کد خبر: ۱۱۵۲۳۹
تعداد نظرات: ۱۳۷ نظر
تاریخ انتشار:

انتقاد صریح مجری مشهور برنامه های مذهبی سیما از بدرقه ضریح

درست که عشق مردم ما به آن امام وصف نکردنی است و سرمایه ای است داشتنی و بی نظیر، اما این که ضریحی که در راه است تا برای مرقد شریف ایشان برسد را این قدر بزرگ بنمایانیم که خود امام و هدف او و مکتب و مسلک او تحت الشعاع قرار گیرد درست است؟!
به گزارش بولتن نیوز، علی درستکار مجری برنامه این شب های شبکه اول تلویزیون در وبلاگ خود نوشته است:

سلام ... بارها و در موارد زیادی پیش اومده که یا در زندگی شخصیم یا در مشاهدات اجتماعیم به رفتارهایی برخورده ام که رنگ و لعاب دینی و مذهبی داشته و طبعا به حساب دین هم گذاشته می شده اما این که چقدر اون رفتارها منطبق با دین اصیل بوده، مساله ای بوده که ذهنم رو درگیر می کرده! این که آیا جداً اون رفتار دینیه یا چقدر از منظر دینی در اولویته، مساله بوده؛ در طول سال هایی که درگیر اجرای این شب هاهاهستم هم بارها به این نکته توجهم جلب شده که خیلی از کارای ما آیا چقدر ربط به دین داره چقدر به متن دین و مغز اون ربط داره و چقدر بی ربطه!! واقعا ضریح یک امام معصوم -علیه السلام- که هنوز نصب نشده و متبرک به هم جواری با مرقد شریف ایشان نشده، چقدر حرمت دارد و چه جای گاهی دارد؟ درست که عشق مردم ما به آن امام وصف نکردنی است و سرمایه ای است داشتنی و بی نظیر، اما این که ضریحی که در راه است تا برای مرقد شریف ایشان برسد را این قدر بزرگ بنمایانیم که خود امام و هدف او و مکتب و مسلک او تحت الشعاع قرار گیرد درست است؟! این همه برنامه تلویزیون و گردآوری مردم شهرها و مناطق برای این برنامه چه تحلیل دارد؟ مساله است؛ من تحلیل تندی دارم که با جسارت می نویسم و می دانم که برایم گران تمام می شود اما آن را به حساب دفاع از جای گاه این خاندان قدسی می گذارم و پای هزینه آن می ایستم به شرط آن که خوانندگان شریف با صبوری و فهم کامل قضاوت کنند و واکنش!

کما این که ترویج این چنینی ریش و انگشتر و سجاده و تسبیح و حتی عمره و زیارت های پی در پی عتبات و مانند آن را هم از این دست می دانم و چه حرف ها که درباره نقد این رفتارهای متدینین جامعمون ندارم!.....حالا برید وزیر آموزش و پرورش و صورتای سوخته دانش آموزا و تکالیفمون در این راه و مساله رو بر برسید!

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۱۳۷
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۷۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
93
129
افرین صد درصد با نوشتش موافقم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
حتی قند و چایی که برای مجلس عزای آقایمان حسین میخریم پس از انتساب به ایشان با قبل از آن تفاوت از زمین تا آسمان دارد.
علی رضایی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
این آقای نیمه محترم با اون عقاید بی ... در ایام محرم اگه غذای امام حسین جلوش بذارن همین حرفو میگه . تا تهش اونو میخوره میگه غذای امام حسینه . ببخشیدا مگه امام حسین اونو پخته که تا تهش هم میری . آقای اصلا هیچی محترم هر چیز منتسب به اهل بیت برای ما مقدسه . والسلام
دكتر حميد شفيع زاده
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
اشتباه آقاي درستكار عزيز اين است كه فكر كرده امام فقط در مزارش حضور دارد وبه بوجود او در تمام هستي واقف نيست. هر آنچه به معصوم منصوب شود چون ياد آور آن بزرگواران مي باشد براي ما عزيز مي باشد حتي پرچمي كه بر روي آن نام امام باشد ودر لاس وگاس آمريكا باشد چه رسد به ضريح آن بزرگوار كه قرار است بر مزارش جاي گيرد ارواح قدسي محدود به زمان ومكان،امروز وفردا نيستند
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
و من یعظم شعائر الله فانها من تقوی القلوب
گوسفندی که برای قربانی در عید قربان در منا انتخاب میشود متبرک است.
عقیق و فیروزه و در نجف ... متبرکند.
نکنه اینا رو برای خوشگلی دستت میکنی؟
ضریحی که برای قبر آقا ابی عبدالله ساخته شده دیگر ضریح شده و متبرک است مردم هم برای خاطر سید الشهدا دور اون جمع میشن نه برای خود ضریح.
اگه یک دستمالی رو قرار باشه برای معشوقت بفرستی عطرش میزنی و کادو پیچش میکنی و تزیین میکنی و شاید یه یادگاری هم روش نوشتی ؛ به نظرت ارزششو داره؟
اسم معشوق رو مینویسی روی یه تیکه کاغذ هی قربون صدقه اش میری و میبوسی و روی چشمت میذاری؛ عاقلانه است؟
مذهب عاشق ز مذهبها جداست
رابعه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
اقای دکتر شفیع زاده
منظورتون اینه که.... پنام می برم به خداوند ....
امام همان خداوند است!!!
حجت
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
آقای درستکار به نظر من راهت اشتباهه.این کار دفاع از این خاندان قدسی نیست.به قول دوستمون پس غذای نذری امام حسین(ع) رو چجوری تفسیر میکنی؟حاجاتی که مردم از همین ضریح گرفتنو چجوری تفسیر میکنی؟به نظرم برنامه این شب ها زیادی روی شما تاثیر گذاشته
حميد شفيع زاده
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
خانم رابعه امام خدا نيست چنانچه جبرائيل وميكائيل خدا نيست كلا ارواح قدسي ومجرد در ظرف زمان ومكان نمي كنجند.به همين دليل است كه امام زمان عج از امور همه ما اگاه است وگذشته واينده ما را مي داند بهتر است به كتابهاي امام شناسي رجوع كنيددكتر حميد شفيع زاده
آبتاب
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
درستکار، یک اشتباهی کردی، تا به خرابی آخرتت نزدیکتر بشی، میبینم که سیل مخالفین با اهل بیت و آقا امام حسین علیهم السلام به این سایت هجوم آوردند.
برات واقعا متأسفم که بنیان بدی گذاشتی.
گاهی بین سعید و شقی شدن آدم یک تار مو فاصله ست.
متأسفم برات، بهتر است توبه نموده و عذرخواهی نمایی و آنهایی را که گمراه نمودی به راه برشون گردانی.
سید اکبر حقانی بیزه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
عزیزان توجه داشته باشیم که قضاوت عاقلانه و عقلی با قضاوت عاشقانه و دلی فرق اساسی دارد .علاقه مردم به ضریح امام را باید با قضاوت دل و عشق مرتبط دانست و این دل است که بی منطق و بدون حجت عقلی به پیش می رود ولی اگر با عقل نگاه کنیم شاید نظر مجری درست باشد ولی بهتر است به خیر الامور اوسطها توجه کنیم که مصلحت دنیا و آخرت در آن است .مسلما هر چیز به امام معصوم منسوب شود محبوب می شود ولی باید مواظب هم باشیم بهانه به دست وهابیون ندهیم.البته بهترین نظر را باید مراجع و متکلمین بدهند.
سرور
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
73
58
اين مجري نه مشهور است و همچنين برنامه خواب آور وي از مخاطب كمي برخوردار است.نظر وي چه ارزشي دارد.
مگر بدرقه ضريح مبارك امام حسين (ع) "چقدر حرمت دارد و چه جای گاهی دارد؟" و يا اينكه "هدف او و مکتب و مسلک او تحت الشعاع قرار گیرد درست است؟" اين جملات البته كمي تاديب و تلطيف شده چقدر شبيه خزعبلاتي است كه رسانه هاي فارسي زبان دشمن امروز به خورد مخاطب مي دهند.
پاسخ ها
ناشناس
| SWITZERLAND |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
سرور
در کنار شور حسینی که شما داری،شعور حسینی هم باید داشته باشی.اگه برنامه این شخص برات خواب آوره یعنی حوصله شنیدن حقایق قرآن رو نداری.شاید مجری نام برده آدم محترمی (به زعم شما) نباشه.اما بزرگانی مثل آیت الله فاطمی نیا و آقای خاتمی خوانساری از مهمونهای این برنامه هستن.کسالت آور بودن برنامه این شخص برای شما نشاندهنده این حقیقته که شما حوصله شنیدن حقیقت دین رو نداری و فقط دل به ظواهر بستی.
مرتضی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
56
38
یکبار یکی از مراجع عالی قدر در خصوص قمه زنی فرمودند من در این مورد اظهار نظر نمی کنم من در اون زمان از این اظهار نظر متعجب شدم که چطور حضرت آیت الله در این مورد به این وضوح اظهار نظر نمی کنند. حالا من از تمامی دوستان می خواهم شما هم یکبار تامل کنید که چرا ایشان از اظهار نظر خوداری کردند. در صورتی که از ایشان درخواست اظهار نظر شده بود ولی از این دوست گرامی کسی درخواست اظهار نظر نکرده است.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
بموجب قاعده مشهور لا ضرر و لا ضرار در اسلام قمه زنی که موجب ضزز است هیچ جایگاهی ندارد .....
مرتضی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
دوست عزیز فکر کنم فقط اول مطلب را خوندید در صورتیکه منظور من اصلی اینجانب فقط جمله آخر است.
محمدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
67
78
جای تعجب دارد این همه شبهه و مظاهر بی دینی در جامعه وجود دارد کسی حرف نمی زند اما وقتی بهانه ای برای به یاد امام حسین بودن ایجاد می شود برخی ها مخالفند. این ضریح هر جند امام را زیارت نکرده اما منتسب به امام است.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
با کارهای فاخر یاد امام را زنده نگه دارید
بینام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
علاوه بر اینکه منتسب به امام است مشکل دیگر ما این است که موجودات رو بدون شعور مینداریم.چطور حیات آب رو که ژاپنی ها تحقیق میکنن میذیریم تغییر چیدمان و حرکت مولکولهاش رو میذیریم ولی ضریح امام عاشق رو مشتی فلز و... میبینیم مگر حتما باید زیر ذره بین علم برود تا تفاوت آنرا با فلزهای مثل خودش ببینیم.عادت کنم با ذره بین عشق هم نگاهی بیندازیم.شک نکنید این فلزات با عشق به طواف امام خود میروند.من بفدای امام عاشق شهیدم من یفدای ضریحشان که شعورش از من بیشعور خیلی بالاتر است
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
----

چرا می فرمایید که ضریح امام را زیارت نکرده . من شک دارم 124000 پیامبر در طول زمان ساخت ، سازندگان ضریح را زیارت نکرده باشند . و همچنین همه فرشتگان . تبرک که همیشه به گرد و خاک نیست به نیات هم هست . بعضی از خارجی ها و خوارجی ها هم که وقتی پای عشق به وسط می آید تازه عقل شان به کار می افتد .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
یاد امام حسین همیشه در اذهان وجود دارد ولی نه با بدرقه مقداری طلا و نقره
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
62
69
ازکی عشق به امام حسین(ع) خود امام حسین(ع) رو زیر سوال می بره؟؟؟!!!
جناب درستکار یک مجری هستش و فقط همین؛بدبختانه هرکسی در مملکت ما شده است کارشناس مسائل مذهبی،این آقا هم 2تا برنامه مجری بودن الان در حد علامه ها سخن می کنند؟!
مردم دنبال 4تا تیکه طلا و چوب و آهن راه نافتادن برادر من،عشق به مولا حسین(ع) اونها رو کشوند.
نکنه حضرت یعقوب(س) هم پیراهن یوسف را خدایی نکرده بزرگ کرد!
بی بی سی فهمید ولی بعضی تو کشور ما حالیشون نشده هنوز چه خبره...
پاسخ ها
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
آقا محمد عزيز لطفا بي‌انصافي نفرماييد. جناب درستكار عزيز دكتراي معارف اسلامي دارند و آدم بي‌اطلاعي نيستند. سخنشان نيز سخن ناحقي نيست، ولي قبول دارم در گفتن آن بايد خيلي چيزها را در نظر مي‌گرفتند و مخصوصا پس از اظهار نظر يكي از مراجع عظام تقليد در تاييد اين استقبال، بهتر بود اين حرف را نمي‌زدند.
منصوری
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
دانشگاه آزاد فله ای دکترا خیرات کرده؛سواد دینی به مدرک نیست.
javid
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
احسنت.
با نظرت شدیدا موافقم
امیر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
جناب منصوری
نخست ایشان فارغ التحصیل دانشگاه امام صادق هستند
در ثانی بسیاری از رشته های دانشگاه آزاد ارزش علمی بالاتری نسبت به سایر دانشگاه ها دارد
بیخود به فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد توهین نکنید
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
اینجور سوادها به مدرک نیست باید عاشق باشی!
احساس سوختن به تماشا نمی شود
آتش بگیر تا که بدانی چه میکشم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
چراماتحمل یه انتقاد ساده رونداریم.هرکسی یه نظری داره.ونبایدبخاطراون شخصیت وسوادش زیرسوال بره.
امید(اصفهان)
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
سلام حالا هرچقدر سواد داشته باشه و مدرکش از هرجایی که باشه حرفش اشتباه بوده.
طايفه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
اين آقا فيلسوف هم باشه سخن نابخردانه اي گفته - عشق به اهل بيت و مخصوصا سيد الشهدا مال امروز و ديروز نيست كه با اين حرفها كم رنگ بشه - هرچي هم كه مردم به اين حرف ايراد بگيرند باز جاي ايراد داره - به اينجور آدمها اگر مجال اراجيف گويي داده بشه حتي سياه پوشيدن براي امام رو زير سئوال مي برن
آقاي غلطكار گويي شما تو ايران زندگي نميكني !!
نگاهي به دهه اول محرم بيانداز !!!
نگاهي به آيين مردم در ايام محرم از شمال تا جنوب بيانداز !!!
اينها رو ميبيني و به خودت جرأت مي دي كه اين اراجيف رو بهم ببافي
مردم با اين چيزها شوخي ندارند - اميدوارم خودتو اصلاح كني - همين ضريح كه بدرقه اون و زيارت اونو ايراد ميدوني با پول همين مردم و به عشق سيد و سالار شهيدان ساخته شده - چه بسا پيرزني كه براي يوسف خود اندك دارايي خودشو تقديم كرده باشه - پس زبان به دهان بگير و ....
فرزند ایران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
61
58
آقای درستکار واقعا متاسف شدم که چنین نظری را از شما شنیدم بله ما می دانیم این ضریح فقط آهن است و طلا و نقره و بقواقع هیچ مزیتی بر دیگر اجسام ندارد و مردم هم بخاطر اهن بودن و طلا بودن و نقره بودنش عاشقانه زیارتش نمی کنند مردم با تصور اینکه این ضریح قرار است بر مدفن مردی نصب شود که شیعه به عشق او از خود و جانش می گذرد ان ضریح را زیارت می کند فکر اینکه این جسم بی جان بر مزاری سید الشهدا (ع) قرار بگیرد مردم را اینچنین بدنبال خود می کشاند نمی دانم چرا نمی فهمید اما امروز من با دیدن نظر شما واقعا فهمیدم مشکل صداوو سیمای ما کجاست ما در اعتقاد ادمهای مذهبی در سیما هم مشکل داریم واقعا برای بچه های مذهبی سیما متاسفم
پاسخ ها
yoni
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
ایشان تحلیل کاملا درستی نداشته اند!! من هم قبول دارم!!! ولی آقای درستکار فرمودند که""این قدر بزرگ بنمایانیم که خود امام و هدف او و مکتب و مسلک او تحت الشعاع قرار گیرد""
که این جای تامل دارد!!!
آبتاب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
34
24
برادر گرامی، جناب آقای درستکار
آیا آنزمان که غذای نذری سید الشهداء را تبرک دانسته و نوش جان میفرمایید و به هیئات میروید و بر سینه میزنید و از شوق آقا امام حسین علیه السلام اشک میریزید و به شوق درونیتان ذوق میکنید که حداقل حب اهل بیت را در دل دارید. ((آیا حتما باید امام حسین علیه السلام عذا را درست کرده باشد و یا در هیئت باشد و یا او را میبینی که از شوق و حزن بر سینه میزنی، یا نکند آقا تشریف میاورند اشک شما را در میاورند.
راستی اصلا چه ارتباطی هست میدانی؟
برادر من، چون این ضریح منتسب به امام است ارزش دارد و احترام دارد. اگر نه شما که خود را خواص میدانی و نظریه میپردازی بهتر است بدانی اعلم تر از تو کسانی هستند که این عمل را نهی نمایند.
التماس دعا
akbar
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
30
20
این عشق وعلاقه به نظر مجری محترم چی اشکالی داره صد البته افتخار است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
32
20
بنام حضرت امام حسین(ع) بوده است . ایشان خوسته اند خودرا مطرح کنند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
37
20
برای معروف شدن خوب بود آقای درستکار-
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
29
18
نمیدانم چرا به شور مردم ایراد میگیریم آیا این شور جنبه مثبت دارد یا منفی؟ بد است یا خوب؟اگرجواب معلوم است بهتر است لب فرو بندیم.کسیکه همه هستی وزندگی اش را برای خدا داده است در زمانیکه بهترین بندگانش در روی زمین بود هر چیزی که منتسب به اوباشد چه از حقیقت وچه مجاز ستودنی است .راستی کسیکه به زیارت آن امام همام میرود میبوسیمش ؟بیاییم قبل از اینکه حرفی بزنیم تحقیق کنیم
iyahal
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
47
20
آقای درستکار من از زمانی که دانشجوی تربیت معلم بودی شما را کاملا می شناسم و از احوالات و رفتار و حال و روز جنابعالی در آن زمان آگاه هستم به همین جهت در اون حدی نیستی که در این باره نظر بدهی دعا کن افشاگری نکنم .
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED KINGDOM |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
خداوند ستار العیوب است و پوشیدن گناهان را می پسندد نه جار زدن گناهان و توطئه.
بینام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
برادر گرامی شما که عاشق مولای شهیدان وعاشقان هستی به سبک همون امام بزرگ ازاده عمل کن، گذشته افراد گذشته و خداوند به کسانی که چیزی از کسی درشتنمایی و فاش کنن وعده انتقام داده.استغفار کنین.از بولتن هم انتظار میره چنین مواردی رو بهتر مدیریت کنه.
آقای درستکار سوال داشتن،سوال عیب نیست باید به دنبال جواب برن تا پایه های اعتقادیشون محکم تر بشه نه اینکه بصراحت اظهار نظر کنن.اشتباه شده.ماهمه برادریم اشتباهات همدیگه رو دلسوزانه پاسخ بدیم تا جواب بگیریم و بموضع گیری و تعصب نکشه
زائر ضریح
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
34
33
آقای درستکار جواب بدهند
چرا انبیا الهی قبل از اسلام (زمانی که حسین ابن علی علیه اسلام متولد هم نشده بودند و خاک کربلا متبرک به وجود نازنین آن حضرت نشده و...) در مقابل این خاک مقدس تکریم و ادای احترام مینمودند
با تشکیلات امام حسین (ع) در نیفت که عاقبت بخیری در آن نیست
مقداری به مطالعات خود تحت نظر یک عالم بزرگ مثل ایت الله العظمی سبحانی بیافزا ، برای مجریگری شما هم مفید خواهد بود انشاء الله
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
36
31
حالا همه برای ما ژست روشنفکری برداشتن از علاقه شدید مردم به امام حسین تاراحت شدن
ahmad kaveh
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
26
26
سلام.
به نظر من آقایان در حد خودشان اظهار نظر بنمایند لطفا
کسی به جز این مجری محترم نبود که تذکر بده مگه؟
آقای مجری نظر شما چیزی رو عوض نمیکنه. برید از مراجع عظام بپرسید دنیا دست کیه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
28
33
ایا غذا نذری امام حسین متبرک نیست بله هست چون منسوب به امام است ضریح هم همین حکم رادارد شما دیگرجرا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
28
24
درستکار ؟؟؟!!!!!!
reza
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
25
31
سلام اقای درستکار
میخوام بدونم مگه این ضریح هدیه مردم ایران به امام نیست راستی شما وقتی میخوای به کسی هدیه بدی کادو پیچ نمیکنی و با احترام تقدیم نمیکنی یا تو گونی میندازی و پرت میکنی طرفش . مگه همین ضریح بعد از نصب بوسیده نمیشه مگه همین ضریح بعد از نصب تبرک نمیشه مگه تبرک به خاطر فلز و طلاست یا به خاطر اینه که روی قبر اقا نصب شده این بزرگترین افتخاره که مردم هدیه خودشون به امام رو بدرقه کنند و در تقدیم شریک بشند البته بعضی از فهم این موضوعات عاجز هستند این هدیه امت ایرانه به اقا امام حسین پس باید به بهترین صورت هدیه بشه با شور و شوق با احترام کامل افراد بهانه گیر همانهای هستند که در ایام عاشورا به هر صورتی بهانه میاوردند و پشت امام رو خالی کردند مواظب باش از اونها نباشی و به ظاهر قضیه نچسب بهتر فکر کن موفق باشی
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
26
24
در تفسیر آیه ای از قرآن وحتی صریح قرآن است که "صدقات شمارا خدا تحویل می گیرد "لذا وقتی صدقه می دهید دستتان را ببوسید چراکه دستتان متبرک به دست خدا شده است،لذا این درست است که ضریح امام حسین هنوز به مقصد نرسیده است اما از همان زمانی که نیت ساخت آنرا کرده اند متبرک شده است 0
پاسخ ها
امیر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
من خودم و دخترم سه ساله ام فدای امام حسین(ع).وقتی ضریح رسید به اراک با دخرت سه ساله ام ساعت 2 نصف شب رفتیم زیارت ضریح.چون مال امام حسین بود.دخترم گفت بابا اون نور سفید چیه؟من هرچی دقت کردم ندیدم و نفهمیدم.خدا منو مرگ بدهد بخواهم دروغ بگویم.یا حسن.یا حسن.یا حسین
حامی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
28
11
هیچ دوست ندارم اینطور قضاوت کنم که ایشون هم نعوذبالله ماهواره دارن!
تنها
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
19
17
وقتی چیزی به نام یکی از ائمه معصومین(ع) درست میشه یعنی تبرک شده چون بخاطر ایشان برای ایشان و به عشق ایشان بوده مثل اینه که ما بگیم چرا مردم برای نذری امام حسین سر و دست میشکنند؟ خوب بخاطر این که به نام امام حسین درست شده و به همین نیت این غذا شده تبرک و گرنه در ظاهر هیچ فرقی با غذاهای دیگه نداره ؟نه امام حسین به این غذا دست زدند و نه آزآن غذا میل کرده اند؟پس اگر این ضریح به نام امام حسین تبرک نشده بود مثلا مقداری طلا و نقره بصورت شمش بدون نامی از امام حسین(ع) حتی برای کمک به کربلا منتقل میشد این همه استقبال کننده داشت .اصلا بر فرض محال تصور کنید این ضریح روی قبر مطهر امام حسین(ع) قرار نگیره و به ایران برگرده اونوقت ببینید همون استقبال از ضریح میشه یا نه.ما استقبال از پیراهن یوسف زهرا کردیم تا ما را یعقوب وار به سمت خود بکشاند.
دلشکسته
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
23
15
آقای خطاکاراگرهمین الآن ضریح قبلی آقا را بیارنددرشهرها ومردم هم همین استقبال را کننداونوقت ازنظرشما دیگراشکالی ندارد.اگرنیت بوسیدن آهن وطلا است که کلا اشکال داره حالا چه قبل ازنصب وچه بعدازنصب و چه بعدازتعویض.نمی دانم چرا اینقدرنفهم تشریف داریدصرفا خواستیدچیزی بگویید اما به خدا قسم گندزدید.این نهایت بی معرفتی است.آری متوکل آن کار را کرد اکنون تروریست های ناصبی هم بمب گذاری وامثال شما هم با بی بصیرتی درحال تخریبید.وجب به وجب حرم آقا مقدس است.خاکش مقدس است ضریحش مقدس است چه آنکه هنوزنصبش نکرده اند و چه آنکه تعویضش می کنند.کسی را هم که اززیارت تشریف می آوردمی بوسیم اون هم به خاطرآقاست.والله .بالله تالله به خاطر این نظرشیطانی وناصبی پسندت درقیامت درصف محشر سرت پایین است وآنچنان پشیمانی که وصف آن مشکل است.برو توبه کن اونقدرگریه وزاری کن اونقدرخاک برسرت بریزاونقدرعبادت کن اونقدراشک بریزکه چشمانت کورشودتااندکی بتوانی شایدسرت را درپیشگاه الهی بالا بیاوری وازخشم مومنین درامان باشی.توحسین را نشناخته ای توعشق به حسین را نمی دانی توهیچ نمی دانی.توچه می دانی عاشورا چه بود توچه می دانی ذره ذره آنچیزهایی که به حرم منتسب است چه قداستی داردتوچه می دانی زائران با علم اینکه بمب گذاریست واحتمال تکه تکه شدنشان می رود بازهم به زیارت آقا می روند.تونمی دانی حسین کیست ورنه اون اراجیف را نمی بافتی می دانی وهابیون را چقدرخوشحال کردی می دانی عاشقان حسین را دلشکسته کردی.می خواستی چه چیز را اثبات کنی روشنفکریت را.چرا کسانی که می خواهندبگویندما روشنفکریم به مقدسات واهل بیت اهانت می کنند.توکیستی که می گویی ضریح آقا را نبایدبزرگ کردچون هنوزبه کربلا نرسیده این احمقانه ترین نظراست نادانی تا این حد.یعنی اگرقبلیش را بیاورنددیگربه قول تومی توان بزرگش کرد.مگرچه فرقی داردمگرما به خاطراینکه بایدبه آنجا برسد یا نرسداحترام می کنیم.مرتیکه جاهل چراآب به آسیاب دشمن می ریزی؟اگرزواران آقا گناه می کنند کارهای بدمی کنند این چه ربطی به مقدسات دارد چه ربطی به ضریح دارد.بروتوبه کن توبه .خدابه دادت برسد.
پاسخ ها
مهدی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
جناب دلشکسته اگر اندکی فراز تر از نگاه عامه نگاه کنید وفراتر از مرزهای فیزیکی بیاندیشید باتوجه به همه شبهاتی را که دشمنان بر ما وارد میکنند به نظرمیرسه که از مواضع تهمتها می توان دوری کرد تا ضعیف الاعتقادها خرده وعیب جویی را بر شیعه وارد ندانند هیچکس با این بدرقه پر شور مخالف نیست بلکه رسانه ای کردن این موضوع محل اشکال دیده میشود همین شما در نظربگیر این تصاویر را با خبری دروغین به جوامعی که از شیعه هیچ نمی دانند ارائه گردد به یقیقین قضاوتهای کذبی در حق شیعه روا میدارند
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
آقا مهدي شما را به خدا اينقدر نظر غربي‌ها و رسانه‌ها را ملاك درستي و غلطي كارهايمان ندانيد. تمامي بدبختي ما اكنون همين است كه دائم داريم به ساز آنها مي‌رقصيم تادلشان را به دست آوريم. قصاص را تعطيل كرده‌ايم چون آنها خوششان نمي‌آيد؛ براي مجرمين آنها عذر شرعي مي‌تراشيم تا ولشان كنيم، براي اين كه آنها خوششان بيايد؛ زن و مرد خود را مشبّه كرده‌ايم، كه نكند در تلويزيون‌هايشان انگشت اتهام به سويمان بگيرند؛ و هزار غلط ديگر كرده‌ايم و مي‌كنيم كه چوبش را نيز داريم مي‌خوريم و در آينده بدتر هم خواهيم خورد كه با معيار غربي‌ها جور شويم.

اگر كاري مطابق فرمان خدا است و تاييديه اهل بيت را پشت خود دارد، مي‌زنيم و نشان مي‌دهيم، بگذار هرچه مي‌خواهند بگويند و هرچقدر مي‌خواهند مسخره‌مان كنند و به اين مسخره‌شدن افتخار هم مي‌كنيم. كار شيطان گفتن است و مسخره كردن و اين گفتن‌ها و مسخره كردن‌ها تا ابد ادامه دارد.

اگر رسول خدا ﴿صل الله عليه و آله﴾ مي‌خواستند مثل ما دين خدا را با ساز مشركين منتشر كند به نظرتان الان اسلام چه شكلي شده بود؟!

اتفاقا تمام ابهت و شهرت ما در دل حقجويان و محرومين جهان از همان جاهايي است كه حاضر نشده‌ايم به خاطر مسخره شدن توسط كفار، دست از اعتقاداتمان بكشيم و پاي هزينه‌هاي آن ايستاده‌ايم. هميشه هستند سخره‌گران.

بيچاره‌اي به بنده مي‌گفت من سگم را هر روز مي‌شويم تا به خارجي‌ها بگويم من مسلمان هم از دنيا عقب نيستم و اسلام مايه عقب‌ماندگي نيست!!!!! ملاحظه مي‌كنيد؟ وقتي بخواهيم دل آنها را و نه دل خدا را به دست آوريم مي‌شويم يك كافر غربي كه پوست اسلام رويمان كشيده‌اند و اين چيزي نيست كه بخاري از آن بلند شود و به درد در لشكر خدا بودن بخورد.

ضربه‌ي ما دقيقا از همان جايي به كفار وارد مي‌شود كه در آن جيغ مي‌زنند. وگرنه لبخند و قهقهه‌شان يعني داريم جاهاي لذت‌بخش‌شان را مفت و مجاني برايشان ماساژ مي‌دهيم!
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
24
10
سلام.مشکل اینجاست که ما خودمون هم نمیدونیم کدوم راه بهتره .اگه خیلی وارد شور بریم میشه دیوانگی.اگه خیلی سرد باشیم نم نم جامعه سرد میشه ومیشه بی اعتنایی.بنابراین همیشه باید جنبه اعتدال رو گرفت.من به اقای درستکار حق میدم.بالاخره هرچی باشه ایشون هم پای حرف های خیلی از علما در تلویزیون نشستن وبرعکس بعضی از مجری ها که بیشتر خودشون نطق کنند بیشتر حالت دانش اموز نسبت به استاد رو دربرنامه هاشون گرفتن وهمیشه مینویسند مطالب رو دقیق وجمع بندی میکنن این نشان میده که خودش هم میفهمه.اقای درستکار حق داره نظر بده وبنده هم میگم که نباید خیلی بزرگنمایی کنیم ای نمسایل رو درسته که منتسب به اقامون حسینه ولی نباید به این شکل باشه تا دشمنان یا غیر شیعه سوئ برداشت کنند.چه میدونم والا خودمم نمیدونم
پاسخ ها
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
بله واقعا نظر دادن در اين زمينه فوق‌العاده پيچيده است و بايد دربست تايع نظر مراجع عظام تقليد بود. از يك زاويه كه نگاه مي‌كني، كار، كار درست و قابل تحسيني است. از زاويه ديگه كه نگاه مي‌كني، مي‌بيني جناب درستكار درست گفتن. ولي بعد از اين كه دشمنان اسلام سوزش خود را از اين استقبال علني كردند تقريبا براي بنده شكي باقي نمانده است كه كار، كار درستي بوده است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
21
20
چراضريح امام حسين(ع)، اردوگاه ضد انقلاب را به وحشت انداخته است ؟؟!! هرچه رادشمن بلرزاندبدان که موردرضای خداست چراعشق حسینی که دردل مؤمنین جای داردراموردانتقادقرارمی دهند؟؟ مگرضریحی که باعشق به نام سالارشهیدان حسین بن علی ع ، باوضو، بادعا، وبانیت آقا ساخته شده کمترازپیراهن یوسف ع است ؟؟ چرابدون فکربادشمنان اهل بیت همنوامی شوند!!!
سید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
25
23
به این اقا ربط نداره
امام حسین رو دوس داریم براش هم میمیریم منطق دوس داره
پاسخ ها
امیر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
اون احمقی که منفی می ده یعنی امام حسین رو دوست نداره .خاک تو سرش
hosein
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
16
6
be ashk chele begiram ke mohtaram basham
khoda konad ke shabe arbain haram basham
صادق راستگو
|
UNITED STATES
|
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
24
8
بسمه تعالی: با سلام " من از یک عالم در خارج از کشور در باره این موضوع سئوال کردم" و سئوال این بود" که ما شیعه ها وقتی ضریح ائمه اطهار (ع) را میبوسیم و صورت خود را بآن ضریح میچسبانیم منطق آن این میباشد که در زیر این ضریح بدن عزیزی خوابیده و این منطق میباشد" اما هنوز بدنی در زیر این ضریح قرار نگرفته چرا مردم این کار را میکنند و وهابی ها هم ما را سرزنش میکنند" ایشان پاسخ دادند ومن قانع شدم" پاسخ این بود که وقتی شما از داخل کشور و یا از خارج کشور نامه ای برای عزیزتان می نویسید و میدهید بدست یک مسافر و از او خواهش میکنید که این نامه را بدست عزیزتان برساند و چون فرض را بر این میگذارید که این نامه بدست عزیزتان میرسد یک بوسه بنامه میزنید.

اما چرا ما ایرانیان در بعضی از مسائل افراط و تفریط میکنیم" بحث دیگری میباشد که باید فرهنگ سازی شود و بیک تعادل منطقی برسیم و هر چه تحصیلات و علم ملت ما بالا برود به آن تعادل نزدیک میشویم. والسلام.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
----

عشق در کجای این معادلات جای دارد
عقل در کجای نامعادلات سقا
همراه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
21
11
خواهشن تو همه چیز دخالت میکنید و به گند میکشید آقا با دستگاه امام حسین کارتون نباشه این دستگاه دستگاهی است که تمام قوانین رو بهم میریزه ما اخطار دادیم خود دانید ...
پاسخ ها
ناشناس
| NETHERLANDS |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
ما هم به شما اخطار می دهیم خود دانید
عباس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
18
14
هرچه بوي حسين(ع)مي دهد قابل احترام و شابسته تكريم است.سلام بر حضرت عشق
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
20
18
خودم و دختر سه ساله ام و همسرم فدای امام حسین(ع) اگه قابل باشیم.
علي از شيراز
|
UNITED STATES
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
19
9
سلام بر تو اي امام ما _ اقاي درستکار اين عادتهاي عوامانه را از ما نگيريد خواهشا
پاسخ ها
من
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
عادت نیست عوامانه هم نیست
کاملا با حرف دوستان موافقم که هرچیز منسوب به معشوق باشد عزیز و محترم است..
محسن لره
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
15
7
بايد تفكر ونيت وفلسفه پشت پرده مجريان اين حركت نقد و بررسى كرد كه آيا بخاطر ماديات بود يا انتشار معنويات : امروزه زيارت كربلا و قبور متبرك عراق از نزديك براى فقيرترين طبقه ايرانى انجامش هزينه بر نيست اگر زمان حكومت بحثى اين حركت ميشد خوب چون زيارت براى خيل عاشقان مقدور نبود كارى پسنديده اى بود: مشهد حج فقراست : را تداعی ميكرد:ياحق
مسلم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
6
26
آقايون و خانم ها لطفا به شخصيت افراد بي احترامي نكنيد.
ايشون نظر خودشونو گفتن كه قابل تامله
ناشناس
|
CANADA
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
20
18
پس با این حساب انسانهایی که به زیارت امام حسین علیه السلام نایل میشوند را باید پرستید مگر انسان چه کم از ضریح دارد
مدیر پایگاه چرا اینقدر بدون منطق نظر می دهید کدامیک یک از عزیزانی که از احترام به ضریح و ارزش آن بواسطه متعلق بودن به مزار حضرت سیدالشهدا امام حسین(ع) نوشته اند گفتنه اند ضریح را می پرستند؟
 همگی آنها می دانند این ضریح فقط تکه هایی از طلا و اهن و نقره است و به ذات هیچ ارزش معنوی ندارد مثل مهری که ما بر آن نماز می گذاریم می دانیم که این مهر گل خشک شده ای بیش نیست و هیچ ارزش مادی و معنوی ندارد اما بخاطر پاک بودن و اجرای حکم خدا بر سجده کردن بر خاک پاک و یا سنگ پاک بر آن سجده می کنیم یعنی فقط برای سجده کردن در مقابل خدا این سنگ یا گل خشک شده را واسطه می کنیم اما اصل پرستش خداست در اینجا هم این آهن و طلا و نقره تنها یک واسطه است برای ابراز علاقه مردم به ساحت مقدس حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) مردم به عشق مولایشان به عشق امامی که جان خود و خاندان و دوستان و اهل بیتش را برای نجات اسلام از خرافه و انحراف هدیه به درگاه حق تعالی کرده است این جسم بی جان را غرق بوسه می کنند این جهالت برای شماست که فکر می کنید این مردم به ذاته برای این جسم بی جان حرمتی قائل هستند که حرمت آن بواسطه حرمتی است که از وصل بودن به امام حسین(ع) صادر شده است زائر امام حسین (ع) هم برای مردم ارزش دارد دستهاش را می بوسند به پیشوازش می روند چون او نیز بوی او را می دهد و این معنای پرستش نمی دهد معنای عشق بازی با پیراهن یوسف است این بوی یوسف است که به روح انسانها جلا می دهد
پاسخ ها
صابر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
خدا خیرت بدهد بولتن جان
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
----

من اگر اشتباه نکنم گذاشتن پیشانی بر مهر همان معنی کلمه خاکساری و فنا شدن در معبود و رساندن سر با ارزش به خاک و زمین بی ارزش است . و خاک فقط نماد زمین است ، نه اینکه به دروغ بگویند نیت شیعه پرستش خاک است . تربت قتیل کربلا علیه السلام هم یادآور بالاترین درجه فنا شدن برای خدا و یکی شدن با خاک در برابر معبود است .
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
يك سوال خارج از موضوع: يكي از مستحبات نماز اين است كه پس از پايان نماز، دست بر مهر كشيده و به صورت بكشيم. چرا اين كار قبل از نماز مستحب نيست؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
قاجان چرامغلطه می کنی مثل وهابیها حرف می زنی کدام شیعه مخلص ازپرستیدن گفته که داری جوسازی می کنی ماشیعیان پیامبروائمه معصوم راوهرکه راکه نزدخداآبروئی دارد واسطه بین خودوخداقرارمی دهیم واین اسمش پرستش نیست مگرشماوقتی مریض می شوی می روی دکتروهرچه می گوید انجام می دهی وچقدربرایش احترام قائل هستی که به مداوایت کمک کرده اورامی پرستی ؟؟ویاهرانسان ارزشمنددیگرمثل پدرومادرو...یکی ازراههای رسیدن به حقیقت عقل است !!
محمدی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
درروایت داریم جسم خسته می شود وخستگی آن با استراحت جسم رخت بر می بندد .روح نیز خسته می شود با یاد گرفت نکات ظزیف دینی نشاط می یابد.
امام علی (ع) نیز فرمودند: «گروهی به وسیله کلام روسفید وگروهی به وسیله کلام روسیاه می شوند».
کاش ای ناشناس هرگز این گونه نمی نوشتی .البته برای خدا و حسین او شناسایی شده ای.
برخی ازاین نوشته ها چون «سخن این ناشناس » بوی جهالت می دهد ای کاش جهالت ها جان دهند. وبدانیم باید نکات ظریف دینی را آموخت.

بعد از سالیان سال توفیقی یافتیم ضریحی بسازیم دل معاندان از حماسه بدرقه با شکوه ضریح که نماد دلدادگی به امام حسین(ع) بود به درد آمد و به مزدورانشان گفتند مردم ایران به مذهب واعتقاداتشان وفادارند برای غلبه بر آنها باید منافقانه وارد میدان شد وبه ارزشهای آنها اهانت نشود و...ولی ناشناسانی یافت می شوند که چه می نویسند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سعید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
درود بر بولتن ونویسنده
دكتر حميد شفيع زاده
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
مستحب موكد است به زيارت انساني كه به زيارت قبر ائمه بخصوص قبر امام حسين ع برويم وپيشاني او را ببوسيم زيرا از نور كه او همراه دارد ما نيز بهرمند مي شويم
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
16
11
سلام
من نمیخوام از کل بحث ایشون حمایت کنم ولی خیلی از عزیزانی که از ایشون انتقاد کردند شناختی از او ندارند آقای درستکار فردی متدین وباسواد است که به لحاظ برخورد ساده وعامیانه ای که دارند خیلی ها فکر میکنند این بنده خدا هم مثل خیلی از مجریهای صدا و سیما چون فقط خوب فک میزنه مجری شده- نه برادر اینطور نیست کما اینکه حرف بدی هم نزده ما از این دست معضلات زیاد داریم ما باید خیلی در کارها و رفتارمان دقت کنیم عشق و منطق در مکتب اهل بیت (ع) به یک اندازه مهم است اینکه ما به واسطه عشق به اهل بیت (ع) هر کاری بکنیم وبعد بگوئیم ((اینکار کار عشق است ربطی به دین ندارد))که نشد بله فرمودند که حرم ما آنجایی است که ما را یاد میکنند پس چرا ما این همه به خودمان زحمت میدهیم ومیرویم کربلا- مشهد و...هر چیزی در جای خودش -نکته بعد اینکه این بنده خدا تاکید کرده این است که حداقل ضریح فعلی را که همه ما هم معتقدیم متبرک است را بیاورید نه ضریحی ه هنوز نرفته ونصب نشده
علی011
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
19
6
آقای درستکار ما کار این حرفات نداریم چون کارشناس نیستیم که بخوایم برا حرفت اظهار نظر کنیم (!!)، فقط یه کاری کن این برنامت اینقدر خواب آور نباشه !! برا 4 تا جوون مثل ما هم که میشینه پای برنامت یه تنوعی باشه ! خداییش چند بار نشستم پای برنامت ولی زودتر از شب های دیگه خواب رفتم ، آدم فکر میکنه لالایی میگین (!!!)
پاسخ ها
م سادات موسوی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
ولی از حق نگذریم زمانیکه خانم دکتر فرهمند پور و زمانی هم دکتر دوانی برنامه داشتند کسالت آور نبود!
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
شرمنده سركار خانم سادات موسوي، خواهر بزرگوارم. بنده منظورتان را متوجه نشدم. منظورتان اين است كه "اين شب‌ها" با حضور دكتر درستكار را كسالت‌آور مي‌دانيد و آن دو عزيز ديگر را براي اين برنامه ترجيح مي‌دهيد؟
م سادات موسوی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
سلام علیکم
دو عزیزی که نام بردم با مجری گری آقای درستکار،زمانی میهمان برنامه بودند که مطلقا کسالت آور نبود.
حتما شما دانشمند محترم دکتر دوانی و خانم دکتر فهیمه فرهمندپور را می شناسید و می دانید علاوه بر بار علمی قوی که دارند،فراز و فرود لحنشان و دیدگاه به روز و بکار گیری لغات مناسب و تسلط بر موضوع موردبحث و شکافتن و ملموس کردن سوژه ،کلامشان را بسیار مستدل و گیرا می سازد.
شاید عزیزان دیگری هم باشند که بنده گیرایی کلامشان را درک نکرده باشم یا الآنه در ذهنم نیست،خلاصه امیدوارم حقی از کسی در نظرم ضایع نکرده باشم.
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
عليك سلام خواهرم
ممنونم از شفاف‌سازي كه فرموديد. پاينده باشيد
زینب
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
خارج از روحیات آقای درستکار که طرفداران و مخالفانی داره، به نظر من غالب مهمانان این برنامه افرادی دانشمند و متدین هستند و بارها نیز مشاهده کرده ام که بهترین اساتید از دانشگاهها و حوزه ها به این برنامه دعوت شده اندو شکل برنامه مثل دیگر برنامه های اجتماعی نیست که دائما میان برنامه داشته باشه بلکه یه برنامه وزین و علمی و دینیه که در ظاهر حالت یکنواختی رو به وجود آورده.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
11
7
من راجع به پاراگراف اول صحبتهاشون حرفی ندارم چونکه قضیه اون عشق به امام حسینه و ......
ولی راجع به پاراگراف دومی من صد در صد موافقم بهتره که همه ما کمی راجع بهش فکر کنیم!به نظر من حرف حق رو زدن
دلداده حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
17
4
با سلام وعرض ادب جناب اقای درستکار !
کعبه سنگیست که ره گم نشود حاجی احرام دگر بند که دلدار اینجاست
جناب اقای درستکار نمیدانم دلیل انتحار تو چیست ؟اگر برا خودت شبهه ایجاد شده توکه نتونسی به کنه موضوع پی ببری چرا نرفتی به متخصصش بگی توکه کارشناس مذهبی هستی چرا؟؟؟نکنه تو هم ازسنخ همون مجریانی هستی که پای سفره انقلاب گنده شدن معروف شدن وبعدهم.....؟؟؟؟؟اره
پس بهتره قبل ازینی که چیزی را در کوی و برزن جار کنی از اهل فن سوال کنی اگر پاسخی در خور نیافتی فریاد کن که من پرسیدم کسی پاسخگو نبود
اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا
پاسخ ها
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
نظر كاملا متين و درستي فرموديد. حركت فارغ از اذن مراجع در چنين مواردي كه ظرائف و نكته‌سنجي‌هاي فوق‌العاده فراواني را مي‌طلبد و براي دادن حكم قطعي، از منظرهاي بسيار وسيعي بايد به موضوع نگاه كرد، نه تنها صحيح نيست كه مي‌تواند بسيار زيانبار باشد.

حتي همان طور كه شما فرموديد گاهي سخن، سخن درستي است، ولي در زماني خاص نبايد بيان شود و گاهي سخن، سخن درستي است و براي عموم نبايد بيان شود. البته شايد هم ايشان چنين كرده و قبلا با مراجع مشورت نموده باشند!.

به هر حال يك چيز قطعي است و آن اين كه جناب دكتر درستكار عزيز، عاشق و دلداده‌ي شديد اهل بيت هستند و كوچك‌ترين شك و شبهه‌اي در اين زمينه وجود ندارد و تاكنون هيچ قرينه‌اي برخلاف آن نديده‌ام.

از تمام عزيزان خواهشمندم خدا را در نظر داشته باشند و حتي اگر احيانا ايشان در بيان اين سخن اشتباه هم كرده باشند، چنين بي‌محابا، شخصيت، دين، ايمان، تقوا و غيره ايشان را زير سوال نبرند كه جوابگوي الهي نخواهند بود.
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
16
6
حضرت امیرالمومنین علیه السلام بیست و چند سال پیش از واقعه کربلا در هنگام گذر از آن سرزمین مقدس خاک آنجا را بویید و اشک از چشمان مبارکشان جاری شد.
خداییش وقتی حضرت امیر اونطوری بکنه ما ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
5
17
احترام به ضریح و ارزش آن بواسطه متعلق بودن به مزار حضرت سیدالشهدا امام حسین(ع) نیکو است ولی البته نباید از مد نظر دور داشت که این تعداد بی شمار مشتاقان اگر پیرو راه امام حسین ع بودند ایران اسلامی چه می شد
مدیر پایگاه انشاالله پیرو راه امام حسین (ع) هستند یکی از علتهایی که دشمنان قسم خورده اهل بیت (ع) و شیاطین آمریکایی و صهیونیستی شهامت حمله به ایران را ندارند همین سیل مشتاقان و عاشقان اهل بیت (ع) است
پاسخ ها
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
احسنت برادر بولتن عزيز. از پاسخ زيبايتان حض كردم. ان‌شاءالله عاقبت بخير شويد و روز به روز بر بصيرتتان افزوده شود.
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
20
7
ای بدم میاد از این ادمایی که فقط دوست دارن حرفای قشنگ و عامه پسند بزنن بعدشم زسته من از همه بیشتر میفهمم بگیرن!!
پاسخ ها
نا شناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
به نظر من از یه جهت حرفشون درسته از یه جهت نه مثلا کسی که حق دیگری رو میخوره دروغ میگه لقمه حروم وارد مالش میکنه ولی با این مال تو ایام محرم نذری میده طرف موقع خوندن نماز مقابل خدای حسین مقابل خالق حسین مقابل کسی که حسین برای او جان داد می ایسته ولی حواسش نیس سرشو میخوارونه ولی مقابل مرقد حسین دستشو رو سینه میذاره و با نهایت ادب می ایسته تو ایام محرم سینه میزنه ولی نماز نمیخونه به نظر شما اینا تناقض نیس ما حسینو به خاطر خدا دوس داریم ولی جالبه که بعضیا ارادتشون عشقشون به حسین بیشتر از خداس
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
16
4
عزيز دل انگيز برادر درستكاري! سلام
به كجا چنين شتابان!؟ چي شده داري توزمين خودي مديحه سرايي مي كني كه دشمنان اسلام مي خواهند! كجايي خوابي يا بيداري!؟ نكنه «فتنه پيشرو »كه ميگن اين چنين افكاري دارند خداي نكرده نكنه شماهاهم جزو اين فتنه جديد باشين
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
10
3
تا حدی حرف ایشون درست هست اما بالاخره بپذیرید که دین ما دین معنویات هستش ، مردم این موضوعات رو وسیله ای برای حاجات قرار میدند ..
عطرین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
12
5
سلام
این همراهی معنیش عشق بود همه می دانستند این ضریح چند قطعه چوب و نقره و طلاست اما در عمق چشمان زائران دریایی از عشق به صاحب این ضریح موج میزد همه می دانستند که این ضریح به خودی خود چیزی نیست اما به شوق زیارت صاحبخانه به در می زدند . قیامتی از عشق به مولا بود نه شوق ضریح . این بدرقه سپردن دل به هوای مردی بود که ثارالله نامیده شد . درود خدا بر پیروان حسین علیه السلام
پاسخ ها
عطرین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
من مخالفتی با نظر آقای درستکار ندارم چون معتقدم ایشان به عنوان فردی معتقد و واقعا درستکار هدفی جز به صدا در آوردن زنگ خطر برای مسلمانان و شیفتگان مکتب اهل بیت علیهم السلام نداشتند . چون افراط در ابراز احساسات (که ما خودمان معنیش را مفهمیم و میدانیم که از عشق است )متاسفانه به دشمن امکان و فرصت سوء استفاده و تبلیغات سوء را میدهد.و در آخر هم از همه ی خواهران و برادران مسلمان و عزیزم تقاضا دارم موافق یا مخالف حرمت بزرگتری و ادب و آداب کلام رو نگه دارند .در همه ی موضوعات و جنبه ها بسیار سپاسگزارم از لطفتان. درود خدا بر شما باد.
ياسين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
4
9
‌سلام برادر متاسفانه:كمتر خواننده اي به مطالب شما توجه عميق نموده و واكنشهاي خارج از محتوي داشتند. ياداوري:اشاره شما به شعار وتبليغات ديني"ريش انگشتر سجاده تسبيح و...."در مقابل:دثار وعمل به شعاير ديني مانند:وظيفه وزير و ما نسبت به صورتهاي سوخته دانش اموزان و....تكاليفمان چيست؟ البته گريستن وبه استقبال ضريح رفتن وبوسيدن ان و حج رفتن زيارت رفتن نماز را به جماعت گزاردن و....همه خوب است. ولي چرا از عمل غافليم .بديهي است كه شعار دادن خيلي از عمل كردن راحتر است.انشااله همه كساني كه در شعار دادن پيشقدم هستند عامل به گفتهاي خود باشند. چيزي كه بسيار مهم است مديريت بين شعار وعمل است. اگر عمل با شعار مطابق نشد؟ اگر باطن با ظاهر همراه نشد؟چه خواهد شد.من عشق اماحسينم كافي نيست!من نماز جماعت ميخوانم كافي نيست! ....چيزي كه مهم است عمل است.رسانه(تلوزيون)از امور ظاهريست.در مقياس كلان هدايت ورهبري(مديريت)ظاهر جامعه مسلمين با باطن ان مهم است.تعادل بين اين دو كار بسيار بزرگي است.مسولييت رسانه ملي كار يك نفر نيست!كارشناسان فرحيخه ميخواهد.رهبري ميخواهد. شايان ذكر است مديران خود واقف به ضعف خود بوده و بارها موضوع را به عرض ملت شريف رسانده اند. اين مسوليت به عهده شما و امسال شما دلسوختگان وتحصيل كردگان فقه جعفري است كه از عهده براييد و پاسخها را تهيه نموده و بكار ببنديد انشاله تعالي.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
16
6
میدونی موضوع چیه ؟؟؟؟
مطلب امام حسین ع خیلی سنگین تر از این حرفاست که حتی بزرگ ها نیز در موردش سخن بگند ما کجا دستگاه امام حسین ع کجا ؟؟؟؟ ما خودمون رو نشناختیم چه برسه به یکی از اصحاب امام حسین ع چه برسه به خود آقا......
آسید مصطفی فرزند حضرت امام در نجف به آقا گفتند آقا شما چرا با این سنتون تشریف میبرید پای پیاده به حرم ؟؟؟ خب از همین جا سلام بدید.. امام خمینی ره فرمودند : آقا سید مصطفی زبارت عوامانه را از ما نگیر ....
این یعنی چی ؟؟ یعنی من چیزی میبینم که تو نمیبینی...
پس آقای مجری شما چیزهایی رو نمیبینی و الا بزرگتر از شما کسایی هستند که جلوی غلط و عیب رو بگیرند الکی شلوغش نکن ....
این امام حسین ع نازینه ما ، ما نه ، خدا ، امام حسین ع نازنین خدا واسه ما مشخص نشده که چه کرده که مردم دیوانه وار دوسش دارند ارمنی ها سنی ها و... همه نذرش میکنند تو ده روز محرم حزب للهی ، قرتی ، لات عرق خور، عالم ، جاهل و..... میان درخونش . خلاصه دل برده از عالم حتی از خوده اهل بیت س و خدا.
شما هر کجای مفاتیحو باز کنی در هر زمان زیارت عاشواری امام حسین ع وارد شده .
یعنی خدا میخوای برو در خونه حسین ع.
صالح
|
POLAND
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
10
7
آقای درستکار انسا ن باایمانی است و نباید به او بی احترامی کنیم اما بنده با آن که درستکار را دوست دارم ولی سخن اورا معقول نمی دانم از ایشان می خواهم به ابتدای مقتل لهوف سید بن طاووس مراجعه فرمایند در آن جا خواهند دید که تربت سید الشهداء سال ها پیش از شهادت ایشان به ام سلمه اهدا می شود و مورد احترام است.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
17
4
متاسفانه در اين كشور هر كس چند سالي نماينده مجلس ميشه ( مثل اقاي مطهري ) ويا چند روزي مجري برنامه اي ميشه ( مثل اقايان) ميشوند عقل كل ومردم را هم شايد ... حساب ميكنند و انگاه هر روز در هر موردي فتوا و حكم صادر ميكنند
خلیل ف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
18
3
در روایت آمده که حضرت فاطمه (س)هنگامی که برای فرزندش امام حسین (ع) پیراهن می بافت آنرا بوسه می زد حضرت زینب (س)علت را که می پرسد حضرت زهرا (س) می فرماید زمانی می آید که من نیستم واین پیرهن تن فرزندم میشود و........ این عشق را آقای غلطکار چگونه توجیه می کنن نکند باز اسمان و ریسمان می بافد خدا هدایت کند همه گمراهان عالم را
سید علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
12
3
در یکی از ویدئوهای حضرت آیت الله وحید خراسانی می دیدم که ایشون نقل میکردند یکی از بزرگان در عین کهولت سن دارای بینایی قوی ای بودند بطوریکه متون ریز رو هم بدون مشکل و عینک میخوندند. علت آن هم اینطور بیان شد که آن بزرگ سالیان قبل وقتی عازم سفر کربلا بودند یکی از زوار امام حسین رو می بینند که خوابیده و از جمله زایرانی بوده که پیاده عازم زیارت بوده. آب بزرگ با بصیرت بالاشون مقداری از خاک پای اون بنده خدا رو بر میداره روی چشمهاش میماله...
به شخصه از لحظه ای میترسم که فکر کنم حتی برای یک لحظه که این خاک و آهن و طلایت که شفا میده یا کاری ازش میاد...پناه به خدا.. امیدوارم خدا منو مصون بداره از اینکه صدم ثانیه ای چنین حسی بهم دست بده،
در ضمن شنیدم که تربت امام حسین تا محدوده خاصی از حرم تربت حساب میشه. پس این ضریح هم با تمام ارزشی که داره هنوز تقدسی بواسطه قرابت نداره..اما از طرفی اون هنرمندانی که با عشق روی اون کار کردند (مثال زائر پیاده) اونها چه تقدسی به این کار دادند فکر کنم کم نباشه به نوبه خودش. در کل همه ما به قربان امام حسین که دین جدش را با خون خود و عزیزانش نجات داد امامی که پدرشان نیز قبلا در روز خیبر چنین کاری را انجام داده بودند. دلم برای زیارتشان تنگ شد الان!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
15
3
بخشی ازمشکلات دین ازجایی نشات میگیره که عده ای بدون داشتن اطلاعات کافی درمورد دین اظهارنظرمی کنن
بچه آبادانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
15
3
آقای درستکار قصد زدن تهمت به شما را ندارم بلکه این سوال برایم مطرح است که شما هم دقیقن همان حرفی را میزنید که ده ها جوانی که تحت تاثیر تلقینات وهابیونی که اصولن اصل امامت را قبول ندارند این سوال برایشان مطرح شده است را بیان میکنید !! براستی شما به این موضوع که اگر علما و فقهای ما خدشه ای بر این کار مردم وارد میدانستند سکوت را روا میدانستند ؟ یا نکند که آنها از من و شما دیدگاهی پائین تر یا بقول دوستان روشنفکرتان ارتجاعی دارند ؟ خیلی عذر میخواهم ایا شما که اینگونه سخن و دیدگاهی دارید حداقل بخود زحمت بازدید اجتماع مردم و نه ضریح نقب نشده را داده اید ؟ من از ابادان شهری که بواسطه دفاع هشت ساله و دیگر مشکلات ناشی از آن در وضعیت مانند از جنگ قبل نیست برای شما این مطلب را مینویسم البته مرکز نشینی و بهره بردن از نعمات خدادادی مانند نفت و گازی که اتفاقن کمترین بهره اش نصیب مردم سرزمین خوزستان میشود قطعن به شما و خیلی از افرادی که دین داری را تنها زمانی که با فیلتر نگاه خود بدان مینگرند اجازه نمیدهد که با مردم کوچه بازار واقعی سر و کار داشته باشید یعنی همانها که وقتی هر چیز با اهل البیت سر و کار داشته باشد برایشان عزیز و گرامی است البته با بخشهای دیگر سحنتان راجب عمره های مکرر و بخشی هائی که باعث تکرار مکررات است کاری ندارم بلکه فقط میخواهم اگر زمانی قصد تخدعه و یا نقد یک موضوع را دارید تنها نگاه و دیدگاه خودتان را ملاک و معیار قرار ندهید ای کاش در چند روز انتظار مردم آبادان و خرمشهر بخودتان زخمت میدادید و سفری تفریحی به این دیار خون و آتش داشتید تا با چشم دیده میدید که مردم آنچه برایشان عزیز بود حسین بن علی بود نه یک سازه فلزی!!!!! یعنی شما بر این باورید که مردم همان را فکر میکردند که شما بر آن اصرار دارید ؟ متاسفانه پز روشنفکری تنها خاصه سکولارها و لائیک ها نیست از مدعیان بچه مسجدی هم کم نیستند که برای اسم در کردنی و یا خود را متقاوت نشان دادن بدینگونه اظهار فضل میکنند در پایان مصداقی از نوع نگاه مردم برایتان می آورم همان مردمی که شما آنها را نمیشناسید..............در محل مورد نظر برای استقرار کامیون حامل ضریح در وظر گرفته شده بود یک دستگاه جرثیقل 50 تن مستقر بود که پرچم بسیار بزرگی بر روی ان نصب شده بود و داستان ان اینطور بود که صاحب پرچم که یکی از عشایر عرب آبادان بود بدلیل بزرگی آن امکان نصبش را نمیدید که به راهنمائی یک نفر به یکی از دارندگان جرثقیل تماس میگیرد با این نیت که با او ارزانتر حساب کند و بگفته خودش وقتی تماس میگیرد و به صاحب جرثقیل میگوید که برای امام حسین یک کاری انجام بدهد صدای گریه او را از پشت تلفن میشنود و وبعد از استقرار جرثقیلش در محل صاحب پرچم موضوع را که سوال میکند او جواب میدهد که من چند روز بود که از امام حسین (س) میخواستم تا بتوانم کاری برایش انجام دهم که شما آن شب تماس گرفتید و باقی قضایا............بله اقای درستکار این آقا نه تنها جرثقیل را مجانی در محل گذاشت بلکه جرثقیل دیگرش را هم آورد و با نصب پرچمی دیگر ارادت خودت را به مولا اباعبدالله نشان داد.............راستی میدانید کرایه هر روز این جرثقیل چند است ؟ اگر بودید حداقل از نزدیک مراسم عزاداریهای بسیار زیبای مردم این شهر دیدن میکردید البته ببخشید مردم اینجا هیکدام برای ضریح عزاداری نکرد و ذکر بسیار زیبایشان لبیک یا حسین بود نوائی که در شب و روز استقرار ضریح بکرات از زبان مردم شهرم شنیدم .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
4
7
بالاخره نتیجه بحث چی شد؟
پاسخ ها
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
نتيجه اين شد كه حرف‌هاي شبهه‌دار را بدون استعلام از مراجع بزرگ تقليد نبايد زد، حتي اگر درست باشد. اگر مراجع تاييدش كردند، بايد گفت حتي اگر برايمان هزينه كمرشكن داشته باشد. اگر تاييدش نكردند نبايد گفت، حتي اگر از گفتنش دق كنيم.
حسین سوری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
10
18
درود بر علی درستکار عزیز...

که شخصا خیلی دوسشون دارم...
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
13
5
مطلب در مورد اقای رستگاری یا غیر نیست
برام جالبه شبهه ای که ریشه در وهابیگری دارد مردم چقدر زیبا ومنطقی به آن پاسخ دادند
بنده در بیشتر سایت ها و وبلاگ ها نگاه کردم کمتر دیدم در پاسخ به این شبه و شبهات اینچنینی مردم توهین کنند
والبته باید آسیب شناسی شود که چرا این شبه چقدر خوب همگیر شد
اسرافیل حسین خانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
11
4
عشق به امام حسین تو ذات ما ایرانیهاست . کاش این ضریح تو یه جای ثابت برای افرادی که میخواستند ضریح را ببینند گذاشته می شد و بعدا ضریح به صورت مستقیم توی ارض کربلا تربت امام حسین را در آغوش می کشد .
سیدمحمد مهدی میرکاظمی
|
UNITED STATES
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
12
4
به نظرمن صرف انتساب شدن آن ضریح به امام حسین علیه اسلام درمتبرک بودنش کفایت میکتد.
بصیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
13
5
آفرین به این مردم با شعور که از این آقاکه هر روز با علما نشست و برخاست میکنه درک دینی شان بیشتره
آفرین
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
10
5
چه ربطی داره؟ مردم امام حسین رو دوست دارند. دلیلی نداره این اظهار محبت به ضریحی که منتسب به امام حسین هست نشانه ی این باشه که مردم ما سایر شئونات اسلامی رو رعایت نمیکنند.!
اگه اشکالی داشت مطمئن باشید زودتر از ایشون، علما و مراجع معترض میشدن!
شکیلا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
11
4
25سال پیش شاهد شفایافتن پسری کور ونیز دختری بامعلولیت ذهنی شدید بودم که باطناب به مدت 3روز به پنجره فولادی امام رضا وصل شده بودند ایا واقعا ان پنجره شفادهنده بود یا ایمان وباور قلبی متوسلین به حضور امام وشفاعت ایشان برای شفای دردها والتیام الام؟ یقین بدانید تمامی زائران ضریح باهمین دیدگاه باتوسل به امام حسین(ع)دل ونگاهشان رابدرقه ضریح کردند درثانی برای ما نظرات غربیان وشرقیان لامذهب وروشنفکران احمق و بیگانه بااعتقادات مذهبیمان چه اهمیتی دارد احمقهایی که منتظرپایان جهان در21دسامبرند ودر پاسخ به سوال اقای مرتضی.ام همانگونه که مستحضرید سجده خالصانه ترین نماد عبودیت است پس بعدازاتمام هر نماز به یمن اظهار عبودیت وان شاالله قبول حق تعالی نمازگزار بامسح صورت با تراب مسجد(محل سجده)برای خود طلب نورالهی واَبرو دردوجهان میکند هرچندکه متوجه منظور زیرکانه جنابعالی ازطرح این سوال دران کامنت شدم ضمنا باعرض پوزش (حظ)بمعنای بهره ولذت درست است
محمدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
11
1
جواب¬های جناب آقای درستکار به نقدهای بنده(محمدی). ونیز ادامه دارد:
سلام
هرآنچه بوی محبوب می دهد و منتسب به اوست برای عاشق، محبوب است.گرچه ضریح ساخته شده ازطلا ونقره وچوب و...است ولی عظمت وقداست آن به خاطر انتساب آن به امام حسین (ع) است .این که پیامبر(ص) درموردامام علی(ع) می فرماید اگرازغلو غالیان بیم نداشتم درباره ات جمله ای میگفتم که خاک زیر پایت و قطرات آب وضویت را به عنوان تبرک می بردند گویای این نکته است که انتساب وملاقات آب وخاک با بدن امام آن همه تقدس را به ارمغان می آورد .وپیرهن یوسف نیز گواهی دیگر است .پیرهن یوسف هم تافته ای جدا بافته نبود ولی انتساب به یوسف وجایگاه او درمان چشمان یعقوب پیغمبرشد.
احترام ضریح تعظیم شعائر است، نشان هایی که به گردن گوسفندان در اعمال حج می اندازند تعظیم شعائر است به (گفته صریح قرآن ) حالا این ضریح منسوب به خلیفه الله کمتر از نشانه های گوسفندان است!نعوذ بالله
چه طور میشود بعضی افراد سوغات نوزاد متولد نشده ای را که از فرنگ آورده اند صد بار می بوسند و چون به ضریحی که متبرک به اسماء الله و اسامی ائمه منقش شده و علمای بزرگواری نیز ان را زیارت کرده اند و منتسب به سالار شهیدان است به شک وتردید می افتند؟
پیامبر اکرم(ص) فرمودند ازهرجا ودر هرمکان برمن سلام دهید جواب سلامتان را می دهم .
ووقتی امام زنده و روح امامان ناظر است ودلدادگان آن امام با تمام توان توسل می جویند به ضریحی که مزین به نام ویاد اوست وبرآن مظلوم تاریخ سلام می دهند آیا می توان گفت امام خوبی ها ودلسوز بشریت آنها را بی جواب می گذارند ؟
به نظر منتقدان التماس ودعا ودست کشیدن به دیوار خانه خدا چه حکمی دارد؟ نکند آن را هم قبول نداشته باشند؟نکند بگویند چرا دور کعبه دلها طواف میکنند؟آیا می دانید مستحب است شخص زائر دست وصورت و بدن خویش را به کعبه متبرک کند ؟چرا دیوار کعبه راببوسد ؟ غیرازاین است که بیت الله است ؟ همانطور که دیوارهای کعبه منتسب به خانه خداست وقداست دارد،ضریح حسین بن علی (سلام الله علیهم)نیز قداست دارد.
برای خدا بودن یعنی سرشار ازرحمت وبرکت شدن .آقاامام حسین (ع) مصداقی از برای خدا بودن است که استقبال از ضریح او نیز لرزه براندام وهابیت و انگلیس و دیگر معاندان دین می اندازد
پاسخ جناب آقای درستکار: حرف منم همینه عزیزم که بگذاریم نصب بشه و متبرک بشه بعدعشق بازی کنیم ...
محمدی : قرآن کریم بزرگداشت شعائر الهی را از نشانه های تقوا می داند.ضریح برای قبر آن امامی نیز ازباب تعظیم شعائر الهی است که در قرآن کریم ذکر شده است .هرچند نصب نشده ولی به او منتسب است.برای روح امام هم عراق وایران معنا ندارد.
اگر ضریحی را برای غیر معصوم درست می کردند به یقین نه دلی را می لرزاند ونه اشکی جاری می شد واین همان انتساب را می رساند.
دوم این که هزینه های این ضریح ارادتمندان آن امام دشمن ستیز داده اند ربطی به هیچ موضوعی ندار.
سوم : کاش اول تحقیق می کردید وبعد می نوشتید.
پاسخ جناب آقای درستکار: عزیزم من نه حرفی از هزینه زده ام نه اصل کار را نقد کرده ام من یک باردیگربه همین کامنت ازشما جواب داده ام ... هررفتاری را نباید رسانه ای کرد در هر فصلی و هنگامی ... امروز در معرض عیب جویی بدخواهانیم و این عشق بازی مردم ما کاری است دلی و استدلال نابردار ... همه این فهم را ندارند.


لطفا جایگزین شود.
محمدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
13
1
جناب آقای درستکار درجواب برخی از کاربران فرموده اند ضریح قبل از این که نصب شود محترم است ولی متبرک نیست.
نقد:
آیا اشکال دارد برای ضریحی که به بیان شما محترم است و به یاد امام حسین(ع) مردم را جمع کرد و توسلاتی پیدا شود؟
دوم این که نکند وقتی هم آن ضریح مقدس در جای خویش نصب شد گفته شود فعلا محترم است نه متبرک چون با جسم نازنین آقا امام حسین (ع) تماس پیدا نکرده است.
نکته سوم کاش به سخنان مطهری زمان آیت الله مصباح دام ظله العالی توجه می شد که درجوار همین ضریح فرمودند مصباح یزدی ابراز داشت: از برکت وجود امام حسین(ع) و عنایت آن حضرت این امر به دور نیست که حتی کسانی که به این ضریح نگاه کرده و آن‌را زیارت می‌کنند مورد عنایت و شفاعت قرار بگیرند.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
10
5
سلام
فقط و فقط مي خوام يك جمله به اين آقاي عزيز كه خودش را خيلي اهل انتقاد تند مي داند بگم:عزيز دلم بزرگا مي گن حرف تازماني كه تودلته تو اونو سواري وقتي از دهنت پريد اون سوارت مي شه . فهميدي؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
14
5
جواب آقای مجری با حضرت عباس
ما که دیوانه این آقا و تمام منتسب های این آقا هستیم
بختیاری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
12
5
در تاریخ طبری خوندم که مختار گفت کدام کلاه حسین را ربود او را نشانش دادند مختار گفت دست و پاهایش را ببرید تا در خون خود بمیرد. این نشان چیست.؟ نشان عشق و علاقه و احترام است او حسین را شناخت و در راهش کشته شد به طوری که بی حرمتی به کلاه او را نیز بر نمی تافت.
اکنون مردمی عاشقانه دور ضریح او جمع شدند که این معنی را روشن کنند که ما حسین را دوست دارم حالا اگر هم نتوانند فدایی او شوند. اما برخی کوته فکر این اجتماع را اینگونه تفسیر می کنند که مردم حسین را فراموش کردند و به این فلزات توسل جستند....
حرفی که وهابیت می زند چرا خودمون هم می زنیم .....کمی تعقل همراه با شناخت غیب راه ساز مشکلات است.
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
12
3
من در اهواز شاهد بودم وقتي تريلر حامل ضريح پس از ساعت ها توقف جهت زيارت مردم مشتاق ، قصد حركت به سمت آبادان را داشت دهها نفر زير چرخ هاي تريلر خوابيدند تا حركت نكند و كمي بيشتر ارادت و عشق خود را به اباعبدالله حسين امام شهيد ادا كنند.
عاشق آقا
|
UNITED STATES
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
12
2
انشاءالله جناب حجت الاسلام فاطمی نیا در اولین فرصت پاسخی درخور به ایشان خواهند داد . ظاهراً صداوسیما باید تجدید نظر اساسی در مجریان مذهبی خود صورت دهد . از گند آن مجری معروف که حتی به عنوان برند مجریان مذهبی سیما هم مطرح بود تا این شخص که با چند برنامه همنشینی با علما ، اکنون خود را حتی از آنان نیز بالاتر می بیند . اگر مردم از نظر ایشان عامی هستند بزرگانی نظیر حضرات آیات عظام نوری همدانی،علوی گرگانی ، مکارم شیرازی ،جوادی آملی ،مصباح یزدی ،شبیری زنجانی ،صافی گلپایگانی ،هاشمی شاهرودی و... سایر بزرگانی که به زیارت این ضریح مطهر رفتند و تبرک جستند از نظر ایشان در کدام دسته جای می گیرند . امید است آقای ضرغامی تا دیر نشده تجدید نظر اساسی در بکارگیری از مجریانی که علی الظاهر به عنوان مجریان مذهبی شناخته می شوند و معلوم نیست سر در کجاها دارند به عمل آورد .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
6
12
شمابولتن عزیزفقط نظرهایی رو گذاشتی که مخالف نظرایشون بوده
مدیر پایگاه نظرات منطقی و موافق ایشان هم تایید شده است دقت بفرمایید
یحیی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
13
2
عاشق آقا کیف کردم خوب گفتی باید صدا و سیما در انتخاب مجریان بویژه مجریان مذهبی خیلی خیلی دقت کنه واگر لازمه غربالگری هم بکنه ....
غلامعلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
12
5
عبور ضریح با صفای سرور و سالار شهیدان رزمایش عظیم قدرت نرم تشیع در مقابل دشمن است ، دشمن حداقل دو دهه تلاش کرد نسلهای بعدی را با عاشورا و کربلا بیگانه کند حال با چشم خود دید که نه تنها موفق نشده بلکه نور امام حسین علیه السلام پرفروغ تر گشته ؛ وای به حال آن نخبگان بی بصیرتی که مطلبی به این روشنی را نمی فهمند.
مرضیه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
9
4
من براآقای درستکار خیلی احترام قائلموایشان راقبول دارم وفردی باسواد میدانم.اما این نرشان را اصلا قبول ندارم بلکه فکر میکنم که درست برعکس این کارها باعث بیشترزنده شدن عاشورا وبدنبال آن راه وهدف امام حسین ع میشود....به نظرشما مگر نمی شوداین هم یکی ازشعائری باشد که یادامام ووعاشورا رادراین ایام زنده کرد
اصفهانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
10
5
من هم نظر درستکار راداشتم وهی به شوهرم می گفتم اخه هنو که متبرک نشده دیگه تااین حدم نباید دیگه شلوغش کنن اماباخواندن این جمله که تبرک ازانتصاب هم بدست میاد وفقط باتماس بدست نمیاد نظرم عوض شد چه خوبست که امثال درستکار هم دستهارابه سینه بگذارندونظر اصح روقبول کنن
ابوعمار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
0
2
بوی گل را از که جوییم از گلاب
انسان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
0
3
كاش به جاي اينهمه ولوله و شور به پا كردن در يافتن و رسيدن به نشانه هاي دنيوي اهل بيت عليهم السلام، در درون خود و در قلب خود دنبال نشانه هاي اين بزرگان ميدويديم كه اگر ذره اي از نور آنان در دل كسي بود، وضع دنيا و آخرت ما به اصطلاح شيعيانشان اين نبود.
علوي و حسيني واقعي با رفتار و كردارش بايد بوي آن بزرگواران را بپراكند نه با ظاهر سازي و ولوله و شور خارج از حد!
كدام يك از ما رنگي از محمد امين داريم؟؟
كدام يك از ما بويي از عدالت علي داريم؟
كدام يك از ما از محبت و صفاي زين العابدين را گرفته؟
اگر داريد پس كو؟
رنگ زندگي ما را دلار و سكه تعيين ميكند!!
حاضريم براي ضرر نكردن يكديگر را از هم بدريم!
رحم و انصاف فقط يك شوخيست!
حسيني با عملش ياد حسين را زنده نگه ميدارد.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
اگر رنگ و بویی از رسول الله و حضرت علی علیه السلام نداشتیم وضع خیلی خراب بود.
اگر محبت و صفای ائمه بویژه امام حسین را نداشتیم که خیلی بد بخت بودیم و سنگ روی سنگ بند نمی شد.
خود شما که نام بزرگان را بردید و افکار والا را دنبال می کنید کاری نکردید؟
شما که دغدغه دین داشتید و کامنت زدید و هرکه مثبت ثبت کند جزو پاکانید که دوست دارید پاکی بیشتر نمود پیدا کند.

البته نظر خوبی است که بهتر شویم ولی هرگونه خیر و خوبی را نفی کرده و بدبین باشیم هم مورد پسند الله نیست.
محمدرضا
|
UNITED STATES
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
0
2
جناب درستکار من میدونم برای کسی کارت دعوت نفرستادن اون کسی که بچه چندروزه خودشومیاره تومسیر عبور به عشق امام حسینه نه به عشق اهن مثل یه پدرومادری که هنوز بچه شون دنیا نیامده اما لباسهای ازقبل خریده شده اون بو میکنن وباهش حرف میزنن اگه گفتی چرا .......چون عاشقش هستن
پاسخ ها
احمد
| UNITED STATES |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
افرین کاملا درسته
ریحانه
| UNITED STATES |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
خیلی راجع بهش فکر کردم فقط عشقه
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
0
2
خدا همه مارا به راه راست هدایت کنه
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
2
0
سلام آفای درستکار . امیدوارم نظر من را هم بخوانی جدای از درستی ونادرستی عقیده ی شما این که شهامت به خرج دادید وابراز عقیده کردید آن هم در باره ی این موضوع که خیلی حساس است ودل بزرگ میخواهد وممکن است برایتان دردسر ساز شود نشانگر بزرگی منش شماست دستتان را با افتخار می بوسم تکی مرد تک.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
0
2
آقای درستکار حاضری رو کتیبه مجلس امام حسین بشینی؟ نه! میدونی چرا؟ چون نام حسین روشه و تو با چشمت اینو می بینی و اون کتیبه برات مقدسه.
حلا میدونی چرا این ضریح برای ما مقدسه؟ چون نام حسین روشه و شما اینو نمی بینی چونه چشم بازتری میطلبه و شما این چشمو ...
علي از شيراز
|
UNITED STATES
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
0
1
هواي نجف بسيار گرم بود امام )ره( مقيد بودند هر روز براي زيارت و نماز به حرم مطهر امام علي )ع( بروند فرزندشان گفتند زيارت از راه دور هم مثل زيارت از نزديکه امام /ره/ با تبسم فرمودند : اين عادات عوامانه را از ما نگير : نقل قريب به مضمون _ اقاي من منظورم از ان کامنت اين بود _ بولتن جان من چطور مي توانم زير کامنتهاي دوستان نظر بگذارم_
یوکابت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
0
1
دوستان عزیز/ازکوزه همان تراود که دراوست.بهرحال ایشون بقدری متین وباکمالات هستندکه ظاهرشون هم این مطلب رونشون میده.بقدری بااحترام وسعه صدربامیهمانان برنامه این شبهابرخوردمیکردند که من مجذوب این برنامه شده بودم.ادم مذهبی نبودم امابرخی ازبرنامه های سیماازجمله این شبهابااجرای کاملاحرفه ای ایشون/تغییراتی درمن بوجوداورد.هرکسی یه نظری داره.مابایدیادبگیریم به نظرها وانتقادها بااحترام پاسخ بدهیم
خیام
|
SWITZERLAND
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
0
0
قومی متفکرند اندر ره دین---قومی به گمان فتاده در راه یقین//میترسم از آنکه بانگ آید روزی-که ای بیخبران راه نه آنست و نه این
علی کریمی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۸
0
0
خیلی از ما شخصیت و رسالت امام حسین ع را نمی شناسیم . به جای این حاشیه سازی برویم امام غریبمان را بشناسیم و با عملمان او را از غریبی درآوریم .امام ع هم این را از ما می خواهد . والسلام
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین