کد خبر: ۳۸۴۹۴۰
تعداد نظرات: ۳۴ نظر
تاریخ انتشار:
ناسیونالیسم فانتزی/

استغاثه به روح کورش کبیر برای دفع خطر روس ها!

تنها یک ناسیونالیسم فانتزی معلق در هپروت تاریخ می تواند واقعیت های مسلم و عینی چنین میدان راهبردی را نبیند، و بجای احساس افتخار و اقتدار، حسرت و تاسف بخورد بر از دست رفتن یک شکوه موهوم باستانی و خدشه دار شدن استقلال و عزت ملی.
ایران با داشتن بمب هسته ای رابطه بهتری با غرب خواهد داشتگروه سیاسی: شهاب اسفندیاری در یادداشتی که ملاحظه می کنید پیرامون تحلیل های برخی از حضور جنگنده های روس در پایگاه نوژه همدان که خواب و آرامش را از تروریست های داعش گرفته اند، معتقد است که تنها یک ناسیونالیسم فانتزی معلق در هپروت تاریخ می تواند واقعیت های مسلم و عینی چنین میدان راهبردی را نبیند، و بجای احساس افتخار و اقتدار، حسرت و تاسف بخورد بر از دست رفتن یک شکوه موهوم باستانی و خدشه دار شدن استقلال و عزت ملی.

به گزارش بولتن نیوز، متن این یادداشت به شرح زیر است:

تحلیل های این روزها درباره حضور هواپیماهای روسی در همدان، بعضا شگفت آور هستند. از معرکه گرفتن مضحک بی بی سی فارسی - یعنی همان بنگاه 'بی طرف' رسانه ای که روزگاری خبرنگار 'بی شرف' ایرانی اش روی ناو آمریکایی رپرتاژ آگهی جنگ می رفت برای تهدید سرزمین مادری اش - تا غلیان غیرت ناسیونالیستی و استغاثه به روح کورش کبیر که وا ایرانا!

البته در این میان دغدغه های صادقانه ای نیز - هم در دوستان اصولگرا و هم اصلاح طلب - مشاهده شد که پرسش هایی در خصوص نسبت این رویداد با قانون اساسی و منافع ملی بیان کردند که پاسخ هایی هم داده شد.

برای من نکته اساسی در این ماجرا این است که توجه کنیم روسیه در جنگی که در اصل جنگ ایران بود وارد شد، نه برعکس. ما چند سال است که در سوریه می جنگیم. روسیه تازه وارد گود شده است. آن هم وقتی دید اسد به این سادگی رفتنی نیست، و معادله دارد به نفع ما می چرخد.

اهمیت سوریه در منافع راهبردی ما بسیار بسیار بالاتر از اهمیت سوریه برای روسیه است. روسیه کنار رفتن اسد را پذیرفته بود، ما نپذیرفتیم. دخیل شدن روسیه در جنگی که نتیجه آن برای منافع ملی ایران بسیار مهمتر از روسیه است، نشانه اقتدار ایران است.

استغاثه به روح کورش کبیر برای دفع خطر روس ها!

روضه خوانی سوزناک و بر سر و سینه کوبیدن های بی بی سی، معلوم است که بخاطر چیست. کوچکترین تردیدی نیست که اگر به فرض محال، ایران در جنگ علیه طالبان و داعش، پایگاه در اختیار آمریکا و ناتو قرار داده بود، الان در بی بی سی فارسی عروسی بر پا بود.

حالا عجیب، تحلیل های برخی دوستان است که ژست های ناسیونالیستی فانتزی را در زر ورق تاریخ می پیچند. دیروز را می بیند و امروز را نمی بیند. اینکه روسیه تزاری و روسیه کمونیستی و روسیه یلتسین و روسیه پوتین دوره اول و روسیه پوتین دوره دوم را یکجا به هم بدوزیم و به عنوان یک کلیت واحد تحلیل کنیم، و بگوییم به روس ها نمی توان اعتماد کرد، مثل این است که یکی - مثلا این عرب های ناسیونالیست ضد ایران - بیاید شواهدی از ایران زمان مادها و ساسانیان و صفویه و پهلوی و جمهوری اسلامی را به هم بدوزد تا ثابت کند "ایرانی ها" قابل اعتماد نیستند.

ته تحلیل چیزی جز نژادپرستی نیست، فقط مزین شده به تاریخ. بعدش هم مسئله اصلا اعتماد نیست. فی الواقع آنها را کشانده ایم به جنگی که برنده اصلی اش ایران خواهد بود. البته جنگی که ما نه خواستار آن بودیم و نه شروع کننده آن. هدف آن جنگ، ما بودیم.

تنها یک ناسیونالیسم فانتزی معلق در هپروت تاریخ می تواند واقعیت های مسلم و عینی چنین میدان راهبردی را نبیند، و بجای احساس افتخار و اقتدار، حسرت و تاسف بخورد بر از دست رفتن یک شکوه موهوم باستانی و خدشه دار شدن استقلال و عزت ملی.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۳۴
در انتظار بررسی: ۴
غیر قابل انتشار: ۱۲
کوروش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
5
17
من هم مثل خیلی از مردم با دروغگوییها و عدم صداقت بی بی سی اشنا هستم. در مورد در اختیار قرار دادن پایگاه نوژه به روس ها هم معتقدم میتواند در جهت منافع مان باشد اما این اصرار شما به توهین به تاریخ کشورمان و موهوم خواندن شکوه عظمت باستانی آنرا نمی توانم درک کنم. این حتی میتواند شما را بعنوان یک رسانه هم رده بی بی سی قرار دهد. آنها یکجور دارن در حق این مملکت دشمنی میکنند شما هم طوری دیگر! انتظار ندارم نظر بنده را منتشر کنید چون شمارا رسانه ای صادق نمیدانم اما به هر حال نوشتم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
کوروش اگرزنده بود شاهان بی لیاقت قاجار وپهلوی را که کشورراجولانگاه انگلیس وآمریکا کرده بودندوعزت واستقلال کشورراوجه المصالحه سلطنت خفت بارشان قرارداده بودندگردن میزد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
14
16
شکوه موهوم باستانی؟؟؟؟؟
متاسفم که شما در سرزمین ایران زندگی می کنید
شهروند ايران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
9
2
همدان اولين پايتخت ايران و قديمي ترين شهر ايران و از جمله چند شهر قديمي جهان است شايد روسها هم به پايتخت تاريخ تمدن علاقمند شده اند.
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
7
11
تاریخ را باید با تمام نقاط سیاه و سفیدش قبول کنیم ، اینک بیاییم کوروش را آنقدر بزرگ پنداریم و تا الوهیت بالا ببریم کاری بس بیهوده و عبس است . کوروش قبل از اینکه یک اسطوره باشد به یک افسانه شبیه شده است ، ما در تاریخ تمدن ایران زمین تا قبل از پهلوی اول هیچ نامی از کوروش نداشته و نداریم و در اوایل حکومت پهلوی کوروش توسط انگلیسها به تاریخ ما ورود پیدا کرده است ، و همچنین است د. آثار ادبی شاعران ایرانی که به هر موضوعی حتی پرواز مگس پرداخته اند کوچکترین نامی از وی ب ده نشده است
صالح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
2
12
با زمینه اصلی متن موافقم... چون واقعا این پدیده صرفا یک همکاری نظامی است و نه بیشتر... اما در بند اخر یک عبارت بسیار غلط بود... (شکوه موهوم؟ باستانی)؟ این شکوه و تاریخ گسترده ایران را هنوز می توانید بر اثار باستانی ان زمان ببینید... بنظره من بجای افراط و تفریط در تعریف و تمجید یا تحقیر گذشته ها، باید میانه روی پیشه کرد و مطابق با مقتضیات اون دوره رو دید... دوران هخامنشیان بدون شک در تاریخ ایران، دوره مدبرترین پادشاهان تاریخ ایران بوده...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
6
9
"مثل این است که یکی - مثلا این عرب های ناسیونالیست ضد ایران - بیاید شواهدی از ایران زمان مادها و ساسانیان و صفویه و پهلوی و جمهوری اسلامی را به هم بدوزد تا ثابت کند "ایرانی ها" قابل اعتماد نیستند...."
چه شواهدی وجود داره که ایرانی ها در این دوره ها قابل اعتماد نبودن؟؟؟
واقعا متاسفم...هم برای شما هم برای خودم بعنوان یک ایرانی که رسانه هاش حتی یه سر سوزن واسه اصل و نژاد و تاریخ پرشکوه و افسانه ایش ارزش قایل نیستن....
اینکه پایگاه در اختیار روس ها قرار بدیم در شرایط فعلی که نیاز کشورمون ایجاب میکنه خیلی هم خوبه. ولی اینکه شما بعنوان رسانه جمعی(که از پول و منابع همین مردم دارین استغفاده میکنین) نژاد و تاریخ مردم رو نادیده بگیرین واقعا تاسف بر انگیز هس...
اونم در حالی که کل دنیا اعتراف میکنن ایران اون دوران مهد تمدن و شکوه و عظمت بوده.
اگه امریکایی ها یا انگلیسی ها یا روس ها یا آلمانها یا هر کشور دیگه ای این پیشینه تاریخی رو داشتن معلوم نبود با چماق این تاریخ چه کارا که تو دنیا نمیکردن!
اونوقت ما ایرانیها خودمون داریم از همه ابزارامون(رسانه ها و رادیو و تلوزیون و روزنامه ها و...) استفاده میکنیم تا این تاریخ رو ناچیز نشون بدیم!!
زنده باد ایران کهن....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
اینکه تاریخ ایران توسط عرب تبارها وترک تبارها مورد تمسخر وتحقیر قرار می گیرد عجیب نیست،عجیب کارما بود که آنها را به کشورمان راه دادیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
2
8
دوست عزيز سلام تمام فرمايشات شما صحيح است بجز توهين به تاريخ و تمدن شكوهمند ايران زمين چه تاريخ قبل از اسلام چه بعد از ان
ناشناس
|
Canada
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
15
1
چوچه را اخر پاییز می شمارند ارمنستان واذربایجان در تاریح معاصر جزوی از ایران بود شاید روسیه همدان را با هدف انتخاب کرده روسیه همیشه چشم طمع به خاک ایران داشته
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
4
9
حکومت پهلوی و بازماندگانش بعضی ها را نژاد پرست بار اورده اند و عده ای به شدت خود برتر بین شده اند .کسی که بیش از حد در فکر گذشته باشد پیشرفت نخواهد کرد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
3
7
کاملا درست میگه؛ من خودم اون صحنه رو دیدم که خبرنگار بی بی سی روی ناو آمریکایی (توی تنگه هرمز )، تحریک به جنگ میکرد...همون کسری ناجی بی غیرت
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
8
7
انچه واقعیت داره ملی گرایی وتاریخ باستان ایران رادارند کمرنگ نشان میدند مخصوصاپانترکها که راحت به کوروش توهین میکنند حالاکاری نداریم کوروش خوب بوده یابد اماتاریخ ایران باتخت جمشید باطاق بستان که دراصل طاق وسنگ است بامعبداناهیتا با قلعه های مختلفش درشهرهایش معناداره ازهمه ایرانیان میخوام به اثاروتاریخ ایران بیشترتوجه کنندبه زبانهای ایرانی بیشترتوجه کنند دشمنان ایران میخوان تفرقه بندازند این وظیفه ماست مقابل انهابایستیم
hadi
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
9
9
اگرکورش واقعایک قهرمان بوده چرادراشعارفردوسی ازقهرمانان افسانه ای یادشده وهیچ نامی ازکورش نیست.یاشایدفردوسی بی سوادبوده وشناختی ازکورش نداشته ،یااینکه افسانه ای به نام کورش بعدازفردوسی ساخته وپرداخته شده.
پاسخ ها
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
ببین پانترک کوروش خیالی یاواقعی بودنش مهم نیست مهم هخامنشیان وساسانیانه مهم امپراطوری تمدن ایرانه که نشانه هاش به وفوردرمناطق زاگرس وجود داره مهم اسامی ایرانی مناطق مختلف ایرانه کوروش افسانه باشدیاخیر برای ایرانیان قابل احترامه مثلا ارش اسم کردی که به معنای اتش سیاه هست برای ماکردهاوحتی همه ایرانیان قابل احترامه پس پانترک بازی درنیار
صالح
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
فردوسی حکیم، از پیامبر گرامی اسلام(ص) و امامان ما هم نام نبردن... ایا انها هم نعوذبالله ساخته و پرداخته شده اند؟ فردوسی از بسیاری از پادشاهان ایران و بسیاری از حکمای ایران نام نبرده اند، این یعنی این بزرگان دروغین هستند؟ نه فردوسی حکیم بی سواد بوده و نه کوروش به عنوان پادشاهی قدرتمند، دروغین.. آنها که می خواهند کوروش را بپرستند اشتباه فاحشی می کنند اما اونهایی که کوروش را نفی و نهی می کنند هم مانند گروه قبلی هستند...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
2
6
قاجاربابی عرضگی وپهلوی بانوکری استقلال کشورراببادفنادادند نظام اسلامی استقلال رابه کشوربازگرداند اگر کوروش زنده بودهرنوکرصفتی وهرحکومتی راکه باحرف وعملش آب بآسیاب استکبارآمریکامیریزدواستقلال ایران رابخطر میندازدازدم تیغ میگذراندوازهرمبارزی که درمیدان نبردباسلطه جویان استکبار حمایت وپشتیبانی میکرد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
8
3
جناب هادی تو چی میدونی از تاریخ که میای نظر کارشناسی میدی؟!
کوروش کبیر افسانه نیست که فردوسی اسمشو ببره در کل نیازی هم نداره!
اسم و رسم و سیره زندگیش تو همه کتیبه های تخت جمشید وجود داره و منشور کورش رو هم همه دنیا میشناسنو با ارزش ترین اثر باستانی تاریخ هست...
یه مشت آدم مث شما که اصل خودشون رو گم کردن و جیره خوار عربا شدن نمیتونن یه حقیقت بزرگ تاریخی رو زیر سوال ببرن!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
چه ربطی به عربها داره؟

اینها تو روز روشن پرچم جمهوری آذربادمجان و ترکیه دستشون میگیرند و یاشاسین یاشین میکنند، باز هم عرب می‌بینیشون؟
ناشناس
|
Germany
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
2
9
جالبه بعضیها که از دم تا دم خودشان را بسان غربیها و ینگه دنیایی ها در آوردند و افتخارآنان تقلید از غرب است حالا به رگ غیر!تشان برخورده که چرا داعش ساخته امریکادر دقایق نود بوسیله جنگنده های روس بایستی از بین برود وپشت رژیم غاصب هم از این همکاری به لرزه در اومده ولی اگر باز ایران بشه ژاندارک منطقه و عملا مستعمره و پایگاه نظامی امریکا تازه افتخار هم میکنند.کورش آسوده بخواب چون اینها بیشتر خوابند.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
نوکر افتخاری آمریکای خبیث برازنده همانهائی است که هویت ملی وفرهنگی وتاریخی خودرانمی شناسند ویااعتقادی بآن ندارند وباتقلید حقیرانه وکورکورانه شخصیتی مسخره وعاریتی دارند
Maryam
|
Iraq
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
10
5
اگر هدف روسيه جنگ با داعش باشه خوبه. ولي اگه بهش پايگاه دادند واسه كشتن زنان و كودكان بيگناه سوريه،(مخالفان بشار اسد)كاري بسيار اشتباه و گناه نابخشودني ست كه بايد جوابگو باشند انهايي كه شريكند،،،تا انجايي كه ميدانم دخالت در امور كشوري ديگر جرم است
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
تروریستهای آدمخوارومزدورآمریکا وعربستان رابمباران میکند تاسرریزتروریستها امنیت کشورمان راچون پاریس وترکیه وخیلی جاهای دیگه ازبین نبرند درود برنیروهای نجات دهنده بیگناهان ازدست تروریستهای اجاره ای استکبار
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
خانم مریم شما از اکراد(پانکرد های) کمپ نشین کدوم گروهکی؟؟
کمپ زرگویزه یا سمت کیله شین و اینا؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
7
5
پانکردیسم داره تمام شاهان پارس رو بنام خودش سکه میزنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
کوروش ازمادری ازنژادمادوکردبوده وکردهاوپارسها زبانشان اداب ورسوم وتاریخ مشترک دارند وکردها نیازی به دزدی بزرگان دیگران ندارندهمانندپانترکها که مولوی رامثلادزدیدند برو کرمانشاه میبینی اثارتاریخی وپادشاهانش یعنی چی پس دریک جمله چرت نگو
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
7
6
جالبه اکراد برای ایجاد تفرقه بین فارس و ترک و عرب با چه سرعتی وارد میشن مثلا کورش دوست بودید که تو همین ایران بیشترین گروهک تروریستی ماله پانکرد ها نبود.
به تازگی کتاب شخصی با نام هیرش ذکریا در وب دست به دست میشه از یک پانکرد ایران ستیز با نام کورش از افسانه تا واقعیت.
این مورد که شما سربرها...و...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
درهرقومی خودباخته- فریب خورده- ومزدور بیگانه وجوددارد قومیت پرستی ونژادپرستی درنهایت به فاشیسم ختم میشود هیچ قومی بانژادپرستی وفاشیسم وپان های رنگا رنگ وغیره به رشد وترقی نرسیده ودردنیای امروزی محکوم به انزواست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
ازتمام هموطنان که اب وخاک مقدس ایران زمین وفادارند میخوام به سایتهای کشورجعلی اذربایجان واقلیم کردستان برید ببینید کدامیک تاریخ وتمدن و زبانهای ایرانی مخصوصافارسی رانشانه میروند همین الانم به تالشیها دراران شونیست فارس میگن!!!خودتان برویدوقضاوت کنید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
بازپانترک حرفای خنده دارزدی خودترکهابه سوریه وعراق تاختندولشکرکشی کردندموصل وبه مخالفان مسلح درسوریه بیشترین کمک وبیشترین خسارت رازدندمیخوای اعراب ازتون خوشش بیاد!!!یا درهمه سایتهاتون بگردید به کوروش وتاریخ ایران توهین میشه وزبان فارسی رالهجه وزبان ترکی رادرحدانگلیسی بالامیبرید میخوای فارسهابراتوهندی برقصن!!!مردم اگاهند که دشمن ایرانب وتاریخش پانترکهاهستندکه به چنگیزوحشی گوشت خام خورافتخارمیکنند مرگ برترکیه وحامیان داعش وحامیان هردوش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
بانکردیسم ......................
مدیر پایگاه سلام خواهشا بدون منطق ومدام با ادبیات تند اقوام را مورد هجمه قرار ندهید
مسیب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
2
4
آقا صالح فردوسی در مدح حضرت محمد وعلی علیه السلام در ابتدای شاهنامه اشعاری سروده که سلطان محمود ناراحت شد فردوسی هم ناچارا در مدح سلطان محمود هم اشعاری سرود اما در خواب از مردانگی و عدالت سلطان محمود تعریف کرد گفت بیدار که شدم خبری نبود.برای همین فردوسی زندانی شد با وساطت وزیر دادن صله ناچیز فردوسی آزاد شد ودر جواب شعر معروف(به گمانم شاه نانوا زاده بود *بهای لبی نان به من داده بود)فردوسی بجز عصمت مقام مردانگی و فتوت را به مولا علی علیه السلام اختصاص داده که این اشعار در زورخانه خوانده میشود.فردوسی میدانست که کورش عامل یهود است.
کپل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
2
6
به جای دعوا سر ترک و کرد و لر برید شعر عارف قزوینی رو بخونید اونی که به کرد های غیورمیگه سربر دونسته یا ندوسته تو زمین دشمن ایران بازی می کنه همین طور اونی که فکر می کنه ترک ها و اعراب و ... ایرانی نیستند و فقط خودش وطن پرسته کوروش و داریوش و ... قدیس نیستند ابلیس هم نیستند وطن پرستی خوبه اما باستان گرایی نه این همه جوون دارند برای امنیت ما جون می دند و تلاش می کنند بعد شما بشینی از لشکر کشی فلان شاه به فلان کشور که حتی انگیزه اش هم معلوم نیست تعریف بکنی و حسرت بخوری یا سر یه حکومت دو هزار سال پیش با هم وطن خودت بحث الکی بکنی اونها با تمام بدی ها و خوبی ها رفتند الان نوبت ماست شکوه و عظمت و قدرت یک کشور با تلاش ادمهای زنده بدست می یاد نه حسرت ادم های مرده
بفهمیم داریم تو زمین خودمون بازی می کنیم یا دشمن
يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُم مِّن ذَكَرٍ وَأُنثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِندَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ. صدق الله العظيم [الحجرات:13]،
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۵
2
0
نویسنده‌ی نامحترم
ا..............................................................................................................
مدیر پایگاه با سلام خواهشا جانب ادب را رعایت نموده و با پاسخ های مستند به دفاع از ایده خود بپردازید در غیر اینصورت از انتشار مضامینی با توهین وافترا معذوریم
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین