کد خبر: ۲۵۶۲۰۲
تعداد نظرات: ۲۶ نظر
تاریخ انتشار:

آمریکا برای نابودی پنج S300 به 180 هوایپما نیاز دارد

اراک اوباما، رئیس جمهور امریکا، باور دارد که نظامیان امریکایی قادر خواهند بود در صورت لزوم، مجموعه «اس – 300» ارسالی از سوی روسیه به ایران را دور بزنند. نه فقط ژنرال های امریکایی، بلکه ژنرال های روسی نیز اذعان دارند: «سخنان اوباما، رئیس جمهور امریکا، کاملا صحت دارد

گروه بین الملل - نشریه وزگلیاد  چاپ روسیه در گزارشی به قلم رومان کرتسول می‌نویسد:

باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا، باور دارد که نظامیان امریکایی قادر خواهند بود در صورت لزوم، مجموعه «اس – 300» ارسالی از سوی روسیه به ایران را دور بزنند. نه فقط ژنرال های امریکایی، بلکه ژنرال های روسی نیز اذعان دارند: «سخنان اوباما، رئیس جمهور امریکا، کاملا صحت دارد».

به گزارش بولتن به نقل از مشرق، باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا، اعلام کرده که با وجود نگرانی ها در خصوص ارسال سیستم موشکی – زمینی «اس – 300» از سوی روسیه به ایران، وی از این نظر، برای نظامیان امریکایی مشکل جدی نمی بیند.

رئیس جمهور امریکا تصریح کرد: «بودجه تدافعی ما – در حدود 600 میلیارد دلار است. اما، بودجه تدافعی ایران – اندکی بیش از 17 میلیارد دلار است. حتی، اگر ایران چندین فروند سیستم موشکی – زمینی نیز خریداری کند، در صورت لزوم، ما قادر خواهیم شد، آنها را دور بزنیم».
در این میان، وی گفت: «دلیل نگرانی ما و نیز اعتراض ما به این موضوع، به ویژه، به این خاطر است که در حال حاضر، هنوز مذاکرات (پیرامون برنامه هسته ای ایران)در جریان است».

ایران

مجموعه «اس – 300» که یکی از پیشرفته ترین سیستم های دفاع ضد موشکی به شمار می رود، قادر است نه فقط هواپیماها، بلکه موشک های بالستیک را نیز منهدم کند. این مجموعه قادر است، همزمان شش هدف را با شعاع برد حداکثر تا 200 کیلومتری منهدم کند.

کارشناسان تردیدی در این ندارند که هواپیماهای جنگی امریکا قادراند در صورت لزوم، سیستم های دفاع ضد موشکی «اس – 300» را منهدم کنند، همان گونه که تردید ندارند امریکایی ها بدون دادن تلفات قادر به انجام این کار نخواهند بود و این تلفات نیز بسیار محسوس خواهند بود.

کنستانتین سیوکوف، معاون اول مدیر آکادمی مسائل ژئو سیاسی، به نشریه «وزگلیاد» گفت: «برای حل و فصل این مساله، به نیرو و بودجه قابل توجهی نیاز است. برای انهدام مجموعه «اس – 300» به حداقل 36 فروند هواپیما و حتی، بیشتر نیاز است. برای انهدام پنج سیستم «اس – 300» به 180 فروند هواپیما نیاز است. در این میان، البته، خساراتی نیز وارد خواهد شد.

به گفته وی، میزان خسارات وارده به چگونگی نیروها و تجهیزات مورد استفاده بستگی خواهد داشت. وی گفت: «اگر از مجموعه های رادیو الکترونیکی استفاده شود، در آن صورت، میزان خسارات وارده تا 10 درصد خواهد رسید. در صورتی که ایران قادر باشد، تدابیر موثری را اتخاذ کند، در آن صورت، میزان خسارات وارده تا 30 – 20 درصد خواهد رسید که برای ناتو غیر قابل قبول است. اگر این مجموعه دفاع ضد موشکی با سیستم های دیگری تلفیق داده شود، در آن صورت، میزان خسارات وارده به ناتو بسیار بیشتر خواهد شد».

این کارشناس در پایان گفت: «برای انهدام این مجموعه، باید در ساختار گروه ضربتی، 200 – 150 فروند هواپیما وارد عمل شود. و البته این هواپیماها فقط کار این مجموعه ها را خنثی خواهند کرد، نه آن که آنها را نابود کنند. خنثی کردن به این معناست که مجموعه «اس – 300» بعد از چند ساعت آمادگی جنگی خود را باز خواهد یافت و مجددا برای وارد عمل شدن آماده خواهد بود».

ژنرال پیتر دینکین، فرمانده سابق نیروی هوایی روسیه، در گفتگو با نشریه «وزگلیاد» گفت: «نیروی نظامی – هوایی امریکا تمامی تجهیزات لازم برای مقابله با مجموعه های تدافعی ضد هوایی فعال و غیر فعال را در اختیار دارد».
و اما، در رابطه با مقیاس خسارات احتمالی وارده به طرف حمله کننده، باید گفت که به اعتقاد این ژنرال، در حقیقت، همه چیز به ناگهانی بودن حمله، موقعیت محل و متمرکز بودن آتش مجموعه های زمینی – موشکی بر فراز هدف مشخص بستگی دارد. دینکین خاطر نشان کرد: «تجارب حاصل از جنگ های جهانی و مناقشه های منطقه ای گواهی از آن دارند که زیان های وارده بر طرف حمله کننده از سوی ابزار فعال دفاع ضد هوایی، تا 5 درصد می رسد. این رقم را می توان رقم کلاسیکی نامید. وقتی امریکایی ها به همراه انگلیسی ها در سال های جنگ جهانی دوم، مناطق غیر نظامی آلمان را بمباران کردند، میزان خسارات وارده به هواپیماهای طرف حمله کننده، تا 5 درصد رسیده بود».

در روز 13 ماه آوریل، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، فرمانی را امضا کرد که طبق آن ممنوعیت ارسال مجموعه های زمینی – موشکی «اس – 300» به ایران از میان برداشته شد. امریکا و اسرائیل با این قرار روسیه مخالفت کردند.
در رابطه با این قرار مسکو، در رسانه های گروهی امریکا انتشار مقالاتی در خصوص این که این مساله به طور جدی باعث تغییر جدی موازنه قدرت در منطقه خواهد شد، آغاز شد. نشریه «نیویورک تایمز» پیش بینی می کند که تلاش های دولت های حاشیه خلیج فارس برای دستیابی به هواپیماهای امریکایی «اف – 35» شدت خواهد گرفت که هر یک از آنها، حداقل 83 میلیون دلار ارزش دارد.

کلینت هینواوت، سرهنگ نیروی هوایی امریکا، در مقاله خود در نشریه «نشنال اینترست» می نویسد که طی ده سال اخیر، امریکا و متحدانش در آسمان خاور نزدیک آزادی عمل کافی داشتند و مخالفان آنها ناگزیر بودند در انتخاب طرح های خود گزینه هایشان را محدود کنند. وی معتقد است که این مساله به خصوص برای ایران اهمیت زیادی داشت، اما، دستیابی به مجموعه «اس – 300» همه چیز را تغییر خواهد داد.
به اعتقاد این سرهنگ، در صورتی که امریکا تصمیم به حمله علیه تاسیسات هسته ای ایران بگیرد، در این صورت، ناگزیر خواهد بود، نیروی هوایی، نیروی دریایی و زمینی خود را به طور گسترده وارد عمل کند. وی معتقد است: «اجرای این ماموریت بسیار پیچیده و دشوار خواهد بود».
سرهنگ هینواوت اشاره می کند که به موازات آن، لغو ممنوعیت روسیه برای ارسال مجموعه «اس – 300» به ایران، ما را به دوره رقابت ژئو سیاسی باز می گرداند. و اینجا، از روزهایی سخن می رود که هر رویداد بین المللی در زمینه رقابت سیاسی با دیگر قدرت بزرگ بررسی می شد.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
کاربر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
8
21
البته امریکابایدبداندعلاوه براس300تورام1اس200وبه زودی باور373ودراینده انتی2500هم واردسیستم دفاعی کشورخواهدشدناگفته نماندکه درچنین مواقعی ایران بایدبه هرقیمتی که شده اس400راهم بخردتادیگر جایی برای هیچ تهاجمی غربی عربی باقی نماندبه خصوص روسیه که برای جلوگیری ازنزدیک شدن ایران به امریکاوبه خاطرتحریمهای که برروسیه وضع شده روسهاحاظرهستندسامانه اس400راهم به ایران بفروشندتااعتمادازدست رفته خودرابازیابند.خداکنه که ایران همین کارابکندوگرنه...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
1
20
اگر میتونه چرا تا حالا اقدامی نکرده؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
سخنراني ديروز مقام معظم رهبري در جمع مغلمان و اظهارات ايشان در برابر ياوه گويي هاي دو نفر مقام آمريكايي در مورد حمله نظامي آمريكا به ايران باعث شد سخنگوي وزارت خارجه آمريكا با دستپاچگي از گفتگو و تعامل با ايران سخن بگويد
ناشناس
|
GERMANY
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
5
29
آمریکا برای نابودی پنج S300 به 180 هوایپما نیاز دارد...

به قول شاعر نامی ولایت دو برره :

درخت گردکان بدین بزرگی
درخت خربزه الله اکبــــــــر

قدرت S300 که اینه دیگه قدرت S400 و S500 و اس شونصد دیگه چندقدره .
البته یک بنده خدائی یود سابقا مینوشت تمام زرادخانه کل کشور روس فقط با یک موشک امریکا چه بالاستیک وچه بیلاستیک همه اش پنبه میشه دود میشه نابود میشه بخار میشه . احتمالا حمام سونا زیاد میرفته .
به امید روزیکه خودمان باورهای قویتر و قدرتمند تر و سریعتر از اینها بسازیم.
جهان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
9
37
به طور کلی تعهدات روسیه به ایران مثل مهریه خانمهاست!!!
کی داده کی گرفته؟
هر وقت بعد از 40 سال تونستیم از نیروگاه بوشهر برق بگیریم موشک های اس 300 را هم باور میکنیم.
متاسفم که هنوز دوست و دشمن خود را نشناخته ایم.
پاسخ ها
نیما 123456789
| - |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
موافقم بد جور
.
.
موافقم
ایلیا 110
|
-
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
4
20
نباید به روسیه به چشم دوست نگاه کنیم .
.
.
.
اون بیشتر از ما نیاز به آبهای آزاد خلیج پارس دارد
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
3
7
بودجه ی نظامی آمریکت بیشتر از 30 برابر ایرانه :|
پاسخ ها
ناشناس
| GERMANY |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
بودجه ی نظامی آمریکت بیشتر از 30 برابر ایرانه : وصد برابر بودجه افغانستان و 60 برابر بودجه عراق و شونصد برابر بودجه ویت کنگ ها هاها..هاهاها..هاها...هاها
پارسا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
18
11
البته 180 جنگنده ی ساده و غیر رادارگریز،نه جنگنده های پیشرفته و پنهان‌کاری مانند: اف-۲۲ رپتور ،اف-۳۵ و بمب افکن سنگین بی-۲ اسپیریت که به هیچ عنوان در رادار S300 و حتی S400 دیده نمی شوند.

در واقع جنگنده های اف-۲۲ و اف-۳۵ به منضور حمله به سیستم های دفاع ضد موشکی طراحی و ساخته شده اند.

در مجموع بهتر است ایران برای رویارویی با آمریکا یا هر کشور دیگری،هیچ حسابی روی روسیه باز نکند.
پاسخ ها
یاسر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
بیخود غرب و آمریکا را بزرگ نکنید. با کمتر از اینها در جنگ تحمیلی جلوی دنیا ایستادیم، امروز بحمدالله خیلی قویتر از آن زمان هستیم. بقول حضرت امام آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. ضمنا قدر ایران در سیستم ضد موشکی نیست بلکه در موشکهای تهاجمی آن است. اگر آمریکا به ایران حمله کند دیگر در منطقه نه پایگاهی برایش می ماند و نه متحدی. با شهاب و سجیل و قیام همه را خاکستر می کنیم.
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
2
10
این وحدت و یکپارچه ای مردم و رهبریه که جلوی حمله آمریکا و متحدانش را گرفته وگرنه نه به اس 300 می شود کاملا اطمینان کرد و نه به روسیه
شعار ما نه شرقی و نه غربیه
خداوند می فرمایند : کم من فئه القلیله غلبت فئه الکثیره . انشا الله
ناشناس
|
GERMANY
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
2
17
کنستانتین سیوکوف، معاون اول مدیر آکادمی مسائل ژئو سیاسی، به نشریه «وزگلیاد» گفت: «برای حل و فصل این مساله، به نیرو و بودجه قابل توجهی نیاز است. برای انهدام مجموعه «اس – 300» به حداقل 36 فروند هواپیما و حتی، بیشتر نیاز است. برای انهدام پنج سیستم «اس – 300» به 180 فروند هواپیما نیاز است. در این میان، البته، خساراتی نیز وارد خواهد شد....

خدا کنه یکنفر به این کنستانتین سیوکوف، معاون اول مدیر آکادمی مسائل ژئو سیاسی، بگه بیسواد مگه نمیدونی امریکا جنگنده پیشرفته پنهان شو نهان شو بمب بزن فرار کن داره یکیش برای اسباب بازیهای روس حتی اس 800 هم کافیست چی میخوای 180 تا هواپیما .یک هواپیمای سسنای امریکا کل ارتش روس و تجهیزاتشونو دود میکنه میرفسه هوا. احتمالا این آقای کنستانتین سیوکوف، معاون اول مدیر آکادمی مسائل ژئو سیاسی، پسر خاله یکنفر بوده الکی گذاشتنش سر کار که مارا بگذاره سرکار بیسوات. والا ...باور کن ....والا
ايراني
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
4
12
همينكه بچه هاي اين مرز و بوم تونستند پهباد فوق پيشرفته آمريكا رو بگيرن خود نشان از آن دارد كه ما هم حرفهاي زيادي براي گفتن داريم و نشان داديم كه مرد عمل هستيم.به حول و قوه الهي پوزه زورگويان را به خاك مي ماليم
پاسخ ها
ناشناس
| ROMANIA |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
ان شاالله
Rth
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
+++
پارسا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
8
2
هنگامی که نه پای عقل،دانش و منطق در میان است و نه آزادی بیان در اختیار،آدمی چه بگوید ... !!؟؟؟؟؟

عده ای هنوز در عهد شمشیر و زره و کلاهخود زندگی می کنند.

اینان کسانی هستند که از تاریخ جهان هیچ نمی دانند و نبردهایی همچون نبرد چالدران را فراموش کرده اند.

باشه قبول،آقای یاسر و حمید و ... درست می فرمایند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
1
12
و اعدوا لهم مستطعتم من قوه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
12
1
توپ لیزری متصل به f22. برای 1000 تا s300. هم کافیه
هر شلیک توپ لیزری یک دلار هزینه داره ولی هر شلیک s300. چند ده هزار دلار هزینه اگز هم مثل هواپیماهای توپولوف نباشه هه هه
پاسخ ها
ناشناس
| GERMANY |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
چطوره با خمسه خمسه بزنی صدتاش یه دلاره هو هو .بیچاره کشور چین که رفته چندصد میلیارد دلار پول داده اس 400 گرفته کاش یکی این کتامنت شما را به سفارت چین نشون میداد این چینی ها را از گیجی در میاورد .اس 400 روس میخرند بعد موشکهای تولید خودشون جزو پیشرفته ترین موشکهای دنیاست .واقعا که پول مفت باید هم خرج اس 300 و اس 400 بشه .بیسواتند بیسواته بیسوات.
ناشناس
| GERMANY |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
البته یادمان نرود که امریکا بخاطر انساندوستی و رعایت حقوق بشر و اینکه حاضر نیستند در جنگ خونی از دماغ بیگناهی خارج شود نه در جنگ افغانستان و نه در جنگ عراق و نه ضد القاعده پاکستان هیج جای دنیا از توپ لیزری استفاده نکرده و نمیکنند زیرا نامردیست و حتی امریکا هزارن کشته و مجروح در افغانستان و عراق و پاکستان داد ولی لیزر نزد.فقط در فیلمهای تخیلی از این توپ لیزری استفاده کردند که دشمن حساب کار خودش را بکند.
البته راه های مقابله با سامانه لیزری ویا توپ لیزری M۲۴۲وجود ندارد لیکن بزرگترین دشمنان سامانه های لیزری، شرایط بد جوی است. هرگونه مه غلیظ، شرجی، پوشش ابری، طوفان شن و یا دود مصنوعی به راحتی می تواند توان این پرتوی لیزری پرتاب شده را کاهش داده یا آن را منحرف و یا حتی به طور کامل در شرایط مطلوب از بین ببرد. حال تصور کنید در منطقه ای مثل خلیج فارس که پدیده هایی این چنینی بسیار رخ می دهد سامانه لیزری مثل این تا چه حد قابل اطمینان خواهند بود؟در مثالی ساده و پیش پا افتاده، پهپادهای ایرانی به راحتی می توانند با پخش کننده های دود مصنوعی مجهز شده و دیواری از دود را در برابر این سامانه ایجاد کرده و به طور کلی آن را بی اثر کنند . البته این اطلاعات غلط را من از سایت نظامی کپی کردم که هرکس میتواند به این سایتهای بی اطلاع و کم دان, رجوع کند.
چه حرفا یعنی میخوای بگی امریکا اسباب بازی درست کرده بفروشه به عربها؟؟؟
حسین
|
-
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
3
9
فرمایش حضرت امام راحل یادتون نره که فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند....
مجید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
0
3
به امید روزیکه ایران هم به عنوان یک کشور آزاد هیچ دشمن منطقه ای و جهانی نداشته باشه تا این هزینه ها در مسیر درست مانند آموزش و پرورش هزینه بشه
سالار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
0
0
اون دوستانی که میگن اگه میتونسته چرا تا الان نکرده؟؟
تا حالا با خودتون فکر کردین چرا اصلا باید حمله بکنه ؟ اون اول از همه به فکر خودشه چون هیچ جنگی بی تلفات نیست مطمئنا خودشم تلفاتی میبینه ...ولی به راحتی ایرانو شکست میده که اگه امریکا بخواد حمله کنه مطمئنان همه کشورا سو استفاده میکنن تا به ایران برسن ولی دنیا دیگه وحشی گری نیست مردم متمدن هستن در ضمن خود ما 5000 بار با سلاحامون آمریکا رو تهدید کردیم اگه اینطوره چرا تا الان به آمریکا حمله نکردیم این سوال اصلا منطقی نیست!
بدرود
مدیر پایگاه نه تنها شكست ايران براي آمريكا به راحتي نيست كه احتمال شكست او چه بسا بيشتر باشد . جنگ ويتنام را از ياد نبريم . البته ملت ما ملت صلح طلبي است و با استقلال و بزرگ منشي تلاش مي كند وارد جنگي نشود.
سالار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
0
0
در جنگ ویتنام آمریکا مثل الان قدرتمند نبوده .
آمریکا در حال حاضر قوی ترین ارتش دنیارو داره و ایران رتبه 22 تو قوی ترین ارتش هارو داره حتی این مسئله توسط مراکز متعدد تایید شده تو سایتای بسیجی و غیره درضمن حتی یه درصد امکان پیروزی نیست ایران منابع خوبی داره مطمئن باشید به جز امریکا کشور های دیگه هم حمله میکنه وقتی آمریکا ایرانو ضعیف کنه بدرود
مدیر پایگاه مشکل اینه که در این محاسبه ها قدرت ایمان و از خودگذشتگی یک ملت قابل محاسبه نیست و به چشم کارشناسان نظامی نمی آید ،همانگونه که درجنگ تحمیلی روی این موضوع حساب نکردند و همه دیدند که دنیا درمقابل ایران کاری از پیش نبرد .
salar
|
UNITED STATES
|
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
0
0
شما مثل اینکه فکر کردین این فدرت ایمان و از خود گذشتگیتونو فقط خودتون دارید و با این قدرت کل دنیارو حریف هستید بعدشم آمریکا هم از این اشخاص زیاد داره فکر نکنید شیر شیران هستید تکبر و غروره که هر چیز یا ملت یا شخصی رو از عرش به فرش میرسونه وقتی ما خودمونو مقابل ملت های قدرتمندی مثله امریکا و اسرائیل و انگلیس و... میدونیم یعنی غرور و تکبر زیادی داریم ....
مدیر پایگاه احساس غرور ملي مثل غرور شخصي نيست كه از منهيات حساب شود . غرور ملي در بسياري از مواقع درست و قابل توصيه است و كاركردهاي بزرگ اجتماعي دارد .
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین