کد خبر: ۱۲۴۲۴۹
تعداد نظرات: ۲۶ نظر
تاریخ انتشار:

دفاع ده نمکی ازآرایش شدیدشاکردوست

مسعود ده‌نمكی در دفاع از فیلم رسوایی در مقابل منتقدان گفت: چطور در فیلم‌های دیگران آرایش افراد بد است نمی‌گویید اینها بد است ولی درباره فیلم من واكنش به خرج می‌دهید.

به گزارش بولتن نیوز به نقل از مهر:نشست فیلم "رسوایی" تازه‌ترین اثر سینمایی مسعود ده نمكی در دومین جایزه گفتمان انقلاب اسلامی در پردیس سینمایی قلهك برگزار شد.

مسعود ده‌نمكی در دفاع از فیلم رسوایی در مقابل منتقدان گفت: چطور در فیلم‌های دیگران آرایش افراد بد است نمی‌گویید اینها بد است ولی درباره فیلم من واكنش به خرج می‌دهید.

نشست فیلم "رسوایی" تازه‌ترین اثر سینمایی مسعود ده نمكی در دومین جایزه گفتمان انقلاب اسلامی در پردیس سینمایی قلهك برگزار شد.

در ابتدای این نشست دمیرچی درباره این فیلم گفت: من به این فیلم نمره صد می‌دهم چون این فیلم دارای نكات مهم در فضای جامعه ایران است و توانست واقعیت والعاقبه للمتقین را نشان دهد. همچنین ایروانی استاد رشته تعلیم و تربیت دانشگاه تهران با تشكر از ده‌نمكی گفت : باید دید مخاطبان این فیلم چه كسانی بودند و پیامدهای این فیلم برای مخاطبان چه خواهد بود.

فیلمی بدون مولفه‌های هنری

در ادامه این نشست ناصر هاشم‌زاده كارشناس و فیلمنامه نویس با اشاره به نكات ضعف فیلم "رسوایی" گفت: فیلم "رسوایی" علاوه بر داشتن المان‌های عوام پسندانه و همچنین مولفه‌های فیلم‌فارسی مخاطب را جذب می‌كند، اما پیام اصلی فیلم  در سطح پایین باقی می‌ماند و هیچ مولفه هنری در آن دیده نمی‌شود.

وی در ادامه افزود: فیلم "رسوایی" ممكن است شما را مشعوف كند ولی هیچ مولفه هنری در آن دیده نمی شود. این فیلم را نه می‌توان اجتماعی پنداشت و نه می‌توان عرفانی دانست بلكه از هر دو این عرصه‌ها وامدار است.

صادق كوشكی استاد دانشگاه تهران با بیان اینكه "رسوایی" او را به یاد فیلم‌های اول مخملباف انداخته است، افزود: در دین ما خوب كار كردن مقدمه خوب هم می‌خواهد. در این فیلم ما مقدمه خوبی نمی‌بینیم و بعضی صحنه های این فیلم اصلا مناسب نیست. طبق فرمایش مقام معظم رهبری با دستمال كثیف نمی‌توان شیشه را پاك كرد. با مقدمه‌ای مثل این فیلم اصلا نمی‌توان حرف خوب را بیان كرد.

نصرت‌الله تابش نیز در سخنانی اشاره كرد: به لحاظ كارگردانی و فیلمنامه ده‌نمكی نسبت به فیلم‌های گذشته پیشرفت كرده است. این مدل كاراكترها در فیلم‌هایی مثل زیر نور ماه ، نرگس و... نیز دیده شده است. در فیلم معضلی به نام فحشا نشان داده شد ولی فقط در توصیف آن خوب عمل شد و در مرحله تبیین و پیدا كردن راه حل جوابی نداشت. فیلم‌های ده‌نمكی به این علت طرفدار دارد كه به شخصیت‌هایی كه كمتر مورد توجه جامعه هستند، توجه می‌كند.

سعید مستغاثی منتقد سینما نیز متذكر شد: فكر می كنم هر فیلمی در شرایط و فضای خودش باید سنجیده شود. ما در سینمای ایران آرزوی یك فیلم خوب را داریم ولی ما در سینمایی كار می كنیم كه دارای یك عقبه غبارآلود است. این فیلم از نظر ساختاری مناسب نیست البته از لحاظ ساختاری از اخراجی‌های 3 جلوتر است. به نظر من روحانی خیلی خوب پرداخته شده و موضوع اخلاقی فیلم بر روی طبقات مختلف تاثیر می گذارد.

در ادامه این نشست ایروانی در افزود: وقتی همه خوبی‌ها را در یك شخصیت جمع كنیم و بدی‌ها را  یك نفر دیگر یعنی شخصیت‌ها سفید یا سیاه باشند این نشان می‌دهد كه جامعه خودمان را نمی‌شناسیم. این نگاه اغراق‌آمیز به شخصیت‌ها باورپذیر نیست و یكی از مشكلات فیلم این نوع تصویرگری است كه باعث می شود اثر تربیتی نداشته باشد. در فیلم اصول تربیت و روابط علی رعایت نمی‌شود.

شما هم حرف روشنفكران را می‌زنید

مسعود ده‌نمكی در پاسخ به منتقدان گفت: مطالب سایت روشنفكران درباره این فیلم هم شبیه حرف‌های بچه‌های ماست. درد بچه‌های امروز این است كه وقتی از روی میدان مین رد می‌شویم كنار گذاشته می‌شویم. یك زمانی من هم جای شما بودم و رحم هم نمی كردم اما مشكل ما این است كه فقط در حرف زدن خوب هستیم.

وی در ادامه افزود: تا زمانی كه ما فقط منتقدیم اتفاقی در این حوزه نمی‌افتد باید روی به عمل بیاوریم. چطور در فیلم‌های دیگرآرایش افراد بد است نمی گوییم اینها بد است.


این كارگردان در پایان درباره درام در رسوایی گفت: راه شكل گیری چیزهای منحصر به فرد در سینما این است كه استثنائات را به درام تبدیل كنیم. روشنفكران فیلم می سازند و به زور می خواهند یك معنی به آن وصل كنند. اگر مضمون دینی می سازیم برای كسی است كه اهل سینما نیست. قاطعانه می گویم كه روی فیلم بیشتر از نمازهایم قسم می‌خورم.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱۳
محمدباقر هیدیندی پور
|
UNITED STATES
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۲
27
39
نداشتیم آقا مسعود،نداشتیم...
کجاست اون بچه حزب الهی باغیرت که هرجا فساد و ناهنجاری بود،رگ غیرتش میزد بالا؟
کجاست اون آقا مسعود که همیشه دنبال احقاق حق بچه های جبهه و جنگ بود؟
آقا مسعود، از وقتی با بازیگرای مورددار فیلم ساختی از این رو به اون رو شدی...
پاسخ ها
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۲
بنده از زمان نشر شلمچه نگاهم به ايشان عوض شد و بعد از فقر و فحشا شديدا به ايشان مشكوك شدم و هنوز هم اين شك باقي است! آينده واقعيت‌ها را روشن خواهد نمود. فقط خدا كند ايشان دومين مخملباف ايران نشوند.
احمد ا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۲
ایشان در برنامه هفت بارها خودش را با جامعه سینمایی جمع می بست و میگفت ما نباید به هم حمله کنیم،

هر کس با سینمای فعلی و بازیگران آن مرز بندی نکند قطعا شریک خواهد بود
ضمن اینکه ناز و عشوه های بازیگران زنی چون بهنوش بختیاری، لیلا اوتادی و ... در فیلم های ایشان را از یاد نبریم که در راستای قبح شکنی انجام پذیرفته است


به نظر میرسد سنسورهای ایشان یا خاک گرفته است یا هم که ...
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۲
10
49
اااااا اقاي مسعود خان يادت رفت روزيايي كه عليه سينما صحبت ميكردي ميگفتي فحشا رو ترويج ميده
حالا اشكال نداره يك ذره خيلي ارايش داشته چي ميشه مگه؟حالا يكم فحشا بشه! خوب بشه ! نه مسعود خان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
35
13
آفرین بر ده نمکی .مسیر پیشرفت طولانی است.اما محکم قدم بردار.روز به روز بهتر میشوی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
1
33
با سلام
من كه نفهميدم گناه كه گناه است
اين فيلم و آن فيلم ندارد
پاسخ ها
نرگس سادات
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
شیطان از درون با انسان صحبت میکنه طوری که فکر میکنه حرف خودشه. به دیگران راحت انتقاد میکنیم ولی به خودمون که میرسه توجیه.
مصطفی غفاری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
4
31
ده نمکی این تذهبون؟
به پا مخاملباف دوم نشی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
6
4
باسلام ببین آقامسعودجامعه نیاز به نگاه عمیق تری درمورد دین داره؛فکرمیکنی این فیلمهاراه روهموارترمیکنه یابایک دست صداهست؛به نظرم دست تنهایی چندنفری روباخودت همراه کن یابیشترشون کن "موفق باشی"
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
2
15
جناب دهنمكي! اميدوارم فراموشتان نشده باشد كه در منطق بلامنازع اسلام " هدف وسيله را توجيه نميكند" و بزرگترين رمز و راز ماندگاري و حيات انقلاب اسلامي ما همان عدم انحراف خط تبيين شده بر اساس همين آموزه اساسي است كه بنيانگزار كبير انقلاب و خلف صالح وي امام خامنه اي بر آن پاي فشرده اند چرا كه اگر غير از اين مي بود اسلامي كه از انقلاب ما باقي ميماند همان اسلام اصلاح طلبان و اسلام سكولارها و اسلام دگر انديشانه سلفي ها و ديگران ميبود و نه" اسلام راستين ناب محمدي"!!! پس برادر عزيز چشمهايتان را از قبار گذر زمان تاثيرات دنياي پر از فتنه هاي گوناگون بشوييد تا حقيقت را بهتر ببينيد.
مرتضي ام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
1
23
"مرحوم سيدقطب جريانى را در يكى از كتابهايش مى نويسد، كه من پيش از انقلاب آن كتاب را ترجمه كردم. مى گويد به يكى از شهرهاى امريكا رفتم و ديدم دم درِ يك كليسا اطلاعيه يى نصب كرده اند: «امشب يك برنامه ى رقص و شادى و شام سبك و موسيقى اجرا مى شود.»! تعجب كردم كه كليسا به چه مناسبت اينها را اعلام كرده! مى نويسد: كنجكاو شدم در آن ساعتِ معين بروم ببينم چه خبر است. ديدم بله، يك سالن رقص در كنار سالن كليساست؛ زوجهاى جوان مى آيند و مى رقصند؛ موسيقى هاى محرك و شهوانى هم پخش مى شود! افرادِ يك خرده مسن تر هم كنار نشسته اند و تماشا مى كنند و از نگاه كردن لذت مى برند! كشيش هم اواخر شب روى سن ظاهر شد و با رفتار خيلى آرام و ملايم رفت نور چراغها را تنظيم كرد! مى گويد فردا رفتم سراغ كشيش؛ گفتم شما كشيش هستيد يا كاباره دار؟! اين جا كليساست يا سالن رقص؟! كشيش گفت من به اين وسيله مى خواهم جوانها را به كليسا جذب كنم! اين طورى مى شود جوانها را به كليسا جذب كرد؟! جوانها به كليسا جذب نشدند، بلكه به سالن رقصِ متعلق به كليسا جذب شدند! سالن رقصِ متعلق به كليسا مگر امتيازى دارد؟

اگر بناست فيلم يا برنامه يى پخش شود و تأثير سوئى بگذارد، چه فرقى مى كند كه من پخش كنم يا رقيب من؛ در هر دو صورت بد است؛ پس چرا من پخش كنم؟ به نظر من اين منطق مهمى است و بايد به آن توجه داشت." ﴿امام خامنه‌اي حفظه الله، ١٣٨٣/٠٩/١١﴾
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
2
9
با سلام
روایتی هست در کتب شیعه د رمورد آموختن قران به این مضمون که
به دختران سوره نور را آموزش دهید.
در ضمن از خواندن سوره یوسف توسط دختران جوان نهی شده است.
مشخص است چون سوره نور دارای آیاتی در مورد حجاب است و آموزش آن برای دختران لازم است و سوره یوسف به ماجرایی اشاره می کند که زلیخا نسبت به حضرت یوسف نظر بد داشت و به همین دلیل خواندن آن توسط دختران یا ترجمه کردن و توضیح دادن آن نهی شده است و با اینکه خداوند کریم در این سوره مبارکه در اندازه یک خط به این موضوع اشاره می کند، اما در شرع مقدس اسلام همین مقدار نیز برای دختر نابالغ غیر مفید تشخیص داده می شود.
اما همین ماجرا در قالب چند قسمت سریال یوسف پیامبر و با آب و تاب تمام برای پیر و جوان و دختر و پسر و با آرایشهای آنچنانی هنرپیشه گان به نمایش در می آید. چرا؟ چون اصل کار سینما بر همین جذبه ها بنا شده و کارگردانی که این کار را انجام می دهد نمی داند در زمین دشمن بازی می کند
بنده خدا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
1
8
من نمی دانم این آقای ده نمکی چی از جون این کشور و انقلاب و اسلام می خواهد. چه دردشه؟ یک کمی به فکر عاقبت کارهاش نیست.
آراز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
3
1
دیوار کوتاهی به نام سینما !
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
1
5
رسوایی توهین به مردم بود همین وبس
monjisoldier
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
1
7
میگم آقا مسعود جه خبر از جبه؟چه خبر از شلمچه؟چه خبر ازشهدای سلمان فارسی؟ ها برادر!
میخ
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
3
4
من فیلمشو دیدم نمی خواهم ازش دفاع کنم ولی چطور میتونه یه دختری که به دلایل مختلف اجتماعی از جمله فقر داره به سمت فساد و فروپاشی کامل اخلاقی و جلوه گری مقابل جنس مخالف میره رو نشون بده با چادر ؟با حجاب ؟بدون آرایش؟
پاسخ ها
سونیا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
بانظرت موافقم ....گل گفتی ......
نرگس سادات
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
نیازم نیست از رنگ قرمز که اینقدر محرکه استفاده بشه. به خاطر خدا بعضی مسائل رعایت میکرد خدا هم بقیه اش رو جور در می آورد.
پرستو
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
اگه همین فیلم بود یه حرفی! ولی ایشون توی اخراجیها هم رعایت نکردن! غیر از زن حاجی گرینف،که یه جورایی نقش منفی قصه رو هم داشت، بقیه زن ها بی حجاب بودن!
احمد ا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
1
7
در خوشبینانه ترین حالت اگر فرد مغرض نباشد میتوان گفت هدف وسیله را توجیح نمیکند،

من به جرات میگویم اگر کارگردانی زیر میز فساد سینما بزند و فیلمی بسازد با رعایت شئونات اسلامی جذب مخاطب میکند،

فک میکنم دنیا خسته است از اینکه در تمامی فیلم ها شاهد خشم و شهوت بوده است،
مردم ایران هم خسته شدند از اینکه زنهای بزک کرده با صورت های چرب و مشمئز کننده را دیدند،

با اینکه خیلی سعی کردند قبح شکنی کنند ولی حیا در ایران شکسته نشد و کم شدن مخاطب حاکی از ان است که خود مردم تصمیم به بسته شدن دکان فساد گرفته اند
پاسخ ها
پرستو
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
موافقم.
م سادات موسوی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
مو به مو و سطر به سطر نظر آقای احمد ا صحیح است.
در ضمن جسارته داداش ولی توجیه درسته!
فکر را هم لطفا کامل بنویسید.
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
احسنت بر شما برادرم. ان‌شاالله هميشه نور ايمان در قلبتان تابنده باشد.
یکتا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
1
6
من در مخالفت با حرف میخ باید بگم اتفاقا این هنر یک کارگردانه که بتونه مشکل جامعه یا یک قشر خاصی رو بدون زیر پا گذاشتن ارزشهای اون نظام خاص نشون بده. که متاسفانه آقای ده نمکی در این مورد خودشو نو راحت کردن.
جواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
0
2
سلام آقاي ده نمكي اگر هنرمندان زن ايراني درسينماها حجابشون بتونند مثل زهرا(س)رعايت كنند چه بسا عالي هم شودالبته منظورم اين نيست كه خانمها خودشونو بپوشند.منتظر جواب هستم.مرسي
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین