کد خبر: ۶۹۱۳۵
تعداد نظرات: ۱۰۹ نظر
تاریخ انتشار:

تلویزیون بی حجاب

عفاف، منظومه ای از احکام و اخلاقیات است که نظام روابط جنسی را براساس آموزه های دین، در کلیت و جزئیت زندگی شهروندان مسلمان جاری می کند. ازدواج دائم و موقت، عدم نگاه به نامحرم، حجاب زن، پوشش مناسب مرد، عدم اختلاط بین نامحرمان و ... از جمله این احکام است.
سایت شهید آوینی:
عفاف، منظومه ای از احکام و اخلاقیات است که نظام روابط جنسی را براساس آموزه های دین، در کلیت و جزئیت زندگی شهروندان مسلمان جاری می کند. ازدواج دائم و موقت، عدم نگاه به نامحرم، حجاب زن، پوشش مناسب مرد، عدم اختلاط بین نامحرمان و ... از جمله این احکام است.

تفقه در این آموزه ها، ما را به دو نکته سوق می دهد: 1. ارتباط حداقلی بین نامحرمان (در صورت لزوم)، 2. تسهیل ازدواج دائم و ازدواج موقت،

یعنی از یک طرف ارضاء رابطه جنسی در چهارچوب مشخص ازدواج دائم و موقت، که برای هرکدام احکامی وجود دارد، و از طرف دیگر به حداقل رساندن رابطه و صحبت با نامحرم.

در مورد اینکه هنوز نتوانسته ایم شرایط ازدواج دائم و موقت را در کشور تسهیل کنیم و سیاستگذاری مشخصی در مورد حداقل ازدواج موقت داشته باشیم چیزی نمی گویم و هرگونه انتقادی را قبول دارم، هرچند بسیاری از این انتقادها را متوجه خانواده ها، والدین و آداب و رسوم دست و پاگیر می دانم، نه صرفا مسئولین.

و اما در مورد دوم یعنی به حداقل رساندن رابطه با نامحرم؛

1. وزارت آموزش عالی طرحی جهت تفکیک جنسیتی کلاس های دانشگاه بعد از گذشت 30 سال از انقلاب اسلامی داشت که مورد هجمه قرار گرفت و ... سَلَّمنا.

2. فیلترینگ اینترنت و قانون مبارزه با ماهواره هم اثر چندانی نداشته، اما تورو بخدا تا قبل از بالا بردن تولید رسانه ای پاک این قانون ها رو حذف نکنید.

3. برخی مشاغل و ادارات، زن و مرد قاطی در هم، بطوری که یکبار شوخی هایشان جوری بود خیال کردم همه به هم محرم اند. حالا از خصوصی چه انتظار در ادارات دولتی وامصیبتا...

4. مطبوعات و سینما هم بی خیال که مدل ها در صفحه اول و روی پرده رژه می روند.

5. و اما رسانه فخیمه ملی ... وااسفاه



در این شب ها شاهد یک برنامه از شبکه دو سیما با نام «جمع ما» با اجرای زنده خانم آزاده نامداری هستیم. اصلا لازم نیست که از شما سوال کنم آیا اجرای این خانم با آموزه های فقهی اسلام مطابقت دارد یا نه؟ چون دارم با چشم خودم می بینم، شاید بگویید از نگاهی مردانه می بینم، خوب، از خانم ها هم پرسیدم، تازه ایشان ظرافت هایی از بی حیایی در این برنامه برایم گزارش دادند که اجمالا به این نکات اشاره می کنم:

1. تحرک هیجانی مجری: دست ها، چهره، تکان خوردن بر صندلی

2. خنده های مکرر مجری

3. استفاده از رنگ های محرک یکدست در روسری و مانتو

4. خیره شدن به چهره مردهای مهمان

5. ....

اساسا ظرفیت شهرت سازی افراد در رسانه های تصویری و بخصوص تلویزیون بشدت بالاست، و آیا مسئولین صدا و سیما متوجه هستند که چه کسی از طریق آنتن دولتی در حال مشهور شدن است؟؟(وبگاه طرفداران آزاده)

و اما شبکه یک هم از گردونه پرداختن به مسائل و آسیب های جنسی موجود در کشور با ساخت و پخش سریال «تا ثریا» عقب نمانده و با طرح گرایشات جنسی نوجوانان عرصه را خالی نگذاشته است. هرچند این سریال قصد جهت دادن به این گرایشات از رابطه جنسی به رابطه صرفا دوستی را دارد اما متاسفانه عوامل تولیدکننده غافل از یک انسان شناسی و دین شناسی درست هستند.

اگر خدا انسان را خلق کرده، پس خداوند انسان را با تمام گرایشات و نیازهایش می شناسد و دستورات دینی را برای جهت دادن به همین گرایشات و پاسخ به همین نیازها قرار داده، چرا شما از خود اجتهاد می کنید؟ اساسا در اسلام رابطه دوستی بین دو نامحرم نداریم. اساسا اسلام از هرگونه رابطه خارج از موارد ضروری بین نامحرمان نهی می کند... این دستور صریح دین است. «وَإِذَا سَأَلْتُمُوهُنَّ مَتَاعًا فَاسْأَلُوهُنَّ مِنْ وَرَاءِ حِجَابٍ ذَلِكُمْ أَطْهَرُ لِقُلُوبِكُمْ وَقُلُوبِهِنَّ...»[1](احزاب/53)، در تفاسیر آمده است که این، یعنی برخورد حداقلی؛ پیامبر گرامی اسلام چهار چیز را سبب مردن قلب، که محل توجه انسان به خداست، می داند که یکی از آنها زیاد معاشرت کردن با زنان از طرف مردان است: «وَ قَالَ أَرْبَعٌ يُمِتْنَ الْقَلْبَ ...وَ كَثْرَةُ مُثَافَنَةِ النِّسَاءِ يَعْنِي مُحَادَثَتَهُنَّ وَ...‏»(طبرسی، 1385ق: 256)
 
دلایلی که تولیدکنندگان سینمایی و سریال ها برای پرداختن به موضوعات جنسی دارند را مرور می کنیم:

- این ها واقعیت های جامعه است و ما هنرمندان وظیفه داریم برای مردم نشان دهیم!

- این ها آسیب های جامعه ماست و ما هنرمندان در قبال افکار عمومی مسئولیت داریم!

- با نمایش این آسیب ها خانواده ها و جوانان را از ورود به چنین مهلکه هایی بیمه می کنیم!

- با نمایش این آسیب ها به مسئولین هشدار می دهیم تا از خواب غفلت بیدار شوند!

- دوست داریم عقده های درونی خود را خالی کنیم .... همینه که هست

ببخشید تفاوت فیلم که یک اثر هنری است با کار خبرنگاری و اطلاع رسانی در چیست؟ آیا هنرمندان می خواهند کار مطبوعاتی کنند؟؟!!

وقتی وضع رسانه ملی اینگونه است، حال والدین برای تربیت جنسی فرزندانشان چه کنند؟ آموزش و پرورش چه برنامه ای می تواند داشته باشد، در حالیکه شبها همه رشته ها پنبه می شود؟ وعاظ بر منابر چه بگویند؟ آموزش عالی چه کند؟ .... البته رسانه ملی قصد دارد شفاف سازی کند و پرده ها را بالا ببرد، حالا دعا کنیم که خداوند توفیقشان دهد یا کمرشان را ...

....................

[1] هنگاميكه چيزي از وسايل زندگي را (به عنوان عاريت) از آنان (همسران پيامبر) مي خواهيد از پشت پرده بخواهيد، اين كار براي پاكي دلهاي شما و آنان بهتر است.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۱۰۹
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۴۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
5
36
من دو کلمه را در این مقاله نفهمیدم سلمنا .و وااسفاه یعنی چی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
به آدرس آیه مراجعه کن
آزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
23
49
آزاده اسم مستعار من است که با آن مطلب میگذارم
اما خداییش این خانم ممکن است با برخی نظراتش موافق نباشم اما مجری خوبی است و به نظر من هرکس با دیدن برنامه ایشان تحریک میشود بهتر است این برنامه را نبیند
خیلی زشت است که حسادت به زیبایی و هنرمندی و سخنوری فردی باعث شود یک نفر خانم پوشیده در چادر را محرک ارزیابی کنیم
خوب اگر با نظزاتش مخالفید بگویید ولی این سبک ارزیابی ها شایسته جامعه مهدوی عج نیست
مدیر پایگاه خواهر گرامی بحث تحریک شدن یا نشدن نیست مهم نوع فرهنگ و ادبیاتی که افرادی اینچنینی در حال رواج آن هستند مهم است .
در همین لحظه فیلمی در حال پخش است (شاید برای شما هم اتفاق بیافتد)شبکه پنج دو تن از دوستان یک مهندس از او سوال می کنند راستی با خانم .... (نام فامیل او را می برند) بالاخره ازذواج کردی آقای مهندس اول آن خانم را با نام فامیلش نام می برد و در ادامه اسم او را می گوید بله با رعنا ازدواج کردم انگار همسرش دختر خاله دوستانش است و .... ببینید تقریبا همه فیلمهای سیما و سینما در حال تغییر فرهنگ بومی ما هستند در واقع آنها روش و نوع زندگی خود را بنحوی به کل جامعه تعمیم می دهند و نمونه اینها در فیلمهای ما زیاد است زنان بدحجاب زنانی متشخص و.... نشان داده می شوند اما زنان محجبه ما زنانی بدزبان و غرغرو و....
پاسخ ها
سهیلا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
چقدر ادبیاتتون شبیه به خانم نامداری هست ؟
یکی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
من فکر نمی کنم چیز حسادت برانگیزی داشته باشه علاوه اینکه از نظر زیبایی هم معمولیه و آدم های مقل اون خیلی خیلی زیادند . تنها چیزی که هست هوش کلامی بالایی داره .
آزاده ججون اینقدر خود کمبین نباش و فرافکنی هم نکن .
متاسفانه امروزه دختران جاذبیت نقش هاو اقتضائات آن را درست درک نمی کنند و همین باعث می شود که دور از آنچه باید باشند عمل می کنند
آزاده
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
به صورت کلی باید بگویم واقعیت آنست که بدلیل کثرت خطاهای صدا و سیما ، این سازمان بجز در بخشی از قسمتهای تحت نظارت واقعی خبری باید از لیست اعتماد ما مردم حذف گردد که سریالها و فیلمها و سایر برنامه های بد آموز تاکنون کم نداشته است پس بخشی از سخنانتان صحیح است.
و اتفاقا بحث من روی استفاده از کلمات و جملاتی همچون محرک بودن و تحریک آمیز بودن بود.
من قبلا هم گفته ام که هدف وسیله را توجیه نمیکند نباید به هر قیمتی و با هر بیان و ابزار اشتباهی سعی به رسانیدن مقصود نمود.
اگر درجایی کلام یا برخورد این خانم اشتباه است بگویید آن کلام یا ان برخورد ایراد دارد
اما اینکه بخواهید یک خانمی را که بجز صورت و دستهایش پوشیده نیست تحت شدید ترین و نامناسب ترین بمبارانها قرار دهید و از این الفاظ برای ایشان استفاده کنید نه فقط اخلاقی نیست که اسلام نیز با ان مخالف است.
آیا این منش جاذبه ایجاد میکند یا دافعه؟ آیا مایل هستید که ایشان نیز هرجوری که هست برود از ایران؟اگر چادری هم نبود اینقدر به او گیر می دادید؟
شما آن همه برنامه نامناسب صدا و سیما و آن آرایشهای فجیع و تیره و آن همه خطا ها را نمی بینید و آنوقت با بی احترامی یک فرد را اینطور می کوبید؟
آنوقت دلایلی هم که آورده اید اینهاست:
"تحرک هیجانی مجری: دستها،چهره، تکان خوردن بر صندلی" !
آیا اگر یک مجری صامت و ساکن و راکد باشد از نظر شما یک مجری مطلوب است؟یا عجبا !
اینهاهمه دلیل هوشمندانه دارد:
1- تا دیدن یکنواختی مصاحبه و صحنه آرام نشست دو نفر باعث القای حالت یکنواختی به تماشاچی نشده و اندکی تنوع در روند اجرا پیش آید
2- تاخود مجری از نشستن ممتد در یک مکان و یک جا خسته نشود
3- تا تمرکز بر روی موضوع مورد گفتگو پیش آید و مخاطب بر روی کلام و نه هیچ تفکر انحرافی دیگر آنهم در یک برنامه زنده تلویزیونی تمرکز نماید
دلیل دومتان این است :
"استفاده از رنگهای محرک یکدست در روسری و مانتو" !
آنهمه افراد از این رنگها در سیما و غیر آن استفاده میکنند ضمن آنکه الان تقریبا استفاده از انواع رنگها و طرحها و...مرسوم شده است حالا شما میگویید برای این خانم آن هم زیر چادر استفاده از این رنگ ها محرک ! است؟؟؟
این یک نگاه منحط و بد و شاید بیمارگونه و غرض دار را میرساند.
دلیل سومتان را هم " نگاه های خیره مجری به مردان میهمان آورده اید" !!اولا من نگاه خیره حرامی در ایشان ندیده ام. دوما من دقت نموده ام که اتفاقا هروقت نگاه ایشان از حدی می خواهد فراتر برود ایشان آن نگاه را فرو می پوشانند.خداوند هم در قرآن خطاب به مردان و زنام مومن نمی فرماید اصلا به هم نگاه نکنید بلکه می فرماید که برخی از نگاههای خود را فروپوشانید: یغضوا من ابصارهم یا یغضوا من ابصارهن .
به نظر من علاوه بر اینکه نویسنده این مقاله از احکام الهی که در باره روابط زن و مرد است میخواسته است برای مقصد خود و شاید برای مومن نمایی بیش از حد خود سوء استفاده نماید
بلکه من یک خطر بزرگتر را می بینم و آن هم این است که برخی اصلا حضور خانمها خصوصا خانمهای با حجاب را در جامعه نمیخواهند و همیشه ترجیح میدهند خانمهای مسلمان مذهبی افراد بی زبان و بدون معروفیت و اشتهار باشند تا به اینگونه راه برای تبلیغ ضد دین بازشود و اصلا کسی سراغ دین هم نرود و بازار خانمهای مذهبی کساد و حتی کم کم نسل مومنین منقرض شود.و دیگر اینکه تا بتوانند با سوء استفاده از آیات و احکام بهره برداری های ضد مذهب نموده و از آنطرف خود را به عنوان مذهبی 2آتشه جابزنند.
به راستی اگر این خانم فقط یک مغنعه یا روسری و یک مانتو می پوشید و مجری میشد هم اینقدر به او گیر میدادند؟
آیا میخواهید این فرد سالم هم از میدان بیرون برود؟
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
24
21
......می دونید چیه؟.......به تمام معناست
مدیر پایگاه خواهر عزیز توهین نکنید شما اگر مستند در خصوص این برنامه و حتی ایشان مطلبی را ارائه بدهید تاثیرگذارتر است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
25
27
آرایش وحشتناکی دارد که دخترهای چادری هرگز ندارند. زوم دوربین وحشتناک است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
اصلا
یا شما تواین مملکت نیستی یا تاحالا چادری ندیدی
تاکی باید مثل کبک سرمون تو برف باشه
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
با سلام ... البته آرایش کردن در این دوره زمون شده یه چیز عادی ... متاسفانه توجهی نمی‌شود که دین اسلام آرایش کردن زن را حرام می‌داند ... خدا آخر عاقبت این چادری‌ها را هم ختم به خیر کنه !!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
21
22
متاسفانه همینطور است که میفرمایید.
خدا به دادمان برسد...
شادمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
10
15
در برنامه ای خانم مجری که در مقابل دو مرد که با هم دوستی دیرینه ای داشتند ؛ در جواب آنان که ما دوستی طولانی داریم ،گفتک: اِ جالبه آدم با کسی دوسته یک ماه دو ماه بعد چون تننوع طلبه باز دوست دیگریپیدا میکنه. که من خیلی دوست داشتم نظر این خانم را در مورد همسر که آیا باید نسبت به او هم تنوع طلب بود و حالا نه بعد از یکی دوماه بلکه بعد از یکی دو سال او را طلاق داد و باز به سراغ یکی دیگه رفت و اگه همسر این خانم نیز تنوع طلب باشن چی؟!. چرا که با همسر باید یک عمر زندگی کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
حالا که گیرش نیومده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
17
34
خدا شفاتون بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
تو رو هم همینطور
خدا به همون عافیت عنایت کنه
ناشناس
| United States |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
خداوندهمه مریضهای اسلام راشفابدهد
دربرنامه سراشپزبزرگ واقعاخانم مجری که بااقای حسین رفیعی اجرامیکندمن نمیدانم این دونفرباهم محرم هستندیا نه اگرنیستند خدارحم کند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
اون برنامه سر آشپز که بیشتر مناسب شبکه فارسی وان است تا شبکه رسمی جمهوری اسلامی ( باز هم تاکید می کنم شبکه اسلامی ) ایران
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
14
24
این بحث کردنها هیچ فایده ای نداره فقط خودتون تخلیه روانی میشید.عملا چی شده الان؟
پاسخ ها
امیر.
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
دقیقا" با این نظرت موافقم
صدا و سیما نهادیست که طبق چارچوب خویش بالای 99 % رفتار کرده است ... پس نیازیست کاسه ء داغتر از آش شده و ایراد های بنی اسرائیلی بگیرید ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
16
26
بابا شماها حالتون خوب نیست..یه فکری به حال خودتون بکنید...
حامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
14
27
چیه گیر دادید به این مجری واقعا از صد تای مجریهای دیگه تلویزیون هم حجابش بهتره هم طرز سخن گفتنش حالا شما با این مجریه محجبه تحریک میشد این دیگه مشکل شماست این همه سایت خبرگزاری وجود داره ولی شما فقط گیر دادید به ایشون هیچ حرکت تحریک آمیزی هم انجام نمیده که کسی رو تحریک کنه
مگه مجبوری نگاه کنی خوب تو نگاه نکن مطمءن باش اگه تو نگاه نکنی دنیا به آخر نمیرسه
آیینه چون نقش تو بنمود راست خود شکن آیینه شکستن خطاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
می خواست بگم اشتباها رای مثبت دادم
بهزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
12
17
خانه از پای بست ویران است خواجه در فکر ایوان است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
واقعاًًًً زدی توب خال
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
ناراحتیا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
8
18
متاسفانه ايشان در نوع اجرايشان كپي فردوسي پور عمل ميكند وبه سبك ايشان صحبت ميكنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
9
36
1. تحرک هیجانی مجری: دست ها، چهره، تکان خوردن بر صندلی

2. خنده های مکرر مجری

3. استفاده از رنگ های محرک یکدست در روسری و مانتو

4. خیره شدن به چهره مردهای مهمان
يعني چي آخه ؟؟؟؟؟
دانشگاهی حقوقدان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
17
17
من بارها به برنامه شان پیامک داده ام وبه روابط عمومی صداوسیماهم دلایل علمی وحقوقی وفقهی واجتماعی ام رابیان نموده ام ولی کسی اعتناننموده ونمی نماید.برنامه های دیگرسیماهم ازاین اسیبها مبری نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
یعنی بیان مسائل روانشناختی جنسی..
که با کمی مطالعه به دست می اید.
اگر چه من این نوع حجاب را بر خانم های بی حجاب با همین سبک ترجیح می دهم..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
13
3
تعریف حدود در "کتاب" با "عمل" متفاوت است. ما در حال گذار از "خانم توی پستو" به "خانم فعال اجتماعی" هستیم. باید اجازه دهیم اشکال مختلف بروز و ظهور نمایند و انشاالله مسئولین با کمک متخصصین به فرم مناسب دست یابند. این فرایند زوری و دستوری نمی شود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
عزیزم دقت کن که ارزش ها همیشه ثابت هستند و مثلا معنای عفت و تظاهرات آن نیازی به دوره ی گذار ندارد تا مصادیقش تعیین شود .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
منفی ها رو ببین.. فهمیدی؟ زوری و دستوری میشود خوب هم میشود .این جملات شما هم کاملا صهیونیستی بود!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
16
17
به روان پزشک مراجعه کنید یا برید عربستان زندگی کنید ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
فک کن برن عربستان! کی اینا رو راه میده!!! کاسه های داغ تر از آش رو .مدعیانی رو که همه از دم درجه اجتهاد دارند!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
یا دختری یاکوتاه فکری
یه دختر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
باید به این دومی گفت که اقتضای دختر بودن لزوما یک چنین طرز فکری نیست .
بنابراین براساس طرح واره های غلط ذهنی خودت قضاوت نکن .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
1
9
عفاف، منظومه ای از احکام و اخلاقیات است که نظام روابط جنسی را براساس آموزه های دین، در کلیت و جزئیت زندگی شهروندان مسلمان جاری می کند. ازدواج دائم و موقت، عدم نگاه به نامحرم، حجاب زن، پوشش مناسب مرد، عدم اختلاط بین نامحرمان و ... از جمله این احکام است.





سایت شهید آوینی:
عفاف، منظومه ای از احکام و اخلاقیات است که نظام روابط جنسی را براساس آموزه های دین، در کلیت و جزئیت زندگی شهروندان مسلمان جاری می کند. ازدواج دائم و موقت، عدم نگاه به نامحرم، حجاب زن، پوشش مناسب مرد، عدم اختلاط بین نامحرمان و ... از جمله این احکام است.

تفقه در این آموزه ها، ما را به دو نکته سوق می دهد: 1. ارتباط حداقلی بین نامحرمان (در صورت لزوم)، 2. تسهیل ازدواج دائم و ازدواج موقت،
نیلوفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
17
21
ما عادت کردیم فقط به این چیزای الکی گیر بدیم واسه همینه که از دنیا عقبیم.کسی که با این چیزا تحریک میشه باید بره خودشو درمون کنه چون مریضه
پاسخ ها
...
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
همچین چیز الکیی هم نیست . خیلی هابا کمتر از این هم خودشونو میبازن .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
اون کسی که مسائل دینی براش بی اهمیته و نسبت به اونها جاهل ،مریضه و باید خودشو درمون کنه،تا برای دو روز دنیا الی الابد خودشو در آخرت بیچاره و بی چیز نکنه.
در ضمن عقب بودن اصلی کشور ما در حال حاضر به دلیل...بودن یک مشت شهوت پرست قبل از انقلاب بر این مملکت بود.
اگر کمی بیشتر به مسائل آگاه باشید می بینید که ایران در حال حاضر جزو برترین کشورها(3 کشور) از لحاظ میزان رشد علمیست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
به ما چه که میبازن؟ وقتش که میشه ما ضعیفه ایم و ناقص العقل اینجا که میاد ما باید تلاش کنیم تا آقایون نرن جهنم؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
اگه پسر بودی با اینهمه مهیجات می فهمیدی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
یعنی چه برادر من؟ دینت اگه دست زنای تو جامعه باشه که وای به حالت!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
یه کم مثل رضاشاه فکر میکنی
من
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
17
13
واقعاً شما مشكل داريد يه فكري به حال خودتون بكنيد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
16
19
واقعا متاسفم که بایک حرکت دست و تکان خوردن مجری شما از خود بی خود میشین. ای خدا ما هنوز کجای کاریم......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
خدایاخودت شر این آدمهای بیمار رو کم کن بار الها. واقعا کجای کاریم!
مخاطب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
1
4
سلام از این دست انتقادات بدون غرض ورزی و از روی منطق در رسانه ها و روزنامه ها بسیار مطرح شده اما هیچ ترتیب اثری داده نمی شود. این همه صحبت این همه انتقاد این همه پیشنهاد آخرش چه کسی جوابگوست آیا خود خانم نامداری ارزشی برای این انتقادات قایل می شود. پاسخ این سوال شفاف است اگر ارزش قایل بود به این همه انتقاد مشابه حتما پاسخ گفته و خودسازی انجام می داد نه اینکه هر روزش بدتر از دیروزش باشد...متاسفانه
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
1
4
با نظرات شما موافقم...تاحدودی.اما باید سیاست داشت و منصف بود.
باید حرمت ها حفظ شود..در این مورد بحثی نداریم...اما اگر این مجری با لباس های یک دست مشکی وبا چهره ای گرفته و جدی و ساکن و بی حرکت برنامه را اجرا می کرد زننده تر نبود؟؟؟!!!آبروی چادر و اسلام نمی رفت؟؟؟!!!تهمت تحجر زده نمی شد؟؟؟!!!!هر چند شیوه ی این مجری را نمی پسندم ولی باید به این مسائل هم توجه داشت.
مگر این که شما با اجرای خانم ها مخالف باشید...مخالفید؟؟؟
پاسخ ها
رسول
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
بله
بااجرای خانمهامخالفیم
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
6
13
سلام از تمام کسانی که دغدغه فرهنگ و دین مردم رادارند و از امکاناتی که در دستشان هست برای دفاع از آنچه شهدای این نظام بدنبال آن بودند استفاده می کنند به سهم خودم تشکر می کنم .
عزیزان باید باور کنیم که امروزه حفظ ارزشهای دینی و انقلابی نیازمند یک حرکت و نهضت دیگر است یک سایت خبری مثل بولتن هم میتواند در زمینه سازی و فراخوانی مردم نقش اساسی داشته باشد . موفق باشید
مصطفي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
0
4
سلام - سالها ميگدرد و رئيس سازمان صدا و سيما را جابجا ميشوند، آيا تابحال فكر كرده‌ايد نقش رئيس سازمان است در توليد بيشتر است يا اينكه بعضي از مديران مياني و كارشناسان - ايكاش يكبار هم كه شده كارشناسان محترم صدا و سيما از نظر ديدگاه نسبت به ارزش ‌هاي اسلامي و ملي مورد بررسي قرار گيرند .
علی اکبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
2
3
دیگه خیلی شما
کجا بنده خدا اینطوریه،یه حساسیت هایی به خرج میدین که...
اینقد احساسی و تند قضاوت نکنید،درسته میخاین سایتتون متفاوت باشه(که ظاهر سایتتون روهم از raja news گرفتین) ولی نه اینقد افراطی،کمی
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
4
6
با این وضع حجاب خانم ها در خیابان ، اتفاقا باید این مجری رو به خاطر این حداقل حجابی که داره روی سرمون بزرایم. والا.........
سید محمد مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
1
4
واقعا متاسفم از برخی نظرات اینقدر این تلوزیون اسلام رو قر وقاطی به ما نشون داد که حالا........................عمروعاص یک شعار داشت میگفت سر سفره ی معاویه میشینم پشت سر علی نماز میخونم دین یک مجموعه است نمیشه یکم ازش رو قبول کنی یکمه دیگه رو بگی نه اونطوری که دوست دارم میدونی دین این جور افراد مثل کاریکاتوره دماغش گنده چشاش بابا قوری اما لب و صورتش درست هیچکس نمیگه لب وصورتش درسته همه دماغ چشش رو میبینن چون دیگه این مجموعه به هم نمیخوره..حالا شما فکر کن چادر سرت باشه اما ارایش کنی یا اصول برقراری ارتباط با نا محرم رو رعایت نکنی ویا..بگذریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
7
6
شماها دیگه دست طالبان رو هم از پشت بستید
پاسخ ها
زنده باد شهدا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
وقتی یکی مثل مهران مدیری میاد تو فیلماش علامت های فراماسونری به کار میبره یا آقای شهاب حسینی که برای در یافت جایزه عکس جدایی خدا ازحضرت آدم در کلیسای واتیکانه رو میپوشه یا ساختمان پزشکان از تابلوی همین جدایی استفاده میکنه نشونه های بدی تو صدا وسیما میده که باید رویکردشون نسبت به فرهنگ جامعه ایرانی با دید ایرانی اسلامی عوض بشه
برادر عزیز ماهم میخوایم تو ایران زندگی کنیم نمیخوایم مثل عربا بیاییم برج بعل کابالایستی تومکه بزنیم
ما ایرانی هستیم دوس داریم با فرهنگ ایرانی اسلامی که عفت یکی از آموزه های اونه زندگی کنیم
در ضمن برادر عزیز این دید روشنفکرانه نیست برو ببین آمار سایت وتلوزیون های غربی چقد گند زده به مملکتشون بعد بیایید ادعای روشن فکری کنید
سمیرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
6
6
وای شما دیگه کی هستین ... بیچاره آزاده نامداری
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
3
4
مشكل از مجري نيست كارگردان تهيه كننده با باورهاي عميق اعتقادي برنامه تهيه نمي كنند ونتيجه ظاهر شدن بعضي تونمنديها كه ميتونه برنامه پاكي رو رقم بزنه ميشود اينچنين
ناشناس
|
Spain
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
7
5
با عرض معذرت با وجود امثال نويسنده اين مطلب ،حق دارد اداره اماكن حتي وجود مجسمه هاي لباس مغازه ها (مانكن ويترين) حتي مردونشو ممنوع كنه.
دلسوز انقلاب و آرنان شهدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
2
3
مسئولین صدا سیما می خوان ملت رو جذب بروامه های وطنی منن ولی از راههایی که با شرع و عرف جامعه ایرانی اسلانی ما نمی خونه . در نتیجه می خوان حذب کنن ولو به بعای از دست رفتن ارزش نای اخلاقی . الیته شایدن بعضی از مدیرای شبکه ها موزیانه دارن اهداف استکبار و دشننان ملت ایران رو پیگسری میکنن.این برنامه از تیتراژش تا موضوعات انتخاب شده برای بحث هاش مشکل داره. از بچه 4 ساله می پرسن اگه در آینده ازدواج کردی و خانمتون طلاق عاطفی گرفت چی کار می کنی؟!!!!!!
saji
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
2
3
به نظر من اگه می خوای درختی رو نابود کنی با زدن شاخ و برگش هیچ وقت از بین نمی ره بلکه تنومندتر می شه بلکه باید از ریشه اونو خشکوند !!!
بله دوستان این موضوعات و موارد تنها سطحی از بی حجابیها و ... جامعه ماست .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
1
1
يك نظر سنجي از دخترها بكنيد تا ببينيد بعضي از مجري هاي مرد (بخوانيد پسر) هم در جايگاه اجرا دست كمي از ازاده نامداري ندارند , و اجرا انها هم تحريك كننده است...
فرزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
0
2
اي بابا شما ديگه بي حجابتر از خانم نامداري نديدين اگر اونو مي گين بقيه را هم بگين
قدرت سیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
9
1
فکر کنم شوهر نداره داره دنبالش میگرده
پاسخ ها
ليلا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
چقدر چقدر چقدر بي نزاكتي
57
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
3
6
سلام
از سایت خوب شما متشکرم که به این مباحث می پردازه
ازتون می خوام که این مواردی رو که عرض می کنم هم پی گیری کنید:
-به نظر می رسه به طور کل توی شبکه 2بعضی موارد روال های نامناسبی می ره و ظاهرا نظارتی روشون نیست از جمله روابط بین مجریان مسابقه ی سرآشپز بزرگ،برنامه جمع ما و جا انداختن روابط دوست دختر و دوست پسری در برنامه ی کودک!!! حتی بین اجراکنندگان برنامه!!!
-در مورد استفاده از مجریان و اخبارگویان خانم در کل صدا و سیما:
-پوشش و رفتارهای مجری اصلی برنامه هفت روز شبکه 3
-اخبارگویی سرکار خانم صادق زاده:از جمله نوع گریم(البته باید گفت آرایش) و متأسفانه نوع نشستن(که این رو مسؤلین خبر شبکه 1 باید پاسخ گو باشند
-بد حجابی در سینما که متأسفانه سال هاست برخورد و حرکتی صورت نگرفته که چند مورد مختصر رو ذکر می کنم:
به نظر می رسه خیلی سخت نباشه که به خانم ها توی این فیلم ها گفته بشه که یه مقدار روسری شون رو جلو بکشند؟؟؟!!!
نحوه ی دیگه ی بد حجابی اینه که در خیلی از فیلم های زرد و سخیف خانم های یه مقدار زیبا رو در قالب عروس و در لباس عروس می بینیم
نوع دیگه استفاده از لباس های چسبان برای خانم ها هست که اوج اون رو در فیلم هرچی خدا بخواد(پوشیدن لباس غواصی!!! برای خانم ترانه علیدوستی می باشد) می بینیم
نوع دیگه ای که می ترسم بیش تر باب بشه استفاده از خانم های بی حجاب مسیحی،اون هم از نوع زیبا روشون هست(به طور مشخص خانم دارین حمسه ست،که توی فیلم کتاب قانون از بخشی که ایشون بی حجاب بودند استفاده ی ... شد که به عنوان مثال یکی از عکس های بی حجاب ایشون در که حالت شون در اون عکس طوری بود که نمونه اون رو فقط در قبل از انقلاب می بینیم و حالا از ایشون در یک فیلم دیگه هم استفاده شده) آیا این نوع استفاده نمی تونه مجوزی برای ترویج بدحجابی باشه؟؟؟
نوع دیگر هم استفاده از رقص برای آقایونه که تو بعضی از فیلم ها دقیقا در مقابل خانم ها!!!! می باشد(فیلم شیر و عسل:آقای غفوریان در مقابل خانم فلور نظری)
نوع دیگه هم بحث پروانه نمایش خانگیه که توی اون به مواردی که برای سینما هم مجوز داده نمی شه،مجوز داده می شه!
چرا درعوض از فیلم سازانی مثل آقای جواد رضویان که در دو فیلم به روح پدرم و لیمو ترش حمایت نمی شه که هم در محتوا و هم در رعایت حجاب و عفاف دقت لازم به عمل اومده و قابل ستایشه
،اما در مورد فیلم های بخصوص طنز در سینما باید گفت که گاها رکیک ترین شوخی ها،رفتارها و گفتارها (که دست کمی از ساختار شکنی نداره) توی این فیلم ها و از طرف شخصیت های دوست داشتنی هم مطرح می شه که توجیه بعضی از فیلمسازان اینه که چون توی دهه شصت در سینما فقط فیلم های جدی ساخته می شد و نگاه سینما برای تفریح وجود نداشت این مشکل به وجود اومده که چنین فیلم های سخیفی داریم،شاید این ریشه ی تاریخی برای بروز چنین فیلم هایی باشه اما آیا الآن نباید این جریان نامعقول کنترل بشه؟
نوع دیگه سعی بر تماس و تماس فیزیکی نامحرمان است که در فیلم های درباره الی و جدایی نادر از سیمین می بینیم، آیا وزارت ارشاد تدابیر مناسبی در این رابطه فکر شده؟؟؟
پاسخ ها
م سادات موسوی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
باسلام فوق العاده صحیح فرمودید اما من فکر می کنم جوی از همین هنجارشکنیها حمایت میکند دقیقا مثالی که زدید در باره الی و جدایی نادر از سیمین که موجی هم از خارج به اینها جایزه میدهند جایزه بی غیرتی و بی ناموسی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
9
5
جای حجاب روی سر خانمها نیست روی چشم آقایان است. این خانم جه چادر می بنده اگر پتو هم بندازه روی سرش یکی ممکن یه فکری بکنه... نمیشه که هی حلقه دور خانمها را تنگتر کرد یه کم هم آقایون به امیالشون فشار بیارن تا تحت کنترل دربیاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
غیر از عبارت اولت که کلا جای جذاب رو رو سر خانم ها نفی کردی با بقیه حرفات موافقم .
حجاب باید در هر دو موضعی که شما گفنید وجود داشته باشه .
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
2
3
اون رواز می گفتند
دیگه با ایران رادیاتور کی میره تو غار
حالا باید بگیم با رسانه ملی که می ره پا ماهواره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
3
13
اگه خانم با حجاب باشد با شخصیت تر به نظر می آید من خودم وقتی خانم محجبه می بینم ناخودآگاه خودم را جمع وجور میکنم وبرایش احترام فوق العاده ای قائلم اما زن بد حجاب بی ارزشه انگار میگه منو ببینین
پاسخ ها
من
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
گل گفتی دقیقا همینه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
شما کلا باید جمع و جور بشی انگار!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
معلومه هنوز آدم هاي فطرت مدار و نهايتا آدم وجود داره
رسول
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
دقیقا همینطوره

حجاب اینگار یک پیام برای نامحرم می فرسته و اینکه من محجبه هستم و نامحرم احترام می ذاره
آزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
5
4
به صورت کلی باید بگویم واقعیت آنست که کثرت خطاهای صدا و سیما ، بجز در بخشی از قسمتهای تحت نظارت واقعی خبری که سریالها و فیلمها و سایر برنامه های بد آموز تاکنون کم نداشته است واضح و مشخص است پس بخشی از سخنانتان صحیح است.و حتی با نظر فرد57هم موافقم.
و اتفاقا بحث من روی استفاده از کلمات و جملاتی همچون محرک بودن و تحریک آمیز بودن بود.
من قبلا هم گفته ام که هدف وسیله را توجیه نمیکند نباید به هر قیمتی و با هر بیان و ابزار اشتباهی سعی به رسانیدن مقصود نمود.
اگر درجایی کلام یا برخورد این خانم اشتباه است بگویید آن کلام یا ان برخورد ایراد دارد
اما اینکه بخواهید یک خانمی را که بجز صورت و دستهایش پوشیده نیست تحت شدید ترین و نامناسب ترین بمبارانها قرار دهید و از این الفاظ برای ایشان استفاده کنید نه فقط اخلاقی نیست که اسلام نیز با ان مخالف است.
آیا این منش جاذبه ایجاد میکند یا دافعه؟ آیا مایل هستید که ایشان نیز هرجوری که هست برود از ایران؟اگر چادری هم نبود اینقدر به او گیر می دادید؟
شما آن همه برنامه نامناسب صدا و سیما و آن آرایشهای فجیع و تیره و آن همه خطا ها را نمی بینید و آنوقت با بی احترامی یک فرد را اینطور می کوبید؟
آنوقت دلایلی هم که آورده اید اینهاست: " تحرک هیجانی مجری: دستها،چهره، تکان خوردن بر صندلی" !
آیا اگر یک مجری صامت و ساکن و راکد باشد از نظر شما یک مجری مطلوب است؟ عجبا !
اینهاهمه دلیل هوشمندانه دارد:
1- تا دیدن یکنواختی مصاحبه و صحنه آرام نشست دو نفر باعث القای حالت یکنواختی به تماشاچی نشده و اندکی تنوع در روند اجرا پیش آید
2- تاخود مجری از نشستن ممتد در یک مکان و یک جا خسته نشود
3- تا تمرکز بر روی موضوع مورد گفتگو پیش آید و مخاطب بر روی کلام و نه هیچ تفکر انحرافی دیگر آنهم در یک برنامه زنده تلویزیونی تمرکز نماید
دلیل دومتان این است : "استفاده از رنگهای محرک یکدست در روسری و مانتو" !
آنهمه افراد از این رنگها در سیما و غیر آن استفاده میکنند ضمن آنکه الان تقریبا استفاده از انواع رنگها و طرحها و...مرسوم شده است حالا شما میگویید برای این خانم آن هم زیر چادر استفاده از این رنگ ها محرک ! است؟؟؟
این یک نگاه منحط و بد و شاید بیمارگونه و غرض دار را میرساند.
دلیل سومتان را هم " نگاه های خیره مجری به مردان میهمان آورده اید" !!اولا من نگاه خیره حرامی در ایشان ندیده ام. دوما من دقت نموده ام که اتفاقا هروقت نگاه ایشان از حدی می خواهد فراتر برود ایشان آن نگاه را فرو می پوشانند.خداوند هم در قرآن خطاب به مردان و زنام مومن نمی فرماید اصلا به هم نگاه نکنید بلکه می فرماید که برخی از نگاههای خود را فروپوشانید: یغضوا من ابصارهم یا یغضوا من ابصارهن .
به نظر من علاوه بر اینکه نویسنده این مقاله از احکام الهی که در باره روابط زن و مرد است میخواسته است برای مقصد خود و شاید برای مومن نمایی بیش از حد خود سوء استفاده نماید
بلکه من یک خطر بزرگتر را می بینم و آن هم این است که برخی اصلا حضور خانمها خصوصا خانمهای با حجاب را در جامعه نمیخواهند و همیشه ترجیح میدهند خانمهای مسلمان مذهبی افراد بی زبان و بدون معروفیت و اشتهار باشند تا به اینگونه راه برای تبلیغ ضد دین بازشود و اصلا کسی سراغ دین هم نرودودر جامعه اسلامی به حقوق زن مسلمان دقت نشود و حرمت گذاشته نشود و بازار خانمهای مذهبی کساد و حتی کم کم نسل مومنین منقرض شود.و دیگر اینکه تا بتوانند با سوء استفاده از آیات و احکام بهره برداری های ضد مذهب نموده و از آنطرف خود را به عنوان مذهبی 2آتشه جابزنند.و این یعنی استفاده از مذهب علیه مذهب که از همه چیزبرای جامعه اسلامی خطرناک تر است.
به راستی اگر این خانم فقط یک مغنعه یا روسری و یک مانتو می پوشید و مجری میشد هم اینقدر به او گیر میدادند؟
آیا میخواهید تمام افراد سالم هم از میدان بیرون بروند؟
پاسخ ها
jradany1@yahoo.com
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
با شما موافقم متاسفانه مخالفان شما بسیار کم لطف و نا اگاه به مسائل تلویزیون هستند
رسول
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
اولا آیه رو اشتباه نوشتید و فهمیدید«یغضوا من ابصارهم ... یغضضن من ابصارهن...»(نور/ 30و31)
همیشه زن و مرد در مقابل نامحرم باید نگاهشان را کوتاه کنند...
ثانیامصداق یابی ات اشتباه بوده (نگاه این خانم و رنگ لباسش)
در روانشناسی جنسی می گویند رنگ بنفش، قرمز، نارنجی، از جمله رنگ های تحریک کننده اند
ثالثا چه خوب، این بنده خدا نویسنده رو به دشمن دین بودن محکوم کردی!
احسان ازمشهدالرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
4
7
فکر کردن یه چادر انداخته رو سرش شده حجاب اسلامی
عزیز جان حجاب کلمه ای فراگیر است که به یکسری از رفتارها و پوشش اطلاق می شود
یعنی هم ظاهر باید با حجاب باشد و هم رفتار و سکنات
حجاب الگویی به نام فاطمه و زینب(سلام الله علیهم) دارد. زیاد خود را معطل این قرتی بازیها نکنیم
یاعلی
اللهم عجل فرجه
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
عزیز جان اون که شما میگی عفافه نه حجاب.حجاب یعنی پوشش.
سلمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
6
5
حلا یک مجری قوی و متفاوت از بقیه مجری های خانم تو صدا سیما پیدا شده که سرزبون داره حالا شما یک سره زیر اب این بند خد رو بنید تا بیرونش کنن مثل فرزاد حسنی به اینا میگن مجری وگرنه از روکاغذ خوندن و حفظ کردن که هنری نیت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
بی حیایی با سروزبان داری فرق داره
سید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
2
1
پاسخ نقدهای وارد شده به این مطلب توسط نگارنده آن نوشته شد.
http://www.aviny.com/Article/yadasht/90/Hijab-TV.aspx
عبدالله
|
Malaysia
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
3
1
بطور خلاصه تنها میشود گفت شما مته به خشخاش میگذارید. بنده طرفدار حیا و اخلاق هستم و در خارج از کشور نیز زندگی کرد ه ا م. بنا بر تجربه این سالها میتوانم بگویم انسانها در حالت ازاد حتما بدنبال امنیت اخلاقی هستند و همدیگر را رعایت میکنند. البته مسائل اجتماع به هم متصل است و اقتصاد بسیار تاثیر گدار است . موارد هتک حرمت فردی در فرهنگ ما بسیار بالاست
پاسخ ها
رسول
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
یعنی انسان ها به هم نگاه اقتصادی می گذارند و احترام فرهنگی دارند!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
4
3
مشکل اینه که این خانوم وقتی چادری نیست چرا باید چادر سرش کنه
و اینکه چرا باید اینقدر صریح و بی حیا با مردا حرف بزنه
بابا حیا هم واسه دختر خوب چیزیه
علی رودباری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
6
5
انصافا اگه شما با
. تحرک هیجانی مجری: دست ها، چهره، تکان خوردن بر صندلی

2. خنده های مکرر مجری

3. استفاده از رنگ های محرک یکدست در روسری و مانتو

4. خیره شدن به چهره مردهای مهمان
تحریک میشید حتما یه سری به روان پزشک بزنید آخه غیر عادیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
کاملا با نظرت موافقم 100%
رسول
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
موضوع فقط تحریک شدن نیست

اصلا شما فکر کن فقط 40درصد پسران مجرد تحریک بشن...
57
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
3
2
سلام
با همه انتقاداتی که خودم و بقیه دوستان نسبت به صدا و سیما و سینما داریم و وارد هم هست،اما باید چند نکته رو هم توجه کنیم:1-می شه گفت بحمدالله ایده به تولید برنامه های با هدف رعایت حدود دینی از اول انقلاب بوده و هست و تا حدود زیادی هم در این راستا پیش می ریم و این انتقادات در حقیقت نقش تذکر نواقص است مثل این که ما ببینیم یه دانشجو معدل قابل قبولی مثل 16 داره و ما انتظار داریم که روند درس خوندن و نمراتش رو بهتر کنه،یعنی این که بیش تر و اصل کار انجام شده ولی یک سری ریزه کاری هایی باید انجام بشه که اگه انجام نشه ممکن چهره ی اون کار کلی خراب بشه و اگه بهش توجه نشه ممکنه مثل کپک روی نون مابقی نون رو بگیره
-2درمورد استفاده از خانم ها به عنوان مجری باید دو شرط مرزی رو نگاه کنیم و بین اون دوتا حرکت کنیم -حدود دین و
-تأمین جذابیت برنامه برای مخاطب برای عدم سوق گرفتن به سمت برنامه های غیر اسلامی
متأسفانه در بعضی برنامه ها به علت ضعیف بودن برنامه سازان در رعایت دو محور به شکل صحیح معمولا عناصر جذاب مخالف شرع به شکل آماتور به برنامه وصله پینه می شه (مثل مواردی که توی پست قبلی ذکر کردم)
اما ما تجربه های موفق بسیاری هم داشتیم که عجیبه که از اون ها الگو نمی گیریم
به عنوان مثال مستقیم ترین مصداق اون اخبار گویی سرکار خانم رکوعی(20:30و قبلا خبر 22)که تمامی پارامترها رو در حد عالی ایشون دارند
موارد دیگه:-خانم رضایی(برنامه کودک قدیم)
-خانم روشنک عجمیان در اجرای مسابقه پلکان بخش خانم ها(شبکه 3سال 86)
-خانم میرسپاسی(خبر 19شبکه 1)
-خانم شیرازی(خبر 22:30شبکه 2)
-عمو پورنگ
-کلاه قرمزی
-قصه های مجید
اما فیلم ها و سریال ها:
-بچه های آسمان
-رنگ خدا
-دزد عروسک ها
-قصه های مجید
2موردی که از آقای جواد رضویان در پست قبل بنده ذکر شد
-سریال گمگشته که به تازگی مجددا از شبکه 3 پخش می شه
و...
واقعا ما باید روی این موارد تمرکز و مطالعه کنیم و نکات مثبت اون رو ببینیم و ازشون استفاده کنیم
به نظر بنده اصلا سخت نیست که جذابیت ایجاد کرد و از حدود خارج نشد
مثلا همین برنامه جمع ما که بنده خودم هم به مجری و هم موضوعات اون انتقاد دارم با یه بازنگری می تونه همین نکات منفی خودش رو اصلاح کنه به این شرط که اصرار به این نباشه که مثلا مجری اون که یک خانم هست حتما ادای آقای فردوسی پور رو در بیاره،(البته این برداشت شخصی بنده ست)شاید برنامه سازان فکر کردند که چون برنامه نود جذابه پس اگه این مجری هم مثل اون یکی عمل کنه جذاب می شه،در صورتی که اتفاقا حفظ وقار،حیا و حجاب هم می شه برنامه جذابی ساخت(فرض کنید خانم رکوعی بشه مجری برنامه یا خانم روشنک عجمیان)البته خود این مجری هم توانایی این کار رو دارند
-3علت این طور شدن برنامه ها،فیلم ها و سریال ها هم اغلب چند عامل عمده داره از جمله ضعف برنامه سازان و آشنا نبودنشون به احکام دین و دین شناسی مناسب و عدم خلاقیت و توان تطبیق بین رعایت حدود شرعی و ایجاد جذابیت(آماتور بودن)
تأثیر پذیری اشتباه از بخش های ناصحیح فرهنگ عمومی و یا صرفا هدف قرار دادن ذائقه مخاطب از راه همون بخش های نامناسب فرهنگ
متأسفانه باید گفت گاها تأثیر پذیری یا کپی برداری از برنامه های غیر بومی و خارجی و یا گاها تلقین شدن این فکر به برنامه سازان یا صداو سیما که برای این که با فلان برنامه ماهواره ای مقابله کنیم(ایده صحیح)بیاییم یه برنامه مثل اون بسازیم(احتمال بالای خطا) که باعث می شه اون دوتا شرط مرزی که تو بخش 2گفتم رعایت نشه
و من الله توفیق 

علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
6
6
همه اين صحبتها مختص ما جهان سومي هاست..مشكلات خيلي مهمتري هست كه غافليم كاش به جاي پرداختن به حاشيه مفاتيح برگرديم به متن قرآن ،شايد دوباره زنده شويم و...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
اونهايي كه اين بحث هاي به قول شماپيش وپا افتاده رو گذاشتند كنار و به تعالي دانش پرداختند برو ببين از چه منجلاب هايي كه سر در نياوردند . مطمئن باش توي همون جوامع هم انسان هاي سالم هستند كه باعث رشد اون جامعه شده اند .
رسول
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
مشکل، تعطیل شدن احکام دینه...
مشکل، عدم قبول پیشرفت در سایه دینه...

والا امام زمان رو برای چی می خوایم؟؟؟
شهرزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
2
3
قبل از ایشون باب این حرکات در رادیو جوان خیلی وقت پیش باز شده بود، طوریکه من خجالت میکشیدم کنار پدرم در ماشین به قهقهه های مستانه مجری خانم گوش بدم!!!
خانم نامداری از وقتی وارد تلویزیون شدن (برنامه خانواده ) تا حالا، بدلیل اجرای متفاوتشون مورد توجه قرار گرفتن ولی کاش چادر سرشون نمیکردن، احساس میکنم بواسطه اینکه چادر سرشونه به خودشون اجازه میدن که از جنبه های دیگه عفت و حیا رو کمرنگ کنن....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
3
2
با این طرز فکر نمیتونین با ماهواره مقابله کنین نه میتونین
کلا به همه چیز بدبین هستین
57
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
0
1
بهتره که بدونید همون جهان اوووولی ها هم مسأله اول خودشون و هم مسأله اولشون برای استعمار کشورهای دیگه فرهنگه که نمونه علنی داخلی شون سینمای هالیوود و حجم تولیدات اونه و برای سایر کشورها به خصوص کشورهای اسلامی تهاجم فرهنگیه که فکر کنم خیلی واضح باشه
ضمن این که ما الآن به علت موضوع خود این مقاله داریم در مورد فرهنگ صحبت می کنیم؛به طور کل هم این که در مورد فرهنگ بحث بشه هیج منافاتی با این که در مورد سایر مطالب هم تو جای خودشون صحبت بشه نداره
یک نمونه مثال هم در مورد بحث دین و فرهنگ دینی بر سایر مسائل رو هم توجه کنید:در یکی از مباحثاتی که مأمون برای امام رضا(ع) با سران یکی از مکاتب ترتیب داده بود فرد مذکور نه تنها نتونسته بود کاری از پیش ببره بلکه نزدیک بود اسلام هم بیاره(که اگر اسلام میاورد چه بسا قوم و مکتب او هم تأثیر می بردند) اما وقت نماز ظهر که شد امام (ع) بحث رو برای اقامه نماز رها کردند!!!
حال اون که جایگاه نماز اول وقت در دین جزء مستحباته و جایگاه حجاب و عفت و حیا جزء مهم ترین مباحث ایمانی و دینی و از واجباته.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
0
2
ببخشید من خودم از منتقدان سرسخت برنامه جمع ما بخصوص مجری این برنامه به خاطر رفتار سخیف ایشان هستم. و تاکنون چندین بار در سایت های مختلف این مسئله را مطرح کرده ام. اما دو نکته هست که دلم نمی آید نگویم اول اینکه چادر لزوماً مصداق حجاب نیست. خداوند در قرآن کریم نامی از رنگ مشکی نیاورده است و مشخصاتی را که برای پوشش بانوان ذکر کرده است لزوماً با چادر مشکی ما انطباق ندارد. در همین حال در صدا و سیما سه خانم مجری مثلاً چادری داریم ( خانم نامداری از همشون شناخته تره) که به شدت رفتارشان - حداقل از نظر من- زننده و شرم آور است. این در حالی که قرآن کریم چندین بار با تأکید بر رفتار و کلام مبتنی بر شرم و حیای زن و علی الخصوص بر کلامی که تحریک آمیز نباشد تأکید کرده است.
نکته دوم هم این است که خداوند بر رنگ پوشش تأکید نکرده است. من زیاد این برنامه نامناسب را ندیده ام نمی دانم شاید خانم نامداری رنگ قرمز پوشیده اند که شما بر تحریک آمیز بودن رنگ لباس تأکید کرده اید. اما تا جایی که به محدوده عقل و قرآن مربوط می شود در تعیین پوشش بانوان از سوی خداوند رنگ مورد توجه نبوده است. و به نظر می رسد تأکید بر این مسئله یه جورهایی از اون ور بوم افتادن باشد.
...
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
2
1
این آقای مرتضی م نیومدند اینجا ؟ ما از محضرشون مستفیض بشیم ! احتمالا در این یک رشته تخصص نداشتند که ابراز فضل کنند . نقد این خبر که فکر کنم از پنیر درست کردن برای ایشون آسون تر باشه !
پاسخ ها
چکش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
شخصا با بسیاری از نظرات آقای مرتضی.ام موافق نیستم ولی دلیل بر این نمیشه که به ایشون یا هر کس دیگه ای توهین کنم یا تمسخر شون کنم. نظراتی که تایید میشن تقریبا مباحثه به وجود میارن و همه حق دارند هر قدر که جا و جوابی باشه تظر بذارن هر چند هر کسی بنا به شان خودش نظرشو عنوان میکنه. مثلا جملاتی که اینجا به کار
بردید و کلا کامنتتون متاسفانه بسیار نامربوط بود.
نجمه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
به اين چند تا نقطه چين بايد عرض بشه كه از همين نظراتي كه داده شده استفاده كن . به اندازه كافي همگي تخصصي وارد بحث شده اند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
مگه پنیردرست کردن اسونه میشه همینجا اموزش بدین
از تبریز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
0
1
با سلام-اگر به سخنان مقام معظم رهبری (مد ظله العلی) توجه کنیم ایشان به دو نکته ي مهم اشاره داشتند که نبايد آنها را نادیده گرفت:1-مسئله خانه داري کردن زنان (که از لحاظ تربیتی و... کار بسیار سختی است) 2-مسئله محرم و نا محرم
ایشان(خانم مجری) اگر به مسئله ی اول مقید نباشند باید مسئله ی دوم را جدی بگیرند.
اکسوز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
1
2
این خانم آبروی هر چه با حجاب رو برده
motahareh
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
1
1
واسه همتون متاسفم .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
0
1
ول كنيد بابا بيجاره رو جنبه تون رو ببريد بالا اكه احساس ميكني با ديدن يه دختر جادري هم تحريك ميشي خب نكاه نكن برادر من...ديكه از جادر بهتر براي بوشش كه نداريم...
تارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
0
1
خاك بر سر بعضی ها كنه كه با زنه با حجاب و چادرم تحريك مي شن اگه اين جور باشن ما بايد مثل وهابي رفتار كنيم زن ها توي خونه حبث بشن كه مبادا آقايون تحريك نشن
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
0
1
باسلام والله چی بگم واقعه شما مفسرین شورش را درآوردید برنامه های آقای راغندی کیه اون آقایی که درس اخلاق میده وسخنانش که بیشتر تحریک کننده است
ساعقه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
0
0
(کاری به مطلبی که در این سایت منتشر شده ندارم و قصد ندارم راجع به خانم نامداری صحبت کنم. )
به نظر من مسبب اصلی بدحجابی، تهاجم فرهنگی غرب به وسیله ی ماهواره ها، سایت های مخرب اینترنتی و...هست. متاسفانه متوجه شده ام که بخش قابل توجهی از افرادی که با لباس های غرب گرایانه( شلوار لوله تفنگی و فاق کوتاه، آرایش نا متعارف موها در پسران و...) در اجتماع ظاهر میشوند افرادی هستند که از نظر دینی و فرهنگی دچار مشکل هستند و به عبارتی از بعضی لحاظ ها سطح پائین جامعه هستند. ....................
در ضمن به نظر من یکی از اهداف دشمن تضعیف غرور ملی جوانان ایران است. بیایید به ایران عزیزمان، پرچم سه رنگمان، خلیج فارسمان افتخار کنیم. نام ایران را محکم و باغرور فریاد زنیم و اجازه ندهیم وسیله ی رسیدن غربی ها به اهراف شیطانیشان باشیم. روز قدس گرامی باد.......یاعلی(ع)
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین