کد خبر: ۱۹۷۴۶۰
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
تاریخ انتشار:

حذف ایرانیان مقیم خارج از دریافت یارانه

ندیمی گفت: پیشنهاد شده در اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها، ایرانیان مقیم خارج، چون سیاست‌های داخلی بر معیشت آن‌ها بی اثر است، از دریافت یارانه حذف شوند.
 به گزارش بولتن نیوز، ایرج ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به افزایش قیمت حامل‌های انرژی در اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت: در افزایش قیمت حامل‌های انرژی باید گفت:‌ باید دولت به مشکل گرانی دقت کند که گرانی حامل‌های انرژی به گونه‌ای نباشد که بازار را برای تولید کننده‌های خارجی فراهم کند و یا اینکه موجب کم استقبالی مردم به دلیل افزایش قیمت و در نتیجه کاهش تولید شود.


وی افزود: در بحث مصارف خانگی نیز شاید افزایش قیمت منجر به کنترل مصرف شود، اما از سوی دیگر معیشت مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: در مصارف عمومی هم مانند حمل و نقل این بحث وجود دارد که مدیریت به گونه‌ای باشد که افزایش قیمت جهت حمل و نقل به طور مستقیم و غیر مستقیم در گرانی سایر اقلام و کالا‌ها و خدمات تاثیر گذار نباشد.

ندیمی تصریح کرد: مجلس از دولت درخواست کرده که بسته قیمتی را به صورت شفاف به مجلس ارائه کند تا مجلس آن را در اسفند ماه قانونی کند.

وی با اشاره به پیشنهاد حذف ایرانی‌های مقیم خارج از کشور از دریافت یارانه‌ در فاز دوم قانون هدفمندی یارانه افزود: ایرانیان مقیم خارج از کشور چون در کشور دیگری زندگی می‌کنند و سیاست‌های کشورهای دیگر بر آن‌ها حاکم است و سیاست داخلی بر آن‌ها بی تاثیر است، نیازی
به دریافت یارانه ندارند و پیشنهاد شده که این افراد در مرحله‌ی دوم از دریافت یارانه حذف شوند.

ندیمی در ادامه گفت: همچنین افرادی که درآمد سالیانه آن‌ها بالاتر از رقم اعلام شده توسط دولت است نیز نیازی به دریافت یارانه در فاز دوم اجرا قانون هدفمندی یارانه ندارند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: در مورد حق پرداخت کمک به صنعت نباید پول به طور مستقیم به صنعت پرداخته شود، بلکه به عنوان مثال در مورد عوامل تولید انرژی یا بهینه سازی هدف انرژی در صنایع به این بخش کمک شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی در پایان افزود: اجرای فاز دوم قانون هدفمندی ممکن است چند درصد موجب تورم شود که دولت باید سیاستی را اعمال کند که این تورم بی اثر در معیشت مردم باشد.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
9
9
از كجا ميفهميد خارج از كشور هستند اينها به ملت خيانت ميكنند به چه حسابي يارانه ميگيرند
پاسخ ها
فدایی امام سیدعلی ازآذربایجان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
همشون که خائن نیستندیه تعدادواسه تحصیل وکاررفتندویه تعدادشون هم خوب ازسرخوشی رفتندولی گرفتن یارانه حق بیشترشون نیست
احد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
ناشناس محترم سعی کن سطح اطلاعاتت را افزایش بدی بعدش نظر بدی
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۴
4
9
آن مرد که به همه ایرانیان به یک چشم نگاه می کرد رفته استت
ازاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۴
7
2
این است عدالت
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۴
2
11
یارانه باید به کسانی داده شود که در برابر مشکلات و در مسیر توسعه ی کشور آسیب پذیر ند و لزوما در داخل کشور زندگی می کنند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۴
2
14
مگر ایرانیان خلرج از کشور تا به الان یارانه می گرفتند!
من فقط منتظرم ببینم رو حانی یارانه را واقعآ به افراد نیازمند می ده یا نه مثل سبد کالا خانواده های مرفه سبد کالا می گیرند اما خانواده های نیاز مند محروم می مانند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۴
2
9
اونهایی که تو خارج هستند و مشکلات مردم رو تو کشور با گوشت و پوست خودشون درک نمی کنند چرا باید یارانه بگیرند و اون رو بصورت ارز از کشور خارج کنند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
9
3
مشاهدات بنده می گوید این مهاجران ایرانی هستن که به اطرافیان داخلی یارانه می دهند
مدیر پایگاه چطور؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
شاید فامیل شما اینجور هستند مال ما که فقط از پدر و مادرشون می کنند و می برند
ناشناس
| GERMANY |
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
مشاهدات بنده می گوید این مهاجران ایرانی هستن که به اطرافیان داخلی یارانه می دهند......
عزیز برادر بعضی ها ارز ٬ دلار ویورو ...از خارج وارد ایران میکنند وباهاش خونه میسازند زمین میخرند تجارت میکنند و بااستشهاد و جعل مدرک وسند سازی میگویند ما به پدر ومادرمون کمک میکنیم تا ان مبالغ را از محاسبات سالانه مالیاتی در خارج کسر کرده و جزو مخارج یکسال مالیاتی نشان بدهند و البته مبالغ ناچیزی هم بعضا به پدر ومادر خود میدهند اونهم اگه در قید حیات باشند.
ناشناس
|
GERMANY
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
2
6
کار بسیار بسیار منطقی و خدائیست .اگر یارانه خارج از کشوریها قطع شود.کسی که مقیم خارج است و یا حتی مامور خدمت درخارج است حق ندارد یارانه دریافت کند .کدام کشوری در دنیا به افراد خارج از کشورش یارانه میدهد غیر از چندتا شیخ نفتی که به اقوام خود هرجا باشند پول هدیه میکنند.
یارانه فقط حق خانواده های بی سرپرست ویا فقیرو مسکین است نه ثروتمندا ن ونه خارج نشینان.
نطر ده جدید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
0
2
سلام واقعا کیف کردم - اگه مال اونا حذف بشه عدالته - هر کی یارانه میخواد بیاد اینجا در دمتش هستیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
0
0
با این موافقم.
مسعود
|
NETHERLANDS
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
0
1
من خارج نشین هستم. یارانه هم می گیرم. به فضولش هم هیچ ربطی ندارد. درآمد یارانه ها از محل فروش نفت تامین می شود و نفت هم مال همه ایرانیان است . چه داخل کشور و چه خارج کشور . محض اطلاعتان ، تمام یارانه تمایم ایرانیان خارج از کشور ، به اندازه میزان اختلاس اخیر نمی شود.
مدیر پایگاه شما چطور خارج نشین شده اید ؟با چه پولی توانسته اید در خارج اقامت کنید؟در بهترین حالتش از مدرسه ،دبیرستان ، دانشگاه ، جاده ، بهداشت ،بلیط هواپیما ،و...استفاده فرموده اید که همه به نوعی یارانه دارند و از پول نفت این یارانه ها تامین شده است ، حالا اگر حرف شما را بپذیریم که نفت مال همه ایرانیان است که هست ، تکلیف آن فقیر شهری یا روستایی که کمترین استفاده را از امکانات عمومی می برد چه می شود ؟او که رنگ هواپیما را ندیده است ،،از کمترین وسایل درمان و بهداشت بر خوردار است و ماشینی ندارد که بنزین یارانه ای در آن بریزد وگاهی مدرسه اش یک کپر است آیا او از نفت سهمی ندارد ؟آیا چون به هر دلیل شانس یا زرنگی ما توانسته ایم از امکانات عمومی استفاده بیشتر کنیم باید باد به غب غب بدهیم و سوال کنندگان را به اتهام فضولی بنوازیم ؟
محمود
|
NETHERLANDS
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
0
0
بولتن نیوز عزیز ، شما بخش آخر نوشته مرا سانسور کردید و با کمی تغییرات بر روی سایت گذاشتید. من از عبارت " ..... و شما مثل صدا و سیمای ضرغامی ، آنرا سانسور کردید. علت ثبت نام ایرانیان خارج از کشور در خصوص یارانه ، نیاز نیست . بلکه نوعی نا فرمانی مدنی است. تکلیف آن فقرایی را که فرمودید ، باید مسوولان دولتی و حکومتی معین کنند که تا خرخره دست در بیت المال دارند......
مدیر پایگاه مسلم است که ما هر پیامی رابا هر محتوایی منتشر نمی کنیم ، مسلم است پیام ها نیش و کنایه دار را سانسور می کنیم خصوصا آنجا که فردی باد به غب غب بدهد و با غرور اعلام کند که من در خارج هستم یارانه را می گیرم و فقرا به من ربطی ندارند ...پاسخ خودمان را می نویسیم .بله صداقت این کاربر مایه تقدیر است که با قوت لایموت فقرا می خواهد در ینگه دنیا بنشیند و حظ وافر ببرد و نافرمانی بفرماید ! این پیام را منتشر می کنیم تا کاربران محترم وهموطنانی که یارانه بار سنگینی از دوششان بر می دارد و واقعا به آن نیاز دارند به دولت حق بدهند که خارج نشینان و ثروتمندان را شناسایی وبه نفع فقرا و ضروریات کشور یارانه شان را حذف کند .
ناشناس
|
NETHERLANDS
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
0
0
البته شما مختار هستید هر پیامی را بر روی وبسایت خود قرار دهید یا ندهید. وب سایت متعلق به شماست . خودتان هم خوب می دانید آنچه نوشتم حقیقت محض بود. محض اطلاعتان ، از مجموع 78 میلیون نفری که یارانه بگیر بودند ، اکنون فقط 3 میلیون نفر یارانه بگیر نیستند. این یعنی نه تنها من ، بلکه سایر ایرانیان عزیز مقیم خارج از کشور و به قول شما ینگه نشین خوشگذران و بی نیاز ، همچنان متقاضی درخواست یارانه هستند. بنا بر این صحبت از قوت لا یموت کردن ، به بیراهه کشاندن بحث است. مطمئن باشید اگر بین مردم و دولت ، اعتماد کامل وجود داشته باشد ، غیر نیازمندان هرگز ثبت نام نمی کنند. ثبت نام مردم ، چه ثروتمندان داخل و چه خارج نشینان که به باور شما اکثرشان یا همه شان ثروتمند هستند ، دلایل مختلفی دارد که به بطن رفتار اجتماعی مردم نسبت به سیستم حاکم باز می گردد......................
مدیر پایگاه پیام شما طولانی است ،بله ما هم قبول داریم که نوع بر خورد مردم با یارانه ها دلایل مختلف دارد و تحت تاثیر رابطه شان با حاکمیت هم هست ،چیزی که ما طرح کردیم این است که در شرایط کنونی کسانی که توان صرف نظر از یارانه ها را دارند باید به نفع فقرا و سلامت جامعه و تولید آن انصراف بدهند و در نهایت هم سودش متوجه خودشان خواهد بود .راجع به خارج نشینان هم موضوع همین است و ینظر نمی رسد که رقم یارانه ها کمکی به آنها بکند .
ناشناس
|
NETHERLANDS
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
0
0
قطعا در درخواست یارانه توسط خارج نشینان موضوع کمک مالی در میان نیست. چه بسا فردی از خانواده ای در خارج به سر می برد و بقیه اعضای خانواده اش در داخل. و مبلغ مربوطه به وی توسط خانواده اش در ایران مصرف می شود. برای شما مثالی می زنم. بیش از 10 سال است که خارج نشینان در مسافرتهایی که به ایران دارند ، در هنگام خروج از کشور ، چنانچه محل اقامت مندرج در گذرنامه ایرانیشان ، غیر از ایرا باشد " به عبارتی رسما مقیم خارج باشند " ، از پرداخت عوارض خروج از کشور " که نوعی مالیات دادن محسوب می شود " معاف بودند ولی همین دو سه روز پیش قانون جدید کلیه ایرانیان را ملزم به پرداخت عوارض خروج می کند.معنای دیگر این بحث به بحث یارانه ها باز می گردد. یک استدلال این است که چون فرد در داخل زندگی نمی کند ، هزینه ای از بابت افزایش هزینه ها در داخل متحمل نمی شود. پس نباید یارانه بگیرد. این استدلال کاملا منطقی و درست است. من هم آنرا قبول دارم. ........
مدیر پایگاه نکاتی  که در ادامه گفته اید بحث دیگریست ،ما در همین شرایط و با همین چار چوب ها بحث می کنیم ،اگر قرار باشد چار چوب ها را بهم بریزیم دیگر نباید وارد این بحث ها شویم .
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین