کد خبر: ۱۲۵۵۱۰
تعداد نظرات: ۵۹ نظر
تاریخ انتشار:

مجازات سنگسار از قانون جدید اسلامی حذف شد

سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس گفت: مجازات سنگسار از قانون جدید مجازات اسلامی به دلیل بازتاب‌ها و انعکاس مغرضانه بین‌المللی حذف و اکنون در شورای نگهبان است که با تصویب نهایی آن ابلاغ می‌شود.

 به گزارش بولتن نیوز به نقل از فارس، محمد علی اسفنانی در اصفهان، در مورد حذف سنگسار از قانون مجازات اسلامی اظهار کرد: اجرای حکم سنگسار یک مورد در شرع بیشتر ندارد و برای زنای محصنه و برای زن اجرا می‌شود.

وی افزود: البته مصداق این حکم نادر است و مبتلا به آن هم نادر است، چنانکه می‌توان گفت از ابتدای انقلاب تا کنون چنین حکمی اجرایی نشده، چرا که ثبات آن بسیار سخت است.

سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس با تاکید به اینکه این حکم یا اصلا اجرا نشده و یا اگر هم اجرا شده کم بوده است، تصریح کرد: اجرای چنین حکمی به لحاظ شرایط بسیار سخت و حد شرعی دارد اما می‌توان به هر بهانه‌ای و به قاعده در عبور حد را ساقط کرد.

وی با بیان اینکه این حکم بازتاب بدی در جامعه داشت، اضافه کرد: نگاه بین المللی برخی از مغرضان به این قضیه بسیار صورت برجسته و علیه ایران بود، چنانکه حکم سنگسار را نقض حقوق بشر مطرح می‌کردند.

اسفنانی با اشاره به اینکه قاعده‌ای در شرع به نام  "قبه الی بیان" وجود دارد که منشا اصلی است،ادامه داد:  قانونی بودن جرم و مجازات در تمام دنیا یکی است و باید مجازات با نوع جرم مطابقت داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه حذف سنگسار از قانون مجازات اسلامی در مجلس هشتم تصویب شد، عنوان کرد: مجازات از قانون جدید مجازات اسلامی حذف و مجازات چنین عملی بر عهده شرع گذاشته شد.

سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس تأکید کرد: این حکم حدی است از حد الهی و کسی نمی‌تواند آن را به طور کامل حذف کند و آنچه اتفاق افتاد فقط از قانون مجازات اسلامی حذف اما در قانون شرع همچنان وجود دارد.

وی تصریح کرد: حکم زنای محسنه مصداق نادر است و اگر پیدا شود هر چه شرع مشخص کرده و در آیات قرآن و روایات آمده است، اجرا می‌شود.

اسفنانی اضافه کرد: کسانی که به سیستم قاضی ایراد می‌گیرند،عنوان می‌کنند که چرا چنین حکمی در قانون هست.

سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس در خصوص تصویب این حکم گفت: بیشتر نمایندگان مجلس با حذف این حکم موافقت کردند، اما 50 ایراد در یک مرحله به این لایحه گرفته و در کمسیون ایرادات بر طرف و اکنون در شورای نگهبان است که در صورت رفع این ایرادات برای ابلاغ و قانون می‌رود.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۵۹
در انتظار بررسی: ۱۱
غیر قابل انتشار: ۲۶
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
57
18
فردا انگشت قطع کردن هم حذف می شود چون بازتاب بدی دارد و تا بحال کم اجراشده همینطور شلاق زدن و همینطور ادامه پیدا می کند تا اینکه نماز خواندن هم بازتاب بدی پیدا می کند و مشروب نخوردن بازتاب بدی پیدا می کند تا دینداری باز تاب بدی پیدا می کند فراموش نکنید این احکام سنگسارو قطع انگشت و شلاق آیه صریح قرآن است و ضروری دین شما که تا بحال اجرا نمی کردید پس از چه بازتابی می ترسید از حرفش پس از این به بعد بفرمایید این احکام از قرآن حذف شود
پاسخ ها
مرغ حق
| United States of America |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
اقای جواد شما که میفرمائید سنگسار حکم صریح قران است که امر به انجام ان داده بفرمائید در کدام سوره و ایه شما انرا خواندید که قران دستور انجام انرا داده لطفا با سوره و ایه را ذکر کنید یا اگر انرا مانند من نیافتید بیائید و به اشتباه خود اعتراف کنید . ایا غیر از این است که از ان فقط ذکری شده ( یهودیان انرا انجام میدادند )لطفا توضیح دهید تا ما هم روشن شویم که در قران حکمی وجود دارد که ما باید سنگسار کنیم .حالا اگر شما سنگسار را دوست دارید !!!!!! ان بحث دیگری است .
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
جناب مرغ حق .......................... اینم برای شما اگر خواستی یاد بگیری و عبرت

" قصاص" از ماده" قص" (بر وزن سد) به معنى جستجو و پى‏گيرى از آثار چيزى است و هر امرى كه پشت سر هم آيد عرب آن را" قصه" مى‏گويد و از آنجا كه" قصاص" قتلى است كه پشت سر قتل ديگرى قرار مى‏گيرد اين واژه در مورد آن به كار رفته است.خداوند در قرآن در مورد حکم قصاص و مسائل دیگر آن می فرماید:« يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِصاصُ فِي الْقَتْلى‏ الْحُرُّ بِالْحُرِّ وَ الْعَبْدُ بِالْعَبْدِ وَ الْأُنْثى‏ بِالْأُنْثى‏ فَمَنْ عُفِيَ لَهُ مِنْ أَخِيهِ شَيْ‏ءٌ فَاتِّباعٌ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَداءٌ إِلَيْهِ بِإِحْسانٍ ذلِكَ تَخْفِيفٌ مِنْ رَبِّكُمْ وَ رَحْمَةٌ فَمَنِ اعْتَدى‏ بَعْدَ ذلِكَ فَلَهُ عَذابٌ أَلِيمٌ ، وَ لَكُمْ فِي الْقِصاصِ حَياةٌ يا أُولِي الْأَلْبابِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ )سوره البقرة: آيات 178 تا 179(:اى افرادى كه ايمان آورده‏ايد! حكم قصاص در مورد كشتگان بر شما نوشته شده است، آزاد در برابر آزاد، و برده در برابر برده، و زن در برابر زن، پس اگر كسى از ناحيه برادر (دينى) خود مورد عفو قرار گيرد (و حكم قصاص او تبديل به خونبها گردد) بايد از راه پسنديده پيروى كند (و در طرز پرداخت ديه، حال پرداخت كننده را در نظر بگيرد) و قاتل نيز به نيكى ديه را به ولى مقتول بپردازد (و در آن مسامحه نكند) اين تخفيف و رحمتى است از ناحيه پروردگار شما و كسى كه بعد از آن تجاوز كند عذاب دردناكى خواهد داشت.و براى شما در قصاص حيات و زندگى است اى صاحبان خرد، تا شما تقوى پيشه كنيد.
مدیر پایگاه برادر عزیز  مرغ حق یکی از کاربران ارزشمند سایت هستند سعی کنید در مباحثه به هم توهین نکنید با استدلال نظر بدهید تا به یک نتیجه منطقی برسید
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
اولا بحث سر سنگسار بود نه قصاص
شما تا به امروز بخش مجازات را در کتب فقهی خوانده اید؟؟
کتاب ها و پایان نامه هایی کا راجع به پویایی فقه و مصلحت نوشته شده مطالعه کرده اید؟
مطمین باشید قوانین بخش جزایی کشور با دقت نظر و مطالعه تدوین می شود
اسماعیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
اقا جواد اولا احکام که فقط از قران به دست نماید ثانیا دراصول فقه برای استنبا ط احکام شرعی از چهار ادله استفاد ه می شود 1عقل 2سنت 3قران 4اجماع . قران یکی از ان ادله است دوست عزیز
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
آقای مرغ حق خانوم مریم تا کنون قرآن خوانده اید ؟؟ فکر نکنم سرتونو درد نمیارم تو اینترنتسرچ کنید میفهمید اولا نص صریح قرآن دستور میده دوما امام صادق در حدیثی در رابطه با آیه ای که مربوط به زنا است برید ببینید میفهمید میفرماید قسمت آخر منظورش شلاق و سنگسار و .... حذف کردن این قوانین اسلام از قانون حکومت پیامد هایی دارد مانند آنچه در جامعه میبینیم ..
ناشناس2
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
34
15
(( نگاه بین المللی برخی از مغرضان به این قضیه بسیار صورت برجسته و علیه ایران بود، چنانکه حکم سنگسار را نقض حقوق بشر مطرح می‌کردند.))
ادعا میکنیم حکومتمان اسلامی است آنوقت به خاطر حرف های یک مشت کافر اسلام ستیز میخواهند حکم خدا را از قانون حذف کنند. اسلامی بودن حکومت به اسلامی بودن قانون آن است وقتی حکم خدا را از قانون برداشتند دیگر چه اسلامی...
آن از وضع بانکداری این هم از ...
پاسخ ها
مرغ حق
| United States of America |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
ناشناس 2 خداوند در کدام سوره و ایه دستور داده که ما باید سنگسار کنیم و این دستوری قرانی است . شما را بخدا بجای تعصب از نا اگاهی حرف نزنید بروید قران را از اول تا اخر نه یک بار بلکه بارها انرا بخوانید که اگر صد بار هم انرا بخوانید هر بار چیزی را متوجه میشوید که قبلا انرا نگرفته بودید یکی از معجزه های قران همین است . لطفا قران مجید را بخوانید . باز هم بخوانید تا خوب متوجه شوید چه زیبا کتابی است با کلام خداوند بحشنده مهربان بخوانیدش تعصب از سر نا اگاهی شما را به هیچ جا نخواهد برد . چیزی که در قران نیست به فران مجید نسبت ندهید . موفق باشید
یا مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
40
15
واقعا متاسفم که به خاطر ترس از غرب حکم خدا اجرا نمیشود...!!!؟؟؟
یعنی خدا نمیدانسته که چه حکمی می دهد؟
عجب قوه قضاییه ای؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عجب مجلسی؟؟؟؟
چرا توجیه میکنید؟؟؟
دنیا باید خود را با ما هماهنگ کند نه اینکه ما خود را با آنان وفق دهیم.
میخواهند برای این کار ما را بخورند؟
نرگس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
19
10
كسي ميتواند توضيح دهد كه حكم سنگسار چگونه است ؟
يعني انقدر سنگ ميزنند تا طرف بميرد يا نه تعداد مشخصي دارد ؟انوقت اين حكم ايا فقط مخصوص زن است ؟در اينصورت مجازات مرد چگونه بوده است
بعدش هم
الان اين همه زناي محصنه در جامعه در حال وقوع است .يعني با حذف اين مجازات به خطاكار تخفيف داده شده است ؟
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
5
1
مجید دلبندم اون قبح عقاب بلا بیانه !
ضمنا هیچ ربط مستقیم - و با کمی دقت - یا غیر مستقیمی به این موضوع نداره عزیز دل برادر !
مرغ حق
|
United States of America
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
8
20
خدا را شکر مجازاتها دیگری هم هست در قران بطور دستوری سنگسار گفته نشده بلکه اشاره به انجام ان شده که در یهودیت بوده . کجای قران گفته شده و امر یه انجام سنگسار شده منکه ندیدم اگر کسی حکم و دستور انجام انرا در قران میداند لطفا برای ما روشن کند کجا در کدام سوره و ایه وحود دارد . بسبار خبر خوبی بود نه بحاطر غرب که انها خاطری پیش ما ندارند فقط به این جهت که قران سریعا حکم به انجام ان نداده .دستورات قرانی واضح و مشخص است به همین حهت خدا را شکر .
طا ها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
22
6
اجرای همین حکم نشان سیره نبوی وحجت است دیگر اینکه اجماع علمای شیعه وسنی بر حکم سنگسار است ثالثا حکم سنگسار وحشیانه است یا کشتن شوهر و فزرندان در خواب که از زنای محصنه ناشی می شود خیانت و سر بریدن کسی که تاچند ساعت پیش مثل چی داشته زحمت می کشیده تا روزی زن و فرزندانش را بیاورد حالا از فرط سختگی در بستر افتاد و توسط زن خیانتکار و رفیق جنسی اش سر بریده می شود یا خفه می شود و بعد در بیابانها سوزانده می شود آی آدمهای حساس پس چرا نسبت به اینها حساسیت ندارید اگه بچه هم داشته باشند آنهم قربانی این عمل شنیع می شود به این می گویند تناسب مجازات با جرم
پاسخ ها
مرغ حق
| United States of America |
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
عجب سناریو الفرد هیچکاکی شما در دفاع از سنگسار ساختید جناب طاها هیچکاک!!!!!!!!1
میهن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
25
5
سنگسار یعنی پرتاب سنگ به خیانت به آنچه پایه های استوار خانواده را خرد می کند سنگسار به معنای واقعی کلمه اصلا در ایران اجرا نشد پس بحث ما تئوری است سنگسار برمبنای بازدازندگی کیفی قرار گرفته یعنی یک مورد اجرا برای چندین میلیون و چندین سال اثر می گذارد زیرا 1- مجازاتی سنگین است 2- کلیت زنان بعلت عفت و غرور ذاتی نسبت به اینگونه انگشت نما شدن حساس هستند . بهر حال اگر سنگسار اجرا می شد که نشد بنیان خانواده بیمه می شد و ما در بعضی شهرهای بزرگ اینقدر زن خائن نداشتیم
عبدالزهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
17
5
استنباط احکام شرع مقدس،از چهار راه میسر میباشد(قران،سنت،عقل واجماع)در تعریف سنت باید گفت:که قول(کلام معصوم )وفعل معصوم (عمل وسیره معصوم)بر ما حجیت شرعی دارد،یعنی اگر معصوم در مورد مسئله ای،نکته ای بیان فرمودندو یا بصورت عملی،کاری انجام دادند،ان عمل بر ما حجت شرعی میباشد.پس احکام فقه ای صرفا،از قران،استنباط نمی شود،مثلا در قران در مورد نماز ،فقط خداوند می فرماید:اقم الصلاه (یعنی به پا دارید نماز را)و در مورد تعداد رکعات نماز یومیه، احکام نماز وارکان وواجبات ان دستوری نمیدهد،وما احکام نماز را از طریق سنت معصومین(علیهم السلام) که خداوند شهادت به پاکی و طهارت ایشان در ایه تطهیر(انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت ویطهرکم تطهیرا)داده است (قول وفعل معصوم) استخراج واستنباط می نمائیم.در مورد احکام فقه جزا،دیات و قصاص هم به همین طریق،احکام توسط مجتهدین استنباط و بیان می شود،در مورد قانون سنگسار هم باید عرض نمایم:بعد از اثبات زنای محصنه،از طریق شهادت شهود،یا اقرار در چهار دفعه توسط زانی یا زانیه در نزد حاکم شرع (فرقی بین زن یا مرد نمی باشد)بنا بر شرایط و نوع مجازات تعیین شده از طرف شارع مقدس،حکم سنگسار اجراء می شود،واین حکم بارها توسط شارع مقدس و حضرات معصومین ،به مرحله اجراء در امده است.وباعث تاسف است که مجلس شورای اسلامی!بخاطر نظرات کفار که در فقه ما جزو نجاسات!به شمار می ایند،این قانون وحدود الهی را تعطیل می نمایند!در دعای عهد می خوانیم:خدایا امام عصر ما را برسان،تا ان احکامی که از دین تو وکتاب تو تعطیل شده است (ومجددا لما عطل من احکام کتابک)رااحیاء نماید. یا اله الحق امین.
مرتضي ام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
23
12
بارالها!
تو را به خون به ناحق ريخته حسين ﴿عليه‌السلام﴾ قسم

تو را به پهلوي شكسته‌ي زهرا ﴿عليها سلام﴾ قسم

تو را به ناله‌هاي در چاه علي ﴿عليه‌السلام﴾ قسم

تو را به اشك يتبمان عالم از صدر خلقت تاكنون سوگند

تو را به آه جگر زينب ﴿عليها سلام﴾ قسم

هر آنكس شرف خود و دين تو را به گرفتن ويزا و كسب دلار و رسيدن به لبخند غربي‌ها و جلب نظر و رضايت دشمنان مي‌فروشد مي‌فروشد، تا عيش چند روزه دنياي او برباد نرود، در هر مقام و مسئوليتي كه مي‌خواهد باشد را در هر دو دنيا خوار و ذليل بفرما و با شقي‌ترين دشمنانت محشورشان بفرما و عظيم‌ترين لعنتت را بر آنها بفرست.

اسامي اعضاي كميسيون حقوقي و قضايي مجلس نهم جهت اطلاع موكلينشان:

١. موسی غضنفرآبادی
٢. سید حمیدرضا طباطبایی نائینی
٣. الهیار ملک‌شاهی
٤. علی جلیلیان
٥. محمد دهقانی نقندر
٦. نیره اخوان بیطرف
٧. میرهادی قره سید رومیانی
٨. ابوالفضل ابوترابی
٩. محمد علی اسفنانی
١٠. محمد رزم
١١. سید محمد علی موسوی
پاسخ ها
م سادات موسوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
الهــــــــــی آمیــــــــــــن
monjisoldier
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
بیشمار
سهیلا سادات
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
الهی آمین
نوید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
الهی آمین
سرور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
10
6
چنانکه می‌توان گفت از ابتدای انقلاب تا کنون چنین حکمی اجرایی نشده، چرا که ثبات آن بسیار سخت است!
واقعا راست می گوید؟
م سادات موسوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
15
6
1- طبق آیات قرآن که کلمه ی " عادون " به معنی تجاوزکار را تنها برای زناکار – زنای محصنه – و مرتکب عمل شنیع لواط به کار برده ، می توان به بزرگی گناه زنای محصنه و نیز تناسب مجازات آن با مجازات لواط پی برد .

2- طبق آیه ی قرآن که مجازات قوم لوط را - که به عمل شنیع لواط می پرداختند – بارانی از سنگ قرار داده بود ، از نظر عقلی و حسی بعید به نظر نمی رسد که برای زنای محصنه نیز مجازاتی مشابه در انتظار باشد .

3- از آنجایی که خداوند برای گناه کوچکتر – زنای شخص مجرد – مجازات تعیین کرده و برای مجازات گناه بزرگتر – لواط – مجازاتی تعیین نکرده ، به این نتیجه می رسیم که باید به سنت پیامبر (ص) و سیره ی اهل بیت (ع) رجوع کنیم .

4- طبق آیات قرآن که اطاعت از رسول (ص) و صاحبان امر را در ردیف اطاعت از خدا قرار داده ، متوجه می شویم که اولا پیامبر (ص) و صاحبان امر باید عاری از هرگونه خطایی باشند و ثانیا از آنجایی که همه ی سخنان و رفتار پیامبر (ص) و صاحبان امر در قرآن نیامده و بخش اعظمی از آنها در روایات آمده ، باید به روایات صحیحه مراجعه کرد .

5- همانطور که خداوند برای کفار محارب ، مجازاتی شبیه آنچه که فرعون برای ساحرانی که به موسی (ع) ایمان آورده بودند قرار داده بود ، قرار داده است ، بنا بر این اشکالی ندارد که مجازات دیگری نیز شبیه مجازاتی که کفار علیه پیامبران (ع) به کار می برده اند – یا تهدید می کرده اند – به کار برد که یکی از این مجازات می تواند سنگسار باشد .

6- طبق آیات قرآن بسیاری احکام هستند که مورد پسند ما واقع نمی شوند ، اما خداوند می گوید چه بسا شما از چیزی بدتان بیاید و برای شما خوب باشد و بالعکس .

7- خشن بودن حکم سنگسار عامل پیشگیرنده ی خوبی برای زنای محصنه است که در صورت اجرای آن ، موارد ارتکاب آن بسیار ناچیز می شود .

8- احکام خشن برای مجرمین نیز مایه ی رحمت است چرا که از عذاب دوزخ آنان می کاهد ، اما برای جامعه به طریق اولی رحمت است زیرا باعث پاک شدن جامعه و هموار شدن آزادی معنوی انسان می شود .

9- کسانی که سعی می کنند با حذف خشونت از دین در مباحثه با اهل کتاب موفق شوند بدانند که طبق آیه ی قرآن تا کاملا از دین خود دست نکشند و پیرو آیین آنها شوند ، آنها دست از سرشان بر نمی دارند .
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

1- آیات دیگری نیز وجود دارد که در آنها اطاعت از خدا و رسول (ص) واجب دانسته شده است :

آل عمران : 32 و 132 ، مائده : 92 ، طه : 90 ، نور : 54 و 56 ، محمد (ص) : 46 ، مجادله : 13 و تغابن : 12

2- هود : 91 و آیات دیگر

3- و البته در سه آیه ی دیگر : توبه : 81 ، طه : 71 و شعراء : 49

4- بسته به مراتب ، مجازاتها تغییر می کند و درجه بندی می شود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
15
6
1)- بسیاری از احکام دینی از سنت پیامبر (ص) استنباط می شود نه از قرآن کریم. مثلاً اینکه سگ نجس است حکمی است که همه فقهاء اسلامی قبول دارند ولی در قرآن بدان اشاره ای نشده است. حکم رجم هم از همین قبیل است و از سنت پیامبر (ص) استنباط و نقل شده است.

2)- حکم سنگسار مخصوص کسانی است که در حالی زنا کنند که: اولاً متأهل و دارای همسر باشد و ثانیاً به همسر خود دسترسی داشته باشد و می تواند با او آمیزش جنسی داشته باشد. مثلاً در سفر نباشد و یا دارای عذر دیگر که منافات با مسائل زناشویی باشد نداشته باشد. مانند عادت ماهیانه و یا ناشزه بودن همسر یا عنین بودن مرد و...

بعد از حصول این شرائط اگر این مرد یا زن متأهل برخوردار از همسر حلال و بی مانع، به گناه زنا آلوده شوند و در فضایی کاملاً آزاد چهار بار به این عمل خود اقرار کنند یا چهار شاهد عادل عیناً این عمل زنا را با خصوصیاتش ملاحظه و مشاهده کرده باشند و در محضر حاکم شرع گواهی دادند.

1)- می بینیم که این حکم بگونه ای طراحی شده است که جزدر موارد نادر قابل عمل و اجرا نیست و بسیار نادر اتفاق می افتد که چهار شاهد عادل عملی که معمولاً در خفا واقع می شود و کمتر اتفاق می افتد که یک انسان گنه کار در فضایی کاملاً آزاد و بدون درخواست کسی، خود چهار بار اقرار کند و عواقب عمل را هم بداند و حاکم هر بار او را سفارش کند که اقرار تو ممکن است اشتباه باشد و اگر دیگر اقرار نکنی و به چهار مرحله نرسد از تو دست خواهم کشید ولی در عین حال او خود چهار بار اقرار کرده و خود را برای عقوبت مهیا کند با این توصیف مختصر ، حال سؤال این است که چرا اسلام چنین حکمی را وضع کرده است.

2)- برای فهم بعضی از مسائل دین اسلام چاره ای جز تصویر مجموعه این دین نیست اگر یک چشم زیبا را از بدن جدا کنیم نفرت آور است و اگر یک چشم را در مجموعه بدن ببینم بسیار زیبا و به جا خواهد بود مجموعه تعالیم اسلام مانند یک معما است اگر تأکید اسلام بر عرض و ناموس و حفظ عفت عمومی و امنیت خانوادگی و مسائلی از این قبیل را لحاظ کنیم آنوقت شرائط و مواقف سنگسار را هم ملاحظه کنیم، خواهیم دید که این حکم بسیار حکیمانه و عادلانه است. این قتلی است که به طرز مخصوصی صورت می گیرد تا احدی جرأت تعدی به نوامیس مسلمین را نداشته باشد.
هر قدر حفظ کیان خانواده و عفت اجتماع اهمیت دارد، به همان اندازه مجازات تجاوزکنندگان از این حد، شدیدتر خواهد بود. و غرض از جعل مجازاتی به این شدت عدم تکرار چنین عمل کثیفی است که اگر کمی در مقابل آن کوتاه بیاییم جامعه به فساد کشیده می شود.

تفسیر نمونه ج : 3 ص : 309
عبدالله
|
Netherlands
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
19
19
سنگسار حکم قرآنی نیست. در سنت و در احادیث صحیح هم به یهودیان مربوط می شود. بنابراین تصمیم بسیار درستی گرفته اند و ربطی هم به کفار ندارد. این حکم اصالت اسلامی ندارد.
مدیر پایگاه آقای عبدالله و دهها اسم دیگر باید عرض کنم
واقعا جالبه شما که در همه نظراتتان با هواداری از کمونیستها منافقین و سلطنت طلبها و اصلاح طلبها و جنبش ضدانقلابی سبز و توهین به اسلام و قرآن و ائمه (ع) پیشتاز ضدانقلابیون در سایت ما هستید دم از سنت و دین و احادیث می زنید فقط می توانم بگویم ای خودفروخته به شیطان اینجا سرزمین عاشقان الهیست مردان و زنانی که برای اجرای احکام اسلام و مبارزه با شیطان پرستان از بذل جان دریغ نمی کنند تمامی آنکسانی که تو و امثال تو به دفاع از آنها در پستوهای خانه اتان حمایت می کنید با مبارزات این مردم از این کشور که مهد تشیع انقلابی و اسلام بزرگوار است رانده شده اند و هرگز رویای بازگشت طاغوتیان و کمونیستها و هر انکسی که به ارزشهای این مردم و انقلابشان و به امام انقلابشان توهین می کنندبه واقعیت تبدیل نخواهد شد
از دید بنده که تمام نظرات شما را می بینم وبعضا بخاطر بی ادبیهایتان به ائمه (ع) و امام عزیزمان و مردم خوبمان خون گریه می کنم یک مرتد بیش نیستید و از خدا برای فردی چون تو که روح خودت را به شیطان رانده شده از درگاه مهر و محبت خدا فروخته ای عذابی بزرگ خواستارم
 نفرین ما و همه انقلابیون مسلمان نثار خود فروختگان به شیطان 
پاسخ ها
م سادات موسوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
عبدالله یا عبد ابلیس؟؟؟!!!

فقیهی ؟مجتهدی؟اسلام شناسی؟چه کاره ای؟
یک نگاهی به خودت بینداز با این پرونده سیاهت که بولتن جان رو کرده آیا در جایگاهی هستی که نظر بدهی؟

یا برو تو سایتی که ابلهانه نظر سخیف و زشت امثال تو را می گذارد و شعورش نمی رسد که پایگاه شیطان شده یا از حرصت دق کن و بمیر چون اینجا منفعل و مغفول و گول خور پیدا نمی کنی.

برادر بولتن خدا پدر و مادرت را بیامرزد .
مرتضي.ام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
برادر بولتن خداوند صبرتان دهد كه مجبوريد چنين مطالبي را بخوانيد و تحمل كنيد و اجرتان دهد كه به جا و به موقع پته‌ي اين فرزندان ابليس را رو مي‌كنيد.
پرستو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
با آقای مرتضی ام خیلی موافقم!
حقیقت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
اما اگه من جای بولتن بودم آرزوی بخشش و مغفرت رو برای ایشون از خدا طلب می کردم
محمد خلیلی
|
Germany
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
6
12
از خون گریستن بولتن نویس ها ناراحت شدم ولی اگر از دیه انسان قیمت شتر را حذف كنند به نظرم اسلام خدشه دار نمی شود و بیمه هم شاید ارزانتر بشود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
4
15
ازابتدای انقلاب تاکنون تاحالا گفت اجرا نشده ؟ ؟ ؟
7 سال پیش تو شهر ما سنگ سار کردن و من به چشم دیدم
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۱
7
2
وما خلقت الجن و الانس الا لیعبدون هدف از خلقت انسان بندگی است تا به کمال برسد بندگی یعنی آنچه بر انسان محرز شود از جناب خدا یا ظن معتبر شرعی که توسط فقها اثبات شود را انجام دهد چه دلیلی بالاتر از اینکه بدانیم دستور خداوند است دیگر چون و چرا وسوسه شیطان است مثل آنجا که گفت چرا بر انسان سجده کنم حالا ما می گوییم چرا سنگسار چرا قطع دست چرا دیه انسان صد شتر تازه تز هم می دهیم اسلام خدشه دار نشود اسلام با افراد بی ایمان خدشه دار می شود نه با اجرای حکم الهی البته اینکه گفته شد هدف آفرینش تلویحا هدف خداوند است والا آنهم نعمتی است از جانب خداوند همانگونه که نعمت وجود و حس بودن لذت بردن و دانستن توانستن که تجلی صفات خداوند در انسان است قبل از یعبدون برای انسان حاصل شده
نرگس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۱
1
5
ايا سنگسار نوعي اعدام است ؟
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۱
2
5
بعضی دوستان اطلاعات فقهی پایینی دارند و با تعصب حرف می زنند
من یک حقوق دان عاشق قوانین اسلامی هستم و در یک دانشگاه اسلامی درس خوانده ام
پیش بینی اموری چون مصلحت اندیشی و قوانین ثانویه از ویژگی های فقه شیعی ماست.
حتی حاکم اسلامی می تواند گاهی حکم مسلمی را برای مدتی تعطیل کند یا تبصره ای بدان اضافه نماید شاید در باب تدوین قوانین مدنی و بازرگانی گاه دقت نظر نشود اما در قوانین جزایی حکومت بسیار محتاط عمل کرده است
در ضمن در شورای نگهبان فقهایی داریم که با نظر رهبری انتخاب می شوند
وجدان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۲
3
3
دو روز پیش خبری در یکی از سایتها خواندم زنی با هم دستی دو مرد همسر را کشت و در بیابانها رها کرد انگیزه آن رابطه نامشروع بوده آری سنگسار حکمی خشن است و این قبیل همسر کشیها جز آزادیهای فردی است نباید وارد حریم خصوصی افراد شد !!!!!!!!!!!
خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
3
8
يكي ازخصوصيات دنيا فراموش كردن خداي درونمونه،كه همه ي شما فراموشش كردين....!!!
سپید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
1
4
من با نظریه سنگسار مخالفم
پس چه مجازاتی برای خیانت مردان گذاشتن؟تا کی تفاوت و تبعیذ؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
بابا چقدر پرتين شما! اول برويد قانونش را بخونيد بعد نظر دهيد. كي گفته سنگسار فقط مال زنه؟!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
ملتی که نمیدونه حکم اسلام چیه برای ما راجع حکم اسلام هم نظر میده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
0
1
"قبه الی بیان" نیست بلکه قبح عقاب بلا بیان است
دقت فرمایید
ثارالله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
5
1
من با نظریه سنگسار موافقم دلیلم دارم که میگم
بنده خدا
|
Saudi Arabia
|
۰۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
0
0
این را باید بدانیم که که خداوند هیچ حکمی را بدون حکمت وضع نکرده است . وقتی حکمی از احکام دین بخاطر سلایق شخصی و ترس از حفهای دشمنان حذف شود نتیجه ای جز این نخواهد داشت . بنده حقوق خوانده ام و کارم ازاد است از یک خانوم شنیدم که این حکم حذف شده است . پس کسانی که باید این حکم برای انها اثر داشته باشد خبر دارند که حذف شده و اثر روانی خودش را گذاشته است .
ریحانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
0
0
هیچ آیه ی قرآنی نیومده که توش سنگسار امده باشه.
حقوق خوان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
0
0
اولا حکم رجم یا سنگسار حذف نشده بلکه دادگاه صادر کننده حکم می تواند با تایید رئیس قوه قضاییه مجازات جایگزین برای آن پیشنهاد کند در ضمن قاعده ای است به نام (تنفیر) که بیان میدارد چنانچه اجرای حکم در نظر عامه مردم حس نفرت از اجرای حکم ایجاد می کند آن حکم یا در ملاء عام انجام نشود یا مجازات جایگزینی شبیه آن اعمال شود درضمن برای اجرای حکم سنگسار بایدقاضی صادر کننده حکم اولین سنگ را پرتاب کند و در سنگسار حضور داشته باشد و افرادی هم که سنگ پرتاب می کنند خود مرتکب چنین جرم و گناهی نشده باشند
حقوق خوان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
1
0
حکم رجم یا سنگسار برداشته نشده این حکم هم در مورد زانی محصن یعنی مرد زن دار و هم زانیه یعنی زن شوهردار که مرتکب رابطه نامشروع جنسی شده اند اجرا می شود اما به دلایلی که قبلا عرض کردم قانونگذار در صورت مهیا نبودن شرایط رجم.( سنگسار)طبق ماده 225 قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1392 به شرح ذیل عمل می کند : ﻓﺼﻞ 8: ﻣﺎﺩﻩ 225 - ﺣﺪ ﺯﻧﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﺯﺍﻧﯽ ﻣﺤﺼﻦ ﻭ ﺯﺍﻧﯿﻪ ﻣﺤﺼﻨﻪ ﺭﺟﻢ ﺍﺳﺖ. ﺩﺭﺻﻮﺭﺕ ﻋﺪﻡ ﺍﻣﮑﺎﻥ ﺍﺟﺮﺍﯼ ﺭﺟﻢ ﺑﺎ ﭘﯿﺸﻨﻬﺎﺩ ﺩﺍﺩﮔﺎﻩ ﺻﺎﺩﺭﮐﻨﻨﺪﻩ ﺣﮑﻢ ﻗﻄﻌﯽ ﻭ ﻣﻮﺍﻓﻘﺖ ﺭﺋﯿﺲ ﻗﻮﻩ ﻗﻀﺎﺋﯿﻪ ﭼﻨﺎﻧﭽﻪ ﺟﺮﻡ ﺑﺎ ﺑﯿﻨﻪ ﺛﺎﺑﺖ ﺷﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ, ﻣﻮﺟﺐ ﺍﻋﺪﺍﻡ ﺯﺍﻧﯽ ﻣﺤﺼﻦ ﻭ ﺯﺍﻧﯿﻪ ﻣﺤﺼﻨﻪ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﺭ ﻏﯿﺮ ﺍﯾﻨﺼﻮﺭﺕ ﻣﻮﺟﺐ ﺻﺪ ﺿﺮﺑﻪ ﺷﻼﻕ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﺮ ﯾﮏ ﻣﯿﺒﺎﺷﺪ.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
3
0
افرین به نمایندگان خردمند مجلس.....
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
0
1
طبق ایات شریفه 2سوره مبارکه نورزناکاران صدتازیانه زده شودوطبق سوره مبارکه النسا بایددرخانه حبس تامرگش فرابرسدکه عذابش ازسنگساربدتراست وطبق ادامه ایه شریفه 2سوره مبارکه ازاحکام الهی نبایدتجاوزکردکه بزرگترین ستمکاریست درضمن باتوجه به این موارد خداوندازکسی باکی نداشت وحتما اگر بيشتر بود ایه رانازل میکردچون حکم خداتغییرناپذیراست
پوریا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
0
0
من نزدیک به هشت ساله دارم حوادث میخونم و شما هیچی نمیدونید به جز امثال من که پیگیر این موضوعات در حوادث هستیم. تعداد قتل های زیادی توسط زنان خیانت کار صورت گرفته ولی بهتر است به جای سنگسار حکم اعدام یا مثلا زندان 15 تا 20 سال را اجرا کرد و هچنین برای پیشگیری برخی این گونه حوادث هم میتوان با دادن اجازه طلاق به زن از قتل و خیانت جلوگیری کرد .متاسفانه در قانون اساسی فقط مرد حق طلاق دارد و زنی بخواهد طلاق بگیرد و مرد راضی نباشد زن نمیتواند طلاق بگیرد
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
0
2
سلام من زیاد از احکام و قوانین سر درنمیارم. فقط میخوام بگم انسانیت رو سعی کنید همه زندگیتون رعایت کنید.یک حیوان وقتی خون همنوع خودش رو میبینه اصلا تحمل اون مکان رو نداره و به هر قیمتی که شده میخواد از اونجا فرار کنه موقع قربانی کردن یک حیوان نباید حیوان دیگه ای حداقل اون صحنه رو ببینه. حالا ببینید ما که انسانیم واقعا چجوری میتونیم خون همنوع خودمون رو ببینیم یا حتی خودمون در اون شريك بشيم کارو بکنیم که واقعا توی روحیمون تاثیر داره اخه بنی ادم اعضای یکدیگرند اخه خدا زیبایی رو دوست داره شما فرض کنید یک بچه ای صحنه سنگسار یک نفر رو ببینه بنظرتون چي ميشه ؟!به نظرتون بچه ادامه زندگیش تبدیل به چه ادمی میشه؟! بیاید یکم زیبا فکر کنیم .
فاو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
0
0
سلام دوستان
خیلی از دوست هایی که پیام می دن اطلاع دقیقی از این حکم و ضرورت اجراي ان را ندارند و فقط نظرشون رو میدن .
خوبه که براشون دعا کنیم نه نفرین و هم به عنوان مسئول سایت بیشتر اطلاع رسانی کنید.
دلیل اینکه این حکم بین مردم سخت قبول میشه اینه که گناه عادی شده و ما اکثرا میشنویم که فلان گناه انجام شده و بی تفاوتیم چون برامون عادیه اگر واقعا به زشت و پلید بودن ان ایمان داشتیم با بدتر از این حکم هم موافق بودیم.
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
0
0
سنگسار مانند یک جنایت است قران قصاص روبرای قتل در نظر گرفته وبرای زنا شلاق در نظر گرفته من به طور کامل با اعدام وسنگسار مخالفم ولی با زندان ابد موافقم در این موارد نهایتا دولت مدعی خواهد شد که هزینه‌های زندانیان زیاد برای دولت سنگین خواهد بود ولی این رو هم میتواند از خانواده های زندانیان دریافت کند خدا برای بشر ارزش قایل شده ولی متاسفانه در کشورمون همیشه اعدام زیادی اتفاق میفته که چهره ی اسلام رو زشت ووحشتناک نشون میده که ارزشی برای زندگی انسانها قایل نیستند گاهی اوقات حتی به اندازه ی یک حیوان هم حق زندگی ندارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
0
0
زرشککک. واقعا از نطرات و مثبت و منفی معلومه که کیا تو ایران زندگی میکنن. چرا باید ما اینهمه خوشحال باشیم از تخفیفاتی که میدن؟
اولا از نظرات معلومه که نصف افراد هیچ نمیدونن از سنگسار.
1- اولا سگسار در مورد کسی اجرا میشه که متاهل باشه و زنا کرده باشه.
من از شما سوال دارم این فرد انسان هست که با هاش انسانی رفتار شه؟؟؟ پس چرا مال مجرد شلاقه؟
2- بعضي از روايات مربوط به زناي محصنه :
امام صادق(ع): سنگسار حد بزرگ خدا و تازيانه حد کوچک است.
امام باقر (ع):امام علي (ع) در مورد زناي محصنه حکم به سنگسار داد.
3- افرادی که سنگ زنا کار متاهل رو به سینه میزنن فردا اگه خودشون با نزدیکانشون ببینن میکشنشون. پس خواهش میکنم فکر کنید این بلا اگه به سر خودتون میومد چه حسی داشتین؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
0
0
سلام این حکم سنگسار در فقه وجود داره و حذف نمیشه گفته اگه مواردی دیده شد به حکم فقه رجوع میشه بعد دین اسلام دین مهربانی هست چرا این قدر شقاوت دوستان به نظر من چه طور چهار شاهد عادل میروند و میگویند ما زنا رو دیدم اگر عادل بودند نگاه به گناه نمیکردند پس این قدر سخت و ناعادلانه حکم به قضاوت نکنید که خداوند ما خداوند مهربانی است انانی که میگویند اگر نزدیکانتان بودند عفو میکردبد انسان جایز الخطاست و پیامبر هم برخلاف میل باطنی حکم رجم را اجرا میکردند
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
0
0
این کار را ناپسند است ...وجز گناههای کبیر است متسفانه در جامعه ما جوی است که اگر این قوانین سخت نباشد فساد همه جا ی را می گیرد ...واین زن زنا کار مثل بچه های هستند تا آنها را از چیز نترساند ..فکرشان کار نمی کنند که اینکار زشت وناپسند هستند.است وپیش خدای خود شرمند هستند ماکه نباید از مهربانی خدا سواستفاده کنیم .چون مهربان هست وبخشنده هرکاری که خود خدا جزه گناههای ناخشودنی وکبیراست وجزه حقالناس است که خداوند که از حق الناس هرگز نخواست گذاشت چون آن زن به حق هسمر وفرزند خیانت کرد وهر گز پیش خداوند کمم نمی شود وخواهد مجازات میشود ..چون خدارا نادیده کرفت .از دید گاه یک اقلیت مذهب .....
علی
|
United States of America
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
0
1
احکام الهی و اسلامی رو نمیشه تغییر داد.هر کس چنین کاری بکنه یعنی خیانتکار به اسلام و قرآن
حسن
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
1
0
مقوله سنگسار و حامیان آن ادامه دهنده تفکرات داشت. هیچگاه خداوند بخشنده و مهربان توبه پذیر است و اسلام دین صلح و دوستی و نه دشمن تراشی و خشونت
خودم
|
United States of America
|
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
0
0
ای بابا
حضرات اینا می خواهند این مجازات وحشیانه رو تغیبر به زندان با شلاق کنند نه اینکه حذف کنن
خدا به ما عقل داده تا پیرو تندرو ها نباشیم و بیاندیشیم

لطفا نخست اندیشه کنید و به سخن تندرو ها و خشک مذهب گوش ندید
سادات
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
0
0
اگه خدایی نکرده به شما خیانت بشه چه زن چه مرد آیا اون موقع هم سنگسار روبد وخشن میدونید ؟
اون موقع فقط دوست دارید طرفی که خیانت کرده رو تیکه تیکه بکنید ...خداازگذشته وآینده باخبره وباتوجه به همه جوانب حکم داده.قرآن که فقط مال دیروز نیست.
خدایی که میگه اگه زندگی وحیات رو به یک نفر برگردانید گویی به همه حیات بخشیده اید...همون خدای مهربان جایی دیگه میگه زن ومرد متاهل اگه مرتکب زنا شد باید سنگسار بشه.چه کسی ازخدا نسبت به بندگانش مهربان تره؟
بانو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
0
0
خیلی بده این اتفاق خرد شدن یه زن ......اگرم در خفا کاری کرده بعدا توبه میکنه خب اگه اینطور باشه همه زنا همسرشونو میکشن تا آزاد بشن و هر کاری بخوان بکنن
مدیر پایگاه منظورتونو دقیق تر مطرح کنید
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین