کد خبر: ۲۵۴۹۱۷
تعداد نظرات: ۲۴ نظر
تاریخ انتشار:
در جمع دانشجویان دانشگاه قم:

انتقاد سعيد جليلي از ارزش زدايي در سياست خارجي

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی از افرادی که به دنبال ارزش زدایی از سیاست خارجه هستند انتقاد کرد.

انتقاد سعيد جليلي از ارزش زدايي در سياست خارجيگروه بین الملل، نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی از افرادی که به دنبال ارزش زدایی از سیاست خارجه هستند انتقاد کرد.

به گزارش بولتن نیوز، سعید جلیلی در جمع دانشجویان دانشگاه قم با اشاره به اینکه سیاست خارجی هر کشوری مبتنی بر اصول و ارزش هایی است گفت : برخی می گویند سیاست خارجی جای ارمان ها ،اصول و ارزش ها نیست و این در حالی است که حتی وزارت امور خارجه امریکا هم در صفحه اول سایت خوداصول و ارزشهای خود را مطرح می کند و مقامات امریکا هم به ان افتخار می کنند .

دبیر سابق شورای امنیت ملی به انتشار سند استراتژی امنیت ملی امریکا در سال 2015 اشاره کرد و گفت :حتی در این سند هم امریکا یک سری اصول را در خصوص چگونگی رهبری جهان بویژه استفاده از زور و قلدری و استفاده از سلاح هسته ای را مطرح کرده است .

وی به افرادی که می گویند در سیاست خارجی باید واقع بین بود گفت : ما هم از این واقع بینی استقبال می کنیم و معتقدیم نباید نگاه رمانتیک به سیاست خارجی داشت.

اقای جلیلی تفاوت رویکرد روابط ایران با همه کشورها از یک سو و امریکا از سوی دیگر را مورد توجه خاص قرار داد و گفت :علت این تفاوت رویکرد این است که امروز هم همان استکبار قدیم وجود دارد به اضافه اینکه تزویر هم به ان اضافه شده است.

وی تصریح کرد : ما ارزش ها را نقطه قوت میدانیم و کسانیکه دنبال ارزش زدایی از سیاست خارجی هستند بدانند که ارزش ها منبع امنیت و قدرت ما هستند .

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی به رفتار امریکائیان در مساله هسته ای اشاره کرد و گفت: ایران در سال 82 بمنظور اعتماد سازی توافق کرد داوطلبانه فعالیت های غنی سازی را تعلیق کند که دو و نیم سال طول کشید اما بعد گفتند باید تعطیلی و تخریب تاسیسات هم دنبال شود .

انتقاد سعيد جليلي از ارزش زدايي در سياست خارجياقای جلیلی افزود : ان ها در سال 88 پس از انکه متوجه شدند 850 هزار بیمار در کشور به راکتور تحقیقاتی تهران نیازمند است از ان به عنوان اهرم فشار استفاده کردند

اقای جلیلی توافق ژنو را مورد اشاره قرار داد و گفت : امیریکایی ها موارد همان موافقت نامه را نیز نقض کردند

وی به بیانیه لوزان (سویس) هم اشاره کرد و گفت : انتشار این فکت شیت ها هم با همین رویکرد ها صورت می گیرد و فکت شیت نقشه راهنمای انهاست.

نماینده رهبری در شورای امنیت ملی افزود : ان ها با این شجره طیبه ای که در ایران شکل گرفته مشکل دارند چرا که فهمیده اند در جنگ اراده ها همواره ایران اراده خود را تحمیل کرده است

دکتر جلیلی اضافه کرد: در تهیه همین سوخت 20 درصد فردی مثل شهید شهریاری سطح چانه زنی را عوض می کند بگونه ای که از سقف 3 در صد به 20 در صد می رسد

وی با شاره به عدم حساسیت امریکا به کشور های اتمی مانند هند و پاکستان و در عوض حساسیت نسبت به ایران خاطر نشان کرد علت این است که آنها فهمیده اند قدرت جدیدی در حال شکل گیری است که با مقاومت باعث پیشرفت و تکثیر ان شده است.

وی اشاره ای هم به برخی واژه های توافق لوزان کرد و گفت عبارت دیسمنتل یعنی اوراق کردن که شوروی هم اینها را انجام داد .

جلیلی افزود : آنها می گویند ایران می تواند برنامه صلح آمیز هسته ای داشته باشد یا می تواند چرخه سوخت هسته ای داشته باشد در حالی که اینها مطالبی است که در بند 1 و 2 ان پی تی آمده است و حقوق و تکالیفی را برای هر کشوری مشخص کرده است .

اقای جلیلی خاطر نشان کرد: بر همین اساس ساخت نیروگاه بوشهر آغاز شده اما بعد ازا انقلاب آنها همین را نیز لغو کردند و بعد هم که روسیه آمد تا آن را تکمیل کند آمریکاییها نگذاشتند .

وی افزود آنها حتی با عبور خط لوله گاز از ایران هم مخالف بودند .

وی در پاسخ به سوالات یکی از دانشجویان هم که مذاکره را باعث ذلت ایران می دانست گفت : ما نباید از گفتگو نگران باشیم چراکه حقانیت خود را در هر مذاکره ای بیش از گذشته اثبات کردیم اما باید پرچم مذاکره در دست ما باشد .

انتقاد سعيد جليلي از ارزش زدايي در سياست خارجيآقای جلیلی تصریح کرد: دشمن با وجود مذاکره فشارها را افزایش می دهد مثلا طبق توافق ژنو هر بار 4 میلیارد دلار از دارایی ها را آزاد کرد که البته آن هم با مشکلاتی مواجه شد اما از آن طرف نفت 100 دلاری را به 40 دلار رساند و اینها نمونه ای از رفتارهای دشمن است .

وی از پاسخ دادن به پرسش یکی از دانشجویان در خصوص جزییات مذاکرات جدید هم امتناع کرد و با تجمیع چند سوال گفت: ما باید عناصر قدرت خود را شناسایی کنیم تا مسیر را با قدرت ادامه دهیم و اگر موفقیت میخواهیم باید یکپارچه از حقوق خود دفاع کنیم .

سعید جلیلی گفت: در سال 84 در اولین گفتگو های هسته ای دولت جدید احمدی نژاد / فیشر وزیر امور خارجه آلمان با پر رویی گفته بود تعلیق داوطلبانه باید به تعطیلی و تخریب برسد اما ما انجام ندادیم و به جایی رسیدیم که هسته ای شدیم و در مذاکرات آلماتی 2 روی 20 درصد صحبت کردیم

وی گفت در فکت شیت دشمن / شکل گیری یک کانال انحصاری برای نظارت و تایید موارد تامین / فروش و انتقال مواد هسته ای و همه مواردی که استفاده دوگانه دارند پیش بینی شده است .

سعید جلیلی خاطرنشان کرد اگر مفاسد اقتصادی مانع کار کشور بوده است و از اولویت های جدی ماست و باید به مسئولان کمک کرد تا آن را انجام دهند .

وی افزود پرونده 3 هزار میلیاردی و معوقات بانکی هفتاد هزار میلیاردی که الان به صد هزار میلیارد یا 120 و 150 هزار میلیارد رسیده نشانده دهنده مناسبات ناجور در کشور است .

وی گفت در معوقات بانکی از هفتاد هزار میلیاردتومان ،11 هزار میلیارد تومان در دست 23 نفر است

جلیلی قرار داد کرسنت را نیز بر خلاف مصالح کشور دانست .

وی گفت اینها نکات مهمی است که باید به آن مورد توجه کرد اما امروز در کنار مقاومت و پیشرفت امنیت کشور مثال زدنی است .

درپایان این مراسم دانشجویان با اهدای یک تابلو فرش قرآنی از دکتر سعید جلیلی تقدیر کردند .

جمعیت حاضر به حدی بوده که علاوه بر 500 صندلی سالن عده ای ایستاده بودند و گاهگاهی برای اقای جلیلی سوت و کف می زدند .

در حاشیه همایش راهی که آمدیم طوماری با عنوان (علیه گزاره برگ ایرانی)پهن شده بود که برخی دانشجویان آن را امضا کردند .

تصویر و اسامی شهدای هسته ای شناخته شده و ناشناخته و یک بند با عنوان (محکم تر از قبل ایستاده ایم ) زینت بخش سالن محل سخنرانی بود .

 

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
Rth
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
11
9
سیاست فعلی شده هرچی شما(5+1) بگید؛ چشم!
متن توافق اولیه یه چیزه ، گفته های مسئولین وزارت خارجه ما چیز دیگه ای! خیلی از دستاوردهایی که به بهای خون انسانهای بزرگ و ومقاومت چندین ساله ملت بدست آمده ، داره عملا نابود یا کنار گذاشته میشه!
علاوه بر اینها خیلی نامحسوس دارن تو فرهنگ ما هم وارد میشن و از طرق مختلف مثل شبکه های اجتماعی متنوع، کتب عجیب قریب،جو حاکم بر دانشگاها، تغییر رویه های عجیب در امور فرهنگی مثل نظارت ناشران بر خودشان!!! ، راه اندازی شو لباس زنانه! خوانندگی زنان به صورت تک نه فر ه نه دس ت جم عی!! توصیه دستوری عجیب و خارج از عرف به پلیس در جهت عدم امر به معروف و..و..و.. همه اینها نشانه هایی از خارج شدن قطار از ریل اصلی خودشه ، برای مثال ممکنه پس از مدتی ببینید که در گذر زمان با استفاده از گچهای خیلی نرم و کمرنگ+یه تخته پاک کن عالی!، ارزشهای قدیم از روی تخته کلاستون! پاک شده اند و ارزشهای جدیدی به جاشون نوشته شدند و این کار انقدر آهسته انجام شده که شما حتی متوجه این تغییر هم نشدید!
درود بر سعید جلیلی.
مدیر پایگاه هرگز اینگونه نیست که اگر بود اصلا نیازی به مذاکرات نبود ، اگر اینگونه بود نیازی به رفع تحریم ها نمی دیدند . نه تنها دستاورهای انسان های بزرگ بر باد نرفته است که در حال همیشگی شدن و بدون هزینه های گران برای مردم است .6قدرت بزرگ جهانی در حال پذیرش رسمی ایران هسته ای هستند و ما که هرگز دنبال بمب اتم نبوده ایم ونخواهیم بود هیچ چیزی را از دست نداده ایم .راستی این عیب نیست که سخن هیات مذاکره کننده خودمان که بارها مورد تایید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته اند را قبول نکنیم ولی اسیر جنگ روانی آمریکا و اسراییل شویم ؟در مورد فرهنگ هم بیگانگان همیشه در صدد رخنه در فرهنگ ما بوده و هستند و ما هیچ راهی نداریم جز اینکه از راه منطق و قول لین با جوانان خویش سخن بگوییم . راه مقابله با فرهنگ های بیگانه شعار دادن نیست ، ممانعت و تندی و غیض و درشتی نیست ، آنچه ما را درمقابل ابتذال و سبکی و فساد محکم و استوار می کند عدالت است ،مبارزه با تبعیض است ،رونق تولید و سرمایه گذاری سالم است ،جوانان ما با حداقل فضای کسب و کار نشو نمو پیدا می کنند و جز اندکی که بیمارند گرد فساد نخواهند نرفت . مشکل اصلی جوانان ما بیکاری است ،نداشتن زمینه های سالم برای گذراند اوقات فراغت است .آنها با شبکه های اجتماعی سراغ جوانان ما می آیند ما چرا با همین شبکه ها پیام عدالت و مهربانی و اسلام و رحمانیت ناب را به گوششان نرسانیم ؟بجای نشستن و ایجاد بدبینی به دولت مردان از خوبی و شفقت و گذشت با خلایق سخن بگوییم و سلاح امیر مومنان رادردست بگیریم . سلاح امیر مومنان فقط شمشیر نبود که اگر چنین بود اکثر سلاطین جور هم شمشیر بران داشتند ، آنچه علی (ع) در تاریخ ماندگار کرد شبگردی های او برای یافتن فقرا و ایتام بود ، شفقت بی نظیرش به قاتل خویش بود ، بی تابیش از ربودن خلخالی از پای زن یهودی بود .ما اینها را به جهانیان بگوییم ، خود را مقید به این اعمال بکنیم خواهیم دید که چگونه فوج فوج خلایق به اسلام روی می آورند ، نویسنده این سطور همرزمان بسیجی بسیاری را می شناسد که هنگام جنگ وقتی به شهر باز می گشتند شبها به خانه فقرا می رفتند ، کمک کار مردم بودند و از مشقت مردم اشک در چشمانشان حلقه می زد ،چرا ما این روی بسیجیان اصیلمان را به مردم نشان نمی دهیم ؟چرا بگونه ای رفتار می کنیم که گویی طرفداران انقلاب انسانهای اخمو و مخالف همه چیز و موافق درگیری با دنیا هستند و راه بقای خود را در تشنج می جویند ! ما حتی در جنگ هم مظلومانه از خود و کشور خود دفاع کردیم و  سر جنگ نداشتیم .واکنون هم سلاح اصلی ما صلح و مهربانی و عدالت وخوبی و مردم نوازی و عبودیت خداوند است و البته هرکه بر ما بتازد جانانه وسلحشورانه جلویش می ایستیم .
پاسخ ها
مهدی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
بولتن جان!! مردم از این وضعیت یک پا در هوا خسته هستند. شما داری از چی حمایت می کنی؟؟!! غرب به هیچ وجه آسایش ما را بر نمی تابد و برای برداشتن تحریمها هر روز مانع تراشی می کند و مطالبات بیشتری را با قلدری و تهدید ادعا می کند. رلبطه ما و آمریکا رابطه گرگ و میش است و با گفتگو حل نمی شود. راه حل یک عاشورای دیگر است و بس
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
بولتن من بعید می دونم حرفای ایشون به معنای جنگ افروزی با دیگر کشورها باشه،لطفا فراموش نکنید که شعار قرآنی ما "اشدا علی الکفار و رحمابینهم" است و کسی که در برابر استکبار می ایستد در مقابل هموطنان و مستضعفان و فقیران مشفقانه عمل می کندباید اینطور باشد.همانطور که آقای جلیلی تصزیح کردند ما از گفتگو وحشتی نداریم و از رسیدن به توافق واقعی و به دور از حیله صد در صد استقبال می کنیم ولی زمانی این اتفاق می افتد که ما قدرتی برای چانه زنی داشته باشیم و این قدرت کم یا زیاد در طول سال های گذشته در برخی زمینه ها بوجود آمد و حالا داریم بر روی سرمایه های حاصل شده که حاصل سرفرو نیاوردن در برابر مستکبر است چانه می زنیم وگرنه اگر قرار بود بعد از دولت اصلاحات و در ادامه همان سیاست سازش به اسم گفتگوی تمدن ها ادامه یابد ما حال و روزمان افغانستان وعراق بود حالا...
در رابطه با سخنان رییس جمهور در حضور پلیس ها هم که حرفی برای دفاع از ایشان در اینباره باقی نمی ماند این هم از جنس همان سخن است که دولت وظیفه ای برای بهشت رفتن مردم ندارد.
معنیش ادامه ی سبک اداره ی سیستم بانکی و اقتصادی توام با گرد "ربا" است و تا زمانی که این سیستم اصلاح نشود هیچ انتظار بهبود شرایط را در هیچ زمینه ای نخواهیم داشت "در هیچ زمینه ای"!
کی قرار است واقع بینانه به شرایط بنگریم؟
Rth
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
1-رفع تحریم فقط زمانی ارزشمنده که قابل بازگشت نباشه
2-مطمئنا با توجه به مقاومت مردم ایران امریکا و غرب در هرصورت مجبور بودند هسته ای را به رسمیت بشناسند ، تحریمها ضررهای زیادی هم برای خودشان داشته
3-حراف کافی نیست، رهبر معظم هم فرموده بودند دولت مردم را محرم بدانه ولی این اتفاق نیفتاد، من هم قبول دارم متن امریکایی قطعا دروغ و راست رو درهم داره ولی چرا ایرانیها حقیقت محض رو منتشر نمیکنند؟
4-در مورد فرهنگ نامگذاری سال93 کفایت میکنه و دولت اگر درحال پسرفت نباشه ، منفعله؛ ایکاش که تمام توصیه های منطقی و کارامد شما در این مورد توسط دولت انجام بگیره.
5-اگر اشتغالزایی در حد مطلوب هم باشه بازهم غفلت از ارزشها و فرهنگ باعث نابودی بنیاد جوونها میشه ، همان اتفاقی که در غرب افتاده و هیچوقت یکی از این دو دیگری را پوشش نمیده.
6-اسلام هم تاکید بر این دارد که مهر و محبت و لطف و گذشت "باید" توام با قاطعیت و برخورد به جا و شایسته باشه تا جواب بده ، ما الان در مقابل دشمنان فریبکار قسم خورده مان هستیم نه در مقابل افراد عادی.
من هم با جنگ و جدال مخالفم ولی معتقدم فقط خنده و محبت و روراستی ازما و دروغ و تزویر و دستور دادن از طرف مقابل نشانگر یک گفتگوی مساوی عزتمند نیست.
وحید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
دستاوردهای انسانهای بزرگ و ومقاومت چندین ساله ملت بدست آمده خیلی مهمه درست.معض فقر بیکاری که فساد دزدی زورگیری و انواع خلافهای دیگر که حاصل بیکاری فقر ونبود درآمد میتونه باشه هم مهمه.در کشوری که همه این معضلها وجود داشته باشه خود بخود اون ارزشهایی که شما گفتید هم از بین خواهد رفت.بزرگترین دغدغه مردم ایران داشتن امنیت در زندگی و نشاط و آرامش هست وبرای رسیدن به این امر حتی لازم باشه (فناوری هسته ای) رو هم در اولويت قرار نمي دهند .
زهرا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
آقای وحید شما مطمئن باشید عقب نشینی و انصراف ما از داشتن انرژی هسته ای باعث مغضوب شدن ما در نظر نسل های آینده خواهد بود همانطور که ما از گذشتگان به خاطر عهدنامه های مشهور به بدی و بی تدبیری و عیاشی یاد می کنیم.انرژی چیزی نیست که بتوان با دیده ی اغماض از داشتنش چشم پوشی کرد مگر اینکه تا قیام قیامت به ذلت دست دراز کردن و گدایی آن در مقابل دشمنان تن دهیم.واگذاری انرژی هستی به دنبالش واگذاری نیروی دفاعی و در پی آن ایرادهای حقوق بشری و در انتها و شاید باعث تمام این کوتاه آمدن ها بر باد دادن یا رفتن تمام اعتقادات و آرمان های این مردم است.این زندگی آرام و شغل و رفاه مطالبه ی به حقیست که می توان از دولتمردان داشت و باید داشت و آن ها موظفند این شرایط را فراهم آورند اما این دروغ بزرگی که دارند جا می اندازند که همه ی مشکلات ما ناشی از تحریم است یک فریب است برای توجیه کوتاهی ها و سوء مدیریت و بی تدبیری بعضي مدیران ..همین و بس!
مجرد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
23
2
سال 92 اگه شورای نگهبان صلاحیت مهندس اسفندیار رحیم مشایی رو تایید میکرد همه چی تموم بود کنار گذاشتن مهندس رحیم مشایی بزرگترین اشتباه استراتژیک بود و دقیق حرکت کردن در خلاف جهت ارمانها
پاسخ ها
ناشناس
| GERMANY |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
مجرد۰۰:۰۹ کنار گذاشتن مهندس رحیم مشایی بزرگترین اشتباه استراتژیک بود و دقیق حرکت کردن در خلاف جهت ارمانها...
جناب مجرد شما ساعت ۰۰:۰۹ بیخوابی زده به سرتان داری چی میگی! بهتره بری ازدواج کنی وبجای مجردی بشوی متاهل تا فشار زندگی و کار روزمره و شاید هم شریک زندگیتان افکار شما را اصلاح کند. رحیم مشائی سیاست احمدی نژاد را به خاک سیاه نشاند و او را از مسیر اصلی دور کرد و بدعت در دین ما گذاشت و برای رای آوردن, ایران ایران و ملی ملی کرد ....چون ایشان به موزه تاریخ روانه شده است بیشتر از این نوشتن در باره او مصلحت نیست.
Rth
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
حذف نکردن این آقا به عنوان یک مهره نامناسب، یکی از بزرگترین اشتباهات احمدی نژاد بود.
مجرد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
شما همون هایی هستید که از اول دکتر احمدی نژاد ما رو جور دیگه ای میخواستید تا منافعتون ایجاب میکرد ازش حمایت کردید اما تا دست گذاشت رو نقاط حساس شماها، شروع به خودزنی کردید.این اون بصیرت شماست؟ دکتر احمدی نژاد به همراه مهندس مشایی برای حضور پر قدرت در انتخابات 96 لحظه شماری می کنند.مردم ما هم همینطور تا هرچه سریعتر رییس جمهور محبوب و مردمی و دولت بهار تشکیل گردد تا گره از مشکلات بیشمار کشور باز بشه.
ناشناس
| GERMANY |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
جناب مجرد شما غریبه نیستی درد آشنائی نظرات دیگر شما را مطالعه کرده ام .خیلی واضحتر نمیتوانم بگویم شما از نزدیک با نظرات خطرناک آقای مشائی آشنا نیستید واز همه مهمتر میتوان گفت هیچ ریگی به کفش ندارید .امید است روزی برسد که هم شما و هم جناب آقای دکتر احمدینژاد به عمق فاجعه سیاست جناب رحیم مشائی پی برده و ایشان را از سیاست خود دور کند.
من گنگ خواب دیده و عالم تمام کر
من عاجزم ز گفتن و عالم از شنیدنش

اگر هنوز مجرد هستید از خداوند متعال همسر بسیار با شخصیت و مومن و فهمبده و خانواده دار را برایتان آرزو مندم با اولادانی فراوان و صالح و خادم. از من دلگیر نشو عزیز تبادل نظر است .
Rth
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
جناب مجرد
طرفدار با بصیرت کسیه که نقاط ضعف فرد محبوبش رو هم بپذیره ، بسیاری از طرفداران آقای احمدی نژاد با وجود مشایی در کنار ایشون مشکل داشتند و دارند ، مشایی اگر واقعا به احمدی نژاد وفادار بود و دوستدار احمدی نژاد بود با توجه به شرایط و اقتضائات اون زمان خودش داوطلبانه کناره گیری میکرد تا این همه مشکل به مشکلاتی که برخیها برای احمدی نژاد درست کردند اضافه نشه ، آقای احمدی نژاد به افراد بی حاشیه در کنار خودش نیاز داره، من هم منتظر بازگشت احمدی نژاد هستم و امیدوارم نقاط ضعف بزرگی رو که ""میتونه"" رفعشون کنه رو اینبار با خودش نیاره ، قطعا ما و همه مردم از وجود ایشون نفع برده و میبریم ولی نه اون نفعی که شما فرمودید ، راه و فکر و مسیر ایشون به طور کلی صحیح بوده و توانمندی و عزم و اراده و ایمان ایشون تو مسیر کار و تلاش برای کشور و مردم بی نظیره و طرفدارانش ، طرفدار این مشخصه ها هستند ونه چیز دیگری دقیقا برعکس طرفداران چشم و گوش بسته برخیها ، قریب به اتفاق طرفداران احمدی نژاد با فکر و منطق از ایشون حمایت میکنند نه با شعار .
مجرد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
در جواب ناشناس:سیاست اقای رحیم مشایی فاجعه نبوده و نیست
مجرد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
در جواب Rth مرمدم منتظر احدی نژاد هستن و به گفته خود دکتر احمدی نژاد ، احمدی نژاد یعنی مشایی و مشایی یعنی احمدی نژاد.با این حرفا نمی تونید منافع یک طیف خاص که ظاهرا طرفدار دکتر هستن رو، منفعت کل کشور و مردم بدانید.
Rth
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
جناب مجرد من خودمو میشناسم و اونی نیستم که شما برداشت کردید شاید نمیتونم منظورمو درست بیان کنم ولی معمولا محبوب یه آدم نشانگر شخصیت و انتخاب اون آدمه ؛ اگر آقای احمدی نژاد از ایشون جانبداری میکنه شاید به خاطر نقاط مثبتیه که درونش دیده ، اما این برای یک فردی که بخواد در جایگاه بالایی قرار بگیره کافی نیست بلکه نیاز به مقبولیت عام هم داره به علاوه رد صلاحیت عادلانه ایشون در انتخابات نیز خود شاهد دیگریست ، آقای احمدی نژاد شخصا تو دل بسیاری از مردم جای ویژه ای داره اما مشایی این خصوصیت رو نداره ، ضمنا مدیریت ، سلامت و راه و روش و نحوه کار کردن آقای احمدی نژاده که منافع اون طیف خاصی که شما ازش نام میبرید رو به خطر میندازه و به این دلیل اونا دائما با تمام قوا به دولتهای 9و10 حمله ور بودند نه وجود مشایی ، درهر صورت من دیگه بیشتر بحث نمیکنم و قضاوت رو میسپارم به خودتون ، از آشنایی با شما خوشحال شدم .
زهرا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
4
12
"وی به افرادی که می گویند در سیاست خارجی باید واقع بین بود گفت : ما هم از این واقع بینی استقبال می کنیم و معتقدیم نباید نگاه رمانتیک به سیاست خارجی داشت."
توصیه ی خوبیست به روشنفکرنماها...
یزدان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
10
4
شما در دوره مسئولیتت 6 ماه تمام مذاکره میکردی که دور بعدی مذاکرات آلماتی باشه یا بغداد !!! لطفا واقع بین باشید . به قول دکتر ولایتی سیاست شعار دادن نیست .
پاسخ ها
پوریا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
هنوز هم با گذشت 2 سال از رفتن جناب دکتر، آثار زیانبار و ویران کننده تصمیمات اقتصادی ایشون گریبانگیر مردم ایران هست!
چگونه می تونید با این همه دلیل روشن به فکر برگشت ایشون باشید؟
حتی در رویاهاتون هم نمی تونید تصور کنید زمانی رو که ایشون دوباره پا به عرصه سیاست بذاره!
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
7
1
سیاست یعنی به مقصد نرسیدن مثلا یک نفر میگوید مرگ بر دولت خارجه اسم نمی اوریم سال ها تكرار می کنیم یک دفعه میگویند دشمن دوست شد پس جیبب ها خالی شد رابطه برقرارمی شود وسلام نامه تمام ............
پاسخ ها
رضا ط
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
یک بزرگ فهمیده و مجربی سالهاست میگه امریکا و غرب مشکلشون و دشمنیشون با اسلام و نظام اسلامی هست و نه هیچ چیز دیگری، ولی یه عده(که متاسفانه تعدادشون هم کم نیست) تو کتشون نمیره و شاید نمیخوان که بره و معتقدند که میتوان با شیطان فریبکار(یا به قول یکیشون کدخدای محل!!!!) هم دوستی کرد تا با ما راه بیاد و دشمنیشو بذاره کنار!!، بنا براین برای تجربه(هرچند گران) هم که شده اجازه برای "گفتگو" (نه دوستی) صادر میشه تا شاید اون عده عملا متوجه موضوع بشن شااااااااااید ولی این به هیچ عنوان به معنای زاویه گرفتن از حقیقت موجود نیست ونمیتواند باشد چون هرچیزی قابل تغییره جز حقیقت.
عباس
|
ROMANIA
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
8
3
امثال جلیلی هر چه میخواهند بگویند ارزش پاسخ دادن ندارندجرا که 8 سال در قدرت بودتد و ایران را دز جهان منزوی کردند ..
پاسخ ها
امیر
| GERMANY |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
دقیقا ... یه کلمه حرف حساب ، تموم شد دوران اینها، هنوز نمی خوان باور کنن،
رضا ط
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
امریکا پرستان و غرب پرستان فقط این کشورها رو "جهان" میدونند و چشم و گوش و فهمشون رو تمام مسائل بستس، در حقیقت این دسته از افراد به "انزوای" فکری دچارند ، گویا بی صبرانه منتظرند امریکا و غرب جنایاتی که بر سر خیلی از مردم(عمدتا زن و کودک) دنیا میاره ، برسر خانواده خودشون هم بیاره تا بفهمند این کثافتهای بی همه چیز تجاوزگر از چه قماشی هستند و دوری از اینها جز افتخار چیز دیگری نیست، هرچه به تعفن نزدیکتر باشی بوی بد آن به بدن و لباست بیشتر سرایت میکند پس دوری بهتر است، نزدیکی به قلدران جز خاری و ذلت و فرمنبرداری عایدی دیگری ندارد این را در کشورهایی مثل افغانستان و امثال اون جستجو کنید تا شاید نتیجه گرفتید!
lمحمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
0
2
سلام باتشکر فراوان ازمردم فهیم که خیلی قشنگ به مسائل روز دنبال میکنند ازمسئولین انتظار میرود که به نظرات مردم توجه بکنند فکر نکنند که مردم دلسوز ونظاره گر رعمالشان هستند!
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین