کد خبر: ۲۷۳۲۰۳
تعداد نظرات: ۷۱ نظر
تاریخ انتشار:
آغازی برای پایان؛

کردها در سوریه و ترکیه کمربند امنیتی ضد داعش را مستحکم تر از هر زمانی می کنند

روزی که داستان کوبانی در سوریه در نزدیکی مرزهای ترکیه رقم خورد و داعش از تمامی محورها یک شهر محاصره شده را هدف قرار داد و اعلام کرد که عید فطر را در این شهر جشن خواهد گرفت هیچ وقت این در تصوراتشان نمی گنجید که نه تنها نتوانند عید فطر را دراین شهر جشن بگیرند بلکه حمله به این شهر آغاز پایان امپراطوری آنها در سوریه خواهد بود.
گروه بین الملل، روزی که داستان کوبانی در سوریه در نزدیکی مرزهای ترکیه رقم خورد و داعش از تمامی محورها یک شهر محاصره شده را هدف قرار داد و اعلام کرد که عید فطر را در این شهر جشن خواهد گرفت هیچ وقت این در تصوراتشان نمی گنجید که نه تنها نتوانند عید فطر را دراین شهر جشن بگیرند بلکه حمله به این شهر آغاز پایان امپراطوری آنها در سوریه خواهد بود.

کردها در سوریه و ترکیه کمربند امنیتی ضد داعش را مستحکم تر از هر زمانی می کنند

به گزارش بولتن نیوز،
داعش و حامی مادرزادی اش دولت ترکیه در عالی ترین مقام خود یعنی اردوغان وارد بازارگرمی به نفع داعش شدند و تاکید کردند که کوبانی در کمتر از 24 ساعت سقوط خواهد کرد.
این در حالی بود که کردها در سوریه تا قبل از کوبانی از کمترین حمایت برخوردار بودند و تحت تاثیر تبلیغات ترکیه در فضای بین الملل که کردها در سوریه تروریست بوده و درصدد تجزیه خاک سوریه هستند کمتر کشوری پیدا می شد که به کردها در سوریه کمک کند.
همین استدلال سبب شد اردوغان فکر کند با کمک به داعش سبب خواهد شد بزودی کوبانی سقوط کند.کوبانی سقوط نکرد و رسانه های جهانی عاملی شدند برای شناخته شدن در سطح جهانی. دفاع قهرمانانه کردها در کوبانی در سایه رسانه های جهانی سبب شد کردها در سطح جهانی فارغ از قالب تعریف شده دولت ترکیه شناخته شوند.

کردها در سوریه و ترکیه کمربند امنیتی ضد داعش را مستحکم تر از هر زمانی می کنند

از این رو رفته رفته نیروهای منطقه ای و جهانی متوجه این امر شدند که مبارزه با داعش در سوریه بدون در نظر گرفتن کردها به عنوان یک نیروی قوی که امکان به زانودرآوردن داعش را دارند یک اشتباه استراتژیک می باشد.
کردها در سوریه از همان ابتدا با اتخاذ سیاستهای منطقی توانستند اعتماد جهانی را بدست بیاورند. کردهای سوریه به رهبری حزب اتحاد دمکراتیک ابتدا به ساکن اعلام کردند آنها در سوریه جدید دنبال تجزیه نیستند و می خواهند در سوریه جدید حقوق کردها تامین گردد.
فراتر از این با دولت سوریه به قانونی نانوشته دست یافتند که امکان مدیریت مناطق خویش را داشته باشند. از سوی دیگر آنها علیرغم کنترل منابع نفتی سوریه اقدام به غارت این منابع نکرده و بسیار منطقی با این منابع برخورد کردند.
عبدالسلام احمد یکی از مسئولین کرد سوری در خصوص این سرمایه ملی می گوید: منابع نفتی متعلق به همه سوریه است و ما بدون رسیدن به یک توافق ملی نمی توانیم این سرمایه را حراج کنیم.
این سیاست در حالی اتخاذ می شود که کردها در سوریه با بحران جنگ و بیکاری و بی پولی روبرو بودند.

کردها در سوریه و ترکیه کمربند امنیتی ضد داعش را مستحکم تر از هر زمانی می کنند

سیاست منطقی کردها در سوریه توام با مسئولیت پذیری کامل و مقاومت بی مانند آنها سبب شد کردها در سوریه فراتر از خاک این کشور شناخته شوند.
همین توجه عاملی شد تا کردها بتوانند خود را با کمک های دریاقتی، سازمان یافته تر از هر زمانی آماده مقابله با تروریستها بکنند.
آنها در شهر عین عیسی در حال پیشروی به سوی رقه پایتخت سوریه هستند و حملات هوایی به این شهر برای اولین بار در طول ماههای اخیر نشان می دهد که نوعی هماهنگی برای حمایت هوایی از کردها برای پیش روی به سوی رقه وجود دارد.
انها 40 کیلومتر با رقه فاصله دارند و با ادامه کمک رسانی هوایی و تسلیحاتی به کردها در سوریه بزودی شبح کردها بر داعش در مرکز خلافت خودخوانده شان سنگینی خواهد کرد.

کردها در سوریه و ترکیه کمربند امنیتی ضد داعش را مستحکم تر از هر زمانی می کنند

از سوی دیگر کردها در سوریه رفته رفته می روند بزرگترین کمربند امنیتی را در منطقه تشکیل دهند و طبیعتا شکل گیری چنین کمربندی دولت ترکیه و بخصوص اردوغان و عواملش را در منطقه با بحران روبرو خواهد کرد.
اردوغان در انتخابات این شکست را لمس کرد اما کماکان مصر است که بر سیاست خود ادامه دهد. نیروهای محلی و منطقه ای که چشم امید به اردوغان دارند نباید فراموش کنند که دولت ترکیه علیرغم همه حمایت هایش نتوانست داعش را در کنار مرزهایش حفظ کند لذا پیروی کورکورانه از سیاستهای ترکیه در سیاست خارجی این نیروها را بیشتر از هر زمانی با شکست و کاهش پرستیژ سیاسی روبرو خواهد کرد.

کردها در سوریه و ترکیه کمربند امنیتی ضد داعش را مستحکم تر از هر زمانی می کنند

سیاست خندق زدن ترکیه علیه کردهای سوریه نه تنها مانع از پیش روی کردها در سوریه نشد بلکه باعث کاهش 10 درصدی آرای حزب حاکم در انتخابات شد و انگیزه ای برای کردها در ترکیه شد تا به هر قیمتی که شده حزب خلقهای دمکراتیک وارد پروسه سیاسی ترکیه شود.

کردها در سوریه و ترکیه کمربند امنیتی ضد داعش را مستحکم تر از هر زمانی می کنند

کمربند امنیتی کردها در ترکیه و سوریه بزودی رگه های حیاتی داعش و طبیعتا حامیان داعس مانند ترکیه و دنباله روهای ترکیه را قطع خواهد کرد.
سیاستهای غلط دولت ترکیه در سطح منطقه ای نیز سبب شده است که این کشور در منطقه کمترین حامی داشته باشد و به جز گروههایی چون داعش و امثالهم دیگر کمتر گروه و کسی است به ترکیه اطمینان داشته باشد.
از این رو می توان پیش بینی کرد که زنگ پایان سیاستهای داعش گونه ترکیه زده شده است و بزودی کردها در سوریه این زنگ را به صدا درخواهند آورد

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۷۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۷
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
16
13
ترکیه بر علیه این کار یعنی محاصره داعش، داره کارشکنی میکنه و تهدید کرده اگه کردها بیشتر پیشروی کنن، جرابلس را میگیره. در اون صورت کردها اگه بخوان ارتباط داعش با مرز ترکیه رو قطع کنن، باید با ارتش ترکیه مواجه بشن که بعیده این کار رو کنن. ترکیه میخواد داعش سر پا باشه، حالا به هر قیمتی که شده. حتی اگه مجبور بشه اقدام نظامی کنه.
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
32
12
ترکیه و نوکرانش برای جلوگیری از همین پیشرویهاست که ادعای تصفیه نژادی اعراب توسط کردها رو مطرح کردن. این ادعا واقعا مضحکه، چون اولا اون مناطق خیلی هاشون کردنشین هست و اصلا نیازی به تصفیه نژادی نیست. دوما خیلی از نیروهای مدافع خلق یا نیروهای همپیمان این گروه خودشون عرب هستن. سوما اگر ترکیه نگران کشتار اعراب یا ترکمانهاست چرا در موصل و تل عفر و آمرلی کاری نکرد جز حمایت از داعش؟ کردها باید خیلی مراقب جنگ تبلیغاتی ترکیه و نوکران جیره بگیرش باشن.
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
چه جالب جناب به اصطلاح ایرانی و به واقع کردی بعضی از همزبانانتون به شدت در همین سایت و سایتهای دیگه از اقدام به اخراج ساکنین عرب از تل ابیض حمایت میکردن و میفرمودن اون مناطق در اصل کردی بودن حالا چی شده کارتون به تکذیب کشیده اون آوارگانی که مصاحبه کردن هم کار ترکیه بود
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
صد در صد اگر کسی با داعش همکاری کرده باید هم راهش ندن. شما هم زیاد برای داعش حرص نخور! کارش تمومه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
تهمت نزن مغلطه نکن خودتم به اون راه نزن من برای داعش حرص نخوردم ازش حمایتم نکردم جواب درست بده من از حمایت بعضی کردها از تصفیه نژادی در تل ابیض گفتم که بگردی تو نظرات این سایت هست که مینوشتن تل ابیض کردی و اینکه شمایی که میگی اینا تبلیغات و کردها این کار و نکردن جواب منطقی بده اون آوارگان عرب سوری مقیم تل ابیض که گفتن کردها اجازه ورود به خونه هامون و ندادن اونا چی بودن اونا واقعیت نبودن و تبلیغات بود چرا هرکس ذره ای واقعیات رو به رختون میکشه بهش تهمت میزنید من کی از داعش حمایت کردم من از تصفیه نژادی و حمایت حتی بعضی کردهای ایران از عدم بازگشت به عربهای سوری به تل ابیض توسط کردها گفتم که کلا تکذیب کردی
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
من اتهام نزدم. حرف من اینه اگر کسی با داعش همکاری کرده نباید هم بهش راه بدن که برگرده. بهشون راه بدن که بعدا از پشت خنجر بزنن!؟ به نظر شما چرا شهری مثل رمادی با اون همه نیروی نظامی در چند ساعت سقوط میکنه؟ چون افرادی از درون دارن خیانت میکنن. اگر ارتش عراق بعد از صدام، کادرش رو از بعثیها پاکسازی میکرد، داعش طی دو روز از موصل به نزدیکی بغداد نمیرسید. حالا شما میخواد اینها رو راه بدن که یعدا سر کردها به آرومی زیر آب کنن. نه خیر جانم. از این خبرها نیست. برای همینه که میگم زیاد حرص نخور. کردهای سوری عزیز به راهتون ادامه بدید و از این حرفها و تهدیدهای ترکیه (ابوداعش) و جیره بگیرهاشون هم نترسید. پیروزی متعلق به شماست.
ناشناس
| Romania |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
جناب ایرانی شما میخوای بگی همه مردم ساکن تل ابیض با داعش همکاری کردن پس چرا از ترس داعش فرار کردن و حالا که میخوان برگردن با سد فاشیستها مواجه شدن چون عربن پس همه شون همکار داعشن یک نفر غیر داعشی بینشون نیست تو خودت حرص زیادی نخور چون نفرین آوارگان هم پشت سر داعش هم پشت سر فاشیستها
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
برای این از دست داعش فرار کردن که به عنوان سپر انسانی ازشون استفاده نشه. این کار شگرد داعشه. ضمنا همه اونهایی هم که فرار کردن عرب نبودن. تل ابیض جمعیت زیادی کرد داره هرچند که بعضیاشون قبلا فرار کرده بودن اما داعش به بقیه اجازه خروج نمیداده. فیلم و عکسهاش هست که داعشیها لب مرز از فرار مردم به ترکیه جلوگیری میکنن. البته اون ور مرز هم نظامیان ترکیه خوش و خرم در حال تماشای این منظره هستن!
ناشناس
| Romania |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
بله همین دلیل که ازشون به عنوان سپر انسانی استفاده میکردن دلیلی بر عدم همکاریشون بود البته که تل ابیض هم کرد داره هم عرب منتها در بازگشت به 32 هزار عرب اجازه ورود داده نشد و این بهانه که هر 32 هزار نفر با داعش همکاری میکردن دروغی برای پاکسازی قومی در تل ابیض
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
جناب محمد، امیر، مهدی یا هرکس دیگه از رومانی! نه خیر، اینکه به عنوان سپر انسانی ازشون استفاده شده، دلیل این نمیشه که با داعش همکاری نکرده باشن. الان خیلی ار اهالی عرب موصل هم وضعیت مشابهی دارن. اول از داعش استقبال کردن، ولی الان همونها توسط داعش به عنوان سپر انسانی به گروگان گرفت شدن.
ناشناس
| Romania |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
جناب ایرانی من امیر و مهدی نیستم نمیدونمم اونا کین من از ایران و استان قزوین اینجا نظر میذارم مشترک مخابراتم و گاهی پرچم رومانی می افته برام(گاهی ایران و گاهی رومانی) درضمن مثل شما هم نیستم که بنویسم ایرانی تا با یه برچسب ایرانی نظرم رو به خورد دیگران بدم من معمولا ناشناس نظر میدم اون دو نفر امیر و مهدی که گفتید تو بحث بین من و شما نظر ندادن من خودم معتقد به گذاشتن اسم نیستم چند بار از دستم در رفت و اسم گذاشتم معتقد به نوشتن اسم نیستم و فکر میکنم اکثر کسانیکه اسم میذارن اسم واقعی خودشون و نمیذارن بخاطر همین ناشناس نظر میدم من خودم که از خودم مطمئنم هیچوقت در این سایت به این دو اسمی که شما نوشتید نظر ندادم شاید اونا هم 2نفر متفاوت باشن نمیدونم ولی چرا فکر میکنید مخالف طرز فکر شما فقط میتونه یه نفر باشه که با 3 اسم نظر میده حتی اگر اون 2 نفرم 1 نفر باشن با منی که ناشناس نظر دادم ویکبار به نام محمد میشه دو نفر خواهشا انقدر راحت تهمت نزنید
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
شما به کسی در لفافه بگید تروریست تهمت نیست بعد من بگم چرا با اسمهای مختلف کامنت میذارید تهمته!؟ آخه شانتاژ هم حدی داره.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
جناب ایرانی من اصلا اسمی از تروریست نبردم حتی تو لفافه هم تروریست ندونستمشون تو نظرم انتقاد نسبت به ماجرای سد شدن بعضی گروههای مسلح کردی برای بازگشت ساکنان عرب بود این تهمت تروریست بودنه صرفا انتقادم به همین بود که از طرف شما متهم شدن به حرص خوردن برای داعش برعکس این شما بودی که تهمت زدی که برای داعش حرص میخورم هرکی مخالف باشه با عدم ورود غیر کردها به تل ابیض برای سکونت یا واسه داعش حرص میخوره یا تهمت تروریست بودن زده ؟ انتقادم نمیشه کرد از رفتار اشتباه ؟درضمن بازم تاکید میکنم من با اسم امیر و مهدی به این ماه رمضان قسم نظر نذاشتم
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
جناب نمیدونم کی (هرچی بنویسم میگی من اون نیستم!) لازم نیست برای اینکه به کسی بفهمونی که تروریسته و داره از کارهای تروریستی جمایت میکنه، مستقیما بگی تروریست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
جناب ایرانی لازم نیست بنویسی کی بنویس ناشناس بنویس محمد خداروشکر قسمم که قبول نداری که میگم اون نظراتی که با اسامی دیگه نوشته شد و من ننوشتم بگذریم تو اخبار اومد که تو سوریه به ساکنان عرب از طرف کردها اجازه ورود به تل ابیض داده نشد حالا اگر کسی نسبت به این خبر نظر بده یعنی تهمت تروریست بودن زده یا حرص واسه داعش میخوره یا نوکر ترکیه است این تعصب کور قومی که تو داری من دیگه قصد جواب دادن بهت و ندارم شما دوست دارید خودتون در مورد همه چیز نظر بدید ولی وقتی کسی نسبت به رفتاری اشتباه انتقاد میکنه از طرف بعضی همزبانان شما و فقطم همونا رو محکوم میکنه بهتون برمیخوره با این تعصب الکی به هیچ جا نمیرسی دیگه جوابی برات ندارم
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
من به جاهای خوبی رسیدم. اتفاقا این شمایید که تعصب قومی در مورد ترکمانان سوریه دارید، که اصلا هم ربطی به آذریهای ایران ندارن. البته تاثیرات پان ترکیسم کاملا مشهوده.
zaniar
|
Denmark
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
0
6
با سلام بعد از تصویر سوم ،پاراگراف سوم ،رقه را پایتخت سوریه ذکر نموده اید.رقه پایتخت سوریه نیست ،اما ممکن است منظور نویسنده پایتخت یا مرکز خلافت خودخوانده وحشی های داعش باشد.لطفا"اصلاح نمایید.
همدانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
12
8
ترکیه در این چند وقت هرکاری کرد که جلوی کردها رو بگیره. از راه دادن داعش به کوبانی، تا تهدید به اشغال کردستان سوریه و ره انداختن اخبار اتهام انگیز علیه کردها درباره ظلم به سایر اقوام و ... کارهایی که خودشون در طول تاریخ نشون دادن در اون متخصص هستن: نسل کشی، پاکسازی قومی، کشتار و تجاوز که کشور عزیزمون رو هم بی نصیب نذاشتن . ولی کور خوندن. اگه کردها میخواستن با سیاستهای ترکیه کارهاشون رو تنظیم کنن، تا الان صد بار از بین رفته بودن.
پاسخ ها
amir
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
آقای همدانی ولی در اصل کرد پاکسازی قومی در کرکوک و شمال سوریه توسط دست نشانده پ ک ک یعنی YpGدر حال اجراست.مردم را چه فرض کرده اید؟

ترکیه خود با حمایت از داعش این بازی کثیف را راه انداخته و...

ولی این چیزی از سبقه سیاه گروهک های تروریستی کم نمیکند
همدانی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
"ترکیه خود با حمایت از داعش این بازی کثیف را راه انداخته" !!!! یک لحظه به این جمله فکر کن چون خیلی خنده داره. ترکیه به داعش کمک کرده در این شکی نیست، ولی حالا چطوری میخواسته کردها قدرت بگیرن که الان مجبور بشه اقدام نظامی کنه رو خدا میدونه! عزیز من انقدر الکی از ترکیه انتقاد نکن که مثلا بیای بگی من با ترکیه مخالفم، ولی از این ور زیرابی بری و کردها رو متهم کنی درست با همون حرفهای ترکیه!
آرش
|
United States
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
23
5
ناپلون بناپارت میگه :یک کورد را میتوان کشت ولی نمیتوان شکستش داد.
به امید نابودی داعش و حامیان کثیفش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
ناپلئون این و گفته کی ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
لطفا از این پیامهای وایبری نذارید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
تاریخ گواه این حرف ناپلئون است.
جاهل
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
جناب ارش تو اقوام دیگه اونقدر رشید و با غیرت هست کافیه یه سری به سایر جاها بزنی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
! کسی هم نگفته در اقوام دیگه غیور نیست. ولی اوضاع خاورمیانه نشون میده چه کسانی بدون ادعا غیور هستن.
2سیب
|
United States
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
16
6
من موندم چرا دوستان گلم انقد حرص ترکیه و داعش رو میخورن و نگران اونان کوردهای سوریه دارن درست ترین کارو انجام میدن
اونا از کسی خط نمیگیرن خودشون هستن که دارن آینده خودشون رو میسازن فرقی نداره چه داعش چه ترکیه هرکی جلو اهدافشون رو بگیره خودشون ضرر میکن شمام خوب میدونین تروریست کیه خوبم میدونید که کوردا مدافع خاک و ناموس خودشون اونا خاک هیچ کشوری رو نمیخوان و به هیچ سرزمینی تجاوز نمیکنن زنده باد کورد های باغیرت کوبانی مرگ بر داعش و حامیان کثیفش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
منم موندم چرا شما انقدر راحت تهمت حرص خوردن برای داعش و میزنید کسی حرص داعش و نمیخوره و البته با منطق شما کردها همیشه درست ترین کار و انجام میدن حتی اگه راه ندادن ساکنان عرب به منازلشون باشه همه ساکنان عرب با داعش بودن پس چرا فرار کردن از دست داعش ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
طفلکی تو برو از ناپلئون بناپارت حرف بزن
morteza
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
2
12
دوستان اشتباه نکنید هیچکدوم از هم وطنای گرامی طرفدار داعش و حمایتهای نادرست ترکیه از داعشی های وحشی نیستن.
فقط مراقب باشین اشتباها از داعش حمایت نکنید.
خواهش میکنم با خرید کالاها و سفر و هزینه کردن در ترکیه، خشاب اسلحه های این کودک کش ها رو پرنکنید (جان هرکی دوست دارین)...
پاسخ ها
سیما
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
مثبت زدم نقش آشکار ترکیه و عربستان در داعش مشخص و این خطر برای ایران هم هست بعد از انفجار داعش در مسجد امام صادق (شیعیان کویت ) پخش شبکه وصال سعودی در کویت متوقف شد در صفحه اجتماعی شبکه وصال اومده بود که نابود میکنیم مساجد و حسینیه ها و منابر شیعیان را در کویت تصویرشم الان در بعضی سایتهای عربی موجود بعد می بینید در ایران وقتی به بعضی از اهل سنت میگید مثلا شبکه وصال وهابی میگن شبکه های وصال و کلمه و نور و...رو همه علمای تراز اول اهل سنت ایران قبول دارن من خودم با یکی از حامیان العریفی بحث کردم در آپارات موجود نظرم و حمایت علمای تراز اول اهل سنت ایران از این شبکه ها چه معنایی میده نمیدونم .خالد الخامدی مجری شبکه وصال سعودی هم چند وقت پیش گفته بود سر شیعیان را درو می کنیم خودتون نظر اون کاربر در مایت از شبکه وصال رو ببینید که رد آپارات ذیل نظرم جواب داده خب چند وقت دیگه همینا میشن انتحاری و سربر دیگه
2سیب
|
United States
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
12
3
آقا اصلا کوردا سوریه دارن اشتباه ترین کار ممکن رو میکنن که داعشی رو که عراق و سوریه رو اشغال کرده رو به زانو در آوردن حامی داعش ترکیه رو داغون کردن شما بگو کار درست چیه همون کارو انجام خواهشا بولتون این متن رو بذار اون موقع که کرکوک کورد نشین رو عرب نشین کردن شما کجا بودین
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
کسی نمیگه نباید با داعش بجنگن کار درست اینه که هم خودشون برگردن هم به دیگران اجازه زندگی بدن الان در قزوین و تهران هم کوردها زندگی میکنن شما خوشت میاد کوردها رو از قزوین بندازن بیرون و خونه هاشون و مصادره کنن با استدلال شما از این طرف میشه گفت قزوین اصلا شهر کوردی نیست همینطور در مورد تهران درود بر هرکس که با داعش میجنگه میخواد کورد باشه یا هرکس دیگه اما در ادامه سوء استفاده از فرصت برای تصفیه نژادی اشتباه چوب این تصفیه نژادی رو هم خیلی زود میخورن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
کسی تصفیه نژادی نکرده. اگه کردن عکس و فیلمش رو هم بهمون نشون بدید. تصفیه نژادی که شما دارید ازش حرف میزنید، ادعای خیلی بزرگیه و ابعاد بزرگی هم داره. اگه انجام شده باشه محاله که ازش تصویر یا فیلمی نباشه. مثلا از نسل کشی ارمنیها به دست عثمانی، یا کشتار کردها توسط صدام که مصداق تصفیه نژادی هستن انقدر عکس و مدرک هست که کسی شک نمیکنه. اگر این مدارک وجود ندارن، پس ادعایی بیش نیست این حرفها.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
ناشناس۱۰:۰۶فیلمش موجود تو همین ماه رمضون اتفاق افتاد الانم بگردی تو اینترنت هست یا کلا میزنید زیرش یا دفاع میکنید ازش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
کجا فیبمش هست، منبع بده به جای اینکه ادم رو پی نخود سیاه بفرستی! باور کن بقیه هم عقل و شعور دارن. میفهمن!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
ناشناس۲۰:۴۷ من خودم تو سایتی عربی دیدم تو اینترنت بگرد اگه واقعا بخوای می بینی اما اگه بخوای چشمت رو بر اشتباهات همزبانانت ببندی بله نبایدم ببینی تو خود ایرانم بعضی کردها با استدلال اینکه اونجا شهری کردنشین بود حمایت کردن لابد اونم منکری چند بارم تا بحال آدرس سایت دادم برای خبرهای مختلف دادم ولی بولتن منتشرنکرد و برام توضیح گذاشت که ما مجاز به انتشار نیستیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
سایتش رو بگو. مطمئنم که منبعی نداری.
2سیب حسرت
|
United States
|
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
9
5
دوست عزیز میشه این تصفیه نژادی که کوردها انجام دادن رو برای ما ثابت کنی و یه توضیح مختصرم راجب عرب نشین کردن کرکوک در زمان صدام هم بدین ممنون میشم
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
همین که اجازه بازگشت به اعراب نمیدن خودش تصفیه نژادی فیلم و عکس آوراگان عرب سوری که به دلیل ممانعت کوردها نتونستن برگردن سر خونه زندگیشون موجود اما در مورد صدام من اصلا طرفدار صدام نبوده و نیستم ضمنا من در مورد سوریه صحبت کردم نه کرکوک ، کرکوک در عراق و حسکه در شمال سوریه است توضیحات لزم رو برو از رغده دختر صدام که در اردن ساکن و اردن به شدت از تروریستهای سوریه هم حمایت میکنه و جنازه طارق عزیز رو هم در اردن دفن کردند بپرس
amir
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
3
7
آقای بولتن نیوز این نقل رو منتشر کن تا اونایی که سعی در تکذیب تصفیه نژادی شمال سوریه و کرکوک دارند دیگه این جا فکر نکنند بچه زرنگ قندیل هستند.

عبدالله الکردی، رئیس جبهه کردی – اسلامی در اظهاراتی با انتقاد از حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) مدعی شد: شاخه سوری پ.ک.ک تمام کردهای مخالف خود در عفرین، قامشلی، عموده، کوبانی و … را به قتل می رساند. سنجیدن تمام کردهای سوریه که در اقساع نقاط جهان پراکنده هستند با سنگ محک PYD اشتباه بسیار بزرگی است. حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) نماینده تنها ۱۰ درصد از کردهای سوریه است..........................
2سیب حسرت
|
United States
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
5
5
دوست خوبم ببین اینا که شما گفتی فقط تکرار تهمتای ترکیه بود بعدشم اصلا اینا هیچ
وقتی اعراب به جای دفاع از شهر فرار رو ترجیح دادن و کوردای سوریه حتی دخترا شونم در مبارزات شرکت کردن و خیلی جونشونو از دست دادن حالا که امن شده اعرابی که فرار کرده بودن برگشتن از اینجا به بعد قضاوت با خودت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
بله کاملا حق با شماست کردها جنگیدن چون اسلحه در اختیار داشتن بخشیشون فرار کردن ولی بخشی موندن و جنگیدن چون در کارهای جنگی ماهرن منم از خودم نگفتم مساله اعراب رو تصاویر رو دیدم که میگم برام کرد و عرب نداره هر دو انسانن و هر دو حق زندگی دارن و هیچکدوم نباید آواره بشن اما شما هم این و در نظر بگیر در جریان جنگ عراق با ایران هم خانواده های کرد زیادی به مناطق دیگه اومدن مثل قزوین و تهران یا آبادانیهایی بودن که به شهرهای دیگه رفتن مثل اصفهان عده ای فرار کردن و عده ای موندن این اتفاق در همه جنگها می افته امیدوارم پذیرش هم در بینمون زیاد بشه ...
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
8
6
مطمئنااگه ترکیه میتونست تا حالا به کردهای سوریه حمله کرده بود.عملا ترکیه با حمله به سوریه تجزیه خود را امضا خواهد کرد دوما اقتصاد وارنه و ورشکسته خواهد داشت سوما از لحاظ سیاسی منزوی تر خواهد شد...چون پ ک ک اینقدرقدرت داره که بسیج عمومی بین اکراد ترکیه اعلام کنه و اقتصادش به چند هزار شرکت فعال ترکیه در کردستان عراق و نفت اونجاوابسته هست واز لحاظ سیاسی این همسایه ایران با خیلی ازمتحدان روس مشکل خواهد داشت
پاسخ ها
morteza
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
کار اشتباه اشتباهه حتی یک کودک هم میتونه بفهمه که ترکیه انسانیت رو زیر پاش گذاشت تا کمی قدش بلندتر بشه.
هرچقدرهم که رسانه هاشون حاشا کنن یا فرافکنی، بر ذهن ناخودآگاه من و شما تصویر بدی از ترکیه حک شد و ...
سولماز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
9
6
متاسفم برای خیلی از کاربران ، به عنوان یک ترک آذربایجان هیچ مشکلی با کردها نمی بینم همه ما انسان هستیم حتی اگر خواهان جدایی هم باشیم همسایه خواهیم بود . مگر می شود همسایه با همسایه دشمن باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
برای خودت متاسف باش که هنوز نمیدونی چه خبره همسایه داریم تا همسایه همسایه نوکر آمریکا و اسراییل که میخواد نقشی که ترکیه برای سوریه بازی کرد و برای ایران بازی کنه بله میشود همسایه با همسایه دشمن باشد همونطور که ترکیه با سوریه دشمن و همونطور که از کومله و پژاک به شدت حمایت میکنه اقلیم
morteza
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
شما یک گروهک پژاک دیدی فکر کردی همه کردها مثل اونان. آیا میدونی جمعیت گروه پژاک چند درصد از جمعیت کردهاست؟
برای شما همین بس که کردها چندهزار سال ایرانی بوده و خواهند بود.
و برای شما همین بس که به گواه تاریخ در همه دوران و بحرانها، کردها طرف ایران رو گرفتن (تعصب کردها نسبت به ایران از خیلی از مدعیان بیشتره)...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
شما درباره نقشه توران بزرگ که توسط نوکرهای الهام علیف منتشر میشه و مناطق آذری ایران به علاوه خیلی جاهای دیگه از جمله تهران !!! (اشتهاشون هم چه قدر کمه!) نظری نداری ناشناس!؟
ناشناس
| Romania |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
ناشناس۲۰:۵۴ شما یک گروه مسلح که علیه ایرانیها اقدام کرده باشن و مستقر باشن تو جمهوری آذرباییجان نام ببر فقط یک گروه تروریستی که وارد خاک ایران شده باشن و آدمکشی کرده باشن

بولتن جان منتشر کن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
پس فرقه دموکرات پیشه وری چی بود که با حمایت روسها به آذربایجان اومدن و همه سربازهای ایرانی رو کشتن!؟ ضمنا مگه فقط کشتنه!؟ شما به نظرت آتیش زدن پرچم ایران کمتر از آدم کشتنه!؟
وطن برست
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
بژاک و ب ب ک کومله رو مگه الهام علی اف میفرسته داخل کشور؟
فرهاد
| United States |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
آقا یا خانوم ناشناس از رومانی، شما هم یک جای ایران رو به ما نشون بده که شعار خلیج ع.ر.ب.ی میدن و ...
الدورادو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
قاضی محمد و سمیتقو هم اذربایجانی بودن؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
آتیش زدن پرچم توسط کردها هم اتفاق افتاد ضمنا سالهاست خبری از گروه پیشه وری و امثالش نیست ولی جنایاتی که توسط گروههایی اتفاق افتاد خیلی جدید حتی به 10 سال پیشم برنمیگرده
ناشناس
| United States |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
شما در کردستان میشنوی کسی بگه خلیج عربی یا فارس س.. یا هزاران چیز دیگه؟ منظورت اینه که پیشه وری رو هم کردها فرستادن؟ نکنه نقشه الهام علیف شامل نصف ایران از کردستان تا خراسان رو هم کردها درست کردن که شامل تهران و ... هم میشه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
فرهاد کردها اصالتا ایرانی هستن و تمام مناطقی که شما سرش بحث دارید طبق استدلال و منطق خودتون از اصل مال ایران بوده و هست ایران ادعایی روی کردستان عراق یا کوبانی سوریه نداره ..
morteza
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
دوستان عزیز بجای تحریک استقلال طلبی همدیگه یک لحظه به این فکر کنید که غربی ها، قدرت و پیشرفت رو در اتحادیه تشکیل دادن میبینن
و ما سعادت رو در تجزیه طلبی میبینیم!!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
اذریها هر چی باشن علیه کشور خودشون اسلحه نکشیدن منظورم زمان جنگ تحمیلی بود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
نکنه اذریها جلال الدین خوارزمشاه رو ترور کردن و باعث تصرف کامل ایران توسط مغول شدن !!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
1
6
جنابmorteza نظرش در مورد اقلیم بود تو چرا به خودت گرفتی منم باهاش موافقم چرا انقدر سنگ اقلیم و به سینه میزنید ظاهرا با اهالی اقلیم بهترید تا با ما باشید ولی اگه از اینطرفم همینطور بود ناراحت نشید لطفا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
نه ما ناراحت نیستیم. شما ناراحتید که با بقیه ایرانیها هموطن هستید. یه بار یه صداهایی که از ورزشگاه تبریز میاد گوش کن.
morteza
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
در دنیای امروزی مهم اینه که از نزدیکی فرهنگی با هرجای دنیا که ممکنه استفاده کنیم جهت ارتقا و بهبود اوضاع اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور خودمون.
حال اگر بخاطر درصد بسیار ناچیزی از گروهک های کرد مستقر در اقلیم بیخیال این مزایا بشیم، تاریخ چه قضاوتی راجع به عقلانیت و درایت ما خواهد کرد؟
اولا در راستای نظر فوق لطفن جهانی فکر کنیم تا بتونیم در بازار جهانی جایی داشته باشیم( به آمار تجارت در عراق نگاه کنید میبینید که ترکیه باهمه دشمنی هاش گوی رقابت رو از ما باهمه دوستی هامون ربوده).
دوما اونایی که واقعا اتحادیه فلات ایران رو دنبال میکنن کمی باید خویشتندار تر باشن(99درصد جاذبه رو ببینیم نه 1درصد دافعه رو).
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
ناشناس۲۰:۵۳ -ما ناراحت هموطن بودن با دیگران نیستیم شما نمیخواد نگران ما باشید از همونایی که دفاع میکنید دفاع کنید
ناشناس
| United States |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
من نگران شما نیستم ولی اجازه هم نمیدم کسایی که پرچم ایران رو آتیش میزنن بیان و اینجا خودشون رو یک ایرانی تمام عیار جلوه بدن و از پشت سر هم شعار خلیج فلان رو بدن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
ناشناس با پرچم آمریکا پرچم ایران آتش زدن جز سوابق همزبانان شماست درضمن من عرب نیستم که شعار خلیج فلانی بدم شما هم اگه خیلی خودتون و ایرانی میدونید چرا انقدر دلبسته کردهای کشورهای دیگه هستید و بخاطر اونا با بقیه ایرانیها بحث میکنید شمایی که ادعا دارید که تو ایران یک جا رو به ما نشون بده که خلیج ع ر ب ی بده و باهاش برخورد نشه و توقع داری برخورد نشه دیگه مشخصه نگران چی هستی
morteza
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
چیز عجیبی نیست که کردها نسبت به کردهای خارج از ایران و عرب ها نسبت به همزبون هاشون کشش و جاذبه داشته باشن.
این عیب نیست
این عیب نیست
این عیب نیست
بلکه یک مزیته و اینو هزار بار گفته بودم، خواهش میکنم مثل سایر ملتها از این مزیت حداکثر بهره اقتصادی و سیاسی و فرهنگی رو ببرین...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
من دلبسته کردهای کشورهایی دیگه هستم و به این هم افتخار میکنم و این ضدیتی با عشق به ایران نداره. اما آتش زدن پرچم ایران و شعار خلیج .... و صدای گرگ درآوردن و توهین به فارس و کرد و ارمنی و لر و ... معلومه که از کجا آب میخوره.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
6
7
زنده باد کردهای کوبانی آزادی نزدیک است تا دریا راهی نمانده خودتان را به دریا برسانید
amir
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
1
3
جالبه کرد ها نگران اطلاع رسانی های بولتن در مورد تروریست هاشون هستند.

من یک سوال دارم علت وجود گروهک های تروریستی در کردستان ایران چیه؟؟
بهانه وجود گروهک های مسلح و سربر در کرستان ایران چیه؟؟
در ایران کوچکترین بی احترامی به اکراد نشده پس چرا روهک تروریستی دارند؟؟؟؟

بولتن منشتر کن لطفا...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
شما توضیح بده علت وجود پان ترکها که در بعضی کشورها هم تروریستی محسوب میشن، در آذربایجان چیه؟ درحالیکه آذربایجان هم قبل از انقلاب و هم بعدش همیشه مورد توجه اقتصادی و ... بوده و مشکلاتش نسبت به مناطق دیگه خیلی کمتره و منطقه محروم هم نیست.
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین