کد خبر: ۱۵۱۶۸۰
تعداد نظرات: ۲۴ نظر
تاریخ انتشار:
دکتر آشنا : صداوسیما در شرایط بحرانی قرار دارد؛

زاویه شدید مشاور رسانه ای دکتر روحانی با سیاست های صدا و سیما

در بیست‌وهشتمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات، گفت‌وگوی مفصلی با دکتر حسام‌الدین آشنا استاد ارتباطات و عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) در مورد عملکرد صداوسیما منتشر شده است که حاوی نکات متفاوت با انتقادات مرسوم، مهم و قابل توجهی است. او در این گفت‌وگو، رک و البته مستند به مسائل و مشکلات رسانه ملی و دلایل ریزش و انحصاری عمل کردن آن پرداخته است.
 به گزارش بولتن نیوز، دکتر حسام الدین آشنا استاد دانشکده ی فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق علیه السلام مشاور رسانه ای حسن روحانی است.

حضور وی در کنار حسن روحانی در مناظرات تلویزیونی و همچنین در تهیه و تدیون مستندهای انتخاباتی حسن روحانی نشان از همراهی این استاد دانشگاه امام صادق علیه السلام با حسن روحانی دارد.


دکتر آشنا با بسیاری از سیاست های صدا و سیما مخالف است . او در مصاحبه مفصل خود با بیست و هشتمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات گفته است صداو سیما شرایط بحرانی دارد.

بخش‌هایی از دیدگاه‌های وی را می‌خوانید:
-      صداوسیما اگر نگوییم بالفعل ورشکسته است ولی در شرایط بحرانی قرار دارد و این شرایط بحرانی ناشی از یک دوره غفلت طولانی است. از زمان تصویب قانون مربوط به ممنوعیت خرید، فروش و نگهداری تجهیزات مربوط به دریافت ماهواره که در سال 1373 تصویب شده و آیین‌نامه‌ اجرایی آن در سال 1384 به تصویب ‌رسیده، تا الان که در سال 1391 قرار داریم، به مدت 18 سال صداوسیما یک فرصت تاریخی داشته است برای اینکه بتواند جاذبه‌های کافی را برای کاهش استقبال مردم از ماهواره ایجاد کند.
-     تا زمان همه‌گیر نشدن دریافت برنامه‌های ماهواره‌‌ای فارسی، صداوسیما به‌طور جدی به فکر نیافتاده و در این راستا تأخیر دارد. نتیجه‌ این تأخیر اقدامات عجولانه‌ایست که امروز اتفاق می‌افتد که می‌توان از آن جمله به تأسیس و راه‌اندازی شبکه‌های به شدت تأمینی و دم‌دستی اشاره کرد.
-      بعید می‌دانم ‌کسی در صداوسیما بتواند ادعا کند برند صداوسیما امروز از سال 87 معتبرتر است. این مطلب در جلسه اخیری که در مرکز تحقیقات صداوسیما با حضور برخی استادان ارتباطات برگزار شد، مورد تصریح قرار گرفت.


-     از قول ریاست سازمان در 12 آبان 1386 اعلام شد میزان استفاده از ماهواره در ایران 32.5 درصد است و دو سال بعد در 23 آبان 1388 از قول قائم مقام وقت سازمان در همایش بین‌المللی غدیر اعلام شد 40 درصد مردم به ماهواره روی آورده‌اند. در 14 دی 1390 یکی از مسؤولان پژوهشی وزارت ارشاد در نشست تخصصي تکنولوژي تبليغ با موضوع «بررسي محتواي شبکه‌هاي ماهواره‌اي فارسي‌زبان و نقش روشنگري مبلغان» در مرکز همايش‌هاي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم یادآور شد: «متأسفانه بر اساس تحقيقات دقيقي که صورت گرفته، در سال گذشته 55 درصد مردم ايران داراي گيرنده‌هاي ماهواره‌اي بودند و 50 درصد مردم بيننده شبکه‌هاي فارسي‌زبان بوده و با دقت آنها را مشاهده و دنبال مي‌کنند». این آمار در تهران خیلی بالاتر از این حرف‌هاست. این بدان معناست که ما حدوداً در هر سال 7.5 درصد رشد مصرف ماهواره‌ای را تجربه کرده‌ایم. اگر این به معنای شکست در اثربخشی نیست، پس چیست؟

-     از منظر قیمت تمام شده هم می‌توان صداوسیما را ارزیابی کرد؛ میزان بودجه و ساعات برنامه‌های تولیدی صداوسیما مشخص است. وقتی مقدار بودجه را به تعداد ساعت برنامه‌های تولیدی تقسیم می‌کنیم، می‌بینیم صداوسیما یکی از گران‌ترین تولیدکننده‌های تلویزیونی حتی به قیمت دلار آزاد است؛ یعنی در واقع هزینه تمام‌شده محصول رسانه ملی بسیار بالاست.
-     من می‌گویم صداوسیما یک شرکت زیان‌ده است که ورشکستگی‌اش را اعلام نمی‌کند. من معتقدم صداوسیما هیچ‌گاه اجازه ارزیابی مستقل از خودش را به کسی نداده است...
 این به دلیل مصلحت بوده است؟
-         نه،‌ به دلیل اینکه سازمان قدرتمندی است. ‌این ناشی از یک انحصار است، نه مصلحت.
 اما این انحصار را قانون به او داده است.
-         نخیر، خودش تلاش کرد که این انحصار را قانونی کند.‌
 چگونه؟
این انحصار از تفسیر دو اصل 44 و 175 قانون اساسی ناشی می‌شود. در اصل 175 در آن روزهای بازنگری و تغییر قانون اساسی (9/3/1368)، حضرت امام(ره) در قید حیات بودند و مسؤولان عالی‌رتبه نظام از جمله آیت‌الله خامنه‌ای (رئیس‌جمهور) و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی (رئیس مجلس)، با سپردن صداوسیما به رهبر (حتی امام خمینی(ره)) کاملاً مخالف بودند و به صراحت و شفافیت مفاسد آن را بیان می‌کردند.


آقای هاشمی چنین استدلال کرده است
:
1ـ نظارت همیشه از بالا به پایین است، وقتی مدیر عامل سازمان را امام نصب می‌کند، سه قوه چگونه نظارت کنند بر چیزی که مسؤول اصلی آن رهبری است؟ در این صورت نظارت بر صداوسیما امکان‌پذیر نخواهد بود، یعنی همه باید نگاه بکنیم و چیزی هم نتوانیم بگوییم! این اشکال واقعاً جدی است. اگر رهبر فردا مدیرعاملی نصب کند و اشکالاتی پیش آید، کسی واقعاً نمی‌تواند چیزی بگوید. این را مطمئن باشید تا مدیرعامل مورد اعتماد رهبر باشد، کسی نمی‌تواند انتقاد کند و اگر مدیرعامل کسی را هم به آنجا راه نداد، هیچ اتفاقی نمی‌افتد، یک قدرت بسیار نیرومندی در صداوسیما به‌وجود می‌آید.
2ـ صداوسیما یکی از وسائل توجیه مردم است، از وسائل جاانداختن مسائل کشور است، شما می‌خواهید همه این کارها را به پای رهبر بنویسید!؟ اگر صدا‌وسیما بخواهد توجیه‌گر باشد، رهبر شده توجیه‌گر همه نظام!
3ـ  اگر مدیرعامل فقط از طرف رهبر باشد، ارتباطش با مسؤولان کشور بسیار ضعیف خواهد شد.
آقای هاشمی در پایان اضافه کردند که چند سال پیش که ما در صداوسیما مشکل پیدا کردیم، من رفتم خدمت امام؛ ایشان فرمودند: «من نظرم این است که سران سه قوه باید مدیرعامل را تعیین کنند» (مشروح مذاکرات بازنگری، ص 560.)
در شورای بازنگری پس از آنکه برخی از اعضای جامعه مدرسین بر انتصاب مدیرعامل از سوی رهبری اصرار داشتند، آیت‌الله خامنه‌ای در نفی دخالت رهبری در نصب مدیرعامل سازمان افزودند: «اگر رهبر در رأس (سازمان) باشد، اگر اشکالی باشد، ما از چه کسی مؤاخذه کنیم؟ دستگاه قضائی یا دستگاه مقننه که حق نظارت بر همه امور را دارند، باید سرکشی کنند، از کی مؤاخذه کنند؟ از رهبر مؤاخذه کنند که چرا صداوسیما اشکالاتی دارد؟ چنین چیزی ممکن است؟ با این کار سیئات صداوسیما دامن رهبر را خواهد گرفت، این را چیز کمی نگیرید، به‌هر حال سوءتفاهم‌هایی در مردم هست. یک وقت غفلتی پیش می‌آید، همه مردم را به رهبری بدبین می‌کند که این، هیچ به مصلحت نیست» (مشروح مذاکرات بازنگری، ص 569.)
در باره این اصل متأسفانه شورای نگهبان در تقابل با تندروی‌های مجلس ششم چنان تفسیر موسعی از صدر و ذیل اصل 175 در رابطه با رهبری ارائه کرد که عملاً مجلس را در اجرای وظیفه قانون‌گذاری محدود کرد.
 چه کسی تقاضای تفسیر کرد؟
-         آقای دکترلاریجانی، رئیس سازمان صداوسیما و آیت‌الله یزدی.
 یعنی اگر دیگری هم سؤال می‌کرد، چون مرجع پاسخگویی باز هم شورای نگهبان است، پاسخ همانی بود که داده شد.
-     نه، در شرایط دیگر شاید پاسخ متفاوت بود. می‌توانست سؤال و جواب جور دیگری باشد. شیوه سؤال کردن و تفسیر جواب هم بسیار مهم است.
 یعنی امکان تجدیدنظر در این تفسیر وجود دارد؟
-     امکان تجدید وقتی است که صداوسیما نتواند انحصارش را ادامه دهد. مگر شما در اصل 44 چه کار کردید؟ اصل 44 تصریح دارد که چه چیز دولتی است‌ اما بنا به فرمان رهبری بسیاری امور تغییر کرد. در واقع مصلحت اقتضا می‌کند که ما انحصار صداوسیما را بشکنیم.
 پس شما مدافع سرسخت انحصارزدایی از رسانه ملی هستید؟
-         من مدافع انحصارزدایی از تصدی‌گری سازمان صداوسیما هستم.
 ....
-         صداوسیما قدرت خیلی بزرگی است. صداوسیما می‌تواند یک رئیس‌جمهور را به زمین بزند و او را محبوب یا نامحبوب کند.
 ما یاد گرفتیم وقتی بحث جدی می‌شود، بحث مصلحت به میان می‌آید. این گفته‌ها به این معنی است که صداوسیما مصلحت جامعه را به مصالح خصوصی خود ترجیح نمی‌دهد؟ این را هم که می‌گوییم، عملاً به مدیران صداوسیما برمی‌گردد.
-         نه، ببینید، اشتباه نکنید. صداوسیما مصلحت کشور را مصلحت خودش می‌داند و خودش را مساوی کل مصلحت تلقی می‌کند.
 ......
-     ساختار صداوسیما چون دولتی دیده شده، مصونیت آهنین دارد، چون حاکمیت آن طرف است، در حالی که تمام موضوع رسانه این است که رسانه وسط حاکمیت و مردم است. اگر خودش را خیلی بالا کشید و به حاکمیت چسباند، همه ضعف‌هایش، ضعف حاکمیت می‌شود و اعتباری برایش نمی‌ماند. آقای احمدی‌نژاد رییس‌جمهور است. رابطه صداوسیما با احمدی‌نژاد اول دوره ریاست‌جمهوری با آخر دوره دوم ریاست‌جمهوری چرا فرق دارد؟ چرا دو سال اول ریاست‌جمهوری از او فقط گل و بلبل گفته می‌شود اما آخر دوره ریاست‌جمهوری می‌توان به‌شدت از او انتقاد کرد؟ این همان زیر سلطه قدرت بودن است. وقتی آقای رییس‌جمهور حرف زد، آقای مشایی حرف زد، آقای وزیر حرف زد، گفتیم «وزیر می‌گوید...»، یعنی گردن خودش؛ «وزیر ادعا کرد ما 2000 کیلومتر راه‌آهن کشیدیم». وظیفه رسانه است برود ببینید که این کار را کرده است یا خیر.
 اول و آخر دوره ندارد.
-     بله، اما وقتی خودش را به حاکمیت چسباند، از مزایای حاکمیت استفاده می‌کند. همین سپر آهنینش است اما از طرف دیگر، چیزهای دیگری را می‌بازد.
 بحث این است که کسی نمی‌تواند او را از حاکمیت جدا کند. حاکمیت باید این را از خودش‌ رها کند.
-         این هوش حاکمیت است که ما امیدواریم این اتفاق بیافتد که به رسانه ملی بگوید مسؤولیتش با خودش است.
 آقای دکتر! شما مخالف داشتن رسانه توسط حاکمیت هستید؟
متن کامل این گفت‌وگو در بیست‌وهشتمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات منتشر شده است.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
16
52
حرفاش منطقیه
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
به هیچ وجه موافق نیستم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
16
45
با نظر دکتر آشنا کاملا موافقم.
سرباز یک وطن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
11
33
حرف حق ردخورد نداره
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
7
18
تا یک حدی موافقم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
40
11
افکار انحرافی به معنی واقعی ایشون دارند این افکار واقعا تاسف برانگیزه.
پاسخ ها
چکش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
چرا؟ اگر ایرادی هست به چه دلیل برای ما توضیح نمیدهید؟
مرغ حق
| UNITED STATES |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
اره مثل انوسی هاست علاقه اش هم به صدا و سیما بیشتر ادم را مشکوک میکند شبیه انها هم هست . میدانم غیر قابل انتشار است ولی دل منو که خنک میکنه .
منتقد هاشمي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
31
14
صحبت هاي اين جناب به اصطلاح دكتر خيلي جالب است از سوي حكم به ورشكستگي و بحران صداوسيما مي دهند و از سوي قائلند به اينكه صدا و سيما مي تواند رئيس جمهور را زمين بزند ، ظاهرا در فتح سنگر به سنگر قرار است آخرين سنگر را هم براي خاندان هاشمي فتح كنند!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
10
7
به صحبت های این آقا تلویحا به نقش رهبری اشاره کرده توجه کنید به نحوی مقصر را رهبری جلوه داده یعنی همون خط فکری که سال 88 علیه رهبری توخیابونها شعار میدادن.در آینده نزدیک منتظر باشید تیر های انتقاد بیشتری را به حضرت آقا پرتاب گنند.اینها کمر بستند که بارهبری مقابله کنند.ابتدا میگن سیداسیما را ازرهبری باید گرفت بعد میگن قوه قضائیه،فرماندهی کل قوا و همینجور به ترتیب...............، وای از ما غافلها که پشت ولی فقیه همون را داریم خالی میکنیم
ناشناس
|
CANADA
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
2
7
پرسش اصلی اینه:
چرا قانون اساسی جوری نوشته شده که قابل تفسیره؟
اگر قانون اساسی یک کشور روشن و غیر قابل تفسیر نباشه، آن قانون میشه منشاء فساد در کشور، همانطور که امروز این را به خوبی می بینیم.
مرغ حق
|
UNITED STATES
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
4
7
چه خوب از صدا و سیما شروع کردند اختیارات رهبری را کم کنند هنوز هیچی نشده این علامت خوبی نیست و نوید دیگر دست انداریها را میدهد . بی خود جناب اختیارات صدا و سیما در دست درستی است چون شما به اهمیت ان واقف هستید و میدانید برای پیش بردن خر مراد باید صدا و سیما را در دست هاشمی و یاران او قرار دهید ولی کور خوانده اید ما هم اهمیت صدا و سیما را میدانیم که انقدر اثر گذار است که صهیونیست ها در سال میلیاردها دلار در سال برایش خرج میکنند حرفهای شما دلسورانه نیست بلکه برنامه ریزی شده و اهدافی پشت ان است که خیر همه در ان است جز کشور و ملت .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
0
5
سخنان ایشان بعضا درست و صحیح است و به نظر خیرخواهانه میرسد ولی نکته ای وجود دارد که فکر میکنم ایشان کلمه حق را در مسیر نادرست بکار میبرند . در طول حاکمیت 8 ساله اصلاح طلبان که همه را درو کردند و تا حتی در کوچکترین بخشهای دولتی هم فرمانداران خود را گذاشتند از روش حاکم بودن و اپوزوسیون بودن بهره فراوان میبردند . انان هم حاکم بودند و هم نق زن به نظام چرا که دو قوه را تحت اختیار نداشتند یکی رهبری و دیگری صدا و سیما !! حال اگر سما را هم میداتشند باز هم با صدای رساتر نق میزدند و شاهد این مدعا فرار و انحراف دوستان اصلاحات از مهاجرانی تا گنجی و غیره است . در حقیقت بیان سخنان ایشان تحویل گرفتن صدا و سیما از اختیارات رهبری و کشاندن ان به بازیهای جناحی است . د راین صورت سیما در هر دوره باید بیانگر سخنان یک جناح باشد و با در نظر گرفتن امار جوان کشور باید همیشه شاهد یک زیاده روی در نسل و احاد کشور باشیم . به اعتقاد من وجود صدا و سیما د ردست یک ولی عادل مفیدتر از گذاشتن اختیار ان در دست دولتها با گرایشات سیاسی و اعتقادی مختلف است . تصور کنید که صدا و سیما امروز در دست مهاجرانی - حجاریان - مسجد جامعی و یا کواکبیان باشد و در این صورت باید دائم تمام امور تعطیل و همزمان با انباشته شدن کیوسکها از روزنامه های مختلف و اشوبگر شاهد بسیج احاد مختلف مردم از یک خیابان به یک منطقه برای درگیری و یا خنثی کردن درگیری باشیم .
علیرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
2
4
این به اصطلاح دکتر نمی داند که باید دو گزینه با هر موضوعی با امکانات برابر مقایسه کرد ساده بگویم اجازه پخش تصاویر شبیه pmc , manoto1 را به صدا و سیما بدهید تا شبکه های ماهواره ای جمع کنند
شهیدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
3
5
این دکتر حرف بیخود میزند چرا اگر چیزی بنفع خودش نباشد باید برود ودلیل می اورند قانون اساسی درست است
رسول مبینی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
0
4
ببینید قانون اساسی چه میگوید.اگر شما خود را دلسوز نظام ومعتقد به قانون اساسی میدانید جرا از قانون عدول می کنید.اکر این معنایش ساختار شکنی نیست پس اسمش چیست .بله صدا وسیما در اینکه در جذب مخاطب حد اکثری توفیقی نداشته حرف بی راهی نیست امااینکه یکطرفه میگویید قیمت تمام شده خروجی برنامه ها خیلی گران است خوب یکطرفه به قاضی رفتن است وباید بررسی وتفحص گردد.اتفاقا تصدی گری درست وبجا باعث شد بسیاری از تفکرات منحط وساختارشکن در این رسانه نفوذ نکنند مثلا زمان دولت به اصطلاح اصلاحات افکار سروشی وگنجی وحجار زاذه وسازگارا و.. جه به روز جوانان ومردم میاورد و وضع جامعه نسبت به نفوذ وشبیخون توطئه غرب بساکارساز تر ونهادینه تر بود بنابراین اصلش را بگویید سنگینتر است که می خواهیم رسانه ای بنام صدا سیما داشته باشیم واذهان مارا برای رسیدن بقدرت وحکومت بر افکار، دوره های حکومتمان را افزایش وحتی ابدی کنیم.وهرگز اجازه ندهیم گفتمان واقعی انقلاب وخط امام راحل ورهبری نضج بگیرد وادامه یابد.
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
0
5
چگونه براساس آمار ارایه شده از طرف آقای آشنا که در سال91 تاثیر پذیران از شبکه های ماهواره ای را پنجاه درصد با رشد سالیانه 7.5 درصد اعلام مینمایند!! میتوان پذیرفت که تاثیر صدا وسیما در حدی است که میتواند رییس جمهوری را به زمین بزند ؟! آیا این توهین به رییس جمهور منتخب محترم جناب آقای روحانی نیست که به نحوی می خواهد آرا ایشان را حاصل عملکرد شبکه های ماهواره ای القا نمایند ؟؟! صد البته این یک تحلیل به سمت خود است که اهدافی غیر از منافع نظام و مردم صاحب فرهنگ ایران اسلامی رادنبال میکند و به این دلسوزیها باید کمی با دیده تردید نگاه شود.
پاسخ ها
متفاوت
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
عاشق این جملتم علی اقا
چگونه براساس آمار ارایه شده از طرف آقای آشنا که در سال91 تاثیر پذیران از شبکه های ماهواره ای را پنجاه درصد با رشد سالیانه 7.5 درصد اعلام مینمایند!! میتوان پذیرفت که تاثیر صدا وسیما در حدی است که میتواند رییس جمهوری را به زمین بزند ؟!
ناشناس
|
LEBANON
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
2
5
ایشان در دانشگاه نیز تفکرات من در آوردی زیاد داشت. یک ماه معاون یک وزارت شد کل وزارت را هوا کرد حال انشاء الله کل ریاست جمهوری را هوا نکند؟
مهدي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
1
4
بولتن عزيز خواهش ميكنم اين نظر رو درج كنين شايد حرف دل بعضي دوستان باشه و اميدوارم باعث روشن شدن بعضي موارد بشه.
سوال مجله مديريت ارتباطات: بحث این است که کسی نمی‌تواند او(صداوسيما) را از حاکمیت جدا کند. حاکمیت باید این را از خودش‌ رها کند؟
دكتر آشنا : این هوش حاکمیت!!! است که ما امیدواریم این اتفاق بیافتد که به رسانه ملی بگوید مسؤولیتش با خودش است.
آقاي آشنا منظورشون از حاكميت در اين جمله فقط و فقط مي تواند مقام معظم رهبري باشد چون كسي غير از ايشون نميتونه صداوسيما رو از حاكميت جدا كنه.بذارين حداقل تنفيذدولت رو از رهبري بگيرين و بعد اون روي خبيثتون رو برملا كنين كه هدف اصليتون از اومدن توي صحنه انتخابات در اصل پايين كشيدن رهبريه كه آرزوش رو به گور خواهيد برد.امروز كه اين جوري بگين واي به حال دو سه سال ديگه.احتمالا مثل دوستاي دولت اصلاحات (آغاجري-سروش-اصغر زاده و ... )خود خدا رو هم قابل محاكمه ميدونين.دوستان يه سرچي توي اينترنت بكنن تا حرفاي رفيقاي آقاي آشنا رو در 8-9 سال پيش بخونن ببينن باورشون ميشه كسي توي ايران همچين حرفايي رو زده باشه؟؟لطفا اين جمله رو سرچ كنين "جملاتی که باعث نابودی اصلاح طلبان شد ".
ثانيا فقط جهت اطلاعتون عرض ميكنم كه هر كجا كه مجلس درخواست تحقيق و تفحص از سازمانهاي تحت امر رهبري رو داده،ايشون با كمال بزرگواري اجازه فرمودن.
ثالثا اينكه آقاي آشنا و ديگر هم پالكيهاشون بدونن كه تا وقتي امثال اين حقير حتي يكيمون هم زنده باشيم نميذاريم هر ... كه دلتون خواست بخورين و به گوشه عباي مبارك رهبري هم اهانت كنين.گذشت اون زمان دولت هفتم و هشتم كه هركاري دلتون خواست كردين و حضرت آقا با بزرگواري ازتون گذشتن.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
کاملا موافقم. حرف دل ما رو زدید.
متینا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
1
1
باشه ، تو خوبی!!!!

نکنه خونتون ماهواره دارین آقای دکتر؟؟؟
mojtaba
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
1
0
خیلی خوبه مرسی
مجتبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
0
1
یه سوالی برای بنده پیش آمده آقای حسم الدین آشنا داماد دری نچف آبادی است؟ شنیدم ایشان یه زمانی معاون ایشان بوده ؟ می دانید بعضی مواقع چیدن بعضی اطلاعات در کنار هم به یک تحلیل عالی می رسیم
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین