کد خبر: ۱۶۳۰۵۳
تعداد نظرات: ۶۵ نظر
تاریخ انتشار:

جناب حجاریان، مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم است یا سوء مدیریت!؟

آقای حجاریان چرا سه ماه پیش، شش ماه پیش، نه ماه پیش که شعله های تحریم به اوج خود رسید، چنین فراخوانی ندادید؟
گروه سیاسی - سعید حجاریان، تئوریسین و استراتژیست جریان اصلاحات، در گفت وگو با روزنامه اعتماد 27 مرداد 92، گفته است که روشنفکران در مورد آثار تحریم بر زندگی مردم واکنش نشان دهند و در داخل و خارج کشور ساکت نمانند و مثلا پزشکان، در مورد آثار تحریم بر  تغذیه آمار بدهند، نهادهای کارگری در مورد آثار تحریم بر بیکاری جوانان و انتقال تکنولوژی و دانش فنی و... بگویند





به گزارش بولتن نیوز، حجاریان با تاکید بر ضرورت پیگیری نخبگان و روشنفکران، در مقابله باتحریم ها و کاهش مشکلات زندگی مردم، اظهارداشت: نخبگان باید به شکل های مختلف، نتیجه تحریم ها را اعلام کنند تا آمریکا و غرب مانع تشدید تحریم ها شود و حتی نهادهای بین المللی نیز نسبت به تحریم ایران و آثار آن بر زندگی مردم، حساسیت داشته باشند.
عضو شورای شهر اول تهران، همچنین اضافه کرده که همه باید به دولت روحانی کمک کنند تا بتواند در کاهش تحریم ها موفق شود. روحانی و وزیرخارجه، افراد با تدبیر و کارکشته ای هستند که می توانند در کاهش تحریم ها موثر باشند و لذا در داخل و خارج باید به روحانی و دولت کمک کنیم تا مشکلات کاهش یابد.

با توجه به این اظهارات سعید حجاریان، این پرسش اساسی مطرح است که چرا اصلاح طلبان  و به خصوص استراتژیست های آن در سال های اخیر و به خصوص در 4 سال گذشته و در دولت دوم احمدی نژاد، به فکر مقابله با تحریم ها و استفاده از توان روشنفکران و نهادهای بین المللی و داخلی نبوده اند تا فشار وارد شده بر مردم کاهش یابد؟
اگر مشکل مردم در مواجه شدن با تحریم ها، برای اصلاح طلبان و گروه های سیاسی اهمیت دارد چرا به دولت احمدی نژاد در مقابله باآن کمک نکردند چرا در یک سال اخیر که نرخ دلار سه برابر شد  و گرانی کالاها، تورم، قطعنامه های مختلف، تحریم های مرحله به مرحله حاکم شد، هیچ صدایی از اصلاح طلبان و افرادی چون آقای حجاریان، منتشر نشد!
البته همین امروز نیز که آقای حجاریان این فراخوان را ارائه داده اند، جای قدردانی دارد که با مردم و بقیه گروه های سیاسی و مسوولین در مقابله با تحریم ها همراه شده اند و جریان اصلاحات را نیز فراخوانده اند تا با تحریم ها مقابله  کنند و از آن جا که روشنفکران جزو این مردم هستند نیز قاعدتا باید در کنار مردم باشند و دغدغه آنها همان دغدغه مردم باشد، و مشکل کشور مشکل همه مردم ایران خوانده شود، اما این سوال مطرح است که چرا قبلا چنین فراخوانی داده نشد.
روشنفکران و برخی گروه های سیاسی نباید در فضا و توهم سیر کنند و باید در کنار مردم باشند، اما سوال این است که چرا در این سال ها که ظالمانه ترین تحریم ها علیه ملت ایران اعمال شده، شریان پولی و مالی و خرید و فروش نفت کشور را بستند، جلوی معاملات غذا و دارو را گرفتند، شما چرا در آن روزهای سخت، اعلام فراخوان ندادید که روشنفکران با تحریم ها مقابله کنند؟
وقتی معاون وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که با ایران جنگ ارزی و پولی به راه می اندازیم و اعلام جنگ اقتصادی می دهیم، چرا در آن روز مهم و گرفتاری های  بزرگ ماه های بعد از آن، چنین فراخوانی ندادید؟
آیا روشنفکران و سیاستمداران، در دوره ای که رقیب بر کرسی ریاست دولت است، اجازه می دهند که تحریم هاتشدید شود و فشارها بالا برود تا دولت با چالش عظیم مواجه شود؟! و اقدامی نمی کنند تا با تحریم ها مقابله شود؟!
آیا روشنفکران و فعالان سیاسی، تنها در دولتی که به آنها نزدیک است چنین فراخوانی می دهند؟ آیا امروز که دولت روحانی برسرکار است و بسیاری از اصولگرایان به کمک او شتافته اند، باید برعکس عمل می شد و مخالفان سیاسی باید سکوت می کردند و اجازه می دادند که آثار تحریم ها تشدید شود؟







آقای حجاریان چرا سه ماه پیش، شش ماه پیش، نه ماه پیش که شعله های تحریم به اوج خود رسید، چنین فراخوانی ندادید؟
چرا در یک سال اخیر، همه مشکلات را به سوء مدیریت دولت احمدی نژاد ربط می دادید و حالا چیزدیگری می گویید و اعلام می کنید که باید دولت روحانی را کمک کرد و تحریم هایی که به کندی ممکن است کاهش یابد، را با انتقاد و مخالفت مواجه کرد؟
به راستی از استراتژیست جریان اصلاحات این سوال مطرح است که چرا بسیاری از چهره های اصلاح طلب تنها با نگاه سیاسی به حل مسائل نگاه می کنند و چرا نگاه ملی و میهنی و کشوری به مسائل ندارند و اجازه می دهند که رقیب سیاسی باانواع مشکلات مواجه شود  وبه او کمک نکنند؟


شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۶۵
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
-
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
2585
1210
بنظر من مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم هایی است که قسمت اعظم آن تحریم ها ناشی از سوء مدیریت آقایان در دولتهای نهم و دهم می باشد.تحریم هایی که بقول آقایان کاغذ پاره ای بیش نبودند. درضمن یقین دارم شما بهتر از امثال ما می دانید .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
هموطن عزیز مثل اینکه پیام تحلیل بالا را نگرفتید این گروه در دوره ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد می گفتند مشکلات ناشی از سوء مدیریت است ولی اکنون که دولت را در دست گرفته اند می گویند مشکلات ناشی از تحریم هاست این هم نوعی از صداقت است دیگه؟! اگر مشکلات ناشی از سوء مدیریت است که با مدیریت صحیح رفع کنید اگر ناشی از تحریم هاست چرا این همه سیاه نمایی وحمله به دولت قبل ؟ نکته دیگر اینکه نقطه اتکا تحریمها چیست؟ یکی در دولت هشتم وماجرای تعلیق ودیگری فتنه 88 که دشمنان شکست خورده راامیدوار کرد.
امیر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
بولتن عزیزم شنیدی میگن طرف و ت و ده راه نمیدن سراغ کدخدا رو میگرفت؟وقتی اصلاح طلبها رو تو ده راه نمیدادند وقتی رفت و امدشون تحت نظر بود چجور باید همچین برنامه هایی میزاشتن؟اقای لیلاز که طرح اولیه ضد تحریم و داد به خاطر بر ملا کردن اسرار ملی(نرخ تورم و رشد اقتصادی!!!!!!!!!!!!!!)رفته بود زندون چجور کاری رو پیش میبردند؟خودتون خوب میدونید تو این کارها همکاری دولت نباشه هیچ اتفاقی نمیوفته
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
آقاي عزيز! الان مخالفين احمدي نژاد نه را پس دارند و نه راه پيش! آمريکا حاضر نيست امتياز بدهد. تحريم ها تغيير عمده اي نمي کند، مديريت هم اگر نگوييم بدتر مي شود بهتر نمي شود( چون اخلاص دوره احمدي نژاد هم وجود ندارد) من از ين مي ترسم که احمدي نژاد نه پس از 8 سال که حتي پس از 4سال برگردد. چون کارهاي بزرگ همچون هدفمندي بعلاوه پايين ترين تورم پس از انقلاب در هفت سال اول (به غير از 91و92) را کم کم مردم متوجه مي شوند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
4
27
محمد علی نجفی با حکم حسن روحانی به عنوان معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی شد.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
نگووووووووو

این کارا فقط برای احمدی نژاد بده برای اینا که عیب نیست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
225
593
در اوج مدیریت و کادانی، فدرت را دودستی به رقیب نارفیق دادید. حالا باید هر روز اعصاب مردم از دست این اصلاح طلبها خرد شود. بیاد روزی که مردم به یکی مثل احمدینژاد پناه ببرند.
سید محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
261
369
اقای حجاریان قبلا برای دولت خاتمی دو تئوری مهم را طراحی کرد که خاتمی از هر دو تئوری بهره برد :
- تئوری فشار از پائین و چانه زنی از بالا
- و تئوری حاکم مظلوم
در این دو تئوری انها سطح جامعه را متشنج کرده و در طبقه بالای حاکمیت با لطافت چانه زنی میکردند و بصورت حاکمانی ظاهر میشدند که دو قوه مهم مقننه و مجریه را تحت کنترل داشتند ولی با مظلوم نمائی ناتوانی و ناکارامدی خود را به گردن قوائی میانداختند که در دست انها نبود یعنی دو قوه قضائیه و رهبری و اگر نیروی سومی به عنوان معترض وارد میشد با چماق لباس شخصی ها انها را عقیم میکردند و یان دو ویزگی مهم دکان مستید اصلاحات با ویترین مردم سالاری بود .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
"تئوری فشار از پائین و چانه زنی از بالا "متعلق به «تيموتي اش» است.

ایشان استاد آقای حجاریان بوده و الحق والانصاف درسش را خوب یاد گرفته است.
سید محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
212
549
فتنه 88 بی تردید شاه کلید غرب و چراغ سبز فتنه گران برای تحریم بود و بقول یکی از مدعیان اصلاحات ( عباس عبدی ) اغتشاشات سال 88 و شکاف بین مردم غرب را در تشدید تحریم تحریک و یاارن اصلاحات در غرب را برای این لابی تشویق کرد . انچه هرگز بیان نشد عامل و نقش این تحریم در فشار بر مردم و شجاعت دولت نهم و خصوصا دهم در دیدن شرایط واصرار بر طرحهای برزمینمانده اقتصادی بود که امروز این دولت فقط نکات منفی انرا مشاهده میکنند و انرا طرح میکنند .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
جیگرا
میدونید تحریم ها حداقل 20 سال بعد برداشته میشه
مثلا عراق سال و80و78تحریم شد وبعد صدام سرنگون شد بعد 10 سال همین چند ماه پیش تحریم های عراق رو برداشتن
حالا حکومت ما هم سر جاش هست پس حداقل 20 سال و بالاتر چیگر وقت لازمه
نوه و نتیجه هات انشا الله زندگی خوبی خواهند داشت
بدرود
هاهاها
حميد115
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
244
178
حالا كه امريكا وغرب درباره تحريم ايران با انتخاب روحاني دچار تنگنا شده اند ومجبور به شكستن تحريم بخاطر اقدام غير انساني شده اند اصلاح طلبان فتنه گر ميخواهند آنرا مصادره كنند وبگويند خواست ما بوده نه اقدام دولت روحاني .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
هیچ تحریمی برداشته نخواهد شد.
پس سر این مهملات با هم کل نگذارید.
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
219
545
فتنه اي ها اتفاقا بيشترين تلاش را براي تحريم ايران توسط غرب بخرج دادند . اساسا تحريم ها بعد از فراخواني فتنه در سال 88 و89 تشديد شد وعلت انرا هم كلينتون در كنگره حمايت از جنبش سبز اعلام كرد ! حالا كه مجبور به لغو شده اند اينها ميخواهند ما فراموش كنيم خيانتهايشان را ... خودتي اقاي حجاريان !!
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
212
416
يادمان نرفته كه اقاي مهدي هاشمي در مكالمه افشا شده با نيك آهنگ كوثر خواستار پيدا كردن عناصر موثر امريكايي براي تحريم ايران شده بود ! خوبه كه صوت آن هم وجود داره و خودشان گندشان را افشا كرده اند !يك بار ديگر ان مكالمه ننگين را گوش كنيد تا عمق خيانت فتنه گران اصلاح طلب را در حق ملت ايران درك كنيد .
موسوي پور كني
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
276
634
آه ! كه چقدر سوختم . هم من وهم خانواده ام . بخاطر تحريم دارويي غرب عليه كشورمان . پدرم را از دست دادم فقط بخاطر نرسيدن داروي شيمي درماني .اون موقع اقاي حجاريان و اصلاح طلبان سكوت موافقت آميزي داشتند !حالا چه شده كه به فكر تحريم وبيماران افتاده اند ؟ حتما نيتشان چيز ديگري است .شك نكنيد. خدا از انها واربابانشان نگذرد .
پاسخ ها
سعید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
شما داروهاتو از احمدی نژاد ( رئیس جمهور محبوب و مردمی ) می گرفتی. همونی که میگفت قطعنامه کاغذ پاره است.
Anti Devil
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
بله
تحریمها, کاغذ پاره ای بیش نبود تا زمانی که داخلیها با آنها همکاری نمیکردن, ولی یه عده از پشت خنجر زدن
موسوي پور كني
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
انتظار بود حداقل همدردي ميكردي جناب سعيد خان نه اينكه نمك به زخم بپاشي
فاطمه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
3
61
غرب مجبور است كه تحريم را بردارد زيرا هيچ چاره ديگري ندارد وهيچ كس هم اين تحريم را قبول ندارد فقط دنبال مفري ميگردند كه انرا انجام دهند .فقط مانده اند كه يكي گدايي واز روي بدبختي از انها التماس كند .
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
218
510
اون موقع كه با خوشحالي ميگفتيد تحريم يعني پيروزي اصلاح طلبان چرا اين مسايل يادتان نبود نكنه آنهم تدليس سيستماتيك بوده؟؟!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
162
198
دولت انگلیس در سالهای جنگ جهانی اول با جمع کردن کندم در شهرهای ایران باعث قحطی و مرگ ۱۰ میلیون ایرانی شد. حادثه‌ای که بزرگترین و واقعی‌ترین هلوکاست در جهان بوده است. البته در جنگ جهانی اول همه اروپا روی هم ۶ میلیون کشته داد. امروز هم برایش مهم نیست که در ایران قحطی و بیماری باعث مرگ مردم شود. بعدش بی بی سی میاد و خودش رو خیرخواه ما معرفی میکنه. من و تو که ما هستیم اما من نمیدونم این انگلیس بی شرف چطور شد من و تو. وقتی این مجری‌های انگلیسی تو این دوتا شبکه به زبان فارسی حرف می‌زنند فوری فکر میکنیم پسر خاله مون هستن. وای بر ما که برای حل مشکلات داخلی گاهی با اونا درد دل میکنیم
سعيد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
116
249
اون روزي كه تحريم ها را ايجاد كردند فتنه گراني مثل مجتبي واحدي با غرور وتكبر اومد در تلويزيون امريكا وگفت كه تا تسليم شدن حاكميت وقبول اصلاح طلبان اين تحريمها برپا خواهد بود وبايد حاكميت با ما وارد مذاكره شود تا بلكه امريكا كوتاه بيايد ! لعنت به وطن فروشان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
1
119
اين دولت خبيث انگليس چه دشمني با بيماران سرطاني وكودكان بيمار ايراني دارد نمي دانيم خدا لعنتشان كند تاابد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
0
314
آقای هاشمی باید بداند گرای تحریم ها را دوستان نزدیک ایشان دادند. به عنوان مثال آقای زیبا کلام در مصاحبه با روزنامه کارگزاران در پاسخ به سئوال خبرنگار می گوید. اگر تحریم ها بیشتر شود ایران کوتاه می آید.
هم زیبا کلام و حزب کارگزاران از دوستان آقای هاشمی هستند.
بروند و روزنامه های کارگزاران را بخوانند اگر شک دارند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
0
58
به یاد حماسه ی آریوبرزن که یک تنه در برابر هجوم غرب ایستاد و کشته نشد مگر با خیانت گوسفد چرانی که نوادگانش را امروزه در شبکه های ضد ایرانی می بینیم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
0
61
در خاورمیانه تنها یک کشور وجود دارد که 4 دین الهی با صلح در کتار هم زندگی می کنند و آن ایران است.تنها 4یا5 کشور به زن حق رای داده .تنها 4،5کشور انتخابات دارند. با اخلاق ترین و متمدن ترین کشور خاورمیانه ایران است .قوی ترین کشور خاورمیانه ایران است..تنها کشوری است که به دیگر کشور ها حمله نکرده.اون وقت به خاطر این که بت پرستای بهایی و بابی رو نمی ذاریم تبلیغ کنن.به خاطر این که سازمان های تروریستی و تجزیه کننده مانند کومله ،الاهوازیه،جند الشیطان،و مجاهدین خلق را محاکمه کردیم یا به خاطر این که هم جنس بازی را جرم می دانیم یا به خاطر این که در قانون اساسی ما تنبیه کم کودک توسط والدین وجود دارد یا به خاطر این که قاچاقچی های مواد مخار را اعدام می کنیم و.... ناقض حقوق بشر شناخته شدیم.يا بايد تحريم شويم !!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
115
257
حیف که من کاره ای نبودم وگرنه خلیج فارس رو روي امریکا تحریم میکردم
پاسخ ها
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
با سلام،
در همان کاری که مشغول هستید و با اتکاء به عنایات الهی در خدمت مردم و کشور باشید.
انشاء الله مورد قبول درگاه احدیت واقع می شود.
مهدی
| UNITED STATES |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
بزرگتر از شما هم نتونستن.جوش نزن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
0
60
من به حکم مسلمان بودن وایرانی بودن از هر ظلمی و ظالمی برائت می جویم - این ظلم از ناحیه امریکا باشد یا از ناحیه خائنین داخلی که متاسفانه تعدادشان خیلی هم و از هر گونه پیگرد ومجازاتی هم ایمن - مطمئناً اگر نبود خیانت این وطن فروشان و این نااهلان هر آینه امریکا جرات هیچگونه جسارتی رابه خود نمی داد چه رسد به تحريم دارو !
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
0
48
روزي مردم ايران دست خداست نه آمريكا
خداوند هم به هركسي كه بخواد روزي بي حساب ميده
مراد از روزی بی حسابی كه خداوند می فرماید: «تزرق من تشاء بغیر حساب» اينه كه این رزق وروزی براساس محاسبات شما نیست...
شماها عددي نيستيد كه بخوايد ما رو تهديد كنيد ما با توكل به خداوند بيني شمارو به خاك مي ماليم ...
پاسخ ها
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
با سلام،
توکل بخدا و تدبیر از بنده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
3
64
چرا ايران بااين همه تحريمها ازان پي تي خارج نمي شود بنظر من كره اي شمالي بهترين را را انتخاب كرده است
پاسخ ها
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
با سلام،
موقعیت اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و ژئوپولیتکی کره شمالی با ایران کاملا متفاوت است و نباید قرینه سازی شوند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
0
26
درود بر ارسلان بهرامي قهرماني از كردستان كه ناحق بودن مسائل مختلف تحريمها عليه ملت ايران را به جبهه قانون و قانونگرايي كشاند و عليه دولت شيطاني امريكا و عوامل كثيفش كه كاملاً ظالمانه و فراقانوني و در تضاد با تمام قوانين دفاع از حقوق بشري منصوب سازمان ملل اين تحريمها را تحميل نموده اند، در قوه قضاييه شكايتي كيفري و چندجانبه را مطرح و درحال پيگيري است.
بنظرم چون آقاي بهرامي بعنوان يك هموطن و شهروند شخصي و مدني و غيردولتي و به تنهايي در اين پرونده اقدام نموده اند مردم و ملت غيرتمند بايد دفاع همگانى و پشتيباني گسترده مدني بنمايند، تا شياطين غربي بفهمند و بدانند كه در ايران پيوند حرف و شعار و عملكرد، دولت و ملت يكپارچه و ناگُسستني و كاملاً موازي است.
براي اطلاع بيشتراين نام رادربولتن جستجونماييد:(ارسلان بهرامي)
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
0
31
عواقب تحریمهای آمریکا علیه ایران زمانی پوزه اش را بخاک خواهد مالید.وآن زمانیست که ملت آمریکاوکشورهای دنباله رواش همانگونه که از لشکرکشی های بی ثمرش خسته شده اند ازتحمل هزینه های تحریم ایران شانه خالی کنند.هرچه باشد مامسلمانیم وصبور ودرراهی میرویم که حسین سرور آزادگان رفت که آزادی وعزت ملی ثمره آن وزیربنائی محکم برای آینده کشور است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
48
130
خوی وحشیانه و دیوانه وار آمریکایی از این تحریمها پیداست.
خدایا به تو پناه می‌بریم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
209
535
وای چقدرهم در این سی سال تحریم ترسیدیم وجا زدیم نهایت اخر تحریمها =خودکفایی کامل اقتصادی کشور
پاسخ ها
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
با سلام،
با اتکاء به روحیه برتر انقلابی ملت شریف و با اتکال به عنایات الهی میتوان تهدید ها را به فرصت مبدل کرد و تمدن درخشان قرن بیست و یکم را در این نقطه جهان برپا نمود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
0
41
این جنگ روانی که آمریکا راه انداخته هدفش به هم ریختن کشورمونه. ایرانی های عزیز، جوان ها منم مثل شما جوان هستم و تازه اول راهم... مبادا به کشورتون پشت کنید، مبادا به ارزش های کشورتون پشت کنید.... از هر دینی هستین اینو خوب بدونید که ما گشته های زیادی در راه کشورمون دادیم، قطعآ اگر من و شما هم جای اونها بودیم در راه وطن و ناموس همین کار رو میکردیم... جنگ روانی که آمریکا و کشورهای همپیمانش امروز راه انداخته میخواد پیوند ناگسستنی ما ایرانی های رو از هم پاره کنه، کشور سوریه رو میبینید چه راحت زن و بچه میکشن؟ فیلم هاش رو که توسط خود منافقا گرفته شده و چقدر بی رحمانه کشتارگاه راه انداختند رو دیدین؟ آمریکا هم میخواد در وحله اول ایران رو توسط خود ایرانیا تجزیه کنه... بچه ها حواستون رو جمع کنید و آب به آسیاب این دشمنان قسم خورده نریزید، هر کدومتون باعث افتخار کشورتون باشید و به دنیا نشون بدین اگر به نون شب محتاج باشید جلوی استکبار زانو نمی زنید.

دوباره می سازمت وطن، اگر چه با خشت جان خویش

ستون به سقف تو می زنم، اگر چه با استخوان خویش

دوباره می بویم از تو گل، به میل نسل جوان تو

دوباره می شویم از تو خون، به سیل اشک روان خویش

ایران پیروزی در انتظار توست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
0
64
جنگ روانی آمریکا علیه ایران رنگشو باخته یاذمون نمیره توی بوق هاشون مردم ایرانو چنان ازتحریم بنزین میترسوندن که دشمنان ایران منتظرفلج شدن کشور بودن نتیجه اش این شد که ایران به خودکفائی بنزین برسه و اعتمادبنفس ملی بالابره وآمریکاونوچه هاونوکرهاش دماغشون جزغاله بشه!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
0
45
غربي ها به مزدورانشان ميگويند اين را بگو انها هم ميكويند چه كاري دارند كه چه گفته اند ؟؟
پاسخ ها
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
با سلام،
همین نکته نظر خودش جای اشکال دارد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
53
2
ترا خدا اسمی از احمدی نزاد نبرین
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
89
1
سوال اینجاست!ایا اگر ایشان حرفی میزد دولت 9 و 10 قبول میکردند و یا همچنان به تکروی ادامه میدادند؟!
پاسخ ها
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
با سلام،
اشتباه نشود نباید مطلق سازی کنیم.
ایشان نظزیه خود را میدهند در کنار سایر نظریه هایی از سوی سایر افراد داده می شود می تواند مورد بحث و مداقه قرار گیرد.
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
2
25
مشکلات اقتصادی ناشی از هر دو است اما بیشتر تحریم
پاسخ ها
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
با سلام،
همین تحریم را با تدبیر و تدبر باید به فرصت مبدل کنیم. فرصت رشد و پیشرفت
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
بیشتر, خیانت در داخل برای به دست آوردن قدرت
علیرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
0
3
الکی میگه ؟
ML Araki
|
SWEDEN
|
۰۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
0
23
با سلام.

نقطه شروع برای پیشرفت دائمی و نه مقطعی باید این باشد که ما نفت نداریم و حتی نفت مصرفی کشور را نیز باید وارد کنیم. متا سفا نه وجود نفت باعث شده است بهره وری نیروی کار در ایران پایین بماند . سرمایه دار ما تبدیل به دلال شده است و فقط به منافع کوتاه مدت خود فکر میکند. حتی ساختار خانواده در کشور تغییر کرده است. در کجای دنیا یک نفر کار میکند و ۵ نفر میخورد. فقط در ایران وکشور های حوضه خلیج فارس اینطور است. دانشگاههای ما نفتی فکر میکنند و نفتی برنامه می ریزند. کارخانه های ما همینطور است. ۱۰٪ تا ۱۵٪ نیروی کار ما باید تحصیلات دانشگاهی داشته باشد. این هم بستگی به این دارد که در چه درجه از بیشرفت هستیم. تنها کاری که دانشگاههای ما انجام داده اند آن هم به برکت نفت، تولید مدرک بوده است. این باعث شده که توقع نیروی کار بالا رفته است. برای پیشرفت کشور ما احتیاج به یک جامعه علمی داریم نه مدرک. نه یک الیت که خود را تافته جدا بافته از ملت می داند. متاسفانه خیلی ها جامعه علمی را با داشتن دانشگاههای زیاد و کیفیت پایین اشتباه میگیرند. ما احتیاج داریم که جا معه را بحران شناس تربیت کنیم. ما هم زمین کشاورزی زیاد داریم هم آب فراوان هم معادن غنی و هم نیروی کار جوان. ما میتوانیم با برنامه ریزی درست یک سیستمی ایجاد کنیم که قادر باشد در مقابل هر فشار ی از بیرون بایستد.
پاسخ ها
شمس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
با سلام،
در زمینه سطح کیفیت آموزش در کشور ، فرمایشات جنابعالی کاملا صحیح است و جالب ایتکه این افت بصورت نمایی در حال افزایش است و هر روز که می گذرد فاصله آن با نیاز های روز جامعه عمیق تر و نگران کننده تر می گردد.
شایان ذکر است که به روند افزایشی آمار مقالات عرضه شده در نشریات بین المللی و در سطح جهانی از سوی مراکز علمی بحق باید بالید و آنرا پاس داشت ولی اینکه حجم و کیفیت این تلاش ها چه قدر در جهت پاسخگویی به نیازهای روز و مبرم جامعه است خود جای بحث و تفکر دارد که می بایستی مورد بررسی های بیشتر و نقادی قرار گیرد. فی المثل نگاهی به میزان کمی و کیفی واردات داشته باشیم که واقعا جای تاسف دارد مثال شاهد در این زمینه همین واردات آمپول از کشور چین است که در هفته های گذشته در جامعه پزشکی و نزد افکار عمومی به یک معضل مبدل شده بود.
بنظر می رسد که موضوع "اقتصاد بدون نفت" یک بحث انحرافی باشد چرا که صنعت نفت یک "صنعت شتاب دهنده است" و اگر در زمینه این صنعت از خام فروشی دست برداریم و با یک هدفگذاری مناسب ، به فرآوری محصولات نفتی همت بگماریم آنگاه :
- میلیون ها شغل مولد در داخل کشور ایجاد می کنیم و آسیب های اجتماعی ناشی از معضل بیکاری را از بین می بریم،
- بخش مهمی از نیازهای کشور را در داخل کشور تولید می کنیم و تحریم ها را به فرصت های سارندگی مبدل می کنیم؛
- به ثروت کلان و ارزش افزوده های بالاتر دست می یابیم،
- ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
0
133
نکته اول این است که بگویم من طرفدار احمدی نژاد نیستم .
ولی ،چند روز پیش اقای حجاریان تئوری حذف تفکر احمدی نژادی را کلید زد و از الان برای چهار سال دیگر که ممکن است دارو دسته احمدی نژادبخواهند باز وارد میدان بشوند را پیش بینی کرده است. لذا با طرح این موضوع که اقشار مختلف جامعه آمار بدهند نشان از ذهن آقای حجاریان برای سیاه نمائی دوران احمدی نژاد است که ایشان مسبب بدبختی های مردم و حتی تحریمها علیه کشور شده است.
لذا آقای حجاریان و کلا" اصلاحات دنبال احیا کردن تشکیلات خود با حرکتهائی که از متن جامعه برمیخیزد هستند و تنها با نگاه حزبی به حل مسائل نگاه می کنند و چرا نگاه ملی و میهنی و کشوری به کلی از یاد برده اند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
0
2
تئوریهای ایشان در خدمت اهداف حزبی ایشان است نه در خدمت مردم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
1
1
سلام نظر مقاله را قبول ندارم بدلیل سادگی بینش ونرسیدن به منظور حجاریان.
ایا واقعا امروز ایشان اقدام درجهت کاهش اثر تحریمهارا مد نظردارد یا باید تصویر کشور فلاکت زده را ترسم و اعلام کندتا مذاکره با هدف کوتاه امدن از مواضع اصلی نظام توجیه پذیر شود.
این تاکتیک ننگین روند تحمیل قطعنامه به حضرت امام-ره- می باشد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
19
1
چقدر اینجا کاسبین افراط و کاسبین فتنه داریم که نظر دارن میدن
پاسخ ها
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
با سلام،
فرمایشات شما هم یک "نظر" است !
اصلا معنای صیحیح کلمه "کامنت" همان "نظر" است.
استدعا می شود که این کلمه "کاسبین" را اندکی توضیح دهید.
ML Araki
|
SWEDEN
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
0
3
با سلام دوباره.

با نظر آقای شمس در رابطه با چگونگی استفاده از نفت موافقم. من هم همین نظر را دارم. منظور من این نبود که در جاههای نفت را ببندیم بلکه باید از نفت استفاده درست شود و ما مجبور نباشیم که نفت خام بفروشیم و بودجه را تأمین کنم. نروژ کشوری ست که دارای نفت و گاز زیادی ست ولی بودجه کشورش وابسته به درآمد نفت نیست.
پاسخ ها
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
با سلام،
در تائید و تکمیل فرمایشات شما در مورد کشور نروژ ، این را هم باید اضافه کرد که تعداد زیادی از شرکت های نفتی "دانش بنیان" آن کشور در نقاط مختلف و در مناطق نفت خیز مثل دریای شمال، خلیج مکزیک ، کشورهای مختلف خاورمیانه از جمله کشور خودمان مشغول بکار هستند و سالیانه میلیاردها دلار از منشاء صادرات خدمات فنی و مهندسی و مدیریتی به کشور متبوع خود پول سرازیر می کنند.
شیرازی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
0
2
آقای حجاریان این تحریمها فشاری بر طبقه مرفع
ایجاد نمیکند فشارش بر طبقه ضیف است
از نیت شما وهم فکرانتان معلوم است که در هر
دو دولت بدنبال آن هستید که طبقه مرفع
از تحریمها آسیب نبیند البته درهر دولتی
با روشی که شما فوت و فنش را میدانید
نظریهایتان کمی هم در جهت منافع عموم باشد همان کسانی که کاری به کسی ندارند اگر هم داشته باشند حماسه می آفرینند
پاسخ ها
als
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
با سلام،
شیرازی عزیز
این کلمه "مرفع" را خوب آمدی ولی در درک این "ضیف" مانده ام لطفا "ریشه" اش را کمی باز دهید.
ML Araki
|
SWEDEN
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
0
3
با سلام خدمت علی آقا.

فرمایش شما درسته. درضمن این شرکتها یا تماما خصوصی هستند و یا ۵۵٪ خصوصی و به دولت مالیات پرداخت میکنند. فقط کنترول استخراج نفت در دست دولته. در ضمن قیمت بنزین در نروژ دارای نفت ۳ کرون بیشتر از سوئد بدونه نفت است. مالیاتی را که دولت نروژ از فروش بنزین از شهروندان میگیره ۱۱ کرون در هر لیتره.
پاسخ ها
شمس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
با سلام،
اراکی عزیز!
ما هم یک روز که از خواب بیدار شدیم دیدیم که تو شهر ما هم روی اتوبوس های " شرکت اتوبوسرانی داخل شهر" ، با خط خوش نوشته اند "خصوصی"
راستش تا حالا متوجه نشدیم که واقعا در آن شب خاص چه اتفاق خاصی افتاده بود آیا این بخش خصوصی بود که یک شبه مکشوف شده بود و "صعود" کرد یا بخش عمومی بود که یک شبه مغضوب شده بود و "نزول" کرده بود ولی تازه متوجه شده ایم که حتما یک چیزی اتفاق افتاده و یک چیزی جابجا شده بود در بیت المال، و کلاه ما پس معرکه مانده بود...
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
1
3
از قدیم گفتن اگه یه دیوونه سنگی رو تو چاه بندازه 100 تا عاقل هم نمی تونن درش بیارنم
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین