کد خبر: ۱۴۰۹۷۳
تعداد نظرات: ۱۱۰ نظر
تاریخ انتشار:

سوتی مجری زن تلویزیون ایران + عکس

 به گزارش بولتن نیوز به نقل از سینما پرس، شنبه شب چهاردهم اردیبهشت ماه و در بخش خبری ساعت ۳۰/۲۰ شبکه دو سیما، زهرا رکوعی گوینده این بخش خبری هنگام خواندن خبری درباره «حجر بن عُدی» که این روزها مقبره وی در سوریه توسط تروریست ها مورد بی احترامی قرار گرفته، نام این شخصیت را به اشتباه «حجر بن اَدی» تلفظ کرد حال آنکه نام وی «حُجر بن عُدی» است. این اشتباه در کمال تعجب چهار بار پُشت سر هم توسط این گوینده تکرار شد و نکته جالب توجه آنکه هیچ یک از افراد پشت صحنه از قبیل: سردبیر، ناظر پخش و دیگر همکاران وی نیز احساس نکردند که باید با تذکر به این گوینده، این اشتباه را اصلاح و از بینندگان برنامه عذرخواهی کنند.سوتی مجری زن تلویزیون ایران

این اتفاق در شرایطی رخ می دهد که این بخش خبری همواره با ذره بین اعمال و رفتار مسوولان در بخش های مختلف کشور را رصد کرده و ایرادهای آنها را بزرگ نمایی می کند.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۱۱۰
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۳۲
طلبه از قم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
10
109
شما بی سواد تشریف دارید
نام صحیح ایشان همان حجر بن عَدی است نه عُدی
پاسخ ها
مهمان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
نه بالام جان! همان عُدی است.
علی مولا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
کتیبه بالای مقبره را بخوانید همان درسته.
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
بالام جان و بولتون جان :
در اخبار شبكه 6 شنبه بعداز ظهر يكي از اعضاي خبرگان رهبري تماس گرفتند و ايشان تاكيد داشتند كه نام حضرت عَدي مي باشد نه عُدي
چاه مكن بهر كسي اول خودت بعداً كسي.......
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
دوست عزیز هر دو نام صحیح است
شبکه جهانی ولایت
چکش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
پیشنهاد میدهم یک تیتر هم به نام سوتی جناب گزارشگر بولتن نیوز بزنید (نیشخند)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
دم بولتن نیوز گرم .
بولتن جان خبر : " داماد یکی از مدیران ارشد صدا و سیما چندی پیش در فروشگاه شهروند توسط مسئولان حراست توقیف شده است."
منتشر می کردی .
مهسا(mis)
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
کل شبکه ها ی صدا سیما همین تلفظ رو داشتند نه تنها این خانم
م.ص
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
عزیزان قبول کنید به عربی مسلط نیستید !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
تلفظش کمی سخته ، عُدی راحت تره بابا !
مسافر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
بولتن جان این عنوان (سوتی مجری زن ایران )را به ( سوتی سایت بولتن) عوض کن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
گمونم مقام معظم رهبری هم تو سخنرانیشون عَدی تلفظ کردن
متحیرالدوله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
2
56
شخصی که موقع صخبت کردن خیلی تپق میزد به
دوستش گفت هر وقت تپق میزنم تو سرفه کن .
آن سخنران داشت میگفت خداوند در سوره قاف ....
که دوستش نا خودآگاه سرفه کرد . سخنران گفت
البته در سوره قیف .... دوستش باز سرفه کرد . گفت
نخیر در سوره قوف ... اما سرفه ها ادامه داشت . با
عصبانیت گفت یا قیفه یا قافه یا قوف . سرفه و زهرمار
پاسخ ها
مرتضي.ام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
خيلي باحال بود. مردم از خنده :D :LOL
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
نه آخر میگه: کوووووووووفت
تنها313
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
جالب بود!
امیر ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
47
43
بهترین اخبارگوی ایران است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
اخبار گو نه گوینده خبر
مرغ حق
|
United States
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
8
38
امشب شبکه خبر موزیک یکی ار ترانه های گوگوش را کامل پخش کرد جای تعجب ندارد که نه خانم گوینده نه هیچ کس دیگر متوجه این سوتی نشده باشند . اصلا انگار در ایران هر کس هرکاری دلش میخواهد میکند و حوابگو به احدی هم نیست !!!چه خوب چه قشنگ !!!!!!!!!1
پاسخ ها
مرتضي.ام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
پ ن پ! فكر كردين كسي به كسيه؟!
زهرا سادات
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
گوگوش کی هست ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
زهرا خانم گوگوش همون منظورش چهار گوش بود! اشتباه شد! :-)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
نا شناس جان شما خودت را با دیگران مقایسه نکن :)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
گوگوش یا قوقوش یه جورایی با این هتاکان فامیلن !
على اكبر سبط
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
3
29
همانکه خانم رکوعی گفته درست است، چون در عربی (عُدي) و(عَدِي) داريم، در كتب ترجمه حجر (حجر بن عَدِي) گفته اند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
44
12
تاسف بار تر اینکه اینگونه گویندگان با ظاهری موجه و کاملا اسلامی در تلویزیون ظاهر میشوند و بعضی از مواقخ در صحبتهای خود موعظه های اجتماعی دینی و اسلامی مفصلتر از حتی از روحانیان نیز به بینندگان ارائه میکنند!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
خودت فهمیدی چی گفتی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
یعنی چی حالا بخاطر یک اشتباه در گفتن یک اسم دیگه شد بی دین.خانم رکوعی کاملا این اسم رو صحیح گفتن.حتی علما و مراجع هم از این تلفظ استفاده می کنن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
این تازگی ها در سیما بن 10 میلیون تومانی شهروند برای خرید سای بای ساید توزع می کنند و دیگه معاون سیما وقت نداره به سوتی ها رسیدگی کنه !!؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
تو دیگه از کجا افتادی !
چکش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
از اونور بوم !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
5
19
حجر بن عُدی و حجر بن عَدی صحیح هست
ذره بین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
4
24
بولتن دقت کن نام این صحابه در منابع مختلف هم عُدی و هم عَدی(اَدی) ذکر شده.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
5
31
حجر ابن عَدی صحیحه.
انقدر ایراد نگیرید
مسلم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
4
33
من برای شما متأسفم
درستش حجر بن عَدی هست و یه اشتباه رایج هست که میگن عُدی
مرتضي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
23
4
سلام
ببخشيد ظاهرا كلا تلويزيون در تمام برنامه هايي كه در اين خصوص پخش مي كنه اشتباه داره و همه را با همين "حجر بن ادي" ادا مي كنه! در صورتي كه درستش هموم حجربن عُدي است
مسلم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
3
22
من برای شما متأسفم
درستش حجر بن عَدی هست و یه اشتباه رایج هست که میگن عُدی
مسلم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
3
20
آقای جواد محدثی جزء متخصصین تاریخ اسلامی در کتابش مینویسه حجر بن عَدی درسته:
http://www.598.ir/fa/news/130258
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
2
17
نه بولتن جان. اگه فیلم شبکه المنار را در این رابطه ببینید تلفظ میکنه حِجر بن عَدی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
16
18
در ضمن چرا این خانم با این ژست حرف می زنه مگر متین تر عیبی داره ؟
پاسخ ها
مرتضي.ام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
با اين سخنتان كاملا موافقم. يكي از دلايلي كه از ايشان خوشم نمياد همينه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
عین لات ها حرف میزنه .
اینجاست که میگن حجاب به همراه حیا..
هستی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
حالاچرا انقد بزرگش کردین شما آقایون ؟لات چی؟بابا کوتاه بیا.اگه مسئولش اینارو بخونه حتما از نون خوردن انداختینش.تازشم ناشناس خیلی ام متینه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
حتمن باید عصا قورت داده و کلیشه ای اخبار بخونه تا خوشتون بیاد ؟!
پرستو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
14
4
سلام

من از زبون مجری مرد هم توی اخبار همینو شنیدم و تعجب کردم !
پاسخ ها
پرستو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
خب الان که نظرات رو خوندم فهمیدم باید در شک باشم که اسمشون رو چطور تلفظ کنم و باید تحقیق کنم .

اما نکته مهمتر اینه که اونقدر که شخصیت ایشون مهمه اسمشون مهم نیست . کاش یه مطلب گذاشته بودید در رابطه با شخصیت ایشون!
مهدوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
1
10
من هر خبری رو توی تلویزیون دیدم مثل همین خانوم تلفظ کردن.
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
16
2
این سوتی در بخش خبری 14 و 20:30 هم تکرار شد. دکتر قنبری تاریخ شناس هم در شبکه خبر این اسم را اینگونه تلفظ کرد.
ماهي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
23
6
... حتماً تا حالا اين اسامي به گوش خانم مجري نخورده يا سواد خواندن رو نداره. مي تونست قبلاً سوال كنه
پاسخ ها
کفتر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
فکر میکنم تو کتاب های تاریخ رئ به عنوان ناهار میزنی به بدن روشن بشی
عَدی درست هست اقای با سواد
سبا
|
-
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
3
11
خیلی ببخشید بنده خودم شنیدم که عین را در عدی مفتوح تلفظ کردند نه آدی لطفا تخریب نکنید
hadi
|
United States
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
2
14
آقااعتراض واردنیست.شماازکجافهمیدی که با(الف) گفت؟؟؟؟درضمن عَدی هم درسته.اول تحقیق کن بعدایرادبگیر.
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
2
8
آخه این خبره
یه ذره اطلاعاتتون رو ببرین بالا
جفت تلفظ ها صحیح است
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
3
12
همان تلفظ خانم رکوعی درستر است
حجر بن عدی به فتح عین.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
12
3
اینا بیشتر میخوان خودشون و مطرح کنن موقع خوندن خبرهم انقدر در خود فرو رفته بود که اشتباه کرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
2
14
اتفاقاً او درست تلفظ کرده / شما غلط تلفظ میکنید البته غلطه مصطلحه
مرتضي ام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
1
13
سوتي مجري نيست، سوتي سوتي گيرنده است! درست آن "حجر بن عَدي" است كه آيت الله العظمي مكارم شيرازي هم در بيانيه زير به آن اشاره كرده‌اند:

http://www.bultannews.com/fa/news/140895

حتي خارجي‌ها هم اين را مي‌دانند. مثلا اين خبر را ببينيد:

http://en.shiapost.com/2013/05/02/blasphemy-wahabi-jihadists-destroyed-shrine-of-hujr-ibn-adi/

اين آقا يا خانم خبرنگار خواسته قيافه بيايد، بدتر آبروي خود را برده است!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
1
4
عزیزم من از علمای بزرگی شنیدم که ایشان را حجر بن عَدی گفتن البته حجر بن عُدی هم صد در صد باید درست باشه
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
2
12
فكر ميكنم شما سوتي دادید چون تلفظ خانم رکوعی درست بوده
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
1
10
حُجر بن عَدی درسته .به تصاویر مقبره این بزرگوار نگاه کنید سر در ضریح این رو نشان میده.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
7
2
خوب اين كه چيزي نيست مجري شبكه يك هم اين اشتباه را انجام داد.
كامران نجف زاده هم تو گزارش سوريه اين اشتباه را انجام داد و .....
پاسخ ها
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
کلا همه اشتباه گفتن از تاریخ شناس و کسی که خودش تو سوریه است و مجری و .... شما درست میگین با این سایت کم سواد
بد اومدن هم نداره نه علم رجال خوندین نه علم الحدیث تاریخ اسلام هم که نه پس پرا نظر غیر کارشناسی میدین؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
1
2
اخبار ساعت 14 و 19 هم گوینده (علیرضا صادقی) همینطور تلفظ کرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
1
6
اتفاقا من توی یکی دیگه از خبرگذاریها میخوندم (فکر کنم رجا) که حجر بن عَدی درسته و مجری صدا و سیما به اشتباه گفته حجر بن عُدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خبرایی رو بگین که ارزش گفتن داشته باشه ...
دوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
1
4
هر دو جور تلفظ صحیح است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
2
5
بنده تخصصم در اعراب متون عربی است عَدِیّ با فتحه عین صحیح است قبلا صدا و سیما اشتباه میگفت بعدا اصلاح کردند لطفا تا بیشتر آبرو ریزی نشده کل این مقاله را حذف کنید .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
2
3
آقا مشکل مملکت ما همین تلفظ هاست نه گرانی و تورم و ... !!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
1
4
تلفظ آنها در اصل صحیح است.
سید محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
1
1
با سلام به بولتن باید بگم از لحاظ تلفظ صحیح عدی با فتحه روی عین صحیح میباشد ولی در عرف جامعه ایرانی و تلفظ فارسی به صورتی خوانده می شود که با ضمه روی عین با شد پس خانم رکوعی دانسته یا نادانسته مرتکب اشتباهی درست شده است
متحیرالدوله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
2
2
البته تلفظ غلط بعضی از اسامی خاص که به آن اسامی غلط مصطلح میگویند بعنوان اسامی صحیح
در مکالمات روزمره پذیرفته شده است .
اما به شخصی گفتند قیمه با ( ق ) است یا ( غ ) ؟
گفت با هیچکدام . قیمه با گوشت است و لپه !
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
2
5
بر فرض که سوتی دادی؟
این عیب جویی و تیتر نامناسب شما زشت تر و مذموم تر است.
mousavi
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
1
6
بولتن جان به وضعيت خودت تا حالا توجه كردي دوتا خبر مينويسي چهل تا اشتبا توش داره حالا كارت به جايي رسيده كه امور تلويزيون را هم كار شناسي مكني ؟
مجیب الدوله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
0
6
درعجبم این همه دردسروسردرگمی راگذاشتیدکناروبه یک مثلا"تلفظ اشتباه چسبیده اید (که آن هم درست بوده است)جمع کنید بابا این نمونه سرگرم کردن مردم را.دنبال درست کردن اصلِ اوضاع باشید .
اصغر سرابی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
2
6
اصل قضیه نبش قبر صحابه پیامبر حالا ما اومدیم به فرع قضیه نامش بحث میکنیم
پاسخ ها
عطریاس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
همینو بگو!
ماشالا جماعت کارشناس هم سرازیر شدن! :)))
ادی عدی اِدی! چه فرقی داره که انننننقدر بخوایم روش گیر بدیم!!
زدن دل ما رو خون کردن با نبش قبر ایشون شما چسبیدین به تلفظ فامیل این شهید بزرگوار!
تنها313
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
1
3
حالا حجربن عدی یا (آدی) فرقی دارد مگر؟
مهم شناخت از آن بزرگوار است که ما مسلمانان و علی الخصوص شیعه یاد گرفتیم دفاع کنیم در برابر مقدساتمان منتظر می مانیم تا هتک حرمت کنن بعد شروع کنیم به های و هوی! و بیانیه در قبال هتک حرمت!
یکی به داد اسلام برسد آقایون و به فکر دل زخمی آقا باشد این ها دیگر چیست؟
سهیلا سادات
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
7
2
آقای بهمنی گوینده خبر رادیو هم مرتکب همین اشتباه شد .

واحد خبرمعاونت سیاسی ، روی کلمات خاص ، اعراب میگذارند . گویندگان که مقصر نیستند !
پاسخ ها
زهرا سادات
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
خواهرم فکر میکنم هر دو تلفظ درست باشه چون در برنامه ی که امشب از سیما پخش شد و در مورد این صحابه بزرگوار بود روحانی جمع نام ایشون رو اَدی تلفظ کردند و چون من قبلا این بخش رو مطالعه کرده بودم دقت کردم و متوجه شدم ایشون اَدی گفتند
سهیلاسادات
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
بله ظاهرا همینطوره که شما میفرمایید . متشکرم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
1
2
بين علما اختلاف افتاده ، اصل ماجرا فراموش نشه !
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
ووووووههه!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
0
0
میتوانید به نرم افزار جامع الاحادیث مراجعه کنید هم در بخش حدیثش و هم در بخش لغتش عدی به فتحه عین درست است لطفا بیشتر آبروی خودتان را نبرید .
مهمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
2
1
این که چیزی نیست. مجریان ما بسمله را اشتباه میگن. میگن بسم الله رحمان رحیم. باید بگن بسم الله الرّحمان الرّحیم. یعنی راء رحمان و رحیم را بدون تشدید میخوانند که این اشتباه فاحشی است.
پاسخ ها
فتا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
چند مدتی هم همین مجریان 20/30 میگفتند به نام خدای ترین ها که این لفظ ترین ها از نظر عقاید و اعتقادات ما اشتباه و شرک است
زیرا صفات خدا دو نوعند سلبی ( یعنی صفتی که خدا را از یک زشتی یا بدی سلب و جدا میکنه )و ایجابی
مثل برترین ها رحمان رحیم رئوف

و
در منطق داریم که باید تعریف یک موضوع باید جامع و مانع باشد
جامع صفات و خصوصیات موضوع و مانع ورود خصوصیاتی که موضوع ندارد

بعد این لفظ ترین ها شامل رئوف ترین رحمان ترین مهربان ترین و نعوذ بالله ظالم ترین و بدترین و ....... نیز میشود پس لفظ ترین جامع و مانع نیست و لذا صفت خوبی برای خدا نیست چون هم رذایل و هم فضایل را شامل میشود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
1
1
سوتی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ منظورتون همون اشتباه؟
طلبه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
1
2
اخه این خبر بود؟ازشما بعیده...اولا که ایشون درست تلفظ کردن...دوما گیرم اشتباه بوده شما باید بگید اینو اینطوری...متاسفم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
1
2
بابا ماایرانیها هم گندشو درآوردیم اصل موضوع توهین به یکی ازبزرگان هست چسبیدید به این موضوع فریادددددددددددد ازدست شما مردم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
1
1
بنده هم فکر می کردم عُدَی درست است اما تصویر بقعه ایشان را قبل از تخریب دیدم که تابلویی روی آن نصب بود که کاملاً واضح حرف (ع) را مفتوح نوشته بود.

لذا حجر بن عَدی درست است و مجری درست گفته است

ثانیاً درصورتی که اینچنین اشتباهی از کسی سر زند نباید موجبات مسخره کردن آن توسط افراد بیشتری را رقم بزنیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
1
4
از شنبه شب یک مشکل لاینحل به مشکلات ما در این شرایط بحرانی اضافه شد و آن هم تلفظ نام عدی یا ادی است
javid
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
2
1
بعد از سلام:
همین خانم مجری در برنامه اخبار 20:30 شب شهادت حضرت زهرا(س) با جمله تسلیت وفات حضرت زهرا (س) به بینندگان برنامه رو به پایان رسوند.
حاج آقا گیل قوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
3
0
حجر ابن حدی در اصل درسته مردم بر سرش دعوا نکنید بیکاریت
وحید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
0
0
سلام
لطفا قبل از گرفتن ایراد از گوینده خبر شما لطفا عکس
مقبره و اسم بالال ضریح را مطلاعه فرمایید بعد خبر سوتی گوینده را اعلام کنید
http://rasanews.ir/Images/News/Larg_Pic/13-2-1392/IMAGE635032294314687500.jpg
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
0
0
نمیدونی خبرسازی نکن حجر بن عَدی درست . به غلط مصطلح حجر بن عُدی شده است. درضمن چه اهمیتی دارد فتحه یاضمه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
قدرت اله دیلمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
1
0
مجری هم یک انسان است شاید در آن لحظه حضور ذهن نداشته است نباید یک نکته را بزرگنمایی کرد و ان را گناه نابخشودنی محسوب نمود و از تمامی عوامل پشت صحنه نیز ایراد بگیریم هر لحظه بعد از ان که متوجه شدییم با یک عذر خواهی تصحیح شود کفایت می کند .
محمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
0
1
شما اشتباه میکنید. ایشون درست تلفظ کردن همون "عَدی" درسته!!!
نرگس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
0
2
به اين ميگن به حاشيه بردن اصل مطلب
شماها ديگه چرا ؟
عليرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
0
0
زبان فارسي كامل نيست عربي توش خيليه از اونجا ناشي ميشه و بنظرم سوتي نداده درست گفته ببينيد موسي عيسي هدي و عدي خوب پس زياد گير ندين
مصطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
0
0
اصلا آقایه xچرا گیر الکی میدین اصل مطلب بچسبید. ایها المسلمون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
0
1
کلا مشکل جهان اسلام و کشور عزیزمان و مردم ایران و حتی دنیا نحوه تلفظ این صحابه هست!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
0
0
همون "عَدی" درسته
دکترای قرآن و حدیث
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
0
0
همانطور که عده ای از عزیزان فرمودند نام ایشان در تاریخ به صورت حجر بن عَدی ضبط شده و مجری تلویزیون اشتباه نکرده است.
باربد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
0
0
با سلام هردو صحیح میباشد و بیشتر ادی
Mohammad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
0
1
خب که چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
واقعا که بیکارین
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
0
2
اصلا اسمش مهم نیس کارش مهم بود تموم شد رفت.حالا مجری اشتباه کرده اتفاقی که نیفتاده ولی مسئولان که اشتباه کنن اتفاقای بدی میفته...چرا اینقدر یه چیزو غول میکنین؟
پاسخ ها
چکش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
... ولی مسئولان که اشتباه کنن اتفاقای بدی میفته...احسنت بر شما.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
0
0
با توجه به بعضی از نقطه نظرات ارائه شده تازه فهمیدم تو فرهنگ کشور ما چه خبره و چقدر بیکار و فضول الدوله هم زیاده
mohammad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
1
0
سخنرانی رهبر عزیزمان را در جمع مسولان برگزاری انتخابات گوش کنید. عَدی صحیح است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
0
0
واییییییییییییییییییییی چقدر حرف می زنید اه اه اه
زیبا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
0
0
گرچه تلفظ صحیح کلمات به خصوص عناوین خیلی مهم است اما نباید اجازه بدیم بازی با کلمات یا چنین اشتباه غیر عمدی که برای هر شخصی اتفاق می افتد ذهنمان را از توهینات دشمنان اسلام به مقدساتمان و شخصیت های برجسته اسلام را مخدوش کنند. و هدف مجری انتقال پیام بود که موفق بوده حالا یکبار حرکه ای جابجا شده که نمی توانند پرده به بی شرمی های دشمنان بپوشاند.
farshid
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
0
0
هر کی هر جور راحته تلفظ کنه
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین