کد خبر: ۳۰۷۵۱۹
تعداد نظرات: ۴۶ نظر
تاریخ انتشار:

واکنش پرویز پرستویی به جنجال فیتیله ای ها

پرویز پرستویی با انتشار متنی در صفحه شخصی‌اش نسبت به حواشی به وجود آمده در مورد برنامه تلویزیونی « فیتیله» واکنش نشان داد.
گروه فرهنگی-این بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار عکسی از فیتیله‌ای‌ها در حال عیادت از یک بیمار، حواشی به وجود آمده در مورد یک آیتم چند دقیقه‌ای طنز را «غیرقابل هضم» و «جفای بزرگ» توصیف کرده و نسبت به سو استفاده  برخی از افراد سودجو هشدارداده است.

پرویز پرستویی در مقدمه این متن به ترک بودن خود هم اشاره کرده است:

ای عزیزانی که این مطلب رو می‌خونید، بنده یه ترکم و خیلی هم به ترک بودنم می‌نازم.

به گزارش بولتن نیوز،این روزها اخبار فیتیله‌ها منو خیلی آزارم داد. از مدیران برکنار شده بگیرید تا عمو فیتیله‌هایی که بیست سال کودکان و بزرگسالان رو شاد کردن و آگاه، ولی این جفای بزرگ رو نمی‌تونم هضم کنم که سه یار و چند مدیر رو خانه‌نشین ببینم.

عزیزان چرا به «هفت» سینمایی حمله نمی‌کنید که سینما رو این‌ قدر سخیف کردند و کوچک که همیشه بیرق‌دار فرهنگ ایران بودند و افتخار آفرین در دنیا، شمارو به خدا سوگند در قضاوت عجول نباشید... .

تو سریال «پایتخت ۴» ارسطو با لهجه مازندرانی، نفهمید و غذای سگ خورد... تو سریال «باغ مظفرِ» مهران مدیری شخصیت گلمراد با لهجه لری نمایشگر یه آدم کثیف و نفهم بود... تو فیلم‌ها و سریال‌های مختلف، شخصیت‌هایی با لهجه‌ جنوبی نقش قاچاقچی‌ها رو بازی میکنن... گیلانی‌ها تو سریال‌های مختلف نقش آدمای ساده‌لوح رو ایفا می‌کنن...

واکنش پرویز پرستویی به جنجال فیتیله ای ها

حتی جواد رضویان و رضا شفیع‌جم با لهجه‌ افغانی سریال طنزی بازی کردن که سطح فرهنگ افاغنه رو خیلی پایین نشون می‌داد... اما همه‌ این اقوام می‌دونستن که هیچ توهینی در کار نیست. کسی با یه سریال طنز به قومیت توهین نمیکنه...

یا سریال در حاشیه که جواد رضویان با اون شکل و شمایل به لهجه قمی حرف می‌زد... اما با یه آیتم طنز ۵ دقیقه‌ای اینکه یه نفر با لهجه آذری با فرچه توالت دندوناشو مسواک کرده، منجر شده به تظاهرات!

اونم بازیگرای فیتیله که سال‌هاست نشون دادن چه شخصیتی دارن... ملعبه دست بعضی افراد سودجو و فرصت طلب نشیم که واسه نشون دادن خودشون مصاحبه می‌کنن و مردمو تحریک می‌کنن.

اگه تو‌پایتخت ۴، ارسطو وقتی که داشت اشتباهی غذای سگ می‌خورد، به جای لهجه مازندرانی لهجه آذری داشت،الان کلیه عوامل پایتخت اعدام شده بودن!

منبع:رجا نیوز

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۴۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
24
20
در سینما و فیلم های ساخته و پرداخته شده ما که در خلال فیلم نامه هایش حتی مدام زن و شوهر ها به هم توهین کنند امری عادی است البته ظرفیت بعضی ها بالاست ! متاسفانه بعضی از برنامه سازان سینما و تلویزیون افرادی بیسواد و بدون تخصص هستند و رابطه ایی هستند و سطح پایین برنامه ها خود گویای همه چیز است ، الحمدالله در عصر ارتباطات سابقه همه با یک سرچ دقیق و چند دقیقه وقت قابل باز یافت است و بهتر است دیگران در حد خود سخن بگویند ، حالا کی گفته که آقای پرستویی حرفشون مهمه که برای قومیت تعیین تکلیف کرده اند ، هم اونی که لهجه افاغنه را تمسخر کرده اشتباه کرده و هم اونی که لهجه شمالیها در سریال پایتخت مورد تمسخر قرار داده رو هم برنامه فیتله و هم سایر برنامه ها که با تمسخر لهجه و لحن لر ها و آذری ها و سایر اقوام بسیار محترم ایرانی برنامه میسازنند ، همه قومیت های ایران ، همه و همه محترمند و هر کسی با هر دلیلی این کار غلط را انجام دهد مجرم است . هنر پیشه ها به خودشان که میرسد کنایه ها را توهین تلقی میکنند اما ظرفیت شون برای توهین به دیگران میره بالا!!!
پاسخ ها
فرهاد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
امان از کج فهمی و تعصب که اگه هزار ویک دلیل بیاری که این غلط است باز هم بر همان طبل تعصب کور خود میکوبند !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
آقای فرهاد آدم هایی مثل تو خودشون اهل توهین هستند از توهین شنیدن نه تنها ناراحت نمیشوند که بلکه اگر مورد تمسخر قرار نگیرند انکار چیزی را گم کرده اند ، در سینمایی که این بضا فساد و فحشاء موج هست ادب نداشتن شرط اول پرویی و حضور است حالا بعضی ها میخواهند نشانه درج یک ادب را بر سینه خود نصب کنند بهتر از راهی که به شهرت رسنیده اند باز گردنند ! تمسخر و بی ادب به هر دلیلی مخالف اخلاق است اگر شما دوست دارید خودو قومیت خود مورد تمسخر قرار گیرند بر ژن خود شک کنید نه بر اصول اخلاقی !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
حرف شما درست، ولی این دیگه توهم توهینه!!!! بقیه اقوام خیلی عاقلانه برخود کردند و خودشون به اون طنز ها خندیدند، از شما هم همین انتظار میره، این همه طنز به زبان فارسی پخش میشه ، دلیل نمیشه فارسها بریزن با سنگ همدیگه رو بزنن و مغازه های هم رو آتیش بزنن!!! باید درک طنز خودمون رو بالا ببریم ، در ضمن آقای پرستویی شان بسیار بالایی دارن و بهتره احترام ایشون حفظ بشه، ظاهرا خودشون هم آذری هستند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
دوست عزیز 23:24، تو کدوم برنامه ی دیگه ای که شما میفرمایین اومدن فرچه ی ! میدونید معنی این چیه؟!!! در ضمن، زبان رسمی کشور فارسی هست، اگه تمامی برنامه ها به همون زبان رسمی کشور پخش بشه، دیگه به کی باید بربخوره؟!! ولی اینکه میان یک کار زشت و دور از عقل رو یه یک قوم خاص نسبت میدن .خیلی توهین آمیزه. این نمایش به زبان هر قومی که اجرا میشد توهین آمیز بود. حالا هرکی از این قضیه آزرده شده به این معنی نیست که اون شخص حتما جدایی طلبه. مثلا چی میشد اون صاحب هتل که آدم شیکی بود ترک میشد و اون پدر و پسر به زبون رسمی حرف میزدن؟؟!! و اینکه دوستان خواهشا تا فیلم رو ندیدین قضاوت نکنین. احتراما عرض میکنم این فیلم نه محتوای طنز داشت و نه نکته ی آموزشی برا بچه ها، فقط ناخودآگاه بچه ها رو طوری پرورش میده که ذهنیتشون نسبت به هموطناشون بد و منفی میشه که متاسفانه خیلی شاهد این مساله هستیم. با تشکر
مدیر پایگاه هیچ کس از این قسمت برنامه فتیله دفاع نکرده است و در ناروا بودن آن تردیدی نیست . سخن این است که باید گذشت کرد و موضوع را خاتمه یافته دانست و انشاا... دیگر هیچ وقت چنین توهین هایی تکرار نخواهد شد .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
بله حق با بولتن عزیز هست ولی چند باری هم تکرار شده بود و مردم فهیم اذری و بختیاری و لر و شمالی بخشیدند ولی بعد از مدتی دوباره تکرار شد یک بخشش زود و راحت توهین کننده رو جری تر خواهد کرد و علی رغم عذر خواهی ظاهری که انهم از روی اجباره نه حسن نیت سر و ته قضیه رو هم میارن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
7
27
قربون آدم چیز فهم ....
البته برادران آذری زبان ما خیلی فهمیده تر از این حرف ها هستن و معلوم نیست غرض و مرض اون عده ای که شلوغش کردن چیه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
9
15
این چه فرهنگی شده این وضعیت بسیار برای یکپارچگی و روح وحدت جامعه مضر است حالا تو برنامه ای که سالهاست برای کدکان برنامه درست میکنند و بارها برای هموطنان آذری برنامه جالب داشتن خاطر یه مشکل کوچک قیصریه را به آتش کشیدن !! متاسفانه چنذ سالی است که اینجوری شده که در خصوص اقوام ایرانی حساسیتها زیاد شده.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
10
28
آفرین به فهم و شعور آقای پرستویی
باریکلا
بنده کرد زبان هستم و توهین به هیچ قوم وزبانی رو اصلا قبول ندارم و مردم ترک زبان رو با اصالت وفهیم می دونم/ اماب نظر من می بایست خوبیهای چندساله این 3 نفر در حق فرزندان این خاک رو از یاد نبریم و نباید حضورشون درعرصه سینما کم رنگ یا بی رنگ بشه/ همچنین، اتهامی که به این هنرمندان عزیز واردشده در واقع یک بهانه جویی از طرف افراد سودجو میباشد
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
10
17
آفرین به فهم و شعور آقای پرستویی
باریکلا
بنده کرد زبان هستم و توهین به هیچ قوم وزبانی رو اصلا قبول ندارم و مردم ترک زبان رو با اصالت وفهیم می دونم/ اماب نظر من می بایست خوبیهای چندساله این 3 نفر در حق فرزندان این خاک رو از یاد نبریم و نباید حضورشون درعرصه سینما کم رنگ یا بی رنگ بشه/ همچنین، اتهامی که به این هنرمندان عزیز واردشده در واقع یک بهانه جویی از طرف افراد سودجو میباشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
15
12
به نظرم من در نمایش عمو فیتله ها قصد توهین نبوده است، اگر این سه نفر اهل این کارها بودند زودتر از این دست به چنین توهین ها می زدند.
همچنین هر لهجه و گویشی در ایران ظرایف و زیبایی خواسته خودش رو داره، انصافا در برخی از گویشها طنزهایی و شوخی هایی هست که هر فرد را به خنده وا میدارد.
البته این خنده از روی توهین به کسی نیست، بلکه آن لهجه به گونه ایی است که در آن شوخی و خنداندن همدیگر نهفته است.
از این ظرفیت برای شاد کردن جامعه باید استفاده بشود.
البته برخی از گویشه ها نیز جدی، خشک و هیچ شوخی در آن نیست و برای خنداندن مردم نیاز به حرکات سبک و دور از شونات اجتماعی دارند.
بر این اساس گروه دوم برای پر کردن خلا شوخی در گویش خود دست به تمسخر گروه اول می زنند و اینجا است که به گروه اول بر می خورد و از خود واکنش نشان می دهند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
8
11
در ایران و در میان مردم ایران گاهي فراموش میکنیم زحمات دیگران را............
بختیاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
9
19
آفرین بر ستاره سینمای ایران استاد پرستویی از استاد چیزی غیر از این هم انتظار نمی رفت. چرا اینقدر احساسی می شیم که مسائل پیش پا افتاده را اینقدر بزرگ می کنیم واقعا زیبنده ایرانیان نیست. همه اقوام محترمن و کسی هم طبق قانون اساسی کشور حق توهین به هیچ قومی را ندارد.واین اشتباه گروه فتیله هم قطعا سهوا بوده و قصد توهین نداشتن .با تشکر
یک آذری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
13
21
من به عنوان یک آذری حرف های آقای پرستویی را تایید می کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
بله چون از روی عقلانیت حرف زده نه از روی احساس و تعصبات
ناشناس
|
United States
|
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
7
6
گفته شما زمانی مورد قبول است و طنز قومی و زبانی زمانی به دل مینشیند که زبان و فرهنگ من تورک با یک هم وطن فارس که زبانش رسمی است و بودجه میلیاردی برای حفظ زبانش صرف میشود مورد حمایت واقع شود و زبانم رسمی شود و در مدرسه آموزش ببینم.
پاسخ ها
محمد
| Germany |
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
واقعا این استدلال جای تاسف داره. خوبه خودتون میگین زبان رسمی. خدا شاهده من سی و دو ساله تو تبریز زندگی میکنم و اینجا بدنیا اومدم. اما هنوز این کارها و این ادعاها برام حظم نشده. یعنی چی آخه؟ میخوای زبان آموزش ببینی برو ببین مگه جلوی کسی رو گرفتن ؟ بنده خدا مگه میشه هر صاحب زبانی تو کشور زبان خودش رو آموزش ببینه. والا بی بصیرتی و کج فهمی هم حدی داره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
اقای با بصیرت هضم نه حظم در ضمن شما کجا تبریز هستی تو کدوم محله و کوچه؟
محمد
| Germany |
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
ناشناس عزیز ممنون که اصلاح فرمودین اشتباه بنده رو.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
3
7
جسارت و بی ادبی به هر کس وهر قوم کار خوب و پسندیده ای نیست مخصوصا این که مردم کشور ما دارای دشمنان خبیثی همانند انگلیس هستند. که حساب وی›ه ای برای تفرقه انداختن در بین ملل مختلف دارند. اما از طرفی باور کنیم اگر طنز نباشد چه کسی باید کج رفتاری ها را یاد آوری کند و اگر طنز نباشد باید در شبکه های اجتماعی به دنبال آن بگردیم که متاسفانه اکثر ٖآن ها از خارج از کشور تغذیه فکری شده اند و هدفی جز بر هم پاشیدن این انسجام کشور ما ندارند چیزی که با جنگ و... نتوانستند بدست بیاورند حالا با جوک و ظنز بدنبال آن هستند. که حتی از خداو پیامبران و ائمه علیهم السلام نیز جوک تحویل مخاطبان می دهند و متاسفانه همه ما آن ها را نه تنها خوانده اما منتشر هم می کنیم . ولی کسی ککش نمی گزد. اگر چه کار عمو فیتلیه اها اصلا قابل توجیه نیست لیکن عف و گذشت نیز هست بهتر است بدانیم که محمد مسلمی نیز خود آذری ربان است. و هیچکس حاضر نیست به خودش توهین کند بنده هم دورگه هستم و یک رگم ترک است هرچند از این موضوع دل آزرده شده ام اما قرار نیست با یک اشتباه تمامی زحمات این عزیزان را ندیده بگیریم کما اینکه آن ها خودشان غذر خواهی نمودند. ما کسانی را که در شبکه های اجتماعی توهین می کنند ب(باجوک) می بخشیم اما این عزیزان را نه کمی انصاف داشته باشیم ببینیم چه کسانی ما را تحریک می کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
5
7
از همه اون هموطنان عزیزی که سخن آقای پرستویی رو تایید کردند میپرسم ، در کشورهایی که اقوام مختلف با لهجه و زبانهای خاص خودشون وجود نداره ، تلویزیون و سینما اونها برنامه نمیسازند ؟! مشگل اصلی تو عدم کارایی برنامه سازان و فیلم نامه نویسان ماست که چون سخنی برای گفتند ندارند به روشهای نادرست دست میزنند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
8
11
خدائیش من هم فکر می کردم آذری ها شلوغش کردن ولی وقتي ديدم . واقعا توهینه و آذری ها حق دارن عصبانی بشن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
خداییش چند نفر رفتن برای همین کلیپ تظاهرات؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
چطور اگه همین طنز به فارسی اجرا شده بود کلی حال میکردین و توهین به کسی هم بجساب نمیامد؟ ما تحت یک پرچم و در یک کشور داریم زندگی میکنیم با قومیتهای مختلف اگه قرار بر این باشه که این تعصبات گسترش پیدا کنه که سنگ رو سنگ وا نمیسته هیچ کس قبول نداره برنامه سازان قصد توهین داشتن این را همه میدانند و اگه اتفاقی افتاده در حد یک عذر خواهی باید رفع بشه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
اخه از این دست حرفای نژاد برستانه به ترکهای عزیز خیلی زده شده و دیگه کسی نباید از این اهانتها بکنه چونکه
ترکها بهره هوشی بالایی دارن و بخاطر لهجه فارسی صحبت کردنشون بعضي وقت ها مورد بعضی نژاد برستها قرار میگیرن در حالیکه یک فارس وقتی بخواد زبون ترکی یا کردی صحبت کنه با لهجه صحبت نمیکنه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
6
8
اصلا کارشون(فیتیله) قشنگ نبود
حامد قزوین
|
United States
|
۰۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
6
2
باسلام میخواهیم ببینیم این کار توهین بوده یانه
بابودجه صداو سیما یک کلیپ بسازیم که دو مسافر فارس هم اومدن داخل اون هتل .. حالا ببینید وخودتون قضاوت کنید آیا توهین نیست ؟؟؟

یامیتونه اون دونفر کرد یا لر یا عرب یا اصفهانی یا بلوچ یا....باشه
پاک کردن صورت مساله چیزی رو حل نمیکنه
خیلیا واسه این انقلاب زحمت کشیدن امابعدا مشخص شد که قصد فتنه داشتن اگر استدلال دوستان درست باشد باد از گناه اوناهم گذشت
اگرهم بعداز بیست سال اجرای برنامه کسی همچین اشتباهی کرده نشون میده که اون تاریخ مصرفش گذشته وبعداز بیست سال هنوز تکلیف خودشو نمیدونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
مغلطه نکن توهینشون به قوم اذری کاملا مشخص بوده این شیوه هم قدیمی شده تا کسی بخواد اعتراضی بحق و در حدود قوانین کشور بکنه بدور از هر حاشیه سریع به فتنه و اشوب متهم کنیم تا صدای اعتراضشئ خاموش کنیم
بصیرت
|
United States
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
8
6
متاسفانه پان ترکیسم مي خواد نفوذ کرده و با ایجاد تفرقه و جدایی طلبی داره بعضي ها رو درگیر فتنه میکنه.در سیما با لهجه های مختلف سالها داره نمایش پخش میشه و طنازی کردن در عرف ربطی به قوم خاص و توهین نداره و متداول بوده و این سه بزرگوار خطایی مرتکب نشدن.من خودم از آذری زبانان اردبیل هستم.باید با بصیرت جلوی فتنه ها ایستاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
اولا تو اصلا اذری نیستی دوما ربطی به بان ترکیسم نداره بحث دفاع از حیثیت خود ترکهاست الکی جنجال راه ننداز تو میخوای غائله رو بخوابونی بهتره بری بگی تا دیگه به قومیتها توهین نکنن نه اینکه با اتهامات واهی سعی در هوچی گری کنی
رامتین
|
Turkey
|
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
5
5
این مساله بو داره و عوامل خارجی با همین اختلافات کوچک جرقه جدایی را سر میدهند که خطرناک است حرف آقای پرستویی را تایید میکنم
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
7
6
بنده به عنوان یه تبریزی که هفت جد و آبادم تبریزی هستیم یه سوال از همشهریان عزیزم دارم. البته کسانی که طالب روشنگری هستند نه اونایی که خودشون رو به خواب زدند.
چرا وقتی که جناب آقای ب.ن (شخصیت صمد ممد) جملات خیلی خیلی سخیفتر و توهین آمیز تر اینها رو در نمایشاتش اجرا میکنه کسی چیزی نمیگه که هیچ، بلکه ایشون رو هنرمندی بی بدیل قلمداد میکنیم ؟ اما وقتی که یک دهم نمایش از طرف رسانه ملّی پخش بشه پیراهن عثمانش میکنید ؟
آیا این به غیر از غرض ورزی و آب در آسیاب دشمن ریختن (چه آگاهانه، چه نا آگاهانه) است ؟...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
سلام. یک دهم؟! شما طنزای آقای ب.ن رو با این فیلم توهین آمیز یکجا میذارید؟! بهتره اول تعریف واضحی از طنز و توهین و مرز بین این دو رو بدونیم بعد نظر بدیم. تو هیچکدوم از فیلمای آقای ب.ن به هیچ قومیت خاصی توهین نشده. مسلما تو شبکه های استانی و تو جامعه ی هر قومیتی یک سری مسایل طنز و نه توهین وجود داره که مربوط به مردم همون قومیت هست و بین مردم وجود داره و کاملا هم عادیه و هیچ مشکلی هم پیش نمیاره. اما وقتی رسانه ی ملی میاد زشت ترین کار رو یه افراد یک قوم خاص نسبت میده و به بیینده اینطور القا میکنه که اون شخص فرق دو چیز کاملا متفاوت رو متوجه نیست، خب واقعا ناراحت کننده است. احترام و ارزش تمامی ایرانیا باید پیش ایرانیای دیگه حفظ بشه. زنده باد ایران
محمد
| Germany |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
ناشناس عزیز. ضمن عرض تشکر از نظر محترمتون. ارجاع میدم به فیلم طنز فیسپوک آقای ب.ن. اوایل فیلم ببینید شخصیت پدر ایشون (مش اسماعیل) دندوناش رو با چی مسواک کرده. البته در این که فتیله کار درستی انجام نداده شکی نیست. بحث بنده بر سر آشوب ها و کاسه داغتر از آش شدن بعضی افراد ناپخته و اقدامات نسنجیده هست. خوب اونا اشتباه کردن عذرخواهی هم کردن. چیکار باید بکنن ؟ خدا شاهده انصاف نیست بیست سال سابقه یه نفر رو بخاطر یک اشتباه نادیده گرفت. اما بعضی ها به این هم راضی نیستن. خدا شاهده به دست اونا باشه این بد بخت هارو گردن میزنن
عبد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
0
3
سلام-
چه بسیار دوستی هایی صمیمی بوده که با یک شوخی ( غیر متعمدانه) از بین رفته است

خوب آقا هرکس به یک موضوعی حساس است
پس بهتر است هنگام شوخی ، نوک تیز شوخی به سمت فقط خومان باشد و نه دیگران.

از اشتباه دیگران بگذریم شاید خدا هم از اشتباهات ما بگذرد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
2
2
بنده حرفای آقای پرستویی رو کاملا قبول دارم. ایشون از روی منطق جواب همه رو دادن. مرسی آقای پرستویی. کاش همه ی ایرانی ها تو این موضوع مثل شما فکر میکردن.
nasenas
|
Russian Federation
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
7
4
آره آقا اصلا بعضیها جنبه شوخی و طنز رو ندارن پس شوخی نکنید

این قدر هم طولش ندید این جریان رو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
برو بابا حرف مفت نزن
سیرجانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
2
2
این نمایش برای قاتینگا و پاتینگا در هتل نوشته شده بود. معلوم نیست چرا عوضش کردند و موجب آزردگی خاطر هموطنان آذری زبان شدند.
ناشناس
|
Germany
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
3
2
هر نمایشی نویسنده ای دارد و در صدا و سیمای جمهوری اسلامی معمولا مرجع مسئولی متن نمایش را تصویب میکند. اگر خطایی هست به هنرپیشه و فیلمبردار و سایر عوامل چه ارتباطی دارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
نا شناس المان نازی مثل اینکه با قومیتها مشکل داری
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
2
6
این توهین عجیب بود چون حتی برنامه های ماهواره ای که اینقدر علیه ش تبلیغات میشه که خونواده و جامعه رو تخریب میکنه هم چنینی توهینی نکرده به قومیتها باید با عاملین این توهین به شدت برحورد بشه تا شاهد توهین نباشیم
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
5
3
بعضی از کسانی که محرک این تظاهرات ها هستند. تجزیه طلبانی هستند که این امر را بهانه برای اغتشاش قرار داده اند تا خود را نشان بدهند.
محمود ن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
2
2
بنده یک بار برای سرکشی یکی از اقوام که به اقتضای شغل در شهر میانه ساکن است رفتم . یک شب باهم به استخر رفتیم تو سونا چند نفر نشسته بودند و با لهجه آذری صحبت می کردند که بنده بلد نبودم ... بنده فارس نیستم و سر صحبت رو با زبان فارسی به عنوان زبان مشترک شروع کردم هیچکس جوابمو نداد و همه روشونو برگردوندند... من هم ساکت شدم ! برام خیلی عجیب بود !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
بولتن جان، واقعا هدفت از منتشر کردن این نظر چیه؟! این نظر چه ربطی به موضوع داره آخه؟! خود این نظر مضمونش توهین آمیزه! هرکی اومد یه همچین حرفی زد فورا منتشر میکنی؟؟؟ اونوقت یکی که بدون توهین به کسی میاد نظرشو بصورت محترمانه و منطقی مطرح میکنه، نظرشو منتشر نمیکنی! واقعا متاسفم!
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
0
2
انقدر برنامه های تلوزیون سطح پایین و هجو درست میشه که حالت...
وقتی این همه استعداد تو مملکت هست چرا ازشون استفاده نمیشه؟ انحصار در صدا و سیما مثل صنعت باعث پایین اومدن برنامه ها و حتی سطح فرهنگی خواهد شد.
از طرفی تمسخر و سخیف کردن یک فرد ،گروه ،قوم و .... در کجای فرهنگ ما یا دین ما جای داره؟ما داریم چی رو برای بچه ها تصویر سازی می کنیم؟ رعایت بهداشت رو یا ..
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین