کد خبر: ۱۹۵۷۰۲
تعداد نظرات: ۴۴ نظر
تاریخ انتشار:
انتقاد هوشنگ مرادی کرمانی از اظهارات مشایخی دربارۀ عطاران

اعتراض مشایخی به عطاران وارد نیست!

یکی از دوستان منتقد چندی پیش در جایی گفته بود، عطاران برای این که مردم را بخنداند حاضر است شلوارش را هم پائین بکشد. من حاضرم برای خنداندن مردم شلوارم را هم پائین بکشم. من یک ذره جلوی احساساتم را گرفتم، اما این واقعاً نیاز جامعه است.
گروه فرهنگ و هنر-محمد تاجیک، هوشنگ مرادی کرمانی داستان نویس معروف در تازه ترین گفت و گوی خود با مریم انصاری سعید در همشهری جوان، در پاسخ به یکی از سوالات حاشیه ای این گفت وگو، انتقادات اخیر مشایخی از عطاران را وارد ندانسته است.

به گزارش بولتن نیوز به نقل از پارس توریسم، آقای مرادی کرمانی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که "حالا فکر می کنید یک جمله عطاران ارزش این همه جاروجنجال را داشت؟" گفته است: "نه، اصلاً این نوع سخت گیری به نظر من مطرح نیست. ما بارها از کمدین ها ی معروف شنیده ایم که می گویند برای خنداندن مردم حاضرند هرکاری انجام بدهند. حالا اگر عطاران هم به عنوان یک طناز این جمله را گفته، واقعاً خیلی چیزمهم و عجیبی نیست که بخواهیم در مورد حدفش فکر کنیم. اعتراض مشایخی هم به عنوان بازیگری که اصلاً کار طنز نکرده و کاراکتر کمدی ندارد، وارد نیست. اگر مثلاً عبدی به این حرف ها واکنش نشان می داد، چون متعلق به همین حیطه کاری است، قابل قبول بود اما مساله اینجاست که جایگاه ها متفاوت است.



گفتنی است چندی پیش در حاشیۀ نشست مطبوعاتی فیلم «طبقۀ حساس» ساختۀ کمال تبریزی در جشنوارۀ فیلم فجر، رضا عطاران، در پاسخ به این سؤال که "آیا شما برای خنداندن مردم حاضرید دست به هر کاری بزنید و به نظر می‌رسد نوعی قبح شکنی برای خنداندن مردم در بازیتان دیده می‌شود"، گفت: "من خیلی در میان مردم هستم ماشین آنها سوار می‌شوم، آن ها را می‌بینم همه از من خواهش می‌کنند و می‌گویند کاری بساز تا ما بخندیم به نظرم نیاز جامعه امروز خندیدن است. حتی یکی از دوستان منتقد چندی پیش در جایی گفته بود، عطاران برای این که مردم را بخنداند حاضر است شلوارش را هم پائین بکشد. من حاضرم برای خنداندن مردم شلوارم را هم پائین بکشم. من یک ذره جلوی احساساتم را گرفتم، اما این واقعاً نیاز جامعه است.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۴۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
55
32
صحبت عطاران به هیچ وجه قابل دفاع نیست ولی موافقم که نباید به خاطر یه حرف زشت حذفش کرد همانطور که از این حرفای زشت بسیار زیاد در نوشته های آقای پیمان قاسم خوانی میشنویم !!!
پاسخ ها
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
وقتی از گذشته آقای مشایخی پای صحبت پیش می آید همه به او و دیگر هنروران زمان شاه میتازند که چرا در فیلمهای آنچنانی نقشهای کذا بازی میکردند.خداوند غفار است کسی جز خداوند نمیتواند گذشته ما را جوری پاک کند که کسی بنده را سرزنش نکند.آقای مشایخی قبل از اینکه از دیگران ایراد های نه چندان وارد بگیرید بهتر است حساب را با خداوند تسویه کنید تا مردم شاید دست از گذشته شما بردارند.
مصطفی13
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
58
50
خنداندن مردم با هرزه بازی و هرزه گویی هنر نیست البته از نظر دولتیان چون هنرمند ارزشی و غیرارزشی نداریم این دست از دلقکها رو در دسته هنرمندان به حساب می اورند.
واکنش استاد مشایخی به جا بود
ناشناس
|
United States
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
10
17
اقای کرمانی شما شر نو فرمودید استاد مشایخی در مصاحبه ای که ازش در بزرگداشت اساتید بازیگری شد نشون داد تو طنز هم استاده اما جلف نیست!! شما خودت نویسنده ای به شما چه مشایخی به کی چی گفته؟؟؟؟ اخه این شد استدلال؟؟ عبدی هم گاهی در ادبیاتش بی ادبی موج میزنه هر چند تو کارش پیشکسوته
داووود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
7
6
کارش درسته تو حالیت نیست
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
22
27
اشکال از آقای جمشید مشایخی است که خودش را زیادی مثبت نشان میدهد.حق با رضا عطاران است.مگر مستر بین در یکی از قسمتها شلوارش پایین نیامد و از زیر پیرژامه پایش بود .هم همه ختدیدند هم به کسی بی احترامی نشد.اگر هنرمند بخواهد شلوارش را پایین بکشد بلد است چه جوری بکشد که هم بخنداند هم توهین نباشد.
آقای مشایخی رفتار شما در پیشقدم شدن برای عذرخواهی از مسی یادمان نرفته.
همه را تحقیر نکنیم تا خودمان قهرمان جلوه کنیم.
بولتن لطفا نظر من را منتشر کن بگذار خبرش به جمشید مشایخی برسد شاید کمتر نقش آقا خوبه رو بازی کنه و بگذارند خلق الله خودشان باشند به آنچیزی که ما دوست داریم.
شیروان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
12
24
این چیزا چیه در مورد عطاران میگید ؟ ما که توی این مملکت تا خرخره در غم و اندوه و ناراحتی و مشکلات فرو رفتیم نیاز به این بازیگران طنز داریم که واسمون کار کمدی بکنن تا ما با دیدن این کارای طنز لااقل چند ساعتی رو از اینهمه غم و ناراحتی و مشکلات دور باشیم-به نظر شما چرا کارا و فیلمهای ظنز در ایران در طول این چند سال بالاترین فروش رو در سینماها داشته ؟
چون دوره فیلمهای عشقی گلزار و افشار و ... تموم شده مردم اینقدر دل خوشی ندارن که برن فیلمهای عشق و عاشقی نیگا کنن میرن دنبال فیلمی که از ته دل اونا رو بخندونه
زنده باد عطاران و تمامی بچه های ساعت خوش و بازیگران طنز ایران
alikanaany
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
1
8
به نام خدا
هرکسی عیبی دارد هرکس ممکن است تحت شرائطی حرف ناپخته و زشتی ناخواسته بر زبان براند!که جای بخشش و گذشت دارد!اما تکرار مکرر حرف ها و حرکات زشت و منافی آداب و فرهنگ عامه توسط فردی با پنجاه سال سن و متولی بخشی از امور فرهنگی و آن هم به صورت علنی و در منظر میلیونها انسان هموطن و خارجی به سادگی قابل گذشت نیست!و اصلا در مملکت ما بعضی ها در جایی که نمی بایست قرار گرفته اند و مسئولیتهایی فراتر از توان و شایستگیشان را برعهده گرفته اند!......
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
10
20
عطاران هنوز شلوارشو در نیاورده که این همه حرف در اوردید کار طنز یعنی یه شوخی فقط منتظرید ببینید کی چی میگه تا خراب شید سرش .اون بازیگری که لخت رفته جلو دوربین ابروی ایرانی ها رابرده در موردش چیزی نگفتید این که هنوز عملیش نکرده خراب شدید روش یه کم واقع بین باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
با حرفت موافقم .
چرا آقای بهزاد فراهانی رو نهی از منکر نکرد همین آقای جمشید مشایخی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
8
15
مشايخي يادش رفتھ گذشتہ شو.ب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
به قول خودتون ملاک حال فعلی افراد است.
اما علی میگه اگر شب کسی را در حال گناه دیدی فردا به روش نیار که شاید توبه کرده باشه حالا شما رفتی 30 سال پیش را کشیدی وسط؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
6
17
بابا شلوار را با شورت اشتباه نگیرید اینهمه تو فیلمهای ایرانی شلوار در می اورند کسی مگه اعتراضی کرده
اشنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
5
7
خود مشایخی بافیلمهای قبل ازانقلاب هویت خودش جای سئوال داره اگه انقلاب نمی شد.....
تزنگ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
8
15
مشایخی واقعا فکر کرده استاده واقعا خندهداره فیلمهایی که قدیم بازی کردی هنوز تو فیلم فروشی ها هست استاد اخلاق.
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
9
10
ضمن احترام به آقای عطاران ایشان حرف زشتی زده که باید توسط یک بزرگتر تذکر داده میشد ظاهرا آقای مرادی کرمانی به چیزی به اسم اخلاق اعتقاد ندارند واگر این فضای بی اخلاقی باز شود اول سینما وبعد سینما گران در درجه اول صدمه خواهند دید وبعد اینکه دفاع از یک عمل زشت بمنزله انجام آن است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
5
10
چه میدونم والا! مردم انقدر جلوی ماهواره نشستن که حالا درآوردن شلوار را بی عیب میدون! ولی مایی که ماهواره نداریم هنوز از شنیدن بعضی از دیالوگ ها سرخ و سفید میشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
به خدا. یه مثال میزنم. وقتی ورود آقایان ممنوع را با خانواده دیدم اون قسمتی که خانم معلم در خواب میدید که آقای معلم میخواد ببوسش از پدرم و مادرم خیلی خجالت کشیدم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
ما ماهواره نداریم ولی وقتی میریم تو خیابون لبخند ملیح مردم از شلوارشون افتاده پایین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
اگه فیلم بدی بود که اکران نمیشد. حالا اگه خجالت کشیدی بستگی به این داره شما آدم خجالتی هستی.
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
5
10
حرمت استاد مشایخی را حفظ کنیم لطفا عطاران عزیزه و بازیگر قابل و عالیه واقعا تکه تو کارش ولی قیاسش با استاد مشایخی نصیریان انتظامی کشاورز غیرقابل قبوله
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
8
11
به استاد اخلاق!!! مشایخی بفرمایید فیلم فارسیهایی که بازی کردی برادر یادت نیست؟؟؟؟

دیگه بسه مردم خوشبختانه عاقلن و سره رو از ناسره و ریاکار رو از صادق تشخیص میدن..

راستی! از مسی عذرخواهی کردی!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
3
10
آقای کرمانی :

اخلاق مدار بودن مستلزم این نیست که بازیگری ، کار طنز انجام داده باشد یا خیر . هدف سینمای متعالی ست نه سینمای مستهجن . میخوام بدانم اگر واقعا عطاران لباسش را از تن خارج کند شما اجازه دیدن این صحنه را به فرزندان و یا نوه های خود می دهید ؟

ضمنا بفرمایید چطور است که آقای مشایخی که طنز پرداز نیستند حق اظهار نظر ندارند اما شما که یک نویسنده هستید حق اظهار نظر دارید ؟

اینجاست که باید گفت : یک بام و دوهوا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
12
11
رضا عطاران حرف بسیار زننده ای زد و استاد مشایخی جدا از هنرمند بودن به عنوان نهی از منکر به ایشان گوش زد کرد. عطاران یه کمدین نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
نهی از منکر شرایط داره عزیزم...
هوشنگ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
8
11
آقای کرمانی باید خجالت بکشن
چقدر هنرمندان ما منحط شدند
برای همینه صداشون جلوی هالیوود بلند نمیشه
امیر حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
4
7
دوستان عزیز خواهشا نظرات تخصصی ندید چون متخصص نیستید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
شما که متخصص نیستید راجع به تخصص دیگران نطر ندید!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
8
9
مشایخی خودش خلاف بوده بابا...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
مخصوصا" در فیلمی که با خانم خوروش گندشو در آورد..... حالا شده مرد اخلاق.......
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
خیلی بی معرفتی!!!
امین
|
United States
|
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
3
6
از قول من بآقای هوشنگ مرادی کرمانی سلام برسانید و بگو.ئید لطفآ دست آقای عطاران بگیرید و تشریف ببرید شهر سانفرنسیسکو در آمریکاآنجا از شما ها استقبال شکوهمندی خواهند کرد" چرا که خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران که هر گوشه اش شهیدی خفته است جای اراذل اوباش هنری نیست.
راحله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
3
6
از اعتراض استاد مشایخی واقعا سپاس گذارم
یکی باید باشه جلوی این هرزه های سینمای ایران در بیاد هر غلطی دوس دارن انجام میدن و فکر کردن اینجا هم اروپاست
هر چند که خیلیاشون از این دست کثافت کاریا اون طرف آب هم انجام میدن وقتی برمیگردن یادشون میره اینجا ایران اسلامی ماست و حرمت داره
خلی ناراحتن تشریفشون رو ببرن
اونایی که رفتن هم مثل سگ پشیمون شدن
ما به امثال عطاران احتاجی نداریم
ما هنرمند میخوایم بچه های ما قراره کیا رو الگو قرار بدن!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
بهتره شما بچه هاتون رو تربیت کنید و خودتون بشید الگو
مگه عطاران بدبخت چی گفته؟؟؟؟؟؟
س ش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
0
3
فعلاً كه شلوار بعض ها اومده پايين وكش شورتشونو با افتخار نمايش ميدن !!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
2
6
عطاران شورش را در آورده.
وحید
|
United States
|
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
0
0
شلوار عیب نداره ولی انصافا شرت دربیاره دیگه خیلی ضایع هست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
1
0
من به هردو بازيگر احترام مي گذارم و هركدام را در جايگاهشان دوست دارم و آقاي هوشنگ مرادي كرماني كه داستانهايش محشر است و نويسنده توانايي است الفباي طنز را از من وشما بهتر مي داند اگر اجازه داده بشود نويسندگان وهنرمندان ما ديگر نيازي به شلواردرآوردن در كارهايشان نمي باشند ولي واقعا" شورت مامان دوز يك چيز ديگه است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
0
4
قبول کنیم یکم حق با اقای مشایخی هستش بهر حال اون یه چیزی میدونه برای اقای عطاران به عنوان یک نخبه هنری و یک مرد بزرگ که فردا الگو میشه زشت بود این حرف رو زد گر چه منظوری نداشت و لغز گفت و خواست غلو کنه بگه خندوندن مردم انقدر براش مهمه ! اما خوب گاهی وقتها ادم جلو جمع باید مواظب رفتارش باشه و داغ نشه ته دلشو بگه! همه احتیاج به خندیدن داریم و متشکریم که برای خنداندن ما هنرمندا انقدر وقت صرف میکنند.
آشنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
4
1
چرا اینقدر عطاران بیچاره رو هدف گذاشتین ؟ با حرف دوستم موافقم مگه خوده آقای مشایخی فیلمهای قبل انقلابشون یادش رفته ..........
سعید فقیهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
0
1
بهتره موقع حرف زدن هنرمندان رو هرزه نخوانیم توهین به همدیگه مناسب حال فرهنگ ما نیست خصوصا اینکه در گفته هامون دم از تربیت و فرهنگ ودین میزنیم ما داریم در مورد حرفی که زده شده و هنوز به انجام نرسیده و فقط و حرف یا اصطلاح بوده به هم میپریم بهتره زیاد تند نریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
2
0
كار عطاران درست نيست ولي اقاي مشايخي با نقشهايي كه قبل از انقلاب بازي كرده نميتونه به كسي درس اخلاق بده.عطاران فقط حرفشو زده مشايخي انجام داده........
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
0
3
آقاي عطاران اشتباه كرده .اصلا جاي اين حرفا توي فرهنگ مانيست .چه رسد به اينكه رسانه اي هم بشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
0
0
سلام.به نظر من آقای عطاران حرف خیلی زشتی زدن ,خنداندن مردم با روش های غلط درست نیست.
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین