کد خبر: ۲۱۱۳۸۲
تعداد نظرات: ۸۴ نظر
تاریخ انتشار:
در پی بالاگرفتن گمانه زنی ها درخصوص استقلال کردستان عراق

نامۀ یکی از فرزندان آذربایجان به مسعود بارزانی

در حالی که نزدیک به یک ماه (27 روز) از آغاز حملات داعش به حریم جغرافیایی عراق و کشتار بی رحمانۀ آنان در این کشور می گذرد، صحبت در خصوص تجزیۀ این کشور به 3 کشور مستقل همچنان ادامه دارد و بحث استقلال کردستان عراق و برگزاری انتخابات برای تحقق این مسئله نیز کماکان ادامه یافته و دنبال می شود.
نامۀ یکی از فرزندان آذربایجان به مسعود بارزانی
گروه سیاسی، در حالی که نزدیک به یک ماه (27 روز) از آغاز حملات داعش به حریم جغرافیایی عراق و کشتار بی رحمانۀ آنان در این کشور می گذرد، صحبت در خصوص تجزیۀ این کشور به 3 کشور مستقل همچنان ادامه دارد و بحث استقلال کردستان عراق و برگزاری انتخابات برای تحقق این مسئله نیز کماکان ادامه یافته و دنبال می شود.

به گزارش بولتن نیوز، در این اوضاع نابه سامان اما صبح امروز نامه ای توسط مهدی پیرقلی، یکی از اهالی آذربایجان به مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق که حدود 5 روز پیش (10/3/93) به تحریر درآمده بود، برای انتشار به دست مان رسید.

در متن این نامه آمده است:

بسم الله ارحمن الرحیم

مِنَ الّذِینَ فَرَّقوا دِینَهُم وَ کانوا شِیعاً کُل حِزب بِما لَدَیهِم فَرِحون...
حضور محترم رئیس اقلیم کردستان عراق
مبارز بزرگ و اندیشمند فرهیخته دکتر مسعود بارزانی

بعد از عرض سلام و احترام به جنابعالی و همه ملت بزرگ کرد در جای جای کشورهای منطقه با آرزوی بهره مندی از فضائل ماه مبارک رمضان و همچنین ادای احترام به همه شهدای اسلامی این ملت بزرگ که آوازه در غیرت، جوانمردی و بصیرت اسلامی را مفتخرند، غرض از تحریر، پیش بینی یک فاجعه بزرگ انسانی در منطقه که دست پخت سلطه گران و صاحب قدرتان شرق و غرب می باشد را از حضور جنابعالی بهره مند و امید آن دارم که با بصیرت و عشق ملی آن بزرگوار از وقوع چنین فاجعه ای جلوگیری به عمل آید. اما قبل از ورود به بحث لازم دانستم به عرض عالی برسانم که بنده یک سعادت طلب و فرزندی از آذربایجانم، کسی که اندیشه اش عشق است به ایران، ایرانی که رنگین کمان اقوام بزرگ بوده و مورد تهاجم سلطه گران واقع گردیده و می گردد. لذا از باب احساس تکلیف و متحیر از سکوت و بهت صاحب منسبان و عدم احساس مسئولیت بزرگان دینی در وقایع پیش آمده منطقه، خود را مجبور به تحریر چنین نامه ای به جنابعالی نموده تا مبادا غفلت از خودشناسی، باعث طراحی یک سناریو برای ورود غرب به یک پروژه عظیم و مخرب منطقه ای باشد. مع الوصف امید که با مهرورزی، مطالب حقیر را مورد لطف و بینش عمیق قرار دهید.

نامۀ یکی از فرزندان آذربایجان به مسعود بارزانیسرور ارجمند استحضار دارند که قدرت یک کشور، بیشتر با جمعیت، وسعت و درآمد ناخالص ملی آن عرض اندام می نماید و در طول تاریخ همه مناقشات سرزمینی در جهت توسعه قلمرو حکومت و استفاده از منابع و ظرفیت های آن کشور بوده است. و این یک امر بدیهی است که هرچه یک کشور، از لحاظ جمعیت و وسعت کوچکتر باشد به مراتب قدرت و نفوظ آن در منطقه و حوزه سیاست خارجی کمرنگ و حتی بی اهمیت جلوه می دهد. آنچه که تاریخ به ما نشان داده است طغیان دسیسه های بیگانگان در سلطه و تضعیف قدرتهای منطقه بوده که بعنوان مثال می توان به سرنوشت اتحاد جماهیر شوروی اشاره کرد. زمانی که غرب یارای مقابله با اتحاد جماهیر شوروی را نداشت و برای غلبه بر این امپراطوری بزرگ در صدد فروپاشی و تجزیه آن برآمده و در نهایت با یک تقسیمات از پیش تعیین شده و استقلال بخشی به این کشورهای ذره، توانست هم از سلطه و نفوذ کافی بهره مند گردد و هم زمینه بروز اختلافات مرزی و فرهنگی را در هر زمان لازم و در جهت تضعیف این ملل به سرانجام برساند.

در بحث استراتژی های کلان قدرت های بزرگ برای رسیدن به مقاصد و همچنین جلوگیری از قدرت یافتن رقیبان خود، دست به طراحی و سناریونویسی یک پروژه عظیم ومخرب منطقه ای با اهداف بلند مدت می زنند. و از آنجایی که برهم زنی این اهداف در عمل با قواعد دیپلماتیک حل و فصل می یابد و از طرفی دیگر نظر به اینکه قواعد دیپلماتیک یک سلسله آداب و قوانین ترسیم شده توسط خودشان می باشد طبیعتاً ملتها و کشورهای در حال توسعه در گرداب و مرداب این قدرتها هضم خواهند شد. و در مقایسه با عملکرد قدرتهای بزرگ آنچه که امروزه شاهد آن هستیم به عنوان مثال کشور روسیه برای دستیابی به قدرت بیشتر در صدد احیاء مجدد شوروی سابق می باشد. یا در ایالات متحده آمریکا آیا تا به حال شنیده اید که ایالتی از آمریکا علیرغم داشتن منابع نفتی خواستار استقلال ظاهری باشد؟

علت این پدیده، همان قدرت سرزمینی می باشد و کشورهای توسعه یافته به این اصل واقفند که قدرت در وسعت و جمعیت بوده و حتی در حوزه سیاست خارجی جایگاه و قدرت این چنین کشورهایی به مراتب بیشتر از سایرین می باشد. بنده وقتی به تاریخ 200 سال گذشته ایران به رغم تلخی بسیار که با ترفندها و دسیسه های بیگانگان و سستی پادشاهان بی کفایت می نگرم، با تاسفی سوزناک حداقل با یک حس عاشقانه برای حفظ باقیمانده ایران عزیز جانفشانی می کنم. علیرغم اینکه در نهایت تاسف این وسعت موجود تنها 30 درصد از ایران زمین بزرگ 200 سال قبل می باشد. که برای درک عمیق موضوع لازم می دانم به بخش هایی از این جنایت عظیم که ملتهای بزرگ را از هم دور ساخته و موجبات خصومت را فراهم ساخته اشاره کنم. و دوری امروز ملتها و فرهنگها دست پخت بیگانگان از ناآگاهی ملت زمان خود می باشد...

سرزمین های جدا شده از ایران زمین بزرگ از سال 1813 تا به کنون طی قراردادهای ننگین با روسیه عبارتند از:
1) آران و شیروان با وسعت تقریبی 86600 کیلومتر مربع
2نامۀ یکی از فرزندان آذربایجان به مسعود بارزانی) ارمنستان با وسعت تقریبی 29800 کیلومتر مربع
3) گرجستان با وسعت تقریبی 69700 کیلومتر مربع
4) داغستان با وسعت تقریبی 50300 کیلومتر مربع
5) اوستیای شمالی با وسعت تقریبی 8000 کیلومتر مربع
6) چچن با وسعت تقریبی 15700 کیلومتر مربع
7) اینگوش با وسعت تقریبی 263700 کیلومتر مربع
8) ترکمنستان با وسعت تقریبی 488100 کیلومتر مربع
9) ازبکستان با وسعت تقریبی 447100 کیلومتر مربع
10) تاجیکستان با وسعت تقریبی 141300 کیلومتر مربع
11) بخش های ضمیمه شده به قزاقستان با وسعت تقریبی 100000 کیلومتر مربع
12) بخش های ضمیمه شده به قرقیزستان با وسعت تقریبی 50000 کیلومتر مربع

سرزمین های جدا شده از ایران بر اساس پیمان های ننگین با انگلستان
1) هرات و افغانستان با وسعت تقریبی 625225 کیلومتر مربع
2) بخش هایی از بلوچستان و مکران با وسعت تقریبی 350000 کیلومتر مربع
3) امارات با وسعت تقریبی 83600 کیلومتر مربع
4) بحرین با وسعت تقریبی 694 کیلومتر مربع
5) قطر با وسعت تقریبی 11493 کیلومتر مربع
6) عمان با وسعت تقریبی 309500 کیلومتر مربع
7) عراق با وسعت تقریبی 438317 کیلومتر مربع
و سرزمین های جدا شده از ایران درونی به همراه دو سوم کردستان ها (که در دوره صفوی به اشغال امپراطوری عثمانی درآمده و بعدها در بین سه کشور ترکیه، عراق و سوریه تقسیم گردیده) به مساحت تقریبی 200000 کیلومتر مربع که همگی این کشورها و مناطق در زیر سلطه بیگانگان می باشد. حال از نظر جنابعالی بعنوان یک ایرانی الاصل و صاحب نظر و صاحب نفوذ در منطقه که دسیسه های بیگانگان ما را از هم دور نگه داشته، آیا قدرت و نفوذ ایران در وسعت قلمرویی همه این بخشهای جداشده می توانست در دنیا حرف اول را به کرسی بنشاند یا الان که با زورگوئی و استعمار در صدد تجزیه مابقی آن و حتی کشورهای جدا شده می باشند؟

سرور ارجمند استحضار دارند که یکی از ابزار های تجزیه و تضعیف ملت ها، دامن زدن به اختلافات ایدئولوژیکی و خصومتهای مذهبی ست. و گاهاً علیرغم اینکه خود به جهان وطنی معتقدند مدام بر برتریت قومی، نژادی و فرهنگی سایر ملتها بر همدیگر تاکید دارند. آیا این اقدام از نظر جنابعالی بوی نفاق و سلطه بر ملتها را نمی دهد؟

قدرت های غربی برای سلطه بیشتر بر مناطق جدا شده و نفت خیز و دارای منابع عظیم انرژی، امروزه با تاسیس گروه های تروریستی و انجام عملیات در منطقه، خود را ناجی ملت ها خوانده و از نا آگاهی این ملت ها برای ورود و تجاوز به این مناطق از سازمان خودمختار ملل مشروعیت می طلبند... و علی رغم اینکه دستشان بر همگان عیان شده نمی دانم چرا عبرت بر حاکمان کمی دشوار تر گردیده است...

غرب در 11 سپتامبر 2000 با وارد کردن یک هزینه سیاسی به واشینگتون زمینه تجاوز و غارت را با بهانه جویی و مبارزه با تروریسم خود ساخته شان یعنی بن لادن فراهم ساخت و در نهایت با خواب مشهور آقای بوش، رئیس جمهور وقت ایالات متحده (حضرت مسیح در خواب به من گفت که هم اکنون باید مردم افغانستان را از سلطه تروریست ها نجات داده و بعد هم مردم مظلوم عراق را از سلطه بعثی ها... ) هنوز هم مردم افغانستان و عراق روی آرامش به خود را ندیدند هیچ، مجبور به پذیرش لوایحی هم چون کاپیتالاسیون مشهور نیز می شوند. دامن زدن غرب به اختلافات مذهبی و قومی در مناطق اسلامی با تجهیز گروهک های ضد انسانی، آرامش را از کشورهای منطقه گرفته و هر روز با بهانه و طرحی جدید شاهد فجایع انسانی در سوریه و عراق می باشیم. و از همه بدتر تجهیز یک گروهک ضد انسانی بنام داعش و انتصاب آنها به ملت پاک کرد در صدد انجام یک پروژه عظیم ضد انسانی و اسلامی می باشند که شکر خدا با بصیرت جنابعالی و نامه به مرجع عالیقدر آیت الله سیستانی ریشه نفاق را به مردم معرفی و از هرگونه همکاری با این گروهگ تروریستی اعلام برائت نمودید. اما آنچه که غرب از انجام چنین عملیات ها و پروژه ها در حداقل موضوع نفع می برد ضعیف نگه داشتن و از بین بردن پیشرفت های علمی و صنعتی در دوران ایستادگی چنین ملتهائی است. غرب اگر در تحقق مردم سالاری و حقوق ملت ها صادق بود، ما نباید حمایت غرب از یک کودتای وحشیانه بر علیه دولت قانونی یک ملت در مصر را شاهد می شدیم. دولت مصر هرچه بود با خاست و اراده ملت مصر شکل گرفته بود و با طی یک همه پرسی ملی و قانونی در مصر...

نامۀ یکی از فرزندان آذربایجان به مسعود بارزانیاما هراس غرب از تشکیل چنین مدنیّت در کشورهای در حال توسعه و حتی بیداریهای اسلامی در منطقه ، کام همه ملت ها را به تلخی کشیده و متاسفانه و صد متاسفانه حکومت خود باخته عربستان به لحاظ بی غیرتی و بی بصیرتی ، صندوق حمایت مالی حرکتهای تروریستی و ضدبشری گردیده است. که بنده در چنین شرایطی حسب مسئولیت مراجع تقلید وعلمای جهان اسلام نامه ای را که در ضمیمه این مرقومه بپیوست تقدیم کرده ام، یک بیداری جهادی را در جهت بازدارندگی عربستان از اقدامات ضد بشری ، از مراجع معظم جهان اسلام خواستار شدم که متاسفانه جواب هایی که در پاسخ دریافت نمودم بصیرت علما را بیشتر از مرقومه هایشان می طلبیدم.

به هر حال امروزه ما شاهد درگیری ها و فجایع ضد انسانی در سوریه و عراق می باشیم و از طرفی دیگر نظاره گر تحریک و تشویق ملت بزرگ کرد توسط عناصر بیگانه به اعلام استقلال کردستان در عراق بعنوان یک کشور واحد و ذره، در شرایطی که عراق امروز نیازمند اتحاد وهمدلی همه اقوام و اقلیتهای مذهبی می باشد هستیم. جنابعالی استحضار دارید که عراق فعلی با وسعت تقریبی 437072 کیلومتر مربع و قریب 31 میلیون جمعیت جایگاه خاصی در سازمان ملل و حوزه سیاست خارجی و حتی تامین منافع ملی خود ندارد. حال منطقه موسوم به اقلیم کردستان عراق با وسعت تقریبی 40643 کیلومتر مربع یعنی یک دهم وسعت فعلی عراق و جمعیتی در حدود پنج میلیون ودویست هزار نفر یعنی یک ششم جمعیت فعلی عراق علیرغم وجود منابع نفتی آیا می تواند در مناسبات بین المللی و اختلافات منطقه ای نقش آفرینی کند؟ و آیا میتواند در برابر یک تهاجم خارجی، قدرت وامنیت لازم در دفاع از حوزه قلمرو و ملت خود را داشته باشد؟

کشورهایی که بصورت یک کشور ذره در حال حاضر با بهره مندی از سوخت فسیلی سرپا ایستاده اند به جنابعالی اطمینان میدهم بعد از اتمام این منابع زیرزمینی یا عدم امکان بهره برداری با یک پدیده زیرزمینی از این منابع، همچون برخی کشورهای آفریقائی که علیرغم داشتن معادن غنی ، نیازمند کمک انسان دوستانه برای رفع گرسنگی می باشند خواهند بود....

حال فارغ از موضوع اگر غرب امروز، با اعلام حمایت از تشکیل یک کشور ذره بنام جمهوری کردستان در منطقه خودنمایی می کند، از طرف دیگر به خوبی می داند که تشکیل چنین کشوری نیازمند ایجاد تنش و تجزیه چهار کشور در آینده نه چندان دور با تحریک وشیطنت آنان به نامهای عراق، ایران، ترکیه و سوریه می باشد. و از طرفی دیگر منبع درآمدی برای فروش سلاح های از رده خارج خود به این کشورها.... که در یک بررسی عمیق می توان به این موضوع پی برد که اعظم درآمد نفتی کشورهای منطقه خاورمیانه صرف خرید سلاحهای جنگی و استفاده در اختلافات ایدئولوژیکی بوده که غرب به جان ما انداخته و گرنه شما به عنوان یک شیخ اسلامی و علم آموخته در دامان مرحوم ملا مصطفی بارزانی، آیا مشروعیت چنین کشتارهایی را از قرآن عظیم دیده اید؟ حال آنکه هرگونه جنگ وکشتار در اسلام حرام بوده مگر به دفاع در برابر تجاوز. حال غرب به لحاظ زمینه وجود خاطرات تلخ از دوره های گذشته در خاندان بزرگ بارزانی و ملت بزرگ کرد، استارت فاجعه را امروز از کشور عراق و ملت بزرگی چون اقلیم کردستان زده است و اظهر الشمس است که بعد از استقلال کردستان، درآمد نفتی شما را با تجهیزات نظامی از رده خارج خود معاوضه نموده و با ادعای الحاق کردستان ایران وترکیه وقسمتی از سوریه آغازگر یک تضعیف و فاجعه جدید منطقه ای باشند. چراکه در هیچ کشوری بدون مناقشه و خونریزی، قلمرو سرزمینی تغییر نیافته که اوضاع اوکراین و روسیه نمونه بارز آن می باشد و در حداقل موضوع شما جهت دفاع از حوزه قلمروئی خود نیازمند تشکیل یک ارتش ملی بجای لفظ پیشمرگان کرد با هزینه های نجومی که می تواند اقلیم کردستان فعلی را چندین سال پیش باندازد با صرف تامین و تجهیز ارتش هستید، رقمی شاید نزدیک به درآمد 10 سال نفتی اقلیم کردستان .... حال آنکه ارتش عراق با همه امکانات و تجهیزات نظامی و نیروی هوایی در دفاع از قلمرو سرزمینی و امنیت اقلیم کردستان جانفشانی می کند...

اگر امروز رئیس جمهور رژیم صهیونیستی وکشور فرانسه به همراهی پادشاه اردن پیام حمایت در جهت استقلال کردستان ارسال می کنند اینها طرفدار حقوق ملتها نبوده و ما شاهد براندازی یک همه پرسی مردمی در مصر را توسط همین عناصرشاهدو ناظر بودیم.

نامۀ یکی از فرزندان آذربایجان به مسعود بارزانی

حال مقصود اینجانب از ماحصل این نامه به این نکته می باشد. اینکه شما لیاقت حکومت بر کل عراق را دارید درآن شکی نیست، اما تجزیه عراق و تبدیل ملت بزرگ کرد به یک کشور ذره می تواند زمینه ساز یک فاجعه بزرگ انسانی در منطقه و تضعیف شما باشد. و اگر غرب با شما ساز صداقت دارد جنابعالی را به حکومت کل عراق بدون تجزیه آن برساند تا ضمن جلوگیری از تضعیف ملت بزرگ کرد ، روز به روز شاهد پیشرفت و توسعه جامعه اسلامی و این ملت غیرتمند بعنوان یک کشور وسیع باشیم.

جناب دکتر بارزانی، اگر پادشاه اردن امروز کردها را شایسته استقلال می دانند بنده بعنوان فرزندی از دیار آذربایجان شما ملت بزرگ را شایسته حکومت بر کل عراق می دانم تا با بصیرت وهوشیاری و برقراری امنیت ، آرامش و آسایش را به این کشور استعمار زده برگردانید...

به امید روز مهر و سعادت ملت ها
مهدی پیرقلی - 10/4/93

www.rozemehr.vcp.ir
www.facebook.com/rozemehr.iran
https://www.facebook.com/pages/Mahdi-pirgholi/388433557963035

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۸۴
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۳۳
کپل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
23
49
خداوند عمر با عزت به این انسان با بصیرت بدهد
پاسخ ها
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
آخه نامه به كردها بانضمام عكس داعشي هاي مسلح و تصاوير قتل عامهاشون يعني چي؟كردستان بزرگ بخشي از ايرانه.آخه آذري هايي رو چه به نصيحت بارزاني؟كشكتونو بسابيد فرزنداي آذربايجان!!!!!
کاوه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
دوست آذری یاهراسم دیگر.مادر را دل سوزدودایه را دامن.اگراینجورباشه که شما گفتیدکه الآن هم ایران وحتی سایرکشورهای منطقه ازآمریکاکوچکتروضعیف ترند.پس نمی شودبرابرنظرشماقضاوت کرد وازسوی دیگراگرملاک آزادی خواست انسانهاست چراشمانگران هستید.بزرگی وکوچکی به تنهایی ملاک زورمندی نیست بلکه دانش ودرایت ودلاوری مردمان هم ملاک هستند اگرچنین بودچرادرجنگ شش روزه همه ی اعراب از اسراییل شکست خوردندودوم اینکه مگرقراراست که دنیا همیشه عالم درجنگ وخونریزی باشد اگرچنین است که بحرین وامارات وجزایرقمرودهاکشوردیگرچراتسخیرنشده یا قتل عام نشده اند.?
کاوه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
آن دوست بظاهرآذری راخطاب قرارمی دهم که خودرادایه مهربانترازمادرنشان داده است.هرکسی که نامه شمارابخواندبدون تردیدبی پایه بودن دلایل وسخنانتان را می فهمد.اول اینکه ملت کورد ملتی باهزاران سال سابقه تمدن است ومؤسس اولین حکومت مرکزی درایران(دولت ماد)پس سابقه بیشتری درتاریخ دارند.دوم نزدیک به45میلیون جمعیت دارند.سوم منابع سرشارخدادادی دراختیاردارند.چهارم درایت وذلاوری لازم برای فرمانروایی دارند.....ازاین گذشته قدرت به جمعیت وگستره جغرافیایی نیست بلکه به دانش ودرایت وشهامت است.......
ناشناس
|
United States
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
19
62
مهدی جان صدایت را شنیدم ولی من نماینده مردم کردستان هستم نه اذربایجان.باتشکر از نامه ی دوستانه وصمیمانه ات.من حق ندارم در امور اذربایجان دخالت کنم. امید انکه روزی برسد با نصایح شما برای وحدت جهان اسلام حداقل در کشور شما وجهان اسلام سرزمین اذربایجان یکی شوند وچندین اذر بایجان نداشته باشیم .
پاسخ ها
کردستانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
با سلام بنده نیز به عنوان یکی از اهالی کردستان از بصیرت و توصیه های دردمندانه ، عاشقانه ، و وطن پرستانه جنابعالی نهایت تشکر را دارم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
امان از تفرقه !!!
ناصر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
ناشناس جان اینایی که گفتی همه اسم هستند و فقط برای شناخته شدن منطقه بکار میروند.چرا مردم کشور آذربایجان برای پیوستن به ترکیه اقدامی نمیکنند.شما کرد عزیز اگر واقعآ میخواهین از ایران جدا شوید میتونین همین امروز ایران بزرگ را ترک کرده و به هر جا که دوست داشتین برین.بیخودی هم برای مردم غیور آذربایجان نوشابه باز نکنین.
ناشناس
|
United States
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
20
53
مهدی جان برادر اذربایجانی من .نامه تور در من شور وشعف ایجاد کرد ولی ایا بهتر نیست اول تغییر را از خانه خودمان شروع کنیم اول برای افزایش قدرت اسلا م واذربایجان ابتدا اذربایجانها را یکی کنیم بعد 23 کشورعربی را یک کشور کنیم بعد سه کشور فارس زبان یعنی تاجیکستان وافغانستان وایران را یکی کنیم. دوستدار شما مهدی عزیز . ازطرف خانواده انفال وحلبچه
پاسخ ها
buoa
| United States |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
ای کاش به جای اینکه این همه دم از کرد و لر و اذری و عرب و فارس میزدید یک بار هم از اسلام دم میزدید و دست از نژاد و قوم و عشیره بر می داشتید
ناشناس
| Germany |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
چطوره اصلا برای هر زبانی یک کشور باپرچم وارتش خودشون درست کنیم مهم نیست تعداد کشورها چندتا بشوند.مثلاافرادیکه در زبان زرگری مشترکند میتوانند یک کشور تشکیل دهند با دولتی بنام سلسله زراگنه.
ایلیا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
آذربایجان مال ایران بوده و خواهد بود توام حرف اربابت رو میزنی که دم از خاورمیانه جدید میزدن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
6
36
برتري قومي در خاورميانه بيداد مي كند و تفوق با قومي است كه به حكومت مركزي نزديكتر است. برخي اقوام براي هميشه از شركت در بسياري از مناصب ساسي محرومند. اين نويسنده گرامي ظاهرا هنوز در روياي بازگشت به عصر امپراطوريها ست
رئوف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
6
25
یک زمانی مغول ها ایران را در دست داشتند .حال انها هم باید ادعا کنند که ایران جزئی از سرزمین مغولستان است؟
به نظر من دلایل و توجیهات امروزی و بشر دوستانه مانند حق تعیین سرنوشت مقدم بر تمام توجیهات و دلایل تاریخ گذشته است. واقعا اگر به حقوق ملت ها احترام می گذاریم باید حقوق آنها را هم به رسمیت بشناسیم. دلایل عوام پسند در دنیای مدرن امروزی جایی ندارد. به امید آینده بهتر برای نسل بشر
ناشناس
|
United States
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
25
37
اقا مهدی حال که این همه دلواپسی یک نامه هم برای الهام اف بنویس که هم زبان وهم کیشت است شاید اذربایجان را ضمیمه ایران کند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
43
27
بارزانی حتی زمان صدام هم با اون دیکتاتور روابط حسنه داشت حالا که آب گل آلوده می خواد ماهی بگیره به خصوص با بهره گیری از غیبت مام جلال. کارش فقط به ضرره خودش و ملتشه.
ايران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
36
22
درود وسلام ملت ايران بر جناب پيرقلي اين فرزند رشيد آذربايجان.به اميد اتحاد دوباره سرزمينها و اقوام دور افتاده از سرمين مادري(ايران).
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
زنده باد فرزندان رشید ایران ! درود بر جنابعالی .
ناشناس
| United States |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
درود بر این آزاد مرد
ناشناس
|
United States
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
4
32
مهدی گرامی ایا بهتر نیست بیشتر قران وتاریخ معاصر را مطالعه کنیمخداوند فرموده شما را قوم قوم قرار داده ام وفقط کسی بالاتر است که با تقوی تر است..ولی امروزه اسلام دست کسانی افتاده که به این ایه باور ندارند وعمل نمی کنند وبرتری را در مذهب وزبان میدانند. ضمنا در طول 70سال اخیر 145 ملیت وقوم براساس سازمان ملل دولت تشکیل داده اند .
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
اون آیه که اول نامه نوشته شده فکر کنم در سوره روم هست
آذربایجانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
11
50
به عنوان یک اذزبایجانی اصیل سوالی از آقا مهدی دارم بهتر نیست اول به آنچه که حقمان است ولی نداریم کمی فکر کنیم و برای دردهای امروز مان چاره ای بیاندیشیم
عاشق شیعه و ایران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
16
9
ازته دل از برادرم مهدی تشکر میکنم و افتخار میکنم که یک ایرانی آذری زبان هستم ولی باید عرض کنم که ماها باید از قوم گرایی جدا باشیم چراکه ما شیعه ایم شیعه باید یکی باشد حال آنکه از هر قوم قبیله ای باشد.قرآن ما و پدرشیعیان یکی است و باید رهروان آن هم تفکر شیعی داشته باشند نه تفکر قومی و قبیله ای که ساخته روباه پیر و دشمنان ماست.به امید روزی که شیعیان در جایجای جهان همصا و یکی باشند و به امید روزی که تفکر قومی و قبیله ای از بین ما برود.در پایان هم از برادران اهل سنت که هیچ ارتباطی با تروریستهای تکفیری وهابی ندارن تشکر میکنم.
پاسخ ها
لیدا
| United Kingdom |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
البته می دانم که نوشته هایم منعکس نخواهد شد اما ای دوست گرامی که حامی شیعه هستی آیا در قره باغ آذربایجان شیعه ای نیست ؟
کاوه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
چه فرقی می کند،عاشق شیعه،جان چه خواجه علی چه علی خواجه.ملیت رابرداریم ومذهب راجایگزین کنیم مگرجنگ مذاهب خشنترین وبیرحمانه ترین جنگ هانبوده اند ؟
علوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
13
16
به نظرم ما زیاد به جدایی کردها حساسیت نشان میدهیم بگذارید جدا شوند آنوقت می توانیم کل درامدشان را به جیب بزنیم چون کشور بزرگی میشوند که به دریا راه ندارد برای عبور هوایی هم باید از چهار کشور اطراف ترکیه عراق سوریه و ایران کمک بگیرند سیاست یارگیری هم همیشه جواب نمیدهد کشور محصور در خشکی و محصور در دشمنان خودساخته پایانی حتی تلخ خواهد داشت
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
منفعت به قیمت کشته شدن انسانها؟؟
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
ما به دريا راه داريم.نه يكي بلكه دوتا.چه گلي به سرمون زديم؟اونا براي نفتشون صد تا راه پيدا مي كنن مطمئن باش.يكم فكر كن برادر من
کاوه
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
اشتباه به ذهنتان کاشتن مگرایران هم برای پروازهای خارجی ازکشورهای اطرافش اجازه نمی گیرد.ضمنا تونقشه کوردستان بزرگ ازطرف جنوب ترکیه فعلی به مدیترانه وصل می شودوگیرم وصل هم نشودمگرهمه ی کشورهای اروپاوآسیابه دریاراه دارند..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
14
9
صدام در حال سقوط بود بارزانی رفته بود بغداد .... ولی مبارزان واقعی عراق پای سقوط رژیم بعث عراق ایستادند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
15
10
وظیفه ما ایرانیها این است که به شیعیان عراق کمک کنیم تا کشور را متحد نگه دارند کردهای دراین مورد کاری نخواهندکرد آنها دنبال منافع خودشان هستند
پاسخ ها
من
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
خدای من کی می خواید بفهمید در این موارد اصلا بحث شیعه و سنی نیست و فقط اتحاد کارساز است؟
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
5
12
وقتی خودمان در عمل با حمایت نکردن از اقوام و اقلیت ها و گاها بی احترامی به آنهاٰ می گوییم که شما از ما نیستین و ما یک ملت واحد نیستیم. چرا امروز در مقام حرف حرف دیگری میزنیم!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
شما همچین چیزی میگید وگرنه واقعیت نیست. تورخدا یه کم بفهمید که در امنیتی زندگی می کنید که حاصل جانفشانیهای زیادیست و در سایه این امنیت، الکی الکی نظرات بی هوا و بی فکر ندید و انقدر سیاه نمایی نکنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
3
17
مهدی جان اکه تونستی یک نامه هم به حاکمیت خودمان بنویس و کاستی های اونا رو هم کوشزد کن
پاسخ ها
بصیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
فکر کنم شما فراموش کردید که در چه امنیتی زندگی میکنید و این امنیت در سایه جانفشانیها و اقتدار ولایت فقیه ایجاد شده ، چیزی که دشمن بارها بهش اعتراف میکنه و بارها در دانشکده های سیاسی و نظامیشون تدریس میکنن که ولایت فقیه و شهادت رو در ایران بزنید اهداف ما اجرایی میشه. حالا تو این امنیت و اقتدار نشستید در سایه و سیاه نمایی میکنید؟ واقعا تو این شرایط جهان اسلام باید نامه به حاکمیت بنویسیم تا راه برای دشمن باز کنیم؟ چقدر دور از واقعیات و دور از بصیرتید!!! شما اگر حاکمیت رو درست می شناختید متوجه میشدید کاستیها از کجاست؟ درد انسانها و بشریت و جهان اسلام هم لابد هیچ ربطی به ما نداره! حتما سعدی اشتباه کرد که گفت بنی آدم!!!
بوي كباب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
9
4
بعضي افراد ساده لوح فكر مي كنند بوي كباب مي آيد در صورتي كه نمي دانند دارند خر داغ مي كنند الان هم اسرائيل و عمو سام بعضي ها را سرگذاشتند عده اي وهم برداشتن البته آمريكا فقط هدفش امتياز گيري در مذاكرات هسته اي ايران است و بسرعت بعد از حصول نتيجه مثل برادر عزيزشان اسامه بن لادن سرش را زير آب مي كنند بابا بخدا دارن خر داغ مي كنند گول نخوريد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
1
18
مهدي جان آن چيزي که فکر جدائي را در برخي از استانها مي اندازد عدم رسيدگي و عقب ماندگي شان از دنياي پيشرفته امروز است تو قطر و بحرين را مثال زدي آيا پيشرفت و رفاه امروزه آنها بنظرت باعث نشده که خوزستانيها غبطه بخورند که چرا در حالي که سرزمينشان داراي دارائي بيشتري است ولي جوانانشان بي کارند و معتاد مي شوند و يا کردستان ايران غبطه نخورد که چرا حتي به اندازه کرستان تازه تاسيس عراق نيز پيشرفت نداشته است ؟ پس هر دولتي ( مانند امريکا) توسط براي ايالتهايش پيشرفت بياورد اميد دوام دارد وگر نه پايه ها سست مي شود.
مدیر پایگاه البته ضعف کشورهای کوچک را هم در نظر بگیرید کهبخاطر آن مجبورند به خیلی ها امتیاز بدهند و حتی استقلالشان چندان واقعی نباشد .رفاه همراه عزت و استقلال مبارک و جامع است.
پاسخ ها
جبار
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
رفاه همراه عزت؟ کو این رفاه؟ واقعا شما می خواهید همه چیز را فدا کنید؟ امنیت بدون رفاه هم برای من محروم پشیزی نمی ارزد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
آیافقرکرامت وعزت راپایمال نمی کند؟.مگرعلی (ع)نمی گوید فقرکه ازدرآمد ایمان ازپنجره میپره بیرون.
کردستانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
2
17
در مراسم معارفه استاندار کردستان جناب وزیر کشور اعلام کردند که در کردستان فردی واجد الشرایط نیافتیم که استاندارش کنیم وای بر کشوری که در بیش از یک میلیون نفر فردی را نتواند و یا شایسته استانداری بودن انتخاب کند این نشات گرفته از چیست آذر بایجانی عزیز و بزرگوار ؟؟؟بعدا یک نفر را که هشت سال پیش بازنشسته شده است را استاندار کردند و ایشان هم یک نفر دیگر که بازنشسته بودند را معاون خود چو در کردستان با این همه دانشمند ،عالم و فرزانه و تحصیلکرده فردی نمی تواند استاندار شود ؟؟؟درک کنید ماکرد ها را درک واقعی و بدور از بعضو عرض و کینه؟
مدیر پایگاه بعید است وزیر محترم وزارت کشور چنین سخنی گفته باشد ،ضمن اینکه در خیلی از استان ها از استاندار غیر بومی استفاده شده است ،مهم کار و خدمتی است که یک استاندار باید به مردم بکند .
پاسخ ها
جبار
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
اگر مهم کار و خدمت است، پس بذارین کردها خدمتگذار خودشان باشند و زحمت به دوش دیگران نباشد. بولتن جان ادامه ندهی بهتر است. این موضوعی نیست که در قرن 21 با ترفند و سیاسی کاری ماست مالی بشه.
اریا
|
United Kingdom
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
6
3
داداش ببخشید صبحونه ت رو خوردی یا احیانا قرص هات رو
پاسخ ها
نگاه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
نه منتظر بودن الکی خوشهایی چون شما غیرتشون رو به باد بدن....
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
6
7
تومنطقه خاور میانه فقط ایدلوژی ومکتبه که می تونه حکومت رو حفظ کنه نه قومیت یا باید بنده شیطان باشی مثل عربستان ودیگر کشور های عربی یا شهادت طلب از نوع دینی که فقط در تشییع جواب داده............................
پاسخ ها
جبار
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
نه ه ه بابا! اه راست میگی؟
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
کشش دین از قومیت خیلی بیشتره.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
9
7
اگر تجزيه كشورها خوب است ؛ پس چرا
1- خود آمريكا ، ايلات متحده را تشكيل داده است؟
2- چرا اروپا ، اتحاديه اروپا را تشكيل داده است ؟
به هوش باشيد.
مهندس علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
0
5
باسلام به نظر بنده مساله بزرگی که در منطقه هست
و تهدید بزرگی برای همه ایرانی و عراقی و سوری و.....
میباشد مسئله اختلاف افکنی بین شیعه و سنی است حالا چند نفر که تکلیف خودرا بلد نیستند اسلحه بدست گرفته اند و ادعای خلافت دارند . اول باید این مساله به هر نحوی که ممکن است حل شود که چه کسی حق است همه خود را حق میدانند و هیچ کس در هیچ محکمه ای محکوم نشده است به نظر حقیر
علما و زعمای سنی و شیعه باید به هر نحو ممکن
در یک گردهم ائی شرکت کنند و معلوم شود که چه کسی چقدر حق دارد وبعدش کل مشکلات قابل حل هست در غیر اینصورت حل مساله دین و مذهب به وسیله شمشیر داعش و هر کس دیگری
امکان ندارد .........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
جناب مهندس،
کسی که طرف حق می باشد هرگز اسلحه به دست مردم عادیِ بی گناه را قربانی حقانیت خود نمی کند،جهد نکاح راه نمی اندازد،
به رسم هند جگرخوار قلب کسی را که کشته نمی خورد!داعش یک گروه تروریست و وحشی است که به اسم اسلام بین مسلمین اختلاف افکنی می کند و در جهت منافع استکبار جهانی گام بر میدارد.فراموش نکنیم که گرگ ها همیشه روبروی هم و با چشم باز می خوابند چرا که به هم اعتماد ندارند و اگر احیاناً تنشی بین این گروهک و جریان استکبار هم رخ دهد پیرو خوی درندگی هر دو طرف می باشد.
سعید
|
United States
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
3
6
لازمه از آقای پیرقلی بخاطر این همگرایی و حس انساندوستانه اش تشکر کنیم. اینکه میگن اقوام جدایی طلبند این نامه خلاف اونو ثابت میکنه
پاسخ ها
نیلوفر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
عزیزم آقای پیرقلی پایه گذار اصول سعادت حاکمیتهای جمهوری هست . البته که حس جدایی طلبانه نباید هم داشته باشند.
saeed
|
United States
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
9
13
با قسمتی از حرفهایتان موافقم.ولی کردستان امروز فرزند دردانه اسراییل شده است. کاش این را هم می نوشتی : جناب بارزانی عزیز اگر به آذربایجان نیت بد داشته باشی تمامیتتان را به باد می دهیم. یاشاسین آذربایجان
پاسخ ها
مرتضی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
خوبی؟!!!
اختلاف افکنی میکنی؟؟!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
شما وکدام افتخارتاریخی؟
بصیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
5
2
آفرین بر غیرتت ایرانی اما جناب آقای پیرقلی نوشته حضرتعالی ایرادات علمی داره از جمله سرزمینهایی که طی 200 سال پیش از ایران جدا شدن. امارات و قطر و عراق و برخی قسمتهای دیگه متعلق به ایران نبودن و ایرن کنونی هم 30% ایران 200 سال پیش نیست. رجوع به تاریخ همراه با متخصصین فن و اسناد و نقشه ها برای حضرتعالی الزامیست.

حساسیت و غیرت و تعصب و نیت شما جهت نگارش این تذکرنامه بسیار ارزشمند است.یاعلی
پاسخ ها
حسن پرش
| United States |
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
ی کی ، آقا بصیر شما تاریخ رو مطالعه کنید اتفاقا کم نوشتن...
ناشناس
| United States |
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
ضمنا عزیز دلم جم تفرق بلد باشی مساحت ها رو جم بزن بعد با مساحت فعلی مقایسه کنم
حالا من از دستش شاکی هم هستم که چرا به تقسیم رژیم حقوقی دریای خزر اشاره نکرده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
.اشکمان را برای خزر چگونه پنهان کنیم.
amir
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
2
1
بحث با یک نامه و دو نامه و ...حل شدنی نیست.
تازمانی که بهانه به دست چنین گروههایی بدهند این مواضع هست.به جای شعار باید به مسیولان فشار آورد تا در درجه اول فقر را به ترتیب از:
بلوچستان،مناطق جنوب کشور مثل بویر احمد و لرستان و هرمزگان و برخی شهرهای غربی کردستان و برخی مناطق آذربایجان و ...بربایند.
و همزمان مساله فرهنگ مورد توجه باشد بند های اولیه قانون اساسی 15و19تاکیدم هست باید توجه شه و علت قصور تا الان در این رابطه ررسی شه؟؟؟
......
پاسخ ها
مرتضی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
نمی دونم کوروش کبیر برای اتحاد فراگیر چه چیزی بیشتر می دانست و چه کاری بهتر انجام میداد که ما نمی دانیم؟؟؟؟؟ !!!!!
ناشناس
|
United States
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
0
4
بزرگترین مشکل وافراط کسانی هستند که اجازه نمی دهند نماینده واقعی مردم بروند مجلس ویا کاندید بشند.
ناشناس
|
United States
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
3
2
پس وظیفه اهل سنت ایران درمقابل عراق چیست صاحب کامنت21:..16/4/ 93 انها از کدام مذهب در عراق دفاع کنند؟
ناشناس
|
United States
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
4
7
بنده نیز از حسن نیت و بزرگ اندیشی این برادر اذربایجانی متشکرم و این حس هم وطنی و همدلی را با اقوام نشان از بصیرت و اگاهی مسلمانان می دانم. برایم خیلی تازگی داشت که یک اذربایجانی هموطنان کرد را چنین به گرمی ستایش کرده است . نامه را بنده کامل خوانده و به عنوان یک طلبه در امور دیپلماتیک اذعان میکنم فن بیان و بارسیاسی در محتوا از بالاترین سطح دیپلماتیک برخوردار است.
درود بر شما
فرزاد قنبری
|
United States
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
0
1
با عرض سلام خدمت دوستان، علی الخصوص اصحاب خبرگزاری بولتن نیوز
ابتدا و اجمالا عارض شوم که مرا اندوهی نخواهد بود اگر نظر من تایید و قابل روئیت نشود؛ زیرا من به جرم آذربایجانی عاشق آذربایجان ولاغیر،...............................
مدیر پایگاه شاید از همین مطول گویی عادت به سانسور کرده اید !؟برادر عزیر ما اینجا بارها و بارها عرض کرده ایم که نظرات کوتاه را با شرایطی منتشر می کنیم ..شما قط حدود 10 خط راجع به سانسور یا عدم سانسور پیامتان نوشته اید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آذری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
0
0
یکی از اهالی ارومیه هستم سالهای اول انقلاب را بخوبی به یاد دارم و مصائبی را که ملت کرد و آذربایجان مخصوصا در مناطق مرزی متحمل شدند را درک کرده ام و بخوبی میدانم اگر میخواهیم همیشه ملتی یکپارچه باشیم باید هر زمان و تحت هر شرایطی به حقوق حقه یکدیگر احترام بگذاریم چرا که اگر اقوام ایران زمین از جان و دل احساس کنند که به آنچه لایقشان هستند رسیده اند مطمئا خودشان راسا در مقابل زیاده خواهی های بیگانگان خواهند ایستاد و اگر خدای نکرده غیر از این باشد باید به حال خودمان تاسف بخوریم
saeed
|
United States
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
0
3
با قسمتی از حرفهایتان موافقم.....
ناشناس
|
United States
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
0
1
دوستان این سعادت طلب یه صیغه جدید نیست؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
3
1
مرحبا بر بصیرت فرزند آذربایجان
رحمان بیکی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
1
0
نخست اینکه کسانی در فکر قومگرایی هستند وخوابهای رامی بینند اول عراف وسوریه مصر راببینند که آمریکاه واسرائیل چه برسرشان می آورند بعد نظر دهند من افتخارمی کنم آذربایجای هستنم ولی در ایران اسلامی زندگی می کنم من نمی دانم چرا افرادی از بلای که بر سر مردم عراق آمده درس نمی گیرند درس نمی گیرند تاریخ نشان داده است که آمریکاه واسرائیل هرگز نخواسته اند یک کشور مستقل باشد تجزیه طلبی جدا جدا شده برای یک کشور مستقل وبا قدرت و مخالف زورگویی در جهان پر از ظلم وجور برازنده عقلی برهیچ کس با منطق نیست ترک .کرد.عرب -بلوچ وهمه اقوام عزیز در یک پیکر بزرک ایران اسلامی جمع شده اند که حاصل آن به عنوان ید واحده پیروزی بر دشمنی که 38 کشور ازصدام حکایت می کردند بود رمز پیروزی اتحاد است اتحاد وسلام آقی مهدی پیر قلی عزیز مطالب شما خوب بود ولی در بعضی موارد دارای اشکال می باشد به هر حال امید داریم که آقای مسعود بارزانی نامه فرزند آذربایجان ایران قهرمان را بخواند وورد توجه قرار دهد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
2
1
دسیسه استکبار درقرن 21برای تسلط وغارت منابع ملتهای منطقه تشدید اختلافات قومی ومذهبی باهدف تضعیف نیروهای ضدسلطه است.متاسفانه معنی استقلال را برخی به محدوده کوچک قومی وجغرافیائی اطلاق میکنند که باسانی ومانند گنجشکی درچنگال عقاب استکبار قرارمیگیرد.
ترك آذري
|
United States
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
2
4
تروريست هرگز جرات جنگ رو در رو با ارتش عراق،تركيه،ايران و سوريه را نداشته و ندارند.
چطور در همه ي اين سال ها كه عراق داراي نظم و ثبات داخلي بود و ارتش تازه نفسي هم داشت حتي يك بار هم جرات زدن اين چنين حرف هايي را نداشتند!؟اما حالا كه ارتش هاي سوريه و عراق مشغول نبرد با تروريست هاي داعش هستند اين موش ها هم به خود جرات داده و از سوراخشان در آمدند.
به خدا ما بچه هاي آذربايجان در صورت اجازه داشتن خاك اين تروريست ها را با خاك يكسان مي كنيم
پاسخ ها
amir
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
نظر شما تاحدی درسته:
تا زمانی که در ایران پانفارسیم با نوع شیعی در ترکیه پانترکیسم از نوع سنی سکولار و در عربستان پانعربیسم با شاخه های سلفیسم و وهابیت و ... هست.،خاورمیانه جولانگاه عقب ماندگی و توحش تروریسم و دست اندازی کشورهای دیگر در دایره منافعشون هست.

شما با هرمدل سیاسی مدل اندرسون و ...nمدل دیگر بخواهی آینده روابط کشورهای خاورمیانه رو بسنجی اوضاع همینه.

مثلا در مورد اوضاع بحرین و حمایت ایران از مخالفان حکومت و حمایت آل سعود و قطر و ... از حکومت بحرین(اختلاف و ادامه تنش)

موضع ایران در مورد قره باغ اشغالی آذری ها و ارتباط همه جانبه با ارمنستان که تاثیرش بر روابط ایران و جمهوری آذربایجان و در برخی موارد خاص با ترکیه مشهوده.

و nموضع متقابل کشورهای تاثیر گذار خاورمیانه که فقط آتش رو شعله ور تر میکنه....
بنده خدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
0
3
آقایی که نامه واسه بارزانی نوشتی
کاش یه فکریم به حال آذربایجان میکردی من نزدیک مرز ارمنستان زندگی میکنم
خدا وکیلی این طرز زندگی تو قرن 21 نیست چیزی نمونده بشیم سومالی
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
0
1
اول سلام وخسته نباشین به همه مردم عزیزم بعد مسئولین محترم بولتن نیوز
علت اینکه بعضی ها نظرات کوته فکرانه ای میدهند علتش کوچک شماری نویسنده نامه توسط خود بولتن نیوز هست.
من به آدرسها نامه سر زدم تا اصل نامه رو بخونم. تاببینم تحریفی در نامه بوده یا خیر که خوشبختانه عین نامه منتشر شده.
پاسخ ها
علي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
اي كاش همين نامه بدست همه مردم كرد عزيز برسه
هموطن كرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
0
2
آقاي عزيز بابت اينكه در نوشتن نامه متانت وادب داريد تشكر ميكنم . اما ما با شما مشكلي نداريم و فقط ميخواهيم براي خودمون تصميم بگيريم. من شما رو ميشناسم و از اينكه همواره از انسانيت و همبستگي مواضع داريد قدر مي داريم.
پاسخ ها
amir
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
حق باشماست دوست کورد عزیز.
هر ملتی حق تصمیم گیری در مورد خود را دارد...
اینجا خاورمیانه بحرانها و چالشهای کهنه هست.
آرینا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
اگه شما می خواین در مورد خودتون تصمیم بگیرید و از ایران جدا شید حرفی نیست، فقط کافیه که سوار ماشینتون بشین و از ایران برین بیرون حالا به جایی دوست داشتین برین، ولی در مورد تجزیه ایران حق ندارین حتی فکر کنین
کاوه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
آرینا جان ایران با سرزمین گهربارکردهای سلحشورمعنادارد.بروفکری بحال خودت بکن اگرکردهاجدابشن شمادیگربایدبری جزایرقمرچون کسی مدافعتان نیست.
یازار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
0
0
ارینا جان ایران مال کردهاست.ایران مال ترک هاست وایران مال اعراب و فارس هاوبلوچ هاست ملتها نمی توانند سوار ماشین بشن و خاکشونو ترک کنن مطمئن باش ایران با ترک وکرد ایرانه
سرباز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
0
0
افتخارمیکنم که ی کردهستم وبه تمام رهبران کردستان افتخارمیکنیم اینده درخشانی درانتضار کردهاست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
0
0
زیاد به خودتان زحمت ندهید داعش ایران از این داعش کامپیوتر بلد داعشتر بود هر گز یادم نمی رود پاسبان را در میدان ساعت چهار شقه کردند اینها تازه ادم شدند خدا امام را بیامرزد خدا همه ما را ادم کند
1001
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
0
0
اقا مهدی عزیز اگر شما خیلی نگرانی و دلواپسی نگرانیهایت را برای کشور عزیزت خرج کن و نه برای دیگران اول وحدت را درکشور خودت خرج کن نه کشورهای همسایه و اهل سنت ایا ما شیعه نیستیم؟شیعه کاری جز خودشناسی و خداشناسی ندارد اول کشور خودمان را یکپارچه کنیم اما شرمنده ام شما هنوز نیامده اید میخواهید کشورهای غریبه را دور خودمان جمع کنیم که چه بشود؟::؟:
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین