کد خبر: ۱۷۰۵۸۰
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار:
در ارزیابی عملکرد رئیس جمهور و همراهان ایشان، از رهبری نظام جلو نیافتید

قبل از ارزیابی مقام معظم رهبری، در مورد سفر رئیس جمهور غیر منصفانه قضاوت نکنید

وقتی مقام معظم رهبری تاکنون حمایت خود را از روش مذاکرات دولت تدبیر وامید اعلام کرده اند و خطوط سیاست خارجی را برای دولت برآمده از رای بالای مردم در انتخابات پر شور 24 خرداد مشخص نموده اند ، چرا عده ای به هنگام ورود آقای روحانی به کشور، به جای استقبال، چنین انتقادهای تندی را مطرح کرده اند؟
گروه سیاسی - سعید جابری انصاری فعال سیاسی و دبیر ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، با انتقاد از افراد و گروه هایی که انتقادهای غیر منصفانه ای را نسبت به عملکرد آقای روحانی و تیم همراه ایشان در سفر به نیویورک مطرح کرده اند گفت: جای این سوال مطرح است که چرا منتقدان در رابطه با سفر رئیس جمهور کشورمان به نیویورک، تا این حد شتابزده و غیر منصفانه به انتقاد از عملکرد دولت پرداخته اند؟




به گزارش بولتن نیوز،معاون سابق اجرایی مطبوعات و خبرگزاری های داخلی، درگفت وگو با بولتن نیوز، تاکید کرد: منتقدان دولت تدبیر وامید، با قضاوت شتابزده از مقام معظم رهبری در این زمینه جلو افتاده اند و در حالی که آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور و وزیرخارجه کشورمان، اختیار کامل داشته اند و اراده کامل جمهوری اسلامی در مذاکره با کشورهای غربی، آمریکا و 5+1 را دارند، اما متاسفانه به جای قدرشناسی از تلاش های ایشان برای حرکت درجهت به نتیجه رساندن مذاکرات هسته ای در کوتاه مدت وکاهش تدریجی تحریم ها، به انتقادهای تند پرداخته و حرکت های غیر منصفانه از خود نشان داده اند.
وی ادامه داد: وقتی مقام معظم رهبری  تاکنون حمایت خود را از روش مذاکرات دولت تدبیر وامید اعلام کرده اند و خطوط سیاست خارجی را برای دولت برآمده از رای بالای مردم در انتخابات پر شور 24 خرداد مشخص نموده اند و ارزیابی خود را از سفر آقای روحانی هنوز بیان نکرده اند، چرا عده ای به هنگام ورود آقای روحانی به کشور، به جای استقبال از ایشان، چنین انتقادهای تندی را از عملکرد دولت تدبیر وامید مطرح کرده اند؟
جابری انصاری گفت: منتقدان دولت تدبیر و امید فراموش کرده اند که پیام انتخابات 24 خرداد 92 چه بوده است و باید توجه داشته باشند که  حضور اقشار مختلف مردم و گروه های سیاسی مختلف با مشارکت بالا در پای صندوق های رای، ایجاد تغییر و تحول عمده در سیاست خارجی و بهبود مدیریت کلان اجرایی کشور و اصلاح روش های گذشته بوده است و لذا باید اجازه دهند که خواست و اراده مردم و سیاست های کلان تعیین شده توسط رهبری نظام از جمله برنامه نرمش قهرمانانه در جهت انجام مذاکرات با کشورهای غربی تحقق یابد.

وی افزود: سوال این است که چرا در سفرهای آقای احمدی نژاد در 8 سال اخیر به نیویورک، که با بازتاب های منفی بسیار همراه بود، چنین برخورد نمی کردند و به جای انتقاد  از دولت نهم و دهم،  که با سخنان نامناسب خود موجب تشدید تحریم ها  می شد، به استقبال ایشان می رفتند تا از آنها قدردانی کنند، اما امروز به جای تشکر از دولت روحانی و نتایج مثبتی که گفت وگوی همکاران رئیس جمهور داشته و با تقدیر رسانه ها و رهبران جهان مواجه شده، اینگونه به انتقاد و مخالفت پرداخته اند؟




جابری انصاری اظهار داشت: منتقدان قبل از این که ولی فقیه، نظر خود را اعلام کند،  نباید به قضاوت و پیشداوری در مورد سخنان و گفت وگوهای رئیس جمهور و تیم مذاکره کننده ایران بپردازند و توجه داشته باشند که قبل از سفر آقای روحانی به نیویورک، مقام معظم رهبری، با تعریف واژه "نرمش قهرمانانه"، خطوط سیاست خارجی را برای دولت روشن ساختند و با اعلام حمایت از آقای روحانی و آقای ظریف وزیرخارجه، به ایشان اختیار کامل دادند تا اراده کامل نظام جمهوری اسلامی در مذاکرات با کشورهای غربی را نشان دهند. براین اساس مشخص نیست که چرا باز هم شاهد چنین انتقادهای تندی هستیم.
وی ادامه داد: توجه داشته باشیم که مصالح نظام جمهوری اسلامی و عزت و حکمت و مصلحت نظام، این مسیر را برای دولت مطرح ساخته، که با نرمش وانعطاف از حقوق ملت ایران دفاع کنند وبه سمت کاهش تحریم ها وفشارها حرکت کنیم. باید اجازه دهیم که منافع ملت ایران تحقق یابد و فشارهای اقتصادی و تحریم ها کاهش یابد و آن چه به مصلحت کشور است عملی شود.




سعید جابری انصاری معاون سابق اجرایی مطبوعات و خبرگزاری های داخلی و دبیر فعلی ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی و هنری وزارت ارشاد



وی گفت: نشانه موفقیت این روش در دولت جدید، توجه به این نکته است که دولت اسرائیل و لابی صهیونیست و مخالف نظام جمهوری اسلامی، به شدت از نحوه عملکرد دولت روحانی و همچنین انعطاف دولت آمریکا و احترامی که مسوولان آمریکا و اروپا نسبت به تیم جدید مذاکره کننده ایران دارند، انتقاد کرده اند و صهیونیست ها به شدت از رفتاراوباما که همراه با نرمش و انعطاف بوده، عصبانی شده اند. حال با توجه به این موضع مخالفان نظام، این سوال مطرح است که چرا کسانی به نام دلسوزان نظام، این گونه دولت روحانی را آماج انتقادهای تند خود قرار داده اند و در شرایطی که دولت نیازمند حمایت است، در داخل کشور شرایط را برای دولت سخت کرده اند.
وی تاکید کرد: انتظار نیروهای اصولگرا و همچنین فعالان سیاسی اصلاح طلب کشور و دلسوزان انقلاب و نظام این است که مخالفان و منتقدان دولت اجازه دهند تا مسوولان ارشد نظام، سیاست خارجی کشور را به پیش ببرند و براساس مصلحت و عزت کشور و اراده مردم تصمیم گیری کنند و  از رهبر فرزانه انقلاب که هدایت کننده اصلی سیاست های کلان نظام هستند و مصلحت نظام را بهتر از ما تشخیص می دهند و همچنین رئیس جمهور محترم که با رای بالای مردم در حماسه 24 خرداد 92 انتخاب شده اند تا تحول عمده ای در زندگی مردم و سیاست خارجی ایجاد کنند، و وزیرخارجه لایق و شایسته کشور جناب آقای ظریف به عنوان مذاکره کننده ارشد کشور، برنامه مذاکرات را به پیش ببرند.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱۸
حسین ناظم
|
UNITED STATES
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
5
22
آقای انصاری درست میگویند حکایت مو و پیچش آن است اندکی صبر خوب است مقام معظم رهبری هنوز نظر خودشان را اعلام نکرده اند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
25
9
آقا جابر، سیاست های خارجی احمدی نژاد مورد حمایت آقا بود چرا داری ایراد می گیری ؟ قربون برم خدا را یک بام و دو هوا را.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
سیاست ممکن است عوض شود. سیاست پلمپ نطنز هم مورد تأیید آقا بود. بعد هم رفع پلمپ کردیم.
رسول
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
جناب ناشناس 5:14 منظور شما از سیاست چیست ؟
سیاست ها کلان نظام توسط رهبری اعلام می شود که در قانون اساسی هم این جز وظایف رهبری است نه کس دیگری .
سیاست های کلان نظام که توسط رهبری اعلام می شود مبتنی بر احکام و مبانی اسلامی است .
لذا اینگونه نیست که سیاست های کلان تغییر کند . چون تغییر در سیاست های کلی نظام یعنی تغییر در اصول و مبانی جمهوری اسلامی ایران .

شما از کجا اینقدر مطمئنی که پلمپ نطنز مورد تائید امام خامنه ای بوده است ؟ اگر منبع و مدرکی دارید ذکر کنید . در غیر این صورت از رهبری هزینه نکنید !!!

چه کسی باعث شد که رفع پلمپ صورت بگیرد ؟
حتما اقای روحانی بود که این کار رو کرد ؟
بر اساس اخباری که وجود دارد اقای روحانی در مورد تعلیق غنی سازی به توافق ده ساله با تیم مذاکره کننده رسیده بودند . اگر جناب ایشان می توانست از همان ابتدا به گونه ای حرکت می کرد که عملکرد ایشان باعث نمی شد که تاسیسات هسته ای پلمپ شوند و کارکنان تاسیسات هسته ای بیکار شوند !!!

لذا تصمیم گیری این اقایان در دولت اصلاحات بود که باعث شد تاسیسات هسته پلمپ و غنی سازی هم تعلیق شود .
می دونم بولتن یه شبه اصلاح طلب شدی ولی این رو منتشر کن .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
0
2
آقاکه نمی آیندبگویند این کارروحانی غلط بود !! چرا ، وقتی کارمثبتی صورت می گیرد تائید می نمایند ولی درمورد اشتباهات حتی درزمان خاتمی بصورت مستقیم چیزی نمی فرمودندفقط بصورت کلی درسخنرانی ها گوشزد می کردند.......
حسین ناظم
|
UNITED STATES
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
0
1
ناشناس عزیز هیچگاه عقب نشینی مورد نظر آقا نبوده ونیست ونخواهد بود اگر اهل کنار آمدن بود همان موقع عقب مینشت که تحریمها را وضع کردند وتا پشت دروازه های ما آمدند . فکر میکنی اگر سیاست و کیاست ایشان نبود خاتمی و احمدی نژاد میتوانستند16 سال دوام بیاورند هر موقع که کم میاوردند از ایشان خرج میشد . اگر میخواست کوتاه بیاید امروز کلام خردمندانه و سیاستمدارانه ایشان مبنی بر حرام بودن تولید وانباشت سلاح هسته ای مبنای مذاکرات 5*1 قرار نمیگرفت . به صحبتهای آقای آقازاده رییس وقت سازمان انرژی اتمی در آخرین سال ریاستش توجه کن که میگفت ملت ایران انرژی هسته ای تا اینجا که رشد و پیشرفت کرد مدیون آقای خامنه ای است همه عقب نشستند غیر از ایشان ...با مطالعه بیا جلو اینجوری میبازی
بیداد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
0
0
جناب آقای ناظم و رسول
با این نوع حرف زدن شما آقایان بیشتر از دیگران از حضرت آقا هزینه می کنید. به گونه ای حرف می زنید که انگار نظر قطعی ایشان را می دانید. اگر عملکرد آقای روحانی را این گونه به چالش بکشید آن هم در مساله ی سیاست خارجی که حضرت آقا توجه ویژه ای به آن دارند آن وقت به صورت غیر مستقیم دارید عملکرد رهبری را به چالش می کشید. کمی عاقبت اندیش باشید و سعی کنید بصیرت داشته باشید
حسین ناظم
|
UNITED STATES
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
0
0
هموطن عزیزم بیداد : در خصوص هزینه کردن از رهبری به عرض برسانم که در پایان دولت آقای خاتمی معظم له در سخنرانی اعلام فرمودند که عقب نشینی مورد تایید و نظر من نبوده است و با آن مخالفم و باید به پیش برویم و دروازه های علم و توسعه و پیشرفت را به روی جوانان عزیزمان باز کنیم و باز کردن پلمپها در دولتی باید باشد که در آن عقب نشستند این عین فرمایشات ایشان است که مستند انرژی هسته ای از سیما پخش شد از فحوای صحبتهای من ورسول پیرامون تاریخ است و مسائل بوجود آمده در آنزمان نه چیز دیگری و اینکه ناشناس تیری در تاریکی رها کرده و من و رسول در مقام دفاع برآمدیم نه به چالش کشیدن عملکرد رهبری و رییس جمهور و از ایشان هم هزینه نمیکنیم فقط و فقط توضیح تاریخی دادیم اگر ایالات متحده دستهایش بالا رفته بخاطر این بوده که مواضع بحق و محکم رهبر عزیزمان بوده نه هیچکس دیگر . راجع به دانستن نظر قطعی ایشان لازم نیست که در کنارش باشی به دیدارهای هفتگی ایشان که توجه کنی متوجه مواضع ایشان میگردی باید بدانی که رهبری صراحتا از بد و خوب کارهای انجام شده سخن میگویند شما میدانستی که 7 ماه نماینده رهبری احمدی نژاد را در سفرهای خارجی بدرقه نمیکردند این نشان از مخالف بودن با اعمال و کارهای احمدی نژاد نبود . تغییر سیاستهای کاخ سفید یک شبه صورت نگرفته رفتار سیاسی آنان با برنامه است حتی چگونگی نشستن رییس جمهورهم با برنامه است بیخودی ادعای آقایی دنیا را ندارند . بداد گرامی با مطالعه بیا جلو ... راجع به صحبتهای آقا رسول در خصوص یک شبه اصلاح طلب شدن بولتن خود من به آقای روحانی رای ندادم و بشدت با ایشان مخالف بودم ولی رفتار و متانت و طرز صحبت و سخنرانی ایشان و تحت تاثیر قرار گرفتن روسای جمهور سایر کشورها مرا هم مجذوب کرد و یک ربع هم بیشتر طول نکشید که اصلاح طلب شدم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
0
0
آقای انصاری عزیز، چقدر زود موضع تغيير مي دهي . تا دیروز احمدی نژاد و امروز روحانی را؟؟؟؟؟
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین