کد خبر: ۱۲۴۷۲۷
تعداد نظرات: ۳۵ نظر
تاریخ انتشار:

روایت استاد اخلاق از یک اشتباه احمدی نژاد

سید مهدی طباطبایی در مصاحبه با روزنامه قانون بسياري از انتقادات امروز عليه احمدي نژاد را سياسي خواند و گفت :" ميان انتقاد و مخالفت،تفاوت است. بنده از زماني كه آقاي احمدي ن‍ژاد در دوره اول هنوز تنفيذ نشده بود به ايشان نقد داشتم.
به گزارش بولتن نیوز به نقل از تابناک، آن زمان من نماينده مجلس بودم و در مجلس هم نقدم را اعلام كردم ودر آن زمان روزنامه‌ها هم انتقادات مرا نوشتند. علت انتقادم هم اين بود كه ايشان خارج از آنچه وظيفه اش بود در مجلس صحبت كرد و من هم به رئيس وقت مجلس كه آقاي حداد بودند اخطار دادم كه جلوي او را بگيرند.در آن زمان انتقادم را به صورت كتبي دادم كه مبادا فريادها بلند شود و مخالفت ها بيشتر شودو حقيقت گم شود. اما آنچه امروز مي‌بينيد مخالفت است. در مخالفت شخص گرايي و مشكلات شخصي ملاك است. نقد اما شخصي نيست و براي بهبود اجتماع و پيشگيري است.صحبت هايي كه اكنون عليه احمدي نژاد گفته مي شود غالبا مخالفت است ."

استاد برجسته اخلاق كشور در ادامه با تشريح سه جلسه اي كه در دور اول روي كار آمدن آقاي احمدي نژاد با وي داشته است گفت:"در جلسه اولي كه با روحانيون مجلس گذاشتند من صحبت كردم، جلسه دوم با حزب ا... مجلس بود كه آن موقع من رئيس حزب ا... بودم و صحبت كردم. سومين جلسه نيزبا كميسيون‌هاي مجلس بود كه من در آنجا هم صحبت كردم. در همه آن ديدارها من از آقاي احمدي نژاد انتقاد كردم. نخستين نقدم به ايشان اين بود كه شما ادبيات يك رئيس جمهور را نداريد ورئيس جمهور نبايد هر كلامي را به زبان بياورد. به او گفتم حق نداريد مسائل خانوادگي رامطرح كنيد. ايشان در همان ابتدا گفت" من بنا دارم اصلاح كنم"،من گفتم اين من گفتن اشتباه است ،مجلس بايد مصوب كند و شما بايد مجري مصوبات باشيد و نقدي كه به مصوبات داريد را بايد به شوراي نگهبان بگوييد. يك جاي ديگري هم ايشان گفت "من آمده ام كه بگويم تاكنون روحاني بر سر كار بوده ،اكنون دانشگاهي مي خواهد كشور را اداره كند."به اين حرف ايشان هم من انتقاد كردم و گفتم كه شما اگر نقدي داريد بايد به عملكرد باشد و نمي توانيد طيفي را اينچنين محل انتقاد قرار دهيد.

سيد مهدي طباطبايي در پاسخ به اين پرسش كه منيت آقاي احمدي نژاد از كجا مي آيد،گفت:"يكي از شروط كانديداتوري در انتخابات رياست جمهوري اين است كه فرد رجال سياسي باشد. من در دوره اول كانديداتوري آقاي احمدي نژاد به شوراي نگهبان گفتم كه ايشان جزو رجال سياسي نيست.رجال سياسي تعريف دارد اما ايشان هيچ سابقه اي در سياست نداشت از شهرداري به رياست جمهوري رسيدن ناگوار است. نكته ديگر اينكه ظرفيت ايشان ظرفيت رئيس جمهوري نيست. حالا بالاخره راي آوردند اقلا بايد با شورايي از دوستان و نزديكانش، برنامه هايش را تنظيم كند. جناب آقاي خوش چهره بسيار انسان خوشفكري بود و برنامه هاي احمدي نژاد رادر تلويزيون مطرح مي كرد اما آقاي احمدي نژاد بعد از انتخاب شدن آقاي خوش چهره را كنار گذاشت. من در آن زمان نگران شدم.ما دو دسته انسان داريم،يك دسته مدارج كمال را با خود مي برند، دسته ديگر مدارج كمال را نردبان مي بينند و از نردبان كه بالا آمدند نردبان را مي اندازند. احمدي ن‍ژاد جزو دسته دوم بود." نماينده پيشين مجلس با اشاره به اتفاقات روز استيضاح وزير كار و افشاي فايل صوتي منتسب به برادران لاريجاني گفت:"وقتي فردي مورد توجه قرار مي گيرد بايد افراد عاقل متوجه و مواظبش باشند تا خداي نكرده بر اثر چاخان و مدح بيجا آن فرد تبديل به خطر نشود. من اين نكته را در سال 84 يا 85 متذكر شدم وبه برخي افراد محرمانه گفتم كه ايشان در حد اين ستايش هاي بي جا نيست و از ايشان اينچنين تمجيد نكنيد. چرا؟چون تمجيد زياد براي ظرفيت كم، غرورآور است.اطرافيان از ايشان تمجيد كردند و خودش هم كه بحث هاله نور و اين مسائل را وسط كشيد كه يعني خودش هم خودش را مافوق آنچه بود ديد.

او ادامه داد:"از زماني كه مقام معظم رهبري فرمودند من فكرم به ايشان نزديك تر است، احمدي نژاد دچار اشتباه شد. اما احمدي نژاد متوجه نشد كه اين تاييد بي تغيير نيست. اگر آقا فرمودند كه افكارم به ايشان نزديك تر است مال آن زمان بود نه هميشه. ايشان دوره تمجيد گذشته را يدك مي كشد. بزرگان ما هميشه براي اينكه جامعه آرام باشد خون جگر مي خورند. رهبر معظم فرمودند بزرگان مملكت، اختلافات را به سطح جامعه نكشانند.هر جوري تحريك احساسات جامعه خيانت به كشور است. در شأن رهبري نيست كه واضح تر از اين بگويند. هرچه اختلافات را بيشتر تحريك كنند مشكلات بيشتر مي شود. البته اگر اختلاف به دست افراد پخته حل نشود خود به خود بيرون كشيده مي‌شود و اكنون چنين وضعيتي پيش آمده است.حالا بايد اين مسائل را حل كنند كه اوضاع بدتر نشود."وي در پاسخ به اين سوال كه چرا رهبري كاري براي بازداري احمدي نژاد از اين حركات انجام نمي‌دهد،گفت:"رهبر چون پدر همه است بايد پدرانه واكنش نشان دهد و حتي تشر ايشان هم ممكن است به نظام كشور لطمه وارد كند. رهبر براي حفظ نظام سكوت كرده است."

از حجت الاسلام طباطبايي پرسيدم، اگر روزي كه وزير اقتصاد براي استيضاح به مجلس رفت،آقاي لاريجاني نمي گفت كه به او فرصت بدهيد و اگر زدو بندي صورت نمي گرفت، شايد اكنون وضعيت اقتصاد بهتر بود و اين بي اخلاقي ها نيز علني نمي شد. پس مي توانيم بگوييم كه بخشي از مشكلات روز استيضاح وزير كار به دليل عملكرد ضعيف مجلس بوده است؟

او در پاسخ گفت:"ما بايد ببينيم شرايط آن روز چگونه بود. شرايط آن روز آن مسئله را ايجاب مي كرد. شرايط حالا را هم بايد بسنجيم . از اين شرايط بدترش هم خواهيم ديد. هرچه مسئول ارشد از عهده كارش برنيايد و خطاپذير نباشداوضاع خطرناك تر مي شود. در اروپا و آمريكا سياستمداران سطح اولشان هرجايي خطايي مرتكب شده اند شفاف و صريح عذرخواهي كرده اند. وقتي يك رئيس خطاپذير نباشد همه جرم ها را به گردن ديگران مي اندازد. در مورد آقاي احمدي نژاد هم چون خرابي هاي زيادي در كشور به وجود آمده درصدد است كه تقصيرها را گردن ديگران بيندازد تا خود را مبرا نشان دهد."سيد مهدي طباطبايي در ادامه از مسئولان خواست كه خطاپذير باشند و به موقع عذرخواهي كنند و ادامه داد:"هر كس حمايت اغراق‌آميزي از احمدي نژاد كرده چه تلويحي و چه تصريحي بايد از مردم عذرخواهي كند. يا لااقل بگويند تغيير ايشان برايشان قابل قبول نيست،هرچند من معتقدم احمدي نژاد تغيير نكرده و از اول هم همين بوداما برخي او را نشناختند."

سيد مهدي طباطبايي در ادامه تحقيرمردم را خطرناك خواند و افزود:" من پس از حوادث سال 88 گفتم اگراحمدي نژاد ادبیاتش را با شرایط تطبیق می داد این فتنه ها بر پا نمی شد. اگرمردم را خس و خاشاك نمي خواند اين فتنه به پا نمي شد. يكي از چيزهايي كه در هر اختلافي خطرناك است ،تحقير است. الان كلماتي مطرح مي شود كه خيلي ها را تحقير مي‌كند و اين ادبيات فقط مختص به احمدي نژاد هم نيست. برخي ادبيات يك رئيس جمهور را ندارند ،برخي ادبيات يك رئيس مجلس را ندارند يا ادبيات يك روحاني را.اگر هر مسئولي ادبيات خودش را نداشته باشد مشكلاتي به وجود مي آيد."

وي تحقيرهمزمان با تعريف را آفت ديگري عنوان كرد و گفت:" مكرر مي گويند حزب ا... مظلوم است. حزب ا... در كشور ما قدرت دارد . يا هر مشكلي را بر گردن آمريكا مي اندازند در حالي كه اين كار تحقير ملت است. كلمات اين چنيني كه در باطن تحقير است اما در ظاهر تعريف بسيار زياد شده است و بسيار من را رنج مي دهد.كلام تحقير آميزروحيه ها رامتشنج و جامعه را آبستن دگرگوني مي كند."آقاي طباطبايي در واكنش به اظهارات اخير آقاي عسگراولادي و بازخواني جريان اعتراضات بعد از انتخابات گفت:«من آقاي عسگراولادي را از هر نظر تاييد مي كنم و حرف ايشان درست است. من همان ابتدا در تلويزيون گفتم كه موسوي و كروبي سران فتنه نيستند. حوادث سال 88 گذشت و هرچه تحلیل بود ارائه شد اما من در آن روز گفتم ما باید مراقب فتنه سران باشیم نه سران فتنه.»

وي با اشاره به مشكلات اقتصادي گفت:"وقتي گراني زياد مي شود و مشكلات اقتصادي فراگير مي شود ،مردم كارهاي غيرمعقولي انجام مي دهند و خردگرا نيستند. يكي از علل بيماري اخلاقي مشكلات اقتصادي است وكساني كه در ضعف اقتصادي هستند به هذيان گفتن مي افتند. لذا هميشه بايد سياستمدار بالا را جوري حفظ كنيم كه به هذيان نيفتد چون يك كلام نا‌بجا گفتن هزاران حادثه پشتش دارد.

"سيد مهدي طباطبايي در ادامه بازداشت هاي اخير خبرنگاران را اين‌گونه به مشكلات موجود در اجتماع ربط داد:" عزيزان خبرنگار ما را كه گرفتند بر اساس همان بيماري اخلاقي مسئولان است. مسئولان اكنون كم حوصله هستند وفكر مي‌كنند كه اگر خبرها را خبرنگاران پخش كنند بد مي‌شود در صورتي كه با گرفتن آنها بيشتر پخش مي‌شود چون مردم جست‌وجو مي كنند كه چرا گرفتند. چون چراها به ميان مي آيد، تفسيرها زياد مي‌شود و در تفاسیر شایعات زیاد می‌شود."

وي در پاسخ به اين پرسش كه، "همكاران ما را به اتهام اختلاف انداختن ميان مسئولان و ترويج نا اميدي دستگير كرده اند، آيا اين امر پاك كردن صورت مسئله نيست وقتي مسئولان اين‌گونه علني براي هم شاخ و شانه مي كشند؟" گفت:"در راستای تغییرات خوبی که در قوه قضاییه در حال رخ دادن است قوه قضاییه این را نیز باید در نظر بگیرد که همه كس را نبايد مامور رسيدگي به پرونده‌هاي خبرنگاران و نويسندگان و هنرمندان كند. باید بدانند نويسنده يعني چه و چه وظایفی دارد؟روزنامه نگار بايد همين مشكلات روز را بنويسد. اگر مشكلات عهد گذشته را بنويسد كه به درد نمي خورد.كار خبرنگار اين است كه خبرهاي پرهيجان ،جذاب و واقعی که دور از دید مردم است را به مردم منتقل كند در مقابل مسئولان بايد جوري عمل ونظارت كنند كه مطبوعات با مطالبشان به مردم آگاهي دهند و نه در جهت تحریک استفاده کنند و البته این مشکلی نیست که با بازداشت و برخوردهای قهری درست شود بلكه بايد هيات منصفه اين مسائل را رسيدگي كند و كار دادگاه نيست."

به عنوان آخرين پرسش از او پرسيدم؛" فقط دولت احمدي نژاد نبوده كه با رهبري مشكل دارد وپيش از اين دولت بازرگان هم با امام مشكل داشت." وي پاسخ داد:" آن روز مخالفت اندك آقاي بازرگان نمود زيادي داشت. بازرگان بسيار بااخلاق و ديندار بود ولي در رابطه با يك سري امور مانند نگاه به خارج از كشور، بينش كمتري داشت و به همين دليل امام او را از كار کنار گذاشت اما اگر شرایط را بسنجیم در کل می‌توان گفت که بازرگان در بسیاری از موارد از احمدی نژاد با اخلاق تر و دیندار تر بود. "

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۳۵
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱۵
korush
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
37
9
lممنون خوب بود
فرزند ایران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
27
42
آقای طباطبایی بنده هم بچه محل شما هستم سالهاست دیگر پشت سر شما نماز نمی خوانم فقط یک سوال دارم استاد بزرگوار شما چند بار در مقابل فتنه گران اعلام موضع کردید اصلا فتنه 88 را قبول دارید که فتنه است آیا می دانید رهبر معنوی جریان فتنه و پدر معنوی آنها چه کسی است ؟ یادمه از همان اول مخالف انتخاب احمدی نژاد بودید چراییش را انقلابیون مسجد می دانند شما بشدت طرفدار کسی بودید که اکثریت مردم قبولش نداشتند یادش بخیر شهید سعیدی را کاش هنوز ایشان پیشنماز مسجد موسی ابن جعفر (ع) بودند
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED STATES |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
اتفاقا منم از اول پشت سر شما نماز نمی خواندم!
مگر شما معیار حق بودن افرادین؟!
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
جناب ناشناس! شما چقدر حجت الاسلام طباطبايي را مي‌شناسيد؟ بنده ايشان را خوب مي‌شناسم و براي سواد، سن، سخنوري، اخلاق، و بسياري خصوصيات عالي نهفته در ايشان احترام فراواني قائلم و به واسطه عشق عميقي كه ايشان به اهل بيت عليه‌السلام دارند مطمئنم ان‌شاالله عاقبت بخير خواهند شد، ولي نمي‌توانم انكار كنم كه متاسفانه حق با فرزند ايران عزيز است و ايشان در تبعيت از ولايت و فتنه اخير حداقل تااين لحظه نمره خوبي نگرفتند. طرفداري ايشان از موسوي تا قبل فتنه ٨٨ قابل خرده‌گيري نيست كه تا آن زمان، همه چيز قانوني بود و به حق. اما پس از فتنه، حمايت ايشان تا به امروز از موسوي ديگر قابل قبول نيست و اين كه ايشان غيرمنصفانه سخن رئيس جمهور را تحريف مي‌كنند و عبارت دكتر احمدي نژاد كه غايله آفرينان را خس و خاشاك ناميدند و نسبت دادن آن به مردم، عين بي‌انصافي است و برايم بسيار شگفت‌انگيز مي‌باشد. خداوند همه ما را عاقبت به خير نمايد ان‌شاالله
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
منم نمیخوندم!!!!
سهیلا سادات
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
بنده با نظر برادرمون آقا مرتضی موافقم .

البته یک گلایه کوچک هم از جناب آقای طباطبایی دارم که مسئولیت پذیری ایشان را زیر سوال میبرد . اوایل فتنه 88 بنده در گوگل عکسی از ایشان دیدم که در مجلس در خوابی ناز بودند و در کنار این عکس ، عکس دختر بچه ای بود که روی پل هوایی در حال مشق نوشتن و آدامس فروختن بود که از خحالت عکاس دستهای خود را روی صورت گرفته بود . این موضوع برای کسی که عنوان نماینده مردم را یدک میکشید نه خوب که بسیار ناشایست بود .

جناب آقای طباطبایی هم شما به عنوان نماینده اسبق مجلس و هم سایر نمایندگان در قبال لحظه لحظه حضور بی ثمرتان و دریافت حقوق و مزایا و سایر تسهیلاتی که خود خوب میدانید فقط مختص نمایندگان مجلس است باید پاسخگو باشید .
محمد حسین
| - |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
ایشون در مصاحبشون که قسمتی از اون در مورد منیت احمدی نژاد بود تقریبا 13 بار "من" گفتند...
پرفسور بال
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
21
24
----

آمریکای نادان و انگل ستان بی ادب وقت خود صرف ایجاد انقلابهای رنگی در کشور هایی می کنند که فقط با یک کار ساده و راحت تمام نقشه ها بر آب و طرف داران آنها به خانه هایشان می روند و لا لا می کنند .
1 - به آنها خس و خاشاک نگویند .
2 - همون هایی که مطهری گفت .
.
.
.

!
مجتبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
18
43
حاج آقا شما همانی نیستید که در مجلس هفتم یکصد نفر از نمایندگان را قبل از انتخابات پابوس ..... بردید و بعدش شاهد شکست سنگین انتخاباتی آن اقا در انتخابت ریاست جمهوری بودید و از همان اول علم مخالفت با احمدی نژاد را بر دست گرفتید و مطالبی را گفتید که از علم اخلاق بدور بود حاج آقای عزیز کاش در مسیر ولایت گام بر می داشتید که این از دروس اولیه اخلاق می باشد در ضمن شما فرمودید تایید آقای احمدی نژاد برای آن زمان خاص بود پس این مورد که البته بنده هم قبول دارم می تواند برای .... هم صحیح باشد و تایید امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری نیز برای آن زمان و تا موقعی بوده که ..... در مسیر ولایت و انقلاب گام بر می داشته است . به هر صورت حاج آقا خدا را در نظر بگیرید من نمی خواهم امروز از آقای احمدی نژاد دفاع کنم اما شما در آن زمان تقاص قبل از جنایت کردید و امروز هم بسیاری از مشکلات اقتصادی بر اساس سناریوی مسئولینی می باشد که در دولتهای کارگزاران سازندگی و اصلاحات مسئولیت داشتند و خصوصا آقا زاده ها راستی شما چیزی در خصوص آقازاده های فتنه گر در بحثهای اخلاقی به عزیزان مسجدی می گویید؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
24
24
این حرفا رو ول کنید امروز رفته بود یک سایت انگلیسی زبان تا با افراد زبان خارجه و ایده ی آن ها را درباره ی ایران بفهمم من اون جا دیدم که اونا نمیدونن داخل ایران زنان کار میکنن وتحصیل میکنند و حتی از آقایون هم پیشه گرفتن اونجا دیدم که دلمون بخوا یا نخواد مارو به عنوان اسلام میشناسن پس سعی کنید به جای این دشمنی های داخلی متحد شوید و مطابق دین باشید .هر اشتباهی از آقایون سبب می شه بگن مشکل از اسلامه .اون جا فهمیدم که متاسفانه اسلام رو دین جنگ می دونن البته من هم جنگ جهانی اول دوم و تمام جنگ های قرن اخیر که 99درصدش مال اونا بوده رو به رخشون کشیدم .همه ی اینارو گفتج که بگم دشمنانمون با هم متحدن اینقدر هم فیلم و پروپا گاندا به خورد مردمشون داده بودن که تمام روز جنگیدم و هی نظر گذاشتم که ایران واسلام اون چیزی نیست که نشونتون دادن .ما هم باید با هم متحد باشیم فرد مهم نیست جناح مهم نیست اسلام و ایرانو بچسبید .
اراکی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
15
43
جنابآقای طباطبایی
آیا حضرتعالی فکر می کنید با چنین اظهاراتی به توصیه های مقام معظم رهبری و تأکیدات مکرر ایشان مبنی بر دامن نزدن به اختلافات ؛ نذیختن آب به آسیاب دشمن ؛ ایجاد همدلی و وحدت در جامعه ؛ حمایت از دولت و نکشاندن اختلافات بین مسئولان به جامعه با این اظهارات عمل کرده اید ؟
monjisoldier
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
11
35
وقتی بولتن بصیرتش در خد صفر میشود
بار ها به شما تذکر دادم که هر خبری را نقل نکنید مثلا شما یک سایت تحلیلی هستید از آنطرف خودتان چندین مقاله در نقد سخنان عسگر اولادی مطلب مینویسید از این طرف به این چمله این آقا کاری ندارید"من آقاي عسگراولادي را از هر نظر تاييد مي كنم و حرف ايشان درست است. من همان ابتدا در تلويزيون گفتم كه موسوي و كروبي سران فتنه نيستند. حوادث سال 88 گذشت و هرچه تحلیل بود ارائه شد اما من در آن روز گفتم ما باید مراقب فتنه سران باشیم نه سران فتنه.»"
جالب این است که ایشان همانند بعضی ها فتنه 88 را حوادث خطاب میکنند
نکته دوم سو استفاده روزنامه قانونه با این سوال""همكاران ما را به اتهام اختلاف انداختن ميان مسئولان و ترويج نا اميدي دستگير كرده اند، آيا اين امر پاك كردن صورت مسئله نيست وقتي مسئولان اين‌گونه علني براي هم شاخ و شانه مي كشند؟" حالا سوتی بولتن جالبه خود بولت چند وقت پیش خبری منتشر کرد و به اهالی رسانه حامی فتنه گفت باش تا صبح دولتت بدمد ولی اینجا هیچی نمیگه.اینطور که بوش می آد ایشون هم یکی مثل امثال مطهری و شیخ یوسف صانعیه
جمیل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
11
39
حاج آقا مصاحبه شما هم که پر ار من من کردن است اونوقت چجوری به دکتر و من گفتن هاش گیر دادین
حاج آقا دکتر هر چی باشه با رانت و زدوبندسرکار نیومد و به خاطر همین پاکی سیاسیش به راحتی می تونه قواعد بازی رو بهم بزنه ولی شما چی می تونید در هرشرایطی برعلیه باند قدرت ...... و دوم خرداد زبان در کام بجنبانید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
13
42
واقعا كه صحبت هاي ايشان و اينكه هر چه به دهن ميارك آمد نثار رييس جمهور كردند عين اخلاق بلكه فراتر از آن بود!
خدايا ما از اخلاق اين جوري و اساتيدش بيزاريم!
م سادات موسوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
11
41
درود و رحمت واسعه خدا به شهید آیت الله سعیدی
بنده هم بچه محل شما هستم و بعد از سکوت آقای طباطبایی در جریان فتنه به بصیرتشان شک کردم و بعد از حمایت علنی ایشان از فتنه گران و مواضع اشتباه و سخنان نادرستشان به صداقت و پاکی و عدالتشان هم شک کردم.

اللهم اجعل عواقب امورنا بالخیر و السعادة
محمد رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
12
33
حاج آقا هرگز یادم نمی رود یک روز در نهایت ناامیدی اومدم خدمت شما چون شما را بزرگ محل می دانستم همسرم را هم شما برای من عقد کرده بودید زندگیم بخاطر اختلافاتی از هم پاشیده بود از شما خواستم خانمم را بخواهید و با او صحبت کنید و به خاطر بچه هام برگرده اما شما با بدخلقی جوابم دادید نه نمی شه وقت ندارید آیا این اخلاق اسلامیست از آن روز زندگیم داغون بود داغون تر شد شما می توانستید کمک کنید اما نکردید شاید در شان شما نبود اما قدیمها علما و روحانیون ملجا و پناه ستم دیدگان و مظلومین و دردکشیده ها بودند با راهنمایی آنها زندگیها از هم نمی پاشید هر چند هنوز هم هستند اما شما که از همه بیشتر ازتون توقع داشتیم کمک نکردید
سرباز صفر وطن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
12
37
بولتن تمنا میکنم حداقل برای حفظ حرمت اساتید علم اخلاق و جامعه اسلامی ، هنگام انتشار چنین اخبار و مصاحبه هایی از واژه استاد علم اخلاق و ... استفاده نکنید و شخص را با نام خودش عنوان کنید.
بولتن عزیز گذشته از محتوی بی ارزش و غیر منصفانه و سیاه نمایی شده از شخصیت و عملکرد رئیس جمهور و تطهیر سران فتنه و تبرئه خائنین و قدرت طلبان در این نوستار ، انچه که نگران کننده است و ذهن خواننده را به طرف این سئوال میبرد که آیا کسانیکه علم اخلاق را پیگیری میکنند و یا در این رشته به مهارت و رتبه والای تدریس میرسند . تا این اندازه از انصاف و بصیرت و حقیقت که قابل لمس و درک است دور میشوند ؟؟؟!!!!

اما به نظر بنده این داستان شبیه داستان و موضع گیری آقای شیخ صانعی که بعد از صدور قاطعانه احکام فقهی مراجع عظام و حکم حکومتی در مورد قمه زنی صادر شد که اعلام کرده بود نه خیر قمه زنی عبادت و عین ... است

و در روز های اخیر و پس از سالها حاشیه نشینی آقای طبا طبایی ، این ماجرا مشابه موضع گیری یک روزنامه ورزشی (90) که برای اعلام حضور و افزایش تیراژ و جذب هر چه بیشترمخاطب از جنس خود در رابطه دست به انتشار مطلبی غیر مرتبط با ورزش و تخریب رئس جمهور میزندکه نه سنخیتی با ورزش دارد و نه آنقدر متعادل و منطقی بیان شده که بتوان عنوان خبر روی آن گذاشت و بیشتر به خصومت و انتقامگیری و سر پوش گذاشتن روی ضعفها و افتضاحات فرد و گروهی و جناحی است .

پس بولتن جان خواهشا" در رابطه با انتشار چنین موضوعاتی حداقل از عنوان و ثبت بی مورد عنوانهایی مانند استاد اخلاق و ... پرهیز کنید و از آسیبهای جدی به ارزشها و جایگاههای معتبر و قابل احترام جلو گیری کنید. متشکرم
حیران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
26
14
فقط افراد خودسر از خودسری دفاع می کنند ومتاسفانه عامه مردم عمق ضربه خودسری را درک نمی کنند تا در مقابل آن بایستند ولی بامطالعه در تاریخ اسلام و جهان خصوصا برخورد امام علی (ع) با خوارج وضربه ای که خوارج به اسلام و ولایت زدند عمق فاجعه احساس می شود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
12
37
به خدا احمدي نژاد به مردم نگفت خس و خاشاك بي انصافا فيلمش هست شما چتونه چرا انقدر به اين بنده خدا تهمت ميزنيد
پاسخ ها
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
"صد رحمت به برادران یوسف. اینجا عده ای معتقدند؛ یوسف گرگ را خورده. اینجا جنگ خون نیست. جنگ خون دل است. کوتاه بیایید، پیراهن گرگ را با فتوشاپ خونی می کنند و گزارش این لباس را به یعقوب می دهند. برادران شهید ما، پدران شهید ما برادران تنی ما بوده اند. بعضی ها ناتنی اند با ما. صد رحمت به برادران یوسف. به سران فتنه رو بدهی، خواب می بینند؛ یوسف گرگ را خورده و قحطی می آید در این سرزمین، پس از هدفمند سازی فتنه. باید هوشیار باشیم. به سران فتنه رو بدهی، به بنیاد شهید فشار می آورند که برای نداآقا سلطان هم کارت بنیاد شهید صادر کنند. کوتاه نیایید از راه ماه. در بصیرت دکترا بگیرید اما از دانشگاه جنگ. بصیرت را جز شهادت معنی نکنید."

هاله نور خرافه بود اما خواب شما خرافه نیست؟/حسين قدياني ﴿http://qachib.blogfa.com/post-1431.aspx﴾
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
34
9
احسنت به آقای طباطبایی
چقئر هم محله ای های ایشان اینجا زیاد هست جالبه
پاسخ ها
م سادات موسوی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
جسارت و بی فکر حرف زدن احسنت ندارد.
هم محله ای بودن با ایشان هم امتیاز و فخر ندارد که کسی الکی ادعا و تفاخر کند.

مسجد موسی بن جعفر علیه السّلام در خیابان شهید آیت الله سعیدی واقع است که منزل آقای طباطبایی هم در کوچه روبرویی اش است،زمان شاه خود شهید امام جماعتش بود و احسنت واقعی به ایشان برازنده است که بسیار روشن بین و روشنگر و مبارز و شجاع بود و ممنوع المنبرشدن و زندان و شکنجه و حبس و تبعید تأثیری در ارادۀ پولادین و عزم راسخش نداشت و لحظه ای او را برای دعوت علماء به قیام همگانی و مخالفت با رژیم سست نکرد و سرانجام در 20 خرداد 1349 زیر شکنجه به شهادت رسید...بعدها آقای طباطبایی امام جماعت این مسجد شد و درس اخلاق هم داشت.

فرازی از وصیت نامه شهید سعیدی:
بسم الله الرحمن الرحیم
هر کس می خواهد زحمت فاتحه خواندن برایم بکشد بگوئید در عوض یک مسأله یاد بگیرد و عمل کند.

لطفا" جهت شادی ارواح طیبه شهداء بویژه شهید آیت الله سید محمد رضا سعیدی فاتحه ای همراه با صلوات بفرستید.
سهیلا سادات
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم .

خانم موسوی این نظر شماست که احسنت دارد . بعضی ها در وصیت نامه شان به نکاتی اشاره میکنند که پشت آدم را میلرزاند . آدم حدیثی از امام علی علیه السلام افتادم که فرمودند : شما به آنچه میدانید عمل کنید ما شما را به آنچه نمیدانید آگاه میسازیم . انشالله بتونیم عمل کننده باشیم تا شرمندگی را به جان نخریم .

خانم موسوی عزیز :

اینطور که من متوجه شدم شما حوالی میدان خراسان ساکن هستید . میخواستم اگه زحمتی نیست بفرمایید از ساختمان فروشگاه قدس چه استفاه ای میشه ؟ آیا اون فروشگاه با نامی دیگر دایر است یا بهره برداری دیگری میشود ؟

با تشکر از شما و همیچنین از برادر بولتن .
سهیلا سادات
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
ببخشید اصلاح میکنم :

یاد حدیثی افتادم .

نمیدونم این کلمه آدم از کجا اومد . شرمنده
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
اللهم صل علی محمد و آل محمد
م سادات موسوی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
الّلهمّ صلّ علی محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهم

سهیلا جانم سلام
بنده در دولاب که از قدیمی ترین محلات تهران و دارالمؤمنین نامیده می شد به دنیا آمدم و تا قبل از ازدواج زندگی می کردم و هنوز هم بعد از چند سال به آنجا علاقه مندم و صد البته رفت و آمد هم دارم ولی منزلم در شمال شرق قرار دارد و تا جایی که اطلاع دارم فروشگاه قدس متروکه است.
مدیر پایگاه خانم موسوی بسیار خوشحال شدم مثل اینکه بچه محل هم هستیم واقعا به وجود خواهر انقلابی و با فهم و کمالاتی چون شما افتخار می کنم
خوشبختانه اینجا بچه های جنوب شرقی تهران زیاد هستند خصوصا منطقه 17 شهریور و خیابان شهید ایت الله سعیدی
سهیلا سادات
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
علیکم السلام خواهرم

خیلی از لطف شما ممنونم . زحمت کشیدید .

برادر بولتن از اینکه بین کاربران ارتباط برقرار میکنید ازتون متشکرم .
م سادات موسوی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
سلام و عرض ادب به تمام کارکنان متدین و بصیر و باوجدان سایت بولتن
برادر گرامی بنده هم بسیار خوشحال شدم که با جنابعالی و زحمتکشان شبانه روزی سایت وزینتان هم محله ای هستم،البته قبلا"از ولایی بودن و خنثی نبودنتان که بی بُته نیستید و اصالت دارید باید متوجه میشدم...

حتما" اطلاع دارید دولاب قدمتی هفتصد ساله دارد و امامزاده اهل علی علیه السلام و بقعۀ چهل تن و تکیه چال و تکیه عسکری و مسجد فاطمیه و خانواده های متبحری _حق پناه_کبیری_بختیاری_محمدنجار_استاد اخلاق مرحوم حاج آقا دولابی_شهید طیب_َشهید نواب صفوی و....را می شناسید.

دوست ندارم توهین کنم ولی بعضی سایتهایشان را به مرکزی زشت تبدیل کرده اند که لش بازی مجازی و اختلاط نامحرم و بی غیرتی و فحش و ناسزا به مقدسات کمترین آن است.

در جنگ نرم و این مسیر الهی که انتخاب کرده اید موفق و سربلند بمانید.
التماس دعا
مدیر پایگاه خواهر بزرگوار نهایت تشکر را از شما دارم وجود عزیزانی چون شما باعث دلگرمی ما در مبارزه ای نفس گیر می باشد
احمد ا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
5
34
حضرت علی علیه السلام می فرمایند: قصم ظهری عالم متهتک، و جاهل متنسک، فالجاهل یغش الناس بتنسکه، و العالم ینفرهم بتهتکه؛
دوگروه پشت مرا شکستند یکی عالم پرده در بی حیا و دیگری عابد نادان، زیرا نادان با عبادت خود مردم را فریب می دهد، و عالم با تباهکاری ها و خلاف کاری های خود، آنان را از دین و اسلام فراری می دهد.
سرور
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
3
30
بهترین روش برای درس اخلاق التزام عملی به آن است.آیا ایشان اینطور است؟
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
3
31
حاج اقا در کدام سخن ایشان مردم را خس و خاشاک نامیدند ؟! متن سخنان ایشان موجود و سپس جوسازی و غوغاسالاری فتنه گران هم موجود است و شما چرا مفتون فتنه گران شدید ؟!
فرهاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
3
32
آخوندی که انصاف و صداقت در گفتار نداشت دیگه آخوند نیست ! ببخشید حاج آقا این چیزا رو پای منبر خودتان یاد گرفتیم ، احمدی نژاد سر تا پا تقصیر اما حرفای شما بر خلاف ادعا انتقاد نیست و از سر صدق هم نیست کاملا روشنه که حرفای شما سیاسی است ! متاسفانه شما با حرفای سیاسی به اعتماد مردم به روحانیت لطمه زدید شما در برنامه های پر مخاطب سیما که مردم منتظر شنیدن مسائل مذهبی و دینی هستن در مورد ایده های شخصی و سیاسی خود حرف میزنید و بصورت آشکار کسانی که خون بدل رهبر و مردم کردن و لیدر فتنه سال 88 بودند را تبرئه میکند !! واقعا باعث تاسفه که بشنویم شما گرایش به فردی دارید که آشکارا در برابر رهبری ایستاده و از بابت ولایت مداری هم شما هیچ کارنامه خوبی در ایام فتنه نداشته و در خوشبینانه ترین حالت شما را باید جزء ساکتین فتنه قلمداد کرد . بهتره در مقابل مردم ولایت مدار ایران که پای مردی و اطاعت محض خوشونو از ولایت نه در حرف که در عمل و در صحنه های مختلف نشون داده و میدن ، در یک صف واحد قرار بگیرید زیرا اونائی که از این صف جدا شدن به قهقرا رفتن با تمام شهرت و سابقه و اسم ورسم ! شما که در مقابل این آدمها زیاد رقمی به حساب نمی ائید پس بیشتر مراقب مواضعتون باشید !!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۷
3
24
از این که این همه آدم خداشناس و خداترس داریم از خدا تشکر می کنم.
راستی این حرف کدام عزیز بود که فرمود " الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم"؟
مهربان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۷
2
30
سلام و درود خدا،بر تمام خواهران و برادران عزیزم،از نظرات خوب همتون استفاده کردم ومثبت دادم،واماحاج آقای طباطبایی، پیشنهاد میکنم روی گفته هایتان بیشتر فکر کنید،شما گفتید:در اروپا و آمريكا سياستمداران سطح اولشان هرجايي خطايي مرتكب شده اند شفاف و صريح عذرخواهي كرده اند.حالا که اخلاق اینها شما را شیفته کرده ،وآنها را به عنوان الگو مطرح مینمایید،پس شما هم باید عذر خواهی کنید ،شما حتی در مورد رهبر فرزانه هم انتقاد کردید (البته خیلی ظریف) از شما شما با این سن و سال و تجربه بعید است که اینطوری قضاوت کنید،از خدا بترسید واینگونه بلند گوی سران فتنه نشوید.!!! دوستان خوبم ،هشیار باشیم که مارا از فتنه اصلی ،غافل نکنند.
نام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
2
25
تا قبل از اینکه نظراتونو بخونم قکر نمیکردم هنوزم انسان هایی باشند که بصیرت بالایی داشته باشند . دلم از این زمونه خیلی گرفته بود ، خداروشکر ... دلگرم شدم.
احمدی نژاد دوستت دارم.
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین