کد خبر: ۱۷۱۹۷۰
تعداد نظرات: ۶۰ نظر
تاریخ انتشار:

کالاهای لولکس در فروشگاه مرکز خدمات حوزه علمیه / لزوم توجه بیشتر به ساده‌زیستی طلاب+تصاویر

این مرکز که در سال 1370 به توصیه رهبر انقلاب و به منظور تأمین رفاه حداقلی طلاب در بخش‌های مسکن، بیمه، وام قرض الحسنه و ... تأسیس شد، اکنون در برخی فعالیت‌ها از مسیر اصلی خود دور شده است.

مرکز خدمات حوزه‌های علمیه که دو دهه پیش به منظور تأمین رفاه حداقلی طلاب در بخش‌های مسکن، بیمه، وام قرض‌الحسنه و ... تأسیس شد، اکنون در برخی فعالیت‌ها از مسیر اصلی خود دور شده است.


«لزوم ساده‌زیستی و پرهیز از تجملات» موضوعی است که رهبر معظم انقلاب همواره در گفتار بدان پرداخته و در عمل نیز به همین شیوه زندگی کرده و حتی خانواده خود را نیز بدان ترغیب کرده‌اند.

این ساده‌زیستی بیش از هر قشر دیگری باید در زندگی طلاب و روحانیون جلوه‌گر باشد، چرا که وظیفه خطیر تبلیغ دین را بر عهده دارند. اما برخی اقدامات در «مرکز خدمات حوزه‌های علمیه» با زی طلبگی و ساده‌زیستی طلاب مغایرت دارد.

 

این مرکز که در سال 1370 به توصیه رهبر انقلاب و به منظور تأمین رفاه حداقلی طلاب در بخش‌های مسکن، بیمه، وام قرض الحسنه و ... تأسیس شد، اکنون در برخی فعالیت‌ها از مسیر اصلی خود دور شده است.

فروشگاه این مرکز کالاهای لوکس و میلیونی را به صورت اقساطی به طلاب و روحانیون عرضه می‌کند که نه تنها با سیره علما سنخیت دارد بلکه بعضاً مصداق تجمل‌گرایی است.

ضمن اینکه بسیاری از طلاب نیز قدرت خرید چنین کالاهایی را ندارند و جز عده قلیلی از طلاب و روحانیون که در سازمان‌ها و نهادها مشغول به کار شده‌اند -و بر اساس آمارهای رسمی فقط 10 درصد طلاب را تشکیل می‌دهند- عموم طلاب در شرایط سخت معیشتی زندگی می‌کنند و به حداقل‌ها اکتفا کرده‌اند.

یکی از طلاب حوزه علمیه در این باره می‌گوید: بسیاری از طلاب، همسر و فرزندان خود را به بهانه‌های مختلف به این مرکز نمی‌برند تا مبادا به خانواده‌شان القا شود که بقیه روحانیون در منزل خود چنین لوازمی دارند و ما هم باید نظیر آن را داشته باشیم.

او ادامه می‌‌دهد: کدام طلبه را می‌شناسید که بتواند با «شهریه»‌اش برای کودک خود ماشین شارژی به قیمت 300 هزار تومان تهیه کند؟ روحانیون و اساتید در هزینه‌های زندگی و تحصیل خود مانده‌اند، لوازم لوکس به چه کارشان می‌آید؟

 

 

طلبه دیگری می‌گوید: آیا شایسته است در خانه یک طلبه یا روحانی ظرفشویی 2 میلیون و 600 هزار تومانی وجود داشته باشد؟ متدینانی که وجوهات شرعیه خود را می‌پردازند چه حسی پیدا می‌کنند وقتی این‌گونه لوازم را در منزل یک تحصیل‌کرده علوم دینی ببینند؟!

 

 

او ادامه می‌دهد: مدت‌هاست که مرکز خدمات پرداخت وام قرض‌الحسنه به طلاب را به دلیل کمبود بودجه متوقف کرده است، آن وقت از سوی دیگر ماشین لباسشویی 3.5 میلیون تومانی را در فروشگاه عرضه می‌کند!

 

 

عملکرد مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در حالی بار دیگر مورد انتقاد طلاب و فضلای حوزه علمیه قرار می‌گیرد که 30 ماه پیش نیز به آن پرداخته بودیم، اما با تغییر مدیریت مرکز نیز تحول چندانی در آن مشاهده نمی‌شود. امید است دو راهبرد «اقتصاد مقاومتی» و «حمایت از کار و سرمایه ایرانی» سرلوحه خدمت‌رسانی مدیران این مرکز قرار گیرد.

 

* تصاویر تهیه شده از این مرکز مربوط به مقاطع مختلف زمانی است.


منبع: خبرگزاری فارس

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۶۰
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۲۸
nazanin
|
Canada
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
27
90
این شعار ساده زیستی برای من و شماست زیاد سخت نگیر
پاسخ ها
سعیدطلبه زنجانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
اتفاقا اگه شما یکم دقیق ب زندگی طلاب نگه کنید میبینید معنی بی پولی چیست؟
البته شکر خدا
jahad
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
من نوکر اون نود درصد طلاب ساده زیست که چندتاشونم از رفقای خودم هستن هم هستم.
تا چشم همه کسانی که به خاطر تمایل به دنیا فقط طلبه نماها را می بینند و خیل عظیم طلاب زحمتکش را نمی بینند درآد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
******************************
خب این وسایل تو فروشگاه طلاب هست ولی چه فایده وقتی نمیتونی بخریشون؟
اما شما دارید نمیه ی خالی لیوان رو می بینید، مثلا اگر طلبه ای واقعا نیازمند ماشین ظرفشویی باشه اشکالی داره بیاد بخره؟
مشکل ماها اینه که فقط زندگی خودمون رو میبینم فکر میکنیم دیگران هم باید اینطوری باشند
واقعیت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
من یکی از رفقام طلبه است و انصافا با ماهی 400 هزار تومان زندگی می کند و من مخلص مرامش هستم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
دو سه میلیون کالای لوکسه ؟؟!!
طلبه ادم نیست ؟
طلبه زن و بچه نداره؟
طلبه نباید یخچال یا ماشین لباس شوی داشته باشه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
11
27
آقا این فروشگاه خصوصی است وفروش برای عموم آزاد است
پاسخ ها
پیروز
| United States |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
دروغ محضه, به ما گفتن باید کارت طلبگی داشته باشی.
محرمی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
درسته این فروشگاه خصوصیه و لی خرید ویژه طلبه ها است که نود درصدشون نمیتونن از اینها بخرند.
فکر کنم آوردن تا طلبه ها اینها را ببینند و جایی حرف افتاد کم نیارن و بگن که ما هم دیدیم.
تا صد سال دیگر هم طلبه با این شهریه نمیتونه از این تجملات بخره.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
35
23
شاید طلبه ای از محل دیگری درامد حلال دارد بنا بر صحت است و نباید تحصیل دینی را مترادف فقر فرض کرد اگر پول حلالی در بساط بود چرا خانواده متدینی را از وسایل موجود در جامعه منع کرد آیا به فرزندی که در خانه عالمی بزرگ شده و عمری را به نداری گذرانده فکر کرده اید که چه آسیبهائی برای جامعه به همراه خواهد داشت
پاسخ ها
محمودی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
بحث در دارایی و ناداری نیست.کسی که دارد گوارای وجودش. این چنین یزرگواری می تواند از بازار نیاز خودش را تامین کن. این مرکز برای کمک به معیشت طلابی بنا شد که از داشتن حداقل محروم بودند. و پیدا کردن ضامن برایش معضل بود. و شرمند اهل و عیال و ...
رسول
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
مشکل اینه که اولا داشتن این نوع کالا متناسب با زی طلبگی نیست و ثانیا با اهداف اولیه تاسیس این مرکز که کمک به زندگی طلاب است همخوانی ندارد! اون بزرگواری هم که درآمد حلال دیگه ای داره متونه از هر جای دیگه این اقلام رو بخره!
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
من پدرم روحانی بود با هفت فرزند کودکی سختی را داشتم از نظر مالی. اما همیشه به خاطر اینکه پدر روحانیم اهل حرام و حلال بود افتخار میکنم حتی حاضر نبود از پول شهریه یک تلویزیون 14اینچی سیاه وسفید بخرد ومادرم از طلاهلیش برای ما این تلویزیون را خرید نتیجه اون پدر هفت فرزند حلال خور شد البته الان که 33سال دارم دیگه در زندگی طلبگی نیستم اما کاملا با زی ساده زیستی طلبه ها موافقم حتی اگر از غیر شهریه درامد حلال دیگری داشته باشند .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
طلبه اگه واقعا طلبه است باید ساده زیست باشه و اینو به خانواده اشم یاد بده اگرم از جایی درامد حلال داره بهتره خرج اخرتش کنه...
باقري
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
با سلام, اگر آن طلبه در آمد حلال ديگري دارد چرا از وجوهات شرعي پرداختي توسط مردم نيز هم بهره مند مي شود .
اگر طلبه واقعي باشد مي داند كه نبايد هم حقوق بگيرد و هم حقوق طلبگي
وحید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
9
3
با سلام من طلبه نیستم ولی این فروشگاه رو از نزدیک دیدم.چند تانکته داره که قبل از قضاوت باید بدونید اول اینکه این فروشگاه به بخش خصوصی واگذار شده و دوم اینکه با این حال که خصوصی شده، هم قیمت هاش مناسب تره و هم به طلبه ها (فک کنم) دو میلیون تسهیلات میده.
پاسخ ها
پیروز
| United States |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
باز هم دروغ! این فروشگاه خصوصی شده و قیمتهای اون هم علیرقم تعهدی که داده با بیرون فرقی نداره. الان هم وقت اجاره‌اش سر اومده اما حاضر به تحویل و تخلیه نیست.
بازم طلبه ام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
7
28
ماکه طلبه بودیم در امرار معاش خود مونده و شرمنده اهل عیال بودیم ما از نزدیک لمس کرده ایم 100البته آرامش در ساده زیستی است
پاسخ ها
پیام
| - |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
بنده طلبه نیستم.اما با توجه به این که از نزدیک با تعدادی از طلاب در ارتباط بودم فرمایش شما رو تصدیق میکنم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
10
11
به نظرم نگاه درستی به این موضوع نداشتید الان یک لباسشوئی درست حسابی کا راه انداز چنده؟ این خیلی بی انصافیه که ما توقع ئاشته باشیم یک روحانی از وسایل رده چندم بی کیفیت استفاده کند
پاسخ ها
ناشناس
| Seychelles |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
راست میگه اگه زیر یان قیمت پیداکردین آدرس بدین منم برم بخرم.جدی میگم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
25
23
ساده زیستن طلاب هه هه هه هه هه هه هه هه هه هه....................... اخ اخ اخ
بهمن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
18
11
مگه طلاب نیاز مادی ندارند؟
چه اشکالی دارد؟
باید از الان با زندگی کمی مرفه آشنا شوند که وقتی فردا به مسئولیت های بالای مملکتی رسیدند،یکباره از آنهمه زرق و برق و بریز و بپاش حکومتی، سنکوپ نکنند.
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
5
16
طلبه باید در سطح ضعیف ترین مردم جامعه زندگی کند چون در زمان غیبت طلبه یعنی نایب امام معصوم ورفتار طلبه به پای اسلا م گذاشته می شود اگر کسی نمی تواند تاجر شود مثل من پدرم طلبه بود به خاطر تحمل نداشتن فقر تاجر شدم که اگر با این روحیه طلبه میشدم هم خود وممکن بود خیلی دیگر را گمراه کنم ان شالله در زمان ظهور این طرز فکر عوض می شود وطلبه ها هم مثل بقیه زندگی می کنند.
محمد ظهیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
14
8
چرا باید اعضای خانواده یک طلبه نیز در سختی های زندگی شریک باشند درست است که همسران طلاب ساده زیستی را انتخاب کرده اند ، اما فرزندانشان که قدرت انتخاب نداشته اند تکلیف آنان چیست ؟ چرا باید از خیلی از مظاهر زندگی محروم باشیم . ( فرزند یک طلبه )
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
9
13
متاسفانه شما هم مثل خیلی ها بخیل هستید از کی تاحال!ا ماشین رختشویی و ظرفشویی. و......جز دوازهم لوکس محسوب میشه
sadegh
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
9
11
این طلبه ها بنده خدا ها پول اجاره هم ندارن(منظورم از طلبه اونهاییه که فقط در حوزه درس میخونن و مقام و... جایی ندارن)
اینها رو گذاشتن دلشون رو بسوزونن و جلوی زن و بچه شون شرمندشون کنند.
پاسخ ها
رشید اسفندی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
بنده هم به این نکته که این وسایلها را گذاشتند اونجا تا دل زن و بچه طلبه ها بیشتر بسوزه موافقم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
2
3
این روزا گرونی وگرنه این اجناس که شما میگی لوکسی زمانی یک سوم قیمت حالاشون بود.
بنظرم گیر سه پیچ بود،اصلا خوب نبود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
2
6
این مطلبی که شما گذاشتید واقعا باعث نگاههای مغرضانه به طلبه ها میشه من نه خودم طلبه ام نه تو فامیلمون طلبه داشتیم ولی می دونم طلاب از نظر مالی در مضیقه هستند تو گذاشتن مطالب عواقبی که منجر به سوء برداشت و حتی خدای نکرده تهمت میشه رو در نظر بگبرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
آیا شما نیروی مرکز خدمات هستی
لوسيفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
3
4
از اينجا نخرن ميرن از جاي ديگه ميخرن.
عسگری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
1
4
ببخشید ها این قیمت ها به خاطر لوکس بودن نیست به خاطر افزایش قیمته یخچالی که یک سال قبل یک و نیم میلیون بود الان بین سه تا چهارمیلیونه این یک مسئله قدرت خرید هم طرف دیگه چرا قدرت خرید طلبه ها را بررسی نمیکنید .
پاسخ ها
علي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
احسنت
ریحانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
4
7
بخدا طلبه ها وضعشون بدتر از مردم های عادیه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
اشتباه منفی دادم . پس میگیرم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
3
0
من با هر دو مدل طلبه ها سر و کار دارم. طلبه های که واقعا در سختی زندگی می کنند و طلبه هایی که به لطف جیب بابا جونشون در رفاه کامل هستن. جالب این جاست طلبه های دسته دوم خیلی هم ادعای ساده زیستی دارند. یه مورد را هم سراغ دارم که آقای طلبه برای جشن عقدش سرویس طلا براش خریدن!!!!!!!! به خدا قسم.با چه بریز و بپاشی! خانومش هم که مثلا طلبه بوده بهترین آرایشگاه و جشن و نمیدونم چه و چه دا داشته. اما درهمون خانوده قتی خواستن برای برادری که طلبه نبوده زن بگیرن برادران طلبه محترمشون اجازه ندادند زنداداششون لباس عروس بپوشه.این موضوع من را از هر چی طلبه هست زده کرده. حالم از رفتارشون به هم خورد.
پاسخ ها
ریحانه
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
شما به یه سری طلبه نگاه نکنید که پولدارن وخرج می کنن حتما زحمت کشیدن تا به جایی رسیدن..ولی اکثرا به سختی پول زن وبچشون رو در میارن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
2
9
خدا نیامرزد کسی را که باعث بدبینی به طلبها مشود درفروشگاه فرهنگیان هم همین وسایل چه بسا بهتر از این وسایل وچود دارد سوال اینچاست چند درصدازفرهنگییان از این وسایل در منزل دارندوتعاونی ارتش وتعاونیهای دیگری که توی کشور میباشد مثل تعاونی کارگری من چندین طلبه سراغ دارم که محتاج اجاره منزلشان که 60 متری است هستند یاالان که زمستان می شود کاپشن برای گرم کردن بچه ندارد ناچارند چند ماهی از خانه بیرون نبرد ندبچهایشان راچگونه میخواهید جواب خدا را بدهیدکه طلبها را بدنام میکنید غم خودشا ن کم نیست که شما نمک به زخم انها میزنید.
110
|
Pakistan
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
0
2
بواتن نفوذی داری مواظب باش !!!
مدیر پایگاه این گزارش از خبر گزاری فارس است واگر فکر می کنید ارایه چنین مطلبی از جانب نفوذی هاست باید این تذکر رابه فارس بدهید . ضمن اینکه ما یک رسانه هستیم و همه کارمان شفاف و اطلاع رسانی است و نفوذ در کار ما معنایی ندارد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
1
3
اولاً الان بسیاری از طلاب زیر خط فقر زندگی می کنند. ثانیاً زندگی ساده یعنی حداقل های مورد نیاز برای یک زندگی عادی که اکثریت طلاب چنین حداقل هایی را ندارند.
اسایش
|
-
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
4
5
ای با با حالا نخرند چند سال دیگه می خرن خدا به داد معلم های بی چاره برسه
پاسخ ها
معلم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
خدا را شاکریم که حداقل ماهانه 700 هزار تومان حقوق حلال می گیریم.
جعفري
|
-
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
1
7
فقط پانصدتومان قسطي ميدن اون هم چندماه بايددرنوبت باشي فقط طلبه راتحقير ميكنندمن چندين ماه يخچال نداشتم نميتونستم بخرم به زور يه يخچال معمولي خريدم
منصور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
0
3
...ولی این به دور از اخلاقه...زندگی طلبگی بسیار ساده و به دور از تجملاته ینی چون تو فروشگاه اون اجناس هست طلبه هم....بسیاری طلبه بامرام و شرافت میشناسم که لنگ کرایه خونشونن ولی دست جلو کسی دراز نکردن و به درس و تهذیب و تبلیغشون چسبیدن.... بهتر واقع بین باشیم یک طلبه نهایت حدود 500 هزار ماهی شهریشه شما بگو باوجود مخارج تحصیلی..زندگی..بچه..کرایه خونه..همسر.... کی میتونه از این اجناس لوکس بخره... روز قیامتی هم هستو جواب پس دادنی...!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
با سلام خدمت آقا منصور عزیز
برادر گرامی شما طلبه کجا هستی که بهت 500 هزار شهریه میدن
والا اینا گفتن نداره ولی من طلبه قم هستم و ماهی 250 هزار شهریه میگیرم
یکتا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
1
0
چقدرماشین شارزیش ارزونه ماسه هفته پیش خریدیم هفتصدهزارتومن مطمینی قیمتش برای الانه زیرپونصدتومن ماشین شارزی نداریم
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
0
2
من طلبه نیستم ولی خیلی دوس داشتم طلبه بشم ولی قسمت نشد,اقایون طلبه ی عزیز پیامبر (ص) فرمودن پس اگه مشکلی تو زندگی دارین با خداتون در میون بزارین بهتره باور کنین اون موقع دارا یا ندار بودن واستون فرقی نمیکنه,شما که باید بیشتر به این مسائل واقف باشین...
MOHSEN
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
0
0
و آیا طلبه کیست؟ و آیا کالای لوکس یعنی چه؟! و بولتن چه می داند که طلبه و کالای لوکس یعنی چه؟!! ما به کجا میرویم ، عزم تماشا که راست ...
خانم یک طلبه خوزستانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
0
0
ای کاش مایه کولردرست حسابی داشتیم که توی این گرمای خوزستان بایه بچه هفت ماهه نمیسوختیم!حالا ماشین ظرف شویی وماشین برابچه ام.......پیش کش
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
0
0
آقا این چه حرفیه که خدمات حوزه از مسیرش منحرف شده،حالا هم که یه خدمتی دارند میکنند چرا نمک نشناسی میکنند بعضی روحانیون
خب چون شما نمیتونید بخرید بقیه هم نباید بتونند بخرند؟؟؟
طلبه وقتی بخواد جهیزیه بخره کجا بهتر از اینجا؟؟؟؟؟؟
چرا سطحی نگرید؟؟؟
کاربر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
0
0
کجاش لوکسه؟ یه خیر میاد یه فروشگاه میزنه میزنید به اسم طلاب؟چه ربطه داره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۳
0
0
با سلام الان بحمدالله جمع شده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
0
0
سلام من پدرم یک روحانی هستند ودرآمدآنچنانی ندارندمن چندماهی است که ازدواج کردم و درحال تهیه جهازهستم وبه خیلی ازاین لوازم مثل لباسشویی وظرفشویی نیازدارم درکنارجامعه روحانیت مایک جامعه بزرگتر داریم وبایدکمی به روز هم زندگی کنیم من خیلی احساس رضایت دارم که این فروشگاه هاتاسیس شده تاامثال من که جزو خانواده روحانیت هستند بتوانند راحت ترخریدکنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
0
0
زندگی طلبه ای که مریض شده و نمیتواند تبلیغ کند الان بعد از 30 سال تبلیغ. حال باشهریه چطور زندگی کند بر فرض خانه دارد ماشین دارد از قبل برای محل تبلیغ رفتن حال ماشین وخانه خووردن است. داشتن ان نیازش است
خانم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
0
0
زندگی طلبه باید نزدیک افراد متوسط جامعه و پایینتر ار اونها باشد.من بعنوان یک همسر طلبه ک دارم برای دخترم جهاز تهیه میکنم،کمال رضایت رو از این نوع فروشگاهها دارم.
الان در جهاز همه دخترهای فامیل و دوست و آشنا تمامی این اجناس وجود داره.....و لوکسشون ک مثلا ماشین لباسشویش بالای ده ملیون تومن
یخچالهاشون ساید بای ساید حدودا بیست ملیون تومن

من بعنوان یک همسر روحانی نظرم اینه ماشین لباسشویی ۳ ملیون تومنی الان در عرف جامعه ما لوکس محسوب نمیشه.البته اگه پیدابشه.قیمتها بازار خییلی بیشتر از این چیزیه که اینجا نوشته شده.این اجناس
نیازهای اولیه زندگیه.خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید.
نظر بنده اینه دخترم بدون یخچال و لباسشویی ظرفشویی ،سرویس تخت خواب و وسایل اولیه زندگی نمی تونه راحت باشه.پس بهتره براشون تهیه کنیم.اما لوکسشو نه.اجناس با قیمتهای متوسط رو انتخاب کنیم.
یخچال ۳،۴ ملیونی اگه لوکس محسوب میشه دیگه واقعا من نمی دونم باید چکار کرد!فرش ماشینی لوکس نیس....
البته عرض کنم همسر بنده شاغل در قوه قضاییه هستند.بااین حال سعی کردیم ذی طلبگی رو همچنان حفظ کنیم ان شالله.بااینکه میتونم تمام اجناس رو لوکس هم تهیه کنم،هرگز اینکارو نخواهم کرد.ولی این حداقل ها و اجناس سطح متوسط رو بنظرم از فرزندانمون دریغ نکنیم.
لطفا راهنماییم کنید نظرات اساتید و طلاب جوان برام مهمند.
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
0
0
برو مشتی , چی میگید , طلبه بره یه مشت آشغال رو با پول قرضی , به صورت قسطی بخره , بعد زود خراب بشه , که یا باید واسه تعمیرش هزینه کنه یا بشینه با وسیله ای که خریده گریه کنه ,
من یه یخچال ساده خریدم ۱۱ ساله داره بازی در میاره , همش خراب میشه باز خودم تعمیرش میکنم خودم , دیگه یخچالساز شدم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
0
0
بنظر بنده باید طلبه در رفاه زندگی کند و دیگران را نیز از نعمتی که خداوند روزیش کرده بی بهره نگذارد طلبه بهترین جنس کالا را در منزل داشته باشد پولش را راحت جمع میکند و به نیازمندان میدهد چون دیگر خودش دغدغه مالی و وسایل منزل ندارد الانم بنده ناراحت نیستم که کالاهای خوب خریدم چون به اهداف دیگرم میرسم و دغدغه خراب شدن کالا را ندارم
مدیر پایگاه خسته نباشید
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
0
0
زندگی طلبه های بیچاره مثل اون شیخای بالا خوب نیست الکی قضاوت نکنید شاید کلا 10% طلبه ها زندگی درستی داشته باشند
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
0
0
زیبایی و صفای زندگی طلبگی به همین ساده بودنش هست ،اما باید توجه به دورانها متفاوت و خانوادهای متفاوت و اقوام وفرهنگ های متفاوت هم داشت یک جانبه نگر نباید بود ، یه جا ظرفشویی هنوز هم لوکسه یه جا نه به حدی که مردم تعجب نمیکنن اگه یه طلبه داشته باشه ،کیفیت جنس هم مهمه این نیست که اگه طلبه یه تومنی گرونتر داشت بگن واااای خوب بنده خدا میخواد یه بار دیگه از کجا دوباره اون وسیله که خراب شده رو تهیه کنه ،، طلبه به صورت عادی نباید در همه چی لباس خونه وسیله ماشین ،،نباید طوری باشه که دهن اطرافیانش باز بمونه که وااای چه داره ،، باید عادی باشه حالا گاهی هم پایین جایی که با دودوتا کردن میتونه اون هزینه رو صرف جایی دیگه کنه و یا حتی اگه داره کمی جلو خودشو بگیره ،البته ناگفته نماند که اکثرا این بندگان خدا چه صبر و تحملی را بخصوص تو این گرونی دارن و چقدر گاها در تنگنا اقتصادی قرار میگیرن ، خدا به همه مومنان رزق وروزی پربرکت عنایت کند
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین