سر راه آنها را خواهند گرفت وخواهند پرسيد آيا با همين قاطعيتي كه با ما برخورد كرديد با اين مجرمان كه هزاران بار از ما جنايت كار تر بودند هم برخورد كرديد آيا ان هنگام كه فرزندان شما در كمال آسايش با هم امكانات در حال تحصيل در ايران وخارج كشور بودنند به ياد ما جوانان بيكار بي كس كه در درياي از مشكلات غريق بوديم ،بوديد به خدا قسم من هم در هر شرايطي چه جهنمي باشم چه بهشتي اين سوال را از شما خواهم كرد فقط در اين جا حديثي از معصو(ص) مي گويم كه فرمود در روز قيامت تمام مسئولين دست بسته محشور خواهند شد وتا تمام مدعين از آنها راضي نشوند دستهاي آنها باز نخواهد شد اگر چه من از كار اين دو جوان شديدا ناراحت بوده ام و پي اين افراد هم به تن من هم خورده وحتي در يك ديگري با آنها با قمه بر دست بردارم زدند كه دستش شكست ولي با هم اين احوال من كار آنها را ناپسند مي دانم اما ريشه مشكل را در مسئولين فاسد وبي عرضه مي بينم
مدیر پایگاه آقای دکتر از شما تعجب می کنم که چنین استدلالی می کنید اینجا مغلطه ای صورت گرفته است اینکه با مجرمین گردن کلفت و آقازاده های خلافکار و قاچاقچیان و.... می بایست برخورد شود شکی نیست و همه ما خواستار آن هستیم از سوی دیگر بحث امنیت اجتماعی و مبارزه قاطع با اراذل و اوباش که پایین ترین سطح اجتماع امنیت اجتماعی مردم را از بین برده اند یک اصل انکار ناپذیر است
مثالی برای شما می زنم : یک دزد و یک کلاهبردار بزرگ وقتی به یک بانک یا تعداد زیادی از مردم می زند و مال آنها را می برد این برای هرکسی کاملا آشکار است که میزان بالای مبلغ کلاهبرداری شده و یا دزدی شده می تواند بسیاری را وسوسه کند یعنی در این گونه موارد ذهن انسان می تواند این گونه دزدی ها را هضم کند و تصور کند که وسوسه این مقدار زیاد مال توانسته عده ای را مجبور به کار خلاف کند در این گونه موارد یک پیرزن و یا یک فرد عادی که مبلغ کمی در اختیار دارد احساس امنیت می کند  و می داند اینگونه افراد سراغ آنها نمی روند اما اگر یک پیرزن یا پیرمرد یا یک  فرد عادی در خیابان و یا در خانه و یا در هر نقطه ای از این سرزمین بخاطر مبلغی کمی مورد تعرض قرار بگیرد یا یک زن بخاطر داشتن یک النگو دستش توسط سارقی بریده شود یا گوشواره یک دختر بچه در مقابل خانه اش یا در راه مدرسه اش توسط دزدان و اراذل و اوباش دزدیده و یا مورد تعرض قرار بگیرد حس عدم امنیت اجتماعی می تواند جامعه را با خطری وحشتناک روبرو کند یعنی همان جوانی که می فرمایید انصاف نبود پای چوبه دار برود نقشش در ایجاد سلب امنیت اجتماعی در پایین ترین سطح جامعه از آن کلاهبردار چندصدمیلیاردی خطرناک تر بوده است چون بعد از این یک پیرزن یک پیرمرد یک جوان یک دختر بچه یک بانوی جوان یک بازاری یک کاسب یک دوچرخه سوار احساس امنیتشان را از دست می دهند یعنی اگر 50 هزار تومان هم تو جیبشان باشد حس می کنند هرلحظه امکان دارد بخاطر همین مبلغ ناچیز جانشان در خطر بیافتد یا یک دختر جوان دیگر احساس امنیت نمی کند چون می ترسد هرلحظه مورد تعرض اراذل و اوباش در ملاء عام  قرار بگیرد و مردم از ترس قمه و عربده کشی اراذل جرات و شهامت حمایت از او را نداشته باشند آیا به نظر شما بخاطر دلسوزیهای بی جا باید امنیت اجتماعی ما در خطر بیافتد؟
 البته ما منکر مشکلات اقتصادی نیستیم اما با این استدلال هرکس مشکل اقتصادی پیدا کرد می بایست دست به قمه ببرد و دزدی کند ؟ یا فقر فرهنگی باعث شود به  ناموس مردم در روز روشن و در ملاء عام تعرض شود.دکتر عزیز بیایید هرچیز را در جای خود در نظر بگیریم 
پاسخ ها
مرتضي.ام
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
آفرين بر شما برادر بولتن. مثل هميشه پاسختان عالي و جامع بود. عمرتان پربركت و هميشه در راه حق، مستدام و طولاني باد.
نیما
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
من کاملا با جناب دکتر موافقم.
فرهاد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
متاسفم برای یه دکتر !! که اینقدر سطحی مسائل رو میبینه و با هم مقایسه میکنه ! هر کس جرمی مرتکب میشه فراخور تاثیرات و جرمی که مرتکب شده باید مجازا بشه ، مجرمی که باعث ایجاد جو ترس و حشت و احساس نا امنی در جامعه میشه و شاید اثرش تا سالها از ذهن برخی پاک نشه یقینا جرم سنگینی مرتکب شده و قاضی با اشراف به این مسائل و مبانی حقوقی حکم صادر میکنه شما با چه توجیهی این جور قاطع نظر میدهید در حالی که هیچ تخصصی راجع به مسائل حقوقی و قضائی ندارید !
دكتر حميد شفيع زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
4
26
اقاي بولتن سلام از لطف شما ممنون هستم كم از اين ها اعدام كردنند پس چرا مشگل حل نشد بگذاريد من هم يك مثال بزنم شما يك رودخانه را در نظر بگيريد كه از بالا دست در آن انواع كثافات ريخته مي شو د انگاه اين پائين بعضي ها تعدادي از اين خاك وخاشاك را جمع مي كنند اما ايا مشكل الودگي شديد رودخانه حل مي شود من مخالف برخورد با اين ها نيستم اما مطمئن باشيد تا از آن بالا درست نشود باز مشكل وجود دارد حال ممكن است شكل عوض كند حال گيرم شما با اعدام اين مشكل را حل كرديد آيا مشكل طلاق روز افزون اعتياد بي ايماني عدم اعتماد به انقلاب وفاصله شديد طبقاتي را هم با اعدام مي شود حل كرد لطفا سر خود را از برف بيرون بياوريد و به ريشه بپردازيد تا ريشه قطع نشود از اين جوانه ها بسيار خواهيد ديد اصلا نه حرف شما نه حرف من ببينيم ريشه فساد از نظر قران كجاست در ايه 16 اسرا خداوند متعال مي فرمايد وَإِذَا أَرَدْنَا أَن نُّهْلِكَ قَرْيَةً أَمَرْنَا مُتْرَفِيهَا فَفَسَقُواْ فِيهَا فَحَقَّ عَلَيْهَا الْقَوْلُ فَدَمَّرْنَاهَا تَدْمِيرًا و ما چون اهل ديارى را بخواهيم به كيفر گناه هلاك سازيم پيشوايان و منعمان آن شهر را امر كنيم راه فسق و تبه كارى و ظلم در آن ديار پيش گيرند و آنجا تنبيه و عقاب لزوم خواهد يافت آنگاه همه را بجرم بدكارى هلاك مى سازيم در اين ايه خداوند ريشه فساد وانواع بدبختي ها را مترفين مي داند در ايه 18 خداوند متعال مي فرمايد هر كه دنياى نقد و زودگذر را بخواهد ما هم برايش در آن عجله مى كنيم. البته براى هر كه بخواهيم و هر قدر كه بخواهيم، آنگاه جهنم را برايش معين مى كنيم كه ملامت زده و رانده شده در آن شود اقاي بولتن من در دلسوزي شما زره اي شك ندارم ومن مي بينم كه شما پيش از هر سايتي در جهت اهداف اين ايه حركت مي كنيد اميد است كه خداوند اجر خير و نور بصيرت و هدايت به شما ارزاني كند
مدیر پایگاه آقای دکتر ممنون شما بزرگوارید اما برای جامعه ای اسلامی و انقلابی و عاری از هرگونه جرم و جنایت و نابودی سرچشمه های جرم و جنایت خون و دلها باید خورد و مبارزه کرد 
پاسخ ها
عطرین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
سلام بولتن میفرمایید مبارزه و خون دل .من هم اضافه می کنم انصاف . این درست که زور گیر ها و جنایتکاران باید مجازات شوند فرمان خداست ولا ریب فیه اما بانیان چنین اوضاع دهشتناکی چه ؟ آیا می شود ریشه ی علف هرز را در زمین باقی گذاشت و فقط با قطع ساقه و برگش با آن مبارزه کرد؟ عاملان و بانیان پرورش و وجود چنین میوه های تلخی اختلاس کنندگان و رانت خوارها و .. هستند که باید اعدام شوند اینها شهوت مال کورشان کرده . حق را ناحق کرده سورچرانی میکنند و دارایی بر دارایی می افزایند که نتیجه آن فقر عده ی بیشمار و افزایش جرم و جنایت و وحشت است. به امید آن روز که دستگاه قضا قدرت و شهامتی پیدا کند که مو را از ماست این خرابکار ها بکشد .
درخواست انتشار مطلبم دارم .سپاسگزارم.
مدیر پایگاه حق با شماست
مرتضي.ام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
سركار خانم عطرين سخن كاملا به حقي فرموديد. مبارزه با هر دو لازم است، ولي متاسفانه ديده مي‌شود در اين مورد هم مثل بسياري موارد ديگر برخي آگاهانه و برخي ديگر ناآگاهانه به واسطه عدم برخورد با بزرگ‌ترها، مي‌كوشند برخورد با دانه‌ريزها را نيز از ميان بردارند تا درصد لجن مال شدن جامعه ١٠٠٪ و حد اعلي شود!

حق همين است كه شما فرموديد: بايد به عدم برخورد با دانه درشت‌ها اعتراض كرد؛ بايد فرياد زد تا راه اعمال حق بر بزرگان نيز هموار گردد؛ بايد تلاش نمود قوه‌ي قضاييه بي‌كسان و باكسان را با يك ديد ببيند؛ بايد آنقدر گفت و گفت تا قبح برخورد با مسئولين بريزد و بسياري بايدهاي ديگر. اين سخن حقي است و وظيفه تك تك ما است به آن بپردازيم، حتي اگر بابت آن هزينه بپردازيم كه خداوند فرموده است سرنوشت هر قومي به دست خود او است.

اما اين كه برخي ان‌شاالله نه با هدف سوء و از باب قرآن بر سر نيزه كردن، به هزار و يك بهانه متوسل مي‌شوند تا عمل خلاف خلافكاران را توجيه و حكم حق اعمال شده بر آنها را به بهانه عدم برخورد با خلافكاران بزرگتر زير سوال ببرند، نه عقلي است، نه شرعي و نه پسنديده.

اين كه بگوييم چون چشممان درد مي‌كند و فعلا نمي‌توانيم با آن كاري كنيم، گور باباي دل دردمان هم كرده و بگذار آنقدر درد كند تا جانش درآيد را كدام عقل سليمي مي‌تواند قبول كند كه برخي كارشان شده است همين؟
عطرین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
سلام آقای مرتضی ام فرمایش شما متین !
باید بگم اگه از آیات قرآن استفاده شده در مطالب آقای دکتر (اینطور که من استنباط کردم)و در بخشی از پاسخ خودم هدف تنها بهره گیری از آیات تاثیر گذار و مبرهن قرآن جهت اثبات این نکته هست که جامعه اسلامی مدعی اجرای عدالت باید و باید ریشه و بانیان گناه و اعمال خلاف شرع وقانون نوشته شده با توجه به احکام اسلامی رو مجازات کنه . این اعتراضی به عدم توجه به جنایات سردمداران مفاسد اقتصادی و اجتماعیه . حداقل انتظاری که داریم اینه که ببینیم یکی دوتا از این دانه درشت ها هم به سزای دزدی وغارت بی شرمانه که در نهایت آرامش و با کلاس!!! انجام شده برسند. غیر از اینه آیا؟
مرتضي.ام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
همانطور كه بنده نيز در پيام قبلي خود عرض كردم كاملا با اين سخن به حق شما موافقم و معتقدم بايد تمام تلاش و اعتراض خود را بر اين جنبه‌ي موضوع متمركز نماييم و بكوشيم بزرگان و بزرگ زادگاني كه مال دزدي خود را تنها تنها نمي‌خورند و لذا از مصونيت برخوردارند را نيز وارد دايره عدالت كرده و امكان اجراي قانون در موردشان را فراهم نماييم، نه اين كه كاري كنيم قوه قضاييه جرئت خود در مورد برخورد با ساير مجرمين را نيز از دست داده و به يك چوب كاملا فشل و بي‌خاصيت بدل گردد.

فكر كنم در تمام پيام‌هاي بنده نيز اين موضوع كاملا هويدا است و هيچگاه از اعتراض به احكام ماستمالي شده و بي‌ضرر صادره در مورد بزرگان و بزرگ زادگان كوتاهي نكرده‌ام كه اين خود دليلي بر اعتقاد بنده به سخن شما است.
دماح 7
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
با این نظر دکتر موافقم.."سو باشدان خره گلیری"(آب از بالا و سرچشمه گل آلود است)
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
آقای مرتضی ام.اگر ماشینی موتورش معیوب است وماشین حرکت نمی کند ،گرفتن پنچری لاستیکش چه دردی را دوا میکند
مرتضي.ام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
آقا سعيد عزيز، مثال شما كاملا غلط است چون اولا حقيقتا اين ماشين موتورش معيوب نيست و صرفا درست آي‌بندي نشده است و در ثاني عيب موتور يا معيوب بودن هرجاي ديگري از اين ماشين از تكليف شرعي ما نسبت به ساير اجزاي آن ماشين نمي‌كاهد.

ولي گيريم موتورش هم طبق فرمايش جنابعالي معيوب. وقتي در اوج نااميدي، چهار مرد گردن كلفت اهل عمل به تورتان خوردند كه گفتند حاضرند همين ماشين واشر سرسيلندر سوخته را تا تعميرگاه برايتان هل دهند، آن وقت است كه حسرت چرايي نگرفتن پنچري چرخ را با پوست و گوشت‌تان متوجه خواهيد شد.
بهنام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
3
23
بخش عمدهای ازعلتهای این فجایع گردن کسانی است تفاوت طبقاتی وبیعدالتی را ایجادکردند وپولدارها روزبه روز غنی تر ومستضعفان روزبه روزبیچاره تر می شوند وبه این فجایع دست می زنند .به امید روزی که هیچ جوانی علیرغم شایستگیش بیکارنباشد.
پاسخ ها
مرتضي.ام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
كاملا درست مي‌فرماييد. مرفهين بي‌درد، ثروتمندان بي‌غم، بانيان تجمل‌گرايي، مسئولين بي‌عرضه و نالايق، قضّات فشل و ترسو، مامورين دزد و رشوه‌گير، پدر و مادران ناكارآمد و بي‌ايمان، و تمام كساني كه سرسوزني باعث سوق دادن اين جوانان به اين راه شده‌اند در گناه آنان شريك هستند و از اين بابت بايد جوابگوي خداوند باشند.

اما هيچ كدام از اين موارد از گناه خود فرد نمي‌كاهد و او را تبرئه نمي‌كند و دليلي بر عدم مجازات او نمي‌گردد كه عامل و باني اصلي، خود او است. اين چيزي است كه نبايد فراموش نمود و اين چيزي است كه همواره بايد آن را فرياد زد تا در تك تك افراد نهادينه شود.

متاسفانه روانشناسان عمدتا رواني و جامعه شناسان غرب‌زده كاري كرده‌اند كه عكس اين در جامعه نهادينه شده است و هنگام وقوع جرم همه مقصرند الا خود مجرم!!
نرگس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
9
13
تمام این بدبختی ها ناشی از بی ایمانی است اگر با زبان خوش دین اسلامی که پیامبر عظیم الشان و ائمه معصومین اینقدر برایش زحمت کشیدند و جان و مال و فرزندانشان را در راه دین دادند ،تبلیغات بیشتری شود،به خود خدا قسم دیگر اینقدر شاهد بدبختی نیستیم.
ایکاش به جای این که در لحظات اخر زندگیشان از ائمه معصومین کمک میخواستند در طول زندگی و در مواجه با سختیهای زندگی کمک میخواستند ،آنوقت عاقبت کارشان به این وحشتناکی نمیشدو دیگر احتیاجی نبود که در وصیت نامه اش سفارش کند برایم نماز بخوانید .
هر چند فکر کنم وضعیت این ها از برصیصای عابد بهتر باشد حداقل لحظه آخر اشهدشان را هم گفته اند.
امیدوارم این حکم اعدام تخفیف گناهانشان شود .
خدایا به حرمت خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها قسمت میدهم در دو دنیا به داد ما و فرزندانمان برس.
ولی از همه خواهش میکنم نماز را از دست ندهید و در اجرای آن به هیچ عنوان سهل انگاری نکنید.
ان الصلوه تنهی عن الفحشا و المنکر
بدرستیکه نماز انسان را از زشتیها و بدیها دور میکند
پاسخ ها
عطرین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
الهی خانه ی شما نرگس عزیز گلباران فرشته ها باشه .بسیییار زیبا فرمودین اصل تمام بدبختیها دور بودن از خداوند مهربانه . هر که و هر جا که هستیم عامل و مبلغ این دستور انسان ساز الهی باشیم .آمین یا رب العالمین
مرتضي.ام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
با تمام وجود هم به دعاي زيباي شما سركار خانم نرگس آمين مي‌گويم و هم به دعايي كه سركار خانم عطرين فرمودند.

توصيه استاد آيت‌الله بهجت ﴿ره﴾ براي رستگاري:
http://www.bultannews.com/fa/news/28922
نرگس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
ممنونم دوستان
نادر ط
|
United States
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
15
4
مطمعن باشيد درس عبرت خوبي شده براي زورگيراني كه امنيت رو از مردم سلب كردن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
6
5
ودیگرهیچ.....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
2
4
فکر کنید جوونایی که باید الان برای خودشون ابرو حیثیتی کسب کنند و قسمتی از این مملکت را بچرخانند و زندگی تشکیل دهند باید برن اون پایین بخوابند بخاطر خریت جوونی نمی شه ادماوقتی در این مسیر قرار می گیرن شهرشونو عوض کنن تا کمتر تحت تاثیر رفقای ناباب قرار بگیرن
مهرآن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
0
5
اینکه دستگاه قضایی باپشتکارسعی درغربال نخالهاداردتاأمنیت وآرامش اجتماعی حاصل گردد.کسی مخالف نیس.أماآیایک انسان خلافکاربدنیامیاد؟آیادوسداره بااین روشهای خلاف عرف وشرع امرارمعاش نماید؟طرفدارخاطی نیستم امابهترین کاراینه ازامثال ایشان بطوردقیق بازجویی روندزندگیشان بابررسی عوامل روانشناسی صورت پذیردتاسلسله عواملی که باعث کشیده شدن خلافکار بإین مسیروسرنوشت مشخص گرددوبرای حل ورفع آن اقدامات بازدارنده انجام شود.خوشحالیم که چندزورگیربعدأزانجام جرم وایجادناأمنی وتحمیل خسارات روانی ومالی بدار آویخته شدن!!!وقتی باید شادمان شویم که همه اعضاء اجتماع درکمال قناعت،بی نیازی،آسایش،وأمنیت کنارهم زندگی کنن.کدام روش سریعتروموفقتراست دربازدارندگی جرم وجنایت؟
كارشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
3
9
("برايم نمازبخوانيد!به گرسنها غذا بدهيد!) اين كلمات يعني چه؟ايا اينها رمز است! البته كه واضح است موضوع چيست.موضوع:داستان بينوايان است(‍‍‍‍‍‍‍‍ژان والژان وكوزت)وقوانين خشك و بي روح فرنگ انزمان.اقاي قضا به شما هستم.اقاي تبليغات بشما هستم. اهاي تلوزيون با توام.مردم مي پرسند چرا جوان 20ساله؟خوب معلوم است ("جوان مثل زمين بكر ه هربذري بريزي در مياد")جهت اطلاع مسولين محترم يك بار من.يك بار پسرم يك باردخترم مورد حمله زورگيران قرار گرفتيم! وتشكيل پرونده.ايا درحكومت عدالت گستر چنين قضاوتها رواست؟مطمينآ خير. ما را خير و شما را به سلامت.
حميد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
5
4
اينطور كه اين خبرنگار موضوع رو نقل ميكنه انگاراينه مظلوميني بودند كه به ناحق اعدام شدند....آقاي راوي عزيز اگه نميدوني بدون اين افراد شرور بعد اززورگيري كه تصاويرش را ديديم وتاقبل از دستگيريشان مجددا اين عمل محاربه آميز را انجام داده بودند.مثل اينكه چشماتو بستي وميخواهي مظلوم نمايي كني.اگه سراغ خودت ميومدن هم بعدا همينطوري موضوع رو تعريف ميكردي؟در هرصورت حقشون بود كه به دار مجازات آويخته بشوندوازقوه قضاييه بخاطر اين اقدام شجاعانه تشكر ميكنيم...
ناشناس
|
United States
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
1
9
کاش قانون براي دزداي بزرگ هم بود
leader
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
3
8
از منطق به دور است كه استدلال كنيم چون با دانه درشتان برخوردي نميشود پس زورگيري مانعي ندارد.اما اگر با انها به موقع برخورد ميكردن. كه نكردن.كه نمي كنن.چون نميتونن.چون از هم ... دارن ......................................................................................
ساحل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
5
4
یکی گفته بود بااین اعدام ها جلوی اشرار گرفته نمی شود ما میگوییم اعدام می کنیم اگر افاقه نکرد در آتش می سوزانیمشان اون دیگه افاقه می کند
نرگس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
5
6
اگر هر دزدي را از همون روز اول چهار انگشت دستش را قطع ميكردند و با سرقتهاي بعدي دست ديگر و باز سرقت بعدي پا و اگر باز هم تنبيه نشد در اخر اعدام ميكردند كار به اينجاها نمي كشيد ,كه جوون 20ساله با چاقو مردم را تهديد كند .
ما اگر طبق قوانين اسلام عمل كنيم ,وضعيت اينجوري نميشود
پاسخ ها
نرگس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
اگرهم از همون سرقت اول، چهار انگشتش قطع میشد دیگر نمیتوانست با دستش چاقو را بگیرد و الان سرش بالای دار باشد
نوري
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
2
7
نه كارشناس عزيزبولتن اين نشون نمي ده كه قوه قضاييه بامجرمان شوخي نداره وآنهارابه سزاي اعمالشان مي رسونه! بلكه نشون ميده قوه قضاييه فقط وقتي پرونده هاراسريع برسي كنه كه مردم دادشان درآيددرواقع مي خواسته بگه ماكارمان رادرست انجام ميديم درصورتي كه بي عدالتي درآن موج مي زنه% آيابه پرونده هاي سايرزورگيران كه فيلمشان پخش نشده رسيدگي شده؟قطعا نه! متاسفم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
5
5
بولتن جان : قوه قضائیه محترم این زور گیران بی کلاس با چاقو و قمه را بخاطر برهم زدن نظم عمومی و ...، 37 روزه بردن بالای دار و حقشان هم جز این انتظار نمی رفت و تشکر میکنیم از این قوه محترم .
اما برخی آقایان و آقا زاده ها که سالهاست خیلی با کلاس دارند خون مردم رو تو شیشه میکنند و گاها" در 18 تیر و سال 88 این هم فتنه انگیزی کردند و الان پس از سه سال و اندی که از اون تاریخ گذشته و انتخابات جدید در راهه سرو کله بعضی ها پیداشده و میگویند که اصلا" اینها قصد براندازی حکومت را داشتند و صداشون در اومده و چندین جوان بی گناه رو بخاطر اهداف شومشان به زیر خاک بردند چرا قوه قضائیه برای اینها اینجوری ضرب العجل حکم نمیده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
...............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
ضرب الاجل درسته!
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
1
4
آیا از خودمان سئوال کردیم سهم ما از این اعدام چقدر است ؟
همه ما مقصریم ، من ، شما ، جامعه ، خانواده ، مجرم و....
در عین حال داشتن مشکل مجوزی برای ایجاد مشکل برای دیگران و جامعه نیست .
همه بکوشیم سهم مان را در امنیت جامعه بپردازیم
علی اصغر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
3
1
خدا بیامرزدشان و از تقصیر گناهانشان در گذرد. نه تنها این دو زورگیر بلکه از گناهان همه ماها در گذرد.
اون چیزی که این وسط مهمه اینه که اگه ما به خاطر درس عبرت دیگران اعدام کردیم به خطا رفتیم چون تا بوده از این اعدام ها و تا بوده از این زورگیری ها و تا این دنیا هست این چیز ها و یا شاید بدتر از این هم خواهد بود اما اگه نه ، به خاطر اینکه در اسلام گفته شده که دزد و زورگیر رو اعدام کنید دیگه حرفی باقی نمی مونه و اعدام کار درستیه.
ناشناس
|
United States
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
5
2
نظرات آقای دکتر شفیع زاده بسیار غیر منظقی بود هر چیز به جای خودش .
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
1
4
من جداً برای آنهامتاسفم ، ولی دوست من بعنوان یک رهگذر درتهران هفته گذشته با قمه به قتل رسید ، فقط بخاطر اینکه یک کیف خالی حمل میکرد .خداوند ریشه ظلم رابخشکاند.
حامد
|
United Kingdom
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
2
4
افراد اعدام شده به خودشان و خیلی های دیگه ظلم کردند. بیچاره مادرهاشون. خدا از سر تقصیراتشون بگذرد و به خانواده هاشون صبر و آرامش دهد.
در به در ت
|
United States
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
0
3
احسنت خواهر نرگس نظر خوبي بود. واقعأ اگه اين دو نفر با توجه به سوابقشون همچين مجازاتي رو در موردشون اعمال ميكردن شايد دست از اين كار ميكشيدن و الانم خانواده هاشون سرشون بالاي دار نمي ديدن به نظر من قوه قضايه با تخفيف مجازات احتمالي كه به بعضأ به مجرمين ميده بيشتر از هر كس در حق خود انها ظلم ميكنه
پاسخ ها
نرگس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
من نمیدانم چرا قطع چهار انگشت سارق که حکمش در اسلام آمده ،اجرا نمیشه؟
البته شاید هم بشه ولی من خبر نداشته باشم
به نظر شما آیا با همون سرقت اول اگر چهار انگشتش قطع میشد آیا الان سرش بالای دار بود؟
باید نباید شاید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
0
3
ضمن تقدیر از دلسوزی بولتن لازم است به عرض شما و مخاطبین برسانم که علت اصلی تمام بدبختی های دوری ما از نبی باطنی و نبی ظاهری است . وقتی که ما از عقل و اراده و فطرت پاک و اموزهای دینی کمک نمی گیریم و از تجربیات دیگران استفاده نمی کنیم به مشکلات پیچیده ای مواجه می شویم و در نظر دادن پیچیده تر جواب می دهیم و نتیجه می شود اینکه پیدا کنید پرتقال فروش را . اشکال اساسی کار نداشتن برنامه درست و زیر بنایی و همه جانبه و بی مسیولیتی همه ما در قبال دنیا و اخرت و عاقبت خود و جامعه است .
شاید سئوال شود که ........ اما انچه مسلم است در جامعه باید براساس دین مبین اسلام و فرهنگ غنی ایران و استفاده از ظرفیت های عقلی در کشور خیلی خیلی ساده تر از انچه فکر می کنید جامعه ارمانی ما شکل خواهد گرفت و ان چیزی نیست جز توزیع عادلانه ثروت و قدرت و فرصت که با اصلاح برنامه توسعه کشور و نظام بورکراسی و اصلاح سه قوا در کشور منجر به تقویت نظام مقدس جمهوری ایران اسلامی خواهد شد البته این سخن نیاز به توضیح دارد و امیدوارم ان را به حساب تفکر اصلاح طلبان و یا اصولگرایان نگذارید . چون شعاع فکری و نفوذ برنامه محوری انان بسیار کوچکتر از این بحث ها است اگر بولتن موافق بود در خصوص این نظریه با هم به مباحثه خواهیم پرداخت .
دانيال ع
|
United States
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۶
3
0
براي اجراي حكم قطع كردن انگشت بعضي از علما شروط بسياري رو لازم ميدانند كه فراهم بودن همه اون شرايط اجراي اين حكم را سخت كرده است بسياري هم معتقدند كه اين كار ممكن است موجب بد نام شدن اسلام شود از طرفي با اين كار شرايط سجده براي مسلمان از بين ميرود چون در هنگام سجده بايد كف دستان بر روي زمين قرار بگيرد
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۶
اقاجان انگشتو ببرن كف دست هست برا سجده ،دستو كه از مچ نميزنن انگشتارو قطع ميكنن كه كف برا سجده باشه السارق و السارقه فاقطعو ايديهما ، اين ايه قرانه
نرگس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۶
عجب صحبتی میکنید جناب دانیال !!!!!!!!
چطور برای اعدام تمام شروط مهیا میشود اما برای قطع انگشت شروط مهیا نمیشود و فکر نماز و عبادات سارقین از خدا بی خبر هستند؟
دبیرریاضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۷
0
3
آقا تمام مشکلات ما از مدرسه هست
ای عالم ای مسئولین ای اولیا ای مربیان ای دوستان ای مردم
اگه دقیقا مثل کشورهای روپایی بچه ها مدرسه(کسب علم) را خانه اول خود بدانند البته با این تفاوت بزرگ که مدرس هامون بوی اسلام و مهربانی و گذشت بدهند وبه جای آموزش نادرست و سطحی از اسلام و پرکردن مغزنوجوانان بسیار با استعداد ایرانی زندگی را بفهمند وزندگی کنند که اینگونه انشاالله می فهمند و ایران همانی میشود که آرزو داریم
اگه صحبت هام کمی و تقصیر داشت بگذارید به حساب عدم آگاهی(ببخشید)
ایستاده با مشت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۹
1
0
سلام فقط اعدام مرگ بر لیبرال و لاییک بی......
بهار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
0
2
اه چقدر سخت و دردناکه هم دیدن اعدام و هم صحنه زورگیری...کاش روزی بیاید که نه شاهد زورگیری باشیم نه اعدام.
ناشناس
|
United States
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
1
2
سزای هر زورگیر اعدام هست حتی اگر برادرم باشه چون میدونم اگه برادرم کسی رو برای زورگیری پیدا نکنه کار یا قمه اش زیرگلوی خودم هست لذا اعدام هم برای شان کمه
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
0
0
بهار عالی دعا کرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
1
0
متاسفانه متن جربان رو جوری نوشته بودن انگار هیچ جرم وگناهی رخ نداده ونویسنده با قصد ونیت سوء خواسته احساس دل سوزی خواننده را بر انگیزد. واقعا" متاسفم .به نظر من باید آن دو نفر دیگر را هم اعدام می کردند.
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
0
0
چرا اینارو اعدام کردند،آدم نکشته بودند که
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین