کد خبر: ۸۸۴۲۹
تعداد نظرات: ۶۹ نظر
تاریخ انتشار:

مخدري‌‌‌كه‌‌مثل‌نامش‌وحشتناك‌است/عكس(18+)

«كروكوديل» عنوان مخدر جديدي است كه بنابر گزارش‌هاي غيررسمي وارد بازار مصرف كشور شده است هرچند مقامات رسمي نيز اين موضوع را شنيده‌اند اما آنرا هنوز به طور قطعي تاييد و يا رد نمي‌كنند.
ايسنا:

مخدر «كروكوديل» كه مصرف آن به عنوان ماده اعتياد آور جديدي در جهان بخصوص «روسيه» گسترش يافته، در قاره اروپا كشف شده است.

ماده مخدر كروكوديل از تركيب "قرص كدئين" با "بنزين"، "تينر"، "يد"، "اسيد كلريدريك" يا همان "جوهر نمك" و "فسفر قرمز" توليد مي‌شود.

اين ماده مخدر كشنده به عنوان جايگزيني براي «هروئين» تبديل شده و قيمت آن به مراتب پايين‌تر از اين ماده مخدر (هروئين) است، اما به دليل مواد خطرناكي كه در آن وجود دارد، از هروئين كشنده‌تر است.



ماده مخدر كروكوديل كه از سال 2002 ميلادي در دو منطقه سيبري و خاور دور شناخته شده، در سال‌هاي اخير افزايش چمشگيري در اين كشور داشته است، به طوري كه تا سال 2011 ميلادي حدود 100 هزار نفر در روسيه به اين ماده مخدر اعتياد يافته‌اند.

بررسي افراد معتاد به اين ماده مخدر نشان داده است كه مخدر كروكوديل باعث مي‌شود تا "پوست بدن" به رنگ سبز درآيد و پس از مدتي گوشت بدن به طور كامل پوسيده شده و از بين برود.

توليدكنندگان اين ماده مخدر، از بنزين به عنوان ماده حلال و از ساير مواد تركيبي به عنوان واكنش دهنده استفاده مي‌كنند تا قرص دارويي كدوئين به اين ماده مخدر تبديل شود.

مهمترين دليل گسترش توليد و توزيع اين ماده مخدر در روسيه، دسترسي آسان افرد به قرص كدوئين بدون نياز به نسخه پزشك، گزارش شده است.

مركز كنترل مواد مخدر روسيه اعلام كرده‌ است كه در سه ماه نخست سال 2011 ميلادي حدود 65 ميليون دوز از اين ماده مخدر در اين كشور كشف و توقيف شده است.

ستاد مبارزه با مواد مخدر ورود مخدر «كروكوديل» به بازار را شنيده، اما نه تاييد مي‌كند و نه رد

علي علي‌اكبريان ـ مديركل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر ـ در گفت‌وگو با ايسنا، درباره ورود و مصرف مخدر جديد «كروكوديل» به كشور اين گونه اظهار نظر كرد كه "ورود اين مخدر به كشور را نه تائيد مي‌كنيم و نه رد".


وي تاكيد كرد: شنيده‌ايم چنين مخدري وارد بازار شده، اما وجود آن را نه تائيد مي‌كنيم و نه رد و اين موضوع در دست بررسي و تحقيق است.

علي‌اكبريان افزود: شنيده‌ايم اين مخدر جديد از دسته آمفتامين‌هاست، اما اينكه از كجا وارد كشور شده و آيا صحت دارد يا خير؟ در دست بررسي است و بزودي جزئيات آن را اطلاع‌رساني خواهيم كرد.

گزارش‌هاي غير رسمي از مصرف ماده مخدر جديد كروكوديل را دريافت كرده‌ايم

همچنين فريد براتي‌سده ـ مديركل پيشگيري و درمان اعتياد سازمان بهزيستي كشور ـ با اعلام دريافت گزارش‌هاي غيررسمي از مصرف ماده مخدر جديد كروكوديل، گفت: هنوز از مراكز درماني اعتياد سازمان بهزيستي گزارش رسمي در اين زمينه دريافت نكرده‌ايم.

وي با بيان اينكه مواد جديد مخدر، همان مشتقات تركيبي از مواد مخدر صنعتي و ديگر تركيبات هستند، عنوان كرد: سيستم مافياي مواد مخدر به سمت ايجاد تركيبات جديد مخدر سوق يافته‌اند.

براتي سده در مورد مشتقات و مواد تركيبي موجود در مخدر كروكوديل گفت: كروكوديل تركيبي از مواد مخدر با مواد فرار است و جزو روانگردان‌ها محسوب مي‌شود كه اين روانگردان‌ كاركردي خطرناك‌تر و تخريبي‌تر از ديگر مخدرها دارد؛ مشكلات بيشتري ايجاد مي‌كند، لذا درمان آن به مراتب دشوارتر است.

مديركل پيشگيري و درمان اعتياد سازمان بهزيستي كشور در ادامه با تاكيد بر لزوم آگاهي بخشي جدي در بحث پيشگيري از اعتياد عنوان كرد: مافياي مواد مخدر با اين عنوان شروع به توزيع اين مواد مي‌كنند كه اين مواد مشكلي ايجاد نمي‌كنند و اعتيادآور نيستند و بدين ترتيب به جذب افراد براي مصرف اقدام مي‌كنند.

براتي در پايان خاطرنشان كرد: لازم است، رسانه‌ها به ويژه صدا و سيما در اين زمينه فعالتر ظاهر شوند و روند آگاهي‌رساني به جوانان و خانواده‌هايشان پررنگ‌تر باشد.

علي‌رغم اينكه مسوولان مربوطه نيز ورود اين ماده مخدر جديد به بازار مصرف ايران را شنيده‌اند، اما به نظر مي‌رسد مسوولان ذي‌ربط، اطلاع‌رساني دقيق در اين باره را منوط به مراجعه مصرف‌كنندگان بيمار ناشي از مصرف مخدر كروكوديل به مراكز درماني ترك اعتياد مي‌دانند تا در مورد عواقب آن به صورت شفاف صحبت كنند.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۶۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
مهدی
|
UNITED STATES
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
3
94
خدا لعنت کنه اینا رو که یه همچین ماده مخدری رو تهیه میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
بشمار
مجد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
آیکیوی ناشناس بشمار نه باید بگی بش باد
سهیلا *
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
جناب مجد میگن ( بیش باد) ؛ بش باد هم غلطه
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
بیشمار هم میشه گفت
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
شماها همتون حالتون بده
نياز
| - |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
هرچي معتاد بايد كشت.اعتياد ترك نداره.
SaEeD&G
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
بش باد
+
یمنا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
4
53
بنظر من باید یه ماده مخدری درست کنن که توش از سیانور استفاده شه که این بندهای خدا اینجوری زخم نشن زود برن تو فضا و دیگه برنگردن
معتاد معتاده و هیچ اسم دیگه ای هم نمیشه روش گذاشت { بیمار }
پاسخ ها
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
احسنت. متاسفانه روانشناسان كه اكثرا خود نيزمند دكتر هستند، براي حفظ كاسبيشان، معتادان را بيمار جا زده‌اند!
مدیر پایگاه آقا مرتضی بنده نیز بشخصه در خصوص روانشناسی در ایران واقعا دچار مسئله هستم اما مراقب باشید اتهام بیمار بودن اکثر روانشناسان بخاطر غرض شخصی نباشد که خدای ناکرده شما که از انسانهای بسیار ارزشمند این مرز و بوم هستید خدای ناکرده دچار گناه اتهام خواهید شد
در ضمن بازهم تاکید می کنم بخش وسیعی از معتادین واقعا بیمار هستند البته نوع بیماری آنها باید کاملا بررسی شود مثلا عقده های روانی ، کمبودهای خانوادگی ،شکست در عشق ، رد شدن در کنکور و صدهها دلیل که البته بیشتر بر می گردد به شخصیت ضعیف معتاد باعث اعتیاد می شود که البته با دانستن دلیل و انگیزه روآوردن معتاد به مواد و رفع مشکل و درمان روانی معتاد امید به سلامت انها زیاد است
چکش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
احسنت بر بولتن عزیز. بسیاری از هموطنانمان با کمک همین روانشناسان حاذق پاک شده اند و همگی به این مساله اذعان دارند. دلیل موفقیت آنها خواست حقیقی برای درمان و اجرای مو به موی دستوران پزشک روان شناس و روانکاو با نیت راسخ و افتادن در مسیر درمان بدون بهانه گیری بوده است.
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
سلام برادر بولتن. قبل از هرچيز، هم از حسن نظري كه به بنده داريد و هم از توصيه مشفقانه‌تان صميمانه ممنونم. ولي باور بفرماييد بنده هيچ پدر كشتگي شخصي با روانشناسان ندارم. كافيست كتبي كه مي‌خوانند را بخوانيد تا از تمام آنها متنفر شويد، هرچند كه چون بنده استثناهاي چندي مثل دكتر شرفي، دكتر گلزاري و غيره را در بين آنها ديده‌ام، معتقدم هستند روانشناسان آدم حسابي كه خودشان را محصور كتب دانشگاهي نكرده‌اند و به همت خودشان، دانششان را پالايش نموده و آن را با آموزه‌هاي اسلامي-ديني هماهنگ نموده‌اند.

و اما در مورد بيمار بودن معتادان كه فرموديد خواستم عرض كنم كه آيا واقعا دلايلي كه فرموديد را نشانه بيماري مي‌دانيد؟ اگر چنين است، پس ديگر كدام رذيله اخلاقي در دنيا باقي مي‌ماند كه نيازمند مجازات و تنبيه باشد؟ دروغگويي، غيبت، تهمت، زنا، خودارضايي، هرزگي و كلا تمام گناهان ديگر همه ناشي از ضعف شخصيت افراد هستند. مگر جز اين است؟ پس تمام آنها را بايد بيماري دانست و نه رذيله! چگونه است كه هيچكس قاتلي مثل شهلا جاهد كه اوج ذلت و عقده رواني و كمبود خانوادگي و غيره از او مي‌بارد را بيمار نمي‌داند؟ آيا دليل او از دليل معتادان معقول‌تر نبود؟

متاسفانه همين روانشناسان بيسواد غرب‌زده كاري كرده‌اند كه الان عزيزي چون شما نيز در درونتان نهادينه شده است كه زمين و زمان دست به دست هم داده‌اند تا معتاد را به جرم بزرگ اعتياد بيالايند و او اين وسط هيچكاره است. شما از يك معتاد بپرسيد چرا معتاد شدي؟. به دليل همين خيانت روانشناسان غربزده، همگي هزاران دليل بابت جرمشان از در و ديوار و جامعه و ديگران و زمين و آسمان بابت اعتيادشان خواهند آورد، ولي بلا استثنا حتي يكيشان هم نخواهد گفت به خاطر بي‌ارادگي خودم، به خاطر ضعف خودم، به خاطر هواپرستي خودم، به خاطر فلان و بهمان خودم. همين خود را مقصر ندانستن است كه اصلي‌ترين عامل گسترش اين جرم و رذيله اخلاقي گرديده است.

بايد تفكر بيمار بودن معتاد يا مبتلايان بههر رذيله اخلاقي ديگري از ذهنشان پاك شود تا اميد به شكوفايي اراده براي رفع آن رذيله داشت. وگرنه تمام تلاش‌ها همگي كشك است.
مدیر پایگاه آقا مرتضی عزیز اینها با هم خیلی فرق دارد بنده هم نوشتم معتاد به این دلایل و صدهها دلیل دلیل دیگر به علت ضعف شخصیتی خودش رو به اعتیاد می آورد و معتاد دو بخش است معتادی که دگرآزاری دارد و معتادی که خودآزاری دارد باید میان این دو تفاوت قائل شد دگرآزار را باید مجازات و درمان کرد اما خودآزار را باید درمان کرد
شما کاملا موافقم که نباید طلبکارشان کرد.
نوشتم بنده نیز با بحث روانشناسی در ایران با شما تا حدودی موافقم
آقا مرتضی فکر می کنم تفاوت ما در بسیاری موارد از این بحث ،عنب و انگور است
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
بولتن جان بنده ترجيح مي‌دهم سخن شما را اينگونه بيان كنم: "دگرآزار را باید مجازات و اصلاح کرد اما خودآزار را باید اصلاح کرد".
سحر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
با اقا مرتضی در مورد بحث روانشناسها کاملا مخالفم هیچ روانشناسی نگفته که معتادها بخاطر چیزهای دیگه معتاد شدن بلکه همیشه خواستن این اعتماد به نفس رو در اونها بخاطر ترک اعتیاد بالا ببرن شما یک طرفه قضاوت میکنین الان دنیا روانشناسها رو قبول داره(البته نه همشونو)شما میگین به خاطر کتابهاشون ازشون متنفرین جسارتا یه کم زیادی تند قضاوت نکردین؟اینجا ایرانه هیچ بحث روانشناسی به دور از شرایط شرعی تدریس نمیشه اگر از طرف روانشناس خاصی شما دیدین که شده سرخود بود یعنی از خودش دراورده و هیچ کس مقصر حرف ایشون نخواهد بود روانشناس حداقل 16 تا 20 سال درس خونده بیسواد نیست چون شما قبولشون ندارین پس بیسوادن؟چطور ادم محترمی مثل شما حاضرین به خاطر اعتقادات شخصی خودتون به یک قشر تحصیل کرده توهین کنین؟
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
سركار خانم سحر به راستي شما تصور مي‌فرماييد چون اینجا ایران است، هیچ بحث به دور از شرایط شرعی در دانشگاه‌هاي ما تدریس نمی‌شود؟ متاسفانه، متاسفانه كلا در مبحث علوم انساني، از اقتصاد و مديريت گرفته تا روانشناسي، دروسي در دانشگاه‌هاي ما تدريس مي‌شوند كه نه تنها هيچ سنخيتي با اسلام ندارند، بلكه بعضا كاملا با آن مغاير نيز هستند. به عنوان مثال در يكي از كتب روانشناسي دانشگاهي خواندم ﴿غريب به مضمون﴾ " لواط نه بيماري است و نه گناه، بلكه يك نياز است". به نظر شما آيا اين آموزه‌اي اسلامي است؟!

متاسفانه بخش عظيمي از دروسي كه در دانشگاه‌هاي ما آموزانده مي‌شود جزو بی‌سودترین، بي‌فايده‌ترين و مضرترين چيزهاي دنيا است و آن ١٦-٢٠ سالي كه شما فرموديد عمدتا يك اتلاف وقت است و نه علم آموزي. اگر غربي‌ها اين علوم را تاييد نمي‌كردند و اگر سنگ محكمان هورا كشيدن آنها نبود آن وقت متوجه مي‌شديم كه به راستي چه ميزان از آنچه در دانشگاه‌هاي ما تدريس مي‌شود، مفيد و به درد بخورند.

دروس دانشگاهي ما به يك پالايش اساسي و بنيادين نياز دارند. از نظر بنده مدرك نشانه سواد نيست. چه بسيار ديده‌ام دكترها و به ظاهر علمايي كه به راستي هيچ نمي‌فهمند و اگر غرور و خودباوري كاذب حاصل از آن تكه كاغذي كه دانشگاه به عنوان مدرك به آنها داده است را نداشتند، اوضاعشان خيلي بهتر بود. و برعكس، چه پيران به ظاهر بی‌سوادی كه خواندن هم نمي‌دانند، ولي كوهي از علم و دانش مفيدند.
م سادات موسوی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
با نظر خانم چکش موافقم ضمن اینکه با نظر آقای مرتضی سطر به سطر موافقم و صد البته در مورد کتب و دروس دانشگاهی چه واضحاتی را بیان کرده اند.
سحر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
جسارتا میتونم بپرسم کدوم کتاب اینو نوشتن؟من روانشناسی میخونم همچین چیزی رو ندیدم شاید هم قراره از این به بعد ببینم.
اقا مرتضی توی دانشگاهها استادها تمام مسائلی رو که کتابها نوشتند رو تایید نمیکنن در ضمن برای اون چیزی که کتاب نوشته روانشناس مقصره؟شما فرمودین روانشناسهای روانی و غرب زده من نمیگم نگین میگم کلی نگین یکی از استادهای ما از بزرگترین روانشناسهای ایرانه همیشه میگه سعی کنید یک روانشناس خوب باشید نه یک روانشناس روانی!منظورم اینه که کلمه روانشناس روانی بین خود روانشناسها هم رایج هست ولی همشون هم روانی نیستن
این که شما فرمودین در مورد لواط اینجور نوشته شده رو من ندیدم و حتی نشنیدم ولی شما ایا دیدید که روانشناس ایرانی والبته معتقد که کم هم نیستن عمل زشت و کریه خودارضایی رو معمول و حتی درمان روان پریشی بدونن؟همیشه ما شنیدیم از روانشناسها و سایتهای اینترنتی مختلف که این عمل زشت هم در اسلام گناهه و هم عوارض خیلی زیادی هم داره و همیشه روانشناسها کوشیدند برای جلوگیری از این گناه بزرگ و راه حلهای زیادی هم پیشنهاد شده مثل تفریحات سالم ورزش و چیزهای دیگه اونوقت شما میگین روانشناسهای غرب زده در حالی که در غرب خودارضایی یکی از بهترین درمانهای روان پریشی حساب میشه متاسفانه!! البته از هر قشری غرب زده اش هم هست ولی نه تمام یک قشر خاص در مورد بیمار بودن معتاد ها هم باید بگم اینکه شما مخالف این قضیه هستید درست ولی هیچ روانشناسی نگفته معتاد گناه نکرده یا هر چیز دیگه ای فقط میتونم ساده تر بهتون بگم چیزی که قابل درمان باشه بیماری محسوب میشه و معتاد از اون جهت بیمار حساب میشه و روانشناسها میکوشند برای درمان انها در حالی که دروغگویی زنا خودارضایی و تمام اون چیزهایی که شما فرمودید درمان ندارن و فقط با توبه میشه پاک شد البته اگر شکسته نشه ضمن اینکه به خطرناک بودن معتاد هم معتقد هستن و منکرش نمیشن ولی نمیتونیم که معتادهارو سنگسار کنیم مجبوریم درمان کنیم و خیلی زیادن مهتادهایی که انقدر اراده بالایی داشتن که چندین ساله ترک کردن و زندگی خوبی هم دارن البته من گفته های شمارو قبول میکنم و از بسیاری از گفته های شما و امسال شما واقعا چیزهای زیادی یاد گرفتم قصد بیادبی هم نداشتم فقط یه اعتراض معمولی کردم اگر نه که من در تجربه به گرد پای شما هم نمیرسم فقط اقا مرتضی ما با هر شخصیت و هر مقامی که باشیم اجازه نداریم به هیچ قشری از جامعه توهین کنیم فقط خواستم بگم هیچ وقت کلی قضاوت نکنیم نه درمورد معتادها نه درمورد روانشناسها اگر هم بی ادبی و جسارتی شده معذرت میخوام
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
سركار خانم سحر قبل از هر چیز لازم مي‌دانم از نقد منصفانه جنابعالي كمال تشكر را داشته باشم. و اما پاسخ بنده به سؤالاتی كه فرموده بوديد.

فرموديد نام كتاب مورد نظر چيست. خب! جنابعالي سبب خير شديد، چون بنده مدت‌ها قبل آن را ديده بودم و نام كتاب در خاطرم نبود و جنابعالي با سؤال خود مجبورم كرديد ساعت‌ها ذهنم را شخم بزنم تا پاسخ را بيابم و خدا را شكر سرانجام توانستم اين نام را از زير خروارها خاك ذهنم بيرون كشم!:

مجموعه ٣ جلدي خلاصه روانشناسي: علوم رفتاري/روان‌پزشکی باليني
نوشته: كاپلان و ساروك

البته همين يك مورد نيست. قديسين كتب روانشناسي دانشگاه‌هاي ما منحوسيني همچون فرويد و آلفرد كينزي و … مي‌باشند كه معرف حضور همه هستند و از فرط كثيفي، نياز به معرفي ندارند. حال چگونه افكار اين افراد كتب درسي ما را مي‌سازند، بنده در شگفتم و هيچ پاسخي براي آن ندارم!.

فرموديد بنده همه روانشناسان را به يك چوب رانده و تمام آنها را رواني معرفي كرده‌ام! كجا بنده چنين كردم؟ اگر به پيام اول بنده دقت بفرماييد عرض كردم "متاسفانه روانشناسان كه اكثرا خود نيازمند دكتر هستند" و وجود واژه "اكثرا" در اين جمله به خوبي نشان مي‌دهد كه يعني "همه چنين نيستند و در بين آنها هستند قليلي كه برخلاف آب شنا مي‌كنند". حتي در پيام ديگر خود صراحتا از استثناهايي همچون دكتر شرفي و دكتر گلزاري ياد كردم و اين خود دليل ديگري است كه برخلاف آنچه شما فرموديد، بنده تمام روانشناسان را به طور كل رواني نمي‌دانم. كلا بنده هیچ‌گاه هيچ گروهي را به كل رد نمي‌كنم، چون امكان ندارد بر تمام آنها اشراف داشته باشم كه بتوانم چنين نظري بدهم. حتي هنرپيشگان ﴿كه از نظر بنده بهترينشان نيز به بدترين شغل عالم مشغولند﴾ را نيز كلا زير سؤال نمي‌برم، چه برسد به ساير حرف.

فرموديد در بين روانشناسان ايراني و معتقد، آيا كسي را سراغ دارم عمل شنيع خود ارضایی را عادي تلقي كند؟. بايد بگويم با ذكر "معتقد" كه شما فرموديد خير، نديده‌ام. هرچند تعداد این‌گونه روانشناساني كه بنده می‌شناسم متاسفانه به تعداد انگشتان دو دست هم نمي‌رسد. اما اگر واژه "معتقد" را از كلامتان حذف كنيد، بايد بگويم فراوان! باز هم با كمال تأسف بايد عرض كنم كه تاكنون در تمامي كتب روانشناسي كه خوانده‌ام، حتي يك مورد ﴿تاكيد مي‌كنم، حتي يك مورد﴾ نديده‌ام اين عمل را نكوهيده باشند. بلکه در تمامي آنها ذكر شده است افراط نكنيد و اجازه دهيد انرژي بدن مجددا احيا شود و بعد دوباره اين عمل شنيع را تكرار كنيد! حتي برخي از آنها كوشيده‌اند ثابت كنند اين عمل فاقد هرگونه عوارض جانبي است و نبايد از آن ترسيد‼

فرموديد چرا بنده از واژه روانشناس غرب‌زده استفاده كرده‌ام. خداوكيلي شما كه خود طلبه‌ي اين رشته هستيد بفرماييد در تمام كتاب‌هايي كه تاكنون خوانده‌ايد، چند مطلب غير ترجمه‌اي از كثافاتي غير از فرويد و كينزي و پياژه و … ديده‌ايد؟ در كدام كتاب با استناد به تفكرات تربيتي اهل بيت، روان انسان مورد واكاوي قرار گرفته است؟ چقدر در كتب روانشناسي كنوني از اخلاق و شيوه تربیت اسلامي سخن به ميان آمده است؟ ووو

فرموديد معتادان را نمي‌توان سنگسار كرد. بنده نيز چنين عرضي نداشتم. سخن بنده اين است كه هر واژه‌اي، داراي بار تربيتي-اخلاقي مخصوص خود است. واژه "درمان" در لفظ عامه تعريف علمي مد نظر شما را ندارد. وقتي از در و ديوار دائما مي‌گويند معتاد بيمار است، بار رواني آن بر معتاد يعني تو هيچ تقصیری در معتاد شدن خود نداري و كل جامعه بايد به پرستاريت بپردازند و اين يعني جري كردن معتادين. تا معتاد خود را مقصر نداند، ترك اعتياد ممكن نخواهد بود. هنوز هم بنده ترجيح مي‌دهم به جاي واژه "درمان" از واژه "اصلاح" استفاده كنم كه بار رواني آن بسيار متفاوت از واژه "درمان" است؛ بي‌آنكه نيازي هم به سنگسار معتادين باشد. معتاد بايد بفهمد كه مقصر اصلي خود او است؛ نه فقر، نه دوست ناباب، نه خانواده، نه اجتماع و نه هيچ عامل ديگري؛ فقط و فقط خود خودش!

از حسن ظن جنابعالي به خود نيز كمال امتنان را دارم و خالصانه براي چندمين بار عرض مي‌كنم كه بنده بي‌سواد مطلقي هستم كه دایماً در حال آموختن از عزيزاني همچون شما هستم. واقعا چيز زيادي نمي‌دانم و اندك دانسته‌هايم در زير انبوه نادانسته‌هايم مدفون‌اند. اگر احيانا از بيان بنده جسارتي برداشت نموديد و باعث تكدر خاطرتان شد نيز صميمانه از شما پوزش مي‌طلبم.
سحر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
خیلی ممنون اقا مرتضی من خودم دیروز از یکی از استادهامون در مورد همینی که شما فرمودین پرسیدم و ایشون گفته شما رو تایید کردن و همین کتابی که فرمودین با چند تا کتاب دیگه رو معرفی کردن و تاکید کردن که بهتره نخونمشون!!!و گفتن برام چکیده مطالب بعضیهاشونو میاره چون گفت بهتره تمام این کتابهارو نخونیم و همینطور اشاره کردن به این که بیشتر کتابهای(حتی دانشگاهی) روانشناسی نوشته روانشناسهای ایرانی نیستن و فقط ترجمه شده نویسنده های غربی هم اکثرا دین خودشون رو نادیده میگیرن چه برسه به اسلام. و کتابها یک بررسی اساسی نیاز دارن که متاسفانه اینکار توی ایران اجرا نمیشه حتی خودشون هم نمیدونستن چرا که البته بعضی از استادها این مطالب رو توی دانشگاهها نه تنها بیان نمیکنن حتی به کلی از امتحانات هم حذف میکنن(که برا ما همیشه همین بوده و اکثر استادها گذرا یه چیزهایی گفتن و رد شدن)بعضی استادها هم متاسفانه نه تنها مطرح میکنن حتی تایید هم میکنن!!! درمورد خود ارضایی فرموده شما درسته ولی من از تمام اون چیزهایی که از کل دانشگاهمون یادمه این بود که استادهامون گفتن هیچ وقت این عمل رو تایید نکنید حداقل بخاطر این که جامعه و دینمون تایید نمیکنه و بهمون یاد دادن همه نوشته های کتابهامون رو تایید نکنیم چون عقاید جامعه ما با عقاید جامعه جهانی متفاوت هست بهمون یاد دادن هیچ وقت به مراجعه کننده مون بخاطر تخلیه انرژی خودارضایی رو حتی چند ماه یکبار هم پیشنهاد نکنیم و همیشه تشویق در ترک کردن این کار هم بکنیم و همیشه مریضهامون رو از غضب خدا بترسونیم البته استادهایی هم بودند که تایید کردند ولی خود ادم میتونه به اموخته هاش فکر کنه و به نتیجه برسه در کل من معتقد هستم که طرز اموزش مهم هست ولی نه مهمتر از طرز فکر خود ادم و اعتقاداتش.
اگر فقط طرز اموزش مهم بود یکی از استادهامون که استاد دیگرمون ایشون رو به قول شما روانشناس روانی یاد کردند سر کلاس میگفت ایران نباید مسئله حجاب رو جدی بگیره چرا که حجاب در دنیا یا نیست یا اجباری به اون نیست و اجباری بودن اون در ایران تنش روانی ایجاد میکنه!!!!!!پس منی که به حجاب واقعا معتقد هستم باید بدون فکر بگم درست میگه؟؟؟معلومه که قبول نمیکم به هر حال باز هم از راهنمایی هاتون تشکر میکنم ممنون
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
يك مورد جا ماند. متاسفانه به دليل غربزدگي شديد جامعه دانشگاهي ما، تا مطلبي از سوي غربي‌ها تاييد يا به ما ديكته نشود، كسي حال و حوصله تحقيق جداگانه را ندارد و اين در حالي است كه ما خود غني‌ترين منابع را در تمام زمينه‌هاي علوم انساني و پزشكي داريم. به عنوان مثال همين حجامت ساده را تا غربي‌ها تاييد نكردند، وزارت فخيمه!!! بهداشت آن را غيرقانوني مي‌دانست و با آن برخورد مي‌كرد و اهداي خون را معادل عصر حاضر آن بر مي‌شمرد!

با توجه به اينكه جنابعالي قرار است جزو معدود روانشناسان فرهيخته كشور شويد، اين مقدمه را گفتم كه به اين نكته اشاره كنم تا اگر مايل بوديد بر روي آن تحقيق بفرماييد كه تاكنون هيچ كس به آن نپرداخته و مثل بسياري موارد ديگر، موضوعي بكر و دست نخورده است و جاي تحقيق فراواني دارد:

حديثي از پيامبر خدا ﴿صلي الله عليه و آله و سلم﴾ نقل است كه جواني به ايشان مراجعه نمود و از خودارضايي شكايت كرد و پرسيد براي اصلاح اين اعتياد چه كند؟. پيامبر فرمودند موهاي بدنت را نتراش و بگذار بزرگ شوند.

رابطه مو و اين اعتياد چيست؟ با نتراشيدن موها چه اتفاقي در بدن مي‌افتد؟ نقش نتراشيدن مو در كاهش شهوت چيست؟ آيا اين موضوع در زنان و مردان عملكرد يكساني دارد؟ و صدها سوال ديگر كه مي‌توان روي آن كار نمود.
سحر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
واقعا تشکر میکنم این بهترین مطلبی بود که میتونستین یادم بدید این حدیث رو خودم هم شنیده بودم ولی هیچ وقت بهش فکر نکرده بودم باز هم به خاطر راهنمایی دبشتون ممنون حق برادری به گردنم گذاشتید مرسی
SaEeD&G
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
آقاي مرتضي.ام باز هم مثل هميشه ++
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
خواهش مي‌كنم سركار خانم سحر! واقعا شرمنده مي‌فرماييد. بنده لايق چنين ابراز لطفي نيستم. از برادر SaEeD&G هم به خاطر ابراز لطفشان ممنونم.

به عزيزاني كه مايل هستند، خواندن تز دكتراي دكتر پاك‌نژاد با عنوان اولين دانشگاه، آخرين پيامبر و همچنين مجموعه تربيت اسلامي "گفتار فلسفي" از استاد فلسفي را جدا توصيه مي‌نمايم. كتب روانشناسي دكتر علي قائمي نيز كتب مفيدي هستند.

متاسفانه برخي از اين كتب بسيار مفيد نيز همچون بسياري از كتب مفيد ديگر كمي ناياب هستند و براي يافتن آها يا بايد به كتابخانه‌هاي بزرگ مراجعه كنيد ﴿كه چنين كتاب‌هايي در اكثر آنها يافت نمي‌شود!﴾ و يا با كفش آهني، بازار كتاب را زيرو رو نماييد و دست دوم آنها را بخريد، تا جايي كه بنده هنوز هم نتوانسته‌ام تمام جلدهاي سري "اولين كتاب، آخرين پيامبر" را بيابم. ولي باور كنيد ارزش آن را دارد. مجموعه فوق‌العاده مفيد و آموزنده‌اي است. يك چيزي مي‌گويم، يك چيزي مي‌شنويد!
حسین سوری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
5
23
اینو انتشار بده بولتن جان :

صد رحمت به تریاک ...

که چهارتا مرد قبلا میکشید اونو ...

گر چه من از سیگار هم متنفرم چه برسه

به مواد مخدر ...
پاسخ ها
چکش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
بله؟؟!!!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
تریاک ریشه گیاهی داره (البته منظورم این نیست که برید بکشید) نه مثل اینا که معلوم نیست از چی میگیرن
سهیلا *
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
جناب ناشناس همین تریاکی هم که ریشه گیاهی داره و توزیع میشه ، طبق گزارش کارشناس نیروی انتظامی 80 درصدش از فضولات شتر هستش . یعنی قاطی داره خالص دست مشتری نمی دهند .
حالا آقایون عملی که دوست دارند مصرف کنند نوش جونشون ما که بخیل نیستیم .
سهیلا *
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
حسین آقا به اونی که از گلوی زن و بچه میزد تا برای چند لحظه بره تو فضا نمیگن مرد ؛ اینا از نامرد هم بدترند . کافیه یه نگاهی به دور برمون بندازیم و پای درد دل خانواده ی این به اصطلاح مردان ( ! ) بشینیم اونوقت فقط تاسف میخوریمو تاسف .
حسین سوری
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
بله سهیلا خانم نظر شما درسته ...

واقعا این اعتیاد چی داره ؟؟؟
چکش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۸
2
27
ایکاش رسانه های به امر مواد مخدر بیشتر بپردازند. این معضل بزرگ هم به اندازهء حجاب و اختلاس اهمیت دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۸
100برابر از حجاب اهميت داره چون مردي كه معتاده مي شه ناموس براش چقدر اهميت داره يا زني كه معتاد مي شه حالا هي پيچه رو محكم بگيره وقتي مواد گيرش نياد چكار كه نمي كنه تا اون بدست بياره
ترو خدا به داد اين بدبختي كه تو جامعه بيداد مي كنه برسيد اگر هنوز گوش شنوايي وجد داره
چکش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۸
من که ارجحیت ندادم هر چیزی به جای خود.ولی متاسفانه کسانی هم هستند که از این طرف ارجحیت میدهند. به نظر من الان در مملکت ما اسلام کاملا گزینشی شده. به ، تکبر، دروغ... کمتر از گناه بی حجابی توجه میشه. اساس اسلام پاکیزگی ست ولی شهر و کوچه و خیابان و آن رایحهء کریه در تاکسی و مترو اثری از اساس اسلام ندارند.و ده ها مثال دیگر.
الف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۸
2
8
صد رحمت به تریاک حداقل اینجوری انسانیت رو زیر سوال نمیبره .
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۸
4
10
انشاالله با ورود اين ماده مخدر ومصرف ان توسط معتادين گرام بزودي نسل اين موجودات كه شبيه انسان هستند برچيده خواهد شد انشالله
پاسخ ها
سحر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۸
چه حرف زشتی متاسفم براتون خیلی
مبینا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۸
خیلی سنگدلی اقارضا .ان شاالله که همه معتادان بتونند ترک کنند وبه اغوش جامعه برگردند
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۸
0
8
فرق بین آدمها اینجا معلوم میشه - یه نفر میشه دانشمند و جون میلیونها نفر رو نجات میده و یه نفر هم میشه ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۸
4
0
اینها در روسیه تولید می شوند
حبيب ورزقان تبريز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۸
1
8
خداخودت كمك كن يا امام زمان ادركني
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۸
10
2
قشنگ درصد ترکیبشم بنویسید از فردا صبح ملت تلپاتی هر کدوم 2 کیلو تو لید کنن برای زمستونم داشته باشن
پاسخ ها
سحر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۸
انقدر بدم میاد خبرگزاریها هر چی مینویسن شما میگین تبلیغه!!!!!!!این عکسها برای عبرت گرفتن از تجربه دیگرونه نه تبلیغه مواد مخدر
الب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۸
0
7
معلومه وقتي جوهرنمك توش باشه چي ميشه
حامد
|
SWITZERLAND
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۸
1
9
به نظر من باید موادی بد تر این به دست معتادان داده بشه..کسی که از عواقب یه چیز آگاهه چرا باید بره دنبالش...یعنی معتادی نیست که از عواقب کراک یا شیشه آگاه نباشه؟؟؟پس چرا میرن دنبالش؟؟
پس باید یه موادی داد دست معتادا که همون بار اول خلاص بشن...
آتش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۸
1
8
بابا چرا انقدر اینا زحمت میکشن؟؟؟؟؟؟؟؟ یه کاری کنن یه قرص سیانور بگیرن بخورن همه رو راحت کنن در ضمن آدمای بی اراده به غیر خودشون و هم بدبخت نکنن....
افشار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۸
4
5
با سلام.به جاي اينكه نيروي انتظامي به دنبال زن هاي مردم و به اصطلاح بد حجابي بره بهتره يه فكري به حال اين معتادين بي شمار بكنه كه خانواده ها را نابود كردند.
محمد رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۸
2
2
اينچوري كه شما تمام تركيباتش رو گذاشتي مونده طرز تهيش كه اونم از فردا معتادا ي زيادي رو به كشتن ميدي ميگي نه سحر نزديكست
پرستو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۸
10
8
سلام

به شدت از معتادا بدم میاد... همیشه هم از این جمله که "معتاد مجرم نیست بیمار است" بیزار بودم به نظر من معتاد یه چیزی شبیه همون مفسد فی الارضه باید اعدام بشه!
پاسخ ها
سحر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۸
شما برو قاضی شو اینجوری جلوی رشد جمعیت به طرز چشم گیری میگیری
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۸
بنده هم در چرت بودن "معتاد مجرم نیست بیمار است" كه روانشناسان رواني براي حفظ منفعت جيب خود باب كرده‌اند با شما كاملا موافقم پرستو خانم.
مدیر پایگاه آقا مرتضی بنده با شما موافق نیستم معتادین را باید طبقه بندی کرد و از دید بنده بخش وسیعی از معتادین واقعا بیمار هستند و باید با روشهای روانشناسی درمان شوند البته روشهای درمانی متفاوتی را در خصوص معتادین باید در نظر گرفت در ضمن ظاهرا شما عزیزی را ندارید که معتاد باشد که در آن صورت با همه وجود تلاش می کردید او را درمان و از این روح شیطانی نجات بخشید . البته معتادینی هستند که خباثت را چاشنی بیماریشان کرده اند و در واقع مجرمینی معتاد هستند که باید هم درمان شوند و هم مجازات در خور جرمی که مرتکب شده اند .
سحر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۸
یعنی همه روانشناسها روانی ان؟ بهتر بود میگفتین بعضی روانشناسهای روانی این بین خود روانشناسها هم بیشتر رایجه
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۸
بولتن جان خدا را شكر بله! درست فرموديد. بنده در بستگان نزديك و حتي نسبتا دور هيچ نوع معتادي ندارم، ولي اگر بود هم نظرم تغيير نمي‌كرد.

اگر خداي نكرده چنين كسي را هم داشتم، گرچه همانطور كه فرموديد تلاش مي‌كردم اصلاحش ﴿نه درمانش﴾ كنم، ولي باز هم او را بيمار نمي‌دانستم. كاري كه عامدانه و با اختيار صورت مي‌گيرد را نمي‌توان بيماري دانست؛ نفس‌پرستي است، لذت‌پرستي است؛ هواپرستي است. اگر اينگونه است كه شما مي‌فرماييد، دروغگويان و قاتلان و زناكاران و دزدان و غيره و غيره و كلا هر آنكه در دام شيطان گرفتار آمده است بيمار است، نه مستوجب عذاب و تنبيه!

نمي‌گويم معتادان را حتما مجازات كنيم ﴿كه البته بايد تنبيه شوند﴾، سخن بنده اين است كه حداقل رويشان را زياد و طلبكارشان نكنيم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
2
5
فكر نكنم تو ايران توش بنزينم بريزن
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
9
4
خانم پرستو
شما با خودت چی فکر کردی
مرگ فقط واسه همسایس؟
اگر پدر و برادر و شوهر خودتم بودحکم اعدامش روانقد ساده صادر میکردی
من خودم لب به سیگار هم نمیزنم.اما این طرز فکر شما واسع اعراب جاهلیته نه یه انسان اجتماعی
دوستان دیسلایکش کنن لطفا
پرستو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
0
6
سلام

خطاب به آقای محمد:

اتفاقا معتادشم از نزدیک دیدم و به خاطر همین دیدن هم این نظرو دارم ...

سوال : کدوم آدم بیماری به خاطر بیماریش زن و بچه اش رو میفروشه؟

اصلا در کمترین حدش تا حالا زن و بچه ی آدم معتاد رو دیدین؟ من دیدم و به شدت درک میکنم چه احساسی داره وقتی دست به هر کاری میزنن تا اون عضو از خانواده نجات پیدا کنه ولی فقط خودشون به طرف نابودی میرن . . .

یه معتاد فقط خودش میتونه به خودش کمک کنه در حالی که خانواده اش رو در کمترین حد، از لحاظ روحی در بدترین شرایط ممکن قرار میده . . .

هیچ بچه ای از داشتن یه پدر یا مادر بیمار خجالت زده نمیشه اما اگر معتاد باشه چی؟

اصلا ولش کن وارد جزییات نمیشم چون خیلی دردناک میشه. . . دوباره مجبور به خاطره گویی از این و اون میشم . . .
سحر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
4
2
جسارتا دوستان عوض اینکه در مورد معتادها اینجوری نظر بدین و ارزوی مرگشونو بکنین بیاید برای بهبودیشون دعا کنیم به هر حال اونها هم خونواده هایی دارن که براشون عزیز هستن چرا ارزوی مرگ کسی رو میکنید؟خدا رو چه دیدید روزگار دیگه شاید...(البته خدا نکنه)خدا اونی رو لعنت کنه و جهنم نصیبش کنه که این مواد رو تهیه میکنن و جونهای دنیارو بدبخت میکنن و به جونها هم عقل سالمی بده که بفهمن دارن چه اشتباهی میکنن
پاسخ ها
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
اگر صرف دعا بدون تلاش و برنامه‌ريزي مفيد بود، الان دنيا گلستان بود!
سهیلا *
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
سحر جان یه معتاد در کنار بیمار ! بودنش میتونه یه جانی باشه

http://www.fardanews.com/fa/news/203107/
سحر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
البته برنامه ریزی رو من نمیتونم بکنم اقا مرتضی از دست من فقط دعا کردن بر میاد.
سهیلا خانم همه معتادها هم اینجوری که شما میفرمایین نیستن بعضی هاشون رو قبول دارم بله شما راست میگین ولی همیشه هم مشت نمونه خروار نیست.
م سادات موسوی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
سهیلا جان از زحمتی که برای معرفی لینک کشیدید ممنون .

چقدرهم تأسف برانگیز بود، حقیقتا مصرف کننده مواد مخدر چه آنوقت که تأمین باشد چه آنوقت که مواد بهش نرسد از آدمیت فاصله گرفته و انسانی نرمال نیست و اگر اسید پاشی هم نکند باز خطر ناک است.
سهیلا *
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
خواهش میکنم خانم موسوی .

عمق این فاجعه به حدی وسیع بود که فقط خدا میدونه چطور جلوی لپ تاپم میخکوب شده بودم .

یک معتاد هر چقدر هم که بیمار باشه مگه میتونه با دلبندان خودش این کارو بکنه !!!!
مصطفی
|
UNITED KINGDOM
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
1
7
یکی از این معتادین رو گرفت بودند در کمال پر ررویی میگفت منو ول کنید من یک بیمارم !!!
پاسخ ها
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
بنده هم يكي از همين افراد را در تلويزيون ديدم كه پر روتر هم بود و علاوه بر اين كه سخني كه شما فرموديد را مي‌زد، داد سخن هم مي‌داد كه چرا دولت نبايد براي ما سرنگ رايگان بفرستد و جاي مناسب در اختيارمان بگذارد؟. آيا ما بايد در اين كثافت‌خانه مواد مصرف كنيم؟
م سادات موسوی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
مد شده هر چه گناهکارتر ، وقیح تر !!!!
دوست
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
0
5
جوهر نمك خيلي خطرناك است.
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
1
3
هموطن گرامی بشمار نه (بیش باد) ولی در گویش به اشتباه گفته شده بش باد یعنی همون بیش باد و به عبارت دیگر یعنی ماهم همینطور ونظر شماراتایید می کنم.البته ببخشید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
0
4
واااای این چیه دیگههههههههههههه
afsoon
|
FRANCE
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
0
5
با سلام از اینکه اطلاع رسانی میکنید خیلی ممنونم لطفا از این مطالب جدید بیشتر بذارید تا جوونها با این معضلات آشنا بشن خدا ازشون نگذره
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
3
0
عادت اعتیاده هرچند به چیزهای خوب باشه
منتظر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
1
2
پرستو تو به فکر خودت باش.خودشو ناراحت نکن.
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین