کد خبر: ۱۴۵۴۰۷
تعداد نظرات: ۴۷ نظر
تاریخ انتشار:
گزارشات تحلیلی بولتن در خصوص عملکرد شهرداری(1)

تداوم سیاست های قالیباف در دولت، مشکلات را بیشتر می کند / آیا قالیباف کشور را هم مانند تهران اداره خواهد کرد؟!

گروه سیاسی - در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، لازم است که عملکرد مدیریتی نامزدها در مراکز دیگر مورد نقد و بررسی قرار گیرد. در این راستا، بولتن نیوز، عملکرد مدیریتی و دیدگاه  نامزدها را مورد بررسی قرار می دهد و آمادگی دارد که با هر یک از نامزدهای محترم یا اعضای تیم ستاد انتخاباتی ومقامات مسوول این ستادها در زمینه انتقادهای مطرح از سوی رای دهندگان گفت وگو کند...



به گزارش بولتن نیوز، آقای محمد باقر قالیباف یکی از مدیرانی است که در سال های اخیر، در کنار کارهای مفیدی که در سطح شهر تهران انجام داده و نباید نادیده گرفت، با انتقادهای بسیاری از سوی شهروندان و کارشناسان، به دلیل نگاه غیر کارشناسی به مسائل مدیریت شهر تهران همراه بوده است و نحوه درآمد وهزینه در تهران به شکلی بوده که نه تنها باعث ساماندهی نشده بلکه عملا مناطق مسکونی، تجاری، و مرکز و حتی اطراف شهر را با مشکلات عدیده ترافیک، شلوغی، سروصدا، رشد هزینه های زندگی شهری و... مواجه کرده است.
تراکم فروشی، تغییرکاربری، ساخت برج های مسکونی و تجاری در مناطق مسکونی، افزایش ترافیک و مشکلات مردم در محل و مناطق مختلف شهر تهران، افزایش قیمت مسکن در تهران، و اجاره خانه متاثر از رشد هزینه فروش تراکم و ساخت و سازها، وجود یک میلیون خانه خالی با وجود افزایش ساخت و سازها، بی توجهی به ابزار مالیات و عوارض برای ساماندهی شهر تهران، و.... انواع انتقادهایی است که از سوی کارشناسان مطرح شده و تهران را به یک کلان شهر نابسامان تبدیل کرده است.

در حالی که با این همه بودجه و امکانات که از یک وزارتخانه بزرگ دولتی بیشتر است و با این همه درآمد و ساخت وساز و فعالیت، انتظار می رفت که 5 شهر مانند تهران به سمت ساماندهی حرکت کند و با مشارکت خود مردم، مشکلات کاهش یابد اما روش های مدیریتی آقای قالیباف و شهرداری و تداوم سیاست های غلط تراکم فروشی از گذشته تا امروز، مشکلات را بیشتر کرده و مجموعه ای از مناطق مسکونی در کنار تخریب واحدها، ساخت وسازهای بی رویه، برج سازی، ایجاد مناطق تجاری در مناطق مسکونی و ترافیک و گرفتاری های حاصل از آن ... را شاهد بوده ایم و با این که رقم گردش مالی چند برابر شده اما این مسائل به رفاه و ارامش منجر نشده بلکه گرفتاری ها را افزایش داده و قیمت مسکن و اجاره را در تهران بالا برده و همچنان معضلات پیش روی شهروندان در حال افزایش است....
حال سوال اصلی این است که آیا آقای قالیباف بنا دارد همان روش کسب درآمد بیشتر و نابسامانی و بی انضباطی در شهر تهران را برای کل کشور نیز مورد توجه قرار دهد؟



عدم همکاری آقای قالیباف با همه دستگاه های اجرایی و قوا و نهادهای مدنی، گواه این موضوع است که ایشان اعتقادی به تشکیل دولتی از شایسته ترین ها و همکاری همه گروه های سیاسی ندارد. در حالی که باید پذیرفت که روش قبلی یعنی تزریق پول بیشتر، تراکم فروشی و فروش نفت و بودجه و واردات بیشتر، راه حل مسائل تهران و کشور نیست و کار دولت و شهرداری باید با تدبیر به پیش برود...
درشرایطی که مردم انتظار کاهش مشکلات را دارند و مشکلات مالی، کاهش فروش نفت، کسری بودجه سال جاری دولت، مشکلات اقتصادی را افزایش داده است، رئیس جمهور آینده باید دولتی را تشکیل دهد که اعتقاد به وحدت ملی و همکاری همه افراد و گروه ها را داشته باشد.
به گزارش بولتن نیوز، این در حالیست که عدم همکاری آقای قالیباف در شهرداری با مجموعه دستگاه های اجرایی و قوای مختلف و نهادهای مدنی وعمومی وبی توجهی به نظر کارشناسان دلسوز عمران و مدیریت شهری، گواه این موضوع است که ایشان اعتقادی به این گونه همکاری ها، تشکیل دولتی از شایسته ترین ها و همکاری همه گروه های سیاسی برای سازماندهی نیروهای موجود و جلب مشارکت همه مردم ایران را ندارد. در حالی که باید پذیرفت که روش قبلی یعنی تمرکز مدیریت دردست چند نفر و یک گروه محدود از آدم های سیاسی، تزریق پول بیشتر، تراکم فروشی و فروش نفت و واردات بیشتر، راه حل مسائل تهران و کشور نیست...
اگر بنا باشد که نامزدهای انتخابات و منتخبان مردم همچنان به خود و دوستان وهمکاران خود تکیه کنند و به همکاری با سایر قوا و افراد وگروه ها توجه نکنند و خود را جدای از دیگران را ببینند، نتیجه همان می شود که در 8 سال گذشته کم و بیش با آن مواجه بوده ایم و امکان استفاده از توان کارشناسی موجود کشور را نداشته باشیم.

محمود احمدي نژاد حداقل يكبار در لفافه گفته است كه پس از پيروزي در انتخابات رياست جمهوري دوره نهم، به صورت مكتوب از همه كانديداهاي اصولگراي آن انتخابات درخواست نموده است، نظرات، پيشنهادات و مواردي را كه مي توانند به دولت كمك كنند، اعلام نمايند، اما جناب قاليباف از همان ابتدا اعلام كرده است كه به هيچ وجه تمايلي به همكاري با رئيس جمهور جديد ندارد و البته جناب سردار خود بيش از هر كس به صحت اين ادعا واقف بوده و اين بهترين گواه براي آن است كه موضع عدم سازگاري و همكاري در اين ميانه از آن كيست؟

این در حالیست که حل مسائل کشور و همچنین حل مسائل پایتخت یعنی تهران که 25 درصد رفت وآمد جمعیت، اقتصاد، گردش مالی و... متعلق به شهر تهران است باید باهمکاری دولت و شهرداری انجام شود.

اما این عدم همکاری در 8 سال گذشته، نه تنها باعث انتقاد شهرداری با عنوان کمبود بودجه و عدم حمایت های مالی و سیاست گذاری  دولت شد بلکه دولت و رئیس جمهور نیز در مقاطع مختلف، برخی مسائل و مشکلات شهر و کشور را به شهرداری ها به خصوص شهرداری تهران ربط دادند.
این نکات نشان می دهد که متاسفانه روحیه همکاری بین آقای قالیباف و همکاران ایشان با دولت و دستگاه های اجرایی  وجود نداشته است. این در حالیست که مسائل متعدد امروز کشور  و شهری مانند تهران که به اندازه یک دولت و یک کشور مشکل دارد، نیازمند روحیه همکاری بین رئیس جمهور آینده با سایر افراد و نهادها و دستگاه های اجرایی و حتی گروه های سیاسی مختلف است.
اگر بنا باشد که نامزدهای انتخابات و منتخبان مردم همچنان به خود و دوستان وهمکاران خود تکیه کنند و به همکاری با سایر قوا و افراد وگروه ها توجه نکنند و خود را جدای از دیگران را ببینند، نتیجه همان می شود که در 8 سال گذشته کم و بیش با آن مواجه بوده ایم و امکان استفاده از توان کارشناسی موجود کشور را نداشته باشیم.



به عبارت دیگر، با این که بودجه جذب شده و درآمد نفتی کشور در این 8 سال به اندازه کل تاریخ صنعت نفت کشور بوده است و شهرداری نیز از طریق تراکم فروشی گسترده، تغییر کاربری و ایجاد مناطق تجاری، نظامی و... در مناطق مسکونی درآمد زیادی را جذب کرده است اما نه تنها را سامان نداده است و انواع مشکلات را در تهران از قبیل تمرکز جمعیت و شلوغی و بی نظمی و تراکم فروشی و ساختمان های بلند و ترافیک و مشکل حمل و نقل ، افزایش هزینه های زندگی، مشکل خانه های خالی، رشد اجاره و قیمت مسکن و... شاهد هستیم بلکه باید توجه داشت که با این بودجه ای که شهرداری داشته و از بودجه بسیاری از وزارت خانه های کشور بالاتر بوده است امکان ساماندهی و ساخت سه شهر وجود داشته است.
اما درعمل ساخت و ساز بیشتر به افزایش مشکلات بیشتر و مصرف پول بیشتر شهرداری به گرفتاری ها و مشکلات جدید انجامیده است.

نوع نگاه سیاسی در شهرداری به جای نگاه عمرانی نه تنها به سیاست گذاری و تدبیر مناسب و اتخاذ سیاست های مالیاتی وعوارض و... که به کاهش مشکلات بیانجامد  منجر نشده است بلکه توجه سیاستمداران و سرمایه داران و رانت جویان را به ساخت و ساز و برج سازی و تغییر کاربری  و شکل گیری یک شهر بزرگ با هزاران مشکل معطوف کرده است و این افراد به جای این که آرامش را در شهر ایجاد کنند در هر جایی برج های بلند و انواع ساختمان را ساخته اند و با وجود یک میلیون خانه خالی در تهران، هنوز بسیاری از مردم مشکل اجاره سنگین و بی خانمانی را دارند.
هر روز در تهران واطراف تهران شاهد انواع مشکلات دراتوبان ها و جاده ها و پل ها هستیم.



آقای قالیباف و شهرداری به جای توجه به مسائل شهرداری به مسائل سیاسی و زمینه سازی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری و جلب توجه مردم بیشتر توجه داشته است و به جای حل ریشه ای مسائل و مشکلات تهران و کاهش تمرکز امکانات و توزیع آن، مشکلات را بیشتر کرده وحتی بهره برداری از اتوبان امام علی از دارآباد تا جنوب تهران را در آستانه انتخابات ریاست جمهوری انجام داده است.
اقای قالیباف و شهرداری تهران انواع سایت و روزنامه را برای اثرگذاری بر شرایط سیاسی کشور ایجاد کرده و این تعداد رسانه حتی از رسانه های طرفدار دولت هم بیشتر است.

موضوع تامین بودجه 2 میلیارد دلاری چه بود؟

موضوع عدم تامين كمك 2 ميليارد دلاري مصوب مجلس و مجمع تشخيص مصلحت نظام به شهرداري براي توسعه مترو با گذشت قريب به سه سال، از آن دست مسائلي است كه عدم تخصيص آن حتي بيشتر به مذاق جناب سردار و حاميان و طرفداران ايشان خوش مي آيد، چرا كه در صورت تخصيص، يقينا تا كنون اين رقم هزينه شده بود، اما امروز همچنان بهانه اي است براي تخطئه دولتي كه فقط يك پاسخ در برابر اين فشارها دارد و آن هم اصل 75 قانون اساسي است كه دوستان و حاميان و در راس ايشان جناب سردار همچون تصويب كنندگان اين قانون، به اين بند بيّن و آشكار و شفاف قانون اساسي بی توجه هستند.
اصل ۷۵ تصريح دارد كه "طرح‏هاي قانوني و پيشنهادها و اصلاحاتي که نمايندگان در خصوص لوايح قانوني عنوان مي‌کنند و به تقليل درآمد عمومي يا افزايش هزينه عمومي مي‌انجامد، در صورتي قابل طرح در مجلس است که در آن، طريق جبران کاهش درآمد يا تأمين هزينه جديد نيز معلوم شده باشد. اتفاقا اصل مخالفت و دليل مخالفت شوراي نگهبان، نيز همين است كه محل تامين اين رقم كه برابر با حدود 2 درصد بودجه هاي ساليانه كشور است، كجاست؟
آيا ايران، فقط تهران است؟ آيا با رفع مشكل متروي تهران، مشكلات حاجي آباد هرمزگان، دزفول خوزستان، رشتخوار خراسان رضوي، ايرانشهر سيستان و بلوچستان، ايوان و چرداول ايلام و همين نزديكتر، شهريار و رباط كريم و دماوند، بيخ گوش تهران هم مرتفع مي شود؟

رسانه های حامی شهرداري در ليست كردن خدمات شهرداري فارغ از اينكه اين خدمات با چه قيمت و تبعاتي صورت مي گيرد، يكي از آخرين اين خدمات، يعني احداث پياده رو حدفاصل ميدان امام حسين (ع) تا ميدان شهدا را نيز آورده اند كه ايشان را به موضع اعضاي شوراي شهر تهران در برابر اين اقدام ارجاع مي دهيم كه حتي آنان از مراحل و زمان مطالعه، طراحي و آغاز اجراي آن كاملا اظهار بي اطلاعي كرده و حتي با اجراي آن مخالفت ورزيدند، اما خود كرده را تدبير نيست


رسانه شهرداری، اشاره رئيس جمهور به كنده شدن درختهاي يك بلوار و نيافتن آدرس اين بلوار از سوي مسئولان شهرداري را محور ديگر عتاب هاي خود قرار داد. در حالی که اگر شهرداري براي بيشمار تصاويري كه علاوه بر انتشار در رسانه هاي مكتوب و ديجيتال، بارها از سيماي جمهوري اسلامي ايران پخش شده كه عده اي چگونه عرصه هاي طبيعي و به ويژه در ارتفاعات بيش از 1800 متر شهر را جولانگاه ساخت و سازهاي كاسبكارانه خود كرده اند، اقدامي صورت داد، قطعا آدرس آن يك بلوار كه نه، بلوارهايي آنچنان را می توان ارائه داد.

فرياد و فغانهاي عدم كمك دولت به شهرداري تهران در حالي است كه فهرست زير بخشي از كمك هاي دولت از سال 85 تا 91 را شامل مي شود:
كمك‌هاي واگذار شده به شهرداري تهران از سال 1385 تاكنون
الف) اعتبارات پرداختي (طي سال‌هاي 1385 الي 1391) حدود 5 هزار و 530 ميليارد تومان به شرح زير:
1- پرداختي مستقيم توسط خزانه به شهرداري تهران مبلغي بالغ بر 3500 ميليارد تومان.
2- پرداختي توسط سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي وزارت كشور مبلغ 1760 ميليارد تومان.
3- پرداختي بابت يارانه بليط مترو و اتوبوس بالغ بر 270 ميليارد تومان.

ب) حمل و نقل همگاني درون شهري
1- 4.6 برابر شدن واگذاري اتوبوس با يارانه 82.5 درصد به نسبت دولت هشتم (4250 دستگاه در دوره زماني فوق و 915 دستگاه در دولت هشتم)
2- واگذاري 50366 دستگاه تاكسي بشرح ذيل:
2-1 تعداد 40 هزار خودرو مسافربر شخصي در طرح ساماندهي تبديل به تاكسي شده است.
2-2 تعداد 10 هزار و 366 دستگاه تاكسي با تسهيلات 5 تا 7 ميليون تومان نيز تاكنون واگذار شده است.
* براي خودروهاي فرسوده مبلغ 1.5 ميليون تومان قيمت خودرو و 5 ميليون تومان وام كم بهره پرداخت شده است و خودروهاي نو با تغيير كاربري به تاكسي تبديل شده است.
* قبل از دولت نهم كل تاكسي‌هاي فعال تهران 41 هزار دستگاه بوده است. يعني تعداد تاكسي ها حدود دو برابر شده است.
3- براي اولين بار واگذاري 6 هزار و 373 دستگاه ون با تسهيلات 10 ميليون تومان وام كم بهره. (در دولت نهم)
ج- ساير مساعدت‌هاي صورت گرفته:
1- گشايش اعتبار اسنادي LC توسط كنسرسيوم سه بانك داخلي به مبلغ 532 ميليون يورو براي خط 4 متروي تهران كه با ضمانت 480 ميليون دلاري آن (سهم دولت) توسط وزارت كشور صورت پذيرفت.
2- كمك به ترخيص 49 دستگاه واگن متروي تهران از گمرك با اعطاء كمك 25 ميليارد توماني وزارت كشور و تقويت متروي تهران – كرج با 12 واگن و 4 لوكومتيو جديد به ارزش 30 ميليارد تومان، (با يارانه صددرصد دولتي) در دولت دهم.
3- حل اختلاف مالي قديمي شهرداري تهران با بانك‌هاي داخلي و تهاتر و تقسيط بدهي حدود 800 ميليارد توماني متروي تهران به بانك‌هاي داخلي با دستور ويژه رياست محترم جمهور توسط وزارتين كشور و امور اقتصادي و دارايي.
به نظر مي رسد، جناب سردار قالیباف و همکاران ایشان ايشان توقع دارند، رئيس دولت و جمهور همه كارهاي مملكت را وانهاده و ايشان را در رتق و فتق مشكلات كلان شهر تهران ياري كند، تا بلكه ايشان هم از رهگذر اين اتفاق، فاصله خيابان بهشت تا پاستور را در ايام باقيمانده تا انتخابات به هر ترتيب بپيمايد


مشارکت شهرداری در ساخت و سازها و برج ها


- چه توجيهي براي مشاركت شهرداري در ساخت واحدهاي تجاري و اداري در جاي جاي شهر وجود دارد، كه اگر نبود اين مشاركت فرصت طلبانه و سودجويانه، شايد هر كسي فرصت نمي يافت در نقطه نقطه شهر، ساختماني بسازد كه سر به فلك ساييده و علاوه بر تهاجم به حريم همسايه ها، نور و هوا و نماي خانه هاي آنان را نيز ذايل كند.

ارگان مكتوب شهرداري به پروژه هاي اجرا شده و در دست اجراي اين نهاد در تهران اشاره كرده است كه گره گشايي هر يك از آنها از مردم، يقينا دست مريزاد دارد، اما چند سوال در اينباره وجود دارد: اول اينكه در اجراي اين پروژه ها، تا چه حد به هويت و معماري شهر توجه شده است؟ و ديگر اينكه در اجراي اين پروژه ها چقدر منافع مردم در نظر گرفته شده است و چقدر وجهه تبليغاتي اين پروژه ها مورد نظر شهرداری بوده است؟ و آخر اينكه چرا پس از هفت سال، امسال و در آستانه انتخابات رياست جمهوري يازدهم اجراي پروژه هاي بزرگ و دهان پركن شهري مانند فضای سبزها و بوستان ها و پارک ها و بزرگراه امام علی ...اينچنين افزايش يافته است؟
اگر مسائل اساسی و ریشه ای شهر تهران و ساماندهی شهری همراه با آرامش و رفاه و خلوت شدن و کاهش سروصدای و رفت و آمد شبانه کامیون ها مورد توجه قرار می گرفت و مزاحمت شبانه انواع کامیون خاک برداری و حمل زباله و... که به ساخت و سازها مشغول هستند وخانه های یک و دو طبقه را تخریب و 5 طبقه و برج می سازند کاهش می یافت و تغییر کاربری مسکونی به تجاری را شاهد نبودیم آیا شهر بهتری برای مردم نداشتیم؟
آیا مردم فقط به چند فضای سبز و پارک و یک اتوبان مانند اتوبان امام علی نیاز دارند یا باید شهری داشته باشند که سروصدا وشلوغی کمتری داشته باشند ترافیک روان داشته باشند دست انداز و چاله و خطر نداشته باشند، امکان استفاده از نور و هوا در خانه خود داشته باشند، آلودگی هوا درزمستان خطر را برای کودکان و نوجوانان ایجاد نکند ....؟
این چه نوع مدیریت و سیاستی است که مسائل اصلی را رها کرده اید و به ساخت و ساز وتراکم فروشی و تغییر کاربری پرداخته اید؟
چرا سیاست تشویق مردم از طریق مالیات و عوارض را پیگیری نمی کنید و چرا این همه دست بساز و بفروش ها را باز گذاشته اید که همه جا را تخریب کنند و ساختمان و برج بسازند و زندگی را سخت تر کنند و قیمت مسکن را چند برابر کنند  ؟ طوری که در طول یک سال گذشته 75 درصد رشد قیمت مسکن داشته ایم و عملا زندگی برای شهروندان وخرید خانه و اجاره خانه بسیار مشکل و غیر ممکن شده است!
این نوع چه نوع سیاست گذاری است که هر روز مشکل شهروندان تهران را سخت تر و تامین هزینه زندگی را غیر ممکن کرده است و گرانی خانه و اجاره خانه، ترافیک، سروصدا، آلودگی هوا، مشکل مناطق مسکونی درکنار واحدهای تجاری و... را تشدید کرده است؟ آیا آقای قالیباف می خواهد کشور و دولت را نیز مانند شهرداری و سیاست های شهرداری اداره کند؟
آیا می خواهد آن چه در تهران ایجاد کرده و مشکلات را تشدید کرده به تمام کشور گسترش دهد؟
آیا بهتر نیست که اجازه دهد کسانی انتخاب شوند که قادر باشند از این تب گرانی و بی نظمی و بی انضباطی در مسائل مالی و ساخت و ساز و مسائل شهری و گرانی و بیکاری و... بکاهند؟
آیا شما استراتژی مناسبی برای مسائل کلان، اقتصاد، سیاست، رابطه با کشورهای غربی، تجارت جهانی، صنعت نفت، تولید و بیکاری و تورم، مسائل اجتماعی، رسانه ها و نهادهای اجتماعی، مسائل فرهنگی کشور و جوانان و... دارید که پابه میدان گذاشته اید؟
ممکن است که اعلام کنید استراتژیست و برنامه ریز شما در اقتصاد و فرهنگ و اجتماع وسیاست و ورزش وسینما ورسانه و .... کیست؟
آیا برنامه مکتوبی در فاصله 20 روز مانده به انتخابات دارید که رسانه ها آن را نقد کنند و توضیح بخواهند؟
یا قرار است ظرف مدت کوتاهی رای جمع کنید و دوباره 8 سال کشور بدون برنامه مشخص به پیش برود؟

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۴۷
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۴۱
متحیرالدوله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
15
36
با توجه به اینکه اکثر مناطق تهران روی گسل زلزله قرار
دارد و نیز دارای بافت فرسوده و آسیب پذیر میباشد تلاش برای توسعه بی رویه تهران و خالی شدن اکثر روستاها و شهرهای کوچک از جوانان و کشاورزان و گسیل آنان به تهران اگر عامدانه نباشد جاهلانه است برای آبادی تهران . ایران را ویران نکنید .
پاسخ ها
حسین سوری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
به نظر من بهترین رییس جمهور میتواند باشد ... گ

فردی آگاه و مدبر به امور شهری که واقعا به فکر

کارگران بوده در طول مدیریت خود ...

درود بر قالیباف ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
22
30
دلم ميخواد يه واقعيتي رو بگم سر دلم مونده من در مسير رفت و آمدم به دانشگاه بايد دوتا اتوبوس سوار شم كه سر جمع با رفت و آمد و معطلي هاي اتوبوس چهار ساعت هر روز در اتوبوسم خدا شاهده اتوباس هايي كه داخل پيانه هست قرازه و از كار افتادن وقتي داخلش ميشيني بوي دود خفت ميكنه راننده ها هم كه جديدا تا بيخ اتوبوس پر نشه حركت نميكنند و نيم ساعت آدمو معطل ميكنند هر روز دارم از كنار اين اتوبان ها ميگذرم جديدا يه درياچه بالاي شهر تهران درست شده و چندين و چندين پارك يعني تهراني هاي بالا شهري كاملا در رفاه قرار دارند اما متاسفانه به پايين شهر رسيدگي خوبي نشده ميگم من نميگم زيبا سازي شهر صورت نگيره اما اين هزينه هاي كلاني كه داره براي ساخت پارك و تفريح گاه مصرف ميشه رو خب بريزيد يه جايي كه مردم استفاده كنند و انقدر زجر نكشن بابا پنج تا اتوبوس بخريد كه با اون پنج تا شغل هم درست بشه آخه اين همه هزينه ميريزيد تو اين پاركا خدا راضيه اگر باور نداريد بريد يه سري به اين پيانه ي شهيد حقاني بزنيد از مسافر هايي كه تو اتوبوس نشستند بپرسيد چه زجري ميكشن حالا بگيد من دروغ ميگم يه بار شد مردم به طور مستقيم شهردار مناطق مختالف رو از نزديك ببينند اصلا يه بار شد پاي حرف و درد و دل مردم بشينند بله آقاي قاليباف زير اين پوشش زيبايي كه درست كردي خيلي كارهاي واجب حل نشده هست من از بولتن خواهش ميكنم نظر منو نشون بديد چند بار زنگ زدم به شهرداري گفتم اين وضع و درست كنيد هي اعتراض كردم اما كو گوش شنوا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
نميدونم اينايي كه منفي ميدن چي فكر ميكنند خب باور نكنيد مهم نيست انگار شما جزو مرفهين بي دردي هستيد كه ماشين زير پاتونه تو اين گرما باد كولر ماشين بهتون ميخوره نميفهميد من يكي چه زجري ميكشم
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
اگه مطالبی که گفتید درست باشه پس افرادی که دم از مدیریتی اجرایی آقای قالیباف میزنند. این مدیریت کردن شیفته شون کرده؟
من تهرانی نیستم ولی می دانم که حمل و نقل عمومی یکی از مهمترین وظایف شهرداری است. با وجود چنین مشکلاتی مسلماً چنین هزینه های گزاف به خیر و صلاح مردم نیست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
51
10
خيلي دلش ميخواست پل طبقاتي صدر تو فروردين تموم بشه نشد آقاي قاليباف كه به اسم خودت تموم كني عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
مهم نیست عزیزم چون بزودی و قبل از 24 خرداد افتتاح میشه همونطور که بروژه عظیم بزرگراه امام علی رو تموم کرد به نام خودش
قالیباف اینقدر کارای خوب به نام خودش زد که دیگه نیازی به پل صدر نداره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
افتتاح نشده وگرنه مربوط به زحمات ایشونه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
14
34
با اين كه طرفدار احمدي نژاد نيستم اما يه حرف خوب زده گفت اگر سال ها پيش امكانات را عادلانه در سراسر كشور مخصوصا روستا ها توزيع ميكرديم امروز شاهد اين هزينه هاي كلان براي ساخت اتوبان و پل در تهران نبوديم امروز شاهد آلودگي هوا به اين شدت نبوديم اين يكي رو راست ميگه براي ساخت يك پل در تهرا هزاران ميليارد تومن هزينه ميشه با اين پول ميشد خيلي از روستا ها رو آباد كرد و اشتغال درست كرد و از مهاجرت بي رويه به تهران جلوگيري كرد
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
استدلالی منطقی است.
موافقم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
22
33
خیلی دلتون می خواد که از جلیلی یه احمدی نژاد دیگه بسازید. اما دیگه÷ خام شما نمیشیم. البته از روی شما که هیچوقت کم نمیشه هم تعجب نمی کنم. خیلی پررواید.
پاسخ ها
ناشنایس دیگر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
خوب برادر(خواهر)عزیز خام که چه عرض کنم!
اصلا گرم هم نشید!!
مگه آسمون به زمین میاد و زمین به آسمون میره؟
اصلا کی گفته که جلیلی ،احمدیه. احمدی جلیلی!
درود بر جلیلی
مصطفی 13
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
12
23
کشور با حرفای شیک و کارای کاغذی شیک درست نمیشه برادر دکتر مملکت با حرکت جهادی واقعی درست میشه
پدرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
13
35
توقع دارید که شهردار تهران بره روستای ایران رو آباد کنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
نخير واقعيت شهر تهران ومشكلاتش خيلي تلخه فقط به ظاهر شهر رسيده
محمدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
نه بابابه همون پایین شهرتهرانم برسه شاکاررده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
6
36
داستان چیه بولتن جوووووووووووووووون!

خط عوض کردی؟!؟!؟!
حافظ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
17
41
قالیبفا با این همه ادعا نتونه کشور رو اداره کنه ، جلیلی میتونه ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
وجدانا" کدام کارآیی بیشتری دارند؟؟؟

پر ادعـــای پرهیــاهو؟؟؟

یا دکتــــر سعیـــــد جلیلـــــــی: پرکــار و بــی هیـــاهــــو و بــدون جنجـــال و سر و صــدا مثمـــر ثمـــر بــودن!
امیرحسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
8
36
بسم رب الشهدا و صدیقین
فقط یه چیز میتونم بگم: انصافا بی انصافین!!!!!!!!!!!
شما از نامزدی حمایت میکنین که من به شخصه حاضرم پشت سرش نمازمیتونم آقای جلیلی برای من خیلی قابل احترامه ولی یا این بی انصافی که از شما دیدم خیلی دلم گرفت
تا کی میخوایم یا تخریب همدیگه به قدرت برسیم؟ آیا گفتمان انقلابی که آقای جلیلی از روی اعتقادش ازش دم میزنه به شما این اجازرو داده که به همین راحتی اطلاعات غلط و بی پایه و اساس رو به مردم القا کنید وناجوانمردانه این همه تلاشو زحمت زیر سوال ببرین!!!!!؟؟؟؟؟
اگر شما که ادعای ولایی بودن و سرباز رهبری بودن رو دارین به این راحتی بی تقوایی کنید و این همه تلاشو فعالیت رو به احداث یک اتوبان و چند فضای سبز تعبیر کنین ، پس از دیگران که توقعی داشته باشیم
تورو به روح شهدا و امام از این کارا دست بردارید افرادی که به راحتی در سایت شما بهشون عنگ زده میشه همه از سربازان رهبر و نیروهای این انقلاب هستند.
یا این کارتون حداقل چهره آقای جلیلی رو خراب نفرمایید.
اگه این نظر رو در سایت نگذارین اوج انتقادپذیریتون رو نشون دادین
یا علی مدد و به امید خلق حماسه سیاسی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
دوست عزيز ما نميگيم اينا نباشه ميگيم همه چي موازي با هم حركت كنه وقتي اوضاع حمل و نقل عمومي شهر خوب نيست چرا بايد اين هزينه ها صرف ساخت درياچه و باغ و بوستان بشه الان در شمال شهر بيش از حد نياز تفريحگاه درست شده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
در ضمن آقا ي محترم بنده كه از اين هزينه ها شكايت كردم طرفدار آقاي جليلي نيستم سياه نمايي هم نميكنم دست قاليباف هم درد نكنه زحمت كشيد هر جا كه خدمت كرده خدا خيرش بده اما باور كن عدالت در شهر تهران خوب توزيع نشده پايين شهري ها مشكلات زيادي دارند آلودگي صوتي آلودگي هوا و ترافيك سر سام آور دوست عزيز حال اونا رو هم درك كن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
32
16
قالیباف میخواد ظاهر رو شیک نشون بده بیخیال باطن شهر. هرچقدر هم خوب باشه رئیس جمهور باید رجل سیاسی باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
آفرین

دقیقا" همینه!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
21
14
بولتن هیچ معلوم هست داری چیکاررررر میکنی؟قصدت چیه از اینگونه گزارشهاو تحلیلها این اماری که گرفتید مشخصه که تو کارتون موفق بودید و کاربران این سایت رو خوب شستشوی مغزی دادین چون من توی هر سایتی رفتم اقای حسن روحانی پیشتاز بودن غیر از سایت شما
پاسخ ها
محمدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
تاجایی که ما میدونیم قالیباف پیشتازبوده,شمامراقب باش به کدوم سایتاسرمیزنی
بنده خدا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
جل الخالق .... حسن روحانی؟!!!
دیگه چی؟ ما نمی خواهیم باز هم به دنبالد آقایوت مدل توسعه غربی بریم. راهی که غربی از رفتن پشیمونه شعار حرکت این دوستانه . . . .ای برما ...
سما
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
به حق چیزای نشنیده!!! آقای روحانی؟ عجب بابا نمردیم و معنی پیشتازیم برامون معلوم شد...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
12
10
چه قدر گرفتی قالباف و خراب کنی چرا دم انتخابات نقدکردنت گرفته مردم ازتو خیلی باهوش ترن مزدور
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
9
61
عدم همکاری قالیباف با دولت!
تا قبل از احمدی نژاد شهردار تهران در جلسات هیئت دولت شرکت میکرد ولی از زمان دولت نهم دیگه شهردار نمیتونه شرکت کنه
خوبه رزومه شهرداری تهران را بخونید
تهران درسال2008 جزو 8شهر برتر دنیاقرار گرفته
در بحث مدیریت شهری و حمل و نقل در سال2011شهر اول جهان و بالاتر از توکیو و مکزیکوسیتی
بزرگراه امام علی بعد از 40سال ساختش تمام شد
تونلهای امیر کبیر،توحید،رسالت و نیایش
بزرگراه صدر،شهید خرازی،تعریض بزرگراه آزادگان همه و همه گره کور ترافیک تهران را کاهش داد.
بوستانهای نهج البلاغه،ولایت،چیتگر،آبشار تهران و باغ پرندگان همگی برای تنفس تهران ساخته شده
آیا قیمت مسکن را شهرداری باید کنترل کنه یا دولت
فرمودید عدم همکاری با قوای دیگر!
رؤسای قوای مقننه و قضاییه که از عملکرد شهرداری تهران تقدیر کردن
یا نیومدن حتی یکی از نمایندگان دولت در افتتاح طرحهای بزرگ عمرانی در تهران عدم همکاری شهرداری با دولت است یا دولت با شهرداری
آبگرفتگی دو سال پیش مترو یادتان رفته!
چه کسی مقصر بود
چه کسی رفع و رجوع کرد
دولت که همواره جلوی پای شهرداری سنگ می اندازد مصاحبه های احمدی نژاد رو یکبار دیگه بخوانید
و در آخر.شما طرفدار کاندیدای خاصی هستید که فقط 4-5سال سابقه حضور در عرضه نظام را به صورت جدی دارد و قبل از آن مسئولیت خاصی نداشته است و کسی را همسو با رسانه های بیگانه و ضد انقلاب تخریب میکنید که حداقل 25سال سابقه حضور فعال در نظام اسلامی از فرماندهی لشکر 5نصر در جبهه تا فرماندهی قرارگاه خاتم،نیروی هوایی و نیروی انتظامی ایران را دارد.
کمی انصاف داشته باشید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
15
8
آقای قالیباف درعین اینکه موردتائیداست ولی، مردبیرون رفت ازبحران اقتصادی ومدیریت کلان کشوری وبین المللی نیستند
ناشناس2
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
4
15
از خدا بترسید. تخریب نکنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
13
5
من خودم به آقای جلیلی رای میدم ولی دلم میخواد اقای رضایی رای بیاره و اگه احتمال میدادم آقای رضایی رای میاره حتما بهش رای میدادم با این وضع اشفته اشتغال ما واقعا به یه اقتصاددان در راس قوه مجریه نیاز داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
من به آقای جلیلی رای می دم... اما آقای رضایی و قالیباف رو هم قبول دارم و اگه می تونستم به هر سه رای می دادم :))
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
8
8
با سلام خدمت تمامی برادرانی که در مجموعه بولتن نیوز زحمت می کشند.
چند روزی است که سایت شما را دارم رصد می کنم و امروز می توانم بگویم با قدری تخفیف در مجموع رویکرد کلی شما را ارزشمند و خیر خواهانه می دانم و امیدوارم این خط درست را همچنان ادامه دهید! ضمناً اینکه در این انتخابات به سعید آقا رسید خوشحالم. برای ما دعا کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
62
7
فقط ظاهر سازی و بزک دوزک کرده ولی کار مناسب مدیریتی هیچ!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
اشتباهی منفی دادم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
7
55
به نظر من آقای دکتر قالباف باتوجه به سابقه مدیریتی که از قبل در ناجا و نیروی هوایی و همچنین شهرداری تهران بتونه اوضاع مملکت رو بهتر کنه . بابا رییس جمهور در مرحله اول باید مدیر خوب و سیاستمدار با عدالت باشه...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
11
66
واقعا وقتی این حجم تخریب های گروه های تندرو را علیه آقای قالیباف می بینم مصمم میشم که به ایشون رای بدم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
5
63
شما باید واقعیات رو منتشر کنید...میدونم که جرات ندارید این نظر رو بزارید اما حرفمو میزنم...آقای قالیباف در هر نهادی که خدمت کردن اونجارو متحول کردن...یه تعمق بفرمایید..نمونه ش نیروی انتظامی اقتدارش قبل و بعد فرماندهی ایشون رو در نظر بگیر .. و شهر تهران هم که برای همه مردم ایران و استان تهران مثل روز روشنه ... مملکت همچین کسی رو میخواد که اهل تغییر و تحول و جهادی عمل کنه...لطفا نامزد هارو نکوب بووووولتن..بزار از چشم مخاطبات نیفتی...مردم آگاه هستن و مطمئن باش همه با علم و شناخت . کارشناسی رای میدن ... و به نظر شما نیازی نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
16
4
تازه وضیعیت جوب های آب و سطل آشغال ها رو از قلم انداختی نمونه بارزشم تهرانپارس.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
6
33
سلام
بنده طرفدار جلیلی هستم ولی منصفانه نقد کنید.
امیر علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
4
57
1_ الودگی هوای تهران به خاطر جمعیت دوازده میلیونی , بنزین مفت, ازبست سرطانزای موجود در لنت ترمز , اتومبیل های پر مصرف ایران خودرو و سایپا, بنزین های کم کیفیت , ترافیک زیاد شهری به علت اتومبیل های شخصی ده تا پانزده میلیون تهرانی , تاسیس دانشگاه ازاد در قلل تهران و رفت و امد هزاران دانشجو از جنوب غربی تهران به شمال شرقی و بالعکس و دانشجویان شرقی به غرب و بچه های جنوب به بالای پونک و قلهک , و کمبود سرانه فضای سبز شهری می باشد که تنها مورد اخر مربوط به شهرداری است که عملکرد مناسبی داشته است.

2-در متن گفته شد با پول شهرداری تهران می شود پنج شهر و در جایی دیگر گفته شد سه شهر می توان ساخت که در جواب باید گفت پس چرا دولت چنین کاری نکرد تا حداقل از مهاجرت های جدید به شهر تهران جلوگیری شود و انها به همان شهر جدید خیالی نویسنده بروند .

3ـ افزایش قیمت مسکن و اجاره بها دلایلی علمی دارد : من جمله افزایش نقدینگی , پول های سرگردان دست مردم عادی و دلالان پست فطرت که گاه سمت بازار طلا می رود گاه ماشین و گاهی به سمت خانه و مسکن, پائین بودن نرخ سود بانکی (با این توجیه دولت که می خواهیم اقتصاد اسلامی را اجرا کنیم در حالی که 99٪ اقتصادمان غیر اسلامی است اقای احمدی نژاد قصد داره از اخر به اول اقتصاد را اسلامی کنه) , افزایش جمعیت خانوار ها به نسبت ده سال قبل (متولدین 63 و 64 و 65 در اواسط دهه هشتاد احتیاج به مسکن داشتند درحالی که باید از اواسط دهه هفتاد دولتها فکرش را می کردند) , افزایش قیمت مصالح ساختمانی مثل سیمان و اهن و ... که دولت می توانست به انها یارانه اختصاص بدهد و عدم وجود بخش خصوصی قدرتمند و رقابتی در بازار مسکن به علت مدیریت قلکی بانکها توسط دولت .
حال شما بگوئید قیمت مسکن چه ارتباطی به شهرداری دارد؟


4ـ شما از طرفی می گوئید تهران شهر 25٪ مردم کشور است و از طرفی دو خط بعد می گوئید ایران که فقط تهران نیست. لطفا ساز خود را مشخص کنید تا اقای قالیباف بداند به کدام ساز باید برقصد. 25٪ مردم کشور در مترو تهران دارند داغون می شوند ولی دولت کمک نمی کنه و از طرفی خرید ده تا اتوبوس را لیست کرده اید که چه ؟ به واقع شما نمی دانید که پول خرید این اتوبوس ها و لکومتیو ها پول خرد دولت محسوب می شود ؟ و پنج هزار میلیارد تومان را برای شش سال که معادل شاید حدود دو , سه درصد درامد دولت در طی تنها یکسال محسوب می شود را رقم بالایی می دانید ؟ ایا اختصاص سه درصد درامد دولت تخصیص داده شده در شش سال را برای 25٪ مردم کشور رقم بالایی می دانید؟

5- قطعا اقای قالیباف دارای نقاط قوت و ضعفی است که همه" طرفدارانش" قبول دارند و او را نه یک قدیس مثل رفسنجانی و نه یک معصوم عاری از هرگونه خطا و گناه و اشتباه مثل جلیلی می دانند . پس منصفانه نقد کنید تا اصلاح در پس نقد شما باشد تا فردا روز اگر برادرمان اقای جلیلی رای اورد دیگران نیز ایشان را با انصاف نقد کنند . به شخصه قسمتهایی از نقد شما را قبول دارم ولی اکثر متن را یک تخریب نامه افتضاح دیدم.

6ـ نظر من به ترتیب بر روی اقایان قدیری ابیانه , قالیباف, محسن رضایی و جلیلی بود که رای اولم با کم لطفی شورای نگهبان اصلا وارد گردونه رقابت ها نشد و حالا باید بین اینها که همگی ولایت مدار هستند و همگی انها حمایت قاطعانه رهبر را دارند انتخاب کنم.

7- حالا من یک انتقاد از کاندیدا شما می کنم و منتظر جواب هستم:
اقای جلیلی در کدام پست اجرایی کار کرده تا عملکردش سنجیده شود؟ ( کار وزارت خارجه ستادی است و نه اجرایی) و حال ایا می توان عالی ترین مقام اجرایی کشور را از شخصی انتخاب کردکه حتی یک روز مدیر اجرایی نبوده؟ (به قول اقای قدیری ابیانه رئیس جمهور رانیاید با این معیار انتخاب کرد که ولایی باشه و متدین باشه چرا که دهها میلیون ایرانی ولایتمدار و متدین داریم) پس چرا در شرایطی که ما صدها هزار جانباز داریم باید به اقای جلیلی رای بدهیم چون جانباز است ؟ ایا شما حاضرید به پدر من رای بدید چون پدر من علاوه بر متدین بودن و جانبازی ,ازاده هم هستند؟
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
به بند 6 نامه شما جواب میدهم، بقیه اش حیلی ضرورت ندارد.
در متن قانون اساسی، هیچ سخنی از ویژگی اجرایی بودن نیامده، بلکه گفته است "مدیر و مدبر"
اگرچه دولت در سطح بدنه نیاز به کارشناسان اجرایی دارد، اما در سطح ریاست جمهوری، به مدیری عالی و با فکر.
ریاست جمهوری جایگاه بیل زدن نیست، بلکه جایگاه اداره تیم است. نتیجه گیری می شود کلمه "اجرایی" بودن، صرفا/ض ابزاری برای تخریب دکتر جلیلی است.
دیگر آنکه سخن آقای قدیری ابیانه وحی نیست که ما به آن استناد کنیم، بلکه خلاف وحی است. اول تقوا، بعد تخضض. خدا را شکر هر دوی این ها در دکتر جلیلی وجود دارد.
در آخر اینکه دکتر جلیلی در پست مهمی چون دبیری شورای عالی امنیت ملی بوده و سال ها در وزارت امور خارجه، پست مدیریتی داشته اند. پس به جای تخریب های از روی ترس و هراس، به فاجعه سکوت قالیباف و لاریجانی در سال 88 در قبال فتنه پاسخ دهید.

"آزموده را دوباره آزمودن خطاست"
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
5
6
سلام بر قالیباف درودبرجلیلی
امیر علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
0
52
در جواب اقا محمد:
1- در قران درباره بسیاری از واجبات حکم کلی داده شده است مثلا " کتب علیکم الصیام" اما در مورد مسائل ریز فقهی ان ائمه (ع) توضیح دادند , در قانون اساسی هر کشوری نیز این احکام بعدا نیاز به تفسیر دارند که در ایران شورای محترم نگهبان چنین وظیفه ای را دارند پس انها خود میدانند که مدیر و مدبر یعنی چه؟
سوال : مگر اقای کدخدایی همین چند روز قبل نگفتند عده ای به خاطر سن کم و عدم تجربه رد صلاحیت شدند و عده ای نیز بالعکس به خاطر سن بالا و نداشتن توانایی جسمانی, مگر در قانون اساسی در مورد سن چیزی گفته شده است؟

2- گفته اید در سطح رئیس جمهوری به مدیری عالی و با فکر احتیاج داریم ,
لطفا توضیح بفرمائید مدیری عالی و با فکر یعنی چه؟ این که خود نیاز به یک شورای نگهبان دیگه داره برای تفسیرش.

3- من نگفتم چون جلیلی کار اجرایی نکرده به او رای ندهید بلکه گفتم کدام کار اجرایی را کرده تا به او رای بدهیم؟ به عبارتی قابل فهم تر اقای جلیلی هندوانه در بسته است البته در زمینه هایی مثل اقتصاد و عمران و ابادانی و نه سیاست خارجه.

4-جمله اقای قدیری ابیانه را درست متوجه نشدید ایشان نیز تقوا را شرط لازم میدانند اما شرط کافی نمیدانند . تکمیل کننده تقوا, تجربه و برنامه و تخصص است سوال ان است که اقای جلیلی کدام یک از شروط تکمیلی را دارند ؟ (در خواست عاجزانه من اینه که اول با دقت بخونید طرف چی گفته بعد در مورد ضدیت حرف کسی با وحی فتوا صادر کنید )

5-در پایان گفته خود گفته اید ازموده را ازمودن خطاست
در بین تمامی کاندیداها جلیلی بیشترین شباهت را به احمدی نژاد 84دارد من جمله ویژگی های مثبت مثل ساده زیستی, توجه به گفتمان انقلاب, تقوا, خصوصیات استکبار ستیزی و ... و خصوصیات منفی مثل نداشتن برنامه.

6-هرچند جواب سوال من را ندادید و با گفتن برخی کلیات که رئیس جمهور باید مدیر عالی باشه و کار را ان جایی تمام کردید که گفتید سوال شما(اینجانب) فقط در جهت تخریب است اوج منطق و استدلال در انتخاب خود را ثابت کردید اما من سوالات دیگری می پرسم امیدوارم که انها را دیگر در جهت تخریب ندانید.

7- برنامه اقتصادی اقای جلیلی چیست ؟ ایشان در مورد چوب بستنی صحبت کردند که پیش از این خانم دستجردی هم صحبت کرده بودند , یعنی اگر ما چوب بستنی هامونو خودمون تولید کنیم مشکلات اقتصادیمون حل میشه؟ ایشان دائما گفتند ظرفیت هارا ازاد کنیم, این ظرفیت ها را ازاد کنیم یعنی چه؟ چه راهکاری ایشون ارائه دادند برای ازاد کردن ظرفیت ها؟(چه قدر من یاد حرفهای باهنر افتادم که میگفت سال 84 پیش احمدی نژاد رفتم گفتم برنامه اقتصادیت چیه قندان را از میز برداشت گفت من می گویم کی می تونه اینو ارزون تر بسازه و میدهم کار را
اون انجامش بده)

8-اینم لینک محکومیت فتنه توسط قالیباف که متحجرین نخواستند که ببینند.
http://www.entekhab.ir/fa/news/20015


9-فاجعه سکوت علی لاریجانی هم که مشخصه که دروغه و گروههای خاصی خودشان را به ندیدن و نشنیدن ان سخنرانی های موجود در صحن مجلس زده اند؟ راستی چرا احمدی نژاد حتی یکبار هم از لفظ فتنه استفاده نکرده؟
توحید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
0
52
فقط قالی باف
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین